Liefhebber = hobbyist. Exact wie ik bedoel. Maar als dat 1% van de console gamers is, zal het veel zijn. Je vergeet dat de meeste consoles gewoon aan de tv hangen voor wat casual rocket league of zo.
En het ging hier specifiek over 40Hz. Om dat native mogelijk te maken heb je ofwel VRR nodig, ofwel een 120Hz tv om elke frame 3x te tonen en niet met oneven multipliers te werken. Behalve wat high end LG oleds en vast ook wel sony weet ik eigenlijk niet of elke tv uit de mediamarkt a 500-600 euro dat tegenwoordig zomaar kan. En al zeker niet nu de meeste tv's gewoon basic, goedkope 75 inch tv's zijn. Ik zie het genoeg, men wil de grootste tv (zoals buren, etc...), ipv die met de meeste kwaliteit.
Wat jij bedoelt is framepacing, en ja, sommige games zijn daar slecht in. Maar slechte framepacing kan je hebben bij 30, 40, 60fps, ...
En ja, ik speel ook helldivers, maar het valt me ofwel niet op, ofwel stoor ik er me niet aan. Ook ik heb liever het gemak en niet knutselen. Maar dat hangt ook samen met je minder opwinden of druk maken over dat soort technische dingen. Vind ik. Een beetje een meer algemene chille attitude naar gaming. En loopt het niet lekker, dan maar andere game proberen. Geen probleem.