Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Op de prijskaart staat V2 (de andere weer niet). Maar de doos lijkt onveranderd. Zou dit de nieuwe versie zijn?

[ Voor 65% gewijzigd door Farabi op 25-03-2024 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:01
Farabi schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:44:
Op de prijskaart staat V2 (de andere weer niet). Maar de doos lijkt onveranderd. Zou dit de nieuwe versie zijn?

[Afbeelding]
Op basis van informatie die ik gevonden heb voor je is het herkennen van de twee modellen vrij eenvoudig door simpelweg naar de FCC ID-code op de achterkant van de controller te kijken : de code eindigt met "1" op het eerste model en met "A" op de nieuwe versie. Die code zou als het goed is ook op de doos moeten staan, heb echter geen doos bij de hand om dat voor je te controleren.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Linksquest schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:34:
[...]

Op basis van informatie die ik gevonden heb voor je is het herkennen van de twee modellen vrij eenvoudig door simpelweg naar de FCC ID-code op de achterkant van de controller te kijken : de code eindigt met "1" op het eerste model en met "A" op de nieuwe versie. Die code zou als het goed is ook op de doos moeten staan, heb echter geen doos bij de hand om dat voor je te controleren.
Vervelende is dus eigenlijk dat je dat niet aan de buitenkant van de doos kan zien voordat je het koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Dat is wel jammer inderdaad, ik denk als straks nieuwere kleuren komen dat het dan minder een probleem is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
Amaze86 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:37:
[...]

We mogen blij zijn dat een easy mode inzit, het is team ninja he :)
Klopt, maar toch zijn er mensen die gewoon willen genieten van een game en helaas gewoon niet goed erin zijn, dus dat die easy mode lastig vinden snap ik wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Spiderman 2 is voor 8 euro te claimen:

https://www.kinguin.net/c...pider-man-2-jp-ps5-cd-key

Wel even een Japans account aanmaken op je ps5 waar je de key op kan claimen. Ik heb het getest en de code werkt, ben hem nu aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik op die link klick krijg ik "This product cannot be activated in: Netherlands"

/edit: oh dat bedoelde je met dat Japanse account natuurlijk :X
Jammer, mij te veel gedoe :)

[ Voor 36% gewijzigd door ArthurMorgan op 24-03-2024 13:42 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:39:
Als ik op die link klick krijg ik "This product cannot be activated in: Netherlands"

/edit: oh dat bedoelde je met dat Japanse account natuurlijk :X
Jammer, mij te veel gedoe :)
Een Japans account aanmaken duurt echt 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-024
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:07
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:49:
[...]

Kan je het spel dan wel op je eigen account spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Ja, gewoon downloaden op je Japans account en dan terug schakelen naar je Nederlands account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

T-024 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 16:53:
[...]

Kan je het spel dan wel op je eigen account spelen?
Ja en je systeem taal even op United States Engels zetten. Anders krijg je ingame de Japanse taal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Wat is ff7 rebirth een heerlijke game. Halverwege. Wat een mooie wereld en wat een heerlijke karakters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Je je zal maar gewoon afwachten en misschien iets leuks gepresenteerd krijgen. Beter direct afschrijven 😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:41:
[...]

Je je zal maar gewoon afwachten en misschien iets leuks gepresenteerd krijgen. Beter direct afschrijven 😂
Live service games spreken mij niet aan, dus die kan ik direct afschrijven inderdaad.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe de meeste 'live service games' (blijf het een vage benaming vinden trouwens) in elkaar zitten vind ik ook niks maar alles bij voorbaat afschrijven wat zo genoemd word kan ik niet. Er zijn games van vroeger die ik zeer veel heb gespeeld die je ook zo zou kunnen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Als er meer live service games komen in dezelfde geest als Helldivers, dan hebben ze mijn zegen. In Bend"s geval geloof ik dat ze eerder al hadden gecommuniceerd dat het een open world single player wordt maar wel met een multiplayer component erbij.

https://www.gematsu.com/2...with-multiplayer-elements
“We are currently working on a new IP that includes multiplayer and builds upon the open-world systems of Days Gone, but brings you a whole new world that we are extremely excited to craft for you,” Bend Studio community manager Kevin McAllister said on PlayStation Blog. “We cannot wait to reveal it to you when the time is right.”

[ Voor 48% gewijzigd door kazuka op 25-03-2024 09:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:49:
[...]

Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:35:
[...]

Ja en je systeem taal even op United States Engels zetten. Anders krijg je ingame de Japanse taal.
teveel gedoe en vervuiling van je gamecatalog. heb liever alles op een plek zonder te klooien aan mijn systeem. (kost wat maar dan heb je ook wat)

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 25-03-2024 09:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Farabi schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:42:
[...]

[...]

teveel gedoe en vervuiling van je gamecatalog. heb liever alles op een plek zonder te klooien aan mijn systeem. (kost wat maar dan heb je ook wat)
Okay. Dan koop je het niet. Was meer een tip....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Prima deals bij bol.com:

O.a.:

Ps5 slim disc voor 469 euro @G_Dragon al besteld? 8)

Persona 3 reload voor 30 euro
Infinite wealth voor 30 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Infinite wealth voor €30. Lijkt wel een mislukt spel op deze manier, terwijl het een dijk van een spel is.

Vanwaar de harde korting vraag ik me toch af? Is het spel niet aangeslagen in NL?

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 25-03-2024 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:14

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:04:
Prima deals bij bol.com:

O.a.:

Nee nog niet besteld, ik wacht even tot ik mijn geld van de belastingaangifte terug heb en kijk dan even welke mooie afprijzingen er zijn. Waardeer het wel dat je het vraagt :D

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 25-03-2024 11:06 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:14
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:04:
Prima deals bij bol.com:

O.a.:

Mooie prijs voor infinite wealth, pas geleden like a dragon uitgespeeld.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vrijdag komt de Stellar Blade demo uit, die eerder al per ongeluk tijdelijk te downloaden was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
G_Dragon schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:06:
[...]

Nee nog niet besteld, ik wacht even tot ik mijn geld van de belastingaangifte terug heb en kijk dan even welke mooie afprijzingen er zijn. Waardeer het wel dat je het vraagt :D
Dan heb je in juni je geld en zijn alle actieprijzen verdwenen :')

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
kazuka schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:13:
Als er meer live service games komen in dezelfde geest als Helldivers, dan hebben ze mijn zegen. In Bend"s geval geloof ik dat ze eerder al hadden gecommuniceerd dat het een open world single player wordt maar wel met een multiplayer component erbij.

https://www.gematsu.com/2...with-multiplayer-elements

[...]
Als het een single player game wordt, dan ben ik nog wel geïnteresseerd. Vaak gaat live service ook direct hand-in-hand met online. Zo ook met Helldivers. Daar zit ik dan weer niet zo op te wachten.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:14

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Hulleman schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:28:
[...]

Dan heb je in juni je geld en zijn alle actieprijzen verdwenen :')
Of er komt nog een grotere prijs drop? :+

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:14
G_Dragon schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:41:
[...]

Of er komt nog een grotere prijs drop? :+
Als de pro komt wel, maar zal na oktober zijn.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amaze86 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 18:24:
[...]

Als de pro komt wel, maar zal na oktober zijn.
Verwacht ik eerlijk gezegd niet. Denk dat de base ps5 op de normale prijs blijft zitten en de pro nog flink wat duurder gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:40
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:55:
[...]

Verwacht ik eerlijk gezegd niet. Denk dat de base ps5 op de normale prijs blijft zitten en de pro nog flink wat duurder gaat worden.
Ik hoop het. Zou mooi zijn als we in de toekomst naar duurdere maar veel krachtigere consoles kunnen gaan. Nu begint iedereen te stuiteren als een console bij release 5-600 euro kost. Laat maar consoles komen van 1000-1500 euro met goedkope varianten van 500-600 euro zodat 13 jarige nog steeds fifa en fortnite kunnen spelen en de rest gewoon kan genieten van voldoende rekenkracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

schumi1986 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:07:
[...]

Ik hoop het. Zou mooi zijn als we in de toekomst naar duurdere maar veel krachtigere consoles kunnen gaan. Nu begint iedereen te stuiteren als een console bij release 5-600 euro kost. Laat maar consoles komen van 1000-1500 euro met goedkope varianten van 500-600 euro zodat 13 jarige nog steeds fifa en fortnite kunnen spelen en de rest gewoon kan genieten van voldoende rekenkracht.
Ook dat lijkt mij niet realistisch, als consoles 1000-1500 euro gaan kosten dan gaat men toch uitwijken naar pc's. Aangezien je die makkelijk tussentijd kan upgraden.

Vergeet niet dat de prijs range 500-600 euro ook al best hoog is voor een console. Vroeger koste een console de helft, voor console makers is het ook zaak om zoveel mogelijk aantallen te doen. Alleen dan kan je het weer terug verdienen door de software verkopen.

Xbox brengt niet voor niks games uit op de ps5, met de aantallen die zij doen is het niet rendabel. Je moet dus een goed prijspunt weten te vinden voor een console zodat je die 100 miljoen consoles kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:14:
[...]

Ook dat lijkt mij niet realistisch, als consoles 1000-1500 euro gaan kosten dan gaat men toch uitwijken naar pc's. Aangezien je die makkelijk tussentijd kan upgraden.

Vergeet niet dat de prijs range 500-600 euro ook al best hoog is voor een console. Vroeger koste een console de helft, voor console makers is het ook zaak om zoveel mogelijk aantallen te doen. Alleen dan kan je het weer terug verdienen door de software verkopen.

Xbox brengt niet voor niks games uit op de ps5, met de aantallen die zij doen is het niet rendabel. Je moet dus een goed prijspunt weten te vinden voor een console zodat je die 100 miljoen consoles kan halen.
Kan mij herinneren dat ik vroeger een ps2 kocht voor 1200 gulden. Ook games waren vroeger duurder. Het moet tegenwoordig allemaal goedkoop, goedkoper om het gamen aantrekkelijk te maken maar die strategie gaat uiteindelijk ook een keer falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:10
Games waren in de PS2 tijd niet duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

schumi1986 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:19:
[...]

Kan mij herinneren dat ik vroeger een ps2 kocht voor 1200 gulden. Ook games waren vroeger duurder. Het moet tegenwoordig allemaal goedkoop, goedkoper om het gamen aantrekkelijk te maken maar die strategie gaat uiteindelijk ook een keer falen.
Ps2 was inderdaad 1200 gulden. Maar goed daar zat ook een dvd speler in. Een losse dvd speler was duurder, dus dan was de keuze snel gemaakt. Daarnaast was de prijs na 2 jaar 199 dollar geworden.

De ps5 is zelfs duurder geworden.

Games waren niet duurder hoor. Ps2 games waren zelfs goedkoper.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:27:
[...]

Ps2 was inderdaad 1200 gulden. Maar goed daar zat ook een dvd speler in. Een losse dvd speler was duurder, dus dan was de keuze snel gemaakt. Daarnaast was de prijs na 2 jaar 199 dollar geworden.

De ps5 is zelfs duurder geworden.

Games waren niet duurder hoor. Ps2 games waren zelfs goedkoper.
50 gulden VS 65 euro nu en dan is inflatie niet meegerekend. Gamen is in deze tijd echt verschrikkelijk goedkoop.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi1986 op 26-03-2024 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

schumi1986 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:30:
[...]

50 gulden VS 65 euro nu en dan is inflatie niet meegerekend. Gamen is in deze tijd echt verschrikkelijk goedkoop.
50 gulden in 2002 is inclusief inflatie is nu 35,46 euro

Bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/prijzen-toen-en-nu

Hoe is 65 euro dan goedkoper?

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Hoe komen jullie aan 50 gulden? Adviesprijs van PS2 games zat rond de 150 gulden, wat nu €106 zou zijn.

Afbeeldingslocatie: https://ia904507.us.archive.org/7/items/bartsmitfolderchristmasdecember2001/11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
SNES en Megadrive waren met 349 en 399 gulden min of meer net zo duur als de huidige consololes. Alle consoles erna waren echt duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Raem schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:55:
Hoe komen jullie aan 50 gulden? Adviesprijs van PS2 games zat rond de 150 gulden, wat nu €106 zou zijn.

[Afbeelding]
Nieuwe games toentertijd gingen voor mijn gevoel ook voor 50, max 60 gulden weg ongeveer. Wat apart! Dit lijkt echt een pak duurder ineens.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 26-03-2024 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]
Je hebt gelijk. Ik was even van het bedrag uitgegaan wat @schumi1986 hierboven aangaf.

Als ik even kijk in oude Intertoys boeken dan kom ik de volgende prijzen tegen:

Gameboy games - +/- 70 a 90 gulden
Ps1 games - 119 a 129 gulden
Nes games - 119 gulden
Lynx games - 59 gulden
Megadrive - 129 a 159 gulden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:48:
[...]

50 gulden in 2002 is inclusief inflatie is nu 35,46 euro

Bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/prijzen-toen-en-nu

Hoe is 65 euro dan goedkoper?
Grappige website :)

Misschien is het alleen mijn gevoel maar vergeleken met andere kosten in het leven die enorm zijn gestegen blijft voor mijn gevoel het gamen wat achter. Je kunt namelijk enorm veel uren plezier hebben met een console van 500 euro en een game van 65. Gamen is in mijn ogen echt enorm goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi1986 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:07:
[...]

Grappige website :)

Misschien is het alleen mijn gevoel maar vergeleken met andere kosten in het leven die enorm zijn gestegen blijft voor mijn gevoel het gamen wat achter. Je kunt namelijk enorm veel uren plezier hebben met een console van 500 euro en een game van 65. Gamen is in mijn ogen echt enorm goedkoop.
Maar uiteindelijk had je dus wel gelijk dat de games duurder waren. Echter was het dus 150 gulden i.p.v. 50 gulden. Zoals @Raem hierboven al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:00
Oni kost 150 gulden is 68 euro en dan nog inflatie, dan kom je toch wel boven prijzen nu uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Zapato schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:08:
Oni kost 150 gulden is 68 euro en dan nog inflatie, dan kom je toch wel boven prijzen nu uit.
Maar ook het salaris is meegegaan met de inflatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:05:
[...]

Je hebt gelijk. Ik was even van het bedrag uitgegaan wat @schumi1986 hierboven aangaf.

Als ik even kijk in oude Intertoys boeken dan kom ik de volgende prijzen tegen:

Gameboy games - +/- 70 a 90 gulden
Ps1 games - 119 a 129 gulden
Nes games - 119 gulden
Lynx games - 59 gulden
Megadrive - 129 a 159 gulden
https://archive.org/detai...ristmasdecember2001/9.jpg

Altijd leuk om die oude folders weer eens terug te zien. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Raem schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:09:
[...]

https://archive.org/detai...ristmasdecember2001/9.jpg

Altijd leuk om die oude folders weer eens terug te zien. :)
Haha geweldig hier zou ik echt uren in rond kunnen “bladeren” 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman

[Afbeelding]
En hier de oude adviesprijs van de PS2 bij release. 1149 gulden. dacht dat die zelfs 1199 was. Die € 599 voor de PS3 viel dan toch ook nog wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wordt ook beschikbaar voor niet PS+ leden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Volgens mij is het nu toch wel duidelijk dat gaming gewoon goedkoper is geworden? Er bestaan heel veel misverstanden over prijzen, volgens mij met name doordat mensen onvoldoende realiseren dat inflatie echt een grote impact heeft. 399 gulden in 1990 is nu meer dan 400 euro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:05:
Volgens mij is het nu toch wel duidelijk dat gaming gewoon goedkoper is geworden? Er bestaan heel veel misverstanden over prijzen, volgens mij met name doordat mensen onvoldoende realiseren dat inflatie echt een grote impact heeft. 399 gulden in 1990 is nu meer dan 400 euro.
Het is niet zo zwart wit. In de jaren 90 had je geen season passes, microtransacties etc. Toen kreeg je een volledige game voor 1 bedrag. Nu is alles opgedeeld in stukken, waardoor je meer geld moet uitgeven om de volledige ervaring te krijgen.

Daarnaast is het nu maar afwachten of je echt een "af" product krijgt. Hoe vaak is het wel niet dat je nog maanden moet wachten tot de game fatsoenlijk draait? Of features bevat die van te voren zijn aangekondigd maar niet in de final game zitten?

En laten we het niet hebben over het abonnement wat je nodig hebt om überhaupt online te kunnen gamen. Als je alleen naar de prijs van de game in de winkel kijkt dan kan je zeggen dat die lager is dan vroeger. Alleen is het tegenwoordig niet zo zwart wit als vroeger, console kopen + game en gaan.

Een voorbeeld is bijvoorbeeld de fighters van tegenwoordig. Om alle characters te unlocken moet je echt een hoop geld uitgeven. Want veel characters zitten tegenwoordig achter een paywall.

Of online games waarbij je geld moet uitgeven om überhaupt een stukje verder te komen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2024 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 18:33
@Verwijderd ja en de meeste games van de 16bit era waren ook in 1-3 uur uit te spelen. Nu was de moeilijkheidsgraad vaak ook hoger, genoeg games die ik nooit heb uitgespeeld, dus je speelde ze veel vaker. Maar ja al die vergelijkingen tussen vroeger en nu lopen altijd wel ergens op mank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 17:08:
@Verwijderd ja en de meeste games van de 16bit era waren ook in 1-3 uur uit te spelen. Nu was de moeilijkheidsgraad vaak ook hoger, genoeg games die ik nooit heb uitgespeeld, dus je speelde ze veel vaker. Maar ja al die vergelijkingen tussen vroeger en nu lopen altijd wel ergens op mank...
16 bit klopt dat (uitzonderingen daar gelaten). Maar het 32 bit tijdperk zijn de games beduidend langer.

En de meeste vergeleken de prijzen van nu met de ps2 prijzen en niet van het 16 bit tijdperk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2024 18:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
offtopic:
Dan nog cutscenes waren er amper en stelden niets voor. Tegenwoordig heb je story driven games zoals TLOU2 waar je 20-25 uur over doet en je krijgt ook nog eens hoogwaardige story telling met cutscenes van film kwaliteit. Of je hebt open world games waar je zo 80-100 uur in kunt spenderen. Dan vallen de games van 'vroeger' in het niets, en als ik al veel uur aan een game heb gespendeerd dan wil ik met alle plezier betalen voor een uitbreiding die me weer x aantal speeluren oplevert.

En slechte spellen zijn van alle tijden, verschil is dat ze tegenwoordig tenminste gepatched worden. Neemt niet weg dat je vooral bij thirth party games beter een aantal weken/maanden kunt wachten na de release.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 17:37:
offtopic:
Dan nog cutscenes waren er amper en stelden niets voor. Tegenwoordig heb je story driven games zoals TLOU2 waar je 20-25 uur over doet en je krijgt ook nog eens hoogwaardige story telling. Of je hebt open world games waar je zo 80-100 uur in kunt spenderen. Dan vallen de games van 'vroeger' in het niets, en als ik al veel uur aan een game heb gespendeerd dan wil ik met alle plezier betalen voor een uitbreiding die me weer x aantal speeluren oplevert.

En slechte spellen zijn van alle tijden, verschil is dat ze tegenwoordig tenminste gepatched worden. Neemt niet weg dat je vooral bij thirth party games beter een aantal weken/maanden kunt wachten na de release.
Daar ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens. Cutscenes had je meer dan genoeg eind jaren 90/begin 00's.

Daarnaast had je toen ook gewoon story driven games die 20 uur duurde. (God of war, Deus ex, metal gear solid 1,2,3, RE4, Prince of Persia Sands of time, silent hill 2)

Net zoals dat je toen ook games had waar je 80 uur zoet mee kan zijn ( the legend of the dragoon, final fantasy 7, grandia, persona 3, kingdom hearts etc)

Dus daar doe je toch echt die oude games wat tekort als je zegt dat die in het niets vallen. Niet voor niks zien wij zoveel remakes van deze games.

En het patchen vind ik niet echt een voordeel, voorheen werden games in 1 keer goed afgeleverd. Het patchen geeft ontwikkelaars alleen maar de mogelijkheid om een niet af product op de markt te gooien, want ze kunnen het toch later wel patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:04:
[...]

Daar ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens. Cutscenes had je meer dan genoeg eind jaren 90/begin 00's.

Daarnaast had je toen ook gewoon story driven games die 20 uur duurde. (God of war, Deus ex, metal gear solid 1,2,3, RE4, Prince of Persia Sands of time, silent hill 2)

Net zoals dat je toen ook games had waar je 80 uur zoet mee kan zijn ( the legend of the dragoon, final fantasy 7, grandia, persona 3, kingdom hearts etc)

Dus daar doe je toch echt die oude games wat tekort als je zegt dat die in het niets vallen. Niet voor niks zien wij zoveel remakes van deze games.

En het patchen vind ik niet echt een voordeel, voorheen werden games in 1 keer goed afgeleverd. Het patchen geeft ontwikkelaars alleen maar de mogelijkheid om een niet af product op de markt te gooien, want ze kunnen het toch later wel patchen.
God of war 9 uur
Metal gear solid 11 uur
RE4 15 uur
Silent Hill 8 uur
Sands of time 9 uur
Deus ex 23 uur

Je reactie is denk ik beetje gedreven uit nostalgie. Games met uitzondering van rpgs waren vroeger echt wel korter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:45:
[...]

God of war 9 uur
Metal gear solid 11 uur
RE4 15 uur
Silent Hill 8 uur
Sands of time 9 uur
Deus ex 23 uur

Je reactie is denk ik beetje gedreven uit nostalgie. Games met uitzondering van rpgs waren vroeger echt wel korter.
Als je die games in die tijd wilt uitspelen ben je echt aan het rushen hoor.

Metal gear solid 2 zit namelijk rond de 20 a 26 uur. Net zoals resident evil 4 die op 25 tot 30 uur zit. Ja als je alleen door de main story rusht kan je wellicht 15 uur halen. Maar geniet je dan van de game?

En mijn reactie is niet gedreven uit nostalgie hoor. (Beetje apart om dat te veronderstellen overigens.)
Ik vind namelijk de meeste oude games veel beter dan die van nu. Want die van nu zitten vol met filler content die niks met de game te maken hebben. Net zoals bij rebirth, al die ubisoft torens die je moet unlocken etc. Zo kan je wel een game enorm lang maken. Maar maakt het hem ook echt leuk?

Dat soort onzin had je vroeger gewoon veel minder.

Ik speel overigens wekelijks oude games en meestal geniet ik er meer van dan die nieuwe games.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2024 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:00
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:04:
[...]

Zat er vroeger een fout in de game dan had je gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zapato schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:17:
[...]

En hoe vaak kwam dat voor?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:25
Gaan we weer 8)7
Wat maakt het uit dat het vroeger duurder of goedkoper was? Het gaat toch om nu? Als je het te duur vind koop je het niet. Als je het goedkoop vind koop je alles :P
Het is net zo ingewikkeld als dat je het zelf maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Rox92 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:16:
Gaan we weer 8)7
Wat maakt het uit dat het vroeger duurder of goedkoper was? Het gaat toch om nu? Als je het te duur vind koop je het niet. Als je het goedkoop vind koop je alles :P
Het is net zo ingewikkeld als dat je het zelf maakt.
Wat maakt het uit dat wij een discussie daarover voeren? Je kan er ook gewoon overheen lezen. Is ook niet zo ingewikkeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:25
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:38:
[...]

Wat maakt het uit dat wij een discussie daarover voeren? Je kan er ook gewoon overheen lezen. Is ook niet zo ingewikkeld :P
Doe ik ook :P maar het word wel heel erg een welles nietes discussie waar geen einde aan komt.
Enfin, elke minuut die ik niet hoef te lezen is weer een extra minuut die ik kan gamen denk ik dan maar :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Vd week begonnen met Tiny Tina's Wonderland, leuke game! Destijds met veel zin aan Borderlands 2 begonnen maar die was toch veel minder dan deel 1, na 10 uur ben ik afgehaakt. Maar Tiny Tina's Wonderland is tot nu wel erg leuk, Borderlands 2 gameplay maar met betere humor. En het idee dat je een tabletop rpg speelt is leuk gevonden.

Game is gratis te spelen via PS+ extra collection.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 26-03-2024 21:41 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Chaoss schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:06:
Vd week begonnen met Tiny Tina's Wonderland, leuke game! Destijds met veel zin aan Borderlands 2 begonnen maar die was toch veel minder dan deel 1, na 10 uur ben ik afgehaakt. Maar Tiny Tina's Wonderland is tot nu wel erg leuk, Borderlands 2 gameplay maar met betere humor. En het idee dat je een tabletop rpg speelt is leuk gevonden.

Game is gratis te spelen via PS+ extra collection.
Klopt, ook al wel wat uurtjes in de game zitten. Speelt lekker weg, leuke setting en de table top is leuk bedacht inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:00:
[...]

Als je die games in die tijd wilt uitspelen ben je echt aan het rushen hoor.

Ik vind namelijk de meeste oude games veel beter dan die van nu. Want die van nu zitten vol met filler content die niks met de game te maken hebben. Net zoals bij rebirth, al die ubisoft torens die je moet unlocken etc. Zo kan je wel een game enorm lang maken. Maar maakt het hem ook echt leuk?

Dat soort onzin had je vroeger gewoon veel minder.
Die ubisoft formule vond ik best leuk gevonden in het begin. Het is gewoon jammer dat ze dat al meer dan 10 praktisch hetzelfde doen.

Vroeger had ik een veel langere perceptie van de tijd die een game duurde dan het daadwerkelijk zou moeten kosten om de game uit te spelen. Vroeger waren games voor mij praktisch onuitspeelbaar. Dat heeft er puur mee te maken dat ik gewoon te jong was. Ik heb letterlijk jaren gedaan om Zelda OoT en Majora's Mask uit te spelen. Toen was ik een jaartje of 12-13 ofzo. Er staat 30uur voor die games. Ik heb er denk ik wel 1000 uur over gedaan. In het NES/SNES tijdperk heb ik denk ik geen enkele game echt uitgespeeld. Toen was ik tussen de 6 en 10 jaar toen ik daar op speelde. Ik speelde mario bros 2 en 3 en later mario world en superstar soccer. Dat is letterlijk het enige wat ik jaren lang achter elkaar speelde. Scheelt ook wel dat walkthroughs toen eigenlijk niet bestonden. Je had wel hardcopy walkthroughs in die tijd, maar dat had ik allemaal niet.

Was wel lekker goedkoop gamen, ook al waren die games echt ranzig duur. Zelda was denk ik 169 gulden op de N64. Die mario games op de NES en SNES waren ook 129 gulden ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 27-03-2024 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zapato schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:17:
[...]

PacMan voor de Atari 2600 had er zelfs 2, toen geen internet en dus ook geen patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
kazuka schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:46:
Vrijdag komt de Stellar Blade demo uit, die eerder al per ongeluk tijdelijk te downloaden was.

[YouTube: Stellar Blade - Demo Teaser | PS5 Games]
Doet me qua muziek (en character) een beetje denken aan Nier Automata. En qua gameplay aan Devil May Cry.

Maker Shift Up heb ik nooit van gehoord. Maar heb wat previews gelezen van de demo. En lees eigenlijk alleen maar positieve dingen. Dus ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Sefaex schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:18:
[...]

Doet me qua muziek (en character) een beetje denken aan Nier Automata. En qua gameplay aan Devil May Cry.

Maker Shift Up heb ik nooit van gehoord. Maar heb wat previews gelezen van de demo. En lees eigenlijk alleen maar positieve dingen. Dus ben erg benieuwd
Dit is ook Shift Up's eerste echte AAA console game, ze zijn normaliter een dev die gacha games maakt voor PC en mobile. Het ziet er goed uit (hoewel de outfits van het hoofdpersonage een beetje over the top zijn wat mij betreft :P ) maar wel even afwachten hoe het gaat uitpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:16:
[...]
Die ubisoft formule vond ik best leuk gevonden in het begin. Het is gewoon jammer dat ze dat al meer dan 10 praktisch hetzelfde doen.
En toch heb ik mij hartstikke goed vermaakt met een Origins, Odyssey en FC6. Origineel zijn ze zeker niet maar het speelt gewoon zo lekker weg in een mooie wereld. De eindes haal ik meestal niet maar dat boeit mij niet in dit soort games. Ook zonder uit te spelen haal je er heel wat uren uit. :)
Ik heb best weer eens zin in volgende AC game van het formaat van Origins/Odyssey. Uiteraard wel met verbeteringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:54:
[...]

En toch heb ik mij hartstikke goed vermaakt met een Origins, Odyssey en FC6. Origineel zijn ze zeker niet maar het speelt gewoon zo lekker weg in een mooie wereld. De eindes haal ik meestal niet maar dat boeit mij niet in dit soort games. Ook zonder uit te spelen haal je er heel wat uren uit. :)
Ik heb best weer eens zin in volgende AC game van het formaat van Origins/Odyssey. Uiteraard wel met verbeteringen.
Eens hoor. Origins en Odyssey vond ik echt heel tof. FC6 vond ik dan weer niet geslaagd.
Overigens vind ik AC Mirage ook lekker wegspelen momenteel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 12-09 18:33
@Verwijderd genoeg N64/PS1 games met slechte framerate. Ook zie je bij 16bit wel grafische glitches in sommige games waar paar frames karakter sprites verdwijnen. Street fighter heeft standaard slowdowns... Verschil is dat je toen geen andere optie had, dus accepteerde dat eerder. Nu zie je dat door de patches ook dat het beter kan dus wil je het ook eerder.

Nu snap ik wel dat de immersie van moderne games veel hoger is waardoor de pop in in DD2 veel vervelender overkomt als die verdwijnende sprites, maar ook acceptatie lijkt bij een deel van de gamers (al dan niet terecht) veel lager te liggen. Nu is mijn backlog sowieso veel te groot om games day one te gaan spelen, dus voor mij persoonlijk zijn de meeste games wel gefixed. Maar zelfs dan zou ik dan veel games met grafische glitches en framerate issues prima kunnen spelen, mits de gameplay, gamewereld en verhaal interessant genoeg is. Ik heb vroeger GTA4 op mijn single core PC gespeeld, ik was blij met texture pop-in want dat betekende dat de texture wel geladen was :D. Gewoon uitgespeeld en genoten haha.

Ik wil overigens niet stellen dat we dingen maar moeten accepteren ofzo. Maar iedereen moet voor zichzelf afvragen of de game het waard is. Stem met je portemonnee en koop sowieso games niet op day 1, tenzij je specifiek de developper gewoon wil steunen. Heb dit met sommige games gedaan, kleinere studio's in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:00:
[...]

Eens hoor. Origins en Odyssey vond ik echt heel tof. FC6 vond ik dan weer niet geslaagd.
Overigens vind ik AC Mirage ook lekker wegspelen momenteel :)
Mirage heb ik mij ook goed mee vermaakt. Twijfelde over de game maar hij was kort genoeg voor een maandje Ubi + en dat was 'ie dik waard. Lekker alles in stealth kunnen doen vind ik heerlijk. Ik wil meer stealth games zien verschijnen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:11:
[...]

Mirage heb ik mij ook goed mee vermaakt. Twijfelde over de game maar hij was kort genoeg voor een maandje Ubi + en dat was 'ie dik waard. Lekker alles in stealth kunnen doen vind ik heerlijk. Ik wil meer stealth games zien verschijnen! :P
Dat vind ik ook erg leuk. Hopelijk komt er nog eens een nieuwe splinter cell of remake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
cold_as_ijs schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:00:
@Verwijderd genoeg N64/PS1 games met slechte framerate.
Zeer veel games op de N64 draaien op 10-20fps. Maakte niks uit als klein jongetje. Honderden uren Perfect Dark gespeeld. Die game draaide echt als een natte krant (15 fps ofzo), maar wat was dat een vette game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:19:
[...]

Zeer veel games op de N64 draaien op 10-20fps. Maakte niks uit als klein jongetje. Honderden uren Perfect Dark gespeeld. Die game draaide echt als een natte krant (15 fps ofzo), maar wat was dat een vette game.
We wisten toen ook niet beter, je deed je Philips Super ULTRA Mega Multi Color mono TV aan, cassette er in, spelcomputer aan en gamen maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:19:
[...]

Scheelde wel enorm dat je toen op een crt speelde, een crt heeft geen inputlag t.o.v. een lcd. Op een snes of een N64 had je een inputlag van 60ms, t.o.v. 100 tot 150ms nu. Dus dat compenseert een hoop dat de games op een lagere fps draaien.

20fps op een crt is niet te vergelijken met een moderne tv. Bij een moderne tv zijn er zoveel variabelen, het beeld moet altijd geupscaled worden naar de native resolutie van de tv zelf. Aangezien de tv maar 1 resolutie aan kan. De verwerking van de graphics door een console duurt tegenwoordig veel langer door de complexere berekeningen.

Je kan dus 20fps op een oude console i.c.m. een crt niet vergelijken met een huidige console en een lcd/oled.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2024 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:59:
[...]

Scheelde wel enorm dat je toen op een crt speelde, een crt heeft geen inputlag t.o.v. een lcd. Op een snes of een N64 had je een inputlag van 60ms, t.o.v. 100 tot 150ms nu. Dus dat compenseert een hoop dat de games op een lagere fps draaien.

20fps op een crt is niet te vergelijken met een moderne tv. Bij een moderne tv zijn er zoveel variabelen, het beeld moet altijd geupscaled worden naar de native resolutie van de tv zelf. Aangezien de tv maar 1 resolutie aan kan. De verwerking van de graphics door een console duurt tegenwoordig veel langer door de complexere berekeningen.

Je kan dus 20fps op een oude console i.c.m. een crt niet vergelijken met een huidige console en een lcd/oled.
De inputlag op een moderne OLED is toch ook zeer laag?
Vroeger had ik op de N64 echt wel door dat het soms net een diavoorstelling was, maar last had je daar dan niet van. Het was zoals het was, je wist ook niet beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:22:
[...]

De inputlag op een moderne OLED is toch ook zeer laag?
Vroeger had ik op de N64 echt wel door dat het soms net een diavoorstelling was, maar last had je daar dan niet van.
Inputlag zit niet alleen bij je tv. Je tv is maar een klein onderdeel van de inputlag. Een moderne lcd doet ongeveer 19ms, een oled ligt nog een stuk lager. Maar de complete inputlag vanaf input op je controller tot het op je beeld staat is bij huidige games tussen de 100 en 150ms. Bij oude consoles was dat 60ms, dat heeft te maken met de berekeningen die o.a. de cpu en gpu moeten doen.

Daarnaast gaat een crt heel anders om met fps dan een lcd of een oled. Sowieso is een oled niet aan te raden met 30fps of lager.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2024 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:08

R.G

Oke even stappenplan nodig xd

Psn plus ended.

Hoe haal je het voordeeligst nu psn plus?
Ik zie nu een aanbieding essential voor 71,99

Is Dan beste manier,
Psn tegoed halen
Dan essential te kopen voor 71,99

Zodat je ook stars krijgt voor tegoed opwaarderen en aankoop psn plus?

Of?

Je krijgt de fomo met de maandelijkse games lol 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:41
R.G schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:19:

Psn plus ended.

Is Dan beste manier,
Psn tegoed halen

Of?

Wil je deze maand met games nog claimen? Anders wacht je toch tot het einde van de game maand april. Kijken of er in de tussentijd een aanbieding komt? Dan kan je tot einde van april wachten met games claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Psn plus ended.

Is Dan beste manier,
Psn tegoed halen

Of?

€71,99 is geen aanbieding, dat is de reguliere prijs voor Essential. Eind mei / begin juni is altijd Days of Play, waar ongetwijfeld een aanbieding voorbij komt. Maar dan moet je dus nog wel eventjes geduld hebben.

En volgens mij krijg je geen stars voor tegoed opwaarderen en abonneren op PS+? Ik dacht dat je die alleen krijgt bij aanschaf van games. (en de maandelijkse campagnes).

[ Voor 11% gewijzigd door Raem op 27-03-2024 16:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:03

s0kkie

Cowabunga

Tussendoor ook FF7 Rebirth gedaan, maar eindelijk klaar met alle 6 TR games, ben nu wel even klaar met games dat 30+ uur duren :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6VGAUtS09pDI-pdgdgVLcwkPXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3tvdniRe1hstfGf4XLZ3cbbh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door s0kkie op 27-03-2024 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:34

DikkeBMW

Live '25

s0kkie schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:29:
Tussendoor ook FF7 Rebirth gedaan, maar eindelijk klaar met alle 6 TR games, ben nu wel even klaar met games dat 30+ uur duren :p
[Afbeelding]
Geen ambities voor de Platinums? Was wel benieuwd hoe lastig die echt waren ;)

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

DikkeBMW schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:53:
[...]

Geen ambities voor de Platinums? Was wel benieuwd hoe lastig die echt waren ;)
De PS5 versie heeft helaas geen platinums, gek genoeg de PS4 wel, als ze te doen zijn ga ik er normaal gesproken wel voor, maar er zaten hier sowieso een aantal lastige tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:34

DikkeBMW

Live '25

s0kkie schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:08:
[...]

De PS5 versie heeft helaas geen platinums, gek genoeg de PS4 wel, als ze te doen zijn ga ik er normaal gesproken wel voor, maar er zaten hier sowieso een aantal lastige tussen.
Heb idd eens zitten lezen en ik zie het ja. Wat vreemd joh. Benieuwd wat daar de reden achter is en of het nog ooit verandert.

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:41
DikkeBMW schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 23:22:
[...]

Heb idd eens zitten lezen en ik zie het ja. Wat vreemd joh. Benieuwd wat daar de reden achter is en of het nog ooit verandert.
Ik las ooit een reactie van iemand op playsense (dus hoe betrouwbaar is dat) dat het komt doordat het een collectie is. De ps5 werkt qua trophies net wat anders met ps5 games, collecties werken dan niet met aparte platinums per game. Daarom heeft uncharted legacy of thieves collection er maar 1. Maar goed zoals ik zei niet mijn eigen kennis, en ken alleen de ps5 versie van die uncharted collectie, miss heeft de ps4 variant wel twee platinums.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:57
Heb nu zo’n 3 uurtjes in Rise of the Ronin zitten en vermaak me er prima mee. Begrijp eigenlijk niet waarom hier nog geen apart topic van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

NokiaFan schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:28:
Heb nu zo’n 3 uurtjes in Rise of the Ronin zitten en vermaak me er prima mee. Begrijp eigenlijk niet waarom hier nog geen apart topic van is.
Wil hier ook nog wel eens een keer aan beginnen, hoewel de Nioh games me nooit echt aan hebben gesproken. Maar de timing van de release is wat ongelukkig. Veel te veel uren in Helldivers gestopt waardoor ik nog niet eens begonnen ben met FF7 Rebirth, ook omdat ik perse de Yuffie DLC van Remake eerst wilde doorlopen :P

En dan komt volgende maand Stellar Blade ook nog uit, dus Ronin wordt het waarschijnlijk pas ergens van de zomer als de storm aan nieuwe releases een beetje is gaan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex

Psn plus ended.

Is Dan beste manier,
Psn tegoed halen

Of?

Dit is niet voor iedereen haalbaar.

Maar mijn tip is altijd om rond (of op) Black Friday te verlengen.
Mijn PS+ verloopt altijd op 25 november. Er is in die periode altijd wel een mooie deal om te verlengen.

P.S. Zelfde geldt idd voor Days of Play.
Maar op welke dag dat precies valt weet ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
Mee eens, fantastische game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Sefaex schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:02:
[...]

Dit is niet voor iedereen haalbaar.

Maar mijn tip is altijd om rond (of op) Black Friday te verlengen.
Mijn PS+ verloopt altijd op 25 november. Er is in die periode altijd wel een mooie deal om te verlengen.

P.S. Zelfde geldt idd voor Days of Play.
Maar op welke dag dat precies valt weet ik niet.
Meestal de eerste twee weken van juni :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Rise of the Ronin is tof zeg. Een soort mix van Sekiro (perfecte parry), Nioh (combat) en Ghost of Tsushima.

Vooralsnog wel wat makkelijker dan die games maar desalniettemin erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Performance is wel wat matig helaas. Veel stutters en popin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Is het bekend hoelaat de demo van Stellar Ass Blade uitkomt vandaag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

FMS schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:41:
15.00 CET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Ben nu de demo aan het downloaden. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Oke, i'm sold.
Speelt erg lekker. Sound en graphics zijn ook top notch.

Zie dat hij nergens voor minder dan €70 te koop is. En aangezien het om een onbekende ontwikkelaar gaat. Ga ik hem niet pre-orderen.

Maar als de reviews solid zijn haal ik hem zeker op day 1. Komt de komende tijd toch weinig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
je kan er bijvoorbeeld eentje maken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
Voor de liefhebbers, de nieuwe Let's Talk Playstation is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 14:00
Sefaex schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:28:
Oke, i'm sold.
Speelt erg lekker. Sound en graphics zijn ook top notch.

Zie dat hij nergens voor minder dan €70 te koop is. En aangezien het om een onbekende ontwikkelaar gaat. Ga ik hem niet pre-orderen.

Maar als de reviews solid zijn haal ik hem zeker op day 1. Komt de komende tijd toch weinig uit.
Precies. De demo was echt nice. Goeie graphics/sound en de gameplay was ook lekker vloeiend. Die laatste bossfight was ook wel pittig maar niet onmogelijk ofzo. Ik vermoed dat als je meer skills tot je beschikking krijgt de game wat makkelijker wordt.

Ik hou deze in de gaten maar ga hem niet day one blind kopen (of toch wel haha)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
FMS schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:41:
Stellar Ass indeed.

Voor jou op de grond ligt er een vriendelijk team dood te gaan. Wat doet het spel: Tijd voor een titty shot _O-

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 29-03-2024 21:08 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 117 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties