SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik zie ze ook niet verdwijnen hoor maar ik vind het zelf vervelend zo te moeten wisselen van console naar pc naar andere console...Thalaron schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:57:
@glydoscoop als het aan mij ligt komt MS niet met een nieuwe console. Hoewel ik alle consoles (op PS4 en XB One na) heb gehad, ging mijn voorkeur altijd uit naar XB. Maar gezien Sony games mij meer aanspreken, en inderdaad de controller écht vernieuwd was (en ik mij daardoor meer en meer stoor aan de domme ongenuanceerde rumble bij XB) speel ik veel meer op de PS5 dan verwacht. De controller van MS ligt mij nog altijd beter in de handen, maar de huidige versie is wel beter dan voorgaande generaties, dus geen kramp meer!
Ik zie ook liever alle games op alle platforms, maar exclusieve games zijn vaak ook systemsellers, dus ik zie ze niet direct verdwijnen.
Ik verwacht wel dat er gewoon een nieuwe Xbox gaat komen hoor, ik denk echter dat ruwe power niet meer de primaire keuze is straks. De AI based upscaling en Frame generation zoals in de ps5 pro gaat de belangrijkste rol spelen
Ik denk zelfs dat Sony, Microsoft, etc. zich eerder aanpassen aan wensen en eisen van Rockstar dan andersom.FrankoNL schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:53:
[...]
Ik denk dat Rockstar zich geen bal aantrekt van wat Sony wil. GTA 6 is een game die welk platform dan ook ontstijgt.
Als er 1 system seller is dan is het wel GTA...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Verwijderd
Zou mooi zijn alle games op alle hardware maar dat is helaas (nog) niet zo. Niet zo vreemd dat Xbox daar nu al vol op in zet want anders redden ze het niet, die filosofie zijn ze echt niet mee gekomen omdat ze ons zo lief vinden. Gewoon business.glydoscoop schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:32:
[...]
Zit de winst hem niet meer in exclusieve functies. Ik vind de DualSense functies bijvoorbeeld erg leuk en veel toevoegen. Persoonlijk hoop ik minder en minder exclusieve titels en juist meer beschikbaarheid op alle platforms. FH7, Gears en Halo naar PS zou ik ook heel tof vinden.
Al zien we ook bij Sony een verschuiving met titels die na een tijdje op pc uitkomen. Of titels die meteen op pc komen omdat het (multiplayer) slimmer is. Ook business.
Ik zou het liefste 1 stuk hardware in huis hebben waar alle games op te spelen.
Dit vooralglydoscoop schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:32:
[...]
FH7, Gears en Halo naar PS zou ik ook heel tof vinden.
Perfect Dark misschien ook als die er ooit komt..
Verwijderd
Sony en Rockstar hebben een hele goede relatie, meeste verkoop qua sales is toch GTA icm een Sony console.FrankoNL schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:53:
[...]
Ik denk dat Rockstar zich geen bal aantrekt van wat Sony wil. GTA 6 is een game die welk platform dan ook ontstijgt.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
De PS4 en PS5 nemen weliswaar een kleine 50% van de sales voor zich, maar er zijn 200 miljoen copies verkocht wereldwijd. No way dat Rockstar die andere (potentieel) ruim 100 miljoen in de kou laat staan door het een exclusive titel te maken.Amaze86 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:08:
[...]
Sony en Rockstar hebben een hele goede relatie, meeste verkoop qua sales is toch GTA icm een Sony console.
Verwijderd
Weet niet of het zo werkt. Een grote zak geld van Sony om een jaar te wachten op andere platformen kan zomaar weer gebeuren. Zo hebben ze meteen een berg geld en de game verkoopt toch wel op alle platformen ongeacht release datum. Kijk hoe lang GTA V hoog stond in de verkoop lijsten. Een van de lange adem.Denman schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:17:
[...]
De PS4 en PS5 nemen weliswaar een kleine 50% van de sales voor zich, maar er zijn 200 miljoen copies verkocht wereldwijd. No way dat Rockstar die andere (potentieel) ruim 100 miljoen in de kou laat staan door het een exclusive titel te maken.
Omdat online zo een groot onderdeel is geworden van de franchise is het wel twijfelachtig dit keer.
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 17:48
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Verwijderd
@Linksquest verdorrie je bent me een paar seconde voor, dacht al waar blijft ie toch.
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2024 15:24 ]
- Linksquest
Ik zit niet 24/7 aan de telefoon en pc, werk tussendoor ook nog, maar als ik iets zie dan deel ik het wel, tenzij iemand anders dat al gedaan heeftVerwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:22:
Edit:
@Linksquest verdorrie je bent me een paar seconde voor, dacht al waar blijft ie toch.
Als Sony slim is maken ze GTA 6 enkel beschikbaar voor PS5 ProVerwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:27:
[...]
Weet niet of het zo werkt. Een grote zak geld van Sony om een jaar te wachten op andere platformen kan zomaar weer gebeuren. Zo hebben ze meteen een berg geld en de game verkoopt toch wel op alle platformen ongeacht release datum. Kijk hoe lang GTA V hoog stond in de verkoop lijsten. Een van de lange adem.
Omdat online zo een groot onderdeel is geworden van de franchise is het wel twijfelachtig dit keer.
Daar gaan ze meer nieuwe consoles mee verkopen dan GTA 6 een jaartje exclusief voor PlayStation houden.
Ondertussen willen we wel alle exclusieves van MS op de PlayStation om vervolgens te hopen dat GTA6 (tijdelijk) voor PlayStation blijft

[ Voor 25% gewijzigd door schumi1986 op 18-10-2024 16:05 ]
Amen.schumi1986 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:46:
[...]
Als Sony slim is maken ze GTA 6 enkel beschikbaar voor PS5 ProOja en dan uiteraard enkel op disk.
Daar gaan ze meer nieuwe consoles mee verkopen dan GTA 6 een jaartje exclusief voor PlayStation houden.
Ondertussen willen we wel alle exclusieves van MS op de PlayStation om vervolgens te hopen dat GTA6 (tijdelijk) voor PlayStation blijft. Volgensmij wordt de industrie en de gamer er juist beter van als ze eens ophouden met dat exclusief geneuzel.
Ik had het niet over exclusieve op ps, maar meer dat de ps versie er beter draait op ps5 dan de gta versie op xss/xsx.Denman schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:17:
[...]
De PS4 en PS5 nemen weliswaar een kleine 50% van de sales voor zich, maar er zijn 200 miljoen copies verkocht wereldwijd. No way dat Rockstar die andere (potentieel) ruim 100 miljoen in de kou laat staan door het een exclusive titel te maken.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Een pc dusVerwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:07:
[...]
Zou mooi zijn alle games op alle hardware maar dat is helaas (nog) niet zo. Niet zo vreemd dat Xbox daar nu al vol op in zet want anders redden ze het niet, die filosofie zijn ze echt niet mee gekomen omdat ze ons zo lief vinden. Gewoon business.
Al zien we ook bij Sony een verschuiving met titels die na een tijdje op pc uitkomen. Of titels die meteen op pc komen omdat het (multiplayer) slimmer is. Ook business.
Ik zou het liefste 1 stuk hardware in huis hebben waar alle games op te spelen.
[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-10-2024 00:00 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

https://insider-gaming.co...rkplates-2-0-release-ps5/In 2021, Sony shut down the production of dbrand’s ‘Darkplates’, bespoke side plates to replace the stock covering provided with the PlayStation 5. They were sleek, they were edgy, and they proved to be too much for Sony to handle, and the tech titan served up a lawsuit on a silver platter.
Now, three years later, dbrand is back with Darkplates 2.0, a second stab that’s a prolific punch in the gut to Sony’s lawyers. There are now more than 100,000 users sitting in a queue to pick up the PS5 Darkplates – and the first wave of them is available today.
Dark Innovations
The Darkplates 2.0 are available for the original PlayStation 5 and the Slim models, spanning both the digital and disc editions of the console. Dbrand has made sure to produce something both functional and stunning, creating a black-on-black design with increased airflow, fewer parts, and better materials.
Alongside the Darkplates 2.0 innovation sits the Lightstrips, a series of custom LED strips that slip between the PS5’s core body and the Darkplates 2.0, offering a brighter, bolder alternative to the stock lighting solution.
In a par-for-the-course style of spiel, dbrand held nothing back while marketing the Darkplates 2.0 case:
Imagine this: you’re a ¥15,000,000,000,000 enterprise who just spent a small fortune designing their next-generation gaming console. A privately held corporation run by robots makes it black. The world rejoices. You’re livid. You vent your frustrations to a team of lawyers. They get to work. Now, under threat of litigation, those robots have to redesign their Darkplates… while also funding a legal defense. Needless to say, some corners were cut. You’re welcome.
The team event went above and beyond to revolutionise the packaging of the Darkplates 2.0 case. Per a comment on the dbrand website, the crew ‘sent (their) Box Scientists to Mars.’ If you’re like me and you’re a bit of a packaging nerd, that’s sure to excite you.
The release of Darkplates 2.0 will be staggered across four waves, the first of which is preparing to ship now. Follow-up waves will run from November to January, so get your hands on them while you can.
It doesn’t end there, though.
Dbrand also took the flimsy plastic pegs that are used to stand up a PS5 console and pieced together an all-new stand. It’s a magnetic base unit that’s super sturdy and robust, giving you better peace of mind when laying your console horizontally. In dbrand’s words, it’s a step up from ‘a pair of plastic peglegs that could be snapped in half by a toddler.’
If you jump onto the dbrand site, you can order your Darkplates 2.0, bolt on a lush middle skin and some Lightstrips, and if you want, throw on a stand. The whole bundle should run you less than $100.
De ontwikkeling van games is meer en meer complex geworden. Natuurlijk speelt GTA Online ook een rol, dat is gewoon een enorme melk koe gebleken voor Rockstar.Triple Stars schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 08:28:
Ps2= Five GTA games , GTA V= 3 Playstation versions
Andere tijden en ander manier van markt aanvliegen, games ontwikkelen ging destijds sneller, en gta is simpelweg een cashcow en rockstar een bedrijf met winst voor ogen, do the math.Triple Stars schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 08:28:
Ps2= Five GTA games , GTA V= 3 Playstation versions
Wij gamers willen alleen maar nieuwe games, shit duurt alleen altijd te lang
:strip_exif()/f/image/CZkHYK4osns8Nqserd7KIyWD.png?f=user_large)
Het najaar is spooky time en dat moet wel lukken met deze twee games. Las dat AW2 nog geen winst heeft opgeleverd voor Remedy. Hopelijk gaat dat nu wel lukken met behulp van een fysieke release.
Silent Hill 2 echt een top spel, alleen een beetje jammer van de onstabiele frame rate.D. Ninjai schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:05:
[Afbeelding]
Het najaar is spooky time en dat moet wel lukken met deze twee games. Las dat AW2 nog geen winst heeft opgeleverd voor Remedy. Hopelijk gaat dat nu wel lukken met behulp van een fysieke release.
PSN : Geraedus
Generations heeft zich al bewezen dat het een prima Sonic game is en met de nieuwe content kan het totaalpakket nog beter worden denk ik.
Ik zit hier in ieder geval op te wachten
Alan wake 2 is net als deel 1 echt een geweldige game!D. Ninjai schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:05:
[Afbeelding]
Jammer dat de fysieke release zo laat komt en er geen gave collectors edition uitgebracht is.
Heb hier de collectors edition van deel 1 nog ergens liggen, gemaakt in de vorm van een boek
:strip_exif()/f/image/PbzGy4re7hKZaQXJJKTjsHxc.jpg?f=fotoalbum_large)

PSN-id: Chrasher
Nieuwe menu ?Chrasher schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 15:11:
Is bij jullie dat nieuwe startmenu van de PS5 al geactiveerd? Heb zelf nog niets gezien hier.
YouTube: PS5 System Update: HUGE Home Screen Upgrade, Adaptive Charging, Cust...
EDIT: en om op @Chrasher zijn vraag te antwoorden: hier ook nog niet te zien. Volgens ChatGPT: "The new PS5 home screen, known as the "Welcome Hub," is gradually rolling out across Europe as of October 2024. It has already started appearing in some regions and is expected to be fully available soon."
[ Voor 29% gewijzigd door Twixie op 20-10-2024 18:08 ]
Ik wil de kinderen niet op mijn account laten gamen i.v.m. savegames die per ongeluk gewist worden of de Trophy list die vervuild wordt.
[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 21-10-2024 09:39 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Volgens mij moet je de PS5 waar je kinderen op spelen als primary instellen. Je zou eens kunnen kijken of je jouw account op de PS5 zelf kan afschermen met een pincode of iets dergelijks, geen idee of dat kan eigenlijk.Jumpman schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:37:
Op twee locaties heb ik een PlayStation 5 met mijn account als hoofdaccount (met PlayStation Plus) en daaronder de accounts van mijn kinderen. Echter op de tweede locatie zit er voor mijn kinderen een slotje op alle games (niet disc versies) Voorheen had ik op één locatie een PlayStation 5 en op de andere een PlayStation 4 Pro en toen konden ze op beide locaties gamen (geen slotjes). Echter kan ik natuurlijk niet twee PlayStation 5’s primary maken. Is dit probleem te tackelen? Mag je telkens van primary PlayStation 5 wisselen als mijn kinderen willen gamen?
Ik wil de kinderen niet op mijn account laten gamen i.v.m. savegames die per ongeluk gewist worden of de Trophy list die vervuild wordt.
Edit: zie nu dat je bedoelt dat ook je kinderen op beide consoles spelen. Volgens mij kan dat niet nee.
[ Voor 4% gewijzigd door Raem op 21-10-2024 10:10 ]
Het is inderdaad enkel mogelijk door telkens van Primary te switchen. Geen idee of Sony daar naar verloop van tijd lastig zou over doen. Console Primary maken is immers wel zeer snel gedaan (al kan ik me wel inbeelden dat het na een tijd toch wel vervelend wordt).Jumpman schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:37:
Voorheen had ik op één locatie een PlayStation 5 en op de andere een PlayStation 4 Pro en toen konden ze op beide locaties gamen (geen slotjes). Echter kan ik natuurlijk niet twee PlayStation 5’s primary maken. Is dit probleem te tackelen? Mag je telkens van primary PlayStation 5 wisselen als mijn kinderen willen gamen?
Ik snap ook niet goed waarom Sony dat niet op een betere manier oplost, bvb met het kunnen definiëren van een 'familie'. Die info hebben ze immers sowieso al via Master vs Child Accounts. In onze huidige tijd met gescheiden ouders, wedersamengestelde gezinnen, enz... is de huidige implementatie toch wel om van te huilen eigenlijk.
Hier thuis ook zowel een PS4 Pro (woonkamer) als een PS5 (game kamer) en zelfs hier kunnen we de PS4 niet vervangen door een PS5 (Pro) omdat we gewoon op datzelfde probleem zouden stuiten.
Wat @Raem zegt, dit kan niet.Jumpman schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:37:
Op twee locaties heb ik een PlayStation 5 met mijn account als hoofdaccount (met PlayStation Plus) en daaronder de accounts van mijn kinderen. Echter op de tweede locatie zit er voor mijn kinderen een slotje op alle games (niet disc versies) Voorheen had ik op één locatie een PlayStation 5 en op de andere een PlayStation 4 Pro en toen konden ze op beide locaties gamen (geen slotjes). Echter kan ik natuurlijk niet twee PlayStation 5’s primary maken. Is dit probleem te tackelen? Mag je telkens van primary PlayStation 5 wisselen als mijn kinderen willen gamen?
Het is of het 1 of het ander.
Je account kan maar op 1 console primair zijn.
Enige wat je kunt doen is elke keer jouw account primair maken op de console waar ze op willen gaan spelen maar ik denk dat Sony daar op een gegeven moment iets van gaat vinden.
Voordat je continu gaat switchen zou ik wel even in de voorwaarden kijken/zoeken naar ervaringen online. Als dit tegen de voorwaarden van Sony ingaat kan het zijn dat je account uiteindelijk wordt geblokeerd (grote kans dat dit overdreven is, maar even zoeken kan geen kwaad).Jumpman schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:34:
@Raem @Twixie @schumi2004 Bedankt voor jullie antwoorden, ik was er al bang voor. Wel vervelend, want ik kan op de andere PlayStation 5 ook niet nog een PlayStation Plus abonnement nemen, want dat gaat per account. Dan maar switchen de hele tijd/ Wat vast weer problemen gaat geven met remote play.
Daarnaast kun je op de extra console natuulrijk wel een PS plus abbo nemen (waarvoor je een extra account aanmaakt), en dan die console primary maken van dat PS plus account. Dan kunnen alle accounts op die PlayStation gebruik maken van de online functionaliteiten en van de PS plus games van dat account, maar daarmee worden de games die jij op je eigen account bezit nog niet speelbaar.
Ja, ik zal eens kijken. Een extra account met PlayStation Plus heeft geen meerwaarde, want dan worden de aangeschafte games (ook door mijn kinderen) voor mijn kinderen niet speelbaar (Ze zijn nog minderjarig).evil_lemon schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:14:
[...]
Voordat je continu gaat switchen zou ik wel even in de voorwaarden kijken/zoeken naar ervaringen online. Als dit tegen de voorwaarden van Sony ingaat kan het zijn dat je account uiteindelijk wordt geblokeerd (grote kans dat dit overdreven is, maar even zoeken kan geen kwaad).
Daarnaast kun je op de extra console natuulrijk wel een PS plus abbo nemen (waarvoor je een extra account aanmaakt), en dan die console primary maken van dat PS plus account. Dan kunnen alle accounts op die PlayStation gebruik maken van de online functionaliteiten en van de PS plus games van dat account, maar daarmee worden de games die jij op je eigen account bezit nog niet speelbaar.
Wel tot de conclusie gekomen dat een disc van de game beter is voor ons, een mapje discs is zo meegenomen, een hele PlayStation 5 niet.
Ik blijf het raar vinden hoe tot 5 jaar of zo geleden geleden upscaling met een scheef oog bekeken werd, en nu het met AI technieken ineens heilige graal is.Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:29:
Er is zeker nog ruimte voor verbetering maar in ieder geval al stukken beter dan FSR.
Verwijderd
Niet zo vreemd hoor, er is grote vooruitgang geweest de laatste jaren. Als je ziet hoe goed DLSS al is en upscaling alleen maar beter gaat worden de komende jaren is dat zeker iets om enthousiast over te worden. “AI” gaat heel hard momenteel.Twixie schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:42:
[...]
Ik blijf het raar vinden hoe tot 5 jaar of zo geleden geleden upscaling met een scheef oog bekeken werd, en nu het met AI technieken ineens heilige graal is.
Ziet er geweldig uit.
Reviews: https://www.metacritic.com/game/sonic-x-shadow-generations/
Ik zag net op het web een level en ik moest qua snelheid en level omtwerp een beetje aan F-ZeroGX denken.Ja Sega heeft ooit een snelle game voor de Gamecube gemaakt.
Komt de LE pro later pas uit, mijn gewone ps5 pro komt 9 november ?.
Yep. 21 november.Carlos0_0 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:16:
[...]
We weten nog steeds vrij weinig over de Pro. Kwam vandaag ook aanbod bij DF weekly, o.m. wat boost mode precies inhoudt.
https://www.remedygames.c...5-pro---behind-the-scenes
Verwijderd
Dan zal ik wel de instap Pro krijgen 7 November.Carlos0_0 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:16:
[...]
Ah dat bedoelde ik 7 novemberVerwijderd schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:02:
[...]
Dan zal ik wel de instap Pro krijgen 7 November.
Echter heb ik ook meteen de Playstation Dual sense edge controller erbij gekocht. Nu wil ik graag aankomend weekend gaan gamen met de nieuwe Call of Duty Black ops 6, maar ga toch wachten tot ik mijn ps5 pro binnen heb.
Dan heb ik alles nieuw nieuw😁
Wachten duurt lang pff.
Verwijderd
Is BO6 geoptimaliseerd voor de Pro? Geen idee of dat zo is namelijk, want anders zou je 'm gewoon al op de Slim kunnen spelen.038Robijno schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:49:
Ik heb vorige week mijn 4 jaar oude ps5 disk verkocht en diezelfde dag een nieuwe ps5 slim disk weer gekocht (kan weer even mee), is straks bedoeld voor mijn zoontje als mijn ps5 pro binnenkomt.
Echter heb ik ook meteen de Playstation Dual sense edge controller erbij gekocht. Nu wil ik graag aankomend weekend gaan gamen met de nieuwe Call of Duty Black ops 6, maar ga toch wachten tot ik mijn ps5 pro binnen heb.
Wachten duurt lang pff.
Voor AW2 ben ik het meest hyped om straks op de Pro te spelen, gelukkig gewacht met m'n NG+ save file zodat ik het gelijk nog een keer kan spelen op 21-11.kazuka schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:48:
Remedy heeft vandaag wel een mooi en uitgebreid artikel geplaatst over de Pro verbeteringen voor Alan Wake 2:
https://www.remedygames.c...5-pro---behind-the-scenes
[YouTube: Alan Wake 2 on PlayStation 5 Pro Comparison Video ESRB]
Vandaag wel de laatste DLC al spelen
Geen idee.. maar zal vast wel 'vloeiender' spelen dan op de reguliere Ps denk ik. En anders pech gehad ja😅Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:52:
[...]
Is BO6 geoptimaliseerd voor de Pro? Geen idee of dat zo is namelijk, want anders zou je 'm gewoon al op de Slim kunnen spelen.
Dit begrijp ik even niet. Je verkoopt een ps5 disc en koopt er de slim versie voor terug om er langer mee te doen? Als een apparaat het doet dan is het toch prima? Playstation consoles staan voor mij er bekend om dat ze lang meegaan. Ik heb zelfs nog een PS4 "phat" liggen en doet het nog steeds. Uiteraard moet je zelf weten wat je met je geld doet.😃038Robijno schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:49:
Ik heb vorige week mijn 4 jaar oude ps5 disk verkocht en diezelfde dag een nieuwe ps5 slim disk weer gekocht (kan weer even mee), is straks bedoeld voor mijn zoontje als mijn ps5 pro binnenkomt.
Wachten duurt lang pff.
Dat is toch echt heel apart. Als je dat nooit doet spaar je zat geld uit om een nieuwe te kopen als dat ooit nodig is. Zelf heb ik overigens nog nooit een kapotte console gehad in 30 jaar. Maar dat is n=1.Amaze86 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:36:
@bRuud83 Garantie mischien? Doe ik ook zo vaak, leg beetje bij en heb nieuwe console met weer 2 jaar garantie.
Ja.. Ik heb ook de 1-2-3-4pro gehad en de 5 natuurlijk. Eigenlijk ook nooit iets kapot gehad van Sony. De enige console die bij mij kapot/defect is gegaan is een Wii. Die vond het nodig de cd's eruit te schieten of ze er juist niet uit te laten lol.giantgiantus schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:51:
[...]
Dat is toch echt heel apart. Als je dat nooit doet spaar je zat geld uit om een nieuwe te kopen als dat ooit nodig is. Zelf heb ik overigens nog nooit een kapotte console gehad in 30 jaar. Maar dat is n=1.
Precies. Ik game al sinds de Commodore 64 en nooit problemen gehad met consoles. Gingen altijd minimaal een generatie mee. Behalve een paar kapotte joy-cons, omdat de kinderen als barbaren er mee omgaan.giantgiantus schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:51:
[...]
Dat is toch echt heel apart. Als je dat nooit doet spaar je zat geld uit om een nieuwe te kopen als dat ooit nodig is. Zelf heb ik overigens nog nooit een kapotte console gehad in 30 jaar. Maar dat is n=1.
Waarom wachten? Bo6 zal geen meerwaarde hebben op de pro.038Robijno schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:49:
Wachten duurt lang pff.
Verwijderd
Heb je ooit een Xbox 360 gehad? De 'Red Ring of Death' heeft toen in mijn omgeving toch voor een hoop gesneuvelde consoles gezorgd.giantgiantus schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:51:
[...]
Bij mijn weten heeft een PS5 nog nooit een Red Ring of Death gehad.Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:22:
[...]
Heb je ooit een Xbox 360 gehad? De 'Red Ring of Death' heeft toen in mijn omgeving toch voor een hoop gesneuvelde consoles gezorgd.
Verwijderd
Daarom vraag ik ook of hij ooit een Xbox 360 heeft gehad...Zapato schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:23:
[...]
Bij mijn weten heeft een PS5 nog nooit een Red Ring of Death gehad.
De Xbox 360 had ik ook en blijkbaar veel mazzel mee gehad. Nooit een RROD wel veel andere problemen zoals, krasjes maken op disks en een disktray die op een gegeven moment niet meer open wilde.Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:26:
[...]
Daarom vraag ik ook of hij ooit een Xbox 360 heeft gehad...
De Yellow Light of Death van de phat PS3 was ook een veelvoorkomende.Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:22:
[...]
Heb je ooit een Xbox 360 gehad? De 'Red Ring of Death' heeft toen in mijn omgeving toch voor een hoop gesneuvelde consoles gezorgd.
Gelukkig heb ik ook met geen enkele console problemen gehad. Zelfs niet met mijn Xbox 360. Behalve dan dat je het geluid op max moest zetten vanwege het lawaai dat die maakte.
Ik repareer professioneel (spel)computers, de PS5 heeft gelukkig geen structureel probleem welke zo vaak voorkomt als de Red Ring of Death. Ja, de PS3 phat had veel last van de Yellow Light of Death, het equivalent van de RRoD op de Xbox360.Zapato schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:23:
[...]
Bij mijn weten heeft een PS5 nog nooit een Red Ring of Death gehad.
Op PS5 is er de "Blue Light of Death". De kans om deze te krijgen is echter een stuk kleiner dan de RRoD op de Xbox 360 destijds.
Wel tref ik bij oververhittingsproblemen heel vaak droge plekken op de APU aan waar liquid metal hoort te zitten. Wanneer ik hiernaar vraag blijkt vrijwel alle klanten waar deze van zijn de PS5 rechtop hebben staan, mogelijk dat dit de vloeistof naar onderen laat sijpelen.
Lang verhaal kort: in mijn ervaring is, vanaf de PS4/Xbox One, de kans op uitval gelukkig stukken kleiner.
Ik zou gewoon een alert instellen op Tweakers/ aanmelden bij CB en Bol om op de hoogte gesteld te worden bij nieuwe voorraad en PSDirect af en toe in de gaten houden.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ook geen HDMI retimer chip ? Dat schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij de Xbox One X Scorpio Edition. Heb daar zelf ook last van gehad. Dat was net een paar maanden voor dat de PS5 en Xbox Series X uitkwamen. Dan is het lastig om een paar maanden te overbruggen. Ik had wel een Xbox One en PS4 staan, maar dat was best een stap terug toen al qua graphics en laadsnelheden aangezien je op de One X ook games kon inladen van externe SSD.Danster75 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:08:
[...]
Ik repareer professioneel (spel)computers, de PS5 heeft gelukkig geen structureel probleem welke zo vaak voorkomt als de Red Ring of Death. Ja, de PS3 phat had veel last van de Yellow Light of Death, het equivalent van de RRoD op de Xbox360.
Op PS5 is er de "Blue Light of Death". De kans om deze te krijgen is echter een stuk kleiner dan de RRoD op de Xbox 360 destijds.
Wel tref ik bij oververhittingsproblemen heel vaak droge plekken op de APU aan waar liquid metal hoort te zitten. Wanneer ik hiernaar vraag blijkt vrijwel alle klanten waar deze van zijn de PS5 rechtop hebben staan, mogelijk dat dit de vloeistof naar onderen laat sijpelen.
Lang verhaal kort: in mijn ervaring is, vanaf de PS4/Xbox One, de kans op uitval gelukkig stukken kleiner.
Mijn PS5 ligt gelukkig horizontaal en 0,0 problemen. Het was natuurlijk ook wel wachten op de issues met een verticale PS5. Uiteindelijk gaat de zwaartekracht toch echt zijn werk wel een keer doen, ook bij dat liquid metal wat er in verwerkt zit.
XBL: MRE Inc
Ik heb een PS 4 Pro gehad die kapot ging. Gelukkig tijdens de garantieperiode. Helaas kreeg ik een andere PS 4 Pro die last had (en nog steeds heeft) van het helicopter syndroom: hij LOEIT hard wanneer de cpu eventjes wat zwaarder belast wordt.Raem schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:52:
[...]
De Yellow Light of Death van de phat PS3 was ook een veelvoorkomende.
Gelukkig heb ik ook met geen enkele console problemen gehad. Zelfs niet met mijn Xbox 360. Behalve dan dat je het geluid op max moest zetten vanwege het lawaai dat die maakte.
Ik meen dat het probleem indertijd was dat ik 'm helemaal niet meer aan kreeg, maar het exacte probleem is me ontschoten.
En... de PS 5 Pro is besteld. Ik snap de "reluctance" onder de huidige PS5 spelers, maar zit zelf nog met een PS 4 Pro en dan is de overstap denk ik toch wel beter te verantwoorden. Het hele jaar zat ik mij al te verspitzen op basis van alle geruchten. Toen de prijs bekend werd was het wel even slikken.
Waarom ik geen PS 5 heb? Ik wilde 'm indertijd pre-orderen, maar toen deden mijn vrouw en ik een impuls aankoop: een andere woning. En dan verschuiven de prioriteiten ineens.
Op de melodie van Annie's "Tomorrow":
"7 November, 7 november, I love you, 7 november, you were always a day away!"
Make music, not war
Volgens mij gaf TheCod3r aan dat het hem niet opgevallen was in het geval van rechtopstaande PS5’s. Is wel een video van een tijd terug.Danster75 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:08:
[...]
Ik repareer professioneel (spel)computers, de PS5 heeft gelukkig geen structureel probleem welke zo vaak voorkomt als de Red Ring of Death. Ja, de PS3 phat had veel last van de Yellow Light of Death, het equivalent van de RRoD op de Xbox360.
Heb ‘m zelf rechtop staan, maar wil hem stiekem wel even uit elkaar draaien. Zal dan ook wel een foto posten. Is namelijk een launch console
Slechts zeer sporadisch, verre van een structureel probleem.MRE-Inc schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:36:
[...]
Ook geen HDMI retimer chip ? Dat schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij de Xbox One X Scorpio Edition.
Wel is de retimer in de Xboxen, net als de HDMI encoder op de PS4 en 5, een onderdeel dat vrij gevoelig lijkt te zijn voor piekspanningen. Wanneer een console na een blikseminslag of stroomuitval geen beeld meer geeft maar wel gewoon opstart dan zijn dit vaak de componenten die defect zijn.
TheCod3r krijgt veel meer consoles op zijn werkbank dan ik, is daarnaast ook zeer kundig en handig, meer dan ik moet ik eerlijk zeggen. Zijn mening en ervaringen neem ik zeker serieus.Mosin schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:30:
[...]
Volgens mij gaf TheCod3r aan dat het hem niet opgevallen was in het geval van rechtopstaande PS5’s. Is wel een video van een tijd terug.
Heb ‘m zelf rechtop staan, maar wil hem stiekem wel even uit elkaar draaien. Zal dan ook wel een foto posten. Is namelijk een launch console
Aangezien er discussies zijn of waren omtrent de orientatie van de PS5 en wat wel of niet goed is ben ik het ook bij klanten na gaan vragen. En, zover in mijn ervaring, hebben de klanten met een droge plek vrijwel altijd de PS5 rechtop staan. Ook zit de droge plek dan vaak aan de kant van de APU die naar boven wijst.
[ Voor 43% gewijzigd door Danster75 op 22-10-2024 15:46 ]
Zelf heb ik toevallig 1 keer een Blue Light of Death gehad. Tot op heden denk ik dat het te maken heeft met rest mode in combinatie met HDMI-apparaatkoppeling. Nadat de PS5 defect was gegaan, een nieuwe / herstelde PS5 gekregen en liep toen bijna weer tegen een BLOD aan. Bijna, omdat het systeem dezelfde voortekens toonde als bij de één die wel een BLOD had. Het grootste probleem van deze PS5 was dat beeld zwarte puntjes vertoonde op het scherm. Vervolgens deze ook terug gestuurd naar Sony en weer een nieuwe gekregen. Tot op heden geen problemen meer gehad.Danster75 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:08:
[...]
Twitch.tv/coelijoeli
Ik heb sinds vandaag het nieuwe home screen op mijn PS5.Twixie schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:01:
[...]
YouTube: PS5 System Update: HUGE Home Screen Upgrade, Adaptive Charging, Cust...
EDIT: en om op @Chrasher zijn vraag te antwoorden: hier ook nog niet te zien. Volgens ChatGPT: "The new PS5 home screen, known as the "Welcome Hub," is gradually rolling out across Europe as of October 2024. It has already started appearing in some regions and is expected to be fully available soon."
Ik heb deze ook sinds gisteren.kazuka schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:57:
[...]
Ik heb sinds vandaag het nieuwe home screen op mijn PS5.
De commodore 64 heb ik nog met alle accessoires (zoals de matrix printer) nog op zolder liggen, zal op een dag wel geld waard zijn).bRuud83 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:00:
[...]
Precies. Ik game al sinds de Commodore 64 en nooit problemen gehad met consoles. Gingen altijd minimaal een generatie mee. Behalve een paar kapotte joy-cons, omdat de kinderen als barbaren er mee omgaan.
Hier nu ook actiefkazuka schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:57:
[...]
Ik heb sinds vandaag het nieuwe home screen op mijn PS5.
Verwijderd
Dan heb je geluk gehad, inderdaad. Heb zowat alle consoles sinds de SNES gehad, maar de Xbox 360 is de enige die gesneuveld is bij mij!bRuud83 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:51:
[...]
De Xbox 360 had ik ook en blijkbaar veel mazzel mee gehad. Nooit een RROD wel veel andere problemen zoals, krasjes maken op disks en een disktray die op een gegeven moment niet meer open wilde.
Zag een officiële post van PlayStation op Facebook passeren dat hij in België gelanceerd is, en zal dus ook wel voor Nederland zijn, en dus voor alle Tweakers hier.
- Linksquest
Net effe de ps5 aangehad sinds zondag pas, ik had nog niks nieuws.Twixie schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:38:
[...]
Zag een officiële post van PlayStation op Facebook passeren dat hij in België gelanceerd is, en zal dus ook wel voor Nederland zijn, en dus voor alle Tweakers hier.
Misschien heeft die wel de setting binnen gehaald, en een restart nodig was. dus wie weet de volgende keer als de ps5 aan gaat
Ik vier alleen mee als ze een pro patch introduceren voor deel 4Linksquest schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:24:
Resident Evil heeft meer dan 160 miljoen speler gehad en dat vieren ze nu in de horror maand met kortingen in de Playstation store, Resident Evil 4 Remake kent 50% kroting, maar er zijn titels met 75% korting erbij. Natuurlijk hoort een een ode to Horror trailer bij, so enjoy.
[YouTube: Resident Evil - Official Ode to Horror: A Celebration of Resident Evil Trailer]

https://www.pushsquare.co...red-already-available-now
Stellar Blade heeft ook al de PS5 Pro enhanced update ontvangen.
Ik had hem gisteravond ook inderdaad. Heeft alleen weinig meerwaarde voor mij eerlijk gezegd. Dat je een dynamische achtergrond kunt instellen is wel leuk, maar jammer dat het zich beperkt tot alleen het nieuwe home screen.Twixie schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:38:
[...]
Alleen de opslag, trophie en batterij widget vind ik persoonlijk handig, de rest is meuk.Raem schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:50:
[...]
Ik had hem gisteravond ook inderdaad. Heeft alleen weinig meerwaarde voor mij eerlijk gezegd. Dat je een dynamische achtergrond kunt instellen is wel leuk, maar jammer dat het zich beperkt tot alleen het nieuwe home screen.
Achtergrond op een usb stick zetten en deze instellen is ook wel leuk.
Als ik bijv. kijk naar het nieuws van Alan Wake 2 die heeft nu een PS5 Pro patch en performance mode is upscale 4k 60fps als ik het goed lees. Dat is toch wel teleurstellend te noemen als triple A games nog steeds niet in staat zijn 4k native met 60 fps te laten draaien. Toch wel een deceptie voor een console van €800,-.
Volgens mij kan zelfs een RTX4090 geen games in native 4k 60fps draaien. Dus het is niet zo gek dat een console, dat de helft van deze videokaart kost, geen games in native 4K aankan.rutgergron schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:09:
Klopt het dat PS5 pro niet zozeer nu games in 4k 60 fps kan draaien maar dat het alsnog voornamelijk upscaling is?
Als ik bijv. kijk naar het nieuws van Alan Wake 2 die heeft nu een PS5 Pro patch en performance mode is upscale 4k 60fps als ik het goed lees. Dat is toch wel teleurstellend te noemen als triple A games nog steeds niet in staat zijn 4k native met 60 fps te laten draaien. Toch wel een deceptie voor een console van €800,-.
Die teleurstelling vind ik erg bijzonder. Het is toch vrij logisch dat je voor 800 die performance niet kan verwachten. Een PC die 4k60 consistent kan draaien kost ook veel meer.rutgergron schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:09:
Klopt het dat PS5 pro niet zozeer nu games in 4k 60 fps kan draaien maar dat het alsnog voornamelijk upscaling is?
Sommige denken dat het een high end pc is, maar helaas. Upscaling is the way, zal ook met ps6 zijn.giantgiantus schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:26:
[...]
Die teleurstelling vind ik erg bijzonder. Het is toch vrij logisch dat je voor 800 die performance niet kan verwachten. Een PC die 4k60 consistent kan draaien kost ook veel meer.
Maar ja dit was bekend dat The Last of Us 2 een Pro Patch zou krijgen, dit zat in de aankondiging van de ps5 pro zelfs al.s0kkie schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:37:
Naughty Dog doet echt alles behalve nieuwe games aankondigen![]()
https://www.pushsquare.co...red-already-available-now
Stellar Blade heeft ook al de PS5 Pro enhanced update ontvangen.
Weet niet of Sega met deze game iets van plan is op de Pro.Wat ik wel weet is dat een 120fps mode in deze game heel vet zou zijn.jori040 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:31:
Sonic X Shadow Generations: De early acces gekocht op PS5.
Het snelheids gevoel is fantastisch in de Shadow content.Buiten dat is het visueel een mooi spel zonder bugs.
Ik speel deze game natuurlijk in 60fps mode.
[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 23-10-2024 10:56 ]
Verwijderd
Natuurlijk kan die dat wel. Allemaal game en developer keuze afhankelijk.bRuud83 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:26:
[...]
Volgens mij kan zelfs een RTX4090 geen games in native 4k 60fps draaien. Dus het is niet zo gek dat een console, dat de helft van deze videokaart kost, geen games in native 4K aankan.
Ik weet een oplossing. Speel Pakman in 16k500fps. Speel ik gta 6 upscaled ondertussen.Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:13:
[...]
Natuurlijk kan die dat wel. Allemaal game en developer keuze afhankelijk.
Ja tuurlijk het is een first party game, mijn bericht ging er meer om hoe snel ze er al mee zijn ver voordat de console er überhaupt is maar in 4 jaar tijd nog niet eens 1 nieuwe PS5 game hebben aangekondigd.Carlos0_0 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:49:
[...]
Maar ja dit was bekend dat The Last of Us 2 een Pro Patch zou krijgen, dit zat in de aankondiging van de ps5 pro zelfs al.
Pakman? Is dat een nieuwe franchise? Zou mooi zijn, kan de PS5 wel gebruiken namelijk.giantgiantus schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:32:
[...]
Ik weet een oplossing. Speel Pakman in 16k500fps. Speel ik gta 6 upscaled ondertussen.
Zegt * Denman die deze week toch overstag is gegaan voor BO6
Verwijderd
Zou niet weten welk probleem ik noemde die om een oplossing vroeg.giantgiantus schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:32:
[...]
Ik weet een oplossing. Speel Pakman in 16k500fps. Speel ik gta 6 upscaled ondertussen.
Doe mij ook maar GTA 6!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2024 11:56 ]
Een 4090 kan de meeste games met gemak 4k60 native draaien.bRuud83 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:26:
[...]
Volgens mij kan zelfs een RTX4090 geen games in native 4k 60fps draaien. Dus het is niet zo gek dat een console, dat de helft van deze videokaart kost, geen games in native 4K aankan.
Van een gameconsole voor slechts 800 euro mag je dit niet verwachten
Denman schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:47:
[...]
Pakman? Is dat een nieuwe franchise? Zou mooi zijn, kan de PS5 wel gebruiken namelijk.
:strip_exif()/f/image/2THr1AJCzwZnmSoLQeSo4Hvf.jpg?f=fotoalbum_large)
Editie bevat:
- Volledige game
- Recht op PS4™ en PS5™
- 1.500.000 CR (gamegeld)
- Toyota GR Yaris met specifieke landbestickering
- 30 PSN-avatars van fabrikanten en partners
- Soundtrack: The Music of Gran Turismo 7
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties