Ik heb de CX. De Pro draait er als een zonnetje op.DMC90 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:11:
[...]
Ik val onder de categorie zeikerds en wil inderdaad de beste ervaring die mogelijk is (tot op zekere hoogte). Ik ben in het bezit van een 65" Oled (LG C1, inmiddels we een oudje hoor!), dus het klinkt alsof ik zeker plezier ga hebben van de Pro. En als de PS6 uitkomt, stap ik weer vrolijk over naar de nieuwste generatie.
Net even wat video's gekeken en Space Marine ziet er inderdaad een stuk beter uit! Even nadenken of ik deze game chill op de bank wil gaan spelen (PS5) of op de PC met alle bells and whistles. Jammer dat de PS5 Pro nu bij een game als Space Marine bottlenecked is vanwege de CPU.
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 14-09 15:37
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Het is weer vrijdag avond en dat betekend een nieuwe Lets Talk PlayStation. Fijn weekend allemaal!!!!
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik zou een TV uit het jaar 2021 toch niet willen bestempelen als 'oudje'. Die gaat echt nog jaren meeDMC90 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:11:
[...]
Ik val onder de categorie zeikerds en wil inderdaad de beste ervaring die mogelijk is (tot op zekere hoogte). Ik ben in het bezit van een 65" Oled (LG C1, inmiddels wel een oudje hoor!), dus het klinkt alsof ik zeker plezier ga hebben van de Pro. En als de PS6 uitkomt, stap ik weer vrolijk over naar de nieuwste generatie.
Net even wat video's gekeken en Space Marine ziet er inderdaad een stuk beter uit! Even nadenken of ik deze game chill op de bank wil gaan spelen (PS5) of op de PC met alle bells and whistles. Jammer dat de PS5 Pro nu bij een game als Space Marine bottlenecked is vanwege de CPU.
Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC
Je hebt helemaal gelijk! Ik denk dat het door verhuizen en Covid allemaal voelt als een stuk langer geleden.Gerwin89 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 16:05:
[...]
Ik zou een TV uit het jaar 2021 toch niet willen bestempelen als 'oudje'. Die gaat echt nog jaren mee
Ik heb zelf ook de LG oled C1 en het is gewoon een prima tv. Perfect met de PS5 en apps die ik gebruik werken er prima op. De C4 of C5 zullen vast wat feller zijn en sneller door de nieuwe chips, maar de verbeteringen zijn marginaal en de hoge aanschafprijs niet waard. Ik ben vooral benieuwd naar de toekomstige Pholed techniek van LG. Dat gaat nog wel wat jaren duren, maar ik ben ook van plan de C1 nog heel wat jaren te gebruiken.
Wij hebben een Sony Oled 55inch uit 2019 en daarvan werkt de software echt dramatisch, dus hebben er al twee jaar een Chromecast aan hangen. Helaas bezit deze tv niet over hmdi 2.1, iets waar ik net iets te laat achterkwam. Was namelijk wel fijn geweest voor als ik op de Xbox speel
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Voor de liefhebbers die van custom PS5 Builds houden.
[ Voor 60% gewijzigd door Geraedus op 26-01-2025 06:15 ]
PSN : Geraedus
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:20
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Deze week begonnen met een 2de playthrough van Uncharted A thieves end. Heb ooit bij release de PS4 versie gespeeld. Maar wat ziet die game er nog belachelijk goed uit voor zijn leeftijd. Ok het is een PS5 versie met minimale upgrades, maar er zijn zat nieuwere games die stukken minder mooi zijn. Speelt ook echt heerlijk weg.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
- Linksquest
Nice, en inderdaad die game zag er toen inderdaad al heel goed uit, maar als je naar deel 3 bijvoorbeeld kijkt op de Playstation 3, die was toen ook al een bom van een game. Ga hem binnenkort ook nog eens spelen.Chaoss schreef op maandag 27 januari 2025 @ 00:15:
Deze week begonnen met een 2de playthrough van Uncharted A thieves end. Heb ooit bij release de PS4 versie gespeeld. Maar wat ziet die game er nog belachelijk goed uit voor zijn leeftijd. Ok het is een PS5 versie met minimale upgrades, maar er zijn zat nieuwere games die stukken minder mooi zijn. Speelt ook echt heerlijk weg.
Ik heb zelf vorig jaar The Nathan Drake Collection nog eens opnieuw gespeeld, omdat ik niks te spelen had.Linksquest schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:34:
[...]
Nice, en inderdaad die game zag er toen inderdaad al heel goed uit, maar als je naar deel 3 bijvoorbeeld kijkt op de Playstation 3, die was toen ook al een bom van een game. Ga hem binnenkort ook nog eens spelen.
Dan heb je alle delen wat wel leuk is, en kan je lekker in het verhaal blijven van begin tot eind
Ik heb toen ook een beetje de trophies lopen halen, wat ik normaal niet echt doe. maar toen voor dat playstation stars.
Zijn ook prima TV's. Gaan ook zeker nog jaren mee (ik heb dus een CX) alleen de software kan een dingetje worden. Ik zag een leuke nieuwe LG-HUE feature die eraan komt maar die was voor firmware vanaf de C2 b.v. Dus ben je al uitgesloten. Geen echt feature updates meer dus. Dus het softwaredeel is wel mogelijk een ding denk ik zo.bRuud83 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:01:
Ik heb zelf ook de LG oled C1 en het is gewoon een prima tv. Perfect met de PS5 en apps die ik gebruik werken er prima op. De C4 of C5 zullen vast wat feller zijn en sneller door de nieuwe chips, maar de verbeteringen zijn marginaal en de hoge aanschafprijs niet waard. Ik ben vooral benieuwd naar de toekomstige Pholed techniek van LG. Dat gaat nog wel wat jaren duren, maar ik ben ook van plan de C1 nog heel wat jaren te gebruiken.
Dus even doorsparen voor een PS6+C8
Kan me hier ook eindelijk melden, want m'n PS5 Slim Disc-edition is zojuist binnengekomen! Kon het voor mezelf niet goedpraten om voor een Pro te gaan met losse discdrive, gezien het te grote prijsverschil.
Dat terzijde, straks eens aansluiten, en nog wachten op wat games, waaronder Uncharted deel 4 & 5. Heb ik al gespeeld op de PS4, maar blijven leuke spellen om nog een keer te spelen. Daarbij zijn er ook al wat andere games onderweg zoals Hitman en Hogwarts Legacy. Let the magic begin, ben benieuwd of ik meer ga gamen.
Voor mezelf ook nog even uitmaken of ik de PS5 wil 'verstoppen' achter een deurtje in het televisiemeubel of dat ik 'm pontificaal naast de televisie wil hebben staan. Zoveel zal ik niet gaan gamen namelijk, we will see.
Dat terzijde, straks eens aansluiten, en nog wachten op wat games, waaronder Uncharted deel 4 & 5. Heb ik al gespeeld op de PS4, maar blijven leuke spellen om nog een keer te spelen. Daarbij zijn er ook al wat andere games onderweg zoals Hitman en Hogwarts Legacy. Let the magic begin, ben benieuwd of ik meer ga gamen.
Voor mezelf ook nog even uitmaken of ik de PS5 wil 'verstoppen' achter een deurtje in het televisiemeubel of dat ik 'm pontificaal naast de televisie wil hebben staan. Zoveel zal ik niet gaan gamen namelijk, we will see.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Die Hue Sync app is wel een dure jongen. Die kost € 130 eenmalig of € 3 per maand. Ik heb overal hue verlichting in het huis en in de woonkamer grotendeels lampen die ook kleur kunnen weergeven. Kan best een leuke ervaring geven dan.Shaker74 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:50:
[...]
Zijn ook prima TV's. Gaan ook zeker nog jaren mee (ik heb dus een CX) alleen de software kan een dingetje worden. Ik zag een leuke nieuwe LG-HUE feature die eraan komt maar die was voor firmware vanaf de C2 b.v. Dus ben je al uitgesloten. Geen echt feature updates meer dus. Dus het softwaredeel is wel mogelijk een ding denk ik zo.
Zolang je een goede tv hebt met HDMI 2.1 ondersteuning is er bijna geen reden om te upgraden. Met name niet als je een OLED hebt. Mijn LG C7 heb ik ingeruild voor een C3 die wel HDMI 2.1 heeft. Dat is wel echt een gamechanger, omdat je dan in sommige games de 40fps optie kunt gebruiken. Eigenlijk zou elke game dat moeten ondersteunen. Dat is zoveel beter dan 30fps en doet wat mij betreft maar iets onder tov 60fps.
[ Voor 22% gewijzigd door Hulleman op 27-01-2025 14:22 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Voor het prijsverschil kun je nog een PS Portal kopen, dan kun je ook gamen als de TV bezet is. Zeker weten dat je dan meer gaat gamenCLB schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:54:
Kan me hier ook eindelijk melden, want m'n PS5 Slim Disc-edition is zojuist binnengekomen! Kon het voor mezelf niet goedpraten om voor een Pro te gaan met losse discdrive, gezien het te grote prijsverschil.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ow dan haak ik al af... Dat wist ik niet.... Ga daar niet voor betalen. OpgelostHulleman schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:18:
[...]
Die Hue Sync app is wel een dure jongen. Die kost € 130 eenmalig of € 3 per maand. Ik heb overal hue verlichting in het huis en in de woonkamer grotendeels lampen die ook kleur kunnen weergeven. Kan best een leuke ervaring geven dan.
Zolang je een goede tv hebt met HDMI 2.1 ondersteuning is er bijna geen reden om te upgraden. Met name niet als je een OLED hebt. Mijn LG C7 heb ik ingeruild voor een C3 die wel HDMI 2.1 heeft. Dat is wel echt een gamechanger, omdat je dan in sommige games de 40fps optie kunt gebruiken. Eigenlijk zou elke game dat moeten ondersteunen. Dat is zoveel beter dan 30fps en doet wat mij betreft maar iets onder tov 60fps.
Uncharted 5 hebben we nog niet, of jij moet een geheim deel hebben gespeeldCLB schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:54:
Ik heb hem zelf achter de tv gezet, gewoon omdat die alle vrijheid heeft voor warmte/lucht. ben niet zo fan zulke dingen in kastjes te stoppen.
Uncharted The Nathan drake collectie is zeker leuk, kan je ook de delen er voor nog eens spelen. Hog Warts Legacy is ook zeker een aanrader.
Het zou heel vreemd zijn als dat een gratis app zou zijn. Dan brengt TP Vision zijn eigen ambilight producten om zeep. Ambilight is in feite de enige reden waarom er Philips tv's verkocht worden. Anders ben je altijd beter/goedkoper af bij Sony, Samsung of LG.Shaker74 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:03:
[...]
Ow dan haak ik al af... Dat wist ik niet.... Ga daar niet voor betalen. Opgelost
Of het duur is weet ik niet. Het klinkt duur, maar € 130 is nog altijd beter dan de veel te dure Hue Synch Box. Alles valt of staat hoe goed die app werkt.
[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 27-01-2025 15:13 ]
Hij zal the lost legacy wel bedoelen.Carlos0_0 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:06:
[...]
Uncharted 5 hebben we nog niet, of jij moet een geheim deel hebben gespeeld.
Ja dat denk ik ook, het was een soort DLC eigenlijk. maar het is wel als apart spel na Uncharted 4 uitgebracht.
Altijd nog een idee inderdaad, maar dat geld leg ik denk opzij voor een PS6 dan...Hulleman schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:24:
Voor het prijsverschil kun je nog een PS Portal kopen, dan kun je ook gamen als de TV bezet is.
Zeker weten dat je dan meer gaat gamenVeel plezier!
Shit nu heb ik iets verklapt... Nee ik zit fout inderdaad. Heb Uncharted 1, 2 en 3 gespeeld op de PS3...Carlos0_0 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:06:
Uncharted 5 hebben we nog niet, of jij moet een geheim deel hebben gespeeld.
Toen een tijdje een PS4 in bruikleen gehad en daar Uncharted 4 op kunnen spelen én The Lost Legacy.
Vorige maand Uncharted 4 verkocht en voor dat geld Uncharted: Legacy of Thieves Collection, PS5 teruggekocht. Meer omdat het kon en ik nu een 'PS5-versie' heb van die games
Ja ook wel fijn misschien, even bedenken nog...Ik heb hem zelf achter de tv gezet, gewoon omdat die alle vrijheid heeft voor warmte/lucht.
Dat is waar natuurlijk, maar dan ben ik zoet tot en met kerst 2028 denk ik. Wist stiekem ook niet dat 'ie bestond, dus staat vanaf nu op 'in-de-gaten-houden-op-marktplaats'-lijstje, bedankt heh. Hogwarts ben ikUncharted The Nathan drake collectie is zeker leuk, kan je ook de delen er voor nog eens spelen. Hog Warts Legacy is ook zeker een aanrader.
ook wel benieuwd naar, is het niks, dan verschijnt 'ie snel weer op V&A. Zo blijven we lekker bezig
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ondanks dat ik (nog steeds) geen PS5 heb, ben ik me al wel aan het oriënteren op een nieuwe headset. Momenteel gebruik ik een Turtlebeach 500p. Daar ben ik heel tevreden mee, ook al zit de hoofdband met ducttape aan elkaar en is het nepleer inmiddels weggesleten. De accuduur is nog best en surround geluid werkt goed in de spellen. Als ik straks een PS5 heb, werkt die natuurlijk niet en omdat mijn huidige headset al bijna tien jaar oud is, mag die ook wel eens vervangen worden.
Mijn eisen zijn niet zo hoog. De headset moet overweg kunnen, danwel zelf weergeven, surround geluid. Ik wil geen kunstleren oorschelpen maar stof, bij voorkeur afneembaar zodat ik ze kan wassen (fijn in de zomer), draadloos en géén gameruiterlijk of nog erger, lampjes. De headset gebruik ik uitsluitend op het Playstation platform. Op mijn pc heb ik al een andere headset en een Xbox heb ik niet. Kwaliteit van de microfoon vind ik minder belangrijk, want de keren dat ik voicechat gebruik is in een jaar op één hand te tellen.
Inmiddels heb ik het meer kunnen vernauwen naar de volgende drie (of eigenlijk twee) headsets: De Steelseries Nova 5(P) en de Steelseries Nova 7: https://tweakers.net/pric.../2086828;2081914;1854734/
Maar ik ben niet geheel zeker of die specs in het overzicht wel kloppen. Want bij de Nova5 zie ik op zowel de site van Steelseries alsook andere sites (Bol, Coolblue, reviewsites) dat beiden ondersteuning hebben voor het Playstation surround geluid.
Op dit moment zijn beide headsets redelijk aantrekkelijk geprijsd. De Nova 5 is zelfs rond de €100. Dat is een mooi bedrag, want dan hou ik geld over voor andere dingen
De Pulse heb ik ook nopg overwogen, maar die is on-ear en dat wil ik niet.
Ik heb gezocht in het topic en een aantal ervaringen van de Nova7 en de 7+ gelezen. Is er iemand die de Nova 5 heeft en daar de ervaring mee wil delen?
Mijn eisen zijn niet zo hoog. De headset moet overweg kunnen, danwel zelf weergeven, surround geluid. Ik wil geen kunstleren oorschelpen maar stof, bij voorkeur afneembaar zodat ik ze kan wassen (fijn in de zomer), draadloos en géén gameruiterlijk of nog erger, lampjes. De headset gebruik ik uitsluitend op het Playstation platform. Op mijn pc heb ik al een andere headset en een Xbox heb ik niet. Kwaliteit van de microfoon vind ik minder belangrijk, want de keren dat ik voicechat gebruik is in een jaar op één hand te tellen.
Inmiddels heb ik het meer kunnen vernauwen naar de volgende drie (of eigenlijk twee) headsets: De Steelseries Nova 5(P) en de Steelseries Nova 7: https://tweakers.net/pric.../2086828;2081914;1854734/
Maar ik ben niet geheel zeker of die specs in het overzicht wel kloppen. Want bij de Nova5 zie ik op zowel de site van Steelseries alsook andere sites (Bol, Coolblue, reviewsites) dat beiden ondersteuning hebben voor het Playstation surround geluid.
Op dit moment zijn beide headsets redelijk aantrekkelijk geprijsd. De Nova 5 is zelfs rond de €100. Dat is een mooi bedrag, want dan hou ik geld over voor andere dingen
Ik heb gezocht in het topic en een aantal ervaringen van de Nova7 en de 7+ gelezen. Is er iemand die de Nova 5 heeft en daar de ervaring mee wil delen?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik zou je zeker de Nova 5 aanraden. Zelf heb ik een 7 maar die hebben volgens mij hetzelfde geluid, alleen de mic is wat beter dacht ik. In ieder geval, ik kocht em enkele maanden terug en ben er supertevreden mee. Hele lichte en comfortabele headset met prima geluid zowel voor games als muziek. De stoffen earpads bevallen me ook goed, lekker zacht en ze verliezen geen brokstukken na een tijdje zoals die faux leather rommel. De Steelseries app biedt ook heel wat mogelijkheden. Niet twijfelen zou ik zeggenVrijdag schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:23:
Inmiddels al diverse dual sense controllers versleten o.a. door stick drift en heb het voornemen om hall effect sensors te laten plaatsen.
Heb een aantal shops gevonden die dit aanbieden voor rond de 30 euro per sensor dus 60 euro per controller.
Helaas is de afstand nogal ver om deze controllers even langs te brengen.
Heeft iemand nog een tip waar ik dit kan laten uitvoeren? Bij voorkeur regio Rotterdam/ Drechtsteden.
Eventueel kan regio Delft ook waar ik werkzaam ben.
Heb een aantal shops gevonden die dit aanbieden voor rond de 30 euro per sensor dus 60 euro per controller.
Helaas is de afstand nogal ver om deze controllers even langs te brengen.
Heeft iemand nog een tip waar ik dit kan laten uitvoeren? Bij voorkeur regio Rotterdam/ Drechtsteden.
Eventueel kan regio Delft ook waar ik werkzaam ben.
Die C8 koop je toch voor een prikkie tweedehands nu?Shaker74 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:50:
[...]
Zijn ook prima TV's. Gaan ook zeker nog jaren mee (ik heb dus een CX) alleen de software kan een dingetje worden. Ik zag een leuke nieuwe LG-HUE feature die eraan komt maar die was voor firmware vanaf de C2 b.v. Dus ben je al uitgesloten. Geen echt feature updates meer dus. Dus het softwaredeel is wel mogelijk een ding denk ik zo.
Ben benieuwd hoe LG de serie van volgend jaar gaat noemen. De C6 is al 8? jaar geleden in gebruik genomen.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Ha dankjewel, dat klinkt goedBartis schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:42:
[...]
Ik zou je zeker de Nova 5 aanraden. Zelf heb ik een 7 maar die hebben volgens mij hetzelfde geluid, alleen de mic is wat beter dacht ik. In ieder geval, ik kocht em enkele maanden terug en ben er supertevreden mee. Hele lichte en comfortabele headset met prima geluid zowel voor games als muziek. De stoffen earpads bevallen me ook goed, lekker zacht en ze verliezen geen brokstukken na een tijdje zoals die faux leather rommel. De Steelseries app biedt ook heel wat mogelijkheden. Niet twijfelen zou ik zeggen
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ze zijn opnieuw begonnen met de telling. (OLED) CX=2020 C1=2021 enz. Dus C8=2028. Dan verwacht ik de PS6koboy schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:01:
[...]
Die C8 koop je toch voor een prikkie tweedehands nu?
Ben benieuwd hoe LG de serie van volgend jaar gaat noemen. De C6 is al 8? jaar geleden in gebruik genomen.
C staat bij LG voor de serie en het nummer voor het introductiejaar. Om de 10 jaar dus opnieuw.
[ Voor 10% gewijzigd door Shaker74 op 28-01-2025 15:48 ]
LG is begonnen met de C6, dus weer een C6 aankondigen zou een beetje gek zijn. Ik zie het ook nog wel gebeuren dat de C-serie helemaal verdwijnt. Alle nieuwe ontwikkelingen stoppen ze in de G-serie en de C-serie biedt amper nog vooruitgang. Ze kunnen beter twee modellen aanbieden. een instapmodel B-serie bijvoorbeeld en de G-serie als premium model. Ik denk nog steeds dat de PS6 in 2027 komt. Dan is de LG Oled G7 op de markt met Pholed techniek en hdmi 2.2 (Ik weet niet of dit veel baat gaat hebben met de PS6).Shaker74 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:45:
[...]
Ze zijn opnieuw begonnen met de telling. (OLED) CX=2020 C1=2021 enz. Dus C8=2028. Dan verwacht ik de PS6Zo heb ik het bedoeld.
C staat bij LG voor de serie en het nummer voor het introductiejaar. Om de 10 jaar dus opnieuw.
De tijd zal het leren dan. Maakt mij op zich niet zoveel uit maar er moet wel een 48 inch zijn en een tussenmodel voor de prijs. Anders is het voor mij een probleem..bRuud83 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:24:
[...]
LG is begonnen met de C6, dus weer een C6 aankondigen zou een beetje gek zijn. Ik zie het ook nog wel gebeuren dat de C-serie helemaal verdwijnt. Alle nieuwe ontwikkelingen stoppen ze in de G-serie en de C-serie biedt amper nog vooruitgang. Ze kunnen beter twee modellen aanbieden. een instapmodel B-serie bijvoorbeeld en de G-serie als premium model. Ik denk nog steeds dat de PS6 in 2027 komt. Dan is de LG Oled G7 op de markt met Pholed techniek en hdmi 2.2 (Ik weet niet of dit veel baat gaat hebben met de PS6).
https://www.eurogamer.net...-nishino-becomes-sole-ceo
Las wat comments die zeiden dat concord wel echt zijn inzet was. Dus snap dit dan wel. Wat een absurde flop is dat geworden..
Hoop dat sony weer terug gaat naar ps4 tijd. Wat een bangers waren er destijds.
Ik game al maanden amper tot niet. Omdat er voor mij persoonlijk gewoonniks boeiends uitkomt. En bestaande games, zelfs gt7 gewoon zat ben geworden.
Niks in het vooruitzicht ook wat me aantrekt. Denk tijd voor een nieuwe hobby..
Hulst dus niet meer mede ceo maar terug in zijn vorig positie gezet.Shake up at Sony as new PlayStation CEO announced
Las wat comments die zeiden dat concord wel echt zijn inzet was. Dus snap dit dan wel. Wat een absurde flop is dat geworden..
Ik game al maanden amper tot niet. Omdat er voor mij persoonlijk gewoonniks boeiends uitkomt. En bestaande games, zelfs gt7 gewoon zat ben geworden.
[ Voor 4% gewijzigd door v8power67 op 29-01-2025 14:54 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ja of het is gewon de leeftijd kan ook, ik merk dat ik ook steeds minder game.v8power67 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:53:
https://www.eurogamer.net...-nishino-becomes-sole-ceo
[...]
Hulst dus niet meer mede ceo maar terug in zijn vorig positie gezet.
Ik vind gewoon veel niet leuk wat er tegenwoordig uit komt, zelfs Donkey Kong Country Returns HD op de switch heb ik geen zin om te spelen.
Ik heb 2 werelden gespeeld toen het spel uit kwam, nu al 2 weken bijna niet naar om gekeken.
Ik heb Hitman - World of Assassination aangeschaft op disc en alles gekopieerd om te spelen... De PS5 geeft aan dat Hitman WoA is geïnstalleerd met het zinnetje 'Acent 47 returns in HITMAN 3' erbij en als ik de game start kan ik niet kiezen of ik Hitman 1, 2 of 3 wil spelen, maar sta ik op een helikopterplatform in de sneeuw en begin ik gelijk te spelen. Is dat nou deel 1 dan of toch deel 3, ik begrijp 'm even niet namelijk.
Zou kunnen hoor, was mij niet direct duidelijk.Timothy3000 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:49:
Is dat niet de tutorial?
EDIT: Klopt inderdaad, tweede keer opstarten toonde pas het hele menu, dus tutorial'en maar!
[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 29-01-2025 23:41 ]
Ik ga hem eens proberen ooit Hitman eens gespeeld, op de ps4 dacht ik geen idee welk deel.CLB schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:32:
Ik heb Hitman - World of Assassination aangeschaft op disc en alles gekopieerd om te spelen... De PS5 geeft aan dat Hitman WoA is geïnstalleerd met het zinnetje 'Acent 47 returns in HITMAN 3' erbij en als ik de game start kan ik niet kiezen of ik Hitman 1, 2 of 3 wil spelen, maar sta ik op een helikopterplatform in de sneeuw en begin ik gelijk te spelen. Is dat nou deel 1 dan of toch deel 3, ik begrijp 'm even niet namelijk.
Ik vond het toen niet zo leuk, goed was ook een demo dacht ik. Hij is 9,99 in de ps store dus leuke prijs om te proberen
O wacht dit is gewoon een Addon, niet een heel spel als ik het goed zie ?.
[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 30-01-2025 07:18 ]
Ben benieuwd of er dan weer een nieuwe norm is qua HDMI. Ik had nu een tv gekocht met hdmi2.0 -> ps5 komt uit, HDMI2.1 nodig voor output.Shaker74 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:45:
[...]
Ze zijn opnieuw begonnen met de telling. (OLED) CX=2020 C1=2021 enz. Dus C8=2028. Dan verwacht ik de PS6Zo heb ik het bedoeld.
Ik durf nu geen hdmi 2.1 tv te kopen xD
Nog een half jaartjemxmemx schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:26:
[...]
Ben benieuwd of er dan weer een nieuwe norm is qua HDMI. Ik had nu een tv gekocht met hdmi2.0 -> ps5 komt uit, HDMI2.1 nodig voor output.
HDMI 2.2 cranks the bandwidth to 96Gbps and aims to eliminate audio sync issues forever
The HDMI Forum announced the new specification at CES 2025, and it’ll be released to partners in the first half of this year.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
2.1 is een veilige keuze hoor. Dacht dat die ook nog 144Hz op 4K aankan. Dus denk dat de PS6 richting de 60Hz en max.144Hz gaat. (Voor alle gemiddelde games) dus 2.1 is een prima keuze voor de toekomst. En dan 8K tv's? Ja, ik denk dat dat nog wel even gaat duren voor dat die mainstream worden. 5-10jaar? Misschien bij de PS7mxmemx schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:26:
[...]
Ben benieuwd of er dan weer een nieuwe norm is qua HDMI. Ik had nu een tv gekocht met hdmi2.0 -> ps5 komt uit, HDMI2.1 nodig voor output.
Haha dan weet ik dat ik niets ga kopen zonder hdmi2.2, ik trap daar niet nog een keer in xD ik had hem ook gekocht met oog op ps5 om vervolgens te zien jammer joh 2.0 is te weinig. xD
HDMI2.0 werkt toch prima met de ps5? te weinig voor wat?mxmemx schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:49:
[...]
Haha dan weet ik dat ik niets ga kopen zonder hdmi2.2, ik trap daar niet nog een keer in xD ik had hem ook gekocht met oog op ps5 om vervolgens te zien jammer joh 2.0 is te weinig. xD
Alle opties/features die in 2.1 zitten, ondersteund je tv toch niet als die niet een hdmi2.1 poort heeft.
(mijn 65E8 heeft ook HDMI2.0b
PSN
Nou hij werkt zeker, maar je haalt niet de maximale settings eruit.YakuzA schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:54:
[...]
HDMI2.0 werkt toch prima met de ps5? te weinig voor wat?
Alle opties/features die in 2.1 zitten, ondersteund je tv toch niet als die niet een hdmi2.1 poort heeft.
(mijn 65E8 heeft ook HDMI2.0b)
Zoals 4k120fps wat geen enkele game ondersteunt?mxmemx schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:19:
[...]
Nou hij werkt zeker, maar je haalt niet de maximale settings eruit.
Enige wat ik me kan bedenken is dat VRR volledig ondersteunt wordt bij HDMI 2.1. En maar enkele televisies met HDMI 2.0.
[ Voor 20% gewijzigd door Raem op 30-01-2025 11:26 ]
Maar je TV ondersteund die setttings toch niet.mxmemx schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:19:
[...]
Dus dan had het ook niks uitgemaakt dat je TV wel HDMI2.1 had als je beeldscherm dat toch niet weer kan geven?
TV uit 2017/2018 met HDMI2.0b haalt ongeveer alles wel, alleen de 120hz op 4k res niet denk ik, maar gezien het lage aantal games dat dat tevoorschijn kan toveren mis je ook weer niet zoveel:
https://www.cnet.com/tech...inment/what-is-hdmi-2-0b/
[ Voor 26% gewijzigd door YakuzA op 30-01-2025 12:37 ]
PSN
Je hebt nu als het goed is Hitman deel 1 gekocht en kan alleen die versie spelen. Hitman 2 & 3 kan je weer apart aanschaffen via de DLC. Is niet heel duidelijk, liep ik ook tegen aan.CLB schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:32:
Persoonlijk vond ik deel 1 ook het beste qua maps, dan deel 3. Deel 2 kon me niet zo bekoren.
De sniper missies die ook in de DLC zitten zijn ook aan te raden. Erg leuk gedaan
PSN ID Binloading_nl
Ik snap je argument niet. Als je tv geen HDMI 2.1 heeft ondersteunt die het ook niet nee. Daarom had hij graag een tv die wél HDMI 2.1 heeft.YakuzA schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:34:
[...]
Maar je TV ondersteund die setttings toch niet.
Dus dan had het ook niks uitgemaakt dat je TV wel HDMI2.1 had als je beeldscherm dat toch niet weer kan geven?
HDMI 2.1 heeft alleen nut voor de VRR implementatie (Die ook in HDMI 2.0b kan zitten) en 120Hz4K, wat praktisch geen één spel (Volgens mij geen één) op de PS5/PS5pro haalt.Raem schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:09:
[...]
Ik snap je argument niet. Als je tv geen HDMI 2.1 heeft ondersteunt die het ook niet nee. Daarom had hij graag een tv die wél HDMI 2.1 heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door BurnsMM op 30-01-2025 13:12 ]
GT7?BurnsMM schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:11:
[...]
HDMI 2.1 heeft alleen nut voor de VRR implementatie (Die ook in HDMI 2.0b kan zitten) en 120Hz4K, wat praktisch geen één spel (Volgens mij geen één) op de PS5/PS5pro haalt.
De vraag is of je daar überhaupt iets van merkt.mxmemx schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:19:
[...]
Zie mijn anekdote hier : Twixie in "[PS5] PlayStation 5 - Deel 2"
ik moet zeggen ik speel wel alles op 60FPS mode als het kan. Dan maar geen 4k.Twixie schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:00:
[...]
De vraag is of je daar überhaupt iets van merkt.
Zie mijn anekdote hier : Twixie in "[PS5] PlayStation 5 - Deel 2"
HMDI 2.0 kan perfect 4K/60 hoor, zelfs op 4:4:4 (i.e. zonder chroma-subsampling). Het is 4K/120 dat niet mogelijk is. Dat is wat @Raem en @YakuzA hierboven ook al aanhaalden. Met HDMI 2.0 is er echt weinig dat je mist.mxmemx schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:00:
[...]
ik moet zeggen ik speel wel alles op 60FPS mode als het kan. Dan maar geen 4k.
:strip_exif()/f/image/cSo8mBqnVHL1fehsozCHjaSY.jpg?f=fotoalbum_large)
This Spring, the Horizon Festival arrives on PlayStation 5.
— Forza Horizon (@ForzaHorizon) 30 januari 2025
Start your adventure with cross-play on all platforms. pic.twitter.com/sLu9LZwV54
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Eindelijk een leuke arcade racer op ps5
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
And so it begins. Ok er zijn al wat kleinere games vanuit Xbox naar Playstation, maar dit is toch wel een iets grotere titel van Microsoft die nu ook naar Playstation komt.
Alsof we nog niet genoeg Horizon games hebben.
Dit is geen nieuwe he. Dit deel komt nu ook naar Playstation. Was altijd een Xbox games geweest.kazuka schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:50:
Alsof we nog niet genoeg Horizon games hebben.
Die titel had ik niet verwacht, maar vind het leuk dat meer mensen er van gaan genieten. Het blijft gewoon een lekkere racer voor tussendoor. Denk dat er onder de Playstation gamers ook genoeg zullen zijn.
Ik denk alleen wel dat de kans klein is dat ie ook nog in PS Plus komt te zitten?
Ik denk alleen wel dat de kans klein is dat ie ook nog in PS Plus komt te zitten?
Ik denk dat er wat anders bedoelt wordtNukaWorldNL schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:51:
[...]
Dit is geen nieuwe he. Dit deel komt nu ook naar Playstation. Was altijd een Xbox games geweest.
NukaWorldNL schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:51:
[...]
Dit is geen nieuwe he. Dit deel komt nu ook naar Playstation. Was altijd een Xbox games geweest.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/OTJce0fcesHuZaMe8SNQlZWt.gif?f=user_large)
Vind het een bijzondere keus. Forza Horizon is echt een mediocre game in alles.
Nu nog naar switch 2 en dan helemaal top
Shit happens yk
Keuze snap ik wel, verkoopt als warme broodjes. Verder wel eens dat de game echt mediocre is. Zeer snel saai, amper anders dan voorgaande. Had er een series x voor gehaald. Maar was snel weer verkocht.418O2 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 20:16:
Maar leuk voor wie het wel leuk vind natuurlijk.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Geld willen ze geld, Sony gaat die kant ook op alleen op PC, GT7 is de volgende.418O2 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 20:16:
Wel mooi dat we games van de concurrent krijgen als Sony ze eigen games nauwelijks uitbrengt

[ Voor 15% gewijzigd door Amaze86 op 30-01-2025 21:18 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Die had ik niet aan zien komen
Forza Horizon 3 was dé game waar ik destijds een Xbox voor heb aanschaft. Nooit verwacht dat die nog eens naar Playstation zou komen.
Instabuy! Of hij moet, zoals @Y.Zigrin aangaf ook naar de Switch 2 komen.
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 30-01-2025 21:26 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Goed bezig, weet niet of ik aan zelf promotie mag doen maar voor een iemand die het niet zelf aandurft of het simpelweg zonde van zijn tijd vind ik heb een advertentie staan tegen e-waste.Denman schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:57:
Pfoeh... middagje zweten maar blij met het restultaat!
Ik had 2 maanden geleden Extremerate back paddles geïnstalleerd op m'n eerste Dualsense. En omdat ik behoorlijk last had van stick drift toch ook maar meteen de potentiometers gereinigd. Dat ging ruim een maand goed maar 2 weken geleden begon het alweer
Aangezien ik weiger om Sony te belonen voor hun keuze om inferieure onderdelen te gebruiken in de controllers (en dus aan te sturen op vervanging), besloot ik niet te vervangen maar te verbeteren
En zo geschiedde. 20 Jaar niet gesoldeerd maar met YouTube kom je kennelijk een heel eind
Beide analoge potentiometers vervangen door Hall sensors. Doei stickdrift! Kosten: 5 Euro en een paar uurtjes werk, nog leuk om te doen ook.
Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik deze keuze zonder een 2e controller denk ik minder snel gemaakt had, want nu had ik een backup. En ik heb geleerd dat goed gereedschap waarschijnlijk ook een pak tijd scheelt![]()
Op de eerste foto duidelijk te onderscheiden. Groen is oud, geel is nieuw. Ik weet 100% zeker dat het soldeerwerk netter kan dan ik heb gedaan, maar het werkt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik koop ook graag defecte controllers in voor onderdelen.
:strip_exif()/f/image/ihdcnjgbPTLATM9nurAvoE6H.jpg?f=fotoalbum_medium)
Sticks eruit
:strip_exif()/f/image/rbn1JrDaae7SmLfmjurZ5oMP.jpg?f=fotoalbum_medium)
Even solderen

:strip_exif()/f/image/OKVaZES7T91iAB1CWn4Sg9ta.jpg?f=fotoalbum_medium)
Hier met de hall sticks.
:strip_exif()/f/image/NONh0ceq1L2y6OIavJVfRChc.jpg?f=fotoalbum_medium)
Met lampjes en front shell
:strip_exif()/f/image/bz8rP7xHRF5yDccGQ3FK8g4b.jpg?f=fotoalbum_medium)
Programmeerbare backtriggers oh zo fijn volgens zoonlief, ik noem het cheaten

:strip_exif()/f/image/03OJ5kLrc4GcsA26eX4cVycI.jpg?f=fotoalbum_medium)
En dit is de pcb van een dualsense edge module niet voor iedereen weggelegd ben ik bang.

Van mijn ps5 controller laten die rubbers los van de thumb sticks. Hoe kan ik deze weer vast zetten of vervangen?
Complete sticks "paddestoeltjes" vervangenG.Scholtens schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:45:
Van mijn ps5 controller laten die rubbers los van de thumb sticks. Hoe kan ik deze weer vast zetten of vervangen?

Kan je voor een paar centen bestellen en met YouTube prima vervangen.
Controller gaat relatief simpel uit elkaar.
[ Voor 6% gewijzigd door TRAXION op 31-01-2025 09:19 ]
Heb maar nieuwe besteldTRAXION schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:18:
[...]
Complete sticks "paddestoeltjes" vervangen![]()
Kan je voor een paar centen bestellen en met YouTube prima vervangen.
Controller gaat relatief simpel uit elkaar.
Dit voelt wel als een ‘end of an era’. Zal niet lang meer duren en we horen straks het iconische koor van het Halo-menu op de PS.
Ik had een Xbox Series X en Forza 5 was wel heerlijk om te spelen, zo’n goede arcade racer miste ik echt op de PS5. Gran Turismo is wat te serieus voor mij.
Ze gaan de SEGA kant op, hooguit nog 1 console van hun en het is klaar.D. Ninjai schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:18:
[...]
Dit voelt wel als een ‘end of an era’. Zal niet lang meer duren en we horen straks het iconische koor van het Halo-menu op de PS.
Ik had een Xbox Series X en Forza 5 was wel heerlijk om te spelen, zo’n goede arcade racer miste ik echt op de PS5. Gran Turismo is wat te serieus voor mij.
Het gaat om Forza Horizon 5 he, niet Forza 5D. Ninjai schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:18:
[...]
Waarom is die intro van GT7 zo lang. Ooh je kan hem toch onderbreken zie ik.
Gelukkig 😉😂
Gelukkig 😉😂
[ Voor 47% gewijzigd door k1978 op 31-01-2025 14:15 ]
Het is wel een mooie intro, weet ook niet beter sinds gt5 op de ps3.k1978 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:14:
Gelukkig 😉😂
Heb de game zelf op de ps5 pas 5 uur gespeeld omdat ik liever met stuurtje speel maar deze niet compatible is met de ps5 "fanatec stuurwiel"
Ja is heel mooi maar wel lang.. heb hem ook gekocht om te gebruiken met Logitech pro wheel en pedalen. Helaas bevalt de stoel niet en deze wordt vervangen. Dus ga nu even verder met de controller. Kan ik al wat dingen vrij spelen.TRAXION schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:34:
[...]
Het is wel een mooie intro, weet ook niet beter sinds gt5 op de ps3.
Heb de game zelf op de ps5 pas 5 uur gespeeld omdat ik liever met stuurtje speel maar deze niet compatible is met de ps5 "fanatec stuurwiel"
- Linksquest
De nieuwe Lets Talk PlayStation is er
Sterker nog, in het hoofdmenu kun je de keuze maken of je het filmpje überhaupt wil zien of niet.k1978 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:14:
Gelukkig 😉😂
Ooh goeie 👍ChrisLNFF schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:42:
[...]
Sterker nog, in het hoofdmenu kun je de keuze maken of je het filmpje überhaupt wil zien of niet.
Mijn Windows 11 zet random background foto's (standaard feature). Maar kijk nu welke ik kreeg. Beeld ik het me in, of is dit een bekende locatie in een grote PlayStation titel (ik zeg nog effen niet welke) ?
/f/image/vsLCZX6Rkw9VfU4l94nIB5eM.png?f=fotoalbum_large)
EDIT: ik vind het niet meteen terug dus misschien beeld ik het me inderdaad in...
/f/image/vsLCZX6Rkw9VfU4l94nIB5eM.png?f=fotoalbum_large)
EDIT: ik vind het niet meteen terug dus misschien beeld ik het me inderdaad in...
[ Voor 7% gewijzigd door Twixie op 02-02-2025 17:13 ]
Dit is Ronda, met de Puente Nuveo-brug rechts. Misschien dat er een spel is dat zich daar afspeelt, maar ik kan er in de gauwigheid geen vinden.Twixie schreef op zondag 2 februari 2025 @ 17:07:
Mijn Windows 11 zet random background foto's (standaard feature). Maar kijk nu welke ik kreeg. Beeld ik het me in, of is dit een bekende locatie in een grote PlayStation titel (ik zeg nog effen niet welke) ?
[Afbeelding]
Ik moest denken aan Hamada in Battlefield V, maar die is net even andersTwixie schreef op zondag 2 februari 2025 @ 17:07:
Beeld ik het me in, of is dit een bekende locatie in een grote PlayStation titel (ik zeg nog effen niet welke) ?
[Afbeelding]

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 02-02-2025 17:45 ]
Uncharted thief’s end misschien?Twixie schreef op zondag 2 februari 2025 @ 17:07:
[Afbeelding]
ChatGPT:
Er is een outdoor escape game in Ronda genaamd “Escape Game Ronda” dat de stad als decor gebruikt, inclusief de beroemde Puente Nuevo-brug. Tijdens dit spel lossen deelnemers puzzels en raadsels op terwijl ze door de stad navigeren, met de brug als een van de prominente locaties.
Voor zover bekend is er geen videogame die specifiek Ronda of de Puente Nuevo-brug als setting gebruikt.
Er is een outdoor escape game in Ronda genaamd “Escape Game Ronda” dat de stad als decor gebruikt, inclusief de beroemde Puente Nuevo-brug. Tijdens dit spel lossen deelnemers puzzels en raadsels op terwijl ze door de stad navigeren, met de brug als een van de prominente locaties.
Voor zover bekend is er geen videogame die specifiek Ronda of de Puente Nuevo-brug als setting gebruikt.
Twixie schreef op zondag 2 februari 2025 @ 17:07:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/Bn13fCkesh1h3EuTQG8Zfepp.jpg?f=fotoalbum_large)
Meridian in Horizon Zero Dawn lijkt er enigzins op.
Gran Turismo 6. Niet zozeer in de game, maar wel als fotolocatie. (En de game werd daar IRL ook gepresenteerd).Twixie schreef op zondag 2 februari 2025 @ 17:07:
[Afbeelding]
Dit is Rhonda in Spanje, toevallig afgelopen jaar zelf geweest. Maar kan niet vinden of dit ook in games terug komt.Twixie schreef op zondag 2 februari 2025 @ 17:07:
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Gynnad op 02-02-2025 19:32 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Het was idd een Uncharted game waar het me aan deed denken, met eerst onder de brug slingeren, dan via de rotsen naar links, en dan zo links dat gebouw binnen. Ik denk dat het vervolg dan in de gebouwen was met ook effen een zijsprong langs een balkon, waar ik dan dat tweede gebouw in zag.
Maar misschien allemaal gewoon toeval gecombineerd met nog slechts vage herinneringen
Ik heb een probleem en ik hoop echt echt ECHT dat jullie me kunnen helpen.
Op mijn playstation 5 stonden 3 accounts, van mij als volwassenen en van mijn 2 minderjarige zoons.
Mijn account is gekoppeld aan een playstation account zodat ik games kan kopen, online kan gamen, etc.
Beide accounts van mijn zoons heb ik aangemaakt zonder playstation online account. Dus gewoon als offline lokaal account.
Laten we zeggen dat deze zoon1 en zoon2 als naam hadden.
Zo hebben ze maanden gespeeld, media (prinsscreens) opgeslagen, etc.
Vandaag heb ik een playstation online account aangemaakt met het mailadres van zoon 1. Vervolgens ben ik naar zijn lokale account op de PS5 gegaan, instellingen - gebruikers en accounts en ben daar ingelogd met het Playstation online account.
Direct daarna was de naam niet meer zoon1 maar die van het online PS account dat ik had aangemaakt. Al z'n media was niet meer beschikbaar (foto's en filmpjes zien we nog wel staan maar hebben afbeelding van slotjes) en alle games moest hij weer van vooraf aan beginnen.
Ook als ik zijn online account weer uitlog veranderd dat niks aan de situatie. Alsof het account waarmee hij maanden heeft gespeeld helemaal verwijderd is.
Is er een manier om zijn "oude" account weer terug te krijgen? Incl. de media en gamedata?
Als ik inlog onder mijn account en naar gebruikers en accounts ga zie ik het oude account wel staan, maar ik kan er niks mee doen.
Dank alvast!!
Op mijn playstation 5 stonden 3 accounts, van mij als volwassenen en van mijn 2 minderjarige zoons.
Mijn account is gekoppeld aan een playstation account zodat ik games kan kopen, online kan gamen, etc.
Beide accounts van mijn zoons heb ik aangemaakt zonder playstation online account. Dus gewoon als offline lokaal account.
Vandaag heb ik een playstation online account aangemaakt met het mailadres van zoon 1. Vervolgens ben ik naar zijn lokale account op de PS5 gegaan, instellingen - gebruikers en accounts en ben daar ingelogd met het Playstation online account.
Direct daarna was de naam niet meer zoon1 maar die van het online PS account dat ik had aangemaakt. Al z'n media was niet meer beschikbaar (foto's en filmpjes zien we nog wel staan maar hebben afbeelding van slotjes) en alle games moest hij weer van vooraf aan beginnen.
Ook als ik zijn online account weer uitlog veranderd dat niks aan de situatie. Alsof het account waarmee hij maanden heeft gespeeld helemaal verwijderd is.
Is er een manier om zijn "oude" account weer terug te krijgen? Incl. de media en gamedata?
Als ik inlog onder mijn account en naar gebruikers en accounts ga zie ik het oude account wel staan, maar ik kan er niks mee doen.
Dank alvast!!
Ziet er naar uit dat de wijziging de offline account overschreven heeft. Heb je al gekeken of je nog lokale opslag kan syncen naar de cloud betreffende save data?mister9 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:24:
Ik heb een probleem en ik hoop echt echt ECHT dat jullie me kunnen helpen.
Dank alvast!!
Zou dat niet te maken kunnen hebben met dat je na het aanmaken van een Sony account voor je zoon, je nu een primair account op je ps5 hebt (eigen) en een secundair account (van je zoon). Dat kan de slotjes verklaren. Ergens in je ps5 kan je console sharing instellen, mogelijk ligt daar een oplossing. Proberen waard.Geraedus schreef op maandag 3 februari 2025 @ 19:18:
[...]
Ziet er naar uit dat de wijziging de offline account overschreven heeft. Heb je al gekeken of je nog lokale opslag kan syncen naar de cloud betreffende save data?
ja account sharing moet bij de ouder inderdaad aanstaan.Elias2020 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:46:
[...]
Zou dat niet te maken kunnen hebben met dat je na het aanmaken van een Sony account voor je zoon, je nu een primair account op je ps5 hebt (eigen) en een secundair account (van je zoon). Dat kan de slotjes verklaren. Ergens in je ps5 kan je console sharing instellen, mogelijk ligt daar een oplossing. Proberen waard.
Voor de zoveelste keer. Er bestaat niet zoiets als primaire accounts. Het is een console die primair is. 10 accounts kunnen dus perfect allemaal dezelfde primaire console hebben en daardoor allemaal mekaars content/games sharen op die console.Elias2020 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:46:
[...]
Zou dat niet te maken kunnen hebben met dat je na het aanmaken van een Sony account voor je zoon, je nu een primair account op je ps5 hebt (eigen) en een secundair account (van je zoon). Dat kan de slotjes verklaren. Ergens in je ps5 kan je console sharing instellen, mogelijk ligt daar een oplossing. Proberen waard.
Best vreemd dit. Want dat is bij mijn weten toch echt de manier waarop je een offline account uiteindelijk een PSN account toekent waarna normaal alle trophies, etc... naar dat PSN account geshared worden.mister9 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:24:
Ik zou anders eens Support proberen te contacteren, al vrees ik dat je daar op weinig bruikbare hulp gaat moeten rekenen.
EDIT: dit is ook wat ChatGPT zegt :
Je kunt je offline lokale account op je PS5 omzetten naar een online PSN-account zonder verlies van trophies, game saves en andere data. Volg deze stappen:
1. Koppel je lokale account aan een PSN-account
Log in op je PS5 met het lokale account dat je wilt omzetten.
Ga naar Instellingen (tandwielpictogram rechtsboven in het hoofdmenu).
Selecteer ‘Gebruikers en accounts’ > ‘Account’.
Kies ‘Aanmelden bij PlayStation Network’.
Selecteer ‘Nieuw bij PlayStation Network? Maak een account aan’ (of log in met een bestaand PSN-account als je dit account wilt koppelen).
Volg de instructies om een PSN-account aan te maken met een e-mailadres en wachtwoord.
2. Behoud van je data
Trophies worden bewaard en gesynchroniseerd met je PSN-account zodra je online gaat.
Game saves blijven lokaal beschikbaar en kunnen worden geüpload naar de cloud als je een PlayStation Plus-abonnement hebt.
Games en DLC blijven gekoppeld aan je lokale account, dus je behoudt toegang.
Na het voltooien van deze stappen is je account een volledig online PSN-account zonder verlies van gegevens. 🎮✅
[ Voor 45% gewijzigd door Twixie op 04-02-2025 13:19 ]
Iets met oude koeien en een sloot
-Mog
On another note wat een waanzinnige game is Kingdom come deliverance 2 en wat draait hij prachtig op de pro! echt een aanrader. bizar de keuzes en alles wat daar word gepresenteerd.
-Mog
On another note wat een waanzinnige game is Kingdom come deliverance 2 en wat draait hij prachtig op de pro! echt een aanrader. bizar de keuzes en alles wat daar word gepresenteerd.
[ Voor 66% gewijzigd door Mog op 05-02-2025 09:55 ]
Het grootste gemis is dat je geen 40fps optie in games kunt gebruiken met alle toeters en bellen. Consoles gebruiken daar de 120fps output voor. De 40fps optie gaat wel werken, maar dan gaat de resolutie terug naar 1080p en wordt HDR uitgeschakeld. Althans, mijn oude LG C7 deed dat.Twixie schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:36:
[...]
Met HDMI 2.0 is er echt weinig dat je mist.
Er zijn jammer genoeg niet heel veel games die 40fps ondersteunen, dus wat je zegt klopt wel.
[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 05-02-2025 16:25 ]
Komen er binnenkort nog aanbiedingen qua controllers. Vind 70 toch wel wat te veel😂
MisschienG.Scholtens schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:38:
Komen er binnenkort nog aanbiedingen qua controllers. Vind 70 toch wel wat te veel😂
Niet bekend of wil je het niet zeggen. Vorige keer had ik een nieuwe kunnen scoren voor 47 euro. Nu bijna verdubbeld
Is het ook, helaas zijn ze bij de Nintendo Switch en Xbox ook zo absurd duur geworden. Vond €50 prima maar €70 is iets te gekG.Scholtens schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:38:
Niemand weet precies wanneer er een aanbieding komt. Maar misschien kan je de Pricewatch erbij pakken om te kijken of er patronen zijn met aanbiedingen. En voor de rest hopen...G.Scholtens schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:57:
[...]
Niet bekend of wil je het niet zeggen. Vorige keer had ik een nieuwe kunnen scoren voor 47 euro. Nu bijna verdubbeld
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Het hele jaar door zijn er vaak genoeg acties, zowel bij Sony zelf als bij winkels als bol / Amazon etc.G.Scholtens schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:57:
[...]
Wanneer is echter de vraag, dat ligt aan de winkels zelf. dus gewoon acties in de gaten houden.
Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties