Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:34
Raem schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:51:
[...]

Plak de url in https://archive.is ;)

Ik denk eerlijk gezegd dat de Pro niet gaat uitverkopen, dus scalpen ook weinig zin heeft.
dachten we met de portal ook!

psn: HertogJack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:33
James Pond schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:00:
[...]

Ik wilde je niet beledigen, maar Sony geeft geen games gratis weg, je moet daar lid zijn van PS+.
Hoezo is online wel betaald maar als je een paar games pakt heb je dat eruit? Wat bedoel je daarmee?

Natuurlijk moeten die games in je smaak vallen maar Epic heeft bv GTA V al weggegeven.

Ik wilde alleen maar aangeven dat het niet zo duur is op PC als velen denken.
Bij Sony betaal je nu even uit m'n hoofd 75 euro per jaar. Als je met alle beschikbaar gestelde games er bijvoorbeeld 3 of 4 kunt kiezen die je al had willen hebben dan hen je doe kosten bespaard en daarmee de kosten terug verdiend
Bij epic heb je enkel een account nodig 9m gratis games te krijgen. Maar hoe gratis zou het daadwerkelijk zijn. Het naïef zijn om te denken dat er niks tegenover staat.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:46
Greatsword schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:05:
Veel discussie over de prijs, dus even peilen hoe het er voor staat.

Poll: Ga je voor 799,- een PS5 Pro aanschaffen?
Ja, dat wordt een Day One
Ja, maar pas als game "X" uitkomt
Nee, pas als er een flinke prijsdaling komt
Nee, ik wacht wel op de PS6
Anders, namelijk...
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Anders, namelijk ik blijf bij de PS5 base en als er ooit een PS6 komt kijk ik op dat moment wel weer wat de beste keuze voor mij is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• piekema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 17:28
schumi1986 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:31:
[...]

Heb zelf een krachtige PC (RTX4090) totale kosten liggen ergens op 3150 voor alleen de PC zelf.

En zelfs met zo een krachtige game PC draaien echt bizar veel games de eerste maanden na release gewoon heel erg brak, neem bijvoorbeeld StarWars outlaws die draait echt stukken beter op de PS5 dan op de PC.

800 euro voor bijna 50% rekenkracht extra is best een goede deal, mijn videokaart alleen kost al 2150.

Videokaarten zijn de laatste jaren echt extreem veel duurder geworden en met een videokaart van 800 euro ga je echt niet dezelfde beelden op je scherm krijgen als met de PS5 Pro.

De prijs van de PS5 Pro is helemaal niet hoog het probleem is alleen dat console gamers deze prijzen niet gewend zijn. En daar heeft Sony een prima oplossing voor, koop een normale PS5 :)

Edit: Mijn PC heeft voor 3150 ook niet eens een disk drive ;)
Star Wars Outlaws draait bij mij op PC, met 'slechts' een 4080 als een zonnetje, niet echt issues bemerkt. Vind de PS5 versie juist erg blurry. Outlaws is heavy on the CPU. Als je voor 3150 een 4090 systeem hebt kunnen bouwen heb je dan niet te veel bespaard op je andere componenten? Misschien dat het door je CPU komt dat ie niet lekker loopt. Ik heb een veel goedkopere kaart, maar mijn uiteindelijke systeem is een heel stuk duurder. Ik neem sowieso aan dat je niet een monitor hebt meegenomen in deze berekening? :*) I

En ik denk dat je met een videokaart van 800 euro VEEL betere graphics gaat toveren op je scherm dan een PS5 pro. Je hebt het dan over een 4070 ti. In combinatie met Nvidia DLSS denk ik niet dat de PS5 Pro ook maar in de buurt kan komen. Het is leuk dat Playstation samen met AMD een soort van eigen FSR heeft ontwikkelt, maar kan me niet voorstellen dat ze Nvidia ineens heel hard op dit gebied kunnen verslaan. Maar ik laat me graag verrassen. Ik ben ook wel beniewd wat Digital Foundry gaat zeggen, want die komen vaak met een dit is het equivalent van.... . Geen idee, maar een rx 7700XT zou denk ik al heel mooi zijn.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:13
Sefaex schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:44:
[...]

Betwijfel of scalpers een PS5 Pro voor €800 gaan kopen om hem vervolgens voor €1200 door te verkopen.
Denk dat er uiteindelijk wel een prijsverlaging komt. Netzoals de VR 2. Bijna geen hond die dat ding kocht voor de adviesprijs.

PS5 was een ander verhaal; Nieuwe gen, nieuwe games, veel hype. Iedereen, incl de overbuurvrouw moesten er één hebben.

Ja Astro Bot controller staat voor €100 op marktplaats. Nou lekker €20 winst. :+

Maar goed, we gaan het zien. Ben benieuwd!
Laten we ook niet vergeten dat de PS5 november 2019 uitgekomen is. Iets met Covid-19 waarbij iedereen zich uiteindelijk moest vermaken thuis. Weliswaar was dit pas begin/medio 2020 een punt, maar de leveringsproblemen in combinatie met Covid-19 heeft denk ik een mega boost gegeven aan de gewilligheid om premium te betalen.

Ik verwacht zeker, mede mogelijk gemaakt door WKOA, dat er genoeg scalpers zullen proberen hun slag te slaan, maar ik vermoed dat dit weinig succesvol zal zijn ten opzichte van de oorspronkelijke release.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:14
piekema schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:54:
[...]

Star Wars Outlaws draait bij mij op PC, met 'slechts' een 4080 als een zonnetje, niet echt issues bemerkt. Vind de PS5 versie juist erg blurry. Outlaws is heavy on the CPU. Als je voor 3150 een 4090 systeem hebt kunnen bouwen heb je dan niet te veel bespaard op je andere componenten? Misschien dat het door je CPU komt dat ie niet lekker loopt. Ik heb een veel goedkopere kaart, maar mijn uiteindelijke systeem is een heel stuk duurder. Ik neem sowieso aan dat je niet een monitor hebt meegenomen in deze berekening? :*) I

En ik denk dat je met een videokaart van 800 euro VEEL betere graphics gaat toveren op je scherm dan een PS5 pro. Je hebt het dan over een 4070 ti. In combinatie met Nvidia DLSS denk ik niet dat de PS5 Pro ook maar in de buurt kan komen. Het is leuk dat Playstation samen met AMD een soort van eigen FSR heeft ontwikkelt, maar kan me niet voorstellen dat ze Nvidia ineens heel hard op dit gebied kunnen verslaan. Maar ik laat me graag verrassen. Ik ben ook wel beniewd wat Digital Foundry gaat zeggen, want die komen vaak met een dit is het equivalent van.... . Geen idee, maar een rx 7700XT zou denk ik al heel mooi zijn.
Ik zit redelijk goed hoor met een 7800x3d. Denk eerder dat jij dan teveel hebt betaald voor je PC ;) of je hebt hem helemaal volgehangen met RGB lampjes of je pc onnodig duur gemaakt natuurlijk.

Weet verder niet op welke settings jij speelt maar stabiel 60fps op 4K met wat raytracing liep iig bij release hier voor geen meter.

Hoe je het ook bekijkt 800 euro is bijzonder weinig geld voor hetgeen wat een ps5 pro op een TV gaat toveren, voor dat geld ga je geen gelijkwaardige PC kunnen bouwen

[ Voor 7% gewijzigd door schumi1986 op 11-09-2024 13:20 ]

• Marcievg
piekema schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:54:
[...]

Een game voor console is makkelijker te optimaliseren dan voor een pc.

De portal is vrij lang beschikbaar geweest als pre-order, dus makkelijk te bestellen voor wie hem écht wilde. Toen was hij inderdaad even uitverkocht en was je een paar tientjes meer kwijt op Marktplaats. Maar nooit dat extreme zoals bij de PS5 destijds.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Thalaron schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:00:
[...]

Laten we ook niet vergeten dat de PS5 november 2019 uitgekomen is. Iets met Covid-19 waarbij iedereen zich uiteindelijk moest vermaken thuis. Weliswaar was dit pas begin/medio 2020 een punt, maar de leveringsproblemen in combinatie met Covid-19 heeft denk ik een mega boost gegeven aan de gewilligheid om premium te betalen.

Ik verwacht zeker, mede mogelijk gemaakt door WKOA, dat er genoeg scalpers zullen proberen hun slag te slaan, maar ik vermoed dat dit weinig succesvol zal zijn ten opzichte van de oorspronkelijke release.
November 2020. :)

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51
Marcievg schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:10:
[...]

Een game voor console is makkelijker te optimaliseren dan voor een pc.
Is dat wel zo? Je ziet toch vaak dat ontwikkelaars pas op het einde van een console lifecycle het onderste uit de kan kunnen persen qua prestaties en graphics. Zo eenvoudig lijkt het dus niet.

Join het GoT Pulse-Team!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik snap de logica niet echt om te wachten voor een PS6. de cyclus is verandert. er komt voortaan elke 4 jaar een nieuwe console uit dat veel duurder gaat worden dan voorheen. en alle nieuwe titels gaan BC.. Er zullen weinig spellen PS6-only zijn in de toekomst.

dus je wilt nu geen €800 betalen maar straks wel €949 voor de PS6? die logica gaat niet op.

[ Voor 29% gewijzigd door Farabi op 11-09-2024 13:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:28:
ik snap de logica niet echt om te wachten voor een PS6. de cyclus is verandert. er komt voortaan elke 4 jaar een nieuwe console uit dat veel duurder gaat worden als voorheen. en alle nieuwe titels gaan BC.. Er zullen weinig spellen PS6-only zijn in de toekomst.

dus je wilt nu geen €800 betalen maar straks wel €949 voor de PS6?
De PS6 gaat echt niet zoveel kosten. De PS5 Pro is voor een selectieve groep. Als ze straks met de PS6 weer de mainstream gamers willen aanspreken gaat hem dat niet worden met die prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Klopt inderdaad! Maar dus volop tijdens Covid..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Farabi
  • Niet online
Raem schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:37:
[...]

De PS6 gaat echt niet zoveel kosten. De PS5 Pro is voor een selectieve groep. Als ze straks met de PS6 weer de mainstream gamers willen aanspreken gaat hem dat niet worden met die prijs.
dus een krachtigere apparaat dan de PS5 Pro voor minder geld. ik ben benieuwd. er zullen 2 modellen komen op deze manier. anders is het niet haalbaar inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 11-09-2024 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06:18
Ik overweeg alleen de PS5 Pro als GTA VI hier significant beter op draait. Anders blijf ik mooi mijn day one PS5 trouw.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:49
Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:26:
Heerlijk dat je na 4 jaar nog steeds geen saves op je usb kan zetten. Goed verdienmodel van sony op deze manier om het via een abonnement te laten doen.
Wel moeite gedaan te informeren? Je kan wel savegames op USB zetten. Je kan geen losse saves selecteren inderdaad maar je kan wel je savegames backuppen en overzetten/terugzetten

• Farabi
  • Niet online
Mutatie schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:46:
[...]

Wel moeite gedaan te informeren? Je kan wel savegames op USB zetten. Je kan geen losse saves selecteren inderdaad maar je kan wel je savegames backuppen en overzetten/terugzetten
hoe? als ik naar mijn ps4 savegames ga, dan zie ik de optie in het scherm om het over te zetten naar mijn usb. maar niet bij de sectie van de ps5 savegames?

edit: ik zie zoiets inderdaad. vanavond proberen. YouTube: How to Back Up Saved Data on PS5 to USB Device (Best Method!)

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 11-09-2024 13:52 ]

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Davidas schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:42:
Ik overweeg alleen de PS5 Pro als GTA VI hier significant beter op draait. Anders blijf ik mooi mijn day one PS5 trouw.
Met significant ga ik persoonlijk wel uit van 60fps 4k :)
Beetje onrealistisch misschien maar moet je kijken hoeveel ongebruikte rekenkracht er nog is bij de huidige consoles en als dan de PS5 Pro 45% winst heeft zou het wel een mogelijkheid kunnen zijn.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
GTA VI voor mij ook de enige reden om een PS5 Pro te kopen, dus ik heb nog even bedenktijd.

Het is ook niet zo dat er geen games meer uitkomen voor de normale PlayStation 5. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Jumpman op 11-09-2024 13:56 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
  • Laatst online: 02:49
Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:47:
[...]

hoe? als ik naar mijn ps4 savegames ga, dan zie ik de optie in het scherm om het over te zetten naar mijn usb. maar niet bij de sectie van de ps5 savegames?

edit: ik zie zoiets inderdaad. vanavond proberen. YouTube: How to Back Up Saved Data on PS5 to USB Device (Best Method!)
https://www.playstation.c...are/back-up-ps5-data-USB/

Dan enkel Saved Data selecteren.

Blijft jammer dat je niet zelf savegames kan selecteren.
Raem schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:54:
[...]

Je kan alleen een backup maken van je hele systeem inclusief savegames. Nou, succes om dat om de zoveel tijd te gaan doen.
Je kan enkel savegames selecteren.
Maar hey ik zei niets over dat het ideaal is oid. :+ Maar het is wel mogelijk

[ Voor 27% gewijzigd door Mutatie op 11-09-2024 14:01 ]

Mutatie schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:46:
[...]

Je kan alleen een backup maken van je hele systeem inclusief savegames. Nou, succes om dat om de zoveel tijd te gaan doen.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
En als je geen PlayStation Plus abonnement meer hebt, gooit Sony tussen de zes en twaalf maanden na de laatste dag PlayStation Plus abonnement je cloud leeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 11-09-2024 13:56 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
[...]

als het goed is kan je alleen je savegames selecteren in het videotje boven.

• sfx32
  • Laatst online: 07-09 13:28
Ze zouden beter aankondigen dat ps now ook voor android beschikbaar komt.
Nu moet je ps een stream streamen naar je android toestel....
Soit heb ik ook de gamepass van xbox maar toch.

• Marcievg
Denman schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:28:
[...]

Is dat wel zo? Je ziet toch vaak dat ontwikkelaars pas op het einde van een console lifecycle het onderste uit de kan kunnen persen qua prestaties en graphics. Zo eenvoudig lijkt het dus niet.
Dat er langzaam steeds meer uit een console gehaald kan worden is altijd al geweest. Als ik me niet vergis komt Sony/microsoft ook met updates naar ontwikkelaars. Maar ook de game engines krijgen updates.

Verder is een console makkelijker omdat iedereen dezelfde combinatie hardware heeft en ook het hele besturingssysteem is voor een enkel doel opgebouwd.

Bij pc zijn er veel meer variabelen met de combinaties in hardware

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:11
Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:28:
toch denk ik dat de meeste mensen die hier zitten te klagen gaan overstappen zodra ze een dealtje kunnen pakken.
De upgrade is zo minimaal dat zelfs een dealtje het niet interessant maakt voor mij.
Ik vind dat er toch her en der serieus met inflatie geschermd wordt. Volgens mij gaat dat niet op, of toch zeker maar gedeeltelijk. We zitten immers te kijken naar een markt waar de technische evolutie nog altijd zeer snel gaat en waar het normaal is dat je na x jaar gewoon veel beter krijgt voor hetzelfde geld, ongeacht inflatie. Recent zijn er daar wel uitzonderingen op zoals bvb door de chiptekorten enkele jaren geleden, maar stijgende prijzen toen hadden dus met tekorten te maken en niet met inflatie.

Op dat vlak is dan vooral de recente prijsstijging van de PS5 eigenlijk nog merkwaardiger, al ging dat met veel minder consternatie gepaard. Maar nu zou je bijna kunnen denken dat het ter voorbereiding was voor de prijsstelling van de Pro.

Verder zie je natuurlijk dat we op een punt zitten waar de law of diminishing returns gewoon sterk begint te spelen. Met elke nieuwe console wordt het verschil met de vorige console gewoon kleiner en kleiner. Voor mij is dat reden #1 om niet te upgraden, terwijl ik wel elke PS-console al gekocht heb. Maar met de PS5 heb ik ook niet de indruk dat je zoveel meer hebt vs de PS4 Pro die hier ook staat. Het aantal games dat we hebben dat PS5-only is, is zelfs op 1 hand te tellen, denk ik.

• Timothy3000
Marcievg schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:39:
[...]

Bij Sony betaal je nu even uit m'n hoofd 75 euro per jaar. Als je met alle beschikbaar gestelde games er bijvoorbeeld 3 of 4 kunt kiezen die je al had willen hebben dan hen je doe kosten bespaard en daarmee de kosten terug verdiend
Bij epic heb je enkel een account nodig 9m gratis games te krijgen. Maar hoe gratis zou het daadwerkelijk zijn. Het naïef zijn om te denken dat er niks tegenover staat.
Linksom of rechtsom betaal je voor de games die je via PSPlus speelt, je betaalt immers voor het abo.

• Timothy3000
Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:28:
ik snap de logica niet echt om te wachten voor een PS6. de cyclus is verandert. er komt voortaan elke 4 jaar een nieuwe console uit dat veel duurder gaat worden dan voorheen. en alle nieuwe titels gaan BC.. Er zullen weinig spellen PS6-only zijn in de toekomst.

dus je wilt nu geen €800 betalen maar straks wel €949 voor de PS6? die logica gaat niet op.
Ik kan straks op mijn PS5 geen PS6 games spelen. Dat is de enige logica die je nodig hebt.

De PS5 Pro is ook geen "nieuwe" console. Het is een (vrij beperkte) upgrade.

• Marcievg
Timothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:14:
[...]

Linksom of rechtsom betaal je voor de games die je via PSPlus speelt, je betaalt immers voor het abo.
Denk je dat epic Al die spellen zomaar gratis kan weggeven zonder dat er een verdienmodel achter zit?
Grote bedrijven doen dit soort dingen echt niet gratis en zeker niet voor zo'n lange tijd.

[...]
Hier is dat bij mij al ingebakken om elk weekend te doen zowel op PS4 als PS5 :). Maar dat is dus ook wat het letterlijk is: een backup. Dus bedoeld als er eens iets rampzalig gebeurt, zoals een console die ineens morsdood is en vervangen moet worden. (Ik moet ook toegeven dat ik bijna manisch ben als het op backups aankomt. Hier worden ook alle IOS toestellen, PCs, laptops... automatisch gebackupt, zowel op NAS als in de cloud).

Die per-save USB-feature is volgens mij dan ook helemaal niet als backup feature bedoeld, maar eerder om toe te laten om je save op iemand anders' console te krijgen als je daar wil verder doen met een game. Idem voor de cloud save feature. Dat ze die USB feature dan niet ondersteunen voor PS5 games, is voor mij nog altijd een groot raadsel. Saves van PS4 games copiëren heb ik overigens wel al regelmatig gedaan omdat we thuis zowel een PS4 Pro als een PS5 hebben, en we soms wel eens voor 1 game switchen van de ene console naar de andere, en je daarbij dus wel je save moet meenemen.

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-09 18:40
Raem schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:26:
[...]

De portal is vrij lang beschikbaar geweest als pre-order, dus makkelijk te bestellen voor wie hem écht wilde. Toen was hij inderdaad even uitverkocht en was je een paar tientjes meer kwijt op Marktplaats. Maar nooit dat extreme zoals bij de PS5 destijds.
Maar ondertussen vraagt Bol nog steeds €12 meer dan de aanbevolen prijs. Al waren ze ook niet beschaamd om de Astro Bot controller voor €100 online te zetten op release.

• Timothy3000
Marcievg schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:23:
[...]

Denk je dat epic Al die spellen zomaar gratis kan weggeven zonder dat er een verdienmodel achter zit?
Grote bedrijven doen dit soort dingen echt niet gratis en zeker niet voor zo'n lange tijd.
Nee, ik zeg dat je opmerking over gratis games in PSplus niet klopt.

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:16:
[...]

Ik kan straks op mijn PS5 geen PS6 games spelen. Dat is de enige logica die je nodig hebt.

niet logisch. want dezelfde titels gaan ook op de PS5 uitkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 22:45
Na een paar jaar de XSX te hebben gehad deze een half jaar geleden toch verkocht. Hoofdreden was dat we thuis gingen verbouwen en een paar maanden niet thuis konden wonen. Van het geld een Switch gekocht voor mijn dochter. Nu de verbouwing achter de rug is stond de Xbox series S van mijn zoontje een tijdje beneden en hij speelt veel FC 24 Ultimate Team. Nu vind ik het leuk om samen met hem te spelen alleen heeft hij besloten de Xbox toch maar weer op zijn slaapkamer neer te zetten. Vorige week een PS5 gekocht met de Netflix actie (totale korting ongeveer 228 euro). Twijfelde nog even of ik op de Pro moest wachten maar met de games die ik speel (voornamelijk Fifa en af en toe wat anders als Cod) was een Pro misschien een overkill. Heel blij met mijn keuze want ik heb nu voor 280 euro de ps5 digitale met 2 controllers! Ik moet zeggen dat ik de controller echt heel fijn vind t.o.v. de controller van de Xbox. Ook het menu voelt goed aan! Ik heb eigenlijk elke console gehad van Xbox en Playstation maar ik kom toch altijd terug bij Sony. En misschien straks de Pro als GTA uitkomt? Dat zien we tegen die tijd wel!

• Timothy3000
Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:30:
[...]

Heb jij een glazen bol?

Dat was bij PS5 > PS4 ook niet zo. Groot aantal titels die je alleen op de PS5 kunt spelen.

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:35:
[...]

Heb jij een glazen bol?

Dat was bij PS5 > PS4 ook niet zo. Groot aantal titels die je alleen op de PS5 kunt spelen.
nee, nog beter. ik heb statistieken.

kijk maar eens naar deze generatie. hoeveel games zijn exclusief voor de ps5 uitgekomen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:37:
[...]

nee, nog beter. ik heb statistieken.

kijk maar eens naar deze generatie. hoeveel games zijn exclusief voor de ps5 uitgekomen :+
Meer dan voldoende om voor te upgraden.

• Marcievg
Timothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:28:
[...]

Nee, ik zeg dat je opmerking over gratis games in PSplus niet klopt.
I know, ik doe hetzelfde bij jouw stelling over de games van epic. Bij beide wordt het gepresenteerd als gratis maar dat is het niet.

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:38:
[...]

Meer dan voldoende om voor te upgraden.
hoeveel spellen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Voor mij persoonlijk td Ratchet and Clank, Returnal, Astro's Playroom, Astrobot, Final Fantasy Rebirth, Demon Souls, Spidey 2, Stellar Blade en Rise of the Ronin.

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:41:
[...]

Voor mij persoonlijk td Ratchet and Clank, Returnal, Astro's Playroom, Astrobot, Final Fantasy Rebirth, Demon Souls, Spidey 2, Stellar Blade en Rise of the Ronin.
Nou nou, echt titels om het gros over te halen om te upgraden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat is natuurlijk een persoonlijke afweging. Maar je stelling
niet logisch. want dezelfde titels gaan ook op de PS5 uitkomen
is gewoon feitelijk onjuist.

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:45:
Dat is natuurlijk een persoonlijke afweging. Maar je stelling

[...]

is gewoon feitelijk onjuist.
dat kan ik ook over jouw bewering zeggen. gow, spiderman, uncharted, last of us is waar het gros voor gaat. jij bent nog niet eens 1% in het hele gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:09
Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:44:
[...]

Nou nou, echt titels om het gros over te halen om te upgraden :+
Wat zit je nou lullig te doen, het zijn allemaal dijken van games.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

• Farabi
  • Niet online
ZesBarkiePK schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:50:
[...]

Wat zit je nou lullig te doen, het zijn allemaal dijken van games.
daar gaat het niet om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:50:
[...]

dat kan ik ook over jouw bewering zeggen. gow, spiderman, uncharted, last of us is waar het gros voor gaat. jij bent nog niet eens 1% in hele gebeuren.
Snap je jezelf nog wel? Je zegt een paar comments hierboven dat
daarmee zeg je dat je blijkbaar alle PS5 games ook op de PS4 kunt spelen. Dat is niet waar.

En je vergeet voor het gemak ook nog even alle third party games die je wel op PS5 maar niet op PS4 kunt spelen.

En het feit dat de generatie nog niet over is.

Daarna ga je, als je je ongelijk krijgt, vertellen dat de exclusieve PS5 games niets voorstellen.

Ondertussen wil je zelf wel naar een Pro upgraden.

Totaal onnavolgbaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mensen elkaar hier proberen aan te vallen / over te halen om wel of niet een of andere tech upgrade te kopen of te verantwoorden. Koop het apparaat als je het leuk vind en heb er plezier mee. Ga dan een ander niet lopen afzeiken om niks. Ik ga het apparaat halen omdat ik weet dat ik straks GTA6 op de best mogelijke PS wil spelen. Alleen die ene game is me het al waard. Wat anderen daarvan vinden, daar heb ik niks mee te maken :) Just enjoy the games.

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:54:
[...]

Snap je jezelf nog wel? Je zegt een paar comments hierboven dat

[...]

daarmee zeg je dat je blijkbaar alle PS5 games ook op de PS4 kunt spelen. Dat is niet waar.

En je vergeet voor het gemak ook nog even alle third party games die je wel op PS5 maar niet op PS4 kunt spelen.

En het feit dat de generatie nog niet over is.

Daarna ga je, als je je ongelijk krijgt, vertellen dat de exclusieve PS5 games niets voorstellen.

Ondertussen wil je zelf wel naar een Pro upgraden.

Totaal onnavolgbaar.
kan je me niet volgen? moet even je 1e bericht lezen:
Timothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:16:
[...]

• Timothy3000
Ik kan straks op mijn PS5 geen PS6 games spelen.

Ik kan nu op mijn PS4 ook geen PS5 games spelen.

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:57:
Ik kan straks op mijn PS5 geen PS6 games spelen.

Ik kan nu op mijn PS4 ook geen PS5 games spelen.
nee, maar wel de meeste grote titels die er toe doen voor het gros, maar dan in mindere kwaliteit. de catalogus blijft.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 11-09-2024 15:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:58:
[...]

nee, maar wel de meeste grote titels die er toe doen voor het gros, maar dan in mindere kwaliteit. de catalogus blijft.
Dat kun je pas met zekerheid zeggen aan het eind van een consolegeneratie. En zelfs nu al is er een flinke lijst spellen (zowel first als third party als indies) die je wel op je PS5 maar niet op je PS4 kunt spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-09 19:12
Ik wil hem alleen al upgraden voor GT7 en hopelijk Destiny 2 update later dat is het enigste wat ik speel.

Ja, Forbidden West staat al zins release klaar maar nog niet aan toe gekomen. Begin ik dan wel op de Pro aan. Ben alleen serieus aan het twijfelen of ik het niet te duur vind. Normaal ben ik best makkelijk en wellicht dat zodra de pre order gezet kan worden ik dan ook wel bind wordt maar vind het echt wel een heftige prijs.

Over het PC verhaal. Ik heb PC een paar jaar gehad en druk mee geweest super vette hobby maar mega duur 1 in aanschaf en als je er door gegrepen wordt ook alles daarna je blijft bezig als je er aan begint dan heb ik het nog niet eens over het onderhoud kwa software / drivers wat wel eens voor problemen zorgt. Kan leuk zijn en deel van de hobby maar dat moet je allemaal wel willen. Je kan ook tegen dingen aan lopen terwijl je gewoon even wou gamen ;)

En buiten gamen deed ik er persoonlijk niks mee wat ook op de laptop kan en dan is het wel een dure hobby. Daarom zal console voor mij toch altijd bestaansrecht hebben.

Lekker op de bank, beentjes voorruit aan dat ding en gaan. Makkelijk mee te nemen ook ;)

Maar die prijs..... naja even over nedenken nog. En als ie niet te pre orderen is en met release ook weg is dan wordt het makkelijk om te wachten want zal me eerlijk gezegd niks verbazen dat dat gewoon het geval is ondanks dat iedereen en zijn moeder roept het niet te kopen.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
Grappig dat ik redelijk wat berichten voorbij zie komen (ook elders) met dat de PS5 Pro niet interessant is mede omdat je uiteindelijk toch een PS6 moet halen voor de nieuwste games.

Het lijkt mij vrij evident dat iemand die de PS5 Pro nu wil halen, hoe dan ook de PS6 zal halen als vervanger zodra dat mogelijk is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Thalaron schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:17:
Grappig dat ik redelijk wat berichten voorbij zie komen (ook elders) met dat de PS5 Pro niet interessant is mede omdat je uiteindelijk toch een PS6 moet halen voor de nieuwste games.

Het lijkt mij vrij evident dat iemand die de PS5 Pro nu wil halen, hoe dan ook de PS6 zal halen als vervanger zodra dat mogelijk is..
Mensen zijn gewoon geïrriteerd omdat een console die ze stiekem willen hebben duurder uitvalt dan verwacht. Dan krijg je gefrustreerde mensen die op hun iPhone 15 van 1400 euro nare berichten over dure consoles typen.

Sony mag doen wat ze willen. De PS blijft nu eenmaal ook een dvd, blu ray en 4k speler, naast het feit dat het ook een PS4 en PS5 in 1 is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:21:
[...]
Mensen zijn gewoon geïrriteerd omdat een console die ze stiekem willen hebben duurder uitvalt dan verwacht.
Veel mensen zijn nogal verbaasd dat Sony voor een vrij marginale upgrade de hoofdprijs vraagt. Voor een meer significante upgrade hadden ze het geld wellicht wel over gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ach een nieuwe console blijft een speciaal moment en daar praten we graag over als enthousiastelingen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2024 16:26 ]

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
Marcievg schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:39:
[...]

Ja ik gebruik Epic verder niet, want ik haat die gast die erachter zit echt met een passie.
Hypocriet gelul van die vent man

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
James Pond schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:32:
[...]

Ja ik gebruik Epic verder niet, want ik haat die gast die erachter zit echt met een passie.
Hypocriet gelul van die vent man
Jammer genoeg worden veel grote bedrijven gerund mensen met diezelfde eigenschap

Verwijderd

Dit is de score vanuit een recente poll van IGN (US):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iK7enNOkClTzx7ag1D73gppgfD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UmJv5v9om7eY4vOXj5xon6NC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:34:
Dit is de score vanuit een recente poll van IGN (US):
[Afbeelding]
Als iedereen nou even stemt, misschien gebeurt er dan wat mee? #wishfulthinking …Toch al bijna 56k stemmen

https://www.ign.com/artic...ation-5-pro-too-expensive

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:56:
[...]

kan je me niet volgen? moet even je 1e bericht lezen:

[...]
Nee niemand kan je volgen, behalve dat we allemaal heerlijk lachen hoe je je hier op het forum opstelt :)

Verwijderd

Cardwizard schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:45:
[...]

Als iedereen nou even stemt, misschien gebeurt er dan wat mee? #wishfulthinking …Toch al bijna 56k stemmen

https://www.ign.com/artic...ation-5-pro-too-expensive
Mooi niet. IGN staat op mijn zwarte lijst. Ze zullen de Pro wel een 7 geven. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2024 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Zoals eerder ook hier aangehaald, en door diverse bronnen (w.o. DF), PSSR kan een game changer zijn.

Als het gemakkelijk toepasbaar is op bestaande en toekomstige games, kun je rekenen op flinke prestatie verbeteringen. Daarmee vervalt ook het argument van nu over het beperkte aantal games die Pro certifed zijn. We weten nu gewoon nog te weinig, en de presentatie van Mark Cerny sloeg de plank een beetje mis.

PSSR verklaart misschien ook (deels) de prijs in deze gestoorde AI markt. AI silicon is überhaupt absurd prijzig atm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 17:17
Thalaron schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:17:

Ja, oké, maar het is toch helder waar dit argument vandaan komt. De PS5 Pro hoe dan ook een 'tijdelijk' product, aangezien die halverwege de totale PS5 cyslcus komt (aanname natuurlijk, maar je snapt waar ik op doel). En dan is de aanschafprijs van € 950 (inclusief discdrive en stand) toch wel héél erg stevig.

Persoonlijk vind ik de prijs niet te verantwoorden en zal ik de PS5 Pro dus niet aanschaffen. Terwijl ik wel alle PS4's (OG, Slim en Pro) had en nu een PS5 Slim heb.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Verwijderd

Will PS5 Pro Run GTA 6 at 4K60? Probably Not, Say the Experts

https://www.ign.com/artic...bably-not-say-the-experts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Rossi46 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:04:
[...]

Ja, oké, maar het is toch helder waar dit argument vandaan komt. De PS5 Pro hoe dan ook een 'tijdelijk' product, aangezien die halverwege de totale PS5 cyslcus komt (aanname natuurlijk, maar je snapt waar ik op doel). En dan is de aanschafprijs van € 950 (inclusief discdrive en stand) toch wel héél erg stevig.

Persoonlijk vind ik de prijs niet te verantwoorden en zal ik de PS5 Pro dus niet aanschaffen. Terwijl ik wel alle PS4's (OG, Slim en Pro) had en nu een PS5 Slim heb.
De PS5 Pro stopt niet met werken zodra de PS6 uitkomt he. Er zijn notabene vandaag de dag nog 50 miljoen actieve PS4 gebruikers, cross-gen generaties worden steeds langer door de idioot lange ontwikkeltijden van AAA games. De PS6 verschijnt niet voor 2028 en de PS5 inclusief Pro variant zullen nog tot zeker 2032 actueel blijven en veel cross-gen games van de PS6 kunnen spelen.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 17:17
kazuka schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:13:
[...]

De PS5 Pro stopt niet met werken zodra de PS6 uitkomt he. Er zijn notabene vandaag de dag nog 50 miljoen actieve PS4 gebruikers, cross-gen generaties worden steeds langer door de idioot lange ontwikkeltijden van AAA games. De PS6 verschijnt niet voor 2028 en de PS5 inclusief Pro variant zullen nog tot zeker 2032 actueel blijven en veel cross-gen games van de PS6 kunnen spelen.
Oh dat is zeker waar, maar hetzelfde gold voor de PS5 bij 'launch' en die had toch echt een wat realistischer prijsniveau...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Rossi46 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:29:
[...]

Oh dat is zeker waar, maar hetzelfde gold voor de PS5 bij 'launch' en die had toch echt een wat realistischer prijsniveau...
Omdat de PS5 een mass consumer apparaat was en is. Verkopen met verlies om zo snel mogelijk je marktaandeel te pakken. De Pro varianten zijn niche en voor een kleiner target audience. Die gaan niet meer dan 15% van de totale installbase opmaken. Bij zowel Sony als Microsoft zijn de prijzen niet gezakt sinds launch, sterker nog beide consoles zijn in veel landen duurder geworden. Er komt een Series X variant van 650 EUR in oktober en de Switch heeft vandaag de dag nog dezelfde MSRP als in 2017.

De marges op hardware zijn denk ik gewoon razor thin de afgelopen 5 jaar en men wil het verlies niet langer pakken per verkocht apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FMS schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:56:
PSSR kan een game changer zijn.
Ik ben overtuigd van niet, behalve misschien voor 'nerds' gelijk DF. Voor de gewone gamer zijn verbetering dmv PSSR wellicht nauwelijks merkbaar. De XSX heeft ook al aangetoond dat gamers eigenlijk nog nauwelijks zitten wachten op nóg betere performance (i.e. nog meer detail in beelden aan nog hogere framerates). Volgens mij is het succes van de PS5 (tov XSX) toch ook vooral te wijten aan 1) de naam, maar toch ook 2) enkele revolutionaire keuzes zoals de controller.
Laat ons ook niet vergeten dat de PS4 Pro ook uitkwam in volle 4K hype, dus wie een 4K TV had, had al rap een argument om ook de PS4 Pro te kopen. De PS5 Pro heeft eigenlijk helemaal geen USP die mensen hem zullen doen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumbrumbrum
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-07 16:36
Ik vind het ontbreken van die disk drive eigenlijk nog wel het meest jammere. Ik speel nog wel eens oude games en voor horizon 2 zou ik die eerste nog wel eens door willen spelen met wat meer soepelheid dan op mijn ps4. Idem voor de Witcher bijvoorbeeld.

Voor 200 euro minder heb je een waarschijnlijk zeer vergelijkbare console die dat wel kan. Beetje gek als je het mij vraagt.

[ Voor 20% gewijzigd door Brumbrumbrum op 11-09-2024 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 20:48
PS5 Pro Pre-Orders Will Be Exclusive to PS Direct for Two Weeks
https://www.pushsquare.co...o-ps-direct-for-two-weeks

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• FMS
  • Niet online

FMS

Twixie schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:15:
[...]

Ik ben overtuigd van niet, behalve misschien voor 'nerds' gelijk DF. Voor de gewone gamer zijn verbetering dmv PSSR wellicht nauwelijks merkbaar. De XSX heeft ook al aangetoond dat gamers eigenlijk nog nauwelijks zitten wachten op nóg betere performance (i.e. nog meer detail in beelden aan nog hogere framerates). Volgens mij is het succes van de PS5 (tov XSX) toch ook vooral te wijten aan 1) de naam, maar toch ook 2) enkele revolutionaire keuzes zoals de controller.
Laat ons ook niet vergeten dat de PS4 Pro ook uitkwam in volle 4K hype, dus wie een 4K TV had, had al rap een argument om ook de PS4 Pro te kopen. De PS5 Pro heeft eigenlijk helemaal geen USP die mensen hem zullen doen kopen.
Denk a) Het falen van de XSX heeft wmb weinig te maken gehad met dat het op papier krachtiger zou zijn, en dat het toch 5v1 verslagen is v base PS5. Daartoe hebben heel wat andere factoren een rol gespeeld (is breed en wel bekend). b) Eens, De Pro is niet bedoeld voor het brede publiek(non nerds dan maar?), maar als jij iemand bent die wel graag 60fps speelt en zeg FF7 R op base PS5 onacceptabel crappy vindt uitzien, dan is dat de USP van de Pro.

In essentie twee punten: De PS5P is niche, en, we weten nog te weinig van wat PSSR gaat kunnen brengen.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:15

MazeWing

The plot thickens...

PSSR is gewoon een techniek zoals FSR en DLSS. Als FSR net zo goed zou zijn als de huidige implementatie van DLSS op de pc dan was er feitelijk geen noodzaak voor iets als PSSR.

Eigenlijk zegt Sony tegen AMD: "omdat jullie je shit met FSR niet in orde krijgen maken we zelf wel iets". En heel de reden achter upscaling is een lagere basis resolutie waardoor er meer power overblijft voor betere graphics zelf (zoals ray racing, meer details, grotere viewing distance, etc.)
Op dit moment zie het voornamelijk gebruikt worden om toch nog enigzins een 60fps mode te creëren en het gebrek aan optimalisatie op te vangen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Brumbrumbrum schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:26:
Ik vind het ontbreken van die disk drive eigenlijk nog wel het meest jammere. Ik speel nog wel eens oude games en voor horizon 2 zou ik die eerste nog wel eens door willen spelen met wat meer soepelheid dan op mijn ps4. Idem voor de Witcher bijvoorbeeld.

Voor 200 euro minder heb je een waarschijnlijk zeer vergelijkbare console die dat wel kan. Beetje gek als je het mij vraagt.
Ja dat vind ik ook het meest kwalijke. Wel bizar om te zien hoe die disc drive nu al bijna nergens meer te krijgen is. Wellicht door scalpers, of was dit al zo?

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Marcievg schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:18:
[...]

Ik denk dat je voor een pc die vergelijkbaar is met de pro ook wel op het dubbele zou kunnen rekenen.
Een beetje koeler voor de CPU kost al snel over de 100. een 2TB NVME ook. Dan nog moederbord wat al snel op de 300 zit tegenwoordig. Dan nog de GPU, CPU en de rest. Je zit makkelijk aan het dubbele hoor
Pak de BBG 1440p pc van tweakers. €1200 en die presteert beter dan een ps5pro.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Marcievg
Hulleman schreef op woensdag 11 september 2024 @ 22:51:
[...]

Pak de BBG 1440p pc van tweakers. €1200 en die presteert beter dan een ps5pro.
Is dat niet een beetje voorbarig om nu al te stellen. Als de ps5 pro 4k 60 doet, hoe gaat een 1440p build dan beter presteren bij dezelfde games?

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

Marcievg schreef op woensdag 11 september 2024 @ 23:08:
[...]

Is dat niet een beetje voorbarig om nu al te stellen. Als de ps5 pro 4k 60 doet, hoe gaat een 1440p build dan beter presteren bij dezelfde games?
Denk dat we redelijk kunnen vaststellen dat veel spellen niet native 4k zullen draaien op de pro.
Tuurlijk zullen er uitzonderingen zijn. Gran turismo 7 draait bijvoorbeeld al native 4k op de gewone ps5.
Maar aardig wat spellen zeker unreal 5 games zijn sub 1080p of zelfs sub 720p op de ps5. Dan word dat niet ineens native 4k.
Misschien icm met p.s.s.r dat ze het van een resolutie tussen 1080p en 1440p naar 4k kunnen upscalen. Maar native 4k en dan 60fps word denk ik wel lastig voor veel games. Zeker icm eventueel raytracing.

Ben wel van mening dat met goede ai based upscaling dat native 4k gewoon zonde van de resources is. Kijk op pc naar dlss van nvidia, dat kan in heel veel games meekomen met native 4k maar dan met betere performance.
Hoge native resoluties is met deze technieken beetje achterhaald aan het worden.

[ Voor 15% gewijzigd door v8power67 op 11-09-2024 23:53 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:46:
[...]

closed system. alles staat tweak-klaar. geen gedoe met eerst urenlang met instellingen spelen om het beste uit je pctje eruit te krijgen. daarnaast zijn games perfect geoptimaliseerd voor consoles. soms moet je maandenlang op een gamepatch wachten op de pc totdat het een keer fatsoenlijk draait. kortom: geen hoofdpijn.

dat mensen dit nog vragen..
Uren lang met je instellingen spelen? Een preset kiezen is op pc precies even ingewikkeld als op de PS5 kiezen tussen performance of quality mode?

En met een game patch maanden wachten tot het fatsoenlijk draait? Ik heb geen idee waar je het over hebt eerlijk gezegd.

Maar even terug naar mijn originele vraag. Welke games waren nu uniek op de PS5 speelbaar en maakten het dus verantwoord om de PS5 aan te schaffen? En welke games verantwoorden het om daar bovenop een PS5 Pro aan te schaffen?

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
[...]

Nouja, aangezien een PS5 qua grafische prestaties in de buurt komt van een 5700XT en de PS5 Pro in de buurt komt van de 7700XT...

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• Thalaron
Erg jammer dit. Heb nog een leuke tegoedbon die ik hierbij wil gebruiken. Dan maar 2 weken langer wachten. Of nou ja... Het is niet dat het apparaat direct verzonden zal worden maar toch.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
DutchManticore schreef op donderdag 12 september 2024 @ 00:01:
[...]

Nouja, aangezien een PS5 qua grafische prestaties in de buurt komt van een 5700XT en de PS5 Pro in de buurt komt van de 7700XT...
Gezien het rdna 2 is, lijkt de Rx 6700 een betere vergelijking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brumbrumbrum
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-07 16:36
Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:46:
[...]

closed system. alles staat tweak-klaar. geen gedoe met eerst urenlang met instellingen spelen om het beste uit je pctje eruit te krijgen. daarnaast zijn games perfect geoptimaliseerd voor consoles. soms moet je maandenlang op een gamepatch wachten op de pc totdat het een keer fatsoenlijk draait. kortom: geen hoofdpijn.

dat mensen dit nog vragen..
Nog nooit in mijn leven heb ik urenlang zitten spelen met settings. Valt mij nog mee dat je drivers moeten downloaden niet noemt. Toch ook al snel 2 minuten werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
En wachten op een patch is bij sommige games op console ook niet anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:15

MazeWing

The plot thickens...

Vroeger was het gewoon heel makkelijk: op de consoles gene gezeik, geen patches, etc.

Die tijden zijn lang voorbij. Inmiddels gaan we van praktisch onspeelbaar, naar enorme day 1 patches tot patches 6 maanden na release die het spel eindelijk fatsoenlijk speelbaar maken.

Het is niet zo erg als op de pc, die soms echt als het vergeten kindje wordt gezien door developers, maar de verschillen zijn stukken kleiner geworden. Ik ben nog wel van mening dat je voor zowel de prijs van een ps5 of de ps5 pro geen pc in elkaar kan zetten die dezelfde ervaring gaat bieden met vergelijkbare graphics, etc.
Zeker omdat je ook dichter op je scherm zit en een lagere resolutie, etc. veel sneller ziet.

1080p is nog prima speelbaar op mijn 77 inch oled. Terwijl op mijn 42 inch oled (die ik als monitor gebruik) 1080p heel wazig is omdat ik er stukken dichter op zit.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Brumbrumbrum schreef op donderdag 12 september 2024 @ 07:24:
[...]

Nog nooit in mijn leven heb ik urenlang zitten spelen met settings. Valt mij nog mee dat je drivers moeten downloaden niet noemt. Toch ook al snel 2 minuten werk.
Eerlijk is eerlijk, ik ben al mijn hele leven op pc te vinden (en op console) en daarop heb ik toch eerder de neiging om een soort van “fomo” te hebben voor de beste ervaring. Dat betekent dus rommelen met instellingen, upgraden etc.

Bij console zet ik hem aan en heb ik dat niet. Persoonlijk dingetje, maar toch.

• James Pond
giantgiantus schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:13:
[...]

De huidige generatie met 450-550 is echt spotgoedkoop en dan zijn games in reeële termen ook veel goedkoper geworden over de jaren. Je kan nu toch wel stellen dat consolegamen nog nooit zo goedkoop is geweest.
Cmon man 8)7 :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jarown2
  • Laatst online: 27-07 09:14
Thanks voor de goed adviezen @FrankoNL , @Sefaex , @Carlos0_0 en @Verwijderd. Gisteren heb ik de PlayStation 5 Slim Disc Edition besteld. Vandaag al in huis en t.o.v. de Pro ook mooi €400 in de zak gehouden voor wat leuke spellen en spullen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond
[...]

Er zullen veel spellen gewoon 30fps zijn op de Pro.

Zoals GTA 6

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Voor wie nog twijfelt over de Pro:

8)

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:39
Hahaha jezus wat slecht :P

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Dat zijn gewoon feiten hoor. Er zijn genoeg games in de jaren 90 geweest die tussen de 150 en 200 gulden waren. Gooi er inflatie overheen en je schrikt je flauw wat je daar nu voor had betaald.
Nu zijn games 60 a 70 euro op release, en dan te bedenken dat de ontwikkeling kosten nu bij veel games met gemak 250 miljoen+ aantikken. Terwijl het vroeger een paar miljoen was.
Komt bij dat games nu ook groter zijn en langere gameplay hebben - vroeger waren games een stuk korter.

Onderaan de streep is het goedkoper geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:41
Denk dat je jong bent. Vroeger was console gaming echt veel en veel duurder.

• James Pond
giantgiantus schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:58:
[...]

Denk dat je jong bent. Vroeger was console gaming echt veel en veel duurder.
Ik ben 37..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Tux3.14 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:55:
[...]

Dat zijn gewoon feiten hoor. Er zijn genoeg games in de jaren 90 geweest die tussen de 150 en 200 gulden waren. Gooi er inflatie overheen en je schrikt je flauw wat je daar nu voor had betaald.
Nu zijn games 60 a 70 euro op release, en dan te bedenken dat de ontwikkeling kosten nu bij veel games met gemak 250 miljoen+ aantikken. Terwijl het vroeger een paar miljoen was.
Komt bij dat games nu ook groter zijn en langere gameplay hebben - vroeger waren games een stuk korter.

Onderaan de streep is het goedkoper geworden.
De games waren wellicht wel duurder, maar je betaalt nu voor onaffe games, microtransacties in full priced games, je vechtspel betaal je 40-45 euro voor voordat die 'compleet' is.

Controllers zijn 70+ euro

Online gaming 60+ per jaar

Het voelt echt niet alsof het 'goedkoper' is geworden.

Juist nog meer gefragmenteerd, en als je een volledig spel wil betaal je ook dik over de 100 euro voor de meeste spellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 19:12
Die 700 dollar is gewoon een realistische prijs voor de hardware die je krijgt in de tijd waarin we nu leven. Of dat het voor je persoonlijk waard is als je voor 450 dollar een PS5 kunt kopen die dezelfde spellen kan spelen is natuurlijk een ander verhaal.

Als PC gamer kijk er redelijk neutraal tegen aan. Sommige gamers hebben genoeg aan een 4070 super (zoals ik) en anderen geven bijna het dubbele uit aan een 4080 super voor maar 40% betere prestaties.

• James Pond
Cloggs schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:31:
Die 700 dollar is gewoon een realistische prijs voor de hardware die je krijgt in de tijd waarin we nu leven. Of dat het voor je persoonlijk waard is als je voor 450 dollar een PS5 kunt kopen die dezelfde spellen kan spelen is natuurlijk een ander verhaal.

Als PC gamer kijk er redelijk neutraal tegen aan. Sommige gamers hebben genoeg aan een 4070 super (zoals ik) en anderen geven bijna het dubbele uit aan een 4080 super voor maar 40% betere prestaties.
Haha wat een onzin man. Een Zen 2 CPU en een gemiddelde GPU vergelijkbaar met een RX 6700

Het is absoluut geen realistische prijs, zeker niet omdat er ook geen disc drive in zit.

Met een 4080 super kan je makkelijk 2 generaties overbruggen.

Met een PS5 pro niet.

[ Voor 6% gewijzigd door James Pond op 12-09-2024 09:34 ]

• giantgiantus
Donkey Kong Country - release date 1994 - kosten in guldens 169 - omgerekend naar nu is dat EUR 151,26

@James Pond Ik ben bang dat jouw geheugen je in de steek laat. Games waren echt veel duurder. Bovendien was het besteedbaar inkomen veel lager. De vrienden die een spelcomputer hadden, hadden net als ikzelf maximaal een handvol aan games.

[ Voor 54% gewijzigd door giantgiantus op 12-09-2024 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Ik kocht vroeger geen spellen over het algemeen, huurde ze wel vaak.

Dat gamen misschien goedkoper is geworden betekend niet dat het nu nog steeds stervens duur is.

Zeker met zoals gezegd full priced games tjokvol met microtransacties en DLC.
Games die onaf zijn waarbij je maanden mag wachten op patches om het afgemaakt te krijgen
Online gamen betaal je voor op consoles (nutteloos, want alles is P2P, je betaalt voor niks)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
James Pond schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:52:
Ik kocht vroeger geen spellen over het algemeen, huurde ze wel vaak.

Dat gamen misschien goedkoper is geworden betekend niet dat het nu nog steeds stervens duur is.

Zeker met zoals gezegd full priced games tjokvol met microtransacties en DLC.
Games die onaf zijn waarbij je maanden mag wachten op patches om het afgemaakt te krijgen
Online gamen betaal je voor op consoles (nutteloos, want alles is P2P, je betaalt voor niks)
Als ik zie dat vele mensen tegenwoordig een hele bibliotheek aan games hebben en als ik zie hoeveel 60-80 euro afgezet is tegen inkomens vind ik gamen echt heel goedkoop geworden.

In de 39 jaar dat ik nu game ook nog nooit een micro transactie gekocht en volgens mij ook nog nooit iets aan gemist.
Pagina: 1 ... 41 ... 117 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties