Unreal engine is groot, maar ik heb het idee dat er ook veel problemen voortvloeien omdat ze unreal engine gebruiken. Op pc is UE4 ook een groot probleem door de vele stutters. Ik zie liever een keer een andere grote engine op de markt komen. Laat Sony maar licenties van de Decima engine verkopen aan partijen die er interesse in hebben.Hulleman schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:36:
[...]
Helemaal met je eens. Een UE4 game met alle toeters en bellen ziet er doorgaans beter uit op de consoles dan een UE5 game. Puur omdat die UE5 zo achterlijk zwaar is, dat geupscaled moet worden vanaf 540p... tja, niet om aan te gluren.
Ook als je kijkt hoe TLOU part 1 en 2 er uit zien, of zelfs de oude Uncharted 4. Nog steeds prachtig wat mij betreft!
Op consoles is compilation stutter geen probleem in UE.Anoniem: 306567 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:59:
[...]
Unreal engine is groot, maar ik heb het idee dat er ook veel problemen voortvloeien omdat ze unreal engine gebruiken. Op pc is UE4 ook een groot probleem door de vele stutters. Ik zie liever een keer een andere grote engine op de markt komen. Laat Sony maar licenties van de Decima engine verkopen aan partijen die er interesse in hebben.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Anoniem: 306567
Nee klopt, op consoles heeft UE engine wel andere problemen.Hulleman schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:00:
[...]
Op consoles is compilation stutter geen probleem in UE.
Zijn echt meer dan zat games op de UE engine die er fantastisch uitzien en draaien.Anoniem: 306567 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:02:
[...]
Nee klopt, op consoles heeft UE engine wel andere problemen.
Er zijn altijd uitersten, maar dat ga je ook krijgen met de Decima engine als dat op de schaal van UE gebruikt gaat worden. Het valt of staat toch wat ontwikkelaars er mee doen.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Zijn er al echt UE5 games uit dan, behalve Fortnite? Volgens mij komen dit jaar de eerste met Hellblade 2 en STALKER 2Hulleman schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:36:
[...]
Helemaal met je eens. Een UE4 game met alle toeters en bellen ziet er doorgaans beter uit op de consoles dan een UE5 game. Puur omdat die UE5 zo achterlijk zwaar is, dat geupscaled moet worden vanaf 540p... tja, niet om aan te gluren.
Ook als je kijkt hoe TLOU part 1 en 2 er uit zien, of zelfs de oude Uncharted 4. Nog steeds prachtig wat mij betreft!
Al een tijd hoor, Remnant 2, Immortals Of Aveum, Lords Of The Fallen,Robocop, Quantum Error, Tekken 8 etc om er er maar een paar te noemen.Steven030 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:28:
[...]
Zijn er al echt UE5 games uit dan, behalve Fortnite? Volgens mij komen dit jaar de eerste met Hellblade 2 en STALKER 2
Mwah, zijn toch echt wel meer problemen met UE die niet alleen maar aan de developer liggen.Hulleman schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:18:
[...]
Zijn echt meer dan zat games op de UE engine die er fantastisch uitzien en draaien.
Er zijn altijd uitersten, maar dat ga je ook krijgen met de Decima engine als dat op de schaal van UE gebruikt gaat worden. Het valt of staat toch wat ontwikkelaars er mee doen.
Excuus, je hebt helemaal gelijk. Overigens heb ik van deze games alleen de demo van Tekken 8 gespeeld en die zag er wel erg gelikt uit. De rest valt tegen t.o.v. UE4?Anoniem: 306567 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:33:
[...]
Al een tijd hoor, Remnant 2, Immortals Of Aveum, Lords Of The Fallen,Robocop, Quantum Error, Tekken 8 etc om er er maar een paar te noemen.
Valt tegen qua game of qua graphics? Meeste games zijn echt wel mooier dan UE4 games. Dat er games bij zitten die niet heel goed zijn dat klopt zeker (O.a Quantum error)Steven030 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:44:
[...]
Excuus, je hebt helemaal gelijk. Overigens heb ik van deze games alleen de demo van Tekken 8 gespeeld en die zag er wel erg gelikt uit. De rest valt tegen t.o.v. UE4?
Tekken 8 is niet echt een goed voorbeeld. Ziet er absoluut goed uit, maar Tekken 8 maakt geen gebruik van de echte next-gen features van UE5 zoals Lumen en Nanite.Steven030 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:44:
[...]
Excuus, je hebt helemaal gelijk. Overigens heb ik van deze games alleen de demo van Tekken 8 gespeeld en die zag er wel erg gelikt uit. De rest valt tegen t.o.v. UE4?
Ik weet niet zo goed of de UE5 games er echt wel beter uitzien dan UE4 op de PS5/XSX. In de quality mode zien ze er echt wel gelikt uit, maar zit je aan 30fps vast. De performance modes, 60fps, zijn echt een blurry mess, omdat er FSR upscaling wordt toegepast met interne resoluties van ver beneden 720p (540p, op de series S zelfs 360p) of draait alles behalve op een stabiele 60fps.
[ Voor 30% gewijzigd door Hulleman op 28-02-2024 10:49 ]
Een blurry mess vind ik echt overdreven. Het voorbeeld van 540P komt voornamelijk vanuit Immortals Of Aveum. Robocop ziet er op performance prima uit en heeft een veel hogere interne resolutie.Hulleman schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:46:
[...]
Tekken 8 is niet echt een goed voorbeeld. Ziet er absoluut goed uit, maar Tekken 8 maakt geen gebruik van de echte next-gen features van UE5 zoals Lumen en Nanite.
Ik weet niet zo goed of de UE5 games er echt wel beter uitzien dan UE4 op de PS5/XSX. In de quality mode zien ze er echt wel gelikt uit, maar zit je aan 30fps vast. De performance modes, 60fps, zijn echt een blurry mess, omdat er FSR upscaling wordt toegepast met interne resoluties van ver beneden 720p (540p, op de series S zelfs 360p) of draait alles behalve op een stabiele 60fps.
Remnant 2 ziet er ook erg mooi uit op de ps5 en ja de interne resolutie is rond de 792P, maar blurry kan ik het niet noemen. Remnant 2 gebruikt bijvoorbeeld Unreal's Temporal Super Resolution voor het upscalen. Wat veel beter werkt dan FSR.
Ik ben sowieso geen fan van FSR, er zijn veel betere upscaling technieken die niet die lelijke artifacts geven zoals FSR2 doet.
Robocop is eerder uitzondering op de regel met de vrij kleine afgebakende levels. Een Lords of the Fallen draait intern ook fors onder 720p. Dat zie je niet alleen bij UE5, maar ook bij andere games met next-gen technieken. Denk aan Avatar en Alan Wake 2.Anoniem: 306567 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:58:
[...]
Een blurry mess vind ik echt overdreven. Het voorbeeld van 540P komt voornamelijk vanuit Immortals Of Aveum. Robocop ziet er op performance prima uit en heeft een veel hogere interne resolutie.
Shawn layden begreep het toen nog in zijn periode:Tux3.14 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:07:
Ik denk dat een deel van de game industrie even een paar stappen terug moeten doen en nadenken wat echt nodig is. Uiteindelijk moet je gewoon op een gezonde manier investeren, verkopen en gezonde winst marges maken. Er hebben recentelijk een aantal games bewezen dat je niet de dikste graphiks moet hebben om goed te verkopen. En Nintendo bewijst het eigenlijk min of meer de laatste 20 jaar sinds de Wii en Nintendo DS.
Gisteren hier toevallig met @Anoniem: 306567 en @Eymas ook over gehad op Telegram.
Ik ben van mening dat PS4 / Xbox era graphics ook prima zijn op een PS5. Focus daar op, en voeg enkel hogere resolutie toe met 'eenvoudige' features als AA, raytracing etc. Maar laat het daarbij. Hebben we ook eindelijk 4K steady 60FPS.
Nu moet je voor 10% betere graphics bij wijze van een verdubbeling aan mankracht hebben en je console 4 keer zoveel rekenkracht aan boord hebben.
Als ik ook kijk naar Online gaming, ja servers zijn enorm duur, maar moet je kijken hoeveel opties er tegenwoordig wel niet zijn. Zijn die allemaal echt nodig om plezier te hebben? Samen met een aantal andere mede-Tweakers in dit forum zijn we de laatste 2 weken vrij veel aan het online gamen op de OG Xbox via Insignia, het oorspronkelijke Xbox Live. Als ik kijk naar de eenvoud daarvan, dan denk ik echt dat er ontwikkelaars/studio's zijn die te ver zijn doorgeschoten. Met de eenvoud (het aantal opties) hebben we minstens zoveel lol, of misschien zelfs nog wel meer. Moet er echt een enorm complex ranking systeem in zitten met 1337 opties of is een eenvoudige race of deathmatch optie niet gewoon voldoende? En dan te bedenken dat dit maar op een paar servers draait door OG Xbox fans. Nou weet ik ook wel dat Insignia bij lange na niet zoveel online game sessies hebben, maar toch.
Misschien moeten we maar accepteren dat iets mooiere graphics die 100 miljoen extra het gewoon niet waard is... En wellicht hebben de Sony Playstation studio's een reboot nodig... of de gehele industrie.
6 years ago @ShawnLayden delivered this mostly forgotten speech for PlayStation at E3, which for some reason it really stuck with me as the thing that makes PlayStation so appealing. The CEO saying "It wasn't a multi-million seller, but that wasn't the point" at the time was nice pic.twitter.com/iK6KdnXm4w
— Lance McDonald (@manfightdragon) 30 november 2020
Wat hij hier ook duidelijk aangeeft is dat de games die niet zo veel verkopen, wel bij mensen top of mind blijft. Niet elke game hoeft miljoenen te verkopen. Returnal heeft ook mindere aantallen gedaan dan al die blockbusters. Maar toch heeft returnal een veel grotere impact gehad dan een generieke game zoals Spider-man 2.
Jim Ryan heeft zich voornamelijk laten leiden door de markt. En niet vanuit eigen kracht PlayStation gevormd en dat mist een beetje in het huidige leiderschap van PlayStation. Het lef om anders te zijn dan anderen, niet alles kopiëren om het op safe te spelen. Kijk naar die marketing campagnes van de ps1 bijvoorbeeld, die waren voor die tijd enorm gewaagd. Het sprong eruit, net zoals die ps3 reclame met die rare baby of Kevin Butler.
Ik mis een beetje die persoonlijk touch en het stuk waar ze alles anders deden dan de rest. E3 is verdwenen en nu zijn die state of plays alleen maar aan elkaar geplakte trailers. Niemand is het gezicht van PlayStation, vroeger had je Jack Tretton, Shawn layden, Kaz hirai. Maar ook Kevin Butler was een tijdje het gezicht van PlayStation omdat je die zoveel in de reclames tegen kwam. Dat mis ik eerlijk gezegd nu bij PlayStation. Er is geen identiteit meer.
Ik heb zelf minder moeite met die interne resoluties eerlijk gezegd. Sinds de komst van Digital foundry is hier iedereen actief mee bezig. Maar vroeger waren dit soort dingen niet anders, alleen hadden mensen het er niet over. Games die op de ps3 ondermaats op 20fps liepen. Uncharted op de ps3 heeft echt enorm veel screen tearing. Vroeger lette ik daar echt niet op, het boeide mij helemaal niet. Ik vond de game gewoon tof en daar ging het om.Hulleman schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:17:
[...]
Robocop is eerder uitzondering op de regel met de vrij kleine afgebakende levels. Een Lords of the Fallen draait intern ook fors onder 720p. Dat zie je niet alleen bij UE5, maar ook bij andere games met next-gen technieken. Denk aan Avatar en Alan Wake 2.
Nu lijkt iedereen overal over te klagen, als een game een paar fps onder 60 draait dan is de wereld te klein (Hiermee wil ik niet bepaalde zaken bagataliseren die in de industrie spelen, aangezien sommige developers er wat te makkelijk mee omgaan om achteraf zaken te patchen). Vroeger werden de meeste van die dingen op de ps3 niet eens gepatcht en liep het voor geen meter. PS4 was ook een console die al verouderd was op het moment dat deze op de markt kwam, maar ik heb er enorm veel lol mee gehad. De ps5 liep nou juist voorop qua technieken, maar ook die hardware is inmiddels verouderd. Dus dan krijg je dat nieuwere engines minder goed werken of op een lagere resolutie draaien.
Daarentegen ben ik ook weer enorm voor om games wat minder te pushen op graphics zodat ze sneller klaar zijn. Voor mij hoeft die graphics race niet, zoals @Tux3.14 al aangaf, de games die wij online spelen op XBOX OG insiginia zijn qua graphics ook prima. Outrun 2 ziet er voor mij heel goed uit. (Een CRT doet hier ook wonderen, veel mooier dan lcd/oled
Precies dit.Anoniem: 306567 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:22:
[...]
Shawn layden begreep het toen nog in zijn periode:
[Twitter]
Wat hij hier ook duidelijk aangeeft is dat de games die niet zo veel verkopen, wel bij mensen top of mind blijft. Niet elke game hoeft miljoenen te verkopen. Returnal heeft ook mindere aantallen gedaan dan al die blockbusters. Maar toch heeft returnal een veel grotere impact gehad dan een generieke game zoals Spider-man 2.
Jim Ryan heeft zich voornamelijk laten leiden door de markt. En niet vanuit eigen kracht PlayStation gevormd en dat mist een beetje in het huidige leiderschap van PlayStation. Het lef om anders te zijn dan anderen, niet alles kopiëren om het op safe te spelen. Kijk naar die marketing campagnes van de ps1 bijvoorbeeld, die waren voor die tijd enorm gewaagd. Het sprong eruit, net zoals die ps3 reclame met die rare baby of Kevin Butler.
Ik mis een beetje die persoonlijk touch en het stuk waar ze alles anders deden dan de rest. E3 is verdwenen en nu zijn die state of plays alleen maar aan elkaar geplakte trailers. Niemand is het gezicht van PlayStation, vroeger had je Jack Tretton, Shawn layden, Kaz hirai. Maar ook Kevin Butler was een tijdje het gezicht van PlayStation omdat je die zoveel in de reclames tegen kwam. Dat mis ik eerlijk gezegd nu bij PlayStation. Er is geen identiteit meer.
Naar mijn mening staat Playstation echt al jaren stil, weinig echt mooie projecten of een roadmap met wat ze nu precies echt van plan zijn. alleen vaagheden.
Top dat Jim Ryan weggaat, en ik hoop dat zijn opvolger wel weer een Playstation identiteit neerzet en niet een of andere vaag concept wat ooit Playstation was. Dan zou je Hermen Hulst er ook prima eruit kunnen gooien onder hem is er ook niets van de grond gekomen.
Ja eens, ik denk ook dat Hermen Hulst niet de juiste man is op die plek. Heb het idee dat hij wel een verbinder is, maar of zelf geen visie heeft of dit niet goed kan verwoorden richting het management.Dwight84 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:40:
[...]
Precies dit.
Naar mijn mening staat Playstation echt al jaren stil, weinig echt mooie projecten of een roadmap met wat ze nu precies echt van plan zijn. alleen vaagheden.
Top dat Jim Ryan weggaat, en ik hoop dat zijn opvolger wel weer een Playstation identiteit neerzet en niet een of andere vaag concept wat ooit Playstation was. Dan zou je Hermen Hulst er ook prima eruit kunnen gooien onder hem is er ook niets van de grond gekomen.
Ik kan nog wel genieten van de huidige Sony exclusives, maar ik mis wel games als Gravity Rush, Last Guardian en Concrete Genie die op de PS4 nog uitkwamen. Zie liever nog Knack 3 dan weer een nieuwe Uncharted of God of War. Hopelijk dat de geruchten over de Astro game kloppen en dit weer voor wat verfrissing kan zorgen.
Ik haal de laatste tijd ook weer meer plezier uit games op de Switch. Daarin merk je toch meer de passie van Nintendo voor het maken van games dan alleen maar het groter en meer willen. Kun je wellicht de beperking van de Switch noemen, maar in mijn ogen is dat juist de kracht.
Ik haal de laatste tijd ook weer meer plezier uit games op de Switch. Daarin merk je toch meer de passie van Nintendo voor het maken van games dan alleen maar het groter en meer willen. Kun je wellicht de beperking van de Switch noemen, maar in mijn ogen is dat juist de kracht.
Ik denk dat de andere console makers Nintendo als voorbeeld kunnen nemen. Ja de hardware is verouderd, maar wel altijd vanaf dag 1 winstgevend geweest, daarnaast zijn de first party games altijd op een bepaald prijsniveau gepositioneerd. Als je meer marge wil maken dan moet je games niet na een maand al afprijzen (Ubisoft is daar helemaal erg in overigens). Nintendo is een enorm gezond bedrijf en die kunnen klappen zoals een Wii u goed opvangen, omdat hun absolute doel niet groei is of de markt veroveren. Ze staan echt enorm anders in de wedstrijd en dat resulteert in een gezond bedrijf met gezonde marges.Raem schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:02:
Ik kan nog wel genieten van de huidige Sony exclusives, maar ik mis wel games als Gravity Rush, Last Guardian en Concrete Genie die op de PS4 nog uitkwamen. Zie liever nog Knack 3 dan weer een nieuwe Uncharted of God of War. Hopelijk dat de geruchten over de Astro game kloppen en dit weer voor wat verfrissing kan zorgen.
Vroeger had je geen upscaling. Alles draaide gewoon native.Anoniem: 306567 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:33:
[...]
Ik heb zelf minder moeite met die interne resoluties eerlijk gezegd. Sinds de komst van Digital foundry is hier iedereen actief mee bezig. Maar vroeger waren dit soort dingen niet anders, alleen hadden mensen het er niet over. Games die op de ps3 ondermaats op 20fps liepen. Uncharted op de ps3 heeft echt enorm veel screen tearing. Vroeger lette ik daar echt niet op, het boeide mij helemaal niet. Ik vond de game gewoon tof en daar ging het om.
Met je eens dat er nu meer aandacht is voor performance van games. In het N64 tijdperk had ik daar geen oog voor, omdat ik gewoonweg te jong was en niet anders gewend was. Toen ben ik op de pc gaan gamen tot ca 2010. Toen een PS3 gekocht. Dat was wel ff slikken hoor, ondanks dat de games tof waren om te spelen. Vervolgens vond ik 30fps op de PS4 prima spelen. Nu is dat weer ff wennen.
[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 28-02-2024 12:18 ]
Op de Nintendo 64 had je ook wel upscaling hoor. Er waren games die renderen met 640x240 bijvoorbeeld, maar een upscale hadden naar 640x480 om te matchen met je CRT.Hulleman schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:18:
[...]
Vroeger had je geen upscaling. Alles draaide gewoon native.
Met je eens dat er nu meer aandacht is voor performance van games. In het N64 tijdperk had ik daar geen oog voor, omdat ik gewoonweg te jong was en niet anders gewend was. Toen ben ik op de pc gaan gamen tot ca 2010. Toen een PS3 gekocht. Dat was wel ff slikken hoor, ondanks dat de games tof waren om te spelen. Vervolgens vond ik 30fps op de PS4 prima spelen. Nu is dat weer ff wennen.
Een vriend heeft een hele Nintendo collectie. Onlangs gingen we de verschillende consoles af met verschillende generaties Mario Kart, Smash en allerhande party games. De framerate met name op de N64 is echt om te huilen. Maar inderdaad: dat hadden we toen niet door.
Tegenwoordig moet het 60 fps zijn of anders breken we de tent af. Toch vind ik dat de grote verbetering die de PS5 gebracht heeft: 60 fps en veel lagere laadtijden. Dat het er niet enorm veel beter uitziet, is eigenlijk best prima.
Tegenwoordig moet het 60 fps zijn of anders breken we de tent af. Toch vind ik dat de grote verbetering die de PS5 gebracht heeft: 60 fps en veel lagere laadtijden. Dat het er niet enorm veel beter uitziet, is eigenlijk best prima.
In principe is er altijd upscaling. Aangezien lcd schermen maar 1 resolutie aan kunnen, er dient altijd opgeschaald te worden naar de native resolutie van de tv. Of de console dit nu doet of de tv.Hulleman schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:18:
[...]
Vroeger had je geen upscaling. Alles draaide gewoon native.
Ook op de ps3 draaide sommige games onder de 720p. Wat dan weer geupscaled werd naar 720p. Vervolgens zal de console dit weer upscalen naar een hogere resolutie of de tv doet dit.
Nieuws over de fps van Dragon’s Dogma 2 op de ps5!
BronAnalyzing the direct capture from the PS5, the game ran at 60FPS with some inconsequential dips. All three 20-minute videos average around 59.50 FPS. We have uploaded a collection of screenshots so you can see yourself.
Anoniem: 1486766
PlayStation en Xbox zijn beide wat vervelend bezig imo. De een wil zo gesloten mogelijk blijven maar dat werkt niet meer. De ander denkt vooral in aantallen maar vergeet wel eens dat het om goede games gaat.
Ik kan ook niet enthousiast worden van de PS5 Pro verhalen door al het getouwtrek de laatste tijd.
Op dit moment neig ik vooral om terug te gaan naar PC gaming. Dat is eigenlijk gewoon de lachende derde. (Samen met Nintendo)
Ik kan ook niet enthousiast worden van de PS5 Pro verhalen door al het getouwtrek de laatste tijd.
Op dit moment neig ik vooral om terug te gaan naar PC gaming. Dat is eigenlijk gewoon de lachende derde. (Samen met Nintendo)
Pc gaming nah of steamdeck 2 moet zo goed zijn dat je nieuwste games erop kan spelen en niet elke keer met instellingen lopen spelen om 40fps te halen, hier komt altijd een console in huis sony op de release.Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:20:
PlayStation en Xbox zijn beide wat vervelend bezig imo. De een wil zo gesloten mogelijk blijven maar dat werkt niet meer. De ander denkt vooral in aantallen maar vergeet wel eens dat het om goede games gaat.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Hier ben ik het wel mee eens. hoewel ik totaal geen fan ben van PC gaming (behalve Football Manager) denk ik dat PC en Nintendo gewoon de toekomst zullen zijn.Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:20:
Ben eerlijk gezegd als Playstation fan meer benieuwd naar de nieuwe Switch dan naar de PS5 Pro.
Anoniem: 338166
Ik vind het zelf allemaal wel logisch.
Een aantal jaren geleden stond het bij meerdere studio's vol met vacatures vanwege de Live Service games die in ontwikkeling waren.
Deze gaan niet door dus zijn deze mensen ook niet meer nodig.
Nu zullen deze studio's plannen gaan maken voor nieuwe games en zullen ze weer nieuwe mensen gaan aannemen.
Wij als fans hebben jaren lang gezegd dat we klaar zijn met de huidige richting.
Live service, incomplete games en dat wij geen beta-tester meer willen zijn voor hun games.
Wij zijn eindelijk gestopt met het kopen van deze games.
Dan moet er niet raar opgekeken worden wanneer deze zelfde studio's eventueel moeten bezuinigen.
Rot voor de mensen die hun baan kwijt zijn, maar het hoort er nou eenmaal bij.
Uiteindelijk, als jij ook gewoon je werk goed doet in deze industrie dan ben je morgen ook weer aan het werk.
En ik ben er van overtuigd dat deze schoonmaak nog wel eventjes doorgaat.
We zijn nu met de live service schoonmaak bezig, en deze word ongetwijfeld gevolgd door de "Inclusiviteit" schoonmaak.
Honderden/duizenden mensen zijn aangenomen bij westerse studio's om games zo inclusief mogelijk te maken (Voordat mensen dit gaan ontkennen, heb dit zelf meegemaakt bij Guerrilla Games.) en zien nu dat ze de gamers hiermee kwijt aan het raken zijn.
Vooral als je ziet hoe gigantisch populair de Aziatische game-markt nu is die zich daar niets van aantrekt.
En ik verwacht dan ook heel snel dat we berichten gaan krijgen van Westerse studio's dan deze mensen ontslagen worden en ze "in een nieuwe richting gaan."
Studio's zullen altijd blijven investeren in wat zij denken wat geld oplevert en ze zullen altijd bezuinigen op datgene wat niet succesvol is.
Simpel.
Een aantal jaren geleden stond het bij meerdere studio's vol met vacatures vanwege de Live Service games die in ontwikkeling waren.
Deze gaan niet door dus zijn deze mensen ook niet meer nodig.
Nu zullen deze studio's plannen gaan maken voor nieuwe games en zullen ze weer nieuwe mensen gaan aannemen.
Wij als fans hebben jaren lang gezegd dat we klaar zijn met de huidige richting.
Live service, incomplete games en dat wij geen beta-tester meer willen zijn voor hun games.
Wij zijn eindelijk gestopt met het kopen van deze games.
Dan moet er niet raar opgekeken worden wanneer deze zelfde studio's eventueel moeten bezuinigen.
Rot voor de mensen die hun baan kwijt zijn, maar het hoort er nou eenmaal bij.
Uiteindelijk, als jij ook gewoon je werk goed doet in deze industrie dan ben je morgen ook weer aan het werk.
En ik ben er van overtuigd dat deze schoonmaak nog wel eventjes doorgaat.
We zijn nu met de live service schoonmaak bezig, en deze word ongetwijfeld gevolgd door de "Inclusiviteit" schoonmaak.
Honderden/duizenden mensen zijn aangenomen bij westerse studio's om games zo inclusief mogelijk te maken (Voordat mensen dit gaan ontkennen, heb dit zelf meegemaakt bij Guerrilla Games.) en zien nu dat ze de gamers hiermee kwijt aan het raken zijn.
Vooral als je ziet hoe gigantisch populair de Aziatische game-markt nu is die zich daar niets van aantrekt.
En ik verwacht dan ook heel snel dat we berichten gaan krijgen van Westerse studio's dan deze mensen ontslagen worden en ze "in een nieuwe richting gaan."
Studio's zullen altijd blijven investeren in wat zij denken wat geld oplevert en ze zullen altijd bezuinigen op datgene wat niet succesvol is.
Simpel.
Ik gek genoeg ook. Ik heb een dubbel gevoel met die Pro versies van consoles. Als er een nieuwe generatie is wacht je op de echte next gen games. Tegen de tijd dat die komen is er een Pro om het echt goed te laten draaien en een paar jaar later hebben we de opvolger weer. Kan mijn leeftijd zijn of ik ben gewoon opstandig maar raak dit wat zat en denk dan: kan net zo goed weer helemaal naar pc terug gaan.Dwight84 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:27:
[...]
Ben eerlijk gezegd als Playstation fan meer benieuwd naar de nieuwe Switch dan naar de PS5 Pro.
Helldivers heeft Sony laten zien wat een gelijktijdige pc release kan doen dus verwacht steeds meer PlayStation games sneller op pc.
Ik blijf overigens een groot liefhebber van de top titels van PlayStation.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 28-02-2024 13:48 ]
Eigenlijk is Steam de lachende derde. Zowel MS als Sony brengen games uit via Steam, en dat platform groeit alleen maar en ook de producten er om heen (zoals de Steamdeck, wat ook nog is een heerlijk open platform is).Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:20:
Ja ik twijfelde ook om pc of Steam te noemen.Tux3.14 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:48:
[...]
Eigenlijk is Steam de lachende derde. Zowel MS als Sony brengen games uit via Steam, en dat platform groeit alleen maar en ook de producten er om heen (zoals de Steamdeck, wat ook nog is een heerlijk open platform is).
Als ze slim zijn gaan ze weer eens denken aan een Steam “console”. Daar waren ze te vroeg mee een aantal jaren terug.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 28-02-2024 13:51 ]
Ik denk dat als ze dezelfde gedachtegang toepassen wat ze gedaan hebben met de Deck, maar dan op een console, dus fixed hardware, goede support etc. dat het nog wel eens heel populair kan worden.Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:49:
[...]
Ja ik twijfelde ook om pc of Steam te noemen.
Als ze slim zijn gaan ze weer eens denken aan een Steam “console”. Daar waren ze te vroeg mee een aantal jaren terug.
Mja, probleem met pc gaming is wat mij betreft de prijs, de pc vanaf de bank bedienen met alleen een controller kan niet en het feit dat ik echt 0,0 library heb opgebouwd. Ik ben met pc gaming gestopt, voordat pc games digital only werden. Zal zo'n beetje rond 2010 zijn geweest.Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:20:
Mijn idee is een pc ouderwets plaatsen en dan via Steam link naar de tv maar moet me er nog in verdiepen.Hulleman schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:15:
[...]
Mja, probleem met pc gaming is wat mij betreft de prijs, de pc vanaf de bank bedienen met alleen een controller kan niet en het feit dat ik echt 0,0 library heb opgebouwd. Ik ben met pc gaming gestopt, voordat pc games digital only werden. Zal zo'n beetje rond 2010 zijn geweest.
En dan PlayStation spellen er op spelen om het ontopic te houden.
Maar ja, dat is ook niet zo gek, toch?Dwight84 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:27:
[...]
Hier ben ik het wel mee eens. hoewel ik totaal geen fan ben van PC gaming (behalve Football Manager) denk ik dat PC en Nintendo gewoon de toekomst zullen zijn.
De PS5 Pro is een upgrade van een console die inmiddels 3 jaar op de markt is en waar we gevoelsmatig nog lang niet het potentieel van hebben gezien (terecht of onterecht maakt in dit geval niet zoveel uit).
De Switch is inmiddels 7 jaar oud. Nintendo heeft er prachtige games uit weten te persen (zeker gezien de hardware), dus ik ben ook reuze benieuwd wat we nu kunnen verwachten bij de opvolger
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Alleen bij pc zijn de game weer slecht geoptimaliseerd. De games worden voor de console gemaakt en daarna geport naar pc.Anoniem: 1486766 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:20:
Goed punt dit. Dit zie je toch wel vrij vaak terug in analyses, helaas.Anoniem: 306567 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:55:
[...]
Alleen bij pc zijn de game weer slecht geoptimaliseerd. De games worden voor de console gemaakt en daarna geport naar pc.
Afgaande op Digital Foundry worden games specifiek voor PS5 hardware ontwikkeld, omdat dat leading console is. Daarna wordt dat geschaald naar de XSX, XSS en geport naar de PC.Anoniem: 306567 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:55:
[...]
Alleen bij pc zijn de game weer slecht geoptimaliseerd. De games worden voor de console gemaakt en daarna geport naar pc.
Het enige waar Sony echt behoorlijk wat risico heeft genomen is met Kojima toen hij wegging bij Konami. Sony (Andrew House) gaf hem de sleutels en Hermen gaf hem een usb stick met de Decima engine en ze vertelde hem; wat je ook voor een game gaat maken, wij betalen de rekening. Ik weet nog dat veel Sony mensen opgelucht waren dat Death Stranding uiteindelijk redelijk succesvol uitpakte. Ik ben blij dat we daar in elk geval een sequel van krijgen, want die game doet nog iets speciaals naar mijn mening, hoewel lang niet iedereen Kojima's games trekt.
In zijn docu gaf Kojima aan dat van alle uitgevers die hij langs was gegaan, Sony de enige was die het risico met hem wilde nemen. Ik heb het idee dat Hulst daarmee ook een wit voetje heeft gehaald en van Guerilla naar SIE ging als topman van de interne studios.
Maar goed, onder hem zijn ook Japan Studio en Pixelopus gesloten, juist de studios die quirky games maakten met het typische PS dna. Het verbaasd me wat dat betreft dat Media Molecule nog niet gesloten is en die blijkbaar na Dreams nog een kans krijgen. London Studio kon de switch van VR games naar AAA live service blijkbaar niet goed maken en zijn nu kind van de rekening.
Ik heb het idee Media Molecule en Team Asobi nog de enige studios zijn die nog echt met iets origineels kunnen komen en in mindere mate Housemarque ook. Ik hoop van harte dat die studios behouden blijven.
De rest worden vermoed ik voorlopig sequels en remakes van reeds succesvolle IP.
In zijn docu gaf Kojima aan dat van alle uitgevers die hij langs was gegaan, Sony de enige was die het risico met hem wilde nemen. Ik heb het idee dat Hulst daarmee ook een wit voetje heeft gehaald en van Guerilla naar SIE ging als topman van de interne studios.
Maar goed, onder hem zijn ook Japan Studio en Pixelopus gesloten, juist de studios die quirky games maakten met het typische PS dna. Het verbaasd me wat dat betreft dat Media Molecule nog niet gesloten is en die blijkbaar na Dreams nog een kans krijgen. London Studio kon de switch van VR games naar AAA live service blijkbaar niet goed maken en zijn nu kind van de rekening.
Ik heb het idee Media Molecule en Team Asobi nog de enige studios zijn die nog echt met iets origineels kunnen komen en in mindere mate Housemarque ook. Ik hoop van harte dat die studios behouden blijven.
De rest worden vermoed ik voorlopig sequels en remakes van reeds succesvolle IP.
Tsja, daar maakt hij het zelf natuurlijk ook een beetje naar. Hoe geweldig ik zijn games ook vind (ze zijn echt uniek), hij werkt wel voor commerciële organisaties waar geld verdiend moet worden. Als hij zich steevast niet aan planningen weet te houden en de ontwikkeling van een game daardoor veel duurder uitpakt dan wenselijk / toelaatbaar is, dan kan hij nog zo'n artistiek talent zijn, maar dan zou ik mijn handen er ook niet snel aan durven branden. En dan inderdaad ook nog de vraag of het publiek de game wel snapt / te pruimen vindt.kazuka schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:10:
Je kunt je ook afvragen of Sony in de huidige tijd Kojima dergelijke vrijheden had gegeven. Waarschijnlijk niet.
Dit gezegd hebbende, ik kijk wel ontzettend uit naar al het moois waar hij nu mee bezig is!
[ Voor 3% gewijzigd door Rossi46 op 28-02-2024 16:20 ]
Sony is wel vaker vreemd omgegaan met London studio, ze hadden een mooie kans om een grote game the maken (The sixth day) en die is geannuleerd. Daarna zijn ze een beetje als singstar studio gebruikt waar ze weer een opleving kregen met die VR games die ze maken. Dus helemaal jammer dat ze de kans niet meer krijgen.kazuka schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:10:
Het enige waar Sony echt behoorlijk wat risico heeft genomen is met Kojima toen hij wegging bij Konami. Sony (Andrew House) gaf hem de sleutels en Hermen gaf hem een usb stick met de Decima engine en ze vertelde hem; wat je ook voor een game gaat maken, wij betalen de rekening. Ik weet nog dat veel Sony mensen opgelucht waren dat Death Stranding uiteindelijk redelijk succesvol uitpakte. Ik ben blij dat we daar in elk geval een sequel van krijgen, want die game doet nog iets speciaals naar mijn mening, hoewel lang niet iedereen Kojima's games trekt.
Ik weet niet of het met Kojima een gok was, heeft hij daadwerkelijk flops gemaakt? Volgens mij niet, ik kan mij geen game herinneren die zwaar verlies heeft geleden. Dus op zich had ik dat risico ook wel genomen.
Eens dat ik hoop dat die kleine studio's nog blijven, ik heb zelf een stuk minder met al die Marvel meuk waar innsomniac mee komt. Al vind ik X-men wel tof uit de marvel studio's, alleen ik ben gewoon marvel moe geworden door Disney.
En games zoals concorde, die nieuwe game van bungie etc dat trekt mij niet echt.
Blijkbaar hadden ze er ook aan gedacht om media molecule te sluiten:
According to journalist Ethan Gach, he had heard from a source last December that Sony was considering closing down both London Studio as well as Media Molecule. The latter was speculated to be a candidate for closure after losing its co-founder and going through layoffs. However, it was London Studio that ended up on the chopping block — less than a week after outgoing boss Jim Ryan posed with its employees during a farewell gathering.
https://www.playstationli...lla-games-media-molecule/
According to journalist Ethan Gach, he had heard from a source last December that Sony was considering closing down both London Studio as well as Media Molecule. The latter was speculated to be a candidate for closure after losing its co-founder and going through layoffs. However, it was London Studio that ended up on the chopping block — less than a week after outgoing boss Jim Ryan posed with its employees during a farewell gathering.
Haha damn for real, zat al de verhaalmodus van f1 op de xbox te spelen vanwege game Pass. Leuk dat ik nu op de trophies kan jagen.
Ik heb er een panini pakketje ter waarde van 1€ bij besteld. Klaar voor €60, die pre order bonus verdien ik later in het spel welLinksquest schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:55:
Nee hoor, Sony exclusieve games hebben al sinds 2006 soms games van €70,00 gehad en tegenwoordig vaker €80,00 bij release.
Ik zag nu wel dat hij al bij GameShop Twente met verzendkosten €65,00 is
https://www.budgetgaming.nl/ps5/rise+of+the+ronin.html
Zin in!
Overigens gedubbeldipt met Balatro, had m eerst op de switch gehaald maar ik wilde m ook op de ps5.
[ Voor 8% gewijzigd door Vinnocchio op 28-02-2024 18:15 ]
Top mooie maand, Sifu bijna gekocht.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Sifu is een mooi aanvulling inderdaad. Een game waar ik al op zat te wachten in Plus.
Zijn er mensen hier die gebruik maken van Remote Play?
Bij ons in huis staat de playstation beneden, maar af en toe wil ik boven ook kunnen spelen. Dit doe ik dan via mijn Macbook en externe monitor via Remote play.
De Playstation is aangesloten op de wifi en de macbook via een docking op kabel/ethernet.
Zou het verschil in latency uitmaken als ik de playstation ook op de kabel aansluit? Of geeft dat vrijwel geen verschil?
Als er mensen een andere/betere optie hebben, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Heb echter alleen geen zin telkens de Playstation te moeten verhuizen om misschien een paar uur boven te gamen.
Bij ons in huis staat de playstation beneden, maar af en toe wil ik boven ook kunnen spelen. Dit doe ik dan via mijn Macbook en externe monitor via Remote play.
De Playstation is aangesloten op de wifi en de macbook via een docking op kabel/ethernet.
Zou het verschil in latency uitmaken als ik de playstation ook op de kabel aansluit? Of geeft dat vrijwel geen verschil?
Als er mensen een andere/betere optie hebben, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Heb echter alleen geen zin telkens de Playstation te moeten verhuizen om misschien een paar uur boven te gamen.
Playstation Portal topic staat vol met tips, maar je PS5 bedraad aansluiten is al een eerste stap in de goede richting.Rotinomm schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:56:
Zijn er mensen hier die gebruik maken van Remote Play?
Ik mis echt die unieke exclusive singleplayer games op de PS5. Returnal en Astrobot waren zo tof. Ook door het gebruik van de Dualsense. Ik hoopte dat ze mede door de controller, met nog meer van dat soort unieke spellen zouden komen.Anoniem: 306567 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:47:
Blijkbaar hadden ze er ook aan gedacht om media molecule te sluiten:
De Spidermans en de remakes en remasters heb ik nou inmiddels wel gezien en er staat weinig exclusives op komst waar ik echt enthousiast van wordt. Zo'n Wolverine, toch wat meh. Liever dat Insomniac weer eens een eigen vet spel maakt.
Denk dat we weinig tot geen innovatie meer gaan zien in de AAA titels. Early acces zie ik steeds meer toekomst in en een kans voor de kleinere partijen om te checken of een game aan kan slaan. Zo af en toe een indrukwekkend AAA game net zoals de duurste films voor een epische ervaring maar de de rest van het jaar kleinere games die verder durven te gaan en specifiekere smaken durven aan te spreken.
Misschien Astrobot dit jaar @Timothy3000
Misschien Astrobot dit jaar @Timothy3000
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 29-02-2024 09:29 ]
Snap bij de helft van die remakes nou niet echt wat het nut er van is. Vooral de remakes van games van de laatste 5-10 jaar zijn vaak compleet nutteloos en voegen weinig tot niets toe behalve wat grafische updates.Anoniem: 2080528 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:54:
Brothers: A Tale of Two Sons Remake - Launch Trailer | PS5 Games
[YouTube: Brothers: A Tale of Two Sons Remake - Launch Trailer | PS5 Games]
Zou liever hebben dat zo'n studio zijn tijd besteed aan een nieuw deel in een reeks of wat originele IP.
Boullie
Nooit van gehoord, maar dit kan best leuk wordenAnoniem: 2080528 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:54:
Brothers: A Tale of Two Sons Remake - Launch Trailer | PS5 Games
[YouTube: Brothers: A Tale of Two Sons Remake - Launch Trailer | PS5 Games]
Dit is één van de games uit de PS3-tijd die vandaag nog steeds op de PS3 (die nu nog steeds als Blu-ray speler gebruikt wordt) staat. Het einde van deze game laat, volgens mij, de ware kracht zien van interactief entertainment. Zeker als je het in je eentje speelt.G.Scholtens schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:45:
[...]
Nooit van gehoord, maar dit kan best leuk worden
Als van parels als deze een remake gemaakt wordt, dan heb ik daar niets op tegen.
Dit is in elk geval een aanrader! 😃
PSN: Zwartkijker
PS3 nooit gehad, vandaar dat mij niet bekend voor komt.Zwartkijker schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:22:
[...]
Dit is één van de games uit de PS3-tijd die vandaag nog steeds op de PS3 (die nu nog steeds als Blu-ray speler gebruikt wordt) staat. Het einde van deze game laat, volgens mij, de ware kracht zien van interactief entertainment. Zeker als je het in je eentje speelt.
Als van parels als deze een remake gemaakt wordt, dan heb ik daar niets op tegen.
Dit is in elk geval een aanrader! 😃
Ga deze in de gaten houden
Ja, kan ik begrijpen. Net daarom vind ik het goed dat games uit het PS3 tijdperk of ouder een remake krijgen.G.Scholtens schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:31:
[...]
PS3 nooit gehad, vandaar dat mij niet bekend voor komt.
PS4 games opnieuw uitbrengen als remaster vind ik daarentegen onzin ivm de BC van de PS5 (ik kijk naar jou, TLOU2)...
Brothers heeft ook een PS4 release gekregen en is daarmee dus ook al op de PS5 te spelen.Zwartkijker schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:57:
[...]
Ja, kan ik begrijpen. Net daarom vind ik het goed dat games uit het PS3 tijdperk of ouder een remake krijgen.
PS4 games opnieuw uitbrengen als remaster vind ik daarentegen onzin ivm de BC van de PS5 (ik kijk naar jou, TLOU2)...
Anoniem: 2080528
Je kunt Brothers: A Tale of Two Sons spelen via PlayStation Plus ExtraG.Scholtens schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:45:
[...]
Nooit van gehoord, maar dit kan best leuk worden
Ik mis dit ook heel erg, dit is de generatie van de remakes/remasters. Returnal wel gedownload maar nog niet geprobeerd, aangezien het blijkbaar enorm moeilijk is maar moet het nog gaan zien. Ben nu begonnen aan FF16, normaal gesproken is FF ook niet echt mijn ding maar dit deel vind ik wel vet, ook.o.dat het een andere speelstijl heeft dan andere delen. Ben ook totaal geen MP speler dus keuze is beperkt helaas. De grote AAA SP titels heb ik dan ook al uitgespeeld.Timothy3000 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:11:
[...]
Ik mis echt die unieke exclusive singleplayer games op de PS5. Returnal en Astrobot waren zo tof. Ook door het gebruik van de Dualsense. Ik hoopte dat ze mede door de controller, met nog meer van dat soort unieke spellen zouden komen.
De Spidermans en de remakes en remasters heb ik nou inmiddels wel gezien en er staat weinig exclusives op komst waar ik echt enthousiast van wordt. Zo'n Wolverine, toch wat meh. Liever dat Insomniac weer eens een eigen vet spel maakt.
Bij Firesprite gaat het blijkbaar ook niet helemaal lekker: https://www.eurogamer.net...f-toxic-culture-staff-say 

Sony-acquired studio Firesprite has recently suffered high profile exits amid accusations of a toxic workplace culture, Eurogamer has been told, as part of an investigation into the studio begun ahead of the layoffs announced by Sony this week.
The Liverpool-based developer released PlayStation VR2 launch title Horizon Call of the Mountain last year, after being acquired by Sony in 2021. But the impact of crunch for that game's release and changes in the company's senior leadership have subsequently led to discontent within the studio, staff have told Eurogamer - something one source described as "death by a thousand cuts".
Ik vermoed dat VR sowieso een slachtoffer gaat worden de komende tijd. Er is veel meer geld te halen bij normale console games door aantallen.
Ik vind de “accusations of a toxic workplace culture” wel wat flauw worden tegenwoordig maar dat is weer een andere discussie..
Ik vind de “accusations of a toxic workplace culture” wel wat flauw worden tegenwoordig maar dat is weer een andere discussie..
Niet voor de Sony Pulse Elite gegaan? Die heeft beter geluid.crimby schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:45:
Kogel is door de kerk en vanavond meteen maar even opgehaald!
[Afbeelding]
Nee toch niet, de reviews van Pulse Elite waren erg wisselend. Die van de Nova waren zeer duidelijk: kleine upgrade t.o.v. de Arctis 7+ en verder fantastisch apparaat. De Nova kon ik ook passen hier bij de mediamarkt en zit gewoonweg geweldig.Amaze86 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 07:56:
[...]
Niet voor de Sony Pulse Elite gegaan? Die heeft beter geluid.
Gisteren ook getest met Call of Duty en een mega verschil met mijn Razer Thresher, dus ik ben helemaal in mijn nopjes :-)
Echt een toppertje inderdaad! Had altijd wat duurdere headsets, maar ik vind deze echt wel een heel goed (goedkoper) alternatief!crimby schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:37:
[...]
Nee toch niet, de reviews van Pulse Elite waren erg wisselend. Die van de Nova waren zeer duidelijk: kleine upgrade t.o.v. de Arctis 7+ en verder fantastisch apparaat. De Nova kon ik ook passen hier bij de mediamarkt en zit gewoonweg geweldig.
Gisteren ook getest met Call of Duty en een mega verschil met mijn Razer Thresher, dus ik ben helemaal in mijn nopjes :-)
TLOU2 is meer dan enkel een remake. No Return is echt een aardige modus. De extra levels, het commentaar tijdens cut scenes en de snelle laadtijden maken echt een verschil. En dat is die 10 euro wel waard. Als je het spel nog niet hebt en wel een PS5, dan is het zeker de volle prijs nog waard.Zwartkijker schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:57:
[...]
Ja, kan ik begrijpen. Net daarom vind ik het goed dat games uit het PS3 tijdperk of ouder een remake krijgen.
Rise of the Ronin guns en bows
Krijg steeds meer zin in deze game
Krijg steeds meer zin in deze game

Inderdaad, wat dat betreft heb je helemaal gelijk. Daar had ik niet bij stilgestaan en had eerder aan de graphische verschillen gedacht, en die zijn volgens mij tijdens de gameplay amper te merken.Lapras schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:13:
[...]
TLOU2 is meer dan enkel een remake. No Return is echt een aardige modus. De extra levels, het commentaar tijdens cut scenes en de snelle laadtijden maken echt een verschil. En dat is die 10 euro wel waard. Als je het spel nog niet hebt en wel een PS5, dan is het zeker de volle prijs nog waard.
Dat komt dan ook omdat de PS4 versie al het onmogelijke mogelijk maakte wat graphische pracht betreft. Echte wizards, daar bij Naughty Dog.
Dan ben ik benieuwd naar wat de toekomst zal brengen (algemeen voor alle PlayStation Studios), hoewel het nog lang zal duren eer wij daarover iets zullen te weten komen.
Voor de liefhebber. Documentaire van Hideo Kojima is nu ook in Nederland te zien op DIsney plus.
https://www.disneyplus.co...cting-worlds/5J9EpUmPgTfG
https://www.disneyplus.co...cting-worlds/5J9EpUmPgTfG
[ Voor 3% gewijzigd door bRuud83 op 01-03-2024 16:24 ]
Remnant 2 voor ps5 voor €10!!
Absolute bodemprijs voor dit fantastische spel!
https://www.mediamarkt.nl...laystation-5-1762209.html
Alleen in Delft
Absolute bodemprijs voor dit fantastische spel!
https://www.mediamarkt.nl...laystation-5-1762209.html
Alleen in Delft
[ Voor 4% gewijzigd door Vinnocchio op 02-03-2024 14:02 ]
Gerucht: Dragon Age: Dreadwolf verschijnt eind dit jaar: https://gamer.nl/nieuws/o...verschijnt-eind-dit-jaar/
Dit zou wel eens een leuke najaars game kunnen worden voor mij.
Zou mooi zijn. Sinds Origin een enorme sucker voor DA. Terwijl ze telkens slechter worden.jori040 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:26:
Gerucht: Dragon Age: Dreadwolf verschijnt eind dit jaar: https://gamer.nl/nieuws/o...verschijnt-eind-dit-jaar/
Het is sowieso afwachten of die studio nog in staat is om een dikke game te maken.van Anthem & Andromeda moeten ze toch iets geleerd hebben.Lapras schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:42:
[...]
Zou mooi zijn. Sinds Origin een enorme sucker voor DA. Terwijl ze telkens slechter worden.
Ik geef de hoop nog niet op.
Zalige koptelefoons die SteelSeries, veel plezier ermee.crimby schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:37:
[...]
Nee toch niet, de reviews van Pulse Elite waren erg wisselend. Die van de Nova waren zeer duidelijk: kleine upgrade t.o.v. de Arctis 7+ en verder fantastisch apparaat. De Nova kon ik ook passen hier bij de mediamarkt en zit gewoonweg geweldig.
Er zijn momenten te veel interessante games. Helldivers2, FF7, Pacific Drive, Legendary Tales. Dadelijk nog Rise of Ronin.

Heerlijk leven he. Wat slecht nieuws met ontslagen (al zie ik het als een marktcorrectie) maar ondertussen zijn er heerlijke games.FMS schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:52:
Er zijn momenten te veel interessante games. Helldivers2, FF7, Pacific Drive, Legendary Tales. Dadelijk nog Rise of Ronin.
Infinite Wealth, Dragons Dogma 2.FMS schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:52:
Unicorn Overlord, Balatro.FMS schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:52:
Legendary Tales staat niet op mijn lijstje, heb geen VR
Ik hoor of zie nooit iets over Dragons Dogma, maar ziet er goed uit. Rise of the Ronin zie ik overigens behalve hier af en toe ook weinig van…
Yep, en dan is er nog Stellar Blade.
In Juni komt de Elden Ring DLC, en daar voor ik eigelijk nog een nieuwe playthrough wil doen (=100+ uur).
Ik verwacht ook wat nieuws over Test Drive Solar Crown.
Rise of the Ronin wacht ik echt op reviews. Dat kan nog echt twee kanten op.
Jammer van die always online bij Test DriveFMS schreef op zondag 3 maart 2024 @ 11:29:
[...]
Yep, en dan is er nog Stellar Blade.
In Juni komt de Elden Ring DLC, en daar voor ik eigelijk nog een nieuwe playthrough wil doen (=100+ uur).
Ik verwacht ook wat nieuws over Test Drive Solar Crown.
https://playsense.nl/5765...line-modus-is-onmogelijk/
Voor nu lijk ik meer te gaan voor Dragons Dogma 2 dan Rise of the Ronin.
Pulse Elite of Arctis Nova 7P?
Opzoek naar een headset tot +- 150,- voor in de avonden als de kids in bed liggen. Mic wordt niet gebruikt, hou wel van een goede bass maar kan niet kiezen tussen deze 2 😅
Opzoek naar een headset tot +- 150,- voor in de avonden als de kids in bed liggen. Mic wordt niet gebruikt, hou wel van een goede bass maar kan niet kiezen tussen deze 2 😅
Ik heb nu net de nova 7p omdat de pulse elite wisselende reviews heeft. Vind het echt een fantastisch ding, dus ik zou zo weer de nova kiezen.DM89 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:51:
Pulse Elite beter geluid (planar magnetic drivers van Audeze),meer eq op ps5. Probeer ze beide en oordeel zelfDM89 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:51:
Ik zou voor de SteelSeries Arctis 7P+ of de ARCTIS NOVA 7P gaan.DM89 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:51:
Edit; hou wel rekening dat de Pulse Elite compatible is met de playstation portal en de Steelseries niet.
[ Voor 33% gewijzigd door Triple Stars op 03-03-2024 21:52 ]
7P+ is oudere model toch?Triple Stars schreef op zondag 3 maart 2024 @ 21:36:
[...]
Ik zou voor de SteelSeries Arctis 7P+ of de ARCTIS NOVA 7P gaan.
Edit; hou wel rekening dat de Pulse Elite compatible is met de playstation portal en de Steelseries niet.
Als je meerdere consoles hebt, zou ik de 7x(+) nemen. Deze kan zowel op Xbox, pc, PlayStation etcTriple Stars schreef op zondag 3 maart 2024 @ 21:36:
[...]
Ik zou voor de SteelSeries Arctis 7P+ of de ARCTIS NOVA 7P gaan.
Als je geen probleem hebt met een kabel, beyerdynamic dt990pro! In de controller is het geluid goed, met DAC echt super.DM89 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:51:
Via de controller pzich geen probleem mee, maar de dac zal dan niet via de controller werken zeker? Wil geen kabel vannde Ps5 naar de bank 😋cold_as_ijs schreef op maandag 4 maart 2024 @ 04:06:
[...]
Als je geen probleem hebt met een kabel, beyerdynamic dt990pro! In de controller is het geluid goed, met DAC echt super.
[ Voor 21% gewijzigd door DM89 op 04-03-2024 07:51 ]
De DAC moet dan aan de PS5 en is dus alleen een oplossing als je achter een bureau zit. De DAC in de controller is iets minder van kwaliteit, maar om eerlijk te zijn voldoet die prima voor mij. Heb in het begin de soundblaster g6 gebruikt. Later is de PS5 naar de huiskamer verhuist en was het geen oplossing. De koptelefoon zelf werkt prima met de controller. Voordeel van de beyerdynamic is dat hij echt over ear is, en door de open back blijven je oren wat koeler. Het geluid is helderder wat 3d audio ten goede komt.DM89 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 07:09:
[...]
Via de controller pzich geen probleem mee, maar de dac zal dan niet via de controller werken zeker? Wil geen kabel vannde Ps5 naar de bank 😋
Dat is voor mij ook geen optie wat betreft de dac, ik had gelezen dat je zonder dac niet alles eruit kan halen en dat vind ik dan ook weer jammer. Dus denk dat wireless toch de betere optie is voor mij.cold_as_ijs schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:13:
[...]
De DAC moet dan aan de PS5 en is dus alleen een oplossing als je achter een bureau zit. De DAC in de controller is iets minder van kwaliteit, maar om eerlijk te zijn voldoet die prima voor mij. Heb in het begin de soundblaster g6 gebruikt. Later is de PS5 naar de huiskamer verhuist en was het geen oplossing. De koptelefoon zelf werkt prima met de controller. Voordeel van de beyerdynamic is dat hij echt over ear is, en door de open back blijven je oren wat koeler. Het geluid is helderder wat 3d audio ten goede komt.
Zal toch de arctis nova 7P/X worden of de Pulse Elite, beste keus voor mijn budget, bedannkt allen voor de reacties.
[ Voor 6% gewijzigd door DM89 op 04-03-2024 08:21 ]
Kijk, eindelijk een concreet antwoord / voorbeeld op de vraag "waarom al die remakes?"!G.Scholtens schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:31:
[...]
PS3 nooit gehad, vandaar dat mij niet bekend voor komt.
Klopt dat je er niet alles uit haalt zonder goede DAC, maar dat betekend natuurlijk niet dat het slecht is zonderDM89 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:14:
[...]
Dat is voor mij ook geen optie wat betreft de dac, ik had gelezen dat je zonder dac niet alles eruit kan halen en dat vind ik dan ook weer jammer. Dus denk dat wireless toch de betere optie is voor mij.
Zal toch de arctis nova 7P/X worden of de Pulse Elite, beste keus voor mijn budget, bedannkt allen voor de reacties.
Ja dat is zo maar mij tweakers brein werkt niet zo 🤣 wil dan ook het beste uit die headset halen haha.cold_as_ijs schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:34:
[...]
Klopt dat je er niet alles uit haalt zonder goede DAC, maar dat betekend natuurlijk niet dat het slecht is zonder. De arctis lijkt mij verder een prima optie
Heb de Pulse Elite en de Arctis Nova 7X besteld, ben benieuwd.
[ Voor 7% gewijzigd door DM89 op 04-03-2024 11:57 ]
Weet iemand nog een leuke ps plus aanbieding?
Mijn abbo verloopt over paar dagen en vind het wel aardig duur geworden en zie weinig korting acties.
Mijn abbo verloopt over paar dagen en vind het wel aardig duur geworden en zie weinig korting acties.
Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties