PS5 Pro + AOC U32G4U
Ik ga deze aansluiten op mijn MSI MPG 321CURX. Ik neem aan dat deze geen bottleneck gaat zijn, wel..?
[ Voor 23% gewijzigd door Jemi op 28-06-2026 13:42 ]
Een stand is totaal niet noodzakelijk. Tenzij je bureau wiebelt. En met dat scherm show je een beetje offJemi schreef op zondag 28 juni 2026 @ 13:38:
Ik heb ook de PS5 pro besteld, echter wil ik hem graag verticaal neerzetten op mijn bureau. Hebben er meerdere hier deze verticaal staan en is een stand noodzakelijk of niet?
Ik ga deze aansluiten op mijn MSI MPG 321CURX. Ik neem aan dat deze geen bottleneck gaat zijn, wel..?
[ Voor 9% gewijzigd door Mauz1978 op 28-06-2026 14:07 ]
Something under the bed is drooling
Excuus was geen intentie om te showen, maar ik heb me nooit zo verdiept in consoles en schermen. Heb alleen een pc waar ik normaal op game. Dus qua aansluiting van hdmi en hoe het verder qua prestaties werkt geen idee. Vandaar de vraag.Mauz1978 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 14:04:
[...]
Een stand is totaal niet noodzakelijk. Tenzij je bureau wiebelt. En met dat scherm show je een beetje off- die is perfect (in een voor de rest donkere kamer)!
Gelukkig dat het werkt. Ben ik alvast voorbereid voor november!
De verhoging is vanaf juli?
Moet ik Dan mijn base ps 5 verkopen?
Waar? -- uitvoering: Sony PlayStation 5 Pro Wit, ZwartR.G schreef op zondag 28 juni 2026 @ 14:44:
Waar Kan je nu beste een ps5 pro halen?
Verhoging is al een paar maanden aan de gang. Mijn idee is dat dat voorlopig niet gaat zakken.
PS5 verkopen? Tuurlijk! (of 1 van je nieren, er zijn opties)
Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
Was een grapje hoor!Jemi schreef op zondag 28 juni 2026 @ 14:38:
[...]
Excuus was geen intentie om te showen, maar ik heb me nooit zo verdiept in consoles en schermen. Heb alleen een pc waar ik normaal op game. Dus qua aansluiting van hdmi en hoe het verder qua prestaties werkt geen idee. Vandaar de vraag.
Gelukkig dat het werkt. Ben ik alvast voorbereid voor november!
Something under the bed is drooling
Zou voor de slim versie gaan, kan je zeker vinden voor €400Maycuz schreef op maandag 29 juni 2026 @ 05:46:
Is 350-400 euro een eerlijke prijs voor een tweedehands PS5 disc versie (de niet “slim” variant)? Ik ben op zoek, maar de prijzen verschillen behoorlijk.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Zeker. Ik heb mijn PS5 launch versie 2 maand terug voor € 400 verkocht. De Slim is een stuk kleiner en nieuwer. Ik zou daar naar kijken.Maycuz schreef op maandag 29 juni 2026 @ 05:46:
Is 350-400 euro een eerlijke prijs voor een tweedehands PS5 disc versie (de niet “slim” variant)? Ik ben op zoek, maar de prijzen verschillen behoorlijk.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Ik zou ook op Marktplaats kijken met de huidige prijzen. Of je je base PS5 moet houden is natuurlijk aan jezelf. Ik heb genoeg aan 1 PS5, dus ik heb em verkocht toen ik de PS5 Pro kocht. Ik kon em toen nieuw nog voor € 749 kopen. PS5 voor € 400 verkocht, 1TB SSD los voor € 150 verkocht. Dan viel de meerprijs nog wel iets mee.R.G schreef op zondag 28 juni 2026 @ 14:44:
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Ja dat moet hoor, als je dat niet doet komt Sony hem halen.R.G schreef op zondag 28 juni 2026 @ 14:44:
I wake up in the morning and I piss excellence
Je kunt nog proberen om er een opplaksnor op te doen, om ze voor de gek te houden.Donstil schreef op maandag 29 juni 2026 @ 09:11:
[...]
Ja dat moet hoor, als je dat niet doet komt Sony hem halen.
Zonder gekheid: ik heb mijn base PS5 toen tegen een heel zacht prijsje aan wat bekenden verkocht. Met de stijgende prijzen kan je vast wat meer ervoor terugkrijgen - al kan ik me ook wel weer voorstellen dat de markt redelijk verzadigd moet zijn.
Verticaal kan zeker, een stand is niet perse nodig. Let wel op dat door de jaren heen de liquid metal langzaam naar onderen kan kruipen, resulterend in een droge plek en mogelijk oververhitting tot gevolg.Jemi schreef op zondag 28 juni 2026 @ 13:38:
Ik heb ook de PS5 pro besteld, echter wil ik hem graag verticaal neerzetten op mijn bureau. Hebben er meerdere hier deze verticaal staan en is een stand noodzakelijk of niet?
Ja, ik weet dat de PS5 Pro groeven heeft op de heatsink die dit tegen moeten gaan maar of dat effectief is moet nog blijken. Bij de meeste gewone PS5's is dit na grofweg 2-3 jaar nodig, afhankelijk van de hoeveelheid stof in de ruimte van gebruik.
Zodra de Pro een melding geeft dat deze te warm wordt of spontaan uitvalt dan is het tijd om hier bij een spelcomputer-reparateur een onderhoudsbeurt aan uit te laten voeren. En ga alsjeblieft niet naar een telecom reparateur, daar heb ik al genoeg ellende van op kunnen lossen.
Houd er rekening mee dat deze al de nodige jaren in gebruik zijn. Hier heeft zich vaak een hoop stof voor de radiators en voeding opgehoopt en/of droge plekken bij de liquid metal ontwikkeld. Mogelijk valt de PS5 uit bij intensief gebruik. Een onderhoudsbeurt zoals hierboven genoemd is dan meestal de oplossing.Maycuz schreef op maandag 29 juni 2026 @ 05:46:
Controleer ook op locatie het volgende:
-Beweeg een beetje met de HDMI stekker die in de PS5 steekt. Het beeld zou niet mogen uitvallen. Doet het dat wel dan zit er vrijwel zeker een los contact in de poort. Reparatie hiervan is zeker mogelijk maar kost geld.
-Indien het een disc-verie betreft: laat de verkoper er een speldisc in duwen en kijk of deze wordt herkend. Soms is de laser versleten, ook dat kan hersteld worden maar kost uiteraard ook wat.
-Laat de verkoper inloggen op PSN om te zien dat de console niet gebanned is. Kan ook op jouw eigen account. Unbannen is niet mogelijk dus niet kopen als dit een probleem is.
Wat je nog zou kunnen doen; een QA test harddisk&usbstick maken middels instructies op onderstaande video:
YouTube: PS5 QA INSPECTION Tool Hardware Test | Leaked PS5 Software Works on Stock Unmodified Consoles
Hiermee kan je een systeembrede test laten uitvoeren als ook een max load test om te zien of hij deze goed doorstaat.
Superdeal! Veel plezier ermee!Maycuz schreef op maandag 29 juni 2026 @ 17:15:
Dank voor alle nuttige adviezen. Ik heb voor €350 een goed uitziende 1TB PS5 Slim disc edition gekocht, volgens mij wel een aardige deal.
[ Voor 97% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-06-2026 16:42 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Waaronder bijv Apocalypse Now, Terminator 2, enz enz.Dit is gewoon diefstal.
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Welkom in de nieuwe digitale wereld waar abonnementen de norm zijn en je alles "huurt/leased".Format-C schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:52:
Zie net voorbij komen op youtube dat Sony meer dan 500 films gaat deleten uit de libraries van mensen die deze films hebben gekocht ivm "rechten" oid.
Waaronder bijv Apocalypse Now, Terminator 2, enz enz.
[YouTube: Sony Mass-Delete Digital Purchases From Users' Libraries, And People Are Pissed]
Dit is gewoon diefstal.
You will own nothing and be happy.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Denk dat veel mensen wel.3x nadenken of ze nog films of muziek kopen via SonyVis schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 23:51:
[...]
Welkom in de nieuwe digitale wereld waar abonnementen de norm zijn en je alles "huurt/leased".
You will own nothing and be happy.
En ben benieuwd of Sony deze keutel nog gaat intrekken want er schijnt aardig wat backlash te zijn.
Maar zomaar films van mensen hun account deleten is imho gewoon diefstal. Dit kan toch écht niet?!?!
Edit, deze films waren niet geleased of gehuurd, maar waren GEKOCHT en dus eigendom van de mensen die dit gekocht hadden.
(Als dit geen diefstal is, is piracy ook geen diefstal (zag ik ook in het filmpje die ik postte voorbij komen, en volledig terecht! )
[ Voor 20% gewijzigd door Format-C op 30-06-2026 23:58 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Ja ik bedoel er meer mee te zeggen dat wanneer je in de huidige tijd niets fysiek hebt aangekocht, is het niet van jou, want zodra de 3e partij met de "sleutels" de servers o.i.d. offline gooit vanwege onvoorziene omstandigheden kun jij fluiten naar je digitale kopieën.Format-C schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 23:54:
[...]
Denk dat veel mensen wel.3x nadenken of ze nog films of muziek kopen via Sony
En ben benieuwd of Sony deze keutel nog gaat intrekken want er schijnt aardig wat backlash te zijn.
Maar zomaar films van mensen hun account deleten is imho gewoon diefstal. Dit kan toch écht niet?!?!![]()
Echt schandálig!
Edit, deze films waren niet geleased of gehuurd, maar waren GEKOCHT en dus eigendom van de mensen die dit gekocht hadden.
(Als dit geen diefstal is, is piracy ook geen diefstal (zag ik ook in het filmpje die ik postte voorbij komen, en volledig terecht! )
Het is helaas het nieuwe normaal sinds Spotify en Netflix de toon hebben gezet.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Verwacht het niet. Het gaat nu om de UK geloof ik. Paar jaar terug is in Duitsland ook alle content van Studio Canal al verwijderd.Format-C schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 23:54:
[...]
Er zijn ook fysieke voorbeelden waarbij dit speelt. Voor de PSP kon je ook films kopen op UMD's. Zo'n UMD-schijfje kan je alleen afspelen op de PSP, terwijl die hele PSP inmiddels natuurlijk nergens meer te krijgen is en Sony ook geen reparaties meer uitvoert op je PSP als hij stuk is.Vis schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 00:40:
[...]
Ja ik bedoel er meer mee te zeggen dat wanneer je in de huidige tijd niets fysiek hebt aangekocht, is het niet van jou, want zodra de 3e partij met de "sleutels" de servers o.i.d. offline gooit vanwege onvoorziene omstandigheden kun jij fluiten naar je digitale kopieën.
Het is helaas het nieuwe normaal sinds Spotify en Netflix de toon hebben gezet.
Ik wil niet het punt maken dat het terecht is dat Sony deze gekochte films onbeschikbaar maakt. Maar er is wel ergens een grens in hoeverre je als klant recht hebt op ondersteuning op een gekocht product. Het is niet zo dat je als klant voor elk gekocht product tot in de eeuwigheid ondersteuning mag verwachten, dat gaat in redelijkheid en billijkheid.
[ Voor 30% gewijzigd door Farabi op 01-07-2026 10:00 ]
Maar in ondersteuning zit ook nog een gradatie. Een film hoeft niet gepatched te worden zoals een game. Er zit geen dev team achter, hooguit eens een update aan de servers waar het op staat. Waarmee ik dus niet wil zeggen dat het allemaal gratis is voor Sony, maar dit zet me wel aan het denken. Ik heb op andere platforms wel eens een film gekocht, maar hoe lang gaat het daar goed?Jovatov schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:40:
[...]
Er zijn ook fysieke voorbeelden waarbij dit speelt. Voor de PSP kon je ook films kopen op UMD's. Zo'n UMD-schijfje kan je alleen afspelen op de PSP, terwijl die hele PSP inmiddels natuurlijk nergens meer te krijgen is en Sony ook geen reparaties meer uitvoert op je PSP als hij stuk is.
Ik wil niet het punt maken dat het terecht is dat Sony deze gekochte films onbeschikbaar maakt. Maar er is wel ergens een grens in hoeverre je als klant recht hebt op ondersteuning op een gekocht product. Het is niet zo dat je als klant voor elk gekocht product tot in de eeuwigheid ondersteuning mag verwachten, dat gaat in redelijkheid en billijkheid.
Een DVD die ik 20 jaar geleden kocht werkt nog steeds. Een film die op mijn NAS staat werkt over 20 jaar ook nog steeds. Hmmmm
Dat is natuurlijk niet hetzelfde. In dit geval wordt er een digitaal product van je afgenomen, je kunt er helemaal niks meer mee.Jovatov schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:40:
[...]
Er zijn ook fysieke voorbeelden waarbij dit speelt. Voor de PSP kon je ook films kopen op UMD's. Zo'n UMD-schijfje kan je alleen afspelen op de PSP, terwijl die hele PSP inmiddels natuurlijk nergens meer te krijgen is en Sony ook geen reparaties meer uitvoert op je PSP als hij stuk is.
In jouw voorbeeld met de UMD wordt er niks van je afgenomen. Je hebt nog allerlei mogelijkheden om het af te kunnen spelen. Tweedehands PSP kopen, je PSP elders laten repareren. En als laatste optie heb je nog de mogelijkheid om de UMD te verkopen. Het is nog altijd in jouw bezit.
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Erg opmerkelijk dat een dev dit uitspreekt danwel insinueert.
Ik vermoed dat ze het plukje mensen wat wil wachten op de PC versie toch naar een pre-order van de PS5 versie proberen te duwen.Danster75 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:18:
Now Even Rockstar Says GTA 6 Plays Best on PS5 | Push Square
Erg opmerkelijk dat een dev dit uitspreekt danwel insinueert.
Natuurlijk willen ze dat je eerste de Sony PlayStation 5 versie koopt, vervolgende PC versie en daarna de Sony PlayStation 6 versie, omdat die dan als eerste enhanced graphics krijgt.Denman schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:24:
[...]
Ik vermoed dat ze het plukje mensen wat wil wachten op de PC versie toch naar een pre-order van de PS5 versie proberen te duwen.
Ik wacht sowieso eerst wel even af of deze GTA6 net zo leuk wordt als vorige delen... Voordat ik hem überhaupt koop. Moet het nog zien eerlijk gezegd. Veel "schrijvers" van de vorige delen werken allang niet meer aan/voor GTA/ Rockstar./ Take 2Denman schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:24:
[...]
Ik vermoed dat ze het plukje mensen wat wil wachten op de PC versie toch naar een pre-order van de PS5 versie proberen te duwen.
Dan ben je het kwijt, geen problemen mee.Mog schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:54:
Digitaal kopen is bij bedrijven als Sony, Microsoft, Apple, Nintendo geen eigendom. Wat denken jullie dat er gebeurt als een van die bedrijven failliet gaat?
Ik weet uit ervaring dat deze doelgroep straks als 1e in de rij staatFormat-C schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:36:
[...]
Ik wacht sowieso eerst wel even af of deze GTA6 net zo leuk wordt als vorige delen... Voordat ik hem überhaupt koop. Moet het nog zien eerlijk gezegd. Veel "schrijvers" van de vorige delen werken allang niet meer aan/voor GTA/ Rockstar./ Take 2
Fysiek kopen is ook geen eigendom, fysiek kopen is net zo goed een licentie alleen het medium om te installeren/spelen is meegeleverd.Mog schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:54:
Digitaal kopen is bij bedrijven als Sony, Microsoft, Apple, Nintendo geen eigendom.
Als die licentie niet meer gevalideerd kan worden om welke reden dan ook, dan stopt ook de fysieke disk ermee.
Ik zie Sony niet mijn huis bezoeken om mijn CD’s of DVD’s in te nemen hoor.Donstil schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:38:
[...]
Fysiek kopen is ook geen eigendom, fysiek kopen is net zo goed een licentie alleen het medium om te installeren/spelen is meegeleverd.
Als die licentie niet meer gevalideerd kan worden om welke reden dan ook, dan stopt ook de fysieke disk ermee.
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Ik heb nog een enorme backlog door prive omstandigheden, dus ik ga niet in de rij staan voor GTA6.Farabi schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:04:
[...]
Ik weet uit ervaring dat deze doelgroep straks als 1e in de rij staat
Maar ben wel echt benieuwd of deze game de mega hype waar gaat/kan maken.
Wat denk ik een probleem is voor hedendaagse games is de groep zeer toxische anti-woke mensen die een hele game van voren tot achter nalopen of er niet iets in de game zit wat ze niet aanstaat. Dit beperkt de creatieve vrijheid volgens mij behoorlijk omdat uitgevers er rekening mee gaan houden omdat deze groep uiterst actief is in het bepalen van de hype rond een game. Jammer eigenlijk dat zowel de woke als de anti-woke groep het begrip creatieve vrijheid sterk beperkt.Format-C schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:41:
[...]
Ik heb nog een enorme backlog door prive omstandigheden, dus ik ga niet in de rij staan voor GTA6.
Maar ben wel echt benieuwd of deze game de mega hype waar gaat/kan maken.
Grote kans dat PS6 digital only gaat worden.As consumer preferences and the broader entertainment industry continue to shift away from physical discs to digital, physical game disc production for all new games releasing on PlayStation consoles will be discontinued starting January 2028. Following this date, new games will be available on PlayStation Store and at retailers in digital formats only. This transition has no impact on games that already released, or will be releasing, prior to January 2028 in disc format.
This is a natural direction for Sony Interactive Entertainment to adapt to consumer trends as the general preference for digital media significantly outpaces physical discs. This transition will enable us to align more closely with how most of our community prefers to access and play games today.
We’ll continue to prioritize our resources to drive innovation in how players can access games and provide choices as to where players prefer to purchase new games, whether that’s at retailers or PlayStation Store. We remain committed to delivering a world-class gaming experience to our fans and we thank you for your continued support.
Je disk werkt gewoon offline.Donstil schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:38:
[...]
Fysiek kopen is ook geen eigendom, fysiek kopen is net zo goed een licentie alleen het medium om te installeren/spelen is meegeleverd.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja leuk grapje natuurlijk maar dat staat los van het feit verder.Mog schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:41:
[...]
Ik zie Sony niet mijn huis bezoeken om mijn CD’s of DVD’s in te nemen hoor.
Je neemt een licentie, ook met fysieke varantien, het is nooit eigendom.
Daarom zeg ik ook bewust "Als die licentie niet meer gevalideerd kan worden".
Dat zijn de huidige consoles in feiten ook al. Maar ze stoppen dus in 2028 daadwerkelijk met fysieke media.RambOo schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:12:
https://blog.playstation.com/2026/07/01/physical-disc-production-ending-in-january-2028-for-new-games-releasing-on-playstation-consoles/
[...]
Grote kans dat PS6 digital only gaat worden.
Hopelijk kan je als nog gewoon zoals met de huidige consoles een disc drive kopen of de huidige moet compatible zijn in de toekomst met de PS6.
Dat wordt dan geen PS6 voor u danHulleman schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:37:
De reden dat ik al mijn games fysiek koop.
Sony gaat vanaf 2028 volledig digitaal…
Voor mij dan ook niet. Pech voor Sony.BiaggioLuciano schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:32:
[...]
Dat wordt dan geen PS6 voor u dan
Daarmee suggereer je dat er een externe validatie is. Maar die is er toch helemaal niet? Als je je PS5 offline haalt kun je toch gewoon tot in den treure je disc-games spelen?Donstil schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:23:
[...]
Daarom zeg ik ook bewust "Als die licentie niet meer gevalideerd kan worden".
Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit
- Niet als er een validatie via/vannaf een bepaalde firmware moet plaatsvinden.barrymossel schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:35:
[...]
Daarmee suggereer je dat er een externe validatie is. Maar die is er toch helemaal niet? Als je je PS5 offline haalt kun je toch gewoon tot in den treure je disc-games spelen?
- Er een Day-One patch nodig is.
- De Firmware op de Playstation te oud is voor de game.
- De game niet volledig op de disk staat.
Het is simpelweg niet zo zwart-wit als "ik heb de disk dus kan spelen".
https://blog.playstation....tore-for-ps3-and-ps-vita/
Tja die hadden al gesloten moeten worden. Dat is alleen maar uitgesteld namelijk. Hopelijk komen de games opnieuw beschikbaar in de store met de volgende console.Raem schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:38:
En tegelijk het bericht dat de PS3 en Vita store sluiten. Goed bezig Sony...
https://blog.playstation....tore-for-ps3-and-ps-vita/
Ik merk zelf dat ik sowieso meer digitaal koop dan fysiek. Bij sommige games koop ik naderhand nog een fysieke versie op marktplaats bv. Balen voor mensen die puur fysiek iets willen hebben, maargoed laten we eerlijk wezen het was een kwestie van tijd tot deze medium langzaam zou ophouden. Het belangrijkste nu is dat je als nog je medium wat je hebt kan afspelen.
Het feit dat ze roepen dat alles wat ze ervoor releasen op disc geen effect gaat hebben, is een bevestiging dat de PS6, net als de PS5 ook een optionele disc drive mogelijkheid krijgt.
Zat er al jaren aan te komen natuurlijk dus iedereen had dit kunnen zien aankomen maar los daarvan vind ik het wel netjes dat ze het zo melden en niet nog langer in de lucht laten hangen.Farabi schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:42:
In ieder geval fijn dat Sony alle klappen tegelijk uitdeelt deze week, knappen de mensen sneller van op.
Voor ons, of sommige van ons, vanuit nostalgie natuurlijk jammer maar het gros gaat er geen game minder om kopen schat ik zo in. Sony zal even door de zure appel en wat negative reacties heen moeten maar daarna heeft niemand het er meer over.
In PS+ Premium misschien ja.Vanduul42 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:44:
[...]
Tja die hadden al gesloten moeten worden. Dat is alleen maar uitgesteld namelijk. Hopelijk komen de games opnieuw beschikbaar in de store met de volgende console.
Scheelt weer € 1.500BiaggioLuciano schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:32:
[...]
Dat wordt dan geen PS6 voor u dan
[ Voor 3% gewijzigd door Marascon op 01-07-2026 15:23 . Reden: In de haast nummers verkeerd om gezet ]
Dat denk ik ook. Mijn grootste weerstand op digitale games is de veel te hoge prijzen in de PS store tov retailers die de game fysiek verkopen. Daarnaast wordt de 2e hands markt hiermee de nek omgedraaid. Erg jammer, omdat dit zorgde dat ik games vaak voor € 0 - € 10 kon spelen.Donstil schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:53:
[...]
Zat er al jaren aan te komen natuurlijk dus iedereen had dit kunnen zien aankomen maar los daarvan vind ik het wel netjes dat ze het zo melden en niet nog langer in de lucht laten hangen.
Voor ons, of sommige van ons, vanuit nostalgie natuurlijk jammer maar het gros gaat er geen game minder om kopen schat ik zo in. Sony zal even door de zure appel en wat negative reacties heen moeten maar daarna heeft niemand het er meer over.
Retailers gaan de games ook digitaal verkopen lees ik, dus dat is een goed teken. Sony zal vanuit de EU ook wel geen monopolie op de verkoop van games mogen hebben.
Voor Gta IV heb je geen ps5 nodig, ps3 voldoetMarascon schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:05:
Ik zit er over te twijfelen toch een 2e handse PS5 van MP te halen, al is het alleen Voor Gta IV, mensen hier nog tips waar ik op moet letten?
Maar zonder gein. Afhankelijk van wat je wil (digital of disc) pak je het liefst de Slim versie
[ Voor 13% gewijzigd door BigF25 op 01-07-2026 15:07 ]
GTA 4 niet gekocht trouwens, ik heb Ratchet & Clank A Crack In Time even opgestart en dan merk je wel dat de herinnering aan de PS3 rooskleuriger is dan de werkelijkheid. Daarom ook geen spijt dat ik met de PS5 full digital ben gegaan. Leuk al die oude games op disc, maar ik speel over 10 jaar toch de moderne games van dan of de remasters/remakes van games van nu.
Waarom voor gta 4 ?Marascon schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:05:
Ik zit er over te twijfelen toch een 2e handse PS5 van MP te halen, al is het alleen Voor Gta IV, mensen hier nog tips waar ik op moet letten?
PS5 Pro + AOC U32G4U
Zoek dit topic even door. Dit kwam letterlijk deze week nog voorbij.Marascon schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:05:
Zoek een Slim. Stuk kleiner en nieuwer dan de OG PS5. Prijs € 350 - € 400.
Ik zie dit overigens eerder als een bevestiging dat de PS6 niet voor 2028 uit gaat komen. PS6 games komen dus alleen nog digitaal uit. Een optionele disc drive alleen voor backwards compatibility van PS5 games geloof ik niet meer in.Vanduul42 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:44:
[...]Het feit dat ze roepen dat alles wat ze ervoor releasen op disc geen effect gaat hebben, is een bevestiging dat de PS6, net als de PS5 ook een optionele disc drive mogelijkheid krijgt.
GTA 4 draait héél slecht op de PS3AreVeeDee schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:06:
Toevallig net weer eens mijn PS3 Slim aangesloten en zat wat door de store te bladeren. Twijfelde om GTA 4 te kopen, want dat is enige 3D GTA die ik nooit heb gespeeld. Nu lees ik dat de store binnenkort sluit.
GTA 4 niet gekocht trouwens, ik heb Ratchet & Clank A Crack In Time even opgestart en dan merk je wel dat de herinnering aan de PS3 rooskleuriger is dan de werkelijkheid. Daarom ook geen spijt dat ik met de PS5 full digital ben gegaan. Leuk al die oude games op disc, maar ik speel over 10 jaar toch de moderne games van dan of de remasters/remakes van games van nu.
Dus dit is het eind voor gaming voor je? Of heb je de illusie dat XBOX wel fysiek blijft? Nintendo is een redelijk ander product en PC is natuurlijk al lang all digital.
Nu bedacht ik me later pas dat ik de disc erin moet hebben en dat ik dat niet op afstand kan wisselen, dus moet 1 game kiezen om te spelen
Reden extra hier voor een diskdrive is trouwens; simpelweg blu-rays kunnen kijken
[ Voor 6% gewijzigd door Kecin op 01-07-2026 15:12 ]
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Mag dan ook minimaal hopen dat de prijzen voor digital only fors naar beneden gaan, die liggen nu nog vaak hoger of gelijk aan fysieke kopieen en dat is natuurlijk onzin, magoed kapitalisme en aandeelhouders die nog meer centen overhouden omdat je geen disks meer hoeft te produceren natuurlijk dus ik verwacht er niet al te veel meer van.
MS gaat fysieke games om laten zetten naar digitale varianten, omdat de volgende Xbox digital only wordt. Ik hoop zoiets ook vanuit Sony voor BC naar fysieke PS5 (en wellicht PS4) games. Maar ik verwacht het niet, omdat Sony toch wat minder klantvriendelijk is.Raem schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:07:
[...]
Ik zie dit overigens eerder als een bevestiging dat de PS6 niet voor 2028 uit gaat komen. PS6 games komen dus alleen nog digitaal uit. Een optionele disc drive alleen voor backwards compatibility van PS5 games geloof ik niet meer in.
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 01-07-2026 15:11 ]
Haha ik heb alleen een MacBook Air.Hulleman schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:08:
[...]
GTA 4 draait héél slecht op de PS3Wel echt een goede game, maar die kun je beter op een PC spelen. Ik denk dat elke pc of laptop tegenwoordig met een klein beetje iGPU aan boord GTA 4 beter draait dat een PS3.
Tja, voor hoe lang? Ik ga er vanuit dat veel al niet eens als code-in-a-box in de winkel komt te liggen, maar alleen digitaal in de PS Store. En winkels zullen zelf misschien ook wel stoppen met die handjevol doosjes die wel in de winkel komt te liggen.Hulleman schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:05:
[...]
Retailers gaan de games ook digitaal verkopen lees ik, dus dat is een goed teken. Sony zal vanuit de EU ook wel geen monopolie op de verkoop van games mogen hebben.
Zodra de EU hun plasje erover gaat doen ben je weer een paar jaar verder.
Ja dat eerste vind ik ook irritant, daar zou de EU eens op moeten ingrijpen, er zijn maar heel weinig games via Key te koop op de Playstation.Hulleman schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:05:
[...]
Dat denk ik ook. Mijn grootste weerstand op digitale games is de veel te hoge prijzen in de PS store tov retailers die de game fysiek verkopen. Daarnaast wordt de 2e hands markt hiermee de nek omgedraaid. Erg jammer, omdat dit zorgde dat ik games vaak voor € 0 - € 10 kon spelen.
Nu koop ik mijn games via een US Psn account maar goed dat is weer een ander verhaal
In de haast dingen omgedraaidBigF25 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:06:
[...]
Voor Gta IV heb je geen ps5 nodig, ps3 voldoet
Maar zonder gein. Afhankelijk van wat je wil (digital of disc) pak je het liefst de Slim versie
Snelle google search laat zien dat ie op bepaalde Apple Silicon draaiend is te krijgen
Haal hem fysiek op, controleer voor je hem meeneemt of je in kunt loggen met je psn-account.Marascon schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:05:
Ik zit er over te twijfelen toch een 2e handse PS5 van MP te halen, al is het alleen Voor Gta IV VI, mensen hier nog tips waar ik op moet letten?
[ Voor 80% gewijzigd door Farabi op 01-07-2026 15:32 ]
Een hele tijd geleden heb ik eens een bundel PS4 spellen via Humble Bundle gekocht. Daarna nooit meer gezien dat ze ergens anders aangeboden werden dan de Store.Donstil schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:16:
[...]
Ja dat eerste vind ik ook irritant, daar zou de EU eens op moeten ingrijpen, er zijn maar heel weinig games via Key te koop op de Playstation.
Nu koop ik mijn games via een US Psn account maar goed dat is weer een ander verhaal
Of ik zoek niet goed genoeg.
Nu zijn er op dit moment wel een hoop spellen in mijn wishlist in de sale, dat scheelt als je geen snelle gamer bent. Toch blijft het een beetje jammer. Zo zou ik het ook prima vinden als je direct van de ontwikkelaar zou kunnen kopen maar dat zal wel een utopie blijven.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Sterker nog, Xbox is al niet eens fysiek meer te krijgen. Ga even naaf een winkel en Xbox bestaat niet eens meer in het rek of je ziet wat oude games. Wat dat betreft heeft Xbox al lang de fysieke media gedag gezegd.RomeoOscarBravo schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:10:
[...]
Dus dit is het eind voor gaming voor je? Of heb je de illusie dat XBOX wel fysiek blijft? Nintendo is een redelijk ander product en PC is natuurlijk al lang all digital.
Misschien wel. En dat is best vind ik, hopelijk zijn tegen die tijd de geheugen/chip problemen ook van de aardbodem verdwenenFarabi schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:30:
edit. al gemeld zie ik.
Geen Pro genomen, erg duur voor mij als niet echte gamer.
Voor nu willen wij thuis It Takes Two proberen. Vraag: Is de PS Store versie het zelfde als de fysieke schijfversie?
PS Storez zegt PS4 en PS5
Schijf zegt alleen PS4
Ik weet dat PS4 speelbaar is, maar de PS Store geeft aan dat de PS5 versie verbeterd is.
Krijg je bij de schijf dan ook gewoon de gratis upgrade naar de PS5 versie?
Scheelt de helft, en fysiek is fijner.
Er is nog genoeg te spelen voor mij. Ik koop (bijna) nooit digitaal en vaak tweedehands. Dat is dan dus afgelopen. Dan maar geen nieuwe games. Ik heb geen last van FOMO.RomeoOscarBravo schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:10:
[...]
Ja, je kunt de fysieke PS4 versie van de game ook gratis updaten naar de PS5 versie.Christoxz schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:36:
Na 8 jaar weer een console in huis, toen PS4, nu PS5. Voornamelijk voor GTA VI.
Geen Pro genomen, erg duur voor mij als niet echte gamer.
Voor nu willen wij thuis It Takes Two proberen. Vraag: Is de PS Store versie het zelfde als de fysieke schijfversie?
PS Storez zegt PS4 en PS5
Schijf zegt alleen PS4
Ik weet dat PS4 speelbaar is, maar de PS Store geeft aan dat de PS5 versie verbeterd is.
Krijg je bij de schijf dan ook gewoon de gratis upgrade naar de PS5 versie?
Scheelt de helft, en fysiek is fijner.
Ik zie je opmerking vooral als de gebruikelijke weerstand bij veranderingen. Als je bijvoorbeeld over tien jaar geen games meer speelt van na 2027 is helemaal prima, maar ik zou het bizar vinden als dat is omdat het niet meer op schijf te koop is.Tarax schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:39:
[...]
Er is nog genoeg te spelen voor mij. Ik koop (bijna) nooit digitaal en vaak tweedehands. Dat is dan dus afgelopen. Dan maar geen nieuwe games. Ik heb geen last van FOMO.
Los daarvan geloof ik je simpelweg niet. Al is het alleen al omdat ik letterlijk nog nooit vernomen heb op welke manier dan ook dat er een voormalig PC-gamer bestaat die ermee stopte toen die games niet meer op schijf kwamen.
Ze zijn er wel maar heel schaars inderdaad. Astroboy heb ik via een Key gekocht eind 2025, dus ze zijn er nog wel.Vrijdag schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:34:
[...]
Een hele tijd geleden heb ik eens een bundel PS4 spellen via Humble Bundle gekocht. Daarna nooit meer gezien dat ze ergens anders aangeboden werden dan de Store.
Of ik zoek niet goed genoeg.
Nu zijn er op dit moment wel een hoop spellen in mijn wishlist in de sale, dat scheelt als je geen snelle gamer bent. Toch blijft het een beetje jammer. Zo zou ik het ook prima vinden als je direct van de ontwikkelaar zou kunnen kopen maar dat zal wel een utopie blijven.
“Mobiele telefoon? Ze kunnen mij toch thuis bellen, en als ik er niet ben hebben ze pech”RomeoOscarBravo schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:55:
[...]
Ik zie je opmerking vooral als de gebruikelijke weerstand bij veranderingen.
Je mag geloven wat je wilt. Voor mij (en best wat anderen, kijk maar bij de reacties onder het nieuwsbericht) is het dan gewoon einde oefening met PlayStation. Geen PS6, geen probleem.RomeoOscarBravo schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:55:
[...]
Ik zie je opmerking vooral als de gebruikelijke weerstand bij veranderingen. Als je bijvoorbeeld over tien jaar geen games meer speelt van na 2027 is helemaal prima, maar ik zou het bizar vinden als dat is omdat het niet meer op schijf te koop is.
Los daarvan geloof ik je simpelweg niet. Al is het alleen al omdat ik letterlijk nog nooit vernomen heb op welke manier dan ook dat er een voormalig PC-gamer bestaat die ermee stopte toen die games niet meer op schijf kwamen.
Beloofd?Tarax schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:19:
[...]
Je mag geloven wat je wilt. Voor mij (en best wat anderen, kijk maar bij de reacties onder het nieuwsbericht) is het dan gewoon einde oefening met PlayStation. Geen PS6, geen probleem.
Denk dat het enorm meevalt. Overgrote deel van de gameverkopen zijn al digitaal. Je moet daarnaast meenemen dat gebruikers van forums als tweakers over het algemeen redelijk oud beginnen te worden, de 35+ vinden fysiek misschien relevant, de jonge generaties denk ik veel minder.Tarax schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:19:
[...]
Je mag geloven wat je wilt. Voor mij (en best wat anderen, kijk maar bij de reacties onder het nieuwsbericht) is het dan gewoon einde oefening met PlayStation. Geen PS6, geen probleem.
Ik zie dat verschillende mensen dat nu roepen. Ik noemde het net zelfs al "gebruikelijke weerstand bij verandering", maar er zit een immense kloof tussen wat mensen vanuit emotie roepen en wat mensen tijden later uiteindelijk doen.Tarax schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:19:
[...]
Mijn punt is dat er geen alternatieven zijn, want XBOX is op sterven na dood en PC heeft al lang geen discs meer. Je zegt met dit argument dus niet alleen nee tegen Playstation, maar praktisch tegen gaming in het algemeen, en no way dat jullie dat allemaal gaan doen.
Ik doe hetzelfde. Bijna nooit digitaal en shop vaak 2e hands en verkoop vaak mn games weer. Gamen is dan goedkoop. Ik wil wel graag de nieuwste games blijven spelen, dus zal toch overstag moeten naar digitale games. Het is wat het is. Op PC is men al ruim 10 jaar volledig over op digitaal, dus wat dat betreft heet Sony het lang vol gehouden. Op PC heb je meerdere stores dus meer concurrentie, iets wat PS nog niet heeft, maar dat zal ook moeten gaan komen.Tarax schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:39:
[...]
Er is nog genoeg te spelen voor mij. Ik koop (bijna) nooit digitaal en vaak tweedehands. Dat is dan dus afgelopen. Dan maar geen nieuwe games. Ik heb geen last van FOMO.
Verder ben ik niet zo bang voor het verliezen van digitale games. Dat zal vast gebeuren, maar ik ben niet iemand die hele oude games nogmaals gaat spelen.
Ben zelf al sinds de PS4 launch volledig digitaal en pak regelmatig een deal mee in de vele PSN sales die er zijn gedurende het jaar. Ja, absoluut duurder dan fysiek en 2e hands maar voor mij weegt het gemak gewoon meer. Maar snap goed dat dit bij een kleiner deel van de achterban een gevoelig item is, Sony sluit hiermee toch een stukje afzetmarkt af. Ze zullen de nummers wel gecrunched hebben en het de backlash waard vinden.
Als er inderdaad een PS6 handheld komt volgend jaar zou die natuurlijk sowieso digital only worden.
Ik ben 44 en game al sinds mijn 6e. Ik ben bij de aanschaf van mijn PS5 (bij launch) direct overgegaan naar digitaal. Voor mij persoonlijk de beste keuze die ik heb kunnen maken. Games die ik sowieso wil spelen gaan vaak in pre-order, dus volle pond en bij andere games wacht ik tot ze in de aanbieding zijn. Ik heb nooit mijn games verkocht toen ik nog schijfjes had (want dan kun je ze niet meer spelen!)giantgiantus schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:30:
[...]
Denk dat het enorm meevalt. Overgrote deel van de gameverkopen zijn al digitaal. Je moet daarnaast meenemen dat gebruikers van forums als tweakers over het algemeen redelijk oud beginnen te worden, de 35+ vinden fysiek misschien relevant, de jonge generaties denk ik veel minder.
Zo heb ik pas nog Metal Gear Solid 5 opnieuw gespeeld en heb er meer uren (330) in gespeeld dan bij release (186)
Ik ben natuurlijk maar 1 persoon, maar ik denk niet dat alle 35+'ers vooral fysiek willen. Ik denk dat het over 2 jaar allemaal wel meevalt met hoeveel mensen stoppen met Playstation, al vind ik wel dat ze dan wat aan het prijsbeleid moeten doen zodra een game wat ouder wordt. Game moet dan sneller worden afgeprijsd (wat nu in de winkel ook wordt gedaan)
Persoonlijk hoef ik niet perse een game fysiek te hebben, maar de vraag die ik stel is wat is straks nog het selling point van een Playstation? Voor mij was dat discs kunnen kopen en eventueel weer doorverkopen, uitlenen of weggeven. Het is straks eigenlijk gewoon een kleine PC met wat extra gebruiksgemak. Maar voor dat gemak betaal je wel een hele hoge prijs, en dat is niet alleen maar betaald online. Kijk maar eens hoe duur nieuwe games vaak blijven op de Playstation store. Simpel voorbeeld: Resident Evil 9 kost nog steeds €80 in de Playstation store, de fysieke versie is inmiddels nieuw te vinden voor €55. En vergelijk je dat met PC dan was de gsme bij release al rond de €50 en inmiddels al rond de €35 digitaal. Dat zijn echt gigantische verschillen. En zonder fysieke games zit je gewoon vast aan de Playstation Store, en de prijs die daar gevraagd wordt. Zo kost GT7 momenteel ook €80, dus dat is dan de volle mep betalen voor een game die al een paar jaar oud is of wachten op een aanbieding.RomeoOscarBravo schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:33:
[...]
Ik zie dat verschillende mensen dat nu roepen. Ik noemde het net zelfs al "gebruikelijke weerstand bij verandering", maar er zit een immense kloof tussen wat mensen vanuit emotie roepen en wat mensen tijden later uiteindelijk doen.
Mijn punt is dat er geen alternatieven zijn, want XBOX is op sterven na dood en PC heeft al lang geen discs meer. Je zegt met dit argument dus niet alleen nee tegen Playstation, maar praktisch tegen gaming in het algemeen, en no way dat jullie dat allemaal gaan doen.
En dat is ook het punt voor mij, sommige games koop ik digitaal wel eens in de aanbieding voor PS5 omdat ik die console toch al heb staan en een playstation plus abonnement heb. Maar bij voorkeur koop ik digitale games altijd op PC, en zonder disc drive zie ik geen reden meer om een Playstation te halen.
Zoveel? Jij moet zelfs bijbetalen vind ikr_ketting schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:42:
[...]
Zo heb ik pas nog Metal Gear Solid 5 opnieuw gespeeld en heb er meer uren (330) in gespeeld dan bij release (186)
- GebruiksvriendelijkerTheDukemaster schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:50:
[...]
Persoonlijk hoef ik niet perse een game fysiek te hebben, maar de vraag die ik stel is wat is straks nog het selling point van een Playstation? Voor mij was dat discs kunnen kopen en eventueel weer doorverkopen, uitlenen of weggeven. Het is straks eigenlijk gewoon een kleine PC met wat extra gebruiksgemak. Maar voor dat gemak betaal je wel een hele hoge prijs, en dat is niet alleen maar betaald online. Kijk maar eens hoe duur nieuwe games vaak blijven op de Playstation store. Simpel voorbeeld: Resident Evil 9 kost nog steeds €80 in de Playstation store, de fysieke versie is inmiddels nieuw te vinden voor €55. En vergelijk je dat met PC dan was de gsme bij release al rond de €50 en inmiddels al rond de €35 digitaal. Dat zijn echt gigantische verschillen. En zonder fysieke games zit je gewoon vast aan de Playstation Store, en de prijs die daar gevraagd wordt. Zo kost GT7 momenteel ook €80, dus dat is dan de volle mep betalen voor een game die al een paar jaar oud is of wachten op een aanbieding.
En dat is ook het punt voor mij, sommige games koop ik digitaal wel eens in de aanbieding voor PS5 omdat ik die console toch al heb staan en een playstation plus abonnement heb. Maar bij voorkeur koop ik digitale games altijd op PC, en zonder disc drive zie ik geen reden meer om een Playstation te halen.
- Alles werkt out-of-the-box
- Eenmalig relatief weinig kosten voor een decennium speelplezier
- Exclusives
- Gemonitorde online-omgeving
- Meeste games worden console-first gemaakt
Ja, je moet betalen voor online, maar dat is 40 euro per jaar (want je gebruikt natuurlijk gewoon de jaarlijkse sale..
Het blijft een overweging voor jezelf. Waar wil je dat jouw library leeft...?
(En Xbox, maarja Xbox…)
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Het alternatief is een gigantische bibliotheek aan games van voor 2028 die nog fysiek beschikbaar zijn. Nee zeggen tegen een PS6 is niet direct nee zeggen tegen gaming in het algemeen.RomeoOscarBravo schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:33:
[...]
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale edities --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties
LET OP: Het vragen voor het overnemen van accounts of het verhandelen hiervan is niet toegestaan. zie huisregels.
huisregels.