Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSirMatthew
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 13:49
Vandaag PS5 Pro geïnstalleerd, eerste console sinds Nintendo Switch. Meteen 1 jaar PS+ Extra genomen omdat in de 400 games er zeker een aantal tussen zitten die we willen spelen (TLOU1, Death Stranding, Ghost of Tsushima, Skyrim ..). Andere die zeker het proberen waard zijn?

We spelen op een LG C3 48" op 3m afstand dus misschien zouden we het verschil tussen PS5 en Pro niet merken, maar aangezien we "nieuw" zijn, maar meteen voor de meest toekomstbestendige optie gegaan?

Hoe dan ook, alle tips/links om onze LG C3 optimaal in te stellen voor PS gaming alsook eventueel tips/links hoe we de spellen zelf instellen (of laten we gewoon alles op automatisch staan?) want met al die verschillende modi die ik hier lees zie ik geen bomen meer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-06 22:17
DJSirMatthew schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:11:
Vandaag PS5 Pro geïnstalleerd, eerste console sinds Nintendo Switch. Meteen 1 jaar PS+ Extra genomen omdat in de 400 games er zeker een aantal tussen zitten die we willen spelen (TLOU1, Death Stranding, Ghost of Tsushima, Skyrim ..). Andere die zeker het proberen waard zijn?

We spelen op een LG C3 48" op 3m afstand dus misschien zouden we het verschil tussen PS5 en Pro niet merken, maar aangezien we "nieuw" zijn, maar meteen voor de meest toekomstbestendige optie gegaan?

Hoe dan ook, alle tips/links om onze LG C3 optimaal in te stellen voor PS gaming alsook eventueel tips/links hoe we de spellen zelf instellen (of laten we gewoon alles op automatisch staan?) want met al die verschillende modi die ik hier lees zie ik geen bomen meer...
Returnal! Beste game op de PS5 imo. En vergeet Astro's Playroom niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

De ps5 zal zich zelf afstellen en de tv ook, wellicht je nog melding gekregen heb van de tv(Als die in de hdmi 2.1 poort zit.
Verder zullen spellen melding geven als de instellingen beter kunnen, ik had dit ook met The last of us instellingen stonden niet goed schijnbaar zijn aangepast direct(Kreeg melding toen spel opgestart werd).

Verder vid ik het handig aangezien ik niet online game, dat mijn controller auto de microfoon mute(Scheelt batterij).

[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 09-11-2024 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Ik heb een LG G1 icm. een Sonos Beam soundbar het enige wat ik handmatig moest aanpassen wat het geluid. Ik kreeg standaard geen Dolby Atmos geluid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zoek op internet wat videos voor optimale instellingen. Aantal dingen is ook wel persoonlijke voorkeur. Sommige zweren bij HGIG, maar dat vind ik vaak net wat te donker.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:12
Verkeerde topic

[ Voor 90% gewijzigd door nickdew op 09-11-2024 14:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28

MazeWing

The plot thickens...

Nou ik kan niet meer terug…. Vanmiddag mijn originele ps5 verkocht voor €375 :X

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

En

GamingTech is sowieso een aanrader omdat hij 1 van de weinige is die de juiste HDR instellingen laat zien. Ik gebruik zijn advies praktisch bij elk spel!

HDRgamer is ook nog iets om in je achterhoofd te houden.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJSirMatthew
Timothy3000 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:25:
[...]

Returnal! Beste game op de PS5 imo. En vergeet Astro's Playroom niet!
Astro's playroom is het eerste wat we gespeeld hebben aangezien die er standaard opstond. Mooie showcase voor wat de DualSense controller allemaal kan.

Vrouwlief is nu begonnen met Ghost of Tsushima (welke ze vorige maand nog maar net uitgespeeld heeft op PC lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
MazeWing schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:57:
[...]

[YouTube: You've Been Doing PS5 [Adjust HDR] Wrong... Here's How to Get the Best Settings]
En
[YouTube: PS5 HDR Calibration - How many Clicks do you need for your TV?]

GamingTech is sowieso een aanrader omdat hij 1 van de weinige is die de juiste HDR instellingen laat zien. Ik gebruik zijn advies praktisch bij elk spel!

Thanks! Ga video's meteen bekijken, we hebben HDR zo ingesteld dat je logo nauwelijks zien kon zoals de instructies aangaven, eens zien wat we verkeerd gedaan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-06 02:11

R.G

haha ik lees hierzoveel positief, dat ik nu ook twijfel ... dus je kan 375 voor een ps5 krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:01
R.G schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:17:
haha ik lees hierzoveel positief, dat ik nu ook twijfel ... dus je kan 375 voor een ps5 krijgen?
Staan momenteel veel voor rond die prijs te koop. Of je het er dus voor krijgt is de vraag, maar zeker niet uitgesloten.

Vind het zelf te veel voor een kale PS5, gezien de advertenties van een tijdje geleden, maar zullen genoeg mensen zijn die het toch wel zullen overwegen voor de feestdagen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:11
DeadPhoenix86 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:36:
[...]

19 blades, voor de rest kon ik het niet zien welke het was. Inmiddels ééntje besteld bij Coolblue, aangezien het daar sneller gaat met producten ruilen voor het geval ik weer een luidruchtige PS5 Pro krijg.

Mijn OG PS5 had 23 blades, en die was gewoon stil, met een beetje coil whine.

[...]

Die van mij had een Nidec fan, maar ik kon gelukkig snel een Delta fan vinden op eBay. Die erin gezet, en dat was het dag en nacht verschil.
En hoe bevalt de pro?

Bij welke cb had je hem gehaald?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1925548

Ratchet and Clank rift apart.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 1925548 op 09-11-2024 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik had het idee dat de algemene belangstelling voor deze Pro variant iets minder zou zijn maar de pre-orders zijn volgens Sony iets beter dan bij de PS4 Pro launch. Even afwachten hoe zich dat gaat ontwikkelen gezien de hogere prijs natuurlijk maar dat valt op zich niet tegen.

https://asia.nikkei.com/B...ng-game-and-music-results
The sales target includes units from the new PlayStation 5 Pro, which was launched Thursday. In the U.S., the enhanced console carries a price tag of $699.99. While Totoki acknowledged that he has received many comments about this high price, he also showed no signs of changing it.

"It is a high-end product targeted at core customers, so we haven't been eyeing a large sales plan to begin with," the president said. "I'm under the impression that the product is performing slightly stronger than the pre-orders of the PS4 Pro during the same period, so I don't think it is adversely affecting the product's sales plan."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
[PRO] Apart dat je bij god of war geen keus krijgt in de grafische instellingen t.o.v. andere exlusives. Daar is het al vastgelegd voor je.

Wat ik veel beter vind trouwens. Volgens de geruchten destijds ging het ook zo worden. Maar we krijgen nog steeds de keus in alle andere spellen.

[ Voor 48% gewijzigd door Farabi op 09-11-2024 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

kazuka schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:46:
Ik had het idee dat de algemene belangstelling voor deze Pro variant iets minder zou zijn maar de pre-orders zijn volgens Sony iets beter dan bij de PS4 Pro launch. Even afwachten hoe zich dat gaat ontwikkelen gezien de hogere prijs natuurlijk maar dat valt op zich niet tegen.

https://asia.nikkei.com/B...ng-game-and-music-results

[...]
In hoeverre dragen scalpers hier aan mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

MazeWing schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:10:
[...]

In hoeverre dragen scalpers hier aan mee?
Zijn er überhaupt scalpers voor de PS5 Pro? Deze zijn, net als de PS4 Pro destijds, goed verkrijgbaar. Uitzondering zullen die 30th anniversary modellen zijn, die zie ik wel voorbij komen op Marktplaats en Ebay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18:22
Nieuwe PS5 Pro om 16:35 ontvangen via post nl.
Deze is aanzienlijker stiller. Coil whine is ongeveer een beetje gelijk als mijn OG PS5. Niet stored, maar hoorbaar als het rustig op de kamer is.

Fan is nog wel te horen, maar rustiger. Ook effe Decibelmeter erbij gehouden. Vorige PS5 Pro was 48-50 db, vanaf 10 cm, deze is 40-42 db. Mijn OG PS5 was 36-38db. Die was ook heel erg stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Eindelijk wat meer duidelijkheid over hoe de diverse modes van de Pro precies werken.

Heel leuk om alle positieve reacties hier te lezen. Maakt dat ik Wu Kong en 2de playthrough van Cyberpunk op pauze zet; en sowieso geen nieuwe games tot de pro. Kijk uit naar de GT7 patch en om eindelijk in FF7R te duiken.

Als filler wel The Acent tegengekomen op ps+. Verrassend leuk en volwassen.

[ Voor 9% gewijzigd door FMS op 09-11-2024 19:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Als ik dan nog even na de exclusieve kijk

Astro Bot(Dus de nieuwe niet de gratis variant op de ps5)
Ratchet & Clank
Ratchet & Clank Rift Apart
The last of Us 2(Aangezien je 1 noemt)
God of War
God of War Ragnarok
Spiderman1
Spiderman Miles Morales
Spiderman 2
Knack 1 & 2(Leuke platformer)
Uncharted the Nathan drake collection(Dat is deel 1 tot en met 3 bij elkaar het is een soort Tomb Raider idee)
Uncharted 4
Detroid Become Human

Als zo nog even wat multi platforms bekijk

Lego Harry Potter Collection
The Last Kampvuur is een leuk puzzel spelletje eens tussen door(Als leuke prijs in actie te vinden is)
Hog Warts Legacy
Brothers A Tale of Two Sons is ook leuk spelletje eens tussendoor(Gewoon leuke actie prijs te vinden is)
gta5
red dead redemption
red dead redemption 2
A Plague Tale: Innocence (Dit is deel 1)
A Plage Tale Requiem (Dit is deel 2)
Star Wars Jedi: Fallen Order(Deel 1)
Star Wars Jedi Survivor(Deel 2)
Stray is zeker een apart maar leuk spel(Je speelt met een kat en robotje)
Lego Star Wars The Skywalker Saga
Kena Bridge of Sprints
Mafia Definitive edition(Deel is 1)
Mafia 2 Definitive edition
Lego City Undercover is een echte aanrader, zal echt niet ps5 grafix hebben maar is echt super vet.
Lego Jurassic World
Shadow of the Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider
Tomb Raider Definitive edition

Aangezien dit multi platforms zijn, heb je misschien enkele al gespeeld. maar dacht meld ze toch even :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:46

Vrijdag

De Zwarte

Vergelijkingsfilmpje van DF over de PS4 enhancement mode op de PS5 Pro.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@DJSirMatthew aangezien je een OLED hebt (en het nu donker is) is Returnal ook echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stantana
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:05
Elias2020 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 19:19:

Azerty heeft aangegeven maandag discs te ontvangen, mogelijk andere partijen ook?!
Waar geven zij dit aan dan?
Ik heb namelijk het volgende antwoord gekregen nadat ik even contact met hen heb gehad:

Helaas is de levertijd hiervan onbekend.
Zodra we meer te weten komen, passen we dit aan op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:20

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Stantana schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 18:22:
[...]

Waar geven zij dit aan dan?
Ik heb namelijk het volgende antwoord gekregen nadat ik even contact met hen heb gehad:

Helaas is de levertijd hiervan onbekend.
Zodra we meer te weten komen, passen we dit aan op de website.
Ik heb ze gisteren gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik heb een verticale trillende streep bij tlou2 op mijn pro. Alle andere spellen hebben dat niet. Ik heb het spel opnieuw geinstalleerd en met wat instellingen gespeeld maar tevergeefs. Bij iemand hetzelfde toevallig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1cyiIVjIG3U745IzPLdCxOxml2E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MCEfhDfqTIAyo7BVFqdRzXrX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Dan zet ik die ook even onder favorieten. Zal mooi zijn dat ze eindelijk weer eens Disc drives op voorraad hebben. Want het is al ruim 6 weken nergens to koop in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stantana
Oké, vreemd dat ze 2 verschillende antwoorden communiceren. Hoop dat diegene jij sprak gelijk heeft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey82
Farabi schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 18:32:
Ik heb een verticale trillende streep bij tlou2 op mijn pro. Alle andere spellen hebben dat niet. Ik heb het spel opnieuw geinstalleerd en met wat instellingen gespeeld maar tevergeefs. Bij iemand hetzelfde toevallig?

[Afbeelding]
Voor de zekerheid een andere hdmi kabel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:56
MazeWing schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:57:
[...]

[YouTube: You've Been Doing PS5 [Adjust HDR] Wrong... Here's How to Get the Best Settings]
En
[YouTube: PS5 HDR Calibration - How many Clicks do you need for your TV?]

Gelijk de instructies van het eerste flimpje toegepast, THNX

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:39
Geraedus schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 18:58:
[...]

Gelijk de instructies van het eerste flimpje toegepast, THNX
TLDR van het filmpje? :)

[ Voor 3% gewijzigd door vinom op 09-11-2024 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
DeadPhoenix86 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:30:
Nieuwe PS5 Pro om 16:35 ontvangen via post nl.
Deze is aanzienlijker stiller. Coil whine is ongeveer een beetje gelijk als mijn OG PS5. Niet stored, maar hoorbaar als het rustig op de kamer is.

Fan is nog wel te horen, maar rustiger. Ook effe Decibelmeter erbij gehouden. Vorige PS5 Pro was 48-50 db, vanaf 10 cm, deze is 40-42 db. Mijn OG PS5 was 36-38db. Die was ook heel erg stil.
Even een offtopic vraagje,

Waar vind ik een goede betrouwbare decibelmeter? 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Check een van de eerste reacties onder het filmpje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:45
Carlos0_0 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:54:
[...]

Als ik dan nog even na de exclusieve kijk

Astro Bot(Dus de nieuwe niet de gratis variant op de ps5)
Ratchet & Clank
Ratchet & Clank Rift Apart
The last of Us 2(Aangezien je 1 noemt)
God of War
God of War Ragnarok
Spiderman1
Spiderman Miles Morales
Spiderman 2
Knack 1 & 2(Leuke platformer)
Uncharted the Nathan drake collection(Dat is deel 1 tot en met 3 bij elkaar het is een soort Tomb Raider idee)
Uncharted 4
Detroid Become Human

Als zo nog even wat multi platforms bekijk

Lego Harry Potter Collection
The Last Kampvuur is een leuk puzzel spelletje eens tussen door(Als leuke prijs in actie te vinden is)
Hog Warts Legacy
Brothers A Tale of Two Sons is ook leuk spelletje eens tussendoor(Gewoon leuke actie prijs te vinden is)
gta5
A Plague Tale: Innocence (Dit is deel 1)
A Plage Tale Requiem (Dit is deel 2)
Star Wars Jedi: Fallen Order(Deel 1)
Star Wars Jedi Survivor(Deel 2)
Stray is zeker een apart maar leuk spel(Je speelt met een kat en robotje)
Lego Star Wars The Skywalker Saga
Kena Bridge of Sprints
Mafia Definitive edition(Deel is 1)
Mafia 2 Definitive edition
Lego City Undercover is een echte aanrader, zal echt niet ps5 grafix hebben maar is echt super vet.
Lego Jurassic World
Shadow of the Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider
Tomb Raider Definitive edition

Aangezien dit multi platforms zijn, heb je misschien enkele al gespeeld. maar dacht meld ze toch even :).
Albatroz heeft ook pro update. Grafisch erg mooie game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
joey82 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:09:
[...]

Even een offtopic vraagje,

Waar vind ik een goede betrouwbare decibelmeter? 🙂
Bol.com Staan er zat. Telefoon App is ook een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zapato schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:32:
[...]

Albatroz heeft ook pro update. Grafisch erg mooie game.
40 Euro vind ik wel veel geld denk ik hiervoor, maar ja andere kant triple A games zijn al 60/70 euro makkelijk.
Het ziet er soms leuk uit, soms iets minder in trailers vind ik. Maar wel leuk denk ik.

Voeg hem ieder geval toe aan watchlist, mocht die eens in de actie zijn neem ik hem mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-06 22:32
“jE ziEt aLLeEn vERsChiL alS jE DicHTbiJ zIT”

😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtAatVhP_T58uZDnEtXCSCo3gWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xRiVI7JP4jl9cIH5pfBb4DOE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J23fMZ87DoumENcvbF2DukBHj10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N5NosGkoGrPh3MT28sz9tzrC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RES8RNubROI4J5Tq-sw9pVKMwf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HZRInEH4YR4ctqiOG8x676TP.jpg?f=fotoalbum_large

(Screenshots van DF video)

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Furrr schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 20:46:
“jE ziEt aLLeEn vERsChiL alS jE DicHTbiJ zIT”

😉

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

(Screenshots van DF video)
4x zoom vind ik eigenlijk wel het equivalent van dichtbij zitten ja. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Raem schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:21:
[...]

4x zoom vind ik eigenlijk wel het equivalent van dichtbij zitten ja. :P
Touché. 😄
Desalniettemin aanzienlijke verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:10
Als je naar deze ketens gaat is dat wellicht hét probleem 🫣

Ik kan ook niet zeggen dat het het prijsverschil waard is of niet. Hangt af van je budget, of jet het zelf boeiend genoeg vind, maar ook wat voor een monitor/ TV heb je.

Voor mij is dat een duidelijke ja/ dikke boeie 😉

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:44
Iemand Star Wars Outlaws al gespeeld op de Pro? Hoe bevalt het?

Voel mij een beetje schuldig dat ik als Star Wars fan deze game nog niet gespeeld heb maar door de performance problemen op de PS5 heb ik gewacht tot de Pro :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:13
Gisteravond eindelijk eens goed gaan zitten voor Detroid: Become Human. Destijds gekocht voor de PS4 Pro, maar nooit écht aan begonnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWRckps0hri2WXPFuwbyOdMGZaA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g7gcTJuw9cIkO85K8SwahFqT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6Q1mtsP2xxA1E-pCXOac3F2J4A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XgrpggFo19v9ptvLOsLHXl6n.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hmCQPcvwQq9kucwRLPMAX3SkUk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kZJb9Pk8zzNHhu5yEZnliDuF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xoEohG-Q_OhzjHqg6QjwX6eq4eI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hpj4FyHsIZwln4BLhz4Hz1Lp.png?f=fotoalbum_large

Wat een spel! _/-\o_ Het spel is inmiddels 6,5 jaar oud, heeft geen PS5 (Pro) update gehad, but it still holds up! (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Yonix schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:59:
Gisteravond eindelijk eens goed gaan zitten voor Detroid: Become Human. Destijds gekocht voor de PS4 Pro, maar nooit écht aan begonnen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een spel! _/-\o_ Het spel is inmiddels 6,5 jaar oud, heeft geen PS5 (Pro) update gehad, but it still holds up! (y)
Ja, geweldige game. Ik heb ‘m nog niet zolang geleden voor het eerst gespeeld. Wel op PC aangezien 30fps niet te doen is voor mij.
Hele dikke aanrader voor wie iets heeft met het genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Iemand al RE4 remake geprobeerd met de pro patch? Bevindingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:21
Yonix schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:59:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Awesome game inderdaad. Een 60 fps patch zou voor mij voldoende zijn om het verhaal een 3e keer te doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33

koboy

Heb een idee voor een icon

Farabi schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 18:32:

[Afbeelding]
PS4 versie of PS5 remake? In het eerste geval de PS4 optimalisaties aan staan? Deze kunnen artefacten geven.....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Tricto schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 22:36:
[...]

Awesome game inderdaad. Een 60 fps patch zou voor mij voldoende zijn om het verhaal een 3e keer te doorlopen.
Het zou toch mooi zijn als, zeker nu de ps5 pro er is, je gewoon 60 fps zou kunnen forceren. Er zijn (nog) maar zeer weinig spellen die de snelheid van een spel (dus timing, animaties, etc.) aan een framerate koppelen. Ik zou dus niet inzien wat er eventueel fout kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Dit filmpje laat erg goed de verschillen zien tussen de pro en normale ps5. Zelfs op mijn telefoon (en youtube compressie) is het verschil erg goed te zien. In het echt, op een grote tv, is het verschil enorm!

Ik hoop dat er heel snel pro updates komen voor andere spellen zodat we van FSR naar PSSR gaan en het er meteen een stuk beter uitziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Mooie lijst op ResetEra met per game de verschillen (effecten, resolutie, framerate, etc.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:45
MazeWing schreef op zondag 10 november 2024 @ 06:05:
[YouTube: The Last of Us Part II PS5 PRO - PSSR Is A Gamechanger - PS5 Pro Mode Up To 120FPS And Better IQ]
Dit filmpje laat erg goed de verschillen zien tussen de pro en normale ps5. Zelfs op mijn telefoon (en youtube compressie) is het verschil erg goed te zien. In het echt, op een grote tv, is het verschil enorm!

Ik hoop dat er heel snel pro updates komen voor andere spellen zodat we van FSR naar PSSR gaan en het er meteen een stuk beter uitziet.
Die beelden van de gewone PS5 zijn wel erg vaag (gemaakt voor het filmpje?). Zo zie ik het niet. Er zal wel enige verbetering zijn in het beeld, maar sowieso als er een stalker op je afkomt ga ik niet kijken wat ziet hij er toch mooi uit. Ik hou het voorlopig nog maar op de gewone PS5 en ga straks voor de PS6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MazeWing schreef op zondag 10 november 2024 @ 06:05:
[YouTube: The Last of Us Part II PS5 PRO - PSSR Is A Gamechanger - PS5 Pro Mode Up To 120FPS And Better IQ]

Dit is dan ook de game waar ik tot nu toe mijn Pro uren in heb gestopt. Ik heb tussendoor Part 1 nog eens bij iemand anders gezien op de base PS5. Het zag er ook nog steeds prachtig uit maar toen ik weer verder ging met part 2 op de Pro.. stuk scherper, genieten geblazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Zapato schreef op zondag 10 november 2024 @ 08:04:
[...]

Die beelden van de gewone PS5 zijn wel erg vaag (gemaakt voor het filmpje?). Zo zie ik het niet. Er zal wel enige verbetering zijn in het beeld, maar sowieso als er een stalker op je afkomt ga ik niet kijken wat ziet hij er toch mooi uit. Ik hou het voorlopig nog maar op de gewone PS5 en ga straks voor de PS6.
Nee ze zijn niet extra vaag gemaakt. Heb betreffen enkel wat ingezoomde beelden om het effect duidelijk te krijgen.

Het verschil is echt behoorlijk, zeker in de verte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Welke headset gebruiken jullie voor de PS5?

Voor de PC heb ik een setje van Steelseries en bevalt mij redelijk.

Voor de PS5 heb ik 2 jaar de Pulse 3d gebruikt, niets om over naar huis te schrijven maar deed wat het moest doen. Enige echte min punt is dat mensen mij niet zo heel goed kunnen verstaan.

Nu ik toch met geld aan het smijten was heb ik voor de PS5 pro de Pulse Elite gekocht. Eerste 24 uur beviel mij dat prima, begin wel heel veel op Prinses Leia te lijken met dat ding op m‘n hoofd, maar had niet echt klachten.

Tot gisteren avond. Viel mij namelijk op dat de rubberen band welke flexibel omhoog geschoven kan worden en zo de juiste maat weet te creëren, voortdurend los raakt van de stalen flexibele beugel wat het moet omhullen. Ook na herpositioneren blijft het los gaan.
(Overigens heeft de Pulse 3D een identiek systeem maar heeft dit probleem daar nooit plaatsgevonden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QMdSIiTnReoCUa8gdkm9o9c7V0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2bgrA19ZvshJymUCkBukROd5.jpg?f=fotoalbum_large

Iets minder belangrijk maar wel een dikke design faal in mijn ogen is dat de plastic ear cups voortdurend tegen de plastic beugel / ophanging aan schrapen en dikke krassen in de ear cups maken. (Wie bedenkt zoiets?!)

Na wat reviews gelezen te hebben en blootgesteld werd aan de hoeveelheid aan slechte reviews besloten om de Pulse Elite te retourneren en voor wat anders te gaan.

Vandaar de vraag.
Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten maar het moet wel leuk blijven.
Dus graag wat suggesties!

Bedankt!

P.s.

Het liefst een headset waarvan ik de mic via de DualSense Edge kan muten middels het mute knopje op de controller. Dat was met de Pulse 3D niet mogelijk maar met de Pulse Elite wel en vind ik een waardevolle toevoeging / quality of life improvement!

[ Voor 15% gewijzigd door Furrr op 10-11-2024 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Mooie roundup. Die gast is sowieso de beste headset reviewer (met afstand) op youtube!

Steelseries Nova 5 en 7 bieden erg veel voor de prijs.

[ Voor 40% gewijzigd door MazeWing op 10-11-2024 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-04 11:15
Furrr schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:01:

Voor de PS5 heb ik 2 jaar de Pulse 3d gebruikt, niets om over naar huis te schrijven maar deed wat het moest doen. Enige echte min punt is dat mensen mij niet zo heel goed kunnen verstaan.

Nu ik toch met geld aan het smijten was heb ik voor de PS5 pro de Pulse Elite gekocht. Eerste 24 uur beviel mij dat prima, begin wel heel veel op Prinses Leia te lijken met dat ding op m‘n hoofd, maar had niet echt klachten.

Tot gisteren avond. Viel mij namelijk op dat de rubberen band welke flexibel omhoog geschoven kan worden en zo de juiste maat weet te creëren, voortdurend los raakt van de stalen flexibele beugel wat het moet omhullen. Ook na herpositioneren blijft het los gaan.
(Overigens heeft de Pulse 3D een identiek systeem maar heeft dit probleem daar nooit plaatsgevonden)

[Afbeelding]

Iets minder belangrijk maar wel een dikke design faal in mijn ogen is dat de plastic ear cups voortdurend tegen de plastic beugel / ophanging aan schrapen en dikke krassen in de ear cups maken. (Wie bedenkt zoiets?!)

Na wat reviews gelezen te hebben en blootgesteld werd aan de hoeveelheid aan slechte reviews besloten om de Pulse Elite te retourneren en voor wat anders te gaan.

Vandaar de vraag.
Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten maar het moet wel leuk blijven.

Bedankt!

P.s.

Het liefst een headset waarvan ik de mic via de DualSense Edge kan muten middels het mute knopje op de controller. Dat was met de Pulse 3D niet mogelijk maar met de Pulse Elite wel en vind ik een waardevolle toevoeging / quality of life improvement!
Ik heb jarenlang naar tevredenheid een Steelseries Arctis 7P gebruikt. Toen ik de Portal kocht vorig jaar heb ik vrij snel daarna ook de Pulse Explore Earbuds aangeschaft en daar ben ik heel erg tevreden mee. Ik gebruik ze nu ook in plaats van de headset als ik gewoon op de PS5 (nu Pro) speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de vaste DF watchers: hoe belangrijk is 4:4:4 eigenlijk ?

Heb me voor mijn nieuwe receiver de voorbije dagen wat ingelezen. Die die ik op het oog heb, heeft echter slechts 24Gbps bandbreedte op de HDMI output. Ik las op diverse fora dat ze die hierom afraadden. Maar als ik dan eens check wat die beperking in de praktijk betekent, lijkt me dat zwaar overdreven. Het enige dat je dan mist is 4K/120 met 4:4:4. Bij 4K/120/HDR ga je 4:2:0 chroma subsampling hebben. Maar als ik dan zoek wat dat betekent, lijkt ook dat weer mee te vallen, want bvb alle videobronnen (streams, BluRay..) zijn allemaal sowieso in 4:2:0. En volgens rtings is zelfs in videogames het verschil ‘minor’.

Desondanks weet ik dat DF het wel vaker over Chroma Subsampling heeft, dus vraag me af wat daar de mening is.

EDIT: Straks eens checken maar ik besef ineens dat ik het gewoon zelf kan uitproberen nu mijn PS5 nog rechtstreeks aan mijn LG C1 hangt. Gewoon een 120fps game zoeken en dan in de PS5 eens 4:2:0 enforcen.
EDIT2: En dan kan ik ook eens checken wat voor mij de meerwaarde is van 120fps. Ik speel welliswaar altijd in Performance Mode maar dat is om 60fps te verkiezen boven 30fps. Maar voor hetzelfde geld vind ik 60fps genoeg en heb ik liever 60fps met full RT e.d. dan 120fps met mindere graphics.

[ Voor 22% gewijzigd door Twixie op 10-11-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
MazeWing schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:24:
[YouTube: Ultimate Closed Back Headphone Buying Guide! For every budget!]

Mooie roundup. Die gast is sowieso de beste headset reviewer (met afstand) op youtube!

Steelseries Nova 5 en 7 bieden erg veel voor de prijs.
Bedankt! Nu gaat het daar over gaming in general maar als het specifiek over PS gaat dan kan je wat bediening betreft tegen zaken aan lopen zoals bij chat / audio balance functionaliteit, of het mute knopje op de controller met betreffende headset werkt etc. Daar is online maar summier informatie over te vinden. Vandaar de vraag hier 😅.

De Audeze uit het filmpje spreekt me wel enorm aan 😍.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
rickjehh schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:52:
[...]

Ik heb jarenlang naar tevredenheid een Steelseries Arctis 7P gebruikt. Toen ik de Portal kocht vorig jaar heb ik vrij snel daarna ook de Pulse Explore Earbuds aangeschaft en daar ben ik heel erg tevreden mee. Ik gebruik ze nu ook in plaats van de headset als ik gewoon op de PS5 (nu Pro) speel.
Heb je met de explore geen issues bij ruimtelijk / 3d audio. Ik bedoel, hoor je in games als bijvoorbeeld Warzone goed de richting van voetstappen e.d.? Heb het idee bij in ears dat het ruimtelijke verloren gaat. Anders spreekt me dat zeker wel aan gezien de PS5 intergratie (PlayStation Link).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Currry
  • Laatst online: 17:59
Ik gebruik de Sony inzone buds. Audio, ook ruimtelijk, is echt top. Accu duur is uitstekend. Microfoon nog niet getest. Anc is mwhe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Twixie schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:58:

Heb me voor mijn nieuwe receiver de voorbije dagen wat ingelezen. Die die ik op het oog heb, heeft echter slechts 24Gbps bandbreedte op de HDMI output. Ik las op diverse fora dat ze die hierom afraadden. Maar als ik dan eens check wat die beperking in de praktijk betekent, lijkt me dat zwaar overdreven. Het enige dat je dan mist is 4K/120 met 4:4:4. Bij 4K/120/HDR ga je 4:2:0 chroma subsampling hebben. Maar als ik dan zoek wat dat betekent, lijkt ook dat weer mee te vallen, want bvb alle videobronnen (streams, BluRay..) zijn allemaal sowieso in 4:2:0. En volgens rtings is zelfs in videogames het verschil ‘minor’.

Desondanks weet ik dat DF het wel vaker over Chroma Subsampling heeft, dus vraag me af wat daar de mening is.

EDIT: Straks eens checken maar ik besef ineens dat ik het gewoon zelf kan uitproberen nu mijn PS5 nog rechtstreeks aan mijn LG C1 hangt. Gewoon een 120fps game zoeken en dan in de PS5 eens 4:2:0 enforcen.
EDIT2: En dan kan ik ook eens checken wat voor mij de meerwaarde is van 120fps. Ik speel welliswaar altijd in Performance Mode maar dat is om 60fps te verkiezen boven 30fps. Maar voor hetzelfde geld vind ik 60fps genoeg en heb ik liever 60fps met full RT e.d. dan 120fps met mindere graphics.
Welke receiver heb je gekocht? Ik had precies hetzelfde probleem met die 24gbps. Ik heb een yamaha. Ik krijg zelfs geen beeld op mijn ps5 als ik hem erop aansluit, alleen geluid.

Bij de xsx krijg ik alleen beeld op 1080p. Echt een rotzooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:34:
[...]
Welke receiver heb je gekocht? Ik had precies hetzelfde probleem met die 24gbps. Ik heb een yamaha. Ik krijg zelfs geen beeld op mijn ps5 als ik hem erop aansluit, alleen geluid.
Ik heb nog niets gekocht, maar momenteel de Yamaha RX-V6A op het oog. Ik lees dat hij vooral qua geluid een stuk beter klinkt dan bvb Denon. En mijn vorige (nu kapotte) was ook Yamaha.

Maar geen beeld is natuurlijk niet wat je wil :). Maar dan moet er toch iets anders mis zijn met bvb de HDMI handshake of zo. Al andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:29

[Afbeelding]

Vandaar de vraag.

Bedankt!

P.s.

Steelseries 7P+ https://www.gooplaystatio...-7p-wireless-headset-wit/

Technisch ontwerp (dus niet de esthetische vormgeving), ‘lijkt’ niet Sony’s sterkste kant, deksel boven een fan uitgang…het kan maar is het praktisch effectief? Xbox is een baksteen maar wel effectiever. Sommige maten hebben de kap van hun PS5 eraf gehaald (uit het zicht weliswaar) voor betere afvoer en minder fan geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Twixie schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:41:
[...]

Ik heb nog niets gekocht, maar momenteel de Yamaha RX-V6A op het oog. Ik lees dat hij vooral qua geluid een stuk beter klinkt dan bvb Denon. En mijn vorige (nu kapotte) was ook Yamaha.

Maar geen beeld is natuurlijk niet wat je wil :). Maar dan moet er toch iets anders mis zijn met bvb de HDMI handshake of zo. Al andere kabel geprobeerd?
Alles geprobeerd hier. Ben er klaar mee. Ik ga weer voor een hdmi switcher.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Farabi schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:44:
[...]

Welke receiver heb je? Ik weet dat Yamaha’s eerste HDMI 2.1 receivers problemen hadden (lees: niet alles ondersteunden) en dit later met firmware updates alsnog is opgelost. Verder moet je wel echt een HDMI 2.1 kabel hebben.

Al gekeken op avsforum en/of avforums? Dat zijn zo’n beetje de 2 beste fora op dat gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Twixie schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:58:

Ik gebruik geen 4:4:4 meer en merk geen verschil. Het heet niet voor niets PC mode op sommige tv’s. 120hz zou voor minder input lag moeten zorgen ook al speel je 60fps. Zo werkte dat althans bij de Series X maar weet niet of het ook zo is op de PS5. Iemand?

Wil je niet sowieso 32Gbps op je receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:48:
[...]
Welke receiver heb je? Ik weet dat Yamaha’s eerste HDMI 2.1 receivers problemen hadden (lees: niet alles ondersteunden) en dit later met firmware updates alsnog is opgelost. Verder moet je wel echt een HDMI 2.1 kabel hebben.
Beetje off-topic, maar bij de eerste modellen moest het zelfs opgelost worden met een (gratis) vervanging van een hardware component: https://usa.yamaha.com/ne...020_avr-hdmi-caution.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 1925548 schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:49:
[...]
Wil je niet sowieso 32Gbps op je receiver?
Dat was dus mijn vraag maar volgens deze HDMI bandwidth calculator lijkt 24Gbps zeker voldoende. Want dan heb ik 4K/60/HDR in 4:4:4 (vereist 20Gbps). En ook nog altijd 4K/120/HDR in 4:2:0. Dus ik snap eigenlijk niet goed waarom er zo vaak op die bandwidth gehamerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik heb contact gehad met yamaha. Mijn onboard hdmi kaart was al vervangen. Er was destijds een terugroepactie omdat de kaart het niet aankon.

Ik heb een paar hdmi kabels geprobeerd die ik thuis had. Maar ik kreeg het niet werkend. Nieuwste firmware geupdate, hdmi poorten op 8K gezet. Helaas...

Alleen mijn 4K kodi mediaplayer werkt goed. Gelukkig maar want ik krijg dankzij deze receiver losless audio bij mijn films.

Een yamaha RX4 hier.

[ Voor 19% gewijzigd door Farabi op 10-11-2024 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:19

Ace

Happy Happy Joy Joy

Vandaar de vraag.

Bedankt!

P.s.

Ik gebruik de Inzone H9's van Sony, erg tevreden mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Farabi schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:57:
Ik heb contact gehad met yamaha. Mijn onboard hdmi kaart was al vervangen. Er was destijds een terugroepactie omdat de kaart het niet aankon.

Ik heb een paar hdmi kabels geprobeerd die ik thuis had. Maar ik kreeg het niet werkend. Nieuwste firmware geupdate, hdmi poorten op 8K gezet. Helaas...

Alleen mijn 4K kodi mediaplayer werkt goed. Gelukkig maar want ik krijg dankzij deze receiver losless audio bij mijn films.

Een yamaha RX4 hier.
Heb je wel HDMI 2.1 kabels? De mediabox is namelijk HDMI 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
MazeWing schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:49:
[...]

Heb je wel HDMI 2.1 kabels? De mediabox is namelijk HDMI 2.0
Het zijn dezelfde kabels die werken op 4k 120hz vrr als ik het rechtstreeks via mijn tv aansluit. Ik zie dat mensen het werkend krijgen op youtube. Maar misschien zijn dat gecertificeerde kabels. Ik heb de originele van xsx gebruikt, zelfs die werkte niet.

Ik weet het niet meer...

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 10-11-2024 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Farabi schreef op zondag 10 november 2024 @ 12:57:
[...]

Het zijn dezelfde kabels die werken op 4k 120hz vrr als ik het rechtstreeks via mijn tv aansluit. Ik zie dat mensen het werkend krijgen op youtube. Maar misschien zijn dat gecertificeerde kabels. Ik heb de originele van xsx gebruikt, zelfs die werkte niet.

Ik weet het niet meer...
Dan ligt het 100% NIET aan de kabels. Waarschijnlijk een handshake issue dan. Mogelijk eens testen met een andere tv om uit te sluiten of het aan de receiver of tv ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
De Pro is trouwens hét moment, voor mij dan :p, om eens met de ‘Valhalla-uitbreiding’ van ‘God of War’ te beginnen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SFArMk3YCsDwbqETO-iOocokcg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C7SumYa6miEJqqaRQCRM0YrY.png?f=fotoalbum_large

Fidelity Mode, 60 fps én PSSR. Yes, please! :D *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Twixie ik weet niet of dat je dit interessant vindt maar ik ben even wat gaan opzoeken omdat ik het zelf wilde weten:
Er is een verschil tussen de Series X en de PS5. 120hz kiezen op de Xbox zelf zorgt ervoor dat je altijd een lagere input latency hebt. Bij de PS5 is dat niet system wide en zal wanneer je games in 60fps speelt 120hz dus geen meerwaarde hebben.
Heb je hier wat aan bij je keus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-04 11:15
Furrr schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:01:
[...]

Heb je met de explore geen issues bij ruimtelijk / 3d audio. Ik bedoel, hoor je in games als bijvoorbeeld Warzone goed de richting van voetstappen e.d.? Heb het idee bij in ears dat het ruimtelijke verloren gaat. Anders spreekt me dat zeker wel aan gezien de PS5 intergratie (PlayStation Link).
Ik speel geen Warzone maar ruimtelijk gevoel in games is wel zeer aanwezig. Je hoort duidelijk van welke kant geluid komt :-) ik ben er zeer tevreden mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik neem aan dat je RX-V4A bedoelt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-06 00:30
die PS4 PSSR upscaling vind ik echt wel heel goed werken op de pro. Net een paar uur Wipeout Omega gespeeld en dat spat echt van je scherm af hoe scherp dat is en hoe soepel dat loopt. Echt mooi dat dit als bonus erbij zit op de pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus

[Afbeelding]

Vandaar de vraag.

Bedankt!

P.s.

Ik maak gebruik de Galaxy Buds Pro 2 voor alleen de audio op de PS5 door middel van een bluetooth USB dongle van Ugreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maastricht1990
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-06 16:12
Weet iemand soms wanneer de PS5 Disc drive binnenkomt ? dan koop ik pas een PS5 pro...pfff wacht al een tijdje op die disc drive.sinds eergisteren een nieuwe TV gekocht voor mooi prijsje LG G4 65" :) ik weiger zn disc drive te kopen op MP voor 200+ euro... wat een gekken.

Ryzen 7800X3D / Asus Rog Strix 4080 OC White / Asus Rog Strix X670E-A / IPhone 15PM / LG G4 65” / PS5 Pro /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Volgens mij staan niet alle pro-spellen in het pro-games rubriekje in de store. Klopt dit?

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 10-11-2024 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:54

reaL_G

G

Twixie schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:55:
[...]

Dat was dus mijn vraag maar volgens deze HDMI bandwidth calculator lijkt 24Gbps zeker voldoende. Want dan heb ik 4K/60/HDR in 4:4:4 (vereist 20Gbps). En ook nog altijd 4K/120/HDR in 4:2:0. Dus ik snap eigenlijk niet goed waarom er zo vaak op die bandwidth gehamerd wordt.
Ps5 doet 4K/120/HDR in 4:2:2 10 bit
Dan zit je boven de 24Gbps wat de max is voor de yamaha v4a en v6a

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reaL_G schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:04:
[...]
Dus geen handshakes tussen bron en target om het optimum te bepalen? Daar vind ik weinig over terug.
In de PS5 is er een setting om bandbreedte te beperken, maar de -1 optie verlaagt die al van 30 naar 18Gbps waardoor 4K/120 al niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-06 05:09
Farabi schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:44:
[...]

Ik zit dit verhaal te lezen en ik herken mijn probleem er ook in. Echter heb ik het met een Marantz cinema 40.

Het begon toen ik van mijn LG G2 overstapte naar de Samsung S95C. Alle apparaten die ik aansloot op de receiver deden het een dag en daarna geen beeld meer. Ook de receiver werd niet meer herkend in de tv.

Ik heb altijd gedacht dat het aan de tv lag en na veel gesprekken met Samsung kreeg ik een nieuw hdmi board en software in mijn tv. Dit heeft echter niet geholpen. Ook de mogelijkheid van de kabels werd genoemd en deze heb ik vervangen om ze daarna nogmaals te vervangen door audioquest carbon. Ook dit hielp uiteindelijk niet.

Ik heb nooit gedacht dat de receiver het probleem zou zijn. Echter had ik wel de digital handshake benoemd maar de receiver deed het bij de vorige immers naar behoren.

Ik heb nu alles op de tv aangesloten en EARC werkt zonder problemen, zelfs als de receiver niet wordt herkend in de tv. Ik mis wat audiocodecs maar tegenwoordig is het meeste toch Atmos.

Misschien toch maar eens kijken welke rol de receiver speelt in dit probleem.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik ben er al achter gekomen dat ik dit soort moderne receivers alleen voor het geluid moet gebruiken. Mocht een hdmi poort fatsoenlijk werken met een van je devices, dan is dat mooi meegenomen.

De receiver wereld met hdmi 2.1 poorten is een zooitje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:12
N=1 maar.. Met mijn Denon 3800 draait alles als een zonnetje over eArc. PS5 pro. AppleTV. Switch. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spider-Man Remastered opgestart om te checken en de ray tracing ziet er goed uit, alles is lekker scherp en je kunt ver kijken. Bepaalde textures vallen nu wel wat tegen door de andere eye candy en scherpte.

Zit me hier echt in te houden om FF 7 Rebirth niet te kopen in de store voor dat hoge bedrag. Damn you Sony met het expres duur houden van de games of duurder maken (Horizon) waarvan je weet dat men ze wil hebben op de Pro. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-06 22:28
DiscoNootje schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:55:
N=1 maar.. Met mijn Denon 3800 draait alles als een zonnetje over eArc. PS5 pro. AppleTV. Switch. Etc.
Zelfde receiver en inderdaad geen issues. Apparaten zijn allemaal op receiver zelf aangesloten zodat output ook nog naar mijn beamer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Anoniem: 1925548 schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:00:
Spider-Man Remastered opgestart om te checken en de ray tracing ziet er goed uit, alles is lekker scherp en je kunt ver kijken. Bepaalde textures vallen nu wel wat tegen door de andere eye candy en scherpte.

Zit me hier echt in te houden om FF 7 Rebirth niet te kopen in de store voor dat hoge bedrag. Damn you Sony met het expres duur houden van de games of duurder maken (Horizon) waarvan je weet dat men ze wil hebben op de Pro. :P
Dat spel ziet er beter uit dan spiderman 2. Heb jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Farabi schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:16:
[...]

Dat spel ziet er beter uit dan spiderman 2. Heb jij dat ook?
Welk spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Spiderman remastered pro patch vs spiderman 2 pro patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Farabi schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:28:
[...]

Spiderman remastered pro patch vs spiderman 2 pro patch.
Ik heb ze beide ja maar vind deel 2 op bepaalde vlakken tegenvallen als game dus weet het niet op de Pro hoe het zit grafisch.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1925548 op 10-11-2024 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Anoniem: 1925548 schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:30:
[...]

Ik heb ze beide ja maar vind deel 2 op bepaalde vlakken tegenvallen dus weet het niet op de Pro.
Ik bedoel qua beeldkwaliteit. Remastered ziet er veel beter uit dan deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Farabi schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:35:
[...]

Ik bedoel qua beeldkwaliteit. Remastered ziet er veel beter uit dan deel 2.
De remaster van Spiderman 1 was opzichzelf al een master piece, denk eerlijk gezegd dat de Pro patch er niet veel meer uitgeknepen krijgt dan dat het al kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
Kalibreren jullie de ps5 op een oled tv met HGIG aan of dtm aan ?

Sommige zeggen Kalibreren met HGIG aan en nadien dtm op on zetten. Of gewoon dtm aan zetten en dan Kalibreren?

Heb persoonlijk liever dtm omdat alles er iets levendiger uitziet dan HGIG + werkt ook niet op elke game .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
tommy50 schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:39:

Sommige zeggen Kalibreren met HGIG aan en nadien dtm op on zetten. Of gewoon dtm aan zetten en dan Kalibreren?

Heb persoonlijk liever dtm omdat alles er iets levendiger uitziet dan HGIG + werkt ook niet op elke game .
Ik zet alles uit inclusief hgig voor een natuurlijke ervaring. Ik hoef die 'kunstmatige' helderheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stantana
tommy50 schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:39:

Mocht het gaan om het kalibreren van HDR in je PS5, dan HGIG aanzetten en kalibreren. Na het kalibreren zet je hem weer op de stand die jij wenst.

Was een aantal pagina’s terug ook wat over gepost:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17
reaL_G schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:04:
[...]

Dit soort dingen heeft mij naar een Sonos set gejaagd. Ik blijf geen Receivers kopen om één of andere optie mist. Nu overal degelijk 5.1 geluid met de optie Dolby Atmos aan op der PlayStation 5.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Jumpman schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:53:
[...]

Dit soort dingen heeft mij naar een Sonos set gejaagd. Ik blijf geen Receivers kopen om één of andere optie mist. Nu overal degelijk 5.1 geluid met de optie Dolby Atmos aan op der PlayStation 5.
Welke sonos heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17
Sonos ARC, Sonos Sub Gen. 3 en 2x Sonos SL in 2022 net voor Black Friday gekocht voor €1500,00. Receivers waren toen moeilijk verkrijgbaar en duur. Ik heb mijn Receiver en speakers nog wel voor muziek (staan ergens anders). Maar zo'n Sonos set is ideaal met gamen, één keer geïnstalleerd een geen omkijken meer naar gehad. Nadeel van Sonos is wel, dat je afhankelijk bent van hun software support.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Toch wel knap dat Insomniac op de dag van release voor 4 games een Pro Enhanced-update klaar heeft staan. Tegelijkertijd heeft Polyphony al moeite met één update voor GT7. :')
Pagina: 1 ... 79 ... 112 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties