Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 13:18
v8power67 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:42:
[...]

Ik kijk even de beelden nu terug. Maar ik zie geen duidelijk verschil? Wat was er indrukwekkend aan precies? Ik zag echt niks bijzonders eerlijk gezegd.
Zeker niet dubbele prijs waard.
Misschien als ze wat duidelijkere voorbeelden hebben ervan kunnen we echt praten erover. Tenzij ik echt blind ben maar ik zie geen voorbeeld ervan.
Volgens mij is het verschil dat de PS5 Pro de fidelitiy modi nu kan draaien in 60 fps of 120 fps.

In mijn situatie zag ik het verschil tussen fidelity en performance niet zo. Wel de hogere fps.
Héél misschien dat ik besluit 'm te kopen voor GTAVI als ik alleen 60 fps kan halen met de pro. Maar sowieso niet voor € 800,-.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Zijn er mensen die overwegen een pro te kopen? Ik vond het wel interessant, maar voor dik €900 met disc haak ik af. Kan ik net zo goed voor €300 meer een pc aan mn tv hangen die een pak beter presteert.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:16
Flink prijskaartje voor de liefhebber, maar je kan nogsteeds prima met normale ps5 spelen. Moet denk nog wat nieuwe games zien die duidelijk gebruik maken van de pro. Ook die losse discdrive vind ik geen leuke ontwikkeling.

26 september starten de pre-orders. Nog even tijd om hier overna te denken, maar als ik nu moest beslissen zou ik het gewoon doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Karebare schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:48:
. Als ze er in slagen om ook de console zelf kwalitatief in orde te houden en in prijs een verschil te maken...
Het probleem van de Series X is niet de kwaliteit van de console, dat ding is al een tank in vergelijking met de wiebelkont die de PS5 is. Het probleem is perceptie, marketing en unieke content. Dat is bij Sony -nog- wel beter op orde.

Maar dit helpt daar niet bij. Ik krijg er een beetje 'we zijn nu toch marktleider dus we kunnen er wel mee weg komen' gevoel van. Hmmm...hoogmoed voor de val? PS3 dagen? Maarja, de val door wie? Nintendo? Maybe. Ligt er een beetje aan hoe dicht de SwIItch bij de base PS5/Series X kan komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:41

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hebben ze serieus remasters van PS4 games laten zien om de Pro te verkopen? Ik heb geen idee wat het nut van dit ding is en dat prijskaartje... Oef..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:35
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:50:
Flink prijskaartje voor de liefhebber, maar je kan nogsteeds prima met normale ps5 spelen. Moet denk nog wat nieuwe games zien die duidelijk gebruik maken van de pro. Ook die losse discdrive vind ik geen leuke ontwikkeling.

26 september starten de pre-orders. Nog even tijd om hier overna te denken, maar als ik nu moest beslissen zou ik het gewoon doen.
idd, OG PS5 zal nog meer dan volstaan hetzij dan met wat minder resolutie.
Bespaart me wel mooi 350 euro aangezien ik die ik al had ingecalculeerd op basis van geruchten, ik zal die dan besteden aan wat extra games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:42
Hulleman schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:50:
Zijn er mensen die overwegen een pro te kopen? Ik vond het wel interessant, maar voor dik €900 met disc haak ik af. Kan ik net zo goed voor €300 meer een pc aan mn tv hangen die een pak beter presteert.
Ik had hem graag nu besteld.. de dag van de pre-order moet ik gewoon werken, nu vakantie.

Mijn 82” TV zal het verschil ook boeiender zijn dan op een normaler formaat. Ook stoor ik mij enorm aan 30FPS, dus ja, laat de Pro maar komen. Jammer van de prijs maar PC voel ik weinig voor.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
mooi dat mensen afhaken. kan ik er tenminste 1tje makkelijk verkrijgen tijdens release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piekema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 17:28
Ben heel benieuwd of ze blijven vasthouden aan deze prijs. Voor 799 gaat ie hier echt geen verkooprecords verbreken.Dit uitgeklede pakket, zonder disc drive, zonder zelfs een stand slaat wel echt alles.
Ik wil best meer FPS en meer fidelity, maar op dit prijspunt zijn ze mij kwijt. Hadden ze hier ook 699 aangehouden, want in de USA durven ze blijkbaar niet meer dan 699 te vragen, was ik waarschijnlijk op dag 1 er wel mee aan de haal gegaan. Voor 799 voelt het gewoon als een naaistreek en ik zeg dan toch echt nee, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:11
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:50:

Die volg ik niet. Je bent er vooral negatief over maar koopt hem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:30
920 euro met disc drive 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karebare
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-05 15:00
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:52:
[...]

Het probleem van de Series X is niet de kwaliteit van de console, dat ding is al een tank in vergelijking met de wiebelkont die de PS5 is. Het probleem is perceptie, marketing en unieke content. Dat is bij Sony -nog- wel beter op orde.

Maar dit helpt daar niet bij. Ik krijg er een beetje 'we zijn nu toch marktleider dus we kunnen er wel mee weg komen' gevoel van. Hmmm...hoogmoed voor de val? PS3 dagen? Maarja, de val door wie? Nintendo? Maybe. Ligt er een beetje aan hoe dicht de SwIItch bij de base PS5/Series X kan komen.
Hopelijk maken ze Skyrim 2.0 een XBOX/PC exclusive. Koppel daar een significant goedkopere console aan en je hebt +3% marktaandeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Thalaron schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:53:
[...]

Ik had hem graag nu besteld.. de dag van de pre-order moet ik gewoon werken, nu vakantie.

Mijn 82” TV zal het verschil ook boeiender zijn dan op een normaler formaat. Ook stoor ik mij enorm aan 30FPS, dus ja, laat de Pro maar komen. Jammer van de prijs maar PC voel ik weinig voor.
Maar die 30fps is nu juist het probleem. De pro gaat dat probleem niet oplossen. Als dat wel zo is, dan vind ik de pro met dergelijk prijskaartje interessanter. Al wacht ik liever nog een paar jaar op de ps6 dan.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:57
Hulleman schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:50:
Ja dat zeg je wel, maar een console is wel zo makkelijk. Ik heb een goede game PC, maar ik game alleen nog maar op de PlayStation, lekker op de bank, voor de OLED tv. Controller pakken, console aan en gamen maar. Een PC in het tv meubel, hoe klein dan ook, heb ik geen zin in. Al snap ik de afweging wel heel goed. Ik kijk al een tijdje uit naar de Pro, en ik ga hem dan ook zeker aanschaffen, ik ben alleen een beetje bang dat het weer snel uitverkocht is.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Hier ook de presentatie gezien. Bij het zien van het prijskaartje flikkerde ik net niet van mijn stoel af.

Wat je hier krijgt voor het geld is echt mininaal. Voor 100-150 meer zoals destijds de ps4 pro ook aan de man werd gebracht was ik misschien wel bereid om overstag te gaan.

Dit gaat hem zeker niet worden. Dit is gewoon... wij zijn Sony en verkopen Dit aan de prijs die we willen. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij voor deze prijs veel gaat verkopen. Dit is bijna het dubbele van de ps5 met disc.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:03
Yes deze gaat er komen. Heb er zin in :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Komen we nu ongeveer op 45% extra prestaties voor 70% extra euro's voor de PS5 Pro?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2024 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:16
Timothy3000 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:53:
[...]

Ik ben niet perse negatief. Maar het kan wel beter. Had ik gewoon kunnen kiezen uit een disc of digital was ik meer tevreden. Zelf ben ik team disc. En zo'n losse module vind ik een geen leuke ontwikkeling.

Uiteraard had ik ook graag titels gezien die ik niet al uitgespeeld heb. Ik snap heel goed dat men niet bereid is om +/- 950 op tafel te leggen voor het totale pakket. Maar er zijn ook gamers die dit wel kunnen en willen doen. Gelukkig is er keuze voor iedere portemonnee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:09
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:52:
[...]

Dit vind ik wel bullshit, ik snap de emotie. Maar wat had men gedacht met de huidige economie en hardware kosten?
De consument vraagt, Sony levert. Die 800 was binnen verwachting (nja dan wel met drive). Hoe had je een manier gezien dat het 6 700 zou zijn? Of nog lager?

Alleen, het ontbreken van een discdrive is wel een nasty dingetje. Helaas heeft de concurrentie er zelf een potje van gemaakt en ook al een nieuwe xbox zonder drive uitgebracht. Dus ja...dan gaat Sony sws wel mee (alsnog eigen keuzes ofc). Bij de PS5 slim vond ik al dat het een rustige strategie was naar digital only, de consument word al klaargestoomd (ik zie een PS6 al lang mogelijk zonder drive optie) Sony doet dit minder agressief dan MS maar ze doen het wel.
Zelf vind ik al jaren dat MS geen bestaansrecht heeft op de high end console markt (zelf alles verprutst) en Nintendo daar veel beter geschikt voor is. Maar dat is maar een persoonlijke mening (ook bij Nintendo zijn de kosten voor hun hard en sofware bizar hoog want geen echte concurrentie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 18:33
Mensen die negatief doen over de prijs moeten realiseren dat HW gewoon niet goedkoper is geworden de laatste 4 jaar. Dus wil je betere HW moet je meer betalen.
Dus je krijgt een betere GPU + 1 TB extra voor 350 euro extra.

Het ding is echt veel duurder en zal zeker geen verkooprecords breken. Maar ik sta ook niet te kijken van de prijs om eerlijk te zijn. Ok de enige arrogantie waar je Sony misschien kan betichten is dat ze het ding niet tegen verlies verkopen, maar denk niet dat je kan denken dat ze nu ineens honderden euro's marge pakken op de verkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Mutatie schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:03:
[...]
Dit vind ik wel bullshit, ik snap de emotie. Maar wat had men gedacht met de huidige economie en hardware kosten?
De consument vraagt, Sony levert. Die 800 was ruim binnen verwachting. Hoe had je een manier gezien dat het 6 700 zou zijn? Of nog lager?
Ik weet zo niet maar gezien de reacties lag dit duidelijk niet binnen de verwachtingen. ook geruchten spraken vaak van 600 à 700 euro.
Historisch gezien zou dat ook geen onlogische prijs zijn, de PS4 pro was ook 150 euro duurder dan de standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ontbreken van een disc drive vind ik toch wel een dingetje. Denk dat ik voor het eerst een PlayStation aan mij voorbij laat gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ik heb het geld er wel voor, maar... de vergelijkingen die in de presentatie werden gemaakt, hebben me totaal niet overtuigd. Het kwam op mij over alsof ik voor €900 opnieuw PS4... PS5-spellen kan spelen, maar dan in "glorieuze" 60 FPS. En als ik het wat pessimistisch bekijk, verwacht ik dat GTA 6 op de PS5 Pro ook weer een "extra" fidelity-modus krijgt die alsnog in 30 FPS draait.

Wat had me wél direct overtuigd? GTA 6 gameplay op de PS5 Pro, vastgezet op 4K 60FPS, vergeleken met 1080P (upscaled naar 4K) 30FPS op de PS5.

Maar bovenal, deze generatie lijkt te ontbreken aan innovatie in gameplay of originaliteit (ik overdrijf een beetje). Remasters, remasters en nog meer remasters, live service-games en vooral meer van hetzelfde uit de big-budget AAA-hoek.

Voor nu kijk ik het nog even aan en zet ik €900 opzij voor een barebone PC.
Hail GABE! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door seez op 10-09-2024 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ze mogen natuurlijk vragen wat ze vragen. Voor de consument het dan dus even kijken hoe de balans in prijs vs. prestatie is.
Ik denk dat ik Performance mode op de slim dik voldoende vind op 2,5 meter kijkafstand.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik vind het ook enigszins hilarisch dat ze PS4 games gebruiken om een PS5 Pro aan de markt te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:24
cold_as_ijs schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:04:
Mensen die negatief doen over de prijs moeten realiseren dat HW gewoon niet goedkoper is geworden de laatste 4 jaar. Dus wil je betere HW moet je meer betalen.

Het ding is echt veel duurder en zal zeker geen verkooprecords breken. Maar ik sta ook niet te kijken van de prijs om eerlijk te zijn. Ok de enige arrogantie waar je Sony misschien kan betichten is dat ze het ding niet tegen verlies verkopen, maar denk niet dat je kan denken dat ze nu ineens honderden euro's marge pakken op de verkoop
Het is denk ik ook meer dat het heel erg weinig waarde toevoegd tegenover de PS5, het is nauwelijks een stap vooruit.

Mocht je nog niets in huis hebben dan kun je hem overwegen, maar om de PS5 ervoor in te ruilen dan ben je een dief van je eigen portemonnee wat mij betreft.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karebare
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-05 15:00
Moest het enkel 300€ duurder zijn dan PS5 bij launch met alles er op en er aan, denk ik dat dit makkelijker te slikken was.

Maar 300€ duurder ZONDER disc en dan nog een voet die je er als optie bij moet kopen? Heeft Sony wat consultants van Apple binnengehaald ofzo? Binnenkort krijgen we een standaard controller met batterijduur van 1 uur en een pro controller met batterijduur van 8 uur voor 'maar' 50 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
AppleFan2007 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:06:
[...]

Ik weet zo niet maar gezien de reacties lag dit duidelijk niet binnen de verwachtingen. ook geruchten spraken vaak van 600 à 700 euro.
Historisch gezien zou dat ook geen onlogische prijs zijn, de PS4 pro was ook 150 euro duurder dan de standaard
Er werd zoveel gezegd, maar als je terug zoekt hier heb ik lang geleden al iets gezegd van 8-900 en de realistische schattingen zaten rond die prijs. Hoe had een Pro minder kunnen kosten als de PS5 al verhoogd werd van 500 naar 550 :?
Maargoed, het ontbreken van de discdrive maakt het imo wel 100 te duur al heb je dan wel weer een 2TB drive.

Voor 700 met drive had ik het wss gedaan, nu zie ik het niet als optie. De gewone PS5 doet het ook nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Exact. Dit is een niche product, zeker niet voor iedereen. Sony verwacht ook geen verkooprecords. De PS4 Pro had ook slechts een aandeel van 14% ten opzichte van de base PS4. Hardware componenten zijn in prijs gestegen de afgelopen 4 jaar in plaats van gedaald. Daarom is de base PS5 duurder geworden in plaats van goedkoper. Dat is vrij uniek maar we zitten ook in een redelijk unieke situatie qua wereld economie.

Doelstelling is dus performance mode met fidelity graphics, dat is het voor mij persoonlijk wel waard. Exact de games die er onder te lijden hebben op de base PS5 kwamen voorbij (FF7 Rebirth, Dragons Dogma 2, Alan Wake 2). En net als bij de PS4 Pro presentatie komt dit niet over via een Youtube video met compressie en artifacts, dit moet je met je eigen ogen zien.

Het enige wat me tegenvalt van Sony is dat ze geen 1TB model aanbieden voor 100 EUR minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
Karebare schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:09:
Moest het enkel 300€ duurder zijn dan PS5 bij launch met alles er op en er aan, denk ik dat dit makkelijker te slikken was.

Maar 300€ duurder ZONDER disc en dan nog een voet die je er als optie bij moet kopen? Heeft Sony wat consultants van Apple binnengehaald ofzo? Binnenkort krijgen we een standaard controller met batterijduur van 1 uur en een pro controller met batterijduur van 8 uur voor 'maar' 50 euro extra.
zelfs Apple komt niet met het idee om hun product ineens dubbel zo duur als het origineel te maken.
En het is daar dat vooral het schoentje wringt voor mij, ik kan prima het geld eraan geven maar principieel vind ik het dubbele van de prijs tegenover het origineel ervover

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:53:
[...]

zijn nickname zegt het toch :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:58

Shiro

Serenity

Ik dacht eerst nog, ik ga sowieso upgraden, maar voor 800 en niet eens een disc drive... Ik denk dat ik het maar oversla of wacht tot het goedkoper wordt... Speel nu Horizon Forbidden West met performance mode en vind het meer dan acceptabel genoeg...dat beetje mooier ga ik toch niet merken denk ik.

Teleurstellende apple event gisteren, dan dit... Nou ik hoop dat Nintendo, als ze de switch 2 bekend gaan maken niet ook zo zullen teleurstellen. Wat een prijzen tegenwoordig...
AppleFan2007 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:11:
[...]

zelfs Apple komt niet met het idee om hun product ineens dubbel zo duur als het origineel te maken.
En het is daar dat vooral het schoentje wringt voor mij, ik kan prima het geld eraan geven maar principieel vind ik het dubbele van de prijs tegenover het origineel ervover
Eens, dit is meer principieel en wat je voor terug krijgt... Om een voorbeeld te geven, ik kan prima een patatje kopen voor €10, maar principieel ga ik dat niet doen als ze normaal gesproken maar €4 ofzo zijn... Al is het iets lekkerder...

[ Voor 40% gewijzigd door Shiro op 10-09-2024 18:16 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:32
200/300 meer betalen voor visuele marginale verbeteringen is het niet waard.

Plus bij de base PS5 zit de toegankelijkhijd al op een grens.
Ken veel mensen die bij Launch een PS4 hadden, nu nog steeds geen PS5 hebben net allemaal iets te duur.
Ze willen wel, en echt enkelen die tot nu to er ook 1tje hebben gekocht.

De Pro is financieel nog minder aantrekkelijk.
Misschien alleen voor de mensen die 2de hands PS5 willen hebben en zo de verkoper half een Pro sponderen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is een grotere update dan verwacht. Maar ik wacht sowieso op GTA 6 voor ik ga beslissen of ik ga upgraden of niet.

Op zich ben ik met de games die ik momenteel speel tevreden met hoe de performance en graphics zijn. En 800 + 120 is gewoon wel echt een fors bedrag. (plus gedoe met oude verkopen waar ik ook een hekel aan heb :D )

Maar meer geïnteresseerd dan ik verwacht had, dat wel.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Major_ton

Shoot!

Karebare schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:09:

Correctie, € 400,- duurder dan een PS5 digital edition bij launch.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman

Kan me niet voorstellen dat de pro goed gaat verkopen. De ps5 had voor die tijd mss wel relatief betere hardware voor een veel lagere prijs.

De prijs voor de pro is gewoon niet juist. Helemaal niet omdat de cpu de gpu enorm gaat nekken.

Naja, ik zeg dit allemaal wel. Maar eerst maar eens de reviews en verkopen afwachten. Wel tof dat Sony weer met een pro versie komt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-09 19:12
Vind de dollar naar euro / pond prijs wel echt idioot.

Bedankt Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Mutatie schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:11:
[...]

Er werd zoveel gezegd, maar als je terug zoekt hier heb ik lang geleden al iets gezegd van 8-900 en de realistische schattingen zaten rond die prijs. Hoe had een Pro minder kunnen kosten als de PS5 al verhoogd werd van 500 naar 550 :?
Maargoed, het ontbreken van de discdrive maakt het imo wel 100 te duur al heb je dan wel weer een 2TB drive.

Voor 700 met drive had ik het wss gedaan, nu zie ik het niet als optie. De gewone PS5 doet het ook nog steeds :)
Ik zag veelal 600 digital 700 disc, en voor die prijs had ik het zeker gedaan. Ze hadden gerust ook een 1TB model mogen uitbrengen dan kan je nog steeds de SSD uitbreiden als je het echt nodig hebt.

Het dubbele van de prijs tegenover het orgineel voor een kleine upgrade is gewoon te veel vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Dikke pass. Ps5 is goed genoeg, de verschillen zijn echt klein.
En dan nog eens zonder disk drive. Ik had max 700 euro verwacht met disk drive.

En developers moeten maar eens meer fidelity modes maken met 40fps120hz mode. Mooie graphics met een meer dan acceptable framerate.

[ Voor 31% gewijzigd door Cowboy_Henk op 10-09-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Zie ik nou echt mensen typen die beweren dat je het verschil toch bijna niet gaat merken? Sorry, maar dat praat je jezelf goed. Het is een monsterlijke upgrade.

De prijs moet je niet verblinden. Wel eerlijk blijven.

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 10-09-2024 18:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
Games that will have PS5 Pro support:

-Alan Wake 2
-Assassin’s Creed: Shadows
-Demon’s Souls
-Dragon’s Dogma 2
-Final Fantasy 7 Rebirth
-Gran Turismo 7
-Hogwarts Legacy
-Horizon Forbidden West
-Marvel’s Spider-Man 2
-Ratchet & Clank: Rift Apart
-The Crew Motorfest
-The First Descendant
-The Last of Us Part II Remastered

kort lijstje bij launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 08:42
Laten we toch hopen dat de nieuwe Dragon Age daar ook zal bijzitten. Kijk ik ook al lang naar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
ChrisLNFF schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:27:
Prijs doet even pijn, maar pak voor de gein eens een kassabonnetje van de supermarkt van een jaar geleden….prijzen zijn fors gestegen, soms wel 60 tot 70 procent.

Anyway, het is bij uitstek een luxeproduct. Je hoeft het niet te kopen.
Componenten worden goedkoper niet duurder.

En omdat het optioneel is kan het nog steeds een kutproduct zijn.

Echt zo raar om dat als argument te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Zo jammer dat Gamemania failliet is. Heb zoete herinneringen aan het ophalen van de OG PS5 tijdens Covid op launch day.

Denk nu beste bij MediaMarkt, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:18:
Zie ik nou echt mensen typen die beweren dat je het verschil toch bijna niet gaat merken? Sorry, maar dat praat je jezelf goed. Het is een monsterlijke upgrade.
Dat valt dus enorm mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond

Haha een monsterlijke upgrade.

Laat eens ff wat data zien dan waarom het zo 'monsterlijk' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:07
Ik ga het verschil in elk geval niet merken. Aangezien ik een 27" FHD 75Hz monitor heb waar ik het wil(de) aansluiten :')

€800 zónder discdrive vind ik te ver gaan. Dus ik blijf nog bij de PS4, tenzij de prijs van de PS5 Pro gaat dalen. Dan nog maar langer wachten, maar dat is wel best, ik heb geen tijd voor FOMO.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Hulleman schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:57:
[...]

Maar die 30fps is nu juist het probleem. De pro gaat dat probleem niet oplossen. Als dat wel zo is, dan vind ik de pro met dergelijk prijskaartje interessanter. Al wacht ik liever nog een paar jaar op de ps6 dan.
Tot zover ik de uitleg begrijp, is de bedoeling toch dat de Pro de quality modus soort van met performance? Dus wat op de PS5 met quality op 30 draait, draait op de Pro met 60?

Ik speel ÁLLE games op Quality performance voor de duidelijkheid. Games met enkel een 30FPS modus die sla ik over omdat ik dat niet trek. Ik heb daarbij ook niet voor niets een TV met VRR en 120-144FPS modus aangeschaft. 40FPS zoals bij Ratchet & Clank is voor mij echt het absolute minimum… maar liever gewoon 60-120.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
FMS schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:20:
Zo jammer dat Gamemania failliet is. Heb zoete herinneringen aan het ophalen van de OG PS5 tijdens Covid op launch day.

Denk nu beste bij MediaMarkt, toch?
Hoezo mediamarkt je kan toch online bestellen bij een bol, coolblue of weet ik het ?.
Wordt die nog thuis bezorgd ook, hoef je niet met de doos te sjouwen win win :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
James Pond schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:21:
[...]

Haha een monsterlijke upgrade.

Laat eens ff wat data zien dan waarom het zo 'monsterlijk' is.
Moet je even de specs lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-09 19:12

Is idd onzin dit ga je wel zien. Zie met GT7 n Destiny 2 regelmatig downscalen tijdens drukke scenes. Zou mooi zijn als beide stabiel 4k worden want dat zie je wel op een 4k tv.

Maar wat bullshit is is dat in de US dat ding 630,- kost en hier 800,-

Dat kan je niet goed praten. 699,- was prima geweest naar mijn mening. Ik wil hem wel maar een pre order zal het niet worden denk ik.

Lees ik nou om een rare manier dat de SLIM kappen er dus gewoon op passen die al bestaan?

[ Voor 9% gewijzigd door JWFpeters op 10-09-2024 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:22:
[...]
Die zijn dus niet zo monsterlijk indrukwekkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
AppleFan2007 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:15:
[...]

Ik zag veelal 600 digital 700 disc, en voor die prijs had ik het zeker gedaan. Ze hadden gerust ook een 1TB model mogen uitbrengen dan kan je nog steeds de SSD uitbreiden als je het echt nodig hebt.

Het dubbele van de prijs tegenover het orgineel voor een kleine upgrade is gewoon te veel vind ik
Verder wel mee eens hoor. Imo is het nu net 100 euro teveel. Alleen de reacties van dat het Sony naar hun hoofd is gestegen e.d. vind ik echt onzin. Deze console generatie is anders dan alle generaties ervoor maar de wereld en economie is dat ook, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond

Hardware is zeker goedkoper geworden, na corona en de schaarste.

Sony betaalt ook geen honderden euro's voor deze componenten, maar kostprijs en dat zal 50/60€ max zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Carlos0_0 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:22:
[...]

Hoezo mediamarkt je kan toch online bestellen bij een bol, coolblue of weet ik het ?.
Wordt die nog thuis bezorgd ook, hoef je niet met de doos te sjouwen win win :).
True, allicht dat ik via Coolblue het kan ophalen. Dat heeft toch iets bijzonders, voor mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Farabi schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:22:
[...]

Die niet indrukwekkend zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Laatst online: 12-09 12:17
Consoles sales nemen af.

Oplossing Sony:

Prijsverhoging base ps5 en een nieuwe console voor 800 euro.

Je verzint het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REV1703
Ik zal gewoon terug op bol preorderen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Mutatie schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:22:
[...]

Verder wel mee eens hoor. Imo is het nu net 100 euro teveel. Alleen de reacties van dat het Sony naar hun hoofd is gestegen e.d. vind ik echt onzin. Deze console generatie is anders dan alle generaties ervoor maar de wereld en economie is dat ook, helaas
Je betaalt voor een Pro met disc bijna het dubbele bedrag dat je betaalde voor een gewone launch edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Wow, wat een prijzen. Wij Tweakers kopen de gekste dingen voor veel geld. Maar dit is wel bizar, en het resultaat van amper concurrentie meer hebben. We moeten de concurrent koesteren

[ Voor 31% gewijzigd door Steven030 op 10-09-2024 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Het verschil merk je echt pas als je een degelijke tv hebt. Als je een full hdtje hebt hoef je niet eens aan een Pro te beginnen.

P.S.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GXIFzeDWwAA-Zso?format=jpg&name=medium

Die consoles worden ook alleen maar lelijker en lelijker. Hoe krijgen ze het voor elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond
Sefaex schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:26:
Het verschil merk je echt pas als je een degelijke tv hebt. Als je een full hdtje hebt hoef je niet eens aan een Pro te beginnen.

P.S.
[Afbeelding]

Die consoles worden ook alleen maar lelijker en lelijker. Hoe krijgen ze het voor elkaar.
Gast wie heeft er nou geen goede tv

Denk niet dat hier veel mensen posten die een hdtv thuis hebben staan op 1080p max.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:10
Was zeer geïnteresseerd in een Pro maar dit is waanzin haha. Vooral t ontbreken van de discdrive is voor mij gewoon een no go. Heb veel games op disc, en ga echt geen bijna €1000 betalen hiervoor. Dan steek ik dan wel in een stevige game pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gekozen krachtterm boeit niet zo. De prijs/prestatie-verhouding is gewoon niet goed. Dat is overigens niks raars of zo, bij grafische kaarten zie je hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-09 23:08
Bijna vier jaar geleden kan ik nu het dubbele gaan betalen voor de Pro 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQxGV9emUh5plTqfmXP_rsUna8k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5OJxWE2w3EY5FD38SRz4nwwd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:07
James Pond schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:27:
[...]

Gast wie heeft er nou geen goede tv

Denk niet dat hier veel mensen posten die een hdtv thuis hebben staan op 1080p max.

:D
Ik Vrijdag in "[PS5] PlayStation 5 - Deel 2" :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:12

Ik merk het verschil tussen performance en fidelity op de base ps5 niet eens (wel op framerate, niet op graphics). Dus ik durf best te beweren dat ik het verschil ps5 pro fidelity 60fps en ps5 base performance 60fps niet ga merken. Ja vast als ik met een loep voor me tv ga zitten, maar zo game ik niet. Hoeveel krachtiger de hardware op papier is heeft daar niets mee te maken. Als je hem wil kopen, vooral lekker doen! Maar ik zie geen added value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:48
Ps5 slim verkocht al een tijdj , dacht betaal €150 a €200 bij en koop een ps5 pro yeah right haha.

[ Voor 3% gewijzigd door Amaze86 op 10-09-2024 18:30 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampje4life
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:09
Mania-92 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:29:
[...]

Ik merk het verschil tussen performance en fidelity op de base ps5 niet eens (wel op framerate, niet op graphics). Dus ik durf best te beweren dat ik het verschil ps5 pro fidelity 60fps en ps5 base performance 60fps niet ga merken. Ja vast als ik met een loep voor me tv ga zitten, maar zo game ik niet. Hoeveel krachtiger de hardware op papier is heeft daar niets mee te maken. Als je hem wil kopen, vooral lekker doen! Maar ik zie geen added value.
Dit, heel erg. De voorbeelden die werden aangehaald in de presentatie waren ook echt matig. "Kijk, in deze snelle paced platformer Ratchet en Clank zijn de poppetjes op de verste tribune iets minder pixelated, dan mag u nu 300 euro extra pinnen alstublieft!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:11

On_E

Housemusic

Wat een bizar hoge prijs zeg!
En dan speel je nog steeds games die gemaakt zijn met de PS4 in het achterhoofd, want het gros is nog altijd cross-gen.

Mij niet gezien dus, ik wacht wel tot de volgende generatie voor ik een nieuwe console koop.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik vind €800 echt veel te veel geld. Ondanks de 2TB. De PS5 Slim Digital is €450. De enige game waar ik mogelijk een PS5 Pro voor aan zou schaffen is Grand Theft Auto VI. Maar over die game is maar weinig bekend over de performance. Als GTA VI veel beter zou presteren op de PS5 Pro zou ik het overwegen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 13:18

Monsterlijk vind ik ver gaan. Voor nu lijkt het vooral dat je op de Pro nu geen keuze hoeft te maken tussen performance of fidelity maar dat je altijd fidelity hebt op 60 fps.

Ik heb geen geweldige ogen, ik gebruik mijn PS5 in de woonkamer en daar zie ik het verschil tussen fidelity en performance vaak niet. Ik merk wel het verschil in fps.

Voor mij heeft de upgrade naar een PS5 Pro geen zin, tenzij ik er eentje wil aansluiten op mijn monitor, maar
dat gebeurt niet want ik heb een ultrawide.

Voor nu lijken ook de games die het gaan ondersteunen stuk voor stuk titels die ik al blauw heb gespeeld en ik heb niet het idee dat het een totaal andere ervaring gaat worden als ik dat weer ga spelen op een Pro. Buiten het feit dat ik er geen zin in hebt.

De prijs heb ik daar al buiten beschouwing gelaten, maar ook als hij 699 of 599 had gekost had ik het nog niet gedaan. Maar dat is persoonlijk. Ik denk dat je het verschil beter gaat merken als je dichter op de televisie zit dan ik, een grotere televisie hebt of met je neus op een monitor zit.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

De geruchten hadden het ook over een verbeterde Dual Sense controller. Daar is niets over gezegd toch? Of heb ik dat gemist?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Heb geen ps wilde de pro misschien maar dit is wel een aardig bedrag.
Toch maar ff wachten op GTA 6 en/of Anno 117 Pax voor de beslissing en wellicht is de prijs dan gedaald (doubt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:32
Mog schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:41:
De geruchten hadden het ook over een verbeterde Dual Sense controller. Daar is niets over gezegd toch? Of heb ik dat gemist?
Meende dat eind vorig jaar of begin dit jaar al een V2 op de markt is/was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nog wat tidbits van de CNET hands-on:
  • 40-50 games krijgen een Pro enhancement bij launch
  • Dezelfde Dualsense als bij de base PS5
  • Wi-Fi 7 in plaats van Wi-Fi 6
  • 2TB in plaats van 1TB storage
  • GT7 krijgt een 8K mode (downsampled naar 4K?) en een 4K60 mode met raytracing
  • De raytracing tech is afkomstig van toekomstige AMD hardware (RDNA4?)
  • Final Fantasy 7 Rebirth maakte de meeste indruk in de Pro uitvoering
  • PSVR2 kan profiteren van hogere framerates en resoluties.
Ik zie ook 2 USB-C poorten aan de voorkant maar dat had de slim geloof ik ook al? En de Boost Mode werkt op ongepatchte PS4 en PS5 games wat zorgt voor hogere of stabielere framerates en resoluties. Ook komt er een Enhanced Image Quality Mode die resoluties van bepaalde bestaande games kan verhogen. Dat klinkt als een soort opgevoerde versie van de PS4 Pro Boost Mode.

[ Voor 24% gewijzigd door kazuka op 10-09-2024 19:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:56

Monsterlijk tegenvallend ja.

Maar ergens ben ik wel blij met dit prijskaartje. M’n twijfel tussen een PS5 Pro of nog eens extra 500-600 Euro neerleggen voor een PC met een echte upgrade is nu wel weggenomen :D
En dan zijn de games nog een stuk goedkoper ook :+

Dan heb ik met de OG PS5 en de PC een mooie overbrugging tot de PS6 :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
Mog schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:33:
Ik vind €800 echt veel te veel geld. Ondanks de 2TB. De PS5 Slim Digital is €450. De enige game waar ik mogelijk een PS5 Pro voor aan zou schaffen is Grand Theft Auto VI. Maar over die game is maar weinig bekend over de performance. Als GTA VI veel beter zou presteren op de PS5 Pro zou ik het overwegen.
Precies dit, en het is nog niet eens bekend wanneer die komt.
Tijd zat dus om tegen die tijd een keer te upgraden.

Er zijn verder ook (nog) helemaal geen games die dit de moeite waard maken.

Ik wilde best upgraden voor betere performance maar dit is toch wat te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
kazuka schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:00:
  • GT7 krijgt een 8K mode (downsampled naar 4K) en een 4K60 mode met raytracing
Ik stel me echt vragen bij die 8K mode van Gran Turismo, lijkt me absoluut niet mogelijk dat dit native is maar eerder door die PSSR.
Anders heeft Sony zichzelf wel een beetje tekort gedaan door dit niet te vernoemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

AppleFan2007 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:04:
[...]

Ik stel me echt vragen bij die 8K mode van Gran Turismo, lijkt me absoluut niet mogelijk dat dit native is maar eerder door die PSSR.
Anders heeft Sony zichzelf wel een beetje tekort gedaan door dit niet te vernoemen
Ja dat zal denk ik eerder net als bij bijvoorbeeld DLSS een 4K native res zijn die upscaled naar 8K via PSSR. Benieuwd hoe dat er in het echt uitziet.

Ik hoop dat Returnal en Helldivers 2 ook een update krijgen, die draaien op 1080p op de PS5.

[ Voor 8% gewijzigd door kazuka op 10-09-2024 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:41

HollovVpo1nt

I like gadgets

Thalaron schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:53:
[...]

In 30FPS games is de CPU vaak de bottleneck, en bij mij weet heeft die geen noemenswaardige upgrade gekregen in de Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die logica volg ik niet. 30fps is de target omdat de GPU dan de bottleneck is, want er wordt meer grafische pracht en praal getoond. Om dan meer fps te kunnen genereren heb je een sterkere GPU nodig.
Een CPU bottleneck is logischer als het in performance mode om ~120 fps zou gaan.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2024 19:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 01:03

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:15:
[...]

In 30FPS games is de CPU vaak de bottleneck, en bij mij weet heeft die geen noemenswaardige upgrade gekregen in de Pro...
Als ze nu mensen echt hadden willen overtuigen hadden ze games die bagger liepen met flinke frame drops van 60 fps naar sub 40 naast de Pro moeten laten zetten. Zoals Warhammer 40k bijv.

Nu kijken we voor de zoveelste keer naar een mooiere en soepelere versie van een ps4 game.

Maar zelfs deze Pro gaat Warhammer 40k niet op 60 fps kunnen draaien, aangezien dat gewoon op sommige momenten cpu limited is.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Major_ton

Shoot!

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:15:
[...]

Zo, is dat ook gefixed.

Ik ga de komende tijd wat analyses van o.a. Digital Foundry afwachten, voordat ik definitief oordeel. Voor nu zeg ik "te duur voor wat het is", maar het is uiteraard een niche product en hoe exclusiever iets wordt, hoe slechter de prijs/prestatie verhouding wordt. Dat is met alles zo. Een RTX 4090 is in GPU-land nu ook niet echt de sweetspot.

Het verschil tussen fidelity en performance modes vind ik over het algemeen goed zichtbaar op mijn TV. Het gaat niet alleen om de resolutie, maar ook om pop-in van elementen zoals bomen en andere details wat in een performance mode veel meer opvalt. Vaak wordt de hoeveelheid van gerenderde objecten ook flink teruggeschroefd en is de geometrie van veel elementen een stuk minder complex. Daar heb je geen bril voor nodig om dat soort dingen te zien.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat er op dat gebied verschil is tussen performance en fidelity is evident. Maar wat is de merkbare impact op je game-ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex

Over 7 dagen te downloaden op PS+ Extra / Premium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REV1703
Hangt er vanaf wat je belangrijk vindt, voor mij persoonlijk streef ik altijd naar de best mogelijke beeldkwaliteit. Dat maakt mijn game ervaring gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
JWFpeters schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:22:
[...]

Is idd onzin dit ga je wel zien. Zie met GT7 n Destiny 2 regelmatig downscalen tijdens drukke scenes. Zou mooi zijn als beide stabiel 4k worden want dat zie je wel op een 4k tv.

Maar wat bullshit is is dat in de US dat ding 630,- kost en hier 800,-

Dat kan je niet goed praten. 699,- was prima geweest naar mijn mening. Ik wil hem wel maar een pre order zal het niet worden denk ik.

Lees ik nou om een rare manier dat de SLIM kappen er dus gewoon op passen die al bestaan?
US prijzen zijn altijd zonder tax, ook in de winkel. Bij de kassa blijkt het ineens duurder te zijn ;)
Als ik exchange rate van 1.10 en 21 % btw reken kom je op een prijs van €770 uit. Wat betekent dat hij hier €30 euro duurder tov US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 23:32
Ik sla deze over omdat ik een hele grote filmcollectie heb en mijn ps5 veel gebruik ook voor afspelen van mijn films. Ook al mijn games heb ik op disk. De prijs van 800 euro is voor mij ook echt teveel maar aan gezien de diskdrive ontbreekt is dit echt een no-go voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:57
kazuka schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:00:
  • GT7 krijgt een 8K mode (downsampled naar 4K?) en een 4K60 mode met raytracing
Ik zie ook 2 USB-C poorten aan de voorkant maar dat had de slim geloof ik ook al? En de Boost Mode werkt op ongepatchte PS4 en PS5 games wat zorgt voor hogere of stabielere framerates en resoluties. Ook komt er een Enhanced Image Quality Mode die resoluties van bepaalde bestaande games kan verhogen. Dat klinkt als een soort opgevoerde versie van de PS4 Pro Boost Mode.
Super cool, ik ben benieuwd wat de Boost Mode doet met RDR2. Ik speel nog regelmatig RDR2 en RS heeft nooit een patch uitgebracht voor de PS5.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
De verschillen vanuit de trailer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBbyAJk2VABytM3b3R-GROZrWiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y3apfDmeay3vV9s2qYD2iq9j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gF1X6Dgm3L1K1-Wbs73VVt9ayMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yGQ5swdhPDQoLxOUq6G59d2T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7bduogJREQkIpkvs1rgH3DY2CE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hgCtxQGVPgdbBbDm7GUltUE2.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het scheelt dat de eigen titels allemaal 60 fps aan tikken op de PS5. Als we van max 30fps naar 60 zouden gaan op de Pro was de keus makkelijker. Eigenlijk en pluspunt dus dat veel de meerwaarde niet zien, PlayStation exclusives worden al goed gemaakt. :P

Multiplatform games speel ik meestal op pc. Dat ligt dus ook maar net aan de persoonlijke voorkeur en situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Kijk eindelijk weer eens echt nieuws :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
Thalaron schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:22:
[...]

Tot zover ik de uitleg begrijp, is de bedoeling toch dat de Pro de quality modus soort van met performance? Dus wat op de PS5 met quality op 30 draait, draait op de Pro met 60?

Ik speel ÁLLE games op Quality voor de duidelijkheid. Games met enkel een 30FPS modus die sla ik over omdat ik dat niet trek. Ik heb daarbij ook niet voor niets een TV met VRR en 120-144FPS modus aangeschaft. 40FPS zoals bij Ratchet & Clank is voor mij echt het absolute minimum… maar liever gewoon 60-120.
Alleen voor games die gpu gelimiteerd zijn. Veel recente titels worden steeds meer cpu gelimiteerd. Dan kun je er nog zoveel tflops tegen aan gooien, maar dan gaat een game nooit op 60fps draaien. Daarnaast, de cpu van de pro nekt de gpu van de pro. De gpu zou veel meer dan 45% sneller moeten zijn dan in de ps5 als de cpu sneller was geweest.

Voor dit geld, bijna €1K met disc en stand, vind ik het echt een slechte deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@Hulleman je hebt zeker een punt. Beetje vreemd inderdaad dat er 0,0 aan de CPU is verbeterd. Ik ga hem evengoed wel halen, maar zoals ik al aangaf eerder heb ik veel PS games gemist (PS4 overgeslagen en fikse backlog).

Warhammer lijkt (DF review gekeken net) zwaar CPU limited, dus die ga ik lekker op XSX aanschaffen. Hoef ik daar niet meer mee te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 23:32
Eigenlijk jammer voor de liefhebbers dat er geen specifieke games voor de Pro worden uitgebracht die het maximale qua prestaties van de Pro kunnen laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thalaron schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:22:
[...]

Ik speel ÁLLE games op Quality voor de duidelijkheid. Games met enkel een 30FPS modus die sla ik over omdat ik dat niet trek. Ik heb daarbij ook niet voor niets een TV met VRR en 120-144FPS modus aangeschaft. 40FPS zoals bij Ratchet & Clank is voor mij echt het absolute minimum… maar liever gewoon 60-120.
Maar quality is bijna altijd 30fps toch? Of bedoel je dat je alles op performance speelt? (Dus hogere fps).

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Raem schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:03:
[...]

Maar quality is bijna altijd 30fps toch? Of bedoel je dat je alles op performance speelt? (Dus hogere fps).
My bad.. aangepast. Hogere FPS hebben inderdaad altijd mijn voorkeur, althans… 60 > 30, maar 120 vs 60 hangt van de game af en hoeveel je in moet leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:32
Het viel me op det met geen woord over de PSVR2 werd gerept, zouden deze games ook een performance boost kunnen krijgen ?

[ Voor 3% gewijzigd door absrnd op 10-09-2024 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Gynnad schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:08:
[...]

Het is denk ik ook meer dat het heel erg weinig waarde toevoegd tegenover de PS5, het is nauwelijks een stap vooruit.

Mocht je nog niets in huis hebben dan kun je hem overwegen, maar om de PS5 ervoor in te ruilen dan ben je een dief van je eigen portemonnee wat mij betreft.
Ik denk dat diegene die hoge verwachtingen hadden even een reality check moeten hebben. Vergelijk game beelden van de 4090 en vergelijk die met de PS5. Los van hogere framerate, wat scherpte en meer RT. Het zijn visueel gezien allemaal marginale verbeteringen in de game ervaring. En dat ding heeft 8x zoveel Tflops.

Heb het hier al eerder deze week gezegd. We zitten in een tijd van diminishing returns. Waar vroeger de stap van 480p naar 720p een grote was visueel gezien is dat steeds minder. De fidelity verbeteringen op dit niveau kosten gewoon enorm veel meer rekenkracht. Domweg gezegd valt het gewoon niet op, behalve als je 2 stilstaande beelden vergelijkt.

Denk dat betere RT die in de PS6 gaat komen vooral ervoor zorgt dat development iets makkelijker wordt omdat ze nu minder tijd hoeven te steken in pre rendered lighting, shadows en reflections.

Anyway zo maar weer verder met Gun op mijn ogxbox in 480p, als ik daarna aan RDR begin op mijn PS5 wordt ik weggeblazen door de fidelity verbeteringen oOo
Pagina: 1 ... 38 ... 117 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties