Het gaat mij ook niet om het verkopen. Het gaat er om dat ik de game altijd op schijf heb, dat ik de game kan spelen ook al ligt het PSN eruit bijvoorbeeld. Genoeg games die niet meer digitaal te koop zijn door aflopende licenties.Sefaex schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:59:
Bij mij is het 50/50. Als ik vooraf weet dat ik waar krijg voor mijn geld. Dan is digitaal echt geen probleem. Vroeger kocht ik Battlefield games ook altijd digitaal. Wist op voorhand toch al dat dit gegarandeerd 100-200 uur gameplay is voor mij.
En ja, €80 voor +100 uur gameplay is vrij cheap. Weinig vormen van entertainment die zo goedkoop zijn.
Mensen komen dan vaak met het argument; Ja, maar dan kun je niet meer verkopen. Maar dit hoef toch ook niet altijd.
Spellen van 20 uur. Die ik in een weekje uit heb. Koop ik dan wel weer fysiek.
Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.
Het gaat niet alleen om het weer kunnen verkopen, het is ook een kwestie van concurrentie. Als fysiek verdwijnt en je hebt op de ps enkel nog maar de Sony store dan is dat effectief een monopolie. Dat is altijd slecht voor de consument, zeker in een tijd waarbij “vender lock-in” steeds prominenter is.Sefaex schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:59:
Bij mij is het 50/50. Als ik vooraf weet dat ik waar krijg voor mijn geld. Dan is digitaal echt geen probleem. Vroeger kocht ik Battlefield games ook altijd digitaal. Wist op voorhand toch al dat dit gegarandeerd 100-200 uur gameplay is voor mij.
En ja, €80 voor +100 uur gameplay is vrij cheap. Weinig vormen van entertainment die zo goedkoop zijn.
Mensen komen dan vaak met het argument; Ja, maar dan kun je niet meer verkopen. Maar dit hoef toch ook niet altijd.
Spellen van 20 uur. Die ik in een weekje uit heb. Koop ik dan wel weer fysiek.
Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.
Op pc heb je dit probleem niet.
ik snap niet waarom ghost of tsushima fysiek nog zo hoog is geprijsd. terwijl deze ook gratis is in de psn premium. zelfs 2ehands vragen ze er veel voor.
typisch zo'n spelletje die zijn waarde gaat behouden in de toekomst net als sekiro.
typisch zo'n spelletje die zijn waarde gaat behouden in de toekomst net als sekiro.
[ Voor 39% gewijzigd door Farabi op 28-05-2024 15:21 ]
Gezien de game net op PC een release heeft gehad is de game op moment weer erg in trek.Zelf heb ik ook wel weer zin om de game opnieuw te spelen.Farabi schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:19:
ik snap niet waarom ghost of tsushima fysiek nog zo hoog is geprijsd. terwijl deze ook gratis is in de psn premium. zelfs 2ehands vragen ze er veel voor.
na het verschrikkelijke rise of the ronin ben ik ook gaan inzien hoe waardevol ghost of tsushima is. er bestaat geen alternatief voor dit spel. deze is baas in zijn branche.jori040 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:32:
[...]
Gezien de game net op PC een release heeft gehad is de game op moment weer erg in trek.Zelf heb ik ook wel weer zin om de game opnieuw te spelen.
[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 28-05-2024 15:33 ]
Verwijderd
Het is ook een game die men graag in de collectie houdt, denk ik. Hierdoor zullen er tweedehands minder beschikbaar zijn, wat weer invloed heeft op de prijs.jori040 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:32:
[...]
Gezien de game net op PC een release heeft gehad is de game op moment weer erg in trek.Zelf heb ik ook wel weer zin om de game opnieuw te spelen.
Verwijderd
Omdat Ghost of Tsushima een director's cut upgrade heeft gehad, daar zit ook de dlc in. Dus vandaar dat deze nog hoog geprijsd is.Farabi schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:19:
Die game is nog net geen 3 jaar geleden gereleased met DC. Maar nieuwprijs blijft hoog op disc. Af en toe voor minder dan €40 te krijgen maar schiet dan weer gauw terug naar €70Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:40:
[...]
Omdat Ghost of Tsushima een director's cut upgrade heeft gehad, daar zit ook de dlc in. Dus vandaar dat deze nog hoog geprijsd is.
hij is nooit onder de €40 gedoken digitaal. toch geen slechte deal dus. volgende keer maar even scoren.
Rise of the Ronin verschrikkelijk? Echt een fantastische game imo. Totaal ander soort game dan Tsushima ook.Farabi schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:33:
[...]
na het verschrikkelijke rise of the ronin ben ik ook gaan inzien hoe waardevol ghost of tsushima is. er bestaat geen alternatief voor dit spel. deze is baas in zijn branche.
Verwijderd
Smaken verschillen. Ik vond Ghost of Tsushima ook veel vetter. Had bij Rise of the Ronin een beetje het gevoel dat ik terug in de tijd ging. En nee, dat had niks te maken met de setting waarin het zich afspeelt.Timothy3000 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:52:
[...]
Rise of the Ronin verschrikkelijk? Echt een fantastische game imo. Totaal ander soort game dan Tsushima ook.
Helemaal mee eens. TopgameTimothy3000 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:52:
[...]
Rise of the Ronin verschrikkelijk? Echt een fantastische game imo. Totaal ander soort game dan Tsushima ook.
Best wel. Nu loopt mijn PS Plus toevallig 11 juni af dus heb ik het geluk dat ik de 12e een nieuwe af kan sluiten met die korting. Jammer dat staken met korting echter niet meer kan.
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Als ik Ps Plus Extra zou willen verlengen dan betaal ik gewoon de volle pond, geen korting. Op de website zie ik ook geen kortingen vermeld worden.Zyron schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:09:
[...]
Best wel. Nu loopt mijn PS Plus toevallig 11 juni af dus heb ik het geluk dat ik de 12e een nieuwe af kan sluiten met die korting. Jammer dat staken met korting echter niet meer kan.
Verwijderd
Morgen een state of play van 30 min.
State of Play returns with a 30+ minute broadcast this Thursday at 3pm PT / 11pm BST: https://t.co/eJWbP09sv3
— PlayStation (@PlayStation) 29 mei 2024
Tune in live for updates on 14 PS5 and PS VR2 titles, including a look at PlayStation Studios titles arriving later this year. pic.twitter.com/B6Uc6aLWKF
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2024 16:06 ]
Hadden die zogenaamde insiders op twitter toch nog gelijk.
Vond het al lang duren.
Naja, geen showcase wel een state of play. Beter iets dan niets i guess.
Ben erg benieuwd!
Vond het al lang duren.
Naja, geen showcase wel een state of play. Beter iets dan niets i guess.
Ben erg benieuwd!
[ Voor 42% gewijzigd door Sefaex op 29-05-2024 16:29 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:11
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Ik verwacht er weinig van, sowieso geen first party nieuws hoogstens een remake/remaster van het een of ander. Zal dus wat thirth party nieuws zijn, het is ook maar 30min.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Idd.
State of play, dus geen nieuwe hw aankondigingen vermoed ik maar meer een mix van al reeds getoonde games + nieuwe beelden met op het eind wellicht een nieuwe game aankondiging, we gaan het zien.. of niet
State of play, dus geen nieuwe hw aankondigingen vermoed ik maar meer een mix van al reeds getoonde games + nieuwe beelden met op het eind wellicht een nieuwe game aankondiging, we gaan het zien.. of niet
Weet iemand waar ik moet zijn voor het terughalen van geld bij Sony?
Ik koop net een spel en betaal via iDeal met ING. ING geeft melding “deze actie is verlopen” na het betalen en ik kan alleen op sluiten klikken.
Das allemaal leuk maar geld is wel van de rekening maar ik heb niets.
Ik koop net een spel en betaal via iDeal met ING. ING geeft melding “deze actie is verlopen” na het betalen en ik kan alleen op sluiten klikken.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Verwijderd
Een ticket indienen via deze website:OMD schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:17:
Weet iemand waar ik moet zijn voor het terughalen van geld bij Sony?
https://www.playstation.com/nl-nl/support/
Chaoss schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:00:
Ik verwacht er weinig van, sowieso geen first party nieuws hoogstens een remake/remaster van het een of ander. Zal dus wat thirth party nieuws zijn, het is ook maar 30min.
Zal wel Concord zijn en hopelijk een nieuwe (geen VR) Astro game.plus a look at PlayStation Studios games arriving later this year.
Death Stranding 2, Concord, Astro Bot, Lego Horizon, Until Dawn Remake
Zal wel zoiets worden. Hopelijk ook een nieuwe aankondiging.
Op twitter las ik al dat RE9 waarschijnljk niet aangekondigd gaat worden deze zomer.
01:00 komt ook de Silent Hill Tranmission. Maar daar ga ik niet voor opblijven. Zie het vrijdag ochtend wel.
Wellicht dat ik de State of Play wel ga checken om 00:00.
Zal wel zoiets worden. Hopelijk ook een nieuwe aankondiging.
Op twitter las ik al dat RE9 waarschijnljk niet aangekondigd gaat worden deze zomer.
01:00 komt ook de Silent Hill Tranmission. Maar daar ga ik niet voor opblijven. Zie het vrijdag ochtend wel.
Wellicht dat ik de State of Play wel ga checken om 00:00.
Mooie tijd om de PS5 Pro te showen.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Nee denk dat die pas ergens september getoond gaat worden. Was volgens mij met ps4 pro idem. En die was destijds ook al geleaked ver ervoor volgens mij.Amaze86 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:50:
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Eerst maar eens wat nieuwe goeie games.Amaze86 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:50:
En zeker niet downloaden!Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:24:
[...]
Een ticket indienen via deze website:
https://www.playstation.com/nl-nl/support/
60fps mode.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ga er maar vanuit dat als de Pro aankondigd gaat worden dat de komende Sony games daar vol gebruik van gaan maken.Dat is voor de huidige PS5 gebruiker natuurlijk een minder fijne ontwikkeling.
Volgens mij is het probleem juist dat hij niks heeft gekregen om te downloaden.
Zal toch wel meevallen? Wat meer raytracing en hogere fps. Denk dat dat weinig (geen) invloed zal hebben voor de base PS5 versies.jori040 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:44:
[...]
Ga er maar vanuit dat als de Pro aankondigd gaat worden dat de komende Sony games daar vol gebruik van gaan maken.Dat is voor de huidige PS5 gebruiker natuurlijk een minder fijne ontwikkeling.
Haha die tijden ook altijd van hun shows
Dat kan vroeger op de avond
Maar als we nog wakker zijn ga ik zeker kijken.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Voor mij is hoge fps heel belangrijk en raytracing niet zo.Ik vermoed dat je straks bij de base versie minder 60fps games gaat zien.Raem schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:10:
[...]
Zal toch wel meevallen? Wat meer raytracing en hogere fps. Denk dat dat weinig (geen) invloed zal hebben voor de base PS5 versies.
Als ik op jou reactie moet afgaan kan jij gewoon lekker bij de huidige PS5 blijven.
En om de 4 a 5 jaar een nieuwe console vind ik in deze tijd ook wel passend.
Verwijderd
Laat die Pro maar komen, inderdaad. Krijgt vanaf dag één een mooi plekje hier op mijn gamekamer. Vaak verkoop ik dan net voordat de Pro uitkomt de 'oude' console voor een mooi bedrag, zodat je niet al teveel meer hoeft bij te leggen.jori040 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:41:
[...]
Voor mij is hoge fps heel belangrijk en raytracing niet zo.Ik vermoed dat je straks bij de base versie minder 60fps games gaat zien.
Als ik op jou reactie moet afgaan kan jij gewoon lekker bij de huidige PS5 blijven.
En om de 4 a 5 jaar een nieuwe console vind ik in deze tijd ook wel passend.
Ik zie niet in waarom een PS5 Pro daarvoor zou zorgen.jori040 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:41:
[...]
Ik vermoed dat je straks bij de base versie minder 60fps games gaat zien.
Toen de E3 er nog was. Bleef ik er altijd op. Vond dat altijd wel iets om naar uit te kijken.G_Dragon schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:20:
[...]
Haha die tijden ook altijd van hun shows![]()
Dat kan vroeger op de avond![]()
Maar als we nog wakker zijn ga ik zeker kijken.
Maar State of Play...

Kan hem vrijdagochtend tijdens het ontbijt alsnog even snel terugkijken. Dus kijk nog wel wat ik ga doen.
Las trouwens op twitter een gerucht dat er in september een showcase zou komen. Met het oog op de PS5 Pro zou dat wel kunnen kloppen.
Maar goed, zien we dan wel.
Games kunnen in hoger fps draaien en of resolutie.Heb je het PS4-pro tijdperk niet ervaren dan ?Raem schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:48:
[...]
Ik zie niet in waarom een PS5 Pro daarvoor zou zorgen.
@Verwijderd
Zo doe ik het precies ook.
[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 29-05-2024 21:23 ]
Ja, maar waarom zouden base PS5 games dan ineens slechter gaan presteren? Jij zegt dat de PS5 Pro ervoor gaat zorgen dat er minder 60fps games op de base PS5 komen. Waarom denk je dat?jori040 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:20:
[...]
Games kunnen in hoger fps draaien en of resolutie.Heb je het PS4-pro tijdperk niet ervaren dan ?
@Verwijderd
Zo doe ik het precies ook.
Verwijderd
Op eigen verzoek geknipt
[ Voor 93% gewijzigd door Linksquest op 14-11-2024 16:46 . Reden: Op verzoek ]
Verwijderd
Op eigen verzoek geknipt
[ Voor 94% gewijzigd door Linksquest op 14-11-2024 16:46 . Reden: Op verzoek ]
Death Stranding 2:Zie het zomaar gebeuren dat deze game straks op Pro 60 draait en op base PS5 30fps.Games die nu gemaakt worden hebben in wezen meer power nodig waardoor men bij de base terug moet schalen.Raem schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:37:
[...]
Ja, maar waarom zouden base PS5 games dan ineens slechter gaan presteren? Jij zegt dat de PS5 Pro ervoor gaat zorgen dat er minder 60fps games op de base PS5 komen. Waarom denk je dat?
Dan haal ik de GOTY remastered edition wel op PS6.
Zo ver weg kijk ik nog niet.Met een beetje pech zitten we tegen die tijd in een kernoorlog.Timothy3000 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 22:07:
Dan haal ik de GOTY remastered edition wel op PS6.
Met de inhaalslag die de PC momenteel aan het maken is zou ik het ergens wel snappen dat de PS5 Pro binnenkort uitgebracht wordt, maar tenzij de verbetering significant is komt ie hier niet in huis. Sterker nog, ik zit er weer over te twijfelen om een Game PC in huis te halen (voor m'n zoons uiteraard
)
Voor mij voelt zo'n "upgrade" toch een beetje als een DLC voor een game die nog niet af is. Ik heb zeker geen spijt van de PS5, maar ergens heb ik het gevoel dat het onderste nog niet uit de kan is qua game development. Ik heb de PS4 Pro aan het werk gezien bij vrienden, maar ik vond het verschil te klein om 'm aan te schaffen. Daarbij speelt misschien wel mee dat ik nog nooit een console / handheld verkocht heb, dus aan inruil doe ik niet.
Dat gezegd hebbende:
The Witcher 3 PS5 versie ziet er fantastisch uit, maar ik heb geen zin in nog een playthrough. Godfall, ziet er fantastisch uit maar na een uur spelen was ik er wel achter dat deze saaie shit talloze zinloze GB's in beslag nam en dus weer verwijderd.
Terwijl een game met simpele (though arty) graphics als Hades me 125 uur aan de buis gekluisterd heeft gehouden. En een Spiderman dat ook gedaan heeft en die game er toch echt wel goed uit ziet op een "base" PS5. En Helldivers is grafisch ook geen top-notch maar voor my GotY tot nu toe.
Er is wel een mogelijkheid dat de Pro versie me toch overhaalt om 'm te halen, en dat is als het een significante verbetering oplevert op PSVR2 gebied. Ik heb fantastich fun met GT7. Ziet er wat mij betreft al goed uit, maar als dit nog veel beter wordt dan kan dit me nog wel over de streep trekken

Voor mij voelt zo'n "upgrade" toch een beetje als een DLC voor een game die nog niet af is. Ik heb zeker geen spijt van de PS5, maar ergens heb ik het gevoel dat het onderste nog niet uit de kan is qua game development. Ik heb de PS4 Pro aan het werk gezien bij vrienden, maar ik vond het verschil te klein om 'm aan te schaffen. Daarbij speelt misschien wel mee dat ik nog nooit een console / handheld verkocht heb, dus aan inruil doe ik niet.
Dat gezegd hebbende:
Dit inderdaad. En graag niet de zoveelste Remake, matige sequel, of PS4 --> PS5 upgrade, maar nieuwe, originele, geoptimaliseerde games. IMO veel belangrijker dan graphics, raytracing, etc.
The Witcher 3 PS5 versie ziet er fantastisch uit, maar ik heb geen zin in nog een playthrough. Godfall, ziet er fantastisch uit maar na een uur spelen was ik er wel achter dat deze saaie shit talloze zinloze GB's in beslag nam en dus weer verwijderd.
Terwijl een game met simpele (though arty) graphics als Hades me 125 uur aan de buis gekluisterd heeft gehouden. En een Spiderman dat ook gedaan heeft en die game er toch echt wel goed uit ziet op een "base" PS5. En Helldivers is grafisch ook geen top-notch maar voor my GotY tot nu toe.
Er is wel een mogelijkheid dat de Pro versie me toch overhaalt om 'm te halen, en dat is als het een significante verbetering oplevert op PSVR2 gebied. Ik heb fantastich fun met GT7. Ziet er wat mij betreft al goed uit, maar als dit nog veel beter wordt dan kan dit me nog wel over de streep trekken
met veel pijn, moeite en geluk (1e koper afgehaakt) heb ik ghost of tsushima 2ehands fysiek kunnen bemachtigen. nog nooit zo iets meegemaakt. wat een gekte opeens met deze titel.
Verwijderd
Wel mooi dat sommige ‘oudere’ titels weer helemaal opleven. Met Fallout zag je dat ook gebeuren door de serie op Prime.Farabi schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:46:
met veel pijn, moeite en geluk (1e koper afgehaakt) heb ik ghost of tsushima 2ehands fysiek kunnen bemachtigen. nog nooit zo iets meegemaakt. wat een gekte opeens met deze titel.
klopt, maar het enige verschil is dat ze fallout gratis weggaven bij amazon. de titel werd een beetje 'ruw' behandeldVerwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:51:
[...]
Wel mooi dat sommige ‘oudere’ titels weer helemaal opleven. Met Fallout zag je dat ook gebeuren door de serie op Prime.
ghost of tsushima fysiek gaat de komen jaren stijgen, dat merk je nu al.
Een goede ontwikkeling als je het mij vraagt.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:51:
[...]
Wel mooi dat sommige ‘oudere’ titels weer helemaal opleven. Met Fallout zag je dat ook gebeuren door de serie op Prime.
logisch, met een singleplayer game kan je maar 1x inkomsten genereren. met online-content aankopen continue...
Voor SP games kun je ook DLC/Content maken hoor. Gebeurd eigenlijk best vaak.Farabi schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:23:
logisch, met een singleplayer game kan je maar 1x inkomsten genereren. met online-content aankopen continue...
Ik vind het vooral bijzonder (en positief!) dat de PS4 nog actief is.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:20:
Wat sheets uit de presentatie van Sony. Omzet en winst is blijkbaar hoger dan ooit voor PlayStation.
Wat opmerkelijk is dat er steeds minder ontwikkelaars zich bezig houden met singleplayer games.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ja, want de ps5 is ook nog steeds een verkapte ps4 eigenlijk. zo gek vind ik dat niet.Tux3.14 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:27:
[...]
Ik vind het vooral bijzonder (en positief!) dat de PS4 nog actief is.
117 miljoen verkochte PS4's. Toch niet zo bijzonder dat daar nog een hoop van actief zijn.Tux3.14 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:27:
[...]
Maar dat heeft er niets mee te maken. In de sheet staat heel duidelijk PS4 en PS5 apart vermeld.Farabi schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:31:
[...]
ja, want de ps5 is ook nog steeds een verkapte ps4 eigenlijk. zo gek vind ik dat niet.
Ik denk dat het vooral komt doordat de PS4 nog voldoende support krijgt. De laatste jaren zijn er nog steeds mooie games voor uitgekomen.Raem schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:33:
[...]
117 miljoen verkochte PS4's. Toch niet zo bijzonder dat daar nog een hoop van actief zijn.
Ik zie nog steeds voldoende studios die zich richten op SP games of een combinatie van SP en MP (Guerilla bijvoorbeeld). De live service focus ligt vooral bij studios die Sony specifiek daarvoor heeft gekocht.
Daarom eigenlijk wel blij dat de MP focus van Naughty Dog en Insomniac is verlegd naar puur SP met de annulering van TLOU2 MP (hoewel dat best tof had kunnen zijn) en de co-op Spiderman game.
Daarom eigenlijk wel blij dat de MP focus van Naughty Dog en Insomniac is verlegd naar puur SP met de annulering van TLOU2 MP (hoewel dat best tof had kunnen zijn) en de co-op Spiderman game.
Op zich wel logisch omdat een heel groot deel games als Fortnite, CoD, Roblox en Minecraft speelt. Die zijn nog steeds booming business op PS4. Ik denk dat de cross-gen periodes alleen maar langer gaan worden dadelijk met de PS6.Tux3.14 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:27:
[...]
genoeg mensen die ps4 spellen spelen op de ps5. de gamelog van de ps4 is uiteindelijk veel uitgebreider dan die van de ps5.Tux3.14 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:33:
[...]
Maar dat heeft er niets mee te maken. In de sheet staat heel duidelijk PS4 en PS5 apart vermeld.
Maar dat is niet wat in de sheets staat. Daar staat PS4 consoles vermeld. Niet de hoeveelheid PS4 games wat men op een PS5 speelt.Farabi schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:34:
[...]
genoeg mensen die ps4 spellen spelen op de ps5. de gamelog van de ps4 is uiteindelijk veel uitgebreider dan die van de ps5.
Verwijderd
Ps2 is ook nog heel lang gesupport toen de ps3 er allang was. Prima dat er een goedkopere console is met oudere games voor de mensen die geen nieuwere console kunnen kopen.Farabi schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:31:
[...]
ja, want de ps5 is ook nog steeds een verkapte ps4 eigenlijk. zo gek vind ik dat niet.
Verwijderd
Monthly active consoles staat er.Farabi schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:34:
[...]
genoeg mensen die ps4 spellen spelen op de ps5. de gamelog van de ps4 is uiteindelijk veel uitgebreider dan die van de ps5.
Als ik bij Cex binnen ben dan is het goed te zien hoe populair PS4 & PS3 nog is bij de mensen.Zie altijd mensen met die games in handen.
ja, maar dit heeft niets te maken met wat ik bedoel.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:45:
[...]
Ps2 is ook nog heel lang gesupport toen de ps3 er allang was. Prima dat er een goedkopere console is met oudere games voor de mensen die geen nieuwere console kunnen kopen.
Verwijderd
Wat bedoel je dan?Farabi schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:58:
[...]
ja, maar dit heeft niets te maken met wat ik bedoel.
Hoop dat ze straks in state op play iets van de nieuwe Naughty Dog kunnen laten zien.Ik denk voor 97% dat het niet gaat gebeuren maar toch.
Verwijderd
Zie hier de kracht van de concurrentie op fysieke games. Sony verlaagt de prijs van Spider-man 2 naar 59,99 euro voor days of play.
Bol en amazon doen dit ook.
Vervolgens gaat Mediamarkt er 5 euro onder zitten: 55 euro.
Daarna gaat amazon in prijs omlaag, 49,99 euro.
Daarna volgt bol met dezelfde prijs.
Dit allemaal op 1 dag. Dit soort concurrentie verdwijnt als er geen fysieke games meer zijn. Dus iedereen zou er bij gebaat zijn als games fysiek blijven uitkomen.
Dit allemaal op 1 dag. Dit soort concurrentie verdwijnt als er geen fysieke games meer zijn. Dus iedereen zou er bij gebaat zijn als games fysiek blijven uitkomen.
Of als Sony gewoon wordt gedwongen de store open te gooien voor andere aanbieders. Dat zal nog wel afgedwongen worden door de EU.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:49:
Dit soort concurrentie verdwijnt als er geen fysieke games meer zijn. Dus iedereen zou er bij gebaat zijn als games fysiek blijven uitkomen.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Mja, wel fijn. Maar ondertussen heb ik het disc gedeelte van m'n PS5 al 2 jaar niet aangeraakt omdat ik het wel verdomd makkelijk vind dat ik tussen games geen schijfjes meer hoef te wisselenVerwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:49:
Zie hier de kracht van de concurrentie op fysieke games. Sony verlaagt de prijs van Spider-man 2 naar 59,99 euro voor days of play.
Buiten dat om komen er bij het digitale aanbod ook best vaak aanbiedingen voorbij.
Verwijderd
Microtransactions en DLC going hard.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:20:
Wat sheets uit de presentatie van Sony. Omzet en winst is blijkbaar hoger dan ooit voor PlayStation.
Wat opmerkelijk is dat er steeds minder ontwikkelaars zich bezig houden met singleplayer games.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op reddit las ik ook dat veel mensen daar op de PS4 zijn blijven hangen, omdat de PS5 in de eerste 2 jaar na launch nagenoeg niet te koop was. Toen bleek dat toen de PS5 wel te koop was we nog steeds in een cross-gen periode zitten, waarbij je de meeste nieuwe games nog steeds op de PS4 kon spelen. De urgentie om de PS5 te kopen was bij een grote groep mensen wel een beetje verdwenen.jori040 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:56:
Als ik bij Cex binnen ben dan is het goed te zien hoe populair PS4 & PS3 nog is bij de mensen.Zie altijd mensen met die games in handen.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Je weet dat winkels zo goed als niets verdienen aan games ?Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:49:
De Intertoys hier in het dorp is blij dat ze niet meer een hoek vol games hebben.
Amazon & Bol houden het zo nog wel een paar jaar vol maar dat we de volgende generatie 100% digitaal gaan lijkt me zo goed als zeker.
Dat hoop ik niet, want ik zou graag mijn ps4 en ps5 games op disc op de PS6 willen blijven spelen.jori040 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:04:
[...]
Je weet dat winkels zo goed als niets verdienen aan games ?
De Intertoys hier in het dorp is blij dat ze niet meer een hoek vol games hebben.
Amazon & Bol houden het zo nog wel een paar jaar vol maar dat we de volgende generatie 100% digitaal gaan lijkt me zo goed als zeker.
Dan moet je zorgen dat je de PS5 console in bezit houd.bRuud83 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:10:
[...]
Dat hoop ik niet, want ik zou graag mijn ps4 en ps5 games op disc op de PS6 willen blijven spelen.
Verwijderd
Echter zijn die aanbiedingen altijd hetzelfde. Er is een website waar je per game de prijs kan volgen. Zie hieronder bijvoorbeeld. Dat getuigd niet echt van gezonde concurrentie op het digitale vlak:Denman schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:57:
[...]
Mja, wel fijn. Maar ondertussen heb ik het disc gedeelte van m'n PS5 al 2 jaar niet aangeraakt omdat ik het wel verdomd makkelijk vind dat ik tussen games geen schijfjes meer hoef te wisselen
Buiten dat om komen er bij het digitale aanbod ook best vaak aanbiedingen voorbij.
/f/image/6QfWunqiCas0ACTlVRYmeUIA.png?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
Dat is niet tegen te houden, inderdaad. Wel jammer, want ik heb m’n collectie toch het liefst fysiek.jori040 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:04:
[...]
Verwijderd
Dat is niet waar, ik heb zelf bij een distribiteur van games gewerkt. Ze verdienen er 20 tot 30% aan, dat is echt een prima marge voor dit soort games. Daarnaast verdienen ze ook nog eens 30 tot 40% op accessoires.jori040 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:04:
[...]
Dat maakt me niet zoveel uit eigenlijk. Alhoewel ik fysiek het goedkoopst kan gamen. Nu in het streamingtijdperk mis ik de dvd's en blu-rays ook niet. Wat me met name tegenstaat is de prijs van digitale games. Prima dat de PS6 naar alle waarschijnlijkheid digital only gaat worden, maar dan moet de verkoop van digitale games wel in een gezonde concurrerende markt plaats kunnen vinden. En niet in een monopolie van Sony. Apple en Google zijn door de EU al verplicht andere stores toe te staan, dus MS en Sony zullen daar ook wel toe verplicht worden.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:39:
[...]
Dat is niet tegen te houden, inderdaad. Wel jammer, want ik heb m’n collectie toch het liefst fysiek.
Verwijderd
Eens met de tweede zin. Die mis ik ook niet. Ben überhaupt nooit geïnteresseerd geweest in het collecten van films.Hulleman schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:43:
[...]
Dat maakt me niet zoveel uit eigenlijk. Alhoewel ik fysiek het goedkoopst kan gamen. Nu in het streamingtijdperk mis ik de dvd's en blu-rays ook niet. Wat me met name tegenstaat is de prijs van digitale games. Prima dat de PS6 naar alle waarschijnlijkheid digital only gaat worden, maar dan moet de verkoop van digitale games worden wel in een gezonde concurrerende markt plaats kunnen vinden. Apple en Google zijn door de EU al verplicht andere stores toe te staan, dus MS en Sony zullen daar ook wel toe verplicht worden.
Mij gaat het overigens niet om ‘goedkoop gamen’. Ik vind het gewoon leuk om mijn favoriete games in een doosje of hoesje te hebben. Wordt het toch nog een beetje tastbaar. Ik heb zelf bijvoorbeeld ook niets met het verzamelen van muziek, maar LP’s zijn weer ongekend populair. Is voor iedereen, uiteraard, verschillend.
Verwijderd
Ik koop zelf nog steeds 4K bluray's in plaats van dat ik films kijk via streaming diensten. Het verschil in kwaliteit vind ik echt enorm groot. Vooral in geluid, de bitrate van streaming diensten voor geluid is om te huilen. Ik weet dat het merendeel van de mensen er tegenwoordig weinig om geeft (20 a 25 jaar geleden wilde iedereen het beste van het beste thuis hebben, tegenwoordig moet het vooral makkelijk zijn). Maar voor mij is immersie een belangrijk onderdeel van films en dat krijg ik bij een streaming dienst niet. Los van het feit dat er een enorme versplintering is van aanbod over teveel aanbieders.Hulleman schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:43:
[...]
Dat maakt me niet zoveel uit eigenlijk. Alhoewel ik fysiek het goedkoopst kan gamen. Nu in het streamingtijdperk mis ik de dvd's en blu-rays ook niet. Wat me met name tegenstaat is de prijs van digitale games. Prima dat de PS6 naar alle waarschijnlijkheid digital only gaat worden, maar dan moet de verkoop van digitale games wel in een gezonde concurrerende markt plaats kunnen vinden. En niet in een monopolie van Sony. Apple en Google zijn door de EU al verplicht andere stores toe te staan, dus MS en Sony zullen daar ook wel toe verplicht worden.
Dat is anders bij digitale games natuurlijk, want daar heb je niet te maken met een andere kwaliteit.
Dit inderdaad. Komt nog bij dat de pricedrop van 60 naar 50 euro wel aangeeft dat er ruimte is voor marge.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:40:
[...]
Dat is niet waar, ik heb zelf bij een distribiteur van games gewerkt. Ze verdienen er 20 tot 30% aan, dat is echt een prima marge voor dit soort games. Daarnaast verdienen ze ook nog eens 30 tot 40% op accessoires.
Zeker, maar een spelcomputer gaat natuurlijk een keer kapot. Als het toch all digital moet worden dan kan ik net zo goed naar PC overstappen waar daar heb je dit probleem niet. Voor nu geniet ik volop van de PS5 en de PS6 is nog ver weg. Ik zie het wel tegen die tijd.jori040 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:11:
[...]
Dan moet je zorgen dat je de PS5 console in bezit houd.
Verwijderd
Als je hem een beetje goed onderhoud kan die echt enorm lang mee gaan. Veel ps2 consoles doen het ook nog gewoon.bRuud83 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:13:
[...]
Zeker, maar een spelcomputer gaat natuurlijk een keer kapot. Als het toch all digital moet worden dan kan ik net zo goed naar PC overstappen waar daar heb je dit probleem niet. Voor nu geniet ik volop van de PS5 en de PS6 is nog ver weg. Ik zie het wel tegen die tijd.
Vergeet trouwens niet dat de Japanse markt heel erg belangrijk is voor Sony en Nintendo. Laten die nou de games vooral fysiek kopen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2024 16:21 ]
Of vroeger waren de verschillen gewoon groter? Toen we van VHS naar DVD gingen was het verschil enorm. Dat verschil was imho kleiner van DVD naar BluRay, al was het nog steeds aanzienlijk. Er zal ongetwijfeld verschil zitten in bitrate tussen streaming diensten en een mediadrager zoals BluRay, maar ik persoonlijk hoor het niet zo, ook niet op m'n Dali Atmos set. Misschien omdat ik ouder wordVerwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:56:
[...]
Ik koop zelf nog steeds 4K bluray's in plaats van dat ik films kijk via streaming diensten. Het verschil in kwaliteit vind ik echt enorm groot. Vooral in geluid, de bitrate van streaming diensten voor geluid is om te huilen. Ik weet dat het merendeel van de mensen er tegenwoordig weinig om geeft (20 a 25 jaar geleden wilde iedereen het beste van het beste thuis hebben, tegenwoordig moet het vooral makkelijk zijn). Maar voor mij is immersie een belangrijk onderdeel van films en dat krijg ik bij een streaming dienst niet. Los van het feit dat er een enorme versplintering is van aanbod over teveel aanbieders.
Dat is anders bij digitale games natuurlijk, want daar heb je niet te maken met een andere kwaliteit.

Ja mee eens, fysiek zijn de aanbiedingen vaak gunstiger. Maar toch. Ik heb EA FC voor 3 tientjes opgepikt een paar maanden terug. Als ik had gewacht tot nu was ie zelfs gratis geweest. Game van nog geen jaar oud.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:39:
[...]
Echter zijn die aanbiedingen altijd hetzelfde. Er is een website waar je per game de prijs kan volgen. Zie hieronder bijvoorbeeld. Dat getuigd niet echt van gezonde concurrentie op het digitale vlak:
[Afbeelding]
En zo zijn er nog wat voorbeelden van games die tot tientjes goedkoper zijn digitaal. Persoonlijk vind ik het aanbiedingsverschil niet opwegen tegen het gemak van digitaal.
Precies. Al mijn consoles sinds de NES doen het nog. Gewoon netjes mee om gaan en dan moet je een heel eind kunnen komen. En lukt dat niet dan is er altijd een nieuwe te scoren. Zie ook de aanbieders van (gereviseerde) NES / SNES / etc consoles. Kosten vaak wat meer, maar als gamen je lief is dan doe je dat wel. Hobby's kosten immers geldVerwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:16:
[...]
Als je hem een beetje goed onderhoud kan die echt enorm lang mee gaan. Veel ps2 consoles doen het ook nog gewoon.
Als je altijd een console jonge bent geweest dan is de PC wel net wat anders hoor.Er zijn vandaag de dag nog PS2 consoles[2e hands] te koop dus ik zie dat met PS5 niet anders.bRuud83 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:13:
[...]
Zeker, maar een spelcomputer gaat natuurlijk een keer kapot. Als het toch all digital moet worden dan kan ik net zo goed naar PC overstappen waar daar heb je dit probleem niet. Voor nu geniet ik volop van de PS5 en de PS6 is nog ver weg. Ik zie het wel tegen die tijd.
Sony is taking over London ahead of the Champions League final at Wembley on Saturday. PlayStation pop-up events will be running at Trafalgar Square, Tower Bridge, the South Bank, and Regents Street pic.twitter.com/HAZ8f8ioKk
— Tom Warren (@tomwarren) 30 mei 2024
:strip_exif()/f/image/7ujzeBgCP64mp7fjFPRx1erF.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan toch niet anders dan dat vanavond Astrobot wordt aangekondigd.
Die stats heb ik dan niet.Als ik de gast van Intertoys moet geloven verdienen ze weinig tot niets aan spellen & Lego.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:40:
[...]
Dat is niet waar, ik heb zelf bij een distribiteur van games gewerkt. Ze verdienen er 20 tot 30% aan, dat is echt een prima marge voor dit soort games. Daarnaast verdienen ze ook nog eens 30 tot 40% op accessoires.
Verwijderd
Moet je eens een film opzetten (bijv. een actie film) en dan direct daarna dezelfde film op 4K bluray. Je weet echt niet wat je hoort. Het geluid van de 4K bluray klinkt dan zoals die ook in de bioscoop klinkt, die van de streaming dienst klinkt dan enorm dof. Bij streaming diensten wordt vooral de audio enorm geknepen, naar ongeveer dezelfde bitrate als een DVD. Ter vergelijk:Denman schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:30:
[...]
Of vroeger waren de verschillen gewoon groter? Toen we van VHS naar DVD gingen was het verschil enorm. Dat verschil was imho kleiner van DVD naar BluRay, al was het nog steeds aanzienlijk. Er zal ongetwijfeld verschil zitten in bitrate tussen streaming diensten en een mediadrager zoals BluRay, maar ik persoonlijk hoor het niet zo, ook niet op m'n Dali Atmos set. Misschien omdat ik ouder wordIk haal de immersie dan meer uit de 110" 4K Projector waar ik m'n films op kijk en games op speel
Dolby Digital Plus is a lossy compression format with a bit rate of 768 Kbits/s (for streaming), unlike Dolby Digital True HD which is a lossless format offering variable bit rates up to 10,000 Kbits/s. In the case of the album "The Hurting", the maximum bit rate in Dolby Digital TrueHD is around 6,500 Kbits/s.
Verwijderd
Dan moeten ze beter onderhandelen met het hoofdkantoor. Veel intertoys zijn Franchise en hebben slechte inkoopvoorwaarden vanuit het hoofdkantoor. Dan moeten ze daar gaan zeuren. Alleen op consoles zit een enorm lage marge (rond de 5%).jori040 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:37:
[...]
Die stats heb ik dan niet.Als ik de gast van Intertoys moet geloven verdienen ze weinig tot niets aan spellen & Lego.
het verschil tussen streamingsdiensten en een 4K bluray wordt steeds kleiner met het blote oog. Theoretisch zijn de verschillen natuurlijk wel groot op papier (bitrate van beeld en geluid). Maar hoeveel mensen hebben nu een goede soundset om de verschillen echt op te merken? fysieke filmmedia wordt steeds meer niche.
[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 30-05-2024 16:49 ]
Ja goed ik heb het idee dat de Intertoys hier gewoon geen zin meer heeft in gaming.Ik weet wel dat de vesteging hier zelfstandig is.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:42:
[...]
Dan moeten ze beter onderhandelen met het hoofdkantoor. Veel intertoys zijn Franchise en hebben slechte inkoopvoorwaarden vanuit het hoofdkantoor. Dan moeten ze daar gaan zeuren. Alleen op consoles zit een enorm lage marge (rond de 5%).
Verwijderd
Vandaar dat ik zei, het is een franchiser (Zelfstandig). Die hebben dan slechte inkoopvoorwaarden. Andere Intertoys winkels verdienen gewoon die marges wat ik eerder al aangaf.jori040 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:48:
[...]
Ja goed ik heb het idee dat de Intertoys hier gewoon geen zin meer heeft in gaming.Ik weet wel dat de vesteging hier zelfstandig is.
De enige streamdienst die dicht op Blu-ray zit is Disney+.Farabi schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:48:
het verschil tussen streamingsdiensten en een 4K bluray wordt steeds kleiner met het blote oog. Theoretisch zijn de verschillen natuurlijk wel groot op papier (bitrate van beeld en geluid). Maar hoeveel mensen hebben nu een goede soundset om de verschillen echt op te merken?
Verwijderd
Vandaar dat ik ook zei dat het grootste verschil in het geluid zit. Ik zei eerder in mijn berichten al dat mensen gemak nu belangrijker vinden dan kwaliteit. 20 a 25 jaar geleden kochten veel mensen nog kwaliteit spul, maar dat is al verleden tijd. Overigens kan je met een soundbar nog steeds het verschil goed horen hoor.Farabi schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:48:
het verschil tussen streamingsdiensten en een 4K bluray wordt steeds kleiner met het blote oog. Theoretisch zijn de verschillen natuurlijk wel groot op papier (bitrate van beeld en geluid). Maar hoeveel mensen hebben nu een goede soundset om de verschillen echt op te merken? fysieke filmmedia wordt steeds meer niche.
Overigens zit er ook aardig wat verschil in beeld, de compressie is vaak genoeg goed zichtbaar bij donkere beelden. (Daar zie je het meeste de compressie toe slaan, het is bij zwart namelijk makkelijker om de voorgaande frame te gebruiken)
dat doen ze inderdaad goed. Het voordeel van disney+ is dat je de imax beelden erbij krijgt, wat ze niet op de 4k bluray vrijgeven. ik vind de beleving daarom beter.jori040 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:50:
[...]
De enige streamdienst die dicht op Blu-ray zit is Disney+.
Sony Pictures Core biedt volgens mij nog hogere kwaliteit.jori040 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:50:
[...]
De enige streamdienst die dicht op Blu-ray zit is Disney+.
Verwijderd
Vind je? Ik vind juist dat men tegenwoordig beter bewust is van wat wel of niet goed is. Voor ieder product is wel een review te vinden (geschreven of YouTube) en er zijn ontelbaar veel vergelijkingssites.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:53:
[...]
Vandaar dat ik ook zei dat het grootste verschil in het geluid zit. Ik zei eerder in mijn berichten al dat mensen gemak nu belangrijker vinden dan kwaliteit. 20 a 25 jaar geleden kochten veel mensen nog kwaliteit spul, maar dat is al verleden tijd. Overigens kan je met een soundbar nog steeds het verschil goed horen hoor.
Overigens zit er ook aardig wat verschil in beeld, de compressie is vaak genoeg goed zichtbaar bij donkere beelden. (Daar zie je het meeste de compressie toe slaan, het is bij zwart namelijk makkelijker om de voorgaande frame te gebruiken)
Als ik kijk in mijn omgeving, bij familie en vrienden, zijn er nog maar weinig over die blind een winkel inlopen en in verkooppraatjes trappen. Dat was 25 jaar geleden wel anders, kan ik je vertellen.
Verwijderd
Ik heb het dan niet over reviews bekijken etc. Een review van Sonos kan heel goed zijn, maar dat merk is vooral gemaakt op gebruiksgemak en niet op kwaliteit van het geluid. Ik bedoel te zeggen dat mensen nu meer gaan voor gemak dan kwaliteit van beeld/geluid. Liever het gemak van digitaal, dan de betere kwaliteit van een schijfje bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:15:
[...]
Vind je? Ik vind juist dat men tegenwoordig beter bewust is van wat wel of niet goed is. Voor ieder product is wel een review te vinden (geschreven of YouTube) en er zijn ontelbaar veel vergelijkingssites.
Als ik kijk in mijn omgeving, bij familie en vrienden, zijn er nog maar weinig over die blind een winkel inlopen en in verkooppraatjes trappen. Dat was 25 jaar geleden wel anders, kan ik je vertellen.
Waarbij vroeger er veel mensen heel bewust luidsprekers gingen testen, goede kwaliteit speaker kabels kocht, etc. Is het nu vooral gemak, je moet er Spotify op kunnen spelen, het moet makkelijk te bedienen zijn etc. Speakers zijn zo klein als melkpakken en ook nog eens in een plastic behuizing....
Verkopers zijn er niet alleen voor de verkooppraatjes, als je een goede winkel instapt dan adviseren ze je echt wel goed. Je moet dan niet in een mediamarkt instappen, maar meer de kwaliteit zaken, expert, hobo hifi, smits etc.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2024 17:25 ]
Die check heb ik nog niet gedaan.Raem schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:00:
[...]
Sony Pictures Core biedt volgens mij nog hogere kwaliteit.
Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties