Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-05 18:35
O balen! Hopelijk dan later deze week weer op voorraad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:55
Raem schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:11:
[...]

Zeker een koopje. Alleen helaas niet online te bestellen en volgens de website ook in geen enkele winkel op voorraad.
Ja dat is inderdaad jammer weer

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

G_Dragon schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:56:
Mooie vergelijkig tussen hoe het was en de remaster, waarin bij ons het water er als groot min punt eruit komt. Het is te helder geworden, je kijk nooit direct naar de bodem.

[YouTube: Horizon Zero Dawn Original vs Remastered - Comparison of Details - Physics - Graphics Comparison]
Even over first world problems klagen. Het is toch treurig dat we 34 remasters en remakes krijgen van spellen als The Last of Us en ALLES wat Horizon heet, maar dat spellen als Bloodborne en Red Dead Redemption 2 (2 enorme publiekslievelingen) gewoon als een vergeten kamerplant in de hoek staan te verdorren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:49

Superkiwi

Hoi doei

Anoniem: 1456976 schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:18:
[...]
Even over first world problems klagen. Het is toch treurig dat we 34 remasters en remakes krijgen van spellen als The Last of Us en ALLES wat Horizon heet, maar dat spellen als Bloodborne en Red Dead Redemption 2 (2 enorme publiekslievelingen) gewoon als een vergeten kamerplant in de hoek staan te verdorren.
Voor de oudere gamers voelen die remasters inderdaad veelal als overbodig. En waarom ze dan de pareltjes die jij noemt juist niét doen is mij ook een raadsel. Voor de jongere generatie gamers ben ik echter heel blij, op deze manier kunnen zij op de beste manier kennis maken met de games waaraan wij zoveel plezier beleefd hebben.

Hetzelfde met remakes van oude films zoals bv Ghostbusters. Niet per se mijn cup of tea maar dat mijn neefje van 9 nu kennis kan maken met de Ghostbusters vind ik geweldig. Want ik zie hem niet snel het origineel uit '84 gaan kijken, dat is voor zo'n menneke wat een jaren '50 film voor mij is.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Superkiwi schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:40:
[...]

Hetzelfde met remakes van oude films zoals bv Ghostbusters. Niet per se mijn cup of tea maar dat mijn neefje van 9 nu kennis kan maken met de Ghostbusters vind ik geweldig. Want ik zie hem niet snel het origineel uit '84 gaan kijken, dat is voor zo'n menneke wat een jaren '50 film voor mij is.
Als mijn neefje liever een remake van Citizen Kane zou willen zien dan het origineel uit 1941 dan onterf ik hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1456976 schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:18:
[...]

Ben het met je eens hoor. Maar ben bang dat het publiek dat om Bloodborne vraagt kleiner is dan het publiek wat Sony aanspreekt met de huidige remasters. (aanname, niet gebaseerd op cijfers).

Je ziet ook dat veel van de huidige remasters samenhangen met een tv-show of film, dus dat ze een groter publiek proberen aan te spreken. Al is die van Horizon volgens mij geannuleerd? Maar wellicht dat de Lego game er ook wel wat mee te maken heeft gehad dat er een Horizon remaster is gekomen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-05 14:36
Op deze link staat:
PlayStation Plus-functies die je kunt delen:
  • Gedownloade games die met PlayStation Plus-korting zijn gekocht.
PlayStation Plus-features die niet kunnen worden gedeeld:
  • PlayStation Plus-games op een ander account inwisselen.
Wat wordt bedoeld met het inwisselen van games? Is dit het overdragen van een game van de ene naar de andere account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomovich schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:55:
[...]

Op deze link staat:

[...]

Wat wordt bedoeld met het inwisselen van games? Is dit het overdragen van een game van de ene naar de andere account?
Iedere maand zijn er 3 games die je gratis kunt claimen / koppelen aan je account. Je hebt dan toegang tot deze games zolang je een abonnement hebt. Dit kan alleen met het account waarop PS+ is afgesloten. Andere accounts kunnen de games vervolgens wel spelen, maar je moet ze dus met het hoofdaccount claimen.

Ik denk dat dat vertaling niet helemaal goed is gedaan en het woord "inwisselen" voor verwarring zorgt.

De originele Engelse tekst is:
Redeeming PlayStation Plus games on another account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 1456976 schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:47:
[...]

Als mijn neefje liever een remake van Citizen Kane zou willen zien dan het origineel uit 1941 dan onterf ik hem.
Gelukkig ben ik geen familie dan, ik zal niet eens een film uit 1941 willen zien :+ .
Ik heb al moeite met de originele Star trek, The next generation prima. Maar het origineel van 1966 nee dat kan ik echt niet aanzien haha.
Terwijl ik James Bond Dr, No 1962 wel prima kan kijken(Zaterdag toevallig gedaan), maar goed, dat is weer een ander soort film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:32
koboy schreef op zondag 24 november 2024 @ 11:05:
[...]

Ik denk dat je het beste het volgende stappenplan kunt volgen:
1. PSN account maken voor jezelf. Wordt je volgens mij bij de installatie ook om gevraagd.
2. Voor 2 december een PS+ essential abonnement afsluiten met korting op je eigen account
3. Voor iedereen die online wil gamen een PSN account aanmaken. Let op met de geboortedatum: online gamen mag van Sony vanaf 7, en misschien wil je dat ze iets eerder 12/18+ games kunnen spelen. Wijzigen van de geboortedatum achteraf is lastig.

Op deze manier kan iedereen online spelen, gebruik makend van jouw online gamen abonnement.

Wat betreft je voorbeeld van de race-game: het betreffende spel moet split screen 2 player functies hebben, anders heb je een tweede PS5/4 en misschien ook een tweede OS+ abbo nodig...... Dit is dus nogal afhankelijk van het spel.

Het PS+ essential abonnement bestaat uit twee delen: online gamen en maandelijkse games (3) en aanbiedingen. Het online gamen is beschikbaar voor iedereen op het apparaat, de maandelijkse games en aanbiedingen kunnen alleen door de abonnement houder verzilverd worden in de store. Na installatie van bijvoorbeeld een maandelijkse game is deze week voor iedereen op het apparaat beschikbaar.
De duurdere PS+ abonnementen voegen een bibliotheek van games toe, waar wel wisselingen in plaats vinden net als bij bijvoorbeeld Netflix.
Belangrijke toevoeging, de niet Playstation Plus Essential accounts, daarvan worden de save games niet opgeslagen in de cloud en op een eventueel tweede PlayStation 5 kunnen ze de online games van het PlayStation Plus Essential account niet spelen (Of je moet telkens van Primary PlayStation 5 wisselen).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 19:35
G_Dragon schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:56:
Mooie vergelijkig tussen hoe het was en de remaster, waarin bij ons het water er als groot min punt eruit komt. Het is te helder geworden, je kijk nooit direct naar de bodem.

[YouTube: Horizon Zero Dawn Original vs Remastered - Comparison of Details - Physics - Graphics Comparison]
In de originele versie was het water echt niet om aan te gluren. In de remaster is het nog steeds niet top, terwijl het water er in Death Stranding (zelfde engine) er een stuk beter uitziet.

Het mooie is dat in mijn beleving het origineel er als de remaster uit zag. Forbidden West vond ik dan ook geen hele grote upgrade. Het zag er beter uit, maar niet veel. Als je dit dan zo naast elkaar ziet is het verschil toch nog best groot.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-05 15:32
Hulleman schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:05:
[...]

In de originele versie was het water echt niet om aan te gluren. In de remaster is het nog steeds niet top, terwijl het water er in Death Stranding (zelfde engine) er een stuk beter uitziet.

Het mooie is dat in mijn beleving het origineel er als de remaster uit zag. Forbidden West vond ik dan ook geen hele grote upgrade. Het zag er beter uit, maar niet veel. Als je dit dan zo naast elkaar ziet is het verschil toch nog best groot.
Water algemeen blijft een ding. Wukong b.v. Beekjes, vijvertjes zien er top uit, prachtig. Heel mooi. Maar om sommige watervallen (met opspattend water) moet ik soms lachen. Ik keek echt met verbazing zo van, waar kijk ik eigenlijk naar. Zag er heel maf uit. 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:49
Morgen komt mijn PS5 Pro ook binnen. Wel een vraagje wat betreft opgeslagen data. Ik heb natuurlijk ps plus abbonnement dus voor mij is het gewoon data uploaden, downloaden en klaar. Maar mijn vrouw heeft ook een account maar deze kan niet uploaden omdat ze zelf geen abonnement heeft. Als ik dan met de ps5 pro een data transfer doe, heeft zij dan ook al haar opgeslagen data enzo terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 07:37
Blokkie90 schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:01:
Morgen komt mijn PS5 Pro ook binnen. Wel een vraagje wat betreft opgeslagen data. Ik heb natuurlijk ps plus abbonnement dus voor mij is het gewoon data uploaden, downloaden en klaar. Maar mijn vrouw heeft ook een account maar deze kan niet uploaden omdat ze zelf geen abonnement heeft. Als ik dan met de ps5 pro een data transfer doe, heeft zij dan ook al haar opgeslagen data enzo terug?
Als ze geen toegang heeft tot je ps plus voordelen zal je manueel moeten een backup maken met een USB stick.

Settings > System > System Software > Back Up and Restore > Back Up Your PS5

Daar zou je dan moeten kunnen kiezen welke savegames je mee wil overbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
DenHond schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:32:
[...]

Als ze geen toegang heeft tot je ps plus voordelen zal je manueel moeten een backup maken met een USB stick.

Ok goed, dan proberen we dat morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
DenHond schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:32:
[...]

Gaat dat niet mee met een initiële setup van een nieuwe console?

Moet binnenkort van een PS4 naar PS5 migreren. Had zelf gehoopt dat alle gebruikers met die initiële setup wel over zouden gaan.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:51

koboy

Heb een idee voor een icon

Jan_V schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:25:
[...]

Gaat dat niet mee met een initiële setup van een nieuwe console?

Moet binnenkort van een PS4 naar PS5 migreren. Had zelf gehoopt dat alle gebruikers met die initiële setup wel over zouden gaan.
En ik kan bevestigen dat dat gebeurt. Alle Minecraft werelden van mijn dochter kwamen keurig over.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:21
Superkiwi schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:40:
[...]

Voor de oudere gamers voelen die remasters inderdaad veelal als overbodig. En waarom ze dan de pareltjes die jij noemt juist niét doen is mij ook een raadsel. Voor de jongere generatie gamers ben ik echter heel blij, op deze manier kunnen zij op de beste manier kennis maken met de games waaraan wij zoveel plezier beleefd hebben.

Remaster / Remake van Red dead redemption 2 is voor mij een instabuy. Dit soort spellen zoals RDR / Tomb Raider / Uncharted / LOU 1 & 2 zijn de spellen waar ik van hou.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik denk dat Sony echt wel beseft hoe luid de vraag is naar een Bloodborne remaster of remake maar ik denk dat ze wachten tot het voor hun juiste moment. Ding is ook dat een remaster voor een Horizon of TLOU eenvoudiger is te realiseren met allemaal in-house tech. Bloodborne is een samenwerking van Japan Studio en From Software. Eerstgenoemde heeft Sony opgeheven en From moet maar tijd en zin hebben om hier hun hulp aan te verlenen.

Bluepoint lijkt me de beste optie voor een remake, dat ze dat kunnen hebben ze laten zien met de Demons Souls remake. Het zou wel in het plaatje passen als het een PS6 launch titel wordt. En mocht de aankoop van Kadokawa door Sony doorgaan komen dingen wellicht in een stroomversnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
koboy schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:31:
[...]

En ik kan bevestigen dat dat gebeurt. Alle Minecraft werelden van mijn dochter kwamen keurig over.
Dus kan toch via data transfer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Jumpman schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:53:
[...]

Belangrijke toevoeging, de niet Playstation Plus Essential accounts, daarvan worden de save games niet opgeslagen in de cloud en op een eventueel tweede PlayStation 5 kunnen ze de online games van het PlayStation Plus Essential account niet spelen (Of je moet telkens van Primary PlayStation 5 wisselen).
En wat als ik een kinderaccount onder mijn PSN account aanmaak. Worden de save games dan wel opgeslagen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy

koboy

Blokkie90 schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:24:
[...]

Dus kan toch via data transfer dan?
Inderdaad. De data transfer van de initiële setup zet ALLES over. Dus ook alle geïnstalleerde games, instellingen, accounts, etc.
Kost een flinke tijd, dus zorg er voor dat er geen nutteloze zooi meer op de PS4 staat, en verbind ze allebei met dezelfde gigabit switch/router als het kan. Als eerste worden de account instellingen en saves gedaan, dus daarna kun je de nieuwe PS5 leger gaan gebruiken terwijl de game data op de achtergrond wordt overgepompt.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy

koboy

Tomovich schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:22:
[...]

En wat als ik een kinderaccount onder mijn PSN account aanmaak. Worden de save games dan wel opgeslagen?
Wat @Jumpman bedoelt is dat alleen de save games van een PS+ abonnement eigenaar in de cloud worden gekopieerd. Van de vorige accounts (kind of niet) blijven de save games alleen lokaal op het apparaat staan. Zolang je niet heen en weer wisselt tussen meerdere apparaten maakt dit niet zo veel uit aangezien je als je dat wilt een backup naar USB kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Ik ben er nog niet helemaal over uit als ik nu een kinderaccount wil opzetten of een gewone account voor mijn zoon met een valse geboortedatum.
Kan ik beperkingen opleggen aan een gewone account of kan dit enkel vanuit de familieaccount?

Ik wil zelf kunnen beslissen welke spellen mijn zoon al dan niet mag spelen. Als blijkt dat hij een bepaald spel niet kan spelen doordat het een kinderaccount is (maar wel van ons mag), kan ik mij de ontgoocheling al inbeelden. Zeker als vrienden van hem dan wel kunnen/mogen spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy

koboy

Tomovich schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:56:
Ik ben er nog niet helemaal over uit als ik nu een kinderaccount wil opzetten of een gewone account voor mijn zoon met een valse geboortedatum.
Kan ik beperkingen opleggen aan een gewone account of kan dit enkel vanuit de familieaccount?

Ik wil zelf kunnen beslissen welke spellen mijn zoon al dan niet mag spelen. Als blijkt dat hij een bepaald spel niet kan spelen doordat het een kinderaccount is (maar wel van ons mag), kan ik mij de ontgoocheling al inbeelden. Zeker als vrienden van hem dan wel kunnen/mogen spelen.
Als je controle wilt over wat je zoon speelt kan dat alleen door gebruik te maken van de parental controls. Hiervoor moet je dus een kinder account maken. Dit kan nog steeds met een valse geboortedatum......
Ik zou zelf de leeftijd niet te veel "verhogen" en uitgaan van 13+ ofzo. Zodra het account 18 wordt vervallen de parental controls dacht ik.
Een extra volwassenen account met wachtwoord is in geval van nodig zo aangemaakt mocht een specifieke game niet mogen omdat het 16 of 18 plus is. Een ik vermoed dat je op dat moment die extra controle met een wachtwoord wel wilt hebben >:)

Edit: een boel woorden waar een voorbeeldje duidelijker is. GTA5 heeft een 18+ classificatie. Nou weet ik dat er legio kinderen zijn van 12/13 die dit helemaal zelfstandig mogen spelen......
Aangezien je controle wilt hebben over wat je zoon speelt krijg ik het gevoel dat dit bij jou niet zo is..... Je zoon is 10 toch? Als je zijn "PlayStation leeftijd/geboortedatum" op 13 zet heb je volgens mij zo goed als alles in zijn huidige wensen te pakken, in elk geval zaken als Fortnite, maar duurt het nog 5 jaar voor hij aan zaken als GTA en assassin's creed kan beginnen op zijn eigen account. Eventueel kun je hem dit soort games (begeleid) laten spelen onder je eigen (tweede) account.

[ Voor 21% gewijzigd door koboy op 25-11-2024 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Laatst online: 09-05 07:37

Gemakkelijkshalve zou ik voor mezelf een account maken die mijn kind dan mag gebruiken. Als hij/zij later oud genoeg is, zal er wel al een playstation 6 of 7 zijn, die hij dan kan voorzien van zijn eigen account als hij dat echt wil...

Wat Sony wil dat je doet, en na wat opzoekwerk heb ik er nog steeds een hoop vragen over, is dat je als ouder een account aanmaakt en deze als familiebeheerder instelt. Dan kan je daarna een kinderaccount opzetten, die ook van alle aankopen en ps+ abonnementen kan genieten die de familiebeheerder heeft aangeschaft.
Maar ik kan hierbij geen duidelijk antwoord vinden of dit kinderaccount dan ook online kan spelen mits toestemming van de ouder (want Sony hanteert hiervoor een minimumleeftijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
maussert schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 23:15:
[...]

Je kunt ook 1 PSN account maken als volwassene en daar al je aankopen aan koppelen en voor je kinderen een lokaal account op de PS5 maken. Ook dan kunnen ze gewoon de games spelen die jij met je PSN account geïnstalleerd hebt. Zo doe ik dat ook met mijn dochter (7). Zou niet weten waarom ze nu al een PSN account moet hebben. Lokaal account is toch wat anoniemer.
Kan ze dan met zo een lokale gebruiker ook online spelen? En worden de games opgeslagen? Kunnen de vorderingen later overgedragen worden naar een PSN account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomovich schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:39:
[...]

Kan ze dan met zo een lokale gebruiker ook online spelen? En worden de games opgeslagen? Kunnen de vorderingen later overgedragen worden naar een PSN account?
Nee, je hebt altijd een PSN account nodig om online te kunnen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Raem schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:02:
[...]

Nee, je hebt altijd een PSN account nodig om online te kunnen gamen.
Als lokale gebruiker onder iemand met een PlayStation Plus Essential (of hoger) op dezelfde PlayStation kan je wel online spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jumpman schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:07:
[...]

Als lokale gebruiker onder iemand met een PlayStation Plus Essential (of hoger) op dezelfde PlayStation kan je wel online spelen.
Niet zonder PSN account toch?. Je hoeft geen PS+ af te sluiten inderdaad, maar je hebt wel nog steeds een (gratis) PSN acocunt nodig dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 19:25
mooste schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:36:
Ik kon net geen foto's posten maar nu lukt het wel blijkbaar. Met mobiel kan het blijkbaar niet?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat zijn 3 hele mooie en zeldzame consoles! :o

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:07:
[...]
Zoals @Raem zegt ben ik toch ook vrij zeker dat je een PSN account moet hebben. Je moet online toch op een bepaalde manier uniek geïdentificeerd kunnen worden, nl met je PSN name ?
Dat staat los van de vereiste voor PS+ die nodig is voor online gaming, maar niet alle games hebben die vereiste (bvb Fortnite, Fall Guys...). Maar dat is dus iets dat kan gedeeld worden op de console (dus maar 1 PS+ nodig in een huishouden).

[ Voor 7% gewijzigd door Twixie op 26-11-2024 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Ah, okay. Jullie bedoelen lokale gebruiker zonder een PlayStation account. Dan kan je niet online inderdaad. Ik bedoel een gebruiker zonder PlayStation Plus, my bad.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 26-11-2024 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Dat account/PS+ enz is ook een ding. Zonder + kun je niets met de PS5 gamedata. PS4 data kun je netjes op een USB stick zetten als je het wilt meenemen. Helaas kan dat niet met PS5 data. Het beste dan is tijdelijk 1 maand + nemen en zo de data meenemen. Dat is de makkelijkste manier denk ik. Ik ben thuis eigenlijk de enige gebruiker. Kids zitten er sporadisch op en als mijn dochter wat doet is het toch SIMS. (PS4) Dat heb ik dus kunnen overzetten. Maar dit is wel problematisch als je 2 consoles hebt. Dat is de reden dat ik de OG maar verkocht heb en niet aan mijn dochter heb gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Shaker74 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:16:
Dat account/PS+ enz is ook een ding. Zonder + kun je niets met de PS5 gamedata. PS4 data kun je netjes op een USB stick zetten als je het wilt meenemen. Helaas kan dat niet met PS5 data. Het beste dan is tijdelijk 1 maand + nemen en zo de data meenemen. Dat is de makkelijkste manier denk ik. Ik ben thuis eigenlijk de enige gebruiker. Kids zitten er sporadisch op en als mijn dochter wat doet is het toch SIMS. (PS4) Dat heb ik dus kunnen overzetten. Maar dit is wel problematisch als je 2 consoles hebt. Dat is de reden dat ik de OG maar verkocht heb en niet aan mijn dochter heb gegeven.
Klopt en ze zijn behoorlijk snel met je data wissen. Stel je neemt één maand Plus Essential om je save games in de cloud te zetten ook als back up, binnen een jaar wissen ze je back up als je geen PlayStation Plus afneemt, lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 17:17
Jumpman schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:24:
[...]

Klopt en ze zijn behoorlijk snel met je data wissen. Stel je neemt één maand Plus Essential om je save games in de cloud te zetten ook als back up, binnen een jaar wissen ze je back up als je geen PlayStation Plus afneemt, lees ik.
Ik weet hoe snel ze daarmee zijn, maar ik had een half jaar geen PS Plus abonnement. Sinds gisteren weer een jaar genomen en alle data had ik nog. Ik mag hopen dat ze je wel eerst een bericht sturen voordat ze alles wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
bRuud83 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:29:
[...]

Ik weet hoe snel ze daarmee zijn, maar ik had een half jaar geen PS Plus abonnement. Sinds gisteren weer een jaar genomen en alle data had ik nog. Ik mag hopen dat ze je wel eerst een bericht sturen voordat ze alles wissen.
Hier ook denk 3 maanden geen plus gehad en nu weer genomen, savegames nog gewoon in cloud.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shaker74 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:16:
Dat account/PS+ enz is ook een ding. Zonder + kun je niets met de PS5 gamedata. PS4 data kun je netjes op een USB stick zetten als je het wilt meenemen. Helaas kan dat niet met PS5 data. Het beste dan is tijdelijk 1 maand + nemen en zo de data meenemen.
Meenemen? Dus je hebt het over het overzetten van bvb PS5 naar PS5 Pro ?
Dat is hier al zooo vaak aan bod gekomen. Daar heb je helemaal geen PS+ voor nodig. Het gemakkelijkste is Backup & Restore te gebruiken (onder System in Settings) om van de oude PS5 een backup te maken en die dan op je nieuwe systeem kunt Restoren. Dan heb je direct gewoon een nagenoeg identiek systeem, met alle profielen, die op hun beurt ook al hun saves hebben, enz...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spirit Fi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11:36
Amaze86 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:13:
[...]

Hier ook denk 3 maanden geen plus gehad en nu weer genomen, savegames nog gewoon in cloud.
Officieel blijven je saves zes maanden bewaard in de cloud na aflopen PS Plus. Ik heb zelf al meegemaakt dat ze na acht maanden nog beschikbaar waren in de cloud. Erg blij mee, nu heb ik al mijn saves kunnen terughalen nadat ik een tijdje geen console en PS Plus heb gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Nu online
Spirit Fi schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:15:
[...]

Officieel blijven je saves zes maanden bewaard in de cloud na aflopen PS Plus. Ik heb zelf al meegemaakt dat ze na acht maanden nog beschikbaar waren in de cloud. Erg blij mee, nu heb ik al mijn saves kunnen terughalen nadat ik een tijdje geen console en PS Plus heb gehad. :)
Oh wist dat niet, ja ik had express geen plus genomem nadat dien afliep net voor juni dacht ik. Jaarlijks kreeg ik een korting en niet opeens niet meer, wilde een tier lager en dat kon niet. Daarom gewacht op bf korting.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:54
Tomovich schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:39:
[...]

Ik weet niet of ze ook online kunnen spelen, ik gebruik het voor mijn dochter. We spelen meestal sackboy samen en op deze manier wordt de voortgang in het spel ook voor haar opgeslagen (ipv dat ze iedere keer als guest speelt). Dus dat werkt wel.

Wij spelen eigenlijk nooit online. Geen idee ook of je het kunt overdragen naar een PSN account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

maussert schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:47:
[...]

Ik weet niet of ze ook online kunnen spelen, ik gebruik het voor mijn dochter. We spelen meestal sackboy samen en op deze manier wordt de voortgang in het spel ook voor haar opgeslagen (ipv dat ze iedere keer als guest speelt). Dus dat werkt wel.

Wij spelen eigenlijk nooit online. Geen idee ook of je het kunt overdragen naar een PSN account.
Een lokaal account kun je achteraf een PSN account aan koppelen. In elk geval op de PS4, Zou me verbazen als dat op de PS5 niet meer kan.

Weet ook niet wat er moeilijk gedaan wordt met backups naar een NIEUWE PS5. Bij de initiële setup kun je een PS4 of PS5 aangeven waarvan dan een complete kopie wordt getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1925548

Ik heb momenteel rond de 40 uur in FF7 Rebirth zitten en het is een geweldige game. Het begint wel af en toe wat traag te voelen nu. Zo een punt dat een game iets heel anders zou moeten gaan doen voor de afwisseling of sowieso een andere gameplay loop heeft. Denk dat ik side stuff maar wat ga negeren om het vol te houden want weet niet of dat dit anders lukt. Of misschien even op de plank leggen.

Herkenbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomovich
koboy schreef op maandag 25 november 2024 @ 23:06:
[...]

Als je controle wilt over wat je zoon speelt kan dat alleen door gebruik te maken van de parental controls. Hiervoor moet je dus een kinder account maken. Dit kan nog steeds met een valse geboortedatum......
Ik zou zelf de leeftijd niet te veel "verhogen" en uitgaan van 13+ ofzo. Zodra het account 18 wordt vervallen de parental controls dacht ik.
Een extra volwassenen account met wachtwoord is in geval van nodig zo aangemaakt mocht een specifieke game niet mogen omdat het 16 of 18 plus is. Een ik vermoed dat je op dat moment die extra controle met een wachtwoord wel wilt hebben >:)

Edit: een boel woorden waar een voorbeeldje duidelijker is. GTA5 heeft een 18+ classificatie. Nou weet ik dat er legio kinderen zijn van 12/13 die dit helemaal zelfstandig mogen spelen......
Aangezien je controle wilt hebben over wat je zoon speelt krijg ik het gevoel dat dit bij jou niet zo is..... Je zoon is 10 toch? Als je zijn "PlayStation leeftijd/geboortedatum" op 13 zet heb je volgens mij zo goed als alles in zijn huidige wensen te pakken, in elk geval zaken als Fortnite, maar duurt het nog 5 jaar voor hij aan zaken als GTA en assassin's creed kan beginnen op zijn eigen account. Eventueel kun je hem dit soort games (begeleid) laten spelen onder je eigen (tweede) account.
Ik vind dit wel een goede tussenoplossing. Ik heb ook al het een en ander opgezocht en blijkbaar kan je later via een omweg je geboortedatum alsnog juist zetten mocht dat nodig zijn. Bedankt ook voor het duidelijke voorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tomovich schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:51:
[...]

Ik vind dit wel een goede tussenoplossing. Ik heb ook al het een en ander opgezocht en blijkbaar kan je later via een omweg je geboortedatum alsnog juist zetten mocht dat nodig zijn. Bedankt ook voor het duidelijke voorbeeld.
Sla de geboortedatum voor de zekerheid op. Wanneer je problemen hebt met het account kan hier om gevraagd worden wanneer je het account wilt herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-05 21:22
Je kan via familie beheer games toestaan die voor oudere kinderen zijn dan opgegeven.
Fortnite mag bv pas vanaf 12 maar mijn kinderen die jonger zijn spelen gewoon ondanks hun echte leeftijd ingevuld te hebben.
Wel voor alles een eigen e-mail gemaakt voor ze. Als ze oud genoeg zijn krijgen ze die wel inclusief we zodat ze hun gang kunnen gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 13:21
Ik heb inmiddels ook een PS5Pro gekocht bij bol.com. Door de berichten hier over de fan heb ik direct gekeken welke ik in de PS5 Pro heb zitten. In mijn geval is het een Delta fan.
Maar ik moet zeggen dat die van mij heel erg stil is ik hoor hem eigenlijk niet als ik voor mijn tv zit te gamen. De PS5Pro staat dan iets van 1,5 meter van mij vandaan. Ook geen storende bij geluiden (coil whine) hoorbaar vanaf die afstand. Mijn day one PS5 maakte meer geluid. Ik heb die van mij trouwens horizontaal liggen misschien maakt dat ook nog wat uit.

Ik ben er iig blij mee en heb me voor niets ongerust gemaakt over het geluid 😎

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:50
Ik heb gisteren meteen al m’n punten ingewisseld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_6_bbE5xyKsFn2toTtnqKowTFI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bsO3Q0Ikih8XNgs9mqLYXx5Z.png?f=fotoalbum_large

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
ZesBarkiePK schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:11:

[Afbeelding]
Fijn, de 5 euro is weer terug. Top.Meteen ingewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch apart dat er nog steeds verschil in zit. De €5,- optie is bij mij ook weer terug, maar ik heb ook nog steeds de €10,- optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 09-05 15:04
Mijn punten maar ingewisseld voor de DOOM1&2 collectie, even oldschool gamen binnenkort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Raem schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:09:
Toch apart dat er nog steeds verschil in zit. De €5,- optie is bij mij ook weer terug, maar ik heb ook nog steeds de €10,- optie.
Ja dat is toch vreemd, maar volgens mij is het systeem hartstikke brak. Dat heeft ook in m'n voordeel gewerkt, want op een of andere manier heb ik met 3750 punten 4x die 5 euro kunnen claimen, ik heb nu dan ook 20 euro PlayStation tegoed er bij.

Ik lees op Reddit dat dit ook bij andere is gebeurd.

Laat het in je voordeel werken.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Anoniem: 1925548 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:09:
Ik heb momenteel rond de 40 uur in FF7 Rebirth zitten en het is een geweldige game. Het begint wel af en toe wat traag te voelen nu. Zo een punt dat een game iets heel anders zou moeten gaan doen voor de afwisseling of sowieso een andere gameplay loop heeft. Denk dat ik side stuff maar wat ga negeren om het vol te houden want weet niet of dat dit anders lukt. Of misschien even op de plank leggen.

Herkenbaar?
Ik vind de 'open world' idd aardig repetetief 6x de 20 zelfde 'chadley' quests (6 Far Cry towers, 4 locatie life spring etc) in de 6 regios. (na 3 of 4 regio's heb je dat wel gezien)
die voelen meer als 'box-ticking'

Verhaal en side-quests etc vind ik allemaal wel top :)

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 27-11-2024 11:36 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-05 15:57
Ik ben weer terug naar de roots als het gaat om playstation vs Xbox. Heb nog wel een xbox s serie gekocht voor 222 euro bij ,omdat de zoon dit wilde ter vervanging van zijn xbox one. De andere wilde liefst een PS5 en uiteindelijk zou ik een xbox x serie weer gaan kopen (oude waterschade), maar geen enkele black friday aktie van Microsoft en ze zijn zelf duurder geworden en de PS5 juist een stuk goedkoper.

Ik heb uiteindelijk een ps5 slim en een disc edition gekocht en kwam er thuis achter dat ik betaald heb voor tweemaal een PS5 slim. De dame in Duitsland heeft dus tweemaal dezelfde code gescand en was 720 euro kwijt en dat had ik eerst niet door doordat we nog een LG oled tv hadden gekocht (zoon krijgt onze oude), extra controler, de games last of us remastered 2 en Fifa 24 en nog wat andere kleine dingen. Klein gelukje terwijl de doos van de disc edition iets dikker is?

De zoon met de xbox S stuurt deze retour, want hij wil alsnog een PS5 en vooruit en deze ga ik nog bij mediamarkt halen in Duitsland en is weer 25 minuten rijden. Hij moet wel mee :)

De laatste playstation die ik had was nog PS3 en PSP vita en ik gebruik zelfs nog de psp go die enorm klein is en makkelijk mee te nemen is :) Ik krijg er altijd bekijks van, want mensen vinden dat blijkbaar bijzonder.

Nu nog playstation online bestellen en zijn daar goede acties voor?

[ Voor 15% gewijzigd door Noresponse op 27-11-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 20:51
Ik heb even een vraag over de ps5 slim 30th. Ik heb deze op de kop kunnen tikken aangezien ik te laat was maar ik twijfel om deze misschien te ruilen met een pro. Is dit handig want ik twijfel of deze in waarde toeneemt.

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noresponse schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:28:
Ik ben weer terug naar de roots als het gaat om playstation vs Xbox. Heb nog wel een xbox s serie gekocht voor 222 euro bij ,omdat de zoon dit wilde ter vervanging van zijn xbox one. De andere wilde liefst een PS5 en uiteindelijk zou ik een xbox x serie weer gaan kopen (oude waterschade), maar geen enkele black friday aktie van Microsoft en ze zijn zelf duurder geworden en de PS5 juist een stuk goedkoper.

Ik heb uiteindelijk een ps5 slim en een disc edition gekocht en kwam er thuis achter dat ik betaald heb voor tweemaal een PS5 slim. De dame in Duitsland heeft dus tweemaal dezelfde code gescand en was 720 euro kwijt en dat had ik eerst niet door doordat we nog een LG oled tv hadden gekocht (zoon krijgt onze oude), extra controler, de games last of us remastered 2 en Fifa 24 en nog wat andere kleine dingen. Klein gelukje terwijl de doos van de disc edition iets dikker is?

De zoon met de xbox S stuurt deze retour, want hij wil alsnog een PS5 en vooruit en deze ga ik nog bij mediamarkt halen in Duitsland en is weer 25 minuten rijden. Hij moet wel mee :)

De laatste playstation die ik had was nog PS3 en PSP vita en ik gebruik zelfs nog de psp go die enorm klein is en makkelijk mee te nemen is :) Ik krijg er altijd bekijks van, want mensen vinden dat blijkbaar bijzonder.

Nu nog playstation online bestellen en zijn daar goede acties voor?
@Noresponse Zeker een gelukje. Enige nadeel is wel dat je nu geen aanspraak kan doen op garantie voor de disc versie, aangezien je daar geen factuur van hebt.

Heb je The Last of Us 1 wel gespeeld op de PS3 destijds? Anders eerst de PS5 remake spelen voor het verhaal. :)

En er zijn nu vanuit Sony kortingen op de PS+ abonnementen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Spirit Fi schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:15:
[...]

Mijn saves uit 2016-2019 kon ik vrijdag gewoon weer downloaden na 6 jaar afwezigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goed nieuws voor wie nog PlayStation Stars had die hij niet meer nuttig kon inwisselen. De cash rewards van €5 zijn blijkbaar terug.
Net op tijd bij mij want eind november gingen er een aantal Stars vervallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
sohus schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:04:
[...]

Mijn saves uit 2016-2019 kon ik vrijdag gewoon weer downloaden na 6 jaar afwezigheid.
Dan heb je geluk, ik las op Reddit mensen waar alles weg was binnen een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Raem schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:45:
[...]

@Noresponse Zeker een gelukje. Enige nadeel is wel dat je nu geen aanspraak kan doen op garantie voor de disc versie, aangezien je daar geen factuur van hebt.

Heb je The Last of Us 1 wel gespeeld op de PS3 destijds? Anders eerst de PS5 remake spelen voor het verhaal. :)

En er zijn nu vanuit Sony kortingen op de PS+ abonnementen.
Mischien anders toch nog een disc versie kopen of anders registreren bij SONY en dan rechtstreeks versturen.

Ik heb de last of us 1 wel gespeeld inderdaad net zoals uncharted of die met aliens en soldaten volgens mij was dat Resistance en natuurlijk kilzone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
wat is de ssd snelheid van de ps5 pro? kon het snel niet vinden op google.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 27-11-2024 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 19:35

[Afbeelding]
Vampire survivor is echt een parel

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:42:
Zelfde als de non-Pro zou ik denken. Vanwaar de vraag, want er is nu toch niet echt iets waar je je zorgen moet maken om de snelheid van de SSD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 13:19

Ace

Happy Happy Joy Joy

Farabi schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:42:
Hetzelfde als de andere PS5's. 5500MB/s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Twixie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:50:
[...]

Zelfde als de non-Pro zou ik denken. Vanwaar de vraag, want er is nu toch niet echt iets waar je je zorgen moet maken om de snelheid van de SSD ?
De PS5 pro is 200mb sneller als de standaard ps5 volgens reddit. Maar ik kon niet precies vinden wat de totale snelheid is? ik zie dat de XSX op de 2,4GB/s zit. Het is meer een weetje voor me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ace schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:50:
[...]

Hetzelfde als de andere PS5's. 5500MB/s.
zijn die krengen dus dubbel zo snel vergeleken met de xsx?

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 27-11-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 13:19

Ace

Happy Happy Joy Joy

Farabi schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:54:
[...]

zijn die krengen dus dubbel zo snel dan de ssd van een xsx?
Ja dat was toch 1 van de punten toen de PS5 werd aangekondigd. Dat super snelle laden van data (Ratchet werd als voorbeeld gebruikt toen).

Maar het zijn alleen maar de first party titels die er echt gebruik van maken qua gameplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1925548

[Afbeelding]
Bedankt voor het noemen hier want ik stopte met checken in de app. Ging er langzaam van uit dat het voorgoed verdwenen was. Hier ook enkel de €5 optie, kon dus mooi €25 binnenhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-05 23:21
Carlos0_0 schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:08:
[...]

Gelukkig ben ik geen familie dan, ik zal niet eens een film uit 1941 willen zien :+ .
Ik heb al moeite met de originele Star trek, The next generation prima. Maar het origineel van 1966 nee dat kan ik echt niet aanzien haha.
Terwijl ik James Bond Dr, No 1962 wel prima kan kijken(Zaterdag toevallig gedaan), maar goed, dat is weer een ander soort film.
Mee eens. Voor de tijd was Citizen Kane wellicht baanbrekend, maar tegenwoordig is het imo helemaal niet zo bijzonder. Evenals 2001 overigens... En dat zegt iemand die niet zoveel heeft met de veel te snelle pace van hedendaagse Marvel-films. Doe mij dan toch maar films uit de jaren '80/'90.

Dat gezegd hebbende: zaterdag ga ik mijn PS5 uit het Budbee-kluisje halen en dan uitpakken met kerst. Na de PS4 een tijd geen console gehad, maar overgestapt op Stadia. Door Stadia weer meer gaan gamen en daarom na Stadia een XSX met Game Pass gehaald. En nu ruim 2 jaar later dus toch weer een PS5, met name voor een aantal exclusives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Ik vind de Black Friday in de PlayStation store vies tegenvallen, het is allemaal weer een beetje hetzelfde. Er staan weinig games op mijn wensenlijst die mee doen helaas. De 30% korting op PS Premium is dan nog wel leuk. Wat ik handig vind aan Premium is dat je demo’s van games kan streamen en de films streamen ze in hoge kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:28
Noresponse schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:28:
De robot white is 419 euro voor BF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-04 09:13
YakuzA schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:51:
[...]

Ik vind de 'open world' idd aardig repetetief 6x de 20 zelfde 'chadley' quests (6 Far Cry towers, 4 locatie life spring etc) in de 6 regios. (na 3 of 4 regio's heb je dat wel gezien)
die voelen meer als 'box-ticking'

Verhaal en side-quests etc vind ik allemaal wel top :)
Ik ben een groot FF fan, maar FF7 rebirth kan ik echt niet inkomen. Heel de wereld voelt zo repititief. Snap ook de goede reviews dan niet. Lijkt alsof ze enkel naar de main story keken. Die is wel goed, maar iedere keer dezelfde torens of andere zaken unlocken had ik al genoeg van in het eerste gebied…. De quest rewards waren ook niet de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
tuxken schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:00:
[...]

De robot white is 419 euro voor BF
Te laat voor Microsoft en kom ongetwijfeld over paar jaar wel weer terug, alleen nu niet meer. Hoorde dat mijn kameraad ook een PS5 had gekocht en die had nu nog een hele oude ps4. Zat ook al zoals ik te kijken naar een XBOX series X maar zei ook al lachend dat deze alleen maar duurder werd aangeboden dan voor black friday.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:30
@Noresponse volgens mij is de prijs van de XSX ook gewoon erg stabiel geweest met wellicht een aantal kortstondige uitzonderingen. Ik denk eerder dat die kameraad van je de XSX niet heel serieus heeft overwogen gezien die afkomt van een PS4.

In NL is kamp MS nu eenmaal veel minder populair/ groot dan Sony. Ik heb zelf de XSX en PS5 (Pro). Ik ken 1 iemand met een XSS en 5 mensen met een PS5…

Wat games betreft ben ik ook wat teleurgesteld in was MS te bieden heeft gehad sinds launch. Had met de grote overnames wel hogere verwachtingen, maar ik denk dat dit pas volgende generatie relevant zal worden. En ik zie ze ook niet echt heel gericht exclusief op hun platform doen (prima).

Voor mij voelt het platform een beetje dood aan. Maar wellicht slaat dat over een paar jaar weer om. We zullen zien. Maar wat prijs betreft doen beide kampen niet heel veel stunten tot zover ik heb gezien.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:31

MazeWing

The plot thickens...

Thalaron schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:48:
@Noresponse volgens mij is de prijs van de XSX ook gewoon erg stabiel geweest met wellicht een aantal kortstondige uitzonderingen. Ik denk eerder dat die kameraad van je de XSX niet heel serieus heeft overwogen gezien die afkomt van een PS4.

In NL is kamp MS nu eenmaal veel minder populair/ groot dan Sony. Ik heb zelf de XSX en PS5 (Pro). Ik ken 1 iemand met een XSS en 5 mensen met een PS5…

Wat games betreft ben ik ook wat teleurgesteld in was MS te bieden heeft gehad sinds launch. Had met de grote overnames wel hogere verwachtingen, maar ik denk dat dit pas volgende generatie relevant zal worden. En ik zie ze ook niet echt heel gericht exclusief op hun platform doen (prima).

Voor mij voelt het platform een beetje dood aan. Maar wellicht slaat dat over een paar jaar weer om. We zullen zien. Maar wat prijs betreft doen beide kampen niet heel veel stunten tot zover ik heb gezien.
Niet alleen in NL maar wereldwijd hoor. Er zijn meer dan dubbel zoveel PS5's verkocht dan de Xbox en in bepaalde regio's is de verhouding echt iets van 5-1

Het feit dat Microsoft nu meer en meer xbox exclusives ook uitbrengt op de ps5 is absoluut niet helpend voor het marktaandeel van de console zelf. En die paar exclusives die de xbox heeft zijn bijna allemaal op de pc te spellen en/of scoren aanzienlijk minder hoog dan de playstation exclusives.
Als je geen gamepass wil is er naar mijn mening geen reden om de xbox boven de ps5 te verkiezen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 13:03

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

De hoeveelheid games uit de Sony stal (remakes en gekochte 3rd party games niet meegerekend) is toch best wel armoedig de laatste jaren? En dan is de kwaliteit ook soms twijfelachtig met games als Lego Horizon en Concord.

PC is momenteel de beste plek om alle games op de beste grafische wijze te kunnen spelen. Ook de meeste Sony exclusives gaan tegenwoordig naar de PC, dan wel day one, dan wel binnen een relatief korte periode. Het gemak van een console blijft echter nog voor veel gamers doorslaggevend om niet de overstap te maken.

Ik heb voor Astro Bot een ps5 gekocht maar zie verder geen enkele exclusive op de horizon verschijnen waar ik op zou wachten.

[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-11-2024 10:43 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:31

s0kkie

Cowabunga

uchiha tijntje schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:40:
De hoeveelheid games uit de Sony stal (remakes en gekochte 3rd party games niet meegerekend) is toch best wel armoedig de laatste jaren? En dan is de kwaliteit ook soms twijfelachtig met games als Lego Horizon en Concord.
Dit lijstje is al vaker gedeeld maar dit is alles behalve armoedig de laatste jaren:

Returnal
Ratchet & Clank Rift Apart
Spider-Man 2
Stellar Blade
Helldivers 2
Sackboy
God Of War Ragnarok
Final Fantasy XVI
Final Fantasy VII Rebirth (technisch gezien een remake maar er is zo veel veranderd dat het meer een nieuwe game is)
Horizon Forbidden West

Dit zijn de meeste non remaster/remakes en allemaal knallers. Dat het misschien jouw smaak niet is wil nog niet zeggen dat het armoedig is 'de laatste jaren' ;)

[ Voor 5% gewijzigd door s0kkie op 28-11-2024 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

s0kkie schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:48:
[...]

Dit lijstje is al vaker gedeeld maar dit is alles behalve armoedig de laatste jaren:

Returnal
Ratchet & Clank Rift Apart
Spider-Man 2
Stellar Blade
Helldivers 2
Sackboy
God Of War Ragnarok
Final Fantasy XVI
Final Fantasy VII Rebirth
Horizon Forbidden West

Dit zijn de meeste non remaster/remakes en allemaal knallers. Dat het misschien jouw smaak niet is wil nog niet zeggen dat het armoedig is 'de laatste jaren' ;)
Laatste jaren spreek ik voor mij persoonlijk over 2023 en 2024. Sony had idd een erg sterke launch.

En als je dan first party bekijkt heb je het over Spider-Man 2, Astro Bot, Concord, MLB the Show 23,24 en Lego Horizon adventures? Of mis ik wat? Zoals ik zei, gekochte 3rd party games reken ik niet mee.

Voor 2025 staat alleen Death Stranding 2 en Gost of Yotei op de agenda die geconfirmed zijn, waarbij death stranding zeer waarschijnlijk een timed exclusive zal worden. Oja en er zal vast wel een MLB 25 komen :)

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-11-2024 10:59 ]

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:53
uchiha tijntje schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:53:
[...]

Laatste jaren spreek ik voor mij persoonlijk over 2023 en 2024. Sony had idd een erg sterke launch.

En als je dan first party bekijkt heb je het over Spider-Man 2, Astro Bot, Concord, MLB the Show 23,24 en Lego Horizon adventures? Of mis ik wat? Zoals ik zei, gekochte 3rd party games reken ik niet mee.

Voor 2025 staat alleen Death Stranding 2 en Gost of Yotei op de agenda die geconfirmed zijn, waarbij death stranding zeer waarschijnlijk een timed exclusive zal worden. Oja en er zal vast wel een MLB 25 komen :)
Spellen voor de pc zijn enkel een paar PS exclusives die op PC zijn verschijnen
uchiha tijntje schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:40:

PC is momenteel de beste plek om alle games op de beste grafische wijze te kunnen spelen. Ook de meeste Sony exclusives gaan tegenwoordig naar de PC, dan wel day one, dan wel binnen een relatief korte periode. Het gemak van een console blijft echter nog voor veel gamers doorslaggevend om niet de overstap te maken.

Ik heb voor Astro Bot een ps5 gekocht maar zie verder geen enkele exclusive op de horizon verschijnen waar ik op zou wachten.
Voor pc zijn er voor mijn smaak ook niet veel titels uitgekomen, enkel Last of Us 1 en God of War Ragnarok. En die speel ik al op PS5 op voor mij kwalitatieve wijze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Zapato schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:08:
[...]

Spellen voor de pc zijn enkel een paar PS exclusives die op PC zijn verschijnen
[...]

Voor pc zijn er voor mijn smaak ook niet veel titels uitgekomen, enkel Last of Us 1 en God of War Ragnarok. En die speel ik al op PS5 op voor mij kwalitatieve wijze.
Als ik dan het lijstje van hierboven pak:

Returnal, beschikbaar op pc.
Ratchet & Clank Rift Apart beschikbaar op pc.
Spider-Man 2 beschikbaar op pc.
Stellar Blade komt beschikbaar op pc in 2025.
Helldivers 2 beschikbaar op pc.
Sackboy beschikbaar op pc.
God Of War Ragnarok beschikbaar op pc.
Final Fantasy XVI beschikbaar op pc.
Final Fantasy VII Rebirth niet beschikbaar op pc
Horizon Forbidden West beschikbaar op pc.

Alle first party games hierboven zijn dus al op de PC. FF7 en Stellar blade zijn de enige die er nog niet op zijn en Stellar blade komt in 2025 en FF7 komt ook nog ongetwijfeld op de pc. Dus ik zie niet in hoe je kunt stellen dat het er maar een paar zijn.

Astro Bot en GT7 zijn de enige die nog niet op de pc zijn uitgekomen qua first party games die na de release van de PS5 zijn uitgebracht volgens mij.

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-11-2024 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:53:
[...]

Helldivers 2. Hoewel niet door een first party developer gemaakt, is het wel een Sony IP. En God of War Ragnarok heeft nog een uitgebreide DLC gehad. Maar verder eens dat het de laatste 2 jaar best mager is geweest qua Playstation Studios games, met name 2023.
2025 ziet er vooralsnog niet veel beter uit met wat bevestigd is, dus hopelijk komen er nog wat verrassingen aan.

Verder vermaak ik me overigens prima met alle 3rd party games hoor. Te veel om te spelen en te weinig tijd.

[ Voor 33% gewijzigd door Raem op 28-11-2024 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Raem schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:21:
[...]

Helldivers 2. Hoewel niet door een first party developer gemaakt, is het wel een Sony IP. En God of War Ragnarok heeft nog een uitgebreide DLC gehad. Maar verder eens dat het de laatste 2 jaar best mager is geweest qua Playstation Studios games, met name 2023.
2025 ziet er vooralsnog niet veel beter uit met wat bevestigd is, dus hopelijk komen er nog wat verrassingen aan.

Verder vermaak ik me overigens prima met alle 3rd party games hoor. Te veel om te spelen en te weinig tijd.
Oh zeker. Er komen genoeg games uit om je niet te hoeven te vervelen. :) Maar af en toe mag er best wat genuanceerd worden als het ene platform neergezet wordt als overbodig.

Ga jij je wagen aan Nine Sols? Gisteren heel even opgestart maar weet nog niet of ik hem snel ga spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-11-2024 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:29:
[...]

Oh zeker. Er komen genoeg games uit om je niet te hoeven te vervelen. :) Maar af en toe mag er best wat genuanceerd worden als het ene platform neergezet wordt als overbodig.

Ga jij je wagen aan Nine Sols? Gisteren heel even opgestart maar weet nog niet of ik hem snel ga spelen.
Hij staat wel op mijn wensenlijst. Maar zoals gezegd, teveel om te spelen en te weinig tijd. Ik heb nog tot maart 2025 PS+ Premium, die ik daarna waarschijnlijk laat verlopen. Dus ben eerst nog games uit de catalogus aan het spelen. En nog een aantal Switch games die ik nog heb liggen, dus voorlopig probeer ik niks nieuws te kopen.

Wel goed voor de portemonnee. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:31

MazeWing

The plot thickens...

Conclusie: het “slechtste” platform om te hebben is de Xbox, gezien het feit dat die de meeste PlayStation/PC exclusives mislopen.

De “droogte” waar PlayStation het laatste jaar mee te maken heeft lijkt al 10+ jaar gaande op de Xbox….

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
uchiha tijntje schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:14:
[...]

Als ik dan het lijstje van hierboven pak:

Returnal, beschikbaar op pc.
Ratchet & Clank Rift Apart beschikbaar op pc.
Spider-Man 2 beschikbaar op pc.
Stellar Blade komt beschikbaar op pc in 2025.
Helldivers 2 beschikbaar op pc.
Sackboy beschikbaar op pc.
God Of War Ragnarok beschikbaar op pc.
Final Fantasy XVI beschikbaar op pc.
Final Fantasy VII Rebirth niet beschikbaar op pc
Horizon Forbidden West beschikbaar op pc.

Alle first party games hierboven zijn dus al op de PC. FF7 en Stellar blade zijn de enige die er nog niet op zijn en Stellar blade komt in 2025 en FF7 komt ook nog ongetwijfeld op de pc. Dus ik zie niet in hoe je kunt stellen dat het er maar een paar zijn.

Astro Bot en GT7 zijn de enige die nog niet op de pc zijn uitgekomen qua first party games die na de release van de PS5 zijn uitgebracht volgens mij.
Precies Astro Bot en Gran Tursimo 7, mijn favoriete games. Ook de reden waarom ik nog steeds een Sony PlayStation 5 heb en daar komt hoogst waarschijnlijk GTA VI nog bij (maar ook omdat deze niet meteen op de PC uitkomt).

• Jumpman
MazeWing schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:06:
Conclusie: het “slechtste” platform om te hebben is de Xbox, gezien het feit dat die de meeste PlayStation/PC exclusives mislopen.

De “droogte” waar PlayStation het laatste jaar mee te maken heeft lijkt al 10+ jaar gaande op de Xbox….
Zijn er exclusieve games van op de XBOX Series X die niet op de PC te spelen zijn? Naar mijn weten komt alles ook uit de op de PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

uchiha tijntje schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:14:

Astro's Playroom, Demon's Souls en Destruction AllStars ook niet. Maar die laatste zullen we maar niet meetellen en scharen in het lijstje "gefaalde live service games" :P
kazuka schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:19:
[...]

Astro's Playroom, Demon's Souls en Destruction AllStars ook niet. Maar die laatste zullen we maar niet meetellen en scharen in het lijstje "gefaalde live service games" :P
Toch vond ik het nog best een leuke game. Geen hoogvlieger, maar wel verslavend genoeg dat ik het een tijdje gespeeld heb.
De lege lobby's kwamen alleen al vrij snel en als je minutenlang na een laadscherm zit te kijken om een lobby vol te krijgen, dan houdt het snel op.

• Amaze86
  • Nu online
MazeWing schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:06:

Zeg dat nou niet, niet nodig. Iedereen weet dat toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thomas-x-1982
  • Laatst online: 03-04 20:31
Voor wat het waard is ook nog even mijn overwegingen (en ervaringen) om de PS5 Pro aan te schaffen, komende van de Xbox Series X. Ik heb al jaren (naar volle tevredenheid) een de XSX, maar wilde al een tijdje een PlayStation aanschaffen. Ik had vroeger al de PSX en de PS2, maar daarna overgestapt op PC en daarna verder gegaan met de zwarte doos van ome Bill.

Het werd interessanter toen ik hoorde dat Cyberpunk 2077 (wat ik nu al een tijdje speel op de Xbox) beter zou lopen op de PS5. Ik had namelijk aardig wat last van fps drops (en audio problemen, maar vooral fps drops). Daarbij komt dat de PS5 Pro waarschijnlijk ook de beste console zal zijn voor GTA VI, en ik had nog nooit exclusives gespeeld zoals The Last Of Us. Als laatste was ik altijd meer een Gran Turismo man dan een Forza man. Een prijskaartje van 700 euro is dan wel fiks, maar ik krijg er wel wat voor terug dacht ik zo. Dus vorige week de trekker overgehaald en nu de eerste avondjes gespeeld.

Mijn ervaringen zijn echt wel goed moet ik zeggen. Een PlayStation ging er toch komen, en dan beginnen met toch wel een duidelijk merkbare verandering ten opzichte van de Series X is dan erg mooi meegenomen. De Series X is stiller, absoluut. Maar de PS5 Pro (ik heb de Foxconn fan) is niet echt storend. Coil whine wel aanwezig, maar ik speel met de Audeze Maxwell dus ik hoor toch niets met headphones op. Die Audeze (het Xbox model) werkt ook hartstikke prima met de PS5, ook weer mooi meegenomen.

Dan Cyberpunk. Echt duidelijk was het niet op de YouTube comparison filmpjes, maar in het echie is er een absoluut merkbaar verschil. Duidelijk hogere resolutie en veel stabielere 60 fps. Ik was letterlijk binnen 1 minuut overgestapt van Series X naar de PS5 Pro met cross save, dus ik kon beide versies goed vergelijken. Absoluut de betere console voor dit spel. De audio glitches van de Series X zijn ook weg.

Conclusie: duidelijk verschil ten opzichte van de Series X. Geen idee wat betreft de PS5, maar die waren vaak niet te onderscheiden. Ik zou zeggen dat PS5 Pro voor die echt het beste wil absoluut aan te raden is, vooral als je van de Series X komt.

• Amaze86
  • Nu online
@thomas-x-1982 En Cyberpunkt heeft niet eens een PS5 Pro patch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Amaze86 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:47:
@thomas-x-1982 En Cyberpunkt heeft niet eens een PS5 Pro patch.
Conclusie is dus dat hij op de PlayStation 5 dus sowieso beter draait als op de console van de concurrent.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Raem schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:10:
[...]

Toch vond ik het nog best een leuke game. Geen hoogvlieger, maar wel verslavend genoeg dat ik het een tijdje gespeeld heb.
De lege lobby's kwamen alleen al vrij snel en als je minutenlang na een laadscherm zit te kijken om een lobby vol te krijgen, dan houdt het snel op.
Ja, heb er zelf ook tientallen uren inzitten blijkbaar zie ik nu. De core gameplay loop is prima maar qua content was het wel erg zuinig allemaal. Eigenlijk hetzelfde probleem wat Concord had en dat moest ook nog eens concurreren met veel meer (F2P) alternatieven die meer te bieden hadden.

Jammer dat het nieuwe Twisted Metal project geannuleerd is. Een destruction derby achtige game mis ik eigenlijk wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:30
thomas-x-1982 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:44:
Daarbij komt dat de PS5 Pro waarschijnlijk ook de beste console zal zijn voor GTA VI
Ik denk dat de PS6 er beter voor zal zijn. Ja.. ik denk dat die er is tegen de tijd dat GTA6 uitkomt. Ik verwacht nog wel wat uitstel gedrag dus bij RockStar.

En GTA6 zal nog beter spelen op de PS9. Want dan is er nog geen GTA7 denk ik zo 🫣😅

[ Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 28-11-2024 19:10 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Amaze86
  • Nu online
Jumpman schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:04:
[...]

Conclusie is dus dat hij op de PlayStation 5 dus sowieso beter draait als op de console van de concurrent.
Deze gen is de ps5 ook de main console voor 3th party devs, dus niet gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Amaze86 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:44:
[...]

Zeg dat nou niet, niet nodig. Iedereen weet dat toch?
Niet nodig idd, en of je nu wel of geen fan bent van Xbox, je kunt maar beter hopen dat Xbox zich herpakt want zodra Xbox weg valt weet ik wel wat de prijs van de komende Playstation gaat doen..

Kijk naar videokaartland, Nvidia heeft bovenin geen concurrentie en vraagt voor hun top model makkelijk €2000,-

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 06:49

Superkiwi

Hoi doei

Het boeit mij niet of games uitkomen op de Playstation, pc of beide. De reden dat ik een PS5 heb is om lekker op de bank, zonder poespas te kunnen gamen en me in de 6/7 jaren dat het apparaat hier staat nergens druk over te hoeven maken. Dat games er op de pc beter uitzien of met meer fps draaien is leuk maar daar merk ik op de PS5 niks van; alles wat ik speel is prima speelbaar.

Om die reden zou ik ook altijd gamen op de Xbox verkiezen boven gamen op de pc, puur vanwege het gemak.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ben sinds een aantal dagen bezig met ‘Death Stranding’, toch wel een héél bijzondere game en een plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUlePD7CjMjtDFjaR7hotKXfrco=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nrH0NEJ8mdd0whkgZ7a9FCMb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHIRVa5NT3GzOMvB9YNecNP0LL8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RkI2t5qfGtE2pKvmtoDFzDdx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urJiC_a-kkj7ZcSoD6PgaUgTulI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SxsZvm4Z9DDICcUpLD9KtMhy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFOx8HGJr1FCbRVKawnrDBAf5wo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S9eSUy0yilq1xgMB23newqpF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5rcN3MqUyLbfPc5yOtxWqYIpHo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LuOohwhp9VokOSXoexkjQLsc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wdfeo_7yItZVaE2HoT0vjxcowKU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sZKF3si1K0KXeqP4dtbR2jT5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 13:05
Yonix schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:29:
Ben sinds een aantal dagen bezig met ‘Death Stranding’, toch wel een héél bijzondere game en een plaatje:
Ik had deze game nog niet gespeeld maar zag dat de Director's Cut discversie voor €19,99 te koop stond via PlayStation zelf en een score van 85 krijgt op Metacritic. De digitale versie kost op moment van schrijven nog altijd €49,99. Discs f.t.w...

Enfin, ik heb hem dus besteld, gisteren even gespeeld maar wat begint het heerlijk wazig! Speelt tot nu toe lekker maar heb er pas 2 uur of zo in zitten. Op de Pro draait de quality mode op 60fps, mooi meegenomen.
Erg apart ook dat er een aardig indrukwekkende cast is. Smaakt naar meer en zo ben ik ook klaar als deel 2 uitkomt wat nóg vreemder lijkt te worden.
Superkiwi schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:38:
Het boeit mij niet of games uitkomen op de Playstation, pc of beide. De reden dat ik een PS5 heb is om lekker op de bank, zonder poespas te kunnen gamen en me in de 6/7 jaren dat het apparaat hier staat nergens druk over te hoeven maken. Dat games er op de pc beter uitzien of met meer fps draaien is leuk maar daar merk ik op de PS5 niks van; alles wat ik speel is prima speelbaar.

Om die reden zou ik ook altijd gamen op de Xbox verkiezen boven gamen op de pc, puur vanwege het gemak.
Games op de PS5 en zeker op de Pro zien er dermate goed uit dat de betere graphics op PC niet opwegen tegen het "gedoe" hiervan. Ik ben behoorlijk bedreven met pc's en het oplossen van diverse problemen maar tegenwoordig besteed ik de beperkte tijd die ik heb liever aan andere zaken.

Ook vind ik de DualSense controller is de beste controller die er is en ja, deze is ook bruikbaar op een PC maar niet met alle features ondersteund zoals wel op de PS5.

Daarnaast hebben pc ports kennelijk vaak hun eigen problemen (lees vanalles over shader compilation en stutters) ook al heb je een bloedsnel systeem. Ik wil gewoon op de een knop drukken en z.s.m. in een game zitten die prima uitziet zonder andere poespas. En die knop is voor mij de PS knop op de DualSense.

[ Voor 46% gewijzigd door Danster75 op 29-11-2024 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 13:23

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Yonix schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:29:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit spel moet ik ook nog een keer gaan spelen, hij is toevallig een paar week geleden ook op Xbox uitgekomen. Momenteel gaat al mijn tijd naar S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl en hopelijk kan ik na dit spel een begin maken aan Death Stranding, want die screenshots zien er echt brute uit :D :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Pagina: 1 ... 88 ... 107 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties