Hoe kom je er bij dat de CPU de bottleneck is van de PS5? Dat is nou juist de GPU en daarom hebben ze ook de GPU aangepakt. Hier hebben ze het in de Power Unlimited Postcast nog over gehad, mocht je het niet van mij aannemen. Ik denk dat je in de war bent met PC.DutchManticore schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:33:
Ik moet toch wel een beetje fronsen als ik eerlijk ben. Heb me nog eens goed verdiept in de specs en ik snap het hele punt van de PS5 Pro niet, anders dan dat Sony gewoon je munten wil hebben.
Het grote voordeel van consoles was, in de ogen van gebruikers, dat je met een keer kopen een hele generatie vooruit kon.
Met een PS4 kun je vandaag de dag nog steeds 97% van alle nieuwe spellen spelen. De PS5 was in die zin al een minimale upgrade.
En dan komt nu de PS5 Pro met een iets betere GPU, maar de CPU blijft gelijk. Terwijl nu juist de CPU de bottleneck is voor veel games tegenwoordig.
Het is dus feitelijk een GPU upgrade, zoals PC gebruikers ook kunnen doen, maar dan als nadeel dat het behoorlijk aan de prijs is omdat alles in een gesloten doos zit en je dus ook de componenten die niet vervangen worden doodleuk nog een keer koopt (CPU...)
Dit gaat toch eigenlijk nergens meer over?
Wat heb je aan deze upgrade? De PS5 Pro gaat alsnog GTA6 niet op 60fps 4k upscaled draaien nu. Tenzij er een hele hoop settings naar beneden worden geschroefd om de CPU te ontlasten.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450