PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Ik denk een skip voor mij persoonlijk.
De prijs is ook gewoon wat al lang duidelijk leek, minder dan 800 was nooit realistisch gezien de huidige hardware kosten
Ik zag alleen 799 staan, toch? En hij leek geen disk drive te hebben.
Waar zie je dit ? Ik zie namelijk nu de beelden op pauze voor me. Je ziet een ps5 pro wat lijkt zonder disc drive, en een prijs van €799.99.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Verwijderd
Het was amper te zien in de live stream wasG_Dragon schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:11:
€800 voor een kleine upgrade? Wauw..
Wil niet negatief doen maar ik zag niet echt voordelen in de trailer, kan ook aan mij liggen. Dan hoor ik het natuurlijk graag
1: Niet heel erg helder, was wel beetje donker op zich(Niet heel erg maar ook niet mooi helder)
2: 1080p was die maar in plaats van 4k
3: Ja wel 60fps stond er maar ja
Ik zag 1 keer een verschil op de straat van Spiderman met auto's, dacht hier iets verschil zag.
Verder was de stream gewoon niet sterk genoeg in beeld kwaliteit, om het verschil te kunnen zien.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
dat lijkt me ook, ik wacht op de playstation blog post voor verduidelijking maar deze prijsklasse is toch wel too much om te upgradenFabianNL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:13:
[...]
Ja dat zag ik ook. €800 en afbeelding van de digital. Dat zou betekenen dat er nog €120 bijkomt voor de losse disc drive.FabianNL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:13:
[...]
NSO: SW-7515-1623-5706
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Het verschil zul je nooit zien in een gestreamed filmpje.G_Dragon schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:11:
Wil niet negatief doen maar ik zag niet echt voordelen in de trailer, kan ook aan mij liggen. Dan hoor ik het natuurlijk graag
Maar hoe dan ook. Blijft een fors prijskaartje. Zeker voor een minieme upgrade
Ze hadden die Pro beter kunnen uitbrengen... tijdens de releasewindow van GTA 6 of de nieuwe game van Naughty Dogs ofzo.
Meeste gamers hebben Spider-Man 2 en Horizon toch al gespeeld. Daar koop je geen Pro voor.
Ik heb vrij veel PS exclusieve games nog niet gespeeld. Maar als ik helemaal bij zou zijn zou ik er vermoedelijk anders over denken.
[ Voor 25% gewijzigd door Thalaron op 10-09-2024 17:16 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Akkoord, wel grote bump van PS2 naar PS3. Nu is het een soort PS5.5
PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling
Voor mijn gevoel al sinds de lancering van de PlayStation 5.Jumpman schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:14:
Ze dachten een maand geleden, als Microsoft de handdoek in de ring gooit, doen we er €100,00 bij op. De arrogantie bij Sony is meteen terug.
Het lijkt me ook een beetje vreemd dat ze nog een console met disc drive maken. Moet je daar nou mee?v8power67 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:13:
[...]
Waar zie je dit ? Ik zie namelijk nu de beelden op pauze voor me. Je ziet een ps5 pro wat lijkt zonder disc drive, en een prijs van €799.99.
Er is toch die add-on drive als je dan zo nodig nog plastic schijfjes wil kopen.
Ik hoop voor sony dat ze snel met een blogpost uitkomen en extra details brengen want dit kan toch geen goede marketing zijnThalaron schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:14:
Ik vond het filmpje / de aankondiging ook vrij karig. Ik wil hem evengoed wel halen, maar pff.. dit mist wel wat informatie. Is de console verder hetzelfde? Hoeveel opslag?? Disc/ Digital versie?!
Als ik de keuze heb tussen performance of fidelity dan was het altijd het eerste. De details zie ik niet op afstand met mijn televisie.
Misschien wel als ik mijn console op afstand van mijn monitor had gehad.
Daarbij 800 piek is echt te gortig.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Nja, eigenlijk beetje hetzelfde als de PS4 pro maar dan met huidige console prijzen, fidelity GFX in hogere framerates.Timothy3000 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:13:
Aardig lachwekkend. Een upgrade van niets waar je dan 300e extra voor moet betalen.
Was die 800 nou incl. discdrive? Zonder is het wel echt bizar hoog.
EDIT: Zonder discdrive?? Teh F
[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 10-09-2024 17:18 ]
Dit lijkt me enkel logisch als je een generatie omhoog gaat en niet halverweg een generatie.Ace schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:15:
[...]
Het lijkt me ook een beetje vreemd dat ze nog een console met disc drive maken. Moet je daar nou mee?
Er is toch die add-on drive als je dan zo nodig nog plastic schijfjes wil kopen.
games voor de PS5 worden nog steeds fysiek uitgebracht, als je wil dat de fans upgraden dan moet je ze die optie geven.
Opzich handig voor fysieke games.Ace schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:15:
[...]
Het lijkt me ook een beetje vreemd dat ze nog een console met disc drive maken. Moet je daar nou mee?
Hier komt ie sowieso in huis. Ik zag ook FF7 Rebirth voorbij komen, dat is wel top. Die game kan het echt gebruiken.
PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch
2TB SSD, en disc apartThe PS5 Pro console will be available this holiday at a manufacturer’s suggested retail price (MSRP) of $699.99 USD, £699.99 GBP, €799.99 EUR, and ¥119,980 JPY (includes tax). It will include a 2TB SSD, a DualSense wireless controller and a copy of Astro’s Playroom pre-installed in every PS5 Pro purchase. PS5 Pro is available as a disc-less console, with the option to purchase the currently available Disc Drive for PS5 separately.
bron: https://blog.playstation....lay-games-on-playstation/
[ Voor 12% gewijzigd door AppleFan2007 op 10-09-2024 17:18 ]
Natuurlijk, inflatie. Maar het kenmerk van een console is toch ook wel een beetje betaalbaarheid.
Ja, zonder. Enorme flater.Mutatie schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:17:
[...]
Nja, eigenlijk beetje hetzelfde als de PS4 pro maar dan met huidige console prijzen, fidelity GFX in hogere framerates.
Was die 800 nou incl. discdrive? Zonder is het wel echt bizar hoog.
EDIT: Zonder discdrive?? Teh F
The PS5 Pro console will be available this holiday at a manufacturer’s suggested retail price (MSRP) of $699.99 USD, £699.99 GBP, €799.99 EUR, and ¥119,980 JPY (includes tax). It will include a 2TB SSD, a DualSense wireless controller and a copy of Astro’s Playroom pre-installed in every PS5 Pro purchase. PS5 Pro is available as a disc-less console, with the option to purchase the currently available Disc Drive for PS5 separately.
[ Voor 64% gewijzigd door WinterBase op 10-09-2024 17:19 ]
Other enhancements include PS5 Pro Game Boost, which can apply to more than 8,500 backward compatible PS4 games playable on PS5 Pro. This feature may stabilize or improve the performance of supported PS4 and PS5 games. Enhanced Image Quality for PS4 games is also available to improve the resolution on select PS4 games. PS5 Pro will also launch with the latest wireless technology, Wi-Fi 7, in territories supporting this standard. VRR and 8K gaming are also supported.
[ Voor 22% gewijzigd door Jumpman op 10-09-2024 17:20 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Wel weer gaar dat je ook een aparte disk drive erbij moet kopen.. Aardige uitgave zo.. 😷
Ik skip het ook aangezien de games die ik wil spelen ook op de pc komen.
Haha wat een rare reactie. Games en 4k blurays misschien? Ik koop regelmatig een game samen met broertje op disc. Scheelt hoop poen en kan daarna weer uitlenen aan bv mn neefje. Plus sommige films wil je gewoon op 4k disc hebben.Ace schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:15:
[...]
De vergelijkingen waren ook erg karig. Stuk voor stuk lieten ze spellen zien die al zeer mooi waren en extreem goed geoptimaliseerd. Laat dan de games zien die nu al moeite hebben met fatsoenlijk op 60 fps te draaien.
Echt compleet absurd deze prijs! Benieuwd wat Digital Foundry hiervan gaat vinden.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
psn: HertogJack
Waarde houden, eigendom houden, geen monopolie geven - prijzen fatsoenlijk houden.Ace schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:15:
[...]
Persoonlijk ga ik ook zo min mogelijk mee in "you will own nothing and be happy"
[ Voor 13% gewijzigd door Southern Sun op 10-09-2024 17:21 ]
Ahhh yes!!! Nóg een keer Astro's Playroom!! Nu ben ik overgehaald..The PS5 Pro console will be available this holiday at a manufacturer’s suggested retail price (MSRP) of $699.99 USD, £699.99 GBP, €799.99 EUR, and ¥119,980 JPY (includes tax). It will include a 2TB SSD, a DualSense wireless controller and a copy of Astro’s Playroom pre-installed in every PS5 Pro purchase. PS5 Pro is available as a disc-less console, with the option to purchase the currently available Disc Drive for PS5 separately.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
https://www.bol.com/nl/nl...c-drive/9300000166374058/
Geen idee hoeveel die stand kost.
Maar met disc en stand ben je dus rond de €1000 kwijt.

Ik hoop voornamelijk dat het ding een beetje een rustige fan heeft, maar gelet op de vorm zal het exact dezelfde hebben als de slim versie lijkt mij.
Ik heb nog een aardige tegoedbon op Bol.com, dus dat ze nu maar even vlug de webshop updaten…
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Oh absoluut.WinterBase schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:15:
[...]
Voor mijn gevoel al sinds de lancering van de PlayStation 5.
Ps4 verdiende het, het was een consumenten vriendelijk apparaat
Daarna is het weer naar hun bol gestegen
133 euro voor een drive wtf...Sefaex schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:22:
Moet je deze kopen voor je Pro ?
https://www.bol.com/nl/nl...c-drive/9300000166374058/
Geen idee hoeveel die stand kost.
Maar met disc en stand ben je dus rond de €1000 kwijt.
![]()
~920 euro met disc.
Je hebt dan wel een 2 TB SSD maar mijn god wat een geld voor een console.
120 euro - PS5 Disc Drive
30 euro - PS5 Stand
950 euro
KOEKOEK!
Ja zo jammer. Volgens mij hebben ze dat eerder geflikt bij de overgang van de PS2 naar de PS3.James Pond schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:24:
[...]
Oh absoluut.
Ps4 verdiende het, het was een consumenten vriendelijk apparaat
Daarna is het weer naar hun bol gestegen
Ik keek er best wel een beetje naar uit, mijn Ps5 is weg en dacht dat het platform met de Pro wel weer terug zou keren maar ik zou na het zien van de “presentatie” eigenlijk niet direct weten waarom.G_Dragon schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:11:
Er kwam een mix van games voorbij van deze maar ook zeker de vorige generatie, die er vast nog soepeler op draaien maar echt weg blazen deed het mij niet.
De prijs valt mij ook erg tegen, nu wordt alles duurder natuurlijk maar bijna €300,- t.o.v. de Ps5 slim met disk en zelfs €350,- t.o.v. de disk loze slim is wel erg moeilijk te verkopen wat mij betreft.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Steam ID: TheLastOttoman
Anyway, het is bij uitstek een luxeproduct. Je hoeft het niet te kopen.
PSN: MrMistral
Ja zag die dollar teken, dacht dat die voor digital was. Sony is totaal de weg kwijt pfffFabianNL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:13:
[...]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Werkt de vertical stand die je bij je Slim hebt ook met deze, of moet die ook weer apart gekocht worden?
Daarnaast ben ik ook benieuwd naar de geluidsproductie. De slim is best stil, maar deze gaat iets warmer draaien vermoed ik.
[ Voor 15% gewijzigd door Silversin op 10-09-2024 17:29 ]
Geen garantie.t mac schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:28:
2x de prijs voor 2x de fps. Ik mag hopen dat er een soort 60fps garantie is, maar dat zal wel niet.
Als je goed luisterde naar Mark Cerny sprak hij bewust de woorden uit:
>>> targeting <<< 60fps.
We richten op 60fps, maar geen garantie (vrij vertaald naar het Nederlands)
stand wordt los verkocht.... zelfde als die van de slimSilversin schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:29:
Wacht, 800 euro?![]()
Werkt de vertical stand die je bij je Slim hebt ook met deze, of moet die ook weer apart gekocht worden?
Daarnaast ben ik ook benieuwd naar de geluidsproductie. De slim is best stil, maar deze gaat iets warmer draaien vermoed ik.
Verwijderd
Dit, inderdaad. Was destijds de enige uit mijn vriendengroep met een TV die 4K ondersteunde en dan was het wel leuk om even te showen met de PS4 Pro. Je zag ook echt veel verschil tussen de games in 1080p en 4K.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:18:
De PS4 Pro was ook veel harder nodig door de 4K verschuiving tijdens die gen.
Blijft altijd een beetje een dooddoener. Prijzen stijgen niet overal met dezelfde percentages.ChrisLNFF schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:27:
Prijs doet even pijn, maar pak voor de gein eens een kassabonnetje van de supermarkt van een jaar geleden….prijzen zijn fors gestegen, soms wel 60 tot 70 procent.
PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch
Dat kan je vergeten want de CPU is hetzelfde. Dus elke game die CPU limited is, is dat op de ps5 pro ook.t mac schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:28:
2x de prijs voor 2x de fps. Ik mag hopen dat er een soort 60fps garantie is, maar dat zal wel niet.
Dat geld gaat nu definitief naar een Game PC
Zo kan die prijs gedempt worden en hervind nog altijd mogelijk te upgraden
Wat een dooddoener.ChrisLNFF schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:27:
Prijs doet even pijn, maar pak voor de gein eens een kassabonnetje van de supermarkt van een jaar geleden….prijzen zijn fors gestegen, soms wel 60 tot 70 procent.
Precies. Heb even de inflatiecalculator erbij gepakt en de prijs van de PS4 Pro ingevoerd.FrankoNL schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:31:
[...]
Blijft altijd een beetje een dooddoener. Prijzen stijgen niet overal met dezelfde percentages.
Een bedrag van 400,00 euro uit 2016 is nu € 504,24 op het prijskaartje.
Kortom, een PS5 Pro met disc (€920) is simpelweg een stuk duurder geworden en dat komt niet alleen door reguliere inflatie.
[ Voor 3% gewijzigd door AreVeeDee op 10-09-2024 17:34 ]
Meer een PS5.1 lol, ze toonden iets van 6 spellen met extreem kleine verschillen. Ik verwacht minder verschil dan PS4 met de Pro en die was maar 100 euro duurder dan het basismodel.TheCeet schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:15:
PS3 was in 2006 bij de launch toch ook 599€. Wat voor die tijd véél geld was.
Akkoord, wel grote bump van PS2 naar PS3. Nu is het een soort PS5.5
Elden Ring PS5 heeft framedrops all over the place en zou me niet verbazen als die titel nog steeds framedrops heeft op de Pro.
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
7 novemberZesBarkiePK schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:36:
Nou kom maar op met die PS5 Pro. Niet meer hoeven kiezen tussen Fidelity of Performance lijkt me super, en is een goede reden om een paar van m’n favoriete games opnieuw te spelen. Alleen jammer dat ze nog geen release datum bekend hebben gemaakt?
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Er was letterlijk niks van te zien wat in deze stream, ik keek de stream op mijn C2 65 led tv en zag amper verschil.REV1703 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:34:
Hier komt hij dag 1 toch wel binnen. Vooral die AI upcaling zag er zeer indrukwekkend uit.
Ben meer benieuwd naar echte trailers, waar je beter kan gaan zien.
Pre-order op 26 september, release op 7 november.ZesBarkiePK schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:36: Alleen jammer dat ze nog geen release datum bekend hebben gemaakt?
REV1703 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:34:
Hier komt hij dag 1 toch wel binnen. Vooral die AI upcaling zag er zeer indrukwekkend uit.

PSN ID Binloading_nl
Hahaha echt he.
Zag amper verschil op mn hdr monitor
psn: HertogJack
Ja, absoluut. Een hele minimale upgrade.steefje schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:38:
Je kan zeggen wat je wilt maar dit is wel echt een upgrade.
Ja vooral het ‘zeer’ indrukwekkend. Dan moet ik toch iets gemist hebben denk ik.HertogJack schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:39:
[...]
Hahaha echt he.
Zag amper verschil op mn hdr monitor
Ik kijk even de beelden nu terug. Maar ik zie geen duidelijk verschil? Wat was er indrukwekkend aan precies? Ik zag echt niks bijzonders eerlijk gezegd.REV1703 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:34:
Zeker niet dubbele prijs waard.
Misschien als ze wat duidelijkere voorbeelden hebben ervan kunnen we echt praten erover. Tenzij ik echt blind ben maar ik zie geen voorbeeld ervan.
Zelfs als ik mijn huidige PS5 kan verkopen voor 350 zou ik nog +- 600 euro moeten bijleggen. Dat is meer dan dat ik betaald heb voor mijn OG PS5
toxict schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:37:
Hier al iemand met een hands-on
https://www.cnet.com/tech...console-hits-in-november/
Gt7 nu in 8k? En een 4k met raytracing. Okee apart..Sitting in front of an 80-inch TV playing Gran Turismo 7 is an immersive experience. It's even more realistic in 8K resolution. I'm not a good driver, but that's partly because I'm stunned by the clarity of the vistas in front of me. I'm also wowed by a new 4K ray-tracing mode that casts car reflections on other racers.
[ Voor 36% gewijzigd door v8power67 op 10-09-2024 17:44 ]
Lijkt verder ook geen discdrive te hebben?
Wacht wel tot de PS6, tegen die tijd kunnen ze de PS5 ook eens optimaal benutten.
Kans is er dat die game pas met de PS6 uitkomt.REV1703 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:43:
Ik speel op een 85 inch TV, dan zijn de kleinste details echt duidelijk. En vooral ook voor GTA 6 komt ie zeker binnen.
Een beetje jammer dat je niet gewoon gelijk pre-orders kan maken… het ontgaat mij een beetje daarom dat pas 16 dagen later kan(?)REV1703 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:46:
Zodus preorders starten 26 september denk ik.
Bijbetalen om die gigantische doos rechtop te zetten? Check.
Bijbetalen om niet afhankelijk te zijn van de playstore? Check.
60% duurder dan reguliere PS5 bij launch? Check.
Ik ga verder met het uitzoeken van mijn SFF PC. Kost meer maar verzet ook wat meer. Dit is echt een flauwe grap.
Als je de hands-on van CNET leest, zie je bv. dat ze zeggen dat je de gigantische doos rechtop kan zetten met de bijgeleverde voet. Blijkbaar moeten er nog wat bonussen worden betaald bij SONY en hebben ze de stagiair last-minute nog "sold seperately" op die slide bij laten zetten...
Ik heb al heel wat consoles gehad, Playstation is altijd mijn favoriet geweest maar ze zijn bij Sony al even het noorden kwijt.
Ik hoop dat Microsoft hier gebruik van kan maken. Extra add-ons zijn in het XBOX ecosysteem al een pak goedkoper (controllers bv.) en vaak beter van kwaliteit. Als ze er in slagen om ook de console zelf kwalitatief in orde te houden en in prijs een verschil te maken...
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties