Amos_x schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:04:
[...]
Nu ben ik ook wel genoeg sony 'fanboy', maar dit is iets wat elk bedrijf zou doen in dit geval. Of het nu klopt of niet, al was het maar om aandelen waarde en merk te beschermen. Dus echt veel waarde hecht ik nu ook niet aan zo'n press release.
[...]
Opnieuw, je komt erg vaak over als de persoon die kost wat kost sony moet verdedigen, met linkjes en nietszeggende cijfers. Dit is van het gehalte: "onze appstore heeft 2000000 applicaties".

Terwijl 99% van de gebruikers de tien meest gebruikte apps installeert en daarmee klaar.
Ja, er zijn 'bijna' 200 games. Maar het moet maar net je smaak zijn. Ook veel zaken die voortbouwen op bestaande games (RE en zo). Ik vond RE bvb niet echt lekker spelen in VR. Heel erg stroef, het voelt duidelijk als een soort 'hack' op de 2D games en niet vanaf nul gebouwd voor VR, zoals boneworks, of HL Alyx. Waarom zou ik hier tijd willen in steken dan?
Waar zijn de 'kleine' experiences...? Diorama games, kleine strategy games, table top games, een paar goede pingpong games? Waar zijn de passieve experiences? Diepzee duiken? Apollo 13 (prachtige theme park ride experience, zoiets vind ik echt fijn, je verplaatsen naar ergens waar je normaal geen toegang tot hebt). Waar blijft die ww2 fighter plane game? Waarom steekt sony niet wat geld naar EA toe om die spacefighter game (squadrons) naar PSVR2 te brengen???? Ideale game voor VR? Of maken ze zelf niet zoiets? Waar is wipeout VR?
Hopelijk zetten ze de PSVR2 open naar pc, wat de opening zal zijn voor dat soort kleine experimentele VR, waar je echt geen dikke pc voor nodig hebt.
Wanneer komt er een goede return policy? En nee, dat hoeft zelfs geen 2u te zijn zoals steam. We weten hoe sony is, maak er 20 minuten van? Na een paar slechte aankopen, wil ik in de PSVR2 store echt niets meer uitgeven. VR is zo persoonlijk, reviews en andere ervaringen zijn echt niet zomaar transfereerbaar, wat het voor een 2D game wel kan zijn.
Ik zeg niet dat het een ramp is, of volledig slecht. Maar laten we ook niet doen alsof het PSVR2 platform een bloeiende tuin is voor leuke VR. Ja, er zijn 200 games. Ja, ik heb het ding al maanden niet meer op gehad. Een 6 of 7/10 is echt het maximum wat ik het kan geven. Niet slecht, ook niet goed. En dat kan geen enkel geforceerd hoera verhaal nog goed maken.
Dan lees je toch echt wat je zelf wilt lezen, aangezien ik vaak genoeg kritiek op Sony heb geuit, maar blijkbaar heb je die berichten niet gelezen? De Playstation portal heb ik verkocht door de te hoge inputlag en microstutters, op de steam deck werkt dit beter (Dit werd mij ook niet met dank afgenomen in het portal topic). Lees even terug in dit topic en daar zie je dat ik vaak genoeg kritiek lever op de huidige koers die ze nu varen (Sluiten van kleine studio's, alleen maar remastered en remake games uitbrengen etc).
Maar goed dat je de cijfers niet begrijpt, dat maakt niet uit. Maar noem ze dan niet nietszeggend. Aangezien @
cold_as_ijs ook al had aangegeven dat Sony geen statements mag uitbrengen die niet kloppen, aangezien het een beursgenoteerd bedrijf is. Conclusie is dus dat Takashi Mochizuki onwaarheden in het nieuws brengt. Daarom zeg ik ook neem het met een korreltje zout.
Dat jij de resident evil games als een soort hack ziet daar ben je volgens mij echt 1 van de weinige in. Aangezien deze games in VR enorm gewaardeerd worden door de gebruikers maar ook door de reviews. (Of zijn dit weer nietszeggende cijfers?

) Je noemt verder HL Alyx als vergelijk, maar nergens noem je bijvoorbeeld de Horizon game, die toch echt van de grond is opgebouwd voor de psvr2.
Waar die kleine experiences zijn? Wellicht wat beter zoeken in de store? Er is namelijk gewoon een tabletop game (Demeo), bartender VR, Beat saber, Operation wolf, Pavlov, Ultrawings 2 (WW2 vliegtuig VR game), Tennis on court, Crisis brigade 2, Epic roller coasters (Theme park game), Pistol whip, Switchback vr, Tetris effect, c-smash (Soort ping-pong game), er is echt zoveel te spelen. Alleen blijkbaar ligt het niet in je straatje, dat ligt niet aan het device zelf.
En die passieve games hebben we toch meer dan zat gehad in het begin bij de psvr. Daar is vrijwel iedereen op uitgekeken. Dat was een beetje het aftasten wat VR kan, nu heb je op de psvr2 veel meer echte games.
Ik zoek nou juist die kleine games die ik hierboven al noem, zoals lightning gun games die nu niet meer mogelijk zijn door de komst van platte tv's. Maar lange games zoals Alyx ben ik minder op zoek naar, vooral ook omdat VR voor mij geen vervanger is van het normale gamen, maar meer een extra ervaring.