Acties:
  • 0 Henk 'm!
YouTube: Horizon Zero Dawn Remastered Reaction: How Big Is The Upgrade... And...

Ik kan toch echt niet de enige zijn die op veel vlakken en in veel voorbeelden de originele gewoon een stuk beter/mooier vindt dan de Remaster ?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 13:26
Twixie schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:46:
YouTube: Horizon Zero Dawn Remastered Reaction: How Big Is The Upgrade... And...

Ik kan toch echt niet de enige zijn die op veel vlakken en in veel voorbeelden de originele gewoon een stuk beter/mooier vindt dan de Remaster ?!
Orgineel is mooier, vind vooral de gezichten minder mooi bij de remaster.

[ Voor 5% gewijzigd door Amaze86 op 03-10-2024 20:32 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
De LE Edge controller is was weer even beschikbaar

[ Voor 57% gewijzigd door Steven030 op 03-10-2024 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:56
Ik vond Zero Dawn PS5 versie mooier/ fijner spelen dan Forbidden West. Quality mode van Forbidden West zag er goed uit, maar 30FPS.. nee dank je.

Dus als Zero Dawn vergelijkbaar is aangepast om meer op Forbidden West te lijken… tsja.

Edit: ah ja… “hero lightning” is ook toegevoegd zie ik. Tsja, smaken verschillen denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Thalaron op 03-10-2024 21:44 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero lighting stoorde mij al in Forbidden West. Alsof je op een set loopt in plaats van een wereld. Ondanks dat natuurlijk nog steeds indrukwekkende graphics.
Als ik weer eens zin heb in een open world, misschien de remaster nog een kans geven.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2024 22:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:46
FYI voor de Belgen: de 30th anniversary dualsense is nu beschikbaar bij MediaMarkt voor de adviesprijs ;)
Bij Fnac staat hij op de website maar die is nog niet te bestellen en geen prijs bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-10 12:12
Verwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:05:
Hero lighting stoorde mij al in Forbidden West. Alsof je op een set loopt in plaats van een wereld. Ondanks dat natuurlijk nog steeds indrukwekkende graphics.
Als ik weer eens zin heb in een open world, misschien de remaster nog een kans geven.
Gelukkig heb ik zero dawn nooit uitgespeeld. Forbidden West wel. Dus ik ga zeker aan de slag met de remaster. Was deze als te pre-orderen of komt dat pas als hij gereleased is?

Dus voor mij is hij zelfs bijna als nieuw 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:14
Silent Hill 2 Remake krijgt goede reviews
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tO1ljpK.png

[ Voor 4% gewijzigd door Sefaex op 04-10-2024 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:03
Gisteravond geïnstalleerd en klaar om te spelen zondag om 00.00! Kan niet wachten. Moet ik nu wel kijken hoe ik dit ga combineren met Until Dawn 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
ZesBarkiePK schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 18:47:
[...]

Ja weetje die eerste LE presentatie nog? Toen lieten ze nummer 00000 zien.

YouTube: Introducing the PlayStation 30th Anniversary Collection

Ik heb vandaag begrepen dat er maar 40 naar Nederland zijn gegaan.
40???? Laat dat de scalpers maar niet zien. Dan vragen ze het dubbele van het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Games van de Playstation studios dit jaar.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GY9a4_AXYAAEIf4?format=jpg&name=small

Zijn we tevreden boys ?

Ohh ja ik vergeet

spoiler:
Concord
_O- _O-

[ Voor 16% gewijzigd door Sefaex op 04-10-2024 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
BiaggioLuciano schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:29:
[...]

Gisteravond geïnstalleerd en klaar om te spelen zondag om 00.00! Kan niet wachten. Moet ik nu wel kijken hoe ik dit ga combineren met Until Dawn 😅.
Ja ben aan het twijfelen.
Heb €100 PSN klaarliggen. Wou ook eerst de Deluxe Edition

Maar Allyourgames heeft hem nu ook op voorraad en gaat vandaag verzenden.
Dus denk toch dat ik dat ga doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sefaex schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:40:

[Afbeelding]

Zijn we tevreden boys ?

Ohh ja ik vergeet

spoiler:
Concord
_O- _O-
Voor mij is enkel Astro Astrobot een must have. De allerbeste game ooit (Concord) is helaas niet meer speelbaar. Gelukkig hebben we de memes nog. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2024 11:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:03
Ik had niet verwacht dat het zo hoog zou scoren. De eerste drie delen heb ik helemaal grijs gespeeld op de PS2. De perfecte game om in de winteravonden te spelen met koptelefoon op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
bRuud83 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:33:
[...]

Ik had niet verwacht dat het zo hoog zou scoren. De eerste drie delen heb ik helemaal grijs gespeeld op de PS2. De perfecte game om in de winteravonden te spelen met koptelefoon op.
Of met goede surround sound :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:39

[Afbeelding]

Zijn we tevreden boys ?

Ohh ja ik vergeet

spoiler:
Concord
_O- _O-
Helldivers 2 echt mega veel lol mee gehad dit jaar. Absolute topgame totdat het door patches allemaal wat minder werd. Ik begreep onlangs dat er weer wat verbeteringen zijn aangebracht, dus ik ga 'm binnenkort weer eens checken :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

Zijn we tevreden boys ?

Ohh ja ik vergeet

spoiler:
Concord
_O- _O-
Wat een armoedig lijstje. Gelukkig staat er nog genoeg op mijn backlog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zowaar een hoog scorende game van Bloober, dat was toch een beetje het twijfelpunt bij de Silent Hill 2 Remake. Netjes! Het origineel nooit gespeeld dus ga me er toch maar eens aan wagen.

Nadeel is wel dat ik nu met nieuwe games twijfel of ik wacht tot de PS5 Pro uit is om ze in de best mogelijke versie te kunnen spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 09:57
kazuka schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:26:
Zowaar een hoog scorende game van Bloober, dat was toch een beetje het twijfelpunt bij de Silent Hill 2 Remake. Netjes! Het origineel nooit gespeeld dus ga me er toch maar eens aan wagen.

Nadeel is wel dat ik nu met nieuwe games twijfel of ik wacht tot de PS5 Pro uit is om ze in de best mogelijke versie te kunnen spelen :P
Voor die paar kleine grafische verbeteringen? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-10 10:58
kazuka schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:26:

Dat laatste heb ik ook maar van SH2 is er geen Pro patch aangekondigd toch? Lijkt me sterk als die niet zou komen overigens. Until Dawn is wel Pro enhanced staat er nu al, hopelijk 60 fps mode want op de regular PS5 enkel 30 fps begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

James Pond schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:26:
[...]

Voor die paar kleine grafische verbeteringen? :')
Ja. :')
ZeroY85 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:28:
[...]

Dat laatste heb ik ook maar van SH2 is er geen Pro patch aangekondigd toch? Lijkt me sterk als die niet zou komen overigens. Until Dawn is wel Pro enhanced staat er nu al, hopelijk 60 fps mode want op de regular PS5 enkel 30 fps begreep ik.
Nog niet officieel bevestigd inderdaad maar lijkt me wel zeer aannemelijk aangezien het een tijdelijke exclusive is.

De Until Dawn Remake schijnt inderdaad vrij zware kost te zijn voor de PS5. Het is UE5 maar ik weet niet welke feature set ze gebruiken met dingen zoals Lumen en Nanite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59

[Afbeelding]

Zijn we tevreden boys ?

Ohh ja ik vergeet

spoiler:
Concord
_O- _O-
Concord inderderdaad, misschien nog wel de duurste game.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 04-10-2024 12:48 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:13

[Afbeelding]

Zijn we tevreden boys ?

Ohh ja ik vergeet

spoiler:
Concord
_O- _O-
Ben niet helemaal tevreden.

Heb met heel veel plezier Helldivers gespeeld en nu bezig met Astro bot. Het is in aantallen games best mager allemaal, maar de kwaliteit is wel erg hoog. En ja Concord is mislukt. Het verlies is genomen en iedereen heeft zijn geld terug kunnen krijgen. De lat in kwaliteit en verwachtingen liggen bij Playstation erg hoog. En dat is maar goed ook.

Verder is Rebirth geen PS studio, maar wel een succesvolle game dit jaar. Het aantal remasters is veelste hoog en vaak onnodig. Zo'n upgrade voor 10 euro zoals me Horizon is dan wel oke. Maar eigenlijk zit ik daar ook niet perse op te wachten. Misschien dat ik hem nog wel eens speel straks op de Pro, maar heb meer zin in nieuwe dingen die ik nog niet gespeeld heb.

Hopelijk komen er nog mooie dingen aan, maar liever minder games, maar wel kwaliteit. De eerste jaren van deze generatie waren bijzonder sterk. We zitten nu met smart te wachten op sterk vervolg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

[Afbeelding]

Zijn we tevreden boys ?

Ohh ja ik vergeet

spoiler:
Concord
_O- _O-
Ik heb enorm genoten van Stellar Ass en Helldivers. Astro bot moet ik nog spelen maar is evident dat dat een topper is.
Verder hadden we dit jaar Alan Wake 2; Black Myth Wukong; Elden Ring DLC en FF7R op de PS5.

Best aardig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hebben sommige mensen hun PS5 al verkocht ter voorbereiding op de PRO? ik vroeg me af hoe het bevalt :P

ik heb het al weggedaan omdat er toch niets boeiends viel te spelen op het moment.

[ Voor 29% gewijzigd door Farabi op 04-10-2024 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:46
Farabi schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:46:
hebben sommige mensen hun PS5 al verkocht ter voorbereiding op de PRO? ik vroeg me af hoe het bevalt :P

ik heb het al weggedaan omdat er toch niets boeiends viel te spelen op het moment.
Heb een controller vast en zet een playtrough op de tv aan zodat ik toch het gevoel heb dat ik aan het gamen ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:22

En wat is de 1e game die je op de Pro gaat spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
jori040 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:59:
[...]

En wat is de 1e game die je op de Pro gaat spelen ?
eerst de games met pro patch proberen zoals gow, spiderman, TLOU. maar mijn eerste grote aankoop gaat MGS3 remake worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Farabi schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:01:
[...]

eerst de games met pro patch proberen zoals gow, spiderman, TLOU. maar mijn eerste grote aankoop gaat MGS3 remake worden.
Metal Gear Solid Delta:
Ben bang dat die dit jaar niet meer gaat uitkomen.TGS was een mooi event om de datum bekend te maken.
Zit er zelf ook wel op te wachten.

Mocht hij dit jaar niet uitkomen dan verwacht ik begin 2025.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
jori040 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:09:
[...]

Ben bang dat die dit jaar niet meer gaat uitkomen.TGS was een mooi event om de datum bekend te maken.

dat gevoel heb ik ook inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:03
jori040 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:09:
[...]

Metal Gear Solid Delta:

Wel grappig dat de game in een video van PlayStation met een overzicht van verwachte games voor dit jaar werd getoond. .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
bRuud83 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:20:
[...]

Wel grappig dat de game in een video van PlayStation met een overzicht van verwachte games voor dit jaar werd getoond. .
Met alle previews en gameplay footage zou je ook denken dat die game nog dit jaar komt.Konami laat zelf nog niets los.

We zitten nu al in okt.Zou kunnen dat ze toch nog snel met een bericht komen en hem dan op begin december zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-10 14:44
Weet iemand nog een goeie plek om de Disc drive bestellen voor PS5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron

"
Ik heb mijn PS5 2 dagen na na pre-order verkocht. Had nog voldoende back-log op de XSX dus tsja... missen is een groot woord. Ik was net begonnen met Star Wars: Jedi Survivor. Gezien die een Pro upgrade gaat krijgen dacht ik... ik wacht wel een maand.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
DeadPhoenix86 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:30:
Bij Toychamp zie ik het volgende staan.
Goed nieuws, dit product is er snel!
Beschikbaar vanaf 7 november 2024. Weet als eerste als dit product op voorraad is.
PS Pro komt toevallig ook op 7 nov uit. Dus ik denk dat er over een maandje weer volop voorraad is.

Momenteel is hij alleen te koop bij azerty.nl. Maar wel met een levertijd van +10 dagen. En je betaald geloof ik €140
Zou ik liever een maandje wachten als het geen haast heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
waar ik aan moet denken wanneer mensen een disc-drive proberen te scoren voor hun dure Pro. Ferrari op gas?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgpbpNRdcV16YgjRs0qRniJpD3c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LcYyRHnZshZ4upKW2ohR04PU.jpg?f=user_large

voordeel van het plaatje boven is dat het tenminste een vooruitgang was :+

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 04-10-2024 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
En dan te bedenken dat ik de Disc Drive vooral wil hebben zodat het ding (horizontaal) stabieler staat :D

En ik wil de OPTIE hebben om een UHD Blu-Ray af te kunnen spelen naast evt. games van mijn broertje lenen (die koopt alles fysiek, maar tot heden nooit echt wat geleend). En tsja... voor doorverkoop maakt het t.z.t. richting PS6 wellicht ook interessanter. Althans, als de PS6 een drive krijgt tenminste. Anders gaat ie mogelijk niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Laatst online: 23:49

koboy

Heb een idee voor een icon

DeadPhoenix86 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:30:
Bij Sony direct? Tijdens de pre-order waren ze even op voorraad. Hij staat bij accesoires - panelen en add-ons.

Nu even niet op voorraad trouwens....

Tijdens de pre-order was hij volgens pricewatch ook alleen bij azerty "leverbaar" dacht ik. Geloof dat Coolblue ook aangeeft wanneer ze weer op voorraad verwacht worden.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-10 12:42
De nieuwe Let's Talk Playstation is er

[ Voor 51% gewijzigd door Linksquest op 04-10-2024 18:09 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amaze86
Exclusive - The Last Of Us Part 2 - PS5 Pro PSSR Upgrades Tested

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
Kan niet wachten op de PS5 PRO, zo te zien eindelijk een fatsoenlijk presterende PS5. Laat die remakes/remasters ook maar door komen, beter dat dan al die ondermaats presterende nieuwe games.

Stop veel liever mijn tijd in een goede oude game die volledig is opgepoetst dan weer een gare gehaaste game die vol bugs zit en constant framedrops heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:18
koboy schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:41:
[...]

Bij Sony direct? Tijdens de pre-order waren ze even op voorraad. Hij staat bij accesoires - panelen en add-ons.

Nu even niet op voorraad trouwens....

Tijdens de pre-order was hij volgens pricewatch ook alleen bij azerty "leverbaar" dacht ik. Geloof dat Coolblue ook aangeeft wanneer ze weer op voorraad verwacht worden.
In België liggen ze gewoon in de carrefour supermarkt 🤣.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

schumi1986 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:21:
[...]

Kan niet wachten op de PS5 PRO, zo te zien eindelijk een fatsoenlijk presterende PS5. Laat die remakes/remasters ook maar door komen, beter dat dan al die ondermaats presterende nieuwe games.

Stop veel liever mijn tijd in een goede oude game die volledig is opgepoetst dan weer een gare gehaaste game die vol bugs zit en constant framedrops heeft.
Als de base PS5 niet fatsoenlijk presteert ligt dat aan een game en de keuzes van een developer/uitgever, niet de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Verwijderd schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:52:
[...]

Als de base PS5 niet fatsoenlijk presteert ligt dat aan een game en de keuzes van een developer/uitgever, niet de console.
PS5 is al weer 4 jaar oud, games worden technisch steeds complexer, de pro komt net op tijd. De tijd dat een console een levensduur van 5-10 jaar heeft is voorbij. Kijk naar de switch, praktisch elke nieuwe game draait beroerd.

Het komt idd ook door slecht geoptimaliseerde games daarom geef ik ook aan dat ik wel uit kijk naar goede remasters. maar krachtige hardware kan wel een gedeelte van een slecht geoptimaliseerde game compenseren. Ik heb in mijn PC ook een 4090 waarmee ik in elke game goede prestaties haal terwijl die zelfde game op mindere hardware slecht draait vanwege slechte optimalisatie.

[ Voor 44% gewijzigd door schumi1986 op 05-10-2024 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:19

s0kkie

Cowabunga

BiaggioLuciano schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:29:
[...]

Zondagochtend om 06.00 uur voor NL tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:19
Ik ga hem ook nog wel een keer spelen denk ik, het is ook wel een leuk spel voor deze aankomende tijd.
Dus als de ps5 pro binnen is zal ik ze vast downloaden, scheelt dat ik geen giga bag log aan games heb :).

Ik heb alleen nog na Astro Epic Micky en dan ben ik klaar, dus ja moet toch wat spelen, haha.
Nu heb ik wel iets gedownload nog, maar goed het kan zijn dat ik het niet leuk vind.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:15
Spider man 2 uitgespeeld. Wat een heerlijke game. Echt heel veel plezier mee gehad. Speelt als een trein. Hele leuke eindbaas gevechten. Samen met destiny 2 toch wel echt de beste game die ik dit jaar heb gespeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat ben ik toch een zwakkeling!!!!

PS5 pro ge-preordered :X Mijn vrouw vond dat ik veel te veel aan het twijfelen was, en had wel een goed punt, als ik de oude PS5 verkoop kost het nog maar iets van 400-450 euro. En dat is amper boeiend voor me ;)

Ik ga nu toch discless. Ik heb in de store bij een boel games als RDR2 staan dat ik die gekocht zou hebben. Terwijl dat als ik goed gezocht heb gewoon een PS+ game is. Dan verdwijnt hij toch uiteindelijk gewoon weer een keer? (Gaat er vooral om of ik aanbiedingen in de gaten moet houden, ondanks dat hij nu nog in ps+ zit.)
Ook heb ik Last of Us 2 vanmorgen geupgrade voor 10 euro. Maar ik neem aan dat die game wel gewoon in PS+ blijft omdat die studio van Sony is.

Gedoe hoor, overstappen van disc naar discless :P

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2024 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Laatst online: 23:49

koboy

Heb een idee voor een icon

ArthurMorgan schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:57:
Wat ben ik toch een zwakkeling!!!!

PS5 pro ge-preordered :X Mijn vrouw vond dat ik veel te veel aan het twijfelen was, en had wel een goed punt, als ik de oude PS5 verkoop kost het nog maar iets van 400-450 euro. En dat is amper boeiend voor me ;)

Ik ga nu toch discless. Ik heb in de store bij een boel games als RDR2 staan dat ik die gekocht zou hebben. Terwijl dat als ik goed gezocht heb gewoon een PS+ game is. Dan verdwijnt hij toch uiteindelijk gewoon weer een keer? (Gaat er vooral om of ik aanbiedingen in de gaten moet houden, ondanks dat hij nu nog in ps+ zit.)
Ook heb ik Last of Us 2 vanmorgen geupgrade voor 10 euro. Maar ik neem aan dat die game wel gewoon in PS+ blijft omdat die studio van Sony is.

Gedoe hoor, overstappen van disc naar discless :P
Er zijn sinds de hele uitbreiding met premium en extra onduidelijkheden gekomen. De games uit de game catalogus van extra een premium wisselen, maar de maandelijkse games van essential zijn als je die geclaimd hebt beschikbaar zo lang Sony dat deel van de store open houdt. Voorwaarde is natuurlijk dat je een actief PS+ abbo hebt, maar dat kan zonder gevolgen onderbroken worden.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
koboy schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:22:
[...]

Er zijn sinds de hele uitbreiding met premium en extra onduidelijkheden gekomen. De games uit de game catalogus van extra een premium wisselen, maar de maandelijkse games van essential zijn als je die geclaimd hebt beschikbaar zo lang Sony dat deel van de store open houdt. Voorwaarde is natuurlijk dat je een actief PS+ abbo hebt, maar dat kan zonder gevolgen onderbroken worden.
Maar het rare is dat ik dus games heb die niet bij de maandelijkse games gezeten hebben als 'gekocht' zie staan:
Transactiegegevens

Type
Productaankoop
Datum
06/08/2024
Account
Transactie-ID
XXXX
Aankooporder
Red Dead Redemption 2
€0,00
Totale prijs
€0,00
Dat is op dezelfde manier als AEW wat in die maand wel een essential game was. Dat is echt superverwarrend. Ik zou graag ergens kunnen zien welke games echt van mij zijn en welke ik 'huur'.

Maar goed, ik merk het wel als ik geen toegang meer heb :D Nu even naar de mediamarkt voor de edge controller. Een Pro zonder dat kan natuurlijk niet O-)

[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-10-2024 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
ZeroY85 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:28:
[...]

Nog geen pro patch, beelden van standaard ps5 quality vs performance mode

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/toBV2HHHyapElo_OzDzmrMbFkbs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8zf6ED1kwwm1FsG13AcUfEp.jpg?f=fotoalbum_large

Here we go! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ArthurMorgan Volgens mij heeft Playstation nog steeds de rare gewoonte om gedownloade games uit het Plus abonnement te kenmerken als "gekocht".

In november zit die een half jaar in PS Extra, dus kans bestaat dat die er dan weer uit gaat. GTA5 ging er volgens mij ook na een half jaar weer uit.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Is het bekend of Metro Awakening een physical release krijgt?

Ziet er onwijs goed uit en grote kans dat het Pro (VR) enhanced is. Benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Silent Hill 2: Ook ik ga voor deze game.Als ik het web moet geloven heeft Konami goed werk geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:33:
[...]
Dat is op dezelfde manier als AEW wat in die maand wel een essential game was. Dat is echt superverwarrend. Ik zou graag ergens kunnen zien welke games echt van mij zijn en welke ik 'huur'.
Inderdaad, op de PS5 is er m.i. geen manier om dat te zien.

Op de PS4 kan dat overigens wel, onrechtstreeks. Als je op een titel op Option klikt kan je de license info bekijken. Bij een titel die van jou is staat er geen einddatum, bij een PS+ Essential titel staat er de einddatum van je PS+ abonnement, en bij een PS+ Extra/Premium titel staat er de huidige dag+7. De reden voor dat laatste is omdat Sony titels eruit wil kunnen halen wanneer ze willen, en elke keer je de game start gecheckt wordt of hij nog in de catalogus zit en dan die einddatum weer vernieuwd wordt (zodat je tot max. 7d offline kunt blijven om de game te blijven spelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:37
Blijkbaar heb ik in 2015 Until Dawn gekocht maar nooit gespeeld, zojuist aan begonnen en wat ziet het spel er goed uit voor een 9 jaar oude game.

Speelt ook lekker weg op de PS Portal.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Geraedus schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:19:
Blijkbaar heb ik in 2015 Until Dawn gekocht maar nooit gespeeld, zojuist aan begonnen en wat ziet het spel er goed uit voor een 9 jaar oude game.

Speelt ook lekker weg op de PS Portal.
Until Dawn was een gratis PS Plus spel in juli 2017. Misschien toen geclaimed?

[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 05-10-2024 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 09:57
schumi1986 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:58:
[...]

PS5 is al weer 4 jaar oud, games worden technisch steeds complexer, de pro komt net op tijd. De tijd dat een console een levensduur van 5-10 jaar heeft is voorbij. Kijk naar de switch, praktisch elke nieuwe game draait beroerd.

Het komt idd ook door slecht geoptimaliseerde games daarom geef ik ook aan dat ik wel uit kijk naar goede remasters. maar krachtige hardware kan wel een gedeelte van een slecht geoptimaliseerde game compenseren. Ik heb in mijn PC ook een 4090 waarmee ik in elke game goede prestaties haal terwijl die zelfde game op mindere hardware slecht draait vanwege slechte optimalisatie.
Er zijn praktisch geen games die optimaal gebruik maken van de ps5 maargoed het zal wel weer aan de zwakke hardware liggen :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:01
James Pond schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 21:55:
[...]

Er zijn praktisch geen games die optimaal gebruik maken van de ps5 maargoed het zal wel weer aan de zwakke hardware liggen :')
Ik vraag me altijd af waarom we dit blijven zeggen, mocht de PS5 zijn kracht niet volledig benut worden, waarom is er dan bij zoveel games een performance en quality mode?
Er zijn in die 4 jaar echt wel games uitgekomen die de PS5 goed benutten kijk maar naar een spider-man 2, Horizon FW, a plague tale requiem, Jedi survivor, Final Fantasy Rebirth, black myth wukong. Allemaal games die op 1 of andere manier de kracht van de PS5 gebruiken.

Zitten we echt aan het uiterste, waarschijnlijk nog niet. We zagen ook bij de PS4 dat er nog net dat tikkeltje meer uit kon mede dankzij nieuwere technieken maar anderzijds was het verschil tussen de PS3 en een PS4 groter dan tussen de PS4 en PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evanesco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 12:19
Had gisteren de pre-order voor de Pro in mijn winkelmandje, maar toch weer geannuleerd... Had eigenlijk nog 2 zorgen:
  1. Ik wil bij release een disc drive erbij, zit nog midden in Elden Ring DLC en die heb ik op disc. Kreng is alleen nergens te koop. En op bol.com lees ik vooral dat hij voor de Slim en Digital edities is, maar geen Pro?
  2. Hoe zit het met data migratie? Heb zelf nu een 1TB SSD bijgeprikt, zou goed moeten gaan toch aangezien de Pro standaard 2TB heeft?
Ik dacht: ik kan ook gewoon wachten en hem in de winkel halen samen met een disc drive. Maar weet niet hoe goed hij straks bij bijvoorbeeld een Mediamarkt te koop is. Ik zou balen als het weer zo'n scalper feest wordt zoals bij de reguliere PS5...

[ Voor 8% gewijzigd door Evanesco op 06-10-2024 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Het zou IMHO raar zijn dat het een scalper feest gaat worden. Zolang ze via Sony volop te krijgen zijn niet in ieder geval. DiscDrive was tot voor kort ook volop te krijgen bij Sony zelf.

De Disc drive zelf kan wel lastig zijn gezien Sony natuurlijk liever Digital Only verkoopt. Ook Slim gebruikers kunnen een DiscDrive wensen.

Als je hem wil zou ik de voorraad van de DiscDrive zo nu en dan controleren. Zodra die op voorraad is, lekker samen met de Pro bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
AppleFan2007 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:53:
[...]

Ik vraag me altijd af waarom we dit blijven zeggen, mocht de PS5 zijn kracht niet volledig benut worden, waarom is er dan bij zoveel games een performance en quality mode?
Er zijn in die 4 jaar echt wel games uitgekomen die de PS5 goed benutten kijk maar naar een spider-man 2, Horizon FW, a plague tale requiem, Jedi survivor, Final Fantasy Rebirth, black myth wukong. Allemaal games die op 1 of andere manier de kracht van de PS5 gebruiken.

Zitten we echt aan het uiterste, waarschijnlijk nog niet. We zagen ook bij de PS4 dat er nog net dat tikkeltje meer uit kon mede dankzij nieuwere technieken maar anderzijds was het verschil tussen de PS3 en een PS4 groter dan tussen de PS4 en PS5
Dit idd. Beetje vreemd om te denken dat het maximale uit de ps5 nog niet behaald is. Het is vanzelfsprekend dat na verloop van tijd door steeds nieuwere technieken er net wat meer uitgehaald kan worden maar op dit moment zijn er zeker wel games die het maximale uit de PS5 hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
James Pond schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 21:55:
[...]

Horizon 2 en God War Ragnarok halen qua tech volgens mij alles uit de PS5.Dat die games op PS4 uitkomen maken deze games niet minder interessant

Deze generatie draaien er meer games in 60fps dan de vorige.Ik ervaar dat als heel prettig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
We hebben nog geen PlayStation 5 game gezien die echt en alleen voor de PlayStation 5 ontwikkeld is van Naughty Dog, dus we hebben nog niet echt het maximale uit de PlayStation 5 gezien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Jumpman schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:09:
We hebben nog geen PlayStation 5 game gezien die echt en alleen voor de PlayStation 5 ontwikkeld is van Naughty Dog, dus we hebben nog niet echt het maximale uit de PlayStation 5 gezien. ;)
Returnal
Ratchet
Atro Bot
FF16

Deze zijn in eerste instantie voor PS5 onwikkeld.Denk dat op dat moment voor hen[ontwikkelaars] ook het maximale uit de PS5 word gehaald.

UPDATE
Sorry is zie dat je het puur over ND hebt. ;)
Ja goed ze hebben denk alles uit hun laaste twee projecten gehaald wat er uit te halen valt.

[ Voor 23% gewijzigd door jori040 op 06-10-2024 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jumpman Of iets alleen voor PS5 is ontwikkeld heeft geen pure causale relatie met of al dan niet het maximale uit de hardware word gehaald.

Het is sowieso een redelijke non-discussie. Want een PS5 die maximaal draait voor een game, zegt niets over de algemene kwaliteit van game.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:34:
@Jumpman Of iets alleen voor PS5 is ontwikkeld heeft geen pure causale relatie met of al dan niet het maximale uit de hardware word gehaald.

Het is sowieso een redelijke non-discussie. Want een PS5 die maximaal draait voor een game, zegt niets over de algemene kwaliteit van game.
Hij doelt op Naughty Dog en die staan er toch wel om bekend grafische pareltjes af te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat snap ik. Maar hoe speelt PS5-exclusiviteit daar een rol in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Evanesco schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 07:32:
Had gisteren de pre-order voor de Pro in mijn winkelmandje, maar toch weer geannuleerd... Had eigenlijk nog 2 zorgen:
  1. Ik wil bij release een disc drive erbij, zit nog midden in Elden Ring DLC en die heb ik op disc. Kreng is alleen nergens te koop. En op bol.com lees ik vooral dat hij voor de Slim en Digital edities is, maar geen Pro?
  2. Hoe zit het met data migratie? Heb zelf nu een 1TB SSD bijgeprikt, zou goed moeten gaan toch aangezien de Pro standaard 2TB heeft?
Ik dacht: ik kan ook gewoon wachten en hem in de winkel halen samen met een disc drive. Maar weet niet hoe goed hij straks bij bijvoorbeeld een Mediamarkt te koop is. Ik zou balen als het weer zo'n scalper feest wordt zoals bij de reguliere PS5...
Is volop voorraad, straks bij de retailers ook. PS5 Pro is de traagst verkopende sony console tot nu toe. Voor de meeste is €799 teveel en dat zonder disc drive. Als je af en toe erop speelt voldoet de normale ps5 prima niks mis mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
Ik denk dat, los van het prijsverschil van de PS4 Pro vs PS5 Pro ten opzichte van de base console, de PS4 Pro iets te bieden had dat bij de PS5 Pro niet nodig was: 4K (via upscaling).

Zover mij bekend was dat met de reguliere PS4 geen optie. De PS5 geeft in feite enkel meer van wat al mogelijk is. En ja… 8K output maar dat is IMO niet veel waard en een beetje zinloos deze (en vermoedelijk volgende) generatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:19

s0kkie

Cowabunga

Silent Hill 2 is perfectie _/-\o_ wat een sfeer en het geluid wauw, Bloober Team heeft het absoluut niet verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evanesco
Amaze86 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:04:
[...]
Is volop voorraad, straks bij de retailers ook. PS5 Pro is de traagst verkopende sony console tot nu toe. Voor de meeste is €799 teveel en dat zonder disc drive. Als je af en toe erop speelt voldoet de normale ps5 prima niks mis mee.
Ja dat idee had ik ook wel eigenlijk, maar wat is dan überhaupt het voordeel van pre-orderen nu als ik 7 november bij elke willekeurige retailer naar binnen kan stappen?

Over de noodzaak van een PS5 Pro: tsja, waarom kopen mensen een RTX4080, als je af en toe op de PC gamet, voldoet een RTX4060 ook. Ik wil straks iig niet meer hoeven kiezen tussen performance- (kies ik nu altijd) en fidelity mode. En ik vind het ook gewoon leuk om de nieuwste console te kopen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Evanesco schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 07:11:
[...]

Ja dat idee had ik ook wel eigenlijk, maar wat is dan überhaupt het voordeel van pre-orderen nu als ik 7 november bij elke willekeurige retailer naar binnen kan stappen?

Over de noodzaak van een PS5 Pro: tsja, waarom kopen mensen een RTX4080, als je af en toe op de PC gamet, voldoet een RTX4060 ook. Ik wil straks iig niet meer hoeven kiezen tussen performance- (kies ik nu altijd) en fidelity mode. En ik vind het ook gewoon leuk om de nieuwste console te kopen... :)
Het moet wel door de maker als optie gemaakt zijn. Ik ben nog altijd een GTA V speler, maar ik ga er niet vanuit dat ik op de Pro straks niet meer hoef te kiezen. Dat is wel een verschil met een videokaart op de PC, daar hebben eigenlijk alle games voordeel van.

Ik heb voor pre-order gekozen omdat hij dan gewoon op die dag thuisbezorgd wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-10-2024 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:19
[...]

Omdat die wellicht niet in de winkel ligt vanaf 7 november, die kans zal is er altijd(En is gewoon eigenlijk altijd zo met de console).
Dat Sony ze nog verkoopt wil niet zeggen mediamarkt/ coolblue etc er net zoveel hebben.

Nu wordt die ook gewoon lekker thuis bezorgd, werk die dag wel thuis. hoef ik niet met een doos te sjouwen door de stad heen naar huis(Bus enzo).

[ Voor 8% gewijzigd door Carlos0_0 op 07-10-2024 07:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evanesco
ArthurMorgan schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 07:16:
[...]
Het moet wel door de maker als optie gemaakt zijn. Ik ben nog altijd een GTA V speler, maar ik ga er niet vanuit dat ik op de Pro straks niet meer hoef te kiezen.
True voor oudere spellen idd, al verwacht ik juist dat de AAA titels het backwards inbouwen, wellicht haal je toch weer wat mensen over om opnieuw te spelen met "new and improved graphics". En is ook moeite van niets lijkt me? Als er überhaupt iets voor gedaan moet worden? Het is gewoon hoe hoog de grafische settings staan, en als er meer power is krijg je meer frames, tenzij er echt een hard cap op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
[...]

misschien kan dat nog eens vies tegenvallen. ik hoorde dat er een kleine groep bij de MM stond om te inschrijven voor de Pro, maar dat kon niet. ik denk dat je dan vroeg op pad moet gaan 7 november. dus de interesse om het eerder te verkrijgen is er zeer zeker.

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 07-10-2024 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat “niet hoeven kiezen tussen fidelity en performance” is natuurlijk wel een marketing praatje. Zoals andere hier ook al aangeven dat ligt er maar net aan wat de devs voor opties in een game stoppen. Je kunt altijd de boel zwaarder maken (en dus lagere fps) in ruil voor meer fidelity. Klinkt natuurlijk wel goed: fidelity mode maar met 60fps dankzij de power van de Pro!!1!! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Thalaron schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:35:
Ik denk dat, los van het prijsverschil van de PS4 Pro vs PS5 Pro ten opzichte van de base console, de PS4 Pro iets te bieden had dat bij de PS5 Pro niet nodig was: 4K (via upscaling).

Zover mij bekend was dat met de reguliere PS4 geen optie. De PS5 geeft in feite enkel meer van wat al mogelijk is. En ja… 8K output maar dat is IMO niet veel waard en een beetje zinloos deze (en vermoedelijk volgende) generatie.
Dit is zeker waar. De PlayStation 4 Pro unlockte 2160p (checkerboard) en dat was precies in het straatje van de mensen die al een 4K TV of monitor hadden of er één wilde gaan kopen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:14
Farabi schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:10:
[...]

misschien kan dat nog eens vies tegenvallen. ik hoorde dat er een kleine groep bij de MM stond om te inschrijven voor de Pro, maar dat kon niet. ik denk dat je dan vroeg op pad moet gaan 7 november. dus de interesse om het eerder te verkrijgen is er zeer zeker.
Waarschijnlijk waren ze nog met Qware in gesprek welke accessoires ze er bij kunnen bundelen :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Misschien dat jullie het weten.
Ps5 controllers zijn duur.
Nu heeft mijn lieftallige viervoeter haar ex-eten gedopeerd over mijn controller heen.
Het apparaat zo snel mogelijk schoon gemaakt aan de buitenkant en zoveel mogelijk bij de randen.
Meeste zit dus in de rechterkant van de controller.
Zou ik ergens de controller in de buurt van Delft kunnen laten schoonmaken?
Heel veel filmpjes gekeken, maar ik ga me er niet aan wagen.
En ten tweede zou je dit kunnen laten vallen onder inboedel.

(Voor de gene die afvroegen,.controller lag hoog boven, waar ze normaal niet komt.... kutkat)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:03
Wat speelt Silent Hill 2 toch lekker weg en ziet het er ook nog zo mooi uit. Goede atmosfeer. Een van de weinige spellen waarvan ik veel tijd in wil stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:21:
Misschien dat jullie het weten.
Ps5 controllers zijn duur.
Nu heeft mijn lieftallige viervoeter haar ex-eten gedopeerd over mijn controller heen.
Het apparaat zo snel mogelijk schoon gemaakt aan de buitenkant en zoveel mogelijk bij de randen.
Meeste zit dus in de rechterkant van de controller.
Zou ik ergens de controller in de buurt van Delft kunnen laten schoonmaken?
Heel veel filmpjes gekeken, maar ik ga me er niet aan wagen.
En ten tweede zou je dit kunnen laten vallen onder inboedel.

(Voor de gene die afvroegen,.controller lag hoog boven, waar ze normaal niet komt.... kutkat)
een keer €65 betalen klinkt mij als minder koppijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
BiaggioLuciano schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:18:
Wat speelt Silent Hill 2 toch lekker weg en ziet het er ook nog zo mooi uit. Goede atmosfeer. Een van de weinige spellen waarvan ik veel tijd in wil stoppen.
Misschien een gekke vraag maar hoe kan je al spelen terwijl hij pas morgen uitkomt? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evanesco
Verwijderd schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:30:
Dat “niet hoeven kiezen tussen fidelity en performance” is natuurlijk wel een marketing praatje. Zoals andere hier ook al aangeven dat ligt er maar net aan wat de devs voor opties in een game stoppen. Je kunt altijd de boel zwaarder maken (en dus lagere fps) in ruil voor meer fidelity. Klinkt natuurlijk wel goed: fidelity mode maar met 60fps dankzij de power van de Pro!!1!! ;)
Hoezo marketing praat? Als je bij een PC de videokaart upgrade, hoeft een dev toch ook niet aan de slag om meer frames bij gelijke beeldkwaliteit te halen? Weet dat het ietsje genuanceerder ligt bij een console, maar het lijkt me ook weer geen rocket science.

En uiteraard, dan kan er wel weer een nieuwe "super high fidelity" mode ontwikkeld worden waardoor de Pro ook weer op 30fps uitkomt in die mode, maar daar heb ik het hier niet over.

[ Voor 10% gewijzigd door Evanesco op 07-10-2024 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rickjehh schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:57:
[...]

Misschien een gekke vraag maar hoe kan je al spelen terwijl hij pas morgen uitkomt? 😅
Met de Deluxe editie kan je al sinds gister spelen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evanesco schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:22:
[...]

Hoezo marketing praat? Als je bij een PC de videokaart upgrade, hoeft een dev toch ook niet aan de slag om meer frames bij gelijke beeldkwaliteit te halen? Weet dat het ietsje genuanceerder ligt bij een console, maar het lijkt me ook weer geen rocket science.

En uiteraard, dan kan er wel weer een nieuwe "super high fidelity" mode ontwikkeld worden waardoor de Pro ook weer op 30fps uitkomt in die mode, maar daar heb ik het hier niet over.
Ik heb het dan specifiek over dat je niet meer zou hoeven kiezen omdat je de beste kwaliteit in 60fps krijgt etc.
Omdat men met fidelity of performance mode veelal 30fps met meer eye candy of minder eye candy maar 60fps bedoelt. Je kunt dus net zo goed een nieuwe fidelity mode met 30fps krijgen.
Maakt verder niet uit natuurlijk maar dat bedoelde ik met marketing. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:39
Deze discussie is toch eigenlijk vreemd. Want de kracht van de console t.o.v. de PC (was) dat je niet na hoefde te denken over welke mode je speelt, of eigenlijk überhaupt niet na hoefde te denken als je wilde gamen. Powerknop indrukken en gaan.

Nu moet je kiezen tussen de PS5 en PS5 Pro, fidelity mode, 30 FPS, 40 FPS Performance, 60 FPS en ga zo maar door. Ik heb daar als console gamer eigenlijk helemaal geen zin in. En ja, een gamemode is op zich zo gekozen, maar ongemerkt ben je dan bij het starten van een game toch gamemodes met elkaar aan het vergelijken. En wat je ook kiest; je blijft toch denken: ja maar die andere mode had betere graphics, en die andere mode liep toch net wat soepeler.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Denman schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:13:
Deze discussie is toch eigenlijk vreemd. Want de kracht van de console t.o.v. de PC (was) dat je niet na hoefde te denken over welke mode je speelt, of eigenlijk überhaupt niet na hoefde te denken als je wilde gamen. Powerknop indrukken en gaan.

Nu moet je kiezen tussen de PS5 en PS5 Pro, fidelity mode, 30 FPS, 40 FPS Performance, 60 FPS en ga zo maar door. Ik heb daar als console gamer eigenlijk helemaal geen zin in. En ja, een gamemode is op zich zo gekozen, maar ongemerkt ben je dan bij het starten van een game toch gamemodes met elkaar aan het vergelijken. En wat je ook kiest; je blijft toch denken: ja maar die andere mode had betere graphics, en die andere mode liep toch net wat soepeler.
Dat had ik bij de PC wel, dit aanpassen, dat aanpassen, zus aanpassen, zo aanpassen. Ik kwam niet aan gamen toe.

Ik heb nu in de PS5 instellingen staan dat hij als dat kan de performance moet kiezen. Ik vergelijk niks, frames boven pixels.

Ik denk dat de meesten gewoon altijd weten welke mode ze willen. Of je houdt van pracht en praal of je houdt van smooth fps over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:13
Ik vind dat er doorgaans genoeg pracht en praal is bij een performance mode op enkele uitzonderingen na zoals FF7 Rebirth. Ik heb dat spel dan ook even op hold gezet totdat ik de Pro heb.

De reden dat ik een Pro ga kopen is niet omdat ik heel veel verschil verwacht maar omdat dit dé console gaat worden waar spellen het beste op presteren. Ook al is het soms minimaal.

Verder ben ik wel benieuwd naar Astro Bot en wel hoe die zich gaat profileren op de Pro aangezien deze nu al fantastisch uitziet.

[ Voor 24% gewijzigd door Danster75 op 07-10-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

ArthurMorgan schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:18:
[...]

Dat had ik bij de PC wel, dit aanpassen, dat aanpassen, zus aanpassen, zo aanpassen. Ik kwam niet aan gamen toe.

Ik heb nu in de PS5 instellingen staan dat hij als dat kan de performance moet kiezen. Ik vergelijk niks, frames boven pixels.

Ik denk dat de meesten gewoon altijd weten welke mode ze willen. Of je houdt van pracht en praal of je houdt van smooth fps over het algemeen.
Volgens mij staat of valt deze discussie met het type display: 4K of FullHD omdat native 4K nog niet lekker loopt op huidige gen hardware van zowel high end consoles als PC's (ik vermoed dat dit voor het eerst overkomen gaat worden in 2025 met de GTX5090 op de PC en pas jaren later op consoles).
waardoor de persoonlijke afweging om de hoek komt kijken: FPS of GFX.

ik trek 30 fps gewoon slecht, omdat dit bij mij tot vermoeidheid leidt. en 60 fps zonder vsync is weer erg lelijk (screen tearing), dus eenvoudige keuze: performance boven GFX.

[ Voor 8% gewijzigd door JJ Le Funk op 07-10-2024 18:11 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Farabi schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:19:
[...]

een keer €65 betalen klinkt mij als minder koppijn.
Hij functioneert nog, waarom zou ik dan meteen een nieuwe kopen.
Als je brengt je auto toch ook weg als hij kapot is.
Ik vind €65 namelijk een klap geld. (Ben niet van de wegwerp maatschappij)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74

Ik heb zeer lang gegamed op de PC. Jaartje of 30 denk ik zo. Ik weet dus dat het afstellen van de juiste instellingen niet altijd makkelijk was. Er was altijd wel iets wat weer niet zo lekker liep. omdat ik daar geen zin in had kocht ik om de 3 jaar voor 3000 gulden en later 2000 euro een nieuw PC. Op den duur ging ik over op het vervangen van alleen de graka.Zo kon alles gewoon op ultra en weinig gezeur. Mits de drivers niet kapot-geupdate werden. En gebeurde nog wel eens. Dit was een zeer dure hobby. Verder als de PC ouder werd kwam je toch vaak wel aan het afstellen. trail and error. Dat was mijn ervaring. Moet wel erbij zeggen dat je toen niet zulke kick @ss monitoren had (>60Hz). Dat maakt ook echt heel veel uit.

Ik ben toen door de PS5 uitkwam vol overgegaan op gamen op de console. Het gemak is ongelofelijk. Kiezen tussen wat meer pracht en praal of snellere gameplay is voor mij geen keuze. Ik ga altijd voor de eyecandy. Ik heb er niet zo veel moeite mee als een game op minder fps loopt dan op de andere stand. (ik probeer het ook niet uit) Alleen Godfall maakte dat veel te veel uit. Weet niet of die helemaal ok was. Die was niet te spelen op de betere graphics stand en op de snelle stand zag het er niet minder uit. Maar dat was de enige die ik ooit zo mee heb gemaakt.

Ik ga dus zelf over op de PRO omdat ik zelf gewoon het beste eruit wil halen. Gezien mijn PS5 volgend jaar 4 wordt heb ik zomaar veel geld bespaard O-) In verhouding. Ook daar zal ik altijd gaan voor de best mogelijke eyecandy stand als die er is. De FPS neem ik op de koop toe maar dat zal altijd hoger zijn dan nu.

Soms laat ik mijn kids wel eens iets zien van hoe ik ging gamen in de jaren 90. Ze liggen helemaal dubbel. :+ en dat was op de PC. Toen ik zei dat ik een MSX-1 had die met bandjes werkte kregen ze een error. :9 Dan hebben ze wat meer begrip voor de Atari 2600. Komt waarschijnlijk door de Switch waar je nog steeds soort van cartidges in kunt doen.Grappig. Zelfde principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:09
rickjehh schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:57:
[...]

En sommige webwinkels hebben hem vrijdag al verzonden. Ik had hem zaterdagochtend binnen ;)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:14
Pff, ik heb SH2 al een hele tijd hier liggen hoor O-) (samen met nog wat andere SH parafernalia. Nu ooit nog eens uitspelen die reeks... :X )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvolbUoHpQVyrzxnjqkjVqIb38Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WQ4cwvQxoI74pbgnHW4JvDcZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NrdfSMQBPy_mcjWYEbRS5YlmjDI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1mEzdwelhgSkhwXc1YuIw1Sm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0UueXBMhcRdhirdCzVsF6VZG5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ds68hx89Y67lAx7lKaiNYa0n.jpg?f=fotoalbum_large

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:13
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:31:
[...]

Hij functioneert nog, waarom zou ik dan meteen een nieuwe kopen.
Als je brengt je auto toch ook weg als hij kapot is.
Ik vind €65 namelijk een klap geld. (Ben niet van de wegwerp maatschappij)
Ik repareer professioneel spelcomputers en accessoires hiervan. Gezien de aard van verontreiniging zou ik in ieder geval niet geneigd zijn dit uit te voeren voor een bedrag dat significant kleiner is dan de prijs van een nieuwe en met mij denk ik ook veel andere professionals.
Maar je kan het uiteraard altijd navragen; ik zou dan googlen of er een bedrijfje in de buurt is en daar eens informeren.

Hoe dan ook succes gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Maar ook consoles evolueren, evenals de displays waar ze op aangesloten zijn. De tijden van de NES, SNES en PS1 krijgen we niet meer terug: cassette of schijfje erin en spelen, niks geen patches downloaden of online multiplayer. Ook geen HDMI geneuzel, gewoon een composiet kabeltje. What you see is what you get.

TV's hebben tegenwoordig 120hz modes, HDR, VRR enzovoorts. Dus ik ben blij dat consoles je de mogelijkheid geven een grafische modus te kiezen die bij jou en je display past. En, wat Cerny ook bij de presentatie van de Pro aangaf: 75% van de spelers geeft tegenwoordig de voorkeur voor een 60Hz modus. Dus ik ben blij dat men keuzes biedt. Sony's first party games zijn hier over het algemeen erg goed in, vrijwel allen bieden een 60fps modus en steeds meer ook een 40fps modus waar ik zelf wel fan van ben; ideale sweetspot tussen eye candy en framerate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:58

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Vrijdag schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:50:
Pff, ik heb SH2 al een hele tijd hier liggen hoor O-) (samen met nog wat andere SH parafernalia. Nu ooit nog eens uitspelen die reeks... :X )

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een heel klein beetje fan maar :+
Wat een mooie verzameling _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Vrijdag schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:50:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
mag ik vragen waarom je sommige titels op 2 en zelfs 3 platformen hebt? heb je sommige delen gekocht om bijv. in betere graphics te spelen op de pc? wat is de keuze geweest om dezelfde titel voor de ps2 en xbox te halen?
Pagina: 1 ... 62 ... 120 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties