Waarom denk je dat de XBOX al lang niet meer is wat het was.RomeoOscarBravo schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:33:
[...]
Ik zie dat verschillende mensen dat nu roepen. Ik noemde het net zelfs al "gebruikelijke weerstand bij verandering", maar er zit een immense kloof tussen wat mensen vanuit emotie roepen en wat mensen tijden later uiteindelijk doen.
Mijn punt is dat er geen alternatieven zijn, want XBOX is op sterven na dood en PC heeft al lang geen discs meer. Je zegt met dit argument dus niet alleen nee tegen Playstation, maar praktisch tegen gaming in het algemeen, en no way dat jullie dat allemaal gaan doen.
Alle huidige xbox games zijn op de PC te spelen en zitten minder aan de whims vast van een mogelijke sluiting van xbox zelf. Waarom zou je dan nog een Xbox aanschaffen die in feite minder is dan een PC afgezien van dat hele kleine beetje gebruiksgemak. Feit is dat je als consument te weinig beschermd wordt tegen opvliegingen van makers van consoles/games bij digitale aankopen mochten ze dingen willen sluiten of je ineens de toegang ontzeggen om welke rede dan ook.
Daarnaast heeft Sony met zijn PS5 nu 11 true exclusives, dat is eigenlijk bar weinig voor een console die sinds 2020 op de markt is. Refunden in de PS5 store gaat ook op dit moment alleen binnen 2 weken, met als voorwaarde dat je de download niet eens bent gestart, dat moet echt beter als ze digital only maken, plus dat de games gewoonweg goedkoper moeten worden dan dat ze nu zijn. Het kan niet zo zijn dat een digitale download een dikke 20-30 euro duurder is dan een fysieke versie van dezelfde game (zie RE9 bijvoorbeeld, in de PS store nog 80 euro, op een bol te verkrijgen voor 60)