Je denkt er echt te makkelijk over.schumi1986 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:51:
[...]
Ik zei een tijdje geleden ook dat devs te lui zijn om een game op 40/60fps te laten draaien en toen kreeg ik hier aardig de wind van voren want oow oow oow wat hebben de devs het tegenwoordig zwaar en wat staan ze onder grote druk
Ben ook nog steeds van mening dat games minimaal een 40/60fps optie in de game moet hebben en dit ook makkelijk zou moeten kunnen. Die 30fps games raak ik niet meer aan.
Verwijderd
DF gaf zelf ook aan dat in het geval van GK slechte optimalisatie het probleem is. Slecht voorbeeld.Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:35:
[...]
En dat zijn voornamelijk slecht geoptimaliseerde games. Gotham Knights gebruikt de cores enorm slecht. Zelfs op pc gebruikt de game nog 90% van de cpu bij een 13900K. Uiteindelijk heeft dat vrij weinig met de cpu zelf te maken, maar meer met het gebruik van de cores. Als je de cores goed gebruikt dan kan je prima nog een tijd met de cpu in de ps5 door.
Verder weet ik eigenlijk niet waar deze discussie heen gaat.
Nee hoor. Dat is speculatie vanuit jouw kant.Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:28:
[...]
Nou ja, je antwoord suggereerde dat 30fps de nieuwe norm gaat worden. Maar dat is alleen maar speculatie en nergens op gebaseerd. Tot nu toe zijn er slechts 4 games 30fps. En dat zijn dus gewoon de uitzonderingen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2024 12:55 ]
Moet ik als consument rekening houden met devs of de devs met de consument?
Ik weet het heel ander verhaal maar kijk naar de Nintendo Switch dat apparaatje uit 2007 heeft op een handvol games na allemaal prima draaiende games en dat komt omdat Nintendo de lat zo hoog legt.
Als Sony en MS aangeven dat elke game een 40/60fps optie moet hebben voordat een game op de console mag verschijnen dan is het zo voor elkaar hoor
[ Voor 14% gewijzigd door schumi1986 op 20-03-2024 13:00 ]
Verwijderd
Dan weet ik niet goed wat je met die opmerking bedoeld. Er worden er alleen maar meer, 1 is ook meer. Er zullen altijd wel uitzonderingen zijn.Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:54:
[...]
Nee hoor. Dat is speculatie vanuit jouw kant.
Verwijderd
Maar de switch draait toch ook genoeg games op 30fps?schumi1986 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:58:
[...]
Moet ik als consument rekening houden met devs of de devs met de consument?
Ik weet het heel ander verhaal maar kijk naar de Nintendo Switch dat apparaatje uit 2007 heeft op een handvol games na allemaal prima draaiende games en dat komt omdat Nintendo de lat zo hoog legt.
Als Sony en MS aangeven dat elke game een 40/60fps optie moet hebben voordat een game op de console mag verschijnen dan is het zo voor elkaar hoor
Ja maar dat past prima bij dat apparaat en kijk eens naar de hardware. Bijna alles draait stabiel op 30fps. Dat is gewoon een harde eis van NintendoVerwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:01:
[...]
Maar de switch draait toch ook genoeg games op 30fps?
Verwijderd
Tja, er zijn slechts 4 voorbeeldenVerwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:54:
[...]
DF gaf zelf ook aan dat in het geval van GK slechte optimalisatie het probleem is. Slecht voorbeeld.
Verder weet ik eigenlijk niet waar deze discussie heen gaat.
Nee joh. Zelfs ToTK heeft consistente framedrops.schumi1986 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:58:
[...]
Devs zijn niet lui, die willen echt wel met alle liefde 60fps inbouwen. Maar als management hogerop zegt dat dit niet gaat gebeuren (vanwege kosten, tijd of noem het maar op), hebben devs daar weinig over te zeggen.schumi1986 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:51:
[...]
Ik zei een tijdje geleden ook dat devs te lui zijn om een game op 40/60fps te laten draaien en toen kreeg ik hier aardig de wind van voren want oow oow oow wat hebben de devs het tegenwoordig zwaar en wat staan ze onder grote druk
Ben ook nog steeds van mening dat games minimaal een 40/60fps optie in de game moet hebben en dit ook makkelijk zou moeten kunnen. Die 30fps games raak ik niet meer aan.
Dat is idd hun analyse. Ze hadden liever gezien op een veel hogere clockfrequentie van de cpu. Eerder richting de 4,5ghz. Wel een vreemde keuze, want de GPU is RDNA 3 met RDNA 4 RT mogelijkheden. Dat is echt wel een grotere upgrade dan alleen meer compute units dan wat de PS4pro in feite was. De GPU lijkt een Radeon 7800XT+ als je de specs er naast legt. Een 7800XT met een Ryzen 5 3600 cpu (ps5 cpu) gaat ook niet lekker werken in je pc.bRuud83 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:07:
[...]
Gisteravond heb ik bijna een uur gekeken naar een Digital Foundry analyse van de gelekte specs van de PS5 Pro. Als ik het goed begrepen heb, is het niet altijd mogelijk 60 fps te halen met de de Pro versie. Vooral CPU heavy games zullen niet zomaar op 60fps kunnen draaien, aangezien de CPU hetzelfde is als de PS5 base versie. Er is een boost mode voor de CPU, waardoor de clockspeed 10% omhoog gaat. Dit is natuurlijk niet genoeg om alle games op 60fps te draaien. Wel is er verbetering op het gebied van Ray Tracing, maar dat is maar net hoeveel waarde je daar aan hecht.
Edit: hahaha, zit nog ff die conclusie van het DF item van de pro te bekijken van gisteren. Alex is vooral benieuwd hoe Sony de PS5pro gaat marketen. 'We said 4K in the first time, but we mean it this time?'
[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 20-03-2024 14:25 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Rockstar heeft nog nooit een GTA op de consoles gereleased met 60fps. Dat is met deel VI dus ook niet te verwachten. Ben al blij als er een 40fps optie mogelijk wordt.kazuka schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:17:
Een GTA VI bijvoorbeeld zie ik niet snel met een 60fps mode komen bij launch volgend jaar. Maar Sony's DLSS equivalent, mits inderdaad zo goed als men speculeert, kan wel helpen om bestaande 60fps modes er beter uit te laten zien, daar verwacht ik nog het meest van met de Pro.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd
De ps5 heeft wel een betere cpu dan de 5 3600. Aangezien de ps5 een 8 core cpu heeft en de 3600 is slechts 6 cores. Eigenlijk is er niet echt een vergelijkbare AMD cpu, ja wellicht de Ryzen 7 3700X. Maar dat is weer oude technologie. De chip die de PS5 gebruikt is echt custom made aangezien er geen vergelijkbare 8 core cpu in het amd assortiment zit.Hulleman schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:56:
[...]
Een 7800XT met een Ryzen 5 3600 cpu (ps5 cpu) gaat ook niet lekker werken in je pc.
Er moeten meer top-games gemaakt worden. Ik vind het allemaal maar erg mager. Enige waarop ik nog wacht is GTA 6. Voorheen vermaakte ik mij altijd goed met COD, BF, FIFA, Assasins Creed etc, maar deze zijn compleet uitgemolken en qua kwaliteit echt verschrikkelijk.
[ Voor 54% gewijzigd door hotymoty op 20-03-2024 14:53 ]
Ah k, DF maakte de vergelijking met een Ryzen 5 3600. Ik had dat verder niet geverifieerd.Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:36:
[...]
De ps5 heeft wel een betere cpu dan de 5 3600. Aangezien de ps5 een 8 core cpu heeft en de 3600 is slechts 6 cores. Eigenlijk is er niet echt een vergelijkbare AMD cpu, ja wellicht de Ryzen 7 3700X. Maar dat is weer oude technologie. De chip die de PS5 gebruikt is echt custom made aangezien er geen vergelijkbare 8 core cpu in het amd assortiment zit.
Omdat in de praktijk de 3600 redelijk vergelijkbaar presteert. De 3700X is sterker.Hulleman schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:13:
[...]
Ah k, DF maakte de vergelijking met een Ryzen 5 3600. Ik had dat verder niet geverifieerd.
Het is niet enkel cores, maar ook clocksnelheid die hoger is op de 3700X (makkelijk >4Ghz) en belangrijker, maar vaak vergeten, de PS5 (en consoles in het algemeen) hebben een kleinere L3 cache. Wat best wat impact heeft op de performance maar vaak verkleind wordt omdat dit een duur onderdeel is van de CPU.
Tevens zijn er 1.5 core gereserveerd voor het OS en achtergrond taken op de PS5. Waardoor er van de 8 cores ineens nog "maar" 6.5 over zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Caayn op 20-03-2024 15:18 ]
Er zijn enorm veel topgames, maar vooral in de indiehoek.hotymoty schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:52:
Er moeten meer top-games gemaakt worden. Ik vind het allemaal maar erg mager. Enige waarop ik nog wacht is GTA 6. Voorheen vermaakte ik mij altijd goed met COD, BF, FIFA, Assasins Creed etc, maar deze zijn compleet uitgemolken en qua kwaliteit echt verschrikkelijk.
Ja ook dat. Hoe gaat Sony dit op de markt zetten? Ik denk vooral op betere RT implementatie inzetten, maar ik vraag me af of de gemiddelde gamer daar iets om geeft en hiervoor 600 Euro (opnieuw) gaat uitgeven.Hulleman schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:56:
[...]
Edit: hahaha, zit nog ff die conclusie van het DF item van de pro te bekijken van gisteren. Alex is vooral benieuwd hoe Sony de PS5pro gaat marketen. 'We said 4K in the first time, but we mean it this time?'
Kan me er wel iets bij voorstellen. 3 times as powerfull as the PS5. Fastest console in the world etc. Genoeg consumenten die daar al op aanhaken.bRuud83 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:28:
[...]
Ja ook dat. Hoe gaat Sony dit op de markt zetten? Ik denk vooral op betere RT implementatie inzetten, maar ik vraag me af of de gemiddelde gamer daar iets om geeft en hiervoor 600 Euro (opnieuw) gaat uitgeven.
Die 33Tflop, dus 3x de tflops van de PS5, is ook wat misleidend. RDNA 3 en de Ampere (nvidia 3000) berekenen het aantal tflops op een andere manier dan dat voor RDN2 en Turing gold. De tflops worden vanaf RDNA3 en Ampere in feite een keer extra verdubbeld, doordat de cores een extra taak uit kunnen voeren. De Tflops qua rekenkracht zijn in feite aan forse inflatie onderhevig om dat te vertalen naar echte performance.
[ Voor 30% gewijzigd door Hulleman op 20-03-2024 15:35 ]
Uiteindelijk zijn er (denk ik) gewoon veel mensen die voor 'de beste' console gaan.
Je zag in het verleden ook mensen naar de slim gaan, dat was een nog veel kleiner verschil.
Je zag in het verleden ook mensen naar de slim gaan, dat was een nog veel kleiner verschil.
[ Voor 36% gewijzigd door ArthurMorgan op 20-03-2024 15:34 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Verwijderd
Wat betreft die 4K is net hoe je het interpreteert, de ps4 pro en ps5 hebben altijd een output in 4K. Maar als mensen Native 4K rendering resolutie van de game gaan verwachten, tja daar hebben veel dure videokaarten nu ook nog steeds moeite mee op de pc.bRuud83 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:28:
[...]
Ja ook dat. Hoe gaat Sony dit op de markt zetten? Ik denk vooral op betere RT implementatie inzetten, maar ik vraag me af of de gemiddelde gamer daar iets om geeft en hiervoor 600 Euro (opnieuw) gaat uitgeven.
Bij de ps4 pro gaven ze ook aan dat deze 2 keer zo krachtig als de base ps4. Dat zullen ze op dezelfde manier hanteren als bij de ps5 pro.
Eens, ook Pokemon heeft wat prestatie problemen maar mag het een keer na 14 jaar? De eerste 10 jaar heeft echt elke grote game zonder problemen gedraaid en dat verdient IMO meer dan lof.Timothy3000 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:37:
[...]
Nee joh. Zelfs ToTK heeft consistente framedrops.
PS5/XSX lopen nu 4 jaar mee en we mogen nu steeds vaker terug van 60FPS terug naar 30FPS. Of nog erger, games die vanaf release een slechte performance hebben en na veel beloftes na 6 maanden nog steeds niet na behoren presteren. De game industrie moet zich schamen.
Je argument is dat Nintendogames top draaien maar dat doen ze niet. Ik snap je punt niet.
Hoelang bestaat de switch volgens jou? 14 jaar? 17 jaar? (je noemt 2007)schumi1986 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:07:
[...]
Eens, ook Pokemon heeft wat prestatie problemen maar mag het een keer na 14 jaar? De eerste 10 jaar heeft echt elke grote game zonder problemen gedraaid en dat verdient IMO meer dan lof.
PS5/XSX lopen nu 4 jaar mee en we mogen nu steeds vaker terug van 60FPS terug naar 30FPS. Of nog erger, games die vanaf release een slechte performance hebben en na veel beloftes na 6 maanden nog steeds niet na behoren presteren. De game industrie moet zich schamen.
De release van de switch was in 2017. Dat was lang en breed nadat de PS4 en Xone uit waren.
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 20-03-2024 16:12 ]
OepsHulleman schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:11:
[...]
Hoelang bestaat de switch volgens jou? 14 jaar? 17 jaar (je noemt 2007)?
De release van de switch was in 2017. Dat was lang en breed nadat de PS4 en Xone uit waren.
Het gaat mij erom dat de Switch altijd een 30fps console is geweest en dat steeds netjes haalt.
Met de PS5/XSX worden we eerst lekker gemaakt met 60/40fps om het na een paar jaar lekker te laten vallen en terug naar 30fps gaan. Zo werkt dat niet hè
Verwijderd
Ik vind het overigens best grappig dat er straks eerder een PS5 pro is dan een nieuwe Nintendo. Wie had dat gedacht een paar jaar terug.
Gebeurt bij de Switch net zo goed. Super Mario Odyssey draait netjes op 60fps en Tears of the Kingdom haalt soms de 30 niet. Hoe durven ze!schumi1986 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:14:
[...]
Oeps![]()
Het gaat mij erom dat de Switch altijd een 30fps console is geweest en dat steeds netjes haalt.
Met de PS5/XSX worden we eerst lekker gemaakt met 60/40fps om het na een paar jaar lekker te laten vallen en terug naar 30fps gaan. Zo werkt dat niet hè
Die nieuwe Switch komt echt een paar jaar te laat voor mijn gevoelVerwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:21:
Ik vind het overigens best grappig dat er straks eerder een PS5 pro is dan een nieuwe Nintendo. Wie had dat gedacht een paar jaar terug.
Reacties al deze geven precies aan waarom er tegenwoordig zoveel gehaaste games uit komen. Het boeit jullie niet meer of het nou 20/30/40 of 60 fps is als de game maar snel in handen is.Raem schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:23:
[...]
Gebeurt bij de Switch net zo goed. Super Mario Odyssey draait netjes op 60fps en Tears of the Kingdom haalt soms de 30 niet. Hoe durven ze!
Maar dat is bij lange na dus niet zo.schumi1986 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:14:
[...]
Verwijderd
Dat is ook pas 4 keer voorgekomen op meer dan 600 games. Dus op zich valt dat echt wel mee.schumi1986 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:07:
[...]
Verwijderd
Daar doe je echt een aanname die volgens mij niet juist is. Aangezien mensen hier heel vaak klagen als die alleen een 30fps mode heeft. Alleen het komt dus niet zo vaak voor op de ps5 (4 keer dus). Daarom lees je er ook bijna niks over hier.schumi1986 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:32:
Reacties al deze geven precies aan waarom er tegenwoordig zoveel gehaaste games uit komen. Het boeit jullie niet meer of het nou 20/30/40 of 60 fps is als de game maar snel in handen is.
Dat was bij BotW als launch game al niet zo. Wat een k*tconsole.Raem schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:23:
[...]
Tears of the Kingdom haalt soms de 30 niet. Hoe durven ze!
Netjes wat ze uit de Switch weten te persen. Daar zit een SoC in die ik als media speler gebruik (nvidia shield). Maar vooral de first party games shinen op dat kleine switch schermpje. Op een 65" 4K tv is het niet best. En er zijn zat third party games die het daglicht op de Switch ook echt niet mochten zien.
[ Voor 39% gewijzigd door Hulleman op 20-03-2024 17:01 ]
Developers bij Nintendo zijn gewoon lui.Hulleman schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:00:
[...]
Dat was bij BotW als launch game al niet zo. Wat een k*tconsole.
Maar het punt is dat het in de toekomst steeds meer gaat voorkomen. En dat moet je niet willen toch? Maar als je daar iets over zegt dan willen sommige dat niet horen hier wat ow wat heeft de game industrie het zwaarVerwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:54:
[...]
Daar doe je echt een aanname die volgens mij niet juist is. Aangezien mensen hier heel vaak klagen als die alleen een 30fps mode heeft. Alleen het komt dus niet zo vaak voor op de ps5 (4 keer dus). Daarom lees je er ook bijna niks over hier.
Ik begrijp het hoor, hier zitten fanboys die alles omarmen maar ik wil gewoon 2-3 games per jaar spelen die echt helemaal af zijn en waar ik een paar maanden van kan genieten. En dat doe ik niet als ik op 30fps slow Motion moet gamen op een 65inch 4K TV.
Misschien iets beter research doen in de games die uitkomen want het merendeel kun je gewoon op 60fps spelen.schumi1986 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:06:
[...]
Maar het punt is dat het in de toekomst steeds meer gaat voorkomen. En dat moet je niet willen toch? Maar als je daar iets over zegt dan willen sommige dat niet horen hier wat ow wat heeft de game industrie het zwaar.
Ik begrijp het hoor, hier zitten fanboys die alles omarmen maar ik wil gewoon 2-3 games per jaar spelen die echt helemaal af zijn en waar ik een paar maanden van kan genieten. En dat doe ik niet als ik op 30fps slow Motion moet gamen op een 65inch 4K TV.
Verwijderd
Maar dat is toch volledig een aanname, want je weet het helemaal niet of games daadwerkelijk alleen 30fps modus hebben in de toekomst. Ik speel de games waar ik het beste de game kan spelen, soms steam deck, soms xbox, soms ps5, soms switch of soms de pc. En soms heb je geen keuze omdat die gelocked zit op 1 platform. Maar de exclusives zijn op de ps5 tot nu toe altijd 60fps geweest. Dragon's dogma 2 kan je weer beter op pc spelen. Ik ben niet gebonden aan een platform.schumi1986 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:06:
[...]
Maar het punt is dat het in de toekomst steeds meer gaat voorkomen. En dat moet je niet willen toch? Maar als je daar iets over zegt dan willen sommige dat niet horen hier wat ow wat heeft de game industrie het zwaar.
Dat denk ik ook wel. De vraag is, hoe veel? :-)ArthurMorgan schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:33:
Uiteindelijk zijn er (denk ik) gewoon veel mensen die voor 'de beste' console gaan.
Voor mij is de pro een dag één aankoop.
www.oldskoolnl.nl
Oké mijn laatst gekochte games,Timothy3000 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:08:
[...]
Misschien iets beter research doen in de games die uitkomen want het merendeel kun je gewoon op 60fps spelen.
-Alan Wake 2 niet stabiel 60FPS
- EA WRC niet stabiel 60FPS
- Company of Heroes 3 niet stabiel 60FPS
En dat doe je goed. Ik ben ook blij dat ik een krachtige PC heb om wat af te wisselenVerwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:08:
[...]
Maar dat is toch volledig een aanname, want je weet het helemaal niet of games daadwerkelijk alleen 30fps modus hebben in de toekomst. Ik speel de games waar ik het beste de game kan spelen, soms steam deck, soms xbox, soms ps5, soms switch of soms de pc. En soms heb je geen keuze omdat die gelocked zit op 1 platform. Maar de exclusives zijn op de ps5 tot nu toe altijd 60fps geweest. Dragon's dogma 2 kan je weer beter op pc spelen. Ik ben niet gebonden aan een platform.
De exclusives zijn steeds weer opnieuw top games op de PS5 daarom is het erg jammer dat al het andere zo ver afwijkt qua kwaliteit.
Verwijderd
EA wrc: Minor drops in some rare situations. Dan mag je toch wel zeggen dat die gewoon stabiel draait.schumi1986 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:13:
[...]
Oké mijn laatst gekochte games,
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2024 17:28 ]
Het is per stage verschillend helaas. Al een paar maanden niet aangeraakt afwachtend op updates.Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:25:
[...]
EA wrc: Minor drops in some rare situations. Dan mag je toch wel zeggen dat die gewoon stabiel draait.
[YouTube: EA Sports WRC Xbox Series S vs. Series X vs. PS5 Comparison | Loading, Graphics & FPS Test]
:strip_exif()/f/image/TX1xtwcdoPewfsyv4mucsVka.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door schumi1986 op 20-03-2024 17:30 ]
Hoe zien jullie hoeveel fps een game draait en of dit stabiel is of niet? Als voorbeeld werd hier Alan Wake 2 genoemd, die heb ik ook gespeeld. Ik heb werkelijk geen idee waar het instabiel is en hoe ik dat kan zien of merken.
doet de series s dan toch maar ff netjes....Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:25:
[...]
EA wrc: Minor drops in some rare situations. Dan mag je toch wel zeggen dat die gewoon stabiel draait.
[YouTube: EA Sports WRC Xbox Series S vs. Series X vs. PS5 Comparison | Loading, Graphics & FPS Test]
Verwijderd
Dat merk je aan de game, door screen tearing (fps loopt niet gelijk met de hz van de tv) of door slow downs, dat je ineens merkt dat de game minder snel reageert (lagere fps heeft een hogere inputlag).Zapato schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:45:
Hoe zien jullie hoeveel fps een game draait en of dit stabiel is of niet? Als voorbeeld werd hier Alan Wake 2 genoemd, die heb ik ook gespeeld. Ik heb werkelijk geen idee waar het instabiel is en hoe ik dat kan zien of merken.
Ik heb een 14k4 monitor, misschien merk ik het daardoor niet.Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:56:
[...]
Dat merk je aan de game, door screen tearing (fps loopt niet gelijk met de hz van de tv) of door slow downs, dat je ineens merkt dat de game minder snel reageert (lagere fps heeft een hogere inputlag).
Verwijderd
Als je het niet merkt heb je waarschijnlijk VRR.Zapato schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 18:18:
[...]
Ik heb een 14k4 monitor, misschien merk ik het daardoor niet.
Geen idee wat een 14K4 monitor is eigenlijk
geen ramp, de meesten zien dat niet, die genieten van hun spel. het zeveren is voor anderen die elkaar alleen maar vermoeien.Zapato schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:45:
Ik vind het pas een probleem als het zoveel optreed dat het storend word.
"literally unplayable" is niet voor niets een meme
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Ik kan op mijn lg tv een fps counter laten zien en kan ik zien hoeveel fps mijn game draait( paar keer groene knopje drukken)Zapato schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:45:
Weet wel niet dat elk merk/model dit kan
Ziet er zo uit
Dat is wel erg makkelijk gezegd. Het is namelijk algemeen bekend dat er mensen zijn die gevoelig zijn voor lage framerate. Bijzonder om het af te doen met zeveren. Het is voor iedereen namelijk anders wanneer het storend begint te worden.Geronimous schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 18:43:
[...]
geen ramp, de meesten zien dat niet, die genieten van hun spel. het zeveren is voor anderen die elkaar alleen maar vermoeien.
[ Voor 8% gewijzigd door schumi1986 op 20-03-2024 19:22 ]
Verwijderd
Nogal een steek naar de mensen die hier een discussie over voeren....Geronimous schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 18:43:
[...]
geen ramp, de meesten zien dat niet, die genieten van hun spel. het zeveren is voor anderen die elkaar alleen maar vermoeien.
"Ik heb er geen last van/merk het niet, dus anderen kunnen er ook geen last van hebben."
Echt net alsof iedereen hetzelfde is.
Ik word misselijk van 30fps, altijd al geweest. Ja ook het spel van mijn avatar/nick. Ik vind het een briljant spel, maar ik vind/vond het op console niet fijn. Heb het er voor over gehad, maar soms wel extra paracetamol geslikt tegen de hoofdpijn na een te lange sessie.
Echt net alsof iedereen hetzelfde is.
Ik word misselijk van 30fps, altijd al geweest. Ja ook het spel van mijn avatar/nick. Ik vind het een briljant spel, maar ik vind/vond het op console niet fijn. Heb het er voor over gehad, maar soms wel extra paracetamol geslikt tegen de hoofdpijn na een te lange sessie.
Verwijderd
Een stabiele framerate draagt voor mij bij aan de immersie. Zeker als je games gewend bent die op een hogere framerate draaien, is het voor mij lastig terugschakelen naar een lagere framerate.
Verwijderd
Geronimous schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 18:43:
[...]
geen ramp, de meesten zien dat niet, die genieten van hun spel. *knip* doe maar niet. Ik vind het pas een probleem als het zoveel optreed dat het storend word.
Vergeet Star Wars: Jedi Survivor niet. Wat een gedrocht qua performance. Speelt na tig updates nog steeds niet helemaal lekkerschumi1986 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:13:
[...]
Oké mijn laatst gekochte games,
Verwijderd
Zit mij wel eens serieus af te vragen hoe mensen hun TV hebben ingesteld, veel TV's hebben namelijk (waaronder Sony) een gamestand, dit zet nagenoeg alle beeldverbeteraars uit om zo games een betere responstijd te geven.Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:25:
[...]
Het uitzetten van Motion interpolation voorkomt het zogenaamde soap opera effect, of letterlijk vertaald vegende beelden.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2024 08:56 . Reden: Tekst aangepast (verbeterd) ]
Gedrocht is wel extreem, vind je niet? Het zat mij totaal niet in de weg in ieder geval.hotymoty schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:31:
[...]
Vergeet Star Wars: Jedi Survivor niet. Wat een gedrocht qua performance. Speelt na tig updates nog steeds niet helemaal lekker
Dat het jou niet in de weg zit, wil niet zeggen dat het wel degelijk een gedrocht was en deels is op technisch gebied. Op consoles is de performance nu wel aardig gefixt, maar op PC is het nog steeds niet goed.Martinspire schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:24:
[...]
Gedrocht is wel extreem, vind je niet? Het zat mij totaal niet in de weg in ieder geval.
Niet perse soepeler te laten draaien, maar responsiever te laten aanvoelen, doordat de input lag (fors) verbeterd. Op mijn oude LG C7 was de gamestand echt niet best. Het beeld was zoveel minder mooi als in de stand waar ik films op keek (technicolor of ISF). Op mijn nieuwe C3 is de gamestand gelukkig wel voorzien van een prima plaatjeVerwijderd schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 07:51:
[...]
Zit mij wel eens serieus af te vragen hoe mensen hun TV hebben ingesteld, veel TV's hebben namelijk (waaronder Sony) een gamestand, dit zet nagenoeg alle beeldverbeteraars uit om zo games soepeler te laten draaien.
Het uitzetten van Motion interpolation voorkomt het zogenaamde soap opera effect, of letterlijk vertaald vegende beelden.
[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 21-03-2024 08:55 ]
Precies. Overdreven gedoe. Ik heb de game op release uitgespeeld. Af en toe wat frame rate issues en soms een crash maar niet onspeelbaar ofzo.Martinspire schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:24:
[...]
Gedrocht is wel extreem, vind je niet? Het zat mij totaal niet in de weg in ieder geval.
Als de game goed is kijk ik door de problemen heen en deze game was voor mij 1 van de betere games van vorig jaar.
Game is me bij release wat te prijzig.Farabi schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:55:
niemand gehyped hier voor rise of the ronin? spel komt morgen uit.
Rise of the Ronin: Ben benieuwd wat deze vandaag in reviews doet.Zag net dat Gamekings al een review[premium] online heeft staan.
Misschien werkt dit met een aangesloten PC, maar met consoles werkt het in ieder geval niet. Dan geeft de tv aan wat de output is van de console, niet van de specifieke game. Daardoor een waardeloze functies voor consoles.Chelseamarre123 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:10:
[...]
Ik kan op mijn lg tv een fps counter laten zien en kan ik zien hoeveel fps mijn game draait( paar keer groene knopje drukken)
Weet wel niet dat elk merk/model dit kan
Ziet er zo uit
[YouTube: Check out this FPS Counter on my new LG 42” 4K OLED TV]
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ja, dat speelde echt voor geen meter. Werd er enorm motion sick van.Hulleman schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:50:
[...]
Dat het jou niet in de weg zit, wil niet zeggen dat het wel degelijk een gedrocht was en deels is op technisch gebied. Op consoles is de performance nu wel aardig gefixt, maar op PC is het nog steeds niet goed.
Maar dat ligt aan de grafische instelling van die gamestand. Dan moet je daar iets aan (laten) doen. Het plaatje moet er even mooi uit kunnen zien als op welke andere stand dan ook op je tv.Hulleman schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:53:
[...]
Niet perse soepeler te laten draaien, maar responsiever te laten aanvoelen, doordat de input lag (fors) verbeterd. Op mijn oude LG C7 was de gamestand echt niet best. Het beeld was zoveel minder mooi als in de stand waar ik films op keek (technicolor of ISF). Op mijn nieuwe C3 is de gamestand gelukkig wel voorzien van een prima plaatje
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ja opzich wel, maar ik wacht denk ik nog tot over een paar maanden. Genoeg te gamen op dit moment.Farabi schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:55:
niemand gehyped hier voor rise of the ronin? spel komt morgen uit.
Verwijderd
Hier ook. Elden Ring en Baldur's Gate 3 staan nog op de backlog, dus ik ben nog wel even zoet. De reviews van Rise of the Ronin spreken me overigens ook niet aan.Dwight84 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:07:
[...]
Ja opzich wel, maar ik wacht denk ik nog tot over een paar maanden. Genoeg te gamen op dit moment.
Welke reviews?Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:10:
[...]
Hier ook. Elden Ring en Baldur's Gate 3 staan nog op de backlog, dus ik ben nog wel even zoet. De reviews van Rise of the Ronin spreken me overigens ook niet aan.
Verwijderd
Heb zojuist de review van Gamekings bekeken en daaruit kan ik al opmaken dat het niet de game voor mij is. Zonde, want de setting spreekt me juist heel erg aan.
Op de consoles viel het nog mee. Op pc was het quasi onspeelbaar.Martinspire schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:24:
[...]
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 12-09 20:31
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Niet de enige, ik wil hem ook heel graag spelen, alleen ben ik nog met flink wat andere games bezig plus privé ook wat drukker, dus kom op dit moment even wat minder aan gamen toe.Farabi schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:24:
ben ik de enige idioot die morgen rise of the ronin hier gaat spelen?
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Lekker reviews zeg voor Ronin. Misschien toch day one.
Moest hier wel enorm om lachen. Is dit een soort De Speld?
https://www.nwtv.nl/263023/reviews/rise-of-the-ronin
Moeilijk of wat ?Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:24:
[...]
Heb zojuist de review van Gamekings bekeken en daaruit kan ik al opmaken dat het niet de game voor mij is. Zonde, want de setting spreekt me juist heel erg aan.
De review is toch best duidelijk waarin de game, naar mening van de betreffende reviewer, te kort schiet?Timothy3000 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:10:
Het staat niet alleen haaks op letterlijk alle andere reviews maar 1 ster is echt lachwekkend.Racing-Paradise schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:29:
[...]
De review is toch best duidelijk waarin de game, naar mening van de betreffende reviewer, te kort schiet?
Verwijderd
Nee, lastig uit te leggen. Ik vind de setting tof, maar op de één of andere manier pakt het me niet. Grafisch vind ik het sowieso erg tegenvallen, dus dat helpt ook niet mee. Alhoewel, er zijn genoeg games die grafisch nog minder zijn en me wél weten te pakken.
Aan de moeilijkheidsgraad ligt het niet. Ik zit nu vol in Elden Ring bijvoorbeeld en loop al heel wat jaartjes mee. Daarnaast is de moeilijkheidsgraad bij Rise of the Ronin ook gewoon aan te passen.
Verwijderd
De beoordeling is misschien een beetje overdreven, maar ik deel zijn mening of ‘gevoel’ wel. Puur op basis van wat ik tot nu toe aan gameplay heb gezien.Timothy3000 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:31:
[...]
Het staat niet alleen haaks op letterlijk alle andere reviews maar 1 ster is echt lachwekkend.
Nou idd. Metacritic een 7,5 en dat is exact wat ik van die game had verwacht. Een 7,5 interpreteer ik in gameland als een oké game met al best wat tekortkomingen.Timothy3000 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:31:
[...]
Het staat niet alleen haaks op letterlijk alle andere reviews maar 1 ster is echt lachwekkend.
Komt wel een keer in PS+
[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 21-03-2024 12:46 ]
Na wat reviews gelezen te hebben komt deze met een mooie pricedrop zeker in huis.
Ik kreeg dat niet voor elkaar. Aan welke settings ik in die gamestand ook zat, het bleef een heel dim plaatje. Dus op de C7 nooit gebruikt en overigens ook niet gemist. Ik ben niet zo gevoelig voor inputlag.Rossi46 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:38:
[...]
Maar dat ligt aan de grafische instelling van die gamestand. Dan moet je daar iets aan (laten) doen. Het plaatje moet er even mooi uit kunnen zien als op welke andere stand dan ook op je tv.
NWTV is ook een belachelijk slechte website. Ik volg ze voor Pokémon Go nieuws, maar de artikels die ze schrijven zijn van bedroevend laag niveau.Timothy3000 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:10:
Te veel games om nog te spelen, maar als ik nog scholier was (maarja dan geen geld he haha) had ik deze meteen gehaald/gevraagd.
Als ik naar de foto kijk is de hoofdredacteur ook 14/15? ..Raem schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:16:
[...]
NWTV is ook een belachelijk slechte website. Ik volg ze voor Pokémon Go nieuws, maar de artikels die ze schrijven zijn van bedroevend laag niveau.
Jammer dat ook Ronin (zelfs PS5 exclusieve) slechte optimalisatie heeft, zeker gezien de grafische kwaliteit van de game…hoe dan
.
Keek uit naar deze game, dat het grafisch onder de maat is kan ik nog mee leven maar slechte performance is een no go.
Keek uit naar deze game, dat het grafisch onder de maat is kan ik nog mee leven maar slechte performance is een no go.
Dit is helaas alleen voor de Amerikaanse markt. Hier hebben we nooit dat Explore dashboard gehad, om wat voor reden dan ook.Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:59:
BIG PS5 UI Home Screen Upgrade: Widgets, Friend Activities, Live Wallpapers & More
[YouTube: BIG PS5 UI Home Screen Upgrade: Widgets, Friend Activities, Live Wallpapers & More]
Verwijderd
Ik had alleen begrepen dat het om een bèta ging, vreemd dat dit niet uitkomt voor de rest van de wereld.kazuka schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:17:
[...]
Dit is helaas alleen voor de Amerikaanse markt. Hier hebben we nooit dat Explore dashboard gehad, om wat voor reden dan ook.
Zojuist naar de eerste gameplay gekeken van Ronin op de YouTube kanaal van TheRadBrad en ben zeer gecharmeerd van het spel. Echter moet ik eerst maar eens Ghost of Tsushima eens uitspelen en dan pas aan Ronin beginnen.Timothy3000 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:03:
Lekker reviews zeg voor Ronin. Misschien toch day one.
Voor de mensen die gameplay video's van Ronin gaan bekijken zou ik adviseren om max 30 minuten te kijken en dan zelf eventueel het spel aanschaffen.
PSN : Geraedus
vandaag bij coolblue eens goed bekeken, net onder de kap zit zoals ik op plaatjes ook zag een opening met de Fan er zichtbaar onder, is dit de reden dat je de fan meer hoort dan bij het oude ( fat ) model?
Playstation netwerk plat. Krijg een ce error en als ik erop Google ben ik niet de enige
Bepaalde services zijn inderdaad down momenteel.Chelseamarre123 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:49:
Playstation netwerk plat. Krijg een ce error en als ik erop Google ben ik niet de enige
https://status.playstation.com/nl-nl
PSN : Geraedus
Maar wat een heerlijke game. geniet gewoon van een gamepje ipv digital foundry uitspelen. De game wereld zou leuker zijn zonder die verschrikkelijke focus op digital foundry boys.hotymoty schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:31:
[...]
Vergeet Star Wars: Jedi Survivor niet. Wat een gedrocht qua performance. Speelt na tig updates nog steeds niet helemaal lekker
Ik werd er compleet motion sick van, dan is genieten er niet echt bij.giantgiantus schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 23:09:
[...]
Maar wat een heerlijke game. geniet gewoon van een gamepje ipv digital foundry uitspelen. De game wereld zou leuker zijn zonder die verschrikkelijke focus op digital foundry boys.
Probeer eens een jaar te gamen zonder op enig internet forum rond te hangen. Ik geef je op een briefje dat veel issues als sneeuw voor de zon verdwijnen.Timothy3000 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:10:
[...]
Ik werd er compleet motion sick van, dan is genieten er niet echt bij.
Nee. Die Star Wars game haperde als een malle. Ik werd daar zeeziek van. Als DF hem niet besproken had was dat niet anders geweest.giantgiantus schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:12:
[...]
Probeer eens een jaar te gamen zonder op enig internet forum rond te hangen. Ik geef je op een briefje dat veel issues als sneeuw voor de zon verdwijnen.
De 1 is er gevoeliger voor dan de ander.
Ik had die problemen al lang voor die tijd. Juist sites als DF helpen mij nu juist die dingen te voorkomen of beslissingen maken die meer bij mijn voorkeuren horen.giantgiantus schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:12:
[...]
Probeer eens een jaar te gamen zonder op enig internet forum rond te hangen. Ik geef je op een briefje dat veel issues als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Ik blijf me echt verbazen over de mentaliteit dat als iemand zelf geen problemen heeft die ook denkt dat anderen dat ook niet kunnen hebben.
Ik ben in de jaren 90 begonnen, met Wolfenstein. Een game die ik nooit goed heb kunnen spelen vanwege hoofdpijn en andere zaken. Terwijl ik het echt een topgame vond voor die tijd. Het heeft me tot dik in de jaren '10 gekost voor ik wist waar ik wel en niet tegen kon met gamen. Juist doordat er toen veel meer op het internet over te lezen was.
Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties