Is het bij jullie ook zo tegenwoordig dat de microfoon van de controller iedere keer weer aan is wanneer je de console opnieuw hebt opgestart? Vroeger brandde dat lampje altijd na een keer indrukken.
Het lampje brand alleen bij ‘mute’, toch? Je kunt het instellen dat hij automatisch op mute gaat bij opstarten. Dat is waarschijnlijk een kwestie van een vinkje bij ‘accessoires’ of ‘account’.Anoniem: 1925548 schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:30:
Is het bij jullie ook zo tegenwoordig dat de microfoon van de controller iedere keer weer aan is wanneer je de console opnieuw hebt opgestart? Vroeger brandde dat lampje altijd na een keer indrukken.
ondersteund de ps5 (of games) HD-audio buiten atmos? dolby true-hd of dts-hd?Jumpman schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:10:
[...]
Sonos ARC, Sonos Sub Gen. 3 en 2x Sonos SL in 2022 net voor Black Friday gekocht voor €1500,00. Receivers waren toen moeilijk verkrijgbaar en duur. Ik heb mijn Receiver en speakers nog wel voor muziek (staan ergens anders). Maar zo'n Sonos set is ideaal met gamen, één keer geïnstalleerd een geen omkijken meer naar gehad. Nadeel van Sonos is wel, dat je afhankelijk bent van hun software support.
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 10-11-2024 17:55 ]
Anoniem: 1925548
Ah is waar ook, bedankt. Stond bij Geluidsinstellingen. Nog maar eens alle opties nalopen van de Pro.Yonix schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:37:
[...]
Het lampje brand alleen bij ‘mute’, toch? Je kunt het instellen dat hij automatisch op mute gaat bij opstarten. Dat is waarschijnlijk een kwestie van een vinkje bij ‘accessoires’ of ‘account’.
een stomme vraag:
als ik psn plus neem om mijn saves te bewaren in de cloud, pakt ie dan ook de saves van de offline lokale accounts mee?
als ik psn plus neem om mijn saves te bewaren in de cloud, pakt ie dan ook de saves van de offline lokale accounts mee?
Nee, alleen van het account waarop het abonnement is afgesloten.Farabi schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:19:
een stomme vraag:
Jawel, die handshake moet gebeuren,Twixie schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:16:
[...]
Dus geen handshakes tussen bron en target om het optimum te bepalen? Daar vind ik weinig over terug.
In de PS5 is er een setting om bandbreedte te beperken, maar de -1 optie verlaagt die al van 30 naar 18Gbps waardoor 4K/120 al niet meer mogelijk is.
Zou daarom altijd auto gebruiken.
-1 zou nog kunnen maar dan beperk je zelf het aantal resoluties.
Maar als je die op -1 zet dan is idd
4k120 al een no go,
4k60 @ 422 of 420 de max
Die opties zijn meer voor hdmi 2.0 of lager als je beeldproblemen/artifacts heb.
Lees dat je een c1 heb (dus alle poorten zijn 48Gbps), dan zou ik die yamaha zelf niet halen.
Tenzij je de ps5 direct op de tv zet, en dan de audio via earc tv naar de versterker laat lopen, maar dus geen dts Passthrough.
GiTS
Ben benieuwd haha, heb precies dezelfde sonos setup. Klinkt voortreffelijk.Farabi schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:55:
[...]
ondersteund de ps5 (of games) HD-audio buiten atmos? dolby true-hd of dts-hd?
Straks is kijken of er een atmos update was gekomen dan, eerst had ik die optie op de playstation 5 nooit.
Maar wat jumpman heeft gezegd over de receivers, ben ik het helemaal mee eens
De C1 is 40Gbps en de PS5 zelfs maar 32Gbps. Als mijn redenering klopt dat ik met die Yamaha nog altijd 4K/120 kan mits 4:2:0, wordt het toch de Yamaha. Alleen lees ik her en der tegenstrijdige info (ook hier op Tweakers).reaL_G schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:47:
Lees dat je een c1 heb (dus alle poorten zijn 48Gbps), dan zou ik die yamaha zelf niet halen.
Tenzij je de ps5 direct op de tv zet, en dan de audio via earc tv naar de versterker laat lopen, maar dus geen dts Passthrough.
Ja idd sorry 40Gbps, verschil met 40 en 48 is 10 bit of 12 bit. Alle lg panelen kunnen maar max 10bit weergeven, dus je gaat weinig missen.Twixie schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:07:
[...]
De C1 is 40Gbps en de PS5 zelfs maar 32Gbps. Als mijn redenering klopt dat ik met die Yamaha nog altijd 4K/120 kan mits 4:2:0, wordt het toch de Yamaha. Alleen lees ik her en der tegenstrijdige info (ook hier op Tweakers).
Dat kan dan alleen op de auto-settings.
Zolang het een hdmi 2.1 poort is zou het idd moeten gaan.
GiTS
Dit gaat als een grapje klinken maar dat is het niet: voor een ieder die Sackboy leuk vond is Smurfs Dreams een aanrader. Enorme ripoff maar leuk om te spelen. Demo op PSN.
Mijn ps5 pro blijft toch hele rate dingen doen af en toe. Nu ineens vol groen scherm en streep o er midden bovenin. Toen viel ie uit. De zoveelste system repair. Denk toch dat ik een retour in ga dienen. Ik vertrouw deze unit niet meer. Afgelopem 2 dagen echter zonder issues kunnen gamen maar heb nu al 10x meer issues in 1 week gehad met deze pro dan mijn og ps5 in 3 jaar.
Ps5 Diskdrive voor 170 (via ebay)
is nog te overzien
https://www.ebay.nl/itm/1...3D%7Ctkp%3ABk9SR_CN3vbiZA
is nog te overzien
Ja maar die leverdatum pfoeee echt niet...Ik had trouwens CB een berichtje gestuurd en de PS5 Pro was genoeg op voorraad maar ze stopte met de levering van de PS5 Disc Drive verlopig.............op MP tussen de 250-400euroharrybeuker schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:53:
Ps5 Diskdrive voor 170 (via ebay)
is nog te overzien

Ryzen 7800X3D / Asus Rog Strix 4080 OC White / Asus Rog Strix X670E-A / IPhone 15PM / LG G4 65” / PS5 Pro /
Demo was leuk inderdaad. Ik hoop dat het binnenkort op de GP komt. Voelt altijd gek om zoveel geld neer te leggen voor een tekenfilm-gameTimothy3000 schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:49:
Dit gaat als een grapje klinken maar dat is het niet: voor een ieder die Sackboy leuk vond is Smurfs Dreams een aanrader. Enorme ripoff maar leuk om te spelen. Demo op PSN.
Spiderman/marvel daar gelaten ivm grafische/bombastische rollercoaster die je toegediend krijgt.
[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 10-11-2024 20:21 ]
Als ik dit lijstje moet geloven is GT7 wel al enigszins enhanced met o.a. Added RT reflections in gameplay. De beloofde BO6 en SH2 Remake patches waar ik op zit te wachten dan weer niet… https://www.resetera.com/...pro-enhancements.1026072/Yonix schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:29:
Toch wel knap dat Insomniac op de dag van release voor 4 games een Pro Enhanced-update klaar heeft staan. Tegelijkertijd heeft Polyphony al moeite met één update voor GT7.
Zou ik wel doen. Niet verder aan storen maar snel retour ermee zodat je snel een vervanger hebt zonder problemen.Flghter1982 schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:53:
Mijn ps5 pro blijft toch hele rate dingen doen af en toe. Nu ineens vol groen scherm en streep o er midden bovenin. Toen viel ie uit. De zoveelste system repair. Denk toch dat ik een retour in ga dienen. Ik vertrouw deze unit niet meer. Afgelopem 2 dagen echter zonder issues kunnen gamen maar heb nu al 10x meer issues in 1 week gehad met deze pro dan mijn og ps5 in 3 jaar.
Kabel is de issue niet?
Ik ga het nu even uitproberen. Stond vroeger het woord 'raytracing' erbij naast resolutie? Of zou dat een pro eigenschap zijn?Steven030 schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:59:
[...]
Als ik dit lijstje moet geloven is GT7 wel al enigszins enhanced met o.a. Added RT reflections in gameplay. De beloofde BO6 en SH2 Remake patches waar ik op zit te wachten dan weer niet… https://www.resetera.com/...pro-enhancements.1026072/
:strip_exif()/f/image/1mVj1UT6sWlWtoedM1KKtLps.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou breekt mijn klomp… ik kom er zowaar achter dat ik zelfs nu, met PS5 rechtstreeks in mijn C1, blijkbaar GEEN 4K/120 heb !?! Als ik in settings van PS5 kijk, zie ik onder 2160p namelijk ‘60 Hz (YUV422/YUV420)’ als hoogste. Ook eens getest met Fortnite en als ik 120fps enable, valt resolutie terug naar 1440p (getoond door de C1 als je 7x op Groen drukt).Twixie schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:58:
EDIT: Straks eens checken maar ik besef ineens dat ik het gewoon zelf kan uitproberen nu mijn PS5 nog rechtstreeks aan mijn LG C1 hangt. Gewoon een 120fps game zoeken en dan in de PS5 eens 4:2:0 enforcen.
WTF, ben ik dus al paar jaar niet eens met beste beeldkwaliteit aan het spelen

EDIT: Bizar, ik switch effen kabels met de duidelijk veel goedkopere HDMI kabel van mijn PS3 en daar haal ik wél 120Hz YUV422 mee. Dus duidelijk iets mis met die duurdere kabel. Met deze laatste gaf mijn C1 in het PS5 menu (60Hz) zelfs YUV422 8b aan !? En met de goedkopere kabel RGB 12b , en ik zou idd zweren nu dat de kleuren duidelijk beter zijn… EDIT: “The LG diagnostic cannot determine the bit depth in YCC so will always report 8-bit even if its 10/12-bit.”
[ Voor 19% gewijzigd door Twixie op 10-11-2024 23:19 ]
Altijd kijken of er 48gbps staat op de verpakking van een hdmi kabel.Twixie schreef op zondag 10 november 2024 @ 22:30:
[...]
Nou breekt mijn klomp… ik kom er zowaar achter dat ik zelfs nu, met PS5 rechtstreeks in mijn C1, blijkbaar GEEN 4K/120 heb !?! Als ik in settings van PS5 kijk, zie ik onder 2160p namelijk ‘60 Hz (YUV422/YUV420)’ als hoogste. Ook eens getest met Fortnite en als ik 120fps enable, valt resolutie terug naar 1440p (getoond door de C1 als je 7x op Groen drukt).
WTF, ben ik dus al paar jaar niet eens met beste beeldkwaliteit aan het spelen. Ik was er nochtans van overtuigd dat ik een HDMI 2.1 kabel had (zo een Ultrafast of wat ook de naam is). Of zie ik nog iets anders over het hoofd?
EDIT: Bizar, ik switch effen kabels met de duidelijk veel goedkopere HDMI kabel van mijn PS3 en daar haal ik wél 120Hz YUV422 mee. Dus duidelijk iets mis met die duurdere kabel. Met deze laatste gaf mijn C1 in het PS5 menu (60Hz) zelfs YUV422 8b aan !? En met de goedkopere kabel RGB 12b , en ik zou idd zweren nu dat de kleuren duidelijk beter zijn…
Waarom niet gewoon kabel gebruiken die erbij zit ?Twixie schreef op zondag 10 november 2024 @ 22:30:
[...]
Nou breekt mijn klomp… ik kom er zowaar achter dat ik zelfs nu, met PS5 rechtstreeks in mijn C1, blijkbaar GEEN 4K/120 heb !?! Als ik in settings van PS5 kijk, zie ik onder 2160p namelijk ‘60 Hz (YUV422/YUV420)’ als hoogste. Ook eens getest met Fortnite en als ik 120fps enable, valt resolutie terug naar 1440p (getoond door de C1 als je 7x op Groen drukt).
WTF, ben ik dus al paar jaar niet eens met beste beeldkwaliteit aan het spelen. Ik was er nochtans van overtuigd dat ik een HDMI 2.1 kabel had (zo een Ultrafast of wat ook de naam is). Of zie ik nog iets anders over het hoofd?
EDIT: Bizar, ik switch effen kabels met de duidelijk veel goedkopere HDMI kabel van mijn PS3 en daar haal ik wél 120Hz YUV422 mee. Dus duidelijk iets mis met die duurdere kabel. Met deze laatste gaf mijn C1 in het PS5 menu (60Hz) zelfs YUV422 8b aan !? En met de goedkopere kabel RGB 12b , en ik zou idd zweren nu dat de kleuren duidelijk beter zijn…
Omdat die te kort was. Ondertussen thuis met 2 TVs en hoop HDMI consoles ook al zo vaak dingen veranderd dat ik zelfs niet meer zou weten welke de originele is..Carlos0_0 schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:05:
[...]
Waarom niet gewoon kabel gebruiken die erbij zit ?
Ik heb net de originele ps5 pro hdmi kabel erop aangesloten en ik krijg deze informatie:Twixie schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:11:
[...]
Omdat die te kort was. Ondertussen thuis met 2 TVs en hoop HDMI consoles ook al zo vaak dingen veranderd dat ik zelfs niet meer zou weten welke de originele is..
:strip_exif()/f/image/O6b0qReyvGgeEdZRnbVFYiLi.jpg?f=fotoalbum_large)
@Twixie dit is wat ik maximaal krijg op mijn yamaha receiver als ik de poort op 4K enhanced zet op deze receiver. Zodra ik de poort op 8K zet krijg ik geen beeld maar alleen geluid.
:strip_exif()/f/image/1fday9LBqh9QOz6DeiCmj2eM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Farabi op 10-11-2024 23:22 ]
Tnx, is ook wat ik krijg met die goedkoop ogende kabel.Farabi schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:12:
[...]
Ik heb net de originele ps5 pro hdmi kabel erop aangesloten en ik krijg deze informatie:
Maar jij zegt dat jij rgb 12bit ziet met een goedkopere kabel? Dat is apart.Twixie schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:22:
[...]
Tnx, is ook wat ik krijg met die goedkoop ogende kabel.
Dat is wat mijn C1 aangaf idd. Dus met die ‘goedkope’ kabel de max. 32Gbps bandbreedte van de PS5 (4K/60/RGB en 4K/120/YUV422) en met die ‘duurdere’ kabel max HDMI 2.0 of zoiets (4K/60/YUV422 en geen 4K/120).Farabi schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:23:
[...]
Maar jij zegt dat jij rgb 12bit ziet met een goedkopere kabel? Dat is apart.
EDIT: Eens mail gecheckt en die dure kabel was wel degelijk een gecertifieerde (QR code) 48Gbps Maxonar kabel, in 2021 gekocht bij Amazon. Vreemd.
[ Voor 15% gewijzigd door Twixie op 10-11-2024 23:37 ]
Stomme vraag misschien maar zijn alle poorten op je tv wel 2.1 en test je met dezelfde?Twixie schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:27:
[...]
Dat is wat mijn C1 aangaf idd. Dus met die ‘goedkope’ kabel de max. 32Gbps bandbreedte van de PS5 (4K/60/RGB en 4K/120/YUV422) en met die ‘duurdere’ kabel max HDMI 2.0 of zoiets (4K/60/YUV422 en geen 4K/120).
EDIT: Eens mail gecheckt en die dure kabel was wel degelijk een gecertifieerde (QR code) 48Gbps Maxonar kabel, in 2021 gekocht bij Amazon. Vreemd.
Als het goed is vanaf de C1 alle poorten HDMI 2.1 bij LG.boefje79 schreef op maandag 11 november 2024 @ 07:25:
[...]
Stomme vraag misschien maar zijn alle poorten op je tv wel 2.1 en test je met dezelfde?
Ik durf het bijna niet te vragen, maar ik neem aan dat je bij alle poorten hdmi deep colour hebt aanstaan?
https://www.ruconnected.nl/Twixie schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:27:
[...]
Dat is wat mijn C1 aangaf idd. Dus met die ‘goedkope’ kabel de max. 32Gbps bandbreedte van de PS5 (4K/60/RGB en 4K/120/YUV422) en met die ‘duurdere’ kabel max HDMI 2.0 of zoiets (4K/60/YUV422 en geen 4K/120).
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ook ik heb mijn PS5 Pro ontvangen en het weekend er een aantal uren op gespeeld. Mijn bevindingen tot nu toe:
Fan noise (Delta fan) is iéts luider dan mijn launch PS5 maar absoluut acceptabel. Coil whine is niet aanwezig. GT7 maakte als enige veel geluid tijdens installatie vanaf disc maar andere weer niet. Vrijwel zeker betreft dit dan ook een disc die niet helemaal in balans is.
Grafisch is het zeker geen "generatiesprong" maar voor mij is het verschil bij een aantal geteste spellen (Zero Dawn Remake, Forbidden West Remake, TloU1&2 Remake, FF7 Rebirth) duidelijk; de spellen lijken native 4K terwijl ze toch op 60fps lopen. Zoals iemand hier al eerder aanduidde; alsof je op een pc monitor ineens de native resolutie als output hebt t.o.v. een die er net wat onder zit. Ik vind het er fantastisch uitzien op mijn 65" C8.
Ook een spel als FC 25, waar ik geen verschil in verwachtte, heeft nu de realtime graphics buiten normale gameplay op 60fps lopen waar dit op PS5 en Series X slechts 30 was. Hierdoor zien o.a.de replays er stukken beter uit.
En eens, er zijn (vrijwel) geen grote exclusives op Playstation in de nabije toekomst. Als dit echter een criterium is voor wel of geen aanschaf van een systeem dan kan je tegenwoordig niets nieuws meer kopen aangezien dit voor elk systeem geldt. Ik vind het in ieder geval een fijne gedachte om van reeds bestaande én toekomstige spellen, exclusive of niet, de beste console-versie te spelen.
Uiterraard had ik de Pro ook liever goedkoper gezien en was ik aanvankelijk wel wat geschrokken van de prijs, zeker aangezien het (schandalige) ontbreken van de optische drive. Voor het uiteindelijke bedrag van 543,- (na verkoop van mijn launch PS5 discversie) is het mij persoonlijk dit wel waard.
TLDR: als liefhebber van console-gaming biedt de PS5 Pro mij merkbaar de beste ervaring en ben ik zeer tevreden over mijn aankoop.
Fan noise (Delta fan) is iéts luider dan mijn launch PS5 maar absoluut acceptabel. Coil whine is niet aanwezig. GT7 maakte als enige veel geluid tijdens installatie vanaf disc maar andere weer niet. Vrijwel zeker betreft dit dan ook een disc die niet helemaal in balans is.
Grafisch is het zeker geen "generatiesprong" maar voor mij is het verschil bij een aantal geteste spellen (Zero Dawn Remake, Forbidden West Remake, TloU1&2 Remake, FF7 Rebirth) duidelijk; de spellen lijken native 4K terwijl ze toch op 60fps lopen. Zoals iemand hier al eerder aanduidde; alsof je op een pc monitor ineens de native resolutie als output hebt t.o.v. een die er net wat onder zit. Ik vind het er fantastisch uitzien op mijn 65" C8.
Ook een spel als FC 25, waar ik geen verschil in verwachtte, heeft nu de realtime graphics buiten normale gameplay op 60fps lopen waar dit op PS5 en Series X slechts 30 was. Hierdoor zien o.a.de replays er stukken beter uit.
En eens, er zijn (vrijwel) geen grote exclusives op Playstation in de nabije toekomst. Als dit echter een criterium is voor wel of geen aanschaf van een systeem dan kan je tegenwoordig niets nieuws meer kopen aangezien dit voor elk systeem geldt. Ik vind het in ieder geval een fijne gedachte om van reeds bestaande én toekomstige spellen, exclusive of niet, de beste console-versie te spelen.
Uiterraard had ik de Pro ook liever goedkoper gezien en was ik aanvankelijk wel wat geschrokken van de prijs, zeker aangezien het (schandalige) ontbreken van de optische drive. Voor het uiteindelijke bedrag van 543,- (na verkoop van mijn launch PS5 discversie) is het mij persoonlijk dit wel waard.
TLDR: als liefhebber van console-gaming biedt de PS5 Pro mij merkbaar de beste ervaring en ben ik zeer tevreden over mijn aankoop.
Ja, heb overigens ook de poorten op de TV omgewisseld dus het is 100% de kabel. Ik ga hem vandaag eens helemaal losmaken om te checken op beschadigingen, want dat is de enige normale uitleg. Al heb ik ten tijde van de PS4 ook nog meegemaakt dat ik een probleem had met een cheapo kabel die bij het testen met blootliggende kabel ok was, maar wanneer hij in de goot zat met andere kabels (incl. power) plots dropouts veroorzaakte.Farabi schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:13:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar ik neem aan dat je bij alle poorten hdmi deep colour hebt aanstaan?
Currry schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:13:
Ik gebruik de Sony inzone buds. Audio, ook ruimtelijk, is echt top. Accu duur is uitstekend. Microfoon nog niet getest. Anc is mwhe
Galvatron schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:42:
[...]
Steelseries 7P+ https://www.gooplaystatio...-7p-wireless-headset-wit/
Technisch ontwerp (dus niet de esthetische vormgeving), ‘lijkt’ niet Sony’s sterkste kant, deksel boven een fan uitgang…het kan maar is het praktisch effectief? Xbox is een baksteen maar wel effectiever. Sommige maten hebben de kap van hun PS5 eraf gehaald (uit het zicht weliswaar) voor betere afvoer en mindersw fan geluid.
Ace schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:17:
[...]
Ik gebruik de Inzone H9's van Sony, erg tevreden mee
rickjehh schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:54:
[...]
Ik speel geen Warzone maar ruimtelijk gevoel in games is wel zeer aanwezig. Je hoort duidelijk van welke kant geluid komt :-) ik ben er zeer tevreden mee.
Bedankt iedereen!Geraedus schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:51:
[...]
Ik maak gebruik de Galaxy Buds Pro 2 voor alleen de audio op de PS5 door middel van een bluetooth USB dongle van Ugreen.
Ben er nog steeds niet uit, maar moet goed komen.
Op de een of andere manier hecht ik enorm veel waarde aan het mic mute knopje op de controller.
Dat lijkt alleen te werken middels een Playstation link koppeling en is dat vooralsnog alleen beschikbaar bij de Pulse Elite en Pulse Explore (please correct me if i’m wrong).
Voor nu, met enige tegenzin, de Elite laten omruilen voor een nieuwe en hoop dat daar minder gezeur naar voren komt.
Wederom bedankt!!
@Marcievg @Farabi : in mijn eindeloze zoektocht naar een AVR kom ik iemand op Reddit tegen die (met V6A) issues had met geen beeld als CEC opstond. Dus zou je ook nog eens kunnen proberen. Voor mij zou het wel wat een dealbreaker zijn omdat ik reken op CEC om bij BluRays/DVDs in PS3/PS5 door de menus te navigeren. Nu is dat rechtstreeks tussen console en TV (via de IR commando’s van de TV maar straks zou dat dus via de AVR moeten (dat mogelijks zelfs bij geen enkel merk zou werken).
Alternatief is natuurlijk de PS5 Media Remote, maar ik verkies CEC omdat ik de bediening dan ook met mijn Logitech Harmony kan doen.
EDIT: Qua AVR valt mijn oog nu op de Denon X3800H, die normaal €1700 kost, maar op sommige plaatsen te krijgen is voor de helft en daarmee maar een goeie €200 duurder is dan de RX-V6A voor een pak meer features. Zou ook totaal overkill zijn in mijn 5.1 setup, maar dan heb ik in elk geval geen (risico op) miserie met de PS5. De reden dat ik nog twijfel is de klank, die wellicht bij de Yamaha beter is (maar zonder A/B vergelijking ga ik het toch nooit weten).
Alternatief is natuurlijk de PS5 Media Remote, maar ik verkies CEC omdat ik de bediening dan ook met mijn Logitech Harmony kan doen.
EDIT: Qua AVR valt mijn oog nu op de Denon X3800H, die normaal €1700 kost, maar op sommige plaatsen te krijgen is voor de helft en daarmee maar een goeie €200 duurder is dan de RX-V6A voor een pak meer features. Zou ook totaal overkill zijn in mijn 5.1 setup, maar dan heb ik in elk geval geen (risico op) miserie met de PS5. De reden dat ik nog twijfel is de klank, die wellicht bij de Yamaha beter is (maar zonder A/B vergelijking ga ik het toch nooit weten).
[ Voor 26% gewijzigd door Twixie op 11-11-2024 10:26 ]
Mijn Pro maakt de meeste “herrie” wanneer een game wordt opstart, denk dat dan de ventilator even voluit gaat Meer dan wanneer die eenmaal in game of in een menu van een game zit. Alsnog stelt dat geluid niets voor. Heel blij dat ‘ie stiller is dan mijn PS5 Phat.
Ik sta nu wel nog meer te springen om grote nieuwe releases.
Ik sta nu wel nog meer te springen om grote nieuwe releases.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1925548 op 11-11-2024 10:30 ]
Kabel vervangen met de orginele. Sindsdien geen random shutdowns meer tot gisteren ineens na black ops 6 op te starten. Vol groen scherm en rare lijn horizontaal bovenin. Toen weer uitgevallen met system repair ect als gevolg. Dus heb er weinig vertrouwen in. Ga eens uitzoeken wat de beste retour methode is. Met creditcard gekocht dus wellicht geld terug / retour en online 1 bestellen voor next day delivery ipv 1 week lang rma processAnoniem: 1925548 schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:17:
[...]
Zou ik wel doen. Niet verder aan storen maar snel retour ermee zodat je snel een vervanger hebt zonder problemen.
Kabel is de issue niet?
Wat ruk zeg. Hier gelukkig nog geen enkel probleem ervaren. Heb nog niet langer dan een uur achter elkaar gespeeld maar zo te horen maakt dat niet perse uit...Flghter1982 schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:00:
En nu net weer een groen scherm gewoon in ps menu. Blijkbaar zijn er veel mensen met green screen of death problemen met de pro. Zo ver is zie gaan die allemaal retour. Mijne nu dus ook zeker.
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Vervelend is dat. Als het kan zou ik voor geld terug gaan en even naar een MM oid rijden. Lekker makkelijk ook voor als er weer wat mis mee is.Flghter1982 schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:28:
[...]
Kabel vervangen met de orginele. Sindsdien geen random shutdowns meer tot gisteren ineens na black ops 6 op te starten. Vol groen scherm en rare lijn horizontaal bovenin. Toen weer uitgevallen met system repair ect als gevolg. Dus heb er weinig vertrouwen in. Ga eens uitzoeken wat de beste retour methode is. Met creditcard gekocht dus wellicht geld terug / retour en online 1 bestellen voor next day delivery ipv 1 week lang rma process
Hier al uren gespeeld zonder iets geks mee te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1925548 op 11-11-2024 12:29 ]
Zijn er mensen die de portal gebruiken icm ps5 pro. Of heeft dat geen zin vanwege het beperkte scherm van de portal?
Ik gebruik de portal alleen als de TV niet beschikbaar is. Maar daar zul je idd geen verschil op merken als het gaat om beeldkwaliteit of framerate. Je bent afhankelijk van het portalscherm en je Wifi.raishel70 schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:50:
Zijn er mensen die de portal gebruiken icm ps5 pro. Of heeft dat geen zin vanwege het beperkte scherm van de portal?
Dank voor de reactie. Dat is het m juist. In de avond wanneer ik wil spelen is de tv in gebruik. Das wel jammer van het beperkte portal schermpje.Shaker74 schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:05:
[...]
Ik gebruik de portal alleen als de TV niet beschikbaar is. Maar daar zul je idd geen verschil op merken als het gaat om beeldkwaliteit of framerate. Je bent afhankelijk van het portalscherm en je Wifi.
Ik vind de Portal een ideale uitkomst voor deze situatie. Ik kan daardoor toch lekker gamen. Ja het scherm is kleiner en 1080p, maar voor mij is het een perfecte oplossingraishel70 schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:13:
[...]
Dank voor de reactie. Dat is het m juist. In de avond wanneer ik wil spelen is de tv in gebruik. Das wel jammer van het beperkte portal schermpje.
Dat Snap ik. Ik game het meest als iedereen naar bed is. Helaas betekend dat wel dat ik ongezond laat naar bed garaishel70 schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:13:
[...]
Dank voor de reactie. Dat is het m juist. In de avond wanneer ik wil spelen is de tv in gebruik. Das wel jammer van het beperkte portal schermpje.

Op zich is het een puik scherm van redelijk formaat vind ik. En als je de Wifi goed op orde hebt werkt het ook nog prima. Maar je kunt het natuurlijk niet vergelijken met een dikke TV.
Hele toffe game ja! Die game is wel PS4pro enhanced en draait op 2160P checkerboarded. Ziet er inderdaad nog steeds erg goed uit!Yonix schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:59:
Gisteravond eindelijk eens goed gaan zitten voor Detroid: Become Human. Destijds gekocht voor de PS4 Pro, maar nooit écht aan begonnen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat een spel!Het spel is inmiddels 6,5 jaar oud, heeft geen PS5 (Pro) update gehad, but it still holds up!
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Samen met The Last of Us 1 en 2 is dit mijn top 3. Zeker ook de moeite waard om nog minstens een keer opnieuw te spelen met andere keuzes.Hulleman schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:21:
[...]
Hele toffe game ja! Die game is wel PS4pro enhanced en draait op 2160P checkerboarded. Ziet er inderdaad nog steeds erg goed uit!
Moet ik misschien maar weer eens doen. Ik heb die game maar één keer doorgespeeld.Zapato schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:23:
[...]
Samen met The Last of Us 1 en 2 is dit mijn top 3. Zeker ook de moeite waard om nog minstens een keer opnieuw te spelen met andere keuzes.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dat is ook niet gelukt bij mij. Houd rekening mee dat hd-audio over earc ook niet lekker loopt met deze yamaha. Deze blijft om de zoveel seconde stotteren. Daarom was het fijn dat ik mijn 4K player direct op mijn yamaha receiver kon aansluiten zonder afhankelijk te zijn van earc. Maar ik denk dat het aan de earc functionaliteiten van mijn C9 ligt.Twixie schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:19:
@Marcievg @Farabi : in mijn eindeloze zoektocht naar een AVR kom ik iemand op Reddit tegen die (met V6A) issues had met geen beeld als CEC opstond. Dus zou je ook nog eens kunnen proberen. Voor mij zou het wel wat een dealbreaker zijn omdat ik reken op CEC om bij BluRays/DVDs in PS3/PS5 door de menus te navigeren. Nu is dat rechtstreeks tussen console en TV (via de IR commando’s van de TV maar straks zou dat dus via de AVR moeten (dat mogelijks zelfs bij geen enkel merk zou werken).
Ik krijg trouwens gemini man 60fps dolby vision niet werkend via deze receiver. Weer geen beeld, maar alleen geluid. Billy lynn 60fps hdr gaat wel goed verder. Dolby vision icm 60fps gooit roet in het eten.
Potjandorie, ik wil hem bijna verkopen als ik het allemaal zo opsom. maar wat is het alternatief in deze prijsrange? gewoon een goede 8K hdmi switcher aanschaffen, ben je van al het gezeik af. de beste oplossing is om alles via de tv te laten gaan.
[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 11-11-2024 14:02 ]
Zat ik ook al aan te denken. Zeker omdat volgend jaar van de serie Seizoen 2 (Last of Us) uitkomt. Echt beniewd wat ze er van gemaakt hebben.Hulleman schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:35:
[...]
Moet ik misschien maar weer eens doen. Ik heb die game maar één keer doorgespeeld.
Ik doelde meer op Detroit Become HumanShaker74 schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:40:
[...]
Zat ik ook al aan te denken. Zeker omdat volgend jaar van de serie Seizoen 2 (Last of Us) uitkomt. Echt beniewd wat ze er van gemaakt hebben.
Maar TLOU part 1 heb ik laatst opnieuw doorgespeeld (PS+ Extra). Dat was al weer 10 jaar geleden dat ik die game gespeeld had. Blijft echt zo goed!
Part 2 speel ik nog wel weer een keer door voordat seizoen 2 uitkwam. Erg genoten van seizoen 1. Ook als je de game weer speelt, vind ik dat ze die serie knap hebben neergezet. Het volgt de game niet letterlijk, maar de keuzes die gemaakt zijn bevielen me wel
Dat is voor mij alleszins al niet de beste oplossing om de simpele reden dat mijn LG C1 geen DTS ondersteunt en zelfs niet forwardt. Daarom moet ik zelfs sommige DVDs en BDs met énkel een DTS soundtrack nog op mijn PS3 afspelen, omdat die nog een optical out heeft die rechtstreeks naar mijn AVR ging, met het beeld rechtstreeks naar de TV. Nu ja, ook dat is niet meer van deze tijd omdat zo een oplossing enkel de oudere audio-formaten ondersteunt, dus voor Atmos e.d. moet je sowieso over HDMI.Farabi schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:38:
[...]
Potjandorie, ik wil hem bijna verkopen als ik het allemaal zo opsom. maar wat is het alternatief in deze prijsrange? gewoon een goede 8K hdmi switcher aanschaffen, ben je van al het gezeik af. de beste oplossing is om alles via de tv te laten gaan.
Nu al ettelijke uren gespendeerd aan reviews/fora/YouTube..., en dit is gewoon (nog altijd) enorm frustrerend. Ook zitten merken constant dingen te beloven en dan achteraf te fixen met fw-upgrades. Om terug on-topic te komen: het is net zoals met veel videogames die gereleased worden met future promises. Maar hier spreken we over toestellen die 10x zoveel kosten en een essentieel onderdeel vormen van je setup. *zucht*
Ik ben bezig met de uncharted nathan drake collection en bij de laatste chapter van deel 2. En ondanks dat deel 2 qua omgevingen en storytelling / puzzel elementen echt een stuk beter zijn dan deel 1, zijn de gunfights op hard echt om te janken! Ik heb niet vaak het gevoel dat ik dood ga door domme keuze’s maar door echt een DRAAAAAAAK van een cover systeem en irritante bulletsponge enemies. Ook het platformen gaat vaak fout.
Ik speel eigenlijk al mijn games op hard. En bij een game als TLOU 1/2 voelen mijn deaths aan als fouten en domme keuzes vanuit mijn kant. Maar ik erger me echt kapot aan de shooting arena’s in deel 2. Ben blij als de game uitgespeeld is. Wat betreft deze 2 facetten voelt de game enorm verouderd aan.
Ik speel eigenlijk al mijn games op hard. En bij een game als TLOU 1/2 voelen mijn deaths aan als fouten en domme keuzes vanuit mijn kant. Maar ik erger me echt kapot aan de shooting arena’s in deel 2. Ben blij als de game uitgespeeld is. Wat betreft deze 2 facetten voelt de game enorm verouderd aan.
Gemiste kans… fixed it for you 😉swoutr schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:09: een DRAAAAAAAK DRAKE van een cover systeem
Ik moet deze game ook nog spelen overigens. Ben benieuwd! Maar nu eerst Returnal!
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Al vaak gezegd, maar Returnal is 1 van de vetste games deze generatie. Het vraagt veel doorzettingsvermogen, maar als het allemaal op zijn plek valt, heb je echt een avontuur. Mooiste platinum trophy uit mijn collectie.Thalaron schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:15:
[...]
Gemiste kans… fixed it for you 😉
Ik moet deze game ook nog spelen overigens. Ben benieuwd! Maar nu eerst Returnal!
Daar sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb me echt heel goed vermaakt met Returnal.Lekkerboeie86 schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:22:
[...]
Al vaak gezegd, maar Returnal is 1 van de vetste games deze generatie. Het vraagt veel doorzettingsvermogen, maar als het allemaal op zijn plek valt, heb je echt een avontuur. Mooiste platinum trophy uit mijn collectie.
Ik vind het wel mee vallen op zich, bij The Nathan Drake Collectie goed speelbaar.swoutr schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:09:
Ik ben bezig met de uncharted nathan drake collection en bij de laatste chapter van deel 2. En ondanks dat deel 2 qua omgevingen en storytelling / puzzel elementen echt een stuk beter zijn dan deel 1, zijn de gunfights op hard echt om te janken! Ik heb niet vaak het gevoel dat ik dood ga door domme keuze’s maar door echt een DRAAAAAAAK van een cover systeem en irritante bulletsponge enemies. Ook het platformen gaat vaak fout.
De originele spelen zijn slechter te spelen, maar de Nathan Drake Collectie ging best aardig goed.
Beter eerst Uncharted, als ik Returnal zo zie lijkt het mij niks aanThalaron schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:15:
[...]
Gemiste kans… fixed it for you 😉
Haha nee zou eerst returnal spelen denk ik dan ook, aangezien je met Uncharted wat meer delen heb te doen haha.
Ik vind Returnal niets aan. Ik hoop dat Sony nog iets verzint voor Uncharted 4 op de Pro. Zou een mooie reden zijn om weer eens te spelen.Carlos0_0 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 07:09:
[...]
Beter eerst Uncharted, als ik Returnal zo zie lijkt het mij niks aan.
Haha nee zou eerst returnal spelen denk ik dan ook, aangezien je met Uncharted wat meer delen heb te doen haha.
Ik heb alle delen recentelijk nog gespeeld, deel 4 was prima op de ps5 te spelenAnoniem: 1925548 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 07:35:
[...]
Ik vind Returnal niets aan. Ik hoop dat Sony nog iets verzint voor Uncharted 4 op de Pro. Zou een mooie reden zijn om weer eens te spelen.
Pfff nog even een dag wachten en zien of Rebirth morgen in de aanbieding komt in de store. Zal wel niet. Kijk zo uit naar deze game op de Pro. Ik weet dat als je de game nu koopt en morgen is er een deal heb je pech bij PlayStation.
Eventjes een disc drive kopen gaat ook niet.
Nou, even een korte review. Ik heb nu de PRO een tijdje kunnen gebruiken.
Ik ben overall zeer tevreden. Ik heb nog geen games gespeeld die enhanched waren! Ik heb Wukong en Skull and Bones getest.
Conclusie is dat het echt merkbaar uitmaakt. Wukong voelt beter aan. Maar het meeste was ik onder de indruk van Skull and Bones. Als je daar midden in een zeeslag zit (met veel andere players) dicht bij de target werd het beeld zo wild dat de OG framedrops had. Had het er duidelijk moeite mee. Was vaak maar heel even maar het was er. Dat is nu dus weg. Dat vind ik echt knap omdat hij dus niet enhanced is.
Bij mij ligt hij en ik vind het standaard (pootjes) beter zo. Staat steviger. De kappen zijn ook makkelijker te verwijderen en terug te plaatsen.Het enige puntje is het geluid. Hij is wel wat luider dan de OG die ik had. Ik vind dat niet erg maar het is wel een opmerking waard. In het menu is hij muisstil maar zodra je een game start hoor je hem direct. Niet echt hard maar aanwezig. Viel me ook op dat de OG rondom de fan sleuven had en de PRO dit niet heeft. Dit is open. Zal beter zijn voor koeling maar voor stof en geluid niet denk ik. Maar toen ik de OG verkocht viel me op dat er niet gigantisch veel stof aanwezig was. Viel me reuze mee naar 3 jaar gebruik. (nooit schoongemaakt)
Vond de kabel die erbij zat wel vrij kort... Het ging echt maar net! Dus is dat voor mij prima maar voor andere kan dat problematisch zijn.
Dus ik ben erg tevreden. Ik ben benieuwd hoe andere dit ervaren.
Ik ben overall zeer tevreden. Ik heb nog geen games gespeeld die enhanched waren! Ik heb Wukong en Skull and Bones getest.
Conclusie is dat het echt merkbaar uitmaakt. Wukong voelt beter aan. Maar het meeste was ik onder de indruk van Skull and Bones. Als je daar midden in een zeeslag zit (met veel andere players) dicht bij de target werd het beeld zo wild dat de OG framedrops had. Had het er duidelijk moeite mee. Was vaak maar heel even maar het was er. Dat is nu dus weg. Dat vind ik echt knap omdat hij dus niet enhanced is.
Bij mij ligt hij en ik vind het standaard (pootjes) beter zo. Staat steviger. De kappen zijn ook makkelijker te verwijderen en terug te plaatsen.Het enige puntje is het geluid. Hij is wel wat luider dan de OG die ik had. Ik vind dat niet erg maar het is wel een opmerking waard. In het menu is hij muisstil maar zodra je een game start hoor je hem direct. Niet echt hard maar aanwezig. Viel me ook op dat de OG rondom de fan sleuven had en de PRO dit niet heeft. Dit is open. Zal beter zijn voor koeling maar voor stof en geluid niet denk ik. Maar toen ik de OG verkocht viel me op dat er niet gigantisch veel stof aanwezig was. Viel me reuze mee naar 3 jaar gebruik. (nooit schoongemaakt)
Vond de kabel die erbij zat wel vrij kort... Het ging echt maar net! Dus is dat voor mij prima maar voor andere kan dat problematisch zijn.
Over het geluid klopt ja het is wel aanwezig inderdaad, niet vervelend maar de fan hoor je wel.Shaker74 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:50:
Nou, even een korte review. Ik heb nu de PRO een tijdje kunnen gebruiken.
Als je een beetje lekker aan gamen ben merk je het niet meer, maar de gewone ps5 was gewoon zelfs tijden het gamen muisstil.
Mijn OG was niet altijd muisstil. Maar die fluctueerde wat meer. De PRO lijkt de fan direct aan te zetten als je een game opstart. Maar het is idd niet hinderlijk. (voor mij)Carlos0_0 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:30:
[...]
Over het geluid klopt ja het is wel aanwezig inderdaad, niet vervelend maar de fan hoor je wel.
Als je een beetje lekker aan gamen ben merk je het niet meer, maar de gewone ps5 was gewoon zelfs tijden het gamen muisstil.
30€ verschil. Koop het lekker en have fun. Zonde om te wachten.Anoniem: 1925548 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:47:
Pfff nog even een dag wachten en zien of Rebirth morgen in de aanbieding komt in de store. Zal wel niet. Kijk zo uit naar deze game op de Pro. Ik weet dat als je de game nu koopt en morgen is er een deal heb je pech bij PlayStation.
Verwacht niet teveel deals bij dit soort games de komende tijd, net na release van een nieuwe console zou dit nogal dom zijn van Sony.Anoniem: 1925548 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:47:
Edit: laat ook maar, game alvast gekocht in de store.giantgiantus schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:27:
[...]
30€ verschil. Koop het lekker en have fun. Zonde om te wachten.
Hoe mooi TLOU etc. er ook uitziet, ik heb ze allemaal uit. FF7 Rebirth nog niet. Heel veel zin in.
[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 1925548 op 12-11-2024 12:19 ]
Kan ik me iets bij voorstellen. De game is dan ook al 15 jaar oud. Uncharted 2 vond ik echt een parel uit die reeks. Twijfel een beetje of ik die game nou beter vond dat deel 4, ook gegeven het tijdperk waar in die game uit kwam. Het enige nadeel van deel 2 vond ik met name de paarse vijanden in Shangri-La. Deel 1 had ook van die monster achtige vijanden. Zonde, hadden beide games echt niet nodig. Dat deden deel 3 en 4 veel beter.swoutr schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:09:
Ik denk dat ik uncharted als volgt scoor: 2>4>1>TLL>3
Als je de games nu gaat spelen is deel 4 verreweg de beste game. Voelt modern aan en is grafisch een heel stuk beter dan de eerste trilogie. Toch maakte deel 2 in 2009 meer indruk op me dan deel 4 in 2016. Dat was echt een grote stap vooruit ten opzichte van deel 1 in alle opzichten. Liet ook goed zien wat de PS3 in huis had.
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 12-11-2024 12:11 ]
Oh man, wat een tijden waren het om de nieuwe Uncharted delen te spelen direct nadat ze uitkwamen.Hulleman schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:10:
[...]
Kan ik me iets bij voorstellen. De game is dan ook al 15 jaar oud. Uncharted 2 vond ik echt een parel uit die reeks. Twijfel een beetje of ik die game nou beter vond dat deel 4, ook gegeven het tijdperk waar in die game uit kwam. Het enige nadeel van deel 2 vond ik met name de paarse vijanden in Shangri-La. Deel 1 had ook van die monster achtige vijanden. Zonde, hadden beide games echt niet nodig. Dat deden deel 3 en 4 veel beter.
Als je de games nu gaat spelen is deel 4 verreweg de beste game. Voelt modern aan en is grafisch een heel stuk beter dan de eerste trilogie. Toch maakte deel 2 in 2009 meer indruk op me dan deel 4 in 2016. Dat was echt een grote stap vooruit ten opzichte van deel 1 in alle opzichten. Liet ook goed zien wat de PS3 in huis had.
Is het nodig om de Nathan Drake collection te spelen alvorens in deel 4 te springen? Deel 4 en de recente zitten in PS+ Extra maar de Nathan Drake collectie niet. Kost nu 20$ wat ongeveer de prijs is om te upgraden naar PS+ Premium maar geen idee of die upgrade de moeite is...Hulleman schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:10:
[...]
Kan ik me iets bij voorstellen. De game is dan ook al 15 jaar oud. Uncharted 2 vond ik echt een parel uit die reeks. Twijfel een beetje of ik die game nou beter vond dat deel 4, ook gegeven het tijdperk waar in die game uit kwam. Het enige nadeel van deel 2 vond ik met name de paarse vijanden in Shangri-La. Deel 1 had ook van die monster achtige vijanden. Zonde, hadden beide games echt niet nodig. Dat deden deel 3 en 4 veel beter.
Voor het verhaal an sich niet. Elke game heeft zijn eigen verhaal. Echter, de relaties en achtergronden van de hoofdpersonages lopen wel als meer rode draad door de games heen. In uncharted 2,3 en 4 wordt wel veronderstelt dat je weet wie Sully en Elena zijn. Chloe is een belangrijk personage uit deel 2 en daar speel je mee in The Lost Legacy (DLC op deel 4). Die krijgen niet nogmaals een introductie.DJSirMatthew schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:41:
[...]
Is het nodig om de Nathan Drake collection te spelen alvorens in deel 4 te springen? Deel 4 en de recente zitten in PS+ Extra maar de Nathan Drake collectie niet. Kost nu 20$ wat ongeveer de prijs is om te upgraden naar PS+ Premium maar geen idee of die upgrade de moeite is...
Je zult denk ik niet minder lol hebben als je alleen deel 4 en The Lost Legacy speelt. Uiteraard zit in de delen 1, 2 en 3 wel heel veel achtergrond(verhaal) en behoorde het toentertijd echt wel tot de beste games van die tijd. Dus voor de volledige Uncharted ervaring zou ik beginnen bij deel 1. Maar ik denk dat je ook prima alleen deel 4 en The Lost Legacy kan spelen. Dat zijn technisch en qua gameplay de beste van de hele reeks. Ik zou niet bij deel 4 en TLL beginnen en dan terug gaan naar de delen 1, 2 en 3. Qua verhaal vreemd, maar ook qua gameplay ga je terug in de tijd. De games worden gedurende de reeks namelijk steeds beter. Zowel grafisch, qua verhaal en qua gameplay.
[ Voor 32% gewijzigd door Hulleman op 12-11-2024 13:11 ]
nieuwe ps5 pro binnen. aangesloten met exact dezelfde kabels als de vorige ps5 pro.
nu geen enkel issue tot zover. alles loopt soepel. geen crashes or rare green screens. lijkt er dus toch echt op dat die vorige gewoon niet in orde was. blij dat ik hem toch teruggestuurd heb en een andere gehaald. voor de prijs van deze console moet ie gewoon goed werken
nu geen enkel issue tot zover. alles loopt soepel. geen crashes or rare green screens. lijkt er dus toch echt op dat die vorige gewoon niet in orde was. blij dat ik hem toch teruggestuurd heb en een andere gehaald. voor de prijs van deze console moet ie gewoon goed werken
Weet niet of ik het daar mee eens ben, U2/U3 zijn wel een stuk meer rollercoaster ervaringen dan Deel 1 en 4, ja ze hebben hun set pieces. Maar vind het lang zo gestoord niet als de voorgaande delen.Hulleman schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:04:
[...]
Voor het verhaal an sich niet. Elke game heeft zijn eigen verhaal. Echter, de relaties en achtergronden van de hoofdpersonages lopen wel als meer rode draad door de games heen. In uncharted 2,3 en 4 wordt wel veronderstelt dat je weet wie Sully en Elena zijn. Chloe is een belangrijk personage uit deel 2 en daar speel je mee in The Lost Legacy (DLC op deel 4). Die krijgen niet nogmaals een introductie.
Je zult denk ik niet minder lol hebben als je alleen deel 4 en The Lost Legacy speelt. Uiteraard zit in de delen 1, 2 en 3 wel heel veel achtergrond(verhaal) en behoorde het toentertijd echt wel tot de beste games van die tijd. Dus voor de volledige Uncharted ervaring zou ik beginnen bij deel 1. Maar ik denk dat je ook prima alleen deel 4 en The Lost Legacy kan spelen. Dat zijn technisch en qua gameplay de beste van de hele reeks. Ik zou niet bij deel 4 en TLL beginnen en dan terug gaan naar de delen 1, 2 en 3. Qua verhaal vreemd, maar ook qua gameplay ga je terug in de tijd. De games worden gedurende de reeks namelijk steeds beter. Zowel grafisch, qua verhaal en qua gameplay.
Grafisch misschien wat verouderd.
Maar de gameplay gaat harder.
U4 is prachtig mooi daar niet van maar vind het eerlijk gezegt wat te over ge-produceerd.
Maar voelt niet echt down and dirty als de oudere titels.
YouTube: PlayStation 5 Pro is it worth it?
Kan iemand mij zeggen of deze man gelijk heeft. Dat de PRO niet echt een meerwaarde heeft? Dus niet echt het wow effect
Kan iemand mij zeggen of deze man gelijk heeft. Dat de PRO niet echt een meerwaarde heeft? Dus niet echt het wow effect
[ Voor 6% gewijzigd door Theo27 op 12-11-2024 14:00 ]
Scrooge NL
Zijn al meerdere die het zeggen. dus niet echt verrassend.Theo27 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:59:
Ik vind het best wel verrasend eigenlijk. Hier op de groep lees of hoor ik dit soort dingen niet echt.Psyonara schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:11:
[...]
Zijn al meerdere die het zeggen. dus niet echt verrassend.
Scrooge NL
Omdat het ook helemaal afhankelijk is aan wie je het vraagt. Voor de casual gamer lijkt het geen meerwaarde te hebben omdat die het verschil niet ziet. Waarbij een hardcore gamer die er met zijn neus bovenop zit die wel ziet.Theo27 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:12:
[...]
Ik vind het best wel verrasend eigenlijk. Hier op de groep lees of hoor ik dit soort dingen niet echt.
De vraag rest alleen tot welke groep behoor je.
Het zal deels echt wel iets beter zijn, maar ook deels cognitieve dissonantie (dure aankoop rechtvaardigen).Theo27 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:12:
[...]
Ik vind het best wel verrasend eigenlijk. Hier op de groep lees of hoor ik dit soort dingen niet echt.
Zie zelf het nut niet zit zelf nog met een FullHD scherm en ook al zou ik op 4k Gamen zie ik het nut nog niet.
En over 2/3 jaar misschien 4 heb je de PS6, neem aan dat die backwards compatible is. Kun je tegen die tijd wel alle Pro enhancements ervaren.
Zal volgend jaar denk ik wel voor 4k gaan maar wacht tot dat de tech e.d. allemaal wat betaalbaarder word.
En over 2/3 jaar misschien 4 heb je de PS6, neem aan dat die backwards compatible is. Kun je tegen die tijd wel alle Pro enhancements ervaren.
Zal volgend jaar denk ik wel voor 4k gaan maar wacht tot dat de tech e.d. allemaal wat betaalbaarder word.
Anoniem: 1885112
Andersom werkt dat net zo.Zapato schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:18:
[...]
Het zal deels echt wel iets beter zijn, maar ook deels cognitieve dissonantie (dure aankoop rechtvaardigen).
Mijn ervaring: het wow-effect heeft de PS5 Pro niet, dat was bij de PS4 Pro ook niet het geval. Het is ook geen nieuwe generatie Playstation maar een mid-gen upgrade.Theo27 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:59:
Maar er zijn zeker verbeteringen grafische kwaliteit en/of framerate alleen zal niet iedereen deze voldoende waarderen voor deze prijs. Ik in ieder geval wél als console gamer en waarde hechtend an het hebben van het best presterende systeem.
De bronnen die ik las spraken van een PS6 ten vroegste 2028. Daarom zijn wij, als nieuwe playstation spelers, voor de Pro gegaan. Een slim PS5 disc was mss nu goedkoper geweest maar wie weet waar we binnen 2 jaar staan en hoe groot het verschil dan wordt?Psyonara schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:19:
Zie zelf het nut niet zit zelf nog met een FullHD scherm en ook al zou ik op 4k Gamen zie ik het nut nog niet.
Ik lees hier onder dat Skull&Bones bij de gewone PS5 soms haperde en bij de Pro niet. Als die trend zich doorzet, zie ik wel meer nut in de Pro.
Alles zal natuurlijk ook afhangen van welke sprong voorwaarts de PS6 maakt bv. Maar nu een gewone PS5 of PS5Pro zal bij doorverkoop op dat moment misschien dezelfde totale kostprijs gehad hebben. Koffiedik kijken sowieso.
Xbox One X had dat wow-effect voor mij wel. Zat middenin een playthrough van Red Dead Redemption 2 op de 'OG' Xbox One toen ik overstapte naar One X. Dat was een enorm verschil. Net alsof je een andere game speelde.Danster75 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:06:
[...]
Mijn ervaring: het wow-effect heeft de PS5 Pro niet, dat was bij de PS4 Pro ook niet het geval. Het is ook geen nieuwe generatie Playstation maar een mid-gen upgrade.
Maar er zijn zeker verbeteringen grafische kwaliteit en/of framerate alleen zal niet iedereen deze voldoende waarderen voor deze prijs. Ik in ieder geval wél als console gamer en waarde hechtend an het hebben van het best presterende systeem.
De paar screenshots en clips die ik heb gezien van PS5 Pro laat dat effect niet zien.
Ieder kan voor zichzelf wel inschatten of dit een waardige upgrade is. Ik denk dat de gemiddelde gamer op een 4K/60Hz LED TV op 3 meter afstand hier weinig verschil zal merken.
Toch overstag gegaan net binnen gekomen mooi apparaat komt mooi tot zijn recht op LG g series , disc drive
Niet noodzakelijk meeste games die ik heb zijn digitaal stuk of vier die daadwerkelijk disc zijn die andere ps5 maar in de verkoop .
Niet noodzakelijk meeste games die ik heb zijn digitaal stuk of vier die daadwerkelijk disc zijn die andere ps5 maar in de verkoop .
Ik lees hier en der dat er morgen of overmorgen weer PS5 PRO 30th edition consoles online komen i.v.m annuleringen van de console of betalingen die niet goed doorkomen.
Scrooge NL
Geen haast ook al zou het 2028 zijn.DJSirMatthew schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:08:
[...]
De bronnen die ik las spraken van een PS6 ten vroegste 2028. Daarom zijn wij, als nieuwe playstation spelers, voor de Pro gegaan. Een slim PS5 disc was mss nu goedkoper geweest maar wie weet waar we binnen 2 jaar staan en hoe groot het verschil dan wordt?
Ik lees hier onder dat Skull&Bones bij de gewone PS5 soms haperde en bij de Pro niet. Als die trend zich doorzet, zie ik wel meer nut in de Pro.
Alles zal natuurlijk ook afhangen van welke sprong voorwaarts de PS6 maakt bv. Maar nu een gewone PS5 of PS5Pro zal bij doorverkoop op dat moment misschien dezelfde totale kostprijs gehad hebben. Koffiedik kijken sowieso.
En betreft Skull and bones, Ubisoft is wel bekend met slechte optimalisaties. Als Ubi daar de inzet niet voor inzet hoef je dat niet op te lossen met een Pro.
Bron?Theo27 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:40:
Ik lees hier en der dat er morgen of overmorgen weer PS5 PRO 30th edition consoles online komen i.v.m annuleringen van de console of betalingen die niet goed doorkomen.
Twitch.tv/coelijoeli
Was vanochtend al volgens sommige.Theo27 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:40:
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik wilde mijn betaal gegevens veranderen van Paypal naar Ideal om de 30th Pro editie te kunnen betalen maar ik kom niet in het betaalscherm terecht op de playstation direct website. Iemand anders hier ook last van? Ben bang dat Paypal straks niet werkt als Sony geld gaat afschrijven.
Scrooge NL
Waarvoor zou Paypal niet werken ?Theo27 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:49:
Ik wilde mijn betaal gegevens veranderen van Paypal naar Ideal om de 30th Pro editie te kunnen betalen maar ik kom niet in het betaalscherm terecht op de playstation direct website. Iemand anders hier ook last van? Ben bang dat Paypal straks niet werkt als Sony geld gaat afschrijven.
Geen idee maar zou wel heel erg balen zijn als ze het niet af kunnen schrijven op dat moment. Dan liever nu met ideal maarja dat gaat dus niet 😕
Scrooge NL
Je kan het geld met iDeal storten op je Paypal account weet je zeker dat het goed gaat.Theo27 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:58:
[...]
Geen idee maar zou wel heel erg balen zijn als ze het niet af kunnen schrijven op dat moment. Dan liever nu met ideal maarja dat gaat dus niet 😕
Bij mij ging de 1e incasso poging voor de Pro ook niet goed. Mail gekregen van Sony met melding dat ik 24 uur had om het te fixen. Pas daarna zou de order geannuleerd worden.Theo27 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:58:
[...]
Ga beginnen met Alan Wake 2 en speel op een PS5 Pro. Nu kan ik alleen maar kiezen tussen performance mode en quality mode. Betekend dit dat de quality de geupgrade versie is met Ray tracing. Had gedacht dat er iets van Pro mode had gestaan...
Anderen ook last van extreem trage download snelheden met Ethernet op de Pro? WIFI een stuk sneller, getest met m’n normale ps5 en daar werkte Ethernet gewoon goed
[ Voor 3% gewijzigd door Prophasis op 12-11-2024 17:38 ]
Nee geen last van hier.Prophasis schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:38:
Anderen ook last van extreem trage download snelheden met Ethernet op de Pro? WIFI een stuk sneller, getest met m’n normale ps5 en daar werkte Ethernet gewoon goed
Twijfel hier. Situatie: PS5 fat verkocht enkele maanden geleden voor een goede prijs (€420). In afwachting van de Pro of anders een Slim digital met black friday. Ik ben onbewust volledig digitaal gegaan en vind het geen probleem om te wachten op een goede sale. Heb genoeg in mijn backlog.
Ik heb een midrange Sony 4K LED-TV (120Hz, HDMI 2.1, VRR), maar het is geen OLED natuurlijk.
Optie 1: PS5 Slim Digital (met BF?) en tv behouden.
Optie 2: LG oled C4 42" + PS5 Pro.
Optie 3: LG oled C4 42" + PS5 Slim.
Grotere tv is niet echt een optie vanwege beperkte ruimte. Twijfel of een Pro dan zin heeft.
Ik heb een midrange Sony 4K LED-TV (120Hz, HDMI 2.1, VRR), maar het is geen OLED natuurlijk.
Optie 1: PS5 Slim Digital (met BF?) en tv behouden.
Optie 2: LG oled C4 42" + PS5 Pro.
Optie 3: LG oled C4 42" + PS5 Slim.
Grotere tv is niet echt een optie vanwege beperkte ruimte. Twijfel of een Pro dan zin heeft.
[ Voor 10% gewijzigd door AreVeeDee op 12-11-2024 17:59 ]
Zit je op minder dan 2 meter dan zou ik voor optie 2 gaan. Zit je tussen de 2 en 3 meter zou ik voor optie 3 gaan (oled is wel erg fijn) bij nog verder zou ik de tv houden en alleen een basis ps5 erbij doen.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Tot de groep casual gamers die upgrade vanaf een PS4pro. Wat ik jammer vind is dat in de reviews de PS5pro nooit ook naast de PS4pro wordt gezet. Botweg vergeleken met de base/slim is het best een product voor de quality nerds, maar met de 4pro vergeleken.....Rox92 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:14:
[...]
Omdat het ook helemaal afhankelijk is aan wie je het vraagt. Voor de casual gamer lijkt het geen meerwaarde te hebben omdat die het verschil niet ziet. Waarbij een hardcore gamer die er met zijn neus bovenop zit die wel ziet.
De vraag rest alleen tot welke groep behoor je.
Voor minder dan 300 meer (ssd uitbreiding die eigelijk nodig is op een base/slim) koop je dan een apparaat dat op een OLED als de LG C serie prachtig tot zijn recht komt, en waarbij je geen keuze hoeft te maken tussen quality of performance mode.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties