Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:58
Joostje123 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:44:
[...]

Rockstar gaat de eerste zijn. Maar voor GTA6 kopen mensen ook gewoon een nieuwe playstation.
GTA6 gaat toch pas lekker draaien op een PS6 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Joostje123 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:44:
[...]

Rockstar gaat de eerste zijn. Maar voor GTA6 kopen mensen ook gewoon een nieuwe playstation.
FF16 is puur voor de PS5 gemaakt.Zelfs mensen binnen Sony hebben Square-Enix een handje geholpen.
https://playsense.nl/5328...ng-van-final-fantasy-xvi/

[ Voor 13% gewijzigd door jori040 op 08-03-2024 09:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Anoniem: 1486766 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:16:
[...]

Er zit toch veel meer in de huidige consoles dan PS4 game in 60fps te draaien? Het is een keus van makers en/of een gebrek aan optimalisatie. Waneer er 8K stoer op de doos staat mogen we toch wel vragen om 1080P/1440P 60fps? :P
Maaaarrr uiteindelijk blijft het natuurlijk de keus van de makers/uitgever en vervolgens de keus aan ons om zo een game te kopen. ;) Mocht Dragons Dogma wat voor me zijn koop ik 'm mooi op de PC en niet op console. Ben bang dat we meer en meer de 30fps kant op gaan en dan sla ik over. :)
Iedereen staart altijd zo blind op resolutie, maar het gaat voornamelijk over fidelity. Een game van nu op 1440P is niet te vergelijken met een game van 3 jaar geleden qua fidelity op dezelfde resolutie. Betekent niet dat beide games dan even op 1440P/60 kunnen draaien.

Hoe zwaarder de game wordt (UE5 bijvoorbeeld) hoe meer ze moeten schalen met de resolutie om deze op 60fps te draaien. Dat zie je dus bij veel UE5 games, die op 720P draaien, of soms zelfs daaronder. Dat heeft niks te maken met een gebrek aan optimalisatie (Wat iedereen ook heel eenvoudig roept als een game niet goed draait), maar meer een keuze wat betreft de fidelity (Kwaliteit textures etc) die ze willen laten zien.

Hoe later je in de console generatie komt, hoe meer moeite de consoles zullen hebben om te voldoen aan die maatstaven. Vroeger had je met o.a. de ps2 en ps3 nog optimalisaties aan het einde van de generatie. Dat kwam vooral omdat de hardware zo afwijkend was van pc, dat ontwikkelaars de hardware pas aan het einde van de generatie door hadden. Dat is nu veel minder het geval, de consoles zijn niet meer dan een pc. Het voordeel is dat je minder overhead hebt van het OS, maar verder houdt het wel op. Dus die enorme optimalisaties die wij zagen bij de ps2 en ps3, die moet je deze generatie niet gaan verwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:29:
[...]

Iedereen staart altijd zo blind op resolutie, maar het gaat voornamelijk over fidelity. Een game van nu op 1440P is niet te vergelijken met een game van 3 jaar geleden qua fidelity op dezelfde resolutie. Betekent niet dat beide games dan even op 1440P/60 kunnen draaien.

Hoe zwaarder de game wordt (UE5 bijvoorbeeld) hoe meer ze moeten schalen met de resolutie om deze op 60fps te draaien. Dat zie je dus bij veel UE5 games, die op 720P draaien, of soms zelfs daaronder. Dat heeft niks te maken met een gebrek aan optimalisatie (Wat iedereen ook heel eenvoudig roept als een game niet goed draait), maar meer een keuze wat betreft de fidelity (Kwaliteit textures etc) die ze willen laten zien.

Hoe later je in de console generatie komt, hoe meer moeite de consoles zullen hebben om te voldoen aan die maatstaven. Vroeger had je met o.a. de ps2 en ps3 nog optimalisaties aan het einde van de generatie. Dat kwam vooral omdat de hardware zo afwijkend was van pc, dat ontwikkelaars de hardware pas aan het einde van de generatie door hadden. Dat is nu veel minder het geval, de consoles zijn niet meer dan een pc. Het voordeel is dat je minder overhead hebt van het OS, maar verder houdt het wel op. Dus die enorme optimalisaties die wij zagen bij de ps2 en ps3, die moet je deze generatie niet gaan verwachten.
toon volledige bericht
Je legt te veel nadruk op resolutie als reactie op mijn reactie, het gaat mij vooral om de fps. Er zou imo best een ondergrens minimaal een optie mogen zijn van 40fps in 2024 en dat je dan geen 30fps eye candy hebt, prima. Ik vind een wat hogere (40)fps een groter genot voor mijn ogen dan meer fidelity maar daar zullen de meningen dan wel in verschillen. Dat is duidelijk. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

jori040 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:25:
[...]

FF16 is puur voor de PS5 gemaakt.Zelfs mensen binnen Sony hebben Square-Enix een handje geholpen.
https://playsense.nl/5328...ng-van-final-fantasy-xvi/
En die draaide ook als een natte krant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1486766 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:37:
[...]

Je legt te veel nadruk op resolutie als reactie op mijn reactie, het gaat mij vooral om de fps. Er zou imo best een ondergrens mogen zijn van 40fps in 2024 en dat je dan geen 30fps eye candy hebt, prima. Ik vind een wat hogere 40fps een groter genot voor mijn ogen dan meer fidelity maar daar zullen de meningen dan wel in verschillen. Dat is duidelijk. :P
Ahh okay. Nou ja ik ben vooral voorstander van om niet telkens mee te gaan om de beste graphics neer te zetten. Liever een stabiele framerate en een iets hogere resolutie zodat je geen artifacts hebt met upscaling dan de hoogste fidelity.

Dan maar geen UE5 op de ps5 bijvoorbeeld. Maar goed, ff7 rebirth heeft ook op dit moment problemen met de performance mode en die draait op UE4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:38:
[...]

En die draaide ook als een natte krant
Dat had idd iets beter gekund.Tijden de gevechten was het goed.
Baas gevechten op deze schaal zijn wel uniek in die game. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:40:
[...]

Ahh okay. Nou ja ik ben vooral voorstander van om niet telkens mee te gaan om de beste graphics neer te zetten. Liever een stabiele framerate en een iets hogere resolutie zodat je geen artifacts hebt met upscaling dan de hoogste fidelity.

Dan maar geen UE5 op de ps5 bijvoorbeeld. Maar goed, ff7 rebirth heeft ook op dit moment problemen met de performance mode en die draait op UE4.
Niet meegaan met de beste graphics ben ik met je eens. Een mooie art style is voor mij veel belangrijker en zorgt er ook voor dat een game in de toekomst er aantrekkelijk uit blijft zien. Ik vind nog steeds genoeg oude spellen er aantrekkelijk uit zien wanneer er geen lading aliasing is, voldoende fps en een mooie art style.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

jori040 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:43:
[...]

Dat had idd iets beter gekund.Tijden de gevechten was het goed.
Baas gevechten op deze schaal zijn wel uniek in die game. :)
Tijdens gevechten was het goed idd. Maar dat kwam dus omdat ze terug schakelde naar 720P ;-)

https://wccftech.com/fina...ance-mode-uses-amd-fsr-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:09:
[...]

Tijdens gevechten was het goed idd. Maar dat kwam dus omdat ze terug schakelde naar 720P ;-)

https://wccftech.com/fina...ance-mode-uses-amd-fsr-1/
Voor dat ik de game kocht was dat al bekend en ik heb me er geen moment aan gestoord.Zelden zo'n mooie baas gevechten gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:15
Nieuwe promotie trailer voor de Playstation 5 is er.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Feel More on PlayStation® 5

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:13
Stellar Blade demo stond per ongeluk even in de store. Is helaas snel weer verwijderd maar in ieder geval goed om te weten dat daar een echte demo van uit gaat komen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
PS5 Pro Spec Leak: What Graphics Performance Is Feasible?

Interessant item. Worden meteen even de verwachtingen getemperd. Cpu wordt een fikse bottleneck, net zoals de bandbreedte van het geheugen. De gpu krijgt een behoorlijke upgrade, maar voornoemde zaken, zoals nu bekend, niet. Er kan geen dubbele framerate verwacht worden.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

https://www.videogameschr...viation-games-has-closed/

Deviation games is gesloten, dus daar kunnen we geen game meer van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
[JoRaptor]Biggest Gaming News & Leaks Of The Week...

Bekijk op YouTube
Biggest Gaming News & Leaks Of The Week...

[6:07]Zou tof zijn als Bluepoint Games aan een remaster/remake werkt.De eerst twee God of War games vind ik zelf nog het leukst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:36
Hulleman schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:33:
[YouTube: PS5 Pro Spec Leak: What Graphics Performance Is Feasible?]

Interessant item. Worden meteen even de verwachtingen getemperd. Cpu wordt een fikse bottleneck, net zoals de bandbreedte van het geheugen. De gpu krijgt een behoorlijke upgrade, maar voornoemde zaken, zoals nu bekend, niet. Er kan geen dubbele framerate verwacht worden.
De ps4 / ps4 pro had precies hetzelfde euvel. Als ze met een ps5 pro komen lijkt dat een beetje “copy paste” met toen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:29:
[...]

3 jaar geleden hadden we al games als R&C Rift a apart en Demon's Souls Remake. Die games hebben een fidelity die in de meeste games nu niet gehaald wordt. En dat op 60fps en native 1440p resolutie.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:10
Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:55:
Ik heb net eventjes de Outcast demo gespeeld maar geen goede eerste indruk. Dat de fps alle kanten uit gaat helpt ook niet natuurlijk.
Jullie de demo al gecheckt?
Nee nog niet. Wist helemaal niet dat er een demo was tot ik een Youtube filmpje zag.
Ik was deze game helemaal uit het oog verloren! Nochtans was ik een grote fan van het eerste deel die ik in 2000 op pc heb gespeeld. Ik heb nog de big box liggen met een dvd.

Ook omdat het in mijn landje (België 8) ) door Appeal wordt gemaakt maakt het extra speciaal.

Ik zal het eens checken, hopelijk is de finale release beter qua fps en brengen ze updates uit om het telkens wat bij te schaven

Het komt op 15 maart uit!!

Bekijk op YouTube
Outcast - A New Beginning | Everything You Need to Know in 60 Seconds

Bekijk op YouTube
Outcast - A New Beginning - Gameplay Deep Dive | PS5 Games

[ Voor 16% gewijzigd door Cowboy_Henk op 11-03-2024 08:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Hulleman schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:33:
[YouTube: PS5 Pro Spec Leak: What Graphics Performance Is Feasible?]

Tja, persoonlijk boeit het 'pro' gebeuren me weinig. Ik heb vorige generatie de pro ook overgeslagen.

De PS5 blijft nog steeds m'n favoriete platform waar ik steeds naar terug keer om te gamen. Af ten toe, voor zeer specifieke pc only games, maak ik wel een omwegje naar pc/steam. Maar uiteindelijk is het gemak en plezier van de ps5 voor mij niet te evenaren.

En dat heeft voor mij weinig te maken met de rauwe grafische power. De meeste van de games die ik speel, hebben daar trouwens vrij weinig aan. Of als ze al een grafische powerhouse zijn, dan vind ik ze nu al prima op de ps5. (cyberpunk bvb). Kan het beter, vast wel. Heeft het zin om me daarover te frustreren, of reikhalzend uit te kijken naar een pro, of frames per seconde te tellen, en 'sweaty' doen over resolutie of gebrek aan RTX?

Wat ik op dit moment het meest speel en veel plezier uit haal (dead space remake en helldivers) draait prima.

Telkens als ik het popupje krijg dat een game is bijgewerkt (automatisch) ben ik blij dat ik op een console speel. Het hele platform wordt achter de schermen netjes gemanaged (console updates, game updates) en als gebruiker heb je er geen omkijken naar.

De echte 'boost' in deze generatie was de SSD. De user experience is honderd maal beter dan vroeger, en dat is voor mij de echte 'next gen' feature tov ps4.

Ik verwacht dat ik deze generatie de pro ook over sla. Tenzij het een grote meerwaarde biedt voor GT7 (RTX tijdens racen, of 120fps met hoge resolutie, of meer auto's op de track). Voor GT7 ben ik tot alles bereid. De rest, mwah...

Ik ben het ook volledig eens met het feit dat het deze keer een rare generatie is. Nogal 'lackluster'. Weinig games, weinig echte exclusives, weinig goed AA spul wat we vroeger wel vaak zagen in de ps2/ps3 generatie. Een reden te meer om gewoon bij de ps5 te blijven. Er is gewoon 'weinig te doen' zeg maar, waar een pro echt voor nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hulleman schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:29:
[...]

3 jaar geleden hadden we al games als R&C Rift a apart en Demon's Souls Remake. Die games hebben een fidelity die in de meeste games nu niet gehaald wordt. En dat op 60fps en native 1440p resolutie.
Beide redelijk lineaire games, als je dit vergelijkt met andere lineaire games dan wordt deze fidelity wel gewoon gehaald. Alleen deze games kan je niet vergelijken met open wereld games, dan kan je met deze hardware gewoon niet dezelfde fidelity halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-07 01:23
Als ik een gokje mag doen dan gaan Microsoft en Sony het nu of in de toekomst op nieuwe upscaling technieken gooien. Ook vanwege die XBOX leak. NVIDIA heeft daar nu de beste hardware voor en RDNA2 is daar niet echt een goede in (correct me if I’m wrong). Het lijkt me stug dat er nieuwe hardware (RDNA3/hoger) in een Pro komt, dus ik zie liever nieuwe consoles over een x aantal jaren. Nu heeft Sony een patent aangevraagd voor upscaling, dus ik hoop dat die nog meer uit de huidige console haalt.

Er zijn prachtige games gemaakt, dus er is vast nog wel iets te behalen. Laat de grote heren maar eerst games maken, voor dat we aan nieuwe hardware beginnen.. :Z

Ik zit niet zo lang in het console wereldje, maar de nadruk op hardware vind ik wel behoorlijk. Koop dan gewoon een PC.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Mosin schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:09:
Als ik een gokje mag doen dan gaan Microsoft en Sony het nu of in de toekomst op nieuwe upscaling technieken gooien. Ook vanwege die XBOX leak. NVIDIA heeft daar nu de beste hardware voor en RDNA2 is daar niet echt een goede in (correct me if I’m wrong). Het lijkt me stug dat er nieuwe hardware (RDNA3/hoger) in een Pro komt, dus ik zie liever nieuwe consoles over een x aantal jaren. Nu heeft Sony een patent aangevraagd voor upscaling, dus ik hoop dat die nog meer uit de huidige console haalt.

Er zijn prachtige games gemaakt, dus er is vast nog wel iets te behalen. Laat de grote heren maar eerst games maken, voor dat we aan nieuwe hardware beginnen.. :Z

Ik zit niet zo lang in het console wereldje, maar de nadruk op hardware vind ik wel behoorlijk. Koop dan gewoon een PC.
Dit is toch wel de kern hoor. Men heeft net 1 voet uit het cross-gen bad gehaald en een tussentijdse console upgrade staat alweer voor de deur. Zoek eerst een goede balans van graphics en performance, kom met een lading goede games en wat creativiteit op de huidige consoles zou ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 306567 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:03:
[...]

Beide redelijk lineaire games, als je dit vergelijkt met andere lineaire games dan wordt deze fidelity wel gewoon gehaald. Alleen deze games kan je niet vergelijken met open wereld games, dan kan je met deze hardware gewoon niet dezelfde fidelity halen.
Lords of the fallen is ook geen open wereld game, maar interconnected als God of War of een Demon's Souls Remake. Dat draait op UE 5, maar tovert echt geen mooiere beelden op het scherm dan voornoemde 2 games.

De eerste UE5 games waarvan ik verwacht dat die technisch echt goed zullen zijn, zijn Senua's 2 en Gears 6. Maar van Senua's is ook nog niks bekend op wat voor framerate/resolutie dat gaat draaien. Dat is ook geen fast paced action game, dus 30fps zou me ook daar weer niet verbazen. Gears 6 moet 60fps zijn. Er moeten gewoon enorm veel resources tegen aan gegooid worden om een technisch goede game af te leveren met dit soort engines. En dan heb je nog niet eens gameplay of een verhaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 11-03-2024 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1486766 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:19:
[...]

Dit is toch wel de kern hoor. Men heeft net 1 voet uit het cross-gen bad gehaald en een tussentijdse console upgrade staat alweer voor de deur. Zoek eerst een goede balans van graphics en performance, kom met een lading goede games en wat creativiteit op de huidige consoles zou ik zeggen..
Ja eens. De SSD zou voor veel nieuwe innovaties moeten zorgen. Er is welgeteld één game die er echt wat tofs mee doet en dat was een launch game voor de PS5. Straks al weer 4 jaar geleden. Een game als Starfield kent ook nog steeds net zoveel laadschermen als sterren in het universum. Toch ook wel genant.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 11-03-2024 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Hulleman schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:30:
[...]

Lords of the fallen is ook geen open wereld game, maar interconnected als God of War of een Demon's Souls Remake. Dat draait op UE 5, maar tovert echt geen mooiere beelden op het scherm dan voornoemde 2 games.

De eerste UE5 games waarvan ik verwacht dat die technisch echt goed zullen zijn, zijn Senua's 2 en Gears 6. Maar van Senua's is ook nog niks bekend op wat voor framerate/resolutie dat gaat draaien. Dat is ook geen fast paced action game, dus 30fps zou me ook daar weer niet verbazen. Gears 6 moet 60fps zijn. Er moeten gewoon enorm veel resources tegen aan gegooid worden om een technisch goede game af te leveren met dit soort engines. En dan heb je nog niet eens gameplay of een verhaal.
Maar senue is ook een enorm lineaire game, dat is meer een walking simulator. Dus ja die kan je zo mooi maken als je wilt. Daar zit bijna geen gameplay in.

Lords of the fallen vind ik ook geen AAA game eerlijk gezegd, het is ook geen top ontwikkelaar. Dus daar verwacht ik sowieso niet dezelfde graphics als een insomniac game. Daarnaast betekent UE5 niet direct dat het een mooiere game wordt he. Het is gewoon een nieuwe engine waar je als ontwikkelaar nieuwe technieken kan gebruiken. Tekken 8 draait ook op UE5, maar die gebruikt veel nieuwe technieken uit UE5 ook niet.

De Sony games zijn altijd van een enorm hoog niveau geweest waar weinig andere aan kunnen tippen. Dat was op andere generaties niet anders. Het doel van Sony is ook om het uiterste eruit te halen om de ps5 te verkopen. Dat doel hebben andere games niet. Helemaal multiplatform games zullen nooit diezelfde grafische kwaliteit halen dan dedicated games voor 1 platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-07 01:23
Anoniem: 1486766 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:19:
[...]

Precies. John Linneman van DF gaf daar wel een opmerking over, ook door de ontslag rondes die weer plaats vonden. Alle games moeten dikke winst geven en super intens zijn met een mooi verhaal. Dat alles kost ongelofelijk vele jaren om te maken. Er zijn gewoon minder leuke/kleinere games, want dat is een gokje die risico’s met zich mee brengt. Daarom vond ik die uitspraak van Phil Spencer zo apart. Goede games verkopen echt wel consoles. Misschien geeft het niet een gewenst effect voor de aandeelhouders, want ja, centjes. Sta er niet van te kijken dat alle games binnen 5/10 jaar eenheidsworst zijn of dat de gierigheid gaming uiteindelijk de nek omdraait.

Eigenlijk zijn veel games al eenheidsworst |:(

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:57
Mosin schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:50:
[...]

Precies. John Linneman van DF gaf daar wel een opmerking over, ook door de ontslag rondes die weer plaats vonden. Alle games moeten dikke winst geven en super intens zijn met een mooi verhaal. Dat alles kost ongelofelijk vele jaren om te maken. Er zijn gewoon minder leuke/kleinere games, want dat is een gokje die risico’s met zich mee brengt. Daarom vond ik die uitspraak van Phil Spencer zo apart. Goede games verkopen echt wel consoles. Misschien geeft het niet een gewenst effect voor de aandeelhouders, want ja, centjes. Sta er niet van te kijken dat alle games binnen 5/10 jaar eenheidsworst zijn of dat de gierigheid gaming uiteindelijk de nek omdraait.

Eigenlijk zijn veel games al eenheidsworst |:(
Gelukkig hebben we nog onafhankelijke ontwikkelaars die wel goede en originele games kunnen leveren zoals, Remedy (Alan Wake, Control) en Larian (Baldur's Gate 3). Ook Japanse ontwikkelaars doen het goed, behalve Square Enix. Capcom blijft op hoog niveau games uitbrengen met goede verkopen. From Software blijft mensen aannemen ipv ontslaan en leveren goede games. Stemt me nog hoopvol voor de toekomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

bRuud83 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:24:
[...]

Gelukkig hebben we nog onafhankelijke ontwikkelaars die wel goede en originele games kunnen leveren zoals, Remedy (Alan Wake, Control) en Larian (Baldur's Gate 3). Ook Japanse ontwikkelaars doen het goed, behalve Square Enix. Capcom blijft op hoog niveau games uitbrengen met goede verkopen. From Software blijft mensen aannemen ipv ontslaan en leveren goede games. Stemt me nog hoopvol voor de toekomst.
Ik ben anders erg blij dat square er is hoor :-).

En Sega vind ik ook een erg goede ontwikkelaar met o.a de Yakuza serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
Anoniem: 306567 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:31:
[...]

Ik ben anders erg blij dat square er is hoor :-).

En Sega vind ik ook een erg goede ontwikkelaar met o.a de Yakuza serie.
Zo bedoelde ik het niet. Ik ben ook blij met Square Enix (Final Fantasy serie). Ging er meer om dat ze financieel niet zo goed gaan. Verkopen vallen tegen. Final Fantasy doet het betreft verkopen niet zo goed, als in het verleden en Forspoken heeft het slecht gedaan. Uiteraard hoop ik dat ze er goed uitkomen en dat we nog jaren kunnen genieten van de FF serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bRuud83 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:38:
[...]

Zo bedoelde ik het niet. Ik ben ook blij met Square Enix (Final Fantasy serie). Ging er meer om dat ze financieel niet zo goed gaan. Verkopen vallen tegen. Final Fantasy doet het betreft verkopen niet zo goed, als in het verleden en Forspoken heeft het slecht gedaan. Uiteraard hoop ik dat ze er goed uitkomen en dat we nog jaren kunnen genieten van de FF serie.
Valt toch wel mee dat de verkopen tegenvallen? Volgens mij heeft alleen forspoken het slecht gedaan. De rest (ff16 en Rebirth) doen het volgens mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Anoniem: 306567 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:22:
[...]

Valt toch wel mee dat de verkopen tegenvallen? Volgens mij heeft alleen forspoken het slecht gedaan. De rest (ff16 en Rebirth) doen het volgens mij prima.
Dit nieuws is van vorige week: https://dotesports.com/ff...copies-has-it-sold-so-far 30% minder is niet niks.En ja ik snap dat de corona periode een boost aan verkoop heeft gegeven.

Over een paar weken kunnen we pas echt de conclusie trekken of de game het aardig of geweldig doet in verkoop.

[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 11-03-2024 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Rise of the Ronin: Morgen of vandaag in de avond komen de previews online.Ik hoop niet dat ik moet gaan kiezen tussen deze game & Dragon's Dogma 2 ;) [beide komen de 22e uit]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

jori040 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:29:
[...]

Dit nieuws is van vorige week: https://dotesports.com/ff...copies-has-it-sold-so-far 30% minder is niet niks.En ja ik snap dat de corona periode een boost aan verkoop heeft gegeven.

Over een paar weken kunnen we pas echt de conclusie trekken of de game het aardig of geweldig doet in verkoop.
Alleen op basis van fysieke media in 1 markt (UK). Dus daar kunnen wij nog geen conclusies aan verbinden. Aangezien die 30% nu gewoon in digitaal kan zitten. Daarnaast is dit alleen de UK, dus dat zegt natuurlijk niks over de totale verkoop.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 11-03-2024 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Anoniem: 306567 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:51:
[...]

Alleen op basis van fysieke media in 1 markt (UK). Dus daar kunnen wij nog geen conclusies aan verbinden. Aangezien die 30% nu gewoon in digitaal kan zitten. Daarnaast is dit alleen de UK, dus dat zegt natuurlijk niks over de totale verkoop.
Denk dat het sowieso normaal is dat games nu minder verkopen dan tijdens corona.

Square had met FF16 een heel onrealistisch doel voor ogen [weet zo uit hoofd niet meer] qua verkopen waar ze later op terug gekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bekijk op YouTube
Top 10 duurste games ooit gemaakt

Veel Sony games :P

Hier op afgaand kostten de Spiderman games wel een miljard dollar, incl deel 3. Bizarre bedragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 11-03-2024 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
Anoniem: 306567 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:22:
[...]

Ze hebben volgens de laatste berichten 2 miljard dollar verlies gemaakt helaas. Ff16 deed het niet slecht maar daarmee kun je dat nooit terug verdienen. https://nl.ign.com/final-...de-sinds-final-fantasy-16

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnocchio
jori040 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:42:
Rise of the Ronin: Morgen of vandaag in de avond komen de previews online.Ik hoop niet dat ik moet gaan kiezen tussen deze game & Dragon's Dogma 2 ;) [beide komen de 22e uit]
Why not both?

Ik heb toch weer een game voor op m’n wishlist: Stellar Blade. Die demo is tijdelijk even online geweest en op YT staan er een aantal filmpjes van.
Ziet er grafisch fantastisch uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFwMsdgxjlwV26MV59h3jxRC74c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7YZtETAkYu7BB8jEXsoEQaSa.jpg?f=fotoalbum_large
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Vinnocchio schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:37:
[...]

Why not both?

Ik heb toch weer een game voor op m’n wishlist: Stellar Blade. Die demo is tijdelijk even online geweest en op YT staan er een aantal filmpjes van.
[Afbeelding]
Dat is lang geleden dat ik dat gedaan heb. ;)

Op YT een check gedaan van die demo en dat zag er idd goed uit.

[ Voor 18% gewijzigd door jori040 op 11-03-2024 17:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

bRuud83 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:20:
[...]

Ze hebben volgens de laatste berichten 2 miljard dollar verlies gemaakt helaas. Ff16 deed het niet slecht maar daarmee kun je dat nooit terug verdienen. https://nl.ign.com/final-...de-sinds-final-fantasy-16
Ze hebben geen verlies gemaakt. Waar ign naar verwijst is de daling van de koers in oktober, deze is echter allang weer hersteld sinds dit nieuwsbericht:

https://www.google.com/fi...HUQ3ecFegQIDRAc&window=1Y

In diezelfde periode zijn de winstcijfers ook bekend gemaakt van dat kwartaal, die kwam gewoon op 110 miljoen in de plus: https://www.gamesindustry...5-bump-as-profits-plummet

Dus dat artikel van IGN is enorm clickbait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06:55
2 games tegelijk spelen is niet relaxt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Timothy3000 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:42:
[...]

2 games tegelijk spelen is niet relaxt.
Mee eens hoor, was een flauw grapje. Enige serieuze is dat ik ze wel allebei binnen krijg :D
RotR gepreordered en had DD2 op m’n verjaardagslijstje gezet. Best veel spijt van toen duidelijk werd dat deze met moeite 30fps draait.
Maar we gaan het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Vinnocchio schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:14:
[...]

Mee eens hoor, was een flauw grapje. Enige serieuze is dat ik ze wel allebei binnen krijg :D
RotR gepreordered en had DD2 op m’n verjaardagslijstje gezet. Best veel spijt van toen duidelijk werd dat deze met moeite 30fps draait.
Maar we gaan het zien
Kan hij niet nog van het lijstje af? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
Timothy3000 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:23:
[...]

Kan hij niet nog van het lijstje af? :P
Ja haha aan gedacht maar dat geeft weer zoveel ellende. Gewoon domme actie van me geweest maar moest zo nodig een verlanglijstje maken. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:39
bRuud83 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:20:
[...]

Hoe gaat zo'n organisatie überhaupt 2 miljard verlies maken in een jaar tijd? :+ Het is geen Tesla of Apple... Enige manier die zou kunnen is dat ze extreem veel zouden hebben moeten afschrijven, maar dan nog zie ik een bedrijf als Squire geen miljarden op de balans hebben staan.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3mi3
  • Laatst online: 08-07 22:37
Na drie jaar merkte ik gisteren bij een controller stickdrift.
De linkertrigger gaat zomaar naar links. Op youtube heb ik goede tips kunnen vinden o.a. het schoonmaken van de triggers.

Heeft iemand een tip voor een goed gereedschapsetje om de controller open te kunnen maken? Heb wel mini schroevendraaiers maar zoek iets scherps om de controller uit elkaar te kunnen halen. Gegoogled maar werd niet echt wijzer uit de vele opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

r3mi3 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:15:
Na drie jaar merkte ik gisteren bij een controller stickdrift.
De linkertrigger gaat zomaar naar links. Op youtube heb ik goede tips kunnen vinden o.a. het schoonmaken van de triggers.

Heeft iemand een tip voor een goed gereedschapsetje om de controller open te kunnen maken? Heb wel mini schroevendraaiers maar zoek iets scherps om de controller uit elkaar te kunnen halen. Gegoogled maar werd niet echt wijzer uit de vele opties.
Van die reparatiesetjes voor telefoons doen meestal wel goed hun werk:

https://www.fixje.nl/smartphone-reparatieset/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3mi3
  • Laatst online: 08-07 22:37
Anoniem: 306567 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:35:
[...]

Van die reparatiesetjes voor telefoons doen meestal wel goed hun werk:

https://www.fixje.nl/smartphone-reparatieset/
Dankjewel! Dat ziet er goed uit 👍👍
Gelijk besteld 😁

[ Voor 3% gewijzigd door r3mi3 op 11-03-2024 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Preview van Rise of the Ronin gaat zo beginnen

[ Voor 45% gewijzigd door Vinnocchio op 11-03-2024 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:58
r3mi3 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:43:
[...]

Dankjewel! Dat ziet er goed uit 👍👍
Gelijk besteld 😁
Opletten met die flat cables in de controller. Heb er zo eentje stuk gemaakt en kon alsnog een nieuwe controller bestellen haha.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
RotR preview van Fextralife geeft me goede hoop: grootste minpunt vindt hij tot nu toe enemy variëteit. Is verder erg positief over verhaal, gameplay, vechtsysteem, moeilijke keuzes die je moet maken.
Merk over het algemeen dat meningen over de game verschillen: FightinCowboy is niet zo positief maar die zegt dat ie liever een Nioh3 had gehad.
Ik laat lekker m’n preorder staan, wat ik heb gezien past lekker in mijn straatje: superstrakke combat in een 60fps open wereld. Laat maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Vinnocchio schreef op maandag 11 maart 2024 @ 23:59:
RotR preview van Fextralife geeft me goede hoop: grootste minpunt vindt hij tot nu toe enemy variëteit. Is verder erg positief over verhaal, gameplay, vechtsysteem, moeilijke keuzes die je moet maken.
Merk over het algemeen dat meningen over de game verschillen: FightinCowboy is niet zo positief maar die zegt dat ie liever een Nioh3 had gehad.
Ik laat lekker m’n preorder staan, wat ik heb gezien past lekker in mijn straatje: superstrakke combat in een 60fps open wereld. Laat maar komen!
Heb die van Rurikhan & FightinCowboy gecheckt en beide zij niet erg onder de indruk.Ik ga de 22e voor DD2. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
https://www.ign.com/artic...e-ronin-the-final-preview

IGN erg onder de indruk van de game. Geeft ook veel info over missies en verschillende keuzes die je kan maken en de uitkomst daarvan.

Ik ga sws voor RotR, DD2 is nauwelijks 30fps en dat vind ik verschrikkelijk om te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
[...]

Why not both?

[Afbeelding]
Deze wil ik wel spelen, alleen al omwille van de controverse die er is geweest. Ik volg deze game nauwelijks, weet ook niet wat het is, zelfs de naam ontgaat me (wellicht helemaal niets voor mij ook), maar ik wist meteen waarover het ging omdat het blijkbaar nogal wat puriteinse doegoeders had getriggerd onlangs.

Bleek het model die de motion capture deed voor het hoofdpersonage er eigenlijk net zo (zogezegd onrealistisch) uit te zien :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb trouwens nog nooit zo'n nieuwe fifa spel gezien die zo makkelijk en goedkoop weggegeven werd. heel het jaar door hoge kortingen voor fysek en digitaal voor dit spel. is het trucje misschien een keer voorbij?

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 12-03-2024 15:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

De Preview van Fightincowboy bevestigt wel een beetje mijn vrees voor RotR. Ik wacht de reviews af maar ben pessimistisch - het ziet er gewoon gedateerd en been-there-done-that uit.
DD2 laat ik ook liggen (want amper 30fps... :z)

Ik vermaak me voorlopig prima met Helldivers 2 en Sifu (= amazing). Final Fantasy 7 Rebirth ga ik starten zodra de performance patch er komt. Daarna waarschijnlijk the Korean ass game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vinnocchio schreef op maandag 11 maart 2024 @ 23:59:
Klinkt goed. Hopelijk is dit een goede game die in mn straatje past. De laatste gameplay beelden op de state of play vond ik echt bedroevend namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
FMS schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:16:
De Preview van Fightincowboy bevestigt wel een beetje mijn vrees voor RotR. Ik wacht de reviews af maar ben pessimistisch - het ziet er gewoon gedateerd en been-there-done-that uit.
DD2 laat ik ook liggen (want amper 30fps... :z)

Ik vermaak me voorlopig prima met Helldivers 2 en Sifu (= amazing). Final Fantasy 7 Rebirth ga ik starten zodra de performance patch er komt. Daarna waarschijnlijk the Korean ass game.
RotR gaat een 60fps game worden die een open-wereld heeft die leeg en lelijk is en DD2 gaat los van de framerate verder een indrukwekkende game worden.

Die 30fps[console] tja dat is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07-07 19:11
Weet iemand welke site betrouwbaar is waar ik digitale games kan kopen voor mooie prijzen?

Tot dusver zijn alle recente games op psn store zelf vaak nog hartstikke duur. Ik heb digital only console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
rutgergron schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:12:
Weet iemand welke site betrouwbaar is waar ik digitale games kan kopen voor mooie prijzen?

Tot dusver zijn alle recente games op psn store zelf vaak nog hartstikke duur. Ik heb digital only console.
Enkel in de PSN store. Al zo sinds ps3 en begin van PSN eind 2006, een jaartje of 13 al. Deze info is gemakkelijk te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online

wist je dit van te voren niet? waarom voor een digital gegaan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07-07 19:11
Amos_x schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:16:
[...]

Enkel in de PSN store. Al zo sinds ps3 en begin van PSN eind 2006, een jaartje of 13 al. Deze info is gemakkelijk te vinden
Zijn sites zoals g2a.com niet betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rutgergron schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:32:
[...]

Zijn sites zoals g2a.com niet betrouwbaar?
Naar mijn weten zijn er nagenoeg geen keys voor de playstation store. Als ze al verkocht worden zijn het meestal accounts en dat is niet legaal. Die accounts zijn vaak gestolen en kunnen zomaar dicht gegooid worden, dan ben je ook de game kwijt die je hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:37:
[...]

Naar mijn weten zijn er nagenoeg geen keys voor de playstation store. Als ze al verkocht worden zijn het meestal accounts en dat is niet legaal. Die accounts zijn vaak gestolen en kunnen zomaar dicht gegooid worden, dan ben je ook de game kwijt die je hebt gekocht.
klopt, je hebt ze niet buiten de PSN store.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Farabi schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:38:
[...]

klopt, je hebt ze niet buiten de PSN store.
Ze zijn er wel hoor, maar meestal zijn die niet gunstig geprijsd:

https://www.g2a.com/batma...ey-europe-i10000002180002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:40:
[...]

Ze zijn er wel hoor, maar meestal zijn die niet gunstig geprijsd:

https://www.g2a.com/batma...ey-europe-i10000002180002
ik zie dat soort codes ook alsof ik ze uit de psn store haal, vanwege de prijs. dus kortom, er bestaat geen alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grizzlywilde
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:38
[...]

Why not both?

[Afbeelding]
Deze game ziet er inderdaad grafisch zeer ehh... aantrekkelijk uit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Laatst online: 11:23

Tja, dat is het nadeel met een digital only versie.

Ik gebruik www.platprices.com om de prijzen van games bij te houden in de PS store. Je kan een account aanmaken en een wishlist, en als er dan een prijswijzging is dan krijg je daar automatisch een mail over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
HansPatat050 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:35:
[...]

Tja, dat is het nadeel met een digital only versie.

Ik gebruik www.platprices.com om de prijzen van games bij te houden in de PS store. Je kan een account aanmaken en een wishlist, en als er dan een prijswijzging is dan krijg je daar automatisch een mail over.
Ik zet in de ps store ook games op mijn wenslijst en krijg ook melding als ze in de aanbieding staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Laatst online: 11:23
Chelseamarre123 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:08:
[...]

Ik zet in de ps store ook games op mijn wenslijst en krijg ook melding als ze in de aanbieding staan.
Ah ok! Ik wist niet dat dat bestond, handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
HansPatat050 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:28:
[...]

Ah ok! Ik wist niet dat dat bestond, handig!
Mijn ervaring is wel dat dergelijke sites toch wel stukje vlotter zijn dan de melding van de PS App ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
schumi2004 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:51:
[...]

Mijn ervaring is wel dat dergelijke sites toch wel stukje vlotter zijn dan de melding van de PS App ;)
Wat bedoel je met vlotter? Sneller, eenvoudiger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
Chelseamarre123 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:59:
[...]

Wat bedoel je met vlotter? Sneller, eenvoudiger?
De PS App is voor mijn gevoel een dag of meer later met geven van een melding van een korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De trailer van de Spider-Man live service game die uiteindelijk gecanceld is door Sony/Insomniac:

Toestemming nodig voor bekijken van Streamable

Op deze plek staat ingesloten content die van Streamable afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat Streamable persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op Streamable
unnamed

Ik kan die keuze ook wel begrijpen, want hoe lang blijft zoiets leuk? Als het een kleinere add-on was zoals Factions in Last of Us of Legends in Ghost of Tsushima, dan had ik er misschien nog wel interesse in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:13

s0kkie

Cowabunga

Nieuwe firmware update is nu live:
- Controller speaker enhancements. The controller speakers can now produce higher volume sound, allowing you to hear in-game sounds and voice chat audio more clearly.
- Improved noise cancellation. The mic input quality on these controllers has been improved, courtesy of a new AI machine learning model. Background noise from button presses and game audio are suppressed, resulting in a better voice chat experience.
- Players watching Share Screen in full screen mode can now use pointers and emoji reactions to interact with the host’s gameplay.
- You can now adjust the brightness of your PS5 console’s power indicator.
- Unicode 15.1 emoji is supported. You can now use them in messages.
- We've updated the device software of the DualSense and DualSense Edge wireless controllers, PlayStation VR2 headset, PlayStation VR2 Sense controllers, and Access controller to improve stability.
- We've improved system software performance and stability.
- We've improved the messages and usability on some screens.
- Additionally, later this month a PlayStation App update will enable users to enjoy Share Screen interactions on the app as well.
https://www.pushsquare.co...available-to-download-now

En de Tomb Raider trilogie heeft gisteren eindelijk een goede update gehad, maar ze hebben blijkbaar ook stilletjes 120fps toegevoegd: https://www.pushsquare.co...-blistering-120fps-on-ps5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankWar
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-07 08:43
Kwam net al binnen ja.

Mensen hier die volgende week ook Hi-Fi Rush gaan kopen? Ik ben wel benieuwd naar deze game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

s0kkie schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:02:
Nieuwe firmware update is nu live:

[...]

https://www.pushsquare.co...available-to-download-now

En de Tomb Raider trilogie heeft gisteren eindelijk een goede update gehad, maar ze hebben blijkbaar ook stilletjes 120fps toegevoegd: https://www.pushsquare.co...-blistering-120fps-on-ps5
Heb het veel te druk met andere games maar deze gaat sowieso ooit in huis komen. Tot die tijd genieten van alle patchnotes. ;) De game zal enkel beter worden aangezien er liefhebbers achter zitten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
FrankWar schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:19:
Kwam net al binnen ja.

Mensen hier die volgende week ook Hi-Fi Rush gaan kopen? Ik ben wel benieuwd naar deze game!
Ga m niet kopen want had m op gamepass al gespeeld maar kan hem echt iedereen aanraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

schumi2004 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:11:
[...]

De PS App is voor mijn gevoel een dag of meer later met geven van een melding van een korting.
Scheelt dat digitaal niet op raakt. Dus een dag later zou niet heel veel uitmaken toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Anoniem: 306567 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:00:
[...]

Scheelt dat digitaal niet op raakt. Dus een dag later zou niet heel veel uitmaken toch.
Zo denk ik er ook over, werkt bij mij gewoon prima.
En kortingen zijn altijd minimum een paar dagen geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:59
kazuka schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:03:
De trailer van de Spider-Man live service game die uiteindelijk gecanceld is door Sony/Insomniac:

[Streamable: unnamed]

Ik kan die keuze ook wel begrijpen, want hoe lang blijft zoiets leuk? Als het een kleinere add-on was zoals Factions in Last of Us of Legends in Ghost of Tsushima, dan had ik er misschien nog wel interesse in.
Miss wel wat de kleine online modes met games, zeker nu dat veel live service richting op gaat, en daarmee of de focus op fomo content gaat liggen in plaats van de game en of multiplayer zelf.

En met enkele uitzonderingen wil ik zelf daar niet ge-investeerd raken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:15
Voor de liefhebbers, alle informatie over de nieuwe PS5 update, versie 9.0.

Bekijk op YouTube
NEW PS5 System Update: Mic Improvements, Share Screen, Console Lighting Tested & Compared

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jori040 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:37:
[...]

RotR gaat een 60fps game worden die een open-wereld heeft die leeg en lelijk is en DD2 gaat los van de framerate verder een indrukwekkende game worden.

Die 30fps[console] tja dat is wat het is.
Niemand weet nog hoe goed of hoe slecht RotR of een DD2 gaat worden. Als de gameplay van RotR staat als een huis, maken de graphics niet zoveel uit. Elden Ring is ook geen knapperd, maar speelt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
Mijn ervaring met 30 fps op dit moment is erg wisselend. Final Fantasy 7 rebirth speel ik in quality mode met 30 fps en dat bevalt prima. Alan Wake 2 daarentegen ervaar ik als een stotterende ervaring in quality mode. Mijn vermoeden is dat het te maken heeft met de rendering resolution dus de resolutie voor het geupscaled wordt. Alan wake 2 heeft een rendering resolutie van 1270P in quality mode. FF7 Rebirth heeft voor zover ik lees 4K rendering met 30fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Hulleman schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:46:
[...]

Niemand weet nog hoe goed of hoe slecht RotR of een DD2 gaat worden. Als de gameplay van RotR staat als een huis, maken de graphics niet zoveel uit. Elden Ring is ook geen knapperd, maar speelt fantastisch.
Op basis van de preview beelden vind ik het er leeg een saai uitzien.Enemy desing vind ik ook meh!
Heb de induk dat Ghost of Tsushima alles beter deed.

De 1e DD heeft al bewezen dat het een leuke game is.DD2 gaat van heel die fundering niets afwijken.[kan een minpunt zijn]
Het enige dat roet in het eten kan/gaat gooien is de framerate.[console versie]

Elden Ring: Daar is een sterk visueel design op los gelaten.De mindere graphics zijn daar zo goed als geen probleem.

Check voor de grap het DD2 topic maar eens. ;)
RotR is hier zo populair dat die game nog geen draadje heeft.

Omdat RotR opzich wel mijn type game is zal ik hem zeker ooit voor een leuke prijs in huis halen.

[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 14-03-2024 12:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jori040 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:46:
[...]
Check voor de grap het DD2 topic maar eens. ;)
RotR is hier zo populair dat die game nog geen draadje heeft.
Dat heeft niks met jouw sentiment rondom die games te maken. Ik vind Rotr er ook niet indrukwekkend uitzien, maar op basis van de previews lijkt de combat goed te zijn en wordt de enemy design, en de afwisseling daarin, juist geprezen.

We gaan het wel zien wat het wordt. Hopelijk zijn het beiden gewoon goede games. Momenteel ervaar ik wat gamedroogte, dus heb wel weer zin in een toffe game :P

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 14-03-2024 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Hulleman schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:05:
[...]

Dat heeft niks met jouw sentiment rondom die games te maken. Ik vind Rotr er ook niet indrukwekkend uitzien, maar op basis van de previews lijkt de combat goed te zijn en wordt de enemy design, en de afwisseling daarin, juist geprezen.

We gaan het wel zien wat het wordt. Hopelijk zijn het beiden gewoon goede games. Momenteel ervaar ik wat gamedroogte, dus heb wel weer zin in een toffe game :P
Combat: Daarom heeft hij toch nog wat aantrekkracht op mij.
Het scenario dat ze beide top worden zie ik natuulijk ook het liefst.

Van gamedroogte heb ik geen last.[FF Rebirth]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:46:
[...]

Op basis van de preview beelden vind ik het er leeg een saai uitzien.Enemy desing vind ik ook meh!
Heb de induk dat Ghost of Tsushima alles beter deed.
Die twee games kun je niet vergelijken imo. Totaal andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
bRuud83 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:18:
Mijn ervaring met 30 fps op dit moment is erg wisselend. Final Fantasy 7 rebirth speel ik in quality mode met 30 fps en dat bevalt prima. Alan Wake 2 daarentegen ervaar ik als een stotterende ervaring in quality mode. Mijn vermoeden is dat het te maken heeft met de rendering resolution dus de resolutie voor het geupscaled wordt. Alan wake 2 heeft een rendering resolutie van 1270P in quality mode. FF7 Rebirth heeft voor zover ik lees 4K rendering met 30fps.
Alan wake 2 zakt ook regelmatig onder de 30 fps, dat helpt ook niet mee.

Daarnaast is Alan wake 2 een over the shoulder 3rd person shooter. Daar heb je ook sneller “last” van de 30 fps denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door FrankoNL op 14-03-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Timothy3000 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:21:
[...]

Die twee games kun je niet vergelijken imo. Totaal andere games.
Voor de fanatieke Nioh speler gaat RotR in zijn combat net wat te weinig om het lijf hebben dus voor die spelers is deze Team Ninja game al niet heel interessant.Fightincowboy: Check hem video preview maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik wacht gewoon op de user reviews. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Timothy3000 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:36:
Ik wacht gewoon op de user reviews. :)
Goed plan.

Deze game lijkt veel Ubisoft achtige dingen te doen en die val je niet aan :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:38:
[...]

Goed plan.

Deze game lijkt veel Ubisoft achtige dingen te doen en die val je niet aan :?
Context hé. Je verwacht het in zo'n game eerder dan in Rebirth. Die laatste gaat bijna volledig onderuit door al die filler content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Timothy3000 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:40:
[...]

Context hé. Je verwacht het in zo'n game eerder dan in Rebirth. Die laatste gaat bijna volledig onderuit door al die filler content.
Nouja, overdrijven is ook een vak hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
FrankoNL schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:41:
[...]
Nouja, overdrijven is ook een vak hè.
Rebirth is imo een aardige game die zonder al die minigames en bloat een fantastische game had kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:00
Anoniem: 306567 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:00:
[...]

Wacht maar tot alles digital only is, dan krijg je digital limited exclusive editions.. :+

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Timothy3000 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:40:
[...]

Oke @Timothy3000 fijne dag!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Laatst online: 11:10
Hoop negativiteit over een game die nog niet eens uit is. Allereerst gameplay boven graphics wat mij betreft. Ten tweede een Single Player game zonder microtransacties staat voor mij meteen al goed. Maar die herhaling van steeds het ziet er niet mooi uit etc. Aanval op GoT is ook dat het te leeg zou zijn, zelf geen last van gehad. Leuke gameplay, verhaal dat mij een drive geeft om verder te spelen, en dan ben ik tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Zorroberner schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:45:
Hoop negativiteit over een game die nog niet eens uit is. Allereerst gameplay boven graphics wat mij betreft. Ten tweede een Single Player game zonder microtransacties staat voor mij meteen al goed. Maar die herhaling van steeds het ziet er niet mooi uit etc. Aanval op GoT is ook dat het te leeg zou zijn, zelf geen last van gehad. Leuke gameplay, verhaal dat mij een drive geeft om verder te spelen, en dan ben ik tevreden.
Ja precies! Als het Nioh evenaart gaat het heel tof worden. Voorzichtig toch wel enthousiast aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Zorroberner schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:45:
Gameplay boven graphics is bij mij altijd zo.Dat Rebirth er in performance minder goed uitziet heb ik 0 keer over zitten klagen.

En reageren op de huidige previews lijkt me heel normaal.Games waar ik niets mee heb daar ga ik ook niet op reageren.
Pagina: 1 ... 7 ... 112 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties