Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerW
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 00:43
Carlos0_0 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:23:
Nee lijkt het gewoon prima te doen, kan ook gewoon inloggen met mijn account.
Ja, het lijkt nu weer te werken. Vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
PonyPony schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:26:
[...]

40 is voor Wilds prima met alle toeters en bellen.
Dan moet het wel een 40fps cap zijn, anders is het niet prima. Vraag me af of er een 40fps cap op zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 22-02-2025 07:12 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-03 23:12
Hulleman schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 07:12:
[...]

Dan moet het wel een 40fps cap zijn, anders is het niet prima. Vraag me af of er een 40fps cap op zit.
Als het goed is wel op de pro,met raytracing. Dragons dogma 2 draait ook echt heel goed op balanced met raytracing dus ik denk dat het wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:54
Hulleman schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:57:
[...]

Op Reddit las ik ttv de beta een grote klaagzang dat het niet om aan te gluren was op de PS5 op performance mode. Zou 1080p render moeten zijn, maar het leek meer op 540-720p. Framerate meer tussen de 40-45 fps dan richting de 60fps. Ik heb het zelf niet gezien, maar het verbaasd me niet, aangezien de optimalisatie van de meeste games op consoles deze generatie echt dramatisch is.

Op de PS5pro zul je het beste af zijn. 1080p 60 fps, 1400p 40fps en 1728p 30fps. Maar ook op de Pro is 1080p/60 bedroevend natuurlijk.
Voor die beta had Capcom al bekend gemaakt dat het om een oude code gaat.Precies daarom heb ik die beta aan me voorbij laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
jori040 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:06:
[...]

Voor die beta had Capcom al bekend gemaakt dat het om een oude code gaat.Precies daarom heb ik die beta aan me voorbij laten gaan.
De beta performance is gewoon accuraat voor base users. alleen de pro krijgt een fikse upgrade net als Dragons Dogma 2 die ik daarom sinds release in de hoek heb laten liggen en pas op de pro heb heb uitgespeeld. 40 fps met alle toeters en bellen gaat the way to go zijn op pro. verwacht op de base console dezelfde performance als DD2 op release. gaat niet beter worden. ze kunnen geen wonderen verrichten en de kracht van de pro was echt nodig om bv DD2 smooth te laten draaien op console. Wilds draait op dezelfde engine en is nog intenser en zal geen ander verhaal worden. de pro is de beste manier om hem te spelen.... de rest is jammergenoeg wishfull thinking. mischien toch maar overwegen de overstap te maken om ook future proof te zijn. Kingdom come deliverance 2 is al een heel goed voorbeeld en zo ff rebirth en meerdere titels ook. de hardware van de base is jammergenoeg nu al verouderd.

[ Voor 30% gewijzigd door PonyPony op 22-02-2025 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
PonyPony schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:12:
[...]

De beta performance is gewoon accuraat voor base users. alleen de pro krijgt een fikse upgrade net als Dragons Dogma 2 die ik daarom sinds release in de hoek heb laten liggen en pas op de pro heb heb uitgespeeld. 40 fps met alle toeters en bellen gaat the way to go zijn op pro. verwacht op de base console dezelfde performance als DD2 op release. gaat niet beter worden. ze kunnen geen wonderen verrichten en de kracht van de pro was echt nodig om bv DD2 smooth te laten draaien op console. Wilds draait op dezelfde engine en is nog intenser en zal geen ander verhaal worden. de pro is de beste manier om hem te spelen.... de rest is jammergenoeg wishfull thinking. mischien toch maar overwegen de overstap te maken om ook future proof te zijn. Kingdom come deliverance 2 is al een heel goed voorbeeld en zo ff rebirth en meerdere titels ook. de hardware van de base is jammergenoeg nu al verouderd.
Volgens de mensen die naar het preview event zijn geweest draait het stukken beter dan de beta's[base PS5]Dat je in dit geval met de Pro net wat beter af bent dat geloof ik wel.

De preview code is de review code.

DD2 was bij realease idd een grote ramp.

[Er was hier niet eens een PS5-pro]

[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 23-02-2025 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

De install base van de standaard PS5 is ook vele malen groter dan de PS5 Pro, dus een developer zal daar altijd voor moeten optimaliseren. De PS5 Pro krijgt dan de extra’s: hogere resolutie en/of framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
SD5k schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:28:
De install base van de standaard PS5 is ook vele malen groter dan de PS5 Pro, dus een developer zal daar altijd voor moeten optimaliseren. De PS5 Pro krijgt dan de extra’s: hogere resolutie en/of framerate.
Ja er zal echt wel een druk zijn om die versie oke te krijgen.Geklukkig heb ik een scherm met VRR aan boord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:00
Raem schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:25:
[...]

En ook dat valt wel mee als je de eerste jaren van de PS4 tegenover de eerste jaren van de PS5 zet. (opnieuw weer alleen vergeleken qua Sony Studios games). Ik snap wel waar het gevoel vandaan komt hoor. Veel van de PS5 games zijn ook nog op de PS4 uitgekomen. Sony heeft mis gegokt op live service games, wat nu to een aantal geannuleerde projecten heeft geleid. En het lijkt nog steeds allemaal wat droog qua releases. Maar met Wolverine, Ghost of Yotei, Intergalactic en Saros hebben we in ieder geval wel iets om naar uit te kijken. :)
Ik denk niet zo zéér dat deze games zijn gecanceld omdat ze live service games zijn, ookal wilt Sony dit laten blijken. Ik denk eerder dat Sony flink is geschrokken van Concord en Sony in een andere richting heeft opgestuurd.

Ik heb persoonlijk geen problemen met live service games, waar ik wel een probleem mee heb is hoe ze dit (mis)bruiken. Het toevoegen van time limited battlepasses die een FOMO gevoel creëren, het beinvloeden van gameplay om mensen een euforisch gevoel te geven, dure skins te releasen etc. Buiten een enkele nieuwe map of een enkele personage, wordt er bijna niks toegevoegd. En daar gaat het juist fout bij live service games.

Wanneer ontwikelaars en uitgevers meer richten op gameplay, gamemodes, nieuwe storylines, nieuwe quests, nieuwe gameplay events ect dan alleen een enkele map en de rest alleen skins, dan zal het gegarandeerd een success zijn.

Het ligt niet aan live service games, het ligt eraan hoe de ontwikkelaars en uitgevers ermee omgaan. Dit is precies hetzelfde met Early Access games.

Ghost of Yote, daar zit ik nu echt op te wachten. Hopelijk komen ze ook snel met een PC release.

[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 24-02-2025 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
jori040 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:41:
[...]

Ja er zal echt wel een druk zijn om die versie oke te krijgen.Geklukkig heb ik een scherm met VRR aan boord.
Heb je alleen niks aan als de fps onder de 48 kukelt… want Sony vond LFC niet zo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Derbiss schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:03:
[...]

Correct maar riskeer je hier dan niet teveel met nostalgie te kijken? Ook al waren die games top; er is ivm hedendaagse normaal veel werk aan om die 'spelebaar' te krijgen. Of denk je dan eerder aan remaster zoals ResEvil 4 die echt een toppertje was?
Als je dergelijke oude games gaat remaken moet dat wel een beetje dat niveau zijn, of meer van het niveau van de RE2 en FF7 remakes. RE4 is een veel modernere game dan RE2 en FF7 dat zijn.

Ik ben ook erg benieuwd naar de Max Payne remake. Kwam er ook geen remake van de originele Splinter Cell?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
FrankoNL schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:04:
[...]

Heb je alleen niks aan als de fps onder de 48 kukelt… want Sony vond LFC niet zo nodig.
Als ontwikkelaars eens tijd zouden steken in een 40fps cap. Een PS5 is prima in staat om dat locked weer te geven, hoeven niet zoveel concessies gedaan te worden als met 60fps en voelt echt 1000x beter aan dan 30fps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:33
Derbiss schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:03:
[...]

Correct maar riskeer je hier dan niet teveel met nostalgie te kijken? Ook al waren die games top; er is ivm hedendaagse normaal veel werk aan om die 'spelebaar' te krijgen. Of denk je dan eerder aan remaster zoals ResEvil 4 die echt een toppertje was?
Zeker, nostalgie is best sterk aanwezig bij de titels die ik opnoemde. Een tijdje terug heb ik via GoG en in de Steamsales een paar hele oude spellen gekocht. Commander Keen, Major Stryker, Raptor - Call of the Shadows, Dungeon Keeper, Duke Nukem & 2, Jill of the Jungle, Cosmo etc. Dat was allemaal wel even leuk, maar meer omdat ik me toen weer even dat jongetje op de basisschool voelde en eigenlijk élk spel geweldig was omdat er geen referentie materiaal was.

Maar waar ik vooral op doel is spellen die op zich prima een SP remake kunnen krijgen. Dus niet een beetje opgepoetste graphics en meerdere savepoints, maar daadwerkelijk opnieuw opgebouwd. Bijvoorbeeld Alice, Rune, Unreal, Undying, Die by the Sword etc. Ongetwijfeld zijn er ook nog een groot aantal RTS en RPG spellen die zich daar prima voor lenen.

Kijk naar Silent Hill2, dat is wat mij betreft ook een uitstekend voorbeeld.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:24

Lapras

Ice beam

Vrijdag schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:05:
[...]

Zeker, nostalgie is best sterk aanwezig bij de titels die ik opnoemde. Een tijdje terug heb ik via GoG en in de Steamsales een paar hele oude spellen gekocht. Commander Keen, Major Stryker, Raptor - Call of the Shadows, Dungeon Keeper, Duke Nukem & 2, Jill of the Jungle, Cosmo etc. Dat was allemaal wel even leuk, maar meer omdat ik me toen weer even dat jongetje op de basisschool voelde en eigenlijk élk spel geweldig was omdat er geen referentie materiaal was.

Maar waar ik vooral op doel is spellen die op zich prima een SP remake kunnen krijgen. Dus niet een beetje opgepoetste graphics en meerdere savepoints, maar daadwerkelijk opnieuw opgebouwd. Bijvoorbeeld Alice, Rune, Unreal, Undying, Die by the Sword etc. Ongetwijfeld zijn er ook nog een groot aantal RTS en RPG spellen die zich daar prima voor lenen.

Kijk naar Silent Hill2, dat is wat mij betreft ook een uitstekend voorbeeld.
Hulde dat je Rune noemt. Ondergewaardeerd spel. Die by the sword ook. Volgens mij zijn we ongeveer in dezelfde tijd opgegroeid.

Over RTS gesproken: donderdag komt Age of Mythology uit voor de PS5. Ik heb er zin in. Schijnt een prima remaster te zijn. Geen remake, maar soit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Lapras schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:30:
[...]

Hulde dat je Rune noemt. Ondergewaardeerd spel. Die by the sword ook. Volgens mij zijn we ongeveer in dezelfde tijd opgegroeid.
Haha wow, Rune dat is lang geleden. Dat was idd een tof spel. Sacrifice (heel wat anders) vond ik ook zo'n gruwelijke game die uit die tijd komt. Gamen op je vette Geforce 2 Ti. Mooie tijden.

Erg benieuwd naar de Max Payne remake die in productie is. Dat was in 2001 toch ook een rammer van een spel. Ondertussen had ik toen een Geforce 3 Ti 200 met Directx 8 snufjes. Was toen echt wel next-gen.

[ Voor 24% gewijzigd door Hulleman op 24-02-2025 14:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 09:56
Hulleman schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:38:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd naar de Max Payne remake.
Daar zeg je nu eens een spel se.. Max Payne :). Daar kijk ik ook naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:47
Lapras schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:30:
[...]

Over RTS gesproken: donderdag komt Age of Mythology uit voor de PS5. Ik heb er zin in. Schijnt een prima remaster te zijn. Geen remake, maar soit.
Age of Mythology is zeker leuk, alleen hebben ze 1 hele grote fout gemaakt.
Ze hebben alle personages een nieuwe stem gegeven, het klinkt gewoon voor geen meter. Dit kun je gewoon niet maken(Zeker niet voor bestaande spelers).
Via een mods op de pc kan je de oude stemmen terug krijgen, geen idee of dit ook via de consoles kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:55
Vandaag eindelijk de PS5 disc drive ontvangen vanuit Amazon.nl, en gelijk al ontevreden.

1 - Geen verpakkingsdoos om het product
2 - De doos waar de disc drive zelf in zit was daardoor ook zwaar beschadigd (bezorgd via DHL)

Verkooppunt: Amazon en zoals ik uit de factuur kanb opmerken is dit niet een tweedehands product.

Verder werkt de disc drive zoals het hoort maar dit is uiteraard uit den boze hoe slecht Amazon het product geleverd heeft en gaat dus retour. Gelukkig heeft Amazon nog op voorraad aangezien de helpdesk medewerker direct een nieuwe laat toekomen.

Iemand anders deze ervaring met Amazon?

[ Voor 4% gewijzigd door Geraedus op 24-02-2025 19:44 ]

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Laatst online: 16:41
Hulleman schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:14:
[...]

Haha wow, Rune dat is lang geleden. Dat was idd een tof spel. Sacrifice (heel wat anders) vond ik ook zo'n gruwelijke game die uit die tijd komt. Gamen op je vette Geforce 2 Ti. Mooie tijden.

Erg benieuwd naar de Max Payne remake die in productie is. Dat was in 2001 toch ook een rammer van een spel. Ondertussen had ik toen een Geforce 3 Ti 200 met Directx 8 snufjes. Was toen echt wel next-gen.
MP must buy! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Geraedus schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:43:

Bekend probleem bij Amazon. Of een te grote doos zonder vulling of een papieren zak...

Boeken kopen bij Amazon heeft echt geen zin, maakt niet uit hoe duur het boek is, het wordt altijd in een papieren zak verstuurd |:(

Games komen tot nu toe gelukkig wel in nette staat aan. Deze ontvang ik altijd in een iets dikkere kartonnen envelop.

[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 24-02-2025 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:40

koboy

Heb een idee voor een icon

Vandaag eindelijk de PS5 disc drive ontvangen vanuit Amazon.nl, en gelijk al ontevreden.

2 - De doos waar de disc drive zelf in zit was daardoor ook zwaar beschadigd (bezorgd via DHL)

Verkooppunt: Amazon en zoals ik uit de factuur kanb opmerken is dit niet een tweedehands product.

Verder werkt de disc drive zoals het hoort maar dit is uiteraard uit den boze hoe slecht Amazon het product geleverd heeft en gaat dus retour. Gelukkig heeft Amazon nog op voorraad aangezien de helpdesk medewerker direct een nieuwe laat toekomen.

Amazon is een beetje wisselend. Verpakken kan vaak een stapje beter, het is duidelijk dat ze hier op bezuinigen.
Grootste probleem vind ik het letterlijk slappe excuus voor een omdoos als ze die gebruiken. Veel haalt die niet uit....

Maar verder zit het ook in de bezorg dienst. Amazon zelf doet het hier vrij netjes, net als PostNL en DHL. DPD is dan weer een absoluut drama.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
jori040 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:36:
[...]

Volgens de mensen die naar het preview event zijn geweest draait het stukken beter dan de beta's[base PS5]Dat je in dit geval met de Pro net wat beter af bent dat geloof ik wel.

De preview code is de review code.

DD2 was bij realease idd een grote ramp.

[YouTube: Max Played THE FINAL PREVIEW of Monster Hunter Wilds (4K Impressions)]
[Er was hier niet eens een PS5-pro]
Na net de reviews bekeken te hebben ziet het er op alle platformen niet te best uit. zelfs niet op Pc, niet alleen performance wise maar ook op andere vlakken. morgen DF pro analyze maar denk dat ik deze oversla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
PonyPony schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 00:10:
[...]

Na net de reviews bekeken te hebben ziet het er op alle platformen niet te best uit. zelfs niet op Pc, niet alleen performance wise maar ook op andere vlakken. morgen DF pro analyze maar denk dat ik deze oversla.
Tja het valt mij ook tegen.Die RE engine lijkt duidelijk niet zo geschikt voor open-wereld achtige games.
Ben er voor mezelf nog niet uit of ik hem ga kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
jori040 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:34:
[...]

Tja het valt mij ook tegen.Die RE engine lijkt duidelijk niet zo geschikt voor open-wereld achtige games.
Ben er voor mezelf nog niet uit of ik hem ga kopen.
Nee inderdaad en vond het ook op de pro er niet fantastisch uitzien. Jammer had er best naar uitgekeken🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:04

Jup, heel herkenbaar dit (helaas). Dit is ook de reden dat ik daar nooit meer elektronica koop. En ook geen games meer trouwens, want die sturen ze ook super slap/kwetsbaar op. Etc-etc.

Dan maar iets meer betalen bij een webshop die wel deugdelijk verstuurt.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:44
Ik heb een paar games via Amazon besteld en nooit problemen gehad. De verpakking is niet erg degelijk, maar de hoezen zijn nooit beschadigd geweest. Elektronica heb ik er nooit besteld en ga ik niet doen met de bovenstaande bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
bRuud83 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:03:
Elektronica heb ik er nooit besteld en ga ik niet doen met de bovenstaande bevindingen.
Ik heb daar gemengde bevindingen bij. Heb apparatuur alleen de verpakking van het product gekregen (kansloos natuurlijk) en onlangs kwam een e-reader wel netjes beschermd verpakt in een separate doos. Ligt denk ik meer aan de verkoper die via amazon verkoopt dan aan amazon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik zou eerder om een compensatie vragen aangezien het product zelf wel gewoon goed werkt en garantie heeft tenzij je intentie is om het weer te verkopen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:55
Greatsword schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:11:
[...]

Ik zou eerder om een compensatie vragen aangezien het product zelf wel gewoon goed werkt en garantie heeft tenzij je intentie is om het weer te verkopen.
Nee, verkopen ga ik niet doen, daar heb ik te lang voor moeten wachten op de beschikbaarheid van de disc drive.

Mij gaat het om dat de drive unsealed en ook zonder verpakkingsdoos geleverd is geworden waardoor de doos waar de drive in zit beschadigd is. Verkoper is Amazon en geen derde partij (althans volgens de helpdesk medewerker van Amazon)

Morgen krijg ik gelukkig een nieuwe geleverd en hopelijk dit keer wel zoals het hoort (wat ik normaal gesproken ook gewend ben van Amazon).

Omdat het probleem netjes behandeld is geworden hoef ik niet perse compensatie, wat natuurlijk wel mooi zou zijn geweest.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Ik heb wel eens begrepen dat er merken zijn die eisen dat hun spullen in originele verpakking wordt verzonden. Soort reclame is het dan als men de pakketbezorger met zo'n doos ziet lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
maartend schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:27:
Ik heb wel eens begrepen dat er merken zijn die eisen dat hun spullen in originele verpakking wordt verzonden. Soort reclame is het dan als men de pakketbezorger met zo'n doos ziet lopen
:? :X Is gewoon kostenbesparing.
Ik weet dat bij amazon UK er vaak een optie te zien is (net voor het afronden van je bestelling) of je wilt dat er ‘extra verpakking’ gebruikt moet worden. Dit staat dan standaard uit. Als je daar niet op let krijg je dus je bestelling binnen met een label op de originele natuurlijk beschadigde doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Ike. schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:33:
[...]

:? :X Is gewoon kostenbesparing.
Nee dus. Mijn vrouw heeft ooit bij neckermann gewerkt. Tefal, moulinex, regelmatig Philips. Die wilden dit allemaal vanwege reclame. Heeft niks met kostenbesparing te maken, want de leverancier van de apparaten bepaalde het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
maartend schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 07:47:
[...]

Nee dus. Mijn vrouw heeft ooit bij neckermann gewerkt. Tefal, moulinex, regelmatig Philips. Die wilden dit allemaal vanwege reclame. Heeft niks met kostenbesparing te maken, want de leverancier van de apparaten bepaalde het
Vandaar dat mijn Philips draadloze stofzuiger toen in de originele verpakking kwam. Laatst de Tefal pannen ook, maar dat was wel een knap verpakt doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zag deze game toevallig voorbij komen in een artikel, omdat de releasedate is vervroegd. Had er nog niet eerder van gehoord, maar ziet er wel uit als een relaxte game, mooie stijl ook. Ontwikkeld door een Belgische studio.

[ Voor 9% gewijzigd door Raem op 26-02-2025 11:55 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:03
Wat is de status van Little Devil Inside eigenlijk?
Dat is er eentje met een turbulente ontwikkeling. Was ergens in 2020 aangekondigd.. Game heeft een unieke stijl en kijk er persoonlijk nog altijd naar uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:37
Voor de Terminator liefhebbers onder ons, een nieuwe 2D game die gebaseerd is op de 2de film is aangekondigd.

Aangezien ik de film en Resistance game vet vond, word dit een day one aankoop.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
Linksquest schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:03:
Voor de Terminator liefhebbers onder ons, een nieuwe 2D game die gebaseerd is op de 2de film is aangekondigd.

[YouTube: Terminator™ 2D: NO FATE - Announcement Trailer (PS5®, PS4®, Nintendo Switch™, Xbox & PC)]

Aangezien ik de film en Resistance game vet vond, word dit een day one aankoop.
Zonet met een brede glimlach gekeken op tv. Ontzettend vet gedaan, juiste sfeer en al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Had is een vraag ik overweeg een ps5 pro te kopen maar nu zag ik dat men tv enkel hdmi 2.0 heeft maar is wel 4k 60hz hdr 10. Of heeft de pro echt de hdmi 2.1 nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Bieren89 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 06:56:
Had is een vraag ik overweeg een ps5 pro te kopen maar nu zag ik dat men tv enkel hdmi 2.0 heeft maar is wel 4k 60hz hdr 10. Of heeft de pro echt de hdmi 2.1 nodig?
Het heeft het niet perse nodig, het zal prima op een hdmi 2.0 werken.
Het zal alleen niet het maximale eruit kunnen halen, dus je zal niet verder komen dan de zelfde grafix als een gewone ps5.
Het zou misschien kunnen dat het spellen op 60 fps stabieler kan draaien dan de gewone ps5, maar werken zal het gewoon doen.

Hdmi 2.1 kan 4k op 120fps draaien, hier kan de ps5 pro dus gebruik van maken(Indien het spel het ook ondersteund etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Carlos0_0 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 07:37:
[...]

Het heeft het niet perse nodig, het zal prima op een hdmi 2.0 werken.
Het zal alleen niet het maximale eruit kunnen halen, dus je zal niet verder komen dan de zelfde grafix als een gewone ps5.
Het zou misschien kunnen dat het spellen op 60 fps stabieler kan draaien dan de gewone ps5, maar werken zal het gewoon doen.

Hdmi 2.1 kan 4k op 120fps draaien, hier kan de ps5 pro dus gebruik van maken(Indien het spel het ook ondersteund etc).
Merci voor de info.

En de pssr werkt die dan nog wel?

Als ik het detail verschil zie bij dragons dogma 2 en ff7 rebirth.

Tis omdat mijne ps5 og moeilijk begint te doen.

En ne upgrade tv zal er wel is komen ergens eind dit jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Bieren89 op 28-02-2025 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
maartend schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 07:47:
[...]

Als je de discdrive bij Sony zelf besteld dan wordt deze gewoon in een extra doos verzonden. Dus het probleem lijkt toch bij Amazon te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Bieren89 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 06:56:
Alles zal gewoon werken, maar je zult niet verder komen dan 4k 60fps. Maar heel eerlijk, weinig games die daar boven gaan hoor.

Maar goed, als je toch een nieuwe tv gaat kopen, wat maakt het dan nog uit? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 07:37:
[...]

Ook met HDMI 2.0 ga je met een PS5 pro betere graphics hebben met Pro enhanced games. Waarom zou dat niet zo zijn? Enige verschil is native 4k/120fps wat maar een handjevol games ondersteunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Raem schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:44:
[...]

Ook met HDMI 2.0 ga je met een PS5 pro betere graphics hebben met Pro enhanced games. Waarom zou dat niet zo zijn? Enige verschil is native 4k/120fps wat maar een handjevol games ondersteunt
Over ps5 pro enhanced games had ik niet zo over na gedacht, eigenlijk alleen gewone ps5 games(Die dus voor de gewone ps5 hardware gemaakt zijn).
Niet elk spel is verbeterd voor de ps5 pro, daarom dat ik hier niet aan dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Bieren89 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 07:51:
[...]

En de pssr werkt die dan nog wel?

En ne upgrade tv zal er wel is komen ergens eind dit jaar.
Wellicht wel maar dan iets minder, al draaien zoals gezegd niet alle games op 4k 120fps.
Dus je zal er weinig van merken wellicht dat je nog geen hdmi 2.1 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Carlos0_0 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:58:
[...]

Over ps5 pro enhanced games had ik niet zo over na gedacht, eigenlijk alleen gewone ps5 games(Die dus voor de gewone ps5 hardware gemaakt zijn).
Niet elk spel is verbeterd voor de ps5 pro, daarom dat ik hier niet aan dacht.
Is vooral de twijfel tussen een slim model of een pro. De disc drive is niet mijn grootste zorg heb momenteel geen games liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:01:
[...]
Wellicht wel maar dan iets minder,
Hoezo 'iets minder' ? PSSR is resolutie upscaling, en die gaat niet ineens minder goed werken omdat je output beperkt is tot 60Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bieren89 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:27:
[...]
Is vooral de twijfel tussen een slim model of een pro. De disc drive is niet mijn grootste zorg heb momenteel geen games liggen.
Vraag is ook wat je totale budget is voor PS5 + TV. Als je een vast/max budget hebt, kun je het prijsverschil tussen de Slim en Pro (€350) wellicht beter uitgeven aan een betere en/of grotere TV.
Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik zou 100% liever een PS5 Slim met een 65" TV hebben, dan een Pro met dezelfde 55" TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy

koboy

Bieren89 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:27:
[...]

Hdmi 2.0 ondersteunt geen 4k120 en (officieel) geen vrr.
De PS5pro biedt t.o.v. je huidige ps5 extra: PSSR, tot 30% meer fps in ALLE games (mits niet gecapped op bijvoorbeeld 30fps), pro enhanced versies van alle games die nu verschijnen (verplichting vanuit Sony) en ook nog ruim 1 terabyte extra opslag.
Edit: de pro heeft ook uitgebreidere RT cores, weet alleen niet af dat ook wat doet bij bestaande games bovenop de prestatie winst van de grotere GPU.

Aangezien er een nieuwe TV aankomt is het nu aan jou om als dat nodig is het financiële sommetje te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door koboy op 28-02-2025 09:58 ]

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bieren89
koboy schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:53:
[...]

Hdmi 2.0 ondersteunt geen 4k120 en (officieel) geen vrr.
De PS5pro biedt t.o.v. je huidige ps5 extra: PSSR, tot 30% meer fps in ALLE games (mits niet gecapped op bijvoorbeeld 30fps), pro enhanced versies van alle games die nu verschijnen (verplichting vanuit Sony) en ook nog ruim 1 terabyte extra opslag.
Edit: de pro heeft ook uitgebreidere RT cores, weet alleen niet af dat ook wat doet bij bestaande games bovenop de prestatie winst van de grotere GPU.

Aangezien er een nieuwe TV aankomt is het nu aan jou om als dat nodig is het financiële sommetje te maken.
Die pro enhanced en extra terabyte klinkt het intresanste.

Is ook mijn enigste hobby dus enige waar ik geld aan spendeer. En kan hem momenteel voor 709 kopen staat voor 759 in de carrefour + een psn kaart van 50 gratis er bij.

[ Voor 6% gewijzigd door Bieren89 op 28-02-2025 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Bieren89 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:07:
[...]

Die pro enhanced en extra terabyte klinkt het intresanste.

Is ook mijn enigste hobby dus enige waar ik geld aan spendeer.
En vergeet niet dat huidige games die nu net wel/niet de 60 fps halen op je HDMI 2.0 tv zonder VRR lekker stotteren door de framedrops. De extra power van de pro zal die vrijwel zeker stabiel op 60 fps zetten. De reden dat ik hier een heel kleine slag om de arm houd is dat er natuurlijk ook sprake kan zijn van CPU limitering of mega falende developers.

En als het je enige hobby is en het geld geen probleem: gewoon doen, je zult er geen spijt van hebben. Voor PS5 games is het gewoon de optimale manier van gamen, en ja dat kost wat extra.
Maar ik snap waar de twijfel vandaan komt hoor, zit zelf ook heel erg op mijn handen als er weer een heel mooie Lego set verschijnt. Maar ik heb er gewoon de plek niet voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
@koboy ik heb een PS5, maar nog nooit last gehad van stotters. Aan welke games moet ik dan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
crimby schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:45:
@koboy ik heb een PS5, maar nog nooit last gehad van stotters. Aan welke games moet ik dan denken?
Was dragons dogma 2 niet 1 van de games die niet top draaide op de gewone ps5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Bieren89 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:52:
[...]

Was dragons dogma 2 niet 1 van de games die niet top draaide op de gewone ps5?
Hmm die heb ik een paar uurtjes op de Portal gespeeld en dat ging meer dan prima. Maargoed in die paar uurtjes gebeurde er nog weinig dus wellicht later in de game wat drops.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BigF25
CLB schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:24:
Iemand toevallig wat concretere info gevonden over Indiana Jones-release voor de PS5? Vrij stil so far...
https://playsense.nl/6159...il-voor-de-playstation-5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:37
Ook zeker digital only.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ben benieuwd heb hier wel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:37
Het is weer vrijdag, tijd voor de nieuwe Let's Talk Playstation

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

crimby schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:45:
Elke game die niet strak 30/60 fps draait. Zijn er genoeg van (afhankelijk van de instellingen, dus meestal niet op performance), maar als je een HDMI 2.1 scherm hebt merk je er niets van door de VRR. Zonder VRR krijg je duidelijk te zien dat de framerate niet gelijkmatig is omdat sommigen 2/60 seconden staan en de rest 1/60 seconde.
@Bieren89 noemde Dragons Age al, maar als ik me goed herinner ook FF7 rebirth.... Digital Foundry noemt er een aantal in hun bespreking van de PS5pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
koboy schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:07:
[...]

Elke game die niet strak 30/60 fps draait. Zijn er genoeg van (afhankelijk van de instellingen, dus meestal niet op performance), maar als je een HDMI 2.1 scherm hebt merk je er niets van door de VRR. Zonder VRR krijg je duidelijk te zien dat de framerate niet gelijkmatig is omdat sommigen 2/60 seconden staan en de rest 1/60 seconde.
@Bieren89 noemde Dragons Age al, maar als ik me goed herinner ook FF7 rebirth.... Digital Foundry noemt er een aantal in hun bespreking van de PS5pro.
Check! Ben benieuwd, dragon age komt volgende beschikbaar via ps+.

Edit: dragons dogma werd genoemd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bieren89
Alle heb hem gekocht stond blijkbaar aan 749,+ gratis psn van 50 en kreeg ook nog 140 aan bonnen dat ik mocht spenderen aan eender wat in de winkel dus toch nog een mooie deal. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25
Gisteravond ‘Balatro’ gekocht. Wat een tof spelletje is dat zeg! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4CwYWPN3azf4ME3DxfCt_r0wXI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ISTiDpkNcnYbADWMNHZFDDN3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDfs7n_qkwIxkVocsQkZt-x-y4E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rhwxshDII6f3DzW0gkO4GMJM.png?f=fotoalbum_large

Een leuke, doch moeilijke, roguelike met een verslavende ‘gameplay loop’. (y)

’Easy to learn, hard to master!

Oh, en ik zag net dat ‘RoboCop: Rogue City’ voor € 8,99 in de Store staat; die ga ik zo maar eens toevoegen aan m’n mandje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
crimby schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:25:
[...]

Check! Ben benieuwd, dragon age komt volgende beschikbaar via ps+.
Ik heb destijds het nieuws rond Dragon Age niet heel erg goed gevolgd maar er wel iets van meegekregen maar die game is aardig geflopt toch? Ceo ontslagen etc. De game zal ook wel niet voor niets zo snel in PS+ zitten.

Maar op dit moment neem KCD2 al mijn tijd, ik kan me niet voorstellen dat er dit jaar nog iets uitkomt wat dit gaat overtreffen, zelfs niet van Sony studio's. :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zelf heb ik de ophef over Dragon Age toen nooit begrepen. Mogelijk dat het toen alleen om de PC versie ging, waar later met een patch verbeteringen zijn aangebracht.

Op de PS5 (en later PS5 pro) merkten we (ik en een goede vriend) geen issues. Zelfs geen (merkbare) bugs, wat tegenwoordig best uniek is. We hebben hier iig van genoten.
Heb je PS+ dan is het een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:22
Ik heb hem ook op PS5 gespeeld en ben eigenlijk ook tegen geen bug opgelopen. Vond het een erg leuke game. Stond in mijn jaarlijstje van 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
Oei ik wilde kingdom 2 kopen in de playstore...ai 90 euro... en fysiek 59 euro.... iets verschil ok maar 30 euro...dat moeten ze niet te vaak doen dan graven ze hun eigen graf...

.je zou denken digi kan goedkoper geen hoesje ,verzendkosten, opslagkosten ,productie en verzendkosten maar dit slaat alles ..

Spel overigens nog niet gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gandalf68 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:58:
Oei ik wilde kingdom 2 kopen in de playstore...ai 90 euro... en fysiek 59 euro.... iets verschil ok maar 30 euro...dat moeten ze niet te vaak doen dan graven ze hun eigen graf...

.je zou denken digi kan goedkoper geen hoesje ,verzendkosten, opslagkosten ,productie en verzendkosten maar dit slaat alles ..

Die van €90 is de Gold Edition he. Normale versie is €70.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

purge schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:19:
Zelf heb ik de ophef over Dragon Age toen nooit begrepen. Mogelijk dat het toen alleen om de PC versie ging (...)
De ophef ging dan ook niet over de performance.

Dat een game van 70 euro 4 maanden na release al in de Plus komt geeft wel aan dat het een behoorlijke flop was. Ik vind het dan ook best apart dat Sony besluit om een geflopte game dan maar op deze manier aan de man te brengen (lees: te pushen). En ja, ik weet het, ik hoef 'm niet te downloaden ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Gandalf68 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:58:
Daar gaat het mis :P

Ik heb 50 euro voor een fysieke versie betaald achteraf had ik ook prima 70 voor de digitale willen betalen. Had vantevoren nog twijfels over de game... nu denk dat het mijn goty gaat worden. :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Je kan alvast een character maken voor Dragon Age The Veilfuard.
https://store.playstation...23405_00-DRAGON4DEMO00000

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Superkiwi schreef op zondag 2 maart 2025 @ 01:06:
[...]

De ophef ging dan ook niet over de performance.

Ik vind het dan ook best apart dat Sony besluit om een geflopte game dan maar op deze manier aan de man te brengen.
Het is echt jammer dat de game slecht verkocht heeft want hij is erg leuk. Hopelijk besluiten veel mensen de game nu op Plus toch even te proberen. Ze gaan dan een mooi avontuur tegemoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Timothy3000 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:48:
[...]

Het is echt jammer dat de game slecht verkocht heeft want hij is erg leuk. Hopelijk besluiten veel mensen de game nu op Plus toch even te proberen. Ze gaan dan een mooi avontuur tegemoet.
Het probleem was bij deze game toch niet de kwaliteit? Ik dacht dat het met name een grote groep gekwetste gamers zijn die niet van moderne verhaaltjes houdt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
giantgiantus schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:10:
[...]
Het probleem was bij deze game toch niet de kwaliteit? Ik dacht dat het met name een grote groep gekwetste gamers zijn die niet van moderne verhaaltjes houdt?
Ja, dat. En die "moderne verhaaltjes" zijn nog optioneel ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:26
giantgiantus schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:10:
[...]

Beetje denigrerend, het spel is gewoon niet goed. Het hele gedoe eromheen boeit me niks maar het is zo bizar oppervlakkig en matig dat ik er geen moment van heb genoten. Ben een groot DA fan maar uitspelen gaat me gewoon niet lukken door de enorme middelmatigheid van de combat, het verhaal en de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Daan0s schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:47:
[...]
Beetje denigrerend, het spel is gewoon niet goed. Het hele gedoe eromheen boeit me niks maar het is zo bizar oppervlakkig en matig dat ik er geen moment van heb genoten. Ben een groot DA fan maar uitspelen gaat me gewoon niet lukken door de enorme middelmatigheid van de combat, het verhaal en de wereld.
Kan me daar niet in vinden. Ik vond het echt een goede game. Gave quests, bijzondere werelden en ik vond de combat juist heel erg tof en afwisselend. Ik vond hem beter dan Inquisition iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Daan0s schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:47:
[...]

Heb je gelijk in. Je kan het ook gewoon slechte game vinden inderdaad. Maar ik dacht dat een deel van de ophef kwam door een groep mensen die zich gekwetst voelen dat interacties soms anders zijn dan het ideaalbeeld wat ze in hun hoofd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Niet om het een of ander, maar die game heeft een eigen topic.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Yonix
Eergisteravond begonnen aan ‘Uncharted: Drake’s Fortune’ uit de ‘Nathan Drake Collection’. Ik heb de Uncharted-serie nooit gespeeld en de vakantie leek mij een goed moment om er toch eens aan te beginnen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQ08HRFje6wuHpfYvb86KgY7RoE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iCUeZlqQfgFLto2tRWz0pELQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxRI6t0TsJYP4PM-2BOGCkjL2TI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4B2137e8pv1kBnKCw3s6kjPy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7X98Wj9nrhcnlDN1pF19jJK28fg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p02vp7Ges9mwTBRFgWuTiQMa.png?f=fotoalbum_large

De ‘Nathan Drake Collection’ is zo’n 10 jaar oud en ‘Drake’s Fortune’ zo’n 1417 jaar, but it still holds up; speelt leuker dan een ‘dertien in een dozijn-AAA’ uit 2025. (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Zo lang geleden dat ik die gespeeld heb. Blijft inderdaad een mooie game. Weet wel dat ik de eerste playthrough niet vel verder kwam dan chapter 1 of 2 omdat ik niet aan de controls kon wennen. In een tweede playthrough iets beter vanaf het begin opgelet en de controls werkten toen beter voor me. Sindsdien de hele reeks in de gaten gehouden en elk deel doorgespeeld.

Als je alles gaat doorspelen staan je nog mooie games te wachten.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Yonix schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 07:28:
Eergisteravond begonnen aan ‘Uncharted: Drake’s Fortune’ uit de ‘Nathan Drake Collection’. Ik heb de Uncharted-serie nooit gespeeld en de vakantie leek mij een goed moment om er toch eens aan te beginnen. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De ‘Nathan Drake Collection’ is zo’n 10 jaar oud en ‘Drake’s Fortune’ zo’n 14 jaar, but it still holds up; speelt leuker dan een ‘dertien in een dozijn-AAA’ uit 2025. (y)
Ja klopt er zijn weinig games die zo lekker spelen, het verhaal / gameplay alles is gewoon prachtig.
Deel 1 kan nog een beetje stug aanvoelen met de besturing, wat op zich niet gek is voor de leeftijd. maar dit is in deel 2 al stukken verbeterd.
Als ik die screenshots zo zie heb ik weer zin om het te spelen :+ , The Last of Us is tevens ook nog een aanrader.

Ik heb ze vorig jaar nog eens opnieuw gespeeld op hard modes, had dit nooit gedaan verder.
De meeste trohpies ook gehaald, omdat ik toch niet echt iets anders te doen had prachtig.

Ik heb net gta3/vice city voor het eerst zonder cheats uitgespeeld, en nu bezig met San Adreas(Ook een beetje de trohpies gehaald).
De cheats in deze spellen waren altijd zo leuk vroeger, dat ik het niet kon laten om ze tijdens de story niet te gebruiken haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De ‘Nathan Drake Collection’ is zo’n 10 jaar oud en ‘Drake’s Fortune’ zo’n 14 jaar, but it still holds up; speelt leuker dan een ‘dertien in een dozijn-AAA’ uit 2025. (y)
17 jaar zelfs, deel 1 is in 2007 uitgekomen. Games zijn inderdaad nog prima te spelen. Al kan de eerste inderdaad soms wat stug aanvoelen qua controls en camera zoals hierboven gezegd.

Deel 2 is wat mij betreft de beste uit de reeks. Veel plezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Raem schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:01:
[...]

17 jaar zelfs, deel 1 is in 2007 uitgekomen. Games zijn inderdaad nog prima te spelen. Al kan de eerste inderdaad soms wat stug aanvoelen qua controls en camera zoals hierboven gezegd.

Deel 2 is wat mij betreft de beste uit de reeks. Veel plezier! :)
Jup, 17 jaar oud, idd. Was nog niet helemaal wakker. :P

Maar de pacing is goud en je wordt meteen in het verhaal gedropt. Love it! :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Uncharted blijft genieten ja, hier ook bezig met deel 1 (en daarna deel 2, 3, 4 en The Lost Legacy)
Uncharted

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

Toen Naughty Dog nog Naughty Gods waren, de goeie ouwe tijden :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De ‘Nathan Drake Collection’ is zo’n 10 jaar oud en ‘Drake’s Fortune’ zo’n 1417 jaar, but it still holds up; speelt leuker dan een ‘dertien in een dozijn-AAA’ uit 2025. (y)
Grappig dit. Ik heb een paar jaar geleden ook voor het eerst een Uncharted game gespeeld. Waarbij ik direct begon met het laatste deel, A Thief's End. Mààààn, ik stond perplex van die game. De sfeer, het verhaal, de graphics, de gameplay. Echt geweldig. Als ik er nu aan terugdenk geniet ik er weer van.
CLB schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:32:
Uncharted blijft genieten ja, hier ook bezig met deel 1 (en daarna deel 2, 3, 4 en The Lost Legacy)
[Afbeelding: Uncharted]
Poeh, die ambilight / Gradient lightstrip / whatever is wel gaaf zeg! :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
Nog steeds geen nieuwe Naughty Dog game deze gen, erg jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
Amaze86 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:35:
Nog steeds geen nieuwe Naughty Dog game deze gen, erg jammer.
Volgens mij heb jij wat gemist, Intergalactic? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Daan0s schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:40:
[...]

Ja maar goed die is nog niet uit, en wanneer die komt ook niet bekend.
Dat die nog deze console generatie komt wellicht vast, maar het is er nog niet na al die jaren :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 17:33
Carlos0_0 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:43:
[...]

Ja maar goed die is nog niet uit, en wanneer die komt ook niet bekend.
Dat die nog deze console generatie komt wellicht vast, maar het is er nog niet na al die jaren :).
Anders even wachten op de remaster voor de PS6 Pro :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:32:
[Afbeelding: Uncharted]
Toch wel jammer dat Uncharted The Golden Abyss vaak vergeten wordt. En ook begrijpelijk hoor, want je hebt er een Vita voor nodig. :P
Áls er dan weer eens een remake moet komen, dan zou ik die wel graag op de PS5 willen zien. Hij is niet door Naughty Dog gemaakt, maar het is wel gewoon een goede Uncharted game!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Rossi46 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:02:
Poeh, die ambilight / Gradient lightstrip / whatever is wel gaaf zeg! :Y
Ambilight it is, heel fijn ja!
Raem schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:30:
Toch wel jammer dat Uncharted The Golden Abyss vaak vergeten wordt.
En ook begrijpelijk hoor, want je hebt er een Vita voor nodig. :P
Wel gespeeld gelukkig, maar inmiddels ook geen Vita meer in bezit :P

[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 05-03-2025 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Daan0s schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:40:
[...]

Oja die helemaal vergeten, moet eerlijk zeggen was niet echt onder indruk van de beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Amaze86 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:48:
[...]

Oja die helemaal vergeten, moet eerlijk zeggen was niet echt onder indruk van de beelden.
Dat kan toch bijna niet? Naughty Dog maakt echt prachtige games. Dat zal nu vast niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Rossi46 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:50:
[...]

Dat kan toch bijna niet? Naughty Dog maakt echt prachtige games. Dat zal nu vast niet anders zijn.
Heb alle ND spellen meermaals gespeeld, heerlijke games. Maar ik moet zeggen dat ik ook niet echt nog onder de indruk was van de eerste beelden. Maar het is Naughty Dog dus het kan niet anders dat het iets speciaals wordt. Heb alleen nog niet dezelfde hype als bij The Last of Us of Uncharted.

Baal vooral nog steeds van het annuleren van dat multiplayer project van TloU :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daan0s schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:59:
[...]

Heb alle ND spellen meermaals gespeeld, heerlijke games
Nou, Jak II vond ik echt verschrikkelijk. Waardoor ik deel 3 zelfs nooit gespeeld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Laatst online: 07:44
Naar Intergalactic ben ik ontzettend benieuwd. Het geeft me een beetje Mass Effect vibes, wat ik echt een fantastische serie vond tot deel 3 en dat in handen van ND, dat moet toch echt iets heel goeds worden. Ik ben nu TLOU part 2 weer aan het spelen. Wat speelt dat spel toch ontzettend fijn en het ziet er prachtig uit. Dit niveau wordt in de huidige generatie niet gehaald door andere studio's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigF25
bRuud83 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:56:
Naar Intergalactic ben ik ontzettend benieuwd. Het geeft me een beetje Mass Effect vibes, wat ik echt een fantastische serie vond tot deel 3 en dat in handen van ND, dat moet toch echt iets heel goeds worden. Ik ben nu TLOU part 2 weer aan het spelen. Wat speelt dat spel toch ontzettend fijn en het ziet er prachtig uit. Dit niveau wordt in de huidige generatie niet gehaald door andere studio's.
Idd, TLOU 2 is prachtig, onlangs weer uitgespeeld, wat een game pff.. zijn maar weinig studios die de kwaliteit van ND benaderen.
Wacht met smart op een nieuwe game van ND/Intergalactic, eind van het jaar of begin volgend jaar release, one can hope...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BigF25 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:12:
[...]
Wacht met smart op een nieuwe game van ND/Intergalactic, eind van het jaar of begin volgend jaar release, one can hope...
Dat is best optimistisch volgens mij :P Ik verwacht eerder eind 2026.

Pagina: 1 ... 100 ... 117 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties