Dankje! Ik ben ook best benieuwd naar de remake. Maar omdat ik zelf nog geen PS5 heb, kan ik daar niks over zeggen. Zat nog te twijfelen over die steelbook, heb me toch in kunnen houden

Farabi schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:22:
[...]
mag ik vragen waarom je sommige titels op 2 en zelfs 3 platformen hebt? heb je sommige delen gekocht om bijv. in betere graphics te spelen op de pc? wat is de keuze geweest om dezelfde titel voor de ps2 en xbox te halen?
Ja hoor, dat was vooral mijn verzamelwoede toentertijd. Het was begonnen met een review van SH2 in de PC Zone. Op basis daarvan heb ik SH2 op de pc gekocht. Enige tijd later kon ik toevallig een PS2 overnemen voor heel weinig. Toen ik daarna eens in een winkel kwam waar ze ook tweedehands spellen verkochten, zag ik SH2 Platinum voor de PS2 liggen voor een paar euro. Die toen maar meegenomen. Later kwam ik in een andere tweedehands winkel die limited versies tegen. Waarvan er eentje die lelijke sticker heeft. Maar omdat ze alletwee nog geen tientje per stuk kostten, beiden maar meegenomen.
Ondertussen werd het tijd voor een nieuwe telefoon. Phonehouse had toen nog van die acties dat je bij je telefoon een cadeau kreeg. (echt waanzinnig eigenlijk. Een tv, een console, een koffiezetapparaat, dat soort werk) Ik koos toen voor de Xbox. Daar heb ik SH2 en SH4 voor gekocht (en ondertussen ook SH3 voor de PS2 en pc).
Daarna ging ik over naar de X360, waar dus Homecoming voor uit kwam. Had ik ook voor de pc, maar ik had toen niet zo'n sterke pc meer, vandaar voor de Xbox360. Rond die periode had ik ook een PSP en tja, ik moest Origins dus ook hebben.
Ergens tussendoor heb ik SH1 ook nog ergens kunnen kopen, alleen geen flauw idee meer waar. Wellicht Amazon of Play Asia, ik weet het echt niet meer. Prijs ook niet, maar dat zal ergens rond de €50,- geweest zijn. De SH2 en 3 remake voor de PS3 heb ik laatst gekocht, die was voor drie tientjes bij Nedgame. Ondanks dat die remake niet zulke goede recensies krijgt, toch maar wel gedaan.
De cd's heb ik via eBay gekocht. Omdat ik de muziek/ambient erg fijn vind. De boeken en guides komen bij gamewinkels en stripwinkels en de American Bookcenter vandaan. De limited edition blu-ray is Japans en kan ik niet afspelen omdat ik geen speler heb met die regiocode. Maar ja, hebben hè

De gewone blurays en dvd zijn via Bol en de Free Record Shop gekocht, niet zoveel bijzonders.
En tot mijn schaamte heb ik geen enkele SH ooit uitgespeeld
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!