Die traagheid en niet vloeiend spelen had ik ook met de apps via de nextbox. Ik kon daar wat instellingen veranderen toen ging het beter maar daar los je de traagheid niet mee op. Ik doe ook alles via de OLED LG.Nyarlathotep schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:06:
Gebruikt iemand de streaming apps van de PS5 eigenlijk?
Ik gebruik nu nog die van mijn LG oled tv uit 2017, maar de interface van die apps is zo ontzettend traag... Het afspelen gaat wel perfect.
En nu komt het... Als ik de PS5 apps gebruik van Netflix, D+, HBO en Amazon dan wordt de content niet vloeiend afgespeeld, met af en toe een hapering. Hoe kan dit? Op mijn tv gaat het dus prima, en via mijn htpc en de browser gaat het ook prima. Het is geen internet issue (bekabeld 1Gbit).
(Overigens weet ik dat je met deze apps ook DV moet missen helaas)
Dat is toch allang opgelost met een update destijds door de optie "Only when supported" voor HDR te selecteren? Of is dat alleen voor games en niet voor de streaming apps?giantgiantus schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:12:
[...]
Apps op PlayStation waren altijd fundamenteel kapot. Alle content wordt in een HDR container afgespeeld ook als het geen HDR is. Volgens mij kan je beter dus de apps gebruiken van je tv.
Dikke aanrader die game! Ik ga hem weer installeren om die Sola DLC te spelen.FMS schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:32:
PSA: De PS+ Extra games zijn uit, met o.m. Dead Island 2.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd
Ik had een gevaarlijk zwak momentje, de Pro zat in het winkelwagentje en was op het punt van betalen gekomen. Toen dacht ik nog eens na welke aankomende exclusives ik graag wil spelen die dit jaar nog uitkomen, kon er geen verzinnen.. the end.
Best jammer.
Best jammer.
Knap hoor... Was mij niet geluktVerwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:55:
Ik had een gevaarlijk zwak momentje, de Pro zat in het winkelwagentje en was op het punt van betalen gekomen. Toen dacht ik nog eens na welke aankomende exclusives ik graag wil spelen die dit jaar nog uitkomen, kon er geen verzinnen.. the end.
Best jammer.
Als uncharted fan the lost legacy nooit gespeeld (want geen Nathan).
Nu zat de remaster in PS+ Extra en toch maar eens geprobeerd.
Man wat heerlijk om weer eens een game te spelen die je beet pakt en door een achtbaan heen trekt.
En waarbij de animaties van de characters echt zoveel beter zijn dan bijvoorbeeld Assassins Creed.
Ik had laatst Mirage gekocht, maar was daar al redelijk snel op uit gekeken.
The lost legacy had ik in 3 dagen uitgespeeld.
Man wat heerlijk om weer eens een game te spelen die je beet pakt en door een achtbaan heen trekt.
En waarbij de animaties van de characters echt zoveel beter zijn dan bijvoorbeeld Assassins Creed.
Hij identificeert zich nu als een Chloe. OpgelostTricto schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:43:
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Jup lost legacy is that good!!Tricto schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:43:
Ik ben ook echt fan van nathan drake, maar moet denk eerlijk zeggen dat lost legacy toch wel piek uncharted is. Verhaal in 4 vond ik wel leuker/beter. Maar de omgeving en sfeer van lost legacy is echt heerlijk. De samenwerking van de 2 is ook goed gedaan.
Ook pas weer uitgespeeld en ja was weer genieten!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Verwijderd
Goed dat je dit zegt. Wilde Outlaws weer oppakken, maar dan wacht ik ook nog even op mijn Pro.Shaker74 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:33:
[...]
Knap hoor... Was mij niet geluktIk had nog wat games achter de hand. Toen ik las dat b.v. Star Wars Outlaws ertussen stond ben ik er niet aan begonnen. Ik ga daar na de 7e mee starten. Ook FC25 laat ik voor wat het is en HZD-remaster!! ooit gestart en gestopt. Ik ben eigenlijk pas ingestapt bij HFW. Dus voor mij een volledig nieuwe game voor 10 euro
Gek genoeg staat Wukong er (nog) niet tussen. Daar ben ik nu erg druk mee.
Ja he.. Had de review gezien van DF waarbij LOU2 op de PS5 met de PRO werd vergeleken. Maar het is zoals ik zelf eigenlijk al hoopte. In dit geval was het zo dat de game mooier was dan de fidelity mode van de PS5 met de snelheid van framerate. Win win.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:26:
[...]
Goed dat je dit zegt. Wilde Outlaws weer oppakken, maar dan wacht ik ook nog even op mijn Pro.
Alleen maar vanwege geen Nathan niet eens geprobeerd, terwijl je wel een uncharted fan ben?.Tricto schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:43:
Een beetje vreemd zou ik zeggen, zou het dan toch op ze minst geprobeerd hebben 😋.
Het is een geweldig spel, zoals je nu heb ondervonden.
Ik heb sinds vorige week opnieuw Uncharted 4 uitgespeeld(was bij 1 begonnen), alles op hard modes en trophies extra halen.
Nu bij the lost legacy weer, blij dat ik dit spel wel na uncharted 4 geprobeerd heb
Ik hoop dat Naughty Dog bezig is met een nieuwe Uncharted
Ze zouden op zich 1 deel kunnen maken, het einde van deel 4 gingen ze een nieuwe schat opgraven.Steven030 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:43:
Zou nog een prima verhaal kunnen worden voor een spel, ik hoop in ieder geval nog op 1 deel
Ja voor ps6, nah zijn denk klaar met uncharted.Steven030 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:43:
[ Voor 8% gewijzigd door Amaze86 op 16-10-2024 20:08 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Of een complete remake, eerste spel is alweer bijna 20 jaar. We worden oudSteven030 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:43:
Verwijderd
Het woord ‘remake’ komt me de keel uit. Laat Naughty Dog het maar niet horen! Straks gaan ze het nog doen ook.Chelseamarre123 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:37:
[...]
Of een complete remake, eerste spel is alweer bijna 20 jaar. We worden oud
Eerste paar Uncharteds mogen van mij best geremaked worden.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:44:
[...]
Het woord ‘remake’ komt me de keel uit. Laat Naughty Dog het niet horen! Straks gaan ze het nog doen ook.
Verwijderd
Meh, ik snap je deels. Zelf zou ik liever een compleet nieuwe Uncharted zien.Zapato schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:53:
[...]
Eerste paar Uncharteds mogen van mij best geremaked worden.
2x zoom 3x zoom 4x zoom jammer dat ik niet zo dichtop me tv zit.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
100%, Dan speel ik het voor de 3e keer uit 🫠Zapato schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:53:
[...]
Eerste paar Uncharteds mogen van mij best geremaked worden.
PSN : Geraedus
Speel je dan niet met een vergrootglas?Amaze86 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:29:
[...]
Ze hebben ook een keer uitgelegd dat ze inzoomen omdat het verschil door compressie algoritme van YouTube anders niet goed te zien is. Sure… inzoomen geeft ook een wat vertekend beeld, maar ik snap het wel.Amaze86 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:29:
[...]
Sowieso zal ik op mijn 4K 83” meer verschil gaan zien dan iemand anders op een 48-55” op vergelijkbare afstand. Dus ik zou kunnen stellen dat ik t.o.v. iemand met een 48-65” TV 2x zoom gebruik.
Dat gezegd hebbende zou ik ook liever 1:1 in splitscreen het verschil zien op hoge kwaliteit.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik denk dat ik wel kan stellen dat ik een behoorlijk getraind oog heb en echt een mierenneuken ben op dat gebied. Maar zelf ik heb moeite om in dit spel echt de verschillen te zien, laat staan wanneer je echt aan het spelen bent en alles de hele tijd vol in beweging is en je aandacht op andere dingen gefocust is.
Wat dat betreft is het niet echt zinvol om de ps5 pro te demonstreren met games die op de basis ps5 ook al erg mooi waren en zeer goed geoptimaliseerd zijn. Ik denk dat de ps5 pro pas echt kan laten zien wat ie waard ie als ze juist de slechter geoptimaliseerde games bijna "brute forcen" om toch fatsoenlijk te laten lopen.
Als je kijkt naar het laatste jaar (misschien wel 2 jaar) en dan ziet wat voor concessies er gedaan worden worden om op 60fps te draaien om vervolgens dat niet eens te halen (en te blijven schommelen rond de 50 fps).
Final Fantasy XVI, VII rebirth, Elden Ring, Dragon's Dogma 2 en praktisch alle Unreal Engine 5 spellen. Die wil ik zien!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik zal wel tot de minderheid behoren die op de PS4 Pro al alle games in Fidelity mode speelde omdat ik die scherpte en visuals prefereerde boven 60fps. In games die ook nog eens een 40fps modus boden op 120hz schermen, helemaal mooi, ik heb volop genoten en me over de graphics verbaasd in Horizon, Ratchet & Clank, Uncharted, etc, etc.*
De Pro is dan ook een instabuy voor mij geweest: nog meer games op zowel de hoogste graphics en dan gewoon op 60fps!
* de enige game die ik níet kon spelen op 30fps was Control; daar zat een of andere extreme inputlag in op fidelity.
De Pro is dan ook een instabuy voor mij geweest: nog meer games op zowel de hoogste graphics en dan gewoon op 60fps!
* de enige game die ik níet kon spelen op 30fps was Control; daar zat een of andere extreme inputlag in op fidelity.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Echt he. R&C Rift a part is bijna slechte reclame voor de PS5pro. Als dit het verschil is, kun je geen € 800+ verantwoorden om er aan uit te geven.MazeWing schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:41:
[...]
Ik denk dat ik wel kan stellen dat ik een behoorlijk getraind oog heb en echt een mierenneuken ben op dat gebied. Maar zelf ik heb moeite om in dit spel echt de verschillen te zien, laat staan wanneer je echt aan het spelen bent en alles de hele tijd vol in beweging is en je aandacht op andere dingen gefocust is.
Wat dat betreft is het niet echt zinvol om de ps5 pro te demonstreren met games die op de basis ps5 ook al erg mooi waren en zeer goed geoptimaliseerd zijn. Ik denk dat de ps5 pro pas echt kan laten zien wat ie waard ie als ze juist de slechter geoptimaliseerde games bijna "brute forcen" om toch fatsoenlijk te laten lopen.
Als je kijkt naar het laatste jaar (misschien wel 2 jaar) en dan ziet wat voor concessies er gedaan worden worden om op 60fps te draaien om vervolgens dat niet eens te halen (en te blijven schommelen rond de 50 fps).
Final Fantasy XVI, VII rebirth, Elden Ring, Dragon's Dogma 2 en praktisch alle Unreal Engine 5 spellen. Die wil ik zien!
Wat je zegt, laat maar zien wat de Pro kan op al die games die op de base PS5 dik onder de 1080p gerenderd moeten worden om enigzins speelbaar te krijgen op 60fps. Jammer dat de contentmakers zich vooralsnog moeten richten op games die op de PS5 al prima draaiden.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Je bedoelt de base PS5? De PS4pro was niet in staat om games in 60fps te draaien en 40fps middels de 120hz optie (HDMI 2.1 voor vereist) ondersteunt de PS4pro niet.Geronimous schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:46:
Ik zal wel tot de minderheid behoren die op de PS4 Pro al alle games in Fidelity mode speelde omdat ik die scherpte en visuals prefereerde boven 60fps. In games die ook nog eens een 40fps modus boden op 120hz schermen, helemaal mooi, ik heb volop genoten en me over de graphics verbaasd in Horizon, Ratchet & Clank, Uncharted, etc, etc.*
Ik heb nooit problemen gehad met 30fps op de PS3 en PS4. Dat werd al wat anders toen ik overstapte naar een OLED tv. Stutter zie je op een OLED gewoonweg veel beter dan op een LCD tv. Zonder motion interpolation vond ik 30fps echt niet te doen. Toen ik de PS5 kreeg kon ik moeilijk nog terug naar 30fps. De 40fps optie is echt een mooie tussen oplossing die helaas veel te weinig wordt geïmplementeerd.
[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 17-10-2024 08:34 ]
Als de pro die wel op een stabiele 60fps kan zetten met goede visuals dan wil ik de pro “misschien” nog overwegen. Als dit niet het geval is en zelfs op de pro een gebrek aan optimalisatie niet kan verhelpen en het resultaat nog steeds ondermaats is fan is de pro wat mij betreft een regelrechte flop en zie ik geen enkele reden om ‘m te kopen. Daarnaast vraag ik me af of PSSR niet gewoon mogelijk is op de normale ps5. Dat zou een boel nadelen die bij FSR zitten al weghalen.Hulleman schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:28:
[...]
Echt he. R&C Rift a part is bijna slechte reclame voor de PS5pro. Als dit het verschil is, kun je geen € 800+ verantwoorden om er aan uit te geven.
Wat je zegt, laat maar zien wat de Pro kan op al die games die op de base PS5 dik onder de 1080p gerenderd moeten worden om enigzins speelbaar te krijgen op 60fps. Jammer dat de contentmakers zich vooralsnog moeten richten op games die op de PS5 al prima draaiden.
Maar onder aan de streep is het gewoon diep triest dat er spellen zijn zoals Forbidden West, Spider-Man 2, Ratchet & Clank en God of War Ragnarok die laten zien hoever je kan komen met optimalisatie en de clusterfuck genaamd Unreal Engine die, zeker bij UE5, gewoon waardeloos presenteert met visuals die echt niet in verhouding staan met de performance.
Als developers beter zouden optimaliseren en andere keuzes zouden maken zou er helemaal geen noodzaak zijn voor een ps5 pro. Iets dat maar weer eens aangetoond wordt door de games die Sony zelf gebruikt om het product aan te prijzen….
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik heb sinds november 2017 een OLED en heb dus nog jaren 30 fps gebruikt en vond het toen in veel gevallen niet storend. Maar als ik nu terug ga naar 30fps dan is het, zeker in het begin, bijna onspeelbaar. Er zit wel nog verschil tussen het ene 30 fps spel en het andere 30 fps spel. TLOU2 was prima in 30 fps en ook FF XVI went uiteindelijk wel. Het zal ook wel te maken hebben met de blur die ze gebruiken. Kennelijk is er een hele dunne lijn tussen “net goed” voelen en “schokkerig”.Hulleman schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:30:
[...]
Je bedoelt de base PS5? De PS4pro was niet in staat om games in 60fps te draaien en 40fps middels de 120hz optie (HDMI 2.1 voor vereist) ondersteunt de PS4pro niet.
Ik heb nooit problemen gehad met 30fps op de PS3 en PS4. Dat werd al wat anders toen ik overstapte naar een OLED tv. Stutter zie je op een OLED gewoonweg veel beter dan op een LCD tv. Zonder motion interpolation vond ik 30fps echt niet te doen. Toen ik de PS5 kreeg kon ik moeilijk nog terug naar 30fps. De 40fps optie is echt een mooie tussen oplossing die helaas veel te weinig wordt geïmplementeerd.
120/40 is wat mij betreft een zeer mooie balans tussen performance en visuals en zou echt een harde eis moeten worden vanuit Sony. Hopelijk gaat het ooit nog de 30 fps mode vervangen….
Naar mijn mening had de Base PS5 beter de PS4 Pro v2.0 kunnen heten en de PS5 pro de PS5.MazeWing schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:41:
[...]
Ik heb sinds november 2017 een OLED en heb dus nog jaren 30 fps gebruikt en vond het toen in veel gevallen niet storend. Maar als ik nu terug ga naar 30fps dan is het, zeker in het begin, bijna onspeelbaar. Er zit wel nog verschil tussen het ene 30 fps spel en het andere 30 fps spel. TLOU2 was prima in 30 fps en ook FF XVI went uiteindelijk wel. Het zal ook wel te maken hebben met de blur die ze gebruiken. Kennelijk is er een hele dunne lijn tussen “net goed” voelen en “schokkerig”.
120/40 is wat mij betreft een zeer mooie balans tussen performance en visuals en zou echt een harde eis moeten worden vanuit Sony. Hopelijk gaat het ooit nog de 30 fps mode vervangen….
Maar goed, 30 FPS had allang uitgefaseerd kunnen/moeten worden.
Er zijn al spellen die ook op de PS5 Pro nog altijd een 30fps performance mode hebben maar dan met wat hogere resolutie en/of meer detail. Daarnaast zijn er in sommige gevallen nóg meer modes om uit te kiezen. Bron, o.a.: https://www.polygon.com/guides/449724/ps5-pro-games-listGeronimous schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:46:
Mark Cerny's streven van "geen modekeuzes meer" wordt duidelijk niet gehaald.
Dan nog, de PS5 Pro is dé console waar spellen het mooiste op uitzien en het beste op presteren, voor mij reden genoeg om tot aankoop over te gaan.
Na verkoop van mijn huidige PS5 voor 375 euro doet het bij te betalen bedrag ook wat minder pijn.
Helemaal met je eens en stiekem hoop ik dat de Pro dat levert. Maar het is denk ik tegen beter weten in. Ik zat gister ook weer naar de laatste update te kijken van Dragons Dogma 2. Echt... wat een technische ramp is dat nog steeds. Als je dan ziet hoe Forbidden West er als open wereld game uit ziet en draait, dan geeft je dat toch echt te denken. Games zien er deze generatie ook niet significant veel beter uit dan de vorige gen. Een positieve noot daar in vind ik dan nog wel de launch games voor de PS5. Demon's Souls Remake en R&C zijn nog steeds prachtig en ik denk mooier dan alle games die momenteel uit komen. TLOU part 2 op de PS4 is ook een technisch kunstwerk. De PS5 is zóveel krachtiger dan de PS4, dan zul je zeggen dat het toch allemaal veel mooier moet kunnen met minimaal 40fps.MazeWing schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:36:
[...]
Als de pro die wel op een stabiele 60fps kan zetten met goede visuals dan wil ik de pro “misschien” nog overwegen. Als dit niet het geval is en zelfs op de pro een gebrek aan optimalisatie niet kan verhelpen en het resultaat nog steeds ondermaats is fan is de pro wat mij betreft een regelrechte flop en zie ik geen enkele reden om ‘m te kopen. Daarnaast vraag ik me af of PSSR niet gewoon mogelijk is op de normale ps5. Dat zou een boel nadelen die bij FSR zitten al weghalen.
Maar onder aan de streep is het gewoon diep triest dat er spellen zijn zoals Forbidden West, Spider-Man 2, Ratchet & Clank en God of War Ragnarok die laten zien hoever je kan komen met optimalisatie en de clusterfuck genaamd Unreal Engine die, zeker bij UE5, gewoon waardeloos presenteert met visuals die echt niet in verhouding staan met de performance.
Als developers beter zouden optimaliseren en andere keuzes zouden maken zou er helemaal geen noodzaak zijn voor een ps5 pro. Iets dat maar weer eens aangetoond wordt door de games die Sony zelf gebruikt om het product aan te prijzen….
Als ik zie dat een game UE5 gebruikt, dan streep ik dat al van mijn lijstje. De enige game die er op die engine te pruimen uitziet en lekker draait is Fortnite. De recente remakes van Silent Hill 2 en Until Dawn zijn ook van die technische treintrampen op UE5. Beter gebruiken ontwikkelaars UE4 en trekken daar alle registers open. Gears of War 5 ziet er nog steeds fantastisch uit. Als je dat wat verder opleukt dan heb je toch een visueel feestje wat top draait.
Dat ben ik niet met je eens. De PS5 heeft hardware van een volledig nieuwe generatie en met name de SSD en CPU maken het toch echt een significant andere machine dan de PS4.Geraedus schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:44:
[...]
Naar mijn mening had de Base PS5 beter de PS4 Pro v2.0 kunnen heten en de PS5 pro de PS5.
Maar goed, 30 FPS had allang uitgefaseerd kunnen/moeten worden.
30fps zal op consoles nooit uitgefaseerd worden, of dat moet naar 40fps gaan kruipen. Consoles zijn altijd een balans geweest tussen performance en prijs. En naarmate je verder komt in de cyclus van een consolegeneratie hoe meer 30fps je gaat zien. Bij launch kon de PS5 nog goed meekomen met high-end pc's. Inmiddels is een PS5 config in pc land low-end. En dan moet ie nog 4 jaar mee.
De PS5Pro zoekt wat mij betreft echt het absolute randje op van prijs en performance en gaat daar wat mij betreft overheen. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de prijzen van de next-gen consoles. Mss is dat voor mij dan ook wel het moment om me weer eens op de PC markt te oriënteren.
Je kunt nog zo krachtige hardware hebben, daar schiet je helemaal niets mee op zolang de ontwikkelaar genoegen neemt met 30fps.
De laatste keer dat ik een 30fps game heb gespeeld is overigens al weer even geleden want die laat ik (hoe goed dan ook) gewoon links liggen.
De laatste keer dat ik een 30fps game heb gespeeld is overigens al weer even geleden want die laat ik (hoe goed dan ook) gewoon links liggen.
Game ziet er tot zover echt goed uit. Had FF7 remake ook kunnen zijn, had dat veel liever gezien dan de actie rpg die het geworden is magoed.
Deze staat zeker op de lijst om in de gaten te houden
Ik kan je melden dat mijn favoriete game Wipeout Omega Collection heerlijk op 60fps speelde op full HD op mijn oude ps4. En daarna op 4k/60 op de pro.Hulleman schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:30:
[...]
Je bedoelt de base PS5? De PS4pro was niet in staat om games in 60fps te draaien en 40fps middels de 120hz optie (HDMI 2.1 voor vereist) ondersteunt de PS4pro niet.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Ik had moeten zeggen, dat games die op de base PS4 niet op 60fps draaide, dat op de PS4Pro ook niet deden. Vast wat uitzonderingen daargelaten.Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:52:
[...]
Ik kan je melden dat mijn favoriete game Wipeout Omega Collection heerlijk op 60fps speelde op full HD op mijn oude ps4. En daarna op 4k/60 op de pro.
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 17-10-2024 10:38 ]
Ja ik ook en dan wat meer Puzzle en adventure en wat minder schieten.Steven030 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:43:
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik verwacht zomaar dat de tijd van goedkope consoles wel voorbij is. Ik denk dat consoles nog meer de kant van pc's opgaan. Er zal nog wel vooruitgang zijn, maar je zult er voor moeten betalen. Cross-gen en AI upscaling gaan veel belangrijker worden de komende generatie verwacht ik. Sony zal niet meer zeggen dat ze in generaties geloven. Ik zat ook te denken over te stappen naar PC, maar daar zullen de prijzen ook hard stijgen. De NVIDIA 5000 generatie kaarten gaan echt niet goedkoop worden. Onderstaande clip van Digital Foundry gaat daar ook op in betreft console generaties (of generaties langer moeten worden). Ook zij zien een grote uitdaging voor Playstation.Hulleman schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:07:
[...]
Dat ben ik niet met je eens. De PS5 heeft hardware van een volledig nieuwe generatie en met name de SSD en CPU maken het toch echt een significant andere machine dan de PS4.
30fps zal op consoles nooit uitgefaseerd worden, of dat moet naar 40fps gaan kruipen. Consoles zijn altijd een balans geweest tussen performance en prijs. En naarmate je verder komt in de cyclus van een consolegeneratie hoe meer 30fps je gaat zien. Bij launch kon de PS5 nog goed meekomen met high-end pc's. Inmiddels is een PS5 config in pc land low-end. En dan moet ie nog 4 jaar mee.
De PS5Pro zoekt wat mij betreft echt het absolute randje op van prijs en performance en gaat daar wat mij betreft overheen. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de prijzen van de next-gen consoles. Mss is dat voor mij dan ook wel het moment om me weer eens op de PC markt te oriënteren.
YouTube: If Consoles Are So Pricey, Should The Generation Be Extended?
Daar ben ik ook bang voor. De PS5Pro gaat laten zien hoe consumenten die prijs vinden. Een beetje wat Apple deed met de Iphone X en de € 1.000 grens voor smartphones. De PS6 zal ook wel geen lagere launchprijs dan de PS5Pro krijgen. Marketingtechnisch is het ook vreemd om een oudere PS5 voor meer geld dan de PS6 te verkopen.bRuud83 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:43:
[...]
Ik verwacht zomaar dat de tijd van goedkope consoles wel voorbij is. Ik denk dat consoles nog meer de kant van pc's opgaan. Er zal nog wel vooruitgang zijn, maar je zult er voor moeten betalen. Cross-gen en AI upscaling gaan veel belangrijker worden de komende generatie verwacht ik. Sony zal niet meer zeggen dat ze in generaties geloven. Ik zat ook te denken over te stappen naar PC, maar daar zullen de prijzen ook hard stijgen.
[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 17-10-2024 11:52 ]
Of misschien moeten we met z’n alle eens accepteren dat gaming net als al het andere in het leven gewoon wat duurder moet worden.
We willen allemaal nieuwe games in plaats van remakes, het liefst elk kwartaal meerdere top titels.
Maar vervolgens barst dit topic uit z’n voegen als een nieuwe console gelanceerd wordt voor 799,99 of een nieuwe game 79,99 kost.
Kom op zeg, accepteer gewoon dat het niet meer zo goedkoop als nu kan, ja je leest het goed goedkoop!.
Kinderen van 10 rijden op fatbikes, een set LEGO kost 300 euro, een simpel gerecht bij een restaurant 100 euro maar een console van 800 is bizar duur?
We willen allemaal nieuwe games in plaats van remakes, het liefst elk kwartaal meerdere top titels.
Maar vervolgens barst dit topic uit z’n voegen als een nieuwe console gelanceerd wordt voor 799,99 of een nieuwe game 79,99 kost.
Kom op zeg, accepteer gewoon dat het niet meer zo goedkoop als nu kan, ja je leest het goed goedkoop!.
Kinderen van 10 rijden op fatbikes, een set LEGO kost 300 euro, een simpel gerecht bij een restaurant 100 euro maar een console van 800 is bizar duur?
Dat vraag ik me af. De Pro is bedoeld voor een veel kleinere doelgroep die bereid zijn extra te betalen voor betere prestaties. Met de PS6 zal Sony weer een veel bredere doelgroep willen aanspreken, dus ik denk eerlijk gezegd dat de prijs dan wel lager zal liggen. Tegen die tijd kan de PS5 Pro ook goedkoper aangeboden worden zodat die onder de prijs van de PS6 ligt.Hulleman schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:51:
[...]
De PS6 zal ook wel geen lagere launchprijs dan de PS5Pro krijgen. Marketingtechnisch is het ook vreemd om een oudere PS5 voor meer geld dan de PS6 te verkopen.
Verwijderd
Dit vind ik dan ook het lastige punt momenteel. Aan de ene kant zorgt UE5 er voor developers het allemaal efficiënter en makkelijker kan wat voor meer optimalisatie zou betekenen. Aan de andere kant lijken de consoles gewoon niet de power te hebben voor UE5 om echt lekker op 60fps uit te komen in de meeste games.Hulleman schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:58:
[...]
Als ik zie dat een game UE5 gebruikt, dan streep ik dat al van mijn lijstje. De enige game die er op die engine te pruimen uitziet en lekker draait is Fortnite. De recente remakes van Silent Hill 2 en Until Dawn zijn ook van die technische treintrampen op UE5. Beter gebruiken ontwikkelaars UE4 en trekken daar alle registers open. Gears of War 5 ziet er nog steeds fantastisch uit. Als je dat wat verder opleukt dan heb je toch een visueel feestje wat top draait.
Verwijderd
Vind ik persoonlijk niet zo een probleem. Liever een hogere prijs met launch dan hardware met grote bottlenecks omdat de boel onder een bepaald bedrag moet blijven.Hulleman schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:51:
[...]
Daar ben ik ook bang voor. De PS5Pro gaat laten zien hoe consumenten die prijs vinden. Een beetje wat Apple deed met de Iphone X en de € 1.000 grens voor smartphones. De PS6 zal ook wel geen lagere launchprijs dan de PS5Pro krijgen. Marketingtechnisch is het ook vreemd om een oudere PS5 voor meer geld dan de PS6 te verkopen.
Nadeel is dat consoles baat hebben bij een lagere instapprijs om user base op te bouwen. Misschien toch weer tijd dat men de consoles onder kostprijs gaat verkopen? Of dan in ieder geval bij een instap tier. En dan een hoog bedrag voor de ultieme versie.
Hoe dan ook de tijden zijn verandert.
Eens, in West Europa en andere rijkere landen zal er best markt voor zijn. Maar ze gaan er geen 60 miljoen van wegzetten.Raem schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:03:
[...]
Dat vraag ik me af. De Pro is bedoeld voor een veel kleinere doelgroep die bereid zijn extra te betalen voor betere prestaties. Met de PS6 zal Sony weer een veel bredere doelgroep willen aanspreken, dus ik denk eerlijk gezegd dat de prijs dan wel lager zal liggen. Tegen die tijd kan de PS5 Pro ook goedkoper aangeboden worden zodat die onder de prijs van de PS6 ligt.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Een legoset van €300 of een simpel gerecht van €100 (simpel zei je?) vind ik anders ook best duur.schumi1986 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:02:
Of misschien moeten we met z’n alle eens accepteren dat gaming net als al het andere in het leven gewoon wat duurder moet worden.
Precies dit. Echt waarom snappen mensen inflatie niet.schumi1986 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:02:
Eens hoor, het is allemaal best duur maar waarom moet gaming dan achterblijven? Ik heb juist het gevoel dat alles veel duurder is geworden maar juist gaming is achter gebleven.Raem schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:07:
[...]
Een legoset van €300 of een simpel gerecht van €100 (simpel zei je?) vind ik anders ook best duur.
Want door inflatie mag je ineens iets niet meer duur vinden? Oke, er is misschien een verschil tussen of iets duur is of dat iets een hoop geld kost.giantgiantus schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:09:
[...]
Precies dit. Echt waarom snappen mensen inflatie niet.
De huidige trend is juist dat consoles niet goedkoper worden, maar duurder. De PS5 is 50 Euro duurder geworden t.o.v. de launch prijs (nu tijdelijk wat goedkoper) De PS5Pro gaat dan ook niet goedkoper worden verwacht ik. De Ps6 goedkoper aanbieden dan een PS5Pro zou raar zijn. Consoles werden altijd onder of tegen kostprijs verkocht en er werd vooral verdiend aan de games. Probleem is alleen dat games steeds duurder worden om te ontwikkelen en het duurt langer voor ze op de markt komen. De marges staan dus onder druk waardoor Sony waarschijnlijk geen gesubsidieerde consoles meer wilt uitbrengen.Raem schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:03:
[...]
Dat vraag ik me af. De Pro is bedoeld voor een veel kleinere doelgroep die bereid zijn extra te betalen voor betere prestaties. Met de PS6 zal Sony weer een veel bredere doelgroep willen aanspreken, dus ik denk eerlijk gezegd dat de prijs dan wel lager zal liggen. Tegen die tijd kan de PS5 Pro ook goedkoper aangeboden worden zodat die onder de prijs van de PS6 ligt.
Nou de prijs wordt dan ook niet alleen door inflatie bepaald, een prijs is opgebouwd uit een hele hoop factoren, en het stijgen van sommige van die factoren kan komen door inflatie.giantgiantus schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:09:
[...]
Echter is entertainment nog nooit zo goedkoop geweest als nu, een race naar de bodem zou je kunnen zeggen, je draait voor 10,- zoveel muziek als je wilt. Kijkt voor 15,- zoveel series en films als je ogen aan kunnen, etc. Alleen gaming lijkt daar voor alsnog deels aan te ontsnappen, daarom is het verhogen van games met alleen de inflatie als reden geen goeie strategie, want dan ligt het risico op de loer dat nieuwe generaties het niet interessant meer vinden en het links laten liggen.
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 17-10-2024 12:16 ]
Nou ja voor 1 gerecht ben ik in een restaurant nog nooit 100 euro kwijt geweest, zit jij daar gerechten met snufjes goud erin te eten ?schumi1986 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:02:
Maar ja alles wordt duurder accepteer het gewoon eens, de console wordt ook gewoon duurder tegenwoordig.
Verder een spel hoef je niet voor 80 euro te kopen direct, je kan ook wachten op een actie eens.
Spellen zijn heel lang 50/60 euro jaren geweest, meerdere generaties. consoles ook +/- de zelfde prijs iets meer maar niet veel.
Maar de laatste jaren is alles gewoon duurder geworden ook hardware, dus het is logisch dat als een pc duurder wordt een console dat ook wordt.
Uiteraard zal de PS5 Pro zal niet duurder zijn dan de PS6 als ze samen in de winkelschappen liggen.Hulleman schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:51:
Marketingtechnisch is het ook vreemd om een oudere PS5 voor meer geld dan de PS6 te verkopen.
Het lijkt mij echter ijdele hoop om te verwachten dat de PS6 veel goedkoper wordt als de PS5 Pro.
Gamers kunnen op deze manier alvast wennen aan het hogere prijspeil en als ze de PS6 dan 50,- goedkoper maken lijkt alles mee te vallen.
Ik vind het overigens helemaal prima als ze dat doen, ik roep al jaren dat ik graag meer zou betalen als de hardware er dan ook naar is. Met de PS5 Pro zie ik dat nog niet helemaal maar ik laat mij natuurlijk graag overtuigen als de console daadwerkelijk uit is.
Ps5 is 4 jaar oud. Inflatie is veel sterker gestegen evenals gemiddeld inkomen dan de 10% die ps5 duurder is geworden.bRuud83 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:14:
[...]
De huidige trend is juist dat consoles niet goedkoper worden, maar duurder. De PS5 is 50 Euro duurder geworden t.o.v. de launch prijs (nu tijdelijk wat goedkoper) De PS5Pro gaat dan ook niet goedkoper worden verwacht ik. De Ps6 goedkoper aanbieden dan een PS5Pro zou raar zijn. Consoles werden altijd onder of tegen kostprijs verkocht en er werd vooral verdiend aan de games. Probleem is alleen dat games steeds duurder worden om te ontwikkelen en het duurt langer voor ze op de markt komen. De marges staan dus onder druk waardoor Sony waarschijnlijk geen gesubsidieerde consoles meer wilt uitbrengen.
Ik hoop het. Maar de prijs van de PS5 is ook nog niet gedaald, sterker nog, die is gestegen. Bij de PS4pro had de PS4 (al) een lagere prijs dan launch. Hardware wordt niet goedkoper, dus de PS6 verwacht ik (fors) duurder dan de PS5 launchprijs.Raem schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:03:
[...]
Natuurlijk. Ook inkomens en algehele prijspijl zijn enorm gestegen.Hulleman schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:30:
[...]
Ik hoop het. Maar de prijs van de PS5 is ook nog niet gedaald, sterker nog, die is gestegen. Bij de PS4pro had de PS4 (al) een lagere prijs dan launch. Hardware wordt niet goedkoper, dus de PS6 verwacht ik (fors) duurder dan de PS5 launchprijs.
Nee, zeker niet. Ik verwacht dat minder dan 10% van de PS5 installbase een Pro heeft aan het einde van de cyclus van de PS5. De PS4Pro heeft ca 14 miljoen eenheden verkocht, ca 13% van de totale PS4 installbase, als ik zo snel even google.ArthurMorgan schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:07:
[...]
Eens, in West Europa en andere rijkere landen zal er best markt voor zijn. Maar ze gaan er geen 60 miljoen van wegzetten.
Maar wellicht is het voor Sony al geslaagd als de Pro 5% van de totale PS5 verkopen doet. Geen idee wat voor doelstellingen ze daarbij hebben gesteld.
We gaan het meemaken. De PS3 had dezelfde launchprijs als dat de PS5 Pro nu ongeveer heeft. En die prijs was één van de redenen waarom die een slechte start had.Hulleman schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:30:
[...]
Ik hoop het. Maar de prijs van de PS5 is ook nog niet gedaald, sterker nog, die is gestegen. Bij de PS4pro had de PS4 (al) een lagere prijs dan launch. Hardware wordt niet goedkoper, dus de PS6 verwacht ik (fors) duurder dan de PS5 launchprijs.
Dus ook al is het misschien logisch en verklaarbaar waarom een console duurder wordt is het straks nog maar de vraag of de mainstream dat er ook voor over heeft.
Inderdaad. En de PS3 had geen hele andere launchprijs dan de PS2 met z'n 1199 gulden. Daar hoorde je ook niemand over (in mijn beleving dan).Raem schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:36:
[...]
We gaan het meemaken. De PS3 had dezelfde launchprijs als dat de PS5 Pro nu ongeveer heeft. En die prijs was één van de redenen waarom die een slechte start had.
Dus ook al is het misschien logisch en verklaarbaar waarom een console duurder wordt is het straks nog maar de vraag of de mainstream dat er ook voor over heeft.
Nee die prijs was vele malen hoger destijds. Neem inflatie en inkomenstijging mee en je ziet dat het nu allemaal veel goedkoper is geworden.Raem schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:36:
[...]
We gaan het meemaken. De PS3 had dezelfde launchprijs als dat de PS5 Pro nu ongeveer heeft. En die prijs was één van de redenen waarom die een slechte start had.
Oke, ik had de launchprijs (€499 en €599) van de PS3 door zo'n online inflatietool gehaald en die kwam op zo'n €750 - €890 in 2024.giantgiantus schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:40:
[...]
Nee die prijs was vele malen hoger destijds. Neem inflatie en inkomenstijging mee en je ziet dat het nu allemaal veel goedkoper is geworden.
Precies en als je dan de vergelijking maakt met de PS5 (niet de pro, wat gewoon wat extra kracht is voor de enthousiasteling) dan zie je dat de PS5 gewoon extreem goedkoop op de markt is gekomen en zelfs met de beperkte stijging nog steeds spotgoedkoop is.Raem schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:53:
[...]
Oke, ik had de launchprijs (€499 en €599) van de PS3 door zo'n online inflatietool gehaald en die kwam op zo'n €750 - €890 in 2024.
Ja klopt wat je zegt. Maar mijn vergelijking ging dus juist wel over de Pro.giantgiantus schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:56:
[...]
Precies en als je dan de vergelijking maakt met de PS5 (niet de pro, wat gewoon wat extra kracht is voor de enthousiasteling) dan zie je dat de PS5 gewoon extreem goedkoop op de markt is gekomen en zelfs met de beperkte stijging nog steeds spotgoedkoop is.
Ik vermoed dat veel klagers gebruikers zijn die zelf met moeite een PS5 hebben kunnen kopen, vervolgens achteroverslaan van de prijs van de Pro en uit frustratie reageren; ze hebben niet meer de 'beste' console en kunnen de betere variant niet betalen. Dan maar in de aanval gaan..
Ook Xbox en PC fanboys kunnen de prijsstelling van de PS5 Pro goed gebruiken als pijl op hun boog en de een aantal zullen dit gebruiken om hun keuze te verdedigen.
En ja, ik had het liever ook goedkoper mét optische drive gezien maar het is gewoon een luxeproduct, niet nodig om goed PS5 spellen te kunnen spelen maar voor mensen die wél het geld er voor (over) hebben.
Voor mij is het gewoon een fijn idee om de console te hebben waarop ik spellen in de beste kwaliteit kan spelen ook al scheelt dat niet veel. Ik kan ook gaan wachten met aanschaf totdat er nieuwe toppers uitkomen maar wat win ik daarmee; een 100-200 euro besparen? Dan koop ik hem liever direct.
Daarnaast zijn er een aantal spellen die ik graag opnieuw ga spelen dus heb er gelijk plezier van.
Ook Xbox en PC fanboys kunnen de prijsstelling van de PS5 Pro goed gebruiken als pijl op hun boog en de een aantal zullen dit gebruiken om hun keuze te verdedigen.
En ja, ik had het liever ook goedkoper mét optische drive gezien maar het is gewoon een luxeproduct, niet nodig om goed PS5 spellen te kunnen spelen maar voor mensen die wél het geld er voor (over) hebben.
Voor mij is het gewoon een fijn idee om de console te hebben waarop ik spellen in de beste kwaliteit kan spelen ook al scheelt dat niet veel. Ik kan ook gaan wachten met aanschaf totdat er nieuwe toppers uitkomen maar wat win ik daarmee; een 100-200 euro besparen? Dan koop ik hem liever direct.
Daarnaast zijn er een aantal spellen die ik graag opnieuw ga spelen dus heb er gelijk plezier van.
[ Voor 9% gewijzigd door Danster75 op 17-10-2024 14:45 ]
Heb je daar een bron van?Danster75 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:41:
Ik vermoed dat veel klagers gebruikers zijn die zelf met moeite een PS5 hebben kunnen kopen, vervolgens achteroverslaan van de prijs van de Pro en uit frustratie reageren; ze hebben niet meer de 'beste' console en kunnen de betere variant niet betalen. Dan maar in de aanval gaan..
Mm dat lijkt mij wel een wat kortzichtige visie op het geheel, ik hoef niet over de prijs van een Pro na te denken maar dat neemt niet weg dat het gezond is om kritisch te blijven.Danster75 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:41:
De bron van een vermoeden ben je doorgaans zelf. Daarom is het zijn vermoeden. Als je nou bijdehand wil zijn, doe dat dan kloppend😂😂
Ik heb de pro al besteld, en (bijna) ongeacht de prijs zal ik ook gewoon de PS6 kopen. Dat wil niet zeggen dat ik geen vraagtekens heb bij de hoge prijzen. Zeker om een wereldwijd succes te zijn vraag ik me echt af of dit de weg is die Sony moet gaan. (Ze kunnen ook een wat minder goede machine maken en dan wat goedkoper.) Willen we dat gamestudios goed blijven draaien zullen die veel klanten moeten kunnen hebben. 60 miljoen potentiële klanten (PS5 aantallen) werkt dan veel beter dan zeg 25 miljoen.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik moet zeggen dat de Digital Foundry video's over de Pro mij de meeste doorslag geven dat ik hem niet ga aanschaffen. In ieder geval niet totdat ik echt de toegevoegde waarde ervan in zie, wat inderdaad kan gebeuren met toekomstige games, maar op basis van dat wacht ik voorlopig nog wel even.
Ja, lees goed; ik schrijf over mijn vermoeden. Dus die bron ben ik zelf

Zeker, er zijn ook terecht kritische personen zijn die hun mening geven samen met goede argumenten. De groep die voornamelijk uit emotie reageert zal zo goed als zeker ook bestaan en, het internet kennende, behoorlijk groot en vocaal zijn.Donstil schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:48:
[...]
Mm dat lijkt mij wel een wat kortzichtige visie op het geheel, ik hoef niet over de prijs van een Pro na te denken maar dat neemt niet weg dat het gezond is om kritisch te blijven.
Ook ik schrok wel van de prijs op het einde van de live presentatie en heb pas beslist tot aankoop na de ervaringen van o.a. Digital Foundry en er goed over te hebben nagedacht. Ik heb echt niet direct bepaald dat ik hem zou kopen. Zelfs na verkoop van mijn normale PS5 zijn het toch bijna 550 euro en dat geef ik niet zomaar uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Danster75 op 17-10-2024 15:20 ]
Maar aan de andere kant, al heb ik maar 5 frames per seconde meer in GTA6 dan hebben ze er een klant bijSD5k schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:15:
Ik moet zeggen dat de Digital Foundry video's over de Pro mij de meeste doorslag geven dat ik hem niet ga aanschaffen. In ieder geval niet totdat ik echt de toegevoegde waarde ervan in zie, wat inderdaad kan gebeuren met toekomstige games, maar op basis van dat wacht ik voorlopig nog wel even.
Ooh ja absoluut, die groep is er natuurlijk ook, net zoals de groep die ongeacht alles enthousiast zal zijn.Danster75 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:18:
Zeker, er zijn ook terecht kritische personen zijn die hun mening geven samen met goede argumenten. De groep die voornamelijk uit emotie reageert zal zo goed als zeker ook bestaan.
Het vermoeden zal dat op een bron gebaseerd moeten zijn. Persoonlijke vermoedens voegen m.i. niets toe.giantgiantus schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:50:
[...]
De bron van een vermoeden ben je doorgaans zelf. Daarom is het zijn vermoeden. Als je nou bijdehand wil zijn, doe dat dan kloppend😂😂
Maar het is toch echt wel om te huilen dat in sommige games, zoals hier, de PS5 Pro niet eens de PS5 Fidelity Mode can matchen maar dan in 60fps.MazeWing schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:41:
[...]
Wat dat betreft is het niet echt zinvol om de ps5 pro te demonstreren met games die op de basis ps5 ook al erg mooi waren en zeer goed geoptimaliseerd zijn.
Ook in al die DF vergelijkingen zitten ze in te zoom en vaak ook nog te vertragen om het verschil te laten zien. Laat eens gewoon een full-scale vergelijking op normale snelheid zien... (al is dat misschien wel moeilijk op YouTube).
Ik hoop dat eens de Pro uit is, een of andere YouTuber eens een blinde test laat doen waar mensen moeten zeggen of het beeld dat ze zien van de Pro is of niet. Ik durf wedden dat de helft het verkeerd heeft (en de andere helft gewoon toevallig juist gegokt
Mijn vermoeden is dat je nu gewoon voor jezelf die dure uitgave aan het verantwoorden bent.Danster75 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:41:
Ik denk dat je het verschil in bepaalde games heel snel ziet. F1 24 bijvoorbeeld speel ik fanatiek op de 120FPS modus. Dan zie je heel duidelijk een veel lagere resolutie met veel ruis in de omgeving, mocht de 5Pro dus een Pro modus krijgen met 4K120FPS. (of iets in die richting inplaats van het nu geupscalde 1440P dat denk ik rond de 900P rendert maar) dan zie je dat heel snel.Twixie schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:34:
[...]
Maar het is toch echt wel om te huilen dat in sommige games, zoals hier, de PS5 Pro niet eens de PS5 Fidelity Mode can matchen maar dan in 60fps.
Ook in al die DF vergelijkingen zitten ze in te zoom en vaak ook nog te vertragen om het verschil te laten zien. Laat eens gewoon een full-scale vergelijking op normale snelheid zien... (al is dat misschien wel moeilijk op YouTube).
Ik hoop dat eens de Pro uit is, een of andere YouTuber eens een blinde test laat doen waar mensen moeten zeggen of het beeld dat ze zien van de Pro is of niet. Ik durf wedden dat de helft het verkeerd heeft (en de andere helft gewoon toevallig juist gegokt). Of eigenlijk nog beter. Laat hen 2x spelen en zeg niet welke van beide de Pro is en zien of ze het verschil zien...
De kracht zit hem denk ik in het niet meer kiezen tussen Frames en Resolutie maar een mooie 60FPS met respectabele resolutie. Ik persoonlijk verkies altijd de Quality mode boven de FPS modus.
Los hiervan zal de prijs en de games de Pro maken of breken. PSVR2 is mijn grootste miskoop ooit bijvoorbeeld. 1 uur per maand GT7 maar AC en F1 geen ondersteuning nog steeds ondanks PC dit wel mogelijk is, is het Sony of de game developer die geen moeite doet? ik weet het niet.
Eerst zeg je "F1 24 bijvoorbeeld speel ik fanatiek op de 120FPS modus." en daarna "Ik persoonlijk verkies altijd de Quality mode boven de FPS modus. "....wat is het nou?glydoscoop schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:42:
[...]
Ik denk dat je het verschil in bepaalde games heel snel ziet. F1 24 bijvoorbeeld speel ik fanatiek op de 120FPS modus. Dan zie je heel duidelijk een veel lagere resolutie met veel ruis in de omgeving, mocht de 5Pro dus een Pro modus krijgen met 4K120FPS. (of iets in die richting inplaats van het nu geupscalde 1440P dat denk ik rond de 900P rendert maar) dan zie je dat heel snel.
De kracht zit hem denk ik in het niet meer kiezen tussen Frames en Resolutie maar een mooie 60FPS met respectabele resolutie. Ik persoonlijk verkies altijd de Quality mode boven de FPS modus.
Los hiervan zal de prijs en de games de Pro maken of breken. PSVR2 is mijn grootste miskoop ooit bijvoorbeeld. 1 uur per maand GT7 maar AC en F1 geen ondersteuning nog steeds ondanks PC dit wel mogelijk is, is het Sony of de game developer die geen moeite doet? ik weet het niet.
Opzich wel eens. Net zoals jouw ietwat bijdehante kritiek niets toevoegt en mijn gezeur daarover ook niet😂Zapato schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:28:
[...]
Het vermoeden zal dat op een bron gebaseerd moeten zijn. Persoonlijke vermoedens voegen m.i. niets toe.
Omdat inflatie niet voor alles op gaat. Ik heb in de jaren 90 (ja ben al zo oud), een average 386DX PC gekocht die me toen omgerekend €2500 kostte. Rekening houdend met inflatie is dat vandaag de dag ongeveer €6000...giantgiantus schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:09:
[...]
Eigenlijk is technologie altijd goedkoper en goedkoper geworden. Maar om de een of andere reden is dat de laatste jaren helemaal omgegooid, en accepteren we het nu blijkbaar dat hardware sneller dan de inflatie duurder wordt terwijl de meerwaarde eigenlijk steeds kleiner wordt.
Kan je gewoon een mooie Mac van kopen hoorTwixie schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:54:
Omdat inflatie niet voor alles op gaat. Ik heb in de jaren 90 (ja ben al zo oud), een average 386DX PC gekocht die me toen omgerekend €2500 kostte. Rekening houdend met inflatie is dat vandaag de dag ongeveer €6000...
Er wordt hier nu al pagina's gemopperd over de prijs en of het klopt. Probleem is gewoon dat er maar een paar fabrikanten zijn voor high end chips, en dat die niet genoeg kunnen produceren. Zo lang de AI jongens meer willen betalen dan de rest zullen deze chips dus duur blijven.
Wat kunnen we hier aan doen? Zo snel mogelijk de hele AI hype in elkaar laten vallen net als met de crypto hype is gebeurd. Gewoon ambachtelijk handwerk dus en chatgpt en verwanten in de stront laten zakken.
En anders ga je toch lekker op de PC gamen? Volgens de laatste leaks gaat de 5070 $600-700 kosten, dus €700-800...... Veel plezier daarmee.....
Wat kunnen we hier aan doen? Zo snel mogelijk de hele AI hype in elkaar laten vallen net als met de crypto hype is gebeurd. Gewoon ambachtelijk handwerk dus en chatgpt en verwanten in de stront laten zakken.
En anders ga je toch lekker op de PC gamen? Volgens de laatste leaks gaat de 5070 $600-700 kosten, dus €700-800...... Veel plezier daarmee.....
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Of een Apple Pro display XDR Nano (zonder standaard) ;-)Donstil schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:59:
[...]
Kan je gewoon een mooie Mac van kopen hoor
Ik denk niet dat het doel van Sony is om van de PS5 Pro een wereldwijd success te maken. Ze spreken een kleinere doelgroep aan die kostte wat kost het beste en het nieuwste willen hebben. Straks gaan we ook stijl achterover slaan van de prijzen van Nvidia's nieuwe 5000 serie GPU's. Een 5090 voor 2000+ EUR lijkt me zeer reëel en daar koop je 3 PS5 Pro's voor.ArthurMorgan schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:52:
Ik heb de pro al besteld, en (bijna) ongeacht de prijs zal ik ook gewoon de PS6 kopen. Dat wil niet zeggen dat ik geen vraagtekens heb bij de hoge prijzen. Zeker om een wereldwijd succes te zijn vraag ik me echt af of dit de weg is die Sony moet gaan. (Ze kunnen ook een wat minder goede machine maken en dan wat goedkoper.) Willen we dat gamestudios goed blijven draaien zullen die veel klanten moeten kunnen hebben. 60 miljoen potentiële klanten (PS5 aantallen) werkt dan veel beter dan zeg 25 miljoen.
Waarom niet een 5080 of 5070 die net zo mooie plaatjes opleveren? Omdat er een markt voor is.
De base PS5 is veel belangrijker voor ze qua afzetmarkt. Straks met de Black Friday deals gaan die weer voor 50 EUR minder de toonbank over verkopen ze als warme broodjes.
IMHO is de PS5 Pro, gelet op dat MS géén mid-gen update uitbrengt, heeft Sony dé “beste” hardware in console land.
Marketingtechnisch kan dat helpen bij de volgende generatie.
Ergens vraag ik mij ook nog altijd af of MS nog wel met een console gaat komen zoals we dat nu kennen. PC gaming, cloud gaming kastje met abonnement only games en games uitbrengen op ook PS6 zou toch ook een gigantische stap zijn waar ze het over hebben.
PS6 mag van mij prima €799-999 kosten, zolang het maar een dijk van een apparaat is en… nog veel belangrijker: Dat er nieuwe, geen remasters, games komen die er ook gebruik van maken.
Als ik Sony zou zijn, zou ik RockStar aansporen GTA6 als launchgame (cross-gen) op de PS5/ (4K30) PS6 (4K60-120 als target) tijdelijk exclusief te releasen.
Ja… Ik zie GTA6 niet heel snel uitkomen en nog wel een aantal keren uitgesteld worden.
Ergens vraag ik mij ook nog altijd af of MS nog wel met een console gaat komen zoals we dat nu kennen. PC gaming, cloud gaming kastje met abonnement only games en games uitbrengen op ook PS6 zou toch ook een gigantische stap zijn waar ze het over hebben.
PS6 mag van mij prima €799-999 kosten, zolang het maar een dijk van een apparaat is en… nog veel belangrijker: Dat er nieuwe, geen remasters, games komen die er ook gebruik van maken.
Als ik Sony zou zijn, zou ik RockStar aansporen GTA6 als launchgame (cross-gen) op de PS5/ (4K30) PS6 (4K60-120 als target) tijdelijk exclusief te releasen.
Ja… Ik zie GTA6 niet heel snel uitkomen en nog wel een aantal keren uitgesteld worden.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Verwijderd
Ik heb het niet volgehouden.. Pro is besteld.
Nog eens goed nagedacht of de console het waard is voor mij en dat is ‘ie.
FF7 Rebirth is de reden voor op korte termijn. En op lange termijn, weten dat ik de nieuwe exclusives in de beste kwaliteit kan spelen. Sommige games kan ik geen jaar op wachten tot pc release.
Zin in!
FF7 Rebirth is de reden voor op korte termijn. En op lange termijn, weten dat ik de nieuwe exclusives in de beste kwaliteit kan spelen. Sommige games kan ik geen jaar op wachten tot pc release.
Zin in!
Dit is ook mijn punt. Ik twijfel over de PlayStation 5 Pro, omdat GTA VI eigenlijk de enige game is waar ik hem echt voor wil kopen (tuurlijk de huidige games beter weergeven is meegenomen). En als we met de release van GTA VI al tegen de PlayStation 6 aan schurken (net als toen met GTA V en de PlayStation 3 en PlayStation 4), wat is dan de echte meerwaarde voor mij.Thalaron schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:59:
IMHO is de PS5 Pro, gelet op dat MS géén mid-gen update uitbrengt, heeft Sony dé “beste” hardware in console land.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Winstmaximalisatie wordt voor een deel verpakt onder “inflatie”. Het is leuk dat er allemaal tabellen zijn met wat een PlayStation gekost heeft bij release maar dat verteld maar het halve verhaal. IEDERE console werd goedkoper naar verloop van tijd. Ondanks inflatie, stijgende lonen, etc. werden consoles goedkoper gedurende hun cyclus van 5-7 jaar. Dit werd voornamelijk veroorzaakt door lagere productiekosten (en kosten van onderdelen) en hogere afzetmarkt van de spellen.giantgiantus schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:09:
[...]
Je maakt mij niet wijs dat in de 4 jaar van de ps5 de onderdelen niet drastisch goedkoper zijn geworden. Natuurlijk is er een verandering in hardware bij de pro (andere soc, nieuw ontwerp moederbord, etc.) maar zijn er ook veel zaken hetzelfde gebleven of vereisen een minimale aanpassing. Ik ben er dus van overtuigd dat de winstmarge op een normale ps5 hoger ligt dan in 2020 en de winstmarge van een ps5 pro SUBSTANTIEEL hoger ligt dan de normale.
Het is dus echt niet enkel hoe inflatie werkt. Het is eerder hoe winstmaximalisatie werkt….
Ik denk dat Sony qua games al meer dan voldoende argumenten heeft “beter te zijn” dan de Xbox (in reclames, etc.) en het roepen dat ze de beste hardware hebben geen enkel verschil gaat maken. De Xbox series X is op papier ook de krachtigste console. Helaas is daar niets van terug te zien in de games…Thalaron schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:59:
Ik verwacht dat we nog veel meer dan nu meerdere generaties door elkaar heen gaan zien. Anno nu is de ontwikkeltijd veel langer, de kosten substantieel hoger en is een afzetmarkt veel groter als je meerdere generaties kan bedienen. We gaan gewoon iets vergelijkbaars krijgen als op iOS en Android. Veel content is op heel wat jaren aan telefoons beschikbaar waarbij een nieuwere telefoon betere visuals en performance biedt.
Het is een kwestie van tijd voordat iets als Unreal Engine automatisch een game kan schalen naar voorgaande generaties met minimale effort van een ontwikkelaar.
TochVerwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:05:
Ik heb het niet volgehouden.. Pro is besteld.Nog eens goed nagedacht of de console het waard is voor mij en dat is ‘ie.
Zin in!
Dat is het mooie van de PRO als uitbreiding van het assortiment. Je hebt een keuze. Het hoeft niet! Het kan.
Ja het is veel geld. Geen discussie over mogelijk. Maar.. Het is mijn hobby. Ik haal veel plezier uit gamen. En als dat mogelijk is wil ik dat ook in de best mogelijk kwaliteit doen. Er zit echt nog genoeg exclusives en niet-exclusives in de pijplijn.. O.a. Indiana Jones en Yotei staan al in mijn "want to buy" lijst.
Ik denk dat Rockstar zich geen bal aantrekt van wat Sony wil. GTA 6 is een game die welk platform dan ook ontstijgt.Thalaron schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:59:
En uit interesse, heb je momenteel al een PS5 (Slim)?Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:05:
Ik heb het niet volgehouden.. Pro is besteld.Nog eens goed nagedacht of de console het waard is voor mij en dat is ‘ie.
Zin in!
Ik heb de PS5 slim 30th in pre-order. Ik ga die mss toch aan mij voorbij laten gaan en de pro kopen. Ik weet het nog niet.
Heb alvast een disc-drive (enfin meerdere) gekocht. In de carrefour in België gingen die mits meerdere stapelbare promo's onder de 80 euro/stuk weg
.
Heb alvast een disc-drive (enfin meerdere) gekocht. In de carrefour in België gingen die mits meerdere stapelbare promo's onder de 80 euro/stuk weg
Verwijderd
Precies, of je het waard vindt moet iedereen zelf weten. Heb je een PS5 dan zit je gewoon goed en is de Pro geen nood. Wil je het beste van PlayStation en heb je het geld er voor (over) dan is het een mooie aankoop. En zoals je al aangeeft: het is een hobby.Shaker74 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:50:
[...]
TochHad ik al gedacht.
![]()
Dat is het mooie van de PRO als uitbreiding van het assortiment. Je hebt een keuze. Het hoeft niet! Het kan.
Ja het is veel geld. Geen discussie over mogelijk. Maar.. Het is mijn hobby. Ik haal veel plezier uit gamen. En als dat mogelijk is wil ik dat ook in de best mogelijk kwaliteit doen. Er zit echt nog genoeg exclusives en niet-exclusives in de pijplijn.. O.a. Indiana Jones en Yotei staan al in mijn "want to buy" lijst.
Ze kunnen gekker doen met een mid gen console inclusief prijs dan een volgende generatie omdat er al een optie is van een base console. Zal mij niet verbazen dat de sprong van Pro naar 6 minder groot gaat worden dan men verwacht, zeker in de gekke tijd waarin we leven.
Verwijderd
Ja ik heb al een PS5 maar die gaat naar een nieuw baasje.mister9 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:56:
[...]
En uit interesse, heb je momenteel al een PS5 (Slim)?
Ik wil altijd de quality mode.Galvatron schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:51:
[...]
Eerst zeg je "F1 24 bijvoorbeeld speel ik fanatiek op de 120FPS modus." en daarna "Ik persoonlijk verkies altijd de Quality mode boven de FPS modus. "....wat is het nou?
Als je competitief raced is het niet handig. Keuze stress dus. Nu maar 1 ps5 in de woonkamer altijd quality. Dan een 2e ps5 boven bij de sim rig op fps
Dat zeg ik toch ook niet? Met aansporen bedoel ik “met een grote zak geld” bij R* langsgaan voor b.v. 3 maanden exclusiviteit. Dat zal voor velen al genoeg reden zijn om t.z.t. een PS6 te halen. Gaat niet gebeuren natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat ik het als Sony niet zou proberen.FrankoNL schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:53:
[...]
Ik denk dat Rockstar zich geen bal aantrekt van wat Sony wil. GTA 6 is een game die welk platform dan ook ontstijgt.
Zit de winst hem niet meer in exclusieve functies. Ik vind de DualSense functies bijvoorbeeld erg leuk en veel toevoegen. Persoonlijk hoop ik minder en minder exclusieve titels en juist meer beschikbaarheid op alle platforms. FH7, Gears en Halo naar PS zou ik ook heel tof vinden.Thalaron schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:03:
[...]
Dat zeg ik toch ook niet? Met aansporen bedoel ik “met een grote zak geld” bij R* langsgaan voor b.v. 3 maanden exclusiviteit. Dat zal voor velen al genoeg reden zijn om t.z.t. een PS6 te halen. Gaat niet gebeuren natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat ik het als Sony niet zou proberen.
Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties