dachten we met de portal ook!Raem schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:51:
[...]
Plak de url in https://archive.is
Ik denk eerlijk gezegd dat de Pro niet gaat uitverkopen, dus scalpen ook weinig zin heeft.
psn: HertogJack
dachten we met de portal ook!Raem schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:51:
[...]
Plak de url in https://archive.is
Ik denk eerlijk gezegd dat de Pro niet gaat uitverkopen, dus scalpen ook weinig zin heeft.
psn: HertogJack
Bij Sony betaal je nu even uit m'n hoofd 75 euro per jaar. Als je met alle beschikbaar gestelde games er bijvoorbeeld 3 of 4 kunt kiezen die je al had willen hebben dan hen je doe kosten bespaard en daarmee de kosten terug verdiendJames Pond schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:00:
[...]
Ik wilde je niet beledigen, maar Sony geeft geen games gratis weg, je moet daar lid zijn van PS+.
Hoezo is online wel betaald maar als je een paar games pakt heb je dat eruit? Wat bedoel je daarmee?
Natuurlijk moeten die games in je smaak vallen maar Epic heeft bv GTA V al weggegeven.
Ik wilde alleen maar aangeven dat het niet zo duur is op PC als velen denken.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Anders, namelijk ik blijf bij de PS5 base en als er ooit een PS6 komt kijk ik op dat moment wel weer wat de beste keuze voor mij is.Greatsword schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:05:
Veel discussie over de prijs, dus even peilen hoe het er voor staat.
Poll: Ga je voor 799,- een PS5 Pro aanschaffen?
• Ja, dat wordt een Day One
• Ja, maar pas als game "X" uitkomt
• Nee, pas als er een flinke prijsdaling komt
• Nee, ik wacht wel op de PS6
• Anders, namelijk...
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Star Wars Outlaws draait bij mij op PC, met 'slechts' een 4080 als een zonnetje, niet echt issues bemerkt. Vind de PS5 versie juist erg blurry. Outlaws is heavy on the CPU. Als je voor 3150 een 4090 systeem hebt kunnen bouwen heb je dan niet te veel bespaard op je andere componenten? Misschien dat het door je CPU komt dat ie niet lekker loopt. Ik heb een veel goedkopere kaart, maar mijn uiteindelijke systeem is een heel stuk duurder. Ik neem sowieso aan dat je niet een monitor hebt meegenomen in deze berekening?schumi1986 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:31:
[...]
Heb zelf een krachtige PC (RTX4090) totale kosten liggen ergens op 3150 voor alleen de PC zelf.
En zelfs met zo een krachtige game PC draaien echt bizar veel games de eerste maanden na release gewoon heel erg brak, neem bijvoorbeeld StarWars outlaws die draait echt stukken beter op de PS5 dan op de PC.
800 euro voor bijna 50% rekenkracht extra is best een goede deal, mijn videokaart alleen kost al 2150.
Videokaarten zijn de laatste jaren echt extreem veel duurder geworden en met een videokaart van 800 euro ga je echt niet dezelfde beelden op je scherm krijgen als met de PS5 Pro.
De prijs van de PS5 Pro is helemaal niet hoog het probleem is alleen dat console gamers deze prijzen niet gewend zijn. En daar heeft Sony een prima oplossing voor, koop een normale PS5
Edit: Mijn PC heeft voor 3150 ook niet eens een disk drive
Laten we ook niet vergeten dat de PS5 november 2019 uitgekomen is. Iets met Covid-19 waarbij iedereen zich uiteindelijk moest vermaken thuis. Weliswaar was dit pas begin/medio 2020 een punt, maar de leveringsproblemen in combinatie met Covid-19 heeft denk ik een mega boost gegeven aan de gewilligheid om premium te betalen.Sefaex schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:44:
[...]
Betwijfel of scalpers een PS5 Pro voor €800 gaan kopen om hem vervolgens voor €1200 door te verkopen.
Denk dat er uiteindelijk wel een prijsverlaging komt. Netzoals de VR 2. Bijna geen hond die dat ding kocht voor de adviesprijs.
PS5 was een ander verhaal; Nieuwe gen, nieuwe games, veel hype. Iedereen, incl de overbuurvrouw moesten er één hebben.
Ja Astro Bot controller staat voor €100 op marktplaats. Nou lekker €20 winst.![]()
Maar goed, we gaan het zien. Ben benieuwd!
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik zit redelijk goed hoor met een 7800x3d. Denk eerder dat jij dan teveel hebt betaald voor je PCpiekema schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:54:
[...]
Star Wars Outlaws draait bij mij op PC, met 'slechts' een 4080 als een zonnetje, niet echt issues bemerkt. Vind de PS5 versie juist erg blurry. Outlaws is heavy on the CPU. Als je voor 3150 een 4090 systeem hebt kunnen bouwen heb je dan niet te veel bespaard op je andere componenten? Misschien dat het door je CPU komt dat ie niet lekker loopt. Ik heb een veel goedkopere kaart, maar mijn uiteindelijke systeem is een heel stuk duurder. Ik neem sowieso aan dat je niet een monitor hebt meegenomen in deze berekening?I
En ik denk dat je met een videokaart van 800 euro VEEL betere graphics gaat toveren op je scherm dan een PS5 pro. Je hebt het dan over een 4070 ti. In combinatie met Nvidia DLSS denk ik niet dat de PS5 Pro ook maar in de buurt kan komen. Het is leuk dat Playstation samen met AMD een soort van eigen FSR heeft ontwikkelt, maar kan me niet voorstellen dat ze Nvidia ineens heel hard op dit gebied kunnen verslaan. Maar ik laat me graag verrassen. Ik ben ook wel beniewd wat Digital Foundry gaat zeggen, want die komen vaak met een dit is het equivalent van.... . Geen idee, maar een rx 7700XT zou denk ik al heel mooi zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door schumi1986 op 11-09-2024 13:20 ]
Een game voor console is makkelijker te optimaliseren dan voor een pc.piekema schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:54:
[...]
Star Wars Outlaws draait bij mij op PC, met 'slechts' een 4080 als een zonnetje, niet echt issues bemerkt. Vind de PS5 versie juist erg blurry. Outlaws is heavy on the CPU. Als je voor 3150 een 4090 systeem hebt kunnen bouwen heb je dan niet te veel bespaard op je andere componenten? Misschien dat het door je CPU komt dat ie niet lekker loopt. Ik heb een veel goedkopere kaart, maar mijn uiteindelijke systeem is een heel stuk duurder. Ik neem sowieso aan dat je niet een monitor hebt meegenomen in deze berekening?I
En ik denk dat je met een videokaart van 800 euro VEEL betere graphics gaat toveren op je scherm dan een PS5 pro. Je hebt het dan over een 4070 ti. In combinatie met Nvidia DLSS denk ik niet dat de PS5 Pro ook maar in de buurt kan komen. Het is leuk dat Playstation samen met AMD een soort van eigen FSR heeft ontwikkelt, maar kan me niet voorstellen dat ze Nvidia ineens heel hard op dit gebied kunnen verslaan. Maar ik laat me graag verrassen. Ik ben ook wel beniewd wat Digital Foundry gaat zeggen, want die komen vaak met een dit is het equivalent van.... . Geen idee, maar een rx 7700XT zou denk ik al heel mooi zijn.
De portal is vrij lang beschikbaar geweest als pre-order, dus makkelijk te bestellen voor wie hem écht wilde. Toen was hij inderdaad even uitverkocht en was je een paar tientjes meer kwijt op Marktplaats. Maar nooit dat extreme zoals bij de PS5 destijds.
Verwijderd
November 2020.Thalaron schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:00:
[...]
Laten we ook niet vergeten dat de PS5 november 2019 uitgekomen is. Iets met Covid-19 waarbij iedereen zich uiteindelijk moest vermaken thuis. Weliswaar was dit pas begin/medio 2020 een punt, maar de leveringsproblemen in combinatie met Covid-19 heeft denk ik een mega boost gegeven aan de gewilligheid om premium te betalen.
Ik verwacht zeker, mede mogelijk gemaakt door WKOA, dat er genoeg scalpers zullen proberen hun slag te slaan, maar ik vermoed dat dit weinig succesvol zal zijn ten opzichte van de oorspronkelijke release.
Is dat wel zo? Je ziet toch vaak dat ontwikkelaars pas op het einde van een console lifecycle het onderste uit de kan kunnen persen qua prestaties en graphics. Zo eenvoudig lijkt het dus niet.Marcievg schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:10:
[...]
Een game voor console is makkelijker te optimaliseren dan voor een pc.
[ Voor 29% gewijzigd door Farabi op 11-09-2024 13:38 ]
De PS6 gaat echt niet zoveel kosten. De PS5 Pro is voor een selectieve groep. Als ze straks met de PS6 weer de mainstream gamers willen aanspreken gaat hem dat niet worden met die prijs.Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:28:
ik snap de logica niet echt om te wachten voor een PS6. de cyclus is verandert. er komt voortaan elke 4 jaar een nieuwe console uit dat veel duurder gaat worden als voorheen. en alle nieuwe titels gaan BC.. Er zullen weinig spellen PS6-only zijn in de toekomst.
dus je wilt nu geen €800 betalen maar straks wel €949 voor de PS6?
Klopt inderdaad! Maar dus volop tijdens Covid..
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
dus een krachtigere apparaat dan de PS5 Pro voor minder geld. ik ben benieuwd. er zullen 2 modellen komen op deze manier. anders is het niet haalbaar inderdaad.Raem schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:37:
[...]
De PS6 gaat echt niet zoveel kosten. De PS5 Pro is voor een selectieve groep. Als ze straks met de PS6 weer de mainstream gamers willen aanspreken gaat hem dat niet worden met die prijs.
[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 11-09-2024 13:40 ]
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Wel moeite gedaan te informeren? Je kan wel savegames op USB zetten. Je kan geen losse saves selecteren inderdaad maar je kan wel je savegames backuppen en overzetten/terugzettenFarabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:26:
Heerlijk dat je na 4 jaar nog steeds geen saves op je usb kan zetten. Goed verdienmodel van sony op deze manier om het via een abonnement te laten doen.
hoe? als ik naar mijn ps4 savegames ga, dan zie ik de optie in het scherm om het over te zetten naar mijn usb. maar niet bij de sectie van de ps5 savegames?Mutatie schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:46:
[...]
Wel moeite gedaan te informeren? Je kan wel savegames op USB zetten. Je kan geen losse saves selecteren inderdaad maar je kan wel je savegames backuppen en overzetten/terugzetten
[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 11-09-2024 13:52 ]
Met significant ga ik persoonlijk wel uit van 60fps 4kDavidas schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:42:
Ik overweeg alleen de PS5 Pro als GTA VI hier significant beter op draait. Anders blijf ik mooi mijn day one PS5 trouw.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
[ Voor 34% gewijzigd door Jumpman op 11-09-2024 13:56 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
https://www.playstation.c...are/back-up-ps5-data-USB/Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:47:
[...]
hoe? als ik naar mijn ps4 savegames ga, dan zie ik de optie in het scherm om het over te zetten naar mijn usb. maar niet bij de sectie van de ps5 savegames?
edit: ik zie zoiets inderdaad. vanavond proberen. YouTube: How to Back Up Saved Data on PS5 to USB Device (Best Method!)
Je kan enkel savegames selecteren.Raem schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:54:
[...]
Je kan alleen een backup maken van je hele systeem inclusief savegames. Nou, succes om dat om de zoveel tijd te gaan doen.
[ Voor 27% gewijzigd door Mutatie op 11-09-2024 14:01 ]
Je kan alleen een backup maken van je hele systeem inclusief savegames. Nou, succes om dat om de zoveel tijd te gaan doen.Mutatie schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:46:
[...]
Wel moeite gedaan te informeren? Je kan wel savegames op USB zetten. Je kan geen losse saves selecteren inderdaad maar je kan wel je savegames backuppen en overzetten/terugzetten
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 11-09-2024 13:56 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
als het goed is kan je alleen je savegames selecteren in het videotje boven.Raem schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:54:
[...]
Je kan alleen een backup maken van je hele systeem inclusief savegames. Nou, succes om dat om de zoveel tijd te gaan doen.
Dat er langzaam steeds meer uit een console gehaald kan worden is altijd al geweest. Als ik me niet vergis komt Sony/microsoft ook met updates naar ontwikkelaars. Maar ook de game engines krijgen updates.Denman schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:28:
[...]
Is dat wel zo? Je ziet toch vaak dat ontwikkelaars pas op het einde van een console lifecycle het onderste uit de kan kunnen persen qua prestaties en graphics. Zo eenvoudig lijkt het dus niet.
De upgrade is zo minimaal dat zelfs een dealtje het niet interessant maakt voor mij.Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:28:
toch denk ik dat de meeste mensen die hier zitten te klagen gaan overstappen zodra ze een dealtje kunnen pakken.
Linksom of rechtsom betaal je voor de games die je via PSPlus speelt, je betaalt immers voor het abo.Marcievg schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:39:
[...]
Bij Sony betaal je nu even uit m'n hoofd 75 euro per jaar. Als je met alle beschikbaar gestelde games er bijvoorbeeld 3 of 4 kunt kiezen die je al had willen hebben dan hen je doe kosten bespaard en daarmee de kosten terug verdiend
Bij epic heb je enkel een account nodig 9m gratis games te krijgen. Maar hoe gratis zou het daadwerkelijk zijn. Het naïef zijn om te denken dat er niks tegenover staat.
Ik kan straks op mijn PS5 geen PS6 games spelen. Dat is de enige logica die je nodig hebt.Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:28:
ik snap de logica niet echt om te wachten voor een PS6. de cyclus is verandert. er komt voortaan elke 4 jaar een nieuwe console uit dat veel duurder gaat worden dan voorheen. en alle nieuwe titels gaan BC.. Er zullen weinig spellen PS6-only zijn in de toekomst.
dus je wilt nu geen €800 betalen maar straks wel €949 voor de PS6? die logica gaat niet op.
Denk je dat epic Al die spellen zomaar gratis kan weggeven zonder dat er een verdienmodel achter zit?Timothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:14:
[...]
Linksom of rechtsom betaal je voor de games die je via PSPlus speelt, je betaalt immers voor het abo.
Hier is dat bij mij al ingebakken om elk weekend te doen zowel op PS4 als PS5Raem schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:54:
[...]
Maar ondertussen vraagt Bol nog steeds €12 meer dan de aanbevolen prijs. Al waren ze ook niet beschaamd om de Astro Bot controller voor €100 online te zetten op release.Raem schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:26:
[...]
De portal is vrij lang beschikbaar geweest als pre-order, dus makkelijk te bestellen voor wie hem écht wilde. Toen was hij inderdaad even uitverkocht en was je een paar tientjes meer kwijt op Marktplaats. Maar nooit dat extreme zoals bij de PS5 destijds.
Nee, ik zeg dat je opmerking over gratis games in PSplus niet klopt.Marcievg schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:23:
[...]
Denk je dat epic Al die spellen zomaar gratis kan weggeven zonder dat er een verdienmodel achter zit?
Grote bedrijven doen dit soort dingen echt niet gratis en zeker niet voor zo'n lange tijd.
niet logisch. want dezelfde titels gaan ook op de PS5 uitkomen.Timothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:16:
[...]
Ik kan straks op mijn PS5 geen PS6 games spelen. Dat is de enige logica die je nodig hebt.
De PS5 Pro is ook geen "nieuwe" console. Het is een (vrij beperkte) upgrade.
Heb jij een glazen bol?Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:30:
[...]
niet logisch. want dezelfde titels gaan ook op de PS5 uitkomen.
nee, nog beter. ik heb statistieken.Timothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:35:
[...]
Heb jij een glazen bol?
Dat was bij PS5 > PS4 ook niet zo. Groot aantal titels die je alleen op de PS5 kunt spelen.
Meer dan voldoende om voor te upgraden.Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:37:
[...]
nee, nog beter. ik heb statistieken.
kijk maar eens naar deze generatie. hoeveel games zijn exclusief voor de ps5 uitgekomen
I know, ik doe hetzelfde bij jouw stelling over de games van epic. Bij beide wordt het gepresenteerd als gratis maar dat is het niet.Timothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:28:
[...]
Nee, ik zeg dat je opmerking over gratis games in PSplus niet klopt.
hoeveel spellen?Timothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:38:
[...]
Meer dan voldoende om voor te upgraden.
Voor mij persoonlijk td Ratchet and Clank, Returnal, Astro's Playroom, Astrobot, Final Fantasy Rebirth, Demon Souls, Spidey 2, Stellar Blade en Rise of the Ronin.
Nou nou, echt titels om het gros over te halen om te upgradenTimothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:41:
[...]
Voor mij persoonlijk td Ratchet and Clank, Returnal, Astro's Playroom, Astrobot, Final Fantasy Rebirth, Demon Souls, Spidey 2, Stellar Blade en Rise of the Ronin.
is gewoon feitelijk onjuist.niet logisch. want dezelfde titels gaan ook op de PS5 uitkomen
dat kan ik ook over jouw bewering zeggen. gow, spiderman, uncharted, last of us is waar het gros voor gaat. jij bent nog niet eens 1% in het hele gebeuren.Timothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:45:
Dat is natuurlijk een persoonlijke afweging. Maar je stelling
[...]
is gewoon feitelijk onjuist.
Wat zit je nou lullig te doen, het zijn allemaal dijken van games.Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:44:
[...]
Nou nou, echt titels om het gros over te halen om te upgraden
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
daar gaat het niet om.ZesBarkiePK schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:50:
[...]
Wat zit je nou lullig te doen, het zijn allemaal dijken van games.
Snap je jezelf nog wel? Je zegt een paar comments hierboven datFarabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:50:
[...]
dat kan ik ook over jouw bewering zeggen. gow, spiderman, uncharted, last of us is waar het gros voor gaat. jij bent nog niet eens 1% in hele gebeuren.
daarmee zeg je dat je blijkbaar alle PS5 games ook op de PS4 kunt spelen. Dat is niet waar.niet logisch. want dezelfde titels gaan ook op de PS5 uitkomen.
Verwijderd
kan je me niet volgen? moet even je 1e bericht lezen:Timothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:54:
[...]
Snap je jezelf nog wel? Je zegt een paar comments hierboven dat
[...]
daarmee zeg je dat je blijkbaar alle PS5 games ook op de PS4 kunt spelen. Dat is niet waar.
En je vergeet voor het gemak ook nog even alle third party games die je wel op PS5 maar niet op PS4 kunt spelen.
En het feit dat de generatie nog niet over is.
Daarna ga je, als je je ongelijk krijgt, vertellen dat de exclusieve PS5 games niets voorstellen.
Ondertussen wil je zelf wel naar een Pro upgraden.
Totaal onnavolgbaar.
Timothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:16:
[...]
Ik kan straks op mijn PS5 geen PS6 games spelen. Dat is de enige logica die je nodig hebt.
De PS5 Pro is ook geen "nieuwe" console. Het is een (vrij beperkte) upgrade.
nee, maar wel de meeste grote titels die er toe doen voor het gros, maar dan in mindere kwaliteit. de catalogus blijft.Timothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:57:
Ik kan straks op mijn PS5 geen PS6 games spelen.
Ik kan nu op mijn PS4 ook geen PS5 games spelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 11-09-2024 15:59 ]
Dat kun je pas met zekerheid zeggen aan het eind van een consolegeneratie. En zelfs nu al is er een flinke lijst spellen (zowel first als third party als indies) die je wel op je PS5 maar niet op je PS4 kunt spelen.Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:58:
[...]
nee, maar wel de meeste grote titels die er toe doen voor het gros, maar dan in mindere kwaliteit. de catalogus blijft.
Verwijderd
Mensen zijn gewoon geïrriteerd omdat een console die ze stiekem willen hebben duurder uitvalt dan verwacht. Dan krijg je gefrustreerde mensen die op hun iPhone 15 van 1400 euro nare berichten over dure consoles typen.Thalaron schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:17:
Grappig dat ik redelijk wat berichten voorbij zie komen (ook elders) met dat de PS5 Pro niet interessant is mede omdat je uiteindelijk toch een PS6 moet halen voor de nieuwste games.
Het lijkt mij vrij evident dat iemand die de PS5 Pro nu wil halen, hoe dan ook de PS6 zal halen als vervanger zodra dat mogelijk is..
Veel mensen zijn nogal verbaasd dat Sony voor een vrij marginale upgrade de hoofdprijs vraagt. Voor een meer significante upgrade hadden ze het geld wellicht wel over gehad.Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:21:
[...]
Mensen zijn gewoon geïrriteerd omdat een console die ze stiekem willen hebben duurder uitvalt dan verwacht.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2024 16:26 ]
Ja ik gebruik Epic verder niet, want ik haat die gast die erachter zit echt met een passie.Marcievg schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:39:
[...]
Bij Sony betaal je nu even uit m'n hoofd 75 euro per jaar. Als je met alle beschikbaar gestelde games er bijvoorbeeld 3 of 4 kunt kiezen die je al had willen hebben dan hen je doe kosten bespaard en daarmee de kosten terug verdiend
Bij epic heb je enkel een account nodig 9m gratis games te krijgen. Maar hoe gratis zou het daadwerkelijk zijn. Het naïef zijn om te denken dat er niks tegenover staat.
Jammer genoeg worden veel grote bedrijven gerund mensen met diezelfde eigenschapJames Pond schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:32:
[...]
Ja ik gebruik Epic verder niet, want ik haat die gast die erachter zit echt met een passie.
Hypocriet gelul van die vent man
Als iedereen nou even stemt, misschien gebeurt er dan wat mee? #wishfulthinking …Toch al bijna 56k stemmenVerwijderd schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:34:
Dit is de score vanuit een recente poll van IGN (US):
[Afbeelding]
Nee niemand kan je volgen, behalve dat we allemaal heerlijk lachen hoe je je hier op het forum opsteltFarabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:56:
[...]
kan je me niet volgen? moet even je 1e bericht lezen:
[...]
Verwijderd
Mooi niet. IGN staat op mijn zwarte lijst. Ze zullen de Pro wel een 7 geven.Cardwizard schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:45:
[...]
Als iedereen nou even stemt, misschien gebeurt er dan wat mee? #wishfulthinking …Toch al bijna 56k stemmen
https://www.ign.com/artic...ation-5-pro-too-expensive
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2024 17:56 ]
Ja, oké, maar het is toch helder waar dit argument vandaan komt. De PS5 Pro hoe dan ook een 'tijdelijk' product, aangezien die halverwege de totale PS5 cyslcus komt (aanname natuurlijk, maar je snapt waar ik op doel). En dan is de aanschafprijs van € 950 (inclusief discdrive en stand) toch wel héél erg stevig.Thalaron schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:17:
Grappig dat ik redelijk wat berichten voorbij zie komen (ook elders) met dat de PS5 Pro niet interessant is mede omdat je uiteindelijk toch een PS6 moet halen voor de nieuwste games.
Het lijkt mij vrij evident dat iemand die de PS5 Pro nu wil halen, hoe dan ook de PS6 zal halen als vervanger zodra dat mogelijk is..
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Verwijderd
De PS5 Pro stopt niet met werken zodra de PS6 uitkomt he. Er zijn notabene vandaag de dag nog 50 miljoen actieve PS4 gebruikers, cross-gen generaties worden steeds langer door de idioot lange ontwikkeltijden van AAA games. De PS6 verschijnt niet voor 2028 en de PS5 inclusief Pro variant zullen nog tot zeker 2032 actueel blijven en veel cross-gen games van de PS6 kunnen spelen.Rossi46 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:04:
[...]
Ja, oké, maar het is toch helder waar dit argument vandaan komt. De PS5 Pro hoe dan ook een 'tijdelijk' product, aangezien die halverwege de totale PS5 cyslcus komt (aanname natuurlijk, maar je snapt waar ik op doel). En dan is de aanschafprijs van € 950 (inclusief discdrive en stand) toch wel héél erg stevig.
Persoonlijk vind ik de prijs niet te verantwoorden en zal ik de PS5 Pro dus niet aanschaffen. Terwijl ik wel alle PS4's (OG, Slim en Pro) had en nu een PS5 Slim heb.
Oh dat is zeker waar, maar hetzelfde gold voor de PS5 bij 'launch' en die had toch echt een wat realistischer prijsniveau...kazuka schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:13:
[...]
De PS5 Pro stopt niet met werken zodra de PS6 uitkomt he. Er zijn notabene vandaag de dag nog 50 miljoen actieve PS4 gebruikers, cross-gen generaties worden steeds langer door de idioot lange ontwikkeltijden van AAA games. De PS6 verschijnt niet voor 2028 en de PS5 inclusief Pro variant zullen nog tot zeker 2032 actueel blijven en veel cross-gen games van de PS6 kunnen spelen.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Omdat de PS5 een mass consumer apparaat was en is. Verkopen met verlies om zo snel mogelijk je marktaandeel te pakken. De Pro varianten zijn niche en voor een kleiner target audience. Die gaan niet meer dan 15% van de totale installbase opmaken. Bij zowel Sony als Microsoft zijn de prijzen niet gezakt sinds launch, sterker nog beide consoles zijn in veel landen duurder geworden. Er komt een Series X variant van 650 EUR in oktober en de Switch heeft vandaag de dag nog dezelfde MSRP als in 2017.Rossi46 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:29:
[...]
Oh dat is zeker waar, maar hetzelfde gold voor de PS5 bij 'launch' en die had toch echt een wat realistischer prijsniveau...
Ik ben overtuigd van niet, behalve misschien voor 'nerds' gelijk DF. Voor de gewone gamer zijn verbetering dmv PSSR wellicht nauwelijks merkbaar. De XSX heeft ook al aangetoond dat gamers eigenlijk nog nauwelijks zitten wachten op nóg betere performance (i.e. nog meer detail in beelden aan nog hogere framerates). Volgens mij is het succes van de PS5 (tov XSX) toch ook vooral te wijten aan 1) de naam, maar toch ook 2) enkele revolutionaire keuzes zoals de controller.FMS schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:56:
PSSR kan een game changer zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Brumbrumbrum op 11-09-2024 21:28 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Denk a) Het falen van de XSX heeft wmb weinig te maken gehad met dat het op papier krachtiger zou zijn, en dat het toch 5v1 verslagen is v base PS5. Daartoe hebben heel wat andere factoren een rol gespeeld (is breed en wel bekend). b) Eens, De Pro is niet bedoeld voor het brede publiek(non nerds dan maar?), maar als jij iemand bent die wel graag 60fps speelt en zeg FF7 R op base PS5 onacceptabel crappy vindt uitzien, dan is dat de USP van de Pro.Twixie schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:15:
[...]
Ik ben overtuigd van niet, behalve misschien voor 'nerds' gelijk DF. Voor de gewone gamer zijn verbetering dmv PSSR wellicht nauwelijks merkbaar. De XSX heeft ook al aangetoond dat gamers eigenlijk nog nauwelijks zitten wachten op nóg betere performance (i.e. nog meer detail in beelden aan nog hogere framerates). Volgens mij is het succes van de PS5 (tov XSX) toch ook vooral te wijten aan 1) de naam, maar toch ook 2) enkele revolutionaire keuzes zoals de controller.
Laat ons ook niet vergeten dat de PS4 Pro ook uitkwam in volle 4K hype, dus wie een 4K TV had, had al rap een argument om ook de PS4 Pro te kopen. De PS5 Pro heeft eigenlijk helemaal geen USP die mensen hem zullen doen kopen.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ja dat vind ik ook het meest kwalijke. Wel bizar om te zien hoe die disc drive nu al bijna nergens meer te krijgen is. Wellicht door scalpers, of was dit al zo?Brumbrumbrum schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:26:
Ik vind het ontbreken van die disk drive eigenlijk nog wel het meest jammere. Ik speel nog wel eens oude games en voor horizon 2 zou ik die eerste nog wel eens door willen spelen met wat meer soepelheid dan op mijn ps4. Idem voor de Witcher bijvoorbeeld.
Voor 200 euro minder heb je een waarschijnlijk zeer vergelijkbare console die dat wel kan. Beetje gek als je het mij vraagt.
Pak de BBG 1440p pc van tweakers. €1200 en die presteert beter dan een ps5pro.Marcievg schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:18:
[...]
Ik denk dat je voor een pc die vergelijkbaar is met de pro ook wel op het dubbele zou kunnen rekenen.
Een beetje koeler voor de CPU kost al snel over de 100. een 2TB NVME ook. Dan nog moederbord wat al snel op de 300 zit tegenwoordig. Dan nog de GPU, CPU en de rest. Je zit makkelijk aan het dubbele hoor
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Is dat niet een beetje voorbarig om nu al te stellen. Als de ps5 pro 4k 60 doet, hoe gaat een 1440p build dan beter presteren bij dezelfde games?Hulleman schreef op woensdag 11 september 2024 @ 22:51:
[...]
Pak de BBG 1440p pc van tweakers. €1200 en die presteert beter dan een ps5pro.
Denk dat we redelijk kunnen vaststellen dat veel spellen niet native 4k zullen draaien op de pro.Marcievg schreef op woensdag 11 september 2024 @ 23:08:
[...]
Is dat niet een beetje voorbarig om nu al te stellen. Als de ps5 pro 4k 60 doet, hoe gaat een 1440p build dan beter presteren bij dezelfde games?
[ Voor 15% gewijzigd door v8power67 op 11-09-2024 23:53 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Uren lang met je instellingen spelen? Een preset kiezen is op pc precies even ingewikkeld als op de PS5 kiezen tussen performance of quality mode?Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:46:
[...]
closed system. alles staat tweak-klaar. geen gedoe met eerst urenlang met instellingen spelen om het beste uit je pctje eruit te krijgen. daarnaast zijn games perfect geoptimaliseerd voor consoles. soms moet je maandenlang op een gamepatch wachten op de pc totdat het een keer fatsoenlijk draait. kortom: geen hoofdpijn.
dat mensen dit nog vragen..
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Nouja, aangezien een PS5 qua grafische prestaties in de buurt komt van een 5700XT en de PS5 Pro in de buurt komt van de 7700XT...Marcievg schreef op woensdag 11 september 2024 @ 23:08:
[...]
Is dat niet een beetje voorbarig om nu al te stellen. Als de ps5 pro 4k 60 doet, hoe gaat een 1440p build dan beter presteren bij dezelfde games?
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Erg jammer dit. Heb nog een leuke tegoedbon die ik hierbij wil gebruiken. Dan maar 2 weken langer wachten. Of nou ja... Het is niet dat het apparaat direct verzonden zal worden maar toch.Amaze86 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:44:
PS5 Pro Pre-Orders Will Be Exclusive to PS Direct for Two Weeks
https://www.pushsquare.co...o-ps-direct-for-two-weeks
Gezien het rdna 2 is, lijkt de Rx 6700 een betere vergelijking.DutchManticore schreef op donderdag 12 september 2024 @ 00:01:
[...]
Nouja, aangezien een PS5 qua grafische prestaties in de buurt komt van een 5700XT en de PS5 Pro in de buurt komt van de 7700XT...
Nog nooit in mijn leven heb ik urenlang zitten spelen met settings. Valt mij nog mee dat je drivers moeten downloaden niet noemt. Toch ook al snel 2 minuten werk.Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:46:
[...]
closed system. alles staat tweak-klaar. geen gedoe met eerst urenlang met instellingen spelen om het beste uit je pctje eruit te krijgen. daarnaast zijn games perfect geoptimaliseerd voor consoles. soms moet je maandenlang op een gamepatch wachten op de pc totdat het een keer fatsoenlijk draait. kortom: geen hoofdpijn.
dat mensen dit nog vragen..
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Eerlijk is eerlijk, ik ben al mijn hele leven op pc te vinden (en op console) en daarop heb ik toch eerder de neiging om een soort van “fomo” te hebben voor de beste ervaring. Dat betekent dus rommelen met instellingen, upgraden etc.Brumbrumbrum schreef op donderdag 12 september 2024 @ 07:24:
[...]
Nog nooit in mijn leven heb ik urenlang zitten spelen met settings. Valt mij nog mee dat je drivers moeten downloaden niet noemt. Toch ook al snel 2 minuten werk.
Cmon mangiantgiantus schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:13:
[...]
De huidige generatie met 450-550 is echt spotgoedkoop en dan zijn games in reeële termen ook veel goedkoper geworden over de jaren. Je kan nu toch wel stellen dat consolegamen nog nooit zo goedkoop is geweest.
Er zullen veel spellen gewoon 30fps zijn op de Pro.Marcievg schreef op woensdag 11 september 2024 @ 23:08:
[...]
Dat zijn gewoon feiten hoor. Er zijn genoeg games in de jaren 90 geweest die tussen de 150 en 200 gulden waren. Gooi er inflatie overheen en je schrikt je flauw wat je daar nu voor had betaald.
Denk dat je jong bent. Vroeger was console gaming echt veel en veel duurder.
Ik ben 37..giantgiantus schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:58:
[...]
Denk dat je jong bent. Vroeger was console gaming echt veel en veel duurder.
De games waren wellicht wel duurder, maar je betaalt nu voor onaffe games, microtransacties in full priced games, je vechtspel betaal je 40-45 euro voor voordat die 'compleet' is.Tux3.14 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:55:
[...]
Dat zijn gewoon feiten hoor. Er zijn genoeg games in de jaren 90 geweest die tussen de 150 en 200 gulden waren. Gooi er inflatie overheen en je schrikt je flauw wat je daar nu voor had betaald.
Nu zijn games 60 a 70 euro op release, en dan te bedenken dat de ontwikkeling kosten nu bij veel games met gemak 250 miljoen+ aantikken. Terwijl het vroeger een paar miljoen was.
Komt bij dat games nu ook groter zijn en langere gameplay hebben - vroeger waren games een stuk korter.
Onderaan de streep is het goedkoper geworden.
Haha wat een onzin man. Een Zen 2 CPU en een gemiddelde GPU vergelijkbaar met een RX 6700Cloggs schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:31:
Die 700 dollar is gewoon een realistische prijs voor de hardware die je krijgt in de tijd waarin we nu leven. Of dat het voor je persoonlijk waard is als je voor 450 dollar een PS5 kunt kopen die dezelfde spellen kan spelen is natuurlijk een ander verhaal.
Als PC gamer kijk er redelijk neutraal tegen aan. Sommige gamers hebben genoeg aan een 4070 super (zoals ik) en anderen geven bijna het dubbele uit aan een 4080 super voor maar 40% betere prestaties.
[ Voor 6% gewijzigd door James Pond op 12-09-2024 09:34 ]
[ Voor 54% gewijzigd door giantgiantus op 12-09-2024 09:50 ]
Als ik zie dat vele mensen tegenwoordig een hele bibliotheek aan games hebben en als ik zie hoeveel 60-80 euro afgezet is tegen inkomens vind ik gamen echt heel goedkoop geworden.James Pond schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:52:
Ik kocht vroeger geen spellen over het algemeen, huurde ze wel vaak.
Dat gamen misschien goedkoper is geworden betekend niet dat het nu nog steeds stervens duur is.
Zeker met zoals gezegd full priced games tjokvol met microtransacties en DLC.
Games die onaf zijn waarbij je maanden mag wachten op patches om het afgemaakt te krijgen
Online gamen betaal je voor op consoles (nutteloos, want alles is P2P, je betaalt voor niks)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq