Babboe bakfiets terugroepactie

Pagina: 1 ... 14 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:18
Verstandiger ook om bij een omruiling voor de Winora te gaan i.p.v. een Mountain want met die Mountain mag je dus niet fietsen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
En toch vind ik het allemaal vreemd.

Zowel de Winora, Batavus, Raleigh allemaal hetzelfde frame.

Babboe City versies dus ook alleen na 2020 niet meer ? ( omruilgarantie / reparatie / waarde )

Daarvoor ander buisdikte gebruikt door Babboe of toch ook bovenstaande andere merken die niet gebroken zijn ?

[ Voor 10% gewijzigd door londemanmp op 18-04-2024 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:50
londemanmp schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:00:
En toch vind ik het allemaal vreemd.

Zowel de Winora, Batavus, Raleigh allemaal hetzelfde frame.

Babboe City versies dus ook alleen na 2020 niet meer ? ( omruilgarantie / reparatie / waarde )

Daarvoor ander buisdikte gebruikt door Babboe of toch ook bovenstaande andere merken die niet gebroken zijn ?
De NVWA gaf aan ook over andere fietsen meldingen te hebben gekregen. Wie weet zijn deze ook allemaal niet goed.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:08
Vandaag is hier onze City-e (3 jaar oud) opgehaald, een uur geleden het certificaat ontvangen en zojuist de Winora bakfiets besteld.

Tussen alle negatieve berichten vind ik dat dit ook benoemd mag worden dat de snelheid er inmiddels goed in zit als je eenmaal in “het process” zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-07 20:21
Dat is inderdaad vrij vlot. Welke levertijd stond er? En hoe zit het met accessoires?
(welke had je, krijg je dezelfde terug, welk extraatje krijg je, heb je ze meegegeven?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
WesleyZ schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:23:
Vandaag is hier onze City-e (3 jaar oud) opgehaald, een uur geleden het certificaat ontvangen en zojuist de Winora bakfiets besteld.

Tussen alle negatieve berichten vind ik dat dit ook benoemd mag worden dat de snelheid er inmiddels goed in zit als je eenmaal in “het process” zit.
Mooi snel, fijn.

Ik ben nog in afwachting van een ophaaldatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dtvandijk
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-10 19:09

Zou je aan kunnen geven wanneer je je hebt aangemeld met je bakfiets? Ik ben wel benieuwd of ze de lijst op volgorde van binnenkomst afwerken of op regio?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WesleyZ
Dtvandijk schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:10:
[...]

Zou je aan kunnen geven wanneer je je hebt aangemeld met je bakfiets? Ik ben wel benieuwd of ze de lijst op volgorde van binnenkomst afwerken of op regio?
10-04-2024 om 13:10u aangemeld via controleerjebakfiets

12-04-2024 om 19:04 bericht van Westerman logistics met de ophaaldatum 18-04-2024

Vandaag 18-04-2024 om 13:20u is de bakfiets opgehaald en vanavond om 19:18u de ontvangstbevestiging met certificaat ontvangen.

Woon in regio Breda, vrienden van ons uit de straat is ook vandaag met dezelfde vracht meegenomen. Andere vrienden hebben nog niets gehoord, zelfde regio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dtvandijk
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-10 19:09
Bedankt voor de snelle reactie! Zelf op 10-04-2024 om 11:11 aangemeld maar nog niks gehoord van de transporteur (regio Groningen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
Bakfietsje schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:40:
Dat is inderdaad vrij vlot. Welke levertijd stond er? En hoe zit het met accessoires?
(welke had je, krijg je dezelfde terug, welk extraatje krijg je, heb je ze meegegeven?)
“Meer dan 4 weken” staat op de website bij het bestellend even afwachten dus nog.

Wij hadden enkel de mat en kussens voor het bankje. Mat laten zitten en kussens er wel afgehaald. Verder heb ik er geen punt van gemaakt over de accessoires omdat we voor de winora gekozen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
Iemand al een inspectie afspraak kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul2019
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-06-2024
Onze backfiets is nog geen 5 jaar oud en is 2500 euro waard, maar de aangeboden modellen zijn 4500 euro of duurder. Weet iemand of we een nieuwe krijgen zonder het verschil te betalen (2000 euro) of dat we deze gratis krijgen? Ik heb zojuist de klantenservice gebeld en zij zeiden dat we het verschil moeten betalen.
Ze plukken vandaag onze fiets, maar ik ben geneigd dat te weigeren. Enig advies??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
paul2019 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:02:
Onze backfiets is nog geen 5 jaar oud en is 2500 euro waard, maar de aangeboden modellen zijn 4500 euro of duurder. Weet iemand of we een nieuwe krijgen zonder het verschil te betalen (2000 euro) of dat we deze gratis krijgen? Ik heb zojuist de klantenservice gebeld en zij zeiden dat we het verschil moeten betalen.
Ze plukken vandaag onze fiets, maar ik ben geneigd dat te weigeren. Enig advies??
Jullie model is nog geen 5 jaar oud? Dan zou je gewoon tegen 0 euro een nieuw model moeten kunnen kiezen uit de terugroepactie-webshop. Het bijbetalen is volgens mij alleen van toepassing op de vouchers twv de dagwaarde.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
paul2019 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:02:
In de communicatie staat dat je tot 5 jaar een kosteloos een vervangende fiets krijgt. Enige duidelijkheid die je kan krijgen is denk ik om nogmaals de klantenservice te bellen.

5 tot 6 jaar is volgens mij nog onduidelijk en de waarde van 6 jaar of ouder is vermoedelijk verwaarloosbaar als ze binnen 8 jaar afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul2019
Deveon schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:14:
[...]

In de communicatie staat dat je tot 5 jaar een kosteloos een vervangende fiets krijgt. Enige duidelijkheid die je kan krijgen is denk ik om nogmaals de klantenservice te bellen.

5 tot 6 jaar is volgens mij nog onduidelijk en de waarde van 6 jaar of ouder is vermoedelijk verwaarloosbaar als ze binnen 8 jaar afschrijven.
Bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizaaa
  • Laatst online: 25-09-2024

Helemaal met jou eens!

Mijn bakfiets is gisteren opgehaald! Ik heb ook meteen een omruilcertificaat ontvangen en een nieuwe besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:45
alwind schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:47:
Iemand al een inspectie afspraak kunnen maken?
Voor zover ik online kan nagaan op de reacties is er nog geen inspectie geweest. Ik denk dat ze nu vooral de operatie bakfiets <5jaar willen uitvoeren zodat de jongere klanten weer verder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
wheeler schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:18:
[...]

Voor zover ik online kan nagaan op de reacties is er nog geen inspectie geweest. Ik denk dat ze nu vooral de operatie bakfiets <5jaar willen uitvoeren zodat de jongere klanten weer verder kunnen.
Ik heb mijn bakfiets ook <5jaar. Alleen een Curve-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-09 23:01

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Lizaaa schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:27:
[...]

Helemaal met jou eens!

Mijn bakfiets is gisteren opgehaald! Ik heb ook meteen een omruilcertificaat ontvangen en een nieuwe besteld.
Dat loopt dus wel netjes vlot, dat is fijn.

Al een idee wat de levertijd is van de nieuw bestelde bakfiets?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizaaa
  • Laatst online: 25-09-2024
HellStorm666 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:56:
[...]

Dat loopt dus wel netjes vlot, dat is fijn.

Al een idee wat de levertijd is van de nieuw bestelde bakfiets?
Er stond bij het bestellen op de website 4+ weken. Ik ga maar niet uit van 4 weken. In de email die ik heb ontvangen stond ook niets over de levertijd verder, maar 'we gaan de fiets voor je klaarmaken, dit kan echter enige tijd duren'. En dat ik een track & trace ontvang uiterlijk op de dag van levering. Ben wel erg benieuwd naar de levertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• londemanmp
  • Nu online
Dag Babboe, tot nooit !!

Chauffeur gaf aan dat die 15 duizend bakfietsen mag ophalen. Accu en motor gaan eraf en gaat dan bij de rest van de schroothoop.

Chauffeur gaf aan dat er diverse andere merken ook de sjaak zijn of zijn geweest ( Carqon, Gazelle zelfs met de makki load )

Man man wat een gezeik met bakfietsen.

Trouwens, chauffeur heeft zelf stickers mee met code. Waarom uitprinten.

BAK ellende bij de Accell groep

[ Voor 37% gewijzigd door londemanmp op 19-04-2024 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Verklaard ook meteen waarom die merken niet in de terugroepactie-webshop staan :+

Hoop voor je dat je er nog uitkomt met Babboe voor een vervanging naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
londemanmp schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:08:
Dag Babboe, tot nooit !!

Chauffeur gaf aan dat die 15 duizend bakfietsen mag ophalen. Accu en motor gaan eraf en gaat dan bij de rest van de schroothoop.

Chauffeur gaf aan dat er diverse ...
Het lijkt mij niet verstandig om dingen zo op een openbaar forum te schrijven incl. herkenbare foto, of heb je dat de desbetreffende persoon ook verteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Net contact gehad met de klantenservice. Alle gegevens die wij destijds bij checkjeframe.nl ingevoerd hebben zijn verwijderd en moeten nu maar naar controleerjebakfiets.nl herhalen. Behalve twee foto’s exact dezelfde informatie.

De ongebruikte accessoire die we vorige jaar gekocht hebben moesten we een regulier retour proces voor starten. Zover ik op de website lees hanteren ze geen vast aantal dagen voor retour (er vanuit gaan dat dit onder een fabricagefout valt).

Hoe de waarde bepaald wordt kon ze nog niet communiceren. Met 8 jaar zie ik dat de ene verzekeraar niet afschrijft onder de 30% (650) maar bij andere zie ik een dagwaarde tussen de 150 en 500 euro. Niet echt een voucher waard waarvan wij vinden dat we een nieuwe Babboe van 4-5k willen aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 15:20
Deveon schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:17:
Hoe de waarde bepaald wordt kon ze nog niet communiceren. Met 8 jaar zie ik dat de ene verzekeraar niet afschrijft onder de 30% (650) maar bij andere zie ik een dagwaarde tussen de 150 en 500 euro. Niet echt een voucher waard waarvan wij vinden dat we een nieuwe Babboe van 4-5k willen aanschaffen.
Dit is het probleem in een notendop waarmee Babboe-eigenaren met een product >6 jaa te maken hebben:

Je dacht een veilige bruikbare bakfiets te hebben, maar na deze actie van Babboe (eerst onveilig product leveren, daar achter komen en dit verzwijgen, dan controleurs om de tuin leiden en als er een klokkenluider opstaat dan toch maar in actie komen) heb je geen bakfiets meer. Je bent dus gedupeerd. Met die voucher t.w.v. de dagwaarde kun je geen bakfiets kopen, dus wat je had ben je kwijt.

Een bakfiets is niet hetzelfde als een gewone fiets, dus een 'passend alternatief' is het niet.

Ik vind het verbazingwekkend dat Babboe (Accell) hier mee weg denkt te komen en hoop dan ook van harte dat die claimclub er stevig ingaat.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Voor het geval niemand het al van plan was, wil iemand bij wie de bakfiets gerepareerd gaat worden: een voor, tijdens en na foto maken. Ben wel benieuwd wat en hoe ze het gaat repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:50
londemanmp schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:08:
Dag Babboe, tot nooit !!

Chauffeur gaf aan dat er diverse andere merken ook de sjaak zijn of zijn geweest ( Carqon, Gazelle zelfs met de makki load )

Man man wat een gezeik met bakfietsen.

Trouwens, chauffeur heeft zelf stickers mee met code. Waarom uitprinten.

BAK ellende bij de Accell groep
Wat heeft Gazelle (terugroepactie was 2021) te maken met Accell? Anders kunnen we bij de terugroep actie van Urban Arrow uit 2020 ook nog Accell de schuld geven.

Lijkt er overigens wel op dat al die verlengde bakfietsen een issue hebben. De drie wielers zijn dan toch steviger gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Pendora schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:08:
[...]

Lijkt er overigens wel op dat al die verlengde bakfietsen een issue hebben. De drie wielers zijn dan toch steviger gebouwd.
Denk dat de driewielers vooral een extra wiel hebben en minder lange overbreng.
Jasphur schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:02:
Voor het geval niemand het al van plan was, wil iemand bij wie de bakfiets gerepareerd gaat worden: een voor, tijdens en na foto maken. Ben wel benieuwd wat en hoe ze het gaat repareren.
Gezien ze adviseren om ze niet meer te gebruiken en er voor honderd duizenden euro’s nieuwe bakfietsen uitgedeeld worden vermoed ik dat er geen officiële reparatie mogelijk is.

Zelf ken ik wel iemand die wil lassen, maar de verstevigingen zijn altijd op gevoel, geen doorgerekende modellen. Oftewel, provisorisch.. Nieuwere modellen lijken wel verstevigen tussen de bak en het zadel te hebben waar eenvoudig een stang tussen kan, echter kan die ook voor de bak breken en dat verstevigen wordt een serieuze ingreep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditisthijs
  • Laatst online: 02-07-2024
Het lijkt erop dat je de omruilcode in de avond op de dag dat je fiets is opgehaald per email binnenkrijgt. De fietsen zullen wel gescand worden aan het eind v.d. dag waardoor die email automatisch wordt verstuurd.

Vanmiddag is onze bakfiets opgehaald (regio Twente) door een logistiek partner van Westerman. Deze had overigens het formulier wat je zelf op de bak moest plakken ook als sticker mee dus die kwam er mooi naast. Zojuist de ontvangstbevestiging van Babboe ontvangen met omruilcode en meteen een nieuwe bakfiets besteld in de webshop. Met de code krijg je op de rekening inderdaad het volledige bedrag weer als negatief bedrag erbij waardoor je niets hoeft te betalen.

Nu helaas waarschijnlijk voorlopig in de wachtstand (want ze geven in de mail al aan dat het enige tijd kan duren dus dan weet je het wel) alhoewel ik snap dat wij nog geluk hebben met een fiets van 3,5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJdaBOMB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 22:40
fritsjof schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:10:
[...]

Dit is het probleem in een notendop waarmee Babboe-eigenaren met een product >6 jaa te maken hebben:

Je dacht een veilige bruikbare bakfiets te hebben, maar na deze actie van Babboe (eerst onveilig product leveren, daar achter komen en dit verzwijgen, dan controleurs om de tuin leiden en als er een klokkenluider opstaat dan toch maar in actie komen) heb je geen bakfiets meer. Je bent dus gedupeerd. Met die voucher t.w.v. de dagwaarde kun je geen bakfiets kopen, dus wat je had ben je kwijt.

Een bakfiets is niet hetzelfde als een gewone fiets, dus een 'passend alternatief' is het niet.

Ik vind het verbazingwekkend dat Babboe (Accell) hier mee weg denkt te komen en hoop dan ook van harte dat die claimclub er stevig ingaat.
De spijker op zijn kop!
Het is dat wij eigenlijk de bakfiets (city >5 jaar) weg wilden doen maar eigenlijk wil je liever een bakfiets terug voor een bakfiets. Op de manier die nu wordt voorgesteld moet je dus opeens geld bij gaan leggen voor een vergelijkbare fiets...

Wij zitten nu met een waardeloze fiets waar je dan waarschijnlijk een nieuwe gewone voor terugkrijgt, die je dan maar moet zien te verkopen als je geen behoefte hebt aan een fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Had hem gemist maar op de homepage van Babboe.nl
Update: 17 april 2024

Brand Amersfoort

Dinsdag 16 april heeft er een brand gewoed in het bedrijfsverzamelgebouw naast het hoofdkantoor van Babboe in Amersfoort. Dit gebouw, dat door 24 bedrijven werd gebruikt, is volledig verwoest. Ook Babboe had verschillende units in dit gebouw in gebruik. De brandweer heeft bevestigd dat de brand niet in een van onze units is ontstaan en voorkomen is dat de brand oversloeg naar het naastgelegen pand van Babboe. Iedereen ter plekke is op tijd in veiligheid gebracht en er hebben zich geen persoonlijke ongelukken voorgedaan. Alhoewel er door rook- en waterschade voorlopig niet vanuit het pand in Amersfoort gewerkt kan worden, zal het door ons recent uitgerolde herstelplan geen hinder ondervinden van de gevolgen van de brand. Wij zijn inmiddels druk bezig met het ophalen van de bakfietsen die in de terugroepactie vallen en zijn begonnen met de eerste inspecties. Alles blijft er onverminderd op gericht de Babboe-bakfietseigenaren zo snel mogelijk weer de weg op te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Deveon schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:23:
[...]

Denk dat de driewielers vooral een extra wiel hebben en minder lange overbreng.

[...]

Gezien ze adviseren om ze niet meer te gebruiken en er voor honderd duizenden euro’s nieuwe bakfietsen uitgedeeld worden vermoed ik dat er geen officiële reparatie mogelijk is.

Zelf ken ik wel iemand die wil lassen, maar de verstevigingen zijn altijd op gevoel, geen doorgerekende modellen. Oftewel, provisorisch.. Nieuwere modellen lijken wel verstevigen tussen de bak en het zadel te hebben waar eenvoudig een stang tussen kan, echter kan die ook voor de bak breken en dat verstevigen wordt een serieuze ingreep.
Ik doelde hierop:
De modellen City Mountain (productie vanaf januari 2020), Max-E, Carve-E, Carve Mountain Curve-E, Curve Mountain, Big (E), Dog (E), Go (E), Go Mountain, Flow E, Flow Mountain, Pro Bike (E), Pro Bike Midmotor, Mini Mountain en Curve mogen na een controlebeurt/reparatie weer worden gebruikt. Hiervoor komt een gespecialiseerde Babboe-monteur bij de klanten aan huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyrex
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Onze rechtsbijstand gaf aan het ontbinden van koopcontract wel te willen proberen. Rekening houden met verbruik vergoeding is dan wel aannemelijk.

Daarbij vraag ik mij dan af hoeveel zoiets kan zijn. 200 euro per jaar? 10% koopsom per jaar?

Verder ben ik zeer benieuwd of mensen al een aanbod hebben gekregen voor een fiets ouder dan 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul2019
Onze bakfiets was gisteren opgehaald (gelderland), nu we wachten voor de nieuw... We hebben de originelle regentent met ons. Weet iemand als deze regentent is goed voor een winora? We kunnen niet vinden veel informatie over de winora regentent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Zephyrex schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 09:57:
Onze rechtsbijstand gaf aan het ontbinden van koopcontract wel te willen proberen. Rekening houden met verbruik vergoeding is dan wel aannemelijk.

Daarbij vraag ik mij dan af hoeveel zoiets kan zijn. 200 euro per jaar? 10% koopsom per jaar?

Verder ben ik zeer benieuwd of mensen al een aanbod hebben gekregen voor een fiets ouder dan 5 jaar.
Het is niet automatisch aannemelijk dat er een verbruiksvergoeding wordt gehanteerd bij een niet conform product. Waarom richt je rbv zich niet op volledige vergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Zephyrex schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 09:57:

Afschrijving is meestal tussen de 8 en 12 jaar maar zoals ik eerder ook aangaf hebben sommige verzekeraars ook een minimum percentage.

Zelf nog geen bericht van de rechtsbijstand maar wil het eigenlijk gooien op frame garantie van 5 jaar en dat de problemen binnen die tijd bekend waren maar door de toezichthouder hebben te misleiden deze termijn hebben kunnen rekken.

Edit: Mogelijk hebben wij in de toekomst nog wel interesse in een gebruikte regentent voor de City. Vermoedelijk ben ik niet de enige dus als je niets extra krijgt voor het inleveren van je regentent dan is er zeker nog een gebruikte markt.

[ Voor 12% gewijzigd door Deveon op 20-04-2024 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
paul2019 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:16:
Onze bakfiets was gisteren opgehaald (gelderland), nu we wachten voor de nieuw... We hebben de originelle regentent met ons. Weet iemand als deze regentent is goed voor een winora? We kunnen niet vinden veel informatie over de winora regentent.
De regentent van Babboe past niet op de Winora.

Deze moet je hebben voor de Winora: https://biketotaalkrimpen...regentent-fier-2-batavus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyrex
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wolly schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:18:
[...]

Het is niet automatisch aannemelijk dat er een verbruiksvergoeding wordt gehanteerd bij een niet conform product. Waarom richt je rbv zich niet op volledige vergoeding?
Excuus het klopt wat je zegt. De exacte woorden van mijn rbv waren dat een verbruiksvergoeding verlangd kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Wij hebben ook een City die we vorig jaar via MP hebben gekocht en in hele goede staat is. Ik durf wel te zeggen in nieuwstaat, na vervanging en upgraden van diverse onderdelen.
O.a.
-Achterwiel met Nexus 8 naaf en nieuwe shifter
-Voorwiel nieuw, voorzien van schijfrem als upgrade van roller rake.
-Rollerbrake achter nieuw en geüpgraded voor zwaarste versie
- Verder nog: nieuwe bakrand, nieuwe kussens, nieuwe gordels, nieuwe verlichting, handvatten en banden.

De bakfiets is al voorzien van een 'nieuw frame' waarbij ik dus 2 verschillende framenummers heb, op t balhoofd GB19 en op de trapas GB15.
Beide gecontroleerd en onbekend bij Babboe.

Het steekt mij een beetje dat al mijn gedane investeringen in de bakfiets en daarbij opgeteld de zeer goede staat straks teniet gedaan worden bij een dagwaarde bepaling.
Want wie bepaald de dagwaarde?
Ik heb de ervaring vanuit de (auto) schade expertise dat in veel gevallen de dagwaarde overeenkomt met de marktwaarde.
Dat is nu precies de crux, want nadat marktplaats zijn verkoop ook heeft gestaakt is precies de referentie niet meer bestaand... Erg listig als t mij vraagt.
Ik heb Babboe hierop aangeschreven en zou graag willen dat als er een dagwaarde bepaling wordt gedaan dat dit dan ook door een onafhankelijke partij wordt uitgevoerd, vergelijkbaar met een Totaal Verlies afwikkeling bij schade. Want ja naar mijn mening is hier dan ook sprake van.
Ik ga niet mee in een waardebepaling vanuit Babboe zelf en al helemaal niet als de algehele staat van de bakfiets niet wordt meegenomen (+ aantoonbaar gekochte verbeteringen of nieuw accesoires.
Eventueel sta ik er dan misschien nog voor open om alle nieuw aangebrachte onderdelen zelf te demonteren en dan mogen ze t frame en de bak ophalen...

- 10 april formulier ingezonden met de aanvullende informatie.
- 13 april mijn bezwaar bekend gemaakt ten aanzien van waardebepaling en de van invloed zijnde onderdelen die effect hebben op de waarde. Daarnaast in de mail ook aangegeven dat ik niet akkoord ben met de aangeboden optie.
Er was immers eerder beloofd de bakfiets te repareren.
Nog geen reactie mogen ontvangen.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAoD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-05-2024
Bart_Denon schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:50:
Wij hebben ook een City die we vorig jaar via MP hebben gekocht en in hele goede staat is. Ik durf wel te zeggen in nieuwstaat, na vervanging en upgraden van diverse onderdelen.
O.a.
-Achterwiel met Nexus 8 naaf en nieuwe shifter
-Voorwiel nieuw, voorzien van schijfrem als upgrade van roller rake.
-Rollerbrake achter nieuw en geüpgraded voor zwaarste versie
- Verder nog: nieuwe bakrand, nieuwe kussens, nieuwe gordels, nieuwe verlichting, handvatten en banden.

De bakfiets is al voorzien van een 'nieuw frame' waarbij ik dus 2 verschillende framenummers heb, op t balhoofd GB19 en op de trapas GB15.
Beide gecontroleerd en onbekend bij Babboe.

Het steekt mij een beetje dat al mijn gedane investeringen in de bakfiets en daarbij opgeteld de zeer goede staat straks teniet gedaan worden bij een dagwaarde bepaling.
Want wie bepaald de dagwaarde?
Ik heb de ervaring vanuit de (auto) schade expertise dat in veel gevallen de dagwaarde overeenkomt met de marktwaarde.
Dat is nu precies de crux, want nadat marktplaats zijn verkoop ook heeft gestaakt is precies de referentie niet meer bestaand... Erg listig als t mij vraagt.
Ik heb Babboe hierop aangeschreven en zou graag willen dat als er een dagwaarde bepaling wordt gedaan dat dit dan ook door een onafhankelijke partij wordt uitgevoerd, vergelijkbaar met een Totaal Verlies afwikkeling bij schade. Want ja naar mijn mening is hier dan ook sprake van.
Ik ga niet mee in een waardebepaling vanuit Babboe zelf en al helemaal niet als de algehele staat van de bakfiets niet wordt meegenomen (+ aantoonbaar gekochte verbeteringen of nieuw accesoires.
Eventueel sta ik er dan misschien nog voor open om alle nieuw aangebrachte onderdelen zelf te demonteren en dan mogen ze t frame en de bak ophalen...

- 10 april formulier ingezonden met de aanvullende informatie.
- 13 april mijn bezwaar bekend gemaakt ten aanzien van waardebepaling en de van invloed zijnde onderdelen die effect hebben op de waarde. Daarnaast in de mail ook aangegeven dat ik niet akkoord ben met de aangeboden optie.
Er was immers eerder beloofd de bakfiets te repareren.
Nog geen reactie mogen ontvangen.
Hier precies hetzelfde!
Wij hebben de bakfiets ook tweedehands gekocht 4 jaar geleden, in zeer goede staat, en 2 jaar gelden voor bijna 1500,- euro laten ombouwen naar een elektrische met zwaarste accu mogelijk dan ben ik ook heel benieuwd wat ze daar mee gaan doen.
Daarnaast hoef ik geen nieuwe fiets, en helemaal geen gewone fiets, maar gewoon een oplossing voor het probleem.

Als ik kijk naar het gebruik en hoeveel gemak we ervan hebben vinden we het niet zo heel erg om iets bij te leggen (lees misschien een paar honderd euro) maar ik ga geen nieuwe bakfiets aanschaffen van bijna 4500,- als de vergelijkbare fietsen destijds €2600,- euro hebben gekost (City-E).

Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fritsjof
@Bart_Denon Ik zou je willen aanraden veel foto's van de bakfiets te maken en alles goed te documenteren. We zitten in hetzelfde schuitje: GB15 duidt (voor zover ik kan nagaan) op bouwjaar 2015, wat betekent dat de fiets economisch gezien geen waarde meer heeft. (Bron: mijn rechtsbijstandsverzekeraar, over een GB16-model).

Je zou kunnen stellen dat alle onderdelen van de bakfiets - minus het frame - in uitstekende conditie verkeren. Als Babboe een veilig frame kan leveren en alle overige onderdelen van jouw bakfiets over zet op het nieuwe veilige frame, dit voor jou de meest passende oplossing zou zijn.

Helaas is dit niet een oplossing die geboden wordt. De oplossing die geboden wordt is een (niet onafhankelijke) waardebepaling, waaruit een voucher volgt die jij dan inzet voor de aanschaf van een nieuw product bij het concern van Babboe (waarmee je hen dus beloont voor al het gedane onrecht, immers: je gunt ze omzet).

Bekabelde WIFI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 15:27
MAoD schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:05:
[...]

Hier precies hetzelfde!
Wij hebben de bakfiets ook tweedehands gekocht 4 jaar geleden, in zeer goede staat, en 2 jaar gelden voor bijna 1500,- euro laten ombouwen naar een elektrische met zwaarste accu mogelijk dan ben ik ook heel benieuwd wat ze daar mee gaan doen.
Daarnaast hoef ik geen nieuwe fiets, en helemaal geen gewone fiets, maar gewoon een oplossing voor het probleem.

Als ik kijk naar het gebruik en hoeveel gemak we ervan hebben vinden we het niet zo heel erg om iets bij te leggen (lees misschien een paar honderd euro) maar ik ga geen nieuwe bakfiets aanschaffen van bijna 4500,- als de vergelijkbare fietsen destijds €2600,- euro hebben gekost (City-E).
Vergelijkbare situatie babboe city zelf electrisch gemaakt. Ik zat er aan te denken om de electrisch kit er af te halen en hem "kaal" in te leveren.
Ik lees wel dat mensen al babboes hebben ingeleverd maar niet wat ze bij moesten betalen voor bijvoorbeeld een batavus of een carqon. Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Nu online
fritsjof schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:08:
@Bart_Denon Ik zou je willen aanraden veel foto's van de bakfiets te maken en alles goed te documenteren. We zitten in hetzelfde schuitje: GB15 duidt (voor zover ik kan nagaan) op bouwjaar 2015, wat betekent dat de fiets economisch gezien geen waarde meer heeft. (Bron: mijn rechtsbijstandsverzekeraar, over een GB16-model).

Je zou kunnen stellen dat alle onderdelen van de bakfiets - minus het frame - in uitstekende conditie verkeren. Als Babboe een veilig frame kan leveren en alle overige onderdelen van jouw bakfiets over zet op het nieuwe veilige frame, dit voor jou de meest passende oplossing zou zijn.

Helaas is dit niet een oplossing die geboden wordt. De oplossing die geboden wordt is een (niet onafhankelijke) waardebepaling, waaruit een voucher volgt die jij dan inzet voor de aanschaf van een nieuw product bij het concern van Babboe (waarmee je hen dus beloont voor al het gedane onrecht, immers: je gunt ze omzet).
Ja dat komt absoluut goed qua foto's. Ik ga ook niet eerder akkoord met ophalen voordat ik weet waar ik aan toe ben...
Bovendien is beredenering voor leeftijd bepaling op basis van het framenummer ook mank. Het zegt iets over de leeftijd van de fiets maar niet over de gebruiksduur.
Stel de fiets in masse geproduceerd in december 2015, maar pas jaren later verkocht aan de eerste eigenaar.
Dan heb ik het nog niet eens over eerder geproduceerde frames die later pas geassembleerd zijn tot complete fiets...
Niks in hard te maken maar klopt natuurlijk niet helemaal. Zal eens kijken op de fiets of ergens anders nog datum stempels te vinden zijn...

Precies de oplossing die jij ook aandraagt is iets waarmee ik iets zou kunnen.
Lever mij gewoon een goed en veilig gekeurd frame en dan wil ik desnoods nog wel onder eigen kosten de vervanging regelen. Ik wil hier best nog wel 3 maanden op wachten...
Of een onafhankelijke waardebepaling (thuis of op locatie) met direct inlevering fiets en direct uitkering van de schadepenningen.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Red7 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:16:
[...]

Vergelijkbare situatie babboe city zelf electrisch gemaakt. Ik zat er aan te denken om de electrisch kit er af te halen en hem "kaal" in te leveren.
Ik lees wel dat mensen al babboes hebben ingeleverd maar niet wat ze bij moesten betalen voor bijvoorbeeld een batavus of een carqon. Of heb ik iets over het hoofd gezien?
Hebben de personen in kwestie een Batavus of Carqon als vervangende bakfiets gekregen? Want naar mijn weten is dat geen mogelijkheid ook niet met bijbetalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Red7 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:16:
[...]

Hier precies hetzelfde. Ik hoop nog steeds dat ze na controle zeggen: niks aan de hand. Anders halen wij waarschijnlijk ook de motor en accu eraf en dan we eens goed nadenken wat we dan willen. Andere optie is wat verstevigingen aan laten brengen en de gok wagen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Skating_vince schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:50:
[...]

Hier precies hetzelfde. Ik hoop nog steeds dat ze na controle zeggen: niks aan de hand. Anders halen wij waarschijnlijk ook de motor en accu eraf en dan we eens goed nadenken wat we dan willen. Andere optie is wat verstevigingen aan laten brengen en de gok wagen...
Muv de City Mountain van na 2020 moeten alle City’s terug. Er is dus helaas geen inspectie (vanuit Babboe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red7
Jasphur schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:38:
[...]

Hebben de personen in kwestie een Batavus of Carqon als vervangende bakfiets gekregen? Want naar mijn weten is dat geen mogelijkheid ook niet met bijbetalen
Ik had deze nog niet gezien, maar je kan voor bakfietsen dus alleen de Winora of een Babboe kiezen: Opruil website. Ik denk dat niemand meer voor Babboe gaat omdat je deze nooit meer kan verkopen.

[ Voor 31% gewijzigd door Red7 op 21-04-2024 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red7
paul2019 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:16:
Hi paul2019, wat hebben jullie hiervoor terug gekregen? En kan je meer info geven over hoe de transactie er ongeveer uit zag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red7

Kan je een beetje inzicht geven in hoe de transactie hiervoor uitzag? Is het originele bakfiets prijs die dan van de nieuwe aankoop af gaat. Of mag je gewoon een Winora uitkiezen zonder bijbetaling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Je krijgt een certificaat in je mail met een code en die kan je gebruiken om kosteloos een andere fiets te bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• londemanmp
  • Nu online
Voor mensen die nog steeds het vreemd vinden qua wat je krijgt na inruil van de bakfiets.

- Babboe City jonger dan 5 jaar krijg je dus 100% korting ( zie afbeelding ) je krijgt een code in de mail.

Of die jonger of ouder is, zie je op de website van Babboe bij ingeven frame nummer.

Onderstaande afbeelding is van een Babboe City mountain van jonger dan 5 jaar ( 2019 ) met aankoop van een Winora FUB52.

Wacht alleen nog op een website hoe en wat je kan kiezen voor accessoires.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNRlzEe9oOxxTO9l8C0lTVO8h7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6TTZ5IqzbjGr8kNqtAmPwwSW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Nu online
Erg fijn voor de mensen met een bakfiets van 5 jaar en jonger, maar het is natuurlijk wel vreemd dat hier geen enkele onderscheid gemaakt wordt en bij +5 jaar keihard dagwaarde regeling toegepast wordt.
Er is toch ook een groot waarde verschil tussen een 1 of 4,5 jaar oud...(Afgezien van de staat van onderhoud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Bart_Denon schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:28:
Erg fijn voor de mensen met een bakfiets van 5 jaar en jonger, maar het is natuurlijk wel vreemd dat hier geen enkele onderscheid gemaakt wordt en bij +5 jaar keihard dagwaarde regeling toegepast wordt.
Er is toch ook een groot waarde verschil tussen een 1 of 4,5 jaar oud...(Afgezien van de staat van onderhoud).
Klopt, maar geen onderscheid in garantie op het frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Nu online
Klopt helemaal mee eens, maar ik ben ook nog steeds van mening dat als je een bakfiets hebt gekocht van 2000,- of 4000,- dat je hetzelfde aanbod krijgt van Babboe. ( binnen de 5 jaar )

[ Voor 12% gewijzigd door londemanmp op 21-04-2024 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Red7 schreef op zondag 21 april 2024 @ 07:44:
[...]

Ik had deze nog niet gezien, maar je kan voor bakfietsen dus alleen de Winora of een Babboe kiezen: Opruil website. Ik denk dat niemand meer voor Babboe gaat omdat je deze nooit meer kan verkopen.
Ik denk dat de restwaarde van beide merken niet veel zal schelen. Babboe is bekend en je ziet ze nog steeds overal en Winora is onbekend. Zelfs de fietsen onder de terugroepactie zie ik dagelijks op de schoolrun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red7
londemanmp schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:16:
Voor mensen die nog steeds het vreemd vinden qua wat je krijgt na inruil van de bakfiets.

- Babboe City jonger dan 5 jaar krijg je dus 100% korting ( zie afbeelding ) je krijgt een code in de mail.

Of die jonger of ouder is, zie je op de website van Babboe bij ingeven frame nummer.

Onderstaande afbeelding is van een Babboe City mountain van jonger dan 5 jaar ( 2019 ) met aankoop van een Winora FUB52.

Wacht alleen nog op een website hoe en wat je kan kiezen voor accessoires.

[Afbeelding]
Dank! @londemanmp Vind ik wel een hele nette oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• londemanmp
  • Nu online
Deveon schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:36:
[...]

Ik denk dat de restwaarde van beide merken niet veel zal schelen. Babboe is bekend en je ziet ze nog steeds overal en Winora is onbekend. Zelfs de fietsen onder de terugroepactie zie ik dagelijks op de schoolrun.
Ik heb bij de plaatselijke fietsenzaak een Babboe proberen in te ruilen en zelfs de optie certificaat proberen te verkopen maar Babboe was voor hem een no go meer. De naam is door de media flink kapot gemaakt.

Wanneer probeer je zo’n fiets te verkopen ? Op marktplaats wordt die voorlopig geblokkeerd.

Qua school hier zien wij ze ook nog, maar die roesten veel ( verwacht ouder dan 5 jaar en dan minimaal inruilwaarde waar ze geen bakfiets van weer kunnen aanschaffen )

Voor de mensen van een bakfiets ouder dan 5 jaar ben ik wel benieuwd naar de inruilwaarde module die ze gebruiken en wat voor extra fiets je dan wel erbij krijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door londemanmp op 21-04-2024 08:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Ondanks de naam gaan wij toch wel weer voor een Babboe. We hebben de knoop doorgehakt :P

Willen graag de asseccoires opnieuw kunnen gebruiken en het is toch wel erg fijn dat we er weer een deurtje in kunnen bouwen voor de hond. Wel balen dat de bagagedrager voor de City Mountain volgens de normale Babboe webshop nooit meer te bestellen is, dus dat is wel een beetje balen maar geen groot gemis.

Plus Babboe ligt nu zo onder een vergrootglas qua kwaliteit van hun producten én het bewaken daarvan. Daarboven op komt dan nog het strafrechtelijk proces dus mogelijk zullen er nog wat ‘koppen rollen’. Dit verhoogd wel mijn vertrouwen dat de City Mountain die we uiteindelijk weer krijgen gewoon goed is, in ieder geval wat het frame betreft.

Dit alles veranderd natuurlijk enorm als het bedrijf klapt, maar dat is momenteel een risico dat wij durven te nemen. Het is geen Van Moof fiets die niet meer te gebruiken is omdat de servers offline gaan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
londemanmp schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:45:
[...]

Ik heb bij de plaatselijke fietsenzaak een Babboe proberen in te ruilen en zelfs de optie certificaat proberen te verkopen maar Babboe was voor hem een no go meer. De naam is door de media flink kapot gemaakt.

Wanneer probeer je zo’n fiets te verkopen ? Op marktplaats wordt die voorlopig geblokkeerd.
Nu wel, maar dat zal niet eeuwig zijn. Over die certificaten is enorm veel onduidelijk over acceptatie en houdbaarheid. Elke zelfrespecterende ondernemer blijft daarvan weg, zeker als je verder dat merk ook niet voert.

Particuliere verkoop blijft echter altijd mogelijk. Geen garantie, geen aansprakelijkheid, geen gezeur. Op Facebook Marketplace staan er genoeg te koop.

Zodra er bekend wordt dat je die certificaten bijvoorbeeld kan stapelen verwacht ik opeens veel interesse om ze tegen 70-80% over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremers
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-02 09:28
Deveon schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:31:
[...]

Klopt, maar geen onderscheid in garantie op het frame.
Dit hele verhaal is geen garantiekwestie, dus zou niet uit hoeven te maken voor je vergoeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Kremers schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:41:
[...]

Dit hele verhaal is geen garantiekwestie, dus zou niet uit hoeven te maken voor je vergoeding.
Er is een fabricagefout met het frame en daar heb je 5 jaar garantie op. Alle fietsen tot 5 jaar worden kosteloos vervangen, daar een gebruikers vergoeding voor rekening komen ze volgens mij juridisch niet mee weg. De vervangingsactie is echt geen “coulance” hoor.. Vanaf 5 jaar denken ze er waarschijnlijk wel mee weg te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fritsjof
londemanmp schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:45:
[...]

'De media' hebben voornamelijk de situatie willen weergeven volgens mij: Een fabrikant die in de fout ging met een onveilig product, waarna de NVWA controles bleef uitvoeren maar de fabrikant leidde de controleurs om de tuin omdat men zich bewust was van het feit dat er opnieuw onveilige producten werden geleverd - er loopt niet voor niets een strafrechtelijk onderzoek.

De enige die het merk Babboe schade hebben toegebracht is het bedrijf achter het merk.
Dat Babboe-producten aan de straatstenen niet meer te slijten zijn is het gevolg van de aanpak van Babboe zelf.

Ik lees in dit topic ook telkens 'voer je framenummer in op de site en dan zie je...' maar voor vele honderden (duizenden?) Babboe-bezitters werkt dit niet: invoeren van een framenummer geeft 'onbekend' als resultaat, wat weer bijdraagt aan de onzekerheid.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat 'garantie op frame is 5 jaar' natuurlijk lachwekkend is als je bedenkt dat die frames al vanaf dag 1 na verkoop onveilig bleken. Dit is geen garantie-kwestie maar een kwestie van het leveren (en verdoezelen) van een ondeugdelijk en daarmee onveilig product.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheyennvdors
  • Laatst online: 10-05-2024
Hallo!

Ik heb in mijn bezit een nog geen 1 jarige Babboe “gewone” city bakfiets.

Nu wordt deze 25 april opgehaald
Ik moet eerlijk zeggen dit erg spannend te vinden.. gezien er weinig duidelijkheid is.

Kan ik dan kosteloos zonder bij betaling gewoon de Winora e bak fiets kiezen? Aangezien die aanzienlijk duurder is.

Of moet hier dan voor worden bij betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-08 10:22
MAoD schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:05:
[...]
ik ga geen nieuwe bakfiets aanschaffen van bijna 4500,- als de vergelijkbare fietsen destijds €2600,- euro hebben gekost (City-E).
De City-E wordt niet ter vervanging aangeboden. Alleen de City Mountain of Winora blabla.

Ik krijg het gevoel dat de City-E gaat verdwijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Zeker aangezien dit probleem dus al ruim eerder aan het licht is gekomen en men een harde grens op 1 jan 2019 heeft gelegd. Het probleem was toen al lang en breed bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
londemanmp schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:31:
[...]

Klopt helemaal mee eens, maar ik ben ook nog steeds van mening dat als je een bakfiets hebt gekocht van 2000,- of 4000,- dat je hetzelfde aanbod krijgt van Babboe. ( binnen de 5 jaar )
Dit vind ik dan weer kul. Ik snap je gevoel wel, ik heb ook een mountain. Echter ze moeten nou eenmaal hetzelfde of beter aanbieden. Ik vermoed dat de City-E gewoonweg geen optie meer is.
Ik blijf het bizar vinden dat ze niet meer opties (eventueel tegen meerprijs) bieden om het wegwerken van dit probleem te spreiden en daarmee te bespoedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Cheyennvdors schreef op maandag 22 april 2024 @ 00:45:
Hallo!

Ik heb in mijn bezit een nog geen 1 jarige Babboe “gewone” city bakfiets.

Nu wordt deze 25 april opgehaald
Ik moet eerlijk zeggen dit erg spannend te vinden.. gezien er weinig duidelijkheid is.

Kan ik dan kosteloos zonder bij betaling gewoon de Winora e bak fiets kiezen? Aangezien die aanzienlijk duurder is.

Of moet hier dan voor worden bij betaald?
Je kan kiezen wat er op de terugroepactie-website staat, zonder extra kosten.

Uit persoonlijke nieuwsgierigheid, wat vind je er spannend en onduidelijk aan? :)

Juist voor de jonger dan 6 jaar fietsen, zoals in jouw geval, is het meeste duidelijk. Volgens mij zijn de opstaande vragen nog:
  • Vanaf welke maand wordt er gerekend om de leeftijd te bepalen
  • Welke hoogwaardigere vervangende fiets krijgen de nu City Mountain eigenaren
  • Wat te doen met assecoires die of niet van de fiets kunnen of niet van een Babboe fiets naar de Winora overgezet kunnen worden
Voor personen met een bakfiets van 6 jaar of ouder is er nog veel meer onduidelijk, zoals bijvoorbeeld hoe komt de dagwaarde tot stand of waarom mag Babboe zelf de dagwaarde bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheyennvdors
Nou wat ik er spannend aan vindt is dat het verschil tussen mijn niet elecktrische bakfiets en de Winora die aangeboden wordt. Een gigantische prijs verschil zit. Heb jij zelf ook al je fiets laten ophalen en een certificaat ontvangen? Want ben benieuwd wat voor waarde er dan aanzit.

Echter snap ik dat er ook veel onduidelijkheid is over de fietsen ouder dan 5 jaar.

Wat ik begrepen heb op de Babboe Facebook pagina is dat het 5 jaar en 364 dagen is wanneer de fiets geleverd is. Maar de fiets eigenaren die hem al langer in bezit hebben hebben natuurlijk ook langer de fiets mogen gebruiken. Ik heb mijn fiets gloeiend nieuw in september ontvangen. Nou dan begrijp jij al hoelang ik heb mogen fietsen super balen.

Dus ik hoop ergens dat het klopt dat ik inderdaad de winora kan uit kiezen zonder hij betaling.

Ik heb zelf geen accessoires nog gekocht dat is de mazzel die ik denk ik ook heb.omdat ik dat deze winter wilde aanschaffen en toen kwam precies de terugroepactie en heb ik hier mee gewacht

Is de Winora geen hoogwaardige fiets dan voor de mountain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheyennvdors
Nou wat ik er spannend aan vindt is dat het verschil tussen mijn niet elecktrische bakfiets en de Winora die aangeboden wordt. Een gigantische prijs verschil zit. Heb jij zelf ook al je fiets laten ophalen en een certificaat ontvangen? Want ben benieuwd wat voor waarde er dan aanzit.

Echter snap ik dat er ook veel onduidelijkheid is over de fietsen ouder dan 5 jaar.

Wat ik begrepen heb op de Babboe Facebook pagina is dat het 5 jaar en 364 dagen is wanneer de fiets geleverd is. Maar de fiets eigenaren die hem al langer in bezit hebben hebben natuurlijk ook langer de fiets mogen gebruiken. Ik heb mijn fiets gloeiend nieuw in september ontvangen. Nou dan begrijp jij al hoelang ik heb mogen fietsen super balen.

Dus ik hoop ergens dat het klopt dat ik inderdaad de winora kan uit kiezen zonder hij betaling.

Ik heb zelf geen accessoires nog gekocht dat is de mazzel die ik denk ik ook heb.omdat ik dat deze winter wilde aanschaffen en toen kwam precies de terugroepactie en heb ik hier mee gewacht

Is de Winora geen hoogwaardige fiets dan voor de mountain?
Jasphur schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:03:
[...]

Je kan kiezen wat er op de terugroepactie-website staat, zonder extra kosten.

Uit persoonlijke nieuwsgierigheid, wat vind je er spannend en onduidelijk aan? :)

Juist voor de jonger dan 6 jaar fietsen, zoals in jouw geval, is het meeste duidelijk. Volgens mij zijn de opstaande vragen nog:
  • Vanaf welke maand wordt er gerekend om de leeftijd te bepalen
  • Welke hoogwaardigere vervangende fiets krijgen de nu City Mountain eigenaren
  • Wat te doen met assecoires die of niet van de fiets kunnen of niet van een Babboe fiets naar de Winora overgezet kunnen worden
Voor personen met een bakfiets van 6 jaar of ouder is er nog veel meer onduidelijk, zoals bijvoorbeeld hoe komt de dagwaarde tot stand of waarom mag Babboe zelf de dagwaarde bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheyennvdors
Sorry perongeluk 2x gereageerd. Ben nieuw op dit forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
De Winora is denk ik wel hoogwaardiger dan de City Mountain, maar is wel een onbekend merk. We hebben dus nauwelijks een idee of die fiets ook echt beter is dan. Op papier lijkt het wel zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Vandaag einde van de middag wordt onze fiets opgehaald trouwens. Ergens tussen 16:00 en 18:00 uur.

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 22-04-2024 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red7
Jasphur schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:03:
De Winora is denk ik wel hoogwaardiger dan de City Mountain, maar is wel een onbekend merk. We hebben dus nauwelijks een idee of die fiets ook echt beter is dan. Op papier lijkt het wel zo te zijn.
Optisch is hij precies hetzelfde als de Batavus Fier. Ik denk dat het kwalitatief wel goed zit als is dat na dit drama misschien een gewaagde uitspraak. https://www.batavus.nl/bakfietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Red7 schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:21:
[...]

Optisch is hij precies hetzelfde als de Batavus Fier. Ik denk dat het kwalitatief wel goed zit als is dat na dit drama misschien een gewaagde uitspraak. https://www.batavus.nl/bakfietsen
Opvallend dat de Batavus zo'n 4400 euro kost en op de terugroepactie-webshop de Winora 5200 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Jasphur schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:32:
[...]

Opvallend dat de Batavus zo'n 4400 euro kost en op de terugroepactie-webshop de Winora 5200 euro...
Ik verwachte dat het misschien nog in het schakelsysteem of de accu kan zitten. Echter de Nexus is goedkoper dan de Enviolo (Toevallig dit weekend op de batavus gefietst en de Enviolo daarop is wel veel beter dan die op de mountain!). De meerprijs zit ook zeker niet in de 500Wh accu....

De Winora zelf loopt ook flink uiteen in prijzen. De Babboe mountain was een half jaar geleden ook een stuk goedkoper dan de prijs waarop ze m nu zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]

Gezien die Winora elders niet te krijgen is hadden ze er ook 7500 bij kunnen zetten. Volgens mij kost de City Mountain Babboe ook veel minder dan de catalogusprijs, vandaar dat ze ook geen geld terug bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red7
[...]

Ik zie de winora ook al te koop voor 3499,- https://upway.nl/products/winora-fub-2w-gl58.
Maar de batavus heeft standaard wel minder grote batterij als je de 500 neemt dan is de batavus 4700,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik lees hier dat de eerste fietsen al opgehaald zijn. Heeft iemand echter al iets gehoord over het maken van een controlebeurt/afspraak voor bakfietsen die niet worden vervangen, zoals de Curve?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Het is allemaal monopoly geld. Je zou kunnen zeggen dat veel mensen nu een goed gevoel aan de transactie overhouden omdat de genoemde prijs van het nieuwe model een stuk hoger is, dat is ook wat waard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheyennvdors
Jasphur schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:03:
Ja dat denk ik ook, ik vind hem er echt mooi uit zien! Ik hoop het echt dat ik die dus gewoon mag kiezen. Mazzel dan voor mij want ik ga er dan zeker op voorruit van een gewone city naar een e winora!

Maar toch lijkt het te mooi om waar te zijn dat ik z’n dure fiets er voor terug krijg. Echt ik ben zo in de zenuwen tot ik denk ik het omruil certificaat in handen heb 🙈 en letterlijk de fiets besteld heb.

Succes vanmiddag bij de afhandeling van het ophaal proces! Ik las net dat jij alsnog voor de Babboe kiest? Vind je dat ook niet spannend dat stel over jaar of 4 je kids zijn te groot of wat dan ook en je wil hem verkopen dat niemand meer de Babboe wil? En winora is idd nu vrij onbekend.. maar ik denk dat het wel bekender zal worden nu..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Nee, daar maak ik mij geen zorgen om :) De kinderen zijn nog niet geboren trouwens die komen pas in juli (meervoud inderdaad, ons eerste kind is een tweeling ). Voorlopig alleen de hond en de boodschappen er in.

De rede waarom ik niet bang ben voor een lage doorverkoopwaarde is omdat ik voornemens ben de fiets helemaal op te rijden. Ik vind het zo'n enorm handig vervoersmiddel voor het dagelijks leven. Dus niet alleen om kinderen van a naar b te krijgen. Daarnaast ben ik er enigszins, hetzij wat naïef, van overtuigd dat Babboe nu echt onder een vergrootglas ligt dat de kwaliteit van het frame van de nieuw te leveren City Mountains gewoon goed is.

Denk overigens niet dat Winora hier erg bekend gaat worden daar ik vooral zie dat dat merk in andere Europese landen verkocht wordt en nauwelijks in Nederland verkrijgbaar is. Mogelijk omdat we hier de Batavus hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:45
Caayn schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:48:
Ik lees hier dat de eerste fietsen al opgehaald zijn. Heeft iemand echter al iets gehoord over het maken van een controlebeurt/afspraak voor bakfietsen die niet worden vervangen, zoals de Curve?
Mijn gok in volgorde van belangrijkheid waar Babboe de operatie wil afronden:

- Alle Babboe fietsen jonger dan 5 jaar omruilen en uitgeven van certificaat
- Alle fietsen waarvan het framenummer is gecontroleerd een framecheck, inruil en compensatie
- Alle onbekende framenummers nabellen en ook hier controleren en dagwaarde vergoeding.

Dan is het inmiddels Pasen 2025 gok ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abcdefgh
  • Laatst online: 08-09 12:46
Red7 schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:42:
[...]

Ik zie de winora ook al te koop voor 3499,- https://upway.nl/products/winora-fub-2w-gl58.
Maar de batavus heeft standaard wel minder grote batterij als je de 500 neemt dan is de batavus 4700,-
Dit is geen nieuw model maar tweedehands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheyennvdors
Jasphur schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:09:
Nee, daar maak ik mij geen zorgen om :) De kinderen zijn nog niet geboren trouwens die komen pas in juli (meervoud inderdaad, ons eerste kind is een tweeling ). Voorlopig alleen de hond en de boodschappen er in.

De rede waarom ik niet bang ben voor een lage doorverkoop is omdat ik voornemens ben de fiets helemaal op te maken. Ik vind het zo'n enorm handig vervoersmiddel voor het dagelijks leven. Dus niet alleen om kinderen van a naar b te krijgen. Daarnaast ben ik er enigszins, hetzij wat naïef, van overtuigd dat Babboe nu echt onder een vergrootglas ligt dat de kwaliteit van het frame van de nieuw te leveren City Mountains gewoon goed is.

Denk overigens niet dat Winora hier erg bekend gaat worden daar ik vooral zie dat dat merk in andere Europese landen verkocht wordt en nauwelijks in Nederland verkrijgbaar is. Mogelijk omdat we hier de Batavus hebben.
Ah ja inderdaad! Nou moet heel eerlijk zeggen ik was super blij met de Babboe city. Alleen wonen wij dicht aan het strand en merkte dus dat ik dat toch wel zwaar vond fietsen gezien die niet elektrisch was. En ook gewoon in de stad met m’n dochter van 6 en zoon van 2,5 vond ik t erg uitputtend! Dus de wens was er hem te verkopen over 2 jaar en dan weer een fietsplan te nemen en dan de verkoop van de gewone city erbij te leggen voor een e variant

Dus voor mij heel positief dat ik nu een elektrische mag “hoop ik zonder bij betaling “ mag kiezen. Ik heb ook wel even getwijfeld over de Babboe mountain.. maaaar ik heb nu dus een city met een zwarte bak.. dat vind ik persoonlijk mooier dan dat hout.

Maar jij denkt dus dat ik sowieso een Winora of Babboe mountain mag kiezen zonder bij betaling? Ja ik weet t val in herhaling 😂🙈 iets met onzekerheid!

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Ik weet vrij zeker dat jullie kosteloos de Winora kunnen kiezen voor jullie paar maanden oude City. Dat is wat hier staat.
Na initieel onderzoek werd besloten de CITY (E) en MINI (E) terug te roepen...
Alle eigenaren van een Babboe-bakfiets van 5 jaar of jonger die binnen de terugroepactie valt, krijgen na het ophalen van hun huidige bakfiets een nieuwe bakfiets. Omdat de gebruikers hun bakfiets lang niet hebben kunnen gebruiken, krijgen zij een hoogwaardiger bakfiets aangeboden. ...
En thanks!

edit: Plus je hebt een ophaalverzoek kunnen indienen en ontvangen! Maakt het voor mij alleen maar meer zeker dat je een Winora of City Mountain kan kiezen. Ik zou het met deze aanwijzingen het heel vreemd vinden als dat niet het geval zou zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Jasphur op 22-04-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheyennvdors
Jasphur schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:28:
Ik weet vrij zeker dat jullie kosteloos de Winora kunnen kiezen voor jullie paar maanden oude City. Dat is wat hier staat.

[...]

[...]

En thanks!

edit: Plus je hebt een ophaalverzoek kunnen indienen en ontvangen! Maakt het voor mij alleen maar meer zeker dat je een Winora of City Mountain kan kiezen. Ik zou het met deze aanwijzingen het heel vreemd vinden als dat niet het geval zou zijn.
Ahh hebben alleen de jonger dan 5 jaar een ophaalverzoek ontvangen op dit moment?
Ja donderdag komen ze! Ben reuze benieuwd hoelang het dan weer duurt voor we onze nieuwe fiets kunnen ontvangen. Mijn schoonzus zei vanmorgen Chey reken je nou niet te blij met het kiezen van een nú elektrische bak fiets. Dat kunnen ze toch niet betalen iedereen duizenden euro’s duurdere fiets? Dan vallen ze toch om als bedrijf zijnde hoe denk jij hier over? Je bent trouwens wel rete actief hier ! Super fijn eindelijk een forum waar we wat aan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red7
Abcdefgh schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:14:
[...]

Dit is geen nieuw model maar tweedehands
Fine, deze dan: https://www.cyclesport.nl/winora-fub-2w-blauw.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Cheyennvdors schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:36:
[...]

Ahh hebben alleen de jonger dan 5 jaar een ophaalverzoek ontvangen op dit moment?
Ja donderdag komen ze! Ben reuze benieuwd hoelang het dan weer duurt voor we onze nieuwe fiets kunnen ontvangen. Mijn schoonzus zei vanmorgen Chey reken je nou niet te blij met het kiezen van een nú elektrische bak fiets. Dat kunnen ze toch niet betalen iedereen duizenden euro’s duurdere fiets? Dan vallen ze toch om als bedrijf zijnde hoe denk jij hier over? Je bent trouwens wel rete actief hier ! Super fijn eindelijk een forum waar we wat aan hebben!
Reken op langer dan vier weken voordat je weer kan fietsen.

En dat is waar Gathering of Tweaker over gaat, andere helpen en ervaringen delen :)
Dus wees niet bang vragen te blijven stellen, maar ook om anderen hun vragen te beantwoorden.

Daarnaast is er het vermoeden, gevoel, gerucht, dat Babboe dit topic ook gevonden heeft en met één oog meeleest. Dus wie weet leidt het stellen van jouw vragen tot meer duidelijkheid vanuit Babboe zelf! :D

Ik ga nu wel weer wat minder actief worden, er moet gewerkt worden :+
We zijn met velen hier in dit topic dus andere kunnen het prima overnemen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
Blijft natuurlijk een aanbiedingsprijs.

Ondanks dat het logisch is hiernaar te kijken om zelf een oordeel qua waarde te maken gaat Babboe natuurlijk geen aanbiedingsprijzen zelf hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red7
xscyther schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:49:
[...]

Blijft natuurlijk een aanbiedingsprijs.

Ondanks dat het logisch is hiernaar te kijken om zelf een oordeel qua waarde te maken gaat Babboe natuurlijk geen aanbiedingsprijzen zelf hanteren.
op marktplaats zie je ze ook al voor 3999,- Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0t07xmrcyJkkZduHJjzpbywuEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5d1MES971WB3rY26sh1iD6DP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
wheeler schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:12:
[...]

Mijn gok in volgorde van belangrijkheid waar Babboe de operatie wil afronden:

- Alle Babboe fietsen jonger dan 5 jaar omruilen en uitgeven van certificaat
- Alle fietsen waarvan het framenummer is gecontroleerd een framecheck, inruil en compensatie
- Alle onbekende framenummers nabellen en ook hier controleren en dagwaarde vergoeding.

Dan is het inmiddels Pasen 2025 gok ik 8)7
Kan mij voorstellen dat fietsen welke vervangen moeten worden voorrang hebben in het proces. Maar zo pessimistisch dat ik pas in 2025 aan de beurt ben met mijn 1.5 jaar oude Curve-E ben ik ook weer niet.

De mensen die de fietsen ophalen zullen vast niet dezelfde mensen zijn die de fietsen controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
@Red7 Die twee marktplaats advertenties zijn van dezelfde winkel als waar je eerder naar refereerde :P

[ Voor 179% gewijzigd door Jasphur op 22-04-2024 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheyennvdors
Jasphur schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:44:
[...]

Reken op langer dan vier weken voordat je weer kan fietsen.

En dat is waar Gathering of Tweaker over gaat, andere helpen en ervaringen delen :)
Dus wees niet bang vragen te blijven stellen, maar ook om anderen hun vragen te beantwoorden.

Daarnaast is er het vermoeden, gevoel, gerucht, dat Babboe dit topic ook gevonden heeft en met één oog meeleest. Dus wie weet leidt het stellen van jouw vragen tot meer duidelijkheid vanuit Babboe zelf! :D

Ik ga nu wel weer wat minder actief worden, er moet gewerkt worden :+
We zijn met velen hier in dit topic dus andere kunnen het prima overnemen :P
Ohh echt vanwaar de vermoedens dat Babboe zelf mee lezen?
Gewerkt moet er inderdaad ook!

Nou vind dat ze het dan netjes oplossen!
Met de vervangingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prakfiets
  • Laatst online: 03-10-2024
Hebben de mensen waarvan hun fiets al is opgehaald de accessoires ook meegegeven?

Ik twijfel of ik de regen- en zonnetent wel mee wil geven. Als Babboe deze niet vergoed, kan ik ze altijd nog verkopen via MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red7
Prakfiets schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:25:
Hebben de mensen waarvan hun fiets al is opgehaald de accessoires ook meegegeven?

Ik twijfel of ik de regen- en zonnetent wel mee wil geven. Als Babboe deze niet vergoed, kan ik ze altijd nog verkopen via MP.
Ik sprak vandaag de klantenservice van Babboe, die zei dat je alle accesoires er voor nu beter kan afhalen. Maar er moet nog een officieel plan komen voor de accessoires, ze kon helaas niet vertellen wanneer dit plan er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red7
Jasphur schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:57:
@Red7 Die twee marktplaats advertenties zijn van dezelfde winkel als waar je eerder naar refereerde :P
https://www.marktplaats.n...7595-nieuwe-winora-fub-52
Ook mensen die aangeven dat ze hem via de terugroep hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prammers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 18:07
Caayn schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:54:
[...]
Kan mij voorstellen dat fietsen welke vervangen moeten worden voorrang hebben in het proces. Maar zo pessimistisch dat ik pas in 2025 aan de beurt ben met mijn 1.5 jaar oude Curve-E ben ik ook weer niet.

De mensen die de fietsen ophalen zullen vast niet dezelfde mensen zijn die de fietsen controleren.
Volgens mij is het doel van de terughaalactie, zo snel mogelijk de fietsen van straat halen die niet veilig zijn. Ik kan me dan ook voorstellen dat het ophalen van deze fietsen door een schroothandelaar en het geven van een financiele compensatie een snellere manier is om heel snel veel onveilige fietsen van straat te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
prammers schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:39:
[...]

Volgens mij is het doel van de terughaalactie, zo snel mogelijk de fietsen van straat halen die niet veilig zijn. Ik kan me dan ook voorstellen dat het ophalen van deze fietsen door een schroothandelaar en het geven van een financiele compensatie een snellere manier is om heel snel veel onveilige fietsen van straat te halen.
Ik snap alleen niet waarom het niet tegelijk kan. Ja de nieuwere fietsen worden nu opgehaald en nieuwe fietsen worden uitgegeven.

Maar ook mijn oudere fiets zou onveilig zijn, maar ik hoor maar niks. Wat moet ik dan in de tussentijd doen? Als ik een nieuwe fiets koop, krijg ik straks een voucher waar ik niks aan heb. Als ik wacht weet ik niet hoe lang het duurt (en een Babboe ga ik zeker niet meer kopen, dat merk is waardeloos op de 2e hands markt).
En aangezien je niet weet waar je aan toe bent, gaan mensen de fiets alsnog gebruiken.

Ik zou zeggen Babboe wees nou gewoon eens duidelijk wat je gaat doen. Al heb ik het vermoeden dat met name de aangekondigde dagwaarde voucher voor oudere fietsen tegen veel weerstand aan zal lopen, met mogelijk rechtzaken. en terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red7
Kurios schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:54:
[...]

Ik snap alleen niet waarom het niet tegelijk kan. Ja de nieuwere fietsen worden nu opgehaald en nieuwe fietsen worden uitgegeven.

Maar ook mijn oudere fiets zou onveilig zijn, maar ik hoor maar niks. Wat moet ik dan in de tussentijd doen? Als ik een nieuwe fiets koop, krijg ik straks een voucher waar ik niks aan heb. Als ik wacht weet ik niet hoe lang het duurt (en een Babboe ga ik zeker niet meer kopen, dat merk is waardeloos op de 2e hands markt).
En aangezien je niet weet waar je aan toe bent, gaan mensen de fiets alsnog gebruiken.

Ik zou zeggen Babboe wees nou gewoon eens duidelijk wat je gaat doen. Al heb ik het vermoeden dat met name de aangekondigde dagwaarde voucher voor oudere fietsen tegen veel weerstand aan zal lopen, met mogelijk rechtzaken. en terecht.
Ik heb de kalnetn service vandaag gesproken. Het zijn gewoon heel veel aanvragen dus kost het tijd om deze allemaal te behandelen. Het is gewoon wachten tot jou case behandeld is. Hetzelfde geldt voor mij. Helaas even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Red7 schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:07:
[...]

Ik heb de kalnetn service vandaag gesproken. Het zijn gewoon heel veel aanvragen dus kost het tijd om deze allemaal te behandelen. Het is gewoon wachten tot jou case behandeld is. Hetzelfde geldt voor mij. Helaas even wachten.
Ik ben ondertussen al ruim 2 maanden aan het wachten op een garantieverzoek voor een accessoire....

Die hoeft niet zo moeilijk te zijn.
Pagina: 1 ... 14 ... 42 Laatste

Let op:
Gelieve de 'hebben jullie al wat gehoord?!' posts tot een minimum te houden. Iedereen wacht in spanning af, maar deze vermeldingen hebben geen toegevoegde waarde voor de discussie.