Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:33
Ik ben heel benieuwd naar de reviews. Verwacht er (als groot Nioh fan) ook weinig van maar hoop toch op een parel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:34
Vinnocchio schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:36:
[...]

Ik zou zelf de 7p(+) niet aanraden voor de ps. Het werkt prima maar als je ook je headset wil gebruiken op pc of xbox, neem dan de 7x(+)
Die 7x(+) werkt namelijk op alles, zonder enig probleem.
Vorige week namelijk ditzelfde advies gekregen van een medetweaker, hier nog steeds dankbaar voor _/-\o_
Even geleden dat ik die koptelefoons heb aangeschaft.
Toen had ik nog geen playstation en ik had ook bluetooth nodig.
De versies die ik in gebruik heb zijn de
Steelseries 7 voor pc en nu gebruik ik hem ook voor mijn ps5.
Steelseries 9 word enkel gebruikt op bluetooth apparaten (ipad, enz...)
Steelseries 9x (xbox,pc en bluetooth)
Mijn volgende aankoop zal inderdaad de Steelseries 7x+(dank u voor de tip) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:39:
Je moet echt de PU review even lezen. Ook dat gaat niet helpen ivm waardeloze motion blur.
Beetje overdreven allemaal weer. Net als FF16 die liep gewoon prima day one op 30fps incl de motionblur.

Beetje azijnpisserij weer vd heren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
NightShadow22 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:40:
[...]

Beetje overdreven allemaal weer. Net als FF16 die liep gewoon prima day one op 30fps incl de motionblur.

Beetje azijnpisserij weer vd heren.
FF16 liep wel vrij matig op 60fps.

Het is jammer dat dit soort games zo halfbakken gereleased worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:45:
[...]

FF16 liep wel vrij matig op 60fps.

Het is jammer dat dit soort games zo halfbakken gereleased worden.
Ja op 60 idd wel. Mee eens, en deze zo ongeveer hetzelfde.

Denk dat het tijd is voor een Pro... ze lopen toch steeds vaker tegen het limiet vd huidige hardware aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Zou het echt de limiet zijn? Of is het gewoon beroerde optimalisatie? Talloze games die wel goed lopen. Blijft toch een beetje een SE dingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:17
NightShadow22 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:46:
[...]

Ja op 60 idd wel. Mee eens, en deze zo ongeveer hetzelfde.

Denk dat het tijd is voor een Pro... ze lopen toch steeds vaker tegen het limiet vd huidige hardware aan.
Ja ik ben ook zeker voor een Pro. :)
Ik denk dat Square-Enix dan ook een fatsoenlijke update voor FF16 kan lanceren.

De huidige PS5 kan je tegen die tijd nog voor een leuke prijs verkopen vermoed ik.

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 23-02-2024 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
FF16 had op de huidige hardware gewoon goed moeten draaien. Hetzelfde voor Rebirth imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:52:
[...]

Ja ik ben ook zeker voor een Pro. :)
Ik denk dat Square-Enix dat ook een fatsoenlijke update voor FF16 kan lanceren.

De huidige PS5 kan je tegen die tijd nog voor een leuke prijs verkopen vermoed ik.
Ja same. Ik denk het ook wel, gelijk inruilen of verkopen en aan de pro.

Hopelijk dit jaar nog en hopelijk gelijk goed verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:56:
FF16 had op de huidige hardware gewoon goed moeten draaien. Hetzelfde voor Rebirth imo.
De gevechten lopen wel vloeiend in 60fps.Maar goed die game heeft idd wat minputen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:56:
De Eikon battles absoluut niet en veel delen van Rebirth ook niet. Het ligt toch allemaal wat ingewikkelder.

Niet iedere studio is als Santa Monica, Insomniac of Naughty dog.

Vele zijn toch aan een pro toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Het valt op dat met name SE titels gewoon niet goed draaien op PS5. FF16, Rebirth, Forspoken. Dat ligt dan eerder bij de studio dan hardware lijkt me. Denk niet dat nieuwe hardware daar veel aan verandert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
NightShadow22 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:04:
[...]

De Eikon battles absoluut niet en veel delen van Rebirth ook niet. Het ligt toch allemaal wat ingewikkelder.

Niet iedere studio is als Santa Monica, Insomniac of Naughty dog.

Vele zijn toch aan een pro toe.
Die battles zijn daar echt een hoogstandje.Ik kan geen game bedenken die dat beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:11:
Het valt op dat met name SE titels gewoon niet goed draaien op PS5. FF16, Rebirth, Forspoken. Dat ligt dan eerder bij de studio dan hardware lijkt me. Denk niet dat nieuwe hardware daar veel aan verandert.
Forspoken: Deze heb ik uiteindelijk niet gekocht omdat hij zo matig is.Zo jammer dat ze dat hebben verprutst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:14:
[...]

Forspoken: Deze heb ik uiteindelijk niet gekocht omdat hij zo matig is.Zo jammer dat ze dat hebben verprutst!
Was ondanks de issues uiteindelijk een leukere game dan FF16 imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:15:
[...]

Was ondanks de issues uiteindelijk een leukere game dan FF16 imo.
Die game heeft dus issues waar ik niet mee kan leven.FF16 is ondanks zijn minputen een vette game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:14:
[...]

Best een leuke game, had die day 1 gekocht.

Maar leuker dan FF16 absoluut niet @Timothy3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:18:
[...]

Die game heeft dus issues waar ik niet mee kan leven.FF16 is ondanks zijn minputen een vette game.
Ik vond FF16 echt heel matig haha. FF16 had uiteindelijk meer technische issues dan Forspoken.

Maar bewijst maar weer dat er altijd voor ieder wat wils is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-06 14:28
Ik vond FF16 ook een goede game. In Final Fantasy mode heb ik er nog meer plezier aan. De keuze tussen hoge resolutie met 30 fps en 60 fps met lage (soms lager dan 1080p) resolutie vind ik niet echt een keuze. Ik hoop dat de PS5 pro dit gaat verhelpen. Eigenlijk is de Ps5 niet echt een 4k capabele apparaat. Er moet teveel aan het beeld d.m.v. upscaling geknutseld worden. Hierdoor krijg je geen mooi scherp beeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik vond FF16 een van de slechtste uit de serie. De Eikon battles en de OST waren de hoogtepunten, maar voor de rest vond ik het maar een saaie game.

Rise of the Ronin kijk ik wel naar uit. Nu toevallig met Nioh 2 bezig en ik zie wel een aantal overeenkomsten. De traversal met die glider spreekt me dan weer niet zo aan.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Timothy3000 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:39:
Je moet echt de PU review even lezen. Ook dat gaat niet helpen ivm waardeloze motion blur.
Die power Unlimited review is dan ook weer enorm negatief over de graphics moet ik zeggen. Er is een patch uitgebracht met een andere upscaling technologie wat de performance mode al een stuk beter maakt. Je kan het zelf testen in de demo, want daar hebben ze de patch voor uitgebracht.

Daarnaast heeft power Unlimited het over een waardeloze motion blur. Terwijl digital foundry/eurogamer aangeeft dat er geen motion blur in zit. Daarnaast noemt power Unlimited de patch een scherpte filter, terwijl digital foundry aangeeft dat er een compleet andere upscaling technologie gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoW1975
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-10-2024
Hoi, dit is een dubbelpost, ik heb er ook een apart topic voor aangemaakt. Ik ben een beetje ongeduldig...

mijn zoon zit al lang ziek thuis en dat zal ook nog lang zo blijven. Hij zit veel op de PS4 met zijn vrienden. GTA, Fortnite, the Crew 2. Nu is zijn PS4 al 6 jaar oud, 3 jaar geleden gerepareerd en nu weer stuk. De laatste reparateur bleek niet goed en het ding geeft nu nog veel grotere problemen. Wij willen eigenlijk vanmiddag een PS5 gaan kopen, om hem weer snel online te krijgen met zijn vrienden. Welke problemen gaan wij tegenaan lopen?

GTA moeten we nieuw kopen, The Crew ook, Fortnite is nog gratis?
Gaan alle in-game aankopen van de PS4 over naar de PS5, of is hij ook dat alles kwijt?

Waar moeten we nog meer aan denken?
Alle tips en tricks zijn welkom. Hij zit nu bijna een week zonder zijn vrienden (die ook niet in de buurt wonen, helaas).

Dank,

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:08:
[...]

Die power Unlimited review is dan ook weer enorm negatief over de graphics moet ik zeggen. Er is een patch uitgebracht met een andere upscaling technologie wat de performance mode al een stuk beter maakt. Je kan het zelf testen in de demo, want daar hebben ze de patch voor uitgebracht.

Daarnaast heeft power Unlimited het over een waardeloze motion blur. Terwijl digital foundry/eurogamer aangeeft dat er geen motion blur in zit. Daarnaast noemt power Unlimited de patch een scherpte filter, terwijl digital foundry aangeeft dat er een compleet andere upscaling technologie gebruikt wordt.
Ja, vrij apart.

Benieuwd naar de DF review.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HugoW1975 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:29:
Hoi, dit is een dubbelpost, ik heb er ook een apart topic voor aangemaakt. Ik ben een beetje ongeduldig...

mijn zoon zit al lang ziek thuis en dat zal ook nog lang zo blijven. Hij zit veel op de PS4 met zijn vrienden. GTA, Fortnite, the Crew 2. Nu is zijn PS4 al 6 jaar oud, 3 jaar geleden gerepareerd en nu weer stuk. De laatste reparateur bleek niet goed en het ding geeft nu nog veel grotere problemen. Wij willen eigenlijk vanmiddag een PS5 gaan kopen, om hem weer snel online te krijgen met zijn vrienden. Welke problemen gaan wij tegenaan lopen?

Gaan alle in-game aankopen van de PS4 over naar de PS5, of is hij ook dat alles kwijt?

Alle tips en tricks zijn welkom. Hij zit nu bijna een week zonder zijn vrienden (die ook niet in de buurt wonen, helaas).

Dank,

Hugo
toon volledige bericht
Je hoeft helemaal geen games nieuw te kopen. Alle PS4 games werken gewoon op de PS5. Je mist de PS5 upgrades dan wel, wat afhankelijk van de game varieert in betere graphics en of snellere laadtijden.
Alle online accounts zijn in principe gelinked aan de PSN account van je zoon. Dus zal een kwestie zijn van inloggen en eventueel de cloudsaves terugzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 21:56
Linksquest schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:00:
Iemand al Returnal gespeeld? Zag hem op Playstation Plus voorbij komen en hem in de download gezet, maar ben wel eens benieuwd wat jullie ervan vinden.
Het is een game waar ik heel erg naar uitkeek, maar uiteindelijk niet het plezier aan beleefde dat ik verwacht had. Dat komt voor mij vooral door het roguelike principe. Voor anderen bestaat er niets anders natuurlijk.

De opbouw is echt goed, door vaker spelen kom je steeds verder en wordt een moeilijk stuk steeds eenvoudiger om doorheen te komen. Ook herken je steeds vaker dezelfde settings en weet je beter wat je (niet) moet doen.
Maar het spel draait nu eenmaal om dood = opnieuw vanaf nul. Dat je uiteindelijk wat power-ups krijgt om dat iets te verlengen is mooi, maar ik wil gewoon af en toe een checkpoint halen. Al waren het maar de domes zelf.

Uiteindelijk heb ik me op Youtube nog prima vermaakt met alle analyses over het verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:48
HugoW1975 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:29:

Dank,

Hugo
toon volledige bericht
Snel kopen en genieten van een hopelijk vrolijke(re) zoon :-)
Je kan kiezen tussen disc versie en digital only. Die laatste kan je dus alleen games kopen vanuit de online store en geen fysieke discs gebruiken. Weet niet of de nieuwste versie al uit is, maar dan moet je volgens mij sowieso een disc upgrade of iets kopen.

Zoals al aangegeven zijn alle games van de ps4 goed te gebruiken op de ps5 zoals je zoon gewend is. Eventuele upgrades vanuit de PS5 heb je enkel als je de PS5 edities koopt, maar geen haast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-06 14:20
Yohane the Parhelion - NUMAZU in the MIRAGE:
Een roguelike deckbuilder? Iemand deze al gekocht, of reviews van gezien?
Sinds Slay the Spire dikke fan van dit genre, maar voor 30€ kijk ik eerst ff de kat uit de boom
Edit: oh cool er is een demo van in de eshop

Edit: meteen genezen van mijn Unicorn Overlord interesse trouwens: het is gewoon een autobattler, een beetje als Diofield Chronicle. Not my cup of tea iig. Kan er dus 1 van m’n wishlist schrappen :w

[ Voor 47% gewijzigd door Vinnocchio op 23-02-2024 11:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-06 15:13

s0kkie

Cowabunga

Docu vanaf nu beschikbaar op Disney+ 8)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
HIDEO KOJIMA: CONNECTING WORLDS | Official Trailer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
Nog niet beschikbaar in Nederland helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Het Rise of the Ronin filmpje, nu in het Engels.
De devs zeggen letterlijk dat hun games het moeten hebben van de actie en moeilijkheid.

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Rise of the Ronin - The Fight BTS | PS5 Games

Als je dat dan combineert met het zeer diepgaande gevechtssysteem dan kan het haast niet anders dat er flink wat mensen teleurgesteld gaan raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:25
Hmm, momenteel geen Disney+, maar de dames hier waren er toch al over bezig, dus iets om naar uit te kijken.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Vinnocchio schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:11:
De devs zeggen letterlijk dat hun games het moeten hebben van de actie en moeilijkheid.
[Video: Rise of the Ronin - The Fight BTS | PS5 Games]
Als je dat dan combineert met het zeer diepgaande gevechtssysteem dan kan het haast niet anders dat er flink wat mensen teleurgesteld gaan raken.
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Omdat er in de trailers niks hiervan blijkt. Ik kan me zo voorstellen dat mensen dit spel kopen op basis van het Ghost of Tsushima gevoel en dan bedrogen uitkomen als blijkt dat dit spel Nioh diepgang aan gevechtsstances heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Dan moeten ze maar wat meer onderzoek doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Vinnocchio schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:11:
[Video: Rise of the Ronin - The Fight BTS | PS5 Games]
Voor zo ver ik weet gaat deze Team Ninja game drie moeilijkheidsgraden hebben.Ghost of Tsushima was misschien wel te makkelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 23-02-2024 23:16 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 16:54
Kon deze game niet laten liggen voor 23 euro :)
Speelt verrassend goed met een controller.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5UUgmTSqZmgMBIn0F-LhlhJ7S70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t6BROmrbctw0SD1CehkP2KFn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Jawel, een heus recepten boek uit de Horizon universe. Ziet er nog best smakelijk uit ook :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXQIwMAtQxoQBsvKsa1XXE8Phk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kitLb2AbauHPsIPCmQNFcxqt.jpg?f=fotoalbum_large

Bekijk op YouTube
This simple Lowland Tenakth meal is a feast to behold, and perfect for sharing!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:26

MazeWing

The plot thickens...

Dit soort dingen slaan echt nergens op. Diezelfde vrouw heeft ook een Halo kookboek gemaakt. Want uiteraard kent iedereen het "eet aspect" binnen Halo... 8)7

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/81nAxrPfeKL._SL1500_.jpg

Edit: en natuurlijk niet te vergeten:

Een fallout kookboek zou nog kunnen...
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/A1jY0hOxvsL._SL1500_.jpg

Final Fantazy 14 zou ook nog wel kunnen...
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/81H7GWn1ohL._SL1500_.jpg

Een God of War kookboek is al wat dubieuzer...
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/91QA+HhLEcL._SL1500_.jpg

Wie kent Destiny nu niet van de vele recepten die je kan maken. Zelda is er niets bij!
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/81AHDr1qPGL._SL1500_.jpg

En wat te denken van Street Fighter. Niet alleen bekend om zijn vechten maar ook een belangrijk, steeds groter wordend component binnen de franchise, het koen!
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/81Ci1EDeMuL._SL1500_.jpg

En we zouden het bijna vergeten... Sonic, ook meteen iets dat je met eten associeert...
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/71z6NAg5z2L._SL1500_.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door MazeWing op 24-02-2024 08:18 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Geinig toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnocchio
Nee vind er geen ruk aan. Koken vind ik fantastisch maar dit is gewoon een cashgrab.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:42
Voor de sfeer beter van niet :)

[ Voor 92% gewijzigd door BM op 24-02-2024 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
schumi1986 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 01:22:

[Afbeelding]
Had altijd interesse in die game maar hoorde zoveel slechte verhalen erover, slecht framerate/graphics, maar het is best te doen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Slechte verhalen? Reviews waren vrij goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
Je hóeft niet te reageren he ;)

[ Voor 159% gewijzigd door BM op 24-02-2024 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 16:54
Sipio schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:40:
[...]

Had altijd interesse in die game maar hoorde zoveel slechte verhalen erover, slecht framerate/graphics, maar het is best te doen dus?
Heb wel een aantal framerate dips gezien maar wat mij betreft niet heel erg storend in dit soort games. Graphics zijn imo uitstekend en er komt een grote update eind maart aan.

Voor 23 euro is het echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
krijg nog honger ook als ik deze site bezoek. :)

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 24-02-2024 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Timothy3000 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:43:
Slechte verhalen? Reviews waren vrij goed toch?
Ik meende bij de xbox recensies van de game wat slechte reviews te zien en op reddit ook her en der toen.

Maar mooi iig dan, besteld voor die 23 euro.

@schumi1986 Tnx voor de tip (y)

[ Voor 12% gewijzigd door Sipio op 24-02-2024 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
Vandaag heb ik de Playstation Pulse Elite aangeschaft. Installatie en verbinding met de PS5 is zonder problemen verlopen, maar als het goed is zit er ook Bluetooth op om een verbinding met bijvoorbeeld een mobiele telefoon te maken. Je kan met de PS5 en telefoon tegelijk verbinden. Echter lukt het maar niet om de hoofdtelefoon te pairen met mijn telefoon of laptop via Bluetooth, dus zonder dongle. Bij het scannen naar Bluetooth apparaten komt de headset niet te voorschijn. Heeft iemand dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Toch even verder op de steelseries artic 7+. Als ik het goed zie en hier lees is er een 7+, een 7p+ en een 7x+.

De 7+ is voor alles en iedereen
De p+ is voor playstation
De x+ is voor xbox

Zit er behalve het mic draaiertje en eventuele connectie mogelijkheden geen verschil tussen deze allen? Er zit namelijk wel een flink prijsverschil in.

Is de Artic Nova de nieuwste versie? Is die nog beter?

Edit: Ik ben op zoek naar de headset die de beste keuze is voor de PS5 met goede 3d audio (voornamelijk voor COD)

[ Voor 12% gewijzigd door crimby op 24-02-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
crimby schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:43:
Toch even verder op de steelseries artic 7+. Als ik het goed zie en hier lees is er een 7+, een 7p+ en een 7x+.

De 7+ is voor alles en iedereen
De p+ is voor playstation
De x+ is voor xbox

Zit er behalve het mic draaiertje en eventuele connectie mogelijkheden geen verschil tussen deze allen? Er zit namelijk wel een flink prijsverschil in.

Is de Artic Nova de nieuwste versie? Is die nog beter?

Edit: Ik ben op zoek naar de headset die de beste keuze is voor de PS5 met goede 3d audio (voornamelijk voor COD)
Nee, klopt niet! Neem de 7x+!! Dat is de enige die op alle apparaten werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Vinnocchio schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 15:12:
[...]

Nee, klopt niet! Neem de 7x+!! Dat is de enige die op alle apparaten werkt.
Maar hoe zit het dan met de Nova? Die lijkt de nieuwste en verbeterde versie (wel minder mooi)

Edit: de 7X+ is er alleen in het zwart?

[ Voor 6% gewijzigd door crimby op 24-02-2024 19:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danielle0173
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-05 19:00
bRuud83 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:24:
Vandaag heb ik de Playstation Pulse Elite aangeschaft. Installatie en verbinding met de PS5 is zonder problemen verlopen, maar als het goed is zit er ook Bluetooth op om een verbinding met bijvoorbeeld een mobiele telefoon te maken. Je kan met de PS5 en telefoon tegelijk verbinden. Echter lukt het maar niet om de hoofdtelefoon te pairen met mijn telefoon of laptop via Bluetooth, dus zonder dongle. Bij het scannen naar Bluetooth apparaten komt de headset niet te voorschijn. Heeft iemand dit al geprobeerd?
Vraag me niet hoe ik het precies gedaan heb, maar bij mij werkt het. De dongle heb ik nog niet gebruikt omdat ik de Pulse Elite alleen met de Portal gebruikt heb. Na het koppelen met de Portal zag ik de Pulse ook niet direct tussen mijn bt-apparaten staan op m’n iPhone. Ik heb toen volgens mij weer kort op de power/ps link knop gedrukt en toen kwam die wel in mijn lijst en kon ik moeiteloos verbinden.

Zat lekker te gamen toen ik ineens loeihard mijn ringtone in mijn oren kreeg. Game op pauze gezet en opgenomen via mijn telefoon. De beller kwam wat zachtjes binnen(hadden ze dat ook niet met de ringtone kunnen doen) maar ik was prima te verstaan. Het is ook letterlijk 2 apparaten tegelijk want door het gesprek klonk de muziek van mijn PS homescreen op de achtergrond.

Lang verhaal kort, werkt prima :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Devil May Cry 4: Special Edition: Voor 7,49 gekocht op PSN[nu 70% korting]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
Danielle0173 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 15:34:
[...]

Vraag me niet hoe ik het precies gedaan heb, maar bij mij werkt het. De dongle heb ik nog niet gebruikt omdat ik de Pulse Elite alleen met de Portal gebruikt heb. Na het koppelen met de Portal zag ik de Pulse ook niet direct tussen mijn bt-apparaten staan op m’n iPhone. Ik heb toen volgens mij weer kort op de power/ps link knop gedrukt en toen kwam die wel in mijn lijst en kon ik moeiteloos verbinden.

Zat lekker te gamen toen ik ineens loeihard mijn ringtone in mijn oren kreeg. Game op pauze gezet en opgenomen via mijn telefoon. De beller kwam wat zachtjes binnen(hadden ze dat ook niet met de ringtone kunnen doen) maar ik was prima te verstaan. Het is ook letterlijk 2 apparaten tegelijk want door het gesprek klonk de muziek van mijn PS homescreen op de achtergrond.

Lang verhaal kort, werkt prima :P
Het is me uiteindelijk gelukt. Het blauwe lampje moet snel knipperen, dan is het in pair modus. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat werken met 2 apparaten tegelijk. Vanavond maar even uitvoerig testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Is de Externerate extremerate back button mod inderdaad de beste DIY optie, of zijn er intussen betere opties?

[ Voor 8% gewijzigd door FMS op 25-02-2024 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
jori040 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:55:
Devil May Cry 4: Special Edition: Voor 7,49 gekocht op PSN[nu 70% korting]
Het is oud en roestig maar nog heerlijk om te spelen. :) Ben ten tijden van Bayonetta & DMC pas echt fan geworden van dit genre.

Ik wist in eerst instantei ook niet dat deze 60fps zou draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
FMS schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:17:
Is de Externerate back button mod inderdaad de beste DIY optie, of zijn er intussen betere opties?
Ik weet niet eens wat het is
Edit: ow extremerate. Nou ik begin er niet aan met die stickdrift die deze dualsense vaak heeft. Dan kan je m niet eens meer terugsturen naar Sony

[ Voor 23% gewijzigd door Vinnocchio op 25-02-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Vinnocchio schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:13:
[...]

Ik weet niet eens wat het is
Edit: ow extremerate. Nou ik begin er niet aan met die stickdrift die deze dualsense vaak heeft. Dan kan je m niet eens meer terugsturen naar Sony
Ik wil het wel wagen met mijn launch Dualsense. Wil graag back buttons maar vind €230 voor de Edge niet te verantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
schumi1986 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 01:22:

[Afbeelding]
Hij is vet hé! Ik ben er ook net mee begonnen. Wel erg moeilijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
robocop uitgespeeld. de eerste uren waren tof, maar tegen het einde begon het gruwelijk eentonig te worden. ik zou dit spel pas kopen als ie voor 2 tientjes te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Farabi schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:13:
robocop uitgespeeld. de eerste uren waren tof, maar tegen het einde begon het gruwelijk eentonig te worden. ik zou dit spel pas kopen als ie voor 2 tientjes te verkrijgen is.
Had ik persoonlijk minder last van, dat eentonige. Ik ga hem zelfs binnenkort nog een 2de keer spelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Gisteravond TR2 uitgespeeld, 3 down, 3 to go 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhwLw1WjP1fYLAT0AEHJsagqkpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLnziJSKEqEEawBO7tclqbvQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:40
Farabi schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:13:
Oh dat is wel jammer om te lezen, ik ben er afgelopen week ook aan begonnen.
Had het eerste open gebied direct 100% gespeeld door alle zij missies te doen en een A rank gehaald.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 07:56
Vinnocchio schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:43:
[...]

Omdat er in de trailers niks hiervan blijkt. Ik kan me zo voorstellen dat mensen dit spel kopen op basis van het Ghost of Tsushima gevoel en dan bedrogen uitkomen als blijkt dat dit spel Nioh diepgang aan gevechtsstances heeft.
De ontwikkelaar is team ninja. Dan weet je wat je kunt verwachten toch? Van Fromsoftware verwacht je ook geen overcooked 3.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
sekiro vond ik zo'n fijn spel. maar door de moeilijkheidsgraad moest ik hem links laten liggen. ik hoop niet dat het net zo moeilijk wordt als die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
Hulleman schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:18:
[...]

De ontwikkelaar is team ninja. Dan weet je wat je kunt verwachten toch? Van Fromsoftware verwacht je ook geen overcooked 3.
Ja jij gaat ervan uit dat iedere jan modaal zich keihard verdiept in de maker etc.
Zat mensen die een game kopen omdat het er goed uit ziet of weet ik veel andere reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Farabi schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:24:
sekiro vond ik zo'n fijn spel. maar door de moeilijkheidsgraad moest ik hem links laten liggen. ik hoop niet dat het net zo moeilijk wordt als die.
Dat hoop ik ook niet. Rise of the Ronin lijkt me best tof. Nioh klikte bij mij niet, dus ik weet het nog niet.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Vinnocchio schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:25:
[...]

Ja jij gaat ervan uit dat iedere jan modaal zich keihard verdiept in de maker etc.
Zat mensen die een game kopen omdat het er goed uit ziet of weet ik veel andere reden.
Mja mss wel... ben wel met je eens dat wat ze laten zien wel overkomt als een GoT of een AC in feodaal Japan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Farabi schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:24:
Denk het niet. Je kunt in Rise of the Ronin de moeilijkheidsgraad zelf aanpassen (Easy, normal, hard). In FromSoftware games en bv Nioh kan dat niet.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Raem schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:42:
[...]

Denk het niet. Je kunt in Rise of the Ronin de moeilijkheidsgraad zelf aanpassen (Easy, normal, hard). In FromSoftware games en bv Nioh kan dat niet.
mooi, dat scheelt een hoop ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Koei Tecmo's Team Ninja staat normaal wel bekend om hele goede uitgebalanceerde gameplay, dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
overigens s dit het eerste spel waarvoor we €75 gaan neerleggen voor een fysieke standaard-editie(?)

was bij spiderman, gow en ghost of tsushima zelfs niet dacht ik?

[ Voor 33% gewijzigd door Farabi op 26-02-2024 10:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Nee hoor, Sony exclusieve games hebben al sinds 2006 soms games van €70,00 gehad en tegenwoordig vaker €80,00 bij release.

Ik zag nu wel dat hij al bij GameShop Twente met verzendkosten €65,00 is

https://www.budgetgaming.nl/ps5/rise+of+the+ronin.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-06 17:30
Pacific Drive is hem qua gameplay eigenlijk net niet voor me.
Hoopte op iets meer focus op explore, ben geen fan van die roguelike opzet.

Gelukkig kan je jezelf en je voertuig gewoon vanuit de settings onsterfelijk maken dus ik kan alsnog wel voor het verkennen en het verhaal door die game heen.
Spel ziet er heel tof uit en heeft een prachtig sfeertje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:43

Ace

Happy Happy Joy Joy

Polderviking schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:35:
Pacific Drive is hem qua gameplay eigenlijk net niet voor me.
Hoopte op iets meer focus op explore, ben geen fan van die roguelike opzet.

Gelukkig kan je jezelf en je voertuig gewoon vanuit de settings onsterfelijk maken dus ik kan alsnog wel voor het verkennen en het verhaal door die game heen.
Spel ziet er heel tof uit en heeft een prachtig sfeertje.
Ik heb me er goed mee kunnen vermaken dit weekend, al meer dan 10 uur in zitten inmiddels.

De setting is echt heel erg goed gedaan, creepy donkere bossen met overal rare geluiden en fenomenen. Je bent je er constant van bewust dat er iets fout kan gaan en toch blijf je het maar riskeren voor meer & betere loot.

In het begin hangt je stationwagen letterlijk met plakband aan elkaar en pas na een goede run kan je deze een beetje upgraden. Er is ook heel erg veel te unlocken om je het leven wat makkelijker te maken op de volgende run.

De sfeer die de game oproept als je in het donker met veel regen als een idioot het portal probeert te bereiken terwijl de wereld om je heen aan het vergaan is en je auto amper bestuurbaar is is echt ongekend.

De performance is helaas niet echt denderend. Sinds de laatste patch is het een locked 30 maar unlocked + VRR vond ik beter draaien. Hopelijk kom die optie nog terug. De art direction is echter zo goed dat de lage framerate mij niet echt stoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
Linksquest schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:55:
Nee hoor, Sony exclusieve games hebben al sinds 2006 soms games van €70,00 gehad en tegenwoordig vaker €80,00 bij release.

Ik zag nu wel dat hij al bij GameShop Twente met verzendkosten €65,00 is

https://www.budgetgaming.nl/ps5/rise+of+the+ronin.html
Voor degenen die de game met pre-order bonus zou willen kopen, deze zit er niet bij bij deze gameshop.
(overigens is de pre-order bonus ook later in het spel vrij te spelen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Blijkbaar kan je de mic uitschuiven bij de Pulse Elite, kom ik net pas achter na bijna een week 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Linksquest schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:47:
Koei Tecmo's Team Ninja staat normaal wel bekend om hele goede uitgebalanceerde gameplay, dus dat zit wel goed.
Heb bij deze game echt een paar previews nodig om over de streep getrokken te worden.Er zit nog een twijfel bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
jori040 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:30:
[...]

Heb bij deze game echt een paar previews nodig om over de streep getrokken te worden.Er zit nog een twijfel bij mij.
Snap je, en persoonlijk wacht ik ook nog, maar dat heeft een andere reden, heb nog te veel andere games liggen en momenteel veel te weinig tijd om goed te gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
jori040 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:30:
[...]

daar heb je fysieke edities voor. kan je omgerekend voor een tientje testen. (met €10-€15 verlies doorverkopen mocht het niet bevallen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

nieuws: Sony ontslaat 900 mensen, waaronder bij Nederlandse Guerilla Games-af...

900, dat is heel veel. Verklaart dus ook een beetje waarom we na 6 jaar nog steeds niets van London Studio gezien hebben, hoewel ze al een tijd bezig waren met een nieuwe IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:34
kazuka schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:02:
nieuws: Sony ontslaat 900 mensen, waaronder bij Nederlandse Guerilla Games-af...

900, dat is heel veel. Verklaart dus ook een beetje waarom we na 6 jaar nog steeds niets van London Studio gezien hebben, hoewel ze al een tijd bezig waren met een nieuwe IP.
Ik hoop dat het vooral overhead is, dus HR, Facility etc. achtige functies. Dus geen verhaal schrijvers, art-work mensen, programmeurs etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Jep donkere dag vandaag op kantoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Tux3.14 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:41:
[...]

Ik hoop dat het vooral overhead is, dus HR, Facility etc. achtige functies. Dus geen verhaal schrijvers, art-work mensen, programmeurs etc.
Dat is het dus niet als ze al bevestigen een hele studio te sluiten en een aantal lopende projecten bij andere studios geannuleerd te hebben.

Het is een beetje een perfect storm in de games industrie nu. Veel uitgevers die tijdens covid hun teams te groot maken (overhiring) en dat nu 'corrigeren', de immens toegenomen kosten van het maken van AAA games en de huidige staat van de wereld. Je ziet het nu bij vrijwel alle grote uitgevers, met Embracer als ultiem dieptepunt, en ik denk dat dit de komende maanden zo nog wel even doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]
Bij dergelijke ontslagrondes geldt veelal een sociaal plan en een afspiegelingsregeling. Dus veelal geen mogelijkheid tot cherrypicking door er alleen staff uit te gooien.

Las al dat ze een kantoor sluiten in London waar VR games werden gemaakt. Insomniac en Naughty dog worden ook geraakt.

[ Voor 22% gewijzigd door Hulleman op 27-02-2024 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Overhead lijkt mij niet, die zijn vorige keer al weggestuurd toen Bungie was overgenomen. Verder zijn er weinig nieuwe overnames waar veel overhead vandaan zou kunnen komen. Grote probleem is de lage marge van Sony door de stijgende kosten van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:50
kazuka schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:17:
[...]

Dat is het dus niet als ze al bevestigen een hele studio te sluiten en een aantal lopende projecten bij andere studios geannuleerd te hebben.

Het is een beetje een perfect storm in de games industrie nu. Veel uitgevers die tijdens covid hun teams te groot maken (overhiring) en dat nu 'corrigeren', de immens toegenomen kosten van het maken van AAA games en de huidige staat van de wereld. Je ziet het nu bij vrijwel alle grote uitgevers, met Embracer als ultiem dieptepunt, en ik denk dat dit de komende maanden zo nog wel even doorgaat.
Ik vraag me ook sterk af in hoeverre de abonnementservices vanuit Playstation en Xbox hieraan hebben bijgedragen. Ik zat toevallig gisteravond door de huidige catalogus van PS Plus Extra te scrollen en en het forse aantal games verbaasde me echt. Ook zat games die ik in de jaren ervoor gekocht heb (en soms niet eens gespeeld). Ik vroeg me oprecht af waarom ik nog een game zou kopen.

Uiteraard worden uitgevers betaald om hun game op te laten nemen in een dergelijke catalogus, maar in hoeverre die inkomsten in verhouding staan tot losse verkopen in een tijd waarin dergelijke abonnementen nog niet bestonden, daar heb ik geen idee van.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Hulleman schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:31:
[...]

Bij dergelijke ontslagrondes geldt veelal een sociaal plan en een afspiegelingsregeling. Dus veelal geen mogelijkheid tot cherrypicking door er alleen staff uit te gooien.

Las al dat ze een kantoor sluiten in London waar VR games werden gemaakt. Insomniac en Naughty dog worden ook geraakt.
Toch wel jammer, London studio kwam voort uit Team soho (The getaway, rapid racer, porsche challenge etc). Toch wel jammer dat een dergelijk iconische studio verdwijnt. Het is wel duidelijk waar Sony naar toe wil alleen nog maar AAA blockbusters en er lijkt weinig ruimte te zijn voor de echte Sony games van vroeger (Waar ik erg van hield). Ik heb zelf minder met al die Marvel IP's van Insomniac bijvoorbeeld, ik heb ook een beetje het gevoel dat de identiteit een beetje verdwijnt. Maar dat had ik al na de sluiting van Japan studio. Erg jammer, ik denk dan bij mijzelf doe gewoon waar je goed in bent en wellicht moeten we maar accepteren dat games iets minder in graphics zijn dan voorheen. Games zijn gewoon niet meer te betalen tegenwoordig, helemaal die AAA games niet meer. Geef dan nou juist meer ruimte voor die kleine iconische games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rossi46 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:51:
[...]

Ik vraag me ook sterk af in hoeverre de abonnementservices vanuit Playstation en Xbox hieraan hebben bijgedragen. Ik zat toevallig gisteravond door de huidige catalogus van PS Plus Extra te scrollen en en het forse aantal games verbaasde me echt. Ook zat games die ik in de jaren ervoor gekocht heb (en soms niet eens gespeeld). Ik vroeg me oprecht af waarom ik nog een game zou kopen.

Uiteraard worden uitgevers betaald om hun game op te laten nemen in een dergelijke catalogus, maar in hoeverre die inkomsten in verhouding staan tot losse verkopen in een tijd waarin dergelijke abonnementen nog niet bestonden, daar heb ik geen idee van.
Ik vind dat ook al bij die ps plus essential. Je betaald daar tegenwoordig 70 euro per jaar voor of zo? Als je dan kijkt wat voor games je per jaar krijgt (meer dan 30). Dan is dat echt bizar, Tuurlijk zijn het niet de nieuwste games. Maar als je niet erg vindt om niet dat one games te spelen, dan kan je hier best wel mee vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De Twisted Metal game van Firesprite is ook geannuleerd, echter die was dus nog erg vroeg in development en nog niet volledig greenlit.

De Horizon Online game van Guerilla is niet geannuleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 14:58
Aan die live-service games kun je je aardig verbranden, vraag dat maar aan Warner met Suicide Squad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

NotSoSteady schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:20:
Aan die live-service games kun je je aardig verbranden, vraag dat maar aan Warner met Suicide Squad.
Het is zo'n onvoorspelbare markt want Sony heeft juist met zijn eerste beste live service game Helldivers 2, juist voortkomend uit datzelfde GAAS initiatief, ver boven de verwachtingen veel succes.

Als ik Arrowhead echter was, zou ik nu even passen voor een mogelijke acquisitie door Sony totdat de markt en industrie zichzelf weer een beetje hervonden heeft en stabiel is.

Ik denk ook niet dat ze stoppen met dat initiatief maar wel minder 'all-in'. Hun nieuwe IP Concord later dit jaar zal moeten uitwijzen of ze echt op de goede voet bezig zijn wat dat betreft. Ik denk dat ze het verder voorlopig op safe zullen gaan spelen met established franchises, dus vooral veel sequels en remakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 14:58
kazuka schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:52:
[...]

Het is zo'n onvoorspelbare markt want Sony heeft juist met zijn eerste beste live service game Helldivers 2, juist voortkomend uit datzelfde GAAS initiatief, ver boven de verwachtingen veel succes.

Als ik Arrowhead echter was, zou ik nu even passen voor een mogelijke acquisitie door Sony totdat de markt en industrie zichzelf weer een beetje hervonden heeft en stabiel is.

Ik denk ook niet dat ze stoppen met dat initiatief maar wel minder 'all-in'. Hun nieuwe IP Concord later dit jaar zal moeten uitwijzen of ze echt op de goede voet bezig zijn wat dat betreft. Ik denk dat ze het verder voorlopig op safe zullen gaan spelen met established franchises, dus vooral veel sequels en remakes.
Inderdaad, lijkt echt een dikke hit of een complete miss te zijn. Laat de sequels maar komen. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwight84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16:38
kazuka schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:11:
De Twisted Metal game van Firesprite is ook geannuleerd, echter die was dus nog erg vroeg in development en nog niet volledig greenlit.

[Twitter]
Ene kant vind ik het wel jammer van Twisted Metal, maar als een GAAS boeit het me eigenlijk totaal niet. Ik hoop als Twisted Metal fan dat er ooit nog een nieuwe game uitkomt met de focus op singleplayer en multiplayer als mogelijkheid.

Focus van Playstation om zoveel mogelijk op GAAS te gokken is niet zo slim geweest, al heb ik het idee dat ze ook niet echt weten wat ze nu precies willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:58:
[...]

Toch wel jammer, London studio kwam voort uit Team soho (The getaway, rapid racer, porsche challenge etc). Toch wel jammer dat een dergelijk iconische studio verdwijnt. Het is wel duidelijk waar Sony naar toe wil alleen nog maar AAA blockbusters en er lijkt weinig ruimte te zijn voor de echte Sony games van vroeger (Waar ik erg van hield). Ik heb zelf minder met al die Marvel IP's van Insomniac bijvoorbeeld, ik heb ook een beetje het gevoel dat de identiteit een beetje verdwijnt. Maar dat had ik al na de sluiting van Japan studio. Erg jammer, ik denk dan bij mijzelf doe gewoon waar je goed in bent en wellicht moeten we maar accepteren dat games iets minder in graphics zijn dan voorheen. Games zijn gewoon niet meer te betalen tegenwoordig, helemaal die AAA games niet meer. Geef dan nou juist meer ruimte voor die kleine iconische games.
Deel je mening helemaal, er waren niet alleen op PS1 maar ook op PS2 en PS3 echte dikke titels wat Sony groot gemaakt heeft, en helaas zie je daar helemaal niks meer van. Best jammer, echter hoop ik wel dat we hier ooit nog iets van gaan zien. hoewel ik daar best bang voor ben. Niet dat ze geen goede nieuwe titels maken, maar soms hoop je nog eens op een vervolg / reboot van een oude serie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:34
Ik denk dat een deel van de game industrie even een paar stappen terug moeten doen en nadenken wat echt nodig is. Uiteindelijk moet je gewoon op een gezonde manier investeren, verkopen en gezonde winst marges maken. Er hebben recentelijk een aantal games bewezen dat je niet de dikste graphiks moet hebben om goed te verkopen. En Nintendo bewijst het eigenlijk min of meer de laatste 20 jaar sinds de Wii en Nintendo DS.

Gisteren hier toevallig met @Anoniem: 306567 en @Eymas ook over gehad op Telegram.
Ik ben van mening dat PS4 / Xbox era graphics ook prima zijn op een PS5. Focus daar op, en voeg enkel hogere resolutie toe met 'eenvoudige' features als AA, raytracing etc. Maar laat het daarbij. Hebben we ook eindelijk 4K steady 60FPS.
Nu moet je voor 10% betere graphics bij wijze van een verdubbeling aan mankracht hebben en je console 4 keer zoveel rekenkracht aan boord hebben. Dat geld natuurlijk ook voor PC gaming.

Als ik ook kijk naar Online gaming, ja servers zijn enorm duur, maar moet je kijken hoeveel opties er tegenwoordig wel niet zijn. Zijn die allemaal echt nodig om plezier te hebben? Samen met een aantal andere mede-Tweakers in dit forum zijn we de laatste 2 weken vrij veel aan het online gamen op de OG Xbox via Insignia, het oorspronkelijke Xbox Live. Als ik kijk naar de eenvoud daarvan, dan denk ik echt dat er ontwikkelaars/studio's zijn die te ver zijn doorgeschoten. Met de eenvoud (het aantal opties) hebben we minstens zoveel lol, of misschien zelfs nog wel meer. Moet er echt een enorm complex ranking systeem in zitten met 1337 opties of is een eenvoudige race of deathmatch optie niet gewoon voldoende? En dan te bedenken dat dit maar op een paar servers draait door OG Xbox fans. Nou weet ik ook wel dat Insignia bij lange na niet zoveel online game sessies hebben, maar toch.

Misschien moeten we maar accepteren dat iets mooiere graphics die 100 miljoen extra het gewoon niet waard is... En wellicht hebben de Sony Playstation studio's een reboot nodig... of de gehele industrie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:07
Tux3.14 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:07:
Ik denk dat een deel van de game industrie even een paar stappen terug moeten doen en nadenken wat echt nodig is. Uiteindelijk moet je gewoon op een gezonde manier investeren, verkopen en gezonde winst marges maken. Er hebben recentelijk een aantal games bewezen dat je niet de dikste graphiks moet hebben om goed te verkopen. En Nintendo bewijst het eigenlijk min of meer de laatste 20 jaar sinds de Wii en Nintendo DS.

Gisteren hier toevallig met @Anoniem: 306567 en @Eymas ook over gehad op Telegram.
Ik ben van mening dat PS4 / Xbox era graphics ook prima zijn op een PS5. Focus daar op, en voeg enkel hogere resolutie toe met 'eenvoudige' features als AA, raytracing etc. Maar laat het daarbij. Hebben we ook eindelijk 4K steady 60FPS.
Nu moet je voor 10% betere graphics bij wijze van een verdubbeling aan mankracht hebben en je console 4 keer zoveel rekenkracht aan boord hebben.

Als ik ook kijk naar Online gaming, ja servers zijn enorm duur, maar moet je kijken hoeveel opties er tegenwoordig wel niet zijn. Zijn die allemaal echt nodig om plezier te hebben? Samen met een aantal andere mede-Tweakers in dit forum zijn we de laatste 2 weken vrij veel aan het online gamen op de OG Xbox via Insignia, het oorspronkelijke Xbox Live. Als ik kijk naar de eenvoud daarvan, dan denk ik echt dat er ontwikkelaars/studio's zijn die te ver zijn doorgeschoten. Met de eenvoud (het aantal opties) hebben we minstens zoveel lol, of misschien zelfs nog wel meer. Moet er echt een enorm complex ranking systeem in zitten met 1337 opties of is een eenvoudige race of deathmatch optie niet gewoon voldoende? En dan te bedenken dat dit maar op een paar servers draait door OG Xbox fans. Nou weet ik ook wel dat Insignia bij lange na niet zoveel online game sessies hebben, maar toch.

Misschien moeten we maar accepteren dat iets mooiere graphics die 100 miljoen extra het gewoon niet waard is... En wellicht hebben de Sony Playstation studio's een reboot nodig... of de gehele industrie.
toon volledige bericht
Mooie post. Correctie is inderdaad nodig, en dat hoort ook bij een industrie. Alleen er zit bij gamers natuurlijk een angst dat het mooie verleden kwijtraakt. Maar goed in de jaren 10 van deze eeuw waren er ook zogenaamd analisten die zeiden dat single player games zouden verdwijnen. En daarna kwam Sony met al die geweldige Single Player ervaring. Ik heb zoiets van Ride the Storm en lekker blijven gamen. Ik heb er toch weinig invloed op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
kazuka schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:11:
Ik blijf een online Horizon game een vreemde keuze vinden. Het is een behoorlijk verhalende game. Ben benieuwd wat ze daar van gaan maken, maar zal het sowieso niet gaan spelen. Sony staat bekend om hun immersive single player games. Daar moeten ze bij blijven. Wellicht verwachten ze meer geld uit online games te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Tux3.14 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:07:
Nu moet je voor 10% betere graphics bij wijze van een verdubbeling aan mankracht hebben en je console 4 keer zoveel rekenkracht aan boord hebben.
Helemaal met je eens. Een UE4 game met alle toeters en bellen ziet er doorgaans beter uit op de consoles dan een UE5 game. Puur omdat die UE5 zo achterlijk zwaar is, dat geupscaled moet worden vanaf 540p... tja, niet om aan te gluren.

Ook als je kijkt hoe TLOU part 1 en 2 er uit zien, of zelfs de oude Uncharted 4. Nog steeds prachtig wat mij betreft!

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 28-02-2024 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Zorroberner schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:25:
[...]

Mooie post. Correctie is inderdaad nodig, en dat hoort ook bij een industrie. Alleen er zit bij gamers natuurlijk een angst dat het mooie verleden kwijtraakt. Maar goed in de jaren 10 van deze eeuw waren er ook zogenaamd analisten die zeiden dat single player games zouden verdwijnen. En daarna kwam Sony met al die geweldige Single Player ervaring. Ik heb zoiets van Ride the Storm en lekker blijven gamen. Ik heb er toch weinig invloed op.
Zelfs EA heeft dat statement een keer gemaakt, daarna hebben ze echt een 180 graden draai gemaakt met games zoals jedi fallen order:

https://www.thegamer.com/...jedi-survivor-dead-space/

EA Once Said Single-Player Games Were Finished, But Jedi: Survivor And Dead Space Prove They're Not
Pagina: 1 ... 4 ... 111 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties