Die laatste twee die je noemt heb ik al lang en breed gespeeld.Ach ik doe ook graag andere games weer opnieuw spelen hoor.Gelukkig bestaat er NG+bRuud83 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:25:
[...]
Ik vind het niet zo'n ramp. Ik heb nog veel plezier met Helldivers 2, ik ben nog bezig met FF7 Rebirth en ook net met Cyberpunk 2077 begonnen. Ik zit voor het hele jaar wel geramd.
Verwijderd
Wel een beetje slecht dat ze de naam van de CEO verkeerd schrijven....jori040 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:49:
Sony heeft geen grote titels gepland in het huidige fiscale jaar: https://www.gamed.nl/view/147695
Vermoed dat we dit najaar die Venom game gaan krijgen.Qua content zoals Miles Morales.
Voor mij ziet het najaar er voor nu nog mager uit.
Ik heb zelf nog een enorme backlog, dus vind het wel fijn dat het even rustig is. Kan ik lekker aan mijn backlog werken.
Verwijderd
Ik wilde exact hetzelfde zeggen. Gezien de releases van vorig jaar komt dit wel even goed uit. Langzaam die backlog wegwerken.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:09:
[...]
Ik heb zelf nog een enorme backlog, dus vind het wel fijn dat het even rustig is. Kan ik lekker aan mijn backlog werken.
Ja maar zo wil je toch geen najaar joh.Wat heb ik er aan dat jij met je backlog zit.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:09:
[...]
Wel een beetje slecht dat ze de naam van de CEO verkeerd schrijven....
Verwijderd
Scheelt dat er ook nog zat third party games zijn. Als ik alleen moet hopen op first party.... ;-)jori040 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:27:
[...]
Ja maar zo wil je toch geen najaar joh.Wat heb ik er aan dat jij met je backlog zit.
Op first party heb ik de hoop al even opgegeven.Noem eens een paar leuke third party games ?Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:31:
[...]
Scheelt dat er ook nog zat third party games zijn. Als ik alleen moet hopen op first party.... ;-)
Dragon Age: Hier hoop ik nog op.Moet binnen nu en een maand dan wel bekend worden.
[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 15-05-2024 20:36 ]
Verwijderd
Van dit jaar?jori040 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:33:
[...]
Op first party heb ik de hoop al even opgegeven.Noem eens een paar leuke third party games ?
Dragon Age: Hier hoop ik nog op.Moet binnen nu en een maand dan wel bekend worden.
Like a dragon infinite wealth
Tekken 8
Star wars Outlaws
Rise of the ronin
Stellar blade
Silent Hill 2
System shock
Ik vind het wel jammer hoor. Laatste first party game is dan Spiderman 2 geweest? En dat was ook nog de enige uit 2023. Dan is het best een leegte tot minimaal april 2025.
Hopelijk komen er nog wel een paar kleinere games uit dan en inderdaad genoeg third party games, maar toch.
Hopelijk komen er nog wel een paar kleinere games uit dan en inderdaad genoeg third party games, maar toch.
Silent Hill 2: Voor nu nog niets definitief maar grote kans dat deze in het najaar uitkomt.Sowieso hoop ik op een nieuwe Playstation showcase.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:48:
[...]
Van dit jaar?
Tekken 8
Star wars Outlaws
Rise of the ronin
Stellar blade
Silent Hill 2
System shock
Ik zie de noodzaak niet zo waarom het perse first party games moeten zijn. Playstation heeft het altijd moeten hebben van een gezonde mix van 1st, 2nd and 3rd party deals. Helldivers, Stellar Blade, Rise of the Ronin en FF7 Rebirth is toch een erg sterk eerste helft van het jaar.
En dan is Helldivers technisch gezien wel een first party game, het is zelfs een Sony IP. Net zoals Spider-Man, Returnal en Ratchet & Clank dat waren voordat Insomniac en Housemarque gekocht werden.
Het is al meerdere malen gezegd, ook door de Jason Schreiers van deze wereld die goede contacten hebben met veel devs: een nieuwe AAA current-gen game kost je tegenwoordig gewoon 5-7 jaar. Dus je zult sowieso steeds meer moeten aanvullen met games zoals we deze eerste maanden hebben gehad. En gezien de huidige staat van de industrie denk ik dat we qua acquisities een erg rustige periode tegemoet gaan. Misschien wel goed ook.
FY25 en FY26 is wanneer de bekende Sony studios weer met de grote blockbusters komen, dus ik heb wel goede hoop dat we e.e.a. gaan zien in de komende showcase. Dit jaar in elk geval Concord nog wel als first party game maar als je niks om multiplayer geeft dan houdt het op natuurlijk. Stiekem hoop ik nog wel op een nieuwe Astro deze winter, wellicht als showcase voor de PS5 Pro.
En dan is Helldivers technisch gezien wel een first party game, het is zelfs een Sony IP. Net zoals Spider-Man, Returnal en Ratchet & Clank dat waren voordat Insomniac en Housemarque gekocht werden.
Het is al meerdere malen gezegd, ook door de Jason Schreiers van deze wereld die goede contacten hebben met veel devs: een nieuwe AAA current-gen game kost je tegenwoordig gewoon 5-7 jaar. Dus je zult sowieso steeds meer moeten aanvullen met games zoals we deze eerste maanden hebben gehad. En gezien de huidige staat van de industrie denk ik dat we qua acquisities een erg rustige periode tegemoet gaan. Misschien wel goed ook.
FY25 en FY26 is wanneer de bekende Sony studios weer met de grote blockbusters komen, dus ik heb wel goede hoop dat we e.e.a. gaan zien in de komende showcase. Dit jaar in elk geval Concord nog wel als first party game maar als je niks om multiplayer geeft dan houdt het op natuurlijk. Stiekem hoop ik nog wel op een nieuwe Astro deze winter, wellicht als showcase voor de PS5 Pro.
Venom:Er gaan geruchten dat Insomniac Games hier mee bezig is.
Misschien kan je wat games van hem lenenjori040 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:27:
[...]
Ja maar zo wil je toch geen najaar joh.Wat heb ik er aan dat jij met je backlog zit.

Ik vond eerlijk gezegd dat Venom deel van de gameplay in de laatste spiderman eigenlijk het minste uit de game. Wordt al heel snel zo enorm ongeloofwaardig en teveel fantasie.jori040 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:40:
Verder heb ik ook al een tijdje de PS5 niet meer aangeraakt. Heb hem vooral voor de exclusives en ik geloof dat de Horizon DLC het laatste is geweest? Oh en Spiderman 2 dan. Nee, Sony doet het gewoon niet zo goed meer als vroeger. Er is duidelijk een dip te merken qua interessante games. Ze hebben nog wel wat meer, maar dat is mijns inziens vooral eenheidsworst die een bepaald type gamer aanspreekt die ik totaal niet ben (en ik ben niet de enige daarin)...
Het zijn geen geruchten, dit is bevestigd door de Insomniac leak, inclusief release window. Ik ben wel even vergeten wat die was...jori040 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:40:
Vond Spider-Man 2 eigenlijk best tegenvallen. Spider-Man 1 en Miles erg van genoten. Spider-Man 2 vond ik eigenlijk meer van hetzelfde. Afgezien van de wing suit en dat je met beide personages kunt spelen. En die Mary Jane missions blijven irritant.
Gaat Venom trouwens een DLC worden of een volwaardige game ?
Dat is ook wel een beetje kenmerkend van deze generatie, meer van hetzelfde. De verrassingen van deze generatie vind ik toch echt van de kleinere studio's komen , zoals Baldur's Gate 3, Helldivers 2 en Alan Wake 2.Sefaex schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:01:
Vond Spider-Man 2 eigenlijk best tegenvallen. Spider-Man 1 en Miles erg van genoten. Spider-Man 2 vond ik eigenlijk meer van hetzelfde. Afgezien van de wing suit en dat je met beide personages kunt spelen. En die Mary Jane missions blijven irritant.
Haha dat zou wat zijn, alleen ga ik dit spel nog niet spelen en duurt het ook nog wel evenEL-Nino-1980 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:34:
[...]
Topspel, speel het sinds de release en nog steeds wekelijks.
Tijd voor een GOT Timetrial GT7 ;-)
[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 16-05-2024 11:21 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Plus Kingdom Come: Deliverance 2!Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:48:
[...]
Van dit jaar?
Tekken 8
Star wars Outlaws
Rise of the ronin
Stellar blade
Silent Hill 2
System shock
Al zou ik daar een jaar mee wachten voordat je die speelt met oog op bugs.
laten we hopen dat deze release wat beter gaat zijn. Het team is echt gigantisch gegroeid. Deel 1 is met 11 man was gemaakt, nu hebben ze 125 man in het dev team. Dat garandeerd niet dat er geen bugs inzitten, maar hopelijk hebben ze nu meer tijd voor kwaliteit. Voor mij wordt het een day one aankoop(misschien zelfs pre-order). Ook al zitten er bugs in dan nog gun ik het de studio. Ik heb ook wel het vertrouwen dat ze de bugs wel fixen en er een topgame overblijft en gelukkig ben ik niet zo gevoelig voor bugsLapras schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:26:
[...]
Plus Kingdom Come: Deliverance 2!
Al zou ik daar een jaar mee wachten voordat je die speelt met oog op bugs.
Verwijderd
Voor de mensen die op nog meer games zitten te wachten, alle xbox games komen naar de ps5:
https://www.eurogamer.net...mes-launch-on-playstation
Kom maar met Forza Horizon en Gears of WarVerwijderd schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:29:
Voor de mensen die op nog meer games zitten te wachten, alle xbox games komen naar de ps5:
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Dit zou ik heel cool vinden https://www.gamed.nl/view/147710
Ben zo teleurgesteld in Microsoft/Xbox dat ik dat ook niet wil.Dat ze maar ergens anders dingen gaan vervuilen.
Ik spreek vanuit een zwak voor Xbox.
[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 16-05-2024 17:26 ]
Ja kom maar met Hellblade 2Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:29:
Flight Simulator is ook welkom.
NSO: SW-7515-1623-5706
jori040 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:00:
Dit zou ik heel cool vinden https://www.gamed.nl/view/147710
offtopic:
Zo, de website oogt wel heel erg 2005
Nee ik zoek niet op sites met een mooi design.Het gaat toch om de boodchap in dit bericht.AreVeeDee schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:37:
[...]
offtopic:
Sowieso doen de jongens van die site goed hun werk.
Vind je het erg als ik zelf ook heel 90s oog ?
Verwijderd
jori040 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:43:
[...]
Nee ik zoek niet op sites met een mooi design.Het gaat toch om de boodchap in dit bericht.
Sowieso doen de jongens van die site goed hun werk.
Vind je het erg als ik zelf ook heel 90s oog ?
/f/image/KhsL4s17djPmTEC0Gu7zWC8h.png?f=fotoalbum_large)
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 07:44
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Zo, AC Shadows ziet er toch wel weer goed uit:
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Ondanks alle kritiek kan ik altijd nog wel genieten van Assassin’s Creed. Oké, de maps zijn overweldigend groot en de quests kunnen op een gegeven moment repetitief aan gaan voelen, maar ik vind het heerlijk wegspelen.Chaoss schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:56:
[YouTube: Assassin's Creed Shadows: Official World Premiere Trailer]
Ben net klaar met het kijken van Shogun, dus ik voel deze setting wel. We moeten alleen nog even geduld hebben, helaas. Hopelijk krijgen we snel wat gameplay te zien.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2024 00:24 ]
- Chaoss
Zou me niet verbazen als ze rond de E3 periode met gameplay komen. Setting spreekt mij ook wel aan.
Heb Valhalla ook met plezier gespeeld, was er inderdaad op een gegeven moment wel klaar mee. Toen weggelegd en na 6-9maand weer eens opgestart en toen uitgespeeld, althans de mainquest, al die filler content was mij ook teveel.
Heb Valhalla ook met plezier gespeeld, was er inderdaad op een gegeven moment wel klaar mee. Toen weggelegd en na 6-9maand weer eens opgestart en toen uitgespeeld, althans de mainquest, al die filler content was mij ook teveel.
Setting is fantastisch maar ze hebben wel wat om naar te streven na Rise of the Ronin. Ben benieuwd maar verwacht er niet teveel van
Alleen maar cutscenes en jammer genoeg geen gameplay beelden. Dus ik ben nog voorzichtig met mijn meningChaoss schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:56:
[YouTube: Assassin's Creed Shadows: Official World Premiere Trailer]
Assassin's Creed: Shadows ziet er veel belovend uit, ik heb ooit gezegd dat ik graag een Assassin's Creed spel in Japan wou hebben en gelukkig gaan we het dit jaar meemaken. Nu nog hopen dat het ook een knaller gaat worden zoals Assassin's Creed: Orgins (150+ uren inzitten) en Assassin's Creed: Odyssey (200+ uren inzitten) (En niet te vergeten het hele verhaal van Ezio inclusief Black Flag). Dat de ontwikkelaar van Odssey eraan werkt, geeft mij al ontzettend veel hoop! Want zo saai en eentonig zoals Assassin's Creed: Valhalla was hoef ik niet weer..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Verwijderd
In mijn ogen leent de setting van Shadows zich ook veel beter voor Assassin’s Creed dan Valhalla dat deed.G_Dragon schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:37:
Assassin's Creed: Shadows ziet er veel belovend uit, ik heb ooit gezegd dat ik graag een Assassin's Creed spel in Japan wou hebben en gelukkig gaan we het dit jaar meemaken. Nu nog hopen dat het ook een knaller gaat worden zoals Assassin's Creed: Orgins (150+ uren inzitten) en Assassin's Creed: Odyssey (200+ uren inzitten) (En niet te vergeten het hele verhaal van Ezio inclusief Black Flag). Dat de ontwikkelaar van Odssey eraan werkt, geeft mij al ontzettend veel hoop! Want zo saai en eentonig zoals Assassin's Creed: Valhalla was hoef ik niet weer..
Ja klopt, ik hoop ook dat ze die diepgang in de gameplay doorzetten en dat de locaties weer accuraat zijn met de echte locaties zoals Assassin's Creed: Orgins en Odyssey hadden. Maat van mij was op vakantie geweest en stuurde foto's die we later in het Assassin's Creed: Odyssey gingen vergelijk, was 1 op 1 een kopie!Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:02:
[...]
In mijn ogen leent de setting van Shadows zich ook veel beter voor Assassin’s Creed dan Valhalla dat deed.
Bij Assassin's Creed: Valhalla was het hele loot systeem gesloopt na de klachten van fan over Assassin's Creed: Odyssey, want die nieuwe manier was te voorspelbaar.. Ook het verhaallijn was zo eentonig als het maar kon, met telkens die forten veroveren en het voorbereiden ervan.
Verwijderd
Precies dit, vervolgens opent Ubisoft wel alle pre-orders zonder enige gameplay beelden te laten zien. Zo kort voor release (paar maanden) lijkt het mij prima mogelijk om gameplay beelden te laten zien.cold_as_ijs schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:30:
[...]
Alleen maar cutscenes en jammer genoeg geen gameplay beelden. Dus ik ben nog voorzichtig met mijn mening
Ja dit is inderdaad wel hoe het tegenwoordig gaat, maar het mooie is dat het geld pas een week of twee van de voren afgeschreven word en je gelukkig ten alle tijden je pre-order nog kan annuleren als de gameplay beelden bijvoorbeeld in Juni tegen vallenVerwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:23:
[...]
Precies dit, vervolgens opent Ubisoft wel alle pre-orders zonder enige gameplay beelden te laten zien. Zo kort voor release (paar maanden) lijkt het mij prima mogelijk om gameplay beelden te laten zien.
Weet je nog op de frontpage onze discussie?

Verwijderd
Maar dat is denk ik afhankelijk waar je hem hebt besteld? Bij bol.com en Amazon is dat volgens mij, maar bij gamemania of nedgame moet je direct betalen.G_Dragon schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:43:
[...]
Ja dit is inderdaad wel hoe het tegenwoordig gaat, maar het mooie is dat het geld pas een week of twee van de voren afgeschreven word en je gelukkig ten alle tijden je pre-order nog kan annuleren als de gameplay beelden bijvoorbeeld in Juni tegen vallen![]()
Weet je nog op de frontpage onze discussie?Ik zag later dat een kleine typfout had gemaakt, ik had het namelijk over €70 maar dat moest zijn €80
Ahh dat maakt de discussie al heel anders ja hahaha aangezien 70 euro al jaren de norm is. Maar AC shadows is gewoon 70 euro hoor:
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=txl
Ik heb hem digitaal besteldVerwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:55:
[...]
Maar dat is denk ik afhankelijk waar je hem hebt besteld? Bij bol.com en Amazon is dat volgens mij, maar bij gamemania of nedgame moet je direct betalen.
Ahh dat maakt de discussie al heel anders ja hahaha aangezien 70 euro al jaren de norm is. Maar AC shadows is gewoon 70 euro hoor:
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=txl
Ja precies en daarom dat ik het ook zo belachelijk vind dat Ubisoft begonnen is met vragen van €80
maar wat is de gedachte achter een pre-order als je nog heel weinig weet en als de beelden tegen gaan vallen de boel te cancellen?G_Dragon schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:43:
[...]
Ja dit is inderdaad wel hoe het tegenwoordig gaat, maar het mooie is dat het geld pas een week of twee van de voren afgeschreven word en je gelukkig ten alle tijden je pre-order nog kan annuleren als de gameplay beelden bijvoorbeeld in Juni tegen vallen![]()
Weet je nog op de frontpage onze discussie?Ik zag later dat een kleine typfout had gemaakt, ik had het namelijk over €70 maar dat moest zijn €80
Ik kan het nog volgen als je dit doet bij een kleine developper puur om ze te steunen, als de pre-order limited is dan valt daar ook nog wel wat van te zeggen. Maar een pre-order plaatsen van een publisher die er een handje van heeft om zijn games buggy te releasen en dat al doen voordat je maar iets van de gameplay hebt gezien?

Verwijderd
In de digitale store is 80 euro al tijden de norm bij verschillende uitgevers, EA games zijn ook gewoon 80 euro:G_Dragon schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:00:
[...]
Ik heb hem digitaal besteld
Ja precies en daarom dat ik het ook zo belachelijk vind dat Ubisoft begonnen is met vragen van €80
https://store.playstation.com/nl-nl/concept/10007176
Net zoals Activision:
https://store.playstation.com/nl-nl/concept/10001130
Bandai Namco:
https://store.playstation.com/nl-nl/concept/10006270
Noem het maar op, dat is o.a. de hele reden dat ik fysiek koop en niet digitaal (Ik heb nog meer redenen overigens)
Het is meer een soort geruststelling voor als bijvoorbeeld de gameplay opeens wel slechter blijkt te zijn dan je zelf had gehoopt, al maak ik mij er niet veel zorgen om aangezien ik mij bijna met alle Assassin's Creed spellen prima hebt vermaakt. Die buggy games releases heb ik bij de Assassin's Creed, Far Cry, The Crew: Motorfest en hun meest recente spel Avatar: Frontiers Of Pandora geen last van gehad tijdens het spelen van de single player dus ik heb juist wel vertrouwen in hun als ik heel eerlijk ben.. misschien komt het omdat ik weinig online speel?cold_as_ijs schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:02:
[...]
maar wat is de gedachte achter een pre-order als je nog heel weinig weet en als de beelden tegen gaan vallen de boel te cancellen?
Ik kan het nog volgen als je dit doet bij een kleine developper puur om ze te steunen, als de pre-order limited is dan valt daar ook nog wel wat van te zeggen. Maar een pre-order plaatsen van een publisher die er een handje van heeft om zijn games buggy te releasen en dat al doen voordat je maar iets van de gameplay hebt gezien?![]()
Maar wat is de meerwaarde van de digital pre-order tov van kopen op de dag dat hij uitkomt? Krijg je dan nog bepaalde bonussen oid? Verder geen waarde oordeel hoor, je moet zelf doen wat je wilt (haha je zat natuurlijk vol smart te wachten op mijn goedkeuringG_Dragon schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:08:
[...]
Het is meer een soort geruststelling voor als bijvoorbeeld de gameplay opeens wel slechter blijkt te zijn dan je zelf had gehoopt, al maak ik mij er niet veel zorgen om aangezien ik mij bijna met alle Assassin's Creed spellen prima hebt vermaakt. Die buggy games releases heb ik bij de Assassin's Creed, Far Cry, The Crew: Motorfest en hun meest recente spel Avatar: Frontiers Of Pandora geen last van gehad tijdens het spelen van de single player dus ik heb juist wel vertrouwen in hun als ik heel eerlijk ben.. misschien komt het omdat ik weinig online speel?
10 second ninja DONE
Verwijderd
Als dit een Assassin's creed is die 100+ uur gaat duren dan skip ik hem ook. Ik heb daar echt geen zin in, duurt mij veel te lang.Sagat schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:20:
[...]
Maar wat is de meerwaarde van de digital pre-order tov van kopen op de dag dat hij uitkomt? Krijg je dan nog bepaalde bonussen oid? Verder geen waarde oordeel hoor, je moet zelf doen wat je wilt (haha je zat natuurlijk vol smart te wachten op mijn goedkeuring![]()
) maar ik snap het gewoon niet zo goed. (disclaimer, ik heb zelf weinig tijd/zin/energie om 100+ uren in een game te stoppen en zit veel liever wat stokoude games te spelen en scores te vergelijken met andere opa's op twitter
)
Ja volgens mij een kleine pre-order bonus, maar dat is geen grote beloning. Wij doen het altijd zo, pre-orderen zodat het alvast besteld is en dan zien we het vanzelf wel. Het geld word toch pas een of twee weken van te voren afschrevenSagat schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:20:
[...]
Maar wat is de meerwaarde van de digital pre-order tov van kopen op de dag dat hij uitkomt? Krijg je dan nog bepaalde bonussen oid? Verder geen waarde oordeel hoor, je moet zelf doen wat je wilt (haha je zat natuurlijk vol smart te wachten op mijn goedkeuring![]()
) maar ik snap het gewoon niet zo goed. (disclaimer, ik heb zelf weinig tijd/zin/energie om 100+ uren in een game te stoppen en zit veel liever wat stokoude games te spelen en scores te vergelijken met andere opa's op twitter
)
Haha mooi verwoord maar nee ik trek me daar zeker niks van aan en voel me ook zeker niet aangevallen of wat dan maar ook, maar vragen mag altijd
Ik zie zulke reacties en uitspraken steeds meer voorbij komen, mensen willen steeds meer korte spellen. Zelf kan ik daar gewoon echt niet over mee praten, want er is in mijn ogen niks mooier dat je lekker de tijd neemt om de wereld en het spel te ontdekken in 100+ uren dan in 40+ uren klaar te zijn... Vind persoonlijk juist die uitgebreide grote werelden waarin jij als speler de vrijheid krijgt om deze op jouw eigen manier te ontdekken en uiteindelijk het spel uit te spelen prachtig. Kan zo een lijstje opnoemen van spellen als voorbeeld die gewoon perfect waren en niet binnen 40 uur 100% en klaar waren.
EDIT: Dat het verhaallijn 30 of 40 uur duurt is prima trouwens!
@G_Dragon zelf geen ervaring met release games van ubi
. Maar een snelle zoekfunctie gaf heel veel klachten van bugs bij release de afgelopen 10 jaar. Dat je ze niet tegen bent gekomen betekent of dat jij er geen last van hebt gehad of het gewoon niet gezien hebt. Beide natuurlijk alleen maar positief 
Maar punt van pre-order ging niet zozeer om geld terug te claimen, maar meer om waarom niet gewoon even wachten. Digitaal raakt de game niet uitverkocht
Maar punt van pre-order ging niet zozeer om geld terug te claimen, maar meer om waarom niet gewoon even wachten. Digitaal raakt de game niet uitverkocht
Verwijderd
Als je gewoon de main story speelt kom je nooit aan die 100+ uur. Niet bij Origins, niet bij Odyssey, niet bij Valhalla en waarschijnlijk dus ook niet bij Shadows.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:25:
[...]
Als dit een Assassin's creed is die 100+ uur gaat duren dan skip ik hem ook. Ik heb daar echt geen zin in, duurt mij veel te lang.
Ja dat kan misschien platform verschillend zijn? Ik merk altijd wel dat er op PC veel meer problemen zijn dan op Xbox of Playstation, correct me if I am wrong.cold_as_ijs schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:29:
@G_Dragon zelf geen ervaring met release games van ubi. Maar een snelle zoekfunctie gaf heel veel klachten van bugs bij release de afgelopen 10 jaar. Dat je ze niet tegen bent gekomen betekent of dat jij er geen last van hebt gehad of het gewoon niet gezien hebt. Beide natuurlijk alleen maar positief
Verwijderd
Hier ook geen last gehad van vervelende bugs. En heb Odyssey en Valhalla op de dag van release gespeeld.cold_as_ijs schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:29:
@G_Dragon zelf geen ervaring met release games van ubi. Maar een snelle zoekfunctie gaf heel veel klachten van bugs bij release de afgelopen 10 jaar. Dat je ze niet tegen bent gekomen betekent of dat jij er geen last van hebt gehad of het gewoon niet gezien hebt. Beide natuurlijk alleen maar positief
Klopt helemaal, het is ook meer bij een 100% run en alle locaties voltooien.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:30:
[...]
Als je gewoon de main story speelt kom je nooit aan die 100+ uur. Niet bij Origins, niet bij Odyssey, niet bij Valhalla en waarschijnlijk dus ook niet bij Shadows.
Verwijderd
Main story alleen is 60 uur van Valhalla, voor mij al veel te lang. En tuurlijk wil je ook gewoon wat side content doen en dan ga je ver over de 100 uur heen bij valhalla. Mij niet gezien.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:30:
[...]
Als je gewoon de main story speelt kom je nooit aan die 100+ uur. Niet bij Origins, niet bij Odyssey, niet bij Valhalla en waarschijnlijk dus ook niet bij Shadows.
Edit: Ik heb overigens Odyssey wel gespeeld, maar ik vond die game zo tergend lang duren. Daarnaast vond ik het ook geen echte Assassin's creed met al die RPG elementen. Geef mij maar Assassin's creed 2 of Unity. (Unity was 35 uur voor main + sides, dat is voor mij meer dan prima)
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2024 10:35 ]
Verwijderd
Dan had je dat moeten opschrijven in plaats van ‘100+ uur’. Het aantal wat je nu noemt is daar nog net niet de helft van namelijk. Scheelt nogal.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:32:
[...]
Main story alleen is 60 uur van Valhalla, voor mij al veel te lang. En tuurlijk wil je ook gewoon wat side content doen en dan ga je ver over de 100 uur heen bij valhalla. Mij niet gezien.
Verwijderd
Het is toch 100+ uur voor de main + sides? Je legt mij nu woorden in mijn mond die ik nooit gezegd heb. Ik vind het zelf leuk om ook de sides te doen, als de game vervolgens 100+ uur duurt om de main + sides te doen dan skip ik hem.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:39:
[...]
Dan had je dat moeten opschrijven in plaats van ‘100+ uur’. Het aantal wat je nu noemt is daar nog net niet de helft van namelijk. Scheelt nogal.
Maar is dit niet juist de reden om een open wereld game te spelen? Dus niet domweg verhaal te volgen maar lekker wat side quests doen en van de open wereld genieten. Tenminste ik heb nog nooit een open wereld game gespeeld waarbij ik alleen de main quests gedaan heb. En omgekeerd volg ik juist in lineaire games vaak alleen het verhaal en laat ik juist de side content (vaak alleen collectibles) achterwege.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:39:
[...]
Dan had je dat moeten opschrijven in plaats van ‘100+ uur’. Het aantal wat je nu noemt is daar nog net niet de helft van namelijk. Scheelt nogal.
Verwijderd
Als je AC shadows voor een goede prijs wil kopen dan is het nu kans om toe te slaan:
https://www.allyourgames....dows-pre-order-bonus.html
Als je de code PINKSTEREN gebruikt bij het afrekenen betaal je slechts 63,95 euro.
https://www.allyourgames....dows-pre-order-bonus.html
Als je de code PINKSTEREN gebruikt bij het afrekenen betaal je slechts 63,95 euro.
Verwijderd
Als je alle side content complete wel, inderdaad. En dan heb ik het over quests, niet over collectibles. Als je gewoon de main story speelt en ‘wat side content doet’, zoals je in je vorige post aangaf graag te doen, dan kom je alsnog niet aan die ‘100+ uur’ waar je het over had.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:44:
[...]
Het is toch 100+ uur voor de main + sides? Je legt mij nu woorden in mijn mond die ik nooit gezegd heb. Ik vind het zelf leuk om ook de sides te doen, als de game vervolgens 100+ uur duur om de main + sides te doen dan skip ik hem.
Verwijderd
Dat is het mooie aan dit soort games: iedereen is vrij om de game te spelen op de manier zoals hij of zij dat graag doet. Jullie doen net alsof het een verplichting is om de main story en alle side content te completen, maar die keuze (en het aantal uren wat je dus in de game stopt) maak je uiteindelijk toch echt zelf.cold_as_ijs schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:51:
[...]
Maar is dit niet juist de reden om een open wereld game te spelen? Dus niet domweg verhaal te volgen maar lekker wat side quests doen en van de open wereld genieten. Tenminste ik heb nog nooit een open wereld game gespeeld waarbij ik alleen de main quests gedaan heb. En omgekeerd volg ik juist in lineaire games vaak alleen het verhaal en laat ik juist de side content (vaak alleen collectibles) achterwege.
Verwijderd
Staat toch echt 100 uur bij:Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:10:
[...]
Als je alle side content complete wel ja. En dan ik het over quests, niet over collectibles. Als je gewoon de main story speelt en ‘wat side content’ doet, zoals je in je vorige post aangaf graag te doen, dan kom je alsnog niet aan die ‘100+ uur’ waar je het over had.
https://howlongtobeat.com/game/77729
Verwijderd
Wij maken er helemaal geen verplichting van. Je gaat een discussie aan met iemand die een persoonlijke mening heeft over de duur van een game. Ik doe graag main + sides, als de game dan 100 uur duurt skip ik hem, niet meer of minder. Mijn persoonlijke mening is dan dat ik niet aan de game begin.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:10:
[...]
Dat is het mooie aan dit soort games: iedereen is vrij om de game te spelen op de manier zoals hij of zij dat graag doet. Jullie doen net alsof het een verplichting is om de main story en alle side content te completen, maar die keuze (en het aantal uren wat je dus in de game stopt) maak je uiteindelijk toch echt zelf.
Verwijderd
Ik ken de site, maar je had het over ‘wat side content doen’. Dat is wat anders dan álle sidequests completen, wat ik al aangaf in mijn vorige post.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:12:
[...]
Staat toch echt 100 uur bij:
https://howlongtobeat.com/game/77729
Verwijderd
Wel fijn dat jij beter weet hoe ik mijn games speel dan ikzelfVerwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:16:
[...]
Ik ken de site ja, maar je had het over ‘wat side content’ doen. Dat is wat anders dan álle sidequests completen, wat ik al aangaf in mijn vorige post.

natuurlijk de vrijheid, maar ik ben nog niemand tegengekomen die in een open wereld game alleen puur de main quests volgt. Nu zullen die vast wel bestaan, maar dat denk ik ook wel een kleine minderheid. Reden is ook dat de side content je helpt te levellen zodat de main quest niet te moeilijk wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:10:
[...]
Dat is het mooie aan dit soort games: iedereen is vrij om de game te spelen op de manier zoals hij of zij dat graag doet. Jullie doen net alsof het een verplichting is om de main story en alle side content te completen, maar die keuze (en het aantal uren wat je dus in de game stopt) maak je uiteindelijk toch echt zelf.
Dus ja je hebt de keuze, maar zo goed als niemand volgt die keuze. Is het dan gek om de tijd aan te houden die de meeste mensen erin steken?
Want ja je zou dan net zo goed speedrun tijden kunnen aanhouden, want niemand verplicht je om niet te gaan speedrunnen
Verwijderd
Ik ga geen discussie aan over de duur van een game. Ik benoem alleen feiten. Na het benoemen van die feiten is die ‘100+ uur’ van je al zowat gehalveerd (want je vindt ‘60 uur ook al veel te lang’) en is de uitspraak ‘wat side content te willen doen’ blijkbaar ook niet meer van toepassing (want je refereert naar een site waar het aantal uren gebaseerd is op het completen van de main story en álle sidequests).Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:15:
[...]
Wij maken er helemaal geen verplichting van. Je gaat een discussie aan met iemand die een persoonlijke mening heeft over de duur van een game. Ik doe graag main + sides, als de game dan 100 uur duurt skip ik hem, niet meer of minder. Mijn persoonlijke mening is dan dat ik niet aan de game begin.
Uiteraard respecteer ik jouw persoonlijke mening. Wat boeit mij het welke game je wel of niet speelt. Ik vind alleen niet dat je een game de schuld kan geven van dat deze te lang duurt wanneer je er zelf voor kiest om alle sidequests te completen. Dan skip je die, of een ieder geval een groot gedeelte, toch gewoon?
Verwijderd
Goed plan, inderdaad.Zapato schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:06:
Kunnen we het weer gezellig houden? De één gaat het spelen en de ander niet. Geen probleem.
Ik weet niet of het puur een generatie dingetje is. Ben een kind uit de 16 bit generatie en had dus mijn gaming piek zo eind jaren 90 t&m 2010. Dus ik ben games gewend van een uur (16 bit) die elke generatie iets langer duurde. 2005-2010 waren lange games 20-30 uur ofzo, alleen GTA was hier een uitzondering op, ben zelf net spec ops the line begonnen op mijn ps3, die duurt maar 6 uur. Is wel een lineaire game. De side content was ook wel herhalend, maar vaak wel beperkt. 30 uur voor 100% completion bijvoorbeeld in the godfather. Far cry 3 37 uur. Wat je zag dat van de PS4 generatie de main games langer zijn geworden, deels door meer cutscenes natuurlijk, maar ook de verhalen worden steeds langer met meer twists. Daarbovenop is de side content geëxplodeerd, waarbij het voornamelijk copy paste is geworden bij veel games. Het probleem is denk ik niet zozeer dat games lang duren, maar dat de content gewoon tegenvalt. Ubi is daarin een heel mooi voorbeeld vind ik. Gameplay mechanics worden simpelweg tussen meerdere franchises gekopieerd, vijanden schalen met jouw level maar worden niet gebalanceerd, side quests zijn gewoon ongeïnspireerde fetch quests zonder echt verhaal etc… En dat is nog steeds prima, maar 100+ uur wordt dan lang. Ik snap overigens goed dat mensen zich hier prima mee vermaken. Ik kan zonder moeite alle seizoenen van de office kijken voor de zoveelste keerG_Dragon schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:26:
[...]
Ik zie zulke reacties en uitspraken steeds meer voorbij komen, mensen willen steeds meer korte spellen. Zelf kan ik daar gewoon echt niet over mee praten, want er is in mijn ogen niks mooier dat je lekker de tijd neemt om de wereld en het spel te ontdekken in 100+ uren dan in 40+ uren klaar te zijn... Vind persoonlijk juist die uitgebreide grote werelden waarin jij als speler de vrijheid krijgt om deze op jouw eigen manier te ontdekken en uiteindelijk het spel uit te spelen prachtig. Kan zo een lijstje opnoemen van spellen als voorbeeld die gewoon perfect waren en niet binnen 40 uur 100% en klaar waren.
EDIT: Dat het verhaallijn 30 of 40 uur duurt is prima trouwens!
Ik heb zelf geen moeite met lange games, mits ze gewoon een goed verhaal hebben en interessante side content. Heb net de witcher 3 met dlc uitgespeeld, kwam op 200 uur uit. Ook daar zit wel copy paste in, maar ook super goede diepgaande side quests. De gevechten met veel monsters waren juist super leuk omdat er heel veel variatie in zit. Maar ubi games skip ik tegenwoordig, hoewel ik nog geen enkele AC game heb gespeeld, misschien binnenkort maar op mijn ps3.
Sommige mensen dien iets voor de reis en niet voor de eindbestemming. Als die persoon er dan vervolgens voor kiest om niet naar zuid frankrijk te gaan maar gewoon veel dichter bij huis te blijven is daar volgens mij vrij weinig op aan te merkenVerwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:08:
[...]
Ik vind het vooral hilarisch dat iemand die niet graag te lang over een game doet, er dan wel voor kiest om alle (bewust optionele) sidequests te completen. Dat is in mijn ogen hetzelfde als klagen over een te lange autorit, maar vervolgens wel de langere toeristische route aan te klikken op je navigatiesysteem.
Verwijderd
Dit.Zapato schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:06:
Kunnen we het weer gezellig houden? De één gaat het spelen en de ander niet. Geen probleem.
Het maakt mij weinig uit of een game 10 uur of 100 uur duurt. Zo lang het maar blijft boeien en niet eentonig word.
Toevallig net FF7 Rebirth uitgespeeld, de timer stond op 115 uur. Maar ik heb echt letterlijk van minuut tot minuut genoten, ja er waren een paar ergernissen her en der, maar dat mocht de pret absoluut niet drukken. Het is in ieder geval mijn persoonlijke GotY voor 2024.
Dit heb ik niet bij recente AC games - heel veel dingen worden eentonig, de enorm lange wandelingen, de zoveelste toren etc. De eerste gen AC games waren tof, maar de laatste paar generaties trokken mij totaal niet. Het werd gewoon een verveling en op een gegeven moment maar een keer besloten er mee te stoppen.
Toevallig net FF7 Rebirth uitgespeeld, de timer stond op 115 uur. Maar ik heb echt letterlijk van minuut tot minuut genoten, ja er waren een paar ergernissen her en der, maar dat mocht de pret absoluut niet drukken. Het is in ieder geval mijn persoonlijke GotY voor 2024.
Dit heb ik niet bij recente AC games - heel veel dingen worden eentonig, de enorm lange wandelingen, de zoveelste toren etc. De eerste gen AC games waren tof, maar de laatste paar generaties trokken mij totaal niet. Het werd gewoon een verveling en op een gegeven moment maar een keer besloten er mee te stoppen.
Verwijderd
Klopt, het is vooral de herhaling die op een gegeven moment de zin om nog te spelen verstoren. Bij Odyssey bleef het maar herhalen en herhalen, uiteindelijk wel uitgespeeld. Maar daardoor de keuze gemaakt om Valhalla niet meer te spelen. AC Mirage vond ik dan wel weer erg leuk, maar die was 30 uur en viel eigenlijk niet in herhaling. Al zijn AC games zoals Unity nog steeds veel beter.Tux3.14 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:47:
Het maakt mij weinig uit of een verhaallijn 10 uur of 100 uur is. Zo lang het maar blijft boeien en niet eentonig word.
De Sony first party games hebben voor mij persoonlijk een ideale lengte. Ergens in de range van 20 tot 50 uur. Een game moet wel erg geniaal zijn om mij langer vast te houden. Dat is bijvoorbeeld bij RDR2 wel gelukt.
Bij AC Origins, Odyssey en Valhalla ben ik ergens onderweg afgehaakt. In Origins ben ik nog wel een heel eind gekomen (denk ongeveer 50 uur gespeeld), maar bij Odyssey en helemaal bij Valhalla ben ik na een uurtje of 10 afgehaakt. Te repetitief en een been there done that gevoel.
Mirage lijkt mij dan wel weer interessant, maar ik heb het nog niet aangedurfd.
Bij AC Origins, Odyssey en Valhalla ben ik ergens onderweg afgehaakt. In Origins ben ik nog wel een heel eind gekomen (denk ongeveer 50 uur gespeeld), maar bij Odyssey en helemaal bij Valhalla ben ik na een uurtje of 10 afgehaakt. Te repetitief en een been there done that gevoel.
Mirage lijkt mij dan wel weer interessant, maar ik heb het nog niet aangedurfd.
[ Voor 3% gewijzigd door AreVeeDee op 17-05-2024 14:23 ]
Verwijderd
Dat het op een gegeven moment eentonig of repetitief aanvoelt, begrijp ik wel. Om die reden ga ik dan ook echt niet ook nog eens alle sidequests completen. En lange wandelingen doe ik ook niet aan. Misschien in het begin even om de map te verkennen (met name in Odyssey was dit zeker geen straf), maar als het tegen begint te staan dan gebruik ik gewoon fast travel. Daar is die optie ook voor bedoeld.Tux3.14 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:47:
Het maakt mij weinig uit of een verhaallijn 10 uur of 100 uur is. Zo lang het maar blijft boeien en niet eentonig word.
Ik weet dat het een onpopulaire mening is, maar ik vind de richting die Assassin's Creed op is gegaan wel leuker. Maar goed, dat is puur smaak natuurlijk.
Verwijderd
Mirage is tegenwoordig voor 2 tientjes op te pakken, ik vind het zeker een aanrader. Hij gaat wat meer terug naar de roots. Game is ongeveer 30 uur met alle side quests erbij.AreVeeDee schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:12:
De Sony 1st party games hebben voor mij persoonlijk een ideale lengte. Ergens in de range van 20 tot 50 uur. Een game moet wel erg geniaal zijn om mij langer vast te houden. Dat is bijv. RDR2 wel gelukt.
Bij AC Origins, Odyssey en Valhalla ben ik ergens onderweg afgehaakt. In Origins ben ik nog wel een heel eind gekomen (denk omgeveer 50 uur gespeeld), maar bij Odyssey en al helemaal bij Valhalla ben ik na een uurtje of 10 afgehaakt. Te repititief en been there done that gevoel.
Mirage lijkt mij dan wel weer interessant, maar heb het nog niet aangedurfd.
Verwijderd
Mirage was op zich oké, maar je voelde heel sterk dat het oorspronkelijk eigenlijk een uitbreiding voor Valhalla was. Qua setting en het outfitje ging de game meer terug naar de roots, maar qua gameplay deed het niet veel anders.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:23:
[...]
Mirage is tegenwoordig voor 2 tientjes op te pakken, ik vind het zeker een aanrader. Hij gaat wat meer terug naar de roots. Game is ongeveer 30 uur met alle side quests erbij.
Verwijderd
Prima, alleen wel zonde dat games als bijvoorbeeld Baldur's Gate 3, The Witcher 3, Red Dead Redemption 2 en Elden Ring dan geen optie zijn voor jou. Is toch een mooi rijtje games, al zeg ik het zelf.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:24:
[...]
Begrijp nog steeds niet helemaal waarom je dan in discussie gaat. Aangezien ik een mening geef over een game als die een bepaalde lengte heeft. Dan heeft het toch weinig nut om met feiten te smijten?
Ja de game is 60 uur als je alleen de main quests doet, maar ik speel graag ook de side quests. Dan gaat die game over de 100 uur heen. Dus dan ga ik hem niet spelen. Meer dan dat is het niet.
Verwijderd
Baldurs gate 3 en the Witcher 3 zijn sowieso niet mijn soort games. Rdr2 heb ik wel gespeeld en vond ik erg tof. Maar daar zitten geen repeterende elementen in zoals Odyssey of Valhalla. Dat is 1 van de weinige lange games die wel boeiend blijft.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:43:
[...]
Prima, alleen wel zonde dat games als bijvoorbeeld Baldur's Gate 3, The Witcher 3, Red Dead Redemption 2 en Elden Ring dan geen optie zijn voor jou. Is toch een mooi rijtje games al zeg ik het zelf.
De meeste open wereld games vallen allemaal in dezelfde valkuil, filler content met repeterende content om de game langer te maken. Daar zit ik echt niet op te wachten. Vandaar dat ik een beetje open wereld moe ben geworden. Alleen Rockstar weet nog steeds een open wereld op te zetten waar ik blij van wordt. Ik kijk dan ook graag uit naar GTA6
Verwijderd
Daar kan ik me wel in vinden, hoor. Ze gebruiken allemaal dezelfde trucjes, de één wat meer dan de ander. Dat hoort inderdaad een beetje bij het genre.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:57:
[...]
Baldurs gate 3 en the Witcher 3 zijn sowieso niet mijn soort games. Rdr2 heb ik wel gespeeld en vond ik erg tof. Maar daar zitten geen repeterende elementen in zoals Odyssey of Valhalla. Dat is 1 van de weinige lange games die wel boeiend blijft.
De meeste open wereld games vallen allemaal in dezelfde valkuil, filler content met repeterende content om de game langer te maken. Daar zit ik echt niet op te wachten. Vandaar dat ik een beetje open wereld moe ben geworden. Alleen Rockstar weet nog steeds een open wereld op te zetten waar ik blij van wordt. Ik kijk dan ook graag uit naar GTA6
Voor de liefhebbers, de nieuwe Lets Talk PlayStation is er.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
- Chaoss
Meh, sfeer en setting is wat mij betreft belangrijker in een AC game. Die gameplay ga ik voor 90% kunnen voorspellen.cold_as_ijs schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:30:
[...]
Alleen maar cutscenes en jammer genoeg geen gameplay beelden. Dus ik ben nog voorzichtig met mijn mening
Hier ook opgegroeid met de 8- en 16-bit consoles. En heb ook voorkeur voor kortere games. Maar niet omdat ik daarmee opgegroeid ben. Ik heb gewoon nu veel minder tijd. Met werk en een gezin kom ik als ik geluk heb ergens aan de 10-15 uur per week aan gamen toe. Als een game dan 100+ uur duurt, ben je zo 2 maanden verder. Bijvoorbeeld FF7 Rebirth, eind februari uitgekomen en was er begin mei pas een keer klaar mee.cold_as_ijs schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:11:
[...]
Ik weet niet of het puur een generatie dingetje is. Ben een kind uit de 16 bit generatie en had dus mijn gaming piek zo eind jaren 90 t&m 2010. Dus ik ben games gewend van een uur (16 bit) die elke generatie iets langer duurde. 2005-2010 waren lange games 20-30 uur ofzo, alleen GTA was hier een uitzondering op, ben zelf net spec ops the line begonnen op mijn ps3, die duurt maar 6 uur. Is wel een lineaire game. De side content was ook wel herhalend, maar vaak wel beperkt. 30 uur voor 100% completion bijvoorbeeld in the godfather. Far cry 3 37 uur. Wat je zag dat van de PS4 generatie de main games langer zijn geworden, deels door meer cutscenes natuurlijk, maar ook de verhalen worden steeds langer met meer twists. Daarbovenop is de side content geëxplodeerd, waarbij het voornamelijk copy paste is geworden bij veel games. Het probleem is denk ik niet zozeer dat games lang duren, maar dat de content gewoon tegenvalt. Ubi is daarin een heel mooi voorbeeld vind ik. Gameplay mechanics worden simpelweg tussen meerdere franchises gekopieerd, vijanden schalen met jouw level maar worden niet gebalanceerd, side quests zijn gewoon ongeïnspireerde fetch quests zonder echt verhaal etc… En dat is nog steeds prima, maar 100+ uur wordt dan lang. Ik snap overigens goed dat mensen zich hier prima mee vermaken. Ik kan zonder moeite alle seizoenen van de office kijken voor de zoveelste keer.
Ik heb zelf geen moeite met lange games, mits ze gewoon een goed verhaal hebben en interessante side content. Heb net de witcher 3 met dlc uitgespeeld, kwam op 200 uur uit. Ook daar zit wel copy paste in, maar ook super goede diepgaande side quests. De gevechten met veel monsters waren juist super leuk omdat er heel veel variatie in zit. Maar ubi games skip ik tegenwoordig, hoewel ik nog geen enkele AC game heb gespeeld, misschien binnenkort maar op mijn ps3.

Vroegah had ik veel meer tijd. Dan kan je op een regenachtig weekend of een vakantie makkelijk een keer 2-3 dagen non-stop gamen. Ja, dan is het lekker als de game groot is en je hier helemaal in kan duiken. Nu maakt het mij vooral terughoudender om er dan aan te beginnen.
Ooh dat speelt zeker mee, maar tegenwoordig kan je in 2-3 dagen non-stop gamen veel games niet meer uit krijgen zoals 10-15 jaar geleden. Games zijn groter geworden en we hebben minder tijd/andere prioriteiten. Ik zeg ook niet dat 200 uur games per definitie slecht zijn. Witcher 3, kingdom come deliverance en RDR2 waren de top 5 games van de laatste 5 jaar, maar neemt niet weg dat een geconcentreerde game met goed verhaal niet ook heel lekker is.Thijs schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:23:
[...]
Hier ook opgegroeid met de 8- en 16-bit consoles. En heb ook voorkeur voor kortere games. Maar niet omdat ik daarmee opgegroeid ben. Ik heb gewoon nu veel minder tijd. Met werk en een gezin kom ik als ik geluk heb ergens aan de 10-15 uur per week aan gamen toe. Als een game dan 100+ uur duurt, ben je zo 2 maanden verder. Bijvoorbeeld FF7 Rebirth, eind februari uitgekomen en was er begin mei pas een keer klaar mee.120 uur op de teller. Ik moet dan van tevoren wel weten dat ik er zo lang plezier mee ga hebben, anders skip ik een game ook liever.
Vroegah had ik veel meer tijd. Dan kan je op een regenachtig weekend of een vakantie makkelijk een keer 2-3 dagen non-stop gamen. Ja, dan is het lekker als de game groot is en je hier helemaal in kan duiken. Nu maakt het mij vooral terughoudender om er dan aan te beginnen.
Sfeer doet er toe, maar gameplay moet niet repetitief zijn voor mij. Nu zal 2 min gameplay ook niet genoeg vertellen, maar cutscenes vertellen mij los van de setting gewoon weinig van de echte sfeerChaoss schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:15:
[...]
Meh, sfeer en setting is wat mij betreft belangrijker in een AC game. Die gameplay ga ik voor 90% kunnen voorspellen.
Alleen maar openworld games spelen helpt ook niet.
Maar ik spring van genre naar genre. 1 of 2x een open world game per jaar. Andere games die feel uren af dwingen speel ik misschien ook 1 of 2x per jaar. ( wel geregelde sessies)
Zat andere games tussen door die compacter zijn, hoewel verschillend in lengte.
Moderatie en variatie is wel key denk ik.
Maar ik spring van genre naar genre. 1 of 2x een open world game per jaar. Andere games die feel uren af dwingen speel ik misschien ook 1 of 2x per jaar. ( wel geregelde sessies)
Zat andere games tussen door die compacter zijn, hoewel verschillend in lengte.
Moderatie en variatie is wel key denk ik.
- Chaoss
Ik bedoel meer dat je wel weet wat voor gameplay AC heeft, die games zijn elke keer hetzelfde met minimale gameplay verschillen. Dus ja ook Shadows gaat weer repetief zijncold_as_ijs schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 22:23:
[...]
Sfeer doet er toe, maar gameplay moet niet repetitief zijn voor mij. Nu zal 2 min gameplay ook niet genoeg vertellen, maar cutscenes vertellen mij los van de setting gewoon weinig van de echte sfeer
Misschien dat Ubisoft weer eens innovatief gaat doen zoals ze bij Far Cry 3 hebben gedaan om vervolgens het 80000x te kopiëren in andere games.Chaoss schreef op zondag 19 mei 2024 @ 08:55:
[...]
Ik bedoel meer dat je wel weet wat voor gameplay AC heeft, die games zijn elke keer hetzelfde met minimale gameplay verschillen. Dus ja ook Shadows gaat weer repetief zijn
Maar ubisoft kennende zal dit kopie 80001 worden inderdaad

Ik ben ook begonnen met een Commandore 64 en Nintendo 8 bit, uren plezier gehad aan korte games. 15 uur gamen per week kom ik nu nog niet eens aan. Ik ben ook bezig sinds februari met FF7 Rebirth, maar staat pas 36 uur op de tellerThijs schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:23:
[...]
Hier ook opgegroeid met de 8- en 16-bit consoles. En heb ook voorkeur voor kortere games. Maar niet omdat ik daarmee opgegroeid ben. Ik heb gewoon nu veel minder tijd. Met werk en een gezin kom ik als ik geluk heb ergens aan de 10-15 uur per week aan gamen toe. Als een game dan 100+ uur duurt, ben je zo 2 maanden verder. Bijvoorbeeld FF7 Rebirth, eind februari uitgekomen en was er begin mei pas een keer klaar mee.120 uur op de teller. Ik moet dan van tevoren wel weten dat ik er zo lang plezier mee ga hebben, anders skip ik een game ook liever.

Ze hebben nu denk Ghost of Tsushima nagemaakt.Het is aan ons om te beslissen welke beter/leuker is.cold_as_ijs schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:48:
[...]
Misschien dat Ubisoft weer eens innovatief gaat doen zoals ze bij Far Cry 3 hebben gedaan om vervolgens het 80000x te kopiëren in andere games.
Maar ubisoft kennende zal dit kopie 80001 worden inderdaad
Verwijderd
Heel tof dat een Nederlandse studio dit voor elkaar krijgt. Ik ben zelf alleen niet echt fan van de games. Geef mij maar killzone terug.
Hoe lang deden jullie ongeveer over Pac-Man?
Heb Killzone 2 destijds helemaal grijs gespeeld. SP en MP! Wat een gameVerwijderd schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:18:
[...]
Heel tof dat een Nederlandse studio dit voor elkaar krijgt. Ik ben zelf alleen niet echt fan van de games. Geef mij maar killzone terug.
Maar de Killzone franchise verkocht nooit zo goed.
En het blijft een money making business. De verkoopcijfers spreken voor zich.
Horizon 3 is al in de maak. Ga daar maar vanuit.
Ik precies zo bij Killzone 2 & 3.Sefaex schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:00:
[...]
Heb Killzone 2 destijds helemaal grijs gespeeld. SP en MP! Wat een game![]()
Mensen zijn vandaag de dag bekend met Horizon en Killzone is een first-person shooter die in de schaduw staat.Ik als Killzone liefhebber zie ook wel dat Horizon meer om het lijf heeft.
Verwijderd
Ja ik ook. Killzone 3 alleen de SP, maar die vond ik wel wat minder dan deel 2.Sefaex schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:00:
[...]
Heb Killzone 2 destijds helemaal grijs gespeeld. SP en MP! Wat een game![]()
Maar inderdaad het verkocht helaas niet goed genoeg, de games die ik tof vind verkopen blijkbaar niet goed genoeg om er meer van te maken.
Beetje hetzelfde met survival horror, resident evil is eigenlijk de enige franchise die het wel lukt om goed te verkopen. Maar games als the evil within, Silent Hill etc horen toch bij mijn favoriete games. Helaas komt er maar weinig uit in dat genre.
Die Dead Space remake van laatst heeft het ook niet goed gedaan.Dying Light 2 doet het volgens mij nog wel aardig.Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2024 @ 22:04:
[...]
Ja ik ook. Killzone 3 alleen de SP, maar die vond ik wel wat minder dan deel 2.
Maar inderdaad het verkocht helaas niet goed genoeg, de games die ik tof vind verkopen blijkbaar niet goed genoeg om er meer van te maken.
Beetje hetzelfde met survival horror, resident evil is eigenlijk de enige franchise die het wel lukt om goed te verkopen. Maar games als the evil within, Silent Hill etc horen toch bij mijn favoriete games. Helaas komt er maar weinig uit in dat genre.
Killzone:Het is een blijft een agressieve shooter waar veel mensen niet op zitten te wachten.
Ben wel benieuwd hoe die Silent hill remake het gaat doen.
Alan Wake 2 vond ik een heel geslaagde game en benaderd voor mij de donkere sfeer van Silent Hill. Zo jammer dat game niet zo veel verkoopt. De game is alleen digitaal verkrijgbaar en dat is gewoon niet zo handige set geweest.
Silent Hill ging na de The Room berg afwaarts. Daarna alleen maar middelmatige games van verschillende kleine ontwikkelaars. In de remake van deel 2 heb ik na de laatste trailer niet heel veel vertrouwen meer in.
Silent Hill ging na de The Room berg afwaarts. Daarna alleen maar middelmatige games van verschillende kleine ontwikkelaars. In de remake van deel 2 heb ik na de laatste trailer niet heel veel vertrouwen meer in.
Ja ik ook. Killzone 3 alleen de SP, maar die vond ik wel wat minder dan deel 2.
[ Voor 5% gewijzigd door bRuud83 op 21-05-2024 09:36 ]
Verwijderd
Denk niet dat het te maken heeft dat het een agressieve shooter is. Kijk naar cod, die verkoopt nog steeds erg goed.jori040 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:55:
[...]
Die Dead Space remake van laatst heeft het ook niet goed gedaan.Dying Light 2 doet het volgens mij nog wel aardig.
Killzone:Het is een blijft een agressieve shooter waar veel mensen niet op zitten te wachten.
Verwijderd
Alan Wake 2 vond ik persoonlijk enorm tegenvallen. Ik heb met moeite die game uitgespeeld. Vond het geen waardige vervanger van Silent Hill of RE.bRuud83 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:33:
Alan Wake 2 vond ik een heel geslaagde game en benaderd voor mij de donkere sfeer van Silent Hill. Zo jammer dat game niet zo veel verkoopt. De game is alleen digitaal verkrijgbaar en dat is gewoon niet zo handige set geweest.
[...]
Nee geen vervanger van Silent Hill. Blijft voor mij altijd "that special place", maar Alan Wake 2 heeft wel heel veel memorabele momenten zoals het rock opera hoofdstuk en in het begin bij het mortuarium gaven kippenvel. Ieder zijn ding natuurlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:38:
[...]
Alan Wake 2 vond ik persoonlijk enorm tegenvallen. Ik heb met moeite die game uitgespeeld. Vond het geen waardige vervanger van Silent Hill of RE.
Niet? Ik heb Dead Space kunnen spelen via Gamepass en vond het een verrassende leuke remake en heb Dying Light 2 helemaal uitgespeeld. Beide spellen zijn als je mij het persoonlijk vraagt erg leuke spellen om een keer te spelen.jori040 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:55:
[...]
Die Dead Space remake van laatst heeft het ook niet goed gedaan.Dying Light 2 doet het volgens mij nog wel aardig.
Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties