Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Eijkb

Zo.

Vriendin tipte me deze "aanbieding"... 150 euro voor ps5 + extra controller + fc25 bij een winkel die op zich goede reviews heeft, maar vooral als kledingwinkel. Als iets te mooi is om waar te zijn dan?! Of verkoopt de eigenaar zijn kerstcadeau? knip

Ik heb de url weggehaald, website staat als een risico website aan

[ Voor 17% gewijzigd door Linksquest op 02-01-2025 15:02 ]

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eijkb schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:56:
Vriendin tipte me deze "aanbieding"... 150 euro voor ps5 + extra controller + fc25 bij een winkel die op zich goede reviews heeft, maar vooral als kledingwinkel. Als iets te mooi is om waar te zijn dan?! Of verkoopt de eigenaar zijn kerstcadeau? knip
Ziet er super betrouwbaar uit ja. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Linksquest op 02-01-2025 15:01 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:25
Iemand van jullie Deathloop gespeeld? Ik ben er nu mee bezig en heb een 6 uur erin zitten, maar ik kom er op een of andere manier niet in, weet niet wat het is maar iets trekt me niet aan dit spel. Hoe is jullie ervaring met deze game?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Micha_NL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 15:13
Linksquest schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:26:
Iemand van jullie Deathloop gespeeld? Ik ben er nu mee bezig en heb een 6 uur erin zitten, maar ik kom er op een of andere manier niet in, weet niet wat het is maar iets trekt me niet aan dit spel. Hoe is jullie ervaring met deze game?
Chaotisch staat me vooral nog bij maar heb me er ook erg mee vermaakt. Het hele idee sprak mij zeer aan met het geklooi van de tijd en opnieuw beginnen met de nieuwe kennis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Same, concept leek me wel.leuk, maar na iets van 6-8 uurtjes heb ik het opgegeven, kon er ook niet inkomen

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik vond het een geweldige game. :) De loops maken het zo dat je de levels (die in feite niet zo heel groot zijn) eerst voorzichtig probeert te verkennen zodat je stapje voor stapje verder komt in de “puzzel” die je moet oplossen om de eindbaas in dat level om te leggen. Er zijn ook zoals Arkane kennende diverse manieren om dat te doen. Echter hoe meer je zo’n level leert hoe sneller je je door zo’n level kan gaan bewegen. Op het einde vloog ik binnen een paar minuten door een level waarin ik in het begin echt een uur voor nodig had. Juist het ontdekken hoe een level in elkaar zit door het gebruik maken van die loops en de informatie die je daardoor vergaard vond ik heel tof en creatief.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
Eijkb schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:56:
Vriendin tipte me deze "aanbieding"... 150 euro voor ps5 + extra controller + fc25 bij een winkel die op zich goede reviews heeft, maar vooral als kledingwinkel. Als iets te mooi is om waar te zijn dan?! Of verkoopt de eigenaar zijn kerstcadeau? [mbr]knip[/mbr]

[mbr]Ik heb de url weggehaald, website staat als een risico website aan[/mbr]
Zou jij een gekregen PS5 met twee controllers en FC25 voor €150 verkopen? Gewoon logisch nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 03:14
Vergelijkbaar, heb de game wel uitgespeeld, maar er is me eigenlijk weinig bijgebleven. Een game voor een grauwe zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dying Light 2 en Callisto Protocol in December uitgespeeld, beiden hebben mooie PS5 Pro patches gekregen en na zoveel patches lopen die games ook echt lekker soepel. Vooral Callisto is echt prachtig maar haalt het qua game niet bij de Dead Space serie. Wel vermakelijk en in een uurtje of 10 uit te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 16:37
Hier hetzelfde, na paar uur mee gestopt en nooit meer aan begonnen. Was dacht ik gratis op psn+

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Ok ik heb hulp nodig want ik snap er niks van even qua hdr instellingen met een ps4 spel

Ik heb een LG G3 oled tv. Alles is ingesteld voor hdr (filmmaker mode + allm + hgig)

Ik had voor mijn zoon Return to Arkham gedownload (PS4 spel met de eerste 2 batman spellen uit de arkham serie)
De PS5 staat op "hdr aan als ondersteund" maar als ik dus dit spel opstart dan zijn de kleuren te verzadigd, te helder en echt lelijk, duidelijk iets mis. Dus wat ik denk is dat PS5 denkt dat het spel HDR ondersteunt terwijl dit niet zo is

Raar genoeg als ik HDR uitzet in de PS5 instellingen en dan de PS5 heropstart dan gaat mijn LG tv nog altijd in HDR filmmaker mode.

Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cowboy_Henk schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:50:
Ok ik heb hulp nodig want ik snap er niks van even qua hdr instellingen met een ps4 spel

Ik heb een LG G3 oled tv. Alles is ingesteld voor hdr (filmmaker mode + allm + hgig)

Ik had voor mijn zoon Return to Arkham gedownload (PS4 spel met de eerste 2 batman spellen uit de arkham serie)
De PS5 staat op "hdr aan als ondersteund" maar als ik dus dit spel opstart dan zijn de kleuren te verzadigd, te helder en echt lelijk, duidelijk iets mis. Dus wat ik denk is dat PS5 denkt dat het spel HDR ondersteunt terwijl dit niet zo is

Raar genoeg als ik HDR uitzet in de PS5 instellingen en dan de PS5 heropstart dan gaat mijn LG tv nog altijd in HDR filmmaker mode.

Weet iemand raad?
En als je wisselt naar game mode? Misschien dat de filmmaker mode HDR forceert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Raem schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:59:
[...]

En als je wisselt naar game mode? Misschien dat de filmmaker mode HDR forceert?
Dat maakt niks uit, LG tv blijft hdr mode forceren in elke beeldmodus (game optimiser, filmmaker,....) ook al staat de PS5 in instellingen op hdr uit, of hdr wanneer ondersteund (of uiteraard bij hdr altijd aan)

Anders in deze topic plaatsen? [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

UPDATE
Blijkbaar is de juiste instelling bij mij : 'HDR altijd aan' en niet 'hdr wanneer ondersteund' Dan zijn de kleuren in het spel normaal. Ik begrijp het niet goed maar tja tis ok zo.

[ Voor 24% gewijzigd door Cowboy_Henk op 02-01-2025 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:48
Voor de liefhebbers van Untill dawn is The Casting of Frank Stone zeker een aanrader.

Link : https://store.playstation.com/nl-nl/concept/10008245

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:06
Cowboy_Henk schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:05:
[...]

Dat maakt niks uit, LG tv blijft hdr mode forceren in elke beeldmodus (game optimiser, filmmaker,....) ook al staat de PS5 in instellingen op hdr uit, of hdr wanneer ondersteund (of uiteraard bij hdr altijd aan)

Anders in deze topic plaatsen? [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

UPDATE
Blijkbaar is de juiste instelling bij mij : 'HDR altijd aan' en niet 'hdr wanneer ondersteund' Dan zijn de kleuren in het spel normaal. Ik begrijp het niet goed maar tja tis ok zo.
Gebruikt je LG dan niet de gamemodus? Omdat je het hebt over filmmakermodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:36
Shaker74 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:02:
[...]

Ja mijn LG c2 dan pakt automatisch de gamemodes, misschien dat het 1 keer gevraagd werd aan het begin.
Maar film modes staat die nooit op met gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
Carlos0_0 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:04:
[...]

Ja mijn LG c2 dan pakt automatisch de gamemodes, misschien dat het 1 keer gevraagd werd aan het begin.
Maar film modes staat die nooit op met gamen.
In basis doet hij dat zelf. Hij herkend de PS5. Filmmakermodus is beeld zonder poespas. Dit kan ten koste gaan van een vloeiend beeld, snelle latency en diepe kleuren. Maar dat is persoonlijk. Ik hou van de gamemodus. Hoog contrast, uit het beeld spattende kleuren en alles vloeiend. Ik hou daarvan.

Nogmaals, het is persoonlijk. Ik weet dat niet iedereen van lollypop kleuren houdt b.v. Sommige mensen houden meer van natuurlijke kleuren. Ik iig niet als het gaat om gamen. Dan moet het van het beeld spatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Shaker74 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:15:
[...]

In basis doet hij dat zelf. Hij herkend de PS5. Filmmakermodus is beeld zonder poespas. Dit kan ten koste gaan van een vloeiend beeld, snelle latency en diepe kleuren. Maar dat is persoonlijk. Ik hou van de gamemodus. Hoog contrast, uit het beeld spattende kleuren en alles vloeiend. Ik hou daarvan.

Nogmaals, het is persoonlijk. Ik weet dat niet iedereen van lollypop kleuren houdt b.v. Sommige mensen houden meer van natuurlijke kleuren. Ik iig niet als het gaat om gamen. Dan moet het van het beeld spatten.
Ja met gamen heb ik dat ook inderdaad, dan mag alles er heerlijk van af spatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Shaker74 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:02:
[...]

Het is eigenlijk filmmakermodus met game optimiser settings erbij. Je zet eerst dingen aan in game optimiser zoals VRR en ALLM en dan ga je terug naar een gecalibreerde film maker modus.
Filmmaker modus garandeert juiste kleuren en zwartwaarden. En game optimiser settings worden er bij gezet als je een spel speelt.

Ik heb alles gevolgd van deze site. Wordt regelmatig geupdate als LG een nieuwe firmware update doet die iets veranderd
https://www.patreon.com/posts/lg-2023-oleds-82545589 --> laatste tabel voor instellingen vind je hier

Er is ook een bijhorende youtube video van bijna een uur lang (maar die wordt niet telkens geupdate, dan moet je de tabel er even bij halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:37:
[...]

Het is eigenlijk filmmakermodus met game optimiser settings erbij. Je zet eerst dingen aan in game optimiser zoals VRR en ALLM en dan ga je terug naar een gecalibreerde film maker modus.
Filmmaker modus garandeert juiste kleuren en zwartwaarden. En game optimiser settings worden er bij gezet als je een spel speelt.

Ik heb alles gevolgd van deze site. Wordt regelmatig geupdate als LG een nieuwe firmware update doet die iets veranderd
https://www.patreon.com/posts/lg-2023-oleds-82545589 --> laatste tabel voor instellingen vind je hier

Er is ook een bijhorende youtube video van bijna een uur lang (maar die wordt niet telkens geupdate, dan moet je de tabel er even bij halen)
[YouTube: LG G3/C3/G4/C4 OLEDs Optimized Settings for SDR / HDR / DV for Movies & Gaming - 1 Hour FULL SETUP]
ALLM zorgt ervoor dat je tv automatisch naar game mode schakelt. Dan zit je dus óf niet meer in filmmaker mode. Of je schakelt zelf weer terug en dan kun je ALLM net zo goed uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Raem schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:59:
[...]

ALLM zorgt ervoor dat je tv automatisch naar game mode schakelt. Dan zit je dus óf niet meer in filmmaker mode. Of je schakelt zelf weer terug en dan kun je ALLM net zo goed uitzetten.
Wrong, ik zit nu Alan Wake 2 te spelen en ik speel in FMM mode + ALLM + forced Hgig aan
ALLM EN VRR kan je aanzetten door te swichten naar game optimiser beeldmodus en daar de instellingen. Dan terug switchen naar film maker modus, allm en vrr blijven behouden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHFkaXnntFUR1rPyxwrMzo-8X5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/slwjU0pQ329mPLBaLleKWq7N.jpg?f=fotoalbum_large

En P40L0 zegt het zelf:

[ Voor 9% gewijzigd door Cowboy_Henk op 03-01-2025 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:12:
[...]

Wrong, ik zit nu Alan Wake 2 te spelen en ik speel in FMM mode + ALLM + forced Hgig aan
ALLM EN VRR kan je aanzetten door te swichten naar game optimiser beeldmodus en daar de instellingen. Dan terug switchen naar film maker modus, allm en vrr blijven behouden

[Afbeelding]

En P40L0 zegt het zelf:

[YouTube: webOS 24 on LG G3 OLED: ALLM + FMM (with forced HGIG) is still better than Game Optimizer]
ALLM is niks meer dan een instelling die een console detecteert en dan automatisch je tv naar game mode schakelt. Het doet verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:37:
[...]

[YouTube: LG G3/C3/G4/C4 OLEDs Optimized Settings for SDR / HDR / DV for Movies & Gaming - 1 Hour FULL SETUP]
Haha. Duidelijk. Ja, klopt dat er complete guides zijn. Maar ik ben meer een gevoelsmens. Ik stel het beeld op alle kanalen zo in dat ik zelf denk, ja... Zo gaat ie lekker. (de rest van het gezin boeit het toch niets :P) Bij mijn CX duurde het een klein weekje tweaken tot ik tevreden was. :) (en het eerste wat bij mij uitgezet werd was de ECO modus O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Raem schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:22:
[...]

ALLM is niks meer dan een instelling die een console detecteert en dan automatisch je tv naar game mode schakelt. Het doet verder niks.
Ok goed. Maar het is combineerbaar met filmmaker mode. Dus game mode check + filmmaker mode check. Beide aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Het is weer vrijdag en dat betekend een nieuwe Lets Talk PlayStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:07
Hmmz, sinds het uitspelen van ’Death Stranding’ zit ik in een ‘gaming dip’. :S Heb ik wel vaker last van, na het uitspelen van een game waarin ik veel tijd heb gestopt en die ik een lange tijd heb gespeeld.

Laatst ‘Nobody Wants To Die’ en ‘Helldiver 2’ gekocht, waarvan ik de laatstgenoemde al op pc had gespeeld (met veel plezier). Echter, dat kon mij niet bekoren. Moet daarnaast nog steeds een keer ‘TLOU2’ en ‘Ghost of Tsushima’ uitspelen, maar daar zie ik een beetje tegenop …

Nu vul ik mijn tijd met een event in ‘GT7’, een tower in ‘MK1’ of een level ‘AstroBot’. That’s about it.

Ondertussen zoek ik door naar die volgende game waarin ik mij kan en mag verliezen. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Carlos0_0
Yonix schreef op zondag 5 januari 2025 @ 14:15:
Hmmz, sinds het uitspelen van ’Death Stranding’ zit ik in een ‘gaming dip’. :S Heb ik wel vaker last van, na het uitspelen van een game waarin ik veel tijd heb gestopt en die ik een lange tijd heb gespeeld.

Laatst ‘Nobody Wants To Die’ en ‘Helldiver 2’ gekocht, waarvan ik de laatstgenoemde al op pc had gespeeld (met veel plezier). Echter, dat kon mij niet bekoren. Moet daarnaast nog steeds een keer ‘TLOU2’ en ‘Ghost of Tsushima’ uitspelen, maar daar zie ik een beetje tegenop …

Nu vul ik mijn tijd met een event in ‘GT7’, een tower in ‘MK1’ of een level ‘AstroBot’. That’s about it.

Ondertussen zoek ik door naar die volgende game waarin ik mij kan en mag verliezen. :)
TLOU2 opstarten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:24

Twee hele andere spellen, open world game, tegenover een verhaal game met chapters. Dus kijk wat je ervan aanspreekt. En soms is het ook lekker om even geen grote game te spelen, herkenbaar hoor. Dan doe je toch lekker wat losse levels in die games die je noemde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Nobody wants to die is een uurtje of 6-7. En jou kennende ga je wel wat screenshots maken :) Vond hem zelf leuk om te spelen. Ook al is het qua gameplay niet heel spannend. Verhaal en sfeer zijn goed.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Yonix Heb je Dead Island 2 al gespeeld? Ben ik nu aan het spelen en vermaak me er echt prima mee. Leuke gameplay, humor en lastig om weg te leggen. (Bijna) net zo leuk als de eerste Dead Island. Zit in PS+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Raem schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:11:
@Yonix Heb je Dead Island 2 al gespeeld? Ben ik nu aan het spelen en vermaak me er echt prima mee. Leuke gameplay, humor en lastig om weg te leggen. (Bijna) net zo leuk als de eerste Dead Island. Zit in PS+.
Jazeker, op pc. Heerlijke game! :*)

Ik denk dat ik @uchiha tijntje zijn advies opvolg en vanavond ‘Nobody Wants To Die’ nog eens een kans geef, het spel is wel erg ‘screenshotgevoelig’ inderdaad. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 19:37

CoeliJoeli

Gamer

Het zou echt top zijn als we PS3 spellen (met disc) op de PS5 kunnen spelen.
Op dit moment zelf met GTA IV bezig en heb nog verschillende PS3 spellen in de backlog staan.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CoeliJoeli schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:37:
[...]

Op dit moment zelf met GTA IV bezig en heb nog verschillende PS3 spellen in de backlog staan.
Met disc gaat niet gebeuren verwacht ik. Zal dan gaan om emulatie zoals nu ook met PS1 en PS2 games gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 19:37

CoeliJoeli

Gamer

Raem schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:40:
[...]

Met disc gaat niet gebeuren verwacht ik. Zal dan gaan om emulatie zoals nu ook met PS1 en PS2 games gebeurt.
Ja dat denk ik ook. Stiekem hoop ik het toch :P

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Laatst online: 10-08 10:49
Ps3 emulatie gaat er niet komen op de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik zie 4 graphics modes bij avatar. welke zijn nu precies toegevoegd met de ps5 pro enhanced patch? welke is the way to go op een pro? ik heb pssr al geselecteerd ipv amd.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 06-01-2025 23:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Tijdens CES zijn er weer wat film/tv aankondigingen gedaan door Sony:
  • Helldivers film
  • Horizon Zero Dawn film (de serie is hiermee denk ik helemaal geannuleerd)
  • Ghost of Tsushima: Legends anime
  • The Last of Us seizoen 2 begint in april

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Voor de mensen die Helldivers 2 op de Pro spelen: ik zag deze post op Reddit en vertrekt, het lijkt echt te werken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VdO7eGZuD12Yl54Sz-Y4b31tk4Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0U2J7PkXtCk5vGCumzmnYA6y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 16:37
Midnight Black PS Portal, PS5 DualSense Edge pad, earbuds, and Pulse Elite headset (vanaf 16 januari te pre-orderen)

[ Voor 7% gewijzigd door Amaze86 op 07-01-2025 16:19 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Amaze86 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:03:
Midnight Black PS Portal, PS5 DualSense Edge pad, earbuds, and Pulse Elite headset (vanaf 16 januari te pre-orderen)
[YouTube: New Midnight Black Collection – Reveal Trailer | PS5]
Dan wordt het maar tijd om me huidige PS Portal te verkopen 👀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 09:56
CoeliJoeli schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:37:
[...]

Ik hoop zo op een Resistance-remake ooit.. wat een spel was dat :).
Infamous mag er zo ook bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-09 09:25

Ghost of Tsushima, ga je geen spijt van krijgen. Heerlijke game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:28
Geraedus schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:01:
[...]

Waarom? Gewoon voor een ander kleurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 13:42
M'n zoon heeft op Marktplaats een Fortnite Cobalt star bundel gekocht.

Hij heeft Fortnite al een tijdje gespeeld, volgens mij zonder Epic account. Om de code in te wisselen heb ik voor hem eerst een Epic account op zijn naam aangemaakt, gekoppeld aan zijn Playstation account.

Dit heb ik gecontroleerd en de ID in Fortnite kwam overeen met de ID op de website van Epic.
Volgens mij was er ook een connectie met het Playstation Network onder Apps & Accounts met zijn username van Playstation. Dit heb ik niet op mijn netvlies staan, maar de koppeling is er en deze heb ik niet handmatig aangemaakt.

Hierna even gezocht en kwam ik er achter dat de code ingevoerd moest worden in de Playstation Store. Dit heb ik gedaan en zie ik nu ook terug bij Transacties, maar hij heeft nog geen email bevestiging ontvangen.

Wat ik niet zie is of de Cobalt star bundel ook doorgevoerd is. Ik zou verwachten dat de jongen 1000V-bucks
op zijn account bijgeschreven zou krijgen, maar deze zijn nog niet zichtbaar.

Ik heb ook een sync knop gevonden op de Fortnite site maar dit mag niet baten.

Zie ik iets over het hoofd, heb ik iets verkeerd gedaan of ben ik gewoon ongeduldig?
Als het misgegaan is, zijn er wegen om het op te lossen?

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-03 23:12
inderdaad, vermoeiend dit soort onnodige posts

[ Voor 86% gewijzigd door BM op 08-01-2025 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Ik ben wel erg benieuwd waar Sony heen wil met de Portal. Ik lees dat er nog wat in het vat zit. Streamen (zoals premium nu) op lagere abonnementen b.v.? Of beter nog, gewoon met elk willekeurig + abonnement.

Was er overigens al bekend wanneer Indiana Jones uitkomt? Rond april ergens? Je kunt hem nog steeds niet pre-orderen.

Iemand Kingdom Dileverance II ge-preorderd? Ik probeer nu 1 eens uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Shaker74 op 08-01-2025 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Nu online
Shaker74 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:33:
Ik ben wel erg benieuwd waar Sony heen wil met de Portal. Ik lees dat er nog wat in het vat zit. Streamen (zoals premium nu) op lagere abonnementen b.v.? Of beter nog, gewoon met elk willekeurig + abonnement.

Was er overigens al bekend wanneer Indiana Jones uitkomt? Rond april ergens? Je kunt hem nog steeds niet pre-orderen.

Iemand Kingdom Dileverance II ge-preorderd? Ik probeer nu 1 eens uit.
Preorderen is niet nodig, de kopieën raken niet op. En hoe tof deel 1 was, bij release waren er echt behoorlijk wat bugs wat de game soms onspeelbaar maakte.

Kijk zelf erg uit naar deel 2 maar wacht eerst wel op de reviews. Gelukkig hebben ze die al maand van te voren gestuurd dus we zouden een compleet beeld moeten krijgen van de release status.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shaker74 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:33:
Volledige aanbod uit PS+ streamen. (nu is dat volgens mij nog een selectie). Daarna misschien ook nog games die je via de store gekocht hebt? Ik verwacht niet dat ze het aan een lager abonnement gaan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Geraedus schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:01:
[...]

Echt he, die zwarte vind ik een stuk strakker.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Moet daarnaast nog steeds een keer ‘TLOU2’ en ‘Ghost of Tsushima’ uitspelen, maar daar zie ik een beetje tegenop …
Waarom zie je op tegen TLOU2? Echt een dijk van een game, van begin tot eind. GoT vond ik persoonlijk niet zo'n goede open wereld game. Had wel echt bakken samurai sfeer, maar ik vond dat echt enorm eentonig en te makkelijk. Switchen naar de juiste stance en gaan met die banaan.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Hulleman schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:24:
[...]

Waarom zie je op tegen TLOU2? Echt een dijk van een game, van begin tot eind. GoT vond ik persoonlijk niet zo'n goede open wereld game. Had wel echt bakken samurai sfeer, maar ik vond dat echt enorm eentonig en te makkelijk. Switchen naar de juiste stance en gaan met die banaan.
Beide games heb ik al een jaar lang niet meer gespeeld, dan ben je toch wel uit het verhaal - imho. Heb dan geen zin om helemaal opnieuw te beginnen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:38
Yonix schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:41:
[...]

Beide games heb ik al een jaar lang niet meer gespeeld, dan ben je toch wel uit het verhaal - imho. Heb dan geen zin om helemaal opnieuw te beginnen. :P
TLOU2 heb ik zelf tot nu toe 4 x gespeeld, en dat zal zeker nog oplopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Yonix schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:41:
[...]

Gewoon opnieuw beginnen, is een geweldig verhaal. en ben je ook voorbereid op de serie vanaf April :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
Carlos0_0 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:14:
[...]

Gewoon opnieuw beginnen, is een geweldig verhaal. en ben je ook voorbereid op de serie vanaf April :P.
Seizoen 1 deed het niet voor mij, terwijl ik TLOU fantastisch vind.

Opnieuw beginnen aan een spel doe ik niet (zo snel), omdat mij dan toch het gevoel bekruipt van: ‘Daar gaan we weer, dit ken ik al’ etc. Gisteren ook weer met ‘Ghost of Tsushima’ gehad, terwijl ik in Act 3 zit. Gewoon geen zin in. :p

Misschien dat het goed is om even geen spel te spelen, want het werkt nu vooral averechts. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:56
Yonix schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:27:
[...]

Same. Ellie is echt verschrikkelijk slecht gecast. Haalde mij bij elke scene uit de serie. Actrice heeft ook maar 1 gezichtsuitdrukking haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
[...]

Opnieuw beginnen aan een spel doe ik niet (zo snel), omdat mij dan toch het gevoel bekruipt van: ‘Daar gaan we weer, dit ken ik al’ etc. Gisteren ook weer met ‘Ghost of Tsushima’ gehad, terwijl ik in Act 3 zit. Gewoon geen zin in. :p

Misschien dat het goed is om even geen spel te spelen, want het werkt nu vooral averechts. :)
Nou ja opnieuw spelen, je kan ook verder spelen natuurlijk.
Je zal met een reden gestopt zijn, zal dat zijn omdat je het minder goed vond. of iets anders geen idee uiteraard.
Ik moet zeggen ik heb nu ook niks te spelen even, dus wellicht ook wel even goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
FMS schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:26:
Voor de mensen die Helldivers 2 op de Pro spelen: ik zag deze post op Reddit en vertrekt, het lijkt echt te werken!

[Afbeelding]
Erg goede tip. En werkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielle0173
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 30-08 02:34
[...]

Op het moment dat het gaat voelen als een moetje is een pauze meestal wel welkom. Je wil er plezier aan beleven en als dat er ff niet is, leg ik zelf de controller ook een tijdje neer hoor. Dan pak ik een LEGO set, een legpuzzel of zoiets. En dan komt de zin om te gamen vanzelf wel weer een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:49:
[...]

Waarom? Gewoon voor een ander kleurtje?
Inderdaad en wit verkleurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
hotymoty schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:34:
[...]

Same. Ellie is echt verschrikkelijk slecht gecast. Haalde mij bij elke scene uit de serie. Actrice heeft ook maar 1 gezichtsuitdrukking haha.
Ja, ik hoopte zo toen zo dat Millie Boby Brown het zou worden maar helaas.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Shaker74 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:28:
[...]

Ja, ik hoopte zo toen zo dat Millie Boby Brown het zou worden maar helaas.
Ik had niet zo heel veel problemen met de casting... Tot ik afgelopen weekend Civil War (Prime Video) keek. Cailee Spaeny had Ellie moeten spelen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8h9n_gvP7FvjbhTtHsESPUQcp0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55BeEMDwK5CYPbqnN66CQxTI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door KlaasjeNL op 09-01-2025 09:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 18:42
KlaasjeNL schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:39:
[...]

Ik had niet zo heel veel problemen met de casting... Tot ik afgelopen weekend Civil War (Prime Video) keek. Cailee Spaeny had Ellie moeten spelen!

[Afbeelding]
Haha deze twitter kruistocht ben ik ook begonnen inderdaad. Wat een mega goede casting zou dat zijn geweest.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Daan0s
  • Nu online
Ik begrijp die obsessie niet om iemand te casten omdat ze meer op Ellie lijkt. Het gaat om de interactie tussen Ellie en Joel, de klik die ze hebben. Dat is overduidelijk aanwezig bij de huidige acteurs. Dat is veel belangrijker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hulleman
Daan0s schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:20:
Ik begrijp die obsessie niet om iemand te casten omdat ze meer op Ellie lijkt. Het gaat om de interactie tussen Ellie en Joel, de klik die ze hebben. Dat is overduidelijk aanwezig bij de huidige acteurs. Dat is veel belangrijker.
Helemaal met je eens. Ik vond Bella Ellie goed spelen. Ik herkende de Ellie uit de game meteen en je ziet de chemie met Joel. Dat is het belangrijkste.

Iemand casten die heel erg op de gamecharacters lijkt helpt mee voor de beleving, maar dat vind ik bijzaak. Pedro Pascal lijkt ook niet echt op Joel uit de game. Dat is zelfs een Latino, terwijl Joel dat niet is. Maakt toch allemaal geen hol uit, zolang ze het meer goed op het scherm kunnen neerzetten. Ik vond seizoen 1 iig erg tof!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Hulleman schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:53:
[...]

Helemaal met je eens. Ik vond Bella Ellie goed spelen. Ik herkende de Ellie uit de game meteen en je ziet de chemie met Joel. Dat is het belangrijkste.

Iemand casten die heel erg op de gamecharacters lijkt helpt mee voor de beleving, maar dat vind ik bijzaak. Pedro Pascal lijkt ook niet echt op Joel uit de game. Dat is zelfs een Latino, terwijl Joel dat niet is. Maakt toch allemaal geen hol uit, zolang ze het meer goed op het scherm kunnen neerzetten. Ik vond seizoen 1 iig erg tof!
Pedro Pascal is dan ook een geweldige acteur, maar ik had ook liever een ander acteur Joel zien spelen... :X

Ik denk dat ik het achteraf niet zozeer een probleem vond dat Bella niet op Ellie lijkt, maar vooral dat Bella een behoorlijk kenmerkend gezicht heeft waardoor je er steeds aan herinnerd wordt dat ze niet op Ellie lijkt. Pedro ziet er wat "neutraler" uit.

Een beetje hetzelfde probleem als met de live-action remake van de Kleine Zeemeermin. Dat ze een donkere actrice kozen vond ik nog niet zo'n groot probleem, maar de actrice in kwestie had ook een redelijk kenmerkend gezicht, waardoor je (ik tenminste) afgeleid werd van het verhaal an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Misschien hadden ze Ashley Johnsen moeten casten. Dan klonk ze iig nog als Ellie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

KlaasjeNL schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:39:
[...]

[Afbeelding]
Of gewoon de echte Ellie van game1 ;)
In TLOU2 they had to change Ellie's face because her original one was based on Elliot Page's face without his approval. That's why ND had to change it for the second game, then they decided to also change it in the Remake so that Ellie could look the same in both games.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 21:25
Hulleman schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:53:
[...]

Voor mensen die de game niet hebben gespeeld maakt het ook niet uit of ze op Ellie lijkt. Die chemie tussen beide is wel top in de serie

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:52

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Gisteren het stof maar even van de Playstation 5 afgehaald en de remaster van Zero Dawn gekocht voor €10, helaas nog niet kunnen spelen want de plannen verliepen heel anders dan we hadden verwacht gisteravond. Maar ben wel heel nieuwsgierig naar deze remaster, moet ik trouwens om deze te spelen ook de Playstation 4 Disc van Horizon Zero Dawn The Complete Edition erin houden? Want ik kreeg de korting niet toen de disc niet in mijn Playstation 5 zat, vandaar de dubbelcheck :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 09:22

Superkiwi

Hoi doei

Gisteren Stellar Blade uitgespeeld en de twee goede eindes bereikt.
Wat een ontzettend toffe game. De combat, de wereld, de muziek, de karakters, alles klopt. Het verhaal is best goed, ondanks dat je de twist op een gegeven moment al ziet aankomen. Zeer knap van Shift Up om dit als eerste AAA titel op de mat te leggen, hopelijk gaan we in de toekomst meer van ze zien :)
Ik speelde op normal (in ng de hoogste difficulty) en ben bij enkele bosses naar story mode (= easy) gegaan. Tegen het eind wordt het zo'n dolle boel dat ik 'm lekker op story mode heb laten staan. En dan had ik nog moeite met enkele bosses :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
G_Dragon schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:46:
Gisteren het stof maar even van de Playstation 5 afgehaald en de remaster van Zero Dawn gekocht voor €10, helaas nog niet kunnen spelen want de plannen verliepen heel anders dan we hadden verwacht gisteravond. Maar ben wel heel nieuwsgierig naar deze remaster, moet ik trouwens om deze te spelen ook de Playstation 4 Disc van Horizon Zero Dawn The Complete Edition erin houden? Want ik kreeg de korting niet toen de disc niet in mijn Playstation 5 zat, vandaar de dubbelcheck :)
Probeer het zou ik zeggen, maar ik denk van wel. Die remaster is een PS5 app. Als je een PS4 disc game upgradet naar een PS5 app, dan moet je de PS4 disc altijd in de PS5 hebben zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:46:
Ja, die moet je erin laten. Meest vervelende daarvan is dat je altijd 2 iconen van Horizon in je homescreen hebt staan. Een van de PS4 versie (omdat de disc in je PS5 zit) en één van de PS5 versie.
Is een kleinigheidje, maar ik stoor me er altijd aan. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:56
Ik vind de chemie tussen Joel en Ellie juist helemaal niet aanwezig. Pedro Pascal is wel een steengoede acteur, maar de gezichtsuitdrukkingen van Bella zijn echt zwaar ondermaats. Ik voelde geen enkele connectie tussen die twee. KaIitlyn Dever had Ellie veel beter kunnen spelen denk ik. Simpelweg omdat zij een veel betere actrice is en beter emoties kan tonen. Kijk alleen al naar de teaser van het tweede seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 08:52

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Raem schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:56:
[...]

Ja, die moet je erin laten. Meest vervelende daarvan is dat je altijd 2 iconen van Horizon in je homescreen hebt staan. Een van de PS4 versie (omdat de disc in je PS5 zit) en één van de PS5 versie.
Is een kleinigheidje, maar ik stoor me er altijd aan. :P
Oh ja dat is wel heel vervelend, zolang hij de PS4 versie maar niet constant weer opnieuw gaat installeren :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:35:
[...]

Oh ja dat is wel heel vervelend, zolang hij de PS4 versie maar niet constant weer opnieuw gaat installeren :D
Nee, dat gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
G_Dragon schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:35:
[...]

Dat gaat ie volgens mij dus wel steeds doen :')

[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 09-01-2025 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Mijn ervaring met Elden Ring leek anders. Zelfs met het spelen van de DLC. Daarvoor had ik de PS4 discversie van de originele game nodig en elke keer weer die PS4 versie installeren en die discdrive maar loeien. Of is het alleen maar het icoontje van de PS4 versie die je ziet in je homescreen zonder volledige installatie? Ik kan me heugen dat ik wel elke keer die PS4 app handmatig van de homescreen moest verwijderen, maar kan dat mis hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Hulleman op 09-01-2025 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandorV
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-07 08:31
Iemand die hier ervaring heeft met de wachttijden van PS support?

Momenteel al voor de 3e keer langer dan 60 minuten aan het wachten op support en er lijkt niets te gebeuren.

100% zeker dat mijn gsm nummer correct is op mijn account maar ontvang al weken geen sms en kan zodoende niets online doen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
@SandorV geen ervaring mee, maar herstart je telefoon even een keer als je dat nog niet geprobeerd hebt.

Klanten bij waar ik werk hebben dit probleem ook ooit. Oorzaak kan liggen bij provider/ instellingen mismatch.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Laatst online: 10-08 10:49
YakuzA schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:15:
[...]

Of gewoon de echte Ellie van game1 ;)

[...]
Dat is inmiddels een jongen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wellicht past dat wel bij TLOU3 :P

39

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
Hij is wat vroeger dan normaal, maar hier is de nieuwe Let's Talk Playstation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik neem aan dat je het over Elliot Page hebt ? Is me destijds ontgaan dat die ND blijkbaar beschuldigd heeft van Ellie naar hem (toen haar) te modelleren. Maar daar lijkt toch weinig van aan te zijn. Dus neen, die is niet 'de echte Ellie uit game1'.

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 10-01-2025 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:38
Twixie schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:49:
[...]

Ik neem aan dat je het over Elliot Page hebt ? Is me destijds ontgaan dat die ND blijkbaar beschuldigd heeft van Ellie naar hem (toen haar) te modelleren. Maar daar lijkt toch weinig van aan te zijn. Dus neen, die is niet 'de echte Ellie uit game1'.
Oh hij is van Beyond: Two Souls. Mooie game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 09:22

Superkiwi

Hoi doei

*edit n.a.v. onderstaande post
nevermind, anders is er weer een hele discussie straks :+

Mooie game ja, ook alweer 12(!) jaar geleden.

[ Voor 79% gewijzigd door Superkiwi op 10-01-2025 15:05 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:56
Edit: Nevermind, anders is er weer een hele discussie straks haha.

Een vervolg op Beyond zou ik toejuichen. Die game was heel tof. Detroit viel me wel wat tegen, maar ook daar zou een deel 2 wel tof zijn.

[ Voor 118% gewijzigd door Timothy3000 op 10-01-2025 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zapato schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:54:
[...]
Oh hij is van Beyond: Two Souls. Mooie game.
Ja, dacht eerst ook dat hij het over de verkeerde game was. Dus daarom eens snel gegoogled en gevonden dat er blijkbaar ook veel heisa was over Ellen Page + TLOU. Ik verschoot er zelfs van erachter te komen dat TLOU al ouder is dan BTS.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Pfoeh... middagje zweten maar blij met het restultaat!

Ik had 2 maanden geleden Extremerate back paddles geïnstalleerd op m'n eerste Dualsense. En omdat ik behoorlijk last had van stick drift toch ook maar meteen de potentiometers gereinigd. Dat ging ruim een maand goed maar 2 weken geleden begon het alweer :/

Aangezien ik weiger om Sony te belonen voor hun keuze om inferieure onderdelen te gebruiken in de controllers (en dus aan te sturen op vervanging), besloot ik niet te vervangen maar te verbeteren :)

En zo geschiedde. 20 Jaar niet gesoldeerd maar met YouTube kom je kennelijk een heel eind :P
Beide analoge potentiometers vervangen door Hall sensors. Doei stickdrift! Kosten: 5 Euro en een paar uurtjes werk, nog leuk om te doen ook.

Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik deze keuze zonder een 2e controller denk ik minder snel gemaakt had, want nu had ik een backup. En ik heb geleerd dat goed gereedschap waarschijnlijk ook een pak tijd scheelt :+

Op de eerste foto duidelijk te onderscheiden. Groen is oud, geel is nieuw. Ik weet 100% zeker dat het soldeerwerk netter kan dan ik heb gedaan, maar het werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DrT7m1m41eVCK23hnys_F1a-ZQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTssQOrKufsZrrJ37RgLQ0EW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYQdf0e7RxHEv4-moHGK6hTLzmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/atqzbSn1XMP7k7ZSMdBdBJ8h.jpg?f=fotoalbum_large

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:27
Denman schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:57:

Ik had 2 maanden geleden Extremerate back paddles geïnstalleerd op m'n eerste Dualsense. En omdat ik behoorlijk last had van stick drift toch ook maar meteen de potentiometers gereinigd. Dat ging ruim een maand goed maar 2 weken geleden begon het alweer :/

Aangezien ik weiger om Sony te belonen voor hun keuze om inferieure onderdelen te gebruiken in de controllers (en dus aan te sturen op vervanging), besloot ik niet te vervangen maar te verbeteren :)

En zo geschiedde. 20 Jaar niet gesoldeerd maar met YouTube kom je kennelijk een heel eind :P
Beide analoge potentiometers vervangen door Hall sensors. Doei stickdrift! Kosten: 5 Euro en een paar uurtjes werk, nog leuk om te doen ook.

Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik deze keuze zonder een 2e controller denk ik minder snel gemaakt had, want nu had ik een backup. En ik heb geleerd dat goed gereedschap waarschijnlijk ook een pak tijd scheelt :+

Op de eerste foto duidelijk te onderscheiden. Groen is oud, geel is nieuw. Ik weet 100% zeker dat het soldeerwerk netter kan dan ik heb gedaan, maar het werkt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit zijn de gave posts waar ik voor op Tweakers kom! Heel leuk!

Ik zie als verschil alleen die gele/groene blokjes. Is dat het enige dat je moest vervangen, of de hele stick module?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
Jan_V schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:27:
[...]

Dit zijn de gave posts waar ik voor op Tweakers kom! Heel leuk!

Ik zie als verschil alleen die gele/groene blokjes. Is dat het enige dat je moest vervangen, of de hele stick module?

Ik heb de hele stick modules vervangen, 14 soldeerpunten per stuk. Er is inderdaad ook een methode om alleen de groene plaatjes te vervangen (dan zijn het 6 soldeerpunten per stick), en de “behuizing” te laten zitten. Maar ik dacht: ik heb de hele unit besteld, dan gaat ie er op ook :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
Denman schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:57:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zat er een goede instructie bij? En waar heb je de hall sensors gekocht?
Zou dit ook wel willen gaan doen maar alleen maar soldeer ervaring van handarbeid op school :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
Vinnocchio schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:46:
[...]

Zat er een goede instructie bij? En waar heb je de hall sensors gekocht?
Zou dit ook wel willen gaan doen maar alleen maar soldeer ervaring van handarbeid op school :)
0 instructies, ik heb werkelijk alles van internet en voornamelijk YT videos. Ik las over de mogelijkheid, ben me meer in gaan lezen en heb uiteindelijk besloten het te gaan doen. De sensoren zijn gewoon via Ali. Ik kwam ze ook op Amazon tegen en die bleken hetzelfde, maar ik had niet zo'n haast qua bezorging.

Qua solderen: ik zei 20 jaar maar is nog wel langer geleden ook :P
Ik had vorig jaar een in een opwelling een cheap-ass soldeerbout gekocht maar eigenlijk nooit gebruikt. Tot ik de Extremerate backpaddles kocht waar je 2 kleine soldeerpunten moet doen. Dat ging prima, maar voor dit project moet je ook desolderen en dat is toch weer andere koek. Zeker met de soldeerpunten die Sony gebruikt. Wat dat betreft is goed gereedschap niet onbelangrijk, maar met minder spul duurt het gewoon wat langer.

Maar laat je niet afschrikken. Met rust en geduld kom je een heel eind. En wat ik al zei: ik had een backup controller en mijn eerste controller was op leeftijd (OG release) dus daarmee durfde ik het ook wel aan.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PonyPony
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDnTJtTIxcmjUzjFtJdokLoDB_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HkSvSLpBSIwUSg7osgYzVFqj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3AYsxKBbVuVQm8o-PCkVWuEZ10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXcWcPjqksl1I7j0sz1LjrH5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qjKj95kDH4QANWFuJqaqeSumYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mM82bCClJL2oS3nk79bqJuQj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5y_VzNQnI0dT1mBhkQt45jIMSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8b91WFINuGPSC23YT21OC5ya.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m1NV0fVQCdi6dGGTY_ydyjVxtWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f0NtZEtkjEM16bZaVOT8FyxJ.jpg?f=fotoalbum_large

Wel een pareltje Silent Hill 2. Loopt als een trein op de pro en 48€ was een leuke prijs in de eindejaars sale. Worth every penny😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 07:44
PonyPony schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:37:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wel een pareltje Silent Hill 2. Loopt als een trein op de pro en 48€ was een leuke prijs in de eindejaars sale. Worth every penny😋
Absoluut! Ik heb hem ook in de sales gekocht en ben nu in de
spoiler:
Toluca gevangenis
aangekomen. Ik heb de PS2 versie ook gespeeld, maar het lijkt allemaal nog intenser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
bRuud83 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:10:
[...]

Absoluut! Ik heb hem ook in de sales gekocht en ben nu in de
spoiler:
Toluca gevangenis
aangekomen. Ik heb de PS2 versie ook gespeeld, maar het lijkt allemaal nog intenser.
Ja echt fantastisch! . Ik heb het origineel jammergenoeg nooit gespeeld, maar de sfeer is echt intens en enorm goed neergezet.

Is een tijd geleden dat ik een horror game echt oprecht spannend en ongemakkelijk vind. Had dit ook niet van Bloober verwacht. Ze hebben zigzelf echt overtroffen en als top studio op de kaart gezet met deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:03
hotymoty schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:34:
[...]

Ik vind haar ook echt enorm slecht acteren. Het komt zo geforceerd over hoe ze Ellie probeert te spelen.
Desalnietemin ga ik seizoen 2 zeker een kans geven want TLOU games blijven geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

Denman schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:58:
[...]

0 instructies, ik heb werkelijk alles van internet en voornamelijk YT videos. Ik las over de mogelijkheid, ben me meer in gaan lezen en heb uiteindelijk besloten het te gaan doen. De sensoren zijn gewoon via Ali. Ik kwam ze ook op Amazon tegen en die bleken hetzelfde, maar ik had niet zo'n haast qua bezorging.

Qua solderen: ik zei 20 jaar maar is nog wel langer geleden ook :P
Ik had vorig jaar een in een opwelling een cheap-ass soldeerbout gekocht maar eigenlijk nooit gebruikt. Tot ik de Extremerate backpaddles kocht waar je 2 kleine soldeerpunten moet doen. Dat ging prima, maar voor dit project moet je ook desolderen en dat is toch weer andere koek. Zeker met de soldeerpunten die Sony gebruikt. Wat dat betreft is goed gereedschap niet onbelangrijk, maar met minder spul duurt het gewoon wat langer.

Maar laat je niet afschrikken. Met rust en geduld kom je een heel eind. En wat ik al zei: ik had een backup controller en mijn eerste controller was op leeftijd (OG release) dus daarmee durfde ik het ook wel aan.
Goed gedaan hoor! Is er niet ook een speciale calibratie stap die nodig is?

Voor wie ook een switch heeft: daar is het een module die met een ribbon cable in de controller zit en daardoor echt een kwestie van voorzichtig open en dichtmaken (heb het zelf met een reparatie setje van ifixit gedaan).
Mocht ik drift krijgen op de dualsense, dan zie ik wel of ik zin heb om het zelf te doen.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
koboy schreef op maandag 13 januari 2025 @ 18:03:
[...]

Goed gedaan hoor! Is er niet ook een speciale calibratie stap die nodig is?

Voor wie ook een switch heeft: daar is het een module die met een ribbon cable in de controller zit en daardoor echt een kwestie van voorzichtig open en dichtmaken (heb het zelf met een reparatie setje van ifixit gedaan).
Mocht ik drift krijgen op de dualsense, dan zie ik wel of ik zin heb om het zelf te doen.
Ja klopt, je kan de stickjes hardwarematig kalibreren. En ook softwarematig via een website. Of misschien wel websites, geen idee of er meer voor zijn :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
Gisteravond begonnen aan ‘Dredge’, wat een heerlijk ontspannen spel is dat zeg! :) Heerlijk zen, I love it. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbUgN4OeKq-knnf93orVPwdzC70=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nPuDThqMEjq5nlO5AJBNgULJ.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 94 ... 117 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties