Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Royy90 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:55:
Vraagje, ik heb sinds afgelopen zomer een ps5 en haal hier veel plezier uit. Nu lijkt er aan het einde van het jaar een ps5 pro te komen. Die wil ik eigenlijk wel gaan halen... mijn vraag is, hoelang zal het dan nog ongeveer duren voor de ps6 komt? Want ik verwacht dat de pro wel een leuk prijskaartje krijgt en om dan binnen 2 jaar alweer een nieuwe ps6 te halen wordt wel een dingetje.
Pin me er niet op vast maar waarschijnlijk 2 jaar, 3 maanden en 37 minuten.

Ik snap de vraag echt niet, daar is onmogelijk antwoord op te geven. De Pro is slechts een gerucht, zeer waarschijnlijk maar alsnog slechts een gerucht . Wie moet dan weten wanneer de PS6 komt?

Ik zou zeggen, kijk naar de PS4, de Pro, de PS5 en de tijd die ertussen zit. Zegt precies niks over de 6, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Vraagje, ik heb sinds afgelopen zomer een ps5 en haal hier veel plezier uit. Nu lijkt er aan het einde van het jaar een ps5 pro te komen. Die wil ik eigenlijk wel gaan halen... mijn vraag is, hoelang zal het dan nog ongeveer duren voor de ps6 komt? Want ik verwacht dat de pro wel een leuk prijskaartje krijgt en om dan binnen 2 jaar alweer een nieuwe ps6 te halen wordt wel een dingetje.
Even mijn glazen bol afstoffen. Oei, kapot gevallen. Nee, kan je niet helpen

Dit weet niemand, heeft ook geen zin om te speculeren. Wil je een pro? Dan koop je een pro. De releasedatum van de pro is zelfs nog niet aangekondigd, en jij wil al weten wanneer de 6 er komt. Als 'ie er al komt want de console markt zit in turbulente wateren. Dogma's van vroeger zijn misschien in de toekomst niet meer zomaar van toepassing.

Het kan best dat de pro pas in 2025 komt om op de hype/golf van GTA 6 te kunnen meeliften.

Hoogstens kan je extrapoleren uit het verleden, op wikipedia zoeken (ps4, pro, ps5) en daarop verder gaan.

Ook kan je bij de release van een ps6 (die waarschijnlijk net zoals de vorige in short supply zal zijn) nog een jaartje doorgamen op een ps5 pro (zoals zovelen ook gedaan hebben deze generatie die een ps4 pro hadden). Of de ps5 pro doorverkopen en door naar een ps6 met minimale inleg. Zoveel mogelijkheden, geen zekerheden en enkel jij kan deze beslissing maken.

Persoonlijk, als de pro een groot voordeel heeft voor GT7 ga ik over. Anders blijf ik bij de ps5 (phat) en ga ik van ps5 naar ps6, net zoals ik van base ps4 naar ps5 ben gegaan voor het beste upgradegevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Royy90 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:01:
[...]

Top! Dan gaan we lekker die ps5+ halen! Sowieso met gta6, maar ook gewoon lekker nog minimaal 3 jaar gamen op de nieuwste en snelste console spreekt mij wel aan.
Zeker, spreekt me ook wel aan. Wel even afhankelijk van de upgrade die het daadwerkelijk wordt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:18
Hulleman schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:03:
[...]

Zeker, spreekt me ook wel aan. Wel even afhankelijk van de upgrade die het daadwerkelijk wordt.
Dat ook... maar verwacht de huidige ps5 nog wel redelijk te kunnen verkopen... dat zie ik dan maar als korting op de pro :P

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Amos_x schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:31:
[...]

En @G_Dragon , als je die games echt zo graag wil spelen, al meerdere jaren, snap ik niet waarom je zo moeilijk blijft doen. 400 euro daar koop je tegenwoordig een HALVE telefoon voor ... 8)7 Koop de hele set, console en games, en verkoop het dan terug 2dehands, hardware en games. Ik zie je nu al minstens een jaar sporadisch terugkomen dat je GoW en Horizon en dergelijke zoooooo graag wil spelen. Het is echt niet onoverkomelijk hoor, het lijkt wel alsof je een huis wil kopen. Console gaming is heel bereikbaar, honderduizenden gamers slagen er in, zelfs tieners met tienerjobs. Dat is net het hele punt van console gaming, dus ik kan me moeilijk voorstellen dat het zo'n existentiële kwestie moet zijn waar weken interfamiliaal overleg moet aan te pas komen.
Daarin heb je ook groot gelijk :), ik kan soms een grote twijfelkont zijn als het op grotere aankopen aankomt en vaak aan de eindstreep koop ik er ook wel een! :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:42
G_Dragon schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:09:
[...]

Daarin heb je ook groot gelijk :), ik kan soms een grote twijfelkont zijn als het op grotere aankopen aankomt en vaak aan de eindstreep koop ik er ook wel een! :D
Niks mis met twijfelen, dan ben je aan het eind dubbel zo zeker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Het is een beetje moeilijk antwoord geven op geruchten en specificaties die nog niet een bevestigd zijn, ik denk persoonlijk dat de hele hype om een PS5 Pro een fan iets is en nog niet realistisch is want de huidige generaties consoles hebben nog een lange weg te gaan. Maar dat is mijn persoonlijke mening, het beste wat jij nu zou kunnen doen is wachten tot de console officieel aangekondigd is en dan kijken wat de beste opties zijn :D.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
rutgergron schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:50:
Waarom zijn veel games die digitaal te koop zijn nog zo asociaal duur €80,- voor GT7.
Volgens mij heb je al heel vaak gewisseld tussen een Xbox en een PS5, dus inmiddels ben je wel bekend met de nadelen van de Digital only console? Je bent wederom niet zo positief voor je aankoop, misschien toch weer bij de buren kijken? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
rutgergron schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:50:
Waarom zijn veel games die digitaal te koop zijn nog zo asociaal duur €80,- voor GT7.
Bel Sony en vraag het zou ik zeggen. Dit is inmiddels een bekend fenomeen bij de PS store. Voor mij dé reden om geen digital only console te kopen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Lief spelen met elkaar AUB.

[ Voor 89% gewijzigd door Linksquest op 18-03-2024 16:26 . Reden: Op de man af het reageren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Hulleman schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:40:
[...]

Bel Sony en vraag het zou ik zeggen. Dit is inmiddels een bekend fenomeen bij de PS store. Voor mij dé reden om geen digital only console te kopen.
De reden dat ik digital only heb gekocht is puur dat ik helemaal klaar ben met al die disks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
rutgergron schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:56:
[...]
De reden dat ik digital only heb gekocht is puur dat ik helemaal klaar ben met al die disks.
Nadeel is dan wel dat je veel meer betaald want digitale games zijn inderdaad duurder. Je had van te voren dan even de PSN store moeten checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Lief spelen met elkaar AUB.

[ Voor 93% gewijzigd door Linksquest op 18-03-2024 16:24 . Reden: Op de man af het reageren ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
Hier ook een digital only en ben zelf best fan! Geen disks en hoesjes meer, niet wachten op de postbode, gewoon lekker kunnen switchen tussen games. De volgende console zal ook weer digital only worden.

Ja je betaald meer voor nieuwe games... maar ook weer niet zoveel(op release dag bedoel ik). Zo heb ik spider-man 2 gewoon gekocht voor de volle mep, maar vraag mij af of je bij een lokale gamezaak veel goedkoper was. Daarnaast ben ik een nieuwe ps5 gebruiker, en met mijn ps+ heb ik gewoon erg veel games die ik nog nooit gespeeld heb. Verder koop ik games die daar niet in staan gewoon in de sale.

Tja, ik kan mijn games niet 2e hand kopen of verkopen, so be it. Ieder zijn ding natuurlijk.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Als ik mijn belastinggeld binnen heb, ga ik er zeker even naar kijken! Bedankt voor deze tip, hoop dat er tegen de tijd nog een grotere prijsdrop zal gaan komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Royy90 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:41:
Ja je betaald meer voor nieuwe games... maar ook weer niet zoveel(op release dag bedoel ik). Zo heb ik spider-man 2 gewoon gekocht voor de volle mep, maar vraag mij af of je bij een lokale gamezaak veel goedkoper was.
Het prijsverschil is zo'n € 15. PS store € 79,99 en op schijfje is het vaak € 64,99. Soms nog ietsje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Hulleman schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:18:
[...]

Het prijsverschil is zo'n € 15. PS store € 79,99 en op schijfje is het vaak € 64,99. Soms nog ietsje goedkoper.
Oke dat is indd nog wel een redelijk verschil dan. Maargoed, ieder zijn voorkeur... stukje financieel vs gemak denk ik.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:00
Ik lees net dat Sony stopt met de VR bril voor PS5. Deze stond nog wel op mijn verlanglijstje, maar nu niet meer. Games zullen er ook niet veel meer bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zapato schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:01:
Ik lees net dat Sony stopt met de VR bril voor PS5. Deze stond nog wel op mijn verlanglijstje, maar nu niet meer. Games zullen er ook niet veel meer bijkomen.
Ik dacht dat je een grap maakte, maar inderdaad.

Sony staakt productie VR-brillen voor PlayStation 5 vanwege slechte verkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na alle ontslagen en aan te geven dat het anders moet ging ik er al van uit dat PS VR de pineut zal zijn. Dat ze de productie maar helemaal stoppen is wel opmerkelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
Volgens mij is stoppen niet helemaal de juiste benaming. Sony zet de productie van de PSVR2 tijdelijk stil omdat het apparaat minder snel verkoopt dan verwacht. Door tegenvallende verkopen zit Sony met meer voorraad dan verwacht, die ze nu dus eerst willen kwijtraken voordat ze nieuwe gaan produceren. Persoonlijk zou ik interesse in het apparaat niet per se laten afhangen van een (tijdelijke) productiestop, maar eerder van een (gebrek aan) ondersteuning/nieuwe games.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 18:33
Productie is tijdelijk stilgelegd. Waarschijnlijk gewoon overproductie geweest.

https://tweakers.net/nieu...mma-7-miljoen-psvr2s.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Ik heb de PSVR2 voor GT7 voornamelijk. Hopelijk houden ze woord en maken ze het ding bruikbaar op pc voor een nieuwe adem/nieuw leven. Dan heb ik toch het gevoel geen paper weight te hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:16:
Na alle ontslagen en aan te geven dat het anders moet ging ik er al van uit dat PS VR de pineut zal zijn. Dat ze de productie maar helemaal stoppen is wel opmerkelijk.
Is dit niet een beetje met alles gebeurt wat een additionele bril vereiste?
De 3D TV's zouden het ook helemaal worden, is ook niets van terecht gekomen.

Had zelf niet de illusie dat dat met de VR brillen anders zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:37:
[...]

Denk dat een paar jaar geleden het apparaat meer aandacht zou blijven krijgen dan in de huidige situatie. Meer aanbod van goede games wat weer zorgt voor meer verkoop. Die ruimte lijkt nu steeds minder te worden voor alles wat niet de massa aanspreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Het is blijkbaar gewoon te duur/risicovol om in deze huidige tijd twee verschillende consoles in de lucht te houden. Ik zie de VR2 dan maar even als separate console. Games verkopen de hardware, maar die games zou juist enorm duur om te maken. Als de afzetmarkt dan klein is, dan wordt het een lastige. Even wat PS5 games porten naar de PSVR2 is blijkbaar ook niet zomaar gedaan. Anders hadden we dat al wel meer gezien. Uiteraard lenen ook niet alle games zich daarvoor, maar wel vreemd dat een F1 game geen PSVR2 ondersteuning heeft en GT 7 wel.

Wel een slecht signaal van Sony hoor. De PS Vita werd al snel de nek omgedraaid, met de VR was het niet heel veel anders en de VR2 lijkt een nog korter leven beschoren. Hopelijk is Sony niet bezig met een dedicated handheld, zoals de geruchten doen vermoeden. Tenzij dat ding lokaal dezelfde software kan draaien als een PS4/PS5 zij het met lagere settings, zou ik die console echt nooit kopen gezien de geschiedenis bij Sony.

[ Voor 28% gewijzigd door Hulleman op 18-03-2024 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

1.7 miljoen verkochte PSVR2 sets vind ik nog niet eens zo gek na een jaar maar het is niet echt een sprong voorwaarts ten opzichte van de eerste headset. First party support is beperkt gebleven tot de Horizon game, GT7 support (die fantastisch is) en Firewall Ultra (die dramatisch was en de studio is nu zelfs opgedoekt).

Het feit dat er ontslagen zijn gevallen bij Firesprite, London Studio is opgeheven en men aan het kijken is naar het compatibel maken van de PSVR2 met PC zijn voor mij ook wel duidelijke signalen dat het ding op life support modus gaat.

Jammer, want de tech is mooi. Er zijn ook genoeg leuke 3rd party games voor beschikbaar maar geen system sellers of hogere budget games. Blijkbaar is Sony at large nog wel altijd geïnteresseerd in VR want zij bieden ook een headset aan die ook een gedeelte van de tech deelt met de PSVR2. Maar wellicht is het op dit moment vooral kijken hoe ze de ROI terug kunnen krijgen voordat de stekker er helemaal uitgaat.

Grappig genoeg doet een apparaat als de Portal het dan weer boven verwachting goed en zelfs de prijzige Edge controller verkoopt goed. Juist apparaten waar ik niet echt hoge verwachtingen van had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:31
Mochten er mensen zijn die graag hun huidige PS5 model willen inruilen voor een slim model, ik zag bij Game Mania flinke inruil korting, zo zou ik voor mijn release model PS5 disk versie nog €129,00 moeten bijbetalen voor een nieuwe Slim met Disk drive, heb je wel weer 2 jaar garantie.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
Linksquest schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:28:
Mochten er mensen zijn die graag hun huidige PS5 model willen inruilen voor een slim model, ik zag bij Game Mania flinke inruil korting, zo zou ik voor mijn release model PS5 disk versie nog €129,00 moeten bijbetalen voor een nieuwe Slim met Disk drive, heb je wel weer 2 jaar garantie.
Ik vind dat best duur voor twee jaar garantie. Zo heel veel kleiner is die slim versie niet. Zou mij iig geen € 129 extra waard zijn tov mijn launch editie. Heb er ook nog de oldskool DBrand cover op zitten, voordat Sony met advocaten begon te dreigen. Zou ik dan ook weer wat voor moeten kopen voor de slimversie. Huppel je zo naar de € 200 toe. Edit: of kun je een slim disc kopen tegen inruil van een digital + € 129? Dan heb ik niks gezegd O-)

haha lol, ff gecheckt op hun site. Dbrand heeft nog geen covers voor de PS5 slim, maar die komen er aan :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCSvueogzS2LdcunzG9rU5Iik8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mGv5PxTUVmgWldcFIPK5BVsf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 18-03-2024 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:37:
[...]

Vlak voordat hij uit zou komen stond ik een beetje in 2 strijd, toen uiteindelijk duidelijk werd dat er geen PlayStation 4 VR games op zouden komen, was voor mij reden genoeg om hem niet te kopen.

Het zou voor 600 Euro best een goede VR bril zijn, maar ik was bang dat hij uiteindelijk toch onder in de la terecht zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
komen uberhaupt nog gold edities van fysieke spellen met alle DLC op de disc deze generatie? het lijkt tegenwoordig allemaal via een voucher te gaan? totaal zonde zo'n hoes en schijf met 'gold' erop, maar die je maar 1x kan gebruiken.

dit was een groot voordeel in het ps4-tijdperk.

[ Voor 35% gewijzigd door Farabi op 18-03-2024 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:55

R.G

Hulleman schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:37:
[...]

Het grote nadeel van het hebben van twee consoles is dat je er maar op één tegelijk kan spelen en je backlog énorm veel groter wordt. Klinkt logisch, maar ik heb het idee dat ik nu nog veel meer tijd tekort kom om te gamen, sinds ik een XSX naast mijn PS5 heb gezet.

Persoonlijk vind ik de Sony Studio games wel tig keer beter dan wat MS te bieden heeft. Maar dat zul je voor jezelf moeten gaan ervaren.
I agree, ik zou zeg maar mijn ps plus willen stoppen, maar ik kan het niet omdat ik zoveel games daarin heb geclaimed over de jaren heen dan zou ik teveel missen om te spelen, dilemma :D _/-\o_ :O en geld uitgegeven aan games. Om dan zomaar de playstation te verlaten vind ik ook weer zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:43:
[...]
haha lol, ff gecheckt op hun site. Dbrand heeft nog geen covers voor de PS5 slim, maar die komen er aan :+
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qy1HdM4msS8JyAm1i-0tgfXAZTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbBG2izsZA89HN2g8hVCx47N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
R.G schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:53:
[...]

I agree, ik zou zeg maar mijn ps plus willen stoppen, maar ik kan het niet omdat ik zoveel games daarin heb geclaimed over de jaren heen dan zou ik teveel missen om te spelen, dilemma :D _/-\o_ :O en geld uitgegeven aan games.
waarschijnlijk precies wat ze hebben uitgedacht op het Sony hoofdkantoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:24:
[...]

Komt van Takashi Mochizuki vandaan. Dan weet je direct dat je het nieuwsbericht met een korreltje zout moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:01:
[...]

Komt van Takashi Mochizuki vandaan. Dan weet je direct dat je het nieuwsbericht met een korreltje zout moet nemen.
Niet dat die naam mij iets zegt :+
Maar ezelsbruggetje is snel gemaakt, als het van Takashi’s Castle afkomt id het waarschijnlijk onzin _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:31
Hulleman schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:43:
[...]

Ik vind dat best duur voor twee jaar garantie. Zo heel veel kleiner is die slim versie niet. Zou mij iig geen € 129 extra waard zijn tov mijn launch editie. Heb er ook nog de oldskool DBrand cover op zitten, voordat Sony met advocaten begon te dreigen. Zou ik dan ook weer wat voor moeten kopen voor de slimversie. Huppel je zo naar de € 200 toe. Edit: of kun je een slim disc kopen tegen inruil van een digital + € 129? Dan heb ik niks gezegd O-)
Ben het wel met je eens, en wilde het ook alleen maar delen voor mensen die hem perse wilde.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:39:
[...]

Niet dat die naam mij iets zegt :+
Maar ezelsbruggetje is snel gemaakt, als het van Takashi’s Castle afkomt id het waarschijnlijk onzin _O-
Die komt heel vaak met nieuws over PlayStation wat uiteindelijk niet blijkt te kloppen. Een week na de launch van de psvr2 gaf die al aan dat het een flop was en dat de verkopen tegenvallen. Kort daarna had Sony de verkoopaantallen bekend gemaakt en bleken ze wel goed te zijn. En zo heeft die heel veel andere dingen waar Sony soms zelf statements uitbrengt om het te weerleggen.

Dat was deze:

nieuws: IDC: Sony verkoopt 270.000 exemplaren PS VR2, prijsverlaging nodig

Later bleek dat het er 600.000 waren in de eerste twee weken:

nieuws: Sony leverde in eerste zes weken rond 600.000 PS VR2's

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2024 00:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Een bescheiden update qua specs had ik ook wel verwacht voor de Pro. Hun eigen AI/ML oplossing PSSR klinkt mij veruit het interessantst. FSR is het niet echt op consoles als de base resolutie al vrij laag is.

Met name dus weer een GPU upgrade net als bij de PS4 Pro, verwacht niet ineens dat alle games die voorheen max 30fps nu 60fps gaan draaien. Daar liggen duidelijk de prioriteiten niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik had wel grote hoop voor de pro. Maar meer/betere RT, of 1440 op 60fps ipv 1080.... nee dan hou ik het gewoon bij de huidige denk ik.

Naja hou ik in elk geval wat geld over voor andere dingen :P Nee, serieus, had iets meer gehoopt. Ben nu wel heel bang de GTA 6 geen 60fps mode gaat krijgen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 00:17:
[...]

Die komt heel vaak met nieuws over PlayStation wat uiteindelijk niet blijkt te kloppen. Een week na de launch van de psvr2 gaf die al aan dat het een flop was en dat de verkopen tegenvallen. Kort daarna had Sony de verkoopaantallen bekend gemaakt en bleken ze wel goed te zijn. En zo heeft die heel veel andere dingen waar Sony soms zelf statements uitbrengt om het te weerleggen.

Dat was deze:

nieuws: IDC: Sony verkoopt 270.000 exemplaren PS VR2, prijsverlaging nodig

Later bleek dat het er 600.000 waren in de eerste twee weken:

nieuws: Sony leverde in eerste zes weken rond 600.000 PS VR2's
Heeft Sony ondertussen de productie van die vr2 niet stopgezet omdat ze niet meer verkopen en ze er nog zo’n 400.000 op de plank hebben liggen?

Ze hebben dat ding sowieso uitgebracht om meteen weer te sterven. 0 game support. Nu gaan ze hem ook naar pc brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
No buy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankoNL schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:03:
[...]

Heeft Sony ondertussen de productie van die vr2 niet stopgezet omdat ze niet meer verkopen en ze er nog zo’n 400.000 op de plank hebben liggen?

Ze hebben dat ding sowieso uitgebracht om meteen weer te sterven. 0 game support. Nu gaan ze hem ook naar pc brengen
Dat is nu precies door die Takashi Mochizuki in de wereld geholpen als gerucht. Daar gaat het hierboven ook over, waar ik op reageer dat dit nieuwsbericht met een korreltje zout genomen moet worden. Even een paar berichten terug lezen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:12:
[...]

Dat is nu precies door die Takashi Mochizuki in de wereld geholpen als gerucht. Daar gaat het hierboven ook over, waar ik op reageer dat dit nieuwsbericht met een korreltje zout genomen moet worden. Even een paar berichten terug lezen ;-)
Ahhh zo :) Vandaar.

Maar goed, doet er nog steeds niet aan af dat Sony er kwa game support echt een zooitje van maakt.

EDIT: Ik zie nu dat hij voor bloomberg schrijft. Dat is nou niet zomaar een of andere vage nieuwsite. Zal dus heus wel in de richting zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door FrankoNL op 19-03-2024 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FrankoNL schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:21:
[...]

Ahhh zo :) Vandaar.

Maar goed, doet er nog steeds niet aan af dat Sony er kwa game support echt een zooitje van maakt.

EDIT: Ik zie nu dat hij voor bloomberg schrijft. Dat is nou niet zomaar een of andere vage nieuwsite. Zal dus heus wel in de richting zitten.
Hij zit echt nooit in de richting. Hij heeft echt iets tegen Sony. Heel internet staat vol over die gast, waarom hij nog voor Bloomberg werkt is mij echt een raadsel. Al zijn geruchten over Sony bleken niet te kloppen.

Ik heb hierboven bijvoorbeeld een voorbeeld gegeven van cijfers die echt compleet niet klopte. (Hij gaf aan dat psvr2 in het begin een flop was en had het over 270K units. Officiële cijfers gaven aan dat het 600K was...).

Genoeg artikelen over deze man te vinden:

https://www.reddit.com/r/...rt_of_sony_slashing_psvr/

https://www.sonyalpharumo...rg-news-about-sony-wrong/

Sony heeft zelfs statements uitgebracht om hem te ontkrachten: https://www.gamesindustry...s5-production-by-4m-units

Qua game support vind ik het zelf wel meevallen eerlijk gezegd. (Bijna 200 games zijn er nu verkrijgbaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
cold_as_ijs schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:24:
[...]

PSVR is nu ook tijdelijk in korting op amazon.nl 468 euro!! :P

https://www.amazon.nl/Pla...0a-21&ascsubtag=216196900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:49:
[...]

Sony heeft zelfs statements uitgebracht om hem te ontkrachten: https://www.gamesindustry...s5-production-by-4m-units
Nu ben ik ook wel genoeg sony 'fanboy', maar dit is iets wat elk bedrijf zou doen in dit geval. Of het nu klopt of niet, al was het maar om aandelen waarde en merk te beschermen. Dus echt veel waarde hecht ik nu ook niet aan zo'n press release.
Qua game support vind ik het zelf wel meevallen eerlijk gezegd. (Bijna 200 games zijn er nu verkrijgbaar).
Opnieuw, je komt erg vaak over als de persoon die kost wat kost sony moet verdedigen, met linkjes en nietszeggende cijfers. Dit is van het gehalte: "onze appstore heeft 2000000 applicaties". *O* Terwijl 99% van de gebruikers de tien meest gebruikte apps installeert en daarmee klaar.

Ja, er zijn 'bijna' 200 games. Maar het moet maar net je smaak zijn. Ook veel zaken die voortbouwen op bestaande games (RE en zo). Ik vond RE bvb niet echt lekker spelen in VR. Heel erg stroef, het voelt duidelijk als een soort 'hack' op de 2D games en niet vanaf nul gebouwd voor VR, zoals boneworks, of HL Alyx. Waarom zou ik hier tijd willen in steken dan?

Waar zijn de 'kleine' experiences...? Diorama games, kleine strategy games, table top games, een paar goede pingpong games? Waar zijn de passieve experiences? Diepzee duiken? Apollo 13 (prachtige theme park ride experience, zoiets vind ik echt fijn, je verplaatsen naar ergens waar je normaal geen toegang tot hebt). Waar blijft die ww2 fighter plane game? Waarom steekt sony niet wat geld naar EA toe om die spacefighter game (squadrons) naar PSVR2 te brengen???? Ideale game voor VR? Of maken ze zelf niet zoiets? Waar is wipeout VR?

Hopelijk zetten ze de PSVR2 open naar pc, wat de opening zal zijn voor dat soort kleine experimentele VR, waar je echt geen dikke pc voor nodig hebt.

Wanneer komt er een goede return policy? En nee, dat hoeft zelfs geen 2u te zijn zoals steam. We weten hoe sony is, maak er 20 minuten van? Na een paar slechte aankopen, wil ik in de PSVR2 store echt niets meer uitgeven. VR is zo persoonlijk, reviews en andere ervaringen zijn echt niet zomaar transfereerbaar, wat het voor een 2D game wel kan zijn.

Ik zeg niet dat het een ramp is, of volledig slecht. Maar laten we ook niet doen alsof het PSVR2 platform een bloeiende tuin is voor leuke VR. Ja, er zijn 200 games. Ja, ik heb het ding al maanden niet meer op gehad. Een 6 of 7/10 is echt het maximum wat ik het kan geven. Niet slecht, ook niet goed. En dat kan geen enkel geforceerd hoera verhaal nog goed maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Amos_x schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:04:
[...]

Nu ben ik ook wel genoeg sony 'fanboy', maar dit is iets wat elk bedrijf zou doen in dit geval. Of het nu klopt of niet, al was het maar om aandelen waarde en merk te beschermen. Dus echt veel waarde hecht ik nu ook niet aan zo'n press release.

[...]
Je mag er dan wel geen waarde aan hechten, maar Sony mag dit soort press releases niet uitbrengen als ze niet kloppen. Dan krijg je namelijk de beurswaakhonden achter je aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:31
Moet nog even hard nadenken over de pro. Gezien ik nog geen 5 heb leek het me een done deal. Maar idd 4k 60 was dan wel iets wat ik verwachtte. Allerbelangrijkste voor mij is het formaat en...gezien ze de specs verhogen verwacht ik niet dat het apparaat veel kleiner gaat worden.
Ik vind de huidige gewoon te groot, en mja het uiterlijk is ook 'niet helemaal mijn ding' hoe wel eerlijk is eerlijk, de slim is wsl iig genoeg kleiner gemaakt om in mijn tv meubel te passen en mogelijk de vanilla eigenlijk ook nog wel....

Ben ook benieuwd of de huidige ps5 de 550 adviesprijs blijft houden zodra de pro uit is. Mocht die zakken naar 450 en de pro naar 550 gaan (denk niet bij launch maar mogelijk met black friday of jaartje later ofzo?) kan het zijn dat ik nog wel 'toesla'.

Want ja, gezien ik alle andere (non portable, non vr) playstation consoles heb moet die 5 er natuurlijk ook nog wel een keertj bij (8>
Oh en de nieuwe Truxton, de killer exclusive voor mij (iets met retro/arcade gamer vs grote verhalende ((semi)) open world games speler :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Sagat schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:19:

Ben ook benieuwd of de huidige ps5 de 550 adviesprijs blijft houden zodra de pro uit is. Mocht die zakken naar 450 en de pro naar 550 gaan (denk niet bij launch maar mogelijk met black friday of jaartje later ofzo?) kan het zijn dat ik nog wel 'toesla'.
De huidige staat vaak genoeg aan 449. Nu ook weer op amazon.de. Er is vorig jaar zelfs een hele periode geweest dat de phat ook aan 469 stond. Beide disc versies. Dus geen excuses.

En die obsessie met 4k60, tja, daar heb je enkel jezelf mee. En als een pro 4k60 zou doen, dan zal het zijn dat je console niet wil want het doet geen 8k120. En zo blijven we bezig.

Typisch voor consoles, de plaatjes 'verkopen' de games. Devs gaan steeds voor de grootste fidelity gaan, want daar kan de beste marketing voor gemaakt worden, nog steeds. Dus als de performance envelope er is, zal er vaak terug gevallen worden op 4k30, en die extra 'marge' opvullen met effects en andere graphics dingetjes. En zo blijven we bezig.

Je kan namelijk elke game op 4k60 draaien als je het maar kaal genoeg gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sagat
Amos_x schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:28:
[...]

De huidige staat vaak genoeg aan 449. Nu ook weer op amazon.de. Er is vorig jaar zelfs een hele periode geweest dat de phat ook aan 469 stond. Beide disc versies. Dus geen excuses.

En die obsessie met 4k60, tja, daar heb je enkel jezelf mee. En als een pro 4k60 zou doen, dan zal het zijn dat je console niet wil want het doet geen 8k120. En zo blijven we bezig.

Typisch voor consoles, de plaatjes 'verkopen' de games. Devs gaan steeds voor de grootste fidelity gaan, want daar kan de beste marketing voor gemaakt worden, nog steeds. Dus als de performance envelope er is, zal er vaak terug gevallen worden op 4k30, en die extra 'marge' opvullen met effects en andere graphics dingetjes. En zo blijven we bezig.

Je kan namelijk elke game op 4k60 draaien als je het maar kaal genoeg gemaakt.
Nou het 'excuus' is dat ik wil zien wat de form factor van de pro word...? Dus vorige aanbiedingen waren daardoor tot nu toe niet interessant voor mij.

8k ook niet, gezien mijn 2019 pauper oled maar 4k doet _O-

En zoals gezegd ben ik retrogamer, weet niet of jij de n64 hebt meegemaakt maar het hoeft dus echt geen 60fps te zijn MAAR als sony een bleeding edge pro console uitbrengt is dat wel iets wat ik dan verwacht.
Mogelijk niet realistisch maar het heeft impact op mijn beslissing om te kopen en tegen welke prijs.

Wel eens met je opmerking over kale games, was 'the tourist' niet de eerste 8k game? Meen zoiets gezien te hebben bij DF 'al weer enige tijd terug'.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:05
ArthurMorgan schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:50:
Ik had wel grote hoop voor de pro. Maar meer/betere RT, of 1440 op 60fps ipv 1080.... nee dan hou ik het gewoon bij de huidige denk ik.
Helemaal mee eens, 60fps op hogere resolutie modus had in de top van de prioriteiten moeten staan, het wordt gewoon tijd dat 30fps uitgefaseerd moet worden.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:31
Allemaal leuk dat die Pro eraan komt, maar ik vind het aanbod qua tripple A games echt te dun. Ik heb tot nu toe maar 3 games gespeeld die ik de moeite waard vond. Valt best tegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:45:
[...]

8k ook niet, gezien mijn 2019 pauper oled maar 4k doet _O-
Hier ook een 4K OLED uit 2019, maar zie tot nu toe nog geen enkele reden om over te stappen op een 2024 model, lang verhaal kort is dat ik nog niets mis.

Benieuwd wat jouw pauper OLED dan is en wat je nu precies mist ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:53

JSchut

.....

Als hij een wat traditionelere look heeft dan ruil ik mijn day 1 phat wel in.

Eigenlijk ga ik het sowieso wel doen :D

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:52:
[...]

Hier ook een 4K OLED uit 2019, maar zie tot nu toe nog geen enkele reden om over te stappen op een 2024 model, lang verhaal kort is dat ik nog niets mis.

Oled is de extra centen echt wel waard, onze tv komt ook uit 2019 en mist alleen HDMI 2.1 waardoor ik een aantal functies mis. Toen wij onze Sony KD-55AG8 Oled net een maand hadden kwamen ze met deze nieuwe HDMI 2.1, je kan je voorstellen dat ik toen wel even baalde. Maar dat is het enige waardoor ik nog wel is twijfel om over te gaan, maar we hebben bij series / films en spellen nog steeds elke keer weer het wauw effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JSchut schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:53:

Heb een stille hoop dat hij (ongeveer) formaat krijgt van de PS 4 slim _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUosWJD7KH2y2fPwcDoGXaKVTuA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F0tvh9004ShOiVuRlXKKkRkg.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
JSchut schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:53:

Ik twijfel nog wel heel erg. Gister weer een lang item van DF over de Pro bekeken. Zij zijn best wel sceptisch, aangezien het een enorm waterhoofd wordt, net zoals de PS4Pro. De CPU van de PS5 is in genoeg games nu al een bottleneck en de reden dat er 30fps caps zijn. Dat ga je niet oplossen door er een 3x zo krachtige GPU (33tflops) tegen aan te smijten. Het was beter geweest als de CPU een forsere snelheidsupgrade had gekregen en de GPU maar 2x zo krachtig was geweest. DF verwacht ook niet dat de 30fps games op de PS5 nu op 60fps kunnen draaien op de Pro.

RT is ook enorm zwaar voor de CPU, dus ook daar verwachten ze geen wonderen, ook al wordt de GPU tot wel 4x zo snel met RT als de PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

G_Dragon schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:54:
[...]

Oled is de extra centen echt wel waard, onze tv komt ook uit 2019 en mist alleen HDMI 2.1 waardoor ik een aantal functies mis. Toen wij onze Sony KD-55AG8 Oled net een maand hadden kwamen ze met deze nieuwe HDMI 2.1, je kan je voorstellen dat ik toen wel even baalde. Maar dat is het enige waardoor ik nog wel is twijfel om over te gaan, maar we hebben bij series / films en spellen nog steeds elke keer weer het wauw effect.
Hey, ook een Sony liefhebber :) Wij hebben de AG9, dus ook geen 2.1 maar dat zal ik echt niet missen voor het gamen, temeer omdat;

PlayStation 5 haalt lagere maximale bandbreedte van 32Gbit/s via HDMI 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:06:
[...]

Hey, ook een Sony liefhebber :) Wij hebben de AG9, dus ook geen 2.1 maar dat zal ik echt niet missen voor het gamen, temeer omdat;

Die bandbreedte van de PS5 maakt niet uit om gebruik te kunnen maken van de 4K120hz mogelijkheden van de console. Ik heb sinds kort een HDMI 2.1 tv en ik ben erg blij dat ik in veel Sony games eindelijk de 40fps mode kan gebruiken. Echt een gamechanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:10:
[...]

Die bandbreedte van de PS5 maakt niet uit om gebruik te kunnen maken van de 4K120hz mogelijkheden van de console. Ik heb sinds kort een HDMI 2.1 tv en ik ben erg blij dat ik in veel Sony games eindelijk de 40fps mode kan gebruiken. Echt een gamechanger.
Je ziet echt dag en nacht verschil zeg maar, van 30 naar 40fps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
hotymoty schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:51:
Allemaal leuk dat die Pro eraan komt, maar ik vind het aanbod qua tripple A games echt te dun. Ik heb tot nu toe maar 3 games gespeeld die ik de moeite waard vond. Valt best tegen
Ja same. En dan is het merendeel ook nog eens op PS4 te spelen. En er is ook niet bijster veel exclusive boeiends op komst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:10:
[...]

Overigens werkt die 40fps modus ook op 120hz televisies die geen HDMI 2.1 hebben, echter heb je dan maximaal 1080P output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:54

DarkSide

theres no place like ::1

Hulleman schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:01:
[...]

Ik twijfel nog wel heel erg. Gister weer een lang item van DF over de Pro bekeken. Zij zijn best wel sceptisch, aangezien het een enorm waterhoofd wordt, net zoals de PS4Pro. De CPU van de PS5 is in genoeg games nu al een bottleneck en de reden dat er 30fps caps zijn. Dat ga je niet oplossen door er een 3x zo krachtige GPU (33tflops) tegen aan te smijten. Het was beter geweest als de CPU een forsere snelheidsupgrade had gekregen en de GPU maar 2x zo krachtig was geweest. DF verwacht ook niet dat de 30fps games op de PS5 nu op 60fps kunnen draaien op de Pro.

RT is ook enorm zwaar voor de CPU, dus ook daar verwachten ze geen wonderen, ook al wordt de GPU tot wel 4x zo snel met RT als de PS5.
idd. Eerst dacht ik die moet er komen. Maar wil nu wel even wachten op de reviews en wat het echt gaat opleveren.

ben zelf een quality mode gamer. Dus zou graag meer RT, details, grasprietjes, etc willen zien,
En dat mag op 40fps mode en met goede upscaling techniek.

Als Alan Wake 2 bv een "enorme" kwaliteits boost krijgt en meer van dit soort games.
Dan is het een no brainer.
Als het echt nog een grote bottleneck wordt waar meer potentie uit te halen was. Dan wacht ik nog wel even,

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:06:
[...]

Nou.. niet direct een Sony fan om heel eerlijk te zijn, wij zijn toen naar de Mediamarkt gegaan omdat we een nieuwe tv wouden en hebben advies gevraagd. Wouden het beste en mooiste scherm, daar werd ons verteld dat LG dat heeft met Oled. Sony had de LG schermen in hun tv's met een Android TV besturingssysteem wat ik echt perfect vond. Helaas werkt het besturingssysteem van deze tv niet meer geweldig en is het heel sloom, dat is de reden waarom we een Chromecast 4K hebben aangesloten.

Er gaat nog wel een Playstation 5 komen in de toekomst zoals je misschien al had gelezen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:52:
[...]

offtopic:
:+

Maar als ik echt in de kleine dieren misbruik mode ga, vrr/bfi (vrr twijfel ik zelfs over...tis een c9)? Maar gezien ik dat absoluut niet mis denk ik dat ik nog wel paar jaartjes voor uit kan. Insteek vooraf was jaartje of 10, tenzij er echt gigantische technologische doorbraken komen die ik moet hebben....maar over het algemeen ben ik redelijk geduldig.

Om het terug naar een ps5 pro te brengen, mogelijk is juist vrr een van de zaken die beter word of meer profijt heeft van de extra horsepower.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

G_Dragon schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:17:
[...]

Helaas werkt het besturingssysteem van deze tv niet meer geweldig en is het heel sloom, dat is de reden waarom we een Chromecast 4K hebben aangesloten.
Android TV's worden op den duur traag, maar daar is een trucje voor ;)

Aanzetten en de aan/uit knop van de AB net zolang vasthouden totdat de TV uitvalt, loslaten en de TV zal weer aanspringen, de cache is geleegd en je zal snel het verschil bemerken.

Dit wel op eigen risico natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:23:
[...]

Android TV's worden op den duur traag, maar daar is een trucje voor ;)

Aanzetten en de aan/uit knop van de AB net zolang vasthouden totdat de TV uitvalt, loslaten en de TV zal weer aanspringen, de cache is geleegd en je zal snel het verschil bemerken.

Dit wel op eigen risico natuurlijk :)
Thanks! Maar we zijn nu heel erg blij met onze Chromecast die een stuk makkelijker even opnieuw opstart en daarna weer als nieuw werkt :P.

Ik speel dan op Xbox en daar heb ik een vaste vriendengroep, waarvan iemand wel HDMI 2.1 heeft. Bij bijvoorbeeld Hogwarts Legacy hoorde ik hem nooit klagen over kleine framedrops, maar ik had er wel veel last van. Dit uitgezocht op het internet, bleek het toch die VRR optie te zijn die ervoor zorgt dat je spel toch net even die extra boost krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat
Timothy3000 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:14:
[...]

Ja same. En dan is het merendeel ook nog eens op PS4 te spelen. En er is ook niet bijster veel exclusive boeiends op komst.
Moet zeggen dat juist de bc met ps4 games die sowieso sneller laden en soms ook performance patches hebben voor mij een grote meerwaarde zijn om toch voor de ps5 te gaan. En ja als games zowel op de ps4 en de ps5 zijn zal ik normaliter dan liever de ps5 versie willen spelen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Sagat schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:29:
[...]

Moet zeggen dat juist de bc met ps4 games die sowieso sneller laden en soms ook performance patches hebben voor mij een grote meerwaarde zijn om toch voor de ps5 te gaan. En ja als games zowel op de ps4 en de ps5 zijn zal ik normaliter dan liever de ps5 versie willen spelen.
Ja, same hoor. Maar in de Pro zie ik met de huidige berichtgeving geen meerwaarde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Amos_x schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:04:
[...]

[...]

Opnieuw, je komt erg vaak over als de persoon die kost wat kost sony moet verdedigen, met linkjes en nietszeggende cijfers. Dit is van het gehalte: "onze appstore heeft 2000000 applicaties". *O* Terwijl 99% van de gebruikers de tien meest gebruikte apps installeert en daarmee klaar.

Ja, er zijn 'bijna' 200 games. Maar het moet maar net je smaak zijn. Ook veel zaken die voortbouwen op bestaande games (RE en zo). Ik vond RE bvb niet echt lekker spelen in VR. Heel erg stroef, het voelt duidelijk als een soort 'hack' op de 2D games en niet vanaf nul gebouwd voor VR, zoals boneworks, of HL Alyx. Waarom zou ik hier tijd willen in steken dan?

Waar zijn de 'kleine' experiences...? Diorama games, kleine strategy games, table top games, een paar goede pingpong games? Waar zijn de passieve experiences? Diepzee duiken? Apollo 13 (prachtige theme park ride experience, zoiets vind ik echt fijn, je verplaatsen naar ergens waar je normaal geen toegang tot hebt). Waar blijft die ww2 fighter plane game? Waarom steekt sony niet wat geld naar EA toe om die spacefighter game (squadrons) naar PSVR2 te brengen???? Ideale game voor VR? Of maken ze zelf niet zoiets? Waar is wipeout VR?

Hopelijk zetten ze de PSVR2 open naar pc, wat de opening zal zijn voor dat soort kleine experimentele VR, waar je echt geen dikke pc voor nodig hebt.

Wanneer komt er een goede return policy? En nee, dat hoeft zelfs geen 2u te zijn zoals steam. We weten hoe sony is, maak er 20 minuten van? Na een paar slechte aankopen, wil ik in de PSVR2 store echt niets meer uitgeven. VR is zo persoonlijk, reviews en andere ervaringen zijn echt niet zomaar transfereerbaar, wat het voor een 2D game wel kan zijn.

Ik zeg niet dat het een ramp is, of volledig slecht. Maar laten we ook niet doen alsof het PSVR2 platform een bloeiende tuin is voor leuke VR. Ja, er zijn 200 games. Ja, ik heb het ding al maanden niet meer op gehad. Een 6 of 7/10 is echt het maximum wat ik het kan geven. Niet slecht, ook niet goed. En dat kan geen enkel geforceerd hoera verhaal nog goed maken.
Dan lees je toch echt wat je zelf wilt lezen, aangezien ik vaak genoeg kritiek op Sony heb geuit, maar blijkbaar heb je die berichten niet gelezen? De Playstation portal heb ik verkocht door de te hoge inputlag en microstutters, op de steam deck werkt dit beter (Dit werd mij ook niet met dank afgenomen in het portal topic). Lees even terug in dit topic en daar zie je dat ik vaak genoeg kritiek lever op de huidige koers die ze nu varen (Sluiten van kleine studio's, alleen maar remastered en remake games uitbrengen etc).

Maar goed dat je de cijfers niet begrijpt, dat maakt niet uit. Maar noem ze dan niet nietszeggend. Aangezien @cold_as_ijs ook al had aangegeven dat Sony geen statements mag uitbrengen die niet kloppen, aangezien het een beursgenoteerd bedrijf is. Conclusie is dus dat Takashi Mochizuki onwaarheden in het nieuws brengt. Daarom zeg ik ook neem het met een korreltje zout.

Dat jij de resident evil games als een soort hack ziet daar ben je volgens mij echt 1 van de weinige in. Aangezien deze games in VR enorm gewaardeerd worden door de gebruikers maar ook door de reviews. (Of zijn dit weer nietszeggende cijfers? 8)7 ) Je noemt verder HL Alyx als vergelijk, maar nergens noem je bijvoorbeeld de Horizon game, die toch echt van de grond is opgebouwd voor de psvr2.

Waar die kleine experiences zijn? Wellicht wat beter zoeken in de store? Er is namelijk gewoon een tabletop game (Demeo), bartender VR, Beat saber, Operation wolf, Pavlov, Ultrawings 2 (WW2 vliegtuig VR game), Tennis on court, Crisis brigade 2, Epic roller coasters (Theme park game), Pistol whip, Switchback vr, Tetris effect, c-smash (Soort ping-pong game), er is echt zoveel te spelen. Alleen blijkbaar ligt het niet in je straatje, dat ligt niet aan het device zelf.

En die passieve games hebben we toch meer dan zat gehad in het begin bij de psvr. Daar is vrijwel iedereen op uitgekeken. Dat was een beetje het aftasten wat VR kan, nu heb je op de psvr2 veel meer echte games.

Ik zoek nou juist die kleine games die ik hierboven al noem, zoals lightning gun games die nu niet meer mogelijk zijn door de komst van platte tv's. Maar lange games zoals Alyx ben ik minder op zoek naar, vooral ook omdat VR voor mij geen vervanger is van het normale gamen, maar meer een extra ervaring.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:13:
[...]

Je ziet echt dag en nacht verschil zeg maar, van 30 naar 40fps
Kun je wel sarcastisch doen, maar de frametimes zijn 50% beter. Lijkt me inderdaad een verschil van dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:42:
[...]
En die passieve games hebben we toch meer dan zat gehad in het begin bij de psvr. Daar is vrijwel iedereen op uitgekeken. Dat was een beetje het aftasten wat VR kan, nu heb je op de psvr2 veel meer echte games.
Dat is ook maar een handjevol toch? Games als RE, GT, Horizon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Timothy3000 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:31:
[...]

Ja, same hoor. Maar in de Pro zie ik met de huidige berichtgeving geen meerwaarde.
Eens. Ligt ook een beetje aan wat ik bij moet leggen na verkoop van m'n PS5. Zal al gauw € 250 zijn. Als de upgrade dan goed is, dan is dat niet veel geld. Voor mij is de upgrade goed als alles wat nu niet in 60fps draait, dat op de Pro wel doet. Maar dat wordt al een beetje de kop in gedrukt door de experts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Timothy3000 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:48:
[...]

Dat is ook maar een handjevol toch? Games als RE, GT, Horizon.
Ik bedoel daarmee dat je minder passieve games hebt waar je niks kan doen, zoals diepzee duiken waar je alleen kan duiken. Dat soort games waren er vollop bij de psvr, maar daar vond ik zelf echt niks aan. Bijna alle games die nu in de store staan zijn interactief wat ik weer "echte" games noem en niet een efteling of film ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:44:
[...]

Kun je wel sarcastisch gaan doen, maar de frametimes zijn 50% beter. Lijkt me inderdaad een verschil van dag en nacht.
Loop al wat langer mee dan vandaag, heb gewerkt bij meerdere electronica zaken zoals een Expert en een Scheer & Foppen, heb zelfs de allereerste flat TV van Philips mogen bezorgen ophangen en installeren. Doe dit al een tijdje niet meer maar blijf mij er toch hobbymatig mee bezig houden.

Was niet sarcastisch maar echt een oprechte serieuze vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:52:
[...]

Loop al wat langer mee dan vandaag, heb gewerkt bij meerdere electronica zaken zoals een Expert en een Scheer & Foppen, heb zelfs de allereerste flat TV van Philips mogen bezorgen ophangen en installeren. Doe dit al een tijdje niet meer maar blijf mij er toch hobbymatig mee bezig houden.

Was niet sarcastisch maar echt een oprechte serieuze vraag.
Ok, kwam anders op me over.

40fps zit qua frametimes (25ms) exact tussen 30fps (33,33ms) en 60fps (16,67ms) in. Het is dus de helft beter, terwijl het niet de helft meer performance kost. Het verschil is serieus groot qua ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Minstens 60fps verwachten van een mid-gen upgrade is denk ik ook niet realistisch. Je zit met een financieel en power budget. Als je het gaat brute forcen met een veel snellere CPU dan krijg je een console van 700+ EUR die ook nog eens veel meer verbruikt. De Zen 2 CPU is relatief gezien ook nog altijd veel beter dan de Jaguar cores van de vorige gen, dus die minimale frequency bump bij de Pro kan ik goed begrijpen.

Hogere framerates zullen nooit de hoogste prioriteit krijgen bij consoles, eye candy gaat altijd voor. We hebben lang mogen genieten van een stevige cross-gen periode waar er ruimte was voor zowel een 30 als 60fps mode. Maar we gaan dat nu steeds minder zien de komende jaren nu last gen eindelijk wordt losgelaten.

Wil je echt perse minstens 60fps voor alle games dan zit je gewoon vast aan een PC, inclusief bijbehorend budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:02:
Minstens 60fps verwachten van een mid-gen upgrade is denk ik ook niet realistisch. Je zit met een financieel en power budget. Als je het gaat brute forcen met een veel snellere CPU dan krijg je een console van 700+ EUR die ook nog eens veel meer verbruikt. De Zen 2 CPU is relatief gezien ook nog altijd veel beter dan de Jaguar cores van de vorige gen, dus die minimale frequency bump bij de Pro kan ik goed begrijpen.

Hogere framerates zullen nooit de hoogste prioriteit krijgen bij consoles, eye candy gaat altijd voor. We hebben lang mogen genieten van een stevige cross-gen periode waar er ruimte was voor zowel een 30 als 60fps mode. Maar we gaan dat nu steeds minder zien de komende jaren nu last gen eindelijk wordt losgelaten.

Wil je echt perse minstens 60fps voor alle games dan zit je gewoon vast aan een PC, inclusief bijbehorend budget.
Ik vraag het mij af of ze die 60fps modus niet meer gaan aanbieden in toekomstige games. Je ziet hoe die 30fps games op dit moment door de game community worden afgebrand. Er zijn weinig ontwikkelaars die zich daar aan gaan branden. Dus ze zullen er alles op alles zetten om toch een performance mode in te bouwen.

In het ps2 tijdperk kon het ook gewoon, waarom nu niet? Heeft allemaal te maken met keuzes die de ontwikkelaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DarkSide schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:16:
[...]

idd. Eerst dacht ik die moet er komen. Maar wil nu wel even wachten op de reviews en wat het echt gaat opleveren.

ben zelf een quality mode gamer. Dus zou graag meer RT, details, grasprietjes, etc willen zien,
En dat mag op 40fps mode en met goede upscaling techniek.

Als Alan Wake 2 bv een "enorme" kwaliteits boost krijgt en meer van dit soort games.
Dan is het een no brainer.
Als het echt nog een grote bottleneck wordt waar meer potentie uit te halen was. Dan wacht ik nog wel even,
Ik denk dat de pro meer iets voor de quality mode spelers is dan voor de fps gamers. Als ik het goed begrijp gaat het voor RT wel een behoorlijk verschil maken. Voor mij als fps mode speler is dat van veel minder belang.
Dus denk dat jij eerder positief verrast wordt door de pro dan ik :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bRuud83
  • Laatst online: 08:30
Hulleman schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:49:
[...]

Eens. Ligt ook een beetje aan wat ik bij moet leggen na verkoop van m'n PS5. Zal al gauw € 250 zijn. Als de upgrade dan goed is, dan is dat niet veel geld. Voor mij is de upgrade goed als alles wat nu niet in 60fps draait, dat op de Pro wel doet. Maar dat wordt al een beetje de kop in gedrukt door de experts.
Gisteravond heb ik bijna een uur gekeken naar een Digital Foundry analyse van de gelekte specs van de PS5 Pro. Als ik het goed begrepen heb, is het niet altijd mogelijk 60 fps te halen met de de Pro versie. Vooral CPU heavy games zullen niet zomaar op 60fps kunnen draaien, aangezien de CPU hetzelfde is als de PS5 base versie. Er is een boost mode voor de CPU, waardoor de clockspeed 10% omhoog gaat. Dit is natuurlijk niet genoeg om alle games op 60fps te draaien. Wel is er verbetering op het gebied van Ray Tracing, maar dat is maar net hoeveel waarde je daar aan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:49:
[...]

Eens. Ligt ook een beetje aan wat ik bij moet leggen na verkoop van m'n PS5. Zal al gauw € 250 zijn.
Game Mania heeft eens in de zoveel tijd een inruilactie wellicht ook voor de Pro die dit najaar uitkomt (als alles goed gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:54

DarkSide

theres no place like ::1

@ArthurMorgan voor mij hoop ik dat.
Voor de spelers in het algemeen is het jammer dat beide niet bediend kunnen worden.

Dat zou veel beter zijn.
Voor nu wacht ik rustig af tot hij officieel i aangekondigd. En er meer duidelijkheid is.
verder geen haast.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

bRuud83 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:07:
[...]

Gisteravond heb ik bijna een uur gekeken naar een Digital Foundry analyse van de gelekte specs van de PS5 Pro. Als ik het goed begrepen heb, is het niet altijd mogelijk 60 fps te halen met de de Pro versie. Vooral CPU heavy games zullen niet zomaar op 60fps kunnen draaien, aangezien de CPU hetzelfde is als de PS5 base versie. Er is een boost mode voor de CPU, waardoor de clockspeed 10% omhoog gaat. Dit is natuurlijk niet genoeg om alle games op 60fps te draaien. Wel is er verbetering op het gebied van Ray Tracing, maar dat is maar net hoeveel waarde je daar aan hecht.
Toch wel een vreemde conclusie van Digital foundry, aangezien nu al bijna alle games op 60fps draaien. Volgens mij waren het slechts een handvol die op 30fps draaien (Gotham knights, Dragons dogma 2, The quarry en dan heb je ze volgens mij wel gehad, games zoals a plague tale requiem hebben later alsnog een patch gekregen). Ik denk zelf dat daar in de toekomst weinig aan gaat veranderen. De pro kan al die 60fps games er veel mooier uit laten zien. Waar je nu vaak een lage resolutie hebt in performance mode(Rebirth bijvoorbeeld), zal je bij de pro wel een hogere resolutie hebben wat de game veel scherper gaat maken. Dat is mij toch wel veel waard, aangezien ik rebirth enorm blurry vind op performance mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:18:
[...]

Toch wel een vreemde conclusie van Digital foundry, aangezien nu al bijna alle games op 60fps draaien. Volgens mij waren het slechts een handvol die op 30fps draaien (Gotham knights, Dragons dogma 2, The quarry en dan heb je ze volgens mij wel gehad, games zoals a plague tale requiem hebben later alsnog een patch gekregen). Ik denk zelf dat daar in de toekomst weinig aan gaat veranderen. De pro kan al die 60fps games er veel mooier uit laten zien. Waar je nu vaak een lage resolutie hebt in performance mode(Rebirth bijvoorbeeld), zal je bij de pro wel een hogere resolutie hebben wat de game veel scherper gaat maken. Dat is mij toch wel veel waard, aangezien ik rebirth enorm blurry vind op performance mode.
Zal in het geval van games als FF vast op de Pro toch niet heel anders zijn? Blijft Square Enix.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Timothy3000 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:47:
[...]

Zal in het geval van games als FF vast op de Pro niet heel anders zijn. Blijft Square Enix.
Ze hebben op de ps5 toch een intergrade versie uitgebracht van FF7 remake. Die er beduidend beter uitziet dan op de ps4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:18:
[...]

Er gaan steeds meer games komen met 30fps. Wanneer de CPU het probleem is in die gevallen dan zal de Pro er geen 60fps van maken. Daar ging het om bij DF.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2024 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:47:
[...]

Er gaan steeds meer games komen met 30fps.
Dat is slechts speculatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
[...]

Er gaan steeds meer games komen met 30fps. Wanneer de CPU het probleem is in die gevallen dan zal de Pro er geen 60fps van maken. Daar ging het om bij DF.
Ookal ben ik fan van 60fps hoop ik hier wel stiekem op. Laat ze resources maar eens gebruiken voor nieuwe gameplay elementen (die simpelweg niet realistisch zijn op de huidige hardware in combinatie met 60fps). Zaken als physics die echt impact hebben op de gameplay en niet enkel als show spectacle dienen.

Ik snap dat het een stuk lastiger is om goed te krijgen en lastiger te verkopen is.

[ Voor 9% gewijzigd door Caayn op 20-03-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Wanneer de CPU het probleem is in die gevallen dan zal de Pro er geen 60fps van maken. Daar ging het om bij DF.
Ook dat is speculatie, aangezien niet alle games CPU intensief zijn. Sommige games gebruiken slechts een klein percentage van de CPU en leunen enorm op de GPU.

Het is namelijk ook erg van belang of een game alle cores gebruikt van de CPU, genoeg games (ja nu nog steeds), die slecht een paar cores gebruiken.

Op pc zie je dit ook, halo infinite gebruik 100% van mijn GPU en slechts 30% van mijn CPU (Halo infinite maakt namelijk goed gebruik van meer cores, waardoor ze de load kunnen verdelen). Dus dit is per game verschillend, net hoe de game is opgebouwd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2024 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

60fps zal ook zeker niet verdwijnen maar ik denk dat het aandeel 30fps-only games wel gaat toenemen in de 2e helft van deze generatie. Games die steeds ambitieuzer worden met betere AI, ray/pathtracing, physics etc. Dat zagen we bij de vorige generatie ook.

Een GTA VI bijvoorbeeld zie ik niet snel met een 60fps mode komen bij launch volgend jaar. Maar Sony's DLSS equivalent, mits inderdaad zo goed als men speculeert, kan wel helpen om bestaande 60fps modes er beter uit te laten zien, daar verwacht ik nog het meest van met de Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:55:
[...]

Ook dat is speculatie, aangezien niet alle games CPU intensief zijn. Sommige games gebruiken slechts een klein percentage van de CPU en leunen enorm op de GPU.

Het is namelijk ook erg van belang of een game alle cores gebruikt van de CPU, genoeg games (ja nu nog steeds), die slecht een paar cores gebruiken.

Op pc zie je dit ook, halo infinite gebruik 100% van mijn GPU en slechts 30% van mijn CPU (Halo infinite maakt namelijk goed gebruik van meer cores, waardoor ze de load kunnen verdelen). Dus dit is per game verschillend, net hoe de game is opgebouwd.
Ik heb het erover wanneer 30fps het gevolg is door de CPU. Dat is niet altijd het geval nee. In die gevallen waar dat van toepassing is verwachten ze geen boost naar 60fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij denkt dat het er minder worden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caayn schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:54:
[...]
Ookal ben ik fan van 60fps hoop ik hier wel stiekem op. Laat ze resources maar eens gebruiken voor nieuwe gameplay elementen (die simpelweg niet realistisch zijn op de huidige hardware in combinatie met 60fps). Zaken als physics die echt impact hebben op de gameplay en niet enkel als show spectacle dienen.

Ik snap dat het een stuk lastiger is om goed te krijgen en lastiger te verkopen is.
Ik ben ‘fan’ van keus voor de speler. :)
Maar we zijn uiteraard ook afhankelijk van de developer keus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:22:
[...]

Jij denkt dat het er minder worden? :P
Nou ja, je antwoord suggereerde dat 30fps de nieuwe norm gaat worden. Maar dat is alleen maar speculatie en nergens op gebaseerd. Tot nu toe zijn er slechts 4 games 30fps. En dat zijn dus gewoon de uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:20:
[...]

Ik heb het erover wanneer 30fps het gevolg is door de CPU. Dat is niet altijd het geval nee. In die gevallen waar dat van toepassing is verwachten ze geen boost naar 60fps.
En dat zijn voornamelijk slecht geoptimaliseerde games. Gotham Knights gebruikt de cores enorm slecht. Zelfs op pc gebruikt de game nog 90% van de cpu bij een 13900K. Uiteindelijk heeft dat vrij weinig met de cpu zelf te maken, maar meer met het gebruik van de cores. Als je de cores goed gebruikt dan kan je prima nog een tijd met de cpu in de ps5 door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
kazuka schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:17:
60fps zal ook zeker niet verdwijnen maar ik denk dat het aandeel 30fps-only games wel gaat toenemen in de 2e helft van deze generatie. Games die steeds ambitieuzer worden met betere AI, ray/pathtracing, physics etc. Dat zagen we bij de vorige generatie ook.

Een GTA VI bijvoorbeeld zie ik niet snel met een 60fps mode komen bij launch volgend jaar. Maar Sony's DLSS equivalent, mits inderdaad zo goed als men speculeert, kan wel helpen om bestaande 60fps modes er beter uit te laten zien, daar verwacht ik nog het meest van met de Pro.
Als ik kijk naar Horizon dan zijn er vooral heel veel devs die vooral blijven hangen aan oude engines of die gewoon te lui zijn om alles een beetje soepel te laten lopen. 30fps is iets van 30 jaar geleden imo. Daar kun je nu niet meer mee aankomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:46
Vinnocchio schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:39:
[...]

Als ik kijk naar Horizon dan zijn er vooral heel veel devs die vooral blijven hangen aan oude engines of die gewoon te lui zijn om alles een beetje soepel te laten lopen. 30fps is iets van 30 jaar geleden imo. Daar kun je nu niet meer mee aankomen
Ik zei een tijdje geleden ook dat devs te lui zijn om een game op 40/60fps te laten draaien en toen kreeg ik hier aardig de wind van voren want oow oow oow wat hebben de devs het tegenwoordig zwaar en wat staan ze onder grote druk :p

Ben ook nog steeds van mening dat games minimaal een 40/60fps optie in de game moet hebben en dit ook makkelijk zou moeten kunnen. Die 30fps games raak ik niet meer aan.
Pagina: 1 ... 9 ... 117 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties