Resolutie heeft daar weinig mee te maken, maar meer met framepacing en het wel of niet gebruik maken van motion blur.bRuud83 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:18:
Mijn ervaring met 30 fps op dit moment is erg wisselend. Final Fantasy 7 rebirth speel ik in quality mode met 30 fps en dat bevalt prima. Alan Wake 2 daarentegen ervaar ik als een stotterende ervaring in quality mode. Mijn vermoeden is dat het te maken heeft met de rendering resolution dus de resolutie voor het geupscaled wordt. Alan wake 2 heeft een rendering resolutie van 1270P in quality mode. FF7 Rebirth heeft voor zover ik lees 4K rendering met 30fps.
Alan wake 2 dipt op de ps5 met enige regelmaat onder de 30 fps. Ik denk dat het daar meer in zit.Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:54:
[...]
Resolutie heeft daar weinig mee te maken, maar meer met framepacing en het wel of niet gebruik maken van motion blur.
Ff rebirth heeft namelijk geen camera Motion blur.
Vraagje, ik twijfel en wil even wat weten ondanks het misschien wel voor de hand ligt.
Alleen jullie hebben er meer ervaring in dan mij als Xbox speler, ik twijfel al heel lang om een PS5 te halen voor de Horizon en God Of War spellen en nu kan ik de slim disc versie overnemen + Horizon Forbidden West voor €450 van een verkoper waar ik al vaker dingen heb gekocht.
Maar is het verschil tussen de PS4 versies van beide God Of War en Horizon spellen het waard om voor een PS5 te gaan en niet voor veel minder geld een PS4 te halen? Want ik zou zelfs een PS4 van een maat van me kunnen lenen, op deze vraag zou ik heel graag antwoord willen van jullie
Alleen jullie hebben er meer ervaring in dan mij als Xbox speler, ik twijfel al heel lang om een PS5 te halen voor de Horizon en God Of War spellen en nu kan ik de slim disc versie overnemen + Horizon Forbidden West voor €450 van een verkoper waar ik al vaker dingen heb gekocht.
Maar is het verschil tussen de PS4 versies van beide God Of War en Horizon spellen het waard om voor een PS5 te gaan en niet voor veel minder geld een PS4 te halen? Want ik zou zelfs een PS4 van een maat van me kunnen lenen, op deze vraag zou ik heel graag antwoord willen van jullie
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Lekker ps5 halen, beide games moet je met alle toeters en bellen spelenG_Dragon schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:04:
Vraagje, ik twijfel en wil even wat weten ondanks het misschien wel voor de hand ligt.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:11
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
De hele ervaring is wel veel beter, de PS5 is een stuk stiller en daarnaast is quick resume heerlijk en de controller is een stuk fijner.
Ik zou ook zeker TLOU aanraden, Spiderman games, Uncharted.
Ik zou ook zeker TLOU aanraden, Spiderman games, Uncharted.
[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 14-03-2024 23:35 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Tip, wacht ff een paar weken. Binnenkort zal de ps5 slim weer in de aanbieding gaan voor een vergelijkbare prijs. Heb je direct een nieuwe ps5.G_Dragon schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:04:
Heel snelle laadtijden, fijnere controller, mooiere graphics en misschien hogere framerate. Ook meteen op volgorde van beste features tov ps4. Echt de laadtijden zijn in mijn ogen de beste QoL verbetering, je houdt veel meer gametijd overG_Dragon schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:04:
https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B0CLT54ZNZ/G_Dragon schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:04:
Amazon Duitsland, Italië en Spanje hebben hem nu te koop rond de €450 - €470.
Ik zou even wachten, wie weet dat Nederland ook volgt met deze prijs. Heb je een nieuwe console en haal je Forbidden West ergens van Marktplaats vandaan ofzo.
Ik zou ze dan gewoon lekker op de geleende PS4 spelen. Tenzij er meer games zijn die je op PS5 wil spelen is 450 voor twee games die je al kan spelen een hoop geld imo.G_Dragon schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:04:
Als ik zie hoeveel je aan het gamen bent (ik 'ken' je vanuit het Xbox topicG_Dragon schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:04:
Wel ff opletten met die gebruikte Slim trouwens. Er zijn exemplaren waarbij de fan veel te veel lawaai maakt. Die wil je niet. En ze gaan hoogst waarschijnlijk weer in de sale komen volgende week. Amazon.de heeft nu al een mooie aanbieding.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 20:31
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Mijn advies, pak je een PS5 en eventueel als je het geld heb een met disk drive, je kunt meteen een hele mooie collectie aan toffe PS4 games spelen. Als je specifiek vraagt hoe het verschil is met de PS4 en PS5 versie, dan zou ik eens een vergelijkingsvideo erbij pakken, ik persoonlijk ben blij dat ik God of War op de PS5 heb gespeeld, zit er erg mooi op uit.G_Dragon schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:04:
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Zelf vorig jaar augustus, tijdens de kortingen een ps5 disk erbij gehaald, en God of War 2018 op gespeeld.
Los van Xbox/PS, ik zou in beide gevallen niet meer terug willen naar een non-ssd console.
Los van Xbox/PS, ik zou in beide gevallen niet meer terug willen naar een non-ssd console.
[ Voor 9% gewijzigd door Xgar op 15-03-2024 08:01 ]
Speel jij veel op beide? Ik merk dat ik alleen exclusives op PS5 speel en de rest op Xbox, dus de PS5 staat best veel stof te happen. Achteraf had ik beter alleen voor 1 van de 2 consoles kunnen gaan en de games op de andere console dan op opvolger kunnen spelen.Rossi46 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 05:58:
[...]
Als ik zie hoeveel je aan het gamen bent (ik 'ken' je vanuit het Xbox topic) zou ik gewoon die PS5 aanschaffen joh. Ik heb het laatst ook gedaan - voor naast de XSX - en het is toch wel gaaf hoor.
Wel ff opletten met die gebruikte Slim trouwens. Er zijn exemplaren waarbij de fan veel te veel lawaai maakt. Die wil je niet. En ze gaan hoogst waarschijnlijk weer in de sale komen volgende week. Amazon.de heeft nu al een mooie aanbieding.
Ten eerste wil ik iedereen bedankt voor de vele reacties, ik heb getwijfeld om iedereen te quoten en apart daarop te gaan reageren maar dat neemt veel ruimte op in het bericht en ik kan dan beter even zo reageren.
Zoals @Linksquest al aanraad ben ik gisteren nadat ik mijn vraag direct vergelijkingsfilmpjes gaan kijken van God Of War Ragnarok en Horizon Horizon Forbidden West en daarin zie ik grafisch geen mega sprong en zou ik er genoegen mee kunnen nemen. Maar ik denk dat het hem meer in de laadtijden en framerate zit als ik de berichten van iedereen hier lees, het nadeel is dat ik de Xbox Series X ben gewend dus verwend ben met die current-gen laadtijden en framerates.
Ik heb de mogelijkheid om een Playstation 4 te lenen van mijn maat en dan hoef ik alleen maar de spellen aan te schaffen, dat is nog een goedkope optie die mij ook echt wel door het hoofd spookt. Want het scheelt mij gewoon ontzettend veel geld aan de eindstreep!
Kan je trouwens ook Playstation 1 spellen spelen op de Playstation 4 of 5? Want dan zou ik zelfs nog een keer weer kunnen gaan genieten van Digimon World 1
Laat ik het zo zeggen, ik weet het nog niet zo want twijfels twijfels twijfels
.. Gelukkig heb ik er geen haast bij en kan ik zo een half jaar wachten tot er een disc uitvoering voorbij komt rond de €300.
Mijn lijstje bestaat trouwens uit:
Zoals @Linksquest al aanraad ben ik gisteren nadat ik mijn vraag direct vergelijkingsfilmpjes gaan kijken van God Of War Ragnarok en Horizon Horizon Forbidden West en daarin zie ik grafisch geen mega sprong en zou ik er genoegen mee kunnen nemen. Maar ik denk dat het hem meer in de laadtijden en framerate zit als ik de berichten van iedereen hier lees, het nadeel is dat ik de Xbox Series X ben gewend dus verwend ben met die current-gen laadtijden en framerates.
Ik heb de mogelijkheid om een Playstation 4 te lenen van mijn maat en dan hoef ik alleen maar de spellen aan te schaffen, dat is nog een goedkope optie die mij ook echt wel door het hoofd spookt. Want het scheelt mij gewoon ontzettend veel geld aan de eindstreep!
Kan je trouwens ook Playstation 1 spellen spelen op de Playstation 4 of 5? Want dan zou ik zelfs nog een keer weer kunnen gaan genieten van Digimon World 1

Laat ik het zo zeggen, ik weet het nog niet zo want twijfels twijfels twijfels

- God Of War (2018), God of War: Ragnarök
- Horizon Forbidden West, Horizon Zero Dawn
- Marvel's Spider-Man, Marvel's Spider-Man: Miles Morales
- The Last of Us
- Uncharted
- Days Gone
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Verwijderd
Nu je dit vraagt in 2024 is mijn antwoord anders. Op dit moment dit bedrag uitgeven is geen simpele 'ja' imo.G_Dragon schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:04:
Dit kan ik aanraden:
Wachten op de Pro of een aanbieding voor een nieuwe PS5. €450 is nu niet schokkend laag vind ik persoonlijk 3 jaar na release. Je hebt tevens genoeg andere games om te spelen waardoor geduld geen probleem lijkt. De games die je noemt zijn over een jaar ook nog top.
Terug gaan naar een PS4 raad ik af haha.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2024 08:35 ]
Haha dat dacht ik al, want als je eenmaal die laadtijden bent gewend van een current-gen console.Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:33:
[...]
Nu je dit vraagt in 2024 is mijn antwoord anders. Op dit moment dit bedrag uitgeven is geen simpele 'ja' imo.
Dit kan ik aanraden:
Wachten op de Pro of een aanbieding voor een nieuwe PS5. €450 is nu niet schokkend laag vind ik persoonlijk 3 jaar na release. Je hebt tevens genoeg andere games om te spelen waardoor geduld geen probleem lijkt. De games die je noemt zijn over een jaar ook nog top.
Terug gaan naar een PS4 raad ik af haha.
Bedankt voor je advies, ik heb gerust nog genoeg te spelen maar ook genoeg geduld.
Maar aangezien ik het aanbod kreeg om een Playstation 4 te lenen van mijn maat, moest ik het wel even vragen bij de kenners in het Playstation 5 topic want het scheelt nou eenmaal wel ontzettend veel geld aan de eindstreep en als het stabiel 30fps draait en grafisch is het geen 80% verschil dan zou ik er vrede mee hebben.
Nee, PS4 alleen PS4 games en PS5 alleen PS4 en PS5 games.G_Dragon schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:32:
Ik kan het even niet checken maar hoeveel van de games die @G_Dragon noemt kun je spelen via Plus?
Stond er al 1 op vraag en aanbod van de week voor 300G_Dragon schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:32:
Ten eerste wil ik iedereen bedankt voor de vele reacties, ik heb getwijfeld om iedereen te quoten en apart daarop te gaan reageren maar dat neemt veel ruimte op in het bericht en ik kan dan beter even zo reageren.
Kan je trouwens ook Playstation 1 spellen spelen op de Playstation 4 of 5? Want dan zou ik zelfs nog een keer weer kunnen gaan genieten van Digimon World 1![]()
Laat ik het zo zeggen, ik weet het nog niet zo want twijfels twijfels twijfels.. Gelukkig heb ik er geen haast bij en kan ik zo een half jaar wachten tot er een disc uitvoering voorbij komt rond de €300.
- God Of War (2018), God of War: Ragnarök
- Horizon Forbidden West, Horizon Zero Dawn
- Marvel's Spider-Man, Marvel's Spider-Man: Miles Morales
- The Last of Us
- Uncharted
- Days Gone
Jammer! Was wel een leuke feature geweestRaem schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:48:
[...]
Nee, PS4 alleen PS4 games en PS5 alleen PS4 en PS5 games.
Geen idee, dat kan vast iemand hier wel beantwoordenTimothy3000 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:49:
Ik kan het even niet checken maar hoeveel van de games die @G_Dragon noemt kun je spelen via Plus?
Ik kan het hier op mijn werk niet bekijken.
Oh echt? noooooo did I missed it?Beavbusi schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:50:
[...]
Stond er al 1 op vraag en aanbod van de week voor 300

God Of War (2018), God of War: RagnarökG_Dragon schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:50:
[...]
Geen idee, dat kan vast iemand hier wel beantwoorden![]()
Ik kan het hier op mijn werk niet bekijken.
Horizon Forbidden West, Horizon Zero Dawn
Marvel's Spider-Man, Marvel's Spider-Man: Miles Morales
The Last of Us (alleen 1)
Uncharted (alle delen)
Days Gone
Dikgedrukt staat op PS+ Extra.
https://pspluslist.net/
- Linksquest
JA en nee, nee niet via een disk, maar als je Playstation Plus Premium hebt, dan kun je PS1 en PS2 games wel downloaden en ze zo spelen, en PS3 alleen via CloudGaming maar ook met dat abonnement, niet alle titels natuurlijk, maar wel genoeg.G_Dragon schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:32:
Nvt meer
[ Voor 138% gewijzigd door Timothy3000 op 15-03-2024 09:01 ]
Dank je wel, dat zijn er best veel die erin staanRaem schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:53:
[...]
God Of War (2018), God of War: Ragnarök
Uncharted (alle delen)
Days Gone
Het zou zonde zijn om enkel voor die 2 games een PS5 te kopen, er is zoveel meer moois. Maar in het geval van Horizon: die versie loopt echt stukken beter op de PS5 (40 en 60fps modes) en bovendien is de Burning Shores uitbreiding er alleen voor de PS5 omdat deze te zwaar is voor de PS4.
Maar o.a. Returnal, Astro, TLOU1 Remake, Spider-Man 2, Demon's Souls, Helldivers en FF7 Rebirth zijn er niet voor de PS4. Tenzij je echt 0 interesse hebt in die games en andere toekomstige PS5 only games zou ik gewoon even een aanbieding afwachten of een 2e hands PS5 scoren.
Maar o.a. Returnal, Astro, TLOU1 Remake, Spider-Man 2, Demon's Souls, Helldivers en FF7 Rebirth zijn er niet voor de PS4. Tenzij je echt 0 interesse hebt in die games en andere toekomstige PS5 only games zou ik gewoon even een aanbieding afwachten of een 2e hands PS5 scoren.
En dan heb je ook nog Ghost of Tsushima, Returnal, Death Stranding, Ratchet & Clank, FF7 Remake, Demon's Souls, Nioh, Sackboy en Kena die erop staan.G_Dragon schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:32:
[...]
Dank je wel, dat zijn er best veel die erin staan
Plus nog heel veel PS4 klassiekers, als je die nog niet gespeeld hebt.
Genoeg om te spelen in ieder geval!
Nee die van de PS4 heb ik nooit gespeeld, mijn enige Playstation was een Playstation 1 en dat was echt een gouden tijd met Digimon World, Tekken 3, Ninja Shadow of Darkness, Tenchu 1 & 2 , Grand Turismo 1 tegen mijn vader en nog veel meer spellenRaem schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:03:
[...]
En dan heb je ook nog Ghost of Tsushima, Returnal, Death Stranding, Ratchet & Clank, FF7 Remake, Demon's Souls, Nioh, Sackboy en Kena die erop staan.
Plus nog heel veel PS4 klassiekers, als je die nog niet gespeeld hebt.
Genoeg om te spelen in ieder geval!
@G_Dragon mocht je je groen en geel ergeren aan de laadtijden op de PS4 dan kan je nog overwegen om de HDD te vervangen met een SSD. Het zal nog steeds traag laden omdat de PS4 is uitgerust met een SATA 2 controller (wie zijn idee was dat? SATA3 was al sinds 2008 beschikbaar
), maar het scheelt toch wel iets

In dat geval heb je met een PS5 + PS Extra een gigantische bibliotheek aan goede games om te spelen. Moet je ook wel de tijd voor hebben natuurlijk.G_Dragon schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:08:
[...]
Nee die van de PS4 heb ik nooit gespeeld, mijn enige Playstation was een Playstation 1 en dat was echt een gouden tijd met Digimon World, Tekken 3, Ninja Shadow of Darkness, Tenchu 1 & 2 , Grand Turismo 1 tegen mijn vader en nog veel meer spellen
Tijd huh wat? Kan je dat eten ?Raem schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:20:
[...]
In dat geval heb je met een PS5 + PS Extra een gigantische bibliotheek aan goede games om te spelen. Moet je ook wel de tijd voor hebben natuurlijk.

En mocht je de uitbreiding van Horizon Forbidden West willen spelen, die is er alleen voor de PS5.Raem schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:53:
[...]
God Of War (2018), God of War: Ragnarök
Uncharted (alle delen)
Days Gone
Zelf heb ik Horizon FW op de PS4 gespeeld, maar in 4K ziet het er wel beter uit op de PS5 en inderdaad de laadtijden zijn een verademing. Heerlijk snel en geen wachttijden met de filmpjes tussen door.
PS5 User ;-) ...
Erg mooi om te zien dat ze eindelijk wat filtering loslaten op de microfoon van de controller. Zoveel games waar mensen zich niet bewust zijn dat de microfoon aan staat en je alleen wat getik/tak van de controller hoort of met muziek op de achtergrond zitten te gamen waar je dan niks meer door verstaat.s0kkie schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:02:
Nieuwe firmware update is nu live:
[...]
https://www.pushsquare.co...available-to-download-now
En de Tomb Raider trilogie heeft gisteren eindelijk een goede update gehad, maar ze hebben blijkbaar ook stilletjes 120fps toegevoegd: https://www.pushsquare.co...-blistering-120fps-on-ps5
afgelopen jaar kwam de slim variant uit, ( digital )
gekocht,
bij het opstarten van een game ging de console ( staand op een tv meubel met meer dan genoeg adem ruimte ) blazen als een gek,
contact opgenomen met coolblue, omruilen, het zelfde probleem, weer omruilen, zelfde probleem, geld terug gekregen, allemaal netjes opgelost door coolblue,
na wat googlen kwam ik er achter dat ik niet de enige ben waarvan de slim net nieuw uit de doos dit probleem heeft....
nu een aantal maanden verder wil ik stiekem toch best wel graag bepaalde ps5 games spelen maar dit issue houd mij een beetje tegen,
er zijn ook mensen die nemen het geluid gewoon voor lief zolang de ps5 gewoon doet wat het moet doen zonder gedoe....
de persoon in onderstaande video heeft het zelfde probleem, die van hem staat wel in een meubel ( die van mij niet ) die van mij stond gewoon open en bloot boven op een meubel....
maar dan hebben jullie een idee wat voor geluid er uit de ps5 slim kwam....
toch maar weer kopen of?? ik weet het echt even niet, graag een normale mening
YouTube: PS5 Slim Call of Duty Bundle has Issues? (Watch This Before you Buy!)
gekocht,
bij het opstarten van een game ging de console ( staand op een tv meubel met meer dan genoeg adem ruimte ) blazen als een gek,
contact opgenomen met coolblue, omruilen, het zelfde probleem, weer omruilen, zelfde probleem, geld terug gekregen, allemaal netjes opgelost door coolblue,
na wat googlen kwam ik er achter dat ik niet de enige ben waarvan de slim net nieuw uit de doos dit probleem heeft....
nu een aantal maanden verder wil ik stiekem toch best wel graag bepaalde ps5 games spelen maar dit issue houd mij een beetje tegen,
er zijn ook mensen die nemen het geluid gewoon voor lief zolang de ps5 gewoon doet wat het moet doen zonder gedoe....
de persoon in onderstaande video heeft het zelfde probleem, die van hem staat wel in een meubel ( die van mij niet ) die van mij stond gewoon open en bloot boven op een meubel....
maar dan hebben jullie een idee wat voor geluid er uit de ps5 slim kwam....
toch maar weer kopen of?? ik weet het echt even niet, graag een normale mening
YouTube: PS5 Slim Call of Duty Bundle has Issues? (Watch This Before you Buy!)
@joey82 dit klinkt niet goed. Mijn release day phat staat in een meubel, die hoor ik niet tijdens het gamen. Het lijkt me dat je of 2x gewoon heel erg pech hebt of ze hebben jou de omgeruilde console weer teruggegeven. Ik hoor heel weinig klachten over lawaai van de console, nu ben ik er ook niet specifiek naar op zoek maar zou het gek vinden als je nu de 3e keer weer eentje krijgt die zoveel lawaai maakt. Mocht het weer gebeuren dan zou ik eerder verwachten dat je de kachel niet op 40 graden moet zetten

nee ik kreeg in de cb winkel direct een nieuwe mee terwijl de oude doos nog op de balie stond dus ik heb zeker niet dezelfde mee terug gekregen, ik denk ook gewoon pech of een slechte batch!?cold_as_ijs schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:31:
@joey82 dit klinkt niet goed. Mijn release day phat staat in een meubel, die hoor ik niet tijdens het gamen. Het lijkt me dat je of 2x gewoon heel erg pech hebt of ze hebben jou de omgeruilde console weer teruggegeven. Ik hoor heel weinig klachten over lawaai van de console, nu ben ik er ook niet specifiek naar op zoek maar zou het gek vinden als je nu de 3e keer weer eentje krijgt die zoveel lawaai maakt. Mocht het weer gebeuren dan zou ik eerder verwachten dat je de kachel niet op 40 graden moet zetten
Je moet gewoon geluk hebben, slim moet je geluk hebben net als met de fat versie, in fat versie is NMB de stilste fan, en in slim versie de Foxconn fan het slilste en nmb fan de luidste.joey82 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:35:
[...]
nee ik kreeg in de cb winkel direct een nieuwe mee terwijl de oude doos nog op de balie stond dus ik heb zeker niet dezelfde mee terug gekregen, ik denk ook gewoon pech of een slechte batch!?
Verschil is enorm hoor, als je eenmaal de stilste versie hebt gehad
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
buiten dat het storend is, is het geen defect toch ofzo?Amaze86 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 18:53:
[...]
Je moet gewoon geluk hebben, slim moet je geluk hebben net als met de fat versie, in fat versie is NMB de stilste fan, en in slim versie de delta fan het slilste en nmb fan de luidste.
Verschil is enorm hoor, als je eenmaal de stilste versie hebt gehad
Nee geen defect, fan in slim versie hoor je harder omdat die meer openingen heeft.joey82 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 18:57:
[...]
buiten dat het storend is, is het geen defect toch ofzo?
[ Voor 22% gewijzigd door Amaze86 op 15-03-2024 19:02 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
maarreehhhh,, de slim's in deze video zijn bijna niet hoorbaar,, dat was bij mij echt anders, die hoorde je luid en duidelijk....Amaze86 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 19:01:
[...]
Nee geen defect, fan in slim versie hoor je harder omdat die meer openingen heeft.
[YouTube: looking at all PS5 revisions 2024 edition - CFI-10 vs CFI-11 vs CFI-12 vs CFI-20]
Gewoon een loterij en hopen als je voor een slim gaat dat er een Foxconn fan erin zit.joey82 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 19:09:
[...]
maarreehhhh,, de slim's in deze video zijn bijna niet hoorbaar,, dat was bij mij echt anders, die hoorde je luid en duidelijk....
dat is de 2000 serie? staat als het goed is op de doos toch?Amaze86 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 19:19:
[...]
Gewoon een loterij en hopen als je voor een slim gaat dat er een Foxconn fan erin zit.
Ik game sowieso veel te weinig om beide consoles te kunnen verantwoorden. En dan hebben het nog niet eens over de Switch die er naast staat. Probleem van de werkende vader met twee jonge kids, zullen we maar zeggen. Maar toch haal ik een hoop plezier uit het bezit van de consoles. De XSX sinds launch (echt een degelijk stuk hardware) en dus sinds kort de PS5 slim.Timothy3000 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:16:
[...]
Speel jij veel op beide? Ik merk dat ik alleen exclusives op PS5 speel en de rest op Xbox, dus de PS5 staat best veel stof te happen. Achteraf had ik beter alleen voor 1 van de 2 consoles kunnen gaan en de games op de andere console dan op opvolger kunnen spelen.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Alle ps5 slims zijn 2000 serie.joey82 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 19:49:
[...]
dat is de 2000 serie? staat als het goed is op de doos toch?
De gene waarmee ik gisteren aan het chatten was op marktplaats laat mij weten dat ik zijn PS5 disc (niet Slim) + controller mag ophalen voor €375, nu slaan de twijfels wel hard toe of dit een netjes bedrag is of dat het verstandig is om te wachten, zelfs na jullie advies..
- Chaoss
Naar €350 wil hij niet zakken, want hij komt al van €400 en wil me tegemoet komen omdat de console als erbij wil gaan gebruiken. Ben al twee dagen heel positief en goed met hem in gesprek, geen idee waarom ik nog twijfel.Chaoss schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 23:40:
Ook vet:
[YouTube: Empire of the Ants - GDC 2024 Trailer | PS5 Games]
@G_Dragon Ik zou 350 bieden.. maar goed 375 is ook een nette prijs?
Wachten zou ik niet doen, wachten is imho altijd een slecht advies want nu kopen is nu genieten
- Chaoss
@G_Dragon Ik zou niet twijfelen, prijs lijkt me goed. Het is al het nieuwe model toch? Dan is de meerwaarde van een echt nieuwe ook niet zo groot.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Nee het is geen slim versieChaoss schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:20:
@G_Dragon Ik zou niet twijfelen, prijs lijkt me goed. Het is al het nieuwe model toch? Dan is de meerwaarde van een echt nieuwe ook niet zo groot.
[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 16-03-2024 08:28 ]
- Chaoss
@G_Dragon ik zeg doen! Wachten op de pro die mogelijk september onthuld zou ik alleen doen als je echt interesse hebt in een pro. Met de gelekte specs van 33 TFlops gaat die meer dan 700 euro kosten verwacht ik. Misschien dat je tegen die tijd een iets betere deal kan scoren maar 375 is nu een best goede deal
Is hier een evaluatie voeren van je marktplaats gesprek on-topic? Even naar de waarde vragen, ok, maar de rest moet je toch helemaal zelf weten?
Inderdaad, de pro is niet relevant als je NU die games wil spelen want die is nog niet eens aangekondigd, en de huidige is meer dan goed genoeg om games te spelen die NU uit zijn. Ik verwacht niet dat er veel games nog eens patches en upgrades krijgen om alles uit de pro te halen. Vooral niet games die zijn begonnen op ps4 en al eens een update kregen naar een ps5 versie. Daar zijn die devs ook ooit wel eens klaar mee, want dat patchen kost ook gewoon geld en tijd natuurlijk.
GT7 en dat soort paradepaardjes van sony zelf wel natuurlijk, en zou voor mij de reden zijn om een pro te halen.
En off-topic, dit soort geneuzel is precies de reden waarom ik eigenlijk nooit iets tweedehands verkoop of wil verkopen. Ik gooi het nog liever in de vuilnisbak. "2 dagen leuk en goed in gesprek", voor 375 euro
Als het nu nog een auto betrof, ok. Iets kopen of verkopen is max. 4 of 5 berichtjes. Hallo, bod, tegenbod, nee dank u/ja ok, welk adres?
Daarom stoor ik me ook zo aan dat argument van 'disc gamen is goedkoper' want je kan ze doorverkopen 'voor een tientje'. Je moet maar willen door heel dat gedoe gaan om een game te verkopen voor een tientje.
En ergens begrijp ik het niet, staat de nieuwe nu niet overal te koop aan 449? Nieuw? Netjes door amazon verzekerd aangeleverd aan je deur, originele verpakking, garantie, alles erop en eraan? Voor 75 euro verschil, de prijs van 1 game?
Inderdaad, de pro is niet relevant als je NU die games wil spelen want die is nog niet eens aangekondigd, en de huidige is meer dan goed genoeg om games te spelen die NU uit zijn. Ik verwacht niet dat er veel games nog eens patches en upgrades krijgen om alles uit de pro te halen. Vooral niet games die zijn begonnen op ps4 en al eens een update kregen naar een ps5 versie. Daar zijn die devs ook ooit wel eens klaar mee, want dat patchen kost ook gewoon geld en tijd natuurlijk.
GT7 en dat soort paradepaardjes van sony zelf wel natuurlijk, en zou voor mij de reden zijn om een pro te halen.
En off-topic, dit soort geneuzel is precies de reden waarom ik eigenlijk nooit iets tweedehands verkoop of wil verkopen. Ik gooi het nog liever in de vuilnisbak. "2 dagen leuk en goed in gesprek", voor 375 euro

Daarom stoor ik me ook zo aan dat argument van 'disc gamen is goedkoper' want je kan ze doorverkopen 'voor een tientje'. Je moet maar willen door heel dat gedoe gaan om een game te verkopen voor een tientje.
En ergens begrijp ik het niet, staat de nieuwe nu niet overal te koop aan 449? Nieuw? Netjes door amazon verzekerd aangeleverd aan je deur, originele verpakking, garantie, alles erop en eraan? Voor 75 euro verschil, de prijs van 1 game?
Gedoe? Je stopt hem in een enveloppe, stuurt hem naar CEX en hebt binnen twee dagen je geld op je rekening. Zo heb je nu 40 euro terug voor bijvoorbeeld Rebirth. Dat is iets meer dan een tientje.Amos_x schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 10:06:
Brengt de tijden van een game huren bij Videoland wat terug. Voor iets meer dan een tientje probeer je op die manier de nieuwste games.
[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 16-03-2024 10:18 ]
Zo denk ik er dus ook over. Voorheen ging alles naar game mania toe als ik toch in de stad moest zijn. Aangezien de GM hier verdwenen is gaat alles naar gameshop twente toe.Timothy3000 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 10:17:
[...]
Gedoe? Je stopt hem in een enveloppe, stuurt hem naar CEX en hebt binnen twee dagen je geld op je rekening. Zo heb je nu 40 euro terug voor bijvoorbeeld Rebirth. Dat is iets meer dan een tientje.
Brengt de tijden van een game huren bij Videoland wat terug. Voor iets meer dan een tientje probeer je op die manier de nieuwste games.
Offerte aanvragen, opsturen en heb de centjes op mijn rekening staan of ik krijg wat tegoed om nieuwe games te kopen.
Geen vervelende lui aan de deur maar gewoon netjes via een bedrijf centjes krijgen. CeX heb ik nog nooit aan gedacht. Daar misschien ook maar eens een poging wagen. Bij Nedgame kreeg ik maar de helft tov gameshop twente.
AC Mirage ooit gekocht voor 40. Uitgespeeld en weg gedaan voor 25. Voor een vijftien euro toch een mooi aantal uren kunnen spelen.
Her klopt natuurlijk dat de playstation deals soms ook pareltjes aanbied voor geen geld. Maar heb het idee dat ik de discversie allang terug verdiend heb.
Terugverdienen gaat natuurlijk niet op als je enkel fifa of cod speelt in een jaar.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ja precies! Ik speel verhalende games ook geen 2x dus op deze manier kun je ze "lenen" zonder dat het je daadwerkelijk echt meer kost dan een avondje naar de film.Oxigeon schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 10:23:
[...]
Zo denk ik er dus ook over. Voorheen ging alles naar game mania toe als ik toch in de stad moest zijn. Aangezien de GM hier verdwenen is gaat alles naar gameshop twente toe.
Offerte aanvragen, opsturen en heb de centjes op mijn rekening staan of ik krijg wat tegoed om nieuwe games te kopen.
Geen vervelende lui aan de deur maar gewoon netjes via een bedrijf centjes krijgen. CeX heb ik nog nooit aan gedacht. Daar misschien ook maar eens een poging wagen. Bij Nedgame kreeg ik maar de helft tov gameshop twente.
AC Mirage ooit gekocht voor 40. Uitgespeeld en weg gedaan voor 25. Voor een vijftien euro toch een mooi aantal uren kunnen spelen.
Her klopt natuurlijk dat de playstation deals soms ook pareltjes aanbied voor geen geld. Maar heb het idee dat ik de discversie allang terug verdiend heb.
Terugverdienen gaat natuurlijk niet op als je enkel fifa of cod speelt in een jaar.
CEX is een aanrader. Betalen er goed voor, in geld of in waardebonnen en de waarde blijft vrij lang hoog staan. Die geven twee a drie maanden na release nog tussen de 36 en 45 euro voor games. Gameshop Twente wist ik niet, goede tip!
Goedkope manier van gamen voor de mensen die niet perse alles wat ze kopen willen houden.
Heeft de PS5 een shutdown optie....Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 10:41:
Ik weet niet of het jullie al was opgevallen...![]()
NEW PS5 SHUTDOWN SCREEN!!!
[YouTube: NEW PS5 SHUTDOWN SCREEN!!!]
gaat hier altijd standby.
En druk de TV uit waarna alles uitgaat. Zie nooit de startup/shurdown/standby schermen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Zit mij oprecht serieus af te vragen waarom Sony nog met een nieuw model komt, immers vielen de verkopen van de PlayStation 5 (slim) tegen, of beter gezegd dat ze de verwachtingen bij hebben moeten stellen.
Sony misses PS5 sales target as console enters ‘latter stage of its life cycle’
Ze doen dat waarschijnlijk vanwege de release van GTA 6 volgend jaar. De PS5 Pro wordt dan de beste console om de game te spelen. GTA 6 wordt gewoon weer de belangrijkste release van deze generatie.Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 11:35:
[...]
Zit mij oprecht serieus af te vragen waarom Sony nog met een nieuw model komt, immers vielen de verkopen van de PlayStation 5 (slim) tegen, of beter gezegd dat ze de verwachtingen bij hebben moeten stellen.
Simpel: Om de mensen die nu nog geen PS5 hebben over de streep te trekken. En een hoop mensen zullen gaan upgraden. En natuurlijk een snellere console willen hebben dan de concurrent.Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 11:35:
[...]
De Slim versie is voor Sony vooral goedkoper te produceren. Er zullen weinig mensen upgraden van een fat naar een slim (compleet zinloos als je het mij vraagt).
ik weet hoe je je voelt,Rossi46 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:11:
[...]
Ik game sowieso veel te weinig om beide consoles te kunnen verantwoorden. En dan hebben het nog niet eens over de Switch die er naast staat. Probleem van de werkende vader met twee jonge kids, zullen we maar zeggen. Maar toch haal ik een hoop plezier uit het bezit van de consoles. De XSX sinds launch (echt een degelijk stuk hardware) en dus sinds kort de PS5 slim.
afgelopen september/oktober een pc laten bouwen om te gamen, tot nu toe nog weinig op gegamed, op 1 of andere manier staat mijn hoofd even niet naar gamen, heel vreemd....
het zou mij echt een worst wezen, als ik maar kan gamen op een console die niet als een stofzuiger klinkt ben ik al blij....Nyarlathotep schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 11:59:
[...]
Simpel: Om de mensen die nu nog geen PS5 hebben over de streep te trekken. En een hoop mensen zullen gaan upgraden. En natuurlijk een snellere console willen hebben dan de concurrent.
De Slim versie is voor Sony vooral goedkoper te produceren. Er zullen weinig mensen upgraden van een fat naar een slim (compleet zinloos als je het mij vraagt).
ik las een bericht dat de disc versie weer in de aanbieding komt ergens in de laatste weken van maart, daar wacht ik even op....
Verwijderd
Aanbiedingen van externe webshops zijn er (vaak) niet, vanzelfsprekend dat Sony dit graag in eigen beheer wil houden.R.G schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:29:
Hoe momenteel het goedkoopst ps plus verlengen of juist laten experiren?
Hou de Days of Play 2024 in de gaten, maar let er op dat niet alle abonnementsvormen ook stapelbaar zijn.
De originele Sony PS4 headsets in ieder geval wel. Zelfs de PS3 wireless headset, met virtual surround, doet het gewoon.R.G schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 22:12:
Kan je een oude PS4 USB headset gebruiken op ps5?
Ik heb nog een headset liggen met een wireless USB stick die op de PS4 werkte. Zou dit ook op ps5 werken?
Dat kan altijd natuurlijk, heb ik ook heel regelmatig. Bij het ouder worden, ga je hopelijk toch ook wel iets meer balans houden tussen gamen en andere bezigheden en verplichtingen. Gamen wordt dan meer iets als een typische ‘activiteit-hobby’. Net zoals gaan squashen of badmintonnen of zo. Hier en daar eens een uurtje.joey82 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:41:
[...]
ik weet hoe je je voelt,
afgelopen september/oktober een pc laten bouwen om te gamen, tot nu toe nog weinig op gegamed, op 1 of andere manier staat mijn hoofd even niet naar gamen, heel vreemd....
En net daarom ben ik zo blij een console gamer te zijn, en is de ps5 echt onmisbaar in m’n setup. Alles zou weg kunnen, behalve de ps5, die moet blijven. Met een console die ‘casual’
in de woonkamer staat, en 500 euro heeft gekost, voelt het zoveel minder zonde als ik die een paar maand niet aanraak. I.p.v. een fancy 2000 euro kostende knipperlicht rgb pc in de werkkamer.
En de ps5 voelt nooit als een ‘verspilling’ want het blijft hoe dan ook mijn go-to platform, dus ik weet sowieso dat ie na een dalletje weer nuttig wordt, als ik weer iets vind wat me kan boeien (Helldivers, recent deed Space remake) of terugkeer naar de games die ik sowieso blijf spelen (GT7, rocket league, dat soort).
Dan is het ook extra fijn dat er zo weinig omkijken naar is. Na een lange periode even een half uurtje laten staan zodat alle updates binnen zijn (console, games, controllers, …) en je kan weer verder. PC gamen is in dat opzicht ook al serieus verbeterd vergeleken met vroeger, maar het vraagt toch net weer wat weer management, meer dan me lief is.
Ik heb dan ook een paar jaar geleden alles wat desktop is de deur uit gedaan. Een lenovo legion gekocht (midrange) en niet meer terug gekeken. Zoveel beter voor mijn specifieke use case! De spread tussen de krachtige hardware die je denkt nodig te hebben, en wat ik echt nodig heb, is enorm. Ik kan prima uit met 3060 mobile chip niveau. En mijn eisen worden ook niet hoger, omdat ik op pc bij 2010-2020 games blijf hangen, de nieuwe lichting me niet boeit, en wat ik wel wil spelen van de recente lichting naar de ps5 gaat.
Ideaal voor mij! Ik dacht, ik deel mijn mening even ook al lijkt het saai. Voor wie ook wat zoekend is in de gaming/hardware space en misschien dat laatste duwtje nodig heeft om z’n setup eens goed te herdenken/heroverwegen. Het kan verfrissend zijn, en met een veel duidelijker profiel, kan het je zin in games net terug opflakkeren. Mijn ervaring is dat een te brede gaming setup verlammend kan zijn, en je meer bezig bent met ‘het platform/s’ dan de games. Even met de borstel er door en terugbrengen naar een goede basis kan de focus en het plezier terug brengen.
PS5 for the win bij deze voor mij!
Geen idee of ik in het juiste topic zit maar zijn er hier mensen met een ps5, twee accounts en Fortnite ?
Ik heb een gratis add-on op mijn main account uit de ps plus store voor Fortnite gedownload. Als dit account t nu Fortnite start ziet hij inderdaad de packs. Het tweede ps5 account is een gezin managed account voor mijn zoon van 10. Als hij nu Fortnite joined heeft hij die add-on niet beschikbaar maar zijn account heeft ook geen eigen PlayStation plus account. Is het onmogelijk om die add-on ook op het andere account te krijgen?
Ik heb een gratis add-on op mijn main account uit de ps plus store voor Fortnite gedownload. Als dit account t nu Fortnite start ziet hij inderdaad de packs. Het tweede ps5 account is een gezin managed account voor mijn zoon van 10. Als hij nu Fortnite joined heeft hij die add-on niet beschikbaar maar zijn account heeft ook geen eigen PlayStation plus account. Is het onmogelijk om die add-on ook op het andere account te krijgen?
Ja.GeeMoney schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:02:
Geen idee of ik in het juiste topic zit maar zijn er hier mensen met een ps5, twee accounts en Fortnite ?
Goedkoop verlengen zit er niet meer in. Alleen als je een upgrade kiest dan kom je in aanmerking voor een korting, mits er natuurlijk een kortingsactie is, wat meestal rond feestdagen en juni plaatsvindt. Ik laat mijn abo (Extra) aflopen en ga dan weer voor Essential.R.G schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:29:
Hoe momenteel het goedkoopst ps plus verlengen of juist laten experiren?
Oke ik las alleen wat over:
1. Psn tegoed kopen
2. Psn tegoed claimen Dan stars krijgen?
3. Met stars tegoed claimen Dan goedkoper uit ziin?
Klopt dit doet iemand dit en hoe werkt dat?
1. Psn tegoed kopen
2. Psn tegoed claimen Dan stars krijgen?
3. Met stars tegoed claimen Dan goedkoper uit ziin?
Klopt dit doet iemand dit en hoe werkt dat?
met stars kan je wel games kopen.
Maar je moet dan wel veel stars verdienen met de campagnes etc.
Door het kopen van games, het starten van games etc doe je mee aan de campagnes.
En dan verdien je sterren.
Zo kun je bv voor 5000 starts MOSS kopen.
De acties voor korting op PSN lijken voorbij.
Maar rond BF had ik nog een deal met korting. Maar andere weer niet.
Hoe het dit jaar gaat? geen idee.
Door het kopen van games, het starten van games etc doe je mee aan de campagnes.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dat heb ik vorig jaar gedaan, geen spijt van. Er zaten begin dit jaar een aantal goede games in essential. Met wat ik al geclaimed had uit essential de voorbije jaren, en 1 of 2 goede full price aankopen, zit ik zeer lang zeker goed. Het hangt van je tijd en gamer profiel af, maar uit extra gaan is het beste wat ik heb gedaan om niet die ‘fomo’ en overaanbod te hebben (zoals 50 minuten door Netflix scrollen en dan toch maar iets anders gaan doen).bRuud83 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:33:
[...]
Goedkoop verlengen zit er niet meer in. Alleen als je een upgrade kiest dan kom je in aanmerking voor een korting, mits er natuurlijk een kortingsactie is, wat meestal rond feestdagen en juni plaatsvindt. Ik laat mijn abo (Extra) aflopen en ga dan weer voor Essential.
Enkel nog eens ergens een returnal meepikken uit een sale, de enige game die me boeide uit een jaar extra gehad te hebben.,
Ieder z’n ding en power to you als je die persoon ben die value haalt uit extra, maar er valt zeker iets te zeggen voor een meer gerichte aanpak ipv de ‘all you can eat’ methode.
Essential heb ik sowieso nodig voor GT7 online, en sinds kort ook helldivers natuurlijk.
Nog een kanttekening bij PlayStation Stars. Je kunt het best gewoon de €5 waardebon claimen en games kopen als er korting isDarkSide schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:46:
met stars kan je wel games kopen.
€20 kan ook maar dat is dezelfde verhouding tussen punten en euro's als de €5 bon.
Iemand een idee, want kan er echt zeer beperkt iets over vinden:
Ik heb de PS4 versie gekocht (disc) van de MGS collection vol. 1 . Mede omdat ik hoopte, maar niet zeker wist/het niet kon vinden, dat de PS5 variant gratis zou zijn als upgrade en ik dus 2 voor 1 had zeg maar. Spel geinstalleerd, maar er is dus geen gratis upgrade; het spel verwijst me naar de store en de 60 Euro PS5 variant.
Op het PS4 doosje staat "PS5 Upgrade Available" met een 1-tje daar nog als kanttekening. Die kanttekening wordt op de achterkant geduid met dat er een FREE upgrade beschikbaar is. Niets is dus minder waar, want die optie heb ik niet. Niet vanuit de store, niet vanuit het spel, nergens. Kan er denk ook weinig over vinden omdat de PS4 fysieke versie alleen in Europe, Afrika en het Midden-Oosten is uitgebracht en er dus minder info beschikbaar is dan normaal.
Iemand die deze versie ook heeft? Of was de free upgrade tijdelijk?
Ik heb de PS4 versie gekocht (disc) van de MGS collection vol. 1 . Mede omdat ik hoopte, maar niet zeker wist/het niet kon vinden, dat de PS5 variant gratis zou zijn als upgrade en ik dus 2 voor 1 had zeg maar. Spel geinstalleerd, maar er is dus geen gratis upgrade; het spel verwijst me naar de store en de 60 Euro PS5 variant.
Op het PS4 doosje staat "PS5 Upgrade Available" met een 1-tje daar nog als kanttekening. Die kanttekening wordt op de achterkant geduid met dat er een FREE upgrade beschikbaar is. Niets is dus minder waar, want die optie heb ik niet. Niet vanuit de store, niet vanuit het spel, nergens. Kan er denk ook weinig over vinden omdat de PS4 fysieke versie alleen in Europe, Afrika en het Midden-Oosten is uitgebracht en er dus minder info beschikbaar is dan normaal.
- Linksquest
Als ik jou was zou ik even met Sony contact opnemen, want dit staat letterlijk op hun website.Exorcist schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:19:
Iemand een idee, want kan er echt zeer beperkt iets over vinden:
https://store.playstation...14364_00-METALGEARSOLID01Als je de PS4™-versie al hebt, krijg je de digitale PS5®-versie van deze game zonder extra kosten en hoef je dit product niet aan te schaffen. Als je deze game op PS5 wilt spelen, moet je systeem mogelijk worden geüpdatet naar de nieuwste systeemsoftware.
Werkt, kon de custom PS3 headset usb kit op de ps5 gebruiken mooi weerFlitzer schreef op zondag 17 maart 2024 @ 09:32:
[...]
De originele Sony PS4 headsets in ieder geval wel. Zelfs de PS3 wireless headset, met virtual surround, doet het gewoon.
- Linksquest
Yes, ik heb de Sony Wireless 7.1 Headset (Gold Edition) en die gebruik ik gewoon op de Playstation 5, moet hem wel net als bij de PS4 met de dongel verbinden.R.G schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 22:12:
Kan je een oude PS4 USB headset gebruiken op ps5?
Ik heb nog een headset liggen met een wireless USB stick die op de PS4 werkte. Zou dit ook op ps5 werken?
Nogmaals iedereen bedankt voor de hulp bij mijn vragen die ik had de afgelopen dagen, wij hebben het er thuis even goed over gehad en wachten even tot ik mijn belastinggeld binnen heb en gaan duimen op een prijsdrop of een andere goede deal.
Ik ben wel ontzettend veel te weten gekomen dankzij jullie, dat neem ik zeker mee!
Ik ben wel ontzettend veel te weten gekomen dankzij jullie, dat neem ik zeker mee!
Het grote nadeel van het hebben van twee consoles is dat je er maar op één tegelijk kan spelen en je backlog énorm veel groter wordt. Klinkt logisch, maar ik heb het idee dat ik nu nog veel meer tijd tekort kom om te gamen, sinds ik een XSX naast mijn PS5 heb gezet.G_Dragon schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:23:
Nogmaals iedereen bedankt voor de hulp bij mijn vragen die ik had de afgelopen dagen, wij hebben het er thuis even goed over gehad en wachten even tot ik mijn belastinggeld binnen heb en gaan duimen op een prijsdrop of een andere goede deal.
Persoonlijk vind ik de Sony Studio games wel tig keer beter dan wat MS te bieden heeft. Maar dat zul je voor jezelf moeten gaan ervaren.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ja dat geloof ik direct, maar dat is dan wel het grote risico die je neemt als gamerHulleman schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:37:
[...]
Het grote nadeel van het hebben van twee consoles is dat je er maar op één tegelijk kan spelen en je backlog énorm veel groter wordt. Klinkt logisch, maar ik heb het idee dat ik nu nog veel meer tijd tekort kom om te gamen, sinds ik een XSX naast mijn PS5 heb gezet.
Ik zit al jaren van oh.. die God Of War ohh.. die Horizon spellen zien er goed uit, ohhh.. die Spiderman spellen wil ik ooit nog spelen! Had laatst het besef waarom ook niet gewoon een PS5 halen en een keer spelen nu ik toch veel geld terugkrijg van de belasting, want je leeft maar een keer!
Daar gaan we geen discussie over voeren, ik denk echt dat dit een persoonlijke mening is en blijft. Maar ik wil puur naar PS5 voor een heel klein aantal spellen die niet op Xbox zijn uitgekomenPersoonlijk vind ik de Sony Studio games wel tig keer beter dan wat MS te bieden heeft. Maar dat zul je voor jezelf moeten gaan ervaren.
Dat is het zeker. Persoonlijk vind ik de laatste God of War games van een absurd hoog niveau. Beide delen hebben qua gameplay wel erg veel van elkaar weg, dus ik zou ze niet achter elkaar gaan spelen. Verhalend ook erg leuk om te volgen allemaal.G_Dragon schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:42:
[...]
ik denk echt dat dit een persoonlijke mening is en blijft. Maar ik wil puur naar PS5 voor een heel klein aantal spellen die niet op Xbox zijn uitgekomen
Ik had hetzelfde met de xbox. Wou echt graag Forza Horizon, motorsport, Gears en Halo spelen. Dus op een gegeven maar gewoon eentje meegenomen
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dat is wat ik bedoelde met m'n post van gisteren. Zelfde idee ongeveer. Als je te veel 'platformen' hebt, ben je meer bezig met het 'platform', dan effectief te gamen. Overal op de hoogte blijven, alles bijwerken, voor elk platform hardware/accessoires kopen, en je (ik toch!) gaat dan al snel de neiging voelen om voor elk platform een library aan te leggen. Want je 'moet toch iets te spelen hebben'.Hulleman schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:37:
[...]
Het grote nadeel van het hebben van twee consoles is dat je er maar op één tegelijk kan spelen en je backlog énorm veel groter wordt. Klinkt logisch, maar ik heb het idee dat ik nu nog veel meer tijd tekort kom om te gamen, sinds ik een XSX naast mijn PS5 heb gezet.
En dan heb je het gevoel dat je je tijd een beetje gelijk moet verdelen tussen MS, PC, Sony, nintendo, omdat het anders 'zonde' is dat de hardware staat te verstoffen. Ik weet dat hier vaak nonchalant gesteld wordt: "waarom twijfelen, koop gewoon alle consoles". Vaak komt het dan voort uit een soort poch idee dat je 'alle consoles kan aanschaffen'. Terwijl dat als volwassene toch absoluut geen probleem mag zijn.
Bij 1 platform blijven wordt dan ook vaak gezien als een fanboy keuze/console war dingetje. Maar niets is minder waar. Het gaat dan vaak om voorkeur, affiniteit en focus. En waar je je friendlist en game library wil aanleggen. En zo wordt bij elk gesprek in deze context er vaak van alles bijgehaald wat totaal niet van toepassing is.
Zo had ik ook even kort een nintendo switch. Mario, weet je wel. En hupla, meteen was ik begonnen allerhande games te kopen, terwijl ik al enorme backlogs had op PS of steam. Maandenlang voelde ik de 'druk' om een steam deck aan te schaffen. Voor het geld hoef ik het niet te laten, maar dat zou dan weer focus wegnemen van de console, waar ik gewoon het meeste op speel.
Mijn beste beslissing ooit in deze space was om die switch meteen weg te doen, game pc weg, en orde brengen in het hele gebeuren. Nooit meer 2 consoles tegelijk. Ooit een xbox gehad, na een paar maand terug verkocht. Ik heb m'n lesje nu wel geleerd. En omdat het aan de MS kant toch 'play anywhere' is, heeft de doos/console eigenlijk geen enkele zin meer.
Halo, forza en gears speel ik wel op m'n 3060 legion laptop, die me ooit in promo 900 euro heeft gekost. En forza vind ik waardeloze crap. Arcade met mobile game mechanics. Dus om daar nu een console voor aan de tv te houden. ...
En extra voordeel, het tv-meubel kan eindelijk weg als er geen 5 devices aan geknoopt staan. Ja sorry, offtopic, maar ik merk dat er nog mensen mee worstelen, dus bij deze gratis game-coaching

En @G_Dragon , als je die games echt zo graag wil spelen, al meerdere jaren, snap ik niet waarom je zo moeilijk blijft doen. 400 euro daar koop je tegenwoordig een HALVE telefoon voor ...

Als je al weet dat het offtopic is, beter niet posten
[ Voor 92% gewijzigd door BM op 18-03-2024 11:05 ]
Totaal geen last van eigenlijk. Alles bijwerken is ook vaak maar een paar minuten werk. Belangrijkste accessoires krijg je bij aanschaf console.Amos_x schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:31:
[...]
Dat is wat ik bedoelde met m'n post van gisteren. Zelfde idee ongeveer. Als je te veel 'platformen' hebt, ben je meer bezig met het 'platform', dan effectief te gamen. Overal op de hoogte blijven, alles bijwerken, voor elk platform hardware/accessoires kopen, en je (ik toch!) gaat dan al snel de neiging voelen om voor elk platform een library aan te leggen. Want je 'moet toch iets te spelen hebben'.
Achteraf gezien had ik nu met de PS5 kunnen wachten omdat ik het merendeel van de games op PS4 kon spelen maar ben toch blij dat ik hem heb staan voor de exclusives. Hetzelfde met de Xbox en Switch. Heerlijk om geen games te hoeven missen.
offtopic
[ Voor 95% gewijzigd door BM op 18-03-2024 11:06 ]
offtopic
[ Voor 98% gewijzigd door BM op 18-03-2024 11:06 ]
Waarom zijn veel games die digitaal te koop zijn nog zo asociaal duur €80,- voor GT7.
Vraagje, ik heb sinds afgelopen zomer een ps5 en haal hier veel plezier uit. Nu lijkt er aan het einde van het jaar een ps5 pro te komen. Die wil ik eigenlijk wel gaan halen... mijn vraag is, hoelang zal het dan nog ongeveer duren voor de ps6 komt? Want ik verwacht dat de pro wel een leuk prijskaartje krijgt en om dan binnen 2 jaar alweer een nieuwe ps6 te halen wordt wel een dingetje.
Blijft glazenbol speculatie, maar € 700 lijkt me een kansloos prijspunt voor een console, laat staan nog meer. De PS4pro was net zo duur als de launchprijs van de base PS4 met 2,5x de GPU power. Met de PS5Pro verwacht ik niet veel anders. Ik verwacht dus eerder een prijs van € 549- € 599. Gezien de huidige prijs van een PS5 Disc van € 469 lijkt me dat geen gekke range.cold_as_ijs schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 09:06:
Wachten op de pro die mogelijk september onthuld zou ik alleen doen als je echt interesse hebt in een pro. Met de gelekte specs van 33 TFlops gaat die meer dan 700 euro kosten verwacht ik.
Digitaal is het best te wachten op sales, want de 'normale' prijzen zijn inderdaad hoog, zeker als de game al even uit is.rutgergron schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:50:
Waarom zijn veel games die digitaal te koop zijn nog zo asociaal duur €80,- voor GT7.
Je kunt volgende website gebruiken om de sales in het oog te houden:
https://psprices.com/region-be/game/4866811/gran-turismo-7
Zoals je ziet staat GT7 om de zoveel weken voor €50, dus even geduld
Een console generatie duurt vaak zo'n 7 jaar. Dus voor Q4 2027 hoef je geen PS6 te verwachten.Royy90 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:55:
Vraagje, ik heb sinds afgelopen zomer een ps5 en haal hier veel plezier uit. Nu lijkt er aan het einde van het jaar een ps5 pro te komen. Die wil ik eigenlijk wel gaan halen... mijn vraag is, hoelang zal het dan nog ongeveer duren voor de ps6 komt? Want ik verwacht dat de pro wel een leuk prijskaartje krijgt en om dan binnen 2 jaar alweer een nieuwe ps6 te halen wordt wel een dingetje.
De PS4pro kwam 3 jaar na de release van de base PS4. Vervolgens duurde het nog 4 jaar voor een PS5.
[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 18-03-2024 11:01 ]
Top! Dan gaan we lekker die ps5+ halen! Sowieso met gta6, maar ook gewoon lekker nog minimaal 3 jaar gamen op de nieuwste en snelste console spreekt mij wel aan.Hulleman schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:59:
[...]
Een console generatie duurt vaak zo'n 7 jaar. Dus voor Q4 2027 hoef je geen PS6 te verwachten.
Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties