Every Game has A Story, Only One is A Legend.
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 09:19
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Dragons dogma 2 bijvoorbeeld. Daar is de Xbox over het algemeen sneller, behalve in de stad. Daar helpt de hogere kloksnelheid van de CPU de ps5.Tux3.14 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:52:
[...]
Voorbeelden?
Ik heb zowel de Series X als PS5. Heb het idee dat de PS5 op alle fronten het beter doet.
Hitman 3.
RE8 in RT mode.
Alan Wake 2
Verwijderd
Het tegendeel is waar. Kijk deze video maar eens:FrankoNL schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:37:
[...]
Beetje kort door de bocht dit. Teraflops is inderdaad al heel lang achterhaald als performance metric maar om nou te zeggen dat dit in de praktijk “heel anders” blijkt te zijn is weer het andere uiterste.
De series X heeft de krachtigere GPU. Daar is geen discussie over. Het is echter wel zo dat de ps5, door een efficiëntere compiler, een API met minder overheid en de hogere clock speeds in bepaalde gevallen inderdaad hetzelfde of sneller presteert.
In andere gevallen is de Series X duidelijk sneller. Als Microsoft bovenstaande punten zou kunnen tackelen dan hebben ze in nagenoeg alle gevallen de snellere console.
Nee het tegendeel is niet waar. Ik zeg precies hetzelfde wat DF aangeeft. De Series X heeft de krachtigere GPU maar Sony heeft een efficiëntere API. Het wisselt per game hoeveel dit uitmaakt, waarbij er ook games zijn waar de extra GPU power wel een voordeel voor de series X geeft. Zie de voorbeelden hierboven.Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:58:
[...]
Het tegendeel is waar. Kijk deze video maar eens:
[YouTube: We've Got Answers: PS5 vs Xbox Series X - How Is Sony Competitive With Inferior Specs?]
[ Voor 22% gewijzigd door FrankoNL op 25-07-2024 14:01 ]
Verwijderd
Maar de games die het beter doen op de series x zijn nou juist de uitzondering. Het meerendeel draait beter op de ps5. Dus we kunnen wel de uitzonderingen hier opnoemen, maar het feit blijft dat de ps5 het beter doet dan de series x. Ondanks de mindere specs op papier.FrankoNL schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:58:
[...]
Dragons dogma 2 bijvoorbeeld. Daar is de Xbox over het algemeen sneller, behalve in de stad. Daar helpt de hogere kloksnelheid van de CPU de ps5.
Hitman 3.
RE8 in RT mode.
Alan Wake 2
Daarom gaf ik ook aan, alleen maar naar de technische specs kijken zegt niet zoveel. Er zijn zoveel variabelen in beeld of een game het beter doet op een bepaalde machine.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2024 14:10 ]
Verwijderd
De krachtigere GPU zorgt vaak slechts voor een iets hogere resolutie. Waar je als gebruiker totaal niks van merkt door de dynamic resoluties. Daarnaast is het verschil te klein om er echt wat van te zien.FrankoNL schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:59:
[...]
Nee het tegendeel is niet waar. Ik zeg precies hetzelfde wat DF aangeeft. De Series X heeft de krachtigere GPU maar Sony heeft een efficiëntere API. Het wisselt per game hoeveel dit uitmaakt, waarbij er ook games zijn waar de extra GPU power wel een voordeel voor de series X geeft. Zie de voorbeelden hierboven.
Ben het wel eens daarmee maar je oorspronkelijke post was wel wat kort door de bocht.Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:04:
[...]
Maar de games die het beter doen op de series x zijn nou juist de uitzondering. Het meerendeel draait beter op de ps5. Dus we kunnen wel de uitzonderingen hier opnoemen, maar het feit blijft dat de ps5 het beter doet dan de series x. Ondanks de mindere specs op papier.
Daarom gaf ik ook aan, alleen maar naar de technische specs kijken zegt niet zoveel. Er zijn zoveel variabelen in beeld of een game het beter doet op een bepaalde machine.
Overigens is het natuurlijk niet alleen resolutie. Als een game GPU bound is en onder de 30 dipt kan dat wel degelijk verschil in framerate geven, zie Alan Wake 2.
Maar goed, het is inderdaad zo dat de ps5 in veel games een wat hogere framerate neerzet.
Ik vind dat Sony wel wat werk heeft te verzetten met de PS5 omtrent de implementatie van VRR. Die is wat halfbakken. LFC (onder de 48 hz) werkt alleen als developers dit inbouwen en bij kamp groen is dit system level. Dat scheelt bij games die in FPS fluctueren wel een slok op een borrel voor de ervaring.
Verwijderd
Ik vind het zelf niet door kort de bocht. Aangezien ik aangaf dat iedereen toen blind voor de specs ging, maar dat de praktijk anders uitvalt. Met daarbij het voorbeeld van de series x. Specs alleen zeggen niet altijd wat. Hetzelfde met de ps5 pro, daar moeten we vooral afwachten hoe games gaan draaien, nu is het vooral speculeren.FrankoNL schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:19:
[...]
Ben het wel eens daarmee maar je oorspronkelijke post was wel wat kort door de bocht.
Overigens is het natuurlijk niet alleen resolutie. Als een game GPU bound is en onder de 30 dipt kan dat wel degelijk verschil in framerate geven, zie Alan Wake 2.
Maar goed, het is inderdaad zo dat de ps5 in veel games een wat hogere framerate neerzet.
Ik vind dat Sony wel wat werk heeft te verzetten met de PS5 omtrent de implementatie van VRR. Die is wat halfbakken. LFC (onder de 48 hz) werkt alleen als developers dit inbouwen en bij kamp groen is dit system level. Dat scheelt bij games die in FPS fluctueren wel een slok op een borrel voor de ervaring.
De PS5 staat hier op dezelfde ondergrond als de XSX. De huidige fan hoor ik voor de duidelijkheid niet. En wat blazen (geen stofzuiger natuurlijk) is prima als dat hoorbaar is. Het geluid is wat lastig te omschrijven maar een soort van interne vibratie/ geratel die niet constant was. Alsof de fan niet stabiel draaide.Geraedus schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:04:
[...]
Volgens mij heb je gewoon een laag tolerantie niveau.
Ik heb de launch editie en deze is nog steeds erg stil, wel staat deze rechtop en op een solide ondergrond (bovenop een subwoover).
En het kan wel kloppen dat ik weinig tolerant ben inderdaad. Een constant geluid trek ik wel, dan verdwijnt op de achtergrond. Ik heb bijvoorbeeld liever de fans constant hoorbaar op 80-100% dan constant wisselen tussen 0-(*)**%.
Ik verwacht gewoon een stille of ten minste geen irritante fan geluiden. Dat dit mogelijk is bewijst de laatste fan die ik erin gezet heb (en ook de XSX is onhoorbaar). Dus anno 2024 een “pro” apparaat uitbrengen met een herrie of ratel prul kan ik niet gewenst of normaal noemen.
@Verwijderd het was echt de fan ja, gezien het na het vervangen van de fan voor een andere versie opgelost was. Nu gelukkig onhoorbaar bij normaal gebruik/ volume!
Ps: De Disc Drive was ook wat aanwezig op sommige momenten (Blu-Ray 4K schijfje). Tip online gevonden: Een drumpad onder de PS5 geplaatst wat aardig wat scheelt. Hierbij is de PS5 overigens wel flink wat stiller dan de XSX!
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
PSN : Geraedus
Is de fan goed bereikbaar om te vervangen met bijvoorbeeld een Noctua?Thalaron schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:02:
[...]
De PS5 staat hier op dezelfde ondergrond als de XSX. De huidige fan hoor ik voor de duidelijkheid niet. En wat blazen (geen stofzuiger natuurlijk) is prima als dat hoorbaar is. Het geluid is wat lastig te omschrijven maar een soort van interne vibratie/ geratel die niet constant was. Alsof de fan niet stabiel draaide.
En het kan wel kloppen dat ik weinig tolerant ben inderdaad. Een constant geluid trek ik wel, dan verdwijnt op de achtergrond. Ik heb bijvoorbeeld liever de fans constant hoorbaar op 80-100% dan constant wisselen tussen 0-(*)**%.
Ik verwacht gewoon een stille of ten minste geen irritante fan geluiden. Dat dit mogelijk is bewijst de laatste fan die ik erin gezet heb (en ook de XSX is onhoorbaar). Dus anno 2024 een “pro” apparaat uitbrengen met een herrie of ratel prul kan ik niet gewenst of normaal noemen.
@Verwijderd het was echt de fan ja, gezien het na het vervangen van de fan voor een andere versie opgelost was. Nu gelukkig onhoorbaar bij normaal gebruik/ volume!
Ps: De Disc Drive was ook wat aanwezig op sommige momenten (Blu-Ray 4K schijfje). Tip online gevonden: Een drumpad onder de PS5 geplaatst wat aardig wat scheelt. Hierbij is de PS5 overigens wel flink wat stiller dan de XSX!
Of zijn alle kabels en schroeven lastig te verwijderen en aan te sluiten?
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ja, je kan niet zomaar een pc fan in je ps5 plaatsenJan_V schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 06:19:
[...]
Is de fan goed bereikbaar om te vervangen met bijvoorbeeld een Noctua?
Of zijn alle kabels en schroeven lastig te verwijderen en aan te sluiten?
Internet staat er vol mee, check reddit en vids in ps5 topic, goed zoeken. En bestel niet zomaar een fan op aliexpress teveel neppe fans die verkocht worden.
Goede website, levering is best lang.
https://kasynparts.com/pr...7gs-12n-wb-0-replacement/
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Goeie, voor de zekerheid ook maar besteld,, zeker nu dat de Ps5 een aantal jaar oud is.Amaze86 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 06:38:
[...]
Ja, je kan niet zomaar een pc fan in je ps5 plaatsenJe hebt verschillende ps5 fans voor eke revisie, NMB v3 is de stilste fan voor ps5 cfi12xx. Voor de slim versie is Foxconn de stilste.
Internet staat er vol mee, check reddit en vids in ps5 topic, goed zoeken. En bestel niet zomaar een fan op aliexpress teveel neppe fans die verkocht worden.
Goede website, levering is best lang.
https://kasynparts.com/pr...7gs-12n-wb-0-replacement/
Moet zelf nog maar eens de moet vinden om de Ps5 eens volledig schoon te maken tot aan de koelribben van de CPU.
- Linksquest
Link : https://www.gamemania.nl/...8338_marvels-spider-man-2
Die van Concord vind ik ook best tof maar iets zegt me dat die wat minder populair gaat zijn
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VNEKhgtuFai6gBdos8rNUYI6.jpg?f=user_large)
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 08:44
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
5 seconde van de muziek uit de video weet me al meteen weer te hypen.ZesBarkiePK schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:46:
Hehehe ik heb er 5 maar voor deze heb ik nog wel een plekje, ik kijk sowieso ook uit naar de game. Nog even wachten tot september.
Ik heb hier zo geen noodzaak voor

.........
Waar is de bestelknop?
De trailer lijkt te impliceren dat de ogen interactief zijn; zou wel tof zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 30-07-2024 13:35 ]
DualSense wireless controller – Astro Bot Limited Edition through direct.playstation.com, as well as from select retailers.Notna schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:06:
[...]
Ik heb hier zo geen noodzaak voor
.........
Waar is de bestelknop?![]()
De trailer lijkt te impliceren dat de ogen interactief zijn; zou wel tof zijn
Leuk voor de controller verzamelaar, maar ik houd het bij mijn "Limited" Spiderman controller (in hoeverre je deze Limited überhaupt kan noemen).kazuka schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:15:
Oh die is gaaf. Maar ik heb er eigenlijk geen nodig. Sony, wat doe je me aan...
Die van Concord vind ik ook best tof maar iets zegt me dat die wat minder populair gaat zijn
[Afbeelding]
Gelukkig ben ik niet z'n verzamelaar, ook al is die erg leuk.
- Linksquest
Deze ga ik me bestellen, als je in de trailer kijkt dan zie je die ogen bewegen, ben benieuwd hoe dit in de praktijk gaat uitzien.
Zonder bewegende ogen helaasLinksquest schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:36:
[...]
Deze ga ik me bestellen, als je in de trailer kijkt dan zie je die ogen bewegen, ben benieuwd hoe dit in de praktijk gaat uitzien.
- Linksquest
Waar heb je die info gevonden?
De touchpad heeft geen display, dus dan kan er toch ook niks animeren lijkt mij? Anders hadden ze er ongetwijfeld wat over geschreven als ze dat voor deze controller veranderd hebben.
De animatie van de ogen lijkt me puur voor de trailer.
- Linksquest
Transparant touchpad met ledjes die bewegen zou eventueel kunnen, het zou jammer zijn als ze niet bewegen, want dat zou me nu pas echt vet lijken. Maar ik denk ook wel gezien eventuele kosten dat het niet zo is, even afwachten op de eerste hands-ons van testers.Raem schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:45:
[...]
De touchpad heeft geen display, dus dan kan er toch ook niks animeren lijkt mij? Anders hadden ze er ongetwijfeld wat over geschreven als ze dat voor deze controller veranderd hebben.
Dan kun je hem na 2 uur al weer aan de oplader leggen.Linksquest schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:47:
[...]
Transparant touchpad met ledjes die bewegen zou eventueel kunnen, het zou jammer zijn als ze niet bewegen, want dat zou me nu pas echt vet lijken. Maar ik denk ook wel gezien eventuele kosten dat het niet zo is, even afwachten op de eerste hands-ons van testers.
Precies dit. Mocht de touchpad een display krijgen dan kan ik meer nuttige toepassingen bedenken dan geanimeerde oogjes. De kans dat deze echt animeren lijkt mij klein. Dat zou ook een grotere aankondiging verantwoorden imho.Raem schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:45:
[...]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
In de trailer staat ook: 'Dramatization. Not actual controller.' bij het stuk als het animeert
Lijkt me een leuke quest voor de modders onder onsLinksquest schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:47:
[...]
Transparant touchpad met ledjes die bewegen zou eventueel kunnen, het zou jammer zijn als ze niet bewegen, want dat zou me nu pas echt vet lijken. Maar ik denk ook wel gezien eventuele kosten dat het niet zo is, even afwachten op de eerste hands-ons van testers.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Als de ogen niet bewegen zou het wel misleidende reclame zijn. Het lijkt mij dat er geen display/leds in de touchscreen zitten.Linksquest schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:36:
[...]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Dan is nog wel de vraag of de ogen daadwerkelijk LEDs zijn of dat het gewoon een print is. De renders/plaatjes lijken te impliceren dat het iig LED's zijn, maar het zou zo maar gewoon een print kunnen zijn (of een doorzichtige touchpad met een print eronder die de al aanwezige LEDs in de controller gebruikt om licht doorheen te laten schijnen)s0kkie schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:56:
[...]
In de trailer staat ook: 'Dramatization. Not actual controller.' bij het stuk als het animeert
Hij is nu in de aanbieding met 20%Twixie schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:23:
Wordt ook wel eens tijd dat BG3 een goede korting krijgt. Game is nu een jaar uit en tot nu toe slechts 2x met 10% korting te koop geweest in de PS Store.
Anderzijds, ik weet toch dat ik totaal geen tijd heb momenteel om BG3 te spelen, dus waar maak ik me eigenlijk druk om.
Zelf nu ook aan het overwegen of ik hem wil halen... en zoja welke versie. Het is €56 vs €64 tussen de base game en de digital Deluxe.
Iemand die hier een advies voor heeft? Ik neig naar de digital Deluxe voor maar 8 extra.
Yep, zag het ook (heb een PSPrices alert). Nog altijd te weinig korting naar mijn zin en nu toch veel te warmen om überhaupt te gamen
Haha, geen geluid aan op het werk, dus dat hoorde ik niet. Dus wel misleidend voor doven en slechthorende.s0kkie schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:45:
Ze zeggen letterlijk in de trailer dat het niet de werkelijke controller is, dus welke misleidende reclame
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ga deze game de komende maanden zeker volgen.Vermoed dat de uitgever tijdens TGS een datum bekend maakt.
https://www.bungie.net/7/en/News/article/newpath
THE NEW PATH FOR BUNGIE
1h - Pete Parsons
This morning, I'm sharing with all of you some of the most difficult changes we've ever had to make as a studio. Due to rising costs of development and industry shifts as well as enduring economic conditions, it has become clear that we need to make substantial changes to our cost structure and focus development efforts entirely on Destiny and Marathon.
That means beginning today, 220 of our roles will be eliminated, representing roughly 17% of our studio's workforce.
These actions will affect every level of the company, including most of our executive and senior leader roles.
Today is a difficult and painful day, especially for our departing colleagues, all of which have made important and valuable contributions to Bungie. Our goal is to support them with the utmost care and respect. For everyone affected by this job reduction, we will be offering a generous exit package, including severance, bonus and health coverage.
I realize all of this is hard news, especially following the success we have seen with The Final Shape. But as we've navigated the broader economic realities over the last year, and after exhausting all other mitigation options, this has become a necessary decision to refocus our studio and our business with more realistic goals and viable financials.
We are committing to two other major changes today that we believe will support our focus, leverage Sony's strengths, and create new opportunities for Bungie talent.
First, we are deepening our integration with Sony Interactive Entertainment, working to integrate 155 of our roles, roughly 12%, into SIE over the next few quarters. SIE has worked tirelessly with us to identify roles for as many of our people as possible, enabling us together to save a great deal of talent that would otherwise have been affected by the reduction in force.
Second, we are working with PlayStation Studios leadership to spin out one of our incubation projects – an action game set in a brand-new science-fantasy universe – to form a new studio within PlayStation Studios to continue its promising development.
This will be a time of tremendous change for our studio.
Let's unpack how we ended up in this position; it's important to understand how we got here.
For over five years, it has been our goal to ship games in three enduring, global franchises. To realize that ambition, we set up several incubation projects, each seeded with senior development leaders from our existing teams. We eventually realized that this model stretched our talent too thin, too quickly. It also forced our studio support structures to scale to a larger level than we could realistically support, given our two primary products in development – Destiny and Marathon.
Additionally, in 2023, our rapid expansion ran headlong into a broad economic slowdown, a sharp downturn in the games industry, our quality miss with Destiny 2: Lightfall, and the need to give both The Final Shape and Marathon the time needed to ensure both projects deliver at the quality our players expect and deserve. We were overly ambitious, our financial safety margins were subsequently exceeded, and we began running in the red.
After this new trajectory became clear, we knew we had to change our course and speed, and we did everything we could to avoid today's outcome. Even with exhaustive efforts undertaken across our leadership and product teams to resolve our financial challenges, these steps were simply not enough.
As a result, today we must say goodbye to incredible talent, colleagues, and friends.
This will be a challenging time at Bungie, and we'll need to help our team navigate these changes in the weeks and months ahead. This will be a hard week, and we know that our team will need time to process, to ask questions, and to absorb this news. Today, and over the next several weeks, we will host team meetings and town halls, team breakout sessions, and private, individual sessions to ensure we are keeping our communication open and transparent.
Bungie will continue to make great games. We still have over 850 team members building Destiny and Marathon, and we will continue to build amazing experiences that exceed our players' expectations.
There will be a time to talk about our goals and projects, but today is not that day. Today, our focus is on supporting our people.
-pete
Sony's Bungie is shrinking from 1,300 people to 850:
— Jason Schreier (@jasonschreier) 31 juli 2024
- 220 laid off
- 155 moving to Sony
- ~75 to a new studio
"We were overly ambitious, our financial safety margins were subsequently exceeded, and we began running in the red," says CEO Pete Parsons https://t.co/f9qiAQ7qFU
edit: het verbaasd mij dat Bungie maar liefst 1300 FTE in dienst had. Wat een bizar aantal.
- Linksquest

Er valt toch veel te vertellen.cold_as_ijs schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:37:
@Linksquest ik vind het altijd wel interessant zijn filmpjes, maar mijn god wat ouwehoert hij lang over de onderwerpen. Ik skip er meestal snel doorheen
- Linksquest
Op sommige punten blijft hij soms inderdaad lang hangen, pak zelf ook alleen de punten eruit die ik wil zien.cold_as_ijs schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:37:
@Linksquest ik vind het altijd wel interessant zijn filmpjes, maar mijn god wat ouwehoert hij lang over de onderwerpen. Ik skip er meestal snel doorheen
YouTube: Astro's Playroom Grand tourist Rescued Special Bot in Cooling Spring...
- Linksquest
Bedankt voor het delen, zo meteen ook even doen 😁Carlos0_0 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:39:
Er is weer een Astro Bot beschikbaar, deze is wel leuk gedaan heb hem net zelf gehaald
YouTube: Astro's Playroom Grand tourist Rescued Special Bot in Cooling Spring...
Monster Hunter Wilds: Als Capcom tijdens Gamescom gameplay klaar heeft staan dan verwacht ik dat de game rond februari/maart uitkomt.Capcom heeft meestal rond die periode een grote titel.
[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 04-08-2024 22:22 ]
[edit]
Ik lees nu ook verhalen over lawaaiige Slim’s, ik houd m’n hart vast. Volgens mij heb ik ook een Frankenstein-model. De nieuwe Slim zou toch 2 USB-C poorten voor hebben? Deze heeft gewoon 1x USB-A en 1x USB-C. Maar de diskdrive is wel zoals bij de Slim anders
:strip_exif()/f/image/JVGKw1eV1U4axkpAGd0BpFod.jpg?f=fotoalbum_large)
[edit]
Oh wacht, dit is toch gewoon een PS5 Fat. Dacht dat hij m’n oude de disc drive in het zwarte paneel
zat maar dat is niet zo.
[ Voor 52% gewijzigd door The Legend op 07-08-2024 09:10 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Dit is inderdaad gewoon het eerste model.The Legend schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:38:
Oh wacht, dit is toch gewoon een PS5 Fat. Dacht dat hij m’n oude de disc drive in het zwarte paneel
zat maar dat is niet zo.
Niet zelf opgeschreven helaas. Op het afgiftebewijs van de MM staat wel een serienummer, maar ik vraag me af of dat die van mijn oude PS is, want bij naam staat: PLAYSTATION 5 CONSOLE SLIM. Kun je het serienummer ergens checken om te zien welk apparaat er bij hoort? Ik heb de doos nog wel, misschien staat het daar ook wel op. Als ik thuis ben maar ff checken.Raem schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:25:
[...]
Dit is inderdaad gewoon het eerste model.Heb je niet je serienummer opgeschreven of door moeten geven? Dan kun je ook nog controleren of je gewoon je eigen PS5 terug hebt gekregen of een andere refurbished PS5.
[ Voor 7% gewijzigd door The Legend op 07-08-2024 13:14 ]
Hoeveel was je kwijt voor de reparatie kosten?The Legend schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:38:
Mijn PS5 is overleden door blikseminslag. Heb hem ter reparatie aangeboden en nu is hij ‘gerepareerd’ door om te ruilen voor een nieuwe (vermoedelijk refurbished?). Dit is echter een PS5 Slim. Er is geen standaard meegeleverd. Het klopt toch dat de standaard van de oude PS5 hier niet op past? Ik ben zelf nog op vakantie dus kan het niet testen. Maar dan kan vast vragen om een andere standaard na te zenden.
[edit]
Ik lees nu ook verhalen over lawaaiige Slim’s, ik houd m’n hart vast. Volgens mij heb ik ook een Frankenstein-model. De nieuwe Slim zou toch 2 USB-C poorten voor hebben? Deze heeft gewoon 1x USB-A en 1x USB-C. Maar de diskdrive is wel zoals bij de Slim anders
[Afbeelding]
[edit]
zat maar dat is niet zo.
238 euro nogwat.Tux3.14 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:57:
[...]
Hoeveel was je kwijt voor de reparatie kosten?
- Linksquest
De slim herken je heel makkelijk een de extra lijn in het midden van de panelen, zie foto van versies met en zonder diskThe Legend schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:38:
Mijn PS5 is overleden door blikseminslag. Heb hem ter reparatie aangeboden en nu is hij ‘gerepareerd’ door om te ruilen voor een nieuwe (vermoedelijk refurbished?). Dit is echter een PS5 Slim. Er is geen standaard meegeleverd. Het klopt toch dat de standaard van de oude PS5 hier niet op past? Ik ben zelf nog op vakantie dus kan het niet testen. Maar dan kan vast vragen om een andere standaard na te zenden.
[edit]
[Afbeelding]
[edit]
zat maar dat is niet zo.
/f/image/I3qgOfck7np34KkPUTmRzFlI.webp?f=fotoalbum_large)
Ik heb vorige week in Hoogeveen op de markt de PS4 versie van The Last Of Us 2 gekocht zodat ik daar ook weer verder mee kan
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Er was daarvoor ook een deal dat je kon upgraden na de ps5 versie voor een 10tje dacht ik, weet niet of dit nog steeds zo is.G_Dragon schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:17:
De Playstation 5 heeft een tijdje uitgestaan sinds het uitspelen van The Last Of Us, maar vorige week ben ik dan toch maar begonnen aan The Ghost of Tsushima en ben positief verrast door de gameplay. Want dit is zeker mijn smaak!
Ik heb vorige week in Hoogeveen op de markt de PS4 versie van The Last Of Us 2 gekocht zodat ik daar ook weer verder mee kan.
Ik weet verder niet wat je betaald heb voor de ps4 versie, maar de ps5 versie is in de store maar 30 euro(Goedkoper dan fysiek op moment nieuwprijs dan).
[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 08-08-2024 08:40 ]
Oef dat weet ik zo snel even niet meer uit mijn hoofd, dan zou ik thuis even moeten kijken of ik dat nog terug kan vinden. Want heb het bij zo'n gamestand gekocht.Carlos0_0 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:40:
[...]
Er was daarvoor ook een deal dat je kon upgraden na de ps5 versie voor een 10tje dacht ik, weet niet of dit nog steeds zo is.
Ik weet verder niet wat je betaald heb voor de ps4 versie, maar de ps5 versie is in de store maar 30 euro(Goedkoper dan fysiek op moment nieuwprijs dan).
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Gisteren begonnen aan mijn 4e keer TLOU2. Prachtige game, dus je hebt iets om voor uit te zien.G_Dragon schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:17:
De Playstation 5 heeft een tijdje uitgestaan sinds het uitspelen van The Last Of Us, maar vorige week ben ik dan toch maar begonnen aan The Ghost of Tsushima en ben positief verrast door de gameplay. Want dit is zeker mijn smaak!
Ik heb vorige week in Hoogeveen op de markt de PS4 versie van The Last Of Us 2 gekocht zodat ik daar ook weer verder mee kan.
4e keer? Wow dan moet het wel een erg goed spel zijn, ik weet nog hoe mooi ik het eerste deel vond toen ik hem laatst voor het eerst speelde dus dat geeft wel veel vertrouwenZapato schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:46:
[...]
Gisteren begonnen aan mijn 4e keer TLOU2. Prachtige game, dus je hebt iets om voor uit te zien.
Nou ja ik heb hem ook zeker 4 keer gespeeld, maar dan is het meer.G_Dragon schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:47:
[...]
4e keer? Wow dan moet het wel een erg goed spel zijn, ik weet nog hoe mooi ik het eerste deel vond toen ik hem laatst voor het eerst speelde dus dat geeft wel veel vertrouwen
ps4: 1ste keer spelen
2de keer spelen met alle wapens etc die je heb, om vervolgens alle andere spulletjes te vinden.
ps5: 1ste run
2de run weer zelfde als de ps4 om vervolgens alles te vinden wat ik gemist had.
- Linksquest
Echter werkt dit niet als je Playstation Plus Extra of Premium hebt, omdat je de PS5 directors cut gratis kunt downloaden, hier ben ik achter gekomen toen ik dat wilde doen. Het lukte en lukte maar niet. Via zowel de store, browser als doorlinken vanuit het spel. Met Sony contact opgenomen en die medewerker zegt van, je kunt hem gratis downloaden uit Premium en Extra, mocht hij daar ooit weggaan, dan zou ik gewoon voor die €10,00 kunnen upgraden. Beetje raar maar zo werkte het voor mij wel.Carlos0_0 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:40:
[...]
Er was daarvoor ook een deal dat je kon upgraden na de ps5 versie voor een 10tje dacht ik, weet niet of dit nog steeds zo is.
- Linksquest
Helemaal mee eens, ik moet de game nog een keer uitspelen zonder dood te gaan voor een trophie, platinum heb ik alZapato schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:46:
[...]
Gisteren begonnen aan mijn 4e keer TLOU2. Prachtige game, dus je hebt iets om voor uit te zien.
En nu komt het: ik heb deel 1 jaren geleden denk ik tot zo'n 25% gespeeld en om onverklaarbare redenen daarna niet meer aangeraakt
Eigenlijk wel gek als ik het me bedenk, want het type game, de sfeer en de setting is wel typisch mijn game.
Ben wel een watje wat betreft horrorgames en jumpscares, maar volgens mij valt dat in deze game wel mee toch?
Ben wel even benieuwd hoe de PS4 Remastered versie zich verhoudt op de PS5, maar volgens mij kan ie dan nog prima meekomen.
Volgens mij bedoelt hij TLOU2. Die kun je voor €10 upgraden naar de PS5 versie als je de PS4 versie in bezit hebt.Linksquest schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:41:
[...]
Echter werkt dit niet als je Playstation Plus Extra of Premium hebt, omdat je de PS5 directors cut gratis kunt downloaden, hier ben ik achter gekomen toen ik dat wilde doen. Het lukte en lukte maar niet. Via zowel de store, browser als doorlinken vanuit het spel. Met Sony contact opgenomen en die medewerker zegt van, je kunt hem gratis downloaden uit Premium en Extra, mocht hij daar ooit weggaan, dan zou ik gewoon voor die €10,00 kunnen upgraden. Beetje raar maar zo werkte het voor mij wel.
Zitten weinig jumpscares in deze serie inderdaad, op 1 of 2 na die ik zo kan bedenken.Denman schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:49:
Jemig. Door alle berichten over TLOU hier moet ik m'n PS4 Remastered toch maar weer eens uit de kast pakken.
En nu komt het: ik heb deel 1 jaren geleden denk ik tot zo'n 25% gespeeld en om onverklaarbare redenen daarna niet meer aangeraaktBen ik nu een barbaar?
Eigenlijk wel gek als ik het me bedenk, want het type game, de sfeer en de setting is wel typisch mijn game.
Ben wel een watje wat betreft horrorgames en jumpscares, maar volgens mij valt dat in deze game wel mee toch?
Ben wel even benieuwd hoe de PS4 Remastered versie zich verhoudt op de PS5, maar volgens mij kan ie dan nog prima meekomen.
De ps4 remastered is grafisch nog prima maar de PlayStation 5 versie is wel echt flinke stap hoger. Voor €10 upgraden is een nobrainer wat mij betreft.
Oh dat kan ook nog? Top! Dan ga ik dat bij een nieuwe playthrough zeker doen jaDaan0s schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:14:
[...]
Zitten weinig jumpscares in deze serie inderdaad, op 1 of 2 na die ik zo kan bedenken.
De ps4 remastered is grafisch nog prima maar de PlayStation 5 versie is wel echt flinke stap hoger. Voor €10 upgraden is een nobrainer wat mij betreft.
Edit: bedenk me nu dat ik de PS4 versie fysiek heb. Maakt dat nog wat uit? Of is ie gewoon te upgraden als ik 'm eenmaal geïnstalleerd heb?
[ Voor 13% gewijzigd door Denman op 08-08-2024 11:20 ]
Je hebt het over deel 1 toch? Die kun je niet upgraden.Denman schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:16:
[...]
Oh dat kan ook nog? Top! Dan ga ik dat bij een nieuwe playthrough zeker doen ja
Edit: bedenk me nu dat ik de PS4 versie fysiek heb. Maakt dat nog wat uit? Of is ie gewoon te upgraden als ik 'm eenmaal geïnstalleerd heb?
Barbaar!!!Denman schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:49:
Jemig. Door alle berichten over TLOU hier moet ik m'n PS4 Remastered toch maar weer eens uit de kast pakken.
En nu komt het: ik heb deel 1 jaren geleden denk ik tot zo'n 25% gespeeld en om onverklaarbare redenen daarna niet meer aangeraaktBen ik nu een barbaar?
Nu 100 regels strafwerk: ik ga TLOU uitspelen!
Heb TLOU nu 2x uitgespeeld, de remaster en de PS5 remake. De proloog begint super sterk maar wordt daarna minder met Pittsburgh misschien wel het minste stuk. Pittsburgh is sowieso al een lange chapter. Maar na Pittsburgh zie je dat de karakterontwikkeling pas echt goed loskomt. Dan merk ik ook dat ik de game niet meer wil wegleggen. Daarnaast is de DLC een dikke aanrader, Left Behind.
Voor de graphics hoef je de remake niet perse te kopen. Je krijgt wel 40-60fps mode extra en snellere laadtijden.
Daar zou ik net juist extra voor betalen, 30 fps is het gewoon net niet voor me als je 60 en 120 fps gewend bent.cold_as_ijs schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:10:
[...]
Voor de graphics hoef je de remake niet perse te kopen. Je krijgt wel 40-60fps mode extra en snellere laadtijden.
Hier wellicht nog een veel grotere barbaar. Ik had TLOU nadat mijn OG PS3 de geest gaf en ik een PS3 SuperSlim bundel kocht met Uncharted 3 en TLOU. Uncharted 3 nooit verder gespeeld dan die intro in dat museum, en pas vorig jaar of zo eindelijk volledig gespeeld op mijn PS5 (PS4 versie).Denman schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:49:
TLOU daarentegen wel (na een hele poos) eindelijk begonnen op PS3, en vrij ver geraakt, al heb ik totaal geen idee hoe ver dat juist was. Is ook al een jaar of 8 geleden, denk ik. Was bij een of andere zombie-bossfight, waarbij ik een ruimte door moest zien te geraken, en je onderweg even ook op een kast of zo moest kruipen om effen tijdelijk veilig te zijn. Vage beschrijving voor een vage herinnering
EDIT: effen toch naar playthrough video gekeken en was blijkbaar in een sportzaal. Zat blijkbaar ongeveer op 1/3.
[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 08-08-2024 19:37 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik heb een tijd lang een PS4 gehad, en sinds een week of 2 een PS5 te leen om te kijken of ik het wat vind.
Of ik “het wat vind” is vrij snel omgeslagen in “ik ga er ook een halen”.
Degene die ik te leen heb is een gewone “fat” ps5, dus als ik er eentje koop zal het (neem ik aan) een slim worden. Ook is het de Digital versie. Aankopen van een game gaan lekker makkelijk vanuit de stoel moet ik zeggen. Ik hoop trouwens dat gekocht gekocht is, en ik bij een aanschaf van een eigen PS5 die games gewoon kan downloaden omdat ik ze aan gekocht heb?
Maar waar ik niet zo wijs uit kan worden is of ik nou de Disc version of de Digital version moet kopen. Heeft iemand een versie gekocht waarvan hij.achteraf dacht: “Had ik maar die andere genomen”, en waarom ?
Is het qua performance allemaal hetzelfde? Is een game op disc net zo snel qua laden als dat die bij een digital PS5?
Dank vast voor het advies!
Dat is bij disk dus de fysieke schijf.
Ik heb een disk versie ondanks dat ik 95% digitaal koop. Puur alleen omdat het kan.
Omdat er soms een game is die ik wil die op disk wel in de aanbieding is, en niet in de store.
Of omdat ik iets onder de boom wil liggen.
Als je day 1 disk versies koopt en daarna weer verkoopt dan scheelt het wel tov digtial.
Maar ik zie genoeg promo's en sales voorbij komen in de store. En vind digital dus verder gewoon makkelijker.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ja ok, dus het voordeel van de disc versie is dat je je games weer kunt verkopen (of van elkaar kunt lenen). Maar ik begrijp dus dat je niet vast zit aan de disc games? Je kunt dus alsnog gewoon alles online uit de PS-store kopen zoals je dat ook met een digital version doet?DarkSide schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 20:00:
geen verschil tussen disk of digital. Je speelt altijd vanaf de SSD. Alleen moet de game de licentie lezen.
Dat is bij disk dus de fysieke schijf.
Ik heb een disk versie ondanks dat ik 95% digitaal koop. Puur alleen omdat het kan.
Omdat er soms een game is die ik wil die op disk wel in de aanbieding is, en niet in de store.
Of omdat ik iets onder de boom wil liggen.
Als je day 1 disk versies koopt en daarna weer verkoopt dan scheelt het wel tov digtial.
Maar ik zie genoeg promo's en sales voorbij komen in de store. En vind digital dus verder gewoon makkelijker.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Misschien stomme vraag: maar waarom zou iemand nog de digitale versie kopen dan als je de disc functionaliteit geheel kan negeren en dus ook gewoon kan gebruiken als digital version + de mogelijkheid hebt om disc te gebruiken?DarkSide schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 20:29:
idd een disk versie biedt je voordelen van beide "werelden"
Geldmister9 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:02:
[...]
Misschien stomme vraag: maar waarom zou iemand nog de digitale versie kopen dan als je de disc functionaliteit geheel kan negeren en dus ook gewoon kan gebruiken als digital version + de mogelijkheid hebt om disc te gebruiken?
De digitale versie is symmetrisch.mister9 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:02:
[...]
Misschien stomme vraag: maar waarom zou iemand nog de digitale versie kopen dan als je de disc functionaliteit geheel kan negeren en dus ook gewoon kan gebruiken als digital version + de mogelijkheid hebt om disc te gebruiken?
Digital is idd goedkoper.mister9 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:02:
[...]
Dus je moet eerst wat games fysiek in sale kunnen scoren om gelijk uit te komen.
Daarbij zijn er ook gewoon mensen die nu al weten ik doe nooit iets met fysieke media. Dan maar meteen de DE halen.
het ligt dus aan wat je wilt.
Zelf heb ik echt maar een handje vol fysieke games gehaald. Zowel op de PS4 al de PS5.
Maar vind het hebben van een disk toch handig.
Street Fighter 6 schijnt ook goed te zijn. Nog niet gespeeld. Welke zou de beste van de 2 zijn?
Je kunt sowieso altijd alles online kopen, en perfirmance etc is volledig gelijk. Voordeel van de slim digital is natuurlijk dat je deze altijd nog kunt upgraden naar een disk versie via de losse disk drive die je kunt krijgen. Als je nu voor de digital kiest op wat voor reden dan ook kun je dus altijd nog switchenmister9 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 20:27:
[...]
Ja ok, dus het voordeel van de disc versie is dat je je games weer kunt verkopen (of van elkaar kunt lenen). Maar ik begrijp dus dat je niet vast zit aan de disc games? Je kunt dus alsnog gewoon alles online uit de PS-store kopen zoals je dat ook met een digital version doet?
De losse disc drive is ook niet goedkoop, dan kan je beter direct vanaf het begin een ps5 slim kopen met disc drive.evil_lemon schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 07:51:
[...]
Je kunt sowieso altijd alles online kopen, en perfirmance etc is volledig gelijk. Voordeel van de slim digital is natuurlijk dat je deze altijd nog kunt upgraden naar een disk versie via de losse disk drive die je kunt krijgen. Als je nu voor de digital kiest op wat voor reden dan ook kun je dus altijd nog switchen
Verwijderd
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
https://direct.playstatio...astro-bot-limited-edition
Verwijderd
Heel erg afhankelijk wat voor type fighting game je gewend bent. Dat is heel erg persoonlijk.DCNY schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 23:01:
Mortal Kombat 1 op proef gespeeld. Man wat een heerlijke game. Doet me denken aan de good old times op de SNES.
Street Fighter 6 schijnt ook goed te zijn. Nog niet gespeeld. Welke zou de beste van de 2 zijn?
Verwijderd
De normale controller is 67 euro, maar dit is een limited edition.Beavbusi schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:11:
80 euro voor een normale controller tegenwoordig, is dat omhoog gegaan ? Heb ze in het verleden voor minder gehaald dacht ik
Ik wil hier geen discussie op gang helpen. Maar dit heb ik vaker gezegd.mister9 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:02:
[...]
Koop de disc versie. Die is misschien 100euro duurder. Maar met vrijwel 3 games op disc heb je die eruit. Nieuwe games kosten in de PS Store al snel 79euro. Diezelfde games koop je vaak al voor 50 of 60 op disc ergens in een winkel op de dag van release.
Verder kun je deze games ook weer verkopen indien je er klaar mee bent. De PS is misschien iets groter jn formaat met de disc. Maar je haalt de kosten gemakkelijk terug.
Speel je enkel fifa of een cod kun je natuurlijk beter een digital kopen.
Nadeel van een disc versie is alleen dat je af en toe van de bank moet om de disc te wisselen
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Tenzij je zoals ik nooit van plan bent om een fysieke disk te kopen. Bespaar dan 100 euro. Ik heb nog een hoop wii en ps3 doosjes zonder disk liggen, geen idee waar ze gebleven zijn. Digitale aankopen raak je niet kwijt, hoef je niet te zoeken en kun je gemakkelijker aankopen.Oxigeon schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:29:
[...]
Ik wil hier geen discussie op gang helpen. Maar dit heb ik vaker gezegd.
Koop de disc versie. Die is misschien 100euro duurder. Maar met vrijwel 3 games op disc heb je die eruit. Nieuwe games kosten in de PS Store al snel 79euro. Diezelfde games koop je vaak al voor 50 of 60 op disc ergens in een winkel op de dag van release.
Verder kun je deze games ook weer verkopen indien je er klaar mee bent. De PS is misschien iets groter jn formaat met de disc. Maar je haalt de kosten gemakkelijk terug.
Speel je enkel fifa of een cod kun je natuurlijk beter een digital kopen.
Nadeel van een disc versie is alleen dat je af en toe van de bank moet om de disc te wisselen
Er is blijkbaar verwarring dat je met Disc versie geen Digital games kan kopen.Zapato schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:02:
[...]
Tenzij je zoals ik nooit van plan bent om een fysieke disk te kopen. Bespaar dan 100 euro. Ik heb nog een hoop wii en ps3 doosjes zonder disk liggen, geen idee waar ze gebleven zijn. Digitale aankopen raak je niet kwijt, hoef je niet te zoeken en kun je gemakkelijker aankopen.
Dat is uiteraard niet waar.
Verder ieder zijn keuzes. Maar ik heb vaker gelezen hier men de PS store best prijzig vind. Ook de restwaarde bij eventuele verkoop van de Disc of Digital console is verschillend. Mede hierdoor is naar mijn mening is het prijsverschil nog kleiner dan die paar tientjes. En geeft het je de mogelijkheid om bij meerdere aanbieders games te kopen. En iets te krijgen met de feestdagen etc. Maar dus ook om volledig digital te gaan.
Moet zeggen dat ik ieder jaar steeds iets meer digitaal koop, maar vaak wel in supersales. Resident evil Remake en Anno 1800 vrij recent digitaal gekocht voor prima prijzen. Nieuwe games op release altijd op disc. Na het uitspelen in de verkoop.
Juist! tijd voor meer nieuwe games Sony! En de aankondiging van de PS5 pro!
Heb je op je PS4 veel games fysiek die je straks ook nog op je PS5 wilt spelen? Dan heb je die met een disc drive nodig. Games die je fysiek in bezit hebt kun je niet omzetten naar een digitale licentie.mister9 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:51:
Goedemiddag.
Ik heb een tijd lang een PS4 gehad, en sinds een week of 2 een PS5 te leen om te kijken of ik het wat vind.
Of ik “het wat vind” is vrij snel omgeslagen in “ik ga er ook een halen”.
Degene die ik te leen heb is een gewone “fat” ps5, dus als ik er eentje koop zal het (neem ik aan) een slim worden. Ook is het de Digital versie. Aankopen van een game gaan lekker makkelijk vanuit de stoel moet ik zeggen. Ik hoop trouwens dat gekocht gekocht is, en ik bij een aanschaf van een eigen PS5 die games gewoon kan downloaden omdat ik ze aan gekocht heb?
Maar waar ik niet zo wijs uit kan worden is of ik nou de Disc version of de Digital version moet kopen. Heeft iemand een versie gekocht waarvan hij.achteraf dacht: “Had ik maar die andere genomen”, en waarom ?
Is het qua performance allemaal hetzelfde? Is een game op disc net zo snel qua laden als dat die bij een digital PS5?
Dank vast voor het advies!
En anders voor jezelf bedenken of je nog fysieke games gaat kopen of volledig digitaal gaat. Het voordeel van de huidige slim versies is dat de disc drive optioneel is en je die later er nog op kunt zetten. Het verschil tussen de digitale en disc PS5 is €100. Een losse disc drive is €120, dus je bent hooguit €20 duurder uit als je later beslist alsnog de disc drive te willen.
- Linksquest
Nieuwe versie ziet er wel goed uit, maar ik ga de game daar niet nog eens voor kopen. Volgens mij is dit echt een remake en geen remaster toch? Dan zit een €10 upgrade er waarschijnlijk ook niet in, dat zou ik nog wel overwegen.
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties