Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 15 ... 42 Laatste
Acties:

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-10 16:22
Aanname: ik denk dat alle andere aanvragen/verzoeken die niets met de terugroepactie te maken hebben even op de plank blijven liggen en daarmee geen prioriteit krijgen. Daarnaast, het advies is om nu geen gebruik te maken van de bakfietsen en daarmee dus ook geen gebruik van de accessoires.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-08 10:22
Jasphur schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:20:
Aanname: ik denk dat alle andere aanvragen/verzoeken die niets met de terugroepactie te maken hebben even op de plank blijven liggen en daarmee geen prioriteit krijgen. Daarnaast, het advies is om nu geen gebruik te maken van de bakfietsen en daarmee dus ook geen gebruik van de accessoires.
Ja en dan kunnen ze over 2 maanden zeggen dat de garantietermijn is verlopen.

Een los gekocht iets heeft niets te maken met het wel of niet gebruiken van je bakfiets.

Je aanname kan juist zijn, het onderstreept echter met name dat Babboe vooral doorpakt in wat ze altijd hebben gedaan: "Kop in het zand en doen alsof hun neus bloedt".
Op wat uitzondering na zijn hier op het forum (en waarschijnlijk daarbuiten/bij de klantenservice) een aantal vragen veel voorkomend. Ze hadden deze vragen allang in hun FAQ op kunnen nemen waarmee ze linksom of rechtsom meer duidelijkheid verschaft hadden bij mensen. In plaats daarvan lijken ze hun muur alleen maar meer en meer op te trekken.

• Red7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 15:27
xscyther schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:30:
[...]

Ja en dan kunnen ze over 2 maanden zeggen dat de garantietermijn is verlopen.

Een los gekocht iets heeft niets te maken met het wel of niet gebruiken van je bakfiets.

Je aanname kan juist zijn, het onderstreept echter met name dat Babboe vooral doorpakt in wat ze altijd hebben gedaan: "Kop in het zand en doen alsof hun neus bloedt".
Op wat uitzondering na zijn hier op het forum (en waarschijnlijk daarbuiten/bij de klantenservice) een aantal vragen veel voorkomend. Ze hadden deze vragen allang in hun FAQ op kunnen nemen waarmee ze linksom of rechtsom meer duidelijkheid verschaft hadden bij mensen. In plaats daarvan lijken ze hun muur alleen maar meer en meer op te trekken.
Ik begrijp je boosheid, ik zit zelf wat meer in het accepteer kamp. Ze zijn nog aan het nadenken over wat het plan is met accessoires. Ik denk dat ze weer met een schappelijke regeling komen net zoals bij het krijgen van nieuwe bakfietsen. Het is nog al complex om een universele regeling te treffen waarbij iedereen geholpen wordt met accesoires lijkt mij.

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10 08:01
Wat betreft mijn vraag over onze regentent kreeg ik deze reactie terug van Babboe:
Bedankt dat u contact met ons heeft opgenomen over uw Babboe bakfietsaccessoires. Ik begrijp dat u hier vragen over heeft en help u graag verder.

In de ontvangen dagwaarde van het omruilcertificaat is ook een bedrag van de accessoires berekend. Helaas is het niet mogelijk om voor de accessoires een aparte vergoeding te krijgen of deze te retourneren. U kunt echter controleren of ze compatibel zijn met uw nieuwe fiets en ze dienovereenkomstig gebruiken.

We hebben onze uiterste best gedaan om een passende collectie samen te stellen, met een gelijkwaardige of betere fiets dan uw huidige exemplaar. Wij voorzien niet in een andere vergoeding, hiermee voldoen wij aan de standaarden voor de terugroepactie.

Als u nog vragen of opmerkingen heeft, aarzel dan niet om ons dit te laten weten. Wij zijn er altijd om u te helpen.
Onze Mini is vanmorgen opgehaald. De chauffeur gaf aan dat ze dezelfde dag nog de schredder in gaan bij hun op de locatie :P. Hopelijk krijg ik snel de link om de vervangende bakfiets te bestellen.

• Jasphur
De Mini Mountain is nog steeds niet beschikbaar op de terugroepactie-webshop...

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Red7 schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:07:
[...]

Ik heb de kalnetn service vandaag gesproken. Het zijn gewoon heel veel aanvragen dus kost het tijd om deze allemaal te behandelen. Het is gewoon wachten tot jou case behandeld is. Hetzelfde geldt voor mij. Helaas even wachten.
Ze maken er gewoon een potje van. Alle gegevens die op checkjeframe.nl ingevoerd zijn hebben ze gewoon van tafel geveegd en weer een nieuwe website gestart. Inmiddels zijn we twee maanden verder en weten we nog steeds niet meer dan een advies om de fiets niet te gebruiken.

Wel alle respect voor de klantenservice die je vriendelijk te woord staan. Je merkt alleen duidelijk dat ze ook beperkt zijn in de informatie die ze kunnen delen.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
donny_p schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:54:
Wat betreft mijn vraag over onze regentent kreeg ik deze reactie terug van Babboe:

[...]

Onze Mini is vanmorgen opgehaald. De chauffeur gaf aan dat ze dezelfde dag nog de schredder in gaan bij hun op de locatie :P. Hopelijk krijg ik snel de link om de vervangende bakfiets te bestellen.
Ik moest bij het woord shredder even terugdenken aan de post van iemand alhier die op aanraden van een advocaat een aangetekende brief zou sturen naar Babboef dat de huidige fiets in stalling gegeven zou worden.

• bovendien
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-10 10:42
Als alles toch de shredder in gaat, zouden ze moeilijk doen als ik de bagagedrager van mijn City-E afsloop? De bagagedragers voor de Mountain zijn niet meer verkrijgbaar.

• Wolly
  • Niet online
bovendien schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:03:
Als alles toch de shredder in gaat, zouden ze moeilijk doen als ik de bagagedrager van mijn City-E afsloop? De bagagedragers voor de Mountain zijn niet meer verkrijgbaar.
Denk niet dat iemand daarover zal vallen. Ze kunnen ook niet verwachten dat je een fiets in nieuwstaat inlevert, die bagagedrager kan allang een keer overleden zijn waarbij jij ervoor koos om die niet te vervangen.

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-10 17:40
Caayn schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:54:
[...]
Kan mij voorstellen dat fietsen welke vervangen moeten worden voorrang hebben in het proces. Maar zo pessimistisch dat ik pas in 2025 aan de beurt ben met mijn 1.5 jaar oude Curve-E ben ik ook weer niet.

De mensen die de fietsen ophalen zullen vast niet dezelfde mensen zijn die de fietsen controleren.
Volgens mij val jij in groep 2, dus die zal wel snel aan de beurt zijn. Denk dat de Curve na controle weer gewoon de weg op kan. Ikzelf zit in het staartje van groep 3 en heb nog nooit een e-mail van Babboe ontvangen, ook niet na invullen van een van de sites waar je framenummer kon invullen.

• xscyther
Als alles de shredder ingaat kunnen ze me gewoon een nieuwe geven en dan voer ik die oude zelf wel af. Lijkt me dan makkelijker voor alles en iedereen.

• Jasphur
xscyther schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:13:
Als alles de shredder ingaat kunnen ze me gewoon een nieuwe geven en dan voer ik die oude zelf wel af. Lijkt me dan makkelijker voor alles en iedereen.
Dat zal wel niet mogen van de NVWA omdat Babboe op die manier niet kan waarborgen dat de gevaarlijke producten ook daadwerkelijk van de straat verdwijnen.

• donny_p
bovendien schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:03:
Ik zou vooral alles erafhalen waarvan je nog denkt dat je het nog kan gebruiken. Ik kreeg niet de indruk dat de fietsen uitgebreid geinspecteerd worden. Ze halen de accu's eraf en worden vernietigd.

• donny_p
Wolly schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:02:
[...]

Ik moest bij het woord shredder even terugdenken aan de post van iemand alhier die op aanraden van een advocaat een aangetekende brief zou sturen naar Babboef dat de huidige fiets in stalling gegeven zou worden.
Dit is meer een gevalletje weg = weg :P

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-07 20:21
donny_p schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:54:

[In de ontvangen dagwaarde van het omruilcertificaat is ook een bedrag van de accessoires berekend. ]
Deze reactie is hier al eerder gedeeld en roept bij mij toch vragen op. Je zet je certificaat in om een nieuwe te bestellen (zie ook screenshot wat eerder werd gedeeld) en dan zie je een waarde van precies evenveel als die winora. Dan lijkt me dat je certificaat daarna 'op' is. Je kunt momenteel echter nog geen accessoires mee bestellen. Dus dan is je 'omruilcertificaat inclusief bedrag voor de accessoires' al gebruikt en heb je toch geen accessoires? Deze reactie impliceert dat er niet later nog een apart bedrag voor accessoires komt...

• Lapoor
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06 14:47
Zojuist is mijn city-e opgehaald en een uurtje later kreeg ik een mailtje met een code. Daarmee heb ik zojuist een nieuwe winora besteld nu afwachten hoe lang de levertijd is. Alle accessoires heb ik eraf gehaald en probeer ik nog wel later via MP te verkopen over compensatie van de accessoires heb ik vanuit babboe nog niks gehoord.

• Wolly
  • Niet online
Bakfietsje schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:28:
[...]

Deze reactie is hier al eerder gedeeld en roept bij mij toch vragen op. Je zet je certificaat in om een nieuwe te bestellen (zie ook screenshot wat eerder werd gedeeld) en dan zie je een waarde van precies evenveel als die winora. Dan lijkt me dat je certificaat daarna 'op' is. Je kunt momenteel echter nog geen accessoires mee bestellen. Dus dan is je 'omruilcertificaat inclusief bedrag voor de accessoires' al gebruikt en heb je toch geen accessoires? Deze reactie impliceert dat er niet later nog een apart bedrag voor accessoires komt...
In de ontvangen dagwaarde van het omruilcertificaat is ook een bedrag van de accessoires berekend.
Dat betekent dat er dus geen extra uitkering komt voor eventuele accessoires.

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-10 14:07
Lapoor schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:45:
Zojuist is mijn city-e opgehaald en een uurtje later kreeg ik een mailtje met een code. Daarmee heb ik zojuist een nieuwe winora besteld nu afwachten hoe lang de levertijd is. Alle accessoires heb ik eraf gehaald en probeer ik nog wel later via MP te verkopen over compensatie van de accessoires heb ik vanuit babboe nog niks gehoord.
Had je direct toen je je kon inschrijven voor de ruilactie aangemeld?

• Lapoor
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06 14:47
Snuurtje schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:47:
[...]

Had je direct toen je je kon inschrijven voor de ruilactie aangemeld?
ja

• Bakfietsje
Wolly schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:47:
[...]

[...]

Dat betekent dat er dus geen extra uitkering komt voor eventuele accessoires.
Zo lees ik het ook. Alleen dat klopt dus niet met wat ze eerder zeiden: iedereen krijgt een accessoire als compensatie voor het een tijd niet kunnen gebruiken van de bakfiets.
En al helemaal niet met wat volgens iemand hier is gezegd door de klantenservice, namelijk dat je al je oude accessoires krijgt +1.

(ik ben al heel tevreden als ik een elektrische fiets krijg terwijl ik nu een gewone heb. Alleen als iemand al het full package heeft en liever overstapt op winora maar daar geen accessoires bij krijgt, dan is het geen upgrade, misschien zelfs een downgrade)

[ Voor 20% gewijzigd door Bakfietsje op 22-04-2024 14:04 ]

• Jasphur
Ben ik de enige hier die het dan toch nog aandurft en weer voor een Babboe gaat? :P

• Roel1553
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-09 16:39
Als je op internet zoekt naar de Raleigh Stride 2 kom je veel filmpjes met tests tegen waar de fiets erg goed gewaardeerd wordt.
PS ook een regentent zoeken op Batavus Fier 2 of Raleigh Stride 2, ze kosten rond de 250 euro.

• Cheyennvdors
  • Laatst online: 10-05-2024
Bakfietsje schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:54:
[...]

Zo lees ik het ook. Alleen dat klopt dus niet met wat ze eerder zeiden: iedereen krijgt een accessoire als compensatie voor het een tijd niet kunnen gebruiken van de bakfiets.
En al helemaal niet met wat volgens iemand hier is gezegd door de klantenservice, namelijk dat je al je oude accessoires krijgt +1.

(ik ben al heel tevreden als ik een elektrische fiets krijg terwijl ik nu een gewone heb. Alleen als iemand al het full package heeft en liever overstapt op winora maar daar geen accessoires bij krijgt, dan is het geen upgrade, misschien zelfs een downgrade)
Echt he! Ik zou ook heel blij zijn met de Winona aangezien ik nu een normale heb! Hopelijk is het ook echt zo!!

• Lisa_01
  • Laatst online: 02-01 09:48
Ik twijfel nog. Voordeel van een nieuwe babboe is dat ik hem misschien over een paar jaar weer voor een gloednieuwe mag inruilen... :p

Ik hoop dat de mijne nu is aangemeld. Als eerste kreeg ik de melding dat ik contact met mijn leasemaatschappij moest opnemen (het is geen lease...), gebeld, en ze zouden binnen 5 dagen contact opnemen. Ruim daarna een mailtje gehad met de vraag of hij nu is aangemeld. Dat weet ik toch niet? Dat moeten ze mij vertellen!

Wel balen van de timing. Ik zou dit voorjaar gaan trekken met de hond en bakfiets, maar ik verwacht dat het toch zeker 2-3 maanden duurt voor ik een nieuwe heb. Hopelijk voor/in de zomer, het is mijn hoofdvervoermiddel.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:08:
Ben ik de enige hier die het dan toch nog aandurft en weer voor een Babboe gaat? :P
Het merk is gewoon bevuild. Mensen gaan aan de buitenkant niet zien of dat je fiets veilig is, ze zien alleen Babboe en Babboe==onveilig.

Los van de fietsen die worden omgeruild voor een nieuwe, ook alle andere modellen zijn daardoor al minder waard. Als je er ooit vanaf wil ga je er geheid vragen over krijgen.

• Cheyennvdors
Ik denk het wel! 😂🥵
Maar goed als jij dat vertrouwen gewoon doen !

• xscyther
Wolly schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:02:
[...]

Ja dat was ik. Tjah dan is dat natuurlijk aan hen om alsnog goed op te lossen. Om die reden geef ik de accu's ook niet mee.

• Jasphur
Ik denk eerlijk gezegd dat dat wel losloopt. Over een jaar of 5 weet een handje vol mensen dit nog en de rest heeft het ergens in een hoekje gedrukt, het gewoon alweer vergeten of weet het helemaal niet en is gewoon op zoek naar een goedkope tweedehands bakfiets.. Maar dikke kans dat ik er wat naief in sta.

• Kurios
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:25:
Ik denk eerlijk gezegd dat dat wel losloopt. Over een jaar of 5 weet een handje vol mensen dit nog en de rest heeft het ergens in een hoekje gedrukt, het gewoon alweer vergeten of weet het helemaal niet en is gewoon op zoek naar een goedkope tweedehands bakfiets.. Maar dikke kans dat ik er wat naief in sta.
Je weet wat ze zeggen he: vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Een fietsenzaak/handelaar gaat dit zeker weten. Of consumenten het nog weten geen idee, maar iedereen die kan googlen weet het binnen een paar seconden. Dan kan je natuurlijk wel zeggen "ik heb een nieuw model, daar was dit probleem niet bij", maar ik zou het zelf dan niet doen denk ik. Waar rook is, is vuur :)

• Jasphur
Cheyennvdors schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:21:
[...]

Ik denk het wel! 😂🥵
Maar goed als jij dat vertrouwen gewoon doen !
Het is niet perse dat ik mij er helemaal 100% senang bij voel het is meer dat ik had in mijn City-E een deurtje gemaakt zodat ik lekker makkelijk met de hond ergens naar toe kon. Ik wil dat weer kunnen (en een deurtje is denk ik ook wel makkelijk met kinderen over een paar jaar). Alleen driewielers of de dure Carqon Classic heeft een deurtje waardoor mijn hond gemakkelijk in de bak kan. We hebben het overwogen maar we vinden de auto gebruiken voor een tripje naar het bos, welke 5 minuten met de auto is en 10 met de (elektrische) fiets, gewoon niet kunnen. Had onze hond niet zo zwaar geweest was het een ander verhaal :P

Daarnaast, ik heb nog een keer gemeten en de Winora, afgaande op de formaten van de Batavus Fier, past wel in de voortuin maar gaat vermoedelijk vaak tegen het muurtje krassen. En dat is nou weer niet echt bevorderlijk voor de bak. Het muurtje weg halen is een optie, maar dan ga ik mijzelf wel in de kosten werken op een moment waar ik het geld wel ergens anders aan kan besteden :P

Ik heb overigens wel veel vertrouwen in de NVWA dat zij controleren dat alles straks wel gewoon goed is en het alleen een smet op de naam is en de frames gewoon kwalitatief goed is.

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 22-04-2024 14:31 ]

• Raftie
  • Laatst online: 17-07-2024
Wij zouden ook voor een babboe gaan. Maar helaas is de mini Mountain dus niet beschikbaar....

• Kurios
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:30:
[...]

Het is niet perse dat ik mij er helemaal 100% senang bij voel het is meer dat ik had in mijn City-E een deurtje gemaakt zodat ik lekker makkelijk met de hond ergens naar toe kon. Ik wil dat weer kunnen
Als dat deurtje zo belangrijk is: Kan je niet een plankje meenemen waarmee de hond de bak in kan lopen? Ook zie ik wel eens mensen de fiets helemaal naar 1 kant laten hellen, zodat de bak lager wordt, zodat de kinderen makkelijker kunnen instappen.

Al moet ik zeggen, kinderen vanaf ~3 a 4 jaar kunnen zelf instappen. Hiervoor tilden we ze er gewoon in de bak.

• Jasphur
Kurios schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:29:
[...]

Je weet wat ze zeggen he: vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Een fietsenzaak/handelaar gaat dit zeker weten. Of consumenten het nog weten geen idee, maar iedereen die kan googlen weet het binnen een paar seconden. Dan kan je natuurlijk wel zeggen "ik heb een nieuw model, daar was dit probleem niet bij", maar ik zou het zelf dan niet doen denk ik. Waar rook is, is vuur :)
Dat zelfde zou je kunnen zeggen over de slechte frames in 2019 en de verkoop van de City modellen ging onverminderd door.

• Jasphur
Kurios schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:35:
[...]

Als dat deurtje zo belangrijk is: Kan je niet een plankje meenemen waarmee de hond de bak in kan lopen? Ook zie ik wel eens mensen de fiets helemaal naar 1 kant laten hellen, zodat de bak lager wordt, zodat de kinderen makkelijker kunnen instappen.

Al moet ik zeggen, kinderen vanaf ~3 a 4 jaar kunnen zelf instappen. Hiervoor tilden we ze er gewoon in de bak.
Ja zien wij ook wel eens inderdaad. Maar dat kan ik onze hond niet aan doen :P Lieve Golden/Labrador van 40KG haha. Ik haal bij de Babboe gewoon zo'n zijplankje weg (klap hem open) en dan loopt hij als het ware de bak in. Super handig.

• Kurios
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:42:
[...]

Ja zien wij ook wel eens inderdaad. Maar dat kan ik onze hond niet aan doen :P Lieve Golden/Labrador van 40KG haha. Ik haal bij de Babboe gewoon zo'n zijplankje weg (klap hem open) en dan loopt hij als het ware de bak in. Super handig.
Je kan ook gewoon een andere hond nemen? ;)

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:04
Dat doemdenken gaat echt meevallen hoor. Elk jaar komt de Dasia Spring ellendig uit de crashtesten en moet je er eigenlijk niet in willen rijden maar toch verkoop de auto prima omdat deze goedkoop is.

Dat gaat straks ook echt wel met tweedehands bakfietsen gebeuren.

• Jasphur
Zojuist is onze City E opgehaald in regio Deventer. Hij had er vandaag al 30 opgehaald :o

• Kurios
  • Niet online
alwind schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:50:
Dat doemdenken gaat echt meevallen hoor. Elk jaar komt de Dasia Spring ellendig uit de crashtesten en moet je er eigenlijk niet in willen rijden maar toch verkoop de auto prima omdat deze goedkoop is.

oh ja prijs heeft er zeker mee te maken. Als ik voor 200 euro een city-e kan kopen op Marktplaats zou ik dat nog wel overwegen. De vraag is of een eigenaar die er 4000 voor betaald heeft, de fiets wel voor 200 euro wil verkopen...

• Jasphur
Dan verkoopt diegene hem niet of accepteert zijn verlies :P

[ Voor 29% gewijzigd door Jasphur op 22-04-2024 15:17 ]

• Deveon
  • Niet online
alwind schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:50:

Gemiddelde auto is in Nederland bijna 12 jaar oud. Die halen de hedendaagse crashtest ook niet hoor. Een Dacia is feitelijk gewoon een nieuwe auto met techniek van 5 jaar geleden.

Bakfietsen die bekend staan om te breken is wel een ander verhaal. Persoonlijk zou ik geen 1000 euro geven voor een bakfiets die mogelijk na een jaar begeeft.

• roos94
  • Laatst online: 07-05-2024
Onze city mountain is zojuist opgehaald, we waren de laatste voor vandaag. Wel heel bizar hoor al die bakfietsen in de vrachtwagen..

• Jasphur
Bakfietsen die bekend staan om te breken is wel een ander verhaal

True, maar dat gaat dus nu veranderen. Althans, dat is wel het idee achter deze hele terugroepactie.

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:24
Hier helaas nog in afwachting van een mailtje om mijn fiets op te halen.

Ik wil een nieuwe bestellen zodat ik, als het eindelijk een keer lekker weer wordt, weer lekker door de duinen en naar het strand kan fietsen.

• Wolly
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:30:
Bakfietsen die bekend staan om te breken is wel een ander verhaal

True, maar dat gaat dus nu veranderen. Althans, dat is wel het idee achter deze hele terugroepactie.
Ik geloof er helemaal niets van. Dit merk wordt blijkbaar al jarenlang achtervolgd door slechte kwaliteit en leugenachtig management, er is helemaal geen reden om te denken dat het nu anders zal zijn.

• Jasphur
Ongetwijfeld, maar er is ook een (versnelde) wisseling van CEO geweest en Babboe schijnt een premium merk te zijn in de Accell groep met een waarde van 7,5 miljoen en is daarmee een belangrijk productlijn in de groep.

Again, waarschijnlijk sta ik er te positief en naief in, maar ik geloof best dat die een enorme eye-opener is geweest voor de gehele Accell Groep en dat de impact van deze hele terugroepactie vele positieve gevolgen heeft voor alles wat er uit de groep komt rollen.

Als Babboe na een paar jaar weer deze fout maakt dan heeft dat niet alleen gevolgen voor Babboe maar ook voor de andere merken van het moederbedrijf alsmede voor investeerder KKR. De gevolgen van nog een keer aan dezelfde steen stoten zijn mogelijk nog veel groter dan dat ze nu zijn. Daarom denk ik dat ze zichzelf wel echt gaan verbeteren. Babboe, of voor hetzelfde geld Accell, is gewoon te klein om nog een keer een dergelijk fiasco te riskeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 22-04-2024 17:14 ]

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:08
Wolly schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:56:
[...]

Ik geloof er helemaal niets van. Dit merk wordt blijkbaar al jarenlang achtervolgd door slechte kwaliteit en leugenachtig management, er is helemaal geen reden om te denken dat het nu anders zal zijn.
Maar je merkt nu al dat je dit alleen over Babboe zegt terwijl de directrice van Babboe ook hoog in het bestuur van Accell zit/zat. Het leugenachtig management zit dus ook in Accell en vertegenwoordigd ook oa Batavus en Winoma.

Je zult gelijk hebben dat de restwaarde het komende jaar misschien 2 jaar lager is maar daarna zou het me verbazen als het nog echt veel invloed heeft.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:17
Jasphur schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:12:
Ongetwijfeld, maar er is ook een (versnelde) wisseling van CEO geweest en Babboe schijnt een premium merk te zijn in de Accell groep met een waarde van 7,5 miljoen en is daarmee een belangrijk productlijn in de groep.

Again, waarschijnlijk sta ik er te positief en naief in, maar ik geloof best dat die een enorme eye-opener is geweest voor de gehele Accell Groep en dat de impact van deze hele terugroepactie vele positieve gevolgen heeft voor alles wat er uit de groep komt rollen.

Als Babboe na een paar jaar weer deze fout maakt dan heeft dat niet alleen gevolgen voor Babboe maar ook voor de andere merken van het moederbedrijf alsmede voor investeerder KKR. De gevolgen van nog een keer aan dezelfde steen stoten zijn mogelijk nog veel groter dan dat ze nu zijn. Daarom denk ik dat ze zichzelf wel echt gaan verbeteren. Babboe, of voor hetzelfde geld Accell, is gewoon te klein om nog een keer een dergelijk fiasco te riskeren.
Ik heb de neiging hierin met je mee te gaan. Al is het sowieso maar even afwachten met hoe de consument in de toekomst kijkt naar Babboe.

Ik snap dat de tendens in dit topic redelijk negatief is. Maar persoonlijk heb ik nooit problemen gehad met mijn Babboe en de huidige shitzooi wordt voor mij goed opgelost. Heb dus ook niet direct reden om heel negatief mezelf te uiten over Babboe

• Jasphur
Zou mooi zijn als Babboe na deze hele actie de lijst met teruggeroepen framenummers openbaart zodat als iemand een Babboe wilt kopen deze kan checken.

• Kremers
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-02 09:28
Deveon schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:56:
[...]

Er is een fabricagefout met het frame en daar heb je 5 jaar garantie op. Alle fietsen tot 5 jaar worden kosteloos vervangen, daar een gebruikers vergoeding voor rekening komen ze volgens mij juridisch niet mee weg. De vervangingsactie is echt geen “coulance” hoor.. Vanaf 5 jaar denken ze er waarschijnlijk wel mee weg te komen.
Een ontwerpfout, die al jaren bekend is bij de fabricant, inclusief inmiddels een verkoopverbod en verplichtte terugroepactie voor alle fietsen. Ook voor fietsen waar de garantie van het frame allang van verlopen is. Als het een garantiekwestie zou zijn, dan zou Babboe zich kunnen houden aan het vervangen van enkel de fietsen binnen de garantietermijn.

• Bart_Denon
  • Laatst online: 28-10 12:12
Kremers schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:07:
[...]
Een ontwerpfout, die al jaren bekend is bij de fabricant, inclusief inmiddels een verkoopverbod en verplichtte terugroepactie voor alle fietsen. Ook voor fietsen waar de garantie van het frame allang van verlopen is. Als het een garantiekwestie zou zijn, dan zou Babboe zich kunnen houden aan het vervangen van enkel de fietsen binnen de garantietermijn.
Indd 100% een ontwerpfout waarbij willens en wetens buiten alle autoriteiten om en over de rug van klanten bewust misleidend en onvoldoende is opgetreden.
Kan me heel goed voorstellen dat ex-medewerkers die dat helemaal beu waren om naar de pers te stappen.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

• Deveon
  • Niet online
Kremers schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:07:
[...]

Dat zijn momenteel ook de enige fietsen die opgehaald worden en kosteloos vervangen worden. Dat is geen liefdadigheid hoor.

De fietsen waar de garantie op het frame van verlopen is denken ze ermee weg te kunnen komen door de restwaarde de bieden. Echter zoals jij al benoemd instrueer ik de rechtsbijstand dat de garantie alleen maar verlopen is omdat ze het bewust onder de pet hebben gehouden. Sterker nog, de modellen van een jaar jonger hebben al een terugroepactie gehad en zijn nog steeds onveilig.

• Bart_Denon
  • Laatst online: 28-10 12:12
@Deveon
Wat jij aanhaalt is een interessante.
Want hoe is de garantie op een reeds vervangen frame geregeld?
Stel in 2021 is het frame vervangen, is de garantie op die vervanging weer 5 jaar? Want dan zouden meer City's in aanmerking komen....
En hoe is dit eventueel geregeld in het conformiteit beginsel?
Ik ga nog eens vragen aan de eerste eigenaar of er nog een bewijs is van vervanging.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

• Deveon
  • Niet online
Volgens mij wordt je garantie niet verlengd bij een reparatie onder garantie, echter moet het onderliggende probleem natuurlijk wel opgelost worden..

In principe is een tweede framenummer genoeg bevestiging van de eerdere terugroepactie. Daarmee tonen ze al aan dat het frame niet in orde was en met de huidige terugroepactie claimen ze dat wéér.

• wheeler
Een paar jaar geleden (2019) is er een terugroepactie geweest van de City. Toen heb ik ook de "check" gedaan en bleek die van ons niet binnen de actie te vallen. Daarmee impliceerde Babboe dat ons frame goed was. Als nu achteraf blijkt dat het een ontwerpfout was en alle frames niet deugden, dan zijn we toch misleidt? Dan mag de fabrikant er toch nooit mee wegkomen dat ze alleen de nieuwe fietsen vervangen en de rest met kluitjecertificaat het riet insturen?

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-10 11:31

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Garantie is ook maar extraatje van de fabrikant. In beginsel moet een product gewoon deugen, of, zoals dat dan in vaktermen heet, conformeren aan hetgeen wat de koper mocht verwachten op basis van de koopovereenkomst.

En niemand koopt een bakfiets van enkele duizenden euro's terwijl hij vermoedt dat die bakfiets maar 6, of 7, of 8 jaar meegaat. Let wel: niet slijt en daardoor van mindere kwaliteit wordt, maar een total loss is.

En nu de fabrikant heeft toegegeven dat het om een ontwerpfout gaat, lijkt niets in de weg te staan om de koop te ontbinden als je niet in aanmerking komt voor een kosteloze vervanging of kosteloos herstel. Korting op een nieuwe fiets mag ook niet (dat is duidelijk geworden in het Quelle-arrest, waarbij het Hof heeft bepaald dat bij een non-conformiteit geen gebruiksvergoeding mag worden ingehouden). EDIT: ik stel hier heel nonchelant dagwaarde gelijk aan gebruiksvergoeding. Dat is overigens wel iets anders, maar wordt m.i. in dit geval wel zo ingezet door Babboe.

Wel is het belangrijk dat je je tot de juiste partij richt. Heb je de fiets rechtstreeks bij Babboe gekocht? Dan is Babboe fabrikant én verkoper en zijn zij volledig verantwoordelijk.

Heb je de fiets (nieuw) bij een tussenpartij gekocht, an is in beginsel die partij verantwoordelijk. Die partij kan het weer opnemen met Babboe, maar dat is niet jouw zaak.

[ Voor 21% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 22-04-2024 21:14 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 13:30
Ik kan op mijn 2e hands gekochte babboe framenummer niet goed lezen. Dit is een City toch? Kan iemand inschatten van welk jaar deze is/zou kunnen zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYw9XJzZTMhvsqIkkT2M1HTCl5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nfPFFgEmT1qu1owbXWCfDYht.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is een keer overgespoten. En daardoor kan ik het framenummer niet goed lezen. Er staat: 12 dan een lege ruimte en dan weer 6 cijfers. Is dat een normale of standaard opmaak? Wat zou er kunnen missen?

Ik had een framenummer ingevuld en kreeg vervolgens een bericht van Babboe dat ik een nieuw nummer moet invullen. Daar heb ik met foto's op geantwoord. Dat was 10 april. Vervolgens niets meer gehoord.

• prammers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10 23:21
Heroic_Nonsense schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:02:
Garantie is ook maar extraatje van de fabrikant. In beginsel moet een product gewoon deugen, of, zoals dat dan in vaktermen heet, conformeren aan hetgeen wat de koper mocht verwachten op basis van de koopovereenkomst.

En niemand koopt een bakfiets van enkele duizenden euro's terwijl hij vermoedt dat die bakfiets maar 6, of 7, of 8 jaar meegaat. Let wel: niet slijt en daardoor van mindere kwaliteit wordt, maar een total loss is.

En nu de fabrikant heeft toegegeven dat het om een ontwerpfout gaat, lijkt niets mij in de weg te staan om de koop te ontbinden als je niet in aanmerking komt voor een kosteloze vervanging of kosteloos herstel. Korting op een nieuwe fiets mag ook niet (dat is duidelijk geworden in het Quelle-arrest, waarbij het Hof heeft bepaald dat bij een non-conformiteit geen gebruiksvergoeding mag worden ingehouden). EDIT: ik stel hier heel nonchelant dagwaarde gelijk aan gebruiksvergoeding. Dat is overigens wel iets anders, maar wordt m.i. in dit geval wel zo ingezet door Babboe.

Wel is het belangrijk dat je je tot de juiste partij richt. Heb je de fiets rechtstreeks bij Babboe gekocht? Dan is Babboe fabrikant én verkoper en zijn zij volledig verantwoordelijk.

Heb je de fiets (nieuw) bij een tussenpartij gekocht, an is in beginsel die partij verantwoordelijk. Die partij kan het weer opnemen met Babboe, maar dat is niet jouw zaak.
Dank voor de referentie aan het quelle arrest. Ik denk dat Babboe er tot op heden vanuit gaat vrij goedkoop de oude fietsen van de weg te kunnen halen, maar met een dergelijk arrest lijkt het vrij aannemelijk dat de koop ontbonden kan worden en dat de vergoeding zoals Babboe die voorziet niet reeel is.

• wheeler
ahbart schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:20:
Ik kan op mijn 2e hands gekochte babboe framenummer niet goed lezen. Dit is een City toch? Kan iemand inschatten van welk jaar deze is/zou kunnen zijn?
[Afbeelding]

Hij is een keer overgespoten. En daardoor kan ik het framenummer niet goed lezen. Er staat: 12 dan een lege ruimte en dan weer 6 cijfers. Is dat een normale of standaard opmaak? Wat zou er kunnen missen?

Ik had een framenummer ingevuld en kreeg vervolgens een bericht van Babboe dat ik een nieuw nummer moet invullen. Daar heb ik met foto's op geantwoord. Dat was 10 april. Vervolgens niets meer gehoord.
Wij hebben 13 en daarna een onduidelijker cijfer (maar staat wel degelijk iets) en dan ook weer 6 cijfers. Deze komt uit mei 2014

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hjQE_zR4lX7RrgrmKV9htps30Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SyK7mTknPcHpxN12sPf6s0vm.jpg?f=fotoalbum_large

• ahbart
wheeler schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:02:
[...]

Wij hebben 13 en daarna een onduidelijker cijfer (maar staat wel degelijk iets) en dan ook weer 6 cijfers. Deze komt uit mei 2014

[Afbeelding]
Heb je met deze fiets ook aangemeld? En hoe heb je dat dan gedaan met dit framenummer?

• sunib
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:35
prammers schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:33:
[...]
Dank voor de referentie aan het quelle arrest. Ik denk dat Babboe er tot op heden vanuit gaat vrij goedkoop de oude fietsen van de weg te kunnen halen, maar met een dergelijk arrest lijkt het vrij aannemelijk dat de koop ontbonden kan worden en dat de vergoeding zoals Babboe die voorziet niet reeel is.
Ook ik heb een case aangemaakt bij mijn rechtsbijstandsverzekering. Ik ben gebeld en ben toch wel wat telleurgesteld in wat zij op dit moment juridisch denken te kunnen:
* Mijn bakfiets is 6 jaar.
* Ze adviseren om helemaal mee te doen in het door Babboe voorgestelde process. Dus: aanmelden op de website, bakfiets meegeven (wel foto's maken) en maar hopen op een redelijke dagwaarde.
* Ze zien juridisch geen ruimte om tijdsdruk te zetten.
* Ze denken op dit moment dat het niet mogelijk is om aan te tonen dat Babboe al veel langer wist dat het zo ernstig was.
* Mijn voortstel om al een onafhankelijk expert de dagwaarde te laten bepalen zagen ze ook niet veel heil in omdat Babboe nu gewoon aan zet is (ondanks dat de fiets straks natuurlijk weg is voordat je weet wat volgens Babboe de dagwaarde is).

Helaas heb ik dat Quelle arrest nog niet gezien anders had ik dat zeker ook nog even aangehaald.

De korte samenvatting was dat Babboe dit juridisch gewoon slim aan lijkt te pakken...

• Snuurtje
Jasphur schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:58:
Zojuist is onze City E opgehaald in regio Deventer. Hij had er vandaag al 30 opgehaald :o
Hoe snel na online komen van die site was je erbij? En hoe nam Westerman contact met je op voor een afspraak? Hier na enkele uren ingeschreven maar er is nog geen contact opgenomen. Heb ook geen haast verder, wij fietsen nog prima ^^

• Wolly
  • Niet online
sunib schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:21:
[...]

Ook ik heb een case aangemaakt bij mijn rechtsbijstandsverzekering. Ik ben gebeld en ben toch wel wat telleurgesteld in wat zij op dit moment juridisch denken te kunnen:
* Ze adviseren om helemaal mee te doen in het door Babboe voorgestelde process. Dus: aanmelden op de website, bakfiets meegeven (wel foto's maken) en maar hopen op een redelijke dagwaarde.
* Ze denken op dit moment dat het niet mogelijk is om aan te tonen dat Babboe al veel langer wist dat het zo ernstig was.
* Mijn voortstel om al een onafhankelijk expert de dagwaarde te laten bepalen zagen ze ook niet veel heil in omdat Babboe nu gewoon aan zet is (ondanks dat de fiets straks natuurlijk weg is voordat je weet wat volgens Babboe de dagwaarde is).

Helaas heb ik dat Quelle arrest nog niet gezien anders had ik dat zeker ook nog even aangehaald.

De korte samenvatting was dat Babboe dit juridisch gewoon slim aan lijkt te pakken...
De RBV is er natuurlijk bij gebaat om niet echt te vechten voor hun gelijk.

• Jasphur
Snuurtje schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:27:
[...]

Hoe snel na online komen van die site was je erbij? En hoe nam Westerman contact met je op voor een afspraak? Hier na enkele uren ingeschreven maar er is nog geen contact opgenomen. Heb ook geen haast verder, wij fietsen nog prima ^^
11:11 op de 10de bevestiging
Paar dagen later email van Westerman met een voorgestelde datum
Afgelopen vrijdag tijdstip van Westerman gekregen
Vandaag, een uur te vroeg is de fiets opgehaald
Nog geen voucher ontvangen

• wheeler
ahbart schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:04:
[...]

Heb je met deze fiets ook aangemeld? En hoe heb je dat dan gedaan met dit framenummer?
Het 2de getal is wel te voelen en het is een 0. Kan mij voorstellen dat het onleesbaar is als de fiets is overgespoten. Gaan we er van uit dat de 12 voor de 13 komt? Dan is je fiets van voor mei 2014 toen wij hem kochten via de webshop van Babboe.

• Deveon
  • Niet online
[...]
De klantenservice van Babboe heeft mij bevestigd dat ze eerst de waarde bepalen en daarna pas ophalen. Ik volg dit proces nu ook naast mijn case bij de rechtsbijstand. Beide schieten alleen niet echt op.

Zou je misschien kunnen aangeven welke informatie je zelf aangeleverd hebt dat Babboe al langer wist van de problematiek? Een aantal bronnen, waaronder de rechtspraak, verstoppen van frames en heimelijke opname hierover, in dit topic lijken mij name overduidelijk. Nog los van dat er al een terugroepactie is geweest waarna het probleem overduidelijk niet verholpen is.

• ahbart
wheeler schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:08:
[...]
Het 2de getal is wel te voelen en het is een 0. Kan mij voorstellen dat het onleesbaar is als de fiets is overgespoten. Gaan we er van uit dat de 12 voor de 13 komt? Dan is je fiets van voor mei 2014 toen wij hem kochten via de webshop van Babboe.
Ik heb dus 12 x 700209. Maar als ik op de plek van de x een 0 invul dat wordt het frame nummer niet herkent.
Iemand tips? Of valt deze fiets buiten de terugroep?

• roos94
  • Laatst online: 07-05-2024
@Jasphur

wij hebben wel een mail met code gekregen. Deze zat in ongewenst. Misschien die van jou ook?

Vanmiddag om 16.15 is onze fiets opgehaald, en 19.20 een mail..
19.25 hebben wij een bakfiets besteld, erg benieuwd wat de levertijd word. We zijn voor de Winora gegaan, vanwege zwaardere accu en motor..

[ Voor 49% gewijzigd door roos94 op 22-04-2024 22:38 ]

• Snuurtje
roos94 schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:35:
@Jasphur

wij hebben wel een mail met code gekregen. Deze zat in ongewenst. Misschien die van jou ook?

19.25 hebben wij een bakfiets besteld, erg benieuwd wat de levertijd word. We zijn voor de Winora gegaan, vanwege zwaardere accu en motor..
ben benieuwd naar jullie ervaring als je deze fiets hebt!

• Jasphur
roos94 schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:35:
@Jasphur

De voucher is vannacht alsnog binnen gekomen. :)

We hebben de City Mountain besteld

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 23-04-2024 07:33 ]

• G93
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-10-2024

G93

Is er al iemand in de regio Amsterdam wiens Babboe <5 jaar is opgehaald? Wij zijn 10 april om 11.22 aangemeld voor terughaalverzoek maar nog niks gehoord. Heb het idee dat regio Amsterdam als een van de laatste aan de beurt gaat zijn

• sanderb2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:59
Regio Eindhoven, ook nog geen mail over ophalen. Iemand anders uit de regio wel?

• Roel1553
sanderb2001 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 07:33:
Regio Eindhoven, ook nog geen mail over ophalen. Iemand anders uit de regio wel?
Bij ons in Limburg is hij wel al vrijdagmiddag opgehaald om 12.30u, om 20.15u de code ontvangen en om 20.16u de Winora besteld😄

• Jasphur
In de bevestigingsmail van mn bestelling staat ‘Babboe Babboe City Mountain Enviolo 500Wh DB-V - DB-A’ dus we krijgen een 500Wh model vermoed ik :P of was er maar 1 uitvoering?

[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 23-04-2024 07:48 ]

• Prakfiets
  • Laatst online: 03-10-2024
Uden hier. Ze komen 'm morgen ophalen

• xscyther
Snuurtje schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:27:
[...]

Tot dusverre lijkt iedereen waarvan de bakfiets opgehaald is, uit het noorden/noord-oosten te komen. Wij hebben ook nog niets gehoord en heb al van mensen gelezen die duidelijk later waren dan wij. Ik vermoed dat ze stelselmatig het land afwerken wat natuurlijk wel logisch is.

• Jasphur
xscyther schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 07:52:
[...]

Tot dusverre lijkt iedereen waarvan de bakfiets opgehaald is, uit het noorden/noord-oosten te komen. Wij hebben ook nog niets gehoord en heb al van mensen gelezen die duidelijk later waren dan wij. Ik vermoed dat ze stelselmatig het land afwerken wat natuurlijk wel logisch is.
Er was in dit topic iemand in regio Breda die vorige week al aan de beurt was.

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 17:14
Regio Tilburg ook nog niet. Ik kan eerlijk gezegd niet wachten op het mailtje. We zijn zo onthand op het moment 😒

Tja.... 🤨

Verwijderd

Blik1984 schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:16:
[...]

Ik heb de neiging hierin met je mee te gaan. Al is het sowieso maar even afwachten met hoe de consument in de toekomst kijkt naar Babboe.

Ik snap dat de tendens in dit topic redelijk negatief is. Maar persoonlijk heb ik nooit problemen gehad met mijn Babboe en de huidige shitzooi wordt voor mij goed opgelost. Heb dus ook niet direct reden om heel negatief mezelf te uiten over Babboe
Het gaat niet alleen om de consument, ook om de resellers. Het merk Babboe is gewoon klaar. Als je als reseller nu je assortiment gaat bepalen, dan komt Babboe daar niet in of gaat het merk er nu min of meer gedwongen uit. Dan heb je daarna weer een heel goede reden nodig om het merk weer op te nemen in je assortiment en je naam eraan te verbinden als reseller. Er zijn maar weinig redenen voor een reseller om dat te doen. De 2 belangrijkste redenen die ik me kan bedenken zouden nieuwe "USP's" zijn of een sterk aantrekkende vraag naar specifiek dat merk vanuit de consument.

Ze hebben gewoon een vervangend "new brand" klaarstaan om het gat te vullen. En dat vervangend merk krijgt met deze actie meteen een deel van het marktaandeel van Babboe.

• Cheyennvdors
[...]

Hier Den Helder en wordt donderdag opgehaald! Noord Holland!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:24
Cheyennvdors schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:00:
[...]

Heemskerk, Noord-Holland nog niks.

• Prakfiets
  • Laatst online: 03-10-2024
[...]

Noord Brabant hier. Ze komen morgen.
Geen idee welke logica Westerman hanteert.

Verwijderd

Cheyennvdors schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:00:
[...]

Off-topic: waar laat jij de fiets normaal onderhouden? Steeds meer fietsenmakers worden niet-bakfietsenmakers. De fietsenmaker waar ik die van ons normaal heen breng vond het altijd al een beetje onhandig, maar die overweegt nu om helemaal met de reparatie / onderhoud van bakfietsen te stoppen. Doe nu zoveel mogelijk zelf (en eerlijk, zo ingewikkeld is het allemaal niet). Maar gewoon een keer wegbrengen voor een dure grote beurt is toch wel makkelijk.

• A.Geerts
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:08:
[...]

Off-topic: waar laat jij de fiets normaal onderhouden? Steeds meer fietsenmakers worden niet-bakfietsenmakers. De fietsenmaker waar ik die van ons normaal heen breng vond het altijd al een beetje onhandig, maar die overweegt nu om helemaal met de reparatie / onderhoud van bakfietsen te stoppen. Doe nu zoveel mogelijk zelf (en eerlijk, zo ingewikkeld is het allemaal niet). Maar gewoon een keer wegbrengen voor een dure grote beurt is toch wel makkelijk.
Ik liet Babboe 1x per jaar komen. En als er wat onderweg kapot ging heb ik een anwb fiets pechhulp abonnement.

De pechhulp bij kingspolis brengt de fiets alleen naar een fietsenmaker.

[ Voor 10% gewijzigd door A.Geerts op 23-04-2024 08:20 ]

Tja.... 🤨

• Jasphur
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 07:56:
[...]

Het gaat niet alleen om de consument, ook om de resellers. Het merk Babboe is gewoon klaar. Als je als reseller nu je assortiment gaat bepalen, dan komt Babboe daar niet in of gaat het merk er nu min of meer gedwongen uit. Dan heb je daarna weer een heel goede reden nodig om het merk weer op te nemen in je assortiment en je naam eraan te verbinden als reseller. Er zijn maar weinig redenen voor een reseller om dat te doen. De 2 belangrijkste redenen die ik me kan bedenken zouden nieuwe "USP's" zijn of een sterk aantrekkende vraag naar specifiek dat merk vanuit de consument.

Ze hebben gewoon een vervangend "new brand" klaarstaan om het gat te vullen. En dat vervangend merk krijgt met deze actie meteen een deel van het marktaandeel van Babboe.
Volgens mij was de Babboe bakfiets vooral bij Babboe zelf te koop. Heb er weinig in winkels zien staan, maar dat kan aan mij liggen. Winora is geen vervangend merk voor de Nederlandse markt omdat daar Batavus al in zit.

• Heroic_Nonsense
  • Laatst online: 31-10 11:31

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

[...]

Waarom zou je moeten aantonen dat het al eerder bekend was? Het is nu bekend dat de fiets nooit heeft gedeugd.

Ook is er al eerder een terugroepactie geweest voor bepaalde modellen.

Maar als men perse wil: het staat vast dat Babboe hier al langer van wist - in de media staan verklaringen van een klokkenluider die verklaard heeft dat frames verstopt moesten worden bij aangekondigde checks van NVWA.

Het voelt alsof jouw RBV geen zin heeft om hier tijd en geld in te stoppen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Verwijderd

A.Geerts schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:09:
[...]

Ik liet Babboe 1x per jaar komen. En als er wat onderweg kapot ging heb ik een anwb fiets pechhulp abonnement. De pechhulp bij kingspolis brengt de fiets alleen naar een fietsenmaker.
Aha, dus lokaal doe je eigenlijk helemaal niets. Je laat Babboe komen en als je met panne staat heb je een abonnement op iemand met een aanhanger. :) Dat kan natuurlijk ook.

Wat ik nu dus doe.... is een beetje valsspelen. Ik doe zelf geen spaken bijvoorbeeld. Als er spaken stuk zijn, demonteer ik het betreffende wiel en breng ik alleen het wiel naar de fietsenmaker. Dat accepteren ze dan weer wel (want, geen gedoe met een grote lompe driewieler bakfiets).

• A.Geerts
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:16:
[...]

Aha, dus lokaal doe je eigenlijk helemaal niets. Je laat Babboe komen en als je met panne staat heb je een abonnement op iemand met een aanhanger. :) Dat kan natuurlijk ook.

Wat ik nu dus doe.... is een beetje valsspelen. Ik doe zelf geen spaken bijvoorbeeld. Als er spaken stuk zijn, demonteer ik het betreffende wiel en breng ik alleen het wiel naar de fietsenmaker. Dat accepteren ze dan weer wel (want, geen gedoe met een grote lompe driewieler bakfiets).
Ik doe inderdaad niets lokaals op dat gebied. Met (inderdaad) de simpele reden. De fietsmakers in de buurt doen niets met bakfietsen.

De dichtstbijzijnde fietsmaker (die onderhoud doet aan een Babboe) is 45min fietsen.

Tja.... 🤨

Verwijderd

A.Geerts schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:22:
[...]

Ik doe inderdaad niets lokaals op dat gebied. Met (inderdaad) de simpele reden. De fietsmakers in de buurt doen niets met bakfietsen.

De dichtstbijzijnde fietsmaker (die onderhoud doet aan een Babboe) is 45min fietsen.
Oh echt? Ik heb geen Babboe, tot nu toe heb ik al een paar fietsenmakers die klagen maar het wel gewoon doen. :)

• pigbenis
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-10 11:23
Ik lees voornamelijk over bakfietsen die worden opgehaald. Is er al bij iemand een afspraak gemaakt tbv frame controle? Mijn curve staat helaas stil vanwege een defect display, zou dat graag in 1x willen laten maken. Zonder elektrische aandrijving is met 2 kinderen echt een brug te ver 😉

• wheeler
ahbart schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:26:
[...]

Ik heb dus 12 x 700209. Maar als ik op de plek van de x een 0 invul dat wordt het frame nummer niet herkent.
Iemand tips? Of valt deze fiets buiten de terugroep?
Ik zou toch even krabben of schuren want je hebt er dus wel een getal. Op een of andere manier is het derde getal gewoon deels weggevallen. Overigens werd ook onze code niet herkent en ligt ook ergens bij Babboe onderaan de stapel.

• Bakfietsje
Regio Arnhem hier, ook nog niks gehoord

• Iris123
  • Laatst online: 10-09-2024
Goedemorgen,

Ik ben benieuwd of iemand van jullie inmiddels al de Winora geleverd heeft gekregen ter vervanging van de oude bakfiets en of je tevreden hierover bent. Ik zie dat de levertijd +4 weken is. Dat duurt erg lang. Het is lastig om een keuze te maken tussen de bakfietsen als er verder nog niet heel veel informatie over te vinden is, zoals bij de Winora. Weet iemand die deze fiets al heeft besteld of het bijv. Ook mogelijk is om accessoires voor deze fiets te bestellen bij babboe zelf? Want hier krijgt iedereen nog een waardecheque voor begreep ik. Weet iemand ook wat voor bedrag, want dit kan ik nergens terugvinden of ik kijk hier overheen? Ik zou namelijk graag weer een regentent willen, welke nu ook op mijn bakfiets zit en een maxi cosi beugel. Zelf woon ik in de regio Utrecht en komen ze de City-E a.s. vrijdag bij mij ophalen. Pas na het ophalen ontvang je de waarde cheque. Hier heb ik ook wat moeite mee, omdat je zomaar je fiets af geeft zonder direct een nieuwe te ontvangen. Ook lees ik wisselende verhalen dat sommige van jullie de waardecheque niet hebben ontvangen? Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Bedankt alvast!

• magnetx3
  • Laatst online: 30-10 21:37
pigbenis schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:58:
Ik lees voornamelijk over bakfietsen die worden opgehaald. Is er al bij iemand een afspraak gemaakt tbv frame controle? Mijn curve staat helaas stil vanwege een defect display, zou dat graag in 1x willen laten maken. Zonder elektrische aandrijving is met 2 kinderen echt een brug te ver 😉
Ik zit ook nog steeds te wachten op een afspraak, hier een Go-E (eigenlijk een curve met een deurtje). Berichtgeving op babboe.nl meldt wel dat ze begonnen zijn met inspecties, maar hier in dit topic nog niemand over gehoord.

Het display probleem is m.i. groot, meerdere posters in dit topic lichten toe dat zij ook problemen ervaren met display. Ikzelf heb al 3x een nieuw display gekregen, waarvan 2x de vernieuwde versie (die met aparte knopjes). Deze nieuwe houden het ongeveer een week of 2 vol tot ze waterschade of iets anders oplopen (1x kapotte knopjes, 1x error 9). Ik heb nu van mijn eerste scherm weer een werkende gemaakt door de connector van zo'n nieuw scherm eraan vast te knopen, deze was namelijk doorgeroest bij het oude scherm. Het scherm werkte eigenlijk nog goed. Nu kunnen wij weer fietsen, wellicht is dit voor jou ook een oplossing, mocht je een scherm hebben liggen dat nog wel werkt. Pluspuntje, een nieuw scherm krijgt ook 2 jaar garantie, dus ik heb een soort scherm abonnement bij Babboe.. Op mijn nieuwe garantie verzoek heb ik nu 2wk geen reactie, maar ze zijn ook niet op voorraad.

Nibe BA-SVM10-200/6 + AMS10-6

• Roel1553
Iris123 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:27:
Goedemorgen,

Ik ben benieuwd of iemand van jullie inmiddels al de Winora geleverd heeft gekregen ter vervanging van de oude bakfiets en of je tevreden hierover bent. Ik zie dat de levertijd +4 weken is. Dat duurt erg lang. Het is lastig om een keuze te maken tussen de bakfietsen als er verder nog niet heel veel informatie over te vinden is, zoals bij de Winora. Weet iemand die deze fiets al heeft besteld of het bijv. Ook mogelijk is om accessoires voor deze fiets te bestellen bij babboe zelf? Want hier krijgt iedereen nog een waardecheque voor begreep ik. Weet iemand ook wat voor bedrag, want dit kan ik nergens terugvinden of ik kijk hier overheen? Ik zou namelijk graag weer een regentent willen, welke nu ook op mijn bakfiets zit en een maxi cosi beugel. Zelf woon ik in de regio Utrecht en komen ze de City-E a.s. vrijdag bij mij ophalen. Pas na het ophalen ontvang je de waarde cheque. Hier heb ik ook wat moeite mee, omdat je zomaar je fiets af geeft zonder direct een nieuwe te ontvangen. Ook lees ik wisselende verhalen dat sommige van jullie de waardecheque niet hebben ontvangen? Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Bedankt alvast!
ja daar hopen wij ook een beetje op, je krijgt een gratis onderhoudsbeurt en waardebonnen, maar ja als je geen Babboe meer hebt wat kun je er dan mee. Anders had ik al een regentent besteld voor de Winora.

• Kurios
  • Niet online
ahbart schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:20:
[Afbeelding]

Die van mij is uit eind 2017 en die heeft een andere voorlamp en maar 1 schijfrem. Latere modellen kregen wel 2 schijfremmen. Dus ik denk dat de jouwe wel eens nog in die 5 jaar zou kunnen vallen.
Al heb ik wel een City-E, dus wellicht zaten daar nog wat verschillen in.

[ Voor 3% gewijzigd door Kurios op 23-04-2024 11:24 ]

• xscyther
Jasphur schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 07:55:
[...]

Er was in dit topic iemand in regio Breda die vorige week al aan de beurt was.
Die moet ik dan gemist hebben. Gaan ze blijkbaar in een grote boog om mij heen :P

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:58
xscyther schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:23:
[...]

Die moet ik dan gemist hebben. Gaan ze blijkbaar in een grote boog om mij heen :P
Dat was ik inderdaad, vorige week donderdag is hij opgehaald. Ik hou jullie op de hoogte als ik meer weet over de levering van de Winora.

• Raftie
  • Laatst online: 17-07-2024
G93 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 07:30:
Is er al iemand in de regio Amsterdam wiens Babboe <5 jaar is opgehaald? Wij zijn 10 april om 11.22 aangemeld voor terughaalverzoek maar nog niks gehoord. Heb het idee dat regio Amsterdam als een van de laatste aan de beurt gaat zijn
Die van ons wordt vandaag opgehaald, mini mei 2023, Amsterdam Noord

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:17
xscyther schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:23:
[...]

Er is geen pijl op te trekken, vrienden van ons wonen op 1 km afstand van ons en hun fiets wordt morgen opgehaald. Ik heb echter nog niks gehoord.

• Bakfietsje
Kurios schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:20:
[...]

Die van mij is uit eind 2017 en die heeft een andere voorlamp en maar 1 schijfrem. Latere modellen kregen wel 2 schijfremmen. Dus ik denk dat de jouwe wel eens nog in die 5 jaar zou kunnen vallen.
Al heb ik wel een City-E, dus wellicht zaten daar nog wat verschillen in.
De mijne is model van 2022 en ziet er ook anders uit. Dus of daartussenin of juist veel ouder.
Pagina: 1 ... 15 ... 42 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.