Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 22:09

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
mister9 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:56:
Hallo,

Ik heb even een vraag over hoe het beste de accounts op mijn PS5 in te stellen. Ik heb het idee dat mijn manier beter kan, omdat ik best vaak terug moet naar mijn account om dingen te regelen.

Hoe ik het ingesteld heb:

Account 1: Mijn account incl Playstation Plus Premium account dus toegang tot store, downloads, etc.
Account 2. Lokaal account zonder PlayStation account gekoppeld.
Account 3. Lokaal account zonder PlayStation account gekoppeld.
Account 4. Lokaal account zonder PlayStation account gekoppeld.

Account 2-4 selecteren dus hun account als de PS5 aanzetten, en degene die mee wil gamen zet z’n controller aan, en selecteert dan zijn account zodat je samen kunt spelen. All good.

Is het aan te raden PlayStation accounts aan te maken voor account 2-4? Ik kan nu volgens mij niet mijn PS Plus Premium account delen met de andere. Dus als account 2 ingelogd is, kan die geen spellen downloaden of updates in games downloaden.

Is dat een instelling, of kan ik dat alleen voor elkaar krijgen als ik voor de rest ook PS accounts aanmaak.

Dank!
Iemand hier nog een tip / mening over?
Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Waar kan ik eigenlijk de verticale standaard vinden voor de Pro? Of is dat de standaard die nu al beschikbaar is voor de PS5 / Slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:16
Yonix schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:11:
Waar kan ik eigenlijk de verticale standaard vinden voor de Pro? Of is dat de standaard die nu al beschikbaar is voor de PS5 / Slim?
De Slim en Pro gebruiken dezelfde verticale stand, maar dan met (of zonder..?) adapter plaatje ertussen.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 19:37
PS5 Pro heeft geen usb A aan de voorkant, een Pulse 3D koptelefoon dongle moet je dan aan de achterkant inpluggen? Lijkt met toch minder goed voor de connectie en ook de levensduur van de dongle gezien de hete airflow aan de achterkant. Iemand ervaringen nu met een huidige PS5 en dongle aan de achterkant?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 21:30
Zojuist Last of Us part 1 opnieuw uitgespeeld. Blijft toch een dijk van een game zeg. Ook qua remake echt zeer Nice. Grafisch super mooi spel.
Deel 2 ook maar weer eens spelen dan

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@steefje good to know :) ik heb hem recent gekocht in een aanbieding voor de PS5 Pro. Nog niet gespeeld, dus ben benieuwd!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Galvatron schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:29:
PS5 Pro heeft geen usb A aan de voorkant, een Pulse 3D koptelefoon dongle moet je dan aan de achterkant inpluggen? Lijkt met toch minder goed voor de connectie en ook de levensduur van de dongle gezien de hete airflow aan de achterkant. Iemand ervaringen nu met een huidige PS5 en dongle aan de achterkant?
Goeie vraag, ik vroeg me dat ook al af. Aangezien de Portal ook PS link al standaard ingebouwd heeft, lijkt het me logisch dat in alle toekomstige PS hardware in te bouwen. Tot nu is daar geen officiële bevestiging over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40
Je kunt altijd nog een usb verlengkabel gebruiken. Misschien niet zo mooi maar wel beter idd ivm de hete airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]mister9 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:56
Account 2-4 selecteren dus hun account als de PS5 aanzetten, en degene die mee wil gamen zet z’n controller aan, en selecteert dan zijn account zodat je samen kunt spelen. All good.

Is het aan te raden PlayStation accounts aan te maken voor account 2-4? Ik kan nu volgens mij niet mijn PS Plus Premium account delen met de andere. Dus als account 2 ingelogd is, kan die geen spellen downloaden of updates in games downloaden.

Is dat een instelling, of kan ik dat alleen voor elkaar krijgen als ik voor de rest ook PS accounts aanmaak.
Andere accounts kunnen nooit jouw games downloaden. Jij moet ze downloaden, en dan kan iedereen op jouw console ze spelen. Daarvoor is bij mijn weten geen PSN account nodig.

PS: Ik vind het wel aan te bevelen van iedere huisgenoot ook een PSN Account te geven. Bvb om trophies te tracken/vergelijken, of om hen toe te staan ook online te gamen.

[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 12-10-2024 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Twixie schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:03:
[...]

Andere accounts kunnen nooit jouw games downloaden. Jij moet ze downloaden, en dan kan iedereen op jouw console ze spelen. Daarvoor is bij mijn weten geen PSN account nodig.

PS: Ik vind het wel aan te bevelen van iedere huisgenoot ook een PSN Account te geven. Bvb om trophies te tracken/vergelijken, of om hen toe te staan ook online te gamen.
Ja zo doen we het nu ook. Ik download alle games en de rest speelt die op hun eigen account. Iedereen die hetzelfde spel speelt zit dus op verschillende punten in het spel door de aparte account.

Maar als de rest PSN accounts hebben kunnen ze dus ook online gamen en games downloaden? Maw, ik kan mijn betaalde account dus delen met de rest?
En dat kan alleen maar als ze een account hebben, dat gaat niet enkel met een local account zoals het nu is?

[ Voor 6% gewijzigd door mister9 op 12-10-2024 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mister9 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:59:
[...]
Maar als de rest PSN accounts hebben kunnen ze dus ook online gamen en games downloaden? Maw, ik kan mijn betaalde account dus delen met de rest?
En dat kan alleen maar als ze een account hebben, dat gaat niet enkel met een local account zoals het nu is?
Nogmaals. Alleen jij kan jouw games downloaden. Sharen heeft niets met downloaden te maken maar met al dan niet kunnen spelen. Op jouw Primary console kan iedereen jouw games spelen (als ze dus geinstalleerd zijn), zelfs guest profielen of profielen zonder PSN Account. Op andere consoles (bvb bij je buur heb jij ook een profiel waarop je op PSN ingelogd bent) kan alleen jij jouw games spelen (tenzij je buur natuurlijk zelf ook een bepaald game gekocht heeft).

En op jouw Primary console kan ook iedereen online gamen, weer omdat op die Primary ook het online gamen van PS+ gedeeld wordt. Maar ik denk wel dat je een PSN account moet hebben voor online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 20:04
Toch fijn om dit topic te volgen. Zo kom je weer games tegen die je vroeger gemist hebt. Zodoende red dead redemption 2 voor 20 euro in de sale gekocht, digitaal :*)
Enig nadeel is dat je backlog zo groot word, maar je hebt dan wel altijd wat te spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Rox92 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 09:12:
Toch fijn om dit topic te volgen. Zo kom je weer games tegen die je vroeger gemist hebt. Zodoende red dead redemption voor 20 euro in de sale gekocht, digitaal :*)
Enig nadeel is dat je backlog zo groot word, maar je hebt dan wel altijd wat te spelen :+
Hoe kwam je aan 20 euro? Ik zie 35 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:50

OMX2000

By any means necessary...

Steven030 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:27:
[...]

Hoe kwam je aan 20 euro? Ik zie 35 euro
Ik denk dat @Rox92 RDR2 bedoelt. Die is inderdaad 20 euro.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 20:04
OMX2000 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:29:
[...]

Ik denk dat @Rox92 RDR2 bedoelt. Die is inderdaad 20 euro.
Klopt, heb het aangepast. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:56
FMS schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:49:
[...]

Hoe bevalt SH2 verder?

De steelbox is hier en daar nog beschikbaar, en het jeukt om het op te halen. Maar ik weet niet goed of ik het spel ga trekken (zou er 100% blanco instappen). Ik vond sommige delen van Alan Wake 2 al lastig om doorheen te komen, laat staan RE8 in VR. Beide wel uitgespeeld. :P
Tot nu toe goed. Het speelt soepel maar ik speel met pauzes om even bij te komen :p

Sfeer is echt sterk en beklemmend. Helderheid heb ik wel wat opgeschroefd want binnen was het heel erg donker. Ik snap het wel als men zegt dat dit een kroonjuweel is in het genre.

Alan Wake 2 valt over twee weken op de mat, hopelijk heb ik genoeg lef om hem op tijd uit te spelen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bronstige
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-08 08:31
Alan Wake 2 is best wel een kutspel. Een soort twin peaks walking simulator. De combat is heel het spel hetzelfde en 50-60% van de tijd ben je bezig met clues op een bord te plaatsen en allerlei cutscenes te kijken, wat super tijdrovend en irritant is. Een zeer matig spel dat ook niet te vergelijken is met RE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:04
bronstige schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:58:
Alan Wake 2 is best wel een kutspel. Een soort twin peaks walking simulator. De combat is heel het spel hetzelfde en 50-60% van de tijd ben je bezig met clues op een bord te plaatsen en allerlei cutscenes te kijken, wat super tijdrovend en irritant is. Een zeer matig spel dat ook niet te vergelijken is met RE.
In navolging van Alan Wake 1 is het inderdaad een teleurstelling.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 09:57
Vergeet niet Metaphor:ReFantazio te checken. Het is echt meer een oldschool Final Fantasy achtig avontuur door een enorme map, waarbij je nieuwe party members krijgt, quests, sidequests, job systeem etc.

Er is ook een demo op PSN

Owja en het spel is fantastisch

[ Voor 7% gewijzigd door James Pond op 13-10-2024 19:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Vrijdag schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:50:
Pff, ik heb SH2 al een hele tijd hier liggen hoor O-) (samen met nog wat andere SH parafernalia. Nu ooit nog eens uitspelen die reeks... :X )

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pk5DK7-Ys-kzXS5StIvoyO-S7U0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nL1dvo0REQdGWP0isTkWfDQ4.jpg?f=fotoalbum_large

Totaal zinloos. Maar voor het geval de steelbook op is straks 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Vrijdag schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:48:
[...]

[Afbeelding]

Totaal zinloos. Maar voor het geval de steelbook op is straks 8)
Waar heb je die nog weten te bemachtigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Geraedus schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 21:01:
[...]

Besteld bij Intertoys vorige week. Kwam twee dagen later binnen :)

Het zijn dus twee doosjes, een steelcase en een gewone versie. Op de foto heb ik de gewone versie binnenstebuiten gedaan, want die cover vind ik mooier :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Wie gebruikt de usb-poorten op de PS? Ik heb het nog nooit gebruikt tot nu toe en zou niet weten voor wat?

Wat doe je met die usb-a/c poorten precies?

[ Voor 19% gewijzigd door Farabi op 14-10-2024 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 20:14
Silent Hill 2 is precies wat ik altijd zocht in een Resident Evil game.

Voor mij dé perfecte balans van third-person-action en survival-horror. Resident Evil leunt toch echt wat meer op de fast paced actie. Terwijl het bij Silent Hill (iig in deel 2) toch echt het tegenovergestelde is. Daarom is Resident Evil waarschijnlijk ook succesvoller geworden als franchise. Veel toegangelijker voor de casual gamer.

Tja, nu wil ik Silent Hill 1 en 3 ook spelen. Blijft jammer dat hier geen remasters van zijn op de PS4 of PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Farabi schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 00:09:
Wie gebruikt de usb-poorten op de PS? Ik heb het nog nooit gebruikt tot nu toe en zou niet weten voor wat?

Ik vorige week nog om mijn edge controller te connecten O-)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Geraedus schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 21:01:
[...]

De Mediamarkt in Nieuwegein heeft hem ook nog (maar dan moet je wel naar Nieuwegein :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

PSVR2; PlayStation Link; race rig en assesioares; Dual Sense (voor uppdates en safe mode)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:46

Ik om mijn controller op te laden, er ligt er 1 aan de lader en met de andere speel ik.
Is die leeg wissel ik hem voor de gene die aan de usb van de ps5 hangt, die is weer lekker vol.

Ga toch geen heel oplaadstation daarvoor kopen voor zoiets simpels?, vind ik een beetje geld verspilling.

[ Voor 10% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-10-2024 08:51 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:49:
[...]

Ga toch geen heel oplaadstation daarvoor kopen voor zoiets simpels?, vind ik een beetje geld verspilling.
Om eerlijk te zijn vind ik het de mooiste en meest functionele accessoire die je kan kopen voor de PS5 ongeveer. 29.95 en het staat super netjes op je TV meubel en altijd 2 opgeladen controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
[...]

Ik om mijn controller op te laden, er ligt er 1 aan de lader en met de andere speel ik.
Is die leeg wissel ik hem voor de gene die aan de usb van de ps5 hangt, die is weer lekker vol.

Ik heb 2x de PS link erop aangesloten, 1 voor de Pulse 3D, en de andere voor de Pulse Explorer (die gebruik ik ook in combinatie met de PS Portal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 12:57

CoeliJoeli

Gamer

Geraedus schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:51:
[...]

Ik heb 2x de PS link erop aangesloten, 1 voor de Pulse 3D, en de andere voor de Pulse Explorer (die gebruik ik ook in combinatie met de PS Portal)
Is 1 PS Link niet voldoende?

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:38
[...]

Is niet alleen maar voor opladen dat station. Het staat ook netjes opgeruimd. Vind ik, Bonus is dat ze altijd opgeladen zijn. Ik heb zo ook een (oplaad)standaard voor :) de portal en de Elite hangt aan een laadbeugel. Ook erg handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74

Externe SSD aansluiten, Link stickjes, connecten (koppelen) van nieuw apparatuur, aansluiten van de VR/VR2 setjes en eventueel opladen van apparaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
CoeliJoeli schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:57:
[...]

Is 1 PS Link niet voldoende?
De meegeleverde PS link van de Pulse 3D werkt niet met de PS Explorer, dit is iets wat ik ook niet begrijp.
De PS link van de Explorer is ook iets dunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Ik heb altijd de dongles aan de achterkant gehad. Met de pulse 0 problemen. De Elite wel maar dat ligt denk ik ergens anders aan. (software/wifi verbinding) Ook heb ik een externe SSD aan de achterkant liggen. Dus op zich is dat voor mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
RedNas74 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:49:
[...]

Je kunt altijd nog een usb verlengkabel gebruiken. Misschien niet zo mooi maar wel beter idd ivm de hete airflow.
Verlengkabel is vaak niet zo'n goed idee... Waarschijnlijk heb je er geen problemen mee maar spanningsverlies is best groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:06
Past een DualShock Edge eigenlijk ook op het laadblokje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 12:57

CoeliJoeli

Gamer

giantgiantus schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:42:
De controller past er op.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:24

Bij mij zitten ze allemaal vol hoor :+

Voorste:
  • USB-C: PSVR2
  • USB-A: Losse laadkabel die ik soms gebruik voor dualsense / Pulse 3D
Achterste 2 USB-A:
  • Dongle voor Pulse koptelefoon.
  • T300 RS-GT stuur en pedalen.
En dan heb ik nog een losse laadkabel vanuit stopcontact naar m'n PS plankje waar ik een USB hub heb liggen. Vanuit daar kan ik eenvoudig de 2 PSVR2 controllers, dualsense en koptelefoon (op een zelf 3D geprinte houder :P) stallen en laden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oj0QaniaAE22wxmhVzZeDXxF6aQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i0qUqj67Zf5FrtlAP0A2EwYo.jpg?f=fotoalbum_large

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mister9
[...]

Ik vind het oplaadstation voor 2 controllers dus juist 1 van de meest geweldige aankopen die ik bij de PS5 genomen hebt. Staat een stuk netter, geen gedoe met kabels, en altijd volle controllers. What's not to like?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
giantgiantus schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:42:
Ja hoor die past er prima op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mister9 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:53:
[...]

Ik vind het oplaadstation voor 2 controllers dus juist 1 van de meest geweldige aankopen die ik bij de PS5 genomen hebt. Staat een stuk netter, geen gedoe met kabels, en altijd volle controllers. What's not to like?
Inderdaad, ideaal. Nooit meer een lege controller en geen gekloot met kabeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Shaker74 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:12:
[...]

Verlengkabel is vaak niet zo'n goed idee... Waarschijnlijk heb je er geen problemen mee maar spanningsverlies is best groot.
Denk dat ik maar voor een steelseries arctis 7p+ ga, deze heeft een USB C plug (heel plat) die je voor in de PS5 Pro kan steken. Wellicht dat er van de Pulse 3D een revisie komt met een dergelijke plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]

Persoonlijk vindt ik oplaadstations lelijk, maar ik heb mijn consoles dan ook netjes weggewerkt in de woonkamer dus die zie je ook al niet.

USB-C kabeltje weggewerkt in de bank werkt perfect voor mij d:)b Controllers (Nintendo, PS, Xbox), telefoons, etc. van stroom voorzien zonder weer custom oplader voor één apparaat aan te schaffen. Met hoe snel apparaten tegenwoordig opladen heb ik, met mijn gezin, hier nog nooit problemen mee gehad.

offtopic:
Langdurig een 100% lading is slecht voor de levensduur van de accu, dat vindt ik een ander nadeel van oplaadstations. Door hun ontwerp/functie degraderen ze onnodig de accu.

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 14-10-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Lekkerboeie86 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:41:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik het de mooiste en meest functionele accessoire die je kan kopen voor de PS5 ongeveer. 29.95 en het staat super netjes op je TV meubel en altijd 2 opgeladen controllers.
Daar is sowieso geen plek voor op de tv meubel, er staat een 65 inch leg oled tv, een soundbar, en de ps5 staat achter de tv :+ .
Gedoe is het ook niet en veel netter ook niet, kabeltje en controller kunnen prima achter de tv staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkerboeie86 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:41:
[...]

Hier staat ie op het tafeltje naast de bank. Uit het zicht, maar binnen handbereik. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:30:
[...]

Hier staat ie op het tafeltje naast de bank. Uit het zicht, maar binnen handbereik. :p
]
Ik heb zelf een schap van de dressior verbouwd. Alle laders, (voor 4 controllers, Portal, en de Elite) staan en hangen daar. Kabels netjes opgebonden. Altijd klaar voor gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:16:
[...]
offtopic:
Langdurig een 100% lading is slecht voor de levensduur van de accu, dat vindt ik een ander nadeel van oplaadstations. Door hun ontwerp/functie degraderen ze onnodig de accu.
Wat bedoel je met langdurig 100% lading? De controller stopt met laden zodra die volledig is opgeladen. En zolang je hem niet gebruikt lijkt het me sterk dat die zo snel leegloopt dat die constant aan het laden is.

En dit is een aanname, maar ik kan me ook voorstellen dat er een marge is ingebouwd, zodat die nooit volledig tot 100% wordt opgeladen, maar iets eronder.

[ Voor 8% gewijzigd door Raem op 14-10-2024 13:43 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Raem schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:42:
[...]

Wat bedoel je met langdurig 100% lading? De controller stopt met laden zodra die volledig is opgeladen. En zolang je hem niet gebruikt lijkt het me sterk dat die zo snel leegloopt dat die constant aan het laden is.

En dit is een aanname, maar ik kan me ook voorstellen dat er een marge is ingebouwd, zodat die nooit volledig tot 100% wordt opgeladen, maar iets eronder.
Klopt hij gaat uit bij 100% en loopt dan iets leeg maar dat is echt marginaal bij Sony. Het laadstation is volkomen veilig voor de accu. Bij mij is het noodzaak want de Edge gaat zeker niet zo lang mee als een regulieren Dualsense. Als ik ff een avondje er goed op ga is hij aardig leeg. kan dan niet nog een avond ermee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik hoop dat sony forza horizon/motorsport een keer goed jat van microsoft. betere gameplay heb ik niet meegemaakt op gebied van autoracen. driveclub kwam aardig in de buurt. maar die is overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

Farabi schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:57:
ik hoop dat sony forza horizon/motorsport een keer goed jat van microsoft. betere gameplay heb ik niet meegemaakt op gebied van autoracen. driveclub kwam aardig in de buurt. maar die is overleden.
Horizon kan ik beetje in mee komen ivm echte arcade racers missen aan sony kant(al vond ik horzizon 5 echt de minste, werd heel snel saai).
Maar gt7 is echt een van de beste console simcade racers op moment. Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen concureren met forza motorsport? En volgens mij qua verkoop cijfers doet gt7 het ook stukken beter. Dus zou echt niet weten waarom ze dat zouden willen kopieren ?

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
v8power67 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:02:
[...]

Horizon kan ik beetje in mee komen ivm echte arcade racers missen aan sony kant(al vond ik horzizon 5 echt de minste, werd heel snel saai).
Maar gt7 is echt een van de beste console simcade racers op moment. Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen concureren met forza motorsport? En volgens mij qua verkoop cijfers doet gt7 het ook stukken beter. Dus zou echt niet weten waarom ze dat zouden willen kopieren ?
GT7 vind ik echt verschrikkelijk qua besturing, ik val net niet in slaap. geef mij maar motorsport.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
[...]

offtopic:
Ik heb het niet over leeglopen van de accu ;) Maar over de lading van de accu zelf, hoe vol/leeg hij is.

Lithium accu's die gebruikt worden in telefoons en controllers vinden het niet fijn om boven de 80% lading/vol te zitten, hoe dichter je tegen de 100% aankomt des te slechter. Continu opladen is niet het probleem. Of je nu 5x 20% of 1x 100% laad telt beide als 1 laadcycli. Niet voor niks dat iOS/OneUI (en binnenkort ook Android 15) al een tijdje diverse maatregelen hebben ingebouwd om te voorkomen dat de accu niet te lang boven de 80% zit. Door bijvoorbeeld de laatste 20% 's nachts pas te laden vlak voordat je wakker wordt of simpelweg de 20% ontoegankelijk te maken. Dit wordt niet toegepast bij controllers.

Marges worden veelal aan de "onderkant" van de accu ingebouwd om te voorkomen dat hij te ver leegloopt.

Ik snap dat veel mensen dit niet interesseert :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

Farabi schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:03:
[...]

GT7 vind ik echt verschrikkelijk qua besturing, ik val net niet in slaap. geef mij maar motorsport.
Hahaha al effe niet meer zo gelachen dank je wel!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Als Sony een race spel nieuw leven in wilt blazen dan graag Motorstorm.

Motorstorm op de PS5 :9~

Het is jammer dat er in het algemeen weinig ontwikkelingen zijn bij arcade racers. The Crew is het net niet, Test Drive Solar Crown lijkt de plank volledig mis geslagen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
v8power67 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:06:
[...]

Hahaha al effe niet meer zo gelachen dank je wel!
Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Caayn schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:08:
[...]

Dat zou vet zijn! en dan graag graphics (of beter gezegd physics?) die in de buurt van de beruchte PS3 trailer komen :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 14-10-2024 14:11 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Forza Horizon is inderdaad (met afstand) de beste in zijn soort. Al vind ik de game wel snel eentonig worden en erger ik me echt dood aan alle overdreven personages en de hele festival aankleding van iig de delen 4 en 5 (1,2,3 nooit gespeeld)

Daarnaast is het hele beloningssysteem met die wheelspins enorm frustrerend. Ik wil geen broeken, schoenen, claxon geluiden en dansjes winnen. Ik wil pegels en dikke wagens winnen. Helaas komt het veel te vaak uit bij meuk waar je je personage mee aan kan kleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

@Caayn heeft het wel degelijk bij het rechte eind dat een batterij lange tijd op 100% houden eigenlijk niet zo goed is voor de levensduur van die batterij. Dat zie je tegenwoordig ook bij EVs (waar afgeraden wordt een batterij tot 100% te laden tenzij je er onmiddellijk terug mee gaat rijden), bij GSMs (mijn Samsung Galaxy heeft een feature om batterij te 'sparen' door die 's nachts niet of toch niet direct tot de volle 100% te laden laden), of ook laptops (enkele van de laptops die ik had, hadden ook een feature om die niet tot 100% te laten opladen - en het wordt ook aangeraden de batterij eruit te halen als je van plan bent lange tijd op netstroom te werken).

En ik zou er al helemáál niet van uitgaan dat er een marge ingebouwd is om de batterij nooit echt tot 100% te laden. We spreken hier over consumenten-electronica, en bovendien is de batterijduur al behoorlijk kort bij een DualSense dat Sony daar echt niet nog wat extra van zal afpitsen om de batterij te sparen.

Anderzijds: als de controller nu op de kast ligt aan 100%, of dat hij in het laadstation ligt aan 100%, maakt dus geen hol verschil. Dus eigenlijk win je er niets mee om een volgeladen controller van de oplader te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
[...]

Gaat dat dan niet ten kostte van de accuduur?
Edit: ah ik zie dat er al het één en ander over gesproken is

[ Voor 7% gewijzigd door theman36 op 14-10-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaker74 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:11:
[...]
Ook heb ik een externe SSD aan de achterkant liggen.
Waarom een SSD eigenlijk ? Externe storage is sowieso enkel voor PS4 games ? Zijn er zoveel games die baat hebben bij het laden van SSD vs HDD ?
Zelf heb ik een 6TB HDD aan mijn PS5 hangen, en 2TB intern. PS4 games met lange laadtijden, zoals Horizon Zero Dawn (dat vaak als benchmark hiervoor gebruikt wordt), zet ik dan ook wel op de interne SSD.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:24
Farabi schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:03:
[...]

GT7 in VR op de PSVR2 is 1 van de allertofste ervaringen die ik de afgelopen 5 jaar op game gebied heb mee gemaakt. Ik ben niet per se een racefanaat, maar deze combi heeft me nog eens bijna 600 Euro laten stuk slaan op een T300 RS GT en Playseat. Nog geen seconde spijt van, afgelopen weekend weer 3 uur rondjes gereden :)

Geen idee hoe het zich verhoudt qua besturing t.o.v. motorsport, maar zodra die bril op gaat interesseert het me ook geen reet en is het weer genieten :D

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:22:
[...]

@Caayn heeft het wel degelijk bij het rechte eind dat een batterij lange tijd op 100% houden eigenlijk niet zo goed is voor de levensduur van die batterij. Dat zie je tegenwoordig ook bij EVs (waar afgeraden wordt een batterij tot 100% te laden tenzij je er onmiddellijk terug mee gaat rijden), bij GSMs (mijn Samsung Galaxy heeft een feature om batterij te 'sparen' door die 's nachts niet of toch niet direct tot de volle 100% te laden laden), of ook laptops (enkele van de laptops die ik had, hadden ook een feature om die niet tot 100% te laten opladen - en het wordt ook aangeraden de batterij eruit te halen als je van plan bent lange tijd op netstroom te werken).

En ik zou er al helemáál niet van uitgaan dat er een marge ingebouwd is om de batterij nooit echt tot 100% te laden. We spreken hier over consumenten-electronica, en bovendien is de batterijduur al behoorlijk kort bij een DualSense dat Sony daar echt niet nog wat extra van zal afpitsen om de batterij te sparen.

Anderzijds: als de controller nu op de kast ligt aan 100%, of dat hij in het laadstation ligt aan 100%, maakt dus geen hol verschil. Dus eigenlijk win je er niets mee om een volgeladen controller van de oplader te halen.
Dan maakt het inderdaad niet uit of je nou via een oplaadstation laadt of via een USB bij de bank. Effect blijft hetzelfde en is het niet perse een nadeel van het oplaadstation.

En dan nog is de vraag met hoeveel procent de levensduur afneemt. Want als je het netjes doet en hem tot maar 80% oplaadt heb je vanaf het begin af aan dus al een verlies van 20%. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Hulleman schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:11:
[...]

Dat zou vet zijn! en dan graag graphics (of beter gezegd physics?) die in de buurt van de beruchte PS3 trailer komen :9~
Pak de PS3 "ingame" trailers uit 2005, vervang het PS3 logo met die van PS5 en ze hebben de aankondigingstrailer van Motorstorm <marketing hier> klaar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Raem schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:41:
[...]

Dan maakt het inderdaad niet uit of je nou via een oplaadstation laadt of via een USB bij de bank. Effect blijft hetzelfde en is het niet perse een nadeel van het oplaadstation.

En dan nog is de vraag met hoeveel procent de levensduur afneemt. Want als je het netjes doet en hem tot maar 80% oplaadt heb je vanaf het begin af aan dus al een verlies van 20%. :P
Behalve dat ik mijn controllers wel eens tot 100% laad maar ze nooit met 100% weg leg. Dus ze zijn nooit voor langere tijd op of nabij de 100% ;)

Excuus als ik overkom om mensen juist weg te praten van een oplaadstation, dat is zeer zeker niet mijn intentie. Ik probeer puur mijn redenen uit te leggen waarom ik geen gebruik maak van oplaadstations. Voor mij was en is de belangrijkste reden dat het gemak van een netjes weggewerkt kabeltje, wat voor alles werkt, groter dan is dan een oplaadstation wat voor één apparaat werkt. Omdat ik, actief, meerdere consoles gebruik en ook wel eens een telefoon/headset/etc. van wat extra prik wil voorzien.

Ah fijn. Genoeg geneuzel over accu's en hoe we ze opladen, excuseer.

[ Voor 11% gewijzigd door Caayn op 14-10-2024 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Caayn schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:47:
[...]
Behalve dat ik mijn controllers wel eens tot 100% laad maar ze nooit met 100% weg leg ;)

Excuus als ik overkom om mensen juist weg te praten van een oplaadstation, dat is zeer zeker niet mijn intentie. Ik probeer puur mijn redenen uit te leggen waarom ik geen gebruik maak van oplaadstations. Voor mij was en is de belangrijkste reden dat het gemak van een netjes weggewerkt kabeltje, wat voor alles werkt, groter dan is dan een oplaadstation wat voor één apparaat werkt. Omdat ik, actief, meerdere consoles gebruik en ook wel eens een telefoon/headset/etc. van wat extra prik wil voorzien.

Ah fijn. Genoeg geneuzel over accu's en hoe we ze opladen, excuseer.
Excuses is niet nodig hoor, zo komt het niet over. :) Voor- en nadelen van verschillende manieren van laden kunnen toch prima hier besproken worden.

Een USB-C kabeltje bij de bank heb ik overigens ook hoor voor telefoon en andere controllers. Werkt ook prima inderdaad. (zolang de kabel lang genoeg is. :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
Twixie schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:27:
[...]

Waarom een SSD eigenlijk ? Externe storage is sowieso enkel voor PS4 games ? Zijn er zoveel games die baat hebben bij het laden van SSD vs HDD ?
Zelf heb ik een 6TB HDD aan mijn PS5 hangen, en 2TB intern. PS4 games met lange laadtijden, zoals Horizon Zero Dawn (dat vaak als benchmark hiervoor gebruikt wordt), zet ik dan ook wel op de interne SSD.
Nou is vrij simpel. Ik had een PS4PRO. Ik speelde destijds veel RDR2. Die heeft echt mega laadtijden met opstarten. Niet normaal meer. (op de intere HDD) Ik kocht een externe SSD en die verminderde de laadtijden echt enorm. Dat scheelde echt heel veel.

Toen ik de PS5 kocht heb ik de SSD eraan gehangen voor de PS4 games. (overgangsperiode en PS5 heeft maar standaard 800Gb en dat is wat minnetjes) Je kon toen ook nog geen interne SSD erbij prikken.

Deze gebruik ik nu echter niet meer. Deze verkoop ik ook los of met de PS5 mee als de PRO er is. Ik heb inmiddels ook 1Tb intern erbij en die gaat mee naar de PRO. 3T moet voldoende zijn lijkt me 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Weet iemand al meer over de VRR implementatie op de PS5 Pro?

Deze is nu op de PS5 in vergelijking met XBOX erg matig (slechte range, geen LFC op system level, etc). Hopelijk hebben ze dit op de PS5 Pro beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaker74 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:23:
[...]
Nou is vrij simpel. Ik had een PS4PRO. Ik speelde destijds veel RDR2. Die heeft echt mega laadtijden met opstarten. Niet normaal meer. (op de intere HDD) Ik kocht een externe SSD en die verminderde de laadtijden echt enorm. Dat scheelde echt heel veel.
Ok, ik ga misschien ook eens terug testen.
Ik heb al de volgende combinaties momenteel:
* PS5 console SSD
* PS5 extra interne SSD (2TB)
* PS5 externe HDD (6TB)
* PS4 Pro interne SSD (1TB)
* PS4 Pro externe HDD (4TB)

Van de PS4 Pro moet er in het PS4 topic hier nog ergens een post van me staan met benchmarks van HZD. Het lastige is een reproduceerbare test te hebben, wat eigenlijk implicieert van een game vanaf scratch te beginnen (zodat je achteraf de save file terug kunt deleten).

Ben nu aan het overwegen om in de PS5 en/of de PS4 Pro een 4TB SSD te steken (kosten resp. ongeveer €250 en €200)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:16
[...]

Het is jammer dat er in het algemeen weinig ontwikkelingen zijn bij arcade racers. The Crew is het net niet, Test Drive Solar Crown lijkt de plank volledig mis geslagen te hebben.
Of Driveclub, zonde dat ze daar nooit meer wat mee gedaan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Galvatron schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:34:
Weet iemand al meer over de VRR implementatie op de PS5 Pro?

Deze is nu op de PS5 in vergelijking met XBOX erg matig (slechte range, geen LFC op system level, etc). Hopelijk hebben ze dit op de PS5 Pro beter voor elkaar.
Toevallig in de Digital Foundry video van vandaag meldde John Linneman, die op TGS was en hands on kon met de PS5 Pro, dat Sony op dit moment geen wijzigingen heeft gemaakt voor wat betreft de VRR implementatie maar dat ze zich wel bewust zijn van de vraag naar verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na 7 jaar weer eens Mad Max aangezet met nog een oude savefile. Grappig hoe een hoop dingen nog bekend zijn, maar ook echt heel veel weer uitvogelen is wat je allemaal kan en hoe het werkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:49
[...]

Wat een heerlijk spel was dat ook, ongelofelijk dat dit spel niet meer bestaat.
Heb echt nauwelijks iets met racegames maar deze serie was zo leuk. Jammer genoeg is de serie dood :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Twixie schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:03:
[...]

* PS5 console SSD
* PS5 externe HDD (6TB)

Van de PS4 Pro moet er in het PS4 topic hier nog ergens een post van me staan met benchmarks van HZD. Het lastige is een reproduceerbare test te hebben, wat eigenlijk implicieert van een game vanaf scratch te beginnen (zodat je achteraf de save file terug kunt deleten).

Ben nu aan het overwegen om in de PS5 en/of de PS4 Pro een 4TB SSD te steken (kosten resp. ongeveer €250 en €200)...
Zo wat een bult aan opslag 8) Ik zou alleen de PS5 upgraden als je dat zou willen. Zou geen geld meer steken in de PS4PRO. Is het niet beter een 4Gb te steken in een PS5PRO? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shaker74 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:22:
[...]
Zo wat een bult aan opslag 8) Ik zou alleen de PS5 upgraden als je dat zou willen. Zou geen geld meer steken in de PS4PRO. Is het niet beter een 4Gb te steken in een PS5PRO? :P
Het alternatief is inderdaad een PS5 Pro, en dan de huidige 2TB daarin te steken zodat ik 4TB intern heb én een Pro :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

[...]

Ik hoop dat de geruchten rondom FH5 voor PS5 blijken te kloppen.
GT7 speel ik graag met VR en race rig, en dat is fantastisch. Maar ik zou het liefst ook een goede open world race game willen - het lijkt me uitermate relaxed om met de controller rond te rijden.
Test Drive Solar Crown was namelijk een behoorlijke domper... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Laatst online: 11:08

koboy

Heb een idee voor een icon

Twixie schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:03:
[...]

* PS5 console SSD
* PS5 externe HDD (6TB)

Heb je de interne drive van de PS4pro vervangen? Af fabriek zit er nl. een 2,5" HD in, vandaar dat de opslag relatief traag is.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
waarom blijft dolby vision een dingetje bij consoles? geen ondersteuning op de PS en alleen maar gedeeltelijk ondersteuning op de xbox (alleen games geen films).

dit terwijl veel sony uhd films met dolby vision uitkomen. ik vraag me af waarom ze die extra licensie niet willen betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
koboy schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:28:
[...]
Heb je de interne drive van de PS4pro vervangen? Af fabriek zit er nl. een 2,5" HD in, vandaar dat de opslag relatief traag is.
Ja, daar zit al ettelijke jaren een 1TB SSD in.
Hier mijn tests van destijds : Twixie in "[PS4] PlayStation 4 - Deel 10"

Gisteren al wat tests gedaan op PS5 met RDR2, maar het verschil is eigenlijk niet zo heel groot tussen externe HDD en interne SSD. Dat is een test tot de start van de game. Wellicht is het verschil veel groter met fast travel / laden van een save game, maar die heb ik nog niet voor RDR2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Farabi schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:43:
waarom blijft dolby vision een dingetje bij consoles? geen ondersteuning op de PS en alleen maar gedeeltelijk ondersteuning op de xbox (alleen games geen films).

dit terwijl veel sony uhd films met dolby vision uitkomen. ik vraag me af waarom ze die extra licensie niet willen betalen.
Ik vermoed omdat dit onderdeel uitmaakt van de algehele digitale push. Meerendeel koopt games al digitaal en de streaming apps op de PS5 zullen denk ik ook een veel groter aandeel actieve gebruikers hebben dan de mensen die fysieke blu-ray films kopen en deze in hun PS5 stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
kazuka schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:09:
[...]

Ik vermoed omdat dit onderdeel uitmaakt van de algehele digitale push. Meerendeel koop games al digitaal en de streaming apps op de PS5 zullen denk ik ook een veel groter aandeel actieve gebruikers hebben dan de mensen die fysieke blu-ray films kopen en deze in hun PS5 stoppen.
sorry, ik kan je niet volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Farabi schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:38:
[...]

sorry, ik kan je niet volgen.
Ok, kortere versie dan. Licentie kosten versus aantal mensen dat het daadwerkelijk gebruikt is het niet waard voor Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
kazuka schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:45:
[...]

Ok, kortere versie dan. Licentie kosten versus aantal mensen dat het daadwerkelijk gebruikt is het niet waard voor Sony.
Dat denk ik ook ten tijde van de ps5 uit kwam, waren de streamingdiensten al zo groot.
Dat Sony ook wel zag dat de fysieke schijfjes zo weinig nog verkocht werd, dat het de licentie niet meer waard is om af te nemen voor de ps5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
kazuka schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:45:
[...]

hoezo? er wordt een hoop dolby vision materiaal gestreamd op alle streamingsplatformen. dat argument gaat niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
FMS schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:14:
[...]

Ik hoop dat de geruchten rondom FH5 voor PS5 blijken te kloppen.
GT7 speel ik graag met VR en race rig, en dat is fantastisch. Maar ik zou het liefst ook een goede open world race game willen - het lijkt me uitermate relaxed om met de controller rond te rijden.
Test Drive Solar Crown was namelijk een behoorlijke domper... :N
Ik vond FH5 ook enorm teleurstellen. Eerdere FH met veel plezier gespeeld. Maar de formule is danig uitgewerkt in mijn ogen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Farabi schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:20:
[...]

hoezo? er wordt een hoop dolby vision materiaal gestreamd op alle streamingsplatformen. dat argument gaat niet op.
Ik zou zeggen, bel Sony om een duidelijk antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Eum oke zij verwachten dus grote opkomst voor zoiets schijnbaar, aangezien het in best wat landen komt zo te zien.
Ik ben benieuwd of dit wat publiek gaat trekken, zelf zou ik er niet heen gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik ben een paar jaar geleden naar een concert van Hans Zimmer geweest en dat was echt fantastisch, terwijl ik er ook niet veel van verwachtte. Dit kan best tof worden met een heel orkest erbij en een mooie visuele show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazuka schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:19:
Ik ben een paar jaar geleden naar een concert van Hans Zimmer geweest en dat was echt fantastisch, terwijl ik er ook niet veel van verwachtte. Dit kan best tof worden met een heel orkest erbij en een mooie visuele show.
Maar ik vermoed dat muziek van Hans Zimmer wel beter gekend is dan die van de videogames die daar in die announce trailer opgesomd worden. De meeste van die nummers van de Zimmer concerten ken ik toch wel (maar misschien ook omdat ik wel al wat Zimmer op YouTube gezien heb :) ).

EDIT: prijzen vanaf €77 ? Wow, da's wel stevig voor een concert.

[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 15-10-2024 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt mij best gaaf, maar €77 (wat zelfs een vanaf prijs is) vind ik best fors. Denk er nog even over na. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Farabi schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:20:
[...]

Sony hoest de licentiekosten niet op. Ook omdat Sony 'kamp HDR' is, en DV door 'het andere kamp' is bedacht.
Mijn Sony 4K UHD speler heeft DV support, maar dit moet je echt steeds aan- of uitzetten. Waarschijnlijk gaf dit Sony de mogelijkheid om met een firmware update DV er makkelijk weer uit te slopen. Dit is gelukkig niet gebeurd.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Ik ben blij dat ze uiteindelijk Dolby Atmos hebben toegevoegd op de PS5. Op de Xbox prefereren de meeste mensen ook HDR boven Dolby Vision, maar toch krom dat de mogelijkheid er niet is op de PS5 inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik mis Dolby-Vision support voor 4K Blu-Ray, maar voor games niet echt. XSX heeft dan wel DV, maar ik merk verder niet mega veel verschil met de XSX of PS5 op dat gebied. Kan natuurlijk ook liggen aan de games die ik speel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevosmax
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10 06:36
De PS5 en Xbox X hebben geen Dolby vision 4K BR Player door hardware limitaties, niet door licenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Gebruikt iemand de streaming apps van de PS5 eigenlijk?
Ik gebruik nu nog die van mijn LG oled tv uit 2017, maar de interface van die apps is zo ontzettend traag... Het afspelen gaat wel perfect.
En nu komt het... Als ik de PS5 apps gebruik van Netflix, D+, HBO en Amazon dan wordt de content niet vloeiend afgespeeld, met af en toe een hapering. Hoe kan dit? Op mijn tv gaat het dus prima, en via mijn htpc en de browser gaat het ook prima. Het is geen internet issue (bekabeld 1Gbit).
(Overigens weet ik dat je met deze apps ook DV moet missen helaas)

[ Voor 6% gewijzigd door Nyarlathotep op 15-10-2024 23:07 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Nyarlathotep schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:06:
Gebruikt iemand de streaming apps van de PS5 eigenlijk?
Ik gebruik nu nog die van mijn LG oled tv uit 2017, maar de interface van die apps is zo ontzettend traag... Het afspelen gaat wel perfect.
En nu komt het... Als ik de PS5 apps gebruik van Netflix, D+, HBO en Amazon dan wordt de content niet vloeiend afgespeeld, met af en toe een hapering. Hoe kan dit? Op mijn tv gaat het dus prima, en via mijn htpc en de browser gaat het ook prima. Het is geen internet issue (bekabeld 1Gbit).
(Overigens weet ik dat je met deze apps ook DV moet missen helaas)
Apps op PlayStation waren altijd fundamenteel kapot. Alle content wordt in een HDR container afgespeeld ook als het geen HDR is. Volgens mij kan je beter dus de apps gebruiken van je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Bioware heeft wat details gedeeld over de PS5 Pro enhancements voor Dragon Age: The VeilGuard
We are excited to see how Dragon Age: The Veilguard will lean into the power that PS5 Pro unlocks for players. Whether you love deep progression, strategic combat, or diving into the lore of Dragon Age, you will immediately notice the improved experience with PS5 Pro. The game's Fidelity and Performance modes will both see improvements on the hardware, including improved resolution in 30FPS Fidelity and 60FPS Performance modes. Additionally, there will be various improved visual settings across 30FPS Fidelity and 60FPS Performance mode.

The team at BioWare is proud of how immersed players will be when they enter the beautiful world of Thedas, with upgraded image quality thanks to Sony's new AI-based upscaler, PSSR. We've enabled Raytraced Ambient Occlusion (RTAO) in the 60FPS Performance mode, which previously was only available on the base PlayStation 5 with 30FPS Fidelity mode.
Pagina: 1 ... 65 ... 120 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties