• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Mooie discussies.
Zelf had ik ook niet verwacht dat is 800 zou worden.
Ben zelf een quality mode gamer. En wat dat betrefzou de pro wel wat zijn voor mij.

Hoef hem niet day one. Maar wel benieuwd naar wat reviews bv van DF.
Heb namelijk nog wel wat bedenkingen over wat het "echt" gaat toevoegen. En er geen cpu limiet komt.
Heb nog wat backlog. Maar vooral benieuwd naar Alan Wake 2.
En moet Spiderman 2 ook nog spelen.

Feit is wel dat er 800 toch echt wel een hoog bedrag is. En de toegankelijkheid van de vorige generatie toch achter ons ligt.
Als reviews laten zien dat er mooie stappen gemaakt zijn qua ray tracing en stabiliteit met fps in lastige games. Dan is het mogelijk wel mooi om het nieuwe jaar met een pro te beginnen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:41
DarkSide schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:09:
Mooie discussies.
Zelf had ik ook niet verwacht dat is 800 zou worden.
Ben zelf een quality mode gamer. En wat dat betrefzou de pro wel wat zijn voor mij.

Hoef hem niet day one. Maar wel benieuwd naar wat reviews bv van DF.
Heb namelijk nog wel wat bedenkingen over wat het "echt" gaat toevoegen. En er geen cpu limiet komt.
Heb nog wat backlog. Maar vooral benieuwd naar Alan Wake 2.
En moet Spiderman 2 ook nog spelen.

Feit is wel dat er 800 toch echt wel een hoog bedrag is. En de toegankelijkheid van de vorige generatie toch achter ons ligt.
Als reviews laten zien dat er mooie stappen gemaakt zijn qua ray tracing en stabiliteit met fps in lastige games. Dan is het mogelijk wel mooi om het nieuwe jaar met een pro te beginnen
De huidige generatie met 450-550 is echt spotgoedkoop en dan zijn games in reeële termen ook veel goedkoper geworden over de jaren. Je kan nu toch wel stellen dat consolegamen nog nooit zo goedkoop is geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:11
Die Pro kost imo gewoon teveel voor wat je ervoor terugkrijgt. Inflatie of niet.

• giantgiantus
Timothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:15:
Die Pro kost imo gewoon teveel voor wat je ervoor terugkrijgt. Inflatie of niet.
Niet eens. Ik vind het verschil met de base PS5 te klein, waardoor ik het ook geen aantrekkelijke aankoop vind. Komt mi niet omdat de pro duur is maar omdat de base PS5 echt spotgoedkoop (en ik denk veel te goedkoop) op de markt is gekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door giantgiantus op 11-09-2024 07:20 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:11
Als je de Pro promoot met een PS4-titel (TLOU2) en je moet inzoomen om de verschillen te zien dan zegt het mij al genoeg.

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:33
James Pond schreef op woensdag 11 september 2024 @ 00:48:
[...]

Ja bedankt voor je reactie maar Epic geeft elke maand gratis games weg, en dat zijn ook soms gewoon toptitels.

Als je je er niet in verdiept en niet weet van het rijlen en zeilen dan kan je ook niet zeggen " ik denk dat het niet goedkoper is " want schijnbaar maak je er zo weinig gebruik van dat je ook niet weet dat ze de games tegenwoordig gratis weggeven op PC.
Waarom zou ik dat niet weten? En om hiermee dan in het stijlen en zeilen te blijven naar jou toe....ben jij er van op de hoogte dat playstation iedere maand diverse games gratis beschikbaar stelt? Soms zijn het zelfs AAA titels.
Online is misschien betaald maar als je een paar games pakt heb je die kosten er ook al uit.
Maar of het nou gratis games zijn bij epic of Playstation het moeten wel games zijn die in je smaak vallen.

Als je dan zo wilt reageren naar mij kun je je misschien beter eerst zelf even verdiepen.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Marcievg schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:20:
[...]
Waarom zou ik dat niet weten? En om hiermee dan in het stijlen en zeilen te blijven naar jou toe....ben jij er van op de hoogte dat playstation iedere maand diverse games gratis beschikbaar stelt? Soms zijn het zelfs AAA titels.
Echt? Ik dacht dat je daar een maandbedrag voor moest betalen. Ik heb geen PSPlus en krijg ze niet. ;)

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

D. Ninjai schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:20:
Als je de Pro promoot met een PS4-titel (TLOU2) en je moet inzoomen om de verschillen te zien dan zegt het mij al genoeg.
Het was ook een matige presentatie. Veelte kort + crappy YouTube compressie.

Op een 4k OLED zie je het verschil tussen performance en fidelity echt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 21:56
Volgens die leaker zou er nog een State of Play komen volgende week met indie en 3rd party games voor de pro.

En de pre-order voor de pro start op 26 september. Op 26 september begint ook de Tokyo Game Show. Het zou me niets verbazen als er dan een dikke (pro) klapper wordt aangekondigd om de twijfelaars over de streep te trekken. En dan is iedereen inmiddels ook wel wat bijgekomen van de prijsstelling.

• Timothy3000
Thijs schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:27:
Volgens die leaker zou er nog een State of Play komen volgende week met indie en 3rd party games voor de pro.

En de pre-order voor de pro start op 26 september. Op 26 september begint ook de Tokyo Game Show. Het zou me niets verbazen als er dan een dikke (pro) klapper wordt aangekondigd om de twijfelaars over de streep te trekken. En dan is iedereen inmiddels ook wel wat bijgekomen van de prijsstelling.
Ik verwacht niet heel veel meer dan uitgebreide aandacht voor Death Stranding 2 op TGS op dit moment. Ik hou de verwachtingen maar laag.

• dizzytal
  • Niet online
Ik had de prijs ook op een 600-700 euro verwacht, 800 zonder disc (ook ik speel en heb nog games op disc) is me net wat te veel. Uiteindelijk zal ‘t ding hier ook wel komen maar toch. Normaal heb ik hier ook direct de nieuwste console in huis, maar in dit geval niet.

Ik zie het inderdaad als een minimale upgrade (en ja, ik ben ook erg benieuwd naar de DF video’s misschien dat t positief uitvalt) en viel direct over de uitspraak: targets 60fps dat is toch wel een teleurstelling. Richting een 120fps zou je toch wel mogen verwachten imho. Target dat dan.

Ik blijf gewoon nog wel op mn PS5 spelen, ik denk dat Sony wel redelijk vlot met een price cut komt en dan zie ik wel verder.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• giantgiantus
Timothy3000 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:29:
[...]

Ik verwacht niet heel veel meer dan uitgebreide aandacht voor Death Stranding 2 op TGS op dit moment. Ik hou de verwachtingen maar laag.
Dat zou super zijn. Zie enorm uit naar die game. Wat was deel 1 ultra vet!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Thijs schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:27:

Ik hoop dat Naughty Dog eindelijk eens hun ps5 ip gaan tonen. Of skippen ze deze generatie helemaal? 😐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

FMS schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:25:
[...]

Het was ook een matige presentatie. Veelte kort + crappy YouTube compressie.

Op een 4k OLED zie je het verschil tussen performance en fidelity echt wel.
Ze maakten bij DF ook wel een interessante opmerking dat ze mogelijk kozen om voornamelijk first party games te laten zien (die er inderdaad sowieso al goed uitzien en 60fps ondersteunen) omdat ze hun 3rd party partners niet perse tegen het zere been willen schoppen. FF7 Rebirth draait op 720p in performance mode, Alan Wake 2 heeft veel moeite op PS5 met ray tracing, Wukong draait op een lage resolutie, Jedi Survivor is al problematisch sinds launch en zo zijn er meer voorbeelden van voornamelijk UE5 current gen games.

Ik verwacht dat DF straks veel beter de verschillen kan laten zien. Het fluff piece van CNET met een 1080p30 Youtube video is ook zo lekker onhandig...

Ik had als Sony zijnde eerder Helldivers 2 of Returnal laten zien in de presentatie, die draaien beiden op 1080p op de base PS5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:44
Die 800 Euro kan ik gewoon niet verantwoorden voor zo'n kleine stap vooruit. Ik blijf voorlopig wel op de Ps5 base gamen. PS6 koop ik niet meer in het begin van de generatie, maar pas als ze stoppen met cross-gen games te maken. Dat heb ik wel geleerd van deze generatie.

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:24
Ik sla hem (voorlopig) ook even over!
Wilde heb eigenlijk sowieso halen, maar ik had ook een prijs van €600 verwacht, en dan was het met de verkoop van de PS5 een prima upgrade.
Nu is het wel een hele dure upgrade voor iets waar ik nog niet direct extreme voordelen voor zie, even de reviews afwachten, als de PS6 nog 4 jaar op zich laat wachten dan is de kans wel weer aanwezig dat ik hem uiteindelijk wel koop.

Overigens ook eens met wat er een aantal hier zeggen: als dit de prijs van de PS6 was geweest had ik hem wel gekocht, maar nu voor incrementele tussen-gen upgrade is de prijs gewoon te hoog voor mij.

Vrees wel dat de PS6 ook dit gaat kosten, maarja de PS5 was dan weer heel goedkoop eigenlijk.

• Timothy3000
giantgiantus schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:35:
[...]

Dat zou super zijn. Zie enorm uit naar die game. Wat was deel 1 ultra vet!
Ik ben daar halverwege afgehaakt. Misschien nog maar eens een kans geven.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Geen hem vast ooit halen maar zeker niet day1 of elders dit jaar, speel toch 9/10 games op disc. Heel jammer dat er geen drive meer is

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
De Playstation Pro en specs zijn nu ook opgenomen in de TS, ik las tijdens het updaten van de TS dat gebruikers vergeleken met de normale Playstation 5 een algehele verbetering van 45% op het gebied van rendering zou moeten opleveren. Dit komt door de verbeterde AMD-GPU in het systeem met 67% meer Compute Units en 28% sneller werkgeheugen!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
Tijdens de TGS krijgen we waarschijnlijk een 20 minuten durende Death Stranding 2 demo. Om te showen waarom die Pro €800 (uuhhh €950) waard is. :D

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:30
G.Scholtens schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:10:
Geen hem vast ooit halen maar zeker niet day1 of elders dit jaar, speel toch 9/10 games op disc. Heel jammer dat er geen drive meer is
Ik denk hier hetzelfde over, misschien haal ik deze nog wel een keer maar zal pas rond GTA 6 zijn dan maar de PS5 slim die ik nu heb voldoet voor mij.

Normaal wil ik altijd de beste uitvoering maar 800,- excl diskdrive die ook nog eens 120 euro kost vind ik teveel. Dus disc optie er nog steeds maar most extra.

Nu snap ik wel dat alles duurder wordt door inflatie etc maar had dit toch niet verwacht, maar goed het moet ook niet 😅

Ben ook helemaal niet van het digitaal aankopen van games omdat die weer een stukje duurder zijn en ik verkoop de games altijd als ik er klaar mee ben. Scheelt een hoop geld.

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04:49
Ik zit nog steeds op de PS4 Pro en hoopte heel erg dat de PS5 Pro in dezelfde prijscategorie zou zitten als de launch price van de PS5, die dan een prijsverlaging kreeg. Not.

Mind you dat de PS4 Pro 400$ kostte bij launch (met disk drive!), dat staat in 2024 gelijk aan ongeveer 525$. Je betaalt dus ongeveer 250$ meer voor de PS5 Pro met disk drive. Daar kan je toch wel vier vette games en met een beetje geluk een extra controller mee kopen.

Ik wacht al erg lang op de Pro als quality mode gamer, maar met deze prijs is het denk ik, mede gelet op de toekomst, verstandiger om een PC te bouwen. Los van het feit dat PC gaming over het algemeen betere graphics heeft dan console gaming.

Misschien dat ik zelfs Xbox een kans ga geven als zij hun nieuwe consoles bekendmaken. Hopelijk gaan erg veel mensen dat doen zodat Sony weer even met beide voeten op de grond gaat staan. Het is ook best wel een deja vu. In 2006 kwam de PS3 op de markt voor een prijs van 499$ voor het goedkoopste model, wat omgerekend ongeveer 800$ is in 2024. De Xbox360 kwam op de markt in 2005 voor een prijs van 399$, wat omgerekend ongeveer 650$ is. Nog los van het feit dat vlak voor de PS3 release er een iteratie was van de X360 die nog een stuk goedkoper was dan de base model.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
RazorMaron schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:49:
Misschien dat ik zelfs Xbox een kans ga geven als zij hun nieuwe consoles bekendmaken. Hopelijk gaan erg veel mensen dat doen zodat Sony weer even met beide voeten op de grond gaat staan. .
Ik begrijp wat je bedoelt maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Niemand gaat een Xbox halen om Sony maar een lesje te leren en dan alle favoriete PlayStation franchises missen. Vooral niet nu Microsoft volledig multiplatform lijkt te gaan, dus geen enkel nut om over te stappen.

Wel is t goed voor Sony om even te bedenken wat ze nou aan het doen zijn. De feedback overal is niet mals, dus ze zullen het heus wel meekrijgen. Een "Pro" console zonder diskdrive voor €800, haha moet er nog steeds om lachen/huilen. Domme zet want ik zie veel mensen, inclusief mezelf, afhaken voor de Pro hierdoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:26
Waarschijnlijk hebben ze weer weinig units bij release en in de aanloop maanden en kunnen met een hoog ingezette prijs de markt beter reguleren. Er zijn bij de release van de PlayStation 5 heel veel retailers en tussen handelaren met een bedrag vandoor gegaan tussen de Sony retail prijs en daadwerkelijke verkoopprijs, dit voorkomen ze zo.

Sony heeft er nog steeds alle baat bij zoveel mogelijk (enthousiast) gamers het ecosysteem in te trekken en dan het liefst digitaal, dus die Sony PlayStation Pro zullen we bij meer beschikbaarheid wel zien zakken, denk ik.

Dit is het moment voor Sony, om gamers uit het Microsoft kamp binnen te halen en die wil je het liefst digitaal binnenhalen met een PlayStation Plus abonnement. Met digitale games is gewoon meer te verdienen voor Sony (geen productie en distributie kosten en geen tweede hands markt).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:13
Ik vind vooral het gebrek aan een CPU upgrade een gemis. Ik ga hem zeker wel halen, want voor mijn situatie is er voldoende backlog/ nog niet gespeelde games die het de moeite maken, maar toch erg jammer..

Ik heb het gevoel dat dit bewust niet is gedaan om 2 of 3 redenen:
1: de PS6 moet t.z.t. niet overkomen als een PS5 Pro versie 2
2: goedkoper om dezelfde soc te blijven gebruiken (meer winstmarge)
3: ten tijde van ontwikkeling onderschatten hoeveel noodzaak er is voor meer CPU kracht in de komende jaren(?)

Anyways.. we gaan het vanzelf zien! Ik ben in ieder geval blij dát er een keuze is :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sefaex schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:23:
Tijdens de TGS krijgen we waarschijnlijk een 20 minuten durende Death Stranding 2 demo. Om te showen waarom die Pro €800 (uuhhh €950) waard is. :D
Los van de Pro; een 20 minuten durende Death Stranding 2 demo zie ik wel zitten. Deel 1 vond ik erg vernieuwend door de setting, het gevoel van eenzaamheid en de perfect aansluitende muziek.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Daan0s schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:56:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Niemand gaat een Xbox halen om Sony maar een lesje te leren en dan alle favoriete PlayStation franchises missen. Vooral niet nu Microsoft volledig multiplatform lijkt te gaan, dus geen enkel nut om over te stappen.

Wel is t goed voor Sony om even te bedenken wat ze nou aan het doen zijn. De feedback overal is niet mals, dus ze zullen het heus wel meekrijgen. Een "Pro" console zonder diskdrive voor €800, haha moet er nog steeds om lachen/huilen. Domme zet want ik zie veel mensen, inclusief mezelf, afhaken voor de Pro hierdoor.
Je haakt af voor de Pro, maar je hebt al een PlayStation 5 dus je zit al in het ecosysteem van Sony. Sony zal er niet wakker van liggen en jij blijft toch de voor jou interessante games wel kopen, omdat er geen directe concurrent meer is nu Microsoft alles op alle platformen lijkt uit te gaan brengen en er geen progressieve ontwikkelingen aan de Microsoft XBOX hardware lijkt te worden gedaan. Wat Sony hier doet is arrogante marketing.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoe kan ik op een makkelijke manier mijn savegames naar de pro dragen? ik heb geen psn plus en de ps5 staat niet toe om savegames over te zetten naar een usb. makkelijkste manier is een maandje psn plus pakken overdragen en opzeggen denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Of dat iemand de Pro wel of niet waard vindt is duidelijk. Ik maak mij meer ‘zorgen” wat er verder aan exclusives uit gaat komen de rest van het jaar wat ik perse wil spelen. Na Astro Bot zie ik even niets meer wat mij aanspreekt. En de games die goed vind van de afgelopen jaren ga ik niet nog een keer spelen door een eventuele Pro.
Ik had liever een nieuwe Insomniac of Naughty Dog gezien gisteren. Games!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:14:
hoe kan ik op een makkelijke manier mijn savegames naar de pro dragen? ik heb geen psn plus en de ps5 staat niet toe om savegames over te zetten naar een usb. makkelijkste manier is een maandje psn plus pakken overdragen en opzeggen denk ik?
Dat denk ik ook. Bizar dat dat op de PlayStation 5 niet meer kan inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 18:33
Thalaron schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:05:
Ik vind vooral het gebrek aan een CPU upgrade een gemis. Ik ga hem zeker wel halen, want voor mijn situatie is er voldoende backlog/ nog niet gespeelde games die het de moeite maken, maar toch erg jammer..

Ik heb het gevoel dat dit bewust niet is gedaan om 2 of 3 redenen:
1: de PS6 moet t.z.t. niet overkomen als een PS5 Pro versie 2
2: goedkoper om dezelfde soc te blijven gebruiken (meer winstmarge)
3: ten tijde van ontwikkeling onderschatten hoeveel noodzaak er is voor meer CPU kracht in de komende jaren(?)

Anyways.. we gaan het vanzelf zien! Ik ben in ieder geval blij dát er een keuze is :)
2 kan van de tafel omdat de ps5 een APU gebruikt dus sowieso custom layout van CPU-GPU

Je moet ook rekening houden met het feit dat een midgen update niet te radicaal anders mag zijn tov de base console om te voorkomen dat het dev werk om games te porten te veel tijd kost voor een kleine playerbase. Je ziet dit probleem bijvoorbeeld terug bij XBOX waar verschillende dev’s geen games uitbrengen op de xbox vanwege het te grote verschil tussen xss en xsx (en daarbij heel slechte support van MS).

Of de pro qua specs de juiste balans heeft durf ik niet te zeggen.

• Jumpman
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:15:
Of dat iemand de Pro wel of niet waard vindt is duidelijk. Ik maak mij meer ‘zorgen” wat er verder aan exclusives uit gaat komen de rest van het jaar wat ik perse wil spelen. Na Astro Bot zie ik even niets meer wat mij aanspreekt. En de games die goed vind van de afgelopen jaren ga ik niet nog een keer spelen door een eventuele Pro.
Ik had liever een nieuwe Insomniac of Naughty Dog gezien gisteren. Games!
Gisteren was een technische presentatie, de games presentatie komt nog 19 september 2024.

• Farabi
  • Niet online
er is niets gezegd over dolby vision denk ik?

Verwijderd

Jumpman schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:23:
[...]

Gisteren was een technische presentatie, de games presentatie komt nog 20 september 2024.
Dat begrijp ik. ;)
Hopelijk dat we dan verrast gaan worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2024 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
800 voor een PS5 Pro? Waarom zou je dan in godsnaam niet gewoon een PC kopen...

Ik dacht dat de lage initiële aanschaf, die je langzaam dubbel terug betaalt middels allerlei subscriptions, altijd de grootste selling point was..

Nu heb je alle nadelen van een console, met het grootste nadeel van een pc, zonder de voordelen van een PC...

Om nog maar niet te bespreken van het feit dat Sony zelfs PS4 games gebruikt om hun nieuwe systeem te showcasen. De PS5 heeft een teleurstellende library, bijna alles is ook op PS4 te spelen zo ver ik weet.

Zijn er echt PS5 exclusives, die niet op PS4 te spelen zijn, die de investering waard zijn?

[ Voor 30% gewijzigd door DutchManticore op 11-09-2024 09:39 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 11:07
DutchManticore schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:37:

Ik dacht dat de lage initiële aanschaf, die je langzaam dubbel terug betaalt middels allerlei subscriptions, altijd de grootste selling point was..

Nu heb je alle nadelen van een console, met het grootste nadeel van een pc, zonder de voordelen van een PC...

Om nog maar niet te bespreken van het feit dat Sony zelfs PS4 games gebruikt om hun nieuwe systeem te showcasen. De PS5 heeft een teleurstellende library, bijna alles is ook op PS4 te spelen zo ver ik weet.

Zijn er echt PS5 exclusives, die niet op PS4 te spelen zijn, die de investering waard zijn?
Omdat je voor €800 geen PC kan bouwen (inclusief OS) die vergelijkbaar is aan de PS5 Pro. Op Youtube genoeg filmpjes te vinden waarbij men een PS5 nabouwen met PC hardware. Dan ga je al snel over de € 1000 heen.
- Neem niet weg dat een PC weer tal van andere voordelen met zich meebrengt.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
DutchManticore schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:37:
closed system. alles staat tweak-klaar. geen gedoe met eerst urenlang met instellingen spelen om het beste uit je pctje eruit te krijgen. daarnaast zijn games perfect geoptimaliseerd voor consoles. soms moet je maandenlang op een gamepatch wachten op de pc totdat het een keer fatsoenlijk draait. kortom: geen hoofdpijn.

dat mensen dit nog vragen..

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 11-09-2024 09:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 10:25
Pfff al die discussies hier over 'te duur', 'koop een PC'. Dan hou je toch gewoon de normale PS5 die méér dan prima is om adembenemend mooi te gamen? Met een geweldig ecosysteem en fantastische controller. Het is toch niet zo dat je verplicht bent om te upgraden? Vind je het te duur, dan doe je het niet en blijf je lekker bij de normale PS5. Ik zie zelf ook totaal geen nut om te upgraden verder.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:24
Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:46:
[...]

closed system. alles staat tweak-klaar. geen gedoe met eerst urenlang met instellingen spelen om het beste uit je pctje eruit te krijgen. daarnaast zijn games perfect geoptimaliseerd voor consoles. soms moet je maandenlang op een gamepatch wachten op de pc totdat het een keer fatsoenlijk draait. kortom: geen hoofdpijn.

dat mensen dit nog vragen..
En voeg daaraan toe de beste games (subjectieve mening).

• Farabi
  • Niet online
Zapato schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:57:
[...]

En voeg daaraan toe de beste games (subjectieve mening).
dat voordeel is een beetje weggevaagd omdat exclusives na 2 jaar ook op de pc uitkomen. het enige voordeel is dat je met de PS eerder toegang hebt.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:24
Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:59:
[...]

dat voordeel is een beetje weggevaagd omdat exclusives na 2 jaar ook op de pc uitkomen. het enige voordeel is dat je met de PS eerder toegang hebt.
klopt, maar dan moet je wel geduld hebben

• Sefaex
Gerwin89 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:51:
Pfff al die discussies hier over 'te duur', 'koop een PC'. Dan hou je toch gewoon de normale PS5 die méér dan prima is om adembenemend mooi te gamen? Met een geweldig ecosysteem en fantastische controller. Het is toch niet zo dat je verplicht bent om te upgraden? Vind je het te duur, dan doe je het niet en blijf je lekker bij de normale PS5. Ik zie zelf ook totaal geen nut om te upgraden verder.
Ik vraag me alleen af voor welke doelgroep Sony de Pro gaat uitbrengen.

De normale consument gaat dit never nooit op day one aanschaffen. En die ultra die-hard gamer heeft al een dikkeGaming PC op zolder staan...

Wie oh wie moet dit gaan kopen dan ?

Er moet toch wel een idee achter zitten...

Als de Pro werd gebracht in de release window van GTA 6 of een Uncharted 5. Dan kon ik het nog wel begrijpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sefaex op 11-09-2024 10:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
Sefaex schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:02:
[...]

De normale consument gaat dit never nooit op day one aanschaffen. En die ultra die-hard gamer heeft al een dikkeGaming PC op zolder staan...

Als de Pro werd gebracht in de release window van GTA 6 of een Uncharted 5. Dan kon ik het nog wel begrijpen.
Ik heb vaak het idee dat de internet roeptoeters geen goede graadmeter zijn. Met de schaarste in 2000 werd er ook moord en brand geschreeuwd op de fora. Tegelijkertijd werden grote hoeveelheden ps5 gescalpd en verkocht voor 800+ euro. Volgens mij zijn de internet roeptoeters niet altijd een goede graadmeter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
giantgiantus schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:05:
[...]

Ik heb vaak het idee dat de internet roeptoeters geen goede graadmeter zijn. Met de schaarste in 2020 werd er ook moord en brand geschreeuwd op de fora. Tegelijkertijd werden grote hoeveelheden ps5 gescalpd en verkocht voor 800+ euro. Volgens mij zijn de internet roeptoeters niet altijd een goede graadmeter.
Punt is, wat betreft de PS5 en de prijs die toen gevraagd werd op bijv. MP e.d., dat het daar ging om een nieuwe generatie console die daadwerkelijk krachtiger was dan de PS4 (Pro).

Dit is zo het lijkt (maar) een kleine upgrade t.o.v. de PS5, die je gewoon voldoende kan kopen (en komende tijd natuurlijk heel aantrekkelijk via MP e.d.)

Verschil gaat dus een beetje mank met de scalpel prijzen imho

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Hoezo een klein upgrade? Wat verwachten jullie van een tussenmodel? Dat het 300% krachtiger wordt? Specs zijn hoger dan ik had verwacht.

• bRuud83
steefje schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:44:
[...]

Omdat je voor €800 geen PC kan bouwen (inclusief OS) die vergelijkbaar is aan de PS5 Pro. Op Youtube genoeg filmpjes te vinden waarbij men een PS5 nabouwen met PC hardware. Dan ga je al snel over de € 1000 heen.
- Neem niet weg dat een PC weer tal van andere voordelen met zich meebrengt.
Helemaal waar, maar gevoelsmatig is 800 Euro echt een brug te ver voor een game console. Het voordeel was juist altijd voor relatief weinig geld alle moderne games spelen. Dit voorspeld ook weinig goeds voor de PS6. Ik verwacht niet dat de PS6 opeens 600 Euro of minder gaat kosten en waarschijnlijk wilt Sony helemaal af van discs. Dit jaagt me juist naar het pc platform. Scheelt ook dat ik altijd de wens heb gehad om ooit eens een eigen pc te bouwen en dan ook echt all out te gaan met de beste specs. De komst van de PS6 zou zomaar het laatste duwtje kunnen zijn naar PC.

Verwijderd

Sefaex schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:02:
[...]

De mensen die de meest krachtige console in huis willen hebben staan om wat voor reden dan ook.
Ze lanceren deze echt niet met het idee dat iedereen zal overstappen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2024 10:23 ]

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
bRuud83 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:14:
[...]

Helemaal waar, maar gevoelsmatig is 800 Euro echt een brug te ver voor een game console. Het voordeel was juist altijd voor relatief weinig geld alle moderne games spelen. Dit voorspeld ook weinig goeds voor de PS6. Ik verwacht niet dat de PS6 opeens 600 Euro of minder gaat kosten en waarschijnlijk wilt Sony helemaal af van discs. Dit jaagt me juist naar het pc platform. Scheelt ook dat ik altijd de wens heb gehad om ooit eens een eigen pc te bouwen en dan ook echt all out te gaan met de beste specs. De komst van de PS6 zou zomaar het laatste duwtje kunnen zijn naar PC.
Ik vroeg me dit ook precies af, wat gaat een Playstation 6 wel niet kosten?
Er zat 4 jaar tussen de PS4 Pro en de PS5,

Dus hoop dat het nog 4 jaar + gaat duren tot de PS6
Kan ik nog even sparen, 16 stuks :D

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Farabi
  • Niet online
toch denk ik dat de meeste mensen die hier zitten te klagen gaan overstappen zodra ze een dealtje kunnen pakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:03
bRuud83 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:14:
[...]

Heb zelf een krachtige PC (RTX4090) totale kosten liggen ergens op 3150 voor alleen de PC zelf.

En zelfs met zo een krachtige game PC draaien echt bizar veel games de eerste maanden na release gewoon heel erg brak, neem bijvoorbeeld StarWars outlaws die draait echt stukken beter op de PS5 dan op de PC.

800 euro voor bijna 50% rekenkracht extra is best een goede deal, mijn videokaart alleen kost al 2150.

Videokaarten zijn de laatste jaren echt extreem veel duurder geworden en met een videokaart van 800 euro ga je echt niet dezelfde beelden op je scherm krijgen als met de PS5 Pro.

De prijs van de PS5 Pro is helemaal niet hoog het probleem is alleen dat console gamers deze prijzen niet gewend zijn. En daar heeft Sony een prima oplossing voor, koop een normale PS5 :)

Edit: Mijn PC heeft voor 3150 ook niet eens een disk drive ;)

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:13:
Hoezo een klein upgrade? Wat verwachten jullie van een tussenmodel? Dat het 300% krachtiger wordt? Specs zijn hoger dan ik had verwacht.
Zonder hier enig oordeel aan hangen, ik heb niet direct een mening over de Pro namelijk.

De GPU van de PS4 Pro was 2,27x sneller dan die van de PS4, dus daarmee vergeleken kan ik me voorstellen dat men het een wat 'karige' upgrade vind (voor het geld). Al denk ik dat de grootste verbetering gaat/moet komen uit het AI Upscaling stuk.

[ Voor 5% gewijzigd door BM op 11-09-2024 10:32 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Farabi
  • Niet online
ze proberen de nieuwe console prijzen psychologisch te laten accepteren aan ons. dat is ook een van de redenen waarom de pro zo hoog is geprijsd vermoed ik. ze gaan straks €999 vragen voor de PS6.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:01
schumi1986 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:31:
[...]

Heb zelf een krachtige PC (RTX4090) totale kosten liggen ergens op 3150 voor alleen de PC zelf.

En zelfs met zo een krachtige game PC draaien echt bizar veel games de eerste maanden na release gewoon heel erg brak, neem bijvoorbeeld StarWars outlaws die draait echt stukken beter op de PS5 dan op de PC.

800 euro voor bijna 50% rekenkracht extra is best een goede deal, mijn videokaart alleen kost al 2150.

Videokaarten zijn de laatste jaren echt extreem veel duurder geworden en met een videokaart van 800 euro ga je echt niet dezelfde beelden op je scherm krijgen als met de PS5 Pro.

De prijs van de PS5 Pro is helemaal niet hoog het probleem is alleen dat console gamers deze prijzen niet gewend zijn. En daar heeft Sony een prima oplossing voor, koop een normale PS5 :)
Idd we zijn deze prijzen niet helemaal gewend meer, maar de ps2 en ps3 waren ook relatief duur

PS2: Prijs bij launch was 1199 gulden, oftewel zo'n 600 euro(Geen idee wat die uiteindelijk echt in euro's was meer even).
Ps3: Prijs bij Launch 599 euro

Maar dit is nog steeds wel even snel 200 euro goedkoper dan de ps5 pro, we zijn idd geen 800 euro gewend als prijs.
Dit terwijl alles duurder is geworden de laatste jaren, de ps5 is nog ontworpen voor / misschien beetje tijdens corona maar hij was af.

De ps5 pro is ontworpen na al die ongijn en tijdens de huidige oorlogen etc, waardoor alles gellijk een stuk duurder geworden is laatste jaren.
Verder is de prijs dus nog steeds niet gek voor wat je krijgt, maar ja vind je het te veel blijf of koop je de gewone ps5.

Verwijderd

Ik zou willen dat PlayStation hetzelfde was als Xbox op het gebied van PC releases. Xbox doet dat goed maar ze hebben de games niet die mij aanspreken. Nu ‘moet’ je een PlayStation in huis hebben als je niet wilt wachten op PC releases. Hoop echt dat ze sneller met PC releases komen, dat zou het voor mij in ieder geval prettiger maken.

• bRuud83
[...]

Daar heb je best wel een punt. Voordeel is wel dat online gamen gratis is. Betreft de discdrive, als de PS6 toch al geen discdrive zou hebben dan is dat weer een zorg minder. Ook vind ik het voordeel van een pc dat je onderdelen kan vervangen. Hoe dan ook ik heb nog wel even de tijd om erover na te denken.

• FrankoNL
  • Laatst online: 12-09 12:17
Carlos0_0 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:39:
[...]

Idd we zijn deze prijzen niet helemaal gewend meer, maar de ps2 en ps3 waren ook relatief duur

PS2: Prijs bij launch was 1199 gulden, oftewel zo'n 600 euro(Geen idee wat die uiteindelijk echt in euro's was meer even).

Maar dit is nog steeds wel even snel 200 euro goedkoper dan de ps5 pro, we zijn idd geen 800 euro gewend als prijs.
Dit terwijl alles duurder is geworden de laatste jaren, de ps5 is nog ontworpen voor / misschien beetje tijdens corona maar hij was af.

De ps5 pro is ontworpen na al die ongijn en tijdens de huidige oorlogen etc, waardoor alles gellijk een stuk duurder geworden is laatste jaren.
Verder is de prijs dus nog steeds niet gek voor wat je krijgt, maar ja vind je het te veel blijf of koop je de gewone ps5.
De prijs was imo nog te verdedigen geweest als er een disc drive en standaard bij zat. Wil je je oude ps4 games en huidige ps5 games op disc spelen en ben toevallig ook rechtop zetten? 960 euro alsjeblieft.

Dat is echt waanzin.

En laten we de 4090 nou ajb niet gaan vergelijken met een ps5 pro. Dat slaat echt nergens op. Dat ding is veel en veel sneller.

7800xt is een betere vergelijking. Als je daar dan een pc mee bouwt die vergelijkbaar is, maar dan met een veel snellere cpu, dan kom je op zo’n 1100/1200 euro uit.

[ Voor 11% gewijzigd door FrankoNL op 11-09-2024 10:45 ]

• WinterBase
  • Laatst online: 13-09 15:52
Ik heb nu een paar weken mijn gaming PC (4070 Super) aan de TV gekoppeld om een console-achtige ervaring te hebben. Was er een beetje klaar mee om na werk weer achter een bureau te gaan zitten. Het werkt prima maar sommige dingen vind ik met een console wel net even wat soepeler gaan. Dat is voor sommige mensen ook wat waard. HDR krijg ik bijvoorbeeld in (sommige) games gewoon niet lekker terwijl dit op de PS5 werkt zonder al te veel tweaken. Ook de overload aan instelmogelijkheden met een PC kan best overweldigend zijn als je daar gevoelig voor bent. Ik ben soms langer aan het prutsen met de instellingen om het maximale en stabiele uit m'n PC te halen dan dat ik daadwerkelijk geniet van het gamen zelf. Ik was daarom toch best hyped voor de Pro vanwege het gemak van een console, maar ik kan het gezien de prijs en de apparatuur die ik al in huis heb, niet naar mezelf verantwoorden op dit moment. Wellicht bij een prijsverlaging dat ik het ga heroverwegen of een game als GTA 6.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Verwijderd

Ik ben om, de PS5 Pro is een monsterdeal: uitvoering: Sony PlayStation 4 Pro 2TB 500 Million Edition Blauw
:+

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 08:16
[...]

True hoor. Wij als consument zijn de winnaar wat mij betreft. Je hebt de keuze. Ik hou het lekker bij mijn huidige model, die voldoet prima. Console gamers zijn het inderdaad niet gewend (mezelf included), dus van deze prijs schrik ik zeker.

Dat komt ook omdat het verschil tussen het huidige model en de Pro vrijwel niet zichtbaar was tijdens de presentatie gisteren. Sorry, ik zag echt niks waarvan ik ging watertanden. Daarbij, ik heb veel fysieke games dus ik moet er een discdrive bij halen.

En we kunnen er lang of kort over discussieren, maar de meerprijs rond de € 380,00 (voor de discversie) tov het huidige model staat simpelweg niet verhouding. Dit zien gamers gewoon als een tussenmodel, alles is speelbaar op de huidige PS5. Daarbij zijn er nog maar weinig games van Sony zelf die specifiek zijn ontwikkeld voor de PS5. Een Gow Ragnarok en GT7 zijn cross-gen en Uncharted en TloU zijn er alleen remasters.

Ieder maakt zijn eigen afweging, daar is geen goed of fout aan. De een vind het prima, de ander slaat hem over.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyrax0508 op 11-09-2024 10:52 ]

• Lampje4life
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:09
ZesBarkiePK schreef op woensdag 11 september 2024 @ 00:59:
[...]

Allemaal redenen waarom jij misschien liever een PC wilt kopen, of op PC wilt gamen, maar PC boeit mij helemaal niks meer. Ik wil gewoon de beste console die Sony aanbied om games op te spelen, want ik zit voor m’n werk al genoeg achter de PC, dus die gaat uit als ik klaar ben met werken.

En als ik mijn favoriete games nog eens kan herbeleven in een gebundelde Fidelity/Performance mode dan gaan het binnen leuke dagen worden nu de zomer afgelopen is.

Ik kijk bijvoorbeeld ook uit naar Wolverine, dat zal misschien de eerste grote game worden die ik op de Pro ga spelen. En Insomniac Games kennende zal dat een feestje worden op de PS5 Pro, kijk maar naar hoe goed R&C was bijvoorbeeld.

En als er over een paar jaar een PS6 aankomt dan juich ik dat ook weer toe, maar ik zie het dan ook niet als een investering.
Blind de beste console kopen die Sony uitbrengt? Dan vraag ik me altijd af waar voor mensen zoals jij de grens dan wel ligt. Want ik had zeker oor naar deze pro tot ze met de prijs kwamen (ik had wel de PS4 Pro voor 399 op launch).

Stel hij was 999 geweest, had je hem dan ook gekocht? Of 1499? Er moet toch een moment komen dat ook jij niet meer "de beste console die Sony aanbiedt" haalt omdat het gewoon geen bang for buck meer is?

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:13
Carlos0_0 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:39:
[...]

Daar komt nog bij dat de PS3 binnen het jaar een prijsverlaging kreeg i.v.m. tegenvallende verkoopcijfers.
En de PS2 kreeg ook binnen een jaar een forse prijsverlaging, door opkomende concurrentie.

Die laatste lijkt overeen te komen met het beeld van de PS5 Pro; Sony heeft momenteel te weinig concurrentie om iets met de prijs te hoeven doen. Wanneer de cijfers straks tegenvallen door opkomende concurrentie en/of slechte verkoopcijfers, zal de prijs weer zakken.
De concurrentie staat er wel zwakker voor dan destijds denk ik, al ben ik benieuwd waar Nintendo mee gaat komen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
Marcievg schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:20:
[...]

Online is misschien betaald maar als je een paar games pakt heb je die kosten er ook al uit.
Maar of het nou gratis games zijn bij epic of Playstation het moeten wel games zijn die in je smaak vallen.

Als je dan zo wilt reageren naar mij kun je je misschien beter eerst zelf even verdiepen.
Ik wilde je niet beledigen, maar Sony geeft geen games gratis weg, je moet daar lid zijn van PS+.
Hoezo is online wel betaald maar als je een paar games pakt heb je dat eruit? Wat bedoel je daarmee?

Natuurlijk moeten die games in je smaak vallen maar Epic heeft bv GTA V al weggegeven.

Ik wilde alleen maar aangeven dat het niet zo duur is op PC als velen denken.

• giantgiantus
Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:38:
ze proberen de nieuwe console prijzen psychologisch te laten accepteren aan ons. dat is ook een van de redenen waarom de pro zo hoog is geprijsd vermoed ik. ze gaan straks €999 vragen voor de PS6.
Nog steeds minder dan mijn iPhone :) of mijn Apple Watch.

• Farabi
  • Niet online
giantgiantus schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:00:
[...]

Nog steeds minder dan mijn iPhone :) of mijn Apple Watch.
niet iedereen is even rijk als jij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:01:
[...]

niet iedereen is even rijk als jij.
Als ik in de metro zit hebben toch heeeeeeeeeeeel veel mensen een phone van rond de 1000 euro.

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:41
Sony slaat de plank volledig mis met de presentatie van gister.

Komop, je laat je nieuwste beestje zien, het heeft zogenaamd nieuwe snufjes maar met de getoonde beelden komt het totaal niet tot zn recht, zo haal je mensen niet over de streep mijns inziens.
Enthusiasts daar gelaten, die kopen dat ding toch wel.

Doe het direct goed met opkomende games van een naughty dog, sucker punch etc

We blijven tenslotte gamers en zijn hongerig naar nieuwe games. Ik wacht er niet op om bestaande games met iets meer scherpte en/of meer fps opnieuw te spelen. Ja leuk, mooi meegenomen maar dat loopt ook al prima op de ps5.

Give me NEW games. Nu gaan er geruchten dat er een aparte event (state of play oid) voor komt maar dat is ook nog nergens bevestigd? of is dat de event tijdens de Tokyo game show?
Had je gister de presentatie gegeven, plak er dan meteen een dag erna aan vast voor het tonen van nieuwe games, in ieder geval meer in detail.

+ lever dat ding in het geheel zwart aub, liefst mat texture/keur

[ Voor 6% gewijzigd door BigF25 op 11-09-2024 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
giantgiantus schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:02:
[...]

Als ik in de metro zit hebben toch heeeeeeeeeeeel veel mensen een phone van rond de 1000 euro.
Dat is ook niet gek. Tegenwoordig wordt er ook een heeeeeeleboel gefinancierd middels abonnementen e.d.

Dat is met een console iets lastiger :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Denman schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:05:
[...]

Dat is ook niet gek. Tegenwoordig wordt er ook een heeeeeeleboel gefinancierd middels abonnementen e.d.

Dat is met een console iets lastiger :P
Financiering via abo was juist veel groter vroeger dan nu ivm bkr registratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:33
Kreeg vroeger een originele Xbox erbij als ik een nieuwe telefoon met abo nam. Tijden zijn veranderd.

15x330 SW38

• Farabi
  • Niet online
zijn er websites buiten psn waar je voordelige psn plus kan kopen voor 90 dagen?

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:41

• Sefaex
Farabi schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:10:
zijn er websites buiten psn waar je voordelige psn plus kan kopen voor 90 dagen?
Er zijn websites waar je bol cadeaukaarten met korting kunt kopen (wissel enzo). En via bol kun je weer PSN tegoed (of PS+) kopen. Maar het is max 8-10% korting.

Anders gewoon wachten en kijken op BF.

Toen ik vroeger een US account had. Toen had pcgamesupply.com vaak $10 PSN tegoed in de aanbieding voor $7 ofzo. Lekker stacken en had je een game op de release voor omgerekend €40.

Goede oude tijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Sefaex op 11-09-2024 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien de oproep van Sony doorsturen waarin staat dat je verplicht bent om de PS5 pro te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:24:
Kan iemand mij misschien de oproep van Sony doorsturen waarin staat dat je verplicht bent om de PS5 pro te kopen?
“Je moet de PS5 Pro kopen”*

*Hele officiële bron.

• Farabi
  • Niet online
Heerlijk dat je na 4 jaar nog steeds geen saves op je usb kan zetten. Goed verdienmodel van sony op deze manier om het via een abonnement te laten doen.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:24:
Ja precies op Reddit willen er al een paar een boycot beginnen. Ik moet er hard om lachen.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 08:16
giantgiantus schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:02:
[...]

De schuldenproblematiek in Nederland is een groot probleem. Dat iemand een dure telefoon op zak heeft houdt niet automatisch in dat hij of zij ook geld heeft. Echt niet. Die misvatting maken veel mensen. Als dat namelijk zo was, dan zou ik in mijn werk niet zoveel zaken zien van telecomproviders die via andere kanalen hun geld opeisen.

Het zou je verbazen hoe makkelijk het nog steeds is om een telefoon van € 1.200,00 op basis van een abonnement aan te schaffen die de aanvrager helemaal niet kan betalen of heel snel niet meer kan betalen.

Ik heb een leuk leven met een bovengemiddeld salaris, maar kom toch echt mensen in mijn werk tegen die in een auto rijden die ik niet kan betalen zonder in de problemen te komen. En als je mij tegenkomt, dan heb je financiële problemen.

Niet iedereen met mooie spullen heeft geld. Je kan € 2.000,00 netto verdienen en € 2.100,00 aan vaste lasten hebben. Dan kun je gewoon een PS5 Pro kopen op het moment dat je salaris binnen is gekomen. Dat je dan je vaste lasten niet meer kunt betalen is van latere zorg. En zo leven veel mensen.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyrax0508 op 11-09-2024 11:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:26:
[...]

“Je moet de PS5 Pro kopen”*

*Hele officiële bron.
De combinatie van jouw avatar en forumnaam zijn onmiskenbaar van Sony. Ik ben om.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:29:
[...]

De combinatie van jouw avatar en forumnaam zijn onmiskenbaar van Sony. Ik ben om.
En dan te bedenken dat ik Phil Spencer ben irl.

Verwijderd

Iets serieuzer: ik zag The Plucky Squire gisteren voorbij komen hier. Dat ziet er goed uit!

• FrankoNL
giantgiantus schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:06:
[...]

Financiering via abo was juist veel groter vroeger dan nu ivm bkr registratie.
Cijfers aub. Volgens mij boeit die bkr registratie 95 procent van de mensen die een telefoon hebben echt geen zier. Sterker nog, ik denk dat een groot deel niet eens weet wat het betekent.

Verwijderd

Voor de mensen hier die ervaring hebben met de losse disc drive van Sony (en de PS5), maakt dat ding minder geluid dan de launch PS5 disc model? Mijn launch PS5 is, ondanks alle stille en geruisloze claims van Sony, bloedirritant aan het zoemen als hij een disc afspeelt.

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 15:41
Leuk dat oudere games PS5 Pro features krijgen maar die heb ik zo goed als allemaal al gespeeld. Ik zal ze vrijwel zeker niet opnieuw gaan spelen omdat de graphics beter zijn geworden.

Wanneer echter een nieuwe game uitkomt die ik wil spelen dan wil ik dat graag wel op de hoogst beschikbare kwaliteit die op een console mogelijk is en dan kom je bij de PS5 Pro uit.
Deze is nog altijd goedkoper en eenvoudiger in gebruik dan een gamepc met vergelijkbare specs en je hebt vrijwel altijd een stabieler/beter geoptimaliseerd spel.

Wat betreft wachten op een deal; dit heeft weinig zin tenzij je echt lang wilt wachten. Een prijsverlaging van Sony kan nog heel lang duren en scalpers zullen ook weer actief zijn. Dat is nu al weer het geval bij de speciale Astro Bot controller.

De prijs is toch een stuk hoger dan verwacht, had gerekend op 700 euro met drive. Uiteindelijk wil ik hem toch hebben en stel, ik wacht een jaar of langer. Wat scheelt mij dat dan, slechts 100, 150 euro misschien?
Dan kan ik hem beter direct kopen en mijn PS5 op Marktplaats zetten..

[ Voor 15% gewijzigd door Danster75 op 11-09-2024 11:43 ]

• Sefaex
Danster75 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:40:
Leuk dat oudere games PS5 Pro features krijgen maar die heb ik zo goed als allemaal al gespeeld. Ik zal ze vrijwel zeker niet opnieuw gaan spelen omdat de graphics beter zijn geworden.

Wanneer echter een nieuwe game uitkomt die ik wil spelen dan wil ik dat graag wel op de hoogst beschikbare kwaliteit die op een console mogelijk is en dan kom je bij de PS5 Pro uit.
Deze is nog altijd goedkoper en eenvoudiger in gebruik dan een gamepc met vergelijkbare specs en je hebt vrijwel altijd een stabieler/beter geoptimaliseerd spel.

Wat betreft wachten op een deal; dit heeft weinig zin tenzij je echt lang wilt wachten. Een prijsverlaging van Sony kan nog heel lang duren en scalpers zullen ook weer actief zijn. Dat is nu al weer het geval bij de speciale Astro Bot controller.
Betwijfel of scalpers een PS5 Pro voor €800 gaan kopen om hem vervolgens voor €1200 door te verkopen.
Denk dat er uiteindelijk wel een prijsverlaging komt. Netzoals de VR 2. Bijna geen hond die dat ding kocht voor de adviesprijs.

PS5 was een ander verhaal; Nieuwe gen, nieuwe games, veel hype. Iedereen, incl de overbuurvrouw moesten er één hebben.

Ja Astro Bot controller staat voor €100 op marktplaats. Nou lekker €20 winst. :+

Maar goed, we gaan het zien. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Denman schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:57:
[...]

Daar komt nog bij dat de PS3 binnen het jaar een prijsverlaging kreeg i.v.m. tegenvallende verkoopcijfers.
En de PS2 kreeg ook binnen een jaar een forse prijsverlaging, door opkomende concurrentie.

Die laatste lijkt overeen te komen met het beeld van de PS5 Pro; Sony heeft momenteel te weinig concurrentie om iets met de prijs te hoeven doen. Wanneer de cijfers straks tegenvallen door opkomende concurrentie en/of slechte verkoopcijfers, zal de prijs weer zakken.
De concurrentie staat er wel zwakker voor dan destijds denk ik, al ben ik benieuwd waar Nintendo mee gaat komen.
Het zal helpen als je niet linkt naar premium artikels, die toch zowat niemand kan lezen ;).

• FrankoNL
Het grootse probleem met de ps5 pro zal toch install base zijn. Met name third party developers zullen er alleen moeite instoppen als het ook daadwerkelijk loont. Anders wordt het, om aan de eisen van Sony te voldoen, een luie implementatie. Dat zag je bij de ps4 pro ook vaak. Geen 1080p maar 1440p, 30 fps.

Overigens blijft die cpu een probleem. Sony gaf aan dat dragons dogma 2 een update krijgt. Nou ik eet mijn schoen op als die game stabiel 60 fps draait. Die game is zo CPU limited als wat. Zelfs high end pc cpus krijgen die game moeilijk over de 60 heen op veel plekken.

[ Voor 7% gewijzigd door FrankoNL op 11-09-2024 11:45 ]

• Jarown2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 09:14
Vraagje. Momenteel heb ik een PS4 Pro in huis. Mijn zoon heeft flink gespaard voor de PS5 Pro, maar €800 (plus zo'n €200 voor een 2e controller en externe discdrive) is toch even slikken.

Zijn TV waar het op aangesloten wordt, is een Panasonic Viera TX-L42DT50 uit 2012 (42" Full HD LCD). Ga je daarop überhaupt het verschil zien tussen een Pro en de Slim?

Mogelijk alleen een verschil in performance? En dan misschien zelfs alleen bij "Pro-optimized" spellen?

Als het verschil minimaal is, is de PS5 Slim Disc Edition incl. 2e controller voor €600 misschien de betere keuze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankoNL
Jarown2 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:46:
Vraagje. Momenteel heb ik een PS4 Pro in huis. Mijn zoon heeft flink gespaard voor de PS5 Pro, maar €800 (plus zo'n €200 voor een 2e controller en externe discdrive) is toch even slikken.

Zijn TV waar het op aangesloten wordt, is een Panasonic Viera TX-L42DT50 uit 2012 (42" Full HD LCD). Ga je daarop überhaupt het verschil zien tussen een Pro en de Slim?

Mogelijk alleen een verschil in performance? En dan misschien zelfs alleen bij "Pro-optimized" spellen?

Als het verschil minimaal is, is de PS5 Slim Disc Edition incl. 2e controller voor €600 misschien de betere keuze.
Op die tv lekker bij de ps5 base houden, desnoods tweedehands, en sparen voor een mooiere tv :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex

Zou als ik jou lekker tot BF wachten. En dan de slim of fat PS5 halen. Verschil ga je niet tot nauwelijks merken op een Full HD LCD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0

Op die tv ga je helemaal geen verschil zien, wellicht zelfs amper tussen de ps4 en ps5 :) (Uiteraard wel iets maar niet zoveel).
Dus als die graag een ps5 wil, ga lekker voor de normale ps5. daar ga je echt het geld niet uithalen voor een ps5 pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
FrankoNL schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:37:
[...]

Cijfers aub. Volgens mij boeit die bkr registratie 95 procent van de mensen die een telefoon hebben echt geen zier. Sterker nog, ik denk dat een groot deel niet eens weet wat het betekent.
Komt bij dat je geen rente betaalt over de gespreide lening. Maakt het voor een heleboel mensen alsnog aantrekkelijk om voor die iPhone 16 Pro Max Super Ultimate Endboss te gaan. Maar dat is een andere discussie ;)
Carlos0_0 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:45:
[...]

Het zal helpen als je niet linkt naar premium artikels, die toch zowat niemand kan lezen ;).
Ik kon ze gewoon lezen en heb geen Premium?

Maar goed, kleine quotes uit de artikelen:
Sonycut the price of the PlayStation 3 by $100, or 17%, in the United States on Monday, a move that should boost the video game console’s lackluster sales.

The PlayStation 3, which includes a 60-gigabyte hard drive and a Blu-ray high-definition DVD player, will now cost $500, or $20 more than the most expensive version of Microsoft’s Xbox 360.
Sony Computer Entertainement heeft binnen een jaar de prijs van paradepaard Playstation 2 verlaagd van 1100 naar 700 gulden. De prijsverlaging gaat vandaag in.

Formeel heet het dat Sony 'de stijgende eurokoers en de positieve vooruitzichten voor de Playstation 2' aan de consument doorgeeft. De prijsverlaging van de spelcomputer annex dvd-speler past echter in de gebruikelijke strategie van Sony. Zolang het bedrijf met een nieuw product alleenheerser op de markt is, kan een stevige prijs worden gevraagd. Aan die alleenheerschappij komt binnenkort een einde en Sony verlaagt daarom de prijs om nog wat extra voorsprong op de concurrentie te nemen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:45:
[...]

Plak de url in https://archive.is ;)

Ik denk eerlijk gezegd dat de Pro niet gaat uitverkopen, dus scalpen ook weinig zin heeft.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:57
Lampje4life schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:55:
[...]

Blind de beste console kopen die Sony uitbrengt? Dan vraag ik me altijd af waar voor mensen zoals jij de grens dan wel ligt. Want ik had zeker oor naar deze pro tot ze met de prijs kwamen (ik had wel de PS4 Pro voor 399 op launch).

Stel hij was 999 geweest, had je hem dan ook gekocht? Of 1499? Er moet toch een moment komen dat ook jij niet meer "de beste console die Sony aanbiedt" haalt omdat het gewoon geen bang for buck meer is?
Ja dan had ik misschien nog iets meer van de console verwacht, maar zou ik de console nog steeds kopen. Ik heb jaren lang een game PC hobby gehad wat een bodemloze put was. Constant upgraden van onderdelen, overklokken en nooit tevreden zijn omdat vrienden iets sneller waren in benchmarks. Nu koop ik één keer een console, steek ik er nog een extra SSD'tje in en ik weet dat ik weer een paar jaar voorruit kan.

Het geeft mij een hoop rust en eigenlijk ben ik nu dus veel goedkoper uit, ook al zou de pro 1499 kosten.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
ZesBarkiePK schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:53:
[...]

Ja dan had ik misschien nog iets meer van de console verwacht, maar zou ik de console nog steeds kopen. Ik heb jaren lang een game PC hobby gehad wat een bodemloze put was. Constant upgraden van onderdelen, overklokken en nooit tevreden zijn omdat vrienden iets sneller waren in benchmarks. Nu koop ik één keer een console, steek ik er nog een extra SSD'tje in en ik weet dat ik weer een paar jaar voorruit kan.

Het geeft mij een hoop rust en eigenlijk ben ik nu dus veel goedkoper uit, ook al zou de pro 1499 kosten.
ja heb ik dus ook met consoles het is gewoon totale rust, niet denken wat moet ik kopen/ tweaken/ instellen/ uitzetten weet ik het allemaal.
Ik zit de hele dag op het werk al achter de laptop, thuis gewoon console aan en klaar gamen waar ding voor bedoeld is.

Niet zorgen hoeven te maken windows up2date is, je drivers goed werken of moet bijwerken/ instellingen etc moet aanpassen.
Ja tuurlijk een console heeft ook updates wel geteld 1 voor de console zelf, en verder eens voor een spel wat normaal is.

Verwijderd

Gewoon bij de regulier PS5 houden. Op een dergelijke tv ga je het verschil niet merken. Mijn advies zou zijn om een disc edition te kopen, want dan kun je ook dvd's, blu-rays en 4k films afspelen (mocht er een 4k tv komen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Veel discussie over de prijs, dus even peilen hoe het er voor staat.

Poll: Ga je voor 799,- een PS5 Pro aanschaffen?
Ja, dat wordt een Day One
Ja, maar pas als game "X" uitkomt
Nee, pas als er een flinke prijsdaling komt
Nee, ik wacht wel op de PS6
Anders, namelijk...
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406727&layout=6
Ook een poll maken? Klik hier

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Sefaex
Greatsword schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:05:
Veel discussie over de prijs, dus even peilen hoe het er voor staat.

Poll: Ga je voor 799,- een PS5 Pro aanschaffen?
Ja, dat wordt een Day One
Ja, maar pas als game "X" uitkomt
Nee, pas als er een flinke prijsdaling komt
Nee, ik wacht wel op de PS6
Anders, namelijk...
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Volgend kerst haal ik hem voor €600. Samen met Uncharted 5..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Als GTA VI exclusief voor consoles uitkomt (met andere woorden: PC-versie pas een jaar of later) en de kracht van de PS5 Pro benut, dan koop ik een PS5 Pro op dezelfde dag als waarop ik GTA VI aanschaf.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mog schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:14:
Als GTA VI exclusief voor consoles uitkomt (met andere woorden: PC-versie pas een jaar of later) en de kracht van de PS5 Pro benut, dan koop ik een PS5 Pro op dezelfde dag als waarop ik GTA VI aanschaf.
Ik twijfel nog een klein beetje. Het ligt er wel aan wat de verschillen tussen de PS5 en de pro gaan zijn. Maar voor dat moment komt hij er zeker niet. En ook best kans dat ik dan alsnog op de PS6 wacht, want een uitstel van GTA 6 zou me ook niet verbazen en als er dan nog maar een jaar of 2 tot de PS6 is... dan vind ik het bedrag echt niet te verantwoorden meer voor mezelf.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• bRuud83
GTA 6 komt in 2025, maar zou zomaar naar 2026 verschoven kunnen worden. Als Sony 7 jaar aanhoudt voor de release tussen nieuwe consoles dan zou de PS6 in 2027 uitkomen. Dan zou de PS6 in mijn ogen een betere aankoop zijn dan de PS5 PRO en zou ik de laatstgenoemde console niet aanschaffen voor GTA 6.
Pagina: 1 ... 40 ... 117 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties