Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-10 17:22
Farabi schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:22:
[...]

mag ik vragen waarom je sommige titels op 2 en zelfs 3 platformen hebt? heb je sommige delen gekocht om bijv. in betere graphics te spelen op de pc? wat is de keuze geweest om dezelfde titel voor de ps2 en xbox te halen?
Ik kan het antwoord niet voor hem geven. ;)

Soms ben je zo gek op een game dat je die op elk platform wil hebben.Ik heb dat bv met Resident Evil 4 en Rise of the Tomb Raider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:30
Kunnen we deze week al de PS5 Pro kopen bij normale winkels? Twee weken na de pre order was het toch?

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:19
ZesBarkiePK schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:05:
Kunnen we deze week al de PS5 Pro kopen bij normale winkels? Twee weken na de pre order was het toch?
Als het goed is vanaf de 10de, dus nog 2 daagjes wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldbaggerman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-06 17:56
Even mijn frustratie botvieren.
Gisteren mijn account gehackt. Er is 2f ingesteld. Games gekocht en inlog ID gewijzigd.

Verzoek tot support bij Playstation tot nu toe. 0,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

ronaldbaggerman schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:28:
Gisteren mijn account gehackt. Er is 2f ingesteld. Games gekocht en inlog ID gewijzigd.

Oh wat erg, en ook nog met 2F.

Heb je Sony NL al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldbaggerman
FMS schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:31:
[...]

Oh wat erg, en ook nog met 2F.

Heb je Sony NL al gebeld?
ja ik heb via deze site een 020 nummer gevonden. Echter is nu niemand meer aanwezig.....
X reageert niet. Chatbot (wat kun je er van verwachten) doet niets.

Maar idd achteraf makkelijk zeggen. Maar mocht je nog geen 2f hebben, ik zou hem instellen.
Is een mijn oude account welke mijn zoon nu gebruikt. Laatste tijd geen aandacht meer voor gehad.
en dus achteraf.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:56
ronaldbaggerman schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:28:

Betaalwijze die is ingesteld al geblokkeerd?

En indien 2FA via e-mail werkt, dat ook aangepast?

Ik neem aan van wel, maar iets met aannames..

[ Voor 13% gewijzigd door Thalaron op 07-10-2024 18:56 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:07:
[...]

Als het goed is vanaf de 10de, dus nog 2 daagjes wachten.
Pre-orderen toch? Niet fysiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:30
Dat kan toch niet zonder toegang tot je e-mail account?

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

ronaldbaggerman schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:35:
[...]

ja ik heb via deze site een 020 nummer gevonden. Echter is nu niemand meer aanwezig.....

Maar idd achteraf makkelijk zeggen. Maar mocht je nog geen 2f hebben, ik zou hem instellen.
Is een mijn oude account welke mijn zoon nu gebruikt. Laatste tijd geen aandacht meer voor gehad.
en dus achteraf.......
Of PassKey activeren in plaats van 2F: https://www.playstation.com/nl-nl/passkey/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Farabi schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:12:
[...]

PS5 Pro komt 7 november uit (LE pas de 21ste).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:03

OMX2000

By any means necessary...

Meteen ingesteld! Thanks voor de link en tip. Ik had ooit 2fa uitgezet om een of andere reden. Dus deze reminder was fijn!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:14
G_Dragon schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:55:
[...]

Een heel klein beetje fan maar :+
Wat een mooie verzameling _/-\o_
Dankje! Ik ben ook best benieuwd naar de remake. Maar omdat ik zelf nog geen PS5 heb, kan ik daar niks over zeggen. Zat nog te twijfelen over die steelbook, heb me toch in kunnen houden :P
Farabi schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:22:
[...]

mag ik vragen waarom je sommige titels op 2 en zelfs 3 platformen hebt? heb je sommige delen gekocht om bijv. in betere graphics te spelen op de pc? wat is de keuze geweest om dezelfde titel voor de ps2 en xbox te halen?
Ja hoor, dat was vooral mijn verzamelwoede toentertijd. Het was begonnen met een review van SH2 in de PC Zone. Op basis daarvan heb ik SH2 op de pc gekocht. Enige tijd later kon ik toevallig een PS2 overnemen voor heel weinig. Toen ik daarna eens in een winkel kwam waar ze ook tweedehands spellen verkochten, zag ik SH2 Platinum voor de PS2 liggen voor een paar euro. Die toen maar meegenomen. Later kwam ik in een andere tweedehands winkel die limited versies tegen. Waarvan er eentje die lelijke sticker heeft. Maar omdat ze alletwee nog geen tientje per stuk kostten, beiden maar meegenomen.

Ondertussen werd het tijd voor een nieuwe telefoon. Phonehouse had toen nog van die acties dat je bij je telefoon een cadeau kreeg. (echt waanzinnig eigenlijk. Een tv, een console, een koffiezetapparaat, dat soort werk) Ik koos toen voor de Xbox. Daar heb ik SH2 en SH4 voor gekocht (en ondertussen ook SH3 voor de PS2 en pc).

Daarna ging ik over naar de X360, waar dus Homecoming voor uit kwam. Had ik ook voor de pc, maar ik had toen niet zo'n sterke pc meer, vandaar voor de Xbox360. Rond die periode had ik ook een PSP en tja, ik moest Origins dus ook hebben.

Ergens tussendoor heb ik SH1 ook nog ergens kunnen kopen, alleen geen flauw idee meer waar. Wellicht Amazon of Play Asia, ik weet het echt niet meer. Prijs ook niet, maar dat zal ergens rond de €50,- geweest zijn. De SH2 en 3 remake voor de PS3 heb ik laatst gekocht, die was voor drie tientjes bij Nedgame. Ondanks dat die remake niet zulke goede recensies krijgt, toch maar wel gedaan.

De cd's heb ik via eBay gekocht. Omdat ik de muziek/ambient erg fijn vind. De boeken en guides komen bij gamewinkels en stripwinkels en de American Bookcenter vandaan. De limited edition blu-ray is Japans en kan ik niet afspelen omdat ik geen speler heb met die regiocode. Maar ja, hebben hè :') De gewone blurays en dvd zijn via Bol en de Free Record Shop gekocht, niet zoveel bijzonders.

En tot mijn schaamte heb ik geen enkele SH ooit uitgespeeld :X :$

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Farabi schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:12:
[...]

Uiteraard blijft een pre order, want hij komt pas in November uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
ZesBarkiePK schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:14:
Dat kan toch niet zonder toegang tot je e-mail account?
Ze email account was toch niet gehackt, ze playstation account was gehackt.
En ja pre order moet je wel inloggen bij een website ja, dus wel toegang en een account hebben bij een mediamarkt of coolblue ofzo.
Al zal je ook vast kunnen afrekenen en betalen als gast daar, en al je gegevens handmatig invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:15
Wat is nu eigenlijk een betere beveiliging? Passkey of van die 2FA codes? Zelfs als ik het Google kom ik er niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03:05
giantgiantus schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:53:
Wat is nu eigenlijk een betere beveiliging? Passkey of van die 2FA codes? Zelfs als ik het Google kom ik er niet echt uit.
Weet ik niet maar met passkey breng je hackers in verleiding om je oogbal of vinger te stelen. Dat is met 2fa via mail of SMS minder. :)

Meer serieus, als je passkey only login hebt lijkt me dat het veiligst want gebonden aan jouw device met jouw biometrics. Maar als je naast met passkey ook met een simpele ww in kan loggen heb je alleen meer gemak geregeld en niet meer veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ik denk dat het uiteindelijk niet veel scheelt, beide moeten je verifiëren extra.
Een 2fa Google of Microsoft authenticor moet je ook openen om te verifiëren, voordeel daarvan wel is de authenticatie op een ander device of app gebeurt(die weer apart beveiligd is).

In geval van passkey doe je dit op het zelfde device, op mijn MacBook kan ik bij de zelfde passkey als op mijn iPhone of iPad.
Het brengt meer gemak, maar of het veiliger nou echt is geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldbaggerman
Thalaron schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:53:
[...]

Betaalwijze die is ingesteld al geblokkeerd?

En indien 2FA via e-mail werkt, dat ook aangepast?

Ik neem aan van wel, maar iets met aannames..
na het instellen van 2f door de hacker. Heeft hij het aanmeldings ID gewijzigd. Dus inloggen lukt sowieso niet meer.
Credit card geblokkeerd. dus daar verder geen schade van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:03
ronaldbaggerman schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:35:
[...]

en dus achteraf.......
Met 2FA kan je alsnog je account terug krijgen. Ik was buitengesloten van mijn NL account omdat ik mijn NL nummer niet meer heb. Heb gebeld, en met kaartinformatie en transactie-ID hebben ze mijn account weer ontgrendeld. Alternatieve opties waren: serienummer eerste geregistreerde PlayStation 4, en alternatieve e-mail adres. Dus ik hoop dat je die informatie nog heb 🤞

[ Voor 9% gewijzigd door BiaggioLuciano op 07-10-2024 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Passkey is veiliger. 2FA via sms (wat Sony doet) kan onderschept worden en is daarmee dus kwetsbaarder.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Raem schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 00:14:
[...]

Passkey is veiliger. 2FA via sms (wat Sony doet) kan onderschept worden en is daarmee dus kwetsbaarder.
Ik had 2fa bij Sony volgens mij zon der sms, gewoon met de ms autenticator(Nu heb ik paskey).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik ben erg benieuwd naar de Pro.

Een game die de PlayStation 5 Pro 60 fps op 4K met graphicsmode gespeeld kan worden, zou op de PlayStation 5 zeker op 1080p (of wellicht zelfs 4K checkerboarding) met 60 fps graphicsmode gespeeld moeten kunnen worden. Maar het zou mij niet verbazen dat ze een 1080p graphicsmode maar weg gaan laten om zo Pro’s te verkopen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:08:

Een game die de PlayStation 5 Pro 60 fps op 4K met graphicsmode gespeeld kan worden, zou op de PlayStation 5 zeker op 1080p (of wellicht zelfs 4K checkerboarding) met 60 fps graphicsmode gespeeld moeten kunnen worden. Maar het zou mij niet verbazen dat ze een 1080p graphicsmode maar weg gaan laten om zo Pro’s te verkopen.
Geld wordt door Sony verdiend aan de games, niet door de consoles.
Daarnaast hebben gamemakers niets aan de verkoop van de pro, die moeten gewoon zelf zoveel mogelijk games verkopen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
ArthurMorgan schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:14:
[...]

Geld wordt door Sony verdiend aan de games, niet door de consoles.
Daarnaast hebben gamemakers niets aan de verkoop van de pro, die moeten gewoon zelf zoveel mogelijk games verkopen.
Dus Sony brengt de Pro uit liefdadigheid, want voor de concurrentie hoeven ze het niet te doen?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:21:
[...]

Dus Sony brengt de Pro al liefdadigheid, want voor de concurrentie hoeven ze het niet te doen?
Nee, ze verwachten er meer games door te verkopen.

Consoles zijn geen grote winstmakers. (De pro wel meer dan de normale overigens, maar nogmaals gamemakers maakt dat niet uit. De normale zal veel meer verkocht worden dus voor hen is het belangrijk dat het vooral daar goed op draait. Sony zal vooral willen dat je de pro koopt als je de ps5 nog niet hebt, het vervangen van de 5 door de pro is voor hen echter niet hetgeen waar hun winst zit.)

voor iets diepere info:
https://www.tweaktown.com...sole-costs-700/index.html

[ Voor 45% gewijzigd door ArthurMorgan op 08-10-2024 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 06:56:
[...]

Ik had 2fa bij Sony volgens mij zon der sms, gewoon met de ms autenticator(Nu heb ik paskey).
Ik had het nog bekeken op de PS5, maar daar kon ik alleen SMS selecteren. Maar goed, dan nog is ook inloggen met een authenticator vatbaar voor phishing en daarmee onveiliger dan passkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Raem schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:47:
[...]

Ik had het nog bekeken op de PS5, maar daar kon ik alleen SMS selecteren. Maar goed, dan nog is ook inloggen met een authenticator vatbaar voor phishing en daarmee onveiliger dan passkey.
Met Sony heb ik al best heel lang gewoon authenticator en geen sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:14
Jumpman schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:08:

Ik hoop het, want ik heb een 27" 1080p monitor (75hz) die maar niet stuk gaat. Dan zou ik daar mooi spellen op FHD@60fps op kunnen spelen. Want ik ben te skeer om een nieuwe 4k@120hz 32" monitor te kopen. Buiten dat mijn pc dat niet trekt :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 09:57
schumi1986 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:05:
[...]

Dit idd. Beetje vreemd om te denken dat het maximale uit de ps5 nog niet behaald is. Het is vanzelfsprekend dat na verloop van tijd door steeds nieuwere technieken er net wat meer uitgehaald kan worden maar op dit moment zijn er zeker wel games die het maximale uit de PS5 hebben gehaald.
Nee, die zijn er absoluut niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
James Pond schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:30:
[...]

Ok meneer alwetend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-10 16:11
ZesBarkiePK schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:05:
Dat kan zeker al. Bij mediamarkt staat hij al in het systeem. Zondag middag heb ik al een pre order geplaatst bij hun. 50 euro aanbetaling. In Leeuwarden was ik de eerste 😍 ik had hem ook al via Sony besteld alleen daar lees ik veel negatieve berichten met betrekking tot eventuele aanspraak garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

James Pond schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:30:
[...]

Ongeacht of het maximale er al uitgehaald is of niet, feit blijft dat games op de Pro beter zullen draaien. Er zal heus meer uit de huidige PS5 kunnen worden gehaald, maar dat verandert daar niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
marcelmaria schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:15:
[...]
ik had hem ook al via Sony besteld alleen daar lees ik veel negatieve berichten met betrekking tot eventuele aanspraak garantie.
hoe precies? want is het niet zo dat mediamarkt de PS's naar Sony zelf verstuurt bij een defect? waarom zou je slechtere garantie hebben als je het rechtstreeks koopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:59
Farabi schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:18:
[...]

hoe precies? want is het niet zo dat mediamarkt de PS's naar Sony zelf verstuurt bij een defect? waarom zou je slechtere garantie hebben als je het rechtstreeks koopt?
Dat kan verschillende redenen hebben.
Bij Mediamarkt zit een groter klantenservice achter.
Daarnaast koopt MM in grote hoeveelheden de ps5 via hun inkoper/rechtstreeks bij Sony. Als ze vervolgens gezeik krijgen met hun producten, dan kunnen ze nog redelijk wat druk uitvoeren.

Als je bij Sony koopt, moet je het hebben van hun klantenservice. Als ze een of ander reden, niet meewerken, kan je vrij weinig.

Als het bij Sony te lang duurt, moet je maar geduld hebben.

Als het bij Mediamarkt te lang duurt, kan je altijd nog wel wat regelen dat je toch een nieuw exemplaar krijgt (en jouw gerepareerde versie komt dan ooit bij de outlet tevoorschijn).

Het is een illusie dat als je rechtstreeks koopt, ook altijd beter service hebt. Google anders Lenovo. Hun eigen klantenservice is zo belabberd slecht dat ik toch via een ander webshop een laptop heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farabi schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:18:
[...]

In Nederland heb je garantie bij de winkel waar je koopt. Dat MM het naar Sony stuurt maakt voor de consument niks uit. MM moet het voor je afhandelen.
De garantie is dus inderdaad niet per se slechter. Maar het kan soms qua aansprakelijkheid en afhandeling wel handig zijn dat je naar een fysieke winkel kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Laatst online: 09-10 09:57
Als je echt denkt dat ze na 4 jaar (met voornamelijk cross gen games en games gebaseerd op vorige gen puur als je niet naar graphics kijkt maar naar de gameplay), het uiterste uit de kan hebben gehaald met de PS5, dan weet ik niet wat ik je moet zeggen.

Er komen aan het einde van zo'n console levens cyclus vaak zulke indrukwekkende spellen uit, waardoor spellen uit het begin van de levenscyclus er schril tegenaf steken.

Het lijkt mij echt zwaar onlogisch als het maximale van de PS5 nu al bereikt is, terwijl het pas de afgelopen twee jaar echt op gang komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je geeft nu echt nul steekhoudende argumenten voor je standpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:29
Even zitten zoeken maar volgens mij kan deze in mijn ps5 slim, toch?

WD_BLACK SN850X NVMe SSD 2TB with cooling element (for PlayStation 5, read speeds up to 7,300MB/s, write speeds 6,600MB/s, Game Mode 2.0, charge prediction, PCIe Gen4 interface) https://amzn.eu/d/4EL0xk6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:02
wjsiebes schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:51:

WD_BLACK SN850X NVMe SSD 2TB with cooling element (for PlayStation 5, read speeds up to 7,300MB/s, write speeds 6,600MB/s, Game Mode 2.0, charge prediction, PCIe Gen4 interface) https://amzn.eu/d/4EL0xk6
Staat zelfs in de product beschrijving op Amazon opgenomen, voor playstation 5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
Ik zit eraan te denken om mijn PS5 Slim uit te breiden met meer opslag.
Via deze link zie ik alle geschikte versies staan: https://www.coolblue.nl/i...del-console:playstation-5

Maar maakt het echt niet uit welke ik kies? Of moet ik nog op de snelheden letten? En performt de een beter dan de ander?

En wat als de nieuwe ook vol zit. Ik zit eraan te denken om met 2tb uit te breiden en zo op totaal 3 tb te komen. Maar als deze vol zit, kan ik dan later een 4 tb erin doen ter vervanging van deze (waarbij ik de data overzet van de 2tb naar de 4tb) of moet ik nu al zo groot mogelijk kiezen?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
mister9 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:15:
Via deze link zie ik alle geschikte versies staan: https://www.coolblue.nl/i...del-console:playstation-5

Maar maakt het echt niet uit welke ik kies? Of moet ik nog op de snelheden letten? En performt de een beter dan de ander?

En wat als de nieuwe ook vol zit. Ik zit eraan te denken om met 2tb uit te breiden en zo op totaal 3 tb te komen. Maar als deze vol zit, kan ik dan later een 4 tb erin doen ter vervanging van deze (waarbij ik de data overzet van de 2tb naar de 4tb) of moet ik nu al zo groot mogelijk kiezen?

Dank!
Kijk eens bij amazon die hebben vandaag en morgen opslag die geschikt is voor de ps5 in de aanbieding 🙂

Als je even googled dan vind je aan welke eisen opslag moet voldoen om geschikt te zijn voor een ps5

[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 08-10-2024 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-10 12:42
mister9 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:15:

Dank!
Ik heb vorig jaar een beetje onderzoek lopen doen naar welke goed waren, en ik ben toen zelf uitgekomen op de XPG Gammix S70 Blade, ik heb de 2TB toen gekocht en ik ben zeer te spreken over deze M2. Hij heeft tevens een Heatsink erbij, dat ook aanbevolen word.

uitvoering: XPG Gammix S70 Blade 2TB

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Linksquest schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:39:
[...]

Ik heb vorig jaar een beetje onderzoek lopen doen naar welke goed waren, en ik ben toen zelf uitgekomen op de XPG Gammix S70 Blade, ik heb de 2TB toen gekocht en ik ben zeer te spreken over deze M2. Hij heeft tevens een Heatsink erbij, dat ook aanbevolen word.

uitvoering: XPG Gammix S70 Blade 2TB
Wat doet die heatsink?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Heatsinks zijn passieve koellichamen die de warmte van een warmtebron zoals een processor of printplaat afvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
precies wat @Ike. zegt, dit word ook door Sony zelf aanbevolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:14
De sfeer in Silent Hill 2 is echt top notch hoor.
Heb het origineel niet gespeeld. Dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar dit hebben ze zeer goed gedaan Team Bloober!

Ben helemaal hooked! Speel wel alleen in het donker en met een goede headset. Anders voor mij niet de moeite waard. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Morgen gaat de pro in de verkoop bij alle overige winkels. Bol, Coolblue, mediamarkt etc. Iemand enig idee of dat middernacht gaat gebeuren of ergens in de ochtend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:43
Refurb ps5s vanaf nu te koop;

https://www.polygon.com/d...aystation-5-certified-buy

[ Voor 35% gewijzigd door BigF25 op 09-10-2024 08:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@G4mert Ik heb er geen directe info over, maar kan me voorstellen dat online direct om 00:00 de trigger is. Ik zou me trouwens niet te druk maken, dat ding lijkt de komende tijd prima beschikbaar te gaan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-10 12:12
G4mert schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:33:
Morgen gaat de pro in de verkoop bij alle overige winkels. Bol, Coolblue, mediamarkt etc. Iemand enig idee of dat middernacht gaat gebeuren of ergens in de ochtend?
Bij de PS5 was het volgens mij in de ochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
Verwijderd schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:09:
@G4mert Ik heb er geen directe info over, maar kan me voorstellen dat online direct om 00:00 de trigger is. Ik zou me trouwens niet te druk maken, dat ding lijkt de komende tijd prima beschikbaar te gaan zijn.
Klopt. Wat ik me wel afvraag is of de LE van b.v. de Edge b.v. nog te koop zal zijn of waren daar ook maar x van gemaakt? Die zijn niet genummerd dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
Verwijderd schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:09:
Ik wil het hier eigenlijk niet eens benoemen omdat ik dan mijzelf in m’n voet schiet ;) maar Coolblue gaat bundels aanbieden incl discdrive. Als ik die weet te bemachtigen dan cancel ik m’n Sony pre order.

(Kan nl nu nergens een discdrive kopen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
G4mert schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:33:
Geen idee de gewone ps5 was bij bol tenminste vanaf 8 uur, aangezien ik hem daar toen besteld had.
Ik keek toevallig mijn email die binnen kwam, mail app refresht nog een keer en ineens mailtje bestel nu van bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
wjsiebes schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:51:

Gewoon nieuwsgierig, maar waarom heb je specifiek voor deze gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:37
Best interessant voor als een tweede ps5 erbij, zolang de save games maar goed gesynchroniseerd worden.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
G4mert schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:20:
[...]

Ik wil het hier eigenlijk niet eens benoemen omdat ik dan mijzelf in m’n voet schiet ;) maar Coolblue gaat bundels aanbieden incl discdrive. Als ik die weet te bemachtigen dan cancel ik m’n Sony pre order.

(Kan nl nu nergens een discdrive kopen)
PlayStation 5 Pro + Disc Drive: 938 euro... De krampen zeg wat een geld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 17:03
mister9 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:23:
[...]

PlayStation 5 Pro + Disc Drive: 938 euro... De krampen zeg wat een geld...
Dus ze pakken nog extra 18 Euro marge op de bundel. Ik keek net even voor een PS Portal, ook daar gooien ze 14 Euro extra op de adviesprijs. Ook bij Mediamarkt doen ze dit. Lijkt toch op onderlinge prijsafspraken. Misschien moet ACM hier maar even naar kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
het voordeel van zo'n bundel is dat je dan meteen een discdrive hebt tegen iets meer geld. niemand heeft zin in scalpers neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Ivm de uitbreiding twijfel ik tussen deze 2 SSD's

Optie 1: https://www.amazon.nl/dp/...d_dp_W7SX9Y5ZHQ73580F76BT

Optie 2: https://www.amazon.nl/dp/...d_dp_7X4991SFM7RPHZ2CBZPR

Is er een reden waarom ik voor de 1 of de ander zou moeten kiezen?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
mister9 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:26:
Ivm de uitbreiding twijfel ik tussen deze 2 SSD's

Optie 1: https://www.amazon.nl/dp/...d_dp_W7SX9Y5ZHQ73580F76BT

Optie 2: https://www.amazon.nl/dp/...d_dp_7X4991SFM7RPHZ2CBZPR

Is er een reden waarom ik voor de 1 of de ander zou moeten kiezen?

Dank!
Verschil zal niet echt merkbaar zijn in een PS5 denk ik. Ik zou voor de goedkoopste gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Ike. op 09-10-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:37
"LittleBigPlanet 3 wordt vanaf 31 oktober niet meer verkocht via de PlayStation Store. Ook de verschenen downloadbare content kan dan niet meer gekocht worden."

Bron: https://gamer.nl/nieuws/p...t-uit-de-verkoop-gehaald/

Nog even snel gedownload voordat het te laat is.

[ Voor 19% gewijzigd door Geraedus op 09-10-2024 12:04 ]

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geraedus schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:03:
"LittleBigPlanet 3 wordt vanaf 31 oktober niet meer verkocht via de PlayStation Store. Ook de verschenen downloadbare content kan dan niet meer gekocht worden."

Bron: https://gamer.nl/nieuws/p...t-uit-de-verkoop-gehaald/

Nog even snel gedownload voordat het te laat is.
Snel downloaden hoeft niet perse hoor. Blijft na 31 oktober nog steeds toegankelijk om te downloaden. Je kunt hem alleen niet meer digitaal kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Ike. schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:30:
[...]

Verschil zal niet echt merkbaar zijn in een PS5 denk ik. Ik zou voor de goedkoopste gaan.
Maar beide snel zat toch?

En hoe werkt het als deze 2 tb vol is? Kan ik m later vervangen voor een 4 tb (incl behoud data / spellen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:25
Ik ben deze generatie begonnen met een XSX, vervolgens overgestapt naar de PS5 voor de single-player games. Ik heb nu bij amazon een XSX deal kunnen kopen voor 371 euro want ik twijfel al een tijdje om deze naast de PS5 te zetten maar twijfel nog wat of dit meerwaarde heeft. Gamepass is natuurlijk wel veel beter, ik speel wel enkel singleplayer :) of had ik beter kunnen investeren in een PS5 Pro? Al heb ik bij het laatste het gevoel dat het verschil niet zo groot zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
Raem schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:00:
https://www.coolblue.nl/c...n5?sorteren=hoogste-prijs

Coolblue maakt gewoon zelf allerlei bundels. En dan de disc drive op uitverkocht zetten. :|
Ik neem aan en hoop dat ze die dus ook binnen gaan krijgen en vanaf morgen verkopen. Wat kansloos anders om al die bundels te maken als je ze toch niet kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
mister9 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:13:
[...]

Maar beide snel zat toch?

En hoe werkt het als deze 2 tb vol is? Kan ik m later vervangen voor een 4 tb (incl behoud data / spellen)?
Beide zijn snel genoeg.

even googlen voor je tweede vraag 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 13:26
DM89 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:21:
Ik ben deze generatie begonnen met een XSX, vervolgens overgestapt naar de PS5 voor de single-player games. Ik heb nu bij amazon een XSX deal kunnen kopen voor 371 euro want ik twijfel al een tijdje om deze naast de PS5 te zetten maar twijfel nog wat of dit meerwaarde heeft. Gamepass is natuurlijk wel veel beter, ik speel wel enkel singleplayer :) of had ik beter kunnen investeren in een PS5 Pro? Al heb ik bij het laatste het gevoel dat het verschil niet zo groot zal zijn.
Tja je hebt nu wel 2 consoles, en gamepass is niet meer zo voordelig.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kijk vooral naar welke games je wilt spelen en hoeveel tijd je hebt. Denk dat dat wel bepaald of het die €371 waard is. Ik had eerder ook alle consoles, maar heb nu veel minder tijd om te gamen. Ik beperk het daarom tot 2 consoles (PS5 en Switch). En zelfs dan kom ik tijd te kort om alles te spelen wat ik wil, laat staan als er nog een 3e console naast zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Farabi schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:30:
het voordeel van zo'n bundel is dat je dan meteen een discdrive hebt tegen iets meer geld. niemand heeft zin in scalpers neem ik aan.
Bij toychamp is de discdrive er vanaf 7 november weer.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Gamepass is natuurlijk wel veel beter, ik speel wel enkel singleplayer :) of had ik beter kunnen investeren in een PS5 Pro? Al heb ik bij het laatste het gevoel dat het verschil niet zo groot zal zijn.
Hier mijn ervaring: Ik heb 2 jaar geleden een XSX naast mn PS5 gezet, puur voor gamepass, de Xbox exclusives en het oog op de Acvitision overname. Dat kon nog wel eens een boost geven aan gamepass dacht ik. Ik speel alleen maar single players. Uiteraard smaakgevoelig, maar die van de Xbox kunnen me niet zo heel erg bekoren. Halo vind ik meh, gears of war 5 was best oké, maar de oudere delen zijn gameplay wise slecht oud geworden, Forza motorsport, meh, Horizon wel erg vet (maar het sfeertje in die games is me te cringe naar mijn smaak) Ori erg tof, maar dan houdt het wel een beetje op. Oja, vampire survivors helemaal stuk gespeeld, maar daar koop je geen series X voor. Xbox heeft niet die immersive toffe single player games die PS wel heeft. Momenteel speel ik TLOU part 1 remake uit PS+ en oh boy ik zit daar weer helemaal in, ondanks dat ik het verhaal al lang ken. Uiteraard komen al die xbox exclusives day one op gamepass, maar je moet ze wel wat vinden uiteraard.

Overigens, komende maanden komen de nieuwe CoD, indiana jones en Stalker 2 op gamepass. Daar kijk ik wel naar uit! Dat deed ik ook met Senua's 2, Forza Motorsport en Redfall en dat vond ik echt stuk voor stuk niet best. Dus ik blijf altijd een beetje huiverig voor de xbox exclusives, maar ik heb vertrouwen in Indiana Jones. CoD BO 6 wordt sowieso wel weer tof.

Dus, zou ik nu nog een xbox kopen naast een PS? Nee. De opvolger van de series X koop ik dan ook niet.
Wat betreft de Pro, daar kijk ik ook nog even de kat uit de boom. Als je de keuze maakt tussen een series X of een Pro ipv een PS5, dan zou ik wél voor een series X gaan. Je hebt dan gewoon meer te gamen. Met een pro game je hetzelfde wat er beter uitziet of beter draait.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 09-10-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mister9 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:13:
[...]
Op die SSD uitbreiding worden alleen games gezet. Alle game data (saves, screenshots, filmpjes...) staan op de interne SSD (en kan je volgens mij zelfs niet elders zetten).
Wanneer je die 2TB wil vervangen door 4TB, vervang je gewoon de SSD, waarna je uiteraard wel terug alle games moet downloaden.

Ben zelf aan het twijfelen om een 4TB SSD te kopen nu met Prime Days...
EDIT: niet echt Prime Day deal, maar €250 voor 4TB is wel scherp, lijkt me: https://www.amazon.com.be...Playstation/dp/B09T2XVG16 . Bijna zoveel betaald 2 jaar terug voor 2TB.

[ Voor 15% gewijzigd door Twixie op 09-10-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Hulleman schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:40:
[...]

Bij toychamp is de discdrive er vanaf 7 november weer.
de vraag is hoeveel? en of je ertussen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Hulleman schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:49:
[...]

Hier mijn ervaring: Ik heb 2 jaar geleden een XSX naast mn PS5 gezet, puur voor gamepass, de Xbox exclusives en het oog op de Acvitision overname. Dat kon nog wel eens een boost geven aan gamepass dacht ik. Ik speel alleen maar single players. Uiteraard smaakgevoelig, maar die van de Xbox kunnen me niet zo heel erg bekoren. Halo vind ik meh, gears of war 5 was best oké, maar de oudere delen zijn gameplay wise slecht oud geworden, Forza motorsport, meh, Horizon wel erg vet (maar het sfeertje in die games is me te cringe naar mijn smaak) Ori erg tof, maar dan houdt het wel een beetje op. Oja, vampire survivors helemaal stuk gespeeld, maar daar koop je geen series X voor. Xbox heeft niet die immersive toffe single player games die PS wel heeft. Momenteel speel ik TLOU part 1 remake uit PS+ en oh boy ik zit daar weer helemaal in, ondanks dat ik het verhaal al lang ken. Uiteraard komen al die xbox exclusives day one op gamepass, maar je moet ze wel wat vinden uiteraard.

Overigens, komende maanden komen de nieuwe CoD, indiana jones en Stalker 2 op gamepass. Daar kijk ik wel naar uit! Dat deed ik ook met Senua's 2, Forza Motorsport en Redfall en dat vond ik echt stuk voor stuk niet best. Dus ik blijf altijd een beetje huiverig voor de xbox exclusives, maar ik heb vertrouwen in Indiana Jones. CoD BO 6 wordt sowieso wel weer tof.

Dus, zou ik nu nog een xbox kopen naast een PS? Nee. De opvolger van de series X koop ik dan ook niet.
Wat betreft de Pro, daar kijk ik ook nog even de kat uit de boom. Als je de keuze maakt tussen een series X of een Pro ipv een PS5, dan zou ik wél voor een series X gaan. Je hebt dan gewoon meer te gamen. Met een pro game je hetzelfde wat er beter uitziet of beter draait.
Als ik dit zo lees, beetje hetzelfde type gamer als mij haha. Voor de (zeldzame) SP exclusieve xbox games hoef ik het niet te doen, dus zou het dan puur doen omdat ik het een mooi en fijn apparaat blijf vinden en voor gamepass maar ook dat maakt ook niet veel meerwaarde want die enkele titel zou ik dan ook voor de ps5 kunnen kopen 🤣 Indiana jones komt ook naar de ps5, COD heeft me nooit zo geboeit en speel niet online dus blijft er een korte campaign over.

Twijfels twijfels, heb het nu besteld omdat de prijs zo goed was en ik binnen 15 minuten een keus moest maken want was de laatste in de winkelwagen haha.

PS5 Pro wacht ik sowieso maar eens de reviews van af, of het echt een verschil gaat maken of dat het wel meevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
DM89 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:21:
[...]
Twijfels twijfels, heb het nu besteld omdat de prijs zo goed was en ik binnen 15 minuten een keus moest maken want was de laatste in de winkelwagen haha.

PS5 Pro wacht ik sowieso maar eens de reviews van af, of het echt een verschil gaat maken of dat het wel meevalt.
Je gaat vast plezier met de series X beleven. Op gamepass staan ook weer third party games die niet op PS+ staan (en vice versa). Onlangs nog Jedi Survivor op gamepass gespeeld. Goed mee vermaakt!

Met de Pro wil ik nog wel langer wachten dan reviews rond launch window. Rond launch window zijn er alleen nog maar Pro patches voor games die op de base PS5 al op 60fps en prima fidelity draaiden. Op de Pro zal het er ongetwijfeld beter uitzien, maar dik € 900 betalen om games net wat knapper te spelen die ik als eens heb gespeeld gaat me te ver.

Mocht nu blijken dat bij toekomstige klappers de PS5 echt wel tekort gaat schieten en de Pro een significante upgrade is, dan vind ik het het overwegen waard. Mss trekt GTA 6 me over de streep als die game bijvoorbeeld wel steady op 40fps draait met een hoge interne resolutie (1440p ofzo) op de pro bijvoorbeeld. Aan de andere kant, stel over 2 jaar bewijst die Pro pas echt zn meerwaarde, dan ga ik voor die 2 resterende jaren geen pro meer kopen. Dan wacht ik op de PS6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb inderdaad mijn xsx ook verkocht na de aankondiging van de pro. vanuit gaande dat de standaardtitels die op beide platformen uitkomen beter gaan draaien op de ps5 pro. ik was alleen nog maar forza aan het spelen. baal stiekerm er wel een beetje van want had er wel plezier in. een nieuwe generatie xbox komt hier zeker weer erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Hulleman schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:07:
[...]

Je gaat vast plezier met de series X beleven. Op gamepass staan ook weer third party games die niet op PS+ staan (en vice versa). Onlangs nog Jedi Survivor op gamepass gespeeld. Goed mee vermaakt!

Met de Pro wil ik nog wel langer wachten dan reviews rond launch window. Rond launch window zijn er alleen nog maar Pro patches voor games die op de base PS5 al op 60fps en prima fidelity draaiden. Op de Pro zal het er ongetwijfeld beter uitzien, maar dik € 900 betalen om games net wat knapper te spelen die ik als eens heb gespeeld gaat me te ver.

Mocht nu blijken dat bij toekomstige klappers de PS5 echt wel tekort gaat schieten en de Pro een significante upgrade is, dan vind ik het het overwegen waard. Mss trekt GTA 6 me over de streep als die game bijvoorbeeld wel steady op 40fps draait met een hoge interne resolutie (1440p ofzo) op de pro bijvoorbeeld. Aan de andere kant, stel over 2 jaar bewijst die Pro pas echt zn meerwaarde, dan ga ik voor die 2 resterende jaren geen pro meer kopen. Dan wacht ik op de PS6.
Ik snap je helemaal, zo sta ik er ook wel in.

Heb even gekeken naar Gamepass en het enigste wat me nu vet lijkt is senua's hellblade.. 😅 Voor de rest niet heel veel eigenlijk, of ik heb het al gespeeld ofzo hmmhmm lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DM89 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:29:
[...]

Ik snap je helemaal, zo sta ik er ook wel in.

Heb even gekeken naar Gamepass en het enigste wat me nu vet lijkt is senua's hellblade.. 😅 Voor de rest niet heel veel eigenlijk, of ik heb het al gespeeld ofzo hmmhmm lastig...
Nou, zo lastig lijkt het me eerlijk gezegd niet als er maar 1 game is die je wilt spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Raem schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:31:
[...]

Nou, zo lastig lijkt het me eerlijk gezegd niet als er maar 1 game is die je wilt spelen. :P
Haha ja klopt, maar mijn brein werkt niet zo helaas.. Xbox heeft ook kleine voordelen als digitale aankopen via key sites goedkoper zijn etc.. Ga het me nog maar eens bedenken.

Silent Hill 2 voor ps5 komt deze week nog binnen, lijkt me erg vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 11:59
Farabi schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:09:
ik heb inderdaad mijn xsx ook verkocht na de aankondiging van de pro. vanuit gaande dat de standaardtitels die op beide platformen uitkomen beter gaan draaien op de ps5 pro. ik was alleen nog maar forza aan het spelen. baal stiekerm er wel een beetje van want had er wel plezier in. een nieuwe generatie xbox komt hier zeker weer erin.
Het is ook erg jammer dat Xbox geen 'Pro' in de pijplijn heeft. Ook wel opmerkelijk trouwens, gegeven de vorige generatie (PS4 Pro en Xbox One X).

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 04:07
Vind het ideaal, je hoeft nooit ergens een keuze tussen te maken. Speel alle multiplatform titels op de Xbox en heb de PS5 vooral voor de exclusives, maar misschien gaat dat veranderen met de Pro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
DM89 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:33:
[...]

Haha ja klopt, maar mijn brein werkt niet zo helaas.. Xbox heeft ook kleine voordelen als digitale aankopen via key sites goedkoper zijn etc.. Ga het me nog maar eens bedenken.

Silent Hill 2 voor ps5 komt deze week nog binnen, lijkt me erg vet :)
Die key sites worden ook wel een ding. Wordt steeds verder aan banden gelegd. Buitenlandse keys zijn, of worden, volgens mij al niet meer mogelijk.

Wat betreft Hellblade wil ik je verwachtingen wel iets temperen. Hellblade 1 is wat mij betreft de veel betere en leukere game. Hellblade 2 ziet er goed uit, alhoewel de achterlijke hoeveelheid filmgrain en chromatic abberation echt een negatieve impact op de beeldkwaliteit hebben. Het had zoveel mooier kunnen zijn.

Maar Hellblade 2 is wat mij betreft een tech-demo en geen game. Ik heb het een uur gespeeld en ik heb alleen de linker stick naar voren geduwd en 10x op 'A' gedrukt. Dat is wellicht iets overdreven, maar het zit er ook weet niet mijlenver vanaf. Toen was ik er wel klaar mee. Het geluid is wel fantastisch, met name met een koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
NotSoSteady schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:45:
[...]

Vind het ideaal, je hoeft nooit ergens een keuze tussen te maken. Speel alle multiplatform titels op de Xbox en heb de PS5 vooral voor de exclusives, maar misschien gaat dat veranderen met de Pro.
Dat was ook mijn plan. Tot ik steeds zo zat te twijfelen welke van de twee ik op zou starten dat ik de hele tijd wat anders ging doen. Heb de X toen maar verkocht. Speel nu weer meer :D

Ik ga de standaard trouwens een poosje houden. Denk niet dat die heel snel minder waard wordt. Kan ik daar de komende tijd nog mijn disc-games op spelen en de digitale games op de pro. Hopelijk dat ik dan niet weer dat twijfelgedoe krijg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Rossi46 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:39:
[...]

Het is ook erg jammer dat Xbox geen 'Pro' in de pijplijn heeft. Ook wel opmerkelijk trouwens, gegeven de vorige generatie (PS4 Pro en Xbox One X).
ik ben benieuwd of we wel een nieuwe console gaan zien van xbox zoals in de huidige staat. ik zie ze straks een google stadia-achtig platform introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 11:59
Farabi schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:35:
[...]

ik ben benieuwd of we wel een nieuwe console gaan zien van xbox zoals in de huidige staat. ik zie ze straks een google stadia-achtig platform introduceren.
Neuh, dat lijkt me sterk. Daar is het véél te vroeg voor. Dan kunnen ze net zo goed heel Xbox opdoeken. Zie het falen van Stadia, maar ook matige interesse in Nvidia Now, Xbox Streaming en alle vergelijkbaar diensten. Er zitten gewoon nog teveel haken en ogen aan. Zelfs in Nederland, waar we zeer hoge kwaliteit interverbindingen hebben.

Ik denk wel dat een evoluatiemodel van een console niet zo vreselijk lucratief is. En dat Xbox er daarom voor heeft gekozen om zo'n model deze generatie niet te gaan ontwikkelen. Waarmee de deur dus wel wagenwijd open staat voor Sony met de PS5 Pro :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Rossi46 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:42:
[...]

Neuh, dat lijkt me sterk. Daar is het véél te vroeg voor. Dan kunnen ze net zo goed heel Xbox opdoeken. Zie het falen van Stadia, maar ook matige interesse in Nvidia Now, Xbox Streaming en alle vergelijkbaar diensten. Er zitten gewoon nog teveel haken en ogen aan. Zelfs in Nederland, waar we zeer hoge kwaliteit interverbindingen hebben.

Ik denk wel dat een evoluatiemodel van een console niet zo vreselijk lucratief is. En dat Xbox er daarom voor heeft gekozen om zo'n model deze generatie niet te gaan ontwikkelen. Waarmee de deur dus wel wagenwijd open staat voor Sony met de PS5 Pro :)
ik heb juist hierdoor het idee dat ze de console wereld semi-opgedoekt hebben. ik vind het er allemaal levenloos uitzien aan de overkant kant. maar we zullen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Rossi46 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:42:
[...]

Het falen van Stadia had denk ik meer te maken met combinatie aanbod games en onbekendheid. Technisch vond ik het prima werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:56
Ik zie MS naast streaming en PC via een service abonnement wel games uitbrengen op PC/ Console van Sony en Nintendo.

Dan behouden ze meer dan genoeg inkomsten vanuit games. Hardware levert relatief weinig op. Mede gelet op de populariteit van XBOX lijkt mij dat een heel goede kanshebber.

Ik zou het prima vinden overigens. Scheelt me een extra aanschaf (koop alle consoles toch wel).

Concurrentie blijft Sony dan hebben in de vorm van streaming, PC en Nintendo.

[ Voor 23% gewijzigd door Thalaron op 09-10-2024 18:27 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Hulleman schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:49:
[...]

De voornaamste reden voor mij om een xbox series x naast mijn PS5 te hebben is dat gamen op een xbox stukken goedkoper is dan op playstation. Multiplatform spellen zijn over het algemeen (veel) goedkoper voor de xbox te krijgen (buitenlandse stores of codes) dan voor de playstation. En Game Pass Ultimate is ook veel voordeliger (en uitgebreider) dan de PSplus equivalent.

Wat mij betreft krijg je bij xbox daarom meer bang for your buck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Hulleman schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:49:
[...]

Die key sites worden ook wel een ding. Wordt steeds verder aan banden gelegd. Buitenlandse keys zijn, of worden, volgens mij al niet meer mogelijk.
Dat klopt niet, er is niets veranderd met keys: Schweino in "[XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:55
@Linksquest is het niet logischer om berichten over de koop van nieuwe versies te behandelen in [PS5] Beschikbaarheid en levertijden?

--

Om in topic te zijn; ik ben pas begonnen met The Plucky Squire, zit nu in chapter 6, waar ik het in eerste instantie wel een toffe game vond merk ik dat het steeds minder begint te trekken. Iemand hem hier al uitgespeeld?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Gynnad schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 06:23:
@Linksquest is het niet logischer om berichten over de koop van nieuwe versies te behandelen in [PS5] Beschikbaarheid en levertijden?
Ik heb het topic erbij vermeld bij LET OP, het is inderdaad wel handig om bepaalde dingen daar te bespreken, tevens de laatste paar topics verplaatst ernaar, bedankt voor het melden.

[ Voor 9% gewijzigd door Linksquest op 10-10-2024 07:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:21
Schweino schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 00:56:
[...]

De voornaamste reden voor mij om een xbox series x naast mijn PS5 te hebben is dat gamen op een xbox stukken goedkoper is dan op playstation. Multiplatform spellen zijn over het algemeen (veel) goedkoper voor de xbox te krijgen (buitenlandse stores of codes) dan voor de playstation. En Game Pass Ultimate is ook veel voordeliger (en uitgebreider) dan de PSplus equivalent.

Wat mij betreft krijg je bij xbox daarom meer bang for your buck.
Ik heb ook beide naast de tv staan. De Playstation omdat ik de exclusives niet wil missen. Verder speel ik vrijwel alles op Xbox. De UI en controller vind ik veel fijner en de console is stiller. Ik heb ook Gamepass ipv PS Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:29
mister9 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:43:
[...]

Gewoon nieuwsgierig, maar waarom heb je specifiek voor deze gekozen?
Ik zag dat deze in de aanbieding was bij Amazon. Heb hem nog niet besteld, wacht wel even op black friday.
Zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Zo, ik zie dat de PS5PRO te bestellen is bij MM. Grappig hoe ze dit gedaan hebben. Jammer ook. De PRO staat op de site en de PRO+rommelpakket voor 30 euro extra. Nu kun je de PRO los niet bestellen maar wel die met het pakket. Typisch weer dit.

Helaas geen 30th versies meer. Alleen van de Slim. Hoopte stiekem dat de Edge 30th nog te krijgen was. Die had ik achteraf misschien toch wel graag willen hebben. Maar goed, ik ga er vanuit dat die niet meer te koop komt dus.

[ Voor 31% gewijzigd door Shaker74 op 10-10-2024 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33
Shaker74 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:58:
Zo, ik zie dat de PS5PRO te bestellen is bij MM. Grappig hoe ze dit gedaan hebben. Jammer ook. De PRO staat op de site en de PRO+rommelpakket voor 30 euro extra. Nu kun je de PRO los niet bestellen maar wel die met het pakket. Typisch weer dit.

Helaas geen 30th versies meer. Alleen van de Slim. Hoopte stiekem dat de Edge 30th nog te krijgen was. Die had ik achteraf misschien toch wel graag willen hebben. Maar goed, ik ga er vanuit dat die niet meer te koop komt dus.
Ze leveren niet maar je kunt hem ophalen in de winkel als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
schumi2004 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:00:
[...]
Ze leveren niet maar je kunt hem ophalen in de winkel als ik het goed begrijp?
Ah, doet CB ook zag ok. Alleen ophalen dan. Maar MM drukt er weer een pakket bij op. CB niet.

Ik laat het mooi bij Playstation zelf lopen en zie hem verschijnen de 7e.
Pagina: 1 ... 63 ... 120 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties