• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:29
Jumpman schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:11:
Ov er scalpers gesproken: https://www.bol.com/nl/nl...edition/9300000190960934/? :)

Let op Coolblue en MediaMarkt gaan hetzelfde doen.
De rotzakken :(
Alles stond klaar om hem op Bol te kopen, maar voor deze prijs mogen ze hem houden.

Op Coolblue staat hij aan €80.

[ Voor 4% gewijzigd door MathieuT op 26-09-2024 13:13 ]

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:17
Skindred schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:10:
[...]

Met dat verschil dat je bij bvb Porsche niet zomaar het laatste nieuwe limited model mag kopen.
Je moet al enkele Porsches rechtstreeks bij hen gekocht hebben.

Had Sony beter ook gedaan.
Ja eens.

Kunt eigenlijk ook alleen Sony kwalijk nemen, die brengen een hele kleine gelimiteerde oplage uit van iets waarvan er miljoenen zijn verkocht.

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:34
Ov er scalpers gesproken: https://www.bol.com/nl/nl...edition/9300000190960934/? :)

Let op Coolblue en MediaMarkt gaan hetzelfde doen.
Nou nee

AstroBot controller kon je in eerste instantie voor €80 kopen bij Bol.com
Toen uitverkocht. Paar dagen later was hij weer te krijgen bij Bol.com. Maar toen voor €99,99.

Mediamarkt en Coolblue verkochten hem gewoon voor de adviesprijs!

100 % scalpers wil ik ze niet noemen. Want het is nog altijd 1 per klant. Wellicht proberen ze gewoon iedereen aan een controller te helpen. Zonder dat het snel uitverkocht raakt.

Maar het blijft raar, dat een grote retailer van de adviesprijs afwijkt.

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 12:53
Dark_Angelus schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:08:
De normale Ps5 Pro is inmiddels ook uitverkocht.
Ik wacht nog wel even tot Bol.com hem gaat verkopen voor de normale prijs. Dan kan ik hem kopen met bol.com bonnen die ik met 4% korting heb gekocht. is toch weer 32 euro korting :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 12:57

CoeliJoeli

Gamer

Carlos0_0 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:03:
Voor de gene die de speciale editie gekocht hebben, staat jullie ps5 dan ook echt in het zicht ?.
De ps5 is aardig groot en niet echt geschikt voor veel tv meubels, hoe mooi die ook is. ik vind het zonde om 1100 euro te betalen en dat die achter de tv verdwijnt vervolgens(Daar staat die bij mij).
Bij mij staat het straks te shinen op mijn bureau :D

Twitch.tv/coelijoeli

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 13:47

s0kkie

Cowabunga

Disker schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:07:
Nog steeds geen mail Denk via Paypal dat je die pas krijgt als de betaling wordt afgeschreven? 2de bestelling later ook nog niks gehad.

Paypal wordt een week ofzo voor levering afgeschreven net als bij CC van wat ik weet. Staan wel alle 2 in bestelling history
Ik heb ook nog steeds geen mail gehad, betaald met iDeal. In mijn account op de website zelf staat wel alles goed bij de bestellingen historie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sefaex schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:14:
[...]
100 % scalpers wil ik ze niet noemen. Want het is nog altijd 1 per klant. Wellicht proberen ze gewoon iedereen aan een controller te helpen. Zonder dat het snel uitverkocht raakt.
Dat valt me vies tegen van bol.com, moet ik zeggen. Ik dacht nog effen dat het wellicht om een externe verkoper ging, maar neen hoor 'verkoop door bol'.
Het argument van iedereen aan een controller te helpen is natuurlijk gewoon onzin. Boven de adviesprijs verkopen is gewoon not-done, en ik vraag me zelfs af of dit niet in strijd is met reseller-overeenkomsten met Sony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:53
Over scalpers gesproken: https://www.bol.com/nl/nl...edition/9300000190960934/? :)

Let op: Coolblue en MediaMarkt gaan hetzelfde doen waarschijnlijk.
Weg van vraag en aanbod geldt alleen als jij iets verkoopt…. Juist. Heerlijk deze hypocrisie.

• Sefaex
Wat ik alleen niet snap...Op ebay zie je nu mensen met een LE Pro staan.
Allemaal leuk en aardig.

Maar bij sommige advertenties zie ik nog 1 van de 5 beschikbaar staan. Hoe kom je in godsnaam aan 5 gelimiteerde Pro consoles. -O-

Oke bots... maar je moet toch inloggen op een unieke PSN account. Kan me niet voorstellen dat dit 5x kan in zo'n korte tijd.

[ Voor 21% gewijzigd door Sefaex op 26-09-2024 13:21 ]

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-10 14:53
Sefaex schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:20:
Allemaal leuk en aardig.

Maar bij sommige advertenties zie ik nog 1 van de 5 beschikbaar staan. Hoe kom je in godsnaam aan 5 gelimiteerde Pro consoles. -O-

Oke bots... maar je moet toch inloggen op een unieke PSN account. Kan me niet voorstellen dat dit 5x kan in zo'n korte tijd.
Vraag het @Shaker74 die heeft er 3 gekocht

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:53

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb een autorefresh extensie op Chrome, de normale PS5 LE kwam even op voorraad... had 'm in mijn winkelwagen staan maar de Autorefresh glitchte en kon niet meer uit... PS5 LE uit mijn winkelwagen gerefresht lol, au

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:56
Twixie schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:18:
[...]

Dat valt me vies tegen van bol.com, moet ik zeggen. Ik dacht nog effen dat het wellicht om een externe verkoper ging, maar neen hoor 'verkoop door bol'.
Het argument van iedereen aan een controller te helpen is natuurlijk gewoon onzin. Boven de adviesprijs verkopen is gewoon not-done, en ik vraag me zelfs af of dit niet in strijd is met reseller-overeenkomsten met Sony.
Dan zouden de reseller overeenkomsten zelf in strijd met de wet zijn. Een fabrikant / leverancier mag nooit prijzen dicteren, alleen adviseren (daarom heet het ook adviesprijs of op z'n Engels nog mooier: Manufacturer Suggested Retail Price).

Denk dat Sony er ook weinig moeite mee heeft. Eerder de reputatie van bol bij de klanten. Maarja ik hoor nu ook niemand meer over Coolblue die bij de start van corona alle aanbiedingen stopte en de "warehouses ging vol stoppen". Scalping is van alle tijden en in vele vormen.

[ Voor 15% gewijzigd door Rctworld op 26-09-2024 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
Geraedus schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:10:
Heeft een PS5 Pro eigenlijk wel meerwaarde als je gamed op een 1440p scherm?
Als de PS5 Pro de game in een hogere framerate en/of settings kan afspelen dan is dat voor een 1440p scherm ook interessant. Geen idee of er zoiets is als super sampling, waarschijnlijk wel. De Pro rendert dan intern op 4K (of iig >1440p) wat wordt verkleind tot 1440p. Dan heb je in de basis een betere beeldkwaliteit dan dat als de Pro op 1440p rendert. Al is het de vraag of je dat überhaupt ziet.

Als je al een Ps5 hebt en voor die keuze staat, dan zou ik die € 800 (of ruim € 900) investeren in een scherm/tv met 4K en knappe HDR weergave als je een 1440p scherm gebruikt. Daar heb je met een gewone PS5 ook veel plezier van. Met name HDR.

Edit: De Pro is al strak uitverkocht bij Sony zie ik :')
Wat speculatief, maar er moet wel ongelooflijk weinig aanbod zijn geweest. Kan me niet voorstellen dat dit een populaire console is. Jammer dat de schaarste zo weer gecreëerd wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 26-09-2024 13:28 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DuTchProzZz
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-10 15:53
Voor de gene die de speciale editie gekocht hebben, staat jullie ps5 dan ook echt in het zicht ?.
De ps5 is aardig groot en niet echt geschikt voor veel tv meubels, hoe mooi die ook is. ik vind het zonde om 1100 euro te betalen en dat die achter de tv verdwijnt vervolgens(Daar staat die bij mij).
Yess, staat rechtop naast mijn tv in de woonkamer :)

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 15:30
mxmemx schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:22:
[...]

Vraag het @Shaker74 die heeft er 3 gekocht
Ik? Nee. Dat was ik niet. Ik heb 1x PRO gekocht. Het was iemand anders die er drie heetf gekocht. Tevens heb ik niet zoveel geld rondslingeren. Heb kids... :9

Tevens game ik voor mijn "ontspanning" en plezier. Niet om eraan te verdienen. Ik zou nooit aan doorverkopen doen gezien ik heel erg lang heb moeten wachten en er veel energie in moeten steken om een PS5 te krijgen destijds. Zou ik nooit aan mee doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Shaker74 op 26-09-2024 13:32 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:24
Sefaex schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:20:
Allemaal leuk en aardig.

Je kan er één peer keer bestellen, maar wel vijf keer één. Dit was met de PS5 ook al. Dus als jij duizend tabbladen hebt openstaan en je laat ze automatisch naar voren komen als je er door de wachtrij bent, dan heb je er met gemak een aantal kunnen kopen. Zo werken de scalpers.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 15:47
[b]Sefaex in "[PS5] PlayStation 5 - Deel 2"
Euh die bots hebben gewoon allemaal een PSN account, is gewoon kwestie van een accountje maken hé?

Trouwens korte tijd, de PS5 LE is minutenlang beschikbaar geweest. Ik denk dat de NL/BE PS direct niet echt gebot is geweest anders was alles al uitverkocht voor de eerste persoon hem in zijn mandje had kunnen leggen.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik ben benieuwd tot hoeveel een liefhebber wil betalen aan een scalper. ik zie nu al bedragen van €5K.

• Hulleman
Sefaex schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:14:
[...]
Maar het blijft raar, dat een grote retailer van de adviesprijs afwijkt.
Mja, Bol.com deed dat ook met de Portal. Volgens mij is de Portal nog steeds boven de adviesprijs daar.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• h8bal
Farabi schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:30:
ik ben benieuwd tot hoeveel een liefhebber wil betalen aan een scalper. ik zie nu al bedragen van €5K.
Dat is maar even launch hype, zal eind november allicht tegen de 2.5-3K liggen. Interessanter is het waarschijnlijk om hem een jaartje sealed te laten liggen.

• schumi1986
Ik hoop dat de Tweakers die het hier veel over scalpers hebben zichzelf ook beseffen dat er bij hun V&A ook te zien is dat ze meerdere ps5en hebben verkocht.

Beter gaan we nu weer ontopic. :)

[ Voor 10% gewijzigd door schumi1986 op 26-09-2024 13:32 ]

• Hulleman
Koekoek 8)7

Prima investering dan als mensen dat bedrag neer gaan leggen. Weet iemand wat het hoogste bedrag is waar die 4pro LE's voor weggegaan zijn?

• giantgiantus
schumi1986 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:32:
Ik hoop dat de Tweakers die het hier veel over scalpers hebben zichzelf ook beseffen dat er bij hun V&A ook te zien is dat ze meerdere ps5en hebben verkocht.

Ook prima toch? Ik heb misgegrepen. Als ik er 1 voor 1500 t.z.t. kan kopen ben ik blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Hulleman schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:32:
[...]

Koekoek 8)7

Prima investering dan als mensen dat bedrag neer gaan leggen. Weet iemand wat het hoogste bedrag is waar die 4pro LE's voor weggegaan zijn?
https://www.pricecharting...0-million-limited-edition

Japanse versie.

• Disker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 22:47
s0kkie schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:18:
[...]

Ik heb ook nog steeds geen mail gehad, betaald met iDeal. In mijn account op de website zelf staat wel alles goed bij de bestellingen historie.
Ach zal wel goed zitten dan :P heb maar een screenshot gemaakt van de bestelhistorie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:32:

Ah, nu snap ik waarom @Sefaex niks tegen scalpers heeft.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-10 13:22
Ben geen scalper ook nooit geweest btw maar als ik hem had en iemand wil daar 5K voor geven dan had ik het ook nog thuis afgeleverd

noem het gewoon maar VOC mentaliteit :P

• schumi1986
giantgiantus schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:34:
[...]

Ook prima toch? Ik heb misgegrepen. Als ik er 1 voor 1500 t.z.t. kan kopen ben ik blij.
Naja er zijn hier bepaalde Tweakers die helemaal los gaan over het tegen zijn van scalpen maar vervolgens wel zelf ook meerdere ps5en hebben verkocht.

Dat is best hypocriet :+

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 14:41
Hulleman schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:26:
[...]

Als de PS5 Pro de game in een hogere framerate en/of settings kan afspelen dan is dat voor een 1440p scherm ook interessant. Geen idee of er zoiets is als super sampling, waarschijnlijk wel. De Pro rendert dan intern op 4K (of iig >1440p) wat wordt verkleind tot 1440p. Dan heb je in de basis een betere beeldkwaliteit dan dat als de Pro op 1440p rendert. Al is het de vraag of je dat überhaupt ziet.

Als je al een Ps5 hebt en voor die keuze staat, dan zou ik die € 800 (of ruim € 900) investeren in een scherm/tv met 4K en knappe HDR weergave als je een 1440p scherm gebruikt. Daar heb je met een gewone PS5 ook veel plezier van. Met name HDR.

Edit: De Pro is al strak uitverkocht bij Sony zie ik :')
Wat speculatief, maar er moet wel ongelooflijk weinig aanbod zijn geweest. Kan me niet voorstellen dat dit een populaire console is. Jammer dat de schaarste zo weer gecreëerd wordt.
De pro is uren te koop geweest. Behoudens iedereen die moest werken had je die toch kunnen kopen als je wou.
Daarbij is een gewone pro niet zo urgent voor de meeste. Je kan verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
schumi1986 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:36:
[...]

Naja er zijn hier bepaalde Tweakers die helemaal los gaan over het tegen zijn van scalpen maar vervolgens wel zelf ook meerdere ps5en hebben verkocht.

Dat is best hypocriet :+
Eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:42
Ik ben niet hypocriet. Als ik de LE had kunnen scoren had ik hem verkocht aan de hoogste bieder en mijzelf op een gratis PS5 Pro getrakteerd met een LE Edge controller.

Hate on me if you like :P

• Jumpman
Schitterend hoeveel buzz Sony heeft veroorzaakt en toch alles verkocht voor de hoofdprijs, de marketing afdeling zal een schouderklopje krijgen. Zeker gezien het besluit de PS5 Pro nog wat duurder te maken net voor de presentatie, gezien Microsoft de handdoek in de ring had gesmeten m.b.t. consoles.

[ Voor 36% gewijzigd door Jumpman op 26-09-2024 13:39 ]

• st1v xtr1m
  • Laatst online: 23-06 14:49
Engineer Stewie schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:36:
[...]

De pro is uren te koop geweest. Behoudens iedereen die moest werken had je die toch kunnen kopen als je wou.
Ik had een inlogprobleem met de Sony-servers en toen ik eindelijk kon inloggen, waren ze uitverkocht :(

• st1v xtr1m
Jumpman schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:38:
Schitterend hoeveel buzz Sony heeft veroorzaakt en toch alles verkocht voor de hoofdprijs. De marketing afdeling zal een schouderklopje krijgen.
Het is geen marketing. Ik wil gewoon gamen op 4k in 60 fps. Ik weet zeker dat er VEEL gamers zijn zoals deze. Eigenlijk wil iedereen die een high-end pc koopt en games speelt met 144hz+ ook dat hun PS5-ervaring MINSTENS in 60 is en er geweldig uitziet.

• Sonicfreak
  • Laatst online: 21:05
Ik wilde de PS5 Pro LE wel kopen, maar is helaas niet gelukt. Daarom maar een normale PS5 Pro besteld.
Mijn PS5 staat nu achter de tv en de PS5 Pro komt ook weer achter de tv.
Ik ben daarom niet heel erg teleurgesteld dat ik de PS5 Pro LE niet heb kunnen kopen. Was leuk geweest, maar hij staat dan toch achter de tv en kan 'm alleen zien van de zijkant, niet als ik aan het gamen ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-10 23:05
Het wordt scalpers ook wel erg gemakkelijk gemaakt om dingen te kunnen verkopen. Tweakers.net geeft ze bijvoorbeeld ook een platform.

PSN : Geraedus

Jumpman schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:38:
en toch alles verkocht voor de hoofdprijs
Dat is het juist niet. Die LE's waren gewoon te koop voor normale prijzen, wat bewonderenswaardig is gezien Sony al wist dat de gewone PS5 ook massaal gescalpt werd op release dag.

• giantgiantus
Geraedus schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:41:
Het wordt scalpers ook wel erg gemakkelijk gemaakt om dingen te kunnen verkopen. Tweakers.net geeft ze bijvoorbeeld ook een platform.
Gelukkig wel. Al geregeld wat kunnen kopen.

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-10 14:44
st1v xtr1m schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:38:
[...]

Ik had een inlogprobleem met de Sony-servers en toen ik eindelijk kon inloggen, waren ze uitverkocht :(
Je kan het op 10 oktober nog een keer proberen. Dan kan je het bij de normale winkels bestellen. Ik had het probleem dat ik teveel had besteld, ik kreeg maar geen email voor de bevestiging van mijn bestelling.

Dus ik had er 2 moeten annuleren, En nee het ware geen LE edities, voor de gene die weer een PM bericht willen sturen.

• Farabi
  • Niet online
wat voor route gaat sony nu volgen met de pro? komen er in het begin pro patches uit voor de huidige exclusives? heeft iemand hier meer over gelezen en gehoord?

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 26-09-2024 13:44 ]

• Jumpman
Twixie schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:42:
[...]

Dat is het juist niet. Die LE's waren gewoon te koop voor normale prijzen, wat bewonderenswaardig is gezien Sony al wist dat de gewone PS5 ook massaal gescalpt werd op release dag.
De gelekte prijzen en sheets waren een lager in prijs, dan die ze lieten zien op het einde van de presentatie. En een bekende leaker die eigenlijk altijd goed zat, zat er alleen met de prijs naast. Dus grote kans dat er ergens in de laatste dagen/weken is besloten de PS5 Pro iets duurder te maken.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 13:47

s0kkie

Cowabunga

Farabi schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:44:
wat voor route gaat sony nu volgen met de pro? komen er in het begin pro patches uit voor de huidige exclusives? heeft iemand hier meer over gelezen en gehoord?
Ja dit gebeurde toen ook met de PS4 Pro :) developers gaan de komende maanden updates uitbrengen met een Pro ondersteuning.
Welke games dat precies worden is nog niet bekend behalve de games dat uiteraard in de aankondiging al zaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h8bal
st1v xtr1m schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:38:
[...]

Meeste mensen zetten keurig een ingelogde sessie klaar voor de queue er is, je wil toch niet zitten kutten met inloggen, adressen en betaalmethodes tijdens een drop?

• Farabi
  • Niet online
s0kkie schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:46:
[...]

Ja dit gebeurde toen ook met de PS4 Pro :) developers gaan de komende maanden updates uitbrengen met een Pro ondersteuning.
Welke games dat precies worden is nog niet bekend behalve de games dat uiteraard in de aankondiging al zaten.
was dat altijd gratis op de ps4 pro? kan me het snel niet meer herinneren.

• DeadPhoenix86
Farabi schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:44:
Elke game kan een PS5 Pro patch krijgen. Het ligt meer aan de makers.
Er zijn natuurlijk een hoop games die geen patches krijgen. Maar zullen uiteindelijk wel beter draaien op de PS5 Pro, vanwege de betere specs.

• st1v xtr1m
h8bal schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:46:
[...]

Meeste mensen zetten keurig een ingelogde sessie klaar voor de queue er is, je wil toch niet zitten kutten met inloggen, adressen en betaalmethodes tijdens een drop?
Ik kon sinds 9:00 niet inloggen. Het wachtrijsysteem werkte prima, maar de inlogservers waren offline.

[ Voor 9% gewijzigd door st1v xtr1m op 26-09-2024 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Op de man. En het voorbeeld wat je noemt is geen scraping.
-Mog

[ Voor 89% gewijzigd door Mog op 26-09-2024 14:30 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rctworld
outlandos schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:38:
Ik ben niet hypocriet. Als ik de LE had kunnen scoren had ik hem verkocht aan de hoogste bieder en mijzelf op een gratis PS5 Pro getrakteerd met een LE Edge controller.

Hate on me if you like :P
Die neiging had ik ook toen ik op launch day een PS5 had die volgens mij toen direct voor 1300 euro verkocht werden. Toen niet gedaan omdat ik echt een PS "fanboy" ben, maar had voor mijzelf wel een aantal verschillende preorders om zeker te weten dat ik er 1 zou hebben op launch day. Die anderen duurden wel een paar weken tot maanden maar hebben wel de originele PS5 bekostigd.

De scalping discussie is waarschijnlijk een eindeloos wellus/nietus verhaal. Naar mijn idee is tegen scalping zijn ongeveer gelijk aan tegen het kapitalisme zijn. Ik zit zelf in een sales gerelateerde functie. Mag ik wel commissie verdienen met de verkoop van mijn eigen producten, maar niet met die van Sony? Iedereen maakt het te persoonlijk, het is gewoon vraag en aanbod.

Ik wil heel graag een Pro LE hebben, om er echt op te gamen. Maar voor dat soort bedragen moet je een hele goede ruggengraat hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Rctworld op 26-09-2024 13:51 ]

• h8bal
st1v xtr1m schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:47:
[...]

Ik kon sinds 9:00 niet inloggen
Uiteraard, toen begon de queue, dan kan je nog weinig doen mbt psdirect website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rctworld
Farabi schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:46:
[...]

was dat altijd gratis op de ps4 pro? kan me het snel niet meer herinneren.
Ja. Betaalde Remasters zijn alleen voor ports naar nieuwe generatie consoles.

• st1v xtr1m
h8bal schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:48:
[...]

Uiteraard, toen begon de queue, dan kan je nog weinig doen mbt psdirect website.
Ik probeerde in te loggen op general psn online en het was ook dood. Niet alleen PS Direct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-10 16:00
DeadPhoenix86 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:47:
[...]

Elke game kan een PS5 Pro patch krijgen. Het ligt meer aan de makers.
Er zijn natuurlijk een hoop games die geen patches krijgen. Maar zullen uiteindelijk wel beter draaien op de PS5 Pro, vanwege de betere specs.
Er zullen games zijn die zonder patch beter zullen draaien, maar ik denk niet veel. Enkel als ze een instabiele framerate hadden, dan zul je verbetering zien. Anders in z'n geheel niet.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• DeadPhoenix86
st1v xtr1m schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:47:
[...]

Ik kon sinds 9:00 niet inloggen. Het wachtrijsysteem werkte prima, maar de inlogservers waren offline.
Daarom had ik me eigen gisteren avond al ingelogd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geraedus
Greatsword schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:48:
[...]

Dus toen jij van je Galaxy buds af moest was het een prima platform maar als iemand zijn eigen PlayStation met mijn zuurverdiende geld wil verkopen is dat een issue 8)7

v&a aangeboden: Samsung Galaxy Buds2 Pro (Grafiet, Zwart)
Volgens mij ben ik geen Scalper, zelfs onder de verkoopprijs verkocht met garantie. Beetje wazige tegen argument.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Greatsword schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:48:
[...]

Dus toen jij van je Galaxy buds af moest was het een prima platform maar als iemand zijn eigen PlayStation met mijn zuurverdiende geld wil verkopen is dat een issue 8)7

v&a aangeboden: Samsung Galaxy Buds2 Pro (Grafiet, Zwart)
Voor €50 onder de nieuwprijs in juli 2023. Hoe is dat hetzelfde als scalpen?

• h8bal
DeadPhoenix86 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:50:
[...]

Daarom had ik me eigen gisteren avond al ingelogd.
Herkenbaar, ik had sinds eergisteren ook al enkele vensters klaar staan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Raem schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:50:
[...]

Voor €50 onder de nieuwprijs in juli 2023. Hoe is dat hetzelfde als scalpen?
Die sectie van het platform heet letterlijk vraag & aanbod. Dus als er vraag naar is dan is het prima toch.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geraedus
Greatsword schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:51:
[...]

Die sectie van het platform heet letterlijk vraag & aanbod. Dus als er vraag naar is dan is het prima toch.
Ik heb het toch echt over scalpers, maar goed.

• DeadPhoenix86
Rossi46 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:49:
[...]

Er zullen games zijn die zonder patch beter zullen draaien, maar ik denk niet veel. Enkel als ze een instabiele framerate hadden, dan zul je verbetering zien. Anders in z'n geheel niet.
Veel games gebruiken Dynamic Resolution, dus de Resolutie word aangepast wanneer de GPU onder stress staat.

• h8bal
Greatsword schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:51:
[...]

Zeker als het alleen een cosmetisch andere look is. Geen idee waarom mensen zich er zo druk in maken.
Geraedus schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:50:
[...]

Volgens mij ben ik geen Scalper, zelfs onder de verkoopprijs verkocht met garantie. Beetje wazige tegen argument.
Hij zegt niet dat jij scalpt. Hij zegt dat je V&A bekritiseert omdat het scalpers een platform biedt, maar je gebruikt zelf dat platform.
Of bedoelde je dan dat V&A dan automagisch moet kunnen oordelen of een zoekertje al dan scalping is?

• st1v xtr1m
YouTube: We Played the PS5 Pro - And It’s Pretty Impressive

Als je dit nog niet gezien hebt: een leuk inkijkje in de PS5Pro met een hands-on van IGN.

• Sefaex
Raem schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:35:
[...]

Ah, nu snap ik waarom @Sefaex niks tegen scalpers heeft.
Half tweakers verkocht tijdens de PS5 launch PS5 consoles. Ook tweakers die al jaren actief waren.

Mij gaat het er meer om hoe scalpers worden neergezet door sommige mensen.
Terwijl een bol.com ook gewoon boven de adviesprijs zit. Maar dat dan weer wel als heel normaal gezien wordt.

Maar goed. Iedereen moet lekker zelf weten wat hij doet met zijn console, gelimiteerde horloge, onderbroek or whatever! :+

• Jumpman
DeadPhoenix86 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:53:
[...]

Veel games gebruiken Dynamic Resolution, dus de Resolutie word aangepast wanneer de GPU onder stress staat.
Dit is precies wat het interessant maakt. Als je bijvoorbeeld RT aan zet focus je je ook daarop en wordt er met de resolutie gespeeld (zie DF GT 7).

Sony doet het bijna goed, nu een keer een PlayStation die dedicated 2160p, 60 fps, HDR/DV en Ray Tracing doet met alle toeters en bellen aan van de game. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
st1v xtr1m schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:55:
Als je dit nog niet gezien hebt: een leuk inkijkje in de PS5Pro met een hands-on van IGN.
Ik volg toch wel de top comments onder de video. Dit lijkt gewoon bijna een betaalde ad. Bovendien laten ze bijna niets zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nooit zo van teveel topics maar een “het grote ik irriteer mij aan scalpers” is misschien wel een idee. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-10 13:57
IGN is ook een verschrikkelijk bedrijf geworden, die doen alles voor geld.

• Jumpman
kwdtje schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:00:
Ook scalpers. ;)

Bijna alle reviewsites zijn inmiddels wel gekleurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• st1v xtr1m

• Rctworld
Nu vraag ik mij ineens af: eerder in het topic werd gesuggereerd dat de plates van de behuizing hetzelfde zijn tussen de Slim en Pro. Kan ik met het uitwisselen van panelen dan van een LE Slim toch een (minder) Limited Pro maken?

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-10 21:25
Zo te zien is er hier genoeg animo voor de Pro.Snap ik ook wel hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10 13:43
st1v xtr1m schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:55:

Ze willen dat ding aan je verkopen haha werken voor sony, zoals al die youtubers.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:56
Jammer dat bol de controller voor 100 verkoopt...
Wat is eigenlijk de waarde van de ps5 pro LE pakket? Ik zie hier al 1500 voorbij komen op tweakers

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
Aggressor schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:16:
Wat is eigenlijk de waarde van de ps5 pro LE pakket? Ik zie hier al 1500 voorbij komen op tweakers
Die ga je wel voor minimaal het dubbele bedrag kunnen verkopen denk ik zo. Bij vraag en aanbod bied iemand al EU2000,-

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 14:41
Rctworld schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:07:
Nu vraag ik mij ineens af: eerder in het topic werd gesuggereerd dat de plates van de behuizing hetzelfde zijn tussen de Slim en Pro. Kan ik met het uitwisselen van panelen dan van een LE Slim toch een (minder) Limited Pro maken?
Nee, want de pro is genummerd en heeft symbooltjes op de plates staan. Ze zijn nooit 100% identiek.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:44
Aggressor schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:16:
Die was iets van 1100 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Denk dat hij de resell waarde bedoeld :P

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-10 13:57
Engineer Stewie schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:21:
[...]

Nee, want de pro is genummerd en heeft symbooltjes op de plates staan. Ze zijn nooit 100% identiek.
Maar je kan wel van de slim disc, de disc gebruiken in de pro en het stuk van de behuizing van de pro dan in de slim zetten? Dat zou wel chill zijn :)

• Hulleman
Engineer Stewie schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:36:
[...]

Dat zal. Ik wilde de pro vandaag niet kopen, anders had ik wel klaar gezeten.

• Hulleman
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:00:
Ik ben nooit zo van teveel topics maar een “het grote ik irriteer mij aan scalpers” is misschien wel een idee. :P
Dat is echt bij elke hardware release (van Sony) :P

Even lekker klagen mag best vandaag voor diegenen die heul graag een Pro (LE) wilde kopen. Dat is straks weer voorbij.

Verwijderd

kwdtje schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:00:
Zodra ik IGN zie staan sla ik over. Als een industrie je zo omarmt weet je dat je extra moet opletten. Dat zie je terug aan trailers etc. waar ze vaak als eerst mee zijn.

Verwijderd

Hulleman schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:38:
[...]

Dat is echt bij elke hardware release (van Sony) :P

Even lekker klagen mag best vandaag voor diegenen die heul graag een Pro (LE) wilde kopen. Dat is straks weer voorbij.
Haha ja is ook zo. Even lekker klagen moet kunnen.

Ben benieuwd naar hoe de GoTers de Pro gaan ervaren in de praktijk. Altijd leuk een nieuwe console.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2024 14:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
[...]

Blij om een gedeelte van je geld zonder goede reden weg te gooien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-10 16:41
Timothy3000 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:46:
[...]

Blij om een gedeelte van je geld zonder goede reden weg te gooien?
Voor de een is het een/twee dagen werken, voor de ander 3 maanden spaargeld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
sbmuc schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:50:
[...]
Maar linksom of rechtsom gooi je in principe gewoon geld weg imo.

Maar goed, teveel offtopic. Misschien toch maar een groot scalpertopic openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:42
sbmuc schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:50:
[...]

Precies dit. Mensen moeten zich niet zo bemoeien met hoe andere hun geld uitgeven. Zijn meestal nog brokies ook die dat doen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Timothy3000
outlandos schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:53:
[...]
Precies dit. Mensen moeten zich niet zo bemoeien met hoe andere hun geld uitgeven. Zijn meestal nog brokies ook die dat doen.
Ik vind dit altijd een bijzondere redenering. Als iedereen stopt met het kopen van scalpers dan wordt er uiteindelijk minder opgekocht en is de kans groter dat je een item gewoon voor de vraagprijs kunt kopen. Of je nou een volle of halfvolle portemonnee hebt, uiteindelijk is dat voor iedereen behalve die vervelende opkopers een positief iets.

En brokies? Komop man. We zijn hier allemaal volwassen.

Maar goed, utopie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:55:
[...]

Ik vind dit altijd een bijzondere redenering. Als iedereen stopt met het kopen van scalpers dan wordt er uiteindelijk minder opgekocht en is de kans groter dat je een item gewoon voor de vraagprijs kunt kopen. Of je nou een volle of halfvolle portemonnee hebt, uiteindelijk is dat voor iedereen behalve die vervelende opkopers een positief iets.

En brokies? Komop man. We zijn hier allemaal volwassen.

Maar goed, utopie.
Het is al gebleken dat er in dit topic meerdere scalpers zitten, dus die discussie heeft helemaal geen zin.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:24
De reguliere pro is inmiddels ook niet beschikbaar zie ik. Ben benieuwd hoeveel daarvan beschikbaar waren...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Sefaex
Thalaron schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:58:
De reguliere pro is inmiddels ook niet beschikbaar zie ik. Ben benieuwd hoeveel daarvan beschikbaar waren...
Die was ruim 3 uur online.
Dus zo gewild is hij misschien niet.

Al moet ik zeggen.... dat de PS5 destijds ook een uurtje of 2-3 online heeft gestaan bij bol.com (ook 2-3 maanden voordat hij uitkwam geloof ik). Dus eigenlijk wil dit niet zoveel zeggen.

Pas toen hij bij de launch slecht verkrijgbaar was. Werd het echt een hebbedingetje!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:39
Joh het is toch heel simpel. Als je wat koopt mag je er mee doen wat je wil en als jij 2000,- over hebt voor die set ja ieder zijn ding.

Ik heb hem gekocht en ben er blij mee maar als iemand mij 2000,- wil betalen vind ik het wel verleidelijk om op die manier een gratis normale Pro te scoren. Heb het geld ook niet op mijn rug groeien. Heb nou eenmaal de rest van de Limited Editions ook niet en ben niet van plan de oude er ook bij te gaan kopen om te gaan collecten dus wat dat betreft heeft het voor mij geen meerwaarde.

Tot nu toe vind ik het leuk dat ik hem kunnen bestellen want vind hem mooi en voordeliger dan de normale Pro. Ook de verpakking heel vet. Maar sluit niet uit dat als tegen de tijd ik die doos hier heb staan en mensen belachelijke bedragen bereid zijn te betalen hem niet te verkopen.

Het is alleen wel zo, hij moet er eerst maar eens zijn. Zolang ik hem niet heb valt er niks te verkopen.

Maar zoals ik zei vooralsnog ben ik er erg blij mee en ben ik gewoon lekker van plan er lekker op te gaan spelen tot de PS6. Moet ik alleen wel mijn huidge SLIM en beetje degelijk verkopen anders wordt het wel een hele dure grap. Vond 799 namelijk al beetje idiooot maar kon het dan ook weer niet weerstaan deze set die niet gek geprijst is in vergelijlking te laten staan.

Maar he 2000,- voor die set en 500,- voor mijn duige set maakt ook wel een aardige pc..... man man keuzes keuzes ;)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 09:28

star-saber

Ryzen

Ik heb een Pro besteld + discdrive . Had de LE in winkelwagen maar zoveel geld niet waard.
Enige meerwaarde is kleur en stickers.

[ Voor 0% gewijzigd door star-saber op 26-09-2024 15:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
JWFpeters schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:03:
Joh het is toch heel simpel. Als je wat koopt mag je er mee doen wat je wil en als jij 2000,- over hebt voor die set ja ieder zijn ding.
Ik vind het idee "koop zo'n ding als je hem wilt hebben of gun het anders een ander" wat logischer en simpeler. Geld aftroggelen van een ander is imo toch altijd wat sneu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ja eens, ik zit ook wel redelijk in de sneakers en daar is het eigenlijk ook zo. De ene keer wordt je meermaals ingeloot de andere keer moet je wat meer uitgeven omdat je ernaast gegrepen hebt. No big deal, daarop zeuren brengt je helemaal nergens.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Timothy3000 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:55:
[...]
Als iedereen stopt met het kopen van scalpers dan wordt er uiteindelijk minder opgekocht en is de kans groter dat je een item gewoon voor de vraagprijs kunt kopen. Of je nou een volle of halfvolle portemonnee hebt, uiteindelijk is dat voor iedereen behalve die vervelende opkopers een positief iets.
Maar omgekeerd: als jij absoluut iets wil hebben, en bereid bent ervoor te betalen, waarom dan niet ? Tuurlijk houdt het scalping in stand, maar ik kan ook wel begrijpen dat mensen (dik tegen hun zin) €2000 of meer willen geven als dit iets is dat ze absoluut willen hebben. Het alternatief is immers dat ze hun droom helemaal niet hebben.
Uiteindelijk is dit gewoon hoe vraag & aanbod werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
JWFpeters schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:03:

Ik heb hem gekocht en ben er blij mee maar als iemand mij 2000,- wil betalen vind ik het wel verleidelijk om op die manier een gratis normale Pro te scoren. Heb het geld ook niet op mijn rug groeien. Heb nou eenmaal de rest van de Limited Editions ook niet en ben niet van plan de oude er ook bij te gaan kopen om te gaan collecten dus wat dat betreft heeft het voor mij geen meerwaarde.

Tot nu toe vind ik het leuk dat ik hem kunnen bestellen want vind hem mooi en voordeliger dan de normale Pro. Ook de verpakking heel vet. Maar sluit niet uit dat als tegen de tijd ik die doos hier heb staan en mensen belachelijke bedragen bereid zijn te betalen hem niet te verkopen.

Het is alleen wel zo, hij moet er eerst maar eens zijn. Zolang ik hem niet heb valt er niks te verkopen.

Maar zoals ik zei vooralsnog ben ik er erg blij mee en ben ik gewoon lekker van plan er lekker op te gaan spelen tot de PS6. Moet ik alleen wel mijn huidge SLIM en beetje degelijk verkopen anders wordt het wel een hele dure grap. Vond 799 namelijk al beetje idiooot maar kon het dan ook weer niet weerstaan deze set die niet gek geprijst is in vergelijlking te laten staan.

Maar he 2000,- voor die set en 500,- voor mijn duige set maakt ook wel een aardige pc..... man man keuzes keuzes ;)
Pas op met wat je zegt. Anders komt de scalper politie langs. Om jou wel even duidelijk te maken wat je wel en niet met je leven moet doen. ;)

• Disker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 22:47
Eindelijk de mail binnen, was volgens de mail 10.02 verstuurd :P

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:44
star-saber schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:05:
Ik heb een Pro besteld + discdrive . Had de LE in winkelwagen maar zoveel geld niet waard.
Enige meerwaarde is kleur en stickers.
Ja ik zag de prijs van de LE ook, maar dacht nee dat ga ik niet doen.
Het zijn maar stickers uiteindelijk, als je het dan doet laat hem dan in doos en bewaar hem zoveel jaar.

Ik heb ook de normale pro besteld, wel een LE gewone controller via intertoys erbij gedaan.
Controller is dan nog leuk verder, maar de console vind ik voor 1100 te veel(En ik heb niks met die pro controller ook die daar bjj zat dacht ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Sefaex schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:08:
[...]
Pas op met wat je zegt. Anders komt de scalper politie langs. Om jou wel even duidelijk te maken wat je wel en niet met je leven moet doen. ;)
Ik snap deze ook niet zo goed eigenlijk. Vind je het echt raar dat er wat discussie rondom (voor veel mensen) enigszins verwerpelijke onderwerpen als scalpen ontstaat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik had overigens al een 30th anniversary phat PS5 in 2022, in een gelimiteerde oplage van 1 stuks :P
Misschien die maar eens op marktplaats zetten nu en kijken wat er gebeurd :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4s3UJQ57EWQW45ua6J5xnoeNcI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lYLxAJzl9JuwThR97DU33K3H.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 55 ... 120 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties