Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-06 17:56
gertraaf schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:31:
Weet iemand nog een leuke ps plus aanbieding?
Mijn abbo verloopt over paar dagen en vind het wel aardig duur geworden en zie weinig korting acties.
Ik dacht hetzelfde maar kreeg zelf niets gevonden op G2a / kinguin.
vond de prijs ook erg stevig... in het verleden altijd voor rond de €45 per jaar gehad... :/

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-06 13:11
Ik begin ook steeds meer te twijfelen om wanneer het afloopt PS Plus na al die jaren op te zeggen. Zonder die kortingsacties is het het niet meer waard voor mij. Gelukkig had ik tijdens de laatste actie nog gestapeld tot herfst 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-06 22:42

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Dragon's Dogma 2 Has Us Completely Hooked - IGN's Final Impressions

Ik ga het nog druk krijgen _O-

[ Voor 11% gewijzigd door Vinnocchio op 05-03-2024 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:10
Iemand enig idee hoe je destiny 2 the witch queen addon kan downloaden? Er stond eerst downloaden, maar nu staat er alleen maar dat je hem kan kopen voor 30 euro.... Destiny 2 is al geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 13:54
Rox92 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 06:35:
Iemand enig idee hoe je destiny 2 the witch queen addon kan downloaden? Er stond eerst downloaden, maar nu staat er alleen maar dat je hem kan kopen voor 30 euro.... Destiny 2 is al geïnstalleerd.
Misschien heb je iets aan deze post Twixie in "[PS+] Playstation Plus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Rise of the Ronin: 96gb

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DX38oQYo2USZ3BQUo2s_U3OtBkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kc1iozTxAh6y1LVc6PfpwuZm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:16
Dit is nou zo'n typisch voorbeeld van een game die ik day one op PSPlus had gespeeld maar waar ik nooit snel de volle pond voor zou betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
Timothy3000 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:50:
[...]

Dit is nou zo'n typisch voorbeeld van een game die ik day one op PSPlus had gespeeld maar waar ik nooit snel de volle pond voor zou betalen.
Op basis waarvan dan?
Lijkt mij juist een vette game, hou van TeamNinja games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Vinnocchio schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:34:
[...]

Op basis waarvan dan?
Lijkt mij juist een vette game, hou van TeamNinja games
Sinds Nioh 2 waren de games wel aardig maar niet meer dan dat imo. Stranger of Paradise was vermakelijk en Wo Long ook maar bij beide games was ik blij dat ik ze op Gamepass kon spelen of in de budgetbak had gescoord. Rise of Ronin weet me ook nog niet echt te overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-06 13:35
De hoop op een 60fps game[console] kan ik wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:11
jori040 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:08:
[...]

De hoop op een 60fps game[console] kan ik wel vergeten.
Dreamcast is dan ideaal voor jou ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:38
De Pulse Elite valt echt zwaar tegen, veel plastic, oorpads niet wisselbaar, ledlicht in je oog en geluid matig, bass zijn ze vergeten volgens mij.. die kan retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Tux3.14 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:46:
[...]

Waarom ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Ik kan echt niet meer terug naar 30fps gaming, 40fps vind ik oké maar dat vinden de meeste developers niet zo belangrijk blijkbaar. Als ik dan ook nog het gerommel zie bij beide consoles.. Back to pc gaming it is. :*)
Tux3.14 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:46:
[...]

Sowieso is Dreamcast ideaal. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@Anoniem: 1486766
Daarom hoop ik dat er dit jaar een PS5-Pro komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
jori040 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:03:
Ben pas rond 2002 fanatiek gaan gamen dus die Dreamcast periode heb ik niet mee gekregen.Lees/hoor wel altijd veel goeds over die console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:47
DM89 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:46:
De Pulse Elite valt echt zwaar tegen, veel plastic, oorpads niet wisselbaar, ledlicht in je oog en geluid matig, bass zijn ze vergeten volgens mij.. die kan retour.
Goeie vergelijkings video

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
PlayStation Pulse Elite vs INZONE vs Pulse 3D vs Maxwell Headsets - A Deep Dive!

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Je hoopt op een 60FPS console, nou die is er al sinds 1999 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Tux3.14 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:12:
[...]

Je hoopt op een 60FPS console, nou die is er al sinds 1999 :+
Ja op die manier. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:51:
Ik kan echt niet meer terug naar 30fps gaming, 40fps vind ik oké maar dat vinden de meeste developers niet zo belangrijk blijkbaar. Als ik dan ook nog het gerommel zie bij beide consoles.. Back to pc gaming it is. :*)

[...]

Het verschilt een beetje per game imo. Games als Uncharted 4 en RDR2 kan ik prima op 30FPS spelen, dat zijn games die sowieso nog al een 'filmachtige' ervaring hebben. Daarnaast verschilt het nog al hoe 30FPS geïmplementeerd is in sommige. Als ik kijk naar FF7 Rebirth, daar voelt 30FPS aan alsof je met 15FPS aan het gamen bent. Er zijn 30FPS games die een stuk vloeiender ogen in ieder geval. Los daarvan is FF7 Rebirth wel een game waar 30FPS echt niet kan, vloeiend of niet. Dat is een typische 60FPS game. Net als race and fightning games ook 60FPS horen te zijn. Gelukkig zijn de meesten dat wel.

30 FPS games valt ook veel meer op bij een OLED scherm, bij een LCD een stuk minder. De technieken zijn gewoon anders. 1 van de redenen waarom ik nog steeds bij een TV scherm een LCD prefereer boven OLED, de stutters/low latency zaken vallen veel minder op.

En ja eens, Dreamcast is ideaal. Zal binnenkort mijn fully modded Dreamcast is posten in het Retro topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 12:18
Boullie schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:12:
[...]

Snap bij de helft van die remakes nou niet echt wat het nut er van is. Vooral de remakes van games van de laatste 5-10 jaar zijn vaak compleet nutteloos en voegen weinig tot niets toe behalve wat grafische updates.
Zou liever hebben dat zo'n studio zijn tijd besteed aan een nieuw deel in een reeks of wat originele IP.
Ja, het kost wel wat resources, maar lang niet zoveel als nieuwe IP maken. Vergeet ook niet dat nieuwe IP maken voornamelijk eerst in de conceptfase ligt: concept artists, storyboarders, schrijvers, game directors, etc zijn dan bezig met de game. de programmers, modellers, level artists en texture artists hebben dan relatief weinig te doen. Waarom die niet een game laten oppoetsen of remaken, voor wat extra cashflow?

Ooit in een docu gezien hoe Rockstar games ontwikkelt: de conceptfase medewerkers zijn al lang bezig met de volgende game terwijl de GTA die nog moet uitkomen gebouwd wordt. Oftewel: een deel van Rockstar is al lang bezig met GTA7, RDR3 of een nieuwe IP nu GTA6 gebouwd wordt.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:51:

[...]

Hoeveel van die 60M verkochte ps5's hangen aan een recent (<2j) relatief high-end scherm, dat ofwel VRR doet, ofwel 120Hz (veelvoud van 40Hz). Een minderheid van een minderheid. Hier misschien oververtegenwoordigd, maar in de algemene populatie gewoon geen punt. Leuk voor de hobbyist en de 'nerd', maar niet iets waar je, als daar geen budget of tijd voor is, veel tijd zal in investeren als studio.

Consoles zijn sowieso meer voor het plug and play publiek geweest, waar alles van bron tot scherm, gewoon netjes standaard is. PAL = 60Hz, idem nu voor 99% van wat over hdmi gaat en op hdmi aangesloten wordt. Geen 40, geen 120, 60...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:51

Boullie

Da Bulster

Geronimous schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:49:
[...]

Ja, het kost wel wat resources, maar lang niet zoveel als nieuwe IP maken. Vergeet ook niet dat nieuwe IP maken voornamelijk eerst in de conceptfase ligt: concept artists, storyboarders, schrijvers, game directors, etc zijn dan bezig met de game. de programmers, modellers, level artists en texture artists hebben dan relatief weinig te doen. Waarom die niet een game laten oppoetsen of remaken, voor wat extra cashflow?

Ooit in een docu gezien hoe Rockstar games ontwikkelt: de conceptfase medewerkers zijn al lang bezig met de volgende game terwijl de GTA die nog moet uitkomen gebouwd wordt. Oftewel: een deel van Rockstar is al lang bezig met GTA7, RDR3 of een nieuwe IP nu GTA6 gebouwd wordt.
Ja snap dat dat veel meer tijd kost maar het opnieuw uitbrengen van een PS4 game op de PS5 met alleen wat grafisch updates en/of 60fps vind ik echt nutteloos. Het is niet zo dat games op de PS4 er zo slecht uit zagen dat het nodig is.
Zit er nou nog extra gamemodes bij of zo dan kun je nog zeggen dat het iets waard is.
Heb zelf net de Tombraiders 1-3 gekocht voor een paar 10-tjes. Heb die vroeger nooit gespeeld en vond het de €30,- waard. Maar dan heb je het over iets wat niet in de laatste 5 jaar is uitgekomen en maar effe snel opnieuw uitgebracht is voor de cash.

Boullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:09
Amos_x schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:10:
[...]

. Leuk voor de hobbyist en de 'nerd', maar niet iets waar je, als daar geen budget of tijd voor is, veel tijd zal in investeren als studio.
Je vergeet de liefhebbers die kwaliteit waarderen en zo uitkomen bij onder andere een OLED tv etc. en met minder gewoon slecht kunnen dealen.....

ik kan werkelijk niet naar een LCD tv kijken zonder mij ontzettend te storen, speel nu veel Helldivers 2 en als het druk wordt tijdens het spelen dan kakt de framerate best in van de PS5... ik erger mij er groen en geel aan.... Laat die PS5 Pro maar komen, liever morgen dan eind van het jaar.

Ja een pc kan dit beter maar ik waardeer het gemak en heb geen zin (meer zoals vroeger) in geknutsel, ik wil plug en play that just works.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Hoeveel van die 60M verkochte ps5's hangen aan een recent (<2j) relatief high-end scherm, dat ofwel VRR doet, ofwel 120Hz (veelvoud van 40Hz). Een minderheid van een minderheid. Hier misschien oververtegenwoordigd, maar in de algemene populatie gewoon geen punt. Leuk voor de hobbyist en de 'nerd', maar niet iets waar je, als daar geen budget of tijd voor is, veel tijd zal in investeren als studio.

Consoles zijn sowieso meer voor het plug and play publiek geweest, waar alles van bron tot scherm, gewoon netjes standaard is. PAL = 60Hz, idem nu voor 99% van wat over hdmi gaat en op hdmi aangesloten wordt. Geen 40, geen 120, 60...
Nu de console markt in een lastige positie verkeerd is het misschien juist slim aandacht te geven aan de “hobbyist en de nerd”.
Tevens wanneer men geld uitgeeft aan iets zoals sweet baby inc. mag de “nerd” minderheid ook wat extra aandacht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Cardwizard schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:29:
[...]

Je vergeet de liefhebbers die kwaliteit waarderen en zo uitkomen bij onder andere een OLED tv etc. en met minder gewoon slecht kunnen dealen.....
Liefhebber = hobbyist. Exact wie ik bedoel. Maar als dat 1% van de console gamers is, zal het veel zijn. Je vergeet dat de meeste consoles gewoon aan de tv hangen voor wat casual rocket league of zo.

En het ging hier specifiek over 40Hz. Om dat native mogelijk te maken heb je ofwel VRR nodig, ofwel een 120Hz tv om elke frame 3x te tonen en niet met oneven multipliers te werken. Behalve wat high end LG oleds en vast ook wel sony weet ik eigenlijk niet of elke tv uit de mediamarkt a 500-600 euro dat tegenwoordig zomaar kan. En al zeker niet nu de meeste tv's gewoon basic, goedkope 75 inch tv's zijn. Ik zie het genoeg, men wil de grootste tv (zoals buren, etc...), ipv die met de meeste kwaliteit.

Wat jij bedoelt is framepacing, en ja, sommige games zijn daar slecht in. Maar slechte framepacing kan je hebben bij 30, 40, 60fps, ...

En ja, ik speel ook helldivers, maar het valt me ofwel niet op, ofwel stoor ik er me niet aan. Ook ik heb liever het gemak en niet knutselen. Maar dat hangt ook samen met je minder opwinden of druk maken over dat soort technische dingen. Vind ik. Een beetje een meer algemene chille attitude naar gaming. En loopt het niet lekker, dan maar andere game proberen. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:38:
[...]

Nu de console markt in een lastige positie verkeerd is het misschien juist slim aandacht te geven aan de “hobbyist en de nerd”.
Tevens wanneer men geld uitgeeft aan iets zoals sweet baby inc. mag de “nerd” minderheid ook wat extra aandacht toch?
Zo werkt het niet in het zakenleven. Voor die niche, waar je niets aan hebt of verdient, is er de 'bespoke pc'. Daar kunnen ze hun hartje ophalen. Niemand bij sony die dit soort consument op 1. heeft staan op het brainstorm bord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
@Amos_x oneens, vroeger was ik hobbyist om alles zo goed mogelijk te krijgen en dus veel gepruts etc, nu ben ik een liefhebber die niks wil prutsen maar materiaal wil aanschaffen en spelen maar.

Als Sony een PS5 Elite zou aanbieden met dikke specs dan zou ik die direct kopen.

Minder opwinden over technische zaken etc dat gaat niet lukken helaas, heb nog wel even getwijfeld om ipv een PS5 een hippe pc aan mijn OLED te hangen zodat bijvoorbeeld een Helldivers wel soepel draait, maar ik heb daar echt geen zin in O-) vanavond is het plof op de bank de PS5 piept een keer en gaan….

[ Voor 25% gewijzigd door Cardwizard op 06-03-2024 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-06 09:55
Cardwizard schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:45:
@Amos_x oneens, vroeger was ik hobbyist om alles zo goed mogelijk te krijgen en dus veel gepruts etc, nu ben ik een liefhebber die niks wil prutsen maar materiaal wil aanschaffen en spelen maar.

Als Sony een PS5 Elite zou aanbieden met dikke specs dan zou ik die direct kopen.

Minder opwinden over technische zaken etc dat gaat niet lukken helaas, heb nog wel even getwijfeld om ipv een PS5 een hippe pc aan mijn OLED te hangen zodat bijvoorbeeld een Helldivers wel soepel draait, maar ik heb daar echt geen zin in O-) vanavond is het plof op de bank de PS5 piept een keer en gaan….
Eens, ik ben ook een liefhebber, maar echt geen hobbyist meer. Vroeger was het steeds sleutelen van hardware, prutsen met drivers, overclocken etc om er elke frame uit te persen. PC gaming is anno 2024 wel een stuk toegankelijker dan dat het 20 jaar geleden was, maar toch. Nu wil ik lekker gamen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Amos_x schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:40:
[...]
En het ging hier specifiek over 40Hz. Om dat native mogelijk te maken heb je ofwel VRR nodig, ofwel een 120Hz tv om elke frame 3x te tonen en niet met oneven multipliers te werken. Behalve wat high end LG oleds en vast ook wel sony weet ik eigenlijk niet of elke tv uit de mediamarkt a 500-600 euro dat tegenwoordig zomaar kan. En al zeker niet nu de meeste tv's gewoon basic, goedkope 75 inch tv's zijn. Ik zie het genoeg, men wil de grootste tv (zoals buren, etc...), ipv die met de meeste kwaliteit.
Kan zo zijn, maar minimaal voor first party games of exclusives moet een Sony of MS gewoon afdwingen dat er een 40fps optie in komt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Met zo'n instelling had de hele PS5 niet hoeven komen, want het gros vindt gamen op de PS4 ook prima.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Amos_x schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:41:
[...]

Zo werkt het niet in het zakenleven. Voor die niche, waar je niets aan hebt of verdient, is er de 'bespoke pc'. Daar kunnen ze hun hartje ophalen. Niemand bij sony die dit soort consument op 1. heeft staan op het brainstorm bord.
Dan werkt het zo maar niet voor het zakenleven, voor mij werkt 30fps only niet. Case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:41
jori040 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:03:
Ook dan is 60FPS geen garantie. Na introductie van de PS5 pro gaan games gewoon net zo slecht draaien op een console als dat ze nu al doen alleen op de PS5 gaat het tegen die tijd nog slechter draaien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
schumi1986 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:37:
[...]

Ook dan is 60FPS geen garantie. Na introductie van de PS5 pro gaan games gewoon net zo slecht draaien op een console als dat ze nu al doen alleen op de PS5 gaat het tegen die tijd nog slechter draaien :p
De kans dat je meer games speelt in hoge framrate/hoge resolutie is natuurlijk stukken groter t.o.v. de huidige PS5.En het moet zichzelf wel weten te verkopen dus een reden voor een upgrade moet er zijn.

Daarom is het tegen die tijd slim om aan een inruil actie mee te doen.Voor mij heeft die PS4-Pro destijds veel goeds gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 12:18
Boullie schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:22:
[...]

Ja snap dat dat veel meer tijd kost maar het opnieuw uitbrengen van een PS4 game op de PS5 met alleen wat grafisch updates en/of 60fps vind ik echt nutteloos. Het is niet zo dat games op de PS4 er zo slecht uit zagen dat het nodig is.
Zit er nou nog extra gamemodes bij of zo dan kun je nog zeggen dat het iets waard is.
Heb zelf net de Tombraiders 1-3 gekocht voor een paar 10-tjes. Heb die vroeger nooit gespeeld en vond het de €30,- waard. Maar dan heb je het over iets wat niet in de laatste 5 jaar is uitgekomen en maar effe snel opnieuw uitgebracht is voor de cash.
Je hoeft ze niet te kopen als het hoeft, en gratis upgrades zijn helemaal mooi meegenomen toch? Sterker nog, ik (en met mij velen) verwachtten eigenlijk wel (gratis) upgrades voor cross-gen spellen. Het is ook een stukje laten zien wat de huidige (voorheen next-gen) consoles kunnen.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Voor mensen zoals ik die niet aan een PC willen lijkt mij een Pro een goede optie tot dat er een nieuwe generatie komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Raem schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:07:
[...]

Met zo'n instelling had de hele PS5 niet hoeven komen, want het gros vindt gamen op de PS4 ook prima.
Niet eens. Want fps/frametimes is natuurlijk niet het enige criterium. Het is al vaker gezegd, maar deze generatie is vooral een "quality of life" upgrade.

Zo dacht ik vroeger ook, maar sinds ik de ps5 heb is de ps4 echt niet meer prima.

Eindelijk van mechanische opslag af, snelle laadtijden, betere controllers. En finaal, afhankelijk van wat je speelt, toch echt wel betere graphics. GT7 op ps5 als voorbeeld. Ook het snelle laden van GT7 is superfijn als je het vaak speelt. Toch een ergernis minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 22:45
Amos_x schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:32:
[...]

Niet eens. Want fps/frametimes is natuurlijk niet het enige criterium. Het is al vaker gezegd, maar deze generatie is vooral een "quality of life" upgrade.

Zo dacht ik vroeger ook, maar sinds ik de ps5 heb is de ps4 echt niet meer prima.

Eindelijk van mechanische opslag af, snelle laadtijden, betere controllers. En finaal, afhankelijk van wat je speelt, toch echt wel betere graphics. GT7 op ps5 als voorbeeld. Ook het snelle laden van GT7 is superfijn als je het vaak speelt. Toch een ergernis minder.
Misschien een kleine nuance op de quote van @Raem : Het gros vindt het spelen van PS4 games (op de PS5 console) prima.
Natuurlijk zijn PS5 versies beter dan de PS4 tegenhanger, maar er is nog steeds geen reden om in de Playstation Store het filter "PS5 only" te gaan gebruiken. Dus zo slecht was die good old PS4 nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
WaterFire schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:38:
[...]

Misschien een kleine nuance op de quote van @Raem : Het gros vindt het spelen van PS4 games (op de PS5 console) prima.
Natuurlijk zijn PS5 versies beter dan de PS4 tegenhanger, maar er is nog steeds geen reden om in de Playstation Store het filter "PS5 only" te gaan gebruiken. Dus zo slecht was die good old PS4 nog niet..
Besef je wel dat er op moment een grote groep PC/last gen gamers zijn die het jammer vinden dat zij FF16 & Rebith niet kunnen spelen.Verder zijn Demon's Souls & Returnal geweldige PS5 games[Die laatste is net uit op PC]

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 06-03-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06 00:16

Ace

Happy Happy Joy Joy

Amos_x schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:40:
[...]

Liefhebber = hobbyist. Exact wie ik bedoel. Maar als dat 1% van de console gamers is, zal het veel zijn. Je vergeet dat de meeste consoles gewoon aan de tv hangen voor wat casual rocket league of zo.
Hier onderschat je het toch wel heel erg. Ik snap je punt wel maar als we 1% van 50 miljoen PS5's (december 2023) nemen die tot nu toe verkocht zijn kom je op 500.000 mensen uit met een 120hz/VRR TV.

Dat zijn er toch echt wel heel veel meer, LG verkoopt sinds 2013 ongeveer 1,5 miljoen OLEDs per jaar.

En ik heb het hier alleen over PS5 & LG. Er zijn ook nog Xboxen en andere merken TV's.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:31

MazeWing

The plot thickens...

@Amos_x Een 40fps mode maken is echt geen hogere wiskunde en zou aanzienlijk makkelijker moeten zijn (voor een boel developers) dan al die gefaalde "performance" modes die vervolgens rond de 50 fps schommelen. Maak er dan een locked 40 fps van dan hebben de mensen die een 120hz scherm hebben er nog wat aan.

Je zou verwachten dat de performance alleen maar beter zou worden nu de ps5 met zijn 4e jaar bezig is, maar kennelijk is de tijd van optimalisatie voorbij en wordt het gewoon op de markt gepleurd en mag je geluk hebben als het maanden later acceptabel is qua performance.

[ Voor 30% gewijzigd door MazeWing op 06-03-2024 16:10 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Minimaal 40fps of no deal.

En als er een PS5 Pro komt zullen we alsnog wel weer hetzelfde geneuzel krijgen. Dragons Dogma is nou ook niet zo grafisch indrukwekkend dat puur 30fps logisch is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:31

MazeWing

The plot thickens...

Timothy3000 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:06:
Minimaal 40fps of no deal.

En als er een PS5 Pro komt zullen we alsnog wel weer hetzelfde geneuzel krijgen. Dragons Dogma is nou ook niet zo grafisch indrukwekkend dat puur 30fps logisch is.
Nou ik verwacht toch wel dat alles wat er dan is op 60 fps kan draaien zonder gekke dingen. Maar het grootste probleem blijft een gebrek aan optimalisatie en een lage standaard qua tevredenheid (waarschijnlijk onder druk van publishers). Maar als ik dan een spel zie als Forbidden West dan ben ik toch van mening dat veel developers zich de ogen uit de kop zouden moeten schamen!

HDR implementatie is nog zoiets. Als je ziet hoe slecht sommigen dit doen (of soms zelf helemaal niet) dan vraag je je toch af wat de achterliggende gedachte is...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:15
Dragon Dogma is wel een openworld game, En dat soort games zijn vaak belastend voor een console, zelfs PC's kunnen er moeite mee hebben.

Leuk dat er 60 fps games zijn voor de PS5 maar bij de aankondiging van de PS5 toen der tijd dacht ik al dat het niet zou blijven en anders enkele nieuwere titels die daar voor gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nixxes is op dreef, in mei komt Ghost of Tsushima naar de PC. Ik denk dat een sequel aankondiging ook niet al te lang meer op zich laat wachten.

Bekijk op YouTube
Ghost of Tsushima Director's Cut - Features Trailer | PC Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Psyonara schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:26:
Dragon Dogma is wel een openworld game, En dat soort games zijn vaak belastend voor een console, zelfs PC's kunnen er moeite mee hebben.

Leuk dat er 60 fps games zijn voor de PS5 maar bij de aankondiging van de PS5 toen der tijd dacht ik al dat het niet zou blijven en anders enkele nieuwere titels die daar voor gaan.
Horizon is ook een open wereld game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Timothy3000 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:51:
[...]

Horizon is ook een open wereld game.
Draaid toch max 30 fps op PS4!?

En vervolg zit geloof ik ook max op 50 fps op PS5 4k. (performance mode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:18
Ik blijf het een vet concept vinden, maar of dit momenteel al haalbaar, maar vooral ook betaalbaar is vraag me dan weer af.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Psyonara schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:53:
[...]

60 op PS5.

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 06-03-2024 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:46

v8power67

Psn: Mausosaurus

Psyonara schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:53:
[...]

YouTube: Horizon Forbidden West - Digital Foundry Tech Review - A PS5 Graphic...
Nope 60fps met soms drops maar geloof dat na de release ze nog een en ander verbeterd hebben, plus de dlc was ps5 only en nog mooier en beter.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Laatst online: 20:48
kazuka schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:36:
Nixxes is op dreef, in mei komt Ghost of Tsushima naar de PC. Ik denk dat een sequel aankondiging ook niet al te lang meer op zich laat wachten.

[YouTube: Ghost of Tsushima Director's Cut - Features Trailer | PC Games]
Naja dat is afwachten om teleurstelling te voorkomen, maar een sequel aankondiging zou heel goed nieuws zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Stalker Trilogy vanaf nu beschikbaar voor de ps4/ps5. Lijkt niet goed geprijsd te zijn, waardoor je de games nu voor 20 euro gezamenlijk kan kopen. Moet eigenlijk 40 euro zijn:

https://store.playstation...43978_00-0550328121149114

Koopje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:41
Ik heb een 4090 in mijn PC puur omdat tegenwoordig bijna elke game pas na 6-12 maanden beetje acceptabel te spelen is. Een 4090 heeft zo’n ongelofelijke bak power dat ook slecht geoptimaliseerde games prima te spelen zijn. Een PS5 pro is leuk maar ook daar gaat 60FPS gewoon weer een probleem worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Anoniem: 306567 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:30:
Stalker Trilogy vanaf nu beschikbaar voor de ps4/ps5. Lijkt niet goed geprijsd te zijn, waardoor je de games nu voor 20 euro gezamenlijk kan kopen. Moet eigenlijk 40 euro zijn:

https://store.playstation...43978_00-0550328121149114

Koopje dus.
Nog nooit gespeeld, was er wel in geïnteresseerd maar dat is ook alweer jaren geleden. Blind gekocht, voor die €20 lol. Mooie deal, dankjewel voor de tip!

Edit: er komt later ook een ps5 patch uit, ik wacht tot die er is voordat ik ermee aan de slag ga. Wel even geprobeerd en… €20 is een goeie prijs. Voor 40 had ik het echt niet gedaan lol

[ Voor 14% gewijzigd door Vinnocchio op 06-03-2024 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
v8power67 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 18:22:
[...]

YouTube: Horizon Forbidden West - Digital Foundry Tech Review - A PS5 Graphic...
Nope 60fps met soms drops maar geloof dat na de release ze nog een en ander verbeterd hebben, plus de dlc was ps5 only en nog mooier en beter.
Dan ben ik in de war met een andere game,

Maar denk wel dat mijn argument blijft staan, denk wel dat er nog wel 60 fps plus games uitkomen voor de PS5 maar denk ook genoeg games voor 30 fps gaan met hoge visuele fidelity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Psyonara schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:46:
[...]

Dan ben ik in de war met een andere game,

Maar denk wel dat mijn argument blijft staan, denk wel dat er nog wel 60 fps plus games uitkomen voor de PS5 maar denk ook genoeg games voor 30 fps gaan met hoge visuele fidelity.
Liever dan gewoon en en. Of op zn minst 40fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:36
Als Sony de ps5 Pro gaat uitbrengen. Hoelang zit er dan tussen aankondiging en in de winkels ligt?

En gaat de PS5 Pro weer dezelfde problemen krijgen als de PS5 kreeg bij lancering dat die niet leverbaar is?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 13:54
Joostje123 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:09:
Als Sony de ps5 Pro gaat uitbrengen. Hoelang zit er dan tussen aankondiging en in de winkels ligt?

En gaat de PS5 Pro weer dezelfde problemen krijgen als de PS5 kreeg bij lancering dat die niet leverbaar is?
Mijn glazenbol is stuk anders had ik het wel gezegd ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
MazeWing schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:20:
[...]
Nou ik verwacht toch wel dat alles wat er dan is op 60 fps kan draaien zonder gekke dingen.
Dat mogen we wel een beetje verwachten ja. Of iig op een base resolutie van 1440p en dat eventueel upscalen. Wel jammer dat de Pro geen cpu upgrade krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman

De PS5Pro zou ik direct pre orderen als je em wil hebben. De Portal wou ook geen hond hebben en was uiteindelijk ook niet aan te slepen, dus niet te koop.

Bij de PS4pro zat tussen aankondiging en launch maar 2 of 3 maanden als ik me dat goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040

Nee want er zijn genoeg PS5 bezitters die het nut van een Pro niet zien.Dat zijn de gamers die prima met 30fps kunnen leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:26
jori040 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:34:
[...]

Nee want er zijn genoeg PS5 bezitters die het nut van een Pro niet zien.Dat zijn de gamers die prima met 30fps kunnen leven.
Is dat zo?
Ik kan echt met moeite 30FPS als je 60 fps gewoon bent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Chelseamarre123 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:40:
[...]

Is dat zo?
Ja ik lees regematig op het web dat mensen meer gevoelig zijn voor mooie beelden dan hoge framerate.
Als een game twee opties heeft dan check ik de 30fps mode meestal niet eens meer.

Er bestaan ook menesen die het gewoon niet zien of merken in hun game ervaring.

Dragons Dogma 2: Dit zou weer wel eens een game kunnen gaan worden dat ik wel aan de 30fps moet.De geruchten gaan dat dit geen 60fps game gaat worden.

Puur voor de framerate zou ik dus een Pro in huis halen.

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 07-03-2024 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:19
Chelseamarre123 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:40:
[...]

Is dat zo?
Ik zou niet weten welke games 30fps en welke 60fps hebben. Ik zie het verschil niet of ik heb nog nooit een game op 60fps gespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Zapato schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:00:
[...]

Ik zou niet weten welke games 30fps en welke 60fps hebben. Ik zie het verschil niet of ik heb nog nooit een game op 60fps gespeeld.
Je doet jezelf een hoop plezier door dat zo te houden.Wat niet weet wat niet deert ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zie het verschil wel, de eerste minuut nadat ik switch ;)
60FPS speelt iets vloeiender, maar totaal geen moeite met 30 fps. 40 fps met alle toeters en bellen vind ik een hele mooie middenweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cold_as_ijs schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:32:
Ik zie het verschil wel, de eerste minuut nadat ik switch ;)
60FPS speelt iets vloeiender, maar totaal geen moeite met 30 fps. 40 fps met alle toeters en bellen vind ik een hele mooie middenweg
Bij de ps3 en ps4 waren we ook gewoon 30fps gewend :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Anoniem: 306567 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:11:
[...]

Bij de ps3 en ps4 waren we ook gewoon 30fps gewend :-)
Dat was toen oke maar we leven nu in 2024.Je wil nu toch ook geen PS5 games in 720P spelen of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jori040 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:34:
[...]

Dat was toen oke maar we leven nu in 2024.Je wil nu toch ook geen PS5 games in 720P spelen of wel ?
Heeft niet zoveel met het jaartal 2024 te maken hoor. In de ps2 tijdperk waren de meeste games ook 60fps. ;-)

Genoeg games op de ps5 zijn 720P, vooral de UE 5 games ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Anoniem: 306567 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:54:
[...]

Heeft niet zoveel met het jaartal 2024 te maken hoor. In de ps2 tijdperk waren de meeste games ook 60fps. ;-)

Veel games op de ps5 zijn 720P, vooral de UE 5 games ;)
Oke dan weet jij meer dan ik.Noem eens drie UE5 die in 720P draaien op PS5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jori040 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:59:
[...]

Immortals of aveum:

https://www.google.com/ur...Wki9Dt0N1ufo&opi=89978449

This combination often provides console-level performance, and we know that the PS5 version of Immortals runs at an internal resolution of 720p at 60fps, with drops possible in more demanding areas.

Remnant 2:

https://wccftech.com/remn...rformance-720p-fps-shaky/

Remnant II Shows PS5/XSX Struggling with UE5, Performance Mode only 720p, FPS Very Shaky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Anoniem: 306567 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:05:
[...]

Immortals of aveum:

https://www.google.com/ur...Wki9Dt0N1ufo&opi=89978449

This combination often provides console-level performance, and we know that the PS5 version of Immortals runs at an internal resolution of 720p at 60fps, with drops possible in more demanding areas.

Remnant 2:

https://wccftech.com/remn...rformance-720p-fps-shaky/

Remnant II Shows PS5/XSX Struggling with UE5, Performance Mode only 720p, FPS Very Shaky
toon volledige bericht
Ja maar ze draaien wel op 60fps.

1440p/60 is in mijn ogen niets te veel gevraagd in 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jori040 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:17:
[...]

Maar dat was mijn statement ook niet. Ik gaf aan dat games tegenwoordig ook in 720p draaien.

1440p/60 op hardware van 500 euro dat inmiddels al bijna 4 jaar oud is. Mensen verwachten tegenwoordig echt veel te veel van een console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
jori040 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:17:
[...]

12 jaar ontwikkelen en dan lukt het je nog steeds niet om een game te maken waarin je in ieder geval de optie hebt om 60fps te kiezen. Een fuck you richting de gamers.
Heb deze game allang van m’n lijstje gekrast, mocht er een pro komen dan ga ik er weer over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Anoniem: 306567 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:22:
[...]

Maar dat was mijn statement ook niet. Ik gaf aan dat games tegenwoordig ook in 720p draaien.

1440p/60 op hardware van 500 euro dat inmiddels al bijna 4 jaar oud is. Mensen verwachten tegenwoordig echt veel te veel van een console.
Oke van jou punt wijk ik idd wat af.

Punt 2: Was het Microsoft/Xbox niet die zij dat games op hun console in 60fps speelbaar zouden zijn ?
Ik weet zo even niet of Sony dit ooit uitgesproken[ps5].Bij de PS3 weet ik dat ze wel hebben lopen liegen.

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 07-03-2024 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jori040 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:26:
[...]

Oke van jou punt wijk ik idd wat af.

Punt 2: Was het Microsoft/Xbox niet die zij dat games op hun console in 60fps speelbaar zouden zijn ?
Geen idee of Microsoft dat heeft gezegd. Maar dan nog als ze dat hebben gezegd, ze hebben vast niet gezegd dat alle games ten alle tijden op 60fps draaien.

Er zit op een gegeven moment gewoon een beperking aan de hardware. Dus of je gaat enorm omlaag in resolutie of fidelity en anders moet je inleveren op fps. Een console gaat gemiddeld 7 jaar mee. Je kan niet verwachten dat ze alle games in 7 jaar tijd op 1440p/60 kunnen afspelen. Elk jaar worden games groter en mooier, dan is dat gewoon niet realistisch.

Andere optie is om games dezelfde graphics te geven als ps4 games en alles op hoge fps laten draaien. Maar dan klagen mensen weer dat de games er niet van deze tijd uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Anoniem: 306567 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:34:
[...]

Geen idee of Microsoft dat heeft gezegd. Maar dan nog als ze dat hebben gezegd, ze hebben vast niet gezegd dat alle games ten alle tijden op 60fps draaien.

Er zit op een gegeven moment gewoon een beperking aan de hardware. Dus of je gaat enorm omlaag in resolutie of fidelity en anders moet je inleveren op fps. Een console gaat gemiddeld 7 jaar mee. Je kan niet verwachten dat ze alle games in 7 jaar tijd op 1440p/60 kunnen afspelen. Elk jaar worden games groter en mooier, dan is dat gewoon niet realistisch.

Andere optie is om games dezelfde graphics te geven als ps4 games en alles op hoge fps laten draaien. Maar dan klagen mensen weer dat de games er niet van deze tijd uitzien.
Daarom is het dit jaar ook tijd voor een PS5-Pro.Dan kunnen gamers tot de nieuwe generatie genieten van games in 60fps.Nadeel is dat alles op de huidige PS5 minder zal worden.

Nog twee a drie jaar doorgaan met deze PS5 tech lijkt me geen doen.Ik denk ook niet dat Sony dat voor ogen heeft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

jori040 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:43:
[...]

Daarom is het dit jaar ook tijd voor een PS5-Pro.Dan kunnen gamers tot de nieuwe generatie genieten van games in 60fps.Nadeel is dat alles op de huidige PS5 minder zal worden.

Nog twee a drie jaar doorgaan met deze PS5 tech lijkt me geen doen.Ik denk ook niet dat Sony dat voor ogen heeft.
Of we moeten die hele graphics race een keer laten gaan. Waarom moet alles steeds mooier worden. Games zijn toch prima qua graphics op dit moment. Vroeger deden we altijd 7 jaar met de console hardware zonder een pro versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Anoniem: 306567 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:47:
[...]

Of we moeten die hele graphics race een keer laten gaan. Waarom moet alles steeds mooier worden. Games zijn toch prima qua graphics op dit moment. Vroeger deden we altijd 7 jaar met de console hardware zonder een pro versie.
Als je het FF Rebirth topic bekijkt dan zal je zien dat ik geen punt maak van de lage resolutie in performance mode.Ik weet dat er een update door Square in de maak is maar zelfs nu ben ik al dik tevreden. :)

Framerate boven pracht. ;)

Heel simpel:Jij kan prima nog jaren verder op de huidige PS5 en ik heb een Pro nodig. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 07-03-2024 20:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

jori040 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:52:
[...]

Heel simpel:Jij kan prima nog jaren verder op de huidige PS5 en ik heb een Pro nodig. ;)
Klopt, ik speel ook nog steeds op de ps1 en Saturn. Vaak vind ik de games uit die tijd ook nog leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:42
DM89 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:46:
Dan is het de Arctis Nova 7X geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:59:
[...]

render resolutie, daarna wordt het upscaled naar 4k ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:52:
[...]

Als je het FF Rebirth topic bekijkt dan zal je zien dat ik geen punt maak van de lage resolutie in performance mode.Ik weet dat er een update door Square in de maak is maar zelfs nu ben ik al dik tevreden. :)

Framerate boven pracht. ;)

Na drie jaar al een Pro.... makkelijk verdienmodel voor consoleboeren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:47:
[...]

Na drie jaar al een Pro.... makkelijk verdienmodel voor consoleboeren zo.
Jij ben toch ook liefhebber van een hoge framerate of heb ik het mis ?
Volgens mij gaan we nu naar een fase toe dat er niet meer uit de PS5 te halen is.

Met een inruil actie[meestal] zal je verlies best wel meevallen hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 07-03-2024 21:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:51:
[...]

Volgens mij gaan we nu naar een fase toe dat er niet meer uit de PS5 te halen is.

Het lijkt mij dat het onderste nog niet uit de kan is gehaald. Er is veel mogelijk. Zie Spiderman, zie Ratchet, zie Horizon. Dragons Dogma klinkt in zn algemeen gewoon als een fikse teleurstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Timothy3000 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:11:
[...]

Het lijkt mij dat het onderste nog niet uit de kan is gehaald. Er is veel mogelijk. Zie Spiderman, zie Ratchet, zie Horizon. Dragons Dogma klinkt in zn algemeen gewoon als een fikse teleurstelling.
Het is natuurlijk wel makkelijker optimaliseren voor 1 console dan meerdere. Vandaar dat exclusieve games er beter uitzien dan multiplatform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Anoniem: 306567 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:14:
[...]

Het is natuurlijk wel makkelijker optimaliseren voor 1 console dan meerdere. Vandaar dat exclusieve games er beter uitzien dan multiplatform.
Ja, eens. Maar alles wat ik over Dragons Dogma gelezen heb (vocations, fast travel, framerate) is een minpuntje voor mij persoonlijk.

Ik zie het nut van een Pro nog niet echt in. Ik verwacht niet dat bijvoorbeeld Square Enix games zoals FF, die vrijwel altijd brak draaien tegenwoordig, op een Pro ineens wel het onderste uit de kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Verkeerde topic

[ Voor 89% gewijzigd door Cardwizard op 07-03-2024 21:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:26
jori040 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:51:
[...]

Denk dat het tijd is dat ze games niet meer voor de PS4 moeten gaan uitbrengen en enkel moeten rekening houden met een game maken voor PS5 only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 06:19:
[...]

Denk dat het tijd is dat ze games niet meer voor de PS4 moeten gaan uitbrengen en enkel moeten rekening houden met een game maken voor PS5 only.
Helemaal mee eens, echter met 117 miljoen verkochte PS4's zou ik als bedrijf dat niet zomaar wegschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:36
Cardwizard schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:34:
[...]

Helemaal mee eens, echter met 117 miljoen verkochte PS4's zou ik als bedrijf dat niet zomaar wegschuiven
Rockstar gaat de eerste zijn. Maar voor GTA6 kopen mensen ook gewoon een nieuwe playstation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:13
Timothy3000 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:50:
[...]

Als ik zo een beetje het gamenieuws volg krijg ik toch telkens meer het idee dat die abo vormen niet goed zijn voor de industrie. Mensen krijgen telkens meer de verwachting dat gamen super goedkoop moet zijn en dat is niet houdbaar gegeven de ontwikkelskosten van games.

Dus ik snap dat je het jammer vind, maar ik denk voor de industrie wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joostje123 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:44:
[...]

Rockstar gaat de eerste zijn. Maar voor GTA6 kopen mensen ook gewoon een nieuwe playstation.
Rockstar is zeker niet de eerste om een game te maken voor alleen deze generatie hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 06:19:
[...]

Dat heeft bij Dragon's Dogma 2 goed geholpen inderdaad...

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raem schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:07:
[...]

Dat heeft bij Dragon's Dogma 2 goed geholpen inderdaad...
Bij Elden ring kan je zelfs beter de ps4 versie spelen dan de ps5 variant. Aangezien de ps4 versie stabielere framerates heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 306567 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:34:
[...]

Er zit toch veel meer in de huidige consoles dan PS4 game in 60fps te draaien? Het is een keus van makers en/of een gebrek aan optimalisatie. Waneer er 8K stoer op de doos staat mogen we toch wel vragen om 1080P/1440P 60fps? :P
Maaaarrr uiteindelijk blijft het natuurlijk de keus van de makers/uitgever en vervolgens de keus aan ons om zo een game te kopen. ;) Mocht Dragons Dogma wat voor me zijn koop ik 'm mooi op de PC en niet op console. Ben bang dat we meer en meer de 30fps kant op gaan en dan sla ik over. :)
Pagina: 1 ... 6 ... 112 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties