Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 13:20
ooh ja de fans zijn ook te koop op aliexpress, dus je kan ook overwegen om er een stillere fan in te zetten. Nadeel van een stillere fan is dat je dan de coilwhine weer beter hoort.

Ik hoor overigens beide niet ook al zit ik te gamen met het TV geluid op 8-10 (dus zeker niet te hard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:20

R.G

Amaze86 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:52:
@rutgergron Maar er zijn stillere PS5 slims op de markt. Je hebt gewoon pech ook met je 2e exemplaar.
Hebben de eerste serie dus geen slims hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:18
Ik heb het eerste model PS5 uit 2020 met modelnummer CFI-10xxB en die is muisstil.
In mijn ogen is dit nog altijd de beste PS5 met de zwaarste heatsink.
De fan kan een beetje geluid maken, maar die kan je eventueel vervangen voor een beter model.
Als het zo stil mogelijk voor je moet zijn dan zou ik eens kijken of je dit model nog op V&A kan scoren.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:17
gaan we die discussie wéér voeren? :+

Anyway, we zouden in augustus wel eens een aankondiging kunnen krijgen van de PS5 Pro.
Instant buy hier...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@Geronimous het was alweer een tijdje geleden, maar ik weet zeker dat we na iteratie 5385 er wel uit gaan komen _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
G_Dragon schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:58:
Ik hoor de phat PS5 alleen even bij het opstarten vanwege de CD die erin zit maar dat is niet meer dan een minuut, want daarna is hij stil.. heb hem bij beide Horizon spellen, God Of War 1, GT7 verder naast dat nog niet gehoord..
Hier ook dit, mijn Sony PlayStation 5 is van 19 november 2020.

Bizar als ik er over nadenk al bijna weer vier jaar oud en ik ben nog steeds voornamelijk PlayStation 4 games (uit de back log) aan het spelen. Eigenlijk zijn er maar weinig echt unieke 'Sony PlayStation 5 only' games uitgebracht.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:10
Jumpman schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:45:
[...]

Hier ook dit, mijn Sony PlayStation 5 is van 19 november 2020.

Bizar als ik er over nadenk al bijna weer vier jaar oud en ik ben nog steeds voornamelijk PlayStation 4 games (uit de back log) aan het spelen. Eigenlijk zijn er maar weinig echt unieke 'Sony PlayStation 5 only' games uitgebracht.
Ik heb zelf het 1002 model uit 2023, in het algemeen is hij muis stil, op de disk drive na, die maakt behoorlijk wat geluid bij het inlezen van de Disk, voor de rest hoor ik hem niet.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
rutgergron schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:51:
[...]

Dat meen je niet! Ik zal contact leggen met PS5 klantenservice. ;(

Wat heb jij dan veel geluk zeg met je PS5 zal er extra zuinig op zijn als ik jou was. Een lot uit de loterij! d:)b
Topic staat er vol mee, je hebt eenmaal stillere en louder ps5 slims, phat, verschillende fans, coilwhine etc. Sony doet er niks aan.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 00:32
Bij de ene disc gaat het inlezen wat harder dan bij de ander maar over het algemeen is hij rustig.Bij m'n 1e PS5 model was dat en nu bij de Slim precies zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 12:58

Gregory76

Sony PlayStation freak

Agent47 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:36:
[...]

Ja ik wil hem graag digitaal:)
Ik heb gewacht tot iemand op MP hem weg wilde doen voor 40,- (digitaal - code). Uiteraard wel even goed kijken wie / hoe betrouwbaar de aanbieder is.

Dat heb ik eerder ook met God of War en Horizon gedaan. Mensen die een consolebundel kopen maar de game niks vinden bieden die regelmatig aan op MP.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 12:10

Agent47

I always close my contracts.

Gregory76 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:18:
[...]

Ik heb gewacht tot iemand op MP hem weg wilde doen voor 40,- (digitaal - code). Uiteraard wel even goed kijken wie / hoe betrouwbaar de aanbieder is.

Dat heb ik eerder ook met God of War en Horizon gedaan. Mensen die een consolebundel kopen maar de game niks vinden bieden die regelmatig aan op MP.
Ik zie hem hier voor 31,-

https://www.allkeyshop.co...man-2-ps5-compare-prices/

Ben benieuwd of dit lukt...?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 12:58

Gregory76

Sony PlayStation freak

Let goed op dat het echt om een game key gaat en niet dat ze je gegevens van een PSN account sturen (waar het spel op gekocht is). Dat laatste wil je echt niet. Er zijn een boel van dit soort websites die dat wel zo doen. Dus pas op.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

cold_as_ijs schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:33:
@Geronimous het was alweer een tijdje geleden, maar ik weet zeker dat we na iteratie 5385 er wel uit gaan komen _O-
OnlyFans!

Morgen gaat de Concord Early Access Beta van start. Sony heeft nu de beta toegankelijk gemaakt voor iedereen met een PS+ abo, dus een pre-order is niet nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTkM9TAn2yfgWStoYYkEgHCHpDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kS9h5mJoDw4awlDZBHbXE4ZN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58
Ik wil nog even een game in het zonnetje zetten die eergister is uitgekomen:
Spin Rhythm XD

In principe is de game destijds ontwikkeld specifiek voor de muis, maar het ziet er naar uit dat de touchpad en motion controls ook gebruikt kunnen worden, dus vandaar dat ik hem toch nog wel wil gaan proberen.

Hier nog een review:

En hier een paar van de leukere nummers in het spel:
YouTube: New Game - Nitro Fun [Hard] FC | Spin Rhythm XD
YouTube: Spin Rhythm XD - BUBBLES Hard Full Combo
YouTube: Spin Rhythm XD - Flight Expert FC

Ik meen dat ie sinds ik de kickstarter voor Steam gebacked heb, ook al naar Switch en mobile is gekomen, dus dat is ook nog een optie, mocht je het leuk vinden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:36
Nou, Concord maar eens geprobeerd. Maar ik zou niet weten voor welke doelgroep dit spel is gemaakt. Grafisch is t echt wel mooi maar personages zijn lang niet zo leuk als bij Overwatch. Skills zijn behoorlijk saai over het algemeen, iedereen heeft 2 skills en een dodge move. Geen ultimates.

Dit spel komt ongeveer 10 jaar te laat qua gameplay en Sony prijst zichzelf de markt uit om er €40 voor te vragen. Zou niet weten waarom je dit zou spelen ipv gratis Overwatch, en ook dat spel is zo goed als dood. Totale nutteloze release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Vermoed dat hij dit jaar nog gratis aangeboden gaat worden en in 2025 de stekker er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 10:41
Dag, sinds een maand een ps5 naast mijn XSX. Nou ben ik aan het kijken naar een draadloze headset. Is mijn conclusie juist dat die altijd via usb werkt op de PS? Bij de xbox kan ik de headset gewoon koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:06
wjsiebes schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:00:
Dag, sinds een maand een ps5 naast mijn XSX. Nou ben ik aan het kijken naar een draadloze headset. Is mijn conclusie juist dat die altijd via usb werkt op de PS? Bij de xbox kan ik de headset gewoon koppelen.
Ik heb ook gewoon een oude logitech headset gebruikt, werkte prima goed moest via usb adapter(Maar dat boeit niet zoveel lijkt mij ?).

[ Voor 24% gewijzigd door Carlos0_0 op 13-07-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Daan0s schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:13:
Nou, Concord maar eens geprobeerd. Maar ik zou niet weten voor welke doelgroep dit spel is gemaakt. Grafisch is t echt wel mooi maar personages zijn lang niet zo leuk als bij Overwatch. Skills zijn behoorlijk saai over het algemeen, iedereen heeft 2 skills en een dodge move. Geen ultimates.

Dit spel komt ongeveer 10 jaar te laat qua gameplay en Sony prijst zichzelf de markt uit om er €40 voor te vragen. Zou niet weten waarom je dit zou spelen ipv gratis Overwatch, en ook dat spel is zo goed als dood. Totale nutteloze release.
Gisteravond ook een paar uurtjes gespeeld, het ziet er inderdaad allemaal erg strak uit en speelt best lekker weg. Het is veel meer Destiny/Halo achtig dan Overwatch qua gameplay en mechanics, niet gek ook omdat de devs uit veel voormalig Bungie volk bestaat.

Het doet echter weinig nieuws in het genre en verwacht ook, tenzij de nog niet vrijgegeven spelmodi echt veel beter zijn, dat men snel afhaakt en naar een volgende nieuwe pvp game switched. Het lijkt erop alsof ze een standalone versie van Destiny's crucible mode hebben gemaakt maar ik weet niet of men daar anno 2024 nog op zit te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Laatst online: 23:43
Wat streams bekeken maar ziet er niet echt super uit. Dat ze hier ook nog is 40€ voor vragen lijkt me dit spel te floppen.
Leek me meer een F2P game waar ze met skins en dergelijke hun winst hadden uit moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:51
Hoe bevalt de PS5? Zelf ook een Xbox en was ook aan het kijken naar een PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjsiebes
Galvatron schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:13:
[...]

Hoe bevalt de PS5? Zelf ook een Xbox en was ook aan het kijken naar een PS5.
Opzich wel goed. Had hem vooral gekocht voor Gran Turismo maar merk dat ik er meer andere spellen dan Gran Turismo op speel. Af en toe een potje Gran Turismo vind ik leuk maar het is voor mij minder verslavend dan als een nieuwe Forza Motorsport uitkomt. Maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijke smaak.

De eerste dagen moest ik wennen aan de controller. Maar daar ben ik nu ook gewend aan. En daar speelt ook persoonlijke voorkeur van een ieder een rol.

Ik moet alleen nog wennen aan de powermodus. Of ik gebruik hem nog niet goed haha. Maar de xbox staat in de minst zuinige stand. Dan kan ik overal ter wereld via remote play de xbox aanzetten en spelen. Werkt bij mij 99 van de 100 keer. De playstation staat in een vergelijkbare modus. Maar daar is het altijd afwachten of remote play wil werken.
Oh en ik heb al 10 keer een melding gehad dat ik de playstation niet goed heb uitgezet. Savonds of als ik naar het werk ga dan gaat de stroom van de tv wand af. Ik kan dan toch niet gamen. Maar dan moet de playstation wel uit staan en niet in rustmodus. Bij de xbox ken ik maar 1 modus en dat is uit.

Al met al een prima aankoop. Denk dat ik nu 50% van de tijd op de xbox zit en de andere 50% op de playstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wjsiebes schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 16:09:
[...]
Oh en ik heb al 10 keer een melding gehad dat ik de playstation niet goed heb uitgezet. Savonds of als ik naar het werk ga dan gaat de stroom van de tv wand af. Ik kan dan toch niet gamen. Maar dan moet de playstation wel uit staan en niet in rustmodus.
Als de PS5 in rustmodus staat en je haalt dan de stroom eraf zal die waarschijnlijk die melding geven ja.
Zou wel even uitzoeken of dit geen kwaad kan als je dit te vaak doet.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@wjsiebes
Voor dat je de stroom er af haalt heeft de PS5 even wat tijd nodig om zich 100% uit te schakelen.Wacht een 2 minuten en dan zal je geen fout melding meer krijgen.

Voor dat ik naar bed ga zet hier altijd mijn stekkerdoos uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
Raem schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:18:
[...]

Als de PS5 in rustmodus staat en je haalt dan de stroom eraf zal die waarschijnlijk die melding geven ja.
Zou wel even uitzoeken of dit geen kwaad kan als je dit te vaak doet.
Helder! Bedankt. Moet er dus aan denken hem helemaal uit te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Sony werkt inderdaad altijd met en USB stick, was me ook opgevallen toen ik pas geleden voor een nieuwe moest gaan kijken. Omdat ik af en toe maar online game en daarnaast alleen gebruik als de vrouw nog slaapt, heb ik voor de Turtle Beach Stealth 600 Hoofdtelefoon gegaan, die bevalt prima. Ik heb hem bij Turtle Beach zelf besteld en omdat het mijn eerste aankoop was ook nog eens 10% korting en gratis verzending gekregen.

Deze heb ik: https://eu.turtlebeach.co...m=Playstation&Color=Black

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Vergeten te plaatsen vrijdag, had de hele video blijkbaar gemist 🙈 hier als nog de laatste aflevering van Lets Talk PlayStation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 15:53
Zelf heb ik momenteel deze: uitvoering: Steelseries Arctis Nova 7P Zwart
Die is wel alleen voor Playstation (en eventueel een bluetooth connectie). Er was er ook één die voor PS5 en XSX te gebruiken was, maar die zie ik nu niet direct. Ik vind het een fijne headset die ik ook voor langere tijd kan gebruiken, de oorschelpen zitten erg comfortabel en zijn voor mij groot genoeg om over mijn oren te vallen (was een vereiste omdat ik het gebruik met gehoorapparaat in). Ik kan het voor langere sessie comfortabel op hebben en ik vind de kwaliteit van het geluid uitstekend. Deze is inderdaad wel met dongle in de USB poort, waarbij je zelf kan kiezen of je de USB C voorop gebruikt, of een verlengkabeltje (meegeleverd) gebruikt om een USB A poort aan de achterkant te pakken.

Voordat ik deze had heb ik een tijdje gewone oordopjes via de 3,5mm jack in de controller geplugd. Dat werkte ook prima, maar je merkt wel dat je dan een stukje "ruimtelijk" geluid mist waardoor je niet goed hoort waar bepaalde vijanden vandaan komen. Dus mocht je een tijdje willen overbruggen terwijl je aan het zoeken bent is dat nog een snelle en goedkope oplossing die voor jouw situatie misschien prima werkt.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 09:43
YdieresiS schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:24:
[...]

Zelf heb ik momenteel deze: uitvoering: Steelseries Arctis Nova 7P Zwart
Die is wel alleen voor Playstation (en eventueel een bluetooth connectie). Er was er ook één die voor PS5 en XSX te gebruiken was, maar die zie ik nu niet direct.
de Arctis Nova 7X, de Xbox versie (uitvoering: Steelseries Arctis Nova 7X), is via de dongle ook op de PS5 (o.a.) te gebruiken. Enkel even knopje omzetten (https://support.steelseri...h-PlayStation-Android-Mac).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-09 18:29
Doe dit niet, als je naar beneden kijkt op de site,
zie je dat het over een account gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 16:00
Triple Stars schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:32:
[...]

Doe dit niet, als je naar beneden kijkt op de site,
zie je dat het over een account gaat.
Goh, je verwacht het niet :+

Die hele website schreeuwt dat het fake/untrustful is 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:51

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Wrong topic :P

[ Voor 92% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-07-2024 18:11 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56

Sandyman538

SandstorM [148839]

Mijn PlayStation Plus extra loopt over een paar dagen af. Daarna even een maand vakantie en was van plan het daarna weer gewoon te kopen, hou ik dan (als ik het weer geactiveerd heb) al mijn in het verleden in de bibliotheek geplaatste spellen van PS plus en PS extra? Of kan ik beter nu het abonnement verlengen (terwijl ik een maand niet kan spelen)?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
Sandyman538 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:07:
Mijn PlayStation Plus extra loopt over een paar dagen af. Daarna even een maand vakantie en was van plan het daarna weer gewoon te kopen, hou ik dan (als ik het weer geactiveerd heb) al mijn in het verleden in de bibliotheek geplaatste spellen van PS plus en PS extra? Of kan ik beter nu het abonnement verlengen (terwijl ik een maand niet kan spelen)?
Yep je bibliotheek blijft bestaan ook je Cloud savegames. Dus lekker op vakantie gaan nu niet verlengen, mits je korting krijgt als je nu verlengt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Laatst online: 11-09 13:50
Amaze86 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:09:
[...]

Yep je bibliotheek blijft bestaan ook je Cloud savegames. Dus lekker op vakantie gaan nu niet verlengen, mits je korting krijgt als je nu verlengt.
Ik moet zeggen dat ik sinds de invoering van de nieuwe abonnementen geen korting meer heb meegemaakt op Essential. Of heb ik dat gemist? Normaal kreeg je altijd 2x per jaar verlengen voor 45 euro. De mijne loopt af en het is nu nog steeds 72 euro. De enige korting die me is opgevallen is op hogere abonnementen of het upgraden. Zal er dus aan moeten geloven en voor het eerst de volle mep moeten betalen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Shaker74 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:17:
[...]

Ik moet zeggen dat ik sinds de invoering van de nieuwe abonnementen geen korting meer heb meegemaakt op Essential. Of heb ik dat gemist? Normaal kreeg je altijd 2x per jaar verlengen voor 45 euro. De mijne loopt af en het is nu nog steeds 72 euro. De enige korting die me is opgevallen is op hogere abonnementen of het upgraden. Zal er dus aan moeten geloven en voor het eerst de volle mep moeten betalen. :X
Klopt afgelopen 2 jaar ofzo nu bijna hebben ze het alleen voor nieuwe aanmeldingen gedaan, dus niet voor verlengingen.
Het werkte op zich ook als je abbo liet aflopen dan, en en een enkele dag erna weer wou aanmelden voor ps plus.

[ Voor 7% gewijzigd door Carlos0_0 op 16-07-2024 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:49
Voor nu heb ik mijn Extra abonnement laten verlopen. Ik ga bijna op vakantie dus het heeft niet veel zin om nu een abonnement af te sluiten die ik toch niet gebruik. Zelf zou ik puur voor online gaming een Essential abo afsluiten. Ik hoop op een korting tijdens de Black Friday deals, maar de trend is de laatste jaren dat je alleen bij een upgrade naar Extra of Premium korting krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
bRuud83 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:18:
Voor nu heb ik mijn Extra abonnement laten verlopen. Ik ga bijna op vakantie dus het heeft niet veel zin om nu een abonnement af te sluiten die ik toch niet gebruik. Zelf zou ik puur voor online gaming een Essential abo afsluiten. Ik hoop op een korting tijdens de Black Friday deals, maar de trend is de laatste jaren dat je alleen bij een upgrade naar Extra of Premium korting krijgt.
Ik heb nu ook extra maar kon upgraden voor 20 euro, dit voor de laatste paar maanden.
Nu zitten er enkele leuke klassieker in die eens aan spelen ben(Daxter), en daarvoor een deel Jak and Daxter: The Precursor Legacy gespeeld(Delen erna geprobeerd vond ik niet zo).

Maar ik laat hem ook denk ik erna weer aflopen, en koop wel weer keer essentials hierna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 18:28
wjsiebes schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 16:09:
[...]

Opzich wel goed. Had hem vooral gekocht voor Gran Turismo maar merk dat ik er meer andere spellen dan Gran Turismo op speel. Af en toe een potje Gran Turismo vind ik leuk maar het is voor mij minder verslavend dan als een nieuwe Forza Motorsport uitkomt. Maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijke smaak.

De eerste dagen moest ik wennen aan de controller. Maar daar ben ik nu ook gewend aan. En daar speelt ook persoonlijke voorkeur van een ieder een rol.

Ik moet alleen nog wennen aan de powermodus. Of ik gebruik hem nog niet goed haha. Maar de xbox staat in de minst zuinige stand. Dan kan ik overal ter wereld via remote play de xbox aanzetten en spelen. Werkt bij mij 99 van de 100 keer. De playstation staat in een vergelijkbare modus. Maar daar is het altijd afwachten of remote play wil werken.
Oh en ik heb al 10 keer een melding gehad dat ik de playstation niet goed heb uitgezet. Savonds of als ik naar het werk ga dan gaat de stroom van de tv wand af. Ik kan dan toch niet gamen. Maar dan moet de playstation wel uit staan en niet in rustmodus. Bij de xbox ken ik maar 1 modus en dat is uit.

Al met al een prima aankoop. Denk dat ik nu 50% van de tijd op de xbox zit en de andere 50% op de playstation.
Als het je wat lijkt zou ik zeker
Gran turismo in vr aanraden. Dit maakt echt een groot verschil in de beleving. Dit ga je nooit krijgen bij racen op een tv.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ps Stars lijkt het eindelijk weer te doen, of tenminste voor mij nu want gisteren ochtend nog niet.
Er was zelfs melding niet beschikbaar was in mijn Land(Nederland), als ik het via de laptop wou bezoeken.

Gisteren avond kon ik mij aanmelden, dus lijkt weer steeds verder beschikbaar te zijn.
Misschien dat het voor mij nog niet werkte omdat ik nog niet lid was, en dat het eerst voor leden beschikbaar kwam.
Ik ga er zondag denk ik eens voor zitten, eens kijken wat ik ermee kan en wat ik kan verdienen aan muntjes :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:37:
Ik ga er zondag denk ik eens voor zitten, eens kijken wat ik ermee kan en wat ik kan verdienen aan muntjes :).
Het is vooral een leuk extraatje wanneer je games digitaal koopt. Je krijgt 10 punten per €1.
1250 punten kun je inwisselen voor €5 store tegoed.

Daarnaast heb je nog maandelijkse campagnes waar je munten (50 per campagne) mee kan verdienen. Dit zijn meestal:
- Koop game X uit de store
- Speel game X uit het PS+ Essential abonnement
- Speel game X uit het PS+ Extra abonnement
- Speel multiplayer game X

Je kunt de campagnes nu alleen activeren in PS App. Hierdoor vergeet ik het eigenlijk heel vaak. Hopelijk komen ze snel eens met een update dat de campagnes ook via de PS5 zelf te benaderen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Raem op 18-07-2024 08:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Als je het hebt over een maximale-spuit-11 reactie: ik heb sinds een maandje Red Dead Redemption 2 herontdekt. Volgens mij las ik op gamer.nl dat zo'n redacteur het spel ook na 6 jaar weer had opgepakt. Dat heb ik dus ook gedaan. Destijds bij release dat spel gekocht, 1 hoofdstuk gespeeld en afgehaakt. Maar hoe langer je dat spel speelt hoe meer onder de indruk je raakt. De details heb ik tot nu toe nergens anders gezien. Besturing is niet supervloeiend, maar het went snel.

Anyway, ik heb precies hetzelfde gevoel bij Baldur's Gate 3. Ook vol verwachting bij release gekocht en na een half hoofdstuk afgehaakt (vooral vanwege een enorme hoeveelheid controls en gebrek aan overzicht, misschien ligt het aan de console-versie). Heeft iemand hier tips hoe je bij BG3 "er doorheen komt"? Want ik ben enorm fan van Baldur's Gate (delen 1 en 2 stukgespeeld) en ik wil niet over 6 jaar tot de conclusie komen dat ik gewoon iets verkeerd deed of "door had moeten zetten" (zoals bij RDR2 nu).

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Raem schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:50:
[...]

Het is vooral een leuk extraatje wanneer je games digitaal koopt. Je krijgt 10 punten per €1.
1250 punten kun je inwisselen voor €5 store tegoed.

Daarnaast heb je nog maandelijkse campagnes waar je munten (50 per campagne) mee kan verdienen. Dit zijn meestal:
- Koop game X uit de store
- Speel game X uit het PS+ Essential abonnement
- Speel game X uit het PS+ Extra abonnement
- Speel multiplayer game X

Je kunt de campagnes nu alleen activeren in PS App. Hierdoor vergeet ik het eigenlijk heel vaak. Hopelijk komen ze snel eens met een update dat de campagnes ook via de PS5 zelf te benaderen zijn.
Ja ik zat net eens te kijken en heb wel enkele spellen sowieso, dus zal die eens downloaden / opstarten zodat ik wat muntjes krijg al vast.
Verder begin ik toch ook eigenlijk alleen nog digitaal spellen te kopen, dus dat is mooi mee genomen dan weer.
Verder is het idd kijken als er staat speel game X uit het abbo, en ik vind het spel niet leuk. tja dan ga ik hem ook niet spelen :).
Maar het is soms ook eens een leuke toevoeging, zo ontdek je misschien ook nog eens een spel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:33:
[...]
Verder is het idd kijken als er staat speel game X uit het abbo, en ik vind het spel niet leuk. tja dan ga ik hem ook niet spelen :).
Alleen even opstarten is al voldoende om de munten te krijgen. Daarna kun je hem gewoon weer verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
spaceboy schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:09:
Als je het hebt over een maximale-spuit-11 reactie: ik heb sinds een maandje Red Dead Redemption 2 herontdekt. Volgens mij las ik op gamer.nl dat zo'n redacteur het spel ook na 6 jaar weer had opgepakt. Dat heb ik dus ook gedaan. Destijds bij release dat spel gekocht, 1 hoofdstuk gespeeld en afgehaakt. Maar hoe langer je dat spel speelt hoe meer onder de indruk je raakt. De details heb ik tot nu toe nergens anders gezien. Besturing is niet supervloeiend, maar het went snel.

Anyway, ik heb precies hetzelfde gevoel bij Baldur's Gate 3. Ook vol verwachting bij release gekocht en na een half hoofdstuk afgehaakt (vooral vanwege een enorme hoeveelheid controls en gebrek aan overzicht, misschien ligt het aan de console-versie). Heeft iemand hier tips hoe je bij BG3 "er doorheen komt"? Want ik ben enorm fan van Baldur's Gate (delen 1 en 2 stukgespeeld) en ik wil niet over 6 jaar tot de conclusie komen dat ik gewoon iets verkeerd deed of "door had moeten zetten" (zoals bij RDR2 nu).
Eigenlijk totaal geen last van gehad bij Baldurs Gate 3, en bij RDR2 wel. Die pas na aantal jaar weer opgepakt en toen eindelijk eens uitgespeeld.

Bij BG3 kon ik niet wachten om weer verder te spelen. Heb, inclusief wat early access tijd, er zon 170 uur inzitten nu en 1 run voltooid. Wilde graag met een nieuwe beginnen maar ik wacht even tot Patch 7 in september. Mijn game tijd is vrij schaars dus als ik aan zon groot spel wil beginnen doe ik dat liever na de nieuwste patch.

Heb hem eerst wel op PC gespeeld en daarna ook nog voor PlayStation gekocht vanwege de Portal. PC is qua controls etc wel overzichtelijker maar heb eigenlijk geen tip voor je, behalve doorzetten. De menu's worden vanzelf een automatisme en het is gewoon een fantastisch spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb hier ook al een paar jaar RDR2 liggen. Eens opgepikt bij de Sales. Al een uur of 2 gespeeld of zo, maar met te weinig concentratie waardoor ik al snel de controls weer vergat.
Met de regelmaat van de klok vraagt mijn tienerzoon wanneer ik die eindelijk eens ga spelen :p. Hij heeft die uitgespeeld op PC. Helpt ook niet dat ik a) nog een hoop andere oudere games liggen heb die ik nog liever zou spelen (Death Stranding, Last of Us, Bioshock trilogy, etc..etc..), b) ik eigenlijk niet bepaald een western fan ben.

Ivm Stars: die werkt toch al terug sinds op zijn minst vorig weekend (ben wel Belg). En grappig om te zien dat ik niet de enige ben die gewoon obsessief gewoon alles activeert om dan letterlijk games op te starten tot de award popt in mijn app (letterlijk seconden na het opstarten van de game) en ik daarna de game direct terug afsluit.

Recent was er ook een missie voor 'PlayStation Tournaments'. Heb daar toen ook niet verder naar gezocht, maar ik had nog nooit van Tournaments gehoord. Iemand die weet waar dat op sloeg ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Twixie schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:36:
Heb hier ook al een paar jaar RDR2 liggen. Eens opgepikt bij de Sales. Al een uur of 2 gespeeld of zo, maar met te weinig concentratie waardoor ik al snel de controls weer vergat.
Met de regelmaat van de klok vraagt mijn tienerzoon wanneer ik die eindelijk eens ga spelen :p. Hij heeft die uitgespeeld op PC. Helpt ook niet dat ik a) nog een hoop andere oudere games liggen heb die ik nog liever zou spelen (Death Stranding, Last of Us, Bioshock trilogy, etc..etc..), b) ik eigenlijk niet bepaald een western fan ben.
Herkenbaar. Ik heb ook nog stééds een te grote backlog, maar in een moment waarop ik "wel een wat rustigere game" wilde, heb ik 'm opgepakt. En het grappige is dat ik 2x (in 2018 én in 2022) deze game een uur of 2 had gespeeld en heb weggelegd. Nu zit ik op 70% van de story en heb ik het gevoel nog niet eerder zo'n tof gedetailleerd spel te hebben gespeeld. Alleen moet je geen haast hebben. :+

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:42:
[...]
Herkenbaar. Ik heb ook nog stééds een te grote backlog, maar in een moment waarop ik "wel een wat rustigere game" wilde, heb ik 'm opgepakt. En het grappige is dat ik 2x (in 2018 én in 2022) deze game een uur of 2 had gespeeld en heb weggelegd. Nu zit ik op 70% van de story en heb ik het gevoel nog niet eerder zo'n tof gedetailleerd spel te hebben gespeeld. Alleen moet je geen haast hebben. :+
Ok, dan moet ik hem toch ook een derde keer een kans geven dan. Want eigenlijk ben ik wel voor rustige games, ook al omdat ik gewoon vaak al behoorlijk moe ben (zeker na een werkdag) om nog intens te gamen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:18
Het leuke is dat je RDR2 op je eigen manier kan spelen, precies zoals jij dat wilt. Als je alleen de story speelt en de wereld je niet zoveel boeit dan ga je er redelijk snel doorheen. Maar mis je gigantisch veel. Hou je van jagen dan kan je helemaal los gaan met kamp upgrades, outfits, zadels en tasjes. Die je overigens ook nog belangrijke perks geven. Er is buiten de story om meer dan genoeg te doen, je komt altijd wel weer wat nieuws tegen en als je denkt niks meer te doen te hebben dan kan je nog 1000 verschillende dingen verzamelen en ontdekken.

Ik hoop echt dat van RDR2 ooit nog een remaster uitkomt, ondanks dat de game er nog steeds super goed uitziet op de PS5 zou ik wel een paar control updates willen hebben, je satchel open kunnen houden bijvoorbeeld. En misschien nog wat DLC zoals een extra boog en alles wat ze alleen in online gestopt hebben.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@spaceboy ja RDR2 heeft gewoon een heel moeilijke start. Spel voelt enorm traag en saai aan het begin. Ik kon er in het begin echt niet inkomen. Had hem een paar uur gespeeld, toen meer dan een maand weggelegd. Ook verder niet gegamed want had er geen zin in. Toen toch mezelf er maar toe gezet. Volgende sessie ook saai. Sessie erna begon al leuker te worden. Na 10 uur gamen was ik 100% hooked en 200 uur later aan de kant gelegd. De wereld is zo fantastisch, heb maar 1 keer gebruik gemaakt van fast travel, deze was totaal niet fast, maar was ook gewoon veel leuker om lekker op je paardje door de wereld te gaan en te genieten van het uitzicht en verrast te worden door al weer de zoveelste random encounter. Er zitten zoveel easter eggs, random encounters, interessante side quests in die game.
Baldur's gate 3 nog geen ervaring mee. Wacht nog op mijn game van Larian, heb deze op disc besteld. Maar teveel backlog, dus kan best nog 6 jaar duren voordat ik die opstart :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wordt ook wel eens tijd dat BG3 een goede korting krijgt. Game is nu een jaar uit en tot nu toe slechts 2x met 10% korting te koop geweest in de PS Store.
Anderzijds, ik weet toch dat ik totaal geen tijd heb momenteel om BG3 te spelen, dus waar maak ik me eigenlijk druk om :D.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:29
ZesBarkiePK schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:57:
Het leuke is dat je RDR2 op je eigen manier kan spelen, precies zoals jij dat wilt. Als je alleen de story speelt en de wereld je niet zoveel boeit dan ga je er redelijk snel doorheen. Maar mis je gigantisch veel. Hou je van jagen dan kan je helemaal los gaan met kamp upgrades, outfits, zadels en tasjes. Die je overigens ook nog belangrijke perks geven. Er is buiten de story om meer dan genoeg te doen, je komt altijd wel weer wat nieuws tegen en als je denkt niks meer te doen te hebben dan kan je nog 1000 verschillende dingen verzamelen en ontdekken.

Ik hoop echt dat van RDR2 ooit nog een remaster uitkomt, ondanks dat de game er nog steeds super goed uitziet op de PS5 zou ik wel een paar control updates willen hebben, je satchel open kunnen houden bijvoorbeeld. En misschien nog wat DLC zoals een extra boog en alles wat ze alleen in online gestopt hebben.
Mee eens. Wel schandalig dat ze niet eens even een 60fps patch hebben gemaakt. Vast om te cashen op een remaster oid, want Rockstar.
Word echt tijd want ik krijg weer een beetje zin een een playthrough. Een vd beste game ervaringen ooit voor mij. Ook inderdaad helemaal los gegaan op hunten, wat een wereld! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Ik ben trouwens nu bezig met Dying Light 2. Wat een leuke game is dat zeg. Ik zit al op 46u en ben misschien net halverwege met het hoofdverhaal. Het verhaal is overigens totaal niet boeiend, volg het amper net als de sidequest verhalen. Komt erop neer dat het allemaal fetchquests zijn of een parkour quest.
Maar wat de game zo leuk maakt is gewoon de gameplay. Het parkouren is weer een stap beter dan deel 1, zelfde met de combat. De nachten zijn voor mijn gevoel minder eng maar nog steeds eng als shit als er weer een volatile achter je aan zit. Na een dag werken is niks lekkerder dan 20 zombies (najaa infected) de hersenen in te slaan. Als ik spanning nodig heb ga ik wel wat rondrennen in de nacht. Ondanks dat ik eigenlijk altijd wel overleef is het meteen flink spannend als er dan een volatile achter je aankomt. Hartslag even naar 180 :D. Ben wel blij dat ze de nachten weer echt donker hebben gemaakt. Liet toevallig een collega zien hoe de game was, schrok een beetje van hoe licht het was in dit filmpje. In de nacht kan je echt niet zonder zaklamp hoe donker het nu is. Dat geeft genoeg extra spanning. Hoe dan ook een echte aanrader als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Mutatie schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:24:
[...]

Mee eens. Wel schadalig dat ze niet eens even een 60fps patch hebben gemaakt. Vast om te cashen op een remaster oid, want Rockstar.
Word echt tijd want ik krijg weer een beetje zin een een playthrough. Een vd beste game ervaringen ooit voor mij. Ook inderdaad helemaal los gegaan op hunten, wat een wereld! _/-\o_
Een game als deze die een top status heeft is het idd schadalig dat er geen 60fps update is.Max Payne 3: Met de huidige hardware had Rockstar hier ook iets leuks mee kunnen doen.

GTA Online is alles voor Rockstar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Nog mensen hier die last hebben van hun pulse elite die steeds disconnect en een mogelijke oplossing hier voor hebben?

Heb de ps5 slim disc edition

Enige dat ik online vindt zijn post op reddit van maart en geen oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Bieren89 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:34:
Nog mensen hier die last hebben van hun pulse elite die steeds disconnect en een mogelijke oplossing hier voor hebben?

Heb er zelf geen, maar deze officiële tips toevallig al gezien? https://www.playstation.c...ry%20your%20audio%20again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bieren89
Linksquest schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:09:
[...]

Heb er zelf geen, maar deze officiële tips toevallig al gezien? https://www.playstation.c...ry%20your%20audio%20again.
Dat van de headset wel van de dongle niet is proberen straks .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
Ik heb ook de Elite headset. Disconnects zijn een stuk minder na de laatste update, maar komen heel af en toe voor bij mij. Even de dongle eruit halen en dan er weer in. Werkt iedere keer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:15
3 maanden gratis apple tv+ icm een ps4 of ps5.

Activeren kan tot 22 september.

https://www.playstation.c...le-tv-playstation-offers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Bieren89 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:34:

Blijft een probleem bij de pulse elite en pulse explores helaas. Erg slecht van Sony, gebeurt bij og ps5 en slim versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Amaze86 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:27:
[...]

Blijft een probleem bij de pulse elite en pulse explores helaas. Erg slecht van Sony, gebeurt bij og ps5 en slim versie.
De dongle gereset zoals linksquest zen link zei en momenteel toch al een uur geen disconect.

En nog geen 5 seconden later boem disconnect

De pulse 3d heeft dat probleem toch niet als ik het zo lees?

[ Voor 13% gewijzigd door Bieren89 op 19-07-2024 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
Bieren89 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:21:
[...]

De dongle gereset zoals linksquest zen link zei en momenteel toch al een uur geen disconect.

En nog geen 5 seconden later boem disconnect

De pulse 3d heeft dat probleem toch niet als ik het zo lees?
De Pulse Elite maakt gebruik van PlayStation Link. Een nieuwe draadloze techniek voor lossless audio. De Pulse 3D heeft deze techniek niet en dus ook niet het probleem met disconnects. Misschien dat andere apparaten met Bluetooth de disconnects veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Laatst online: 11-09 13:50
Ik had hier ook erg veel last van maar sinds de laatste update heb ik geen disconnect meer gehad.

Wat ik me wel afvraag. De verbinding is op de 2.4GHz band. Dat is 1 van de Wifi banden. Kan het zijn dat dit ermee te maken heeft? Ik optimaliseer mijn netwerk nu met zeer grote regelmaat om storingen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
bRuud83 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:03:
[...]

De Pulse Elite maakt gebruik van PlayStation Link. Een nieuwe draadloze techniek voor lossless audio. De Pulse 3D heeft deze techniek niet en dus ook niet het probleem met disconnects. Misschien dat andere apparaten met Bluetooth de disconnects veroorzaken.
Had ik ook al geprobeerd en nog steeds.

Heb hem nu terug gestuurd en mij de gewone pulse 3d gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:24
Mutatie schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:24:
[...]

Mee eens. Wel schandalig dat ze niet eens even een 60fps patch hebben gemaakt. Vast om te cashen op een remaster oid, want Rockstar.
Ik heb die ook al een jaar of twee geleden gekocht, maar nog niet gespeeld omdat ik aan het wachten was op een 60fps patch...
Wachten heeft blijkbaar geen zin (bedankt, Rockstar), dus zal ik er binnenkort eens mee beginnen. Heb nu veel tijd, dus dat komt goed.

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
De nieuwe Lets Talk PlayStation is er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:13
Wat was de model naam van de nieuwe batch ps5 controllers kan het 123 niet zo snel vinden....

Edit laat maar al kunnen vinden bij de nieuwe controllers staat er B achter. Hoop dat deze minder last heeft van stickdrift...

Edit 2 iemand nog last van stick drift of andere problemen met de cfi-zct1w b nieuwe model ps5 controller?

[ Voor 60% gewijzigd door Nietdatikweet op 20-07-2024 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:05

s0kkie

Cowabunga

Nieuwe firmware update vandaag uitgekomen
Here are Sony's full patch notes:

You can invite other players to game sessions by sharing a URL to the session.
To invite other players, open the game session action card and select Share Link. Then, scan the QR code with your mobile device to share the link.
This feature is available only for open sessions that anyone can join.
This feature will gradually be rolled out to all players by July 24.

Voice Command now supports the ability to open Game Help action cards by saying "Show Game Help".
Currently, Voice Command (Preview) is available only in English for players with accounts for PlayStation Network in the US and UK.

We've improved system software performance and stability.

We've updated the device software of some DualSense wireless controllers to improve stability.

We've improved the messages and usability on some screens.
https://www.pushsquare.co...-here-are-the-patch-notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
PS5Pro begint steeds overbodiger aan te voelen. Weinig first party support (waarom breng je dat ding dan uit?) en Digital Foundry suggereerde al dat de Pro wordt uitgesteld naar 2025. Rond 2027 mogen we toch al wel de PS6 verwachten.

Zou me niet verbazen als de Pro helemaal niet gaat komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 24-07-2024 09:02 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan0s
Hulleman schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:02:
[...]

PS5Pro begint steeds overbodiger aan te voelen. Weinig first party support (waarom breng je dat ding dan uit?) en Digital Foundry suggereerde al dat de Pro wordt uitgesteld naar 2025. Rond 2027 mogen we toch al wel de PS6 verwachten.

Nou, nee. DF zei in dat filmpje dat ze gewoon verwachten dat de Pro dit jaar komt, en ook dat een game zoals Ghosts of Tsushima 2 wordt getoond tijdens de reveal om te laten zien wat met de Pro allemaal mogelijk is.

Waarom denken mensen dat er niks aan komt als er nog niks is aangekondigd? Dat betekent niet dat er geen games in ontwikkeling zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:53
Sony heeft het momenteel even moeilijk door een aantal verkeerde afslagen. Ze worden denk ik gered door het feit dat MS het minimaal net zo moeilijk heeft.

De grootste PS games speel ik momenteel op de steam deck grappig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
[...]

Monster Hunter Wilds en Death stranding 2 staan op de planning dus die Pro gaat er komen.Ik zie die games op de huidige PS5 niet meer 60fps draaien.Ik denk dat ze tijdens TGS wat info geven

Verder hoop ik dat Capcom de RE games verder voorziet van updates.

RE2 remake:Ray tracing + 120fps dat kan nog niet op de huidige PS5.

RE4 remake:Zou leuk zijn als deze ook een 120 optie krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
[...]

Enige wat in het filmpje gezegd wordt is dat er geen specifieke games gereleased worden voor de PS5 pro, net zoals dat niet gebeurd is voor de PS4 pro. Dat ligt toch volledig in de lijn van verwachtingen?
Hoe het zit met PS5 pro specifieke updates is nog onduidelijk natuurlijk aangezien de PS5pro zelf officieel nog niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Deze TGS[september] kan interessant worden:
- PS5-Pro ?
- Datum voor Death Stranding 2 ?
- Datum voor Monster Hunter Wilds ?
- Resident Evil 9 teaser/trailer ?
- Dynasty Warriors Origins:Hier gaan we zeker gameplay van zien
- Sony laat een nieuwe exclusieve game zien ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
jori040 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:55:
[...]

Monster Hunter Wilds en Death stranding 2 staan op de planning dus die Pro gaat er komen.Ik zie die games op de huidige PS5 niet meer 60fps draaien.Ik denk dat ze tijdens TGS wat info geven

Verder hoop ik dat Capcom de RE games verder voorziet van updates.

RE2 remake:Ray tracing + 120fps dat kan nog niet op de huidige PS5.

RE4 remake:Zou leuk zijn als deze ook een 120 optie krijgt.
De PS5Pro gaat niet veel verandering brengen in framerate, aangezien nagenoeg dezelfde (voor huidige maatstaven trage) cpu wordt gebruikt. Veel games zijn qua framerate al cpu limited. De PS5Pro moet het dan vooral hebben van hogere resoluties, settings en RT.

Bij de PS4pro zag ik nog wel het nut van de pro versie, aangezien 4K tv's gemeengoed werden. Bij de PS5 zie ik het gewoon nog niet. Maar ik laat me graag verbazen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
cold_as_ijs schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:10:
[...]

Enige wat in het filmpje gezegd wordt is dat er geen specifieke games gereleased worden voor de PS5 pro, net zoals dat niet gebeurd is voor de PS4 pro. Dat ligt toch volledig in de lijn van verwachtingen?
Hoe het zit met PS5 pro specifieke updates is nog onduidelijk natuurlijk aangezien de PS5pro zelf officieel nog niet bestaat.
Horizon Zero Dawn was natuurlijk wel het paradepaardje voor de PS4pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Hulleman schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:29:
[...]

De PS5Pro gaat niet veel verandering brengen in framerate, aangezien nagenoeg dezelfde (voor huidige maatstaven trage) cpu wordt gebruikt. Veel games zijn qua framerate al cpu limited. De PS5Pro moet het dan vooral hebben van hogere resoluties, settings en RT.

Bij de PS4pro zag ik nog wel het nut van de pro versie, aangezien 4K tv's gemeengoed werden. Bij de PS5 zie ik het gewoon nog niet. Maar ik laat me graag verbazen.
Staan die specs al 100% vast of is het een gerucht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
jori040 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:32:
[...]

Staan die specs al 100% vast of is het een gerucht ?
Volgens Digital Foundry zijn de gelekte specs min of meer bevestigd. Het betreft de PS5 CPU met een boost van max 10% extra snelheid. Niks is door Sony bevestigt, maar het zal wel bij de gelekte specs in de buurt liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De grootste wijzigingen zitten inderdaad niet in de CPU of GPU maar vooral in de veel sterkere RT en Sony's eigen hardware variant op DLSS die ze PSSR noemen. Ik verwacht ook geen wonderen maar die had ik bij de PS4 Pro ook niet. Dat was ook nog steeds dezelfde zwakke Jaguar CPU met enkel een flinke GPU boost. De PS5 CPU is relatief gezien veel capabeler en kan nog wel even mee. Ik denk dat men vooral niet moet verwachten op een generational leap ofzo, het is geen PS6. Gewoon een PS5 on steroids voor de enthusiast de graag de games perse in de best mogelijke versie willen spelen.

Ik denk ook niet dat Sony verwacht dat de helft van alle nieuwe console verkopen nu de Pro variant gaan zijn, eerder 1 op 5 of 1 op 6. Ik denk wel dat de nieuwe tech die in de Pro komt we ook terug gaan zien in de PS6.

[ Voor 5% gewijzigd door kazuka op 24-07-2024 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Hulleman schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:35:
[...]

Volgens Digital Foundry zijn de gelekte specs min of meer bevestigd. Het betreft de PS5 CPU met een boost van max 10% extra snelheid. Niks is door Sony bevestigt, maar het zal wel bij de gelekte specs in de buurt liggen.
Ik volg de DF info ook altijd.Zo lang er door Sony nog niets bevestigt is kan het nog alle kanten op.
Vermoed dat er voor jou en mij echt wel een reden gaat zijn om een upgrade te doen.En je bent de huidige PS5 toch zo kwijt joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
jori040 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:45:
[...]

Ik volg de DF info ook altijd.Zo lang er door Sony nog niets bevestigt is kan het nog alle kanten op.
Vermoed dat er voor jou en mij echt wel een reden gaat zijn om een upgrade te doen.En je bent de huidige PS5 toch zo kwijt joh.
We gaan het wel zien inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Hulleman schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:02:
[...]

We gaan het wel zien inderdaad!
Ja precies.

Het hangt ook af van wat voor scherm je in huis hebt.Zelf laatst een scherm gekocht die VRR en 120fps toe laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
jori040 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:07:
[...]

Ja precies.

Het hangt ook af van wat voor scherm je in huis hebt.Zelf laatst een scherm gekocht die VRR en 120fps toe laat.
dat is voor verschillende games al een hele vooruitgang aangezien je ze nu op 40 fps kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
cold_as_ijs schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:37:
[...]

dat is voor verschillende games al een hele vooruitgang aangezien je ze nu op 40 fps kan spelen.
Ja dat beetje extra aan opties doet het hem voor mij wel.En als de Pro ook een beetje extra kan bieden dan ben ik al tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
cold_as_ijs schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:37:
[...]

De 40fps optie is echt top inderdaad. Zouden veel meer games moeten ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
[...]

Waar baseer jij op dat de veel huidige game CPU limited zijn?
Games die ik zo kan vinden zijn Starfield, Baldur's gate 3, Dragon's Dogma 2 en Jedi Survivor. Die laatste schijnt gewoon nauwelijks te profiteren van multicore wat
Vergelijkingen met Sony games op PC lopen vaak mank omdat de PC games de CPU gebruiken voor decompressie waardoor die automatisch CPU bottleneck worden aangezien ze geen dedicated HW hebben voor decompressie.

Nu verwacht ik zeker geen wonderen van de PS5 pro. Zal een minder grote stap zijn grafisch dan van PS4 naar PS4 pro. Heeft er ook mee te maken dat we in een tijd zitten van diminishing returns. Grafische fidelity is al best hoog. Stap van 30 naar 40 is groter dan van 60 naar 120 fps (even los van multiplayer) om maar als voorbeeld te noemen. Nu verwacht ik meer games op 60 fps en meer RT. Tenzij ze me verrassen zal ik mijn PS5 niet upgraden naar de pro. Speel tegenwoordig ook meer via de steam deck op mijn ps5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
Hopelijk is die ps5 pro zwart ipv wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ook benieuwd of de Pro nog een ingebouwde disc drive heeft. Of dat de externe drive vanaf nu de standaard wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Edit: Technische discussie/gesprekken voeren over game tech is hopeloos op Tweakers.

[ Voor 93% gewijzigd door Caayn op 25-07-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:40:
[...]
Dat is simpelweg niet waar. Ook niet wanneer je puur naar milliseconden kijkt

30fps - 33.3ms
40fps - 25ms
60fps - 16.6ms
120fps - 8.3ms

Het is velen malen lastiger om één milliseconden eraf te schaven wanneer je al op 16.6ms zit dan wanner je nog op 33.3ms zit. Hoe dichter je bij de 0ms komt des te sneller je tegen bottlenecks aan gaat lopen die niet altijd lekker omlaag schalen.
Maar dan bekijk je het puur technisch. Ik denk als je naar de perceptuele impact kijkt, de stap van 30fps naar 40fps over het algemeen merkbaarder / groter is, dan van 60 naar 120. Al verschilt dat natuurlijk ook per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Caayn schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:40:
[...]
Dat is simpelweg niet waar. Ook niet wanneer je puur naar milliseconden kijkt

30fps - 33.3ms
40fps - 25ms
60fps - 16.6ms
120fps - 8.3ms

Het is velen malen lastiger om één milliseconden eraf te schaven wanneer je al op 16.6ms zit dan wanner je nog op 33.3ms zit. Hoe dichter je bij de 0ms komt des te sneller je tegen bottlenecks aan gaat lopen die niet altijd lekker omlaag schalen.
Nee, de stap van 30 naar 40 fps kost maar 1.33 x de rekenkracht terwijl de stap van 40 naar 60 1.5x de rekenkracht kost. Dat terwijl de eindgebruiker de eerste stap als veel groter wordt ervarem. Dat wordt nog veel erger als je van 60 naar 120 fps. En er zijn echt wel usecases waar hogere framerate een voordeel is zoals online multiplayer, maar voor de meeste eindgebruikers voegt meer fps steeds minder toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Remaster van Shadows of the Damned komt in oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:20
Raem schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:27:
Ben ook benieuwd of de Pro nog een ingebouwde disc drive heeft. Of dat de externe drive vanaf nu de standaard wordt.
Ik verwacht van wel, mar hoop het vooral. Ik wil toch graag een 4K Blu-Ray speler. Ja… de XSX staat hier ook, maar PS5 is de betere speler.

Zonder drive betekend het ook direct dat iedereen met fysieke games niet zomaar zal upgraden. Maar als het niet zo zal zijn, so be it. I heb wel een disc versie, maar geen fysieke games..

Belangrijker.. Als het kloteding maar een stille fan heeft!!! -O-

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:08
De huidige PS5 is al enorm stil imo. Ik hoor hem eigenlijk alleen bij opstarten, updates en installaties.

[ Voor 54% gewijzigd door Timothy3000 op 24-07-2024 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:20
@Timothy3000 het feit dat er gesproken kan worden over de stilste variant in fans zegt voor mij genoeg.

Het is niet zozeer dat hij luidruchtig is, maar de 1e 3 die ik heb gehad maakte een heel irritant geluid. Die heb ik elke keer doorverkocht zonder verlies (okk geen winst) in het begin. Bij de 4e heb ik het opgegeven en later een stille versie los gekocht. Dus de 5e fan was pas stil genoeg.

De XSX hoorde ik pas toen ik was vergeten de kast open te zetten… daarvoor vroeg ik mij af of überhaupt een een fan in zat. Dát zou ik graag hebben bij de PS5 Pro :)

Met stille fan bedoel ik in deze dus geen irritant geratel etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 24-07-2024 22:49 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:54
Thalaron schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:46:
@Timothy3000 het feit dat er gesproken kan worden over de stilste variant in fans zegt voor mij genoeg.

Het is niet zozeer dat hij luidruchtig is, maar de 1e 3 die ik heb gehad maakte een heel irritant geluid. Die heb ik elke keer doorverkocht zonder verlies (okk geen winst) in het begin. Bij de 4e heb ik het opgegeven en later een stille versie los gekocht. Dus de 5e fan was pas stil genoeg.

De XSX hoorde ik pas toen ik was vergeten de kast open te zetten… daarvoor vroeg ik mij af of überhaupt een een fan in zat. Dát zou ik graag hebben bij de PS5 Pro :)

Volgens mij heb je gewoon een laag tolerantie niveau.
Ik heb de launch editie en deze is nog steeds erg stil, wel staat deze rechtop en op een solide ondergrond (bovenop een subwoover).

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thalaron schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:46:

Wat voor geluid hoor je precies? Is het wel de fan? Het zou bijvoorbeeld ook coilwhine kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Alleen maar op deze manier naar de technische specs kijken is tegenwoordig niet meer voldoende. Voorheen gaven ze ook aan dat de series x meer flops heeft dus sneller dan de ps5. In de praktijk blijkt dat ook heel anders te zijn, doordat de ps5 enorme hoeveelheden data intern kan streamen.

De ps5 pro kan bijvoorbeeld enorm baat hebben bij die eigen DLSS variant. Als ontwikkelaars dit implementeren kan dit nou juist voor een enorme fps boost zorgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:25:
[...]

Alleen maar op deze manier naar de technische specs kijken is tegenwoordig niet meer voldoende. Voorheen gaven ze ook aan dat de series x meer flops heeft dus sneller dan de ps5. In de praktijk blijkt dat ook heel anders te zijn, doordat de ps5 enorme hoeveelheden data intern kan streamen.

De ps5 pro kan bijvoorbeeld enorm baat hebben bij die eigen DLSS variant. Als ontwikkelaars dit implementeren kan dit nou juist voor een enorme fps boost zorgen.
Beetje kort door de bocht dit. Teraflops is inderdaad al heel lang achterhaald als performance metric maar om nou te zeggen dat dit in de praktijk “heel anders” blijkt te zijn is weer het andere uiterste.

De series X heeft de krachtigere GPU. Daar is geen discussie over. Het is echter wel zo dat de ps5, door een efficiëntere compiler, een API met minder overheid en de hogere clock speeds in bepaalde gevallen inderdaad hetzelfde of sneller presteert.

In andere gevallen is de Series X duidelijk sneller. Als Microsoft bovenstaande punten zou kunnen tackelen dan hebben ze in nagenoeg alle gevallen de snellere console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
FrankoNL schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:37:
[...]

In andere gevallen is de Series X duidelijk sneller.
Voorbeelden?

Ik heb zowel de Series X als PS5. Heb het idee dat de PS5 op alle fronten het beter doet.

[ Voor 19% gewijzigd door Tux3.14 op 25-07-2024 13:52 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 117 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties