• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 17:03
Cloggs schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:31:
Die 700 dollar is gewoon een realistische prijs voor de hardware die je krijgt in de tijd waarin we nu leven. Of dat het voor je persoonlijk waard is als je voor 450 dollar een PS5 kunt kopen die dezelfde spellen kan spelen is natuurlijk een ander verhaal.

Als PC gamer kijk er redelijk neutraal tegen aan. Sommige gamers hebben genoeg aan een 4070 super (zoals ik) en anderen geven bijna het dubbele uit aan een 4080 super voor maar 40% betere prestaties.
Als je puur kijkt naar de specs misschien wel, maar als je het bekijkt vanuit de ogen van een gemiddelde console gamer. Die hebben zich minder verdiept in de specs maar kijken gewoon naar het plaatje wat op het scherm getoverd wordt. Als het verschil amper zichtbaar is dan is het prijsverschil moeilijk te verantwoorden. De presentatie was gewoon niet goed. Nu moeten we de revieuws afwachten van de Pro om te weten wat het werkelijke verschil is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:46
bRuud83 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:03:
[...]

Als je puur kijkt naar de specs misschien wel, maar als je het bekijkt vanuit de ogen van een gemiddelde console gamer. Die hebben zich minder verdiept in de specs maar kijken gewoon naar het plaatje wat op het scherm getoverd wordt. Als het verschil amper zichtbaar is dan is het prijsverschil moeilijk te verantwoorden. De presentatie was gewoon niet goed. Nu moeten we de revieuws afwachten van de Pro om te weten wat het werkelijke verschil is.
Kan mij herinneren dat de presentatie van de PS4 Pro net zo slecht was. Uiteindelijk gaat het om een YouTube stream waar gewoon heel veel details wegvallen.

Er zijn een hoop gamers die het verschil nu ook niet zien tussen de performance mode en de quality mode. Voor hen is er dan ook geen reden om te upgraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

James Pond schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:16:
[...]

De games waren wellicht wel duurder, maar je betaalt nu voor onaffe games, microtransacties in full priced games, je vechtspel betaal je 40-45 euro voor voordat die 'compleet' is.

Controllers zijn 70+ euro

Online gaming 60+ per jaar

Het voelt echt niet alsof het 'goedkoper' is geworden.

Juist nog meer gefragmenteerd, en als je een volledig spel wil betaal je ook dik over de 100 euro voor de meeste spellen.
Ik heb maar weinig games gespeeld op de PS5 die on-af zijn. Recentelijk Astro Bot en eerder dit jaar Tekken 8 en FF7 Rebirth. Ja ze zijn er, maar die zijn vooral van EA en Ubisoft ;)
Online gaming was bij de OG Xbox ook al 60 euro per jaar. Sony is de enige die vanaf de PS4 pas geld ging rekenen voor online gaming.

De controllers waren vroeger 40 euro, dat is met inflatie nu... je raad het al. Bovendien is een PS5 controller ook geavanceerder, haptic feedback, haptic triggers, speaker, touchpad, microfoon, accu, 3,5mm jack, bluetooth etc. etc.
Dus eigenlijk is ie goedkoper geworden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 12:57

CoeliJoeli

Gamer

Het is voor ieder persoon een geval van nagaan of het je waard is om de Pro te halen. Als ik kijk naar de spellen die ik ga spelen en Pro Enhanced ondersteunen, dan zijn dat er maar twee. Dan vind ik dat op dit moment het niet waard.

Twitch.tv/coelijoeli

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:02
CoeliJoeli schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:21:
Het is voor ieder persoon een geval van nagaan of het je waard is om de Pro te halen. Als ik kijk naar de spellen die ik ga spelen en Pro Enhanced ondersteunen, dan zijn dat er maar twee. Dan vind ik dat op dit moment het niet waard.
Voor mij zullen dat er 0 zijn, er zijn er wel een paar

Hogwarts Legacy:
Is gewoon te groot om een 2de run te doen, of ik zou maanden niks te gamen moeten hebben.

Marvel’s Spider-Man 2:
Heb ik al meerdere keren uitgespeeld, om echt alles te kunnen vrij spelen, dus die ga ik niet nog een keer spelen(Zonder eventueel nieuwe content)

Ratchet & Clank: Rift Apart:
Heb ik zover ik weet ook helemaal uitgespeeld, en geunlocked alles aan wapens etc.

The Last of Us Part II Remastered:
Deze heb ik een half jaar geleden in januari al gespeeld, en ook 2 keer zodat ik alle wapens etc vrijgespeeld heb.

Goed ik heb dan van deze games niet de trophies enzo gechecked, maar over het algemeen boeien mij die niet.
Ik zou op zich best wel een ps5 pro willen, maar op het moment zou ik niet weten voor welk spel dan(van de spellen die nu uit zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Carlos0_0 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:26:
[...]

Voor mij zullen dat er 0 zijn, er zijn er wel een paar

Hogwarts Legacy:
Is gewoon te groot om een 2de run te doen, of ik zou maanden niks te gamen moeten hebben.

Marvel’s Spider-Man 2:
Heb ik al meerdere keren uitgespeeld, om echt alles te kunnen vrij spelen, dus die ga ik niet nog een keer spelen(Zonder eventueel nieuwe content)

Ratchet & Clank: Rift Apart:
Heb ik zover ik weet ook helemaal uitgespeeld, en geunlocked alles aan wapens etc.

The Last of Us Part II Remastered:
Deze heb ik een half jaar geleden in januari al gespeeld, en ook 2 keer zodat ik alle wapens etc vrijgespeeld heb.

Goed ik heb dan van deze games niet de trophies enzo gechecked, maar over het algemeen boeien mij die niet.
Ik zou op zich best wel een ps5 pro willen, maar op het moment zou ik niet weten voor welk spel dan(van de spellen die nu uit zijn).
Dus mooi laten liggen wanneer er wel spellen zijn die het ondersteunen. Tot die tijd mooi sparen :)

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 00:20
Net de oude ps5 disc met spellen verkocht voor 550. Dus valt allemaal wel mee die 800 euro. Kan iemand mij vertellen of de standaard echt nodig is? Disc drive komt later wel een keer.

En 2 weken exclusief bij sony zelf kopen is misschien wel beter vanwege scalpers.

[ Voor 18% gewijzigd door MissMe NL op 12-09-2024 10:35 ]

• Carlos0_0
MissMe NL schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:35:
Net de oude ps5 disc met spellen verkocht voor 550. Dus valt allemaal wel mee die 800 euro. Kan iemand mij vertellen of de standaard echt nodig is? Disc drive komt later wel een keer.

En 2 weken exclusief bij sony zelf kopen is misschien wel beter vanwege scalpers.
Nou ja dat vraag ik mij dus ook af, ik heb de gewone ps5 ook eens neergezet zonder de standaard(En bleef ook gewoon staan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
CoeliJoeli schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:32:
[...]

Dus mooi laten liggen wanneer er wel spellen zijn die het ondersteunen. Tot die tijd mooi sparen :)
Nou sparen is niet zo moeilijk hoor, zo duur is het leven nou ook weer niet ;) (tenminste ik heb geen kids of huisdieren).

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:56
bRuud83 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:03:
[...]

Bij een console als de PS5 is het geen noodzakelijkheid. De basis console is echt al top. Tuurlijk kan het altijd beter. Ga je het verschil echt merken? Dat ligt aan de gebruiker en ook aan je beeldscherm en zelfs hoe ver je van je scherm af zit. Niet iedereen ziet het verschil tussen performance en quality. (grafisch!) Soms is het ook echt minimaal. Sommige mensen maakt het niet uit. Zelf ben ik een 100% 4K30 speler en zie het verschil. Ik zou dolgraag naar 4K60 willen. Is het noodzakelijk? Nee. Ik gebruik zelf een LG OLED 100Hz tv en dat maakt een hoop goed. Ga ik het zien? ja. Dan is het alleen de vraag, is het de 800 euro waard. Ben echt geschrokken van de prijs. Een ander voordeel wat ik eruit haal is de 2TB SSD. Want ik had nu 0.8TB, 1TB-M2 en 1TB-externe SSD. Ik wilde eigenlijk al naar een 2TB SSD. Ik kan dan de externe weghalen en gezamelijk 3TB hebben intern.. Dus dit is dan een bonus. Maar goed de 800 is me voor nu echt te veel hoe graag ik het ook zou willen. Ik denk ook niet dat je er in de winkels om moet vechten om er 1 te kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

MissMe NL schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:35:
Van wat ik heb begrepen is de standaard nodig, zodat de PS5 koude lucht kan binnenhalen. Zonder standaard knel je de lucht toevoer

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:49
giantgiantus schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:56:
[...]

Als ik zie dat vele mensen tegenwoordig een hele bibliotheek aan games hebben en als ik zie hoeveel 60-80 euro afgezet is tegen inkomens vind ik gamen echt heel goedkoop geworden.

In de 39 jaar dat ik nu game ook nog nooit een micro transactie gekocht en volgens mij ook nog nooit iets aan gemist.
Vroeger is een relatief begrip natuurlijk. Je past het toe zoals het jou uitkomt, maar dat Donkey Kong in 1995 heel duur was is eigenlijk totaal niet relevant voor nu. Dat is voor jou vroeger, velen hier waren toen niet eens geboren. Voor jongere mensen is 2012 "vroeger". Toen lagen de verhoudingen met nu heel anders dan die van 1995 en nu.

Ik denk dat je vooral de dingen vanuit je eigen perspectief ziet als het om dit onderwerp gaat. Dat geeft verder niet, maar jouw ervaringen zijn geen vaststaande feiten. Net zoals je in de veronderstelling bent dat iedereen geld zat heeft want in de metro zie je veel mensen met dure telefoons.

Feit is wel dat we een tussenconsole krijgen die bijna 60% duurder is dan de huidige. En de PS4 en PS4 Pro hadden een heel andere verhouding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrax0508 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:09:
[...]

Feit is wel dat we een tussenconsole krijgen die bijna 60% duurder is dan de huidige. En de PS4 en PS4 Pro hadden een heel andere verhouding.
Het is geen tussenconsole. Het is een extra console. De PS5 kun je nog steeds kopen en de komende jaren gebruiken. Sony bied gewoon 2 opties aan. Wil je gewoon gamen: Koop een PS5. Wil je mega veel framerates met de beste graphics: koop een PS5 Pro.

Vergelijk het met een auto. Wil je gewoon lekker van A naar B? Koop een Volkswagen Golf met een standaard 1.0 3 cylinder motor. Wil je meer opties en een snellere auto, dan heeft Volkswagen de duurdere Golf GTI voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:38

MazeWing

The plot thickens...

giantgiantus schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:36:
Donkey Kong Country - release date 1994 - kosten in guldens 169 - omgerekend naar nu is dat EUR 151,26

@James Pond Ik ben bang dat jouw geheugen je in de steek laat. Games waren echt veel duurder. Bovendien was het besteedbaar inkomen veel lager. De vrienden die een spelcomputer hadden, hadden net als ikzelf maximaal een handvol aan games.
Nu waren Nintendo spellen altijd al duurder. Ik meen me te herinneren dat het gemiddelde Playstation spel 129 gulden was (Nintendo 64 spellen tikten soms zelfs de 219 gulden aan). In dat opzicht is het wel goedkoper geworden.

Maar.... als je kijkt naar de gehele markt en de omzet die jaarlijks gemaakt werd was dit echt peanuts vergeleken met hoe het nu is. Spellen waren aanzienlijk goedkoper om te maken, hadden veel minder mensen nodig en de gehele ontwikkeltijd was een fractie van wat het nu meestal is. Daardoor was ook het risico een stuk kleiner (iets wat je natuurlijk zag in de hoeveelheid unieke games destijds). Dankzij de enorme schaalvergroting zijn de winsten hoger dan ooit ondanks dat de prijzen misschien wel goedkoper zijn geworden per spel.

Maar kijkend naar de hardware van de PS5 Pro dan is dat buiten de grotere GPU niet noemenswaardig anders (voor zover we nu weten). In die 4 jaar zijn er geen veranderingen geweest enkel een stap van 7nm+ naar 6nm en dat was voornamelijk vanwege de betere yields en niet vanwege betere prestaties. Die is in 2022 in de PS5 (toen nog de normale) gekomen en zit ook nog in de slim.
Het is simpelweg onmogelijk dat de inkoopprijs niet (flink) gedaald is sinds 2020. Als de rest van de componenten niet veranderd zijn en enkel de GPU is 45% sneller en die is per chip een x-bedrag hoger (dit zal tientjes zijn qua verschil) dan zit er veel meer marge op de gehele console.

Dit alles maakt dat IN VERHOUDING met de normale PS5 de Pro echt exorbitant duurder is met een veel hogere winstmarge.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 00:20
CoeliJoeli schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:01:
[...]

Van wat ik heb begrepen is de standaard nodig, zodat de PS5 koude lucht kan binnenhalen. Zonder standaard knel je de lucht toevoer
Hier was ik dus bang voor. Dan gaat hij gewoon liggend of toch maar aan toegeven om een standaard te kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:13:
[...]

Het is geen tussenconsole. Het is een extra console. De PS5 kun je nog steeds kopen en de komende jaren gebruiken. Sony bied gewoon 2 opties aan. Wil je gewoon gamen: Koop een PS5. Wil je mega veel framerates met de beste graphics: koop een PS5 Pro.

Vergelijk het met een auto. Wil je gewoon lekker van A naar B? Koop een Volkswagen Golf met een standaard 1.0 3 cylinder motor. Wil je meer opties en een snellere auto, dan heeft Volkswagen de duurdere Golf GTI voor je.
Alleen is de Golf GTI niet 2x zo duur als het model daaronder.... 8)7

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 09:57
[...]

" Wil je mega veel framerates met de beste graphics: koop een PS5 Pro."

Mega veel framerates :')

De meeste PS5 games zullen niet eens op 60 fps gaan draaien op een Pro.

Omdat het DEZELFDE cpu als een normale PS5 gebruikt wordt. En dat is waar de games nu al tegenaan lopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 09:57
MazeWing schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:22:
[...]

Nu waren Nintendo spellen altijd al duurder. Ik meen me te herinneren dat het gemiddelde Playstation spel 129 gulden was (Nintendo 64 spellen tikten soms zelfs de 219 gulden aan). In dat opzicht is het wel goedkoper geworden.

Maar.... als je kijkt naar de gehele markt en de omzet die jaarlijks gemaakt werd was dit echt peanuts vergeleken met hoe het nu is. Spellen waren aanzienlijk goedkoper om te maken, hadden veel minder mensen nodig en de gehele ontwikkeltijd was een fractie van wat het nu meestal is. Daardoor was ook het risico een stuk kleiner (iets wat je natuurlijk zag in de hoeveelheid unieke games destijds). Dankzij de enorme schaalvergroting zijn de winsten hoger dan ooit ondanks dat de prijzen misschien wel goedkoper zijn geworden per spel.

Maar kijkend naar de hardware van de PS5 Pro dan is dat buiten de grotere GPU niet noemenswaardig anders (voor zover we nu weten). In die 4 jaar zijn er geen veranderingen geweest enkel een stap van 7nm+ naar 6nm en dat was voornamelijk vanwege de betere yields en niet vanwege betere prestaties. Die is in 2022 in de PS5 (toen nog de normale) gekomen en zit ook nog in de slim.
Het is simpelweg onmogelijk dat de inkoopprijs niet (flink) gedaald is sinds 2020. Als de rest van de componenten niet veranderd zijn en enkel de GPU is 45% sneller en die is per chip een x-bedrag hoger (dit zal tientjes zijn qua verschil) dan zit er veel meer marge op de gehele console.

Dit alles maakt dat IN VERHOUDING met de normale PS5 de Pro echt exorbitant duurder is met een veel hogere winstmarge.
Eindelijk iemand die er een beetje verstand van heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
[...]

Ik vind dat altijd zo'n drogreden. Als je hem niet wil kopen, dan koop je hem niet. Als de Switch 2 straks € 750,00 gaat kosten dan mag niemand daar teleurgesteld over zijn, want je kunt toch lekker op de OG spelen? Zo kun je alles wel benaderen, maar dat is me echt te makkelijk.

Je hoeft hem ook niet te kopen, maar als je niet begrijpt dat mensen teleurgesteld zijn in de prijs van een console ad € 920,00, dan bekijk je de dingen alleen vanuit je eigen perspectief. Persoonlijk maakt het me maar weinig uit, ik heb geen interesse, ook niet als hij € 600,00 was geweest.

Mensen die anderen maar willen blijven overtuigen dat de PS5 Pro in vergelijking met 1995 helemaal niet duur is begrijp ik gewoon niet. Dat is totaal niet relevant. De PS4 Pro was op moment van release ook de sterkste homeconsole ooit, die was slechts € 399,00. Het heeft ook weinig zin om daar steeds naar te wijzen.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:17
MazeWing schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:22:
[...]

Laatste ben ik wel met je eens. Al ben ik van mening dat dit meer komt doordat de base PS5 erg goedkoop verkocht werd. Je zag ook dat consumenten veel meer wilden betalen voor die console dan de adviesprijs. Doordat die console zo goedkoop verkocht werd is het prijsverschil met de PS5 Pro inderdaad redelijk groot.

Maar om 800 euro nu weer enorm duur te vinden snap ik niet als ik kijk naar andere tech die we allemaal gretig kopen, denk aan telefoons, PCs, fietscomputers :), horloges etc etc

[ Voor 4% gewijzigd door giantgiantus op 12-09-2024 11:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5LIEJ-aYZasEbAFgKH7mAPHaeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7Quu8hIVYm8VigaUFWv8sd0.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe update introduceert Welcome Hub (de Explore tab die voorheen alleen beschikbaar was in de US) en meer.

https://blog.playstation....roller-charging-and-more/

[ Voor 35% gewijzigd door Raem op 12-09-2024 11:29 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Omdat normaal gesproken consoles goedkoper werden omdat de componenten goedkoper waren om in te kopen, je schaalvergroting had omdat er inmiddels miljoenen van verkocht waren, etc.

Het kan niet anders dat Sony zijn winstmarges per verkochte PS5 (aanzienlijk) heeft verhoogd sinds 2020 en de goedkopere prijs om het te maken + schaalvergroting niet terug laat komen in een lagere prijs.

Als Sony hetzelfde gedaan had bij de PS4 en die was even duur als op release of zelfs, zoals nu bij de PS5, duurder dan release dan zou de PS4 Pro ook een heel andere prijs gekregen hebben. Een prijs die vermoedelijk meer in lijn zou liggen met wat ze nu met de PS5 Pro doen.,

Het is dan ook onmogelijk om een eerlijk vergelijk te maken. Je zou echt per kwartaal (sinds 2013) de inkoopprijzen van de componenten moeten hebben + alle kosten die Sony maakt om een console bij de klant thuis te krijgen om de daadwerkelijke kosten te berekenen. Dan kun je er vervolgens de inflatiecijfers op los laten en het vergelijken met het verloop van de PS5 prijzen.

• giantgiantus
[...]

Vroeger is een relatief begrip natuurlijk. Je past het toe zoals het jou uitkomt, maar dat Donkey Kong in 1995 heel duur was is eigenlijk totaal niet relevant voor nu. Dat is voor jou vroeger, velen hier waren toen niet eens geboren. Voor jongere mensen is 2012 "vroeger". Toen lagen de verhoudingen met nu heel anders dan die van 1995 en nu.

Ik denk dat je vooral de dingen vanuit je eigen perspectief ziet als het om dit onderwerp gaat. Dat geeft verder niet, maar jouw ervaringen zijn geen vaststaande feiten. Net zoals je in de veronderstelling bent dat iedereen geld zat heeft want in de metro zie je veel mensen met dure telefoons.

In 2012 waren games ook duurder dan nu. Het is echt opzienbarend hoeveel goedkoper games zijn geworden.

• Cyrax0508
giantgiantus schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:33:
[...]

In 2012 waren games ook duurder dan nu. Het is echt opzienbarend hoeveel goedkoper games zijn geworden.
En de aanschaf van een homeconsole in 2012? Was dat toen, in verhouding, ook veel duurder dan de € 920,00 die ze nu vragen voor een PS5 Pro? Want alle ophef gaat vooralsnog over de aanschafprijs van de PS5 Pro.

• giantgiantus
Cyrax0508 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:47:
[...]

En de aanschaf van een homeconsole in 2012? Was dat toen, in verhouding, ook veel duurder dan de € 920,00 die ze nu vragen voor een PS5 Pro? Want alle ophef gaat vooralsnog over de aanschafprijs van de PS5 Pro.
Toen was er geen pro console die een extra optie bood bovenop de bestaande consoles die toen verkocht werden.

• Cyrax0508
giantgiantus schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:48:
[...]

Toen was er geen pro console die een extra optie bood bovenop de bestaande consoles die toen verkocht werden.
Met de PS4 Pro was dat wel het geval. Was die dan, in verhouding, zoveel duurder dan de € 920,00 die je nu moet neerleggen? Buiten dat, mag je iets niet duur vinden omdat er andere opties zijn?

• giantgiantus
Natuurlijk mag je iets duur vinden. Ik vind de ps5 pro in verhouding ook duur tov de base ps5. Ik denk dat dit met name komt door de erg lage prijs van de base ps5.

Discussie over prijzen ontstond omdat @James Pond stelt dat gaming heel duur is. En ik ben van ming dat gaming nog niet vaak zo goedkoop is geweest als nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 21:43
Tijden veranderen, (prijs)strategieën veranderen.

De Pro is en blijft een niche product, je hoeft het niet te kopen.
Heb je de ps5, wat voor vele ontwikkelaars nog de focus zal zijn, zit je goed.
Ja ook voor Rockstar is dat de main console voor ontwikkeling, want nee je gaat je niet hoofdzakelijk richten op een console waar straks met geluk 10mil van verkocht worden.

Een van de redenen dat Sony een prijs van 800 durft te vragen is het gebrek aan concurrentie.

Vrijwel niemand zal het er mee eens zijn dat het een correcte vraagprijs is maar het blijft een bedrijf dat winst moet/wilt maken en gaat er simpelweg voor. Blijkt het straks dat het ruk verkoopt? Dropt de prijs vanzelf

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:45
Als de PS5 Pro een gecombineerde Fidelity / Performance modus bied zoals in de presentatie uitgelegd werd dan wordt het voor mij zeker de moeite waard om nog een paar games uit te spelen en Platinum trophies te halen. Het lijkt me echt wel tof als je niet meer hoeft te kiezen tussen de verschillende modi en standaard in een Fidelity 60 FPS modus zit.

Nu begin ik met nieuwe games altijd op Fidelity omdat ik eerst even van de graphics wil genieten, maar als ik er eenmaal lekker in zit schakel ik vaak over naar Performance om wat soepeler te kunnen spelen. Het lijkt me echt tof als dit niet meer hoeft en je het beste van beide werelden hebt.

Wolverine zal waarschijnlijk de eerste grote titel worden die ik op de PS5 Pro zal gaan spelen en daar verwacht ik dan ook meteen wel veel van aangezien het door Insomniac Games wordt gemaakt en kijk eens hoe goed die bijvoorbeeld R&C afgeleverd hebben. Insomniac weet echt wel wat ze met de PS5 Pro aan moeten.

Bij Bol is de 4TB Samsung 990 PRO met heatsink nu onwijs goedkoop op het moment, dus die heb ik ook alvast besteld voor de PS5 Pro. Ik ben wel van plan om al m'n favoriete games er op te installeren en er eens even goed voor te gaan zitten.

Misschien valt het uiteindelijk tegen, maar ik denk het niet. Een nieuwe console in huis is altijd weer een mooi moment.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 16:19

s0kkie

Cowabunga

Games gaan uberhaupt niet anders gemaakt worden voor de Pro, het is en blijft nog steeds gewoon een PS5, het wordt niet automatisch een PS6 of een compleet andere console.
Het enige wat developers gaan doen is met een Pro update voor de game er voor zorgen dat de RTX, anti-aliasing en fps ietsjes hoger worden.
'Focus' verschil tijdens het maken van een game tussen een Pro of de base PS5 is echt onzin.

[ Voor 3% gewijzigd door s0kkie op 12-09-2024 12:25 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

Even iets heel anders tussen al het ps5 pro gebattle door hier.
The crew 2 is nu 99 cent in de ps store( overal volgens mij). https://store.playstation.com/nl-nl/concept/227552
Heb hem gehaald voor die prijs is het het proberen wel waard.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 20:14
Disc drives in the vs bijna overal uitverkocht ineens. Gaan mensen dan toch volop die Pro halen.
Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Sefaex schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:28:
Disc drives in the vs bijna overal uitverkocht ineens. Gaan mensen dan toch volop die Pro halen.
Ben benieuwd!
Scalpers. Die kopen nu massaal die drives om zieke prijzen te vragen zodra pro uitkomt...
Laat gelijk zien hoe bizar de keuze is zonder disc drive uit te brengen. Maak dan ook een bundel met drive..

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24
Sefaex schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:28:
Ben benieuwd!
De disc drive het nieuwe scalper product? ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Ik wil eerst review, en wat tests in de praktijk zien. Het is veel geld, maar voor dit geld moet het wel echt een goede upgrade zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
s0kkie schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:23:
Games gaan uberhaupt niet anders gemaakt worden voor de Pro, het is en blijft nog steeds gewoon een PS5, het wordt niet automatisch een PS6 of een compleet andere console.
Het enige wat developers gaan doen is met een Pro update voor de game er voor zorgen dat de RTX, anti-aliasing en fps ietsjes hoger worden.
'Focus' verschil tijdens het maken van een game tussen een Pro of de base PS5 is echt onzin.
Wie verwacht dat dan? Ik bedoel zo was het eigenlijk toch ook met de PS4 Pro? Als ik een game met de hoogste settings kan spelen, dus Fidelity met 60 FPS dan ben ik allang tevreden. Meer verwacht ik niet van de PS5 Pro.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:33:
Ik wil eerst review, en wat tests in de praktijk zien. Het is veel geld, maar voor dit geld moet het wel echt een goede upgrade zijn.
Precies dit. Ik wacht ook eerste de Digital Foundry analyses af of het echt de prijs waard is.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

John Linneman van DF heeft of al hands on kunnen gaan met de Pro of hij heeft nieuw beeldmateriaal gekregen. We zouden binnenkort de eerste videos van ze mogen verwachten.

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Haha, Digital Foundry is wel de laatste die ik erover vertrouw. Zij verdienen al hun geld door mensen te enthousiasmeren over nieuwe spullen, dus natuurlijk is de basis-PS5 ineens 'too awful'. Volgens hen is de PS5 Pro natuurlijk een geweldige vooruitgang, want daar kunnen ze lekker veel video's over maken en daar geld mee verdienen.

Op het moment dat de PS6 uitkomt, is de PS5 Pro uiteraard ook ineens verschrikkelijk achterhaald volgens hen.

Zij zijn ook degenen die beweren dat DLSS betere kwaliteit dan native is omdat een cherrypicked schuin lijntje door de DLAA minder gekarteld is, maar doen net alsof er geen sprake is van continue verschijnende beeldfouten (artifacts) en verschrikkelijke bewegingsscherpte die zulke upscaling met zich meebrengt. Ik neem alles van Digital Foundry daarom met een vrachtwagenlading zout.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:26
CaptainPanda schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:56:
Haha, Digital Foundry is wel de laatste die ik erover vertrouw. Zij verdienen al hun geld door mensen te enthousiasmeren over nieuwe spullen, dus natuurlijk is de basis-PS5 ineens 'too awful'. Volgens hen is de PS5 Pro natuurlijk een geweldige vooruitgang, want daar kunnen ze lekker veel video's over maken en daar geld mee verdienen.

Op het moment dat de PS6 uitkomt, is de PS5 Pro uiteraard ook ineens verschrikkelijk achterhaald volgens hen.

Zij zijn ook degenen die beweren dat DLSS betere kwaliteit dan native is omdat een cherrypicked schuin lijntje door de DLAA minder gekarteld is, maar doen net alsof er geen sprake is van continue verschijnende beeldfouten (artifacts) en verschrikkelijke bewegingsscherpte die zulke upscaling met zich meebrengt. Ik neem alles van Digital Foundry daarom met een vrachtwagenlading zout.
Sorry, maar dit is gewoon onjuist wat je typt. DLAA is een ander stukje techniek dan DLSS. DLAA heeft niks te maken met upscaling en artifacts, dat is inderdaad DLSS.

Dus inderdaad, DLAA is beter dan geen anti aliasing techniek. En dat is weer anders dan "native" zoals je het stelt.

Verder verdient DF geen euro met betere hardware. Ze waren/zijn tot op heden nogal kritisch geweest op de PS5 Pro, met name de prijs en het ontbreken van de disc drive.
En natuurlijk, het zijn (hardware) nerds op en top die nieuwe technieken altijd interessant vinden. En ja, aanzienlijk kritischer dan de normale consument. Maar ik vind het raar en onjuist dat je stelt dat je het met "vrachtwagenlading zout" moet nemen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 21:43

Lol en zo is er altijd wel een groep die het tegendeel beweert. Dat zij iets vinden wilt nog niet zeggen dat het perse de gouden standaard is, ze geven vaak een eigen voorkeur van bepaalde zaken, niets mis mee.
Digital foundry heeft imo altijd nuttige videos met duidelijke uitleg, weinig onzinnigs dat daar uitkomt, en ik ben niet de enige die daar zo over denkt.
En 'Ja duh' dat ze er hun geld mee verdienen, sinds wanneer is het fout om met je expertise je geld te verdienen, een bakker verdient toch ook zn brood met brood bakken, of moet het fietsen verkopen lol... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
FabianNL schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:20:
[...]

Sorry, maar dit is gewoon onjuist wat je typt. DLAA is een ander stukje techniek dan DLSS. DLAA heeft niks te maken met upscaling en artifacts, dat is inderdaad DLSS.

Dus inderdaad, DLAA is beter dan geen anti aliasing techniek. En dat is weer anders dan "native" zoals je het stelt.
Ik zou het weer terug moeten vinden, maar dit is dus precies mijn punt: zij hebben ten onrechte beweerd dat een geüpscaled beeld met DLSS beter is dan native...maar als er dan marginale verbeteringen zijn, komt dat door de DLAA. Zij gaan er daarnaast compleet aan voorbij dat DLSS nogal voor beeldverslechteringen zorgt, zeker bij snelle games of dezelfde games gespeeld door mensen met een hogere APM.

Het is verder licht offtopic, maar mijn punt/verwachting gaat zijn dat Digital Foundry waarschijnlijk geen kritische blik betreffende PSSR gaat geven, gezien ze dat ook in het verleden niet hebben gedaan.
Verder verdient DF geen euro met betere hardware. Ze waren/zijn tot op heden nogal kritisch geweest op de PS5 Pro, met name de prijs en het ontbreken van de disc drive.
En natuurlijk, het zijn (hardware) nerds op en top die nieuwe technieken altijd interessant vinden. En ja, aanzienlijk kritischer dan de normale consument. Maar ik vind het raar en onjuist dat je stelt dat je het met "vrachtwagenlading zout" moet nemen..
Ik had het anders moeten verwoorden: zij verdienen hun geld met het eindeloos bespreken van oninteressante (dit is slechts een mening) vernieuwingen of opblazen van impact. Want als zij daadwerkelijk kritisch gaan zijn en de maximaal 45% betere rendering in het allerbeste geval in acht zullen nemen, plus het feit dat uit de presentatie van Cerny duidelijk wordt dat een groot deel daarvoor wordt gebruikt om de framerate omhoog te krijgen, is dan de vraag hoeveel van de magere 45% winst zal leiden tot een bijna revolutionaire verbetering in beeldkwaliteit zoals Linneman het in zijn bericht stelt? Het antwoord hierop is retorisch.

Ik denk dus juist dat DF helemaal niet kritisch zal zijn op de vooruitgang in grafische pracht en dat baseer ik onder andere ook op die Tweet van hierboven. Zodra ze ook weer beelden laten zien met zeer lage bewegingssnelheid, weinig aandacht besteden aan de nadelen van de PSSR-upscaling, weer heel veel moeten inzoomen om het verschil überhaupt te laten zien en dat met droge ogen beweren, terwijl Sony een zeer conservatieve 45% verbetering in een bestcasescenario opgeeft, dan ben ik zeer, zeer sceptisch.
BigF25 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:25:
[...]

Lol en zo is er altijd wel een groep die het tegendeel beweert. Dat zij iets vinden wilt nog niet zeggen dat het perse de gouden standaard is, ze geven vaak een eigen voorkeur van bepaalde zaken, niets mis mee.
Digital foundry heeft imo altijd nuttige videos met duidelijke uitleg, weinig onzinnigs dat daar uitkomt, en ik ben niet de enige die daar zo over denkt.
En 'Ja duh' dat ze er hun geld mee verdienen, sinds wanneer is het fout om met je expertise je geld te verdienen, een bakker verdient toch ook zn brood met brood bakken, of moet het fietsen verkopen lol... 8)7
Tuurlijk, ik kan ook genieten van hun 'geschiedenisvideo's en nerderige besprekingen. Maar als het op grafische besprekingen komt op technisch vlak, dan merk ik dat ik het er niet altijd mee eens met hun ben. Er zijn wel vaker video's waarbij ik vind dat ze te kritisch zijn en zonder enige verdere realiteitszin van alles verlangen van developers (is er wel een economische/arbeidstechnische mogelijkheid om iets te implementeren? Hebben ze lekker geen onderzoek naar gedaan, maar wel van alles willen)

Verder mag iedereen het zelf voor zich bepalen of ze DF serieus nemen of niet, want ik hoef hier niemand te overtuigen en waren het maar mijn twee centen wat betreft de waarschijnlijk zeer overdreven Tweet van Linneman ;)

[ Voor 22% gewijzigd door CaptainPanda op 12-09-2024 13:39 ]

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 16:19

s0kkie

Cowabunga

ZesBarkiePK schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:33:
[...]

Wie verwacht dat dan? Ik bedoel zo was het eigenlijk toch ook met de PS4 Pro? Als ik een game met de hoogste settings kan spelen, dus Fidelity met 60 FPS dan ben ik allang tevreden. Meer verwacht ik niet van de PS5 Pro.
Yes dat was ook mijn bedoeling verder niet met mijn bericht, er werd gezegd dat developers niet de focus gaan leggen op de PS5 Pro met het maken van de games omdat het minder goed gaat verkopen dan de base PS5.
Natuurlijk is er geen verschil tussen beide tijdens het maken van een game, dus natuurlijk gaan ze geen 'focus' leggen op alleen de Pro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Moest meteen aan deze video van gisteren denken :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste FF7 is dan ook wel een slecht voorbeeld op de PS5. Ik wilde die heel graag spelen maar performance mode vind ik niks op PS5. Wacht wel op de PC versie.
Slecht uitziende games is gewoon een Developer/uitgever probleem(keuzes en prioriteiten) niet hardware. Dat de Pro het allemaal nog net wat beter aan kan is verder mooi natuurlijk maar ik vind het kwalijker welke staat de game(performance mode) is uitgebracht.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2024 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:22:
De laatste FF7 is dan ook wel een slecht voorbeeld op de PS5. Ik wilde die heel graag spelen maar performance mode vind ik niks op PS5. Wacht wel op de PC versie.
Slecht uitziende games is gewoon een Developer/uitgever probleem(keuzes en prioriteiten) niet hardware. Dat de Pro het allemaal nog net wat beter aan kan is verder mooi natuurlijk maar ik vind het kwalijker welke staat de game(performance mode) is uitgebracht.
Precies! Dat FF7 nu als "voorbeeld" genomen wordt is eigenlijk idioot. Omdat een developer vreemde keuzes maakt, kiest voor een verouderde versie van FRS, etc. geeft niet meteen aan "hoe goed" de ps5 pro is.

Zolang er spellen zijn zoals Forbidden West, GoW Ragnarok en Spider-Man 2 en perfect op 30fps, 40fps en 60fps werken en zelfs daarboven is het echt de incompetentie van een developer en geen limitatie van hardware!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artjan
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13-10 12:53
Joost van Dreunen, een Nederlander in de USA die schrijft over games industry benoemt hoe de PS5 Pro gewoon niet voor de gemiddelde koper is, en de bredere trend van luxury gaming:

https://superjoost.substack.com/p/playstation-flation

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:21
MazeWing schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:28:
[...]

Omdat normaal gesproken consoles goedkoper werden omdat de componenten goedkoper waren om in te kopen, je schaalvergroting had omdat er inmiddels miljoenen van verkocht waren, etc.

Het kan niet anders dat Sony zijn winstmarges per verkochte PS5 (aanzienlijk) heeft verhoogd sinds 2020 en de goedkopere prijs om het te maken + schaalvergroting niet terug laat komen in een lagere prijs.

Als Sony hetzelfde gedaan had bij de PS4 en die was even duur als op release of zelfs, zoals nu bij de PS5, duurder dan release dan zou de PS4 Pro ook een heel andere prijs gekregen hebben. Een prijs die vermoedelijk meer in lijn zou liggen met wat ze nu met de PS5 Pro doen.,

Het is dan ook onmogelijk om een eerlijk vergelijk te maken. Je zou echt per kwartaal (sinds 2013) de inkoopprijzen van de componenten moeten hebben + alle kosten die Sony maakt om een console bij de klant thuis te krijgen om de daadwerkelijke kosten te berekenen. Dan kun je er vervolgens de inflatiecijfers op los laten en het vergelijken met het verloop van de PS5 prijzen.
Je zou gelijk kunnen hebben, waren het niet dat we niet heel toevallig ook nog te maken hebben gehad met de hoogste inflatie in jaren. Verder kunnen ze niet echt profiteren van scaling, waar dat in voorgaande consoles echte grote stappen zijn gemaakt op kosten besparing https://www.tomshardware....5nm-is-nearly-dollar17000

Ik ga echt niet roepen dat Sony hier de pro met verlies verkoopt. Ze zullen hem vast niet met verlies verkopen. Maar dit is geen product a la apple waar dikke winsten op gemaakt worden.

• Shaker74
OMG Grote run op Disc Drives. Zie dat hij ook al bij Sony zelf niet meer op voorraad is. Jeetje. Ik herbeleef een beetje het trauma van de release van de PS5. Gelukkig heb ik die niet nodig. Ook de vertical stand niet by the way. dat zal de volgende run zijn. Wat bizar.

Verwijderd

Shaker74 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:34:
OMG Grote run op Disc Drives. Zie dat hij ook al bij Sony zelf niet meer op voorraad is. Jeetje. Ik herbeleef een beetje het trauma van de release van de PS5. Gelukkig heb ik die niet nodig. Ook de vertical stand niet by the way. dat zal de volgende run zijn. Wat bizar.
Helaas iets wat veel gebeurd. Met de PS Portal gebeurde vorig jaar hetzelfde. Het duurde een maand of 5 voordat je 'm fatsoenlijk kon aanschaffen. Gelukkig had ik raak in de 2de verkoop run en had ik 'm begin december alsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

artjan schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:25:
Joost van Dreunen, een Nederlander in de USA die schrijft over games industry benoemt hoe de PS5 Pro gewoon niet voor de gemiddelde koper is, en de bredere trend van luxury gaming:

https://superjoost.substack.com/p/playstation-flation
Nail on the head denk ik, sowieso een interessante blog om te lezen aangaande de games industrie.

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-10 12:54
Haha, Digital Foundry is wel de laatste die ik erover vertrouw. Zij verdienen al hun geld door mensen te enthousiasmeren over nieuwe spullen, dus natuurlijk is de basis-PS5 ineens 'too awful'.
Je legt de tweet verkeerd uit. Hij schrijft dat FF7Rtoo awful speelt op de base PS5, wat anderen in dit forum bevestigen. De Pro lost het voor deze game blijkbaar goed op.
Hij schrijft niet dat alle games opeens too awful zijn om te spelen op de basis-PS5.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

cold_as_ijs schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:33:
[...]

Je zou gelijk kunnen hebben, waren het niet dat we niet heel toevallig ook nog te maken hebben gehad met de hoogste inflatie in jaren. Verder kunnen ze niet echt profiteren van scaling, waar dat in voorgaande consoles echte grote stappen zijn gemaakt op kosten besparing https://www.tomshardware....5nm-is-nearly-dollar17000

Ik ga echt niet roepen dat Sony hier de pro met verlies verkoopt. Ze zullen hem vast niet met verlies verkopen. Maar dit is geen product a la apple waar dikke winsten op gemaakt worden.
Dan nog verwacht ik dat de componenten procentueel verder omlaag zijn gegaan dan de inflatie. Daarnaast is de inflatie niet in elk land hetzelfde en het is niet alsof de arbeider bij foxconn opeens 20% hoger salaris heeft....

• giantgiantus
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:35:
[...]

Helaas iets wat veel gebeurd. Met de PS Portal gebeurde vorig jaar hetzelfde. Het duurde een maand of 5 voordat je 'm fatsoenlijk kon aanschaffen. Gelukkig had ik raak in de 2de verkoop run en had ik 'm begin december alsnog.
Hij was echt vele weken heel normaal bestelbaar hoor.

• Shaker74
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:35:
[...]

Jeetje ok... Zie trouwens dat Azerty er nog wat heeft via hun leverancier maar wel de prijs heeft verhoogd 8)7 Als die er nog zijn.

Dan krijg je dit mogelijk dus toch ook met de pro verwacht ik. :/ Verwacht niet dat de winkels ze straks in grote getalen op voorraad hebben..

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:48
Raem schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:28:
[YouTube: PS5 Welcome Hub]

[Afbeelding]

Nieuwe update introduceert Welcome Hub (de Explore tab die voorheen alleen beschikbaar was in de US) en meer.

https://blog.playstation....roller-charging-and-more/
Is die hub al niet even? Of ben ik nu helemaal gek aan het worden? -> correctie, ik had het over iets anders. Dit is wel interessant https://www.pushsquare.co...o-in-ps5s-new-welcome-hub

[ Voor 9% gewijzigd door Derbiss op 12-09-2024 15:57 ]

Verwijderd

giantgiantus schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:40:
[...]

Hij was echt vele weken heel normaal bestelbaar hoor.
De Portal? Die was de eerste maanden lastig te verkrijgen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:15:
[...]

Inderdaad, ik had de Portal op releasedag en toen was hij een tijd lang overal uitverkocht. Op Marktplaats gingen ze voor hoge bedragen weg.

• giantgiantus
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:15:
[...]

Voor release was hij echt meerdere weken voor 219 te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:29:
[...]

Dat was een pre-order. Op de release dag zelf was ie uitverkocht en dat hield wel een aantal maanden aan.
Als er weer een batch vrij kwam was ie hetzelfde uurtje nog uitverkocht. In het Portal topic staan wel een aantal voorbeelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 17:03
kazuka schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:42:
John Linneman van DF heeft of al hands on kunnen gaan met de Pro of hij heeft nieuw beeldmateriaal gekregen. We zouden binnenkort de eerste videos van ze mogen verwachten.

[Twitter]
Ik ben een groot fan van Digital Foundry, maar dit is toch wel lichtelijk overdreven. Ik heb FF7:Rebirth uitgespeeld en bijna 100 uur ingestoken. In Quality mode heb ik de game gespeeld met 30fps. Niet ideaal, maar het went snel en zeker niet onspeelbaar.

Verwijderd

giantgiantus schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:29:
[...]

De pre-order wel, ja. Maar op releasedag en een aantal maanden daarna rammetje uitverkocht. Vrienden van mij zaten zelfs in Telegram-groepen om op de hoogte te blijven van nieuwe voorraden bij winkels en waren dan vaak alsnog te laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bRuud83 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:34:
[...]

Ik ben een groot fan van Digital Foundry, maar dit is toch wel lichtelijk overdreven. Ik heb FF7:Rebirth uitgespeeld en bijna 100 uur ingestoken. In Quality mode heb ik de game gespeeld met 30fps. Niet ideaal, maar het went snel en zeker niet onspeelbaar.
Ik denk dat het allemaal kwestie is van persoonlijke smaak. Ik vond de 30FPS optie dan ook weer niets, enkel de 60FPS voor mij in FF7 Rebirth. Maar waar de ene het te blurry vind in de 60FPS modus, vond ik het weer prima te doen. En heb er iets van 120 uur in gestopt :P

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:51
Silent Hill 2 remake: Na de Digital Digital Foundry preview heb ik toch wat meer vertrouwen gekregen in deze remake.Bij Bol krijg je er ook nog een leuk steelbookje bij.

Deze staat in pre-order.

DF

[ Voor 30% gewijzigd door jori040 op 12-09-2024 17:09 ]

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
*knip* laten we het enigszins inhoudelijk houden

[ Voor 255% gewijzigd door Chaoss op 12-09-2024 19:01 ]

PSN : Geraedus

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:51
bRuud83 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:34:
[...]

Die game was imo echt super choppy en laggy.

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:37

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

ik denk dat stilstaande plaatjes niet echt de gotcha is die je denkt dat het is :P Dan kun je ook plaatjes van een Series S en X naast elkaar houden bijvoorbeeld. Ik denk dat we moeten afwachten tot we bewegende beelden te zien krijgen in hoge kwaliteit (en zeker niet met die afschuwelijke Youtube compressie van livestreams).

Op consoles is FSR de meest voorkomende upscaler en die is gewoon echt heel matig bij bewegende beelden. DLSS doet dat veel beter, o.a. omdat de Nvidia kaarten daar dedicated hardware voor aan boord hebben en een algoritme library die middels AI continu wordt bijgewerkt. Diezelfde benadering heeft PSSR ook, dus de hands-ons zullen moeten uitwijzen hoe goed die oplossing daadwerkelijk gaat zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 12-09-2024 19:34 ]

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 11:02
James Pond schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:33:
[...]

Haha wat een onzin man. Een Zen 2 CPU en een gemiddelde GPU vergelijkbaar met een RX 6700

Het is absoluut geen realistische prijs, zeker niet omdat er ook geen disc drive in zit.

Met een 4080 super kan je makkelijk 2 generaties overbruggen.

Met een PS5 pro niet.
RX 6700? Sorry maar je bent moeilijk serieus te nemen als je met dat soort onzin aan komt zetten. In de PS5 zit een soort van RDNA 3.5 oplossing welke nog niet eens te krijgen is voor AMD kaarten.

• Brumbrumbrum
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-07 16:36
FrankoNL schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:12:
[...]

Eerlijk is eerlijk, ik ben al mijn hele leven op pc te vinden (en op console) en daarop heb ik toch eerder de neiging om een soort van “fomo” te hebben voor de beste ervaring. Dat betekent dus rommelen met instellingen, upgraden etc.

Bij console zet ik hem aan en heb ik dat niet. Persoonlijk dingetje, maar toch.
Ja ik ben daar wel lui in. Als het allemaal redelijk draait kan het mij niet zoveel schelen of de schaduwen verderop er 20% mooier uitzien. Ik speel ook retro games en die zijn lelijker dan alles wat je nu op low zet.

• Brumbrumbrum
Steven030 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 22:44:
[...]

Ja dat vind ik ook het meest kwalijke. Wel bizar om te zien hoe die disc drive nu al bijna nergens meer te krijgen is. Wellicht door scalpers, of was dit al zo?
uitvoering: Sony PlayStation 5 Slim Disc Edition Wit, Zwart
De slim versie met disk lijkt overal gewoon goed verkrijgbaar. Kun je de huidige losse diskdrive ook zomaar in de pro steken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwI-5HmdAlf4bWDXl528O-7tig4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2nlGcuorzwEwNks3Z89ouXNa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYpgS6lpExF1aBvwpeHwDNo7O4k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/m8qB9Oi2mL0HPXnjZPk7TMpQ.png?f=fotoalbum_large

Echt…

Mensen koop dat ding gewoon niet, althans niet voor meer dan adviesprijs…

Zou leuk zijn als er straks ruim voldoende aanbod blijkt te zijn met bundel.

Gisteren kon je nog een Drive voor €120-125 krijgen. Ik speel alles toch digitaal en heb sinds launch nog geen disc gekocht. Ik dacht, leuk voor retail prijs eventueel er een bijhalen maar geen haar op mijn hoofd dat ik ook maar een euro extra betaal aan een scalper.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Brumbrumbrum schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:05:
[...]

uitvoering: Sony PlayStation 5 Slim Disc Edition Wit, Zwart
De slim versie met disk lijkt overal gewoon goed verkrijgbaar. Kun je de huidige losse diskdrive ook zomaar in de pro steken?
Die disc drive kan je inderdaad in de pro steken.

Echt zo irritant die scalpers. Amazon pas in maart 2025 weer voorraad staat er. De rest van de grote retailers ook uitverkocht. Azerty heeft er nog 13 staat er (gisteren 80)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Nu online
Ps5 tijdperk is kassa voor scalpers helaas, ook zat actief op tweakers.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Je zou gewoon bijna hopen dat de bestaande disc drive incompatible is met de pro....

Alhoewel ik denk dat er echt wel een editie komt met disc drive met zoals je nu bij de normale ps5 hebt. De disc drive is enkel voor "later" wanneer mensen met een digital edition toch liever de disc versie hadden gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
MazeWing schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:21:
Je zou gewoon bijna hopen dat de bestaande disc drive incompatible is met de pro....

Alhoewel ik denk dat er echt wel een editie komt met disc drive met zoals je nu bij de normale ps5 hebt. De disc drive is enkel voor "later" wanneer mensen met een digital edition toch liever de disc versie hadden gekozen.
Op de PlayStation website staat: “PS5 Pro is available as a disc-less console, with the option to purchase the currently available Disc Drive for PS5 separately.“

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Steven030 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:30:
[...]

Op de PlayStation website staat: “PS5 Pro is available as a disc-less console, with the option to purchase the currently available Disc Drive for PS5 separately.“
Je mag toch hopen dat ze iets doen na de unanieme backlash over de prijs en de situatie die nu ontstaat met de disc drives.

• ZesBarkiePK
Nou dat beloofd wat voor de PS5 Pro straks. Ik ga maar de wekker zetten denk ik, als er nu al scalpers actief zijn dan zal dat met de pre-order ook wel zo zijn.

• Steven030
ZesBarkiePK schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:37:
Nou dat beloofd wat voor de PS5 Pro straks. Ik ga maar de wekker zetten denk ik, als er nu al scalpers actief zijn dan zal dat met de pre-order ook wel zo zijn.
Ja inderdaad. Communiceert PlayStation van tevoren het tijdstip wanneer de pre orders live gaan?

Bij de launch van de PS5 hadden we nog geen PS Direct in Nederland en ging het via de retailers en was snachts Amazon DE de eerste

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geraedus
  • Nu online
Of hopen dat op direct.playstation.com maar slecht 1 console per psn account aangeschaft kan worden.

• Brumbrumbrum
Wel een risicovolle strategie met het hele internet dat aan het zeiken is dat de winkelprijs al veel te duur is. Meeste pro kopers zullen al een ps5 hebben staan en de pro kan niet zoveel extra. Dan is het makkelijker om te wachten dan op een echte nieuwe generatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex

Afbeeldingslocatie: https://miro.medium.com/v2/resize:fit:604/1*n_uGBjiFQnsk-A-r7WNKRw.jpeg

• cold_as_ijs
@Thalaron deel de link eens van de mp advertentie? Altijd leuk om dit soort gasten te dollen met onzin biedingen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
cold_as_ijs schreef op donderdag 12 september 2024 @ 23:33:
@Thalaron deel de link eens van de mp advertentie? Altijd leuk om dit soort gasten te dollen met onzin biedingen ;)
De winkels doen er ook aan mee. DVD-outlet via bol.com 250,- https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=txl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Geraedus schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:43:
[...]

Of hopen dat op direct.playstation.com maar slecht 1 console per psn account aangeschaft kan worden.
Ja max 1 per account. Dat was met de Astro Bot controller in ieder geval wel zo.

Maar ja is het moeilijk om meerdere accounts aan te maken? Die scalpers verzinnen er wel weer wat op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:16
cold_as_ijs schreef op donderdag 12 september 2024 @ 23:33:
Volgens mij mag ik hier dergelijke links niet plaatsen? Ik heb hem ook niet bij de hand verder, maar ik vermoed dat er genoeg advertenties zullen volgen.

Daarbij zijn IMHO de mensen die dergelijke bedragen bieden/ daadwerkelijk betalen een even groot probleem dan diegene die ze aanbieden. Als er geen vraag is, valt het aanbod immers vanzelf weg.

Voor mij prima. Als een discdrive zoveel meer kost, dan loont het zich niet ten opzichte van prijsverschillen fysiek vs digitaal. Dat gaat weliswaar niet op voor diegene die al veel fysieke games hebben, maar ook dan kan je natuurlijk digital games aanschaffen tot de disc drive weer normaal beschikbaar is.

Er zullen verder natuurlijk altijd mensen zijn die net zoals met de OG PS5 top €/$ betalen via handelaren/ scalpers, maar ik verwacht een minder groot issue als met de OG versie. Bij de OG versie stapte je de huidige generatie in. Met de Pro ga je slechts een upgrade binnen die generatie krijgen. Er zijn geen games die je hoeft te gaan missen o.i.d. Zeker als je nog een disc versie hebt, is het extra interessant om even te wachten op reguliere bereikbaarheid.

Voordeel voor mij; ik heb een OG met Disc die door deze flauwekul wellicht beter verkoopbaar zal zijn dan anders. Maar die wil ik pas weg doen zodra ik een PS5 Pro in bestelling heb staan…

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
ZesBarkiePK schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 01:41:
[...]

Ja max 1 per account. Dat was met de Astro Bot controller in ieder geval wel zo.

Maar ja is het moeilijk om meerdere accounts aan te maken? Die scalpers verzinnen er wel weer wat op.
Alsof scalpers 5 PS5 Pro's gaan kopen. Ik zou het niet aandurven in ieder geval. Wel fijn dat ze eerst op Playstation direct gaan verkopen. Daar moet je meteen betaalen. Bol.com kan je vaak achteraf. Heb je als scalper toch een soort van safe net mocht er geen interesse zijn

Maar goed, we gaan het zien.

PS5 release was wel een gekke huis ja. Zelden zoveel PS5 consoles hier op tweakers gezien. En ze gingen ook echt als warme broodjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sefaex schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 07:48:
[...]

Alsof scalpers 5 PS5 Pro's gaan kopen. Ik zou het niet aandurven in ieder geval. Wel fijn dat ze eerst op Playstation direct gaan verkopen. Daar moet je meteen betaalen. Bol.com kan je vaak achteraf. Heb je als scalper toch een soort van safe net mocht er geen interesse zijn

Maar goed, we gaan het zien.

PS5 release was wel een gekke huis ja. Zelden zoveel PS5 consoles hier op tweakers gezien. En ze gingen ook echt als warme broodjes.
Dan weet jij niet hoe dat wereldje in elkaar steekt. Ik ken iemand die scalpt, en dat gaat met tientallen, soms zelfs honderden tegelijk. Je wilt niet weten hoeveel geld daarmee verdiend wordt en hoeveel risico die gasten durven te nemen. Het aantal dat jij noemt is peanuts voor hem.

P.S. Ik vind scalpen verschrikkelijk en ben het zeker niet eens met wat hij doet. Laat dat duidelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Ik hoop altijd dat ik een huis van jullie mag kopen voor de kostprijs en niet de marktprijs. Maar grappig genoeg zal bij de meeste tweakers de wet van vraag en aanbod wel gelden als het voordeel de “goede” kant opvalt.

Overigens heb ik nog nooit iets gekocht van een scalper omdat ik tot nu toe altijd in staat ben geweest om elk product wat ik graag wilde hebben netjes te bestellen bij een normale retailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 16:13
Ik zal ook niet bij die scalper kopen hoe graag ik het ook hebben wil omdat ik die parktijken niet wil ondersteunen. Ik koop altijd bij een erkende retailer of bij Sony zelf.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Thalaron schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 07:46:
[...]

Volgens mij mag ik hier dergelijke links niet plaatsen? Ik heb hem ook niet bij de hand verder, maar ik vermoed dat er genoeg advertenties zullen volgen.

Daarbij zijn IMHO de mensen die dergelijke bedragen bieden/ daadwerkelijk betalen een even groot probleem dan diegene die ze aanbieden. Als er geen vraag is, valt het aanbod immers vanzelf weg.

Voor mij prima. Als een discdrive zoveel meer kost, dan loont het zich niet ten opzichte van prijsverschillen fysiek vs digitaal. Dat gaat weliswaar niet op voor diegene die al veel fysieke games hebben, maar ook dan kan je natuurlijk digital games aanschaffen tot de disc drive weer normaal beschikbaar is.

Er zullen verder natuurlijk altijd mensen zijn die net zoals met de OG PS5 top €/$ betalen via handelaren/ scalpers, maar ik verwacht een minder groot issue als met de OG versie. Bij de OG versie stapte je de huidige generatie in. Met de Pro ga je slechts een upgrade binnen die generatie krijgen. Er zijn geen games die je hoeft te gaan missen o.i.d. Zeker als je nog een disc versie hebt, is het extra interessant om even te wachten op reguliere bereikbaarheid.

Voordeel voor mij; ik heb een OG met Disc die door deze flauwekul wellicht beter verkoopbaar zal zijn dan anders. Maar die wil ik pas weg doen zodra ik een PS5 Pro in bestelling heb staan…
Ja je hebt gelijk dat moet gemod worden ;)

Lijkt op zich wel mee te vallen met het scalpen van disc drives. MP staan er maar een paar. Ebay staan er ook niet zoveel. Lijkt er gewoon op dat of mensen al een drive vooraf aanschaffen of dat Sony gewoon wat voorraden klaar wil hebben liggen voor de verkoop van de pro. Die zal weer voor een piekje zorgen van de verkopen van consoles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:51
giantgiantus schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:31:
Ik hoop altijd dat ik een huis van jullie mag kopen voor de kostprijs en niet de marktprijs.
Dat blijft een gigantisch onlogische vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Timothy3000 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:59:
[...]

Dat blijft een gigantisch onlogische vergelijking.
Vertel? Ik geloof dat iedereen zijn huis verkoopt voor de marktprijs. Die is gigantisch hoog doordat er meer vraag is dan aanbod. Klinkt toch erg vergelijkbaar met wat er gebeurd bij de ps5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
giantgiantus schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:00:
[...]

Vertel? Ik geloof dat iedereen zijn huis verkoopt voor de marktprijs. Die is gigantisch hoog doordat er meer vraag is dan aanbod. Klinkt toch erg vergelijkbaar met wat er gebeurd bij de ps5.
Het verschil is dat stel huizen zouden voor een vaste prijs verkocht worden na het bouwen. Dat je hem dan zou kunnen kopen en dan direct op de markt voor de marktprijs verkopen.

(Daarom hebben veel nieuwbouwhuizen, en huizen die door woningcoorporaties worden verkocht ook anti-speculatiebedingen.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geraedus
  • Nu online
knip

[ Voor 97% gewijzigd door Geraedus op 13-09-2024 11:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geraedus
  • Nu online
Goede uitleg, althans voor mij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ik moet toch wel een beetje fronsen als ik eerlijk ben. Heb me nog eens goed verdiept in de specs en ik snap het hele punt van de PS5 Pro niet, anders dan dat Sony gewoon je munten wil hebben.

Het grote voordeel van consoles was, in de ogen van gebruikers, dat je met een keer kopen een hele generatie vooruit kon.

Met een PS4 kun je vandaag de dag nog steeds 97% van alle nieuwe spellen spelen. De PS5 was in die zin al een minimale upgrade.

En dan komt nu de PS5 Pro met een iets betere GPU, maar de CPU blijft gelijk. Terwijl nu juist de CPU de bottleneck is voor veel games tegenwoordig.

Het is dus feitelijk een GPU upgrade, zoals PC gebruikers ook kunnen doen, maar dan als nadeel dat het behoorlijk aan de prijs is omdat alles in een gesloten doos zit en je dus ook de componenten die niet vervangen worden doodleuk nog een keer koopt (CPU...)

Dit gaat toch eigenlijk nergens meer over?

Wat heb je aan deze upgrade? De PS5 Pro gaat alsnog GTA6 niet op 60fps 4k upscaled draaien nu. Tenzij er een hele hoop settings naar beneden worden geschroefd om de CPU te ontlasten.

Met standaard en disk drive ben je zo doodleuk krap 1000 kwijt voor een kleine GPU upgrade die presteert op het niveau van een 7700XT van 400 euro die gebottleneckt wordt door een ondermaatse CPU van 5 a 6 jaar oud?

[ Voor 20% gewijzigd door DutchManticore op 13-09-2024 11:40 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DutchManticore schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:33:
Ik moet toch wel een beetje fronsen als ik eerlijk ben. Heb me nog eens goed verdiept in de specs en ik snap het hele punt van de PS5 Pro niet, anders dan dat Sony gewoon je munten wil hebben.

Het grote voordeel van consoles was, in de ogen van gebruikers, dat je met een keer kopen een hele generatie vooruit kon.

Met een PS4 kun je vandaag de dag nog steeds 97% van alle nieuwe spellen spelen. De PS5 was in die zin al een minimale upgrade.

En dan komt nu de PS5 Pro met een iets betere GPU, maar de CPU blijft gelijk. Terwijl nu juist de CPU de bottleneck is voor veel games tegenwoordig.

Het is dus feitelijk een GPU upgrade, zoals PC gebruikers ook kunnen doen, maar dan als nadeel dat het behoorlijk aan de prijs is omdat alles in een gesloten doos zit en je dus ook de componenten die niet vervangen worden doodleuk nog een keer koopt (CPU...)
Ik zie het nog steeds zo: de base PS5 is goed genoeg en je hebt zeker geen Pro nodig. Wil je de beste console in huis hebben met het mooiste beeld dan ga je voor de Pro. Het is helemaal niet de bedoeling van Sony dat iedereen nu over wil Stappen. Wil je ‘Premium’ dan betaal je premium. Wil je dat niet dan koop je de Pro niet.
Meer kan ik er niet van maken.

Als de PS6 voor dat bedrag zal lanceren zal ik de ophef snappen (alsnog Sony keuze) aangezien mensen met minder budget dan niet eens in kunnen stappen. De Pro is niet nodig om deze generatie in te stappen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ik ben bij 4:30 opgehouden toen hij begon dat er maar 2 upgrades waren.
"RT wordt gedaan door GPU dus grotere GPU = meer geavandeerde RT. Dat is natuurlijk een redelijk oversimplificatie van hoe een GPU werkt. RT wordt door een ander deel van de GPU afgehandeld. Ja meer geavanceerde RT betekent grotere GPU maar grotere GPU betekent niet meer geavanceerde RT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:39:
[...]

Ik zie het nog steeds zo: de base PS5 is goed genoeg en je hebt zeker geen Pro nodig. Wil je de beste console in huis hebben met het mooiste beeld dan ga je voor de Pro. Het is helemaal niet de bedoeling van Sony dat iedereen nu over wil Stappen. Wil je ‘Premium’ dan betaal je premium. Wil je dat niet dan koop je de Pro niet.
Meer kan ik er niet van maken.

Als de PS6 voor dat bedrag zal lanceren zal ik de ophef snappen (alsnog Sony keuze) aangezien mensen met minder budget dan niet eens in kunnen stappen. De Pro is niet nodig om deze generatie in te stappen.
Alleen het is voor nu nog helemaal niet nodig, ze hebben wat spellen laten zien van 4/5 jaar oud(Die al eens opgepoetst zijn voor de reguliere ps5).
Er zullen vast voordelen zijn maar ik denk pas vanaf volgend jaar, met Wolverine spel bijv of gta6 misschien. maar het is gewoon jammer dat ze het lieten zien met zulke oude spellen(En niet misschien al een korte trailer van een aankomend spel).
Pagina: 1 ... 42 ... 120 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties