Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Alstu: https://www.minecraft.net/nl-nl/catalog?showresults=trueJumpman schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:02:
[...]
Klopt, maar zonder game kan ik nu volgens mij niet zien wat die meubel mod kost in die store op de PlayStation, dat vind ik wel interessant om de keuze te maken tussen de normale en de Deluxe, want bij de deluxe zitten meteen wat tokens.
Moet je alleen even opzoeken welke mod je dochter precies bedoelt en hoeveel tokens die kost.
[ Voor 10% gewijzigd door Caayn op 17-09-2024 12:33 ]
Wat zou een Venom game nog toevoegen wat Spider-Man 2 nog niet heeft gedaan? Vreemde keuze. Vond het ook niet het meest boeiende stuk van de game en heb het personage ook nooit boeiend gevonden.Sefaex schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:17:
So a state of play will probably happened around sep 24 (according to Jeff Grubb). Sony can show off so much:
- Astro Bot dlc
- Ghost of Tsushima 2
- Venom standalone game
- Naughty Dog new IP game
- Wolverine gameplay
- Spider-Man 2 DLC
- Death Stranding 2
- Whatever Cory Barlog is cooking
- Bend Studio new IP
- Housemarque game
- What is Media Molecule doing? 😂
- Bluepoint Games confirmed they are working on something new
Klinkt goed.
Vraag me af of er verder dit jaar dan nog wat van uit gaat komen of dat het allemaal 2025+ wordt
Het zou een kleinere game zijn a la Miles Morales, van 10-15 uur. Vraag is of deze game nog wel in ontwikkeling is na de ontslagronde bij Insomniac eerder.Martinspire schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:35:
[...]
Wat zou een Venom game nog toevoegen wat Spider-Man 2 nog niet heeft gedaan? Vreemde keuze. Vond het ook niet het meest boeiende stuk van de game en heb het personage ook nooit boeiend gevonden.
Vraag me af of er verder dit jaar dan nog wat van uit gaat komen of dat het allemaal 2025+ wordt
Totoki had al bevestigd dat nieuwe entries in hun 'existing big franchises' niet voor FY2025 komen, dus april volgend jaar op zijn vroegst.
Astro Bot DLC is bevestigd voor einde van dit jaar. Death Stranding 2 komt in 2025 en op de gelekte roadmap van Insomniac stond de Venom game ook voor 2025 en Wolverine voor 2026. De rest van dat lijstje is nog niet eens aangekondigd, dus zal wel allemaal 2025/2026 worden.Martinspire schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:35:
[...]
Wat zou een Venom game nog toevoegen wat Spider-Man 2 nog niet heeft gedaan? Vreemde keuze. Vond het ook niet het meest boeiende stuk van de game en heb het personage ook nooit boeiend gevonden.
Misschien een surprise drop van Spiderman 2 DLC in november / december ofzo.
Verwijderd
De rest van dit jaar ziet er matig uit op gebied van PlayStation exclusives van wat ik zo zie. Gelukkig meer platformen in huis.
Wolverine kijk ik zeker naar uit.
Naughty Dog die uit hun lange winterslaap komt zou ook mooi zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2024 12:53 ]
Astro Bot DLC
Resident Evil 9
Naughty Dog game
Wolverine
Voor de rest laat ik mij verrassen.
Geruchten geven nog steeds aan dat RE9 in jan/feb 2025 uitkomt. Dan zou een trailer rond deze periode wel moeten uitkomen toch. Dus zou zomaar kunnen dat we iets van Resident Evil te zien krijgen.
Wolverine zou ook in 2025 moeten uitkomen. Naughty Dogs game zou zomaar een 2026 titel kunnen worden. Verwacht daar niet te veel van. Wellicht een hele korte teaser trailer.
Spidey 2 vond ik zelf best tegenvallen. Deel 1 en Miles Morales erg van genoten. Maar kreeg bij 2 al snel een been there done that gevoel. Wingsuit was voor even leuk. Maar dat was het wel zo'n beetje. Zou ook niet wat weten wat een Venom game nou zo interessant zou moeten maken.
Astro DLC verwacht ik niet HEEEEL veel van. Wellicht een aantal kleine nieuwe challenges aan het eind van het jaar.
Maar alle kleine beetje content is welkom. Erg genoten van de game
[ Voor 28% gewijzigd door Sefaex op 17-09-2024 12:53 ]
Sefaex schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:50:
Wolverine zou ook in 2025 moeten uitkomen.
/f/image/MukGiHSTe8jlz1Xck2FYyFE9.webp?f=fotoalbum_large)
2026.
Met nog meer Mary Jane missions zeker.
Geef mij maar eerst een nieuwe Ratchet
Och ik vind het wel een leuke afwisseling, en zoveel missies waren het nou ook weer niet.Sefaex schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:40:
Bah Spider-Man 3
Met nog meer Mary Jane missions zeker.
Geef mij maar eerst een nieuwe Ratchet
De volgende Ratchet in 2029.... 9 jaar na rift a part.....
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd
Even wat slingeren en kijken of ik de wat irritatie puntjes van MM en deel 2 kan wegpoetsen. New game plus aanslingeren opstarten en zien hoe kort of lang de game me weer in zijn greep krijgt.
Zalige game, het is omdat mijn back catalogue te groot is, anders zou ik hem nog eens uitgespeeld hebben op een andere manier.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:31:
Even wat over software tussen alle Pro gesprekken door. Ik heb Detroit: Become Human voor het eerst (uit)gespeeld. Die game maakt indruk hoor. Zo een game die na voltooiing nog door je hoofd heen gaat.
Het is eigenlijk een film die je door (beperkte)besturing en keuzes nog meer in het verhaal zuigt.
Voor die 1 of 2 personen hier die ‘m nog niet gespeeld hebben en het soort game wel ziet zitten: hele dikke aanrader!
Mooie cijfers voor The Plucky Squire tot nu toe. Vanavond maar aan beginnen!
Ik moet nog tot februari wachten tot de fysieke release er is, gelukkig heb ik nog backlog voor de komende 5 jaarRaem schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:09:
https://opencritic.com/game/17304/the-plucky-squire
Mooie cijfers voor The Plucky Squire tot nu toe. Vanavond maar aan beginnen!
Wel irritant (voor de trophyhunters) dat je alle collectables in 1 playthrough moet verzamelen.
Speel mijn 1e playthrough nooit met een guide. Dan maar 2 playthroughs. Gelukkig is het geen al te lange game
Prima scores verder. Maar had ik ook wel verwacht. De previews waren ook erg positief.
EDIT: Half uurtje gespeeld. Erg vermakelijk toch nu toe. Wel wat aan de makkelijke kant (op de hoogste moeilijkheidsgraad). Maar voor de rest speelt het erg lekker weg.
[ Voor 18% gewijzigd door Sefaex op 17-09-2024 20:07 ]
De 4 daagse werkweek is er bij insomniac al door zo te zien.
Wolverine pas in 2026, nou laat die PS5 Pro nog maar even zitten dan. Ik koop de Pro wel tegelijk met GTA6 of een andere game die de moeite is.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
Verwijderd
Dit lijkt mij ook het beste moment om in te stappen.ZesBarkiePK schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:35:
[...]
Wolverine pas in 2026, nou laat die PS5 Pro nog maar even zitten dan. Ik koop de Pro wel tegelijk met GTA6 of een andere game die de moeite is.
Het probleem is een beetje dat het tegenwoordig met al die scalpers de vraag is of er een exemplaar beschikbaar is op het moment naar keuzeZesBarkiePK schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:35:
[...]
Verwijderd
Zal dat met de Pro ook zo zijn? De meeste mensen vinden de prijs nu al veel te hoog… en scalpers gooien er vaak nog een paar honderd euro bovenop. Dan wil niemand hem meer, denk ik.Steven030 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:37:
[...]
Het probleem is een beetje dat het tegenwoordig met al die scalpers de vraag is of er een exemplaar beschikbaar is op het moment naar keuze
Afgaande op dat de disc drives een dag na de aankondiging al overal uitverkocht waren acht ik de kans wel reëel.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:43:
[...]
Zal dat met de Pro ook zo zijn? De meeste mensen vinden de prijs nu al veel te hoog… en scalpers gooien er vaak nog een paar honderd euro bovenop. Dan wil niemand hem meer, denk ik.
Ik stapte zelf bij de (weliswaar goedkopere) PS4 pro later in, maar was deze zelfs zonder scalpers ook niet moeilijk te krijgen in het begin? Niet dat GTA6 in het begin uitkomt..
Wat ik wel wil geloven is dat er tegen de tijd dat GTA 6 komt er plots een grote vraag ontstaat
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Het zou mij weinig verbazen dat GTA6 een cross platform launch game gaat worden met de PS6 😅ArthurMorgan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:46:
Scalpers gaan die dingen toch niet maanden/ een jaar achter de hand houden?
Wat ik wel wil geloven is dat er tegen de tijd dat GTA 6 komt er plots een grote vraag ontstaat(Ik ook als er framerateverschillen zullen zijn
)
Ik hoop dat er zeer weinig animo is voor de PS5 Pro, dan kan ik hem makkelijker krijgen. PS5 OG kan daarna in de verkoop!
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik denk ook dat de PS5 pro direct uitverkocht zal zijn. Sony verwacht ook helemaal niet er veel van te verkopen dus zullen ze er ook niet veel van produceren. De Ps4 pro was tot het einde van die generatie moeilijk te verkrijgen. Vaak genoeg was er geen voorraad in de winkel en dat zal met de PS5 Pro ook zo zijn verwacht ik.Steven030 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:46:
[...]
Afgaande op dat de disc drives een dag na de aankondiging al overal uitverkocht waren acht ik de kans wel reëel.
Ik stapte zelf bij de (weliswaar goedkopere) PS4 pro later in, maar was deze zelfs zonder scalpers ook niet moeilijk te krijgen in het begin? Niet dat GTA6 in het begin uitkomt..
De prijs van de ps5 pro is wss zo hoog door de scalpers, Sony vind het maar irritant dat de scalpers ze opkopen en voor een paar honderd euro meer doorverkopen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:43:
[...]
Zal dat met de Pro ook zo zijn? De meeste mensen vinden de prijs nu al veel te hoog… en scalpers gooien er vaak nog een paar honderd euro bovenop. Dan wil niemand hem meer, denk ik.
Maar met deze prijs van de ps5pro gaan scalpers er denk ik niet veel aan verdienen en een groot risico lopen ze niet kwijt te raken.
Niet veel mensen in mijn omgeving in ieder geval die een pro 800 euro waard vinden. Laat staan als er nog is 100 euro bovenop komt door scalpers..
Playstation 5
Voor een product dat zogenaamd uitverkocht is door de scalpers worden er toch maar weinig aangeboden door scalpers. Zowel mp als ebay hebben maar weinig advertenties staan.Steven030 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:46:
[...]
Afgaande op dat de disc drives een dag na de aankondiging al overal uitverkocht waren acht ik de kans wel reëel.
Verwijderd
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Sony daar iets om geeft en dus ook niet dat dat de reden is van de hoge prijs.Stylze schreef op woensdag 18 september 2024 @ 07:25:
[...]
De prijs van de ps5 pro is wss zo hoog door de scalpers, Sony vind het maar irritant dat de scalpers ze opkopen en voor een paar honderd euro meer doorverkopen.
Maar met deze prijs van de ps5pro gaan scalpers er denk ik niet veel aan verdienen en een groot risico lopen ze niet kwijt te raken.
Niet veel mensen in mijn omgeving in ieder geval die een pro 800 euro waard vinden. Laat staan als er nog is 100 euro bovenop komt door scalpers..
De prijs is met name zo hoog omdat Sony geen verlies wil draaien op de pro. De PS5 zal bij release minstens zoveel hebben moeten kosten, maar consoles worden vaak met verlies verkocht om klanten in het ecosysteem te krijgen en te verdienen aan software en abonnementen.Stylze schreef op woensdag 18 september 2024 @ 07:25:
[...]
De prijs van de ps5 pro is wss zo hoog door de scalpers, Sony vind het maar irritant dat de scalpers ze opkopen en voor een paar honderd euro meer doorverkopen.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Mensen vonden de normale ps5 al €800 waard , dus waarom niet de pro!Stylze schreef op woensdag 18 september 2024 @ 07:25:
[...]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Sony wil het product in de handen van gamers krijgen zodat ze meer abbo’s en games kunnen verkopen. Mensen die teveel betalen aan scalpers kunnen simpelweg dat geld niet aan Sony geven. Het is alleen een lastig probleem om tegen te gaan, reden dat bv de console initieel via ps direct wordt verkocht is bijvoorbeeld om scalpers het iets moeilijker te maken omdat ze dan 1 console per account kunnen garanderen.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2024 @ 07:46:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Sony daar iets om geeft en dus ook niet dat dat de reden is van de hoge prijs.
Verwijderd
De PS5 Pro is ook een niche product. Zag je ook bij de PS4 Pro, de verhouding was ongeveer 20% Pro / 80% Base PS4.Stylze schreef op woensdag 18 september 2024 @ 07:25:
[...]
Komt daarbij dat dit topic niet een hele goede referentie is voor wie de Pro gaat kopen. Sinds de Pro officieel bekend is gemaakt zie je in eens veel mensen hier lopen bashen die normaal gesproken nooit wat posten in dit topic.
Ik ga 'm zelf ook niet kopen omdat de PS5 prima voor mij voldoet. Maar ik vind 799 voor de Pro een prima prijs imo. Je krijgt een mooi stukje hardware onder de TV.
Of de scalpers ze nou niet kwijtraken en daarmee met enorme voorraden blijven zitten, of er niet aan beginnen door hoog risico. Beide goed nieuws als je het mij vraagt, vallen wat mij betreft in de categorie “meest kansloze figuren in onze maatschappij”. Maar goed, dat is niet specifiek een Playstation discussieStylze schreef op woensdag 18 september 2024 @ 07:25:
[...]
Nu ik er een weekje over na heb gedacht blijf ik vooralsnog bij m’n standpunt; ik ga einde jaar een mooie game PC bouwen waarmee ik Crossplay met m’n zoons kan gamen op de PS4 en PS5. Wacht nog wel heel even de eerste bevindingen af met GT7 PSVR2, maar het is gekkenwerk om voor 1 game deze upgrade te doen.
Tegen de tijd dat de PS6 uit komt kan m’n PC nog wel (deels) mee denk ik, komt de PS6 er en schuift de PS5 weer door naar de volgende
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Er zijn heel veel mensen buiten de fora die volgens mij 800€ niet zo’n probleem vinden. De base ps5 ging ook voor veel hogere prijzen de toonbank over.G_Dragon schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:13:
Ik ben eerlijk gezegd sowieso heel nieuwsgierig hoeveel Sony zal gaan verkopen van de PS5 Pro met die hoge prijzen, heb er persoonlijk weinig vertrouwen in. Maar ik wacht rustig op de feiten, die vanzelf komen wanneer de verkoop los is
Ja, ik lees verschillende meningen hier en daar. Daarom ben ik ook benieuwd of de verkopen zo gaan lopen zoals Sony verwachtgiantgiantus schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:20:
[...]
Er zijn heel veel mensen buiten de fora die volgens mij 800€ niet zo’n probleem vinden. De base ps5 ging ook voor veel hogere prijzen de toonbank over.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Verwijderd
Ik denk dat iemand die bereid is honderden euro’s extra voor een product te betalen, ook wel in staat is om een game te kopen of abonnementje af te sluiten. Juist die groep zelfs.cold_as_ijs schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:44:
[...]
Sony wil het product in de handen van gamers krijgen zodat ze meer abbo’s en games kunnen verkopen. Mensen die teveel betalen aan scalpers kunnen simpelweg dat geld niet aan Sony geven. Het is alleen een lastig probleem om tegen te gaan, reden dat bv de console initieel via ps direct wordt verkocht is bijvoorbeeld om scalpers het iets moeilijker te maken omdat ze dan 1 console per account kunnen garanderen.
Gisteren een video van Jay2Cents gezien waarbij ze een PC proberen samen te stellen die vergelijkbaar is voor de prijs. De conclusie was dat de PS5 Pro evenaren zeer lastig is als niet onmogelijk. Hij moest met SSD al downgraden naar 1TB. Tsja..Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:49:
[...]
Maar ik vind 799 voor de Pro een prima prijs imo. Je krijgt een mooi stukje hardware onder de TV.
Hardware is sinds de release van de huidige generatie consoles nu eenmaal fiks duurder geworden. Het zal niet voor niets zijn dat de prijzen gelijk zijn gebleven en zelfs gestegen zijn! Je zou verwachten dat de console ten tijde van de Slim versie ook wat goedkoper zou zijn geworden.
Ik wil hem wel gaan halen, maar niet via Sony rechtstreeks omdat ik een tegoedbon heb liggen.
Ik vermoed wel dat scalpers om de hoek liggen, maar ik hoop en verwacht minder problemen. PS5 games kúnnen spelen en extra betalen zoals in het begin is hier immers niet aan de orde. Het is de games wat beter kunnen spelen. Iets waar vermoedelijk veel mensen ook al weinig aan hebben: TV moet het ook kunnen weergeven!!
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
het zijn niet alleen mensen die geld teveel hebben die de pro gaan aanschaffen. Sony heeft er niks bij te winnen als de pro's allemaal gescalped worden want dat geeft vooral veel negatieve "reclame"Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:32:
[...]
Ik denk dat iemand die bereid is honderden euro’s extra voor een product te betalen, ook wel in staat is om een game te kopen of abonnementje af te sluiten. Juist die groep zelfs.
Bij een compleet nieuwe console is de hype nou eenmaal wat groter. Iedereen moest en zou Bugsnax natuurlijk op day one spelengiantgiantus schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:20:
[...]
Er zijn heel veel mensen buiten de fora die volgens mij 800€ niet zo’n probleem vinden. De base ps5 ging ook voor veel hogere prijzen de toonbank over.
Naja...
Vond het ook maar gek dat consumenten €200 extra betaalden voor een PS5 op marktplaats. Maar gezien de hype kon ik het enigsinds nog wel begrijpen.
Bij de PS5 Pro is er nauwelijk hype te bekennen. Lijkt net of iedereen alleen maar loopt te klagen vanwege de hoge prijs.
Maar goed, we gaan het zien.
Verwijderd
Ik blijf PC hardware vergelijken met PS5 Pro hardware nog steeds het zelfde vinden als het vergelijken van appels en peren. Een Volkswagen Golf vergelijk je ook niet met een Ferrari, die vergelijk je met een Ford Focus.Thalaron schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:25:
[...]
Gisteren een video van Jay2Cents gezien waarbij ze een PC proberen samen te stellen die vergelijkbaar is voor de prijs. De conclusie was dat de PS5 Pro evenaren zeer lastig is als niet onmogelijk. Hij moest met SSD al downgraden naar 1TB. Tsja..
Hardware is sinds de release van de huidige generatie consoles nu eenmaal fiks duurder geworden. Het zal niet voor niets zijn dat de prijzen gelijk zijn gebleven en zelfs gestegen zijn! Je zou verwachten dat de console ten tijde van de Slim versie ook wat goedkoper zou zijn geworden.
Ik wil hem wel gaan halen, maar niet via Sony rechtstreeks omdat ik een tegoedbon heb liggen.
Ik vermoed wel dat scalpers om de hoek liggen, maar ik hoop en verwacht minder problemen. PS5 games kúnnen spelen en extra betalen zoals in het begin is hier immers niet aan de orde. Het is de games wat beter kunnen spelen. Iets waar vermoedelijk veel mensen ook al weinig aan hebben: TV moet het ook kunnen weergeven!!
Vind de meeste vergelijkingen wat ik hier heb gezien zelfs Tweakers onwaardig. De meeste hier (vooral de bashers) weten totaal niet wat er onder de motorkap zit van de PS5 (Pro) en hoe dat onderling allemaal werkt. Alleen al de decicated SSD controller met eigen SOC zorgt er voor dat je de PS5 CPU niet 1:1 mag vergelijken met een PC CPU. Heb het idee dat 90% hier niet weet wat deze controller/SOC doet en wat de specs daarvan zijn. Om maar wat te noemen: eigen dedicated 512MB ram, hardware matige decompression, directe communicatie met de GPU om maar wat zaken te noemen. Allemaal zaken die de CPU enorm ontlasten, dit moet een PC CPU er allemaal bij doen (plus nog OS overhead). Daarom heeft de PS5 Pro waarschijnlijk ook geen baat bij een CPU spec bump.
200? Dat waren nog de lagere bedragen. Ik heb gevallen gezien waar mensen rustig 400 - 500 Euro extra betaalden om de PS5 maar in huis te hebben. Bizar, maar zo hou je scalping wel in stand natuurlijk.Sefaex schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:45:
[...]
Naja...
Vond het ook maar gek dat consumenten €200 extra betaalden voor een PS5 op marktplaats. Maar gezien de hype kon ik het enigsinds nog wel begrijpen.
Bij de PS5 Pro is er nauwelijk hype te bekennen. Lijkt net of iedereen alleen maar loopt te klagen vanwege de hoge prijs.
Maar goed, we gaan het zien.
Nu lijkt het nog rustig, maar vermoed dat de hype dichter bij de release stiekem toch wel toe gaat nemen.
ESRB rating bevestigt de Horizon Zero Dawn remastered geruchten. Vrij onnodige remaster wat mij betreft.

Lego City Undercover vond ik zelf ook heel leuk om te doen. Daarvan heb ik 's avonds de missies, met veel plezier, gedaan om de verschillende kostuums vrij te spelen. Het verhaal vond ik vrij goed, met vele knipogen naar politiefilms (pa Starsky and Hutch), Kung-Fu films en ook naar James Bond.d0s schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:38:
[...]
Paw patrol de platformer zeker! Maar ook de beide 3d versies zijn goed te doen, wel iets lastiger. En my little pony deed t ook goed bij mijn dochtertje van 4. Die is ook wel iets moeilijker.
Ik ga eens kijken of ze Lego City iets vindt
Overdag dan met mijn zoon free roaming gedaan.
Ik vind dit de beste Lego Game die ik tot nu toe gespeeld heb.
PSN: Zwartkijker
Capcom heeft de lat hoog gelegd qua remakes. HZD is idd vrij onnodig ook al gaat het om slechts een remaster.Raem schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:11:
https://www.esrb.org/rati...zon-zero-dawn-remastered/
ESRB rating bevestigt de Horizon Zero Dawn remastered geruchten. Vrij onnodige remaster wat mij betreft.
Zou zelf graag een inFamous 1 en 2 remake willen zien. Een franchise met vrij veel potentie. Waar nu (voor zover we weten) niet meer aan wordt gewerkt.
En dat icm een inFamous 3 aankondiging tijdens de states of play volgende week. Dan zou je wel heel wat mensen blij maken.
Maar ja...
Zie eerder Ghost of Tsushima 2 verschijnen dan inFamous 3. Maar dromen mag toch
Uit de stal van Sucker Punch zie ik dan nog liever een nieuwe Sly Cooper.Sefaex schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:35:
[...]
Capcom heeft de lat hoog gelegd qua remakes. HZD is idd vrij onnodig ook al gaat het om slechts een remaster.
Zou zelf graag een inFamous 1 en 2 remake willen zien. Een franchise met vrij veel potentie. Waar nu (voor zover we weten) niet meer aan wordt gewerkt.
En dat icm een inFamous 3 aankondiging tijdens de states of play volgende week. Dan zou je wel heel wat mensen blij maken.
Maar ja...
Zie eerder Ghost of Tsushima 2 verschijnen dan inFamous 3. Maar dromen mag toch
Ja deze snap ik ook niet helemaal, HZD had al een 60fps patch gekregen voor de PS5. Wellicht wat nieuwe content of zaken als raytracing erbij voor een tientje zou ik nog wel de moeite waard vinden (net als TLOU2 remastered) maar anders zie ik de toegevoegde waarde ook niet.Raem schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:11:
Dan vind ik deze remaster interessanter, Freedom Wars was een Sony IP voor de Vita en ze hebben de licentie nu blijkbaar beschikbaar gesteld aan Bandai Namco:
Nooit gespeeld want nooit een Vita gehad dus ben wel nieuwsgierig.
[ Voor 22% gewijzigd door kazuka op 18-09-2024 12:03 ]
Waren vergelijkbaar qua opzet; Personages met superkrachten.
Blij dat ik destijds voor inFamous heb gekozen. Nog steeds één van mijn all time favoriete games. Deel 2 was ook heel vet.
Second Son had dé graphics. Maar was als game toch aanzienlijk minder dan deel 1 en 2. Geen idee of de games slecht hebben verkocht ofzo. Maar denk nog steeds dat er genoeg potentie is voor inFamous als franchise.
Hoop daarom dat er ooit nog een nieuwe game gaat komen. En anders ben ik ook wel blij met een volwaardige remake van deel 1 en 2.
Laat BluePoint dat maar fixen
Sly Cooper mogen ze wat mj betreft idd ook een nieuwe game van uitbrengen.
Verwijderd
€25 dik waard imo.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2024 12:29 ]
Verwijderd
Moeten kiezen? Je kunt Prototype 1 dan nu toch ook nog steeds spelen als je dat wil?Sefaex schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:05:
Kan me nog goed herinneren dat ik destijds moest kiezen tussen Prototype 1 en inFamous 1... games kwamen geloof ik een paar weken na elkaar uit.
Waren vergelijkbaar qua opzet; Personages met superkrachten.
Blij dat ik destijds voor inFamous heb gekozen. Nog steeds één van mijn all time favoriete games. Deel 2 was ook heel vet.
Second Son had dé graphics. Maar was als game toch aanzienlijk minder dan deel 1 en 2. Geen idee of de games slecht hebben verkocht ofzo. Maar denk nog steeds dat er genoeg potentie is voor inFamous als franchise.
Hoop daarom dat er ooit nog een nieuwe game gaat komen. En anders ben ik ook wel blij met een volwaardige remake van deel 1 en 2.
Laat BluePoint dat maar fixen![]()
Sly Cooper mogen ze wat mj betreft idd ook een nieuwe game van uitbrengen.
Speel zelf ook games die 20 of 30 jaar geleden zijn uitgekomen. Gewoon doen als je er zin aan hebt en niet als verplichting laten voelen.
Tja, 16 jaar terug had ik nog niet de centen om 2 games kort achter elkaar te kopen.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:24:
[...]
Moeten kiezen? Je kunt Prototype 1 dan nu toch ook nog steeds spelen als je dat wil?
Speel zelf ook games die 20 of 30 jaar geleden zijn uitgekomen. Gewoon doen als je er zin aan hebt en niet als verplichting laten voelen.
Vond Prototype achteraf toch wat tegenvallen. En dat baseer ik puur op gameplay videos (en wat recensies) die ik heb gezien.
Maar ja, zullen vast en zeker Prototype fans zijn die het wel een hele vette game vinden.
Thalaron schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:25:
[...]
Gisteren een video van Jay2Cents gezien waarbij ze een PC proberen samen te stellen die vergelijkbaar is voor de prijs. De conclusie was dat de PS5 Pro evenaren zeer lastig is als niet onmogelijk. Hij moest met SSD al downgraden naar 1TB. Tsja..
Die gaat natuurlijk iets aan boord hebben dat de huidige versie[PS5] niet heeft/kan.Ray tracing of misschien zelfs 120fps.Raem schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:11:
Digital foundry doet ps5 vs ps5 pro in final fantasy. Denk een slecht voorbeeld aangezien de performance mode echt belachelijk onscherp was op de ps5( althans van wat ik ervan zag).
Maar leuk nu met 500% inzoomen idd scherper. 800 euro waard ? Nope...
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
PS5 Pro is gewoon fidelity mode + 60fps. Meer moet je er niet van verwachten. Daarnaast zijn niet alle games PS5 Pro compatibel. Op launch slechts 15-20 games ofzo geloof ik.v8power67 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:38:
[YouTube: Final Fantasy 7 Rebirth: PS5 Pro vs PS5 - A Vast Improvement At 60FPS]
Digital foundry doet ps5 vs ps5 pro in final fantasy. Denk een slecht voorbeeld aangezien de performance mode echt belachelijk onscherp was op de ps5( althans van wat ik ervan zag).
Maar leuk nu met 500% inzoomen idd scherper. 800 euro waard ? Nope...
Dan zul je voor jezelf moeten bepalen of je hier €800+. voor gaat neerleggen.
In dit item van DF (op 1 uur, 8 minuten en 40 seconden) wordt aangegeven dat 60fps juist geen doel op zich moet zijn als je een PS5 pro koopt. Dan kun je beter een pc kopen.Sefaex schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:48:
[...]
PS5 Pro is gewoon fidelity mode + 60fps. Meer moet je er niet van verwachten.
Dan zul je voor jezelf moeten bepalen of je hier €800+. voor gaat neerleggen.
Ik weet wel dat ik de Pro geen € 950 waard vindt (incl disk en stand). Helemaal niet voor wat het lijkt te gaan bieden.
Allemaal wel interessante items die DF nu maakt. PSSR lijkt een stuk beter te zijn dan FSR 2.0 qua upscaling, dus dat is ook winst.
[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 18-09-2024 17:03 ]
Ook benieuwd naar footage van AC Shadows aangezien die rond de launch van de Pro uitkomt.
Ff7R ook? Als je al de fetch quests niet speelt is t geweldige game.Timothy3000 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:22:
Ze zullen qua performance beter zijn maar de games zelf zullen er niet beter op worden. De twee grootste gameteleurstellingen van 2024 wat mij betreft.
De combat was geweldig maar al die minigames vond ik drie keer niks. Dat verhaal kwam maar niet op gang.giantgiantus schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:37:
[...]
Ff7R ook? Als je al de fetch quests niet speelt is t geweldige game.
Grappig. Vaak ben ik het met smaak over games wel met je eens. Maar ff7r vond ik toch wel erg leuk. Wel duidelijk een middendeel qua verhaal.Timothy3000 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:38:
[...]
De combat was geweldig maar al die minigames vond ik drie keer niks. Dat verhaal kwam maar niet op gang.
Ik weet niet waar je bij dragons dogma 2 precies op doelt, maar stabiel 60 fps kan je vergeten. Die game is gigantisch cpu limited in veel sectieskazuka schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:50:
Blij dat ik na 6 uur gestopt was met FF7 Rebirth, de Pro upgrade is exact wat ik ervan hoopte. Ik denk dat deze game en Dragons Dogma 2 de grootste verschillen zullen opleveren bij launch en ik verwacht soortgelijke resultaten bij UE5 current-gen games in de toekomst, met name van 3rd parties.
Ook benieuwd naar footage van AC Shadows aangezien die rond de launch van de Pro uitkomt.
Jeej weer een nutteloze remaster idd. Precies wat we nu missen op het moment... Sony is een beetje de link met zijn doelgroep aan het verliezen heb ik het gevoel. Kan me echt niks voor de geest halen wat eraan komt waar ik enthousiast van word op moment.Raem schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:11:
Ook al die until dawn remake.. snap echt niet wie hierop zit te wachten..
[ Voor 6% gewijzigd door v8power67 op 18-09-2024 20:16 ]
Ik begrijp en snap het verschil heus wel, maar ik zag veel mensen (ook elders) roepen ‘koop dan gewoon een PC’.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:54:
[...]
Ik blijf PC hardware vergelijken met PS5 Pro hardware nog steeds het zelfde vinden als het vergelijken van appels en peren. Een Volkswagen Golf vergelijk je ook niet met een Ferrari, die vergelijk je met een Ford Focus.
Vind de meeste vergelijkingen wat ik hier heb gezien zelfs Tweakers onwaardig. De meeste hier (vooral de bashers) weten totaal niet wat er onder de motorkap zit van de PS5 (Pro) en hoe dat onderling allemaal werkt. Alleen al de decicated SSD controller met eigen SOC zorgt er voor dat je de PS5 CPU niet 1:1 mag vergelijken met een PC CPU. Heb het idee dat 90% hier niet weet wat deze controller/SOC doet en wat de specs daarvan zijn. Om maar wat te noemen: eigen dedicated 512MB ram, hardware matige decompression, directe communicatie met de GPU om maar wat zaken te noemen. Allemaal zaken die de CPU enorm ontlasten, dit moet een PC CPU er allemaal bij doen (plus nog OS overhead). Daarom heeft de PS5 Pro waarschijnlijk ook geen baat bij een CPU spec bump.
Ik vermoed dat de meeste console spelers weinig hebben met PC gaming en andersom idem. Ook komen er niet dezelfde games uit (in ieder geval niet altijd gelijktijdig). Dat zou ikzelf een betere reden vinden om te stellen dat vergelijken onzinnig is, dan de verschillen in hardware/ architectuur.
Maar het punt was meer als reactie op dat de PS5 wat prijs betreft niet verkeerd was, en daar ben ik het grotendeels mee eens. Gezien Microsoft geen Pro versie uitbrengt en Nintendo niets vergelijkbaars heeft, is een PC vergelijking IMHO niet geheel onlogisch.
Of het de meerprijs waard is ten opzichte van de base PS5 en of het de moeite is wat betreft games die er baat bij hebben, dat is erg subjectief. Objectief bekeken zou ik stellen dat de PS5 Pro een minder goede prijs/ prestatie heeft, maar dat is niet voor iedereen een even belangrijk iets.
Verwijderd
Ben het met je eens hoorThalaron schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:19:
[...]
Ik begrijp en snap het verschil heus wel, maar ik zag veel mensen (ook elders) roepen ‘koop dan gewoon een PC’.
Dus tip voor degenen die hem alvast wil inslaan voor 120 eur…
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Mijn order bij uwgamespecialist maar geannuleerd… die is nog altijd niet verzonden én duurder. Althans ik heb ze een e-mail gestuurd in de hoop dat ze die wel snel afhandelen. Achteraf betalen gekozen dus dat scheelt
DD2 kwam kort voorbij in de Pro reveal dus ze hebben iets verbeterd. Of het een stabiele 60fps mode is weet ik niet maar zelfs op de 30 en 40fps modes struggled de game. Dus ben benieuwd wat ze er mee hebben weten te doen.FrankoNL schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:45:
[...]
Ik weet niet waar je bij dragons dogma 2 precies op doelt, maar stabiel 60 fps kan je vergeten. Die game is gigantisch cpu limited in veel secties
Had eerlijk gezegd meer gehoopt op een remaster van het niveau Res2,3 remake, maar het lijkt erop dat ze zich er redelijk makkelijk vanaf hebben gemaakt.
Ik denk dat ik hem wel ga halen, alleen vind ik deze remaster geen 50 eur waard.
PSN ID Binloading_nl
Hogere base resolutie / pssr. Ps5 pro enhanced betekent in principe niks. Stel een game runt op de ps5 op 900p en ps5 pro op 1100p dan is dat dus al ps5 pro enhancedkazuka schreef op donderdag 19 september 2024 @ 07:38:
[...]
DD2 kwam kort voorbij in de Pro reveal dus ze hebben iets verbeterd. Of het een stabiele 60fps mode is weet ik niet maar zelfs op de 30 en 40fps modes struggled de game. Dus ben benieuwd wat ze er mee hebben weten te doen.
Dat zijn goede berichten. Heb ze ook beide besteld. Zou zomaar kunnen dat de discdrive lastiger te krijgen is dan de pro zelf.Armada schreef op woensdag 18 september 2024 @ 23:52:
Beetje zitten dubben, maar die PS5pro gaat er hier gewoon toch komen. Lekker in de preorder bij PlayStation Direct, net als de Portal. Ook maar net tegen beter weten in even op PlayStation Direct gekeken of de discdrive te koop is en… asjemenou, yep! Dus drive en stand zijn net besteld!
Dus tip voor degenen die hem alvast wil inslaan voor 120 eur…
Is die PS5 pro nu al te bestellen? Ik kan hem niet echt vinden op PS directLekkerboeie86 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 08:16:
[...]
Dat zijn goede berichten. Heb ze ook beide besteld. Zou zomaar kunnen dat de discdrive lastiger te krijgen is dan de pro zelf.
Volgens mij heeft hij het over de disc drive en de standaard. De pro zelf is vanaf de 26e te bestellen.giantgiantus schreef op donderdag 19 september 2024 @ 08:40:
[...]
Is die PS5 pro nu al te bestellen? Ik kan hem niet echt vinden op PS direct.
Dank. Die diskdrive heb ik niet nodig. Dus dat scheelt.Raem schreef op donderdag 19 september 2024 @ 08:45:
[...]
Volgens mij heeft hij het over de disc drive en de standaard. De pro zelf is vanaf de 26e te bestellen.
Verkopen om enigszins de kosten voor de Pro te dekkenLapras schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:50:
Voor de mensen die een PS5 Pro halen, wat doen jullie met de reguliere PS5?
De stand van de oude kan gewoon op de Pro, toch?Steven030 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:51:
[...]
Verkopen om enigszins de kosten voor de Pro te dekken
Something under the bed is drooling
Zo ga ik het met mijn Slim ook doen.Alle games die ik speel dit najaar draaien al netjes dus ik heb dit jaar geen haast.Steven030 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:51:
[...]
Verkopen om enigszins de kosten voor de Pro te dekken
Dat is niet bekend maar goed het zou best kunnen ja, dat is even afwachten iemand z'n ding ontvangt.Mauz1978 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:58:
[...]
De stand van de oude kan gewoon op de Pro, toch?
Ik vind altijd een rare statement. Niet de console kopen alleen voor de framerate. Waarvoor koop je of upgrade je een game-pc(gaming gerelateerd)? Toch om mooiere graphics op hogere framerate te kunnen draaien. Dat is wat de ps5 pro nu ook doet. Prijs terzijde.Hulleman schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:00:
[...]
In dit item van DF (op 1 uur, 8 minuten en 40 seconden) wordt aangegeven dat 60fps juist geen doel op zich moet zijn als je een PS5 pro koopt. Dan kun je beter een pc kopen.
Ik weet wel dat ik de Pro geen € 950 waard vindt (incl disk en stand). Helemaal niet voor wat het lijkt te gaan bieden.
Allemaal wel interessante items die DF nu maakt. PSSR lijkt een stuk beter te zijn dan FSR 2.0 qua upscaling, dus dat is ook winst.
Heb net letterlijk een gamepc overgekocht van 2000 euro om eigenlijk hetzelfde te kunnen(natuurlijk met nog mooiere graphics).
Omdat de ps5 pro geen garantie op 60 fps geeft. Sterker nog, veel games zullen gewoon 30 blijven draaien. De CPU blijft in die games het probleem.MissMe NL schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:40:
[...]
Ik vind altijd een rare statement. Niet de console kopen alleen voor de framerate. Waarvoor koop je of upgrade je een game-pc(gaming gerelateerd)? Toch om mooiere graphics op hogere framerate te kunnen draaien. Dat is wat de ps5 pro nu ook doet. Prijs terzijde.
Heb net letterlijk een gamepc overgekocht van 2000 euro om eigenlijk hetzelfde te kunnen(natuurlijk met nog mooiere graphics).
Nee dat snap ik inderdaad. Op pc heb je die controle zelf. Ik zelf vind het wel de moeite waard. Kijk ook naar de spellen die zijn aangekondigd die er wel gebruik van maken. Daar zitten ook multiplatform games bij. Nu is dat geen garantie voor toekomstige games maar uiteindelijk ga je wel profijt hebben van de ps5 pro. Stel dat gta6 op alle consoles 30fps word dan heb je nog steeds profijt dat het op de ps5 pro het stabieler draait. Weet nog wel hoe dat ging met gta5 😂FrankoNL schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:55:
[...]
Omdat de ps5 pro geen garantie op 60 fps geeft. Sterker nog, veel games zullen gewoon 30 blijven draaien. De CPU blijft in die games het probleem.
En qua prijs is natuurlijk voor iedereen anders. In mijn geval heb ik mijn ps5 fat met spellen kunnen verkopen voor 550. Ik ga voorlopig 100% digitaal en standaard heb ik voor 5 euro gekocht bij alie.
[ Voor 11% gewijzigd door MissMe NL op 19-09-2024 11:03 ]
Ik denk dat er een hoop mensen overstag gaan bij iets betere graphics i.c.m. gegarandeerde 60fps, maar dat lijkt nu niet te gebeuren. Ze mikken wel op 60fps, maar ze garanderen het niet. Dus (een heleboel) games gaan die steady 60fps niet halen. Zeker nieuwere games niet.MissMe NL schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:40:
[...]
Ik vind altijd een rare statement. Niet de console kopen alleen voor de framerate. Waarvoor koop je of upgrade je een game-pc(gaming gerelateerd)? Toch om mooiere graphics op hogere framerate te kunnen draaien. Dat is wat de ps5 pro nu ook doet. Prijs terzijde.
Dus je mag er vanuit gaan dat je met bijvoorbeeld GTA 6 een zelfde situatie krijgt als GTA 5 op de PS4 Pro: die draaide net als de OG PS4 ook op 30fps / 1080p ondanks boost mode, en een marginaal verschil qua graphics. Dat zal op de PS5 Pro geen locked 30fps zijn natuurlijk, maar ik verwacht geen wonderen in de richting van 60fps.
De echte verbetering kwam er met de 60fps update op de PS5.
Maar dat is het hem nu juist. De PS5 pro doet (hoogstwaarschijnlijk) niet én mooiere graphics én hogere framerate. In de demo's die Sony laat zien uiteraard wel, maar dat zijn games die al op hoge framerate draaiden op de base PS5. Die zijn allemaal GPU limited en daarvoor is de PS5pro een prima uitkomst om de fidelity mode naar 60fps te trekken. Maarja, om nu € 800 uit te geven om met name oude games te herbeleven. Daarvoor ben ik dan blijkbaar niet de doelgroep.MissMe NL schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:40:
[...]
Waarvoor koop je of upgrade je een game-pc(gaming gerelateerd)? Toch om mooiere graphics op hogere framerate te kunnen draaien. Dat is wat de ps5 pro nu ook doet.
DF managed de verwachtingen van potentiële kopers en dat is juist goed. Ik had de PS5Pro blind gepreorderd als de experts het er over eens waren dat de PS5pro ook een stap gaat doen in framerate. Daar zou het mij om te doen zijn, maar de experts zijn het er unaniem over eens dat de PS5pro dat niet gaat brengen. Prima, maar dan is het geen product voor mij.
Ik heb in het verleden mijn consoles altijd weer doorverkocht of weggegeven en achteraf kreeg ik er soms spijt van. Voorlopig zal ik mijn PS5 dus bewaren. Misschien kan die nog dienst doen in de slaap of werk kamer, al vrees ik dat ik mijn huis dan helemaal niet meer uitkom.Lapras schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:50:
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
Ja ok klopt. Misschien toch een 40fps modus? Ik heb zelf liever 30fps stabiel dan wisselende framerate. Zelf koop ik het omdat weinig bij hoef te leggen. En stiekem ook omdat ik de beste console wil hebben die er op dat moment uit is. Ondanks dat ik een betere game pc heb dan de ps5 pro. Dus een luxe dingetje en hype.Denman schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:02:
[...]
Ik denk dat er een hoop mensen overstag gaan bij iets betere graphics i.c.m. gegarandeerde 60fps, maar dat lijkt nu niet te gebeuren. Ze mikken wel op 60fps, maar ze garanderen het niet. Dus (een heleboel) games gaan die steady 60fps niet halen. Zeker nieuwere games niet.
Dus je mag er vanuit gaan dat je met bijvoorbeeld GTA 6 een zelfde situatie krijgt als GTA 5 op de PS4 Pro: die draaide net als de OG PS4 ook op 30fps / 1080p ondanks boost mode, en een marginaal verschil qua graphics. Dat zal op de PS5 Pro geen locked 30fps zijn natuurlijk, maar ik verwacht geen wonderen in de richting van 60fps.
De echte verbetering kwam er met de 60fps update op de PS5.
Mja, maar die 40fps modus kan ook prima op een base PS5. Die optie is echt fantastisch en ik ben van mening dat veel te weinig ontwikkelaars die modus omarmen. Echt een gamechanger.MissMe NL schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:41:
[...]
Ja ok klopt. Misschien toch een 40fps modus?
De doelgroep is dan ook de mensen zoals ik die net wat meer willen voor een kleine extra bijbetaling. Als nieuwe aankoop zou ik mezelf ook achter de oren krabben. Maar snap je helemaal hoor.Hulleman schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:40:
[...]
Maar dat is het hem nu juist. De PS5 pro doet (hoogstwaarschijnlijk) niet én mooiere graphics én hogere framerate. In de demo's die Sony laat zien uiteraard wel, maar dat zijn games die al op hoge framerate draaiden op de base PS5. Die zijn allemaal GPU limited en daarvoor is de PS5pro een prima uitkomst om de fidelity mode naar 60fps te trekken. Maarja, om nu € 800 uit te geven om met name oude games te herbeleven. Daarvoor ben ik dan blijkbaar niet de doelgroep.
DF managed de verwachtingen van potentiële kopers en dat is juist goed. Ik had de PS5Pro blind gepreorderd als de experts het er over eens waren dat de PS5pro ook een stap gaat doen in framerate. Daar zou het mij om te doen zijn, maar de experts zijn het er unaniem over eens dat de PS5pro dat niet gaat brengen. Prima, maar dan is het geen product voor mij.
1) moet ik de originele ssd verwijderen en een snellere plaatsen?
2) zijn de nieuwe ssd wel sneller dan de originele?
3) moet ik hetzelfde merk nemen als ik ga bijplaatsen?
4) hoe weet ik welk merk er is gebruikt?
5) is 2x 1TB sneller dan 1TB?
De ssd zit vast gesoldeerd. Die kan je niet vervangen .
Je eigen ssd die voldoet aan de specs van sony zul je echt geen meer frames mee krijgen met een snellere ssd.
I
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Meteen verkocht. Met het geld daarvan doet de aanschaf van de Pro iets minder pijnLapras schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:50:
Ik kies normaliter altijd voor performance mode en als dat met wat met pracht en praal kan vind ik het best.
1: nee dit kan niet deze zit vast gesoldeerd.Frequentie schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:36:
Ik wil graag wat meer snelheid met mijn PS5. Een paar vragen.
1) moet ik de originele ssd verwijderen en een snellere plaatsen?
2) zijn de nieuwe ssd wel sneller dan de originele?
3) moet ik hetzelfde merk nemen als ik ga bijplaatsen?
4) hoe weet ik welk merk er is gebruikt?
5) is 2x 1TB sneller dan 1TB?
2:er zijn snellere ssd's op de markt. Maar hier zul je niks van merken. Testen lieten zien dat zelfs stukken tragere ssd's geen verschil liet merken
3: nee hoor je kan een ps5 compatible ssd plaatsen zijn lijsten genoeg te vinden op het interwebz. Merk is eigen voorkeur.
4: persoonlijke voorkeur. En anders goedkoopste pakken uit een compatible lijst. Let wel op dat je eentje hebt met een heatsink erop, en deze moet ook passen zitten eisen aan maximale hoogte in de ps5.
5: nee.
Sterker nog, een hele trage SSD zorgt ook niet voor een slechtere performance in games.DarkSide schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:41:
Wat bedoel je met meer snelheid?
De ssd zit vast gesoldeerd. Die kan je niet vervangen .
Je eigen ssd die voldoet aan de specs van sony zul je echt geen meer frames mee krijgen met een snellere ssd.
I
Verwijderd
De CPU is niet het probleem en zal het ook niet worden. Dit is hier al vaker langs gekomen:FrankoNL schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:55:
[...]
Omdat de ps5 pro geen garantie op 60 fps geeft. Sterker nog, veel games zullen gewoon 30 blijven draaien. De CPU blijft in die games het probleem.
De PS5 Pro heeft net als de PS5 Base niet enkel een CPU, deze heeft offloading hardware zoals een SSD controller met eigen SOC (zie ook mijn eerdere posts). Deze neemt standaard al heel wat taken over van de CPU. Daarnaast heeft de PS5 Pro straks ook iets wat PSSR heet.
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties