Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:51

Gregory76

Sony PlayStation freak

(jarig!)
MRE-Inc schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:52:
[...]

Niet iets van Pi-Hole achtig iets in je thuis netwerk die bepaalde domeinen blokkeert waarvan deze items geladen moeten worden ?
Nee, dat is inderdaad niet van toepassing bij mij thuis. Maar bedankt voor 't meedenken!

PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:06

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Gregory76 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:55:
[...]

Nee, dat is inderdaad niet van toepassing bij mij thuis. Maar bedankt voor 't meedenken!
Graag gedaan. Je kan, om echt uit te sluiten dat het aan je eigen interne netwerk en internet verbinding ligt, een hotspot op je telefoon opzetten en je PS5 daarnaar toe laten connecten. De internet verbinding voor je PS5 loopt dan via de telefoon provider. Heb je dan hetzelfde probleem dan ligt het toch waarschijnlijk aan je PS5 zelf en in die mogelijke oplossing om die database te restoren wellicht de oplossing.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:40

Grozno

acts without consequence!

Gregory76 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:04:
[...]

Alleen op het startscherm van de PS5 lijkt er wat mis. Dus gebroken icoontjes bij de YouTube previews, geen inhoud bij de Plus en Store. Gamen online gaat prima. Gebruik van YouTube zelf gaat prima. Echt raar.
Welk "subforum" zou ik moeten hebben dan? Ik heb geen idee waar deze vraag het beste past.
Netwerken

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:21
Gregory76 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 23:50:
[...]

Heeft er misschien iemand nog enig idee wat ik nog zou kunnen proberen om dit op te lossen? 😩
Heb je toevallig in je internet modem een alternatieve DNS zelf handmatig ingesteld?

Als dat niet het geval is stel dan eens een handmatige DNS in op de Ps5 zelf van Google.

8.8.8.8
8.8.4.4

PSN : Geraedus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Ik zag net in de PS App voor Android in de winkel een aankondiging van "January Sale". Toen ik erop klikte moest ik opnieuw inloggen en was de banner weg... Maar misschien is er begin komend jaar dus ook een kortingsronde. :P

//Edit: Weer terug!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkcKDxSeVhanx5_Sa2zLL2mzUfQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/r91j8G8jkKLSvb9wEn7qVIHX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Grozno op 20-12-2024 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Weer beschikbaar bij PlayStation:

Discdrive voor PS5® digitale editie consoles €119,99

https://direct.playstatio...-digital-edition-consoles

[ Voor 10% gewijzigd door Ike. op 20-12-2024 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

(jarig!)
Grozno schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:56:
Ik zag net in de PS App voor Android in de winkel een aankondiging van "January Sale". Toen ik erop klikte moest ik opnieuw inloggen en was de banner weg... Maar misschien is er begin komend jaar dus ook een kortingsronde. :P

//Edit: Weer terug!
[Afbeelding]
Astro Bot Deluxe Edition gekocht. Thanks voor de tip! :)

Ik was vandeweek net te laat voor de aanbieding van Steller Blade 8)7 Te lang getwijfeld. Dom, dom, dom. Ik hoop dat die ook nog snel een keer in de aanbieding komt.

PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

(jarig!)
MRE-Inc schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:05:
[...]

Graag gedaan. Je kan, om echt uit te sluiten dat het aan je eigen interne netwerk en internet verbinding ligt, een hotspot op je telefoon opzetten en je PS5 daarnaar toe laten connecten. De internet verbinding voor je PS5 loopt dan via de telefoon provider. Heb je dan hetzelfde probleem dan ligt het toch waarschijnlijk aan je PS5 zelf en in die mogelijke oplossing om die database te restoren wellicht de oplossing.
Dat is inderdaad ook een goeie.
Ik probeer vanavond eerst even de cache en rebuild database. Mocht het probleem er dan nog zijn probeer ik een Hotspot om dit te checken. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-05 14:36
Tomovich schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:34:
Bij ons in de bib kan je ook PS5 games op disc ontlenen. Ik zou deze eerst ontlenen om te proberen en dan achteraf aankopen als we ze leuk vinden. Als deze al per disc geïnstalleerd zijn op de PS5 en achteraf koop ik die game online van de PS Store, moet ik dan eerst de geïnstalleerde game verwijderen?
Iemand die me hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-05 19:41
Tomovich schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:33:
[...]

Iemand die me hierbij kan helpen?
Andersom wel gedaan met 2uur trial van een game. Daarna de disc versie gekocht(was namelijk goedkoper dan digitaal). Scheelde meteen de installatie van de disc af en werkte meteen.

Misschien als dat als je van disc naar digitaal gaat nog aanvullend iets moet downloaden maar verwijderen hoeft waarschijnlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:10
De nieuwe Lets Talk PlayStation is er

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:08
Ike. schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:09:
Weer beschikbaar bij PlayStation:

Discdrive voor PS5® digitale editie consoles €119,99

https://direct.playstatio...-digital-edition-consoles
En alweer uitverkocht blijkbaar :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik krijg telkens bij het opstarten het bericht 'weergave aanpassen'. Iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Kan iemand mij dit uitleggen? Ik speel jedi survivor op quality mode op de ps5 pro. Volgens de quality mode draait het spel 30fps.

Maar volgens de info van mijn tv draait het spel continue op 60fps met vrr. Wat is nu correct?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgcSR0rSGRGXjyq_rO1hhegiCE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ysg6pcPPLGfIU1vC4Li9PTak.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xzy3riaQtf4b-L5HaeFsFh9Ilmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MpMWr2NoEsnBRLy3YSXkHAfo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFnN-PNj6bjh20Dd9YGmgjgIvPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqFEJ8DwYFY5dauKkV8xEEiH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

(jarig!)
MRE-Inc schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:05:
[...]

O.k.... via m'n hotspot gaat het wel allemaal goed. 😖 Goed om te weten.
Dus er staat iets niet goed in mijn kpn modem, gok ik. Maar wat...?

Ik ben nog even wat gaan uitproberen.

Ik had mijn PS5 een tijd terug in mijn KPN modem een vast IP adres gegeven. Na wat testen lijkt het erop dat het probleem zich niet voordoet wanneer ik dat niet doe. Ik heb mijn PS5 nu op het modem uit de lijst met gereserveerde IP adressen gehaald en het probleem lijkt nu verholpen.
De logica ontgaat mij, maar dit lijkt de oplossing.

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-05 09:00
Farabi schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 00:22:
Kan iemand mij dit uitleggen? Ik speel jedi survivor op quality mode op de ps5 pro. Volgens de quality mode draait het spel 30fps.

Maar volgens de info van mijn tv draait het spel continue op 60fps met vrr. Wat is nu correct?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het waarom weet ik niet, maar hetzelfde heb je bijvoorbeeld bij Red Dead Redemption 2. De tv zegt overal 60fps, maar het is toch echt 30fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1885112

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat durf ik zo niet te zeggen, maar voel je zelf het verschil niet? Ik wel in ieder geval…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:31

MazeWing

The plot thickens...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Omdat het de verversingssnelheid van de tv aangeeft (Hz) en niet de framerate.

Het blijft dus 60hz ondanks een framerate van 30. Enkel wanneer je VRR in zou schakelen in het spel (geen idee of dit mogelijk is in Jedi Survivor) en "binnen" het VRR-window zit (bij de PS5 vanaf 48 fps/48 Hz) dan past ie de verversingssnelheid aan aan de frame rate. Tot die tijd kun je er dus niet je frame rate mee zien...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-05 21:57

Armada

-Wat wil je weten?-

Gregory76 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 23:50:
[...]

Heeft er misschien iemand nog enig idee wat ik nog zou kunnen proberen om dit op te lossen? 😩
Ik heb dit bij KPN ook een jaar geleden of zo gehad. Uiteindelijk heb ik dit gefikst door de DNS-servers in het modem aan te passen. Ik heb de Google DNS-en gepakt (8.8.8.8 en 8.8.4.4 dacht ik) en daarna werkte het weer als een zonnetje…

Ik zie dat de tip al gegeven was… Geraedus in "[PS5] PlayStation 5 - Deel 2"

[ Voor 10% gewijzigd door Armada op 21-12-2024 09:52 ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:13

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De TV toont enkel het inkomend signaal wat 60fps, dat is dus enkel wat de PS5 doorstuurt. De PS5 runt de game op 30 fps en zal dus elk frame zal 2 keer worden getoond.

Je TV zal nooit de juiste waarde geven van fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:13
Farabi schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 20:23:
Ik krijg telkens bij het opstarten het bericht 'weergave aanpassen'. Iemand anders?
Jep, ik heb exact hetzelfde en geen flauw idee wat het zou kunnen zijn. Mijn PS5 blijft gewoon staan dus waarom die niet even kan onthouden wat de schermgrootte is snap ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
AppleFan2007 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:47:
[...]

Jep, ik heb exact hetzelfde en geen flauw idee wat het zou kunnen zijn. Mijn PS5 blijft gewoon staan dus waarom die niet even kan onthouden wat de schermgrootte is snap ik niet
Ik denk dat het door de 30th anniversary scherm komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
/edit

[ Voor 99% gewijzigd door Ike. op 21-12-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
MazeWing schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 09:15:
[...]

Omdat het de verversingssnelheid van de tv aangeeft (Hz) en niet de framerate.

Het blijft dus 60hz ondanks een framerate van 30. Enkel wanneer je VRR in zou schakelen in het spel (geen idee of dit mogelijk is in Jedi Survivor) en "binnen" het VRR-window zit (bij de PS5 vanaf 48 fps/48 Hz) dan past ie de verversingssnelheid aan aan de frame rate. Tot die tijd kun je er dus niet je frame rate mee zien...
volgens google ondersteund het spel VRR. maar je hebt geen optie om het aan of uit te zetten in-game.

[ Voor 24% gewijzigd door Farabi op 21-12-2024 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Trouwens, de pro-patch voor jedi survivor is next-level. Erg veel verschil te merken. Ik was dit spel een week lang op mijn XSX aan het spelen. Ik zie direct een groot verschil.

Nog altijd blij wat de pro laat zien met wat het kan doen. De sprong zal in 2025 alsmaar groter worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Farabi op 21-12-2024 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Ik heb sinds een paar weken de ps5 pro gehaald.
Enige nadeel is, is dat deze dus spontaan soms uit valt.
Hij stond in een meubel, onder in het meubel waar de Xbox Series X al jaren staat.
Deurtje op een kiertje was voldoende voor de Xbox, achterkant meubel is open.
Ps5 valt echter vaak uit. Kreeg zelfs een groen scherm en een piep uit de PlayStation.

Snel erna al meubel open en PS5 eruit, ander stopcontact geprobeerd maar hij valt nog steeds soms sporadisch uit.
Kan soms uren spelen zonder problemen en zoals vandaag in de ochtend paar uur lekker gespeeld.
In de middag na nog geen 20minuten *piep* uit.
Dan weer aanzetten en daarna weer ruim een uur gegamed tot we uitgespeeld waren.

Iemand nog tips of is dit gevalletje pech en garantie aanspreken op reparatie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Vassie18 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 16:37:
Ik heb sinds een paar weken de ps5 pro gehaald.
Enige nadeel is, is dat deze dus spontaan soms uit valt.
Hij stond in een meubel, onder in het meubel waar de Xbox Series X al jaren staat.
Deurtje op een kiertje was voldoende voor de Xbox, achterkant meubel is open.
Ps5 valt echter vaak uit. Kreeg zelfs een groen scherm en een piep uit de PlayStation.

Snel erna al meubel open en PS5 eruit, ander stopcontact geprobeerd maar hij valt nog steeds soms sporadisch uit.
Kan soms uren spelen zonder problemen en zoals vandaag in de ochtend paar uur lekker gespeeld.
In de middag na nog geen 20minuten *piep* uit.
Dan weer aanzetten en daarna weer ruim een uur gegamed tot we uitgespeeld waren.

Iemand nog tips of is dit gevalletje pech en garantie aanspreken op reparatie?
hoeveel signalen moet je nog krijgen? dat ding moest allang terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Farabi schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 16:49:
[...]

hoeveel signalen moet je nog krijgen? dat ding moest allang terug.
Ja dat idee had ik natuurlijk al meteen.
Wil hem alleen niet kwijt zijn tijdens de vakantie 🤣

Meeste games saven gelukkig op tijd, maar zoals astrobot heeft het wel al wat frustratie opgeleverd.

Ga maar een aanvraag tot reparatie indienen via Sony.
De mediamarkt waar die gekocht is, heb ik zelf slechte ervaringen mee.
Heb ook precies de goede ventilator dus ben bamg dat straks een herrie maker ontvang als vervanging 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Gregory76 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 00:24:
[...]

O.k.... via m'n hotspot gaat het wel allemaal goed. 😖 Goed om te weten.
Dus er staat iets niet goed in mijn kpn modem, gok ik. Maar wat...?

Ik ben nog even wat gaan uitproberen.

Ik had mijn PS5 een tijd terug in mijn KPN modem een vast IP adres gegeven. Na wat testen lijkt het erop dat het probleem zich niet voordoet wanneer ik dat niet doe. Ik heb mijn PS5 nu op het modem uit de lijst met gereserveerde IP adressen gehaald en het probleem lijkt nu verholpen.
De logica ontgaat mij, maar dit lijkt de oplossing.

Bedankt voor het meedenken!
Heb ook Kpn Glas, buiten dat de firewall op minimaal staat is alles standaard ingesteld, en geen enkel probleem qua connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06:26
VRR kan je wel op je tv uitzetten. Heb ik ook gewoon uitstaan hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 21:55
Farabi schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:56:
Trouwens, de pro-patch voor jedi survivor is next-level. Erg veel verschil te merken. Ik was dit spel een week lang op mijn XSX aan het spelen. Ik zie direct een groot verschil.

Nog altijd blij wat de pro laat zien met wat het kan doen. De sprong zal in 2025 alsmaar groter worden.
Dat is wel grappig, want Digital Foundry is er juist zeer negatief over. PSSR werkt in de performance mode matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
FrankoNL schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 18:22:
[...]

Dat is wel grappig, want Digital Foundry is er juist zeer negatief over. PSSR werkt in de performance mode matig.
Dat zag ik. Maar met het blote oog ben ik er erg tevreden over. Daarom vroeg ik eerst een paar dagen geleden naar gebruikersreviews hier.

Ik speel quality mode overigens. Ik weet niet of dat iets uitmaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 21-12-2024 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11:11
Gerucht: DOOM: The Dark Ages komt in mei 2025 uit: https://playsense.nl/6083...ges-komt-in-mei-2025-uit/

Die vorige twee kwamen ook in de lente uit.Zou mooi zijn als deze in de eerste helft komt. :)
Bij id-Software willen ze natuurlijk dat het voorjaar ook heel donker is. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door jori040 op 21-12-2024 21:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:09
2024 begon met Remote Play en eindigt in Cloud Streaming. Wat een jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtLo4gKxzjkxcw10h4-Y5kyO8HA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0460oCxGD3WzQsjbQsgEU4H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-05 20:15
Iemand nog tips voor een basis sim race setup. Met de controller is het leuk. Maar wil toch een beetje meer comfort. Playseat Challenge word het sowieso. Dit ivm weinig ruimte. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipster
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09-05 14:20
Heeft een ps5 Pro zin voor een OLED tv op 4k@60Hz, of moet je dan ook een nieuwe TV kopen met VRR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
hipster schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:57:
Heeft een ps5 Pro zin voor een OLED tv op 4k@60Hz, of moet je dan ook een nieuwe TV kopen met VRR?
Zou mooi zijn als je scherm VRR heeft + tot 120fps kan.Dan pas haal je alles uit die console.
Heeft je huidige scherm dat niet ja dan mis je dat.

De standaard PS5 is ook al uitgerust met VRR.

Denk dat het in jou geval meer zin heeft om een nieuw scherm te kopen en dan pas een Pro.

[ Voor 16% gewijzigd door jori040 op 22-12-2024 12:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:49

Superkiwi

Hoi doei

eenhoorntje schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:31:
Iemand nog tips voor een basis sim race setup. Met de controller is het leuk. Maar wil toch een beetje meer comfort. Playseat Challenge word het sowieso. Dit ivm weinig ruimte. Iemand tips?
Dat is afhankelijk van je budget. In mijn ervaring is het als volgt:
Logitech is de instap, Thrustmaster is de stap omhoog, Fanatec is waar je heen wil.
Dan is er nog verschil tussen belt driven en direct drive (DD), waarbij laatstgenoemde de beste ervaring geeft. Of je een DD op een Playseat Challenge moet monteren, daar laat ik me niet over uit.

Ik zou je vraag ook zeker eens hier stellen:
Simracing Q&A topic

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 22-12-2024 12:41 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipster
jori040 schreef op zondag 22 december 2024 @ 12:16:
[...]

Zou mooi zijn als je scherm VRR heeft + tot 120fps kan.Dan pas haal je alles uit die console.
Heeft je huidige scherm dat niet ja dan mis je dat.

De standaard PS5 is ook al uitgerust met VRR.

Denk dat het in jou geval meer zin heeft om een nieuw scherm te kopen en dan pas een Pro.
Ik snap deze denkwijze, anderzijds denk ik dat als games strak stabiel op 4k@60hz afgespeeld worden ik visueel tevreden ben. Dat het dan geen echt 4k is maar AI upscaled 4k is me om het even.

Framedrops is de kryptonite voor mij en de Tv zonder VRR, vraag is of de Pro dat uitsluit. Eigenlijk vermoed ik dat Sony nu pas een playstation heeft uitgebracht die een 4k@60hz Tv uit 2016 volledig kan verzadigen. Een nieuwe TV kopen is weer zo'n gedoe, ben erg tevreden met mijn LG E6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
hipster schreef op zondag 22 december 2024 @ 12:43:
[...]

Ik snap deze denkwijze, anderzijds denk ik dat als games strak stabiel op 4k@60hz afgespeeld worden ik visueel tevreden ben. Dat het dan geen echt 4k is maar AI upscaled 4k is me om het even.

Framedrops is de kryptonite voor mij en de Tv zonder VRR, vraag is of de Pro dat uitsluit. Eigenlijk vermoed ik dat Sony nu pas een playstation heeft uitgebracht die een 4k@60hz Tv uit 2016 volledig kan verzadigen. Een nieuwe TV kopen is weer zo'n gedoe, ben erg tevreden met mijn LG E6.
Er is ook niets mis met een LG E6 scherm.

zelf heb ik in mei m'n Sony 2020 scherm verkocht omdat VRR & 120 een must geworden zijn voor mij.Ik ben iemand die performance boven de visuals kiest.En er is niets mis met gamers die het andersom hebben. ;)

Een game als DOOM Eternal is zo geweldig om die in 120fps op je scherm te spelen.

Als ik heel eerlijk ben dan had mijn 2020 scherm zelfs een mooier beeld dan het huidige.Begin van dit jaar stoorde mij bv dat de input lag te hoog was naar mijn zin.

Bleef altijd maar vast houden aan een Sony schermen terwijl de Samsung schermen voor gaming beter uitgerust zijn.Wel lees ik vaak terug dat een LG ook heel goed is maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 23-12-2024 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:31
De nieuwe Helldivers controller ziet er goed uit, helaas heb ik helemaal niks met Helldivers anders had ik hem gekocht.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-05 15:07
hipster schreef op zondag 22 december 2024 @ 12:43:
[...]

Ik ben juist bang dat we nooit meer van 30 fps (wellicht 40 fps) afkomen ongeacht hoe krachtig een systeem is.
Developers kiezen overduidelijk voor eyecandy i.p.v. frame rate. Bij de introductie van de volgdende consolegeneratie zal dat vermoedelijk niet anders zijn. Dan beloven ze weer andere dingen, zoals RT nu, dat viel een beetje tegen t.o.v. wat ze hadden voorgespiegeld.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:35
Vanochtend ‘Death Stranding’ uit mogen spelen (na 40 uur), and what a game it was! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCWxgO7X7e34LEnm9RKYSi99SAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fPL5iOz1C9Y2FZJJhCv8ORqy.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk nu al uit naar deeltje twee. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipster
ariekanari schreef op zondag 22 december 2024 @ 14:22:
[...]

Ik ben juist bang dat we nooit meer van 30 fps (wellicht 40 fps) afkomen ongeacht hoe krachtig een systeem is.
Developers kiezen overduidelijk voor eyecandy i.p.v. frame rate. Bij de introductie van de volgdende consolegeneratie zal dat vermoedelijk niet anders zijn. Dan beloven ze weer andere dingen, zoals RT nu, dat viel een beetje tegen t.o.v. wat ze hadden voorgespiegeld.
Klopt en op een TV met VRR met een grote range is dat ook minder een probleem, op een TV zonder VRR ga je dat wel zien (tearing). Daarom hoop ik dat de Ps5 pro op max Ps5 OG graphics detail (dus zonder de nieuwe features van de Pro GPU mochten die er zijn) gewoon 4k@60hz kan leveren, zodat het ontbreken van VRR op mijn oude tv geen issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Laatst online: 08-05 23:21
In plaats van de Playseat Challenge zou ik ook zeker eens de Next Level Racing Wheel Stand 2.0 overwegen. Stukje stabieler dan de Playseat, makkelijker "instappen" en gewoon je eigen (bureau-)stoel gebruiken in plaats van de campingstoel van de Playseat.

Wat betreft een stuur kun je met een beperkt budget voor een gear driven stuur van Logitech gaan. Een stap omhoog zou bijvoorbeeld de belt driven Thrustmaster T300 zijn. Daarboven wordt Fanatec vaak aangeraden met interessante DD-bundels, maar de QC en klantenservice van Fanatec hebben geen beste reputatie. Ik heb al even niet meer gevolgd hoe ze er financieel voor staan, maar ze hebben niet zo lang geleden te maken gehad met een faillissement, reorganisatie en overname. Daarna heb ik mijn interesse verlegd naar andere aanbieders.

En dan kom je al vrij snel uit bij Moza. Hebben in vrij korte tijd een stevige reputatie opgebouwd met degelijke, goed betaalbare DD-stuurtjes en een omvangrijk ecosysteem. Maar... (Nog) Geen officiële ondersteuning voor de PS4/5. Ze hebben net de R3 uitgebracht die de Xbox ondersteunt, dus mogelijk volgt de PS snel. Vooralsnog kun je een Moza-stuur evt gebruiken met een converter (Mcbazel Brook Wheel Converter), dus extra kosten.

TLTR: ik zou in elk geval een Next Level Racing stand halen met een stuur dat binnen je budget valt. Ook al wordt dat een gear driven Logitech, dan is de beleving al tig keer beter dan met een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

hipster schreef op zondag 22 december 2024 @ 15:04:
[...]

Klopt en op een TV met VRR met een grote range is dat ook minder een probleem, op een TV zonder VRR ga je dat wel zien (tearing). Daarom hoop ik dat de Ps5 pro op max Ps5 OG graphics detail (dus zonder de nieuwe features van de Pro GPU mochten die er zijn) gewoon 4k@60hz kan leveren, zodat het ontbreken van VRR op mijn oude tv geen issue is.
30fps wordt meestal weergegeven als 60Hz met frame doubling.
Maar in geval van een scherm zonder VRR en het punt dat framedrops geminimaliseerd moeten worden zou ik voor de pro gaan puur voor de extra grafische power.
Maar met een TV uit 2016 zou ik wel financieel rekening houden met een uitval daarvan de komende paar jaar......

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 23:45
Ik heb zelf een Playseat Challenge i.c.m. Trustmaster T300 RS GT en ben er prima tevreden mee.

Heb eigenlijk nooit een dergelijke setup overwogen, maar sinds GT7 in VR was ik om. Een Fanatec / DD met een dedicated, niet opklapbaar stoeltje zal ongetwijfeld beter zijn, maar zodra ik een Porsche RSR in VR aan het besturen ben voelt het ook echt alsof ik een Porsche aan het besturen ben.

Ik voel na 2 jaar nog niet de behoefte om te upgraden, maar wellicht in de toekomst ooit nog een keer.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-05 20:15
KlaasjeNL schreef op zondag 22 december 2024 @ 15:31:
[...]

In plaats van de Playseat Challenge zou ik ook zeker eens de Next Level Racing Wheel Stand 2.0 overwegen. Stukje stabieler dan de Playseat, makkelijker "instappen" en gewoon je eigen (bureau-)stoel gebruiken in plaats van de campingstoel van de Playseat.

Wat betreft een stuur kun je met een beperkt budget voor een gear driven stuur van Logitech gaan. Een stap omhoog zou bijvoorbeeld de belt driven Thrustmaster T300 zijn. Daarboven wordt Fanatec vaak aangeraden met interessante DD-bundels, maar de QC en klantenservice van Fanatec hebben geen beste reputatie. Ik heb al even niet meer gevolgd hoe ze er financieel voor staan, maar ze hebben niet zo lang geleden te maken gehad met een faillissement, reorganisatie en overname. Daarna heb ik mijn interesse verlegd naar andere aanbieders.

En dan kom je al vrij snel uit bij Moza. Hebben in vrij korte tijd een stevige reputatie opgebouwd met degelijke, goed betaalbare DD-stuurtjes en een omvangrijk ecosysteem. Maar... (Nog) Geen officiële ondersteuning voor de PS4/5. Ze hebben net de R3 uitgebracht die de Xbox ondersteunt, dus mogelijk volgt de PS snel. Vooralsnog kun je een Moza-stuur evt gebruiken met een converter (Mcbazel Brook Wheel Converter), dus extra kosten.

TLTR: ik zou in elk geval een Next Level Racing stand halen met een stuur dat binnen je budget valt. Ook al wordt dat een gear driven Logitech, dan is de beleving al tig keer beter dan met een controller.
Bedankt, heb ook de xbox series x. Opties genoeg dus. Geen bureau setup hier. Alles in de woonkamer. Heb die stand ook gezien, weet alleen niet of dat zo comfortabel is met de bank of Ikea Poang stoel.

@Denman

Met of zonder vr is dat de beleving die ik ongeveer zoek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

Yonix schreef op zondag 22 december 2024 @ 14:31:
Vanochtend ‘Death Stranding’ uit mogen spelen (na 40 uur), and what a game it was! :D

[Afbeelding]

Kijk nu al uit naar deeltje twee. 8)
oh dan doe ik iets "verkeerd" nu al 32uur er inzitten en nog bij hoofstuk 3. En moet hier ook nog veel doen.
heerlijke kerstvakantie game. Blijf opdrachten aannemen zonder direct progressie te maken :P

Verder toch maar de knoop doorgehakt voor de PS5 pro.
nog mooi eindejaars uitkering ontvangen en deel maar ingezet voor de pro.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
DarkSide schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:16:
[...]

oh dan doe ik iets "verkeerd" nu al 32uur er inzitten en nog bij hoofstuk 3. En moet hier ook nog veel doen.
heerlijke kerstvakantie game. Blijf opdrachten aannemen zonder direct progressie te maken :P

Heb mij vooral op de main story gefocust. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-05 20:09
Ik heb een ps5 disk edition, als ik nu een data overdracht (games) doe naar een ps5 pro digital kan ik dan die games spelen op de ps5 pro digital of moet ik dan eerst een disk drive kopen voor de ps5 pro digital.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 11:38

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

DarkSide schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:16:
[...]

Ik zou je wel willen adviseren om toch verder de main story wat op te pakken. Je krijgt gaandeweg via de mainstory steeds leuker spul om mee te spelen. :) Dat houdt de game en het tempo lekker “fris”.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-12-2024 23:47 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

steenbok schreef op zondag 22 december 2024 @ 23:29:
Ik heb een ps5 disk edition, als ik nu een data overdracht (games) doe naar een ps5 pro digital kan ik dan die games spelen op de ps5 pro digital of moet ik dan eerst een disk drive kopen voor de ps5 pro digital.
Heb je nu de disc nodig om ze te kunnen spelen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
Grozno schreef op maandag 23 december 2024 @ 00:12:
[...]

Heb je nu de disc nodig om ze te kunnen spelen? ;)
Voor de ps5 wel, bedoel je dat je zonder de disk drive geen disk games kunt spelen op ps5 pro. Dat is wel klote zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
steenbok schreef op maandag 23 december 2024 @ 00:19:
[...]

Voor de ps5 wel, bedoel je dat je zonder de disk drive geen disk games kunt spelen op ps5 pro. Dat is wel klote zeg.
Natuurlijk heb je dus disc drive nodig, je heb de spellen toch op disc gekocht(waar over je het heb?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steenbok
Carlos0_0 schreef op maandag 23 december 2024 @ 00:22:
[...]

Natuurlijk heb je dus disc drive nodig, je heb de spellen toch op disc gekocht(waar over je het heb?)
Ik kan dan toch al stellar blade spelen die heb ik digital gekocht en op jacht gaan naar een disk drive. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 17:17
Ik probeer de Helldivers 2 controller te bestellen via PlayStation direct, maar blijkbaar wil Sony mijn geld niet, want "bestellen en betalen" blijft grijs. Meer mensen hier last van, ik ben volgens mij niets vergeten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kekEXwU0R6a7MkikSl_qVurn0Tg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zHvsZpBAJD88RHRE3VKoi8GO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

steenbok schreef op maandag 23 december 2024 @ 00:19:
[...]

Je kunt het klote vinden, maar het is helemaal logisch. Sony gaat natuurlijk niet toestaan dat jij je disc-games dan ineens van de hand kunt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bRuud83 schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:46:
Ik probeer de Helldivers 2 controller te bestellen via PlayStation direct, maar blijkbaar wil Sony mijn geld niet, want "bestellen en betalen" blijft grijs. Meer mensen hier last van, ik ben volgens mij niets vergeten.
[Afbeelding]
Niet via je telefoon doen en de laptop/ tablet eens pakken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 17:17
Carlos0_0 schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:15:
[...]

Niet via je telefoon doen en de laptop/ tablet eens pakken ?
Het is gelukt hoor, mijn adres stond er niet in. Heel suf. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
FrankoNL schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 18:22:
[...]

ik heb ondertussen inderdaad wat problemen voorbij zien komen op sommige plekken zoals: flickering, screen tearing en texture pop-in. maar dit verstoort het algehele plaatje gelukkig niet voor me.

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 23-12-2024 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

steenbok schreef op maandag 23 december 2024 @ 00:37:
[...]

Ik kan dan toch al stellar blade spelen die heb ik digital gekocht en op jacht gaan naar een disk drive. ;(
Als je "oude" ps5 een launch model is wel, als het een slim is zet je de drive gewoon over. De cover van het disk deel is hetzelfde voor de slim en de pro.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steenbok
koboy schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:11:
[...]

Als je "oude" ps5 een launch model is wel, als het een slim is zet je de drive gewoon over. De cover van het disk deel is hetzelfde voor de slim en de pro.
Mijn "oude" ps5 is geen slim model en als alles goed gaat dan kan ik morgen mijn disk drive van bol.com monteren op de ps5 pro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:39
gisteren overstag gegaan, en bij de MM een PS5 Pro meegenomen. Op MP een diskdrive kunnen scoren voor een redelijke prijs. Vandaag alles overzetten en mijn PS5 op MP zetten.

Wat is/zou een gangbare prijs voor een PS5 zijn..

PS: Ik heb een externe SSD, moet ik die opnieuw formatteren als ik deze in de ps5 pro doe. Want dan ben ik alle gegevens kwijt bij opnieuw formatteren!!

[ Voor 25% gewijzigd door harley2009 op 24-12-2024 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
harley2009 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 07:50:

Wat is/zou een gangbare prijs voor een PS5 zijn..
kijk op Marktplaats en sorteer op goedkoopste prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Inderdaad.
Afhankelijk van wat je er bij doet en de staat verschillende prijzen vaak tussen de 250 en 600 euro.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harley2009 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 07:50:
PS: Ik heb een externe SSD, moet ik die opnieuw formatteren als ik deze in de ps5 pro doe. Want dan ben ik alle gegevens kwijt bij opnieuw formatteren!!
Ik weet dat je een interne SSD gewoon kunt overzetten van 1 PS5 naar een andere. Zolang je maar met jezelfde PSN account inlogt dan, zou dat moeten werken (de data is immers geëncypteerd met een sleutel specifiek voor jou). Ik vermoed dat het met een externe SSD hetzelfde is.
Nu ik eraan denk, ben vrij zeker dat dat zal gaan, want je kon ten tijde van de PS5 launch ook gewoon je externe disk van je PS4 gewoon aan je PS5 koppelen.

Dat gezegd zijnde: op een externe schijf (SSD/HDD) staan enkel games zelf, en die kun je dus altijd terug downloaden. Ik zou dus niet over 'gegevens' spreken, want die staan altijd op de interne systeem-SSD. Om die over te hevelen naar een nieuwe PS5 Pro gebruik je best de backup&restore feature onder 'System' in je settings.

[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 24-12-2024 14:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WERIE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3t4nCX-qyAJcl_olsBUexbhFr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JRY8eQWZuagGfoFPp9Jzqe13.jpg?f=fotoalbum_large

Finally…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Oké, waar heb je die gehaald? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WERIE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Yonix schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:55:
[...]

Oké, waar heb je die gehaald? :D
Ali.. ze hebben hem voor de digital en disc variant in de 30th anniversary grey of mat zwart (de mijne) voor 28€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-04 23:16
Hé allemaal,

Ik kan op het forum niet veel nuttigs vinden, en ook niet op Reddit. Hopelijk kan iemand met ervaring antwoord geven.

Ik heb zelf de PS5 waarbij ik veel Hogwarts Legacy en de kleine Roblox met de controller speelt. Voor COD wilde ik graag een toetsenbord en muis gebruiken, liefst draadloos.

Ik heb de Logitech G515 aangeschaft wat echt een geweldige toetsenbord is ook om mee te werken, alleen werkt deze niet op de PS5. Echt super zonde. Nu wil ik het gaan inruilen, maar voor welk model? Liefst draadloos met een soort gelijk toetsen aanslag en kwaliteit als die van de Logitech G515.

Heeft iemand ervaring of tips??

Anders maar de PS5 verkopen en inruilen voor een Xbox serie X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:53
Goedenavond. Is het mogelijk om met een PlayStation tegoedbon hardware te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzie110
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 11:32
Een meelezende tweaker hier, die even de familie-sharing niet helemaal doorgrond.

Situatie: we hebben 2 ps5’s in huis. We hebben drie accounts: mijn account als hoofd familie account en twee kinderaccounts.
Recent Astro’s Bot aangeschaft op mijn account, ervan uitgaande dat de kinderen er dan op beide ps5’s ook mee kunnen spelen. Maar resultaat is nu dat Astro Bot wel op beide ps5’s op mijn account is te spelen, maar slechts op een van de ps5’s op een kinderaccount. Op de andere ps5 moet ik ‘m opnieuw aanschaffen als ik op het kinderaccount zit.

Is hier nog wat aan te doen, zodat het wel op beide gespeeld kan worden op dat kinderaccount?
De ps5’s worden namelijk om beurten gebruikt, omdat de een op de grote tv zit en de andere op een kleinere monitor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-05 23:11
dizzie110 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 20:47:
Een meelezende tweaker hier, die even de familie-sharing niet helemaal doorgrond.

Situatie: we hebben 2 ps5’s in huis. We hebben drie accounts: mijn account als hoofd familie account en twee kinderaccounts.
Recent Astro’s Bot aangeschaft op mijn account, ervan uitgaande dat de kinderen er dan op beide ps5’s ook mee kunnen spelen. Maar resultaat is nu dat Astro Bot wel op beide ps5’s op mijn account is te spelen, maar slechts op een van de ps5’s op een kinderaccount. Op de andere ps5 moet ik ‘m opnieuw aanschaffen als ik op het kinderaccount zit.

Is hier nog wat aan te doen, zodat het wel op beide gespeeld kan worden op dat kinderaccount?
De ps5’s worden namelijk om beurten gebruikt, omdat de een op de grote tv zit en de andere op een kleinere monitor :).
Staat op die betreffende PS5 ook jouw account als primary account?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Recent Astro’s Bot aangeschaft op mijn account, ervan uitgaande dat de kinderen er dan op beide ps5’s ook mee kunnen spelen. Maar resultaat is nu dat Astro Bot wel op beide ps5’s op mijn account is te spelen, maar slechts op een van de ps5’s op een kinderaccount.
Dat is zoals het werkt. Enkel op jouw Primary console kunnen anderen ook jouw games spelen, op andere consoles kan alleen jij ze spelen. Is inderdaad klote want beperkt serieus de mogelijkheden voor 2 PS5s in huis (hoofdreden waarom er hier nog een PS4 is ipv tweede PS5).
Heeft dus ook niets met kinder-accounts vs master-accounts te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pukson schreef op woensdag 25 december 2024 @ 23:31:
[...]
Staat op die betreffende PS5 ook jouw account als primary account?
Veel voorkomende misvatting. Er bestaat niet zoiets als Primary Account. Het is een console die Primary is. En je kan bijgevolg maar op 1 PS5 je games met anderen sharen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Zapato schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 20:40:
Goedenavond. Is het mogelijk om met een PlayStation tegoedbon hardware te kopen?
Ervan uitgaande dat het tegoed op de PlayStation Store geïnd moet worden, nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dizzie110
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 11:32
Twixie schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:50:
[...]

Dat is zoals het werkt. Enkel op jouw Primary console kunnen anderen ook jouw games spelen, op andere consoles kan alleen jij ze spelen. Is inderdaad klote want beperkt serieus de mogelijkheden voor 2 PS5s in huis (hoofdreden waarom er hier nog een PS4 is ipv tweede PS5).
Heeft dus ook niets met kinder-accounts vs master-accounts te maken.
Dank voor je antwoord! Helaas, het is niet anders. Had ik ‘m toch als schijfje moeten kopen, dat werkt wel tussen de twee ps5’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

SjoerdGTI schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 19:50:
Hé allemaal,

Ik kan op het forum niet veel nuttigs vinden, en ook niet op Reddit. Hopelijk kan iemand met ervaring antwoord geven.

Ik heb zelf de PS5 waarbij ik veel Hogwarts Legacy en de kleine Roblox met de controller speelt. Voor COD wilde ik graag een toetsenbord en muis gebruiken, liefst draadloos.

Ik heb de Logitech G515 aangeschaft wat echt een geweldige toetsenbord is ook om mee te werken, alleen werkt deze niet op de PS5. Echt super zonde. Nu wil ik het gaan inruilen, maar voor welk model? Liefst draadloos met een soort gelijk toetsen aanslag en kwaliteit als die van de Logitech G515.

In hoeverre werkt die niet dan? Krijg je een melding bij het opstarten van de PS5 dat je een toetsenbord aangesloten hebt? Als je die G515 aan de PC hangt, werkt die dan ook zonder software?

Ik gebruik een bedraad toetsenbord en een draadloze muis, maar bij mij werkt het zonder problemen. Ik heb een lange USB kabel naar de bank lopen, waar ik een USB hub aan het zitten. Hier zitten de dongle voor de wireless headset in, de dongle voor de muis en bedraad een mechanisch keyboard. Alles werkt.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

Hé allemaal,

In de instellingen van COD omgeschakeld van controller naar muis/keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:10
Het is weer vrijdag, dus dat betekend de nieuwe Let's Talk Playstation.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-05 09:14

Enige optie is om 1 kinder account en 2 volwassenen accounts te hebben en vervolgens op de andere volwassenen account spellen te kopen. Dus niet kopen op je hoofd account. Als ik je situatie goed begrijp. Neem aan dat je niet op een kinder account kan kopen? Of wel?

Edit: laatste stuk niet goed gelezen. Ik dacht dat je bedoelde dat beide kinderen dan kunnen spelen op ieder een ps5 maar dan kan jij weer niet op beide ps5 spelen met je account.

[ Voor 7% gewijzigd door MissMe NL op 28-12-2024 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Sinds kerstavond heb ik de disc drive en wat is het een lelijk gedrocht eronder!

Ik was inmiddels 1,5e maand gewend aan het “slanke” van de ps5 pro en dan is zo’n disc drive eronder wel heel lelijk en funest voor de originele vorm.
Daarnaast lijk ik toch een beetje last gehad te hebben van fomo. Want eigenlijk heb ik (op dit moment) helemaal niet veel op schijf wat ik echt “wil” spelen. Het gros heb ik al uitgespeeld of is inmiddels op ps plus beschikbaar.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Hé allemaal,

https://www.reddit.com/r/...patibility_list_may_2024/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:12
Wordt it takes two in januari weer verwijderd als gratis speelbare game voor Premium?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:56

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
outlandos schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:50:
Wordt it takes two in januari weer verwijderd als gratis speelbare game voor Premium?
Op het moment dat je hem geclaimd hebt kun je hem blijven spelen zolang je PS+ abbo actief is.

Dus elke maand alle PS+ games claimen ('kopen') en dan kun je ze spelen zolang je abbo actief is.

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 29-12-2024 01:07 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Laatst online: 08-05 23:21
Iemand die onderstaande kan toelichten? Als ik mij niet vergis betaal ik €10 voor een upgrade van de PS4- naar de PS5-versie? (Hoewel ik het vreemd vindt dat er €49 wordt aangegeven als oude prijs...)

Voor de upgrade zou ik de originele PS4-versie moeten bezitten, maar die heb ik niet. In de screenshot staat dat ik wel een andere versie bezit. In het verleden heb ik hem wel op disc gehad, maar mijn PS4 Pro heb ik een jaar of 3 geleden al verkocht. Ik snap hem even niet meer. :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_QMXjiohMX4eXPBR5YFZ9HlygA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qVKr33Ka15la4qXNvSyLR6FJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Spel was tijdens covid gratis te claimen. Misschien heb je dat toen gedaan?

Kijk of je de PS4 digitale versie gratis kan downloaden

[ Voor 28% gewijzigd door Ike. op 30-12-2024 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

KlaasjeNL schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:30:
Iemand die onderstaande kan toelichten? Als ik mij niet vergis betaal ik €10 voor een upgrade van de PS4- naar de PS5-versie? (Hoewel ik het vreemd vindt dat er €49 wordt aangegeven als oude prijs...)

Voor de upgrade zou ik de originele PS4-versie moeten bezitten, maar die heb ik niet. In de screenshot staat dat ik wel een andere versie bezit. In het verleden heb ik hem wel op disc gehad, maar mijn PS4 Pro heb ik een jaar of 3 geleden al verkocht. Ik snap hem even niet meer. :?

[Afbeelding]
Als je pech hebt vraagt de console dan nu om de disc van de PS4-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Voor de liefhebber die alleen de 30 anniversary look willen hebben.

https://nl.aliexpress.com...ct=y&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geraedus schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:36:
Voor de liefhebber die alleen de 30 anniversary look willen hebben.

https://nl.aliexpress.com...ct=y&gatewayAdapt=glo2nld
En handig om de gene zonder disc drive te geven, aangezien de console zonder disc drive komt ;)

https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

Ik heb er ook naar zitten kijken, maar ja de ps5 pro staat achter mijn tv.
Aangezien hij net in mijn tv meubel past, maar hij dan redelijk strak staat. en dan ook ze lucht slecht kwijt kan.
Dus ja andere plates het is leuk, maar ik zie hem nu toch al niet staan :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Carlos0_0 op 30-12-2024 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:55
even wat gevoelige info verwijderd :)

Hij is verstuurd. Laat even weten of die goed is aangekomen.

Gr Kevin

[ Voor 54% gewijzigd door BM op 30-12-2024 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:03
k1978 schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:32:
...

Hij is verstuurd. Laat even weten of die goed is aangekomen.

Gr Kevin
@k1978 ik denk niet dat je die track&trace hier wilt delen (inclusief adresgegevens)

[ Voor 21% gewijzigd door Gynnad op 30-12-2024 12:51 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:55
Gynnad schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:51:
[...]

@k1978 ik denk niet dat je die track&trace hier wilt delen (inclusief adresgegevens)
Nee klopt. Fout van mijn kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-05 15:53
Carlos0_0 schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:02:
[...]

En handig om de gene zonder disc drive te geven, aangezien de console zonder disc drive komt ;)

https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

Ik heb er ook naar zitten kijken, maar ja de ps5 pro staat achter mijn tv.
Aangezien hij net in mijn tv meubel past, maar hij dan redelijk strak staat. en dan ook ze lucht slecht kwijt kan.
Dus ja andere plates het is leuk, maar ik zie hem nu toch al niet staan :P.
op ali express staat het er vol mee, zowel digital als met disc plates.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Yonix
WERIE schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:58:
[...]

Ali.. ze hebben hem voor de digital en disc variant in de 30th anniversary grey of mat zwart (de mijne) voor 28€
Afgelopen woensdag besteld en vandaag mogen ontvangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-56oTCNwQpogV3oj8NZajP_nH1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WbMUVPMkOPN2hWLvaalq3Hea.jpg?f=fotoalbum_large

Meteen ook een zwarte DualSense besteld om het af maken. 8)

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/it5OvUsuv6e0spIbK8TYK4-vk4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJnefaSzeD00TlqXP6DNLixM.jpg?f=fotoalbum_large

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cl53euBrMl97D3mIxVS9XtY-i1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMXLImGB5dGAf2ODfj4nVuCa.jpg?f=fotoalbum_large

Hier schiet Sony zichzelf toch echt in de voet, imho. Ik was namelijk best bereid om ‘top dollar’ neer te leggen voor first party faceplates, maar blijkbaar is het voor zo’n groot bedrijf onmogelijk om dergelijke producten tegelijkertijd te lanceren met de console, zelfs dbrand liet het dit keer afweten. :s

Gelukkig is er dan zoiets als AliExpress. Prima kwaliteit en niet van echt te onderscheiden. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iXJ5A5R_9sAJHk6EOIOwkX5vRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2LeGq7OqzTFjpcI69BgwOWOf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 30-12-2024 17:24 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-05 20:21
Mijn beste wensen voor 2025

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdUvu5MWuda5cCKHmpMR-KaDWVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bKxbjTLNC51CnSgFqPxx9I3L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfWXlHkMnNfUQy7CladDBvN1hQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rHCiPQkotC00qm1E27OVAGyb.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Pagina: 1 ... 93 ... 107 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties