Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:10
Ja, precies dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:09
Iemand hier die al bezig is met Rise of the Ronin en een eerste impressie durft te geven? Ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:24:
[...]
Ik ben in de jaren 90 begonnen, met Wolfenstein. Een game die ik nooit goed heb kunnen spelen vanwege hoofdpijn en andere zaken. Terwijl ik het echt een topgame vond voor die tijd. Het heeft me tot dik in de jaren '10 gekost voor ik wist waar ik wel en niet tegen kon met gamen. Juist doordat er toen veel meer op het internet over te lezen was.
Voor wat het je waard is :)

Hoe staat verder jouw TV ingesteld, langdurig met een te hoog contrast/helderheid kunnen je ogen sneller vermoeid raken met als gevolg hoofdpijn.

Probeer ook eens de film of game-stand.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:17:
[...]

Voor wat het je waard is :)

Hoe staat verder jouw TV ingesteld, langdurig met een te hoog contrast/helderheid kunnen je ogen sneller vermoeid raken met als gevolg hoofdpijn.

Probeer ook eens de film of game-stand.
Dank, maar die dingen staan inderdaad gewoon 'goed' afgesteld. :)
Met OLED + VRR en/of 60fps games heb ik echt veel minder hoofdpijn tegenwoordig. En ja soms heb ik het er ook gewoon voor over. GTA 6 zal ik gewoon spelen ook op 30 fps. Maar dat betekent gewoon extra paracetamol slikken zo af en toe.

En over DF, ik stond vooraan voor de PS5 pro om die te gaan bestellen zodra het kon. Maar door DF weet ik dat ik net in de andere doelgroep ga vallen. Het gaat op RT gebied en upscaling gewoon veel schelen. Maar dat zijn de punten waar ik dan weer minder mee heb. Ben dus erg blij met hun uitleg wat voor soort machine het waarschijnlijk gaat zijn en wat de grootste verbeterpunten gaan worden.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:53
giantgiantus schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 23:09:
[...]

Maar wat een heerlijke game. geniet gewoon van een gamepje ipv digital foundry uitspelen. De game wereld zou leuker zijn zonder die verschrikkelijke focus op digital foundry boys.
Wat een bijzonder kortzichtige reactie zeg. Digital Foundry stopt ongekend veel werk in het inzichtelijk krijgen van de performance van een game en helpt tegelijkertijd ontwikkelaars met de vinger op de gevoelige plaat te leggen. Iedereen die het gamen een warm hart toe draagt kan het werk van Digital Foundry alleen maar enorm waarden.

Ik ben hartstikke blij dat jij van elke game kan genieten maar je zit hier op een forum waar niet alleen jou ervaring als werkelijkheid aangenomen wordt, het zou fijn zijn als wij elkaars ervaring van bepaalde games wat meer zouden waarderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:03
schumi1986 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:12:
[...]

Wat een bijzonder kortzichtige reactie zeg. Digital Foundry stopt ongekend veel werk in het inzichtelijk krijgen van de performance van een game en helpt tegelijkertijd ontwikkelaars met de vinger op de gevoelige plaat te leggen. Iedereen die het gamen een warm hart toe draagt kan het werk van Digital Foundry alleen maar enorm waarden.

Ik ben hartstikke blij dat jij van elke game kan genieten maar je zit hier op een forum waar niet alleen jou ervaring als werkelijkheid aangenomen wordt, het zou fijn zijn als wij elkaars ervaring van bepaalde games wat meer zouden waarderen.
Echt niet mee eens. Je ziet het heel vaak dat mensen zo opgaan in de details dat ze niet meer genieten van het product zelf. Met gamen lijkt dit geregeld een extreme vorm aan te nemen die de hele sfeer rondom games enorm verziekt. Kijk wat er nu weer gebeurd met DD2. Originele geweldige game en wat lees je: alleen maar gezeur over microtransacties en een dipje in fps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
giantgiantus schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:23:
[...]

Echt niet mee eens. Je ziet het heel vaak dat mensen zo opgaan in de details dat ze niet meer genieten van het product zelf. Met gamen lijkt dit geregeld een extreme vorm aan te nemen die de hele sfeer rondom games enorm verziekt. Kijk wat er nu weer gebeurd met DD2. Originele geweldige game en wat lees je: alleen maar gezeur over microtransacties en een dipje in fps.
Zonde toch? Als hij beter speelbaar was en niet die onzinnige mtx had gehad had de game een veel betere ontvangst gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
giantgiantus schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:23:
[...]

Maar wat geeft jou het recht om te mogen zeggen dat iemand niet mag klagen over de performance en de microtransacties van DD2? Ik zeg toch ook niet dat jij niet van DD2 mag genieten omdat ik er bij wijze van niet van kan genieten?

Op dit forum is het toch logisch dat er (gelukkig) verschillende meningen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Timothy3000 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:27:
[...]

Zonde toch? Als hij beter speelbaar was en niet die onzinnige mtx had gehad had de game een veel betere ontvangst gehad.
Ja zonde dat die toxic game community zo zuur is dat vette nieuwe games ondersneeuwen in geklaag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:00
Als ik zoveel problemen met games zou hebben dan zou ik waarschijnlijk een andere hobby zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:23
Voor de liefhebbers, de nieuwe Let's talk Playstation. Waarin de meeste opvallende Playstation nieuwtjes van afgelopen week besproken word.

weet niet of hier animo voor is, maar wil hem eventueel wel iedere week met jullie delen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
giantgiantus schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:29:
[...]

Ja zonde dat die toxic game community zo zuur is dat vette nieuwe games ondersneeuwen in geklaag.
Stom inderdaad. Laten we vanaf nu slechte performance en geldgraaiende bedrijven toejuichen dat we hun games voor 75,- mogen spelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• giantgiantus
Timothy3000 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:32:
[...]

Stom inderdaad. Laten we vanaf nu slechte performance en geldgraaiende bedrijven toejuichen dat we hun games voor 75,- mogen spelen.
Heb je de game al gespeeld? Of ben je nu precies aan het doen waar ik het over heb. Doordat je op internet leest dat er een dipje in de fps zit of een microtransactie aangeboden wordt ga je van die woorden gebruiken als graaiers?

75 is absurt goedkoop voor entertainment waar je zo 50+ plus insteekt. En maar blijven klagen dat een bedrijf probeert een eurootje te verdienen met een microtransactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Wel eens dat er iets minder gezeurd mag worden en dat de game community vaak erg toxic is maar laten we, als het wel terecht is, zoals in dit geval, het dan niet ook meteen onder onterecht gezeur gooien.

Nee, nog niet gespeeld. Zodra ze de fps fixen dan zeker wel. IGN waarschuwde voor motion sickness dus laat hem voor nu aan me voorbij gaan.

Zodra MTX in singleplayergames aan bod komen zijn die publisher imo inderdaad graaiers.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 22-03-2024 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Timothy3000 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:38:
Wel eens dat er iets minder gezeurd mag worden en dat de game community vaak erg toxic is maar laten we, als het wel terecht is, zoals in dit geval, het dan niet ook meteen onder onterecht gezeur gooien.

Nee, nog niet gespeeld. Zodra ze de fps fixen dan zeker wel. IGN waarschuwde voor motion sickness dus laat hem voor nu aan me voorbij gaan.

Zodra MTX in singleplayergames aan bod komen zijn die publisher imo inderdaad graaiers.
Eerste deel eens. Maar het is zo negatief. Ongelooflijk tegenwoordig.

Waarom microtransacties graaiers zijn vind ik echt onbegrijpelijk. 75 euro voor 50+ uur content. Prima toch dat ze wat meer willen verdienen? Ik ken geen vorm van entertainment zo goedkoop als gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
giantgiantus schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:41:
[...]

Waarom microtransacties graaiers zijn vind ik echt onbegrijpelijk. 75 euro voor 50+ uur content. Prima toch dat ze wat meer willen verdienen? Ik ken geen vorm van entertainment zo goedkoop als gamen.
De hoofddev van DD2 sprak in alle interviews over het terugbrengen van old school elementen. Lastigere fast travel, het terugbrengen van NPC's. Dingen waar je dingen voor moest verzamelen in de wereld en waar je moeite voor moet doen. Een duidelijk creatieve visie.

Die dingen kun je nu door een beslissing van Capcom dus gewoon kopen. Waarmee indirect die old school gedachtegang de kiem wordt ingesmoord. Dat is toch zonde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Timothy3000 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:44:
[...]

De hoofddev van DD2 sprak in alle interviews over het terugbrengen van old school elementen. Lastigere fast travel, het terugbrengen van NPC's. Dingen waar je dingen voor moest verzamelen in de wereld en waar je moeite voor moet doen. Een duidelijk creatieve visie.

Die dingen kun je nu door een beslissing van Capcom dus gewoon kopen. Waarmee indirect die old school gedachtegang de kiem wordt ingesmoord. Dat is toch zonde?
Ja ik zou ze ook niet kopen. Maar helemaal prima als andere mensen het wel kopen en capcom iets meer geld verdient aan een game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
giantgiantus schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:46:
[...]

Ja ik zou ze ook niet kopen. Maar helemaal prima als andere mensen het wel kopen en capcom iets meer geld verdient aan een game.
Zelfs als het tegen de visie van de creatieveling die de game gemaakt en bedacht heeft indruist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Timothy3000 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:46:
[...]

Zelfs als het tegen de visie van de creatieveling die de game gemaakt en bedacht heeft indruist?
Ja. Zeker. Net zoals dat ik geen probleem heb met een easy modus bij een souls game. Ik snap dat de maker door de hoge moeilijkheidsgraad een bepaalde emotie wil oproepen. Maar als iemand anders lekker door de game wil wandelen ook prima. Ik speel echter de game op een hoge moeilijkheidsgraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
giantgiantus schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:48:
[...]

Ja. Zeker. Net zoals dat ik geen probleem heb met een easy modus bij een souls game. Ik snap dat de maker door de hoge moeilijkheidsgraad een bepaalde emotie wil oproepen. Maar als iemand anders lekker door de game wil wandelen ook prima. Ik speel echter de game op een hoge moeilijkheidsgraad.
Dat is weer een hele andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Timothy3000 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:48:
[...]

Dat is weer een hele andere discussie.
Je had het over de visie van de maker. Vind ik vrij vergelijkbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:55

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

giantgiantus schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:50:
[...]

Je had het over de visie van de maker. Vind ik vrij vergelijkbaar.
Wat zou je er van vinden als easy mode te koop is via microtransactions ;)
Vind het wel een interessante discussie. Sommige games worden compleet met de grond gelijk gemaakt als het gaat over MTX, waarbij het zelfs vaak maar gaat over cosmetics, zelfs in F2P games. Maar zaken achter MTX in een SP game die een game versimpelen is toch wel bijzonder. Je kunt je voor dit soort praktijken afvragen of ze dan niet bewust bijv. de fast travel items zo “rare” hebben gemaakt om mensen te bewegen naar de MTX pagina. :)

[ Voor 45% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-03-2024 18:13 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:28
WhatCulture Gaming review

Heb besloten dat ik voor nu niet voor DD2 ga maar voor deze game.Ik kan met de minputen van deze game op dit moment beter leven dan die van DD2.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:36:
[...]

Heb je de game al gespeeld? Of ben je nu precies aan het doen waar ik het over heb. Doordat je op internet leest dat er een dipje in de fps zit of een microtransactie aangeboden wordt ga je van die woorden gebruiken als graaiers?

75 is absurt goedkoop voor entertainment waar je zo 50+ plus insteekt. En maar blijven klagen dat een bedrijf probeert een eurootje te verdienen met een microtransactie.
Met de opmerking "een dipje in de fps" bagatelliseer je het wel enorm. Die game draait echt als een natte krant op de consoles, hij dipt enorm onder de 30fps (20fps is niet vreemd in die game). En ik kan je vertellen dat een 20fps game echt onspeelbaar is.

In de ps2 tijdperk waren bijna alle games gewoon strak 60fps. Sinds de ps3 tijd zijn we ineens gewend geraakt aan sub 30fps.

Het is voornamelijk dat je speelplezier minder wordt door dit soort ongein. Jedi survivor was voor mij ook onspeelbaar voor alle patches. Ontwikkelaars vinden het tegenwoordig prima om een game uit te brengen die eigenlijk nog wat langer ontwikkeld moeten worden. Maar ja snel cashen en later patchen kan tegenwoordig gewoon.....

Daarom koop ik nauwelijks games nog op day one. Digital foundry helpt mij om dit nogmaals te bevestigen dat ik een game niet day one moet kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
Vandaag begonnen met Rise of the Ronin. Heerlijke game! Ziet er goed uit, draait prima en de combat is fijn. Het gevoel als je de counterspark weet te raken is zooo tof. Toppertje hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederich.Fort
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Vinnocchio schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:23:
Vandaag begonnen met Rise of the Ronin. Heerlijke game! Ziet er goed uit, draait prima en de combat is fijn. Het gevoel als je de counterspark weet te raken is zooo tof. Toppertje hoor
Hoe moeilijk is ie? Nioh achtig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 18:33
Timothy3000 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:59:
[...]

volgens de tweakers review is medium difficulty uitdagend. Easy is daarentegen je gaat bijna niet dood makkelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Ga deze game toch maar bestellen, alles wat ik er van zie lijkt gewoon echt prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:41:
[...]

Ik vind dat argument van aantal uren altijd zo slap. Wat wil dat nou zeggen? Je kunt wel 20 uur heen en weer moeten lopen voor een quest o.id.
Niet goed te praten wanneer je na full price aanschaf in een game zaken kunt kopen die je voordelen bieden in game. Groot of klein voor deel is verder niet van belang imo.

Indien ze extra willen verdienen kunnen ze toch met mooie DLC komen die de game(wereld) uitbreidt. Zal ik graag geld aan uitgeven. Niet aan van die dingen die ze nu voorschotelen, integendeel ik zal de game daardoor niet kopen tenzij dik in de aanbieding.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2024 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:49
Timothy3000 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:32:
[...]

mogen idd, je moet niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:40:
[...]

Ik vind dat argument van aantal uren altijd zo slap. Wat wil dat nou zeggen? Je kun wel 20 uur heen en weer moeten lopen voor een quest o.id.
Niet goed te praten wanneer je na full price aanschaf in een game zaken kunt kopen die je voordelen bieden in game. Groot of klein voor deel is verder niet van belang imo.

Indien ze extra willen verdienen kunnen ze toch met mooie DLC komen die de game(wereld) uitbreidt. Zal ik graag geld aan uitgeven. Niet aan van die dingen die ze nu voorschotelen, integendeel ik zal de game daardoor niet kopen tenzij dik in de aanbieding.
En wat is full price dan. Sinds ik game zijn games min of meer dezelfde prijs gebleven. Gamen was vroeger zo ongelooflijk veel duurder.

Ze verdienen natuurlijk niet perse extra als ze er eerst meer game voor moeten maken.

[ Voor 5% gewijzigd door giantgiantus op 22-03-2024 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
giantgiantus schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:50:
[...]

En wat is full price dan. Sinds ik game zijn games min of meer dezelfde prijs gebleven. Gamen was vroeger zo ongelooflijk veel duurder.
valt wel mee toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Donkey kon country 1 was 169,- en verschillende SNES games gingen nog veel duurder weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
giantgiantus schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:55:
[...]

Donkey kon country 1 was 169,- en verschillende SNES games gingen nog veel duurder weg.
wat is dat omgerekend naar euro? hoeveel gulden zou 75 euro tegenwoordig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
joey82 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:56:
[...]

169 gulden in 1995 zal rond de 140-150€ nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:56:
[...]

169 gulden zou nu zo'n €150 zijn.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
giantgiantus schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:59:
[...]

valt dus wel mee allemaal....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
joey82 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:00:
[...]

valt dus wel mee allemaal....
Dus we betalen nu full game 50% van wat het vroeger was. Games zijn bovendien ook nog eens geëxplodeerd in termen van complexiteit en aantal uur ontwikkeltijd. Dus wat valt er dan precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
giantgiantus schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:03:
[...]

Dus we betalen nu full game 50% van wat het vroeger was. Games zijn bovendien ook nog eens geëxplodeerd in termen van complexiteit en aantal uur ontwikkeltijd. Dus wat valt er dan precies mee?
dat het omgerekend ongeveer even duur was als nu met de euro,

gamen is nooit een goedkope hobby geweest als men graag de nieuwste games wilt spelen....

maar wees gerust je MOET niks, vind je het echt te duur, koop het dan gewoon niet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
joey82 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:06:
[...]

dat het omgerekend ongeveer even duur was als nu met de euro,

gamen is nooit een goedkope hobby geweest als men graag de nieuwste games wilt spelen....

maar wees gerust je MOET niks, vind je het echt te duur, koop het dan gewoon niet :)
Volgens mij snap je niet echt wat ik zeg. 169 gulden toen is ongeveer 140-150€ nu. Nu kost een game 75€. Je betaalt dus de helft van wat je vroeger betaalde. Dus even duur klopt niet.

Ik vind gamen nu overigens een erg goedkope hobby.

[ Voor 4% gewijzigd door giantgiantus op 22-03-2024 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
giantgiantus schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:10:
[...]

Volgens mij snap je niet echt wat ik zeg. 169 gulden toen is ongeveer 140-150€ nu. Nu kost een game 75€. Je betaalt dus de helft van wat je vroeger betaalde. Dus even duur klopt niet.

Ik vind gamen nu overigens een erg goedkope hobby.
dan begreep ik je verkeerd idd excuus,

alles word duurder, het is dus niet gek dat games ook duurder word,

wat wel blijft staan is, je hoeft het niet te kopen als je het te duur vind, wachten op een leuke aanbieding kan ook....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
joey82 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:12:
[...]

dan begreep ik je verkeerd idd excuus,

alles word duurder, het is dus niet gek dat games ook duurder word,

wat wel blijft staan is, je hoeft het niet te kopen als je het te duur vind, wachten op een leuke aanbieding kan ook....
Je snapt het nog steeds niet. Games zijn niet duurder geworden. Ze zijn bizar veel goedkoper geworden. Anders gezegd de snes game in 1995 van 169 gulden is in huidige euro 140-150. Nu zijn games 75 full price. Je betaald voor een game nu dus de helft van wat je betaalde in 1995.

Games zijn dus niet duurder geworden, maar veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
giantgiantus schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:15:
[...]

Je snapt het nog steeds niet. Games zijn niet duurder geworden. Ze zijn bizar veel goedkoper geworden. Anders gezegd de snes game in 1995 van 169 gulden is in huidige euro 140-150. Nu zijn games 75 full price. Je betaald voor een game nu dus de helft van wat je betaalde in 1995.

ohh excuus,

games zijn goedkoper,

mensen moeten niet zeuren en lekker gamen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:05
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:42:
[...]

Met de opmerking "een dipje in de fps" bagatelliseer je het wel enorm. Die game draait echt als een natte krant op de consoles, hij dipt enorm onder de 30fps (20fps is niet vreemd in die game). En ik kan je vertellen dat een 20fps game echt onspeelbaar is.

In de ps2 tijdperk waren bijna alle games gewoon strak 60fps. Sinds de ps3 tijd zijn we ineens gewend geraakt aan sub 30fps.

Het is voornamelijk dat je speelplezier minder wordt door dit soort ongein. Jedi survivor was voor mij ook onspeelbaar voor alle patches. Ontwikkelaars vinden het tegenwoordig prima om een game uit te brengen die eigenlijk nog wat langer ontwikkeld moeten worden. Maar ja snel cashen en later patchen kan tegenwoordig gewoon.....

Daarom koop ik nauwelijks games nog op day one. Digital foundry helpt mij om dit nogmaals te bevestigen dat ik een game niet day one moet kopen.
Dit verdiend een tegeltje aan de wand "snel cashen en later patchen"

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik vond het een verschrikkelijk spel. Super houterig, cutscenes die er niet uit zien, gameplay dat slaapverwekkend is, graphics ongelofelijk lelijk. En ik vond het moeilijk op easy.

Het wordt eens tijd dat de review sites 4'en en 5'en durven uit te delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
Timothy3000 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:59:
[...]

Dusk moeilijkheid (normal) vind ik nog net iets makkelijker dan Wo Long moeilijkheid. Is allemaal goed te doen.
Zojuist m’n eerste keuze moeten maken, ben benieuwd of dit me nog in m’n vingers gaat snijden lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 23:20:
[...]

Ik vond het een verschrikkelijk spel. Super houterig, cutscenes die er niet uit zien, gameplay dat slaapverwekkend is, graphics ongelofelijk lelijk. En ik vond het moeilijk op easy.

Het wordt eens tijd dat de review sites 4'en en 5'en durven uit te delen.
Moeilijk op easy klinkt dan weer als muziek in de oren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:14
Omg moeilijk op easy, ga gewoon een film kijken dan ipv gamen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:55:
[...]

Prijs je gelukkig, ik kom nog uit het Atari tijdperk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:59:
[...]

Om exact te zijn € 76,69 Euro, vergeet daarbij niet de in én deflatie de afgelopen decennia(s)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 06:28:
[...]

Om exact te zijn € 76,69 Euro, vergeet daarbij niet de in én deflatie de afgelopen decennia(s)
Ja die nam ik dus wel mee en dan kom je op 140-150€.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:15:
[...]

Games verkopen alleen een heel stuk meer dan vroeger. En lang niet alle snes games waren 169 gulden, dat waren echt de uitschieters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
Ik zou met alle liefde games kopen voor 160 euro maar dan moet een game wel echt helemaal af zijn.

Eigenlijk kosten echt goede games tegenwoordig nog maar 35,- want tegen de tijd dat een game de nodige patches heeft gehad en daardoor een betere speelervaring heeft ligt ie in de budget bak.

[ Voor 7% gewijzigd door schumi1986 op 23-03-2024 07:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:30:
[...]

Games verkopen alleen een heel stuk meer dan vroeger. En lang niet alle snes games waren 169 gulden, dat waren echt de uitschieters.
Donkey Kong country op de SNES verkocht 9,5 miljoen stuks. Ook worden huidige consoles niet extreem veel beter verkocht dat vroegere generaties. Weet niet of de attach rate enorm omhoog is gegaan maar dat zou me erg verbazen.

Denk dat we ook gewoon moeten concluderen dat gamen enorm veel goedkoper is geworden voor de consument. Ook kunnen we denk ik concluderen dat het maken van games vroeger een fractie is van de kosten nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:00:
[...]

Donkey Kong country op de SNES verkocht 9,5 miljoen stuks. Ook worden huidige consoles niet extreem veel beter verkocht dat vroegere generaties. Weet niet of de attach rate enorm omhoog is gegaan maar dat zou me erg verbazen.

Denk dat we ook gewoon moeten concluderen dat gamen enorm veel goedkoper is geworden voor de consument. Ook kunnen we denk ik concluderen dat het maken van games vroeger een fractie is van de kosten nu.
50 miljoen snes vs 117 miljoen ps4 en 140 miljoen switch. Is toch een aardig verschil lijkt mij zo.

Die 9,5 miljoen van Donkey kong is niet te vergelijken met de aantallen die Nintendo tegenwoordig doet. Mario kart 8 heeft 60 miljoen keer verkocht, super Mario Odyssey 28 miljoen.

Dus er zit wel degelijk een groot verschil met de verkopen van toen en nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:12:
[...]

50 miljoen snes vs 117 miljoen ps4 en 140 miljoen switch. Is toch een aardig verschil lijkt mij zo.

Die 9,5 miljoen van Donkey kong is niet te vergelijken met de aantallen die Nintendo tegenwoordig doet. Mario kart 8 heeft 60 miljoen keer verkocht, super Mario Odyssey 28 miljoen.

Dus er zit wel degelijk een groot verschil met de verkopen van toen en nu.
Switch is nog het enige apparaat. Als je gameboy + homeconsole optelt was het min of meer hetzelfde. Ook is bv dkc nog steeds best verkochte donkey game. Best verkochte Mario? Gewoon de originele mario bros op de NES.

Ik hoef niet mijn gelijk te halen. Maar in de discussie over kosten van gamen lijkt het alsof veel mensen denken dat er telkens meer gegraaid wordt terwijl ik denk dat gamen eigenlijk spotgoedkoop is geworden. Zeker als je het afzet tegen de enorme investeringen die een game tegenwoordig vragen. Afzetmarkt enorm gegroeid dan? Valt volgens mij dus ook allemaal enorm mee.

[ Voor 9% gewijzigd door giantgiantus op 23-03-2024 08:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:21:
[...]

Switch is nog het enige apparaat. Als je gameboy + homeconsole optelt was het min of meer hetzelfde. Ook is bv dkc nog steeds best verkochte donkey game. Best verkochte Mario? Gewoon de originele mario bros op de NES.

Ik hoef niet mijn gelijk te halen. Maar in de discussie over kosten van gamen lijkt het alsof veel mensen denken dat er telkens meer gegraaid wordt terwijl ik denk dat gamen eigenlijk spotgoedkoop is geworden. Zeker als je het afzet tegen de enorme investeringen die een game tegenwoordig vragen. Afzetmarkt enorm gegroeid dan? Valt volgens mij dus ook allemaal enorm mee.
Nogal logisch als super Mario Bros standaard wordt meegeleverd bij veel consoles. Is niet echt te vergelijken. Daarnaast was super Mario Bros het licht in de tunnel na de game crash. Dus logisch dat mensen er toen massaal op doken.

En dat Donkey kong country de best verkopende Donkey kong is zegt ook niet zoveel. Donkey kong country succes kwam door rare, laat die nou gekocht zijn door Microsoft. Ze hebben nooit de kwaliteit kunnen evenaren.

Daarnaast is de console markt omzet gestegen van 5 miljard in 1995 naar 50 miljard in 2022. Dat is dus factor 10.

Spotgoedkoop geworden is heel erg relatief, aangezien je nu alleen naar aantallen kijkt, maar tel al die dlc, microtransacties etc erbij op en kijk dan wat een game kost. Dat was vroeger allemaal niet in de tijd van de snes.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2024 08:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:30:
[...]

Mwah, normaal was tussen 129 en 169 met uitschieters naar 250 gulden.
Als je dan ziet hoe bizar veel groter en meer werk er tegenwoordig in zit...en we speelden games meer dan eens ipv als wegwerp product :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen doet alsof we medelijden moeten hebben met de ontwikkelaars omdat we zo "goedkoop" kunnen gamen. Vergeet niet dat 1 van de grootste uitgevers in de snes/megadrive tijd destijds een omzet had van een half miljard (EA), dat is nu 7,5 miljard geworden. En waar verdienen ze enorm veel aan? Juist ja. Microtransacties.

De gaming industrie is groter dan ooit en er wordt enorm veel geld verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 09:43:
Iedereen doet alsof we medelijden moeten hebben met de ontwikkelaars omdat we zo "goedkoop" kunnen gamen. Vergeet niet dat 1 van de grootste uitgevers in de snes/megadrive tijd destijds een omzet had van een half miljard (EA), dat is nu 7,5 miljard geworden. En waar verdienen ze enorm veel aan? Juist ja. Microtransacties.

De gaming industrie is groter dan ooit en er wordt enorm veel geld verdiend.
Kan best, ik doe niet aan microtransacties, hoogstens dat ik een goede uitbreiding koop zoals Blood and Wine voor The Witcher 3 of de Yuffie DLC voor FFVII Remake. Ik speel dan ook geen MP. Zelf zie ik het niet als medelijden met de ontwikkelaars maar we zitten wel een beetje op een punt dat games jaren en jaren duren om te maken, 100'en miljoenen kosten. Er word inderdaad enorm veel geld verdiend, we krijgen daardoor ook bizar mooie en gave games. Maar ze lopen ook grotere risico's dan ooit. Hoe willen we groter mooier meer maar niet meer willen betalen? Dus meer het idee van waarde besef van games.
Ik vraag me dan ook best wel af hoe bv Square Enix er voor staat na FFXVI en Rebirth, hoeveel winst maken ze op die 2 games nu echt op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mutatie schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 09:31:
[...]

Mwah, normaal was tussen 129 en 169 met uitschieters naar 250 gulden.
Als je dan ziet hoe bizar veel groter en meer werk er tegenwoordig in zit...en we speelden games meer dan eens ipv als wegwerp product :+
De grootste reden waarom ze destijds dat soort bedragen konden vragen was = geen concurrentie.

Toen de Sega en PS1 kwamen opzetten als homeconsole hebben we er allemaal van geprofiteerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
Rise of the Ronin gekocht voor 40,- op Vinted. Mooie deal zo, een dag na release.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mutatie schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:07:
[...]

Kan best, ik doe niet aan microtransacties, hoogstens dat ik een goede uitbreiding koop zoals Blood and Wine voor The Witcher 3 of de Yuffie DLC voor FFVII Remake. Ik speel dan ook geen MP. Zelf zie ik het niet als medelijden met de ontwikkelaars maar we zitten wel een beetje op een punt dat games jaren en jaren duren om te maken, 100'en miljoenen kosten. Er word inderdaad enorm veel geld verdiend, we krijgen daardoor ook bizar mooie en gave games. Maar ze lopen ook grotere risico's dan ooit. Hoe willen we groter mooier meer maar niet meer willen betalen? Dus meer het idee van waarde besef van games.
Ik vraag me dan ook best wel af hoe bv Square Enix er voor staat na FFXVI en Rebirth, hoeveel winst maken ze op die 2 games nu echt op?
Dan is het toch prima dat jij profiteert dat mensen microtransacties aanschaffen? Dat zorgt ervoor dat jij deze prijs kan betalen voor de game.

De winst marges zijn altijd in het Annual report terug te vinden van square. Vorig jaar hadden ze een nette 16% marge gerealiseerd. Sony is diegene die hier de laagste marges haalt, die zit gemiddeld rond de 7 a 8% namelijk.

Maar wie zegt dat iedereen groter en mooier wil? Dat is echt een keuze van de ontwikkelaar om altijd maar de beste graphics na te streven. Met alle gevolgen van dien, slechte fps, blurry graphics, veel te hoge ontwikkelingskosten etc. Volgens mij gaan de meeste mensen prima akkoord met iets mindere graphics en stabiele fps. Kijk naar een helldivers 2, enorme sales, maar heeft echt een stuk minder gekost dan al die AAA games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 17:44
Timothy3000 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:44:
[...]

Ik volg jullie discussie een beetje, maar dit argument heb ik echt nooit begrepen.

Vroeger had je games waar geen doorkomen aan was door de moeilijkheid. Nu kan ik op Youtube even opzoeken wat ik kan doen om er toch doorheen te komen. Ik moet dan een paar reclames kijken.
Jij doet dat niet want je wil de ervaring hebben dat je dit helemaal zelf voor elkaar hebt gekregen.
We zijn allebei blij.
Ik lees zelden dat Youtube the root of all evil is vanwege de spoilers, maar Capcom wel omdat ze de optie geven. Ik zie weinig verschil..

(ja, Google zelf is the root.. not the point here)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
WaterFire schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:30:
[...]

Ik volg jullie discussie een beetje, maar dit argument heb ik echt nooit begrepen.

Vroeger had je games waar geen doorkomen aan was door de moeilijkheid. Nu kan ik op Youtube even opzoeken wat ik kan doen om er toch doorheen te komen. Ik moet dan een paar reclames kijken.
Jij doet dat niet want je wil de ervaring hebben dat je dit helemaal zelf voor elkaar hebt gekregen.
We zijn allebei blij.
Ik lees zelden dat Youtube the root of all evil is vanwege de spoilers, maar Capcom wel omdat ze de optie geven. Ik zie weinig verschil..

Capcom is de uitgever, Youtube staat er los van. Dat is het verschil. Als uitgever moet je de visie van de creatieveling niet proberen om te buigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WaterFire schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:30:
[...]

We zijn allebei blij.

Als ik @Timothy3000 zijn reactie goed begrijp gaat het erom dat er specifieke keuzes zijn gemaakt op het gebied van design keuze omdat het de visie is van de makers.
Om vervolgens 'cheats' te verkopen om het alsnog te omzeilen kan ik niet blij van worden. Of is dat allemaal in game te behalen? Dan is het iets minder smerig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:22:
[...]

Dan is het toch prima dat jij profiteert dat mensen microtransacties aanschaffen? Dat zorgt ervoor dat jij deze prijs kan betalen voor de game.
Het is meer dat het mss niet zo oke is dat dat nodig is. Maar de consument bepaald. Ik weet nog goed de horse armor dlc in Oblivion, en blijkbaar wouden gamers die kant op..
Maar wie zegt dat iedereen groter en mooier wil? Dat is echt een keuze van de ontwikkelaar om altijd maar de beste graphics na te streven. Met alle gevolgen van dien, slechte fps, blurry graphics, veel te hoge ontwikkelingskosten etc. Volgens mij gaan de meeste mensen prima akkoord met iets mindere graphics en stabiele fps. Kijk naar een helldivers 2, enorme sales, maar heeft echt een stuk minder gekost dan al die AAA games.
Tuurlijk de hele indiemarkt is mooi. Maar ik weet niet hoor, na bv een Witcher 3, RDR2 wil we (en ik!) meer en beter! Dat verkoopt, dat wil de consument dus volgen de bedrijven. Moet je zien hoe games worden afgebrand op die zaken, de ophef over Rebirth bv. Geweldige game, bomvol goede content en in 4 jaar gemaakt, ik ben er blij mee.
Zo'n succes als helldivers is prachtig. Maar dit was niet te voorspellen en hoeveel falen er in dat genre?
Maargoed, zien waar het heen gaat. De markt zit wel een beetje in een aparte situatie en ik ben bv ook wel benieuwd hoe tools als AI goed ingezet kunnen worden om de productie te verbeteren, efficienter te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Mutatie schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:38:
[...]
Moet je zien hoe games worden afgebrand op die zaken, de ophef over Rebirth bv. Geweldige game, bomvol goede content en in 4 jaar gemaakt, ik ben er blij mee.
Die ophef was niet omdat de game niet mooi is maar omdat de performance beroerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:22:
[...]

De winst marges zijn altijd in het Annual report terug te vinden van square. Vorig jaar hadden ze een nette 16% marge gerealiseerd. Sony is diegene die hier de laagste marges haalt, die zit gemiddeld rond de 7 a 8% namelijk.

Appels varen, appels eten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mutatie schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:38:
[...]

Tuurlijk de hele indiemarkt is mooi. Maar ik weet niet hoor, na bv een Witcher 3, RDR2 wil we (en ik!) meer en beter! Dat verkoopt, dat wil de consument dus volgen de bedrijven. Moet je zien hoe games worden afgebrand op die zaken, de ophef over Rebirth bv. Geweldige game, bomvol goede content en in 4 jaar gemaakt, ik ben er blij mee.
Zo'n succes als helldivers is prachtig. Maar dit was niet te voorspellen en hoeveel falen er in dat genre?
Maargoed, zien waar het heen gaat. De markt zit wel een beetje in een aparte situatie en ik ben bv ook wel benieuwd hoe tools als AI goed ingezet kunnen worden om de productie te verbeteren, efficienter te maken
Is dat ook daadwerkelijk zo? Ik ben zelf echt enorm open wereld moe. Alles hoeft van mij dus niet groter en beter. Kleiner en meer te doen in een kleinere omgeving is voor mij meer dan prima.

De ophef over rebirth gaat voornamelijk over hoe enorm blurry de game is op performance mode. Dat heeft er voornamelijk mee te maken dat de ontwikkelaars bepaalde graphics wilde nastreven. Als de graphics gewoon wat minder waren dan had de resolutie veel hoger kunnen zijn. Resultaat is een veel minder blurry game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
Timothy3000 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:40:
[...]

Die ophef was niet omdat de game niet mooi is maar omdat de performance beroerd is.
:? De performance (fps) is gewoon superstrak. Helaas een blur in performance mode en texture en LOD pop-in.
Farabi schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:21:
[...]

De grootste reden waarom ze destijds dat soort bedragen konden vragen was = geen concurrentie.

Toen de Sega en PS1 kwamen opzetten als homeconsole hebben we er allemaal van geprofiteerd.
Geen concurrentie?? Er was Nintendo, Sega, Neo Geo Atari en Sony kwam er ook nog bij laat in de snes generatie. Verschillende handhelds (gameboy, gameboy color, gameboy advance, atari lynx, sega gamegear etc. en PC.

[ Voor 45% gewijzigd door Mutatie op 23-03-2024 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mutatie schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:44:
[...]

:? De performance (fps) is gewoon superstrak. Helaas een blur in performance mode en texture en LOD pop-in.

[...]

Geen concurrentie?? Er was Nintendo, Sega, Neo Geo Atari en Sony kwam er ook nog bij laat in de snes generatie. Verschillende handhelds (gameboy, gameboy color, gameboy advance, atari lynx, sega gamegear etc. en PC.
Geen concurrentie op homeniveau inderdaad. Die dingen die je opnoemt hadden destijds geen 2D/3D levels zoals nintendo dat had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
Farabi schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 11:36:
[...]

Geen concurrentie op homeniveau inderdaad. Die dingen die je opnoemt hadden destijds geen 2D/3D levels zoals nintendo dat had.
Uhm jawel hoor. Allemaal homeconsoles. Bv de atari jaguar, sega saturn, 32x deden 3D. En wat heeft 2D of 3D er mee te maken qua concurrentie en prijzen toen en nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mutatie schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 11:43:
[...]

Uhm jawel hoor. Allemaal homeconsoles. Bv de atari jaguar, sega saturn, 32x deden 3D. En wat heeft 2D of 3D er mee te maken qua concurrentie en prijzen toen en nu?
Er is nu veel meer concurrentie, niet alleen van consoles, maar ook van mobile, cloud streaming noem het maar op. Er zijn nu zoveel manieren om games te spelen. Consoles zijn maar een klein deel van de taart van de game industrie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Vergelijking met consoles die een compleet ander mediaformat gebruikte is best mank. (cartridges VS discs / digitaal)
Beste vergelijking is dan ook de prijs voor games op de PS1. Die games kocht ik nieuw voor circa 119 gulden. Dan zijn de games met nieuwprijs van 80 euro echt niet te goedkoop, juist vanwege het toegenomen volume van de gemiddelde userbase en de enorme concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 11:47:
[...]

Er is nu veel meer concurrentie, niet alleen van consoles, maar ook van mobile, cloud streaming noem het maar op. Er zijn nu zoveel manieren om games te spelen. Consoles zijn maar een klein deel van de taart van de game industrie
Het ging erom dat werd beweerd dat de prijzen vroeger hoger waren vanwege het ontbreken van concurrentie. Maar ik ben wel benieuwd hoe je dit ziet. Zover ik kan zien hebben we Sony, MS, Nintendo en PC. Alle abbo en cloud diensten draaien om die 3.
Mobile gaming telt mee maar vind ik niet meetellen :P
Cloudstreaming mss wel maar is halfgebakken werk.
En mss is het een klein deel van de taart, er zitten wel de hoogste productiekosten.
Iets als gamepass vind ik geen fijn toekomstbeeld, het is streven naar monopolie (wat de stores al proberen) en lijkt me de kwaliteit op de duur niet goed te doen maar daar zijn verschillende meningen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mutatie schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 11:59:
[...]

Het ging erom dat werd beweerd dat de prijzen vroeger hoger waren vanwege het ontbreken van concurrentie. Maar ik ben wel benieuwd hoe je dit ziet. Zover ik kan zien hebben we Sony, MS, Nintendo en PC. Alle abbo en cloud diensten draaien om die 3.
Mobile gaming telt mee maar vind ik niet meetellen :P
Cloudstreming mss wel maar is halfgebakken werk.
En mss is het een klein deel van de taart, er zitten wel de hoogste productiekosten.
Iets als gamepass vind ik geen fijn toekomstbeeld, het is streven naar monopolie (wat de stores al proberen) en lijkt me de kwaliteit op de duur niet goed te doen maar daar zijn verschillende meningen over.
Consoles concurreren ook met mobile. Alle uren die mensen stoppen in mobile gaming kan niet in een console gestopt worden.

Binnen alleen pc zit natuurlijk ook al veel concurrentie, door de verschillende platformen (epic, steam. Gog etc). Wat ook zorgt voor lagere prijzen voor de consument.

Qua streaming zijn er genoeg andere partijen, zoals een nvidia bijvoorbeeld.

Daarnaast zijn er natuurlijk ontiegelijk veel ontwikkelaars, die allemaal games uitbrengen. Die ontwikkelaars strijden ook tegen elkaar om een deel van de taart mee te pakken. Die kunnen ook niet zomaar de prijzen omhoog gooien, want dan koopt de consument gewoon een andere game.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2024 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:08:
[...]

Consoles concurreren ook met mobile. Alle uren die mensen stoppen in mobile gaming kan niet in een console gestopt worden.
Klopt, maar dat is zonde van die mensen :P
Binnen alleen pc zit natuurlijk ook al veel concurrentie, door de verschillende platformen (epic, steam. Gog etc). Wat ook zorgt voor lagere prijzen voor de consument.
En dat is ook de enige manier hoe ik graag digitale console stores zou zien, open. Met concurrentie en geen monopolie. Maar dat zie ik niet gaan gebeuren. Tot dan koop ik zelf geen digitaal tenzij oudere games in een spotgoedkope aanbieding. Mss als er geen andere optie meer is maar dat zie ik tegen die tijd wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:40:
[...]

Mensen hadden moeite met de kwaliteit van de visuals in performance mode.Voor een titel die op Unreal draait hebben die Japanners het op gebied van framerate juist goed gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jori040 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:16:
[...]

Mensen hadden moeite met de kwaliteit van de visuals in performance mode.Voor een titel die op Unreal draait hebben die Japanners het op gebied van framerate juist goed gedaan.
Remake intergrade vond ik veel scherper dan rebirth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:18:
[...]

Remake intergrade vond ik veel scherper dan rebirth.
Nu nog wel ja.Puur op framerate gebied is er weinig te klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jori040 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:21:
[...]

Nu nog wel ja.Puur op framerate gebied is er weinig te klagen.
Maar dat was er bij remake intergrade ook niet. Dus ik vind het een achteruitgang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:24:
[...]

Maar dat was er bij remake intergrade ook niet. Dus ik vind het een achteruitgang
Qua gfx wel een beetje maar in alle andere opzichten is het grootser, uitgebreider en beter. Sluit weer aan op eerder, we willen blijkbaar toch grootser mooier en beter en daar knelt de markt nu een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:24:
[...]

Dat was voor mij het geval als Rebirth net als die vorige te linear was gebleven.Dat was echt een grote klacht bij part 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mutatie schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:28:
[...]

Qua gfx wel een beetje maar in alle andere opzichten is het grootser, uitgebreider en beter. Sluit weer aan op eerder, we willen blijkbaar toch grootser mooier en beter en daar knelt de markt nu een beetje.
Spreek voor jezelf ;-). Maar ik vind zelf remake intergrade beter dan rebirth. Vooral omdat ik bij rebirth telkens uit het verhaal gehaald wordt en onzinnige dingen aan het doen ben. Dus nee groter is niet altijd beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jori040 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:40:
[...]

Dat was voor mij het geval als Rebirth net als die vorige te linear was gebleven.Dat was echt een grote klacht bij part 1.
Ja heerlijk toch een lineaire game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:44:
[...]

Ja heerlijk toch een lineaire game.
Voor bepaalde games werkt dat goed ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:40:
[...]

Spreek voor jezelf ;-). Maar ik vind zelf remake intergrade beter dan rebirth. Vooral omdat ik bij rebirth telkens uit het verhaal gehaald wordt en onzinnige dingen aan het doen ben. Dus nee groter is niet altijd beter.
Dat mag, zoveel mensen zoveel wensen. Maar het is FF en de jrpg fans mistten veel in Remake en kregen wat ze wouden in Rebirth. Maar Remake is ook gewoon echt geweldig (wat Remake deed was geweldig, en wat Rebirth doet op een andere manier is ook geweldig). Ik heb Rebirth nog niet uit maar nu al zin om Remake en Rebirth achter elkaar door te spelen zonder teveel sidequesting e.d. Maar daar ging het niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
@Mutatie jij hebt gelijk. Kunnen we door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 11:53:
Vergelijking met consoles die een compleet ander mediaformat gebruikte is best mank. (cartridges VS discs / digitaal)
Beste vergelijking is dan ook de prijs voor games op de PS1. Die games kocht ik nieuw voor circa 119 gulden. Dan zijn de games met nieuwprijs van 80 euro echt niet te goedkoop, juist vanwege het toegenomen volume van de gemiddelde userbase en de enorme concurrentie.
119 gulden in 1995 is ongeveer 105€ nu. Dus 20/25% goedkoper geworden. Ik vind dat een vrij significante afname. PlayStation 1 is meer dan 100 mln keer verkocht. Ps5 en Xsx bij elkaar fors minder dan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:33:
[...]

119 gulden in 1995 is ongeveer 105€ nu. Dus 20/25% goedkoper geworden. Ik vind dat een vrij significante afname. PlayStation 1 is meer dan 100 mln keer verkocht. Ps5 en Xsx bij elkaar fors minder dan dat.
Je kan toch niet de verkopen van consoles vergelijken waarbij de generatie nog niet is afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:35:
[...]

Je kan toch niet de verkopen van consoles vergelijken waarbij de generatie nog niet is afgelopen?
Ps1 en ps4 beide 100+ mln. 102 VS 114.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:36:
[...]

Ps1 en ps4 beide 100+ mln. 102 VS 114.
En ondanks dat wordt er veel meer omzet gegenereerd. Je kan die aantallen niet 1 op 1 vergelijken. Omzet zit tegenwoordig in andere zaken, abonnementen, dlc, microtransacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Deze gast is gewoon een fatsoenlijke discussie aan het voeren.Beetje aardig hé ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

giantgiantus schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:33:
[...]

Ik ben het trouwens eens met je stelling dat gamen geen dure hobby is (voor mij). Voor jonge gamers of gamers met minder besteedbaar inkomen kan het nog steeds wel een dure hobby zijn. Want 80 euro SP games die je in 15 uur uitspeelt… ik snap dat mensen dat niet direct aantrekt. Ik zou me behoorlijk gepiepeld vroeger als ik 120 gulden uitgaf en je een game hebt waar je binnen 15 uur door een game loopt waarbij je om de 10 seconde aan het handje wordt genomen als je niet snel iets oplost.

Alleen waar je vergelijking in mijn optiek mank gaat is dat de prijsstelling namelijk niet alleen te vergelijken is met de inflatie maar het concurreert met alle vormen van entertainment en met variaties binnen de gamewereld. Waarom zou ik, als ik een tiener was en geen geld in overvloed heb, een game kopen van 80 euro met wellicht 20 uur speeltijd terwijl ik gratis een game kan spelen waar 100en uren speeltijd in zit.

Geld is namelijk het schaarse goed van een tiener, tijd hebben ze vaak in overvloed.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-03-2024 14:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Mutatie schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:28:
[...]

Intergrade is imo by far de betere game. Rebirth is juist het voorbeeld dat grootser en meer niet altijd beter is. Integendeel zelfs. Teveel onzin.

[ Voor 12% gewijzigd door Timothy3000 op 23-03-2024 14:03 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:23
Amaze86 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 04:53:
Omg moeilijk op easy, ga gewoon een film kijken dan ipv gamen.
Niet iedereen is zo goed als jou ;)

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2024 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:14
Linksquest schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 14:38:
[...]

Niet iedereen is zo goed als jou ;)
We mogen blij zijn dat een easy mode inzit, het is team ninja he :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Pagina: 1 ... 11 ... 117 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties