Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 18:33
uchiha tijntje schreef op zondag 8 september 2024 @ 14:51:
[...]

Met dit soort games zullen ze financieel gezien niet de klappers maken die ze nodig hebben. Ook een game als Ratchet and Clank Rift Apart heeft niet bijzonder veel verkocht tov hun overige IP’s terwijl dat een game was die in een veel betere tijd uitkwam (corona). Elke publisher is gewoonweg op zoek naar het kip met het goude ei die maar blijft leggen. Dat krijg je simpelweg niet met dit soort games. Die zoektocht zullen ze gewoon door blijven zetten, al dan niet in afgeslankte vorm en de enige type game zijn live service games.
Wat we zover weten is dat R&C rift apart vorig jaar juni 4 miljoen exemplaren heeft verkocht. Niet de best verkochte game, maar zeker ook weer niet slecht. Ook als je het uitzet tegen de console tekorten.

Niet de beste bron, maar beter als geen bron ;)
https://en.wikipedia.org/wiki/Ratchet_%26_Clank:_Rift_Apart

Als je dit uitzet tegen de ontwikkel kosten van 80 miljoen en dat het blijkbaar gelijktijdig is ontwikkelt met spiderman MM dan lijkt me dat voor Sony helemaal geen slechte game. Want 80 miljoen is aanzienlijk kleiner risico dan 300 miljoen om te investeren in een game.

[ Voor 5% gewijzigd door cold_as_ijs op 08-09-2024 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik speel momenteel destiny the final shape. Wat een geweldige game. Beste game samen met elden ring in lange tijd. Wat speelt het heerlijk, ziet er geweldig uit. Te volgen verhaal etc. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:55

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

cold_as_ijs schreef op zondag 8 september 2024 @ 16:17:
[...]

Wat we zover weten is dat R&C rift apart vorig jaar juni 4 miljoen exemplaren heeft verkocht. Niet de best verkochte game, maar zeker ook weer niet slecht. Ook als je het uitzet tegen de console tekorten.

Niet de beste bron, maar beter als geen bron ;)
https://en.wikipedia.org/wiki/Ratchet_%26_Clank:_Rift_Apart

Als je dit uitzet tegen de ontwikkel kosten van 80 miljoen en dat het blijkbaar gelijktijdig is ontwikkelt met spiderman MM dan lijkt me dat voor Sony helemaal geen slechte game. Want 80 miljoen is aanzienlijk kleiner risico dan 300 miljoen om te investeren in een game.
Ik zeg ook niet dat R&C het slecht deed. Het is echter geen type game wat echt de grote financiële slag kan gaan slaan met sales en microtransactions. Iets waar grote publishers toch wel op hopen om een zo’n game te maken.

Verder verwacht ik niet dat door de positieve reacties op een game als Astro Bot ze denken… oh laten we nu ons vooral op dit soort games focussen. Ook dat zou een zinloze exercitie zijn. Als developer moet je volgens mij gewoon bij je leest blijven en niet door een publisher geforceerd worden om een bepaald type game te maken. Genoeg recente voorbeelden die laten zien dat dat niet altijd tot succesverhalen leidt, zoals een Suïcide Squad of TloU Factions of een Redfall.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:28
Had wel verwacht dat een game als R&C het financieel beter gedaan zou hebben.Het is toch een beetje een game voor jong en oud.[Voor mij de favo game van dat jaar]

Sackboy: ook deze game heeft het niet heel top gedaan.Met Astro een van de betere platform games op de Playstation.

Astro Bot: Ik ben heel benieuwd of deze een beetje in de buurt van bv een God Of War kan komen qua verkopen.Op Metacritic doet hij het in de user-score goed.

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 08-09-2024 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jori040 schreef op zondag 8 september 2024 @ 19:21:
Had wel verwacht dat een game als R&C het financieel beter gedaan zou hebben.Het is toch een beetje een game voor jong en oud.[Voor mij de favo game van dat jaar]

Sackboy: ook deze game heeft het niet heel top gedaan.Met Astro een van de betere platform games op de Playstation.

Astro Bot: Ik ben heel benieuwd of deze een beetje in de buurt van bv een God Of War kan komen qua verkopen.Op Metacritic doet hij het in de user-score goed.
Nee, joh. Dat gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:31
jori040 schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:57:
Heel het Concord scenario zie ik als een grote plus!
Ik zie het niet gebeuren dan ze nu nog een pure MP gaan maken.In heel het MP-shooter genre zijn al grote spelers.

Zie hier Concord 2.0

[ Voor 3% gewijzigd door RedNas74 op 08-09-2024 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dit wordt een soort Payday met meer focus op PvPvE. De reveal trailer deed mij verder niets maar voor dit soort games is denk ik wel iets meer plaats dan de zoveelste Hero PvP shooter. Zal vooral interessant worden wat Sony met prijsstelling gaat doen. Voor Helldivers pakte dat heel goed uit, voor Concord dramatisch :P

Ik maak me meer zorgen om Marathon van Bungie. Ze hebben de naam mee als developer met een bewezen trackrecord maar de ontwikkeling schijnt een puinhoop te zijn. Het zou eerst een extraction shooter worden maar schijnbaar hebben ze de focus verlegd naar een hero shooter :X

[ Voor 19% gewijzigd door kazuka op 08-09-2024 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De hele sfeer en de characters stonden mij meteen tegen bij de eerste beelden net zoals bij Concord. Misschien een idee dat ze snel een character overhaul doen bij Fairgames voor het te laat is?
Of men weet niet meer hoe je interessante characters maakt of ik word oud en snap het niet meer. :P
Helldivers vind ik er veel beter uit zien op dat vlak en het zijn characters met een eigen stijl.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2024 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Ik zie het niet gebeuren dat dit wel iets gaat worden.Sony heeft sowieso geen goede MP/Co-op status.
Mocht de verkoop van Astro tgenvallen dan is het nog altijd een goede game.Sony kan trots zijn dat ze een game hebben die naast Mario Galaxy/64 kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Verwijderd schreef op zondag 8 september 2024 @ 19:30:
[...]

Nee, joh. Dat gaat niet gebeuren.
Wat heeft Astro niet wat God of War wel heeft ?
Zou het zo bout vinden als mensnen dit om de lengte laten liggen.

Ratchet:Enige wat ik kan bedenken is dat er toen nog niet zo veel consoles zijn verkocht.

[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 08-09-2024 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:10
jori040 schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:58:
[...]

Ratchet:Enige wat ik kan bedenken is dat er toen nog niet zo veel consoles zijn verkocht.
Zat mensen die het als een spel voor kinderen zien helaas. Mede door Gamekings ed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@uchiha tijntje grote slag is sowieso lastig, bijna onmogelijk zelfs. Ik vind het meer op chasing the dragon lijken. Misschien kunnen ze dan beter Heroin Hero uitbrengen ;)

Enige manier om een grote slag te slaan is om een MP met lootboxes etc.. laat dat nou net een vrij competitieve markt zijn waar meer projecten falen dan slagen en wat eigenlijk ook niet des Sony is.
Sony is juist sterk in de SP games en dat is wat veel publiek trekt. Als ze de grote blockbuster games kunnen afwisselen met kleinere waar dan wel de Sony touch op zit dan worden ze misschien niet rijk a la rockstar maar gaan ze zeker niet failliet. Iets meer games van de schaal en duur van Astrobot zou niet verkeerd zijn.

Speel nu Gun op mijn ogxbox. Spel duurt 12 uur om op 100% te zetten. Heerlijk even niet een game spelen waar ik de komende 3 maanden mee bezig ben ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Timothy3000 schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:38:
[...]

Zat mensen die het als een spel voor kinderen zien helaas. Mede door Gamekings ed.
Veel mensen zien Nintendo (games) ook als kinderspeelgoed. Het is kindvriendelijk, maar niet voor kinderen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:38:
[...]

Hoe zij op deze game reageren vind ik een beetje flauw.In het item van The Wall was dat al het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet gamekings invloed niet zo overschatten. Tevens was de review niet zo kort door de bocht. Er zaten 2 man. 1 groot liefhebber en 1 ongeïnteresseerde. De reacties er onder waren ook niet mals over hem. Ik snap ook niet waarom hij er bij zat.
Tenzij jullie het over de premium review hebben en die afwijkt?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2024 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:39:

Speel nu Gun op mijn ogxbox. Spel duurt 12 uur om op 100% te zetten. Heerlijk even niet een game spelen waar ik de komende 3 maanden mee bezig ben ;)
Speel je 'm wel met 128MB patch? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Verwijderd schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:03:
Je moet gamekings invloed niet zo overschatten. Tevens was de review niet zo kort door de bocht. Er zaten 2 man. 1 groot liefhebber en 1 ongeïnteresseerde. De reacties er onder waren ook niet mals over hem. Ik snap ook niet waarom hij er bij zat.
Tenzij jullie het over de premium review hebben en die afwijkt?
Er is geen premium item.Op dat moment was er geen 2e man die iets met dit genre heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de review. We zullen het wel over verschillende video’s hebben dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Verwijderd schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:22:
Dit is de review. We zullen het wel over verschillende video’s hebben dan. [YouTube: title]
De reacties onder deze video zijn niet mals.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:50
Maar... lekker boeiend wat Gamekings over Astro zegt toch? Als je het er niet mee eens bent omdat je super veel fun hebt met de game en het die 6 - 7 tientjes waard vond, prima toch? Er is altijd wel een reviewer die afwijkt van de rest. Of moet de aankoop stiekem van elke (grote) reviewer minimaal een 9 krijgen om 'm te rechtvaardigen? ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denman schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:27:
Maar... lekker boeiend wat Gamekings over Astro zegt toch? Als je het er niet mee eens bent omdat je super veel fun hebt met de game en het die 6 - 7 tientjes waard vond, prima toch? Er is altijd wel een reviewer die afwijkt van de rest. Of moet de aankoop stiekem van elke (grote) reviewer minimaal een 9 krijgen om 'm te rechtvaardigen? ;)
Ik vind het fanboy-gehalte hier ook best heftig. Ik geloof best dat Astro Bot een goede game is, maar iedere vorm van tegenspraak of een andere mening wordt niet getolereerd en gelijk gecounterd. Schattig wel, zo’n legertje Astro Botjes hier op GoT. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Verwijderd schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:22:
Dit is de review. We zullen het wel over verschillende video’s hebben dan. [YouTube: title]
gewoon negeren die hap en ook die links van hun video's niet posten. Die gasten kan je gewoon niet serieus nemen. Hun format is niet gericht op game reviews. Waar het vroeger nog gasten waren die lekker niet alle te serieus reviewde en vooral lol maakte maar dat ook echt uitstraalde dat ze lol hadden met gamen. Maar tegenwoordig zijn ze vooral provocatie TV aan het maken. Heb al te vaak een item gezien waar er 1 zuurpruim bij zit die lekker om alles loopt te miepen, die vaak de game zelfs amper heeft gespeeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:38:
[...]

Ik vind het fanboy-gehalte hier ook best heftig. Ik geloof best dat Astro Bot een goede game is, maar iedere vorm van tegenspraak of een andere mening wordt niet getolereerd en gelijk gecounterd. Schattig wel, zo’n legertje Astro Botjes hier op GoT. :+
Heb alleen wat discussie gezien over de speelduur. En dat is een algemeen punt wat ik heel jammer vind. Door die groep op internet zo vocaal is krijgen we telkens meer games met opgerekte speelduur. Verder zie ik eigenlijk geen fanboy posts, wel veel enthousiaste berichtjes inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:42:
[...]

Heb alleen wat discussie gezien over de speelduur. En dat is een algemeen punt wat ik heel jammer vind. Door die groep op internet zo vocaal is krijgen we telkens meer games met opgerekte speelduur. Verder zie ik eigenlijk geen fanboy posts, wel veel enthousiaste berichtjes inderdaad.
En dat mag ook, uiteraard. Viel me alleen op. Alleen maar mooi dat iedereen hier zo hyped is. Denk dat PlayStation wel een goede platformer kon gebruiken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:45:
[...]

En dat mag ook, uiteraard. Viel me alleen op. Alleen maar mooi dat iedereen hier zo hyped is. Denk dat PlayStation wel een goede platformer kon gebruiken!
Maar waarom spreek je dan over dat tegenspraak niet geduld wordt? Of doel je dan enkel op de speelduur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Tux3.14 schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:06:
[...]

Speel je 'm wel met 128MB patch? 8)
offtopic natuurlijk, maar nee :D
Moet de 1.4 GHz 128 mb ram nog afmaken (HDMI mod, recap, stille fan, SSD). Veel te druk met PS5 games te spelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:38:
[...]

Vind ik niet. Het onderwerp speelduur is wel iets wat een rare discussie oplevert hier, verder is er gewoon enthousiasme. Het woord “fanboy” alleen al, hoe oud zijn we haha.
Ik tolereer je mening hoor. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2024 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Van het weekend veel XDefiant gespeeld, vind het een fijne shooter eigenlijk.
Jammer om te lezen dat het spel niet populair zou zijn.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Mars18 schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:55:
Van het weekend veel XDefiant gespeeld, vind het een fijne shooter eigenlijk.
Jammer om te lezen dat het spel niet populair zou zijn.
Ik krijg het idee dat wel veel spelletjes het niet zo goed doen. Ook Destiny heeft minder en minder gebruikers terwijl het nog nooit zo leuk is om te spelen. Zelf denk ik dat de toxische sfeer op internet er veel mee van doen heeft. Of er zijn gewoon echt heel veel minder gamers dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:00
cold_as_ijs schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:39:
@uchiha tijntje grote slag is sowieso lastig, bijna onmogelijk zelfs. Ik vind het meer op chasing the dragon lijken. Misschien kunnen ze dan beter Heroin Hero uitbrengen ;)

Enige manier om een grote slag te slaan is om een MP met lootboxes etc.. laat dat nou net een vrij competitieve markt zijn waar meer projecten falen dan slagen en wat eigenlijk ook niet des Sony is.
Sony is juist sterk in de SP games en dat is wat veel publiek trekt. Als ze de grote blockbuster games kunnen afwisselen met kleinere waar dan wel de Sony touch op zit dan worden ze misschien niet rijk a la rockstar maar gaan ze zeker niet failliet. Iets meer games van de schaal en duur van Astrobot zou niet verkeerd zijn.

Heel jammer dat The Last of Us Factions is afgeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
giantgiantus schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:58:
[...]

Ik krijg het idee dat wel veel spelletjes het niet zo goed doen. Ook Destiny heeft minder en minder gebruikers terwijl het nog nooit zo leuk is om te spelen. Zelf denk ik dat de toxische sfeer op internet er veel mee van doen heeft. Of er zijn gewoon echt heel veel minder gamers dan ik had verwacht.
Denk zelf dat de mark voor MP games gewoon niet groeit maar het aanbod van games in het segment en met name games die hun business model erom gebouwd hebben juist wel groeit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
cold_as_ijs schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:04:
[...]

Denk zelf dat de mark voor MP games gewoon niet groeit maar het aanbod van games in het segment en met name games die hun business model erom gebouwd hebben juist wel groeit.
Ik hoop het. Heb het idee dat het aantal consoles dat verkocht is, ook niet echt significant toeneemt. Wellicht is de markt voor betaalde spelletjes gewoon te groot. De groei zit hem met name op die meuk op de iPhones ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:58:
[...]

Snap ik wel van Destiny. Wat ik van spelers hoorde was dat het steeds minder aan het worden was. Nu zal het inderdaad weer beter zijn maar krijg die spelers maar eens terug.
Het zijn ook soort games waar zeer veel uren in gaan zitten. Wat prima is maar met zo een toewijding wil je geen signaal ontvangen van developers en uitgever dat de boel rammelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:32
Enkele Live service games gespeelt, maar op een gegeven moment heb je zo'n gigantische burnout op dat soort spellen.

In het begin speel je voor ontdekking en de sociale co-op ervaring, Maar zodra je dat voorbij bent ben je check lijsten aan het afwerken. Zeker als er een Battle Pass is.
En op dat moment speel je de game niet meer echt.

in kleine oplage is het nog wel te doen. Maar het word voor mij tenminste snel saai.
En de hele FOMO beweging erom heen maakt het vreemder allemaal.
Dan gaat het alleen om dat soort dingen en niet meer het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat Uncharted level genieten In Astro Bot als liefhebber van de serie. Die muziek ook.
Astro Bot is echt een goede game. :9

Ik wil een:
Astro Bot Kart
Astro Bot RPG
Astro Bot Party

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:18
Verwijderd schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:36:
Wat is dat Uncharted level genieten In Astro Bot als liefhebber van de serie. Die muziek ook.
Astro Bot is echt een goede game. :9

Ik wil een:
Astro Bot Kart
Astro Bot RPG
Astro Bot Party
Oh daar heb ik wel zin in net effe Uncharted 3 verder gespeeld, tot Chapter 19 dus ben net uit vliegtuig gevallen en door de woestijn gelopen :P.
Heb dus wel zin in een Uncharted level in Astro haha, ook dat God of War level was echt leuk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:00
Astro Bot.... GEWELDig

spoiler: Abby
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ilDSMXoSTyIL_qGONuDLewQFbgw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QuzZUeXkelRcYYpQ09r1EKTL.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

De PlayStation 5 Pro aankondiging?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:30
https://blog.playstation....ion-hosted-by-mark-cerny/
Het lijkt erop dat we morgen meer info krijgen op de aankomende PS5 pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8-NaLCtB6UNuwsrq4TCxRxbHfA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ssagqsyp78DfYype1pE1SB5J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:41

v8power67

Psn: Mausosaurus

9 hele minuten wel voor die presentatie, gaan dan weinig zien van eventuele nieuwe games voor ps5 pro( als dit uiteraard de ps5 pro gaat onthullen).
Benieuwd welke games de pro echt goed gaan ondersteunen. 1st party support is wel redelijk te verwachten natuurlijk. 3rd party is altijd maar de vraag.
Moet wel echt een heel bruut apparaat worden wil het me doen overtuigen richting de 650 euro of meer neer te leggen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de Pro hoogstwaarschijnlijk niet halen. PlayStation doet het goed met de first party titels op de PS5. Allemaal 60fps en zien een meer dan prima uit.
Als ik spierballen nodig heb zet ik mijn PC aan. >:)
Wel altijd leuk om nieuwe hardware te zien, ga het zeker volgen morgen. :) We gaan er maar even van uit dat het de Pro aankondiging is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

giantgiantus schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:42:
[...]

Heb alleen wat discussie gezien over de speelduur. En dat is een algemeen punt wat ik heel jammer vind. Door die groep op internet zo vocaal is krijgen we telkens meer games met opgerekte speelduur.
Nee je krijgt geen games met opgerekte speelduur (alleen) maar ook gewoon goede games die inderdaad wat langer duren dan een paar uur. Wanneer goed gedaan is dat winst voor iedereen toch?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:12

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ben benieuwd, maar ben ergens ook blij dat die maanden van pro dit en pro dat geruchten straks misschien achter ons zullen zijn. Hopelijk word het een flinke upgrade en geen kleine stap vooruit, daar ben ik wel bang voor namelijk.

Zal sowieso voor de huidige markt dikke overkill gaan zijn aangezien de PS5 en Xbox Series X nog veel kunnen geven kwa rekenkracht en grafisch.

Ik ga mee duimen voor de mensen die al maanden lang op een PS5 pro wachten en hopen dat het geen matige upgrade gaat zijn :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

jori040 schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:58:
[...]

Dat gebeurt al (en in behoorlijke mate volgens mij). Ik wacht wel tot een pricedrop of PS+ release. Door de beperkte replay waarde zullen er waarschijnlijk ook snel 2e hands exemplaren voorbij komen (ik heb de eerste aanbieders al gespot).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

9 minuten is wel aan de erg korte kant, de PS4 Pro reveal nam zo'n 45 minuten in beslag. Benieuwd hoe ze dit gaan brengen. Er zal in de State of Play later deze maand wel meer qua games getoond worden die op de Pro draaien.
G_Dragon schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:36: Hopelijk word het een flinke upgrade en geen kleine stap vooruit, daar ben ik wel bang voor namelijk.

Zal sowieso voor de huidige markt dikke overkill gaan zijn aangezien de PS5 en Xbox Series X nog veel kunnen geven kwa rekenkracht en grafisch.
Het is een mid-gen upgrade dus verwacht zeker geen wonderen. Anders schieten ze zichzelf ook in de voet met de PS6 over een jaar of 4.

Maar er zijn steeds meer current-gen games, met name UE5 games, die behoorlijk gebaat kunnen zijn met een Pro upgrade. FF7 Rebirth, Wukong, Dragons Dogma 2 en Jedi Survivor schieten me zo te binnen. Die draaien behoorlijk stroef op de PS5. Dat zal alleen maar toenemen de komende jaren verwacht ik.

Ik ben zelf vooral benieuwd naar hun nieuwe in-house variant van DLSS / FSR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
kazuka schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:50:
9 minuten is wel aan de erg korte kant, de PS4 Pro reveal nam zo'n 45 minuten in beslag. Benieuwd hoe ze dit gaan brengen. Er zal in de State of Play later deze maand wel meer qua games getoond worden die op de Pro draaien.

[...]

Het is een mid-gen upgrade dus verwacht zeker geen wonderen. Anders schieten ze zichzelf ook in de voet met de PS6 over een jaar of 4.

Maar er zijn steeds meer current-gen games, met name UE5 games, die behoorlijk gebaat kunnen zijn met een Pro upgrade. FF7 Rebirth, Wukong, Dragons Dogma 2 en Jedi Survivor schieten me zo te binnen. Die draaien behoorlijk stroef op de PS5. Dat zal alleen maar toenemen de komende jaren verwacht ik.

Ik ben zelf vooral benieuwd naar hun nieuwe in-house variant van DLSS / FSR.
Daar geloof ik je gelijk, toch heb ik het idee dat de huidige hardware nog maar net op 40% van hun rekenkracht is en door covid achterloopt op wat het zou moeten kunnen. Daarom vind ik een PS5 pro overkill, maar natuurlijk kan ik het ook mis hebben :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

G_Dragon schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:36:

Ben benieuwd waar je dit op baseert?
Volgens mij zijn deze generatie consoles heel makkelijk om mee te werken en denk daarom dat ze wel al richting het plafond gaan van wat de consoles aankunnen.
Steeds meer games die sub 1080p zitten met hun native resolutie. En die misschien stabiel 30 kunnen maar niet 60.
Ik denk niet dat er nog veel meer uitgehaald kan worden, ja misschien een rockstar, maar dat is meer omdat ze heel veel personeel en geld kunnen gooien tegen een project.

Maar ik verwacht niet een uncharted 2 op de ps3 momentje meer moet ik eerlijk zeggen. Dat was doordat de ps3 zo lastig mee te werken was en ineens kwamen er de games die echt vol gebruik konden maken van de ps3( uncharted 2, the last of us) en ook echt een grote stap waren met wat ervoor uitkwam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Bor schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:32:
[...]

Nee je krijgt geen games met opgerekte speelduur (alleen) maar ook gewoon goede games die inderdaad wat langer duren dan een paar uur. Wanneer goed gedaan is dat winst voor iedereen toch?
Maar de roep om lange games zorgt er juist voor dat we opgerekte games krijgen. Samen met de gestegen kosten voor games ontwikkel aan de grafische kant, pushen langere games ontwikkelaars om ook meer content toe te voegen wat ook weer kosten met zich meebrengt. Hogere ontwikkelkosten betekent hogere financiële risico’s. Gamestudio’s kunnen bv gewoon sluiten als een groot project faalt.
Resultaat is dat er daardoor minder creativiteit ontstaat, developers vallen terug op bewezen franchises en bewezen gameplay elementen en voegen zosls ubi gewoon meer icoontjes toe met de duizendste copy paste fetch quests om de kosten maar te drukken.

Ik ga niet zeggen dat er geen grote lange games mogen komen, laatste jaren genoeg games gespeeld van +75 uur waar ik van begin tot eind heb genoten maar ik kom ook meer en meer games tegen waarbij ik denk van hmmm waarom dod ik dit toch nog allemaal. Geef me maar een paar leuke korte games voor tussendoor ook al speel ik hem maar 1 of 2 avonden uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

kazuka schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:50:

Zag een digital foundry video over die nieuwe warhammer waar op sommige momenten de ps5 10-15fps achter de xbox loopt. En die heeft al moeite met 60fps maar ps5 zit soms gewoon mid 30 fps in zn performance modus.. is misschien een extreem voorbeeld maar ik verwacht dit ook steeds meer te gaan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
v8power67 schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:55:
[...]

Ben benieuwd waar je dit op baseert?
Volgens mij zijn deze generatie consoles heel makkelijk om mee te werken en denk daarom dat ze wel al richting het plafond gaan van wat de consoles aankunnen.
Steeds meer games die sub 1080p zitten met hun native resolutie. En die misschien stabiel 30 kunnen maar niet 60.
Ik denk niet dat er nog veel meer uitgehaald kan worden, ja misschien een rockstar, maar dat is meer omdat ze heel veel personeel en geld kunnen gooien tegen een project.

Maar ik verwacht niet een uncharted 2 op de ps3 momentje meer moet ik eerlijk zeggen. Dat was doordat de ps3 zo lastig mee te werken was en ineens kwamen er de games die echt vol gebruik konden maken van de ps3( uncharted 2, the last of us) en ook echt een grote stap waren met wat ervoor uitkwam.
Ik heb geen feiten, maar meer gevoel. Omdat ik het gevoel heb dat er te vaak copy&paste word gedaan en als ontwikkelaars meer tijd in de ontwikkeling steken dat er veel mooiere spellen op deze krachtige hardware kan draaien dan hoe sommige spellen eruit zien.

Je geeft terecht antwoord dat Rockstar hier wel de tijd en moeite insteekt, kijk naar wat Red Dead Redemption 2 op old-gen heeft neergezet. Dat zou je op deze huidige hardware als ondergrens mogen verwachten toch? Misschien zie ik het verkeerd.. maar dat was de bovengrens van old-gen..

Spellen zoals Horizon: The Forbidden West is wel een van de voorbeelden hoe het er grafisch uit zou mogen zien als er veel tijd en moeite in word gestoken.

Ik denk en hoop dat S.T.A.L.K.E.R. 2 ook zo'n spel zal gaan zijn :)

Nogmaals geen feiten maar persoonlijk gevoel en mening die ik gewoon deel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

cold_as_ijs schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:58:
[...]

Maar de roep om lange games zorgt er juist voor dat we opgerekte games krijgen.
Is dat zo of is dat jouw verwachting? Ik zie dit niet echt, Astro is al een goed voorbeeld waaruit blijkt dat dit niet altijd opgaat denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gP1-ITTD5gPnfBH4tJNleKSWgqA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5GVR9BUvzvXR6tXxeF0ods8S.jpg?f=fotoalbum_large
Link naar Reddit

Huidige adviesprijzen in de Engelse en Nederlandse PS winkels:
PS5 Slim Digital: £389.99 / €449,99
PS5 Slim Disc: £479.99 / €549,99

Prijs in Engeland volgens de geruchten:
PS5 Pro Digital: £499.99 (28,2% duurder dan Slim)
PS5 Pro Disc: £589.99 (22,9% duurder dan Slim)

Nederlandse prijzen van Slim consoles * percentage hierboven + afronden:
PS5 Pro Digital: €579,99
PS5 Pro Disc: €679,99

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
G_Dragon schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:53:
[...]

Daar geloof ik je gelijk, toch heb ik het idee dat de huidige hardware nog maar net op 40% van hun rekenkracht is en door covid achterloopt op wat het zou moeten kunnen. Daarom vind ik een PS5 pro overkill, maar natuurlijk kan ik het ook mis hebben :)
Consoles worden al op hun knieën gebracht door UE5. En om je maar meteen uit de droom te helpen, PS5pro of zelfs PS6 gaan niet meer dat ooh shit moment geven ben ik bang. We zitten al lang op het punt dat grote technische verbeteringen maar voor visueel beperkte verbeteringen zorgt. De stap van 480p naar 720p valt meer op als bijvoorbeeld de stap van 1080p naar 2160p. Zo ook met ray tracing en ga zo maar door. Het is gewoon diminishing returns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

PS5Pro bumpt VR2 naar meer dan 90 Hz.
Dat zal mijn reden zijn te upgraden.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Mog schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:08:
[Afbeelding]
Link naar Reddit

Huidige adviesprijzen in de Engelse en Nederlandse PS winkels:
PS5 Slim Digital: £389.99 / €449,99
PS5 Slim Disc: £479.99 / €549,99

Prijs in Engeland volgens de geruchten:
PS5 Pro Digital: £499.99 (28,2% duurder dan Slim)
PS5 Pro Disc: £589.99 (22,9% duurder dan Slim)

Nederlandse prijzen van Slim consoles * percentage hierboven + afronden:
PS5 Pro Digital: €579,99
PS5 Pro Disc: €679,99
Keek net even voor de lol de ps4 pro release prijs terug. Was gewoon maar 400 euro.. bizar bijna 4 jaar na release is de ps5 50 euro duurder dan bij release, en word de pro(hoogstwaarschijnlijk )hellemaal duur..

En lees nu dat controllers ook duurder worden, wtf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

v8power67 schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:20:
[...]

Keek net even voor de lol de ps4 pro release prijs terug. Was gewoon maar 400 euro.. bizar bijna 4 jaar na release is de ps5 50 euro duurder dan bij release, en word de pro(hoogstwaarschijnlijk )hellemaal duur..
De PlayStation 2 kostte in 2000 zo'n ƒ 1099, wat neerkomt op € 910 nu. De PlayStation 3 kostte in 2007 zo'n € 599, wat neerkomt op € 942 nu. De PlayStation 4 en 4 Pro waren echt goedkoop als je ze vergelijkt met de PS2, PS3 en PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:11:
[...]

Consoles worden al op hun knieën gebracht door UE5. En om je maar meteen uit de droom te helpen, PS5pro of zelfs PS6 gaan niet meer dat ooh shit moment geven ben ik bang. We zitten al lang op het punt dat grote technische verbeteringen maar voor visueel beperkte verbeteringen zorgt. De stap van 480p naar 720p valt meer op als bijvoorbeeld de stap van 1080p naar 2160p. Zo ook met ray tracing en ga zo maar door. Het is gewoon diminishing returns
Het verschil met PC is wel echt groot. Denk dat het op zich prima is dat de Pro uitkomt. Beetje extra power kan geen kwaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Mog schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:28:
[...]

De PlayStation 2 kostte in 2000 zo'n ƒ 1099, wat neerkomt op € 910 nu. De PlayStation 3 kostte in 2007 zo'n € 599, wat neerkomt op € 942 nu. De PlayStation 4 en 4 Pro waren echt goedkoop als je ze vergelijkt met de PS2, PS3 en PS5.
Ik snap dat er inflatie is, maar waar me meer om ging is dat de ps5 slim nu 50 euro duurder is dan ps5 bij release, en dat de pro dus ipv zoals met de ps4 pro die prijs overneemt, nee gewoon even 100 a 150 euro erbovenop.

Niks geks helaas zien we al een tijdje dat alles en iedereen graaiflatie toepast..
Hoe bizar is het dat dit eerste generatie is die ik me kan herinneren dat de prijzen bleven stijgen jaren na release. Triest.

Naja ik met een kleine portemonnee moet dan toch de pro aan me voorbij laten gaan. Tussen de 6 en 700 voor een console kan ik helaas niet betalen.
Denk ook dat dit net als de ps4 pro niet een mega verkoop monster gaat worden. Zeker niet met zulke prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

v8power67 schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:47:
[...]

Ik snap dat er inflatie is, maar waar me meer om ging is dat de ps5 slim nu 50 euro duurder is dan ps5 bij release, en dat de pro dus ipv zoals met de ps4 pro die prijs overneemt, nee gewoon even 100 a 150 euro erbovenop.
Snap ik. Maar ik wilde alleen aantonen dat de PS4 (Pro) een uitzondering was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:59
Ik had een Astro Bot controller bij PlayStation besteld. Afgelopen zaterdag zou die door PostNL moeten zijn bezorgd. Maar ik was thuis en ik heb niks aan de deur gezien of ontvangen. Volgens de Track&Trace code is het wel bezorgd. Hoe verstuurd PlayStation hun producten? Is de inhoud zichtbaar of niet? Dit is wel balen, ik had die controller graag willen hebben.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
ZesBarkiePK schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:00:
Ik had een Astro Bot controller bij PlayStation besteld. Afgelopen zaterdag zou die door PostNL moeten zijn bezorgd. Maar ik was thuis en ik heb niks aan de deur gezien of ontvangen. Volgens de Track&Trace code is het wel bezorgd. Hoe verstuurd PlayStation hun producten? Is de inhoud zichtbaar of niet? Dit is wel balen, ik had die controller graag willen hebben.
Er staat toch over algemeen waar het bezorgd is, of het bij de buren of is bij jou thuis of een afhaalpunt.
Maar goed ik heb ook 1 keer gehad met postel het is bezorgd, maar het was niet bij mij. dus ik dacht ja leuk waar dan.

Ja bij 1 van de buren...

[ Voor 11% gewijzigd door Carlos0_0 op 09-09-2024 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Laatst online: 12-09 22:56
Net de ps5 aangeslingerd en helaas is mijn disk drive overleden. Hoort hem zoeken maar gaat niet hard draaien. Erg slecht weinig uren gehad… iemand een idee wat het bij Sony kost om de drive te repareren? Of kan ik het beter lokaal zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:59
Carlos0_0 schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:08:
[...]

Er staat toch over algemeen waar het bezorgd is, of het bij de buren of is bij jou thuis of een afhaalpunt.
Maar goed ik heb ook 1 keer gehad met postel het is bezorgd, maar het was niet bij mij. dus ik dacht ja leuk waar dan.

Ja bij 1 van de buren...
Ik ben echt een sukkel, het pakketje lag gewoon in de buurt. Het hele weekend voorbij gelopen. Kwam er vanavond toevallig achter dat het zaterdag bezorgd was, ik zag dan ook niks in de PostNL app. Pff gelukkig maar…

Wel een hele mooie controller trouwens, voelt goed in de hand, wat ook wel de nieuwigheid zal zijn, maar ik kan tegelijkertijd ook wel merken dat de knoppen wat fijner aanvoelen bij het indrukken.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
ZesBarkiePK schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:37:
[...]

Ik ben echt een sukkel, het pakketje lag gewoon in de buurt. Het hele weekend voorbij gelopen. Kwam er vanavond toevallig achter dat het zaterdag bezorgd was, ik zag dan ook niks in de PostNL app. Pff gelukkig maar…

Wel een hele mooie controller trouwens, voelt goed in de hand, wat ook wel de nieuwigheid zal zijn, maar ik kan tegelijkertijd ook wel merken dat de knoppen wat fijner aanvoelen bij het indrukken.
Huh je pakketje lag gewoon ergens in de buurt, heeft de bezorger gewoon zomaar ergens achter gelaten ?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:14
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/-MQw8XLs31sAAAAC/mark-cerny-ps5.gif

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Verwijderd schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:12:
Ik ga de Pro hoogstwaarschijnlijk niet halen. PlayStation doet het goed met de first party titels op de PS5. Allemaal 60fps en zien een meer dan prima uit.
Als ik spierballen nodig heb zet ik mijn PC aan. >:)
Wel altijd leuk om nieuwe hardware te zien, ga het zeker volgen morgen. :) We gaan er maar even van uit dat het de Pro aankondiging is.
Ik had de PS4 Pro gehaald, maar was niet echt boeiend vond ik.
Misschien dat ik de PS5 Pro wel haal, zakelijk kopen heeft zo zijn voordelen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:34
Ik zal het publiek niet zijn voor 'pro' consoles maar ik vind performance op de huidige base console meer dan prima. Zorg maar gewoon voor meer en betere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:50
JJ Le Funk schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:17:
PS5Pro bumpt VR2 naar meer dan 90 Hz.
Dat zal mijn reden zijn te upgraden.
Als groot fan van GT7 op de PSVR2 vind ik dit wel top nieuws, dat zou in potentie (ik wil het eerst zien) een prima (of zelfs enorme?) verbetering zijn.

En toch zou ik 'm normaal gesproken niet kopen. Bij de PS4 Pro vond ik de verbetering echt minimaal en heb ik nooit spijt gehad dat ik die niet in huis gehaald heb. Maar aangezien mijn beide zoons nu ook gamen en de jongste nog geen eigen PS heeft, is dat een valide reden om er toch eens over na te gaan denken :+

Ik wacht de eerste ervaringen even af :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Bij de PS4 (pro) heb ik gebruik gemaakt van een inruilactie bij een gamesstore... maar die bestaan bijna niet meer :+.

Volgens mij heb ik toen 'maar' 100 of 150 euro bijbetaald.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 09-09-2024 22:07 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Chaoss schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:06:
Bij de PS4 (pro) heb ik gebruik gemaakt van een inruilactie bij een gamesstore... maar die bestaan bijna niet meer :+.
Ik heb gekeken wat mijn PlayStation 5 Disc en Xbox Series X (beide launch modellen) doen als ik ze verkoop via online verkoopsites. Dan kom ik op een kleine 660 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Mania-92 schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:33:
Ik zal het publiek niet zijn voor 'pro' consoles maar ik vind performance op de huidige base console meer dan prima. Zorg maar gewoon voor meer en betere games.
Ja, dit. Ik zie geen reden om up te graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Mania-92 schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:33:
Dit dus, ik zie het nut ook nog niet in. Heb het gevoel dat er bij veel games nog marge op zit qua graphics. Veel te veel games worden ook nog gemaakt met in het achterhoofd dat het op ps4 ook nog redelijk moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:34
Chelseamarre123 schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:37:
[...]

Dit dus, ik zie het nut ook nog niet in. Heb het gevoel dat er bij veel games nog marge op zit qua graphics. Veel te veel games worden ook nog gemaakt met in het achterhoofd dat het op ps4 ook nog redelijk moet draaien.
Ja maar ook al zou er geen rek meer inzitten. Een paar jaar games met de huidige performance en visuals maar met nieuwe content vind ik ook helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Ik hoor heel veel vraag naar meer games etc. Maar eigenlijk hebben we toch gigantisch veel games? Ik kan me niet voorstellen dat mensen in staat zijn om groot deel te spelen wat er uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capslock
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-07 06:09
Ik probeer al een paar weken de klantenservice te bereiken maar helaas niet gelukt. De ene keer wacht 20 minuten, andere keer een uur. Er word niet opgenomen.

Nog een andere mogelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
giantgiantus schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 07:38:
Ik hoor heel veel vraag naar meer games etc. Maar eigenlijk hebben we toch gigantisch veel games? Ik kan me niet voorstellen dat mensen in staat zijn om groot deel te spelen wat er uitkomt.
Ik denk dat mensen hier vooral doelen op exclusives. Die zijn er niet verschrikkelijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:27
v8power67 schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:00:
[...]

Zag een digital foundry video over die nieuwe warhammer waar op sommige momenten de ps5 10-15fps achter de xbox loopt. En die heeft al moeite met 60fps maar ps5 zit soms gewoon mid 30 fps in zn performance modus.. is misschien een extreem voorbeeld maar ik verwacht dit ook steeds meer te gaan zien.
Dit is dé reden dat ik een PS5 Pro wel zie zitten! Warhammer kan ik ook wel op de XSX halen, maar ik verwacht dat hij beter zal draaien op de PS5 Pro én dat de games voor de komende jaren echt wel profijt gaan hebben. Ook bestaande games met performance modus of unlocked framerate zullen hier denk ik wel wat verschil laten zien en/ of een update uitbrengen.

Hoe dan ook moet Sony het gek gaan maken wil ok hem niet aanschaffen. Dan gaat de oude PS5 wel de verkoop in. Ik verwacht dat die nog een prima prijs zal opleveren (tenzij Sony de prijs omlaag brengt, maar ze hebben die juist verhoogd sinds release dus dat verwacht ik niet.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ja dat snap ik ook niet. Er komen wat mij betreft teveel games uit, het is niet bij te houden af en toe.
Timothy3000 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:19:
[...]

Ik denk dat mensen hier vooral doelen op exclusives. Die zijn er niet verschrikkelijk veel.
Die zijn er net zoveel als tijdens de PS4 generatie. Dit jaar alleen al Stellar Blade, Helldivers 2, Rise of the Ronin, FF7 Rebirth en Astrobot. Hoeveel exclusives wil men in een jaar?

Maar blijkbaar tellen de helft van die games op de een of andere manier vaak niet omdat het geen games zijn van Naughty Dog, Insomniac of Santa Monica. Elke jaar games van die studios verwachten is natuurlijk compleet onrealistisch.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Voor wie vanmiddag om 17:00 wil kijken naar de technische presentatie van Sony:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

G_Dragon schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:23:
Voor wie vanmiddag om 15:00 wil kijken naar de technische presentatie van Sony:

[YouTube: PS5 Technical Presentation hosted by Mark Cerny]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncIGMgEbKDqEtJNV3YWaMO5Vonw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/RNPFTxpyy4Es71MC4mnCeI2Q.gif?f=user_large

Ik heb ZO zin de ps5 Pro. Benieuwd of ze ook iets gaan vertellen over PSVR2 icm de Pro. En of er een disc drive bundel komt. Hyped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
FMS schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:26:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb ZO zin de ps5 Pro. Benieuwd of ze ook iets gaan vertellen over PSVR2 icm de Pro. En of er een disc drive bundel komt. Hyped.
Ik hoop het voor de mensen die erop zitten te wachten, maar ik zou mezelf nog niet gek gaan maken voordat het 100% zeker is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
kazuka schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:21:
[...]

Ja dat snap ik ook niet. Er komen wat mij betreft teveel games uit, het is niet bij te houden af en toe.

[...]

Die zijn er net zoveel als tijdens de PS4 generatie. Dit jaar alleen al Stellar Blade, Rise of the Ronin, FF7 Rebirth en Astrobot. Hoeveel exclusives wil men in een jaar?

Maar blijkbaar tellen de helft van die games op de een of andere manier vaak niet omdat het geen games zijn van Naughty Dog, Insomniac of Santa Monica. Elke jaar games van die studios verwachten is natuurlijk compleet onrealistisch.
Als je er neutraal naar kijk, is het idd gewoon een prima jaar voor Sony.

FF7 Rebirth, Rise of the Ronin, Stellar Blade, Astro Bot, Helldivers 2, Silent Hill 2 .... Misschien nog MGS Delta (eerste jaar PS5 exclusive).

Probleem is alleen dat games van Insomniac en Naughty Dogs etc meer aantrekkelijker zijn voor het groter publiek.

Ik heb bijv alleen Stellar Blade en Astro Bot gehaald van bovenstaand lijstje.

Maar goed, zal voor iedereen verschillend zijn natuurlijk. Maar een matig jaar kun je het zeker niet noemen nee.

Hoop volgend jaar wel meer games te zien van de grote first-party studios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:14

17.00 was het toch...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

17:00, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Klopt. 17.00 Nederlandse tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Oh mijn excuses dan heb ik dat fout!
Ik pas het gelijk ook even aan bij het filmpje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik hoop, tegen beter weten in, dat de PS5 Pro afstapt van dat vreselijke ontwerp. Geef me een rechthoekige doos, doe er wat leuks mee (zoals het tilten bij de PS4) en klaar. Mijn launch PS5 is zo groot en vooral onhandig qua vorm. Maar de leaks tot nu toe suggereren dezelfde ontwerp taal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Voor wie vanmiddag om 17:00 wil kijken naar de technische presentatie van Sony:

Het is dat ik vrij ben maar anders eens mooie tijd, veel beter dan 00:00 ofzo haha.
Deze ga ik zeker kijken ben benieuwd 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dat valt best wel mee hoor ik heb dit half jaar bijv zowat niks gespeeld, mijn 1ste spel was dan een remake van The last of us in januari ofzo.
En daarna pas Star Wars outlaws die ik niet leuk vond, dus eigenlijk 2de spel pas Astro bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mog schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:34:
Ik hoop, tegen beter weten in, dat de PS5 Pro afstapt van dat vreselijke ontwerp. Geef me een rechthoekige doos, doe er wat leuks mee (zoals het tilten bij de PS4) en klaar. Mijn launch PS5 is zo groot en vooral onhandig qua vorm. Maar de leaks tot nu toe suggereren dezelfde ontwerp taal.
Dat zou inderdaad wel een mooie verandering kunnen zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht wel op de PS6, al zie ik liever dat alle games meteen naar PC komen tegen die tijd. Dan is er geen reden meer voor een console voor mij. Behalve een Nintendo console want die bewandelen hun eigen weg.
Dit jaar zie ik trouwens verder geen enkele exclusive die ik wil voor de PS5 :? Gelukkig genoeg andere games waar ik naar uitkijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:16
Ik ben nog wel tevreden met mijn PS5 disc versie. Ik gebruik geen PSVR2, ik zie dan ook nog geen enkele reden om weer een bak geld uit te geven. Normaal ben ik wel wat meer hyped als er een upgrade komt en koop ik alles op (console)gaming gebied wat er uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben zo sceptisch. Ben bang dat het bijna alleen maar om ray tracing gaat en misschien een paar procent betere performance.

Maar goed, ik ga wel kijken. Maar gaat sowieso geen pre-order worden. Huidige PS5 voldoet waarschijnlijk gewoon prima tot de 6 komt. Als echt blijkt dat games echt beter draaien dan kan ik later altijd nog wel instappen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Cyrax0508 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:40:
Ik ben nog wel tevreden met mijn PS5 disc versie. Ik gebruik geen PSVR2, ik zie dan ook nog geen enkele reden om weer een bak geld uit te geven. Normaal ben ik wel wat meer hyped als er een upgrade komt en koop ik alles op (console)gaming gebied wat er uitkomt.
als je je huidige ps5 verkoopt en de nieuwe haalt, dan valt de schade wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

ArthurMorgan schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:41:
Ik ben zo sceptisch. Ben bang dat het bijna alleen maar om ray tracing gaat en misschien een paar procent betere performance.
Ik hoop dat ze wat gaan vertellen over het updaten van PS5 games die al uitzijn. Aan de andere kant, als GTA VI eenzelfde soort upgrade krijgt op de PS5 Pro als Red Dead Redemption 2 dat kreeg op de PS4 Pro ben ik al tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:41:

Maar goed, ik ga wel kijken. Maar gaat sowieso geen pre-order worden. Huidige PS5 voldoet waarschijnlijk gewoon prima tot de 6 komt. Als echt blijkt dat games echt beter draaien dan kan ik later altijd nog wel instappen.
Sinds ik voor het eerst Cyberpunk met path tracing heb gespeeld ben ik dat heel serieus gaan nemen. Dat is een gen leap over de huidige consoles en voegt heel veel toe. :9 Ik weet dat dit verder gaat dan ray tracing maar ook dat kan heel mooi zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:16
Farabi schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:41:
[...]

als je je huidige ps5 verkoopt en de nieuwe haalt, dan valt de schade wel mee.
Als ik er veel interesse in had, dan zeker. Maar de interesse is nog onvoldoende op dit moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
En dan blijkt dat Sony geen PS5 Pro aankondigt, maar gewoon een speciale 30th anniversary edition van de huidige PS5 met extra opslag oid :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
Tux3.14 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:48:
En dan blijkt dat Sony geen PS5 Pro aankondigt, maar gewoon een speciale 30th anniversary edition van de huidige PS5 met extra opslag oid :+
Mooi collector's item toch ?

Nog altijd spijt dat ik deze heb verkocht.

Afbeeldingslocatie: https://gamersnet.nl/wp-content/uploads/2018/08/PS4-pro-500-million-limited-edition.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:03

s0kkie

Cowabunga

'A 9 minute technical presentation' dus dat zegt al genoeg 8)
Pagina: 1 ... 35 ... 117 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties