PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 11:26
Haha ja ik wil een spel op zich op ze minst op medium uitspelen, hard eigenlijk weinig spellen gedaan.Chaoss schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:19:
Toegeven bij bazen doe ik dat ook wel eens maar bij freeroamen zet ik de game dan weer een stapje hoger. Uiteindelijk zouden die bazen ook wel lukken maar ik heb geen zin in 30 pogingen. Bij Yotei de 1 op 1 gevechten ook wel eens terug gezet naar easy om daarna weer te freeroamen op medium. Is ook een leeftijdsding want mijn dochter van 14 speelt alles op hard...
Volgens mij alleen Uncharted/ The Last of us delen, en Mafia the Old Country. Maar ook eerst op normal / medium gespeeld.
Ja bij Spiderman 2 werd het mij uiteindelijk echt te lastig, na een keer of 10 of vaker af gaan denk ik ook van. ja daag ik speel voor een leuke speel ervaring beetje afleiding etc.
Ik speel niet om gek te worden / irriteren, en mij druk te maken iets niet blijft lukken haha
Ik kijk echt uit naar deze game. De animaties die ze in vorige videos hebben laten zien zagen er zo goed uit.Quakie schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:10:
Ik lees helemaal niks over Phantom Blade Zero ? Nu vond ik het tegenvallen wat ze lieten ze maar vorige Quick previews vond ik het wel cool eruit zien.
Maar hij is dus helaas met bijna 2 maanden uitgesteld naar 29 oktober. Ben benieuwd naar de dedicated State of Play over een poosje.
Nou ja ik heb geen kinderen, dus wel wat meer tijd dan om te gamen wellicht dan.RomeoOscarBravo schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:41:
Ik speel sinds 2 jaar alles dat kan op easy. Na werk en de kinderen blijft er weinig tijd over voor andere dingen. Die wil ik dan als het al gamen wordt zoals bnu bij 007 vullen met actie, puzzels en het verhaal. Niet met meerdere keren opnieuw hetzelfde doen. Ik vind dit heerlijk
Maar ik vind dit ook heerlijk wat jij noemt, geen tig keer iets opnieuw doen. Gewoon lekker genieten van de story / actie etc(Zonder eindeloze frustraties
Maar voor mij is medium dan vaak nog wel prima, maar als voor jou dat op easy is. gewoon lekker doen
Maar 007 staat bij mij ook al op easy idd, die ga ik niet eens meer proberen verder te spelen op medium haha.
Zo herkenbaar!Chaoss schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:19:
Is ook een leeftijdsding want mijn dochter van 14 speelt alles op hard...
Mijn zoon hier ook en is daarnaast ook nog een completionist.
En weigert bovendien consumables te gebruiken omdat hij dat zonde vind… hoe maak je je het jezelf extra moeilijk.
Je geeft vooral aan dat je wat moeite hebt met de smaak van anderen omdat je niet snapt wat mensen leuk vinden aan bepaalde games. Die ga je dan kinderlijk noemen (Zelda) of je vergelijkt een verhalende game met een Netflix abonnement en noemt het interactief.Vis schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:19:
[...]
Ik geef gewoon aan dat IK dat soort games geen 70/80 euro waard vind. Basta. Dat jij dan suggereert dat ik daarmee mensen kleineer haha, wellicht kleineer ik dan de betreffende game studios die zulke prijzen zetten op die games, dat is een ander verhaal.
Je hebt nou zelf toch al meerdere keren gezegd wat je van een bepaald genre vindt en je daar negatief over uitgelaten. Prrima, maar als iemand jouw paradepaardje niet leuk vindt kom je met "We weten inmiddels wel je mening over het spel. Laat het."
Als er iemand dramatisch doet om andermans smaak, ben jij het wel. Doe even een beetje rustig.
[ Voor 4% gewijzigd door Linksquest op 04-06-2026 07:52 ]
Cyrax0508 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:06:
[...]
Je geeft vooral aan dat je wat moeite hebt met de smaak van anderen omdat je niet snapt wat mensen leuk vinden aan bepaalde games. Die ga je dan kinderlijk noemen (Zelda) of je vergelijkt een verhalende game met een Netflix abonnement en noemt het interactief.
Je hebt nou zelf toch al meerdere keren gezegd wat je van een bepaald genre vindt en je daar negatief over uitgelaten. Prrima, maar als iemand jouw paradepaardje niet leuk vindt kom je met "We weten inmiddels wel je mening over het spel. Laat het."
Als er iemand dramatisch doet om andermans smaak, ben jij het wel. Doe even een beetje rustig.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Zo'n open wereld game heb je toch na 1x spelen ook wel gezien? Dan is het ontdekken er bij de tweede keer wel af.Vis schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 19:06:
[...]
En juist daarom zou ik dit soort games nooit voor de volle mep kopen, zoals ik aangaf aan het begin van de discussie.
Het genre interactieve filmische games zijn mooi, voor 1 keer te spelen. Maar juist daarom zal ik er niet meer dan 40 euro voor over hebben omdat je met Netflix ook al aan een abonnement zit en kunt interactie gamen.
De discussie begon over dat IK het niet waard vind om 70/80 euro uit te geven aan een titel die je na 15 uur max klaar hebt. Die koop ik dan wel in de sale een paar maanden/jaren later.
Gelukkig mag ik zelf nog wel bepalen waar ik de volle mep voor over heb of niet. Of ik iets boeiend vind is zeer persoonlijk, en ja iedereen heeft een andere voorkeur, gelukkig maar.
Kunnen de betrokkenen niet beter hun eigen favo game gaan spelen en ons hier verder gezellig over PS5 dingetjes laten babbelen?
Dank u…
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Laten we elkaar gewoon respecteren en normaal blijven doen. We kunnen prima stevig discussiëren zonder dat het persoonlijk of vijandig wordt, hou het alsjeblieft een beetje gezellig.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 15:01
Gisteren heb ik al wat berichten opgeruimd en blijkbaar was de hint nog niet duidelijk, daarom even maar een algemene melding. Iedereen heeft een eigen smaak en mening, en dat is maar goed ook. En je mag het best niet met elkaar eens zijn, en daar mag best op een respectvolle manier een discussie over gevoerd worden. Echter wil ik nogmaals aan iedereen vragen van, respecteer elkaars mening en ga niet op de man reageren, ook als jij er zelf anders over denkt, want we zijn tenslotte allemaal anders. Wees lief voor elkaar en geniet van je favoriete games.
Bedankt alvast en Game On!
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Genieten gaat voor. Hoger zetten en dan constant gefrustreerd raken omdat iets niet lukt... Daar heb ik geen zin in. Vergalt me het speelplezier. Ik ben een 60 jarige oma die niet echt goed is in gamen. Maar het wel graag doet.RomeoOscarBravo schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:41:
Ik speel sinds 2 jaar alles dat kan op easy. Na werk en de kinderen blijft er weinig tijd over voor andere dingen. Die wil ik dan als het al gamen wordt zoals bnu bij 007 vullen met actie, puzzels en het verhaal. Niet met meerdere keren opnieuw hetzelfde doen. Ik vind dit heerlijk
Ik wil wel een beetje uitgedaagd worden (als het me uitkomt) maar ik wil ook vooral genieten inderdaad. De tijd dat ik de moeilijkste en grootste games wilde spelen ligt al een tijdje achter me. Nu heb ik een druk gezinsleven en zie ik gamen echt als ontspanning. Ik speel gerust een RE Requiem maar waar ik dat voorheen op insanity zou gaan spelen nadat ik hem had uitgespeeld, speel ik zo'n game nu uit op de normale moeilijkheidsgraad en ga daarna wat anders spelen.lavenderlily schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:11:
[...]
Genieten gaat voor. Hoger zetten en dan constant gefrustreerd raken omdat iets niet lukt... Daar heb ik geen zin in. Vergalt me het speelplezier. Ik ben een 60 jarige oma die niet echt goed is in gamen. Maar het wel graag doet.
En als ik echt, echt wil genieten, gooi ik Yoshi and the Mysterious Book in mijn Switch 2 en ga ik lekker op zoek naar beestjes en puzzeltjes oplossen :-)
Lekker toch, gewoon op "gamerdad-mode" en relaxt ergens doorheen fietsen. Doe ik ook, frustratie en uitdagingen heb ik ook wel genoeg buiten gamen.RomeoOscarBravo schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:41:
Uitzondering is trouwens nu wel mijn NG+ op ultra hard in Horizon Zero Dawn remastered. Maar aangezien ik alle wapens en armour al heb is dat niet echt heel moeilijk.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Het overzetten van data ging wonderbaarlijk snel en goed, daarna de losse MM2 SSD overgezet en voila, al die games staan er dan meteen op, easy does it.
Verder had ik voordat ik de oude PS5 ging resetten, eerst mn game instellingen moeten checken en overnemen.... want dat is niet automatisch overgenomen (DOH
Meteen m'n games getest. Sommige zijn wel PS5 Pro Enhanced, sommige niet, best verwarrend soms ivm de FPS. maar als een game niet PS5 Pro Enhanced is dan nog is de kwaliteit van het beeld beter dat zie je wel echt. Wel jammer dat bijv. Diablo IV wel enhanced is, maar de quality mode nog steeds 30FPS is. De Performance mode is wel scherper dat valt me wel op dus het overall beeld is wel beter dan bij de standaard PS5, valt wel echt op (zelfs op een 32" 4k 60Hz HDR scherm). Bij S.T.A.L.K.E.R. 2 is het beeld ook scherper en gedetaileerder (betere raytracing ook). Wel blij met m'n aankoop. Wel duur maargoed hobby en alvast klaar voor GTA 6
Binnenkort maar eens beneden op de 65" gooien, kijken hoe het er dan af spat :)
En for starters; wat is de OG PS5 HUGE in vergelijking met de Pro (en de slim dan ook gok ik)
PS5 Pro
Oh, "normal" moet toch ook wel lukken? Zelf ook werkende vader en ik speel met name voor de graphics, de gameplay en het verhaal. Maar een klein beetje uitdaging wil ik wel graag. Ik mag best wel 2-3 keer over een baas o.i.d. mogen doen. Zeker als m'n dochters (9 en 12) me dan uitlachen omdat ik het niet kan, geniet ik wel een beetje. Voor straf maak ik ze daarna af met Mario Kart.RomeoOscarBravo schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:41:
Ik speel sinds 2 jaar alles dat kan op easy. Na werk en de kinderen blijft er weinig tijd over voor andere dingen. Die wil ik dan als het al gamen wordt zoals nu bij 007 vullen met actie, puzzels en het verhaal. Niet met meerdere keren opnieuw hetzelfde doen. Ik vind dit heerlijk
Side-quests doe ik dus ook vrijwel niet. GoW is leuk, maar als ik de verhaallijn uit heb, ben ik er ook wel weer klaar mee. Zo wist ik bij Ragnarok niet eens wie die Valkyries waren (nou ja, had er 1 gezien in GoW die ik niet in 5-10 keer kon verslaan en toen ik erachter kwam dat dat side quests waren, ben ik snel weer doorgegaan).
Oh zeker vast wel, voorheen lukte dat immers ook altijd, maar ik hoef nu letterlijk maar een beetje uitdaging en verder vooral ontspanning. We verschillen hier denk ik in.
Raem schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:15:
Ik vind het altijd helemaal top als je vanaf de main menu meteen de credits kan bekijken. Nog makkelijker en kun je meteen door met de volgende game!
Ik vind het wel jammer dat je voor sommige dingen een spel 8x moet uitspelen. Ik zou best na het uitspelen van RE Requiem unlimited ammo willen. Dan zou ik de game waarschijnlijk nogmaals spelen. Ik snap dat ze het doen hoor, maar ik zou ook wel een keer de RPG willen hebben. Maar 50.000 CP points ga je niet halen in je eerste speelsessie. Tenminste, ik niet
Dan kun je voor mijn gevoel net zo goed een full walkthrough op Youtube kijken haha.Farabi schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:02:
Even nog erger hier, zelfs 'easy' vind ik vervelend. Ik word heel blij als ik de 'verhaal' modus zie, en dan ook nog eens met de optie 'puzzels skippen' erbij
Mooie game om over een paar maanden nog een keer te spelen
PSN ID Binloading_nl
Ik heb precies het tegenovergesteldeuchiha tijntje schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 00:08:
Deze GoW ziet er tof uit. Goede keuze om weg te gaan van verhaal van Kratos en rotjoch.
God of War is imho geen God of War meer.
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Als ze alleen met Kratos verder waren gegaan had ik er ook geen problemen mee.Format-C schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:20:
[...]
Ik heb precies het tegenovergestelde
Maar dat is dus puur persoonlijk
En qua wereldopbouw en vechten en cameramovement is dit gewoon een regelrechte opvolger van de laatste GoW’s. Misschien wel te weinig verandering, al ziet het vechten er wat sneller uit. Enkel een ander karakter.
[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-06-2026 15:53 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
De gameplay is hetzelfde, de setting is hetzelfde, de graphics zijn hetzelfde, de schrijvers zijn hetzelfde. Het is exact dezelfde serie, maar dan met een ander hoofdpersonage.Format-C schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:20:
[...]
Sprak me op de 1 of andere manier totaal niet aan. Geen gevoel bij.
Maar goed. Smaken verschillen.
Voor mij staken Rayman, Wolverine, ILL, en Tomb Raider en enigszins Ace Combat er bovenuit. Edit: en Phantom Blade zag er ook wel leuk uit. (Al moet ik nog zien of die 1 na laatste nog wel net zo leuk gaat zijn als Ace Combat 7. Als het te modern en futuristisch is vind ik het minder. Heb meer met echte (bestaande voertuigen/ vliegtuigen, en zag wat rijden waarvan ik dacht wtf is dat) Maar deze leken mij het leukst. Edit: stuntman zag er mooi uit maar weet niet of ik die gameplay leuk vind. Stuntman vond ik ook niet geweldig (maar dat is meer ook een smaak kwestie. Hou niet van een scene herhalen tot je iets goed doet) GoW trok me totaal niet.
[ Voor 84% gewijzigd door Format-C op 04-06-2026 17:04 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Maar vond je de vorige twee dan ook niet leuk? Want dit was echt vrijwel identiek aan dat.Format-C schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:54:
Ik vond die hele trailer nergens op slaan.
Sprak me op de 1 of andere manier totaal niet aan. Geen gevoel bij.
Edit; als Lara Croft (Tomb Raider) ineens een kerel zou zijn zou ik het wss ook minder vinden. Bijvoorbeeld.
[ Voor 56% gewijzigd door Format-C op 04-06-2026 17:19 ]
Je bedoelt UnchartedFormat-C schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 17:17:
Edit; als Lara Croft (Tomb Raider) ineens een kerel zou zijn zou ik het wss ook minder vinden. Bijvoorbeeld.
Gameplay hetzelfde zou ik niet zeggen. Combat ziet eruit als een mix van de nieuwe en de oude GoW. Vond ik in ieder geval wel fijn om te zien en zag er tof uit.Timothy3000 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:46:
[...]
De gameplay is hetzelfde, de setting is hetzelfde, de graphics zijn hetzelfde, de schrijvers zijn hetzelfde. Het is exact dezelfde serie, maar dan met een ander hoofdpersonage.
Hopelijk ook meer epische bossfights zoals in de oude games. Dat miste ik in beide nieuwe games.
Wat mij vooral tegenstaat is het ontwerp van het personage. Eerlijk gezegd doet het voor mij geen eer aan de actrice waarop ze gebaseerd is. In sommige shots lijkt ze bijna op Sméagol, en die overdreven rimpels helpen daar ook niet bepaald bij.
En ik ben duidelijk niet de enige die er zo over denkt. Kijk maar naar de trailer op YouTube; die heeft ongeveer net zoveel thumbs down als thumbs up. Na wat ik gezien heb, wordt dit in ieder geval geen pre-order voor mij. Ik ben er ook helaas niet erg enthousiast van geworden.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Zullen we dit soort debiele seksistische opmerkingen lekker achterwege laten?ZesBarkiePK schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 18:52:
Sja, God of Laundry is het inmiddels geworden.
Wat een bijzondere reactie. Het is toch heel leuk dat er weer eens wat anders geprobeerd wordt? Bizar trouwens dat een vrouw in een game geen rimpeltje mag hebben, Kratos ziet er ook niet uit als een 18 jarige.ZesBarkiePK schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 18:52:
Sja, God of Laundry is het inmiddels geworden. We hebben ruim 30 jaar als Kratos gespeeld in de God of War serie, dus ik snap wel dat veel fans moeite hebben met deze richting. Het gaat mij trouwens niet eens om het feit dat je een vrouwelijke character speelt. Ik heb meer dan 100 uur in Stellar Blade zitten, dus daar ligt het niet aan.
Wat mij vooral tegenstaat is het ontwerp van het personage. Eerlijk gezegd doet het voor mij geen eer aan de actrice waarop ze gebaseerd is. In sommige shots lijkt ze bijna op Sméagol, en die overdreven rimpels helpen daar ook niet bepaald bij.
En ik ben duidelijk niet de enige die er zo over denkt. Kijk maar naar de trailer op YouTube; die heeft ongeveer net zoveel thumbs down als thumbs up. Na wat ik gezien heb, wordt dit in ieder geval geen pre-order voor mij. Ik ben er ook helaas niet erg enthousiast van geworden.
En dat ze bad-ass is klopt wel gezien haar achtergrond als half-giant. Ze heeft het Thor en Zeus persoonlijk lastig gemaakt. De axe die Kratos in de vorige games gebruikt is eigenlijk van haar.
De premise vind ik wel tof, met de mogelijkheid dat we vijanden die Kratos heeft verslagen in vorige games tegenkomen in deze after-life. Het zwaard dat ze heeft zou mogelijk gelinkt zijn aan Excalibur, ook wel geinig.
En, Jack Quaid als pratende jelly cube wekt misschien minder irritatie op dan emo tiener Atreus bij sommigen
Nee, dat is niet iets wat ik zelf verzonnen heb; zo wordt de game op diverse sites en forums besproken. Ik post hier geen memes. Je lijkt vooral te reageren op de toon, terwijl je mijn argumenten volledig negeert.Timothy3000 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 18:54:
[...]
Zullen we dit soort debiele seksistische opmerkingen lekker achterwege laten?
Als je het er niet mee eens bent, ga dan in op wat ik daadwerkelijk zeg. Dat maakt de discussie een stuk interessanter.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Dat ze het elders zo noemen betekent niet dat je dat hier hoeft te herhalen. En ik heb eigenlijk ook geen inhoudelijke argumenten in je post gezien. Dat je het hoofdpersonage er niet zo mooi uit vind zien is er in elk geval niet één van.ZesBarkiePK schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 19:20:
[...]
Nee, dat is niet iets wat ik zelf verzonnen heb; zo wordt de game op diverse sites en forums besproken. Ik post hier geen memes. Je lijkt vooral te reageren op de toon, terwijl je mijn argumenten volledig negeert.
Als je het er niet mee eens bent, ga dan in op wat ik daadwerkelijk zeg. Dat maakt de discussie een stuk interessanter.
Mijn kritiek op de game hoef je niet meteen zo persoonlijk op te vatten. Dat ik er niet enthousiast over ben, betekent niet dat jij dat ook moet zijn. Niet iedereen zit op deze richting te wachten, en dat is een prima mening om te hebben.Timothy3000 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 19:24:
[...]
Dat ze het elders zo noemen betekent niet dat je dat hier hoeft te herhalen. En ik heb eigenlijk ook geen inhoudelijke argumenten in je post gezien. Dat je het hoofdpersonage er niet zo mooi uit vind zien is er in elk geval niet één van.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 11:26
Nog een game met Kratos zou ik best wel teleurgesteld in zijn geweest. Ondanks dat het grafisch, cinematisch en qua gameplay ongetwijfeld weer een dikke game zou worden: Been there done that.
Dat een paar pukkelige nerds op andere fora en social media het niet kunnen hebben om met een vrouw te spelen so be it... met zo'n bekrompen mindset sta je toch al 5-0 achter.
Sommige mensen moeten gewoon wat te klagen hebben. Als er gewoon weer een game met Kratos was gekomen dan zou het commentaar zijn dat er geen vernieuwing is. Nu is er vernieuwing en dan is het weer niet goed.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik vat het niet persoonlijk op. Ik vraag je alleen of je seksistische opmerkingen, of je ze nou zelf bedacht hebt of van een andere site geplukt, hier achterwege wil laten.ZesBarkiePK schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 19:34:
[...]
Mijn kritiek op de game hoef je niet meteen zo persoonlijk op te vatten. Dat ik er niet enthousiast over ben, betekent niet dat jij dat ook moet zijn. Niet iedereen zit op deze richting te wachten, en dat is een prima mening om te hebben.
Wat erop neerkomt dat dat allemaal erg oppervlakkige argumenten zijn om deze GoW niks te vinden en verder niks met inhoud te maken heeft.
Nou, ik word normaal gesproken niet vier keer achter elkaar binnen een paar minuten gequote, dus blijkbaar raakt het je toch wel een beetje.Timothy3000 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 19:43:
[...]
Ik vat het niet persoonlijk op. Ik vraag je alleen of je seksistische opmerkingen, of je ze nou zelf bedacht hebt of van een andere site geplukt, hier achterwege wil laten.
Google anders eens op “God of Laundry” en kijk zelf even naar de kritiek die er rondgaat. In mijn eerste post gaf ik alleen aan dat ik begrijp waar die kritiek vandaan komt. Dat betekent niet automatisch dat ik het overal mee eens ben.
Het lijkt alsof je elke vorm van kritiek meteen wilt afkappen, terwijl het juist prima bespreekbaar zou moeten zijn. Een discussie voeren is iets anders dan gatekeepen wat wel en niet gezegd mag worden.
PSN : Geraedus
Ja, zo’n gamer ben ik dus inderdaad.Daan0s schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 19:50:
Zeggen dat je een vrouwelijk personage niet erg vindt omdat je Stellar Blade speelt, waarbij Eve onrealistische rondingen heeft, halfnaakt is en 'knap', en dan vervolgens miepen om rimpels en de lelijkheid van Faye. Helpt je niet echt in je argumenten. Is niet erg als je zo iemand bent die alleen onrealistische knappe vrouwen wil zien/spelen, maar geef het gewoon eerlijk toe.
Wat erop neerkomt dat dat allemaal erg oppervlakkige argumenten zijn om deze GoW niks te vinden en verder niks met inhoud te maken heeft.
Sarcasme kan soms lastig landen, maar goed vervang Stellar Blade anders gerust door The Last of Us of Star Wars Outlaws. Die heb ik allebei uitgespeeld en geplatinumd.
En ik zal dan maar helemaal zwijgen over het feit dat ik Tomb Raider Legacy of Atlantis na de State of Play meteen heb gepreorderd.
Goddess of War: InfernoFormat-C schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:20:
[...]
Hoe dan ook is God of War als titel gevoelsmatig niet correct, los van of de game wat zal worden.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Dat is tegenwoordig toch Crimson Desert ?Timothy3000 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 23:00:
Dan zou ik The Legend of Zelda ook maar nooit proberen.
Inkoppertje.
Kom net weer uit een lekker lange game sessie. 75 uur nu erin zitten en ben pas bij 35% van de main story. Heerlijk op je eigen tempo alles doen, genieten op de PS5 Pro.
Ik begrijp daar echt helemaal niets van. Ik ben dan ook oprecht blij dat het mij totaal niet boeit met wie ik speel en of het uiterlijk van het personage mij al dan niet bevalt. Als het personage in een verhalende game goed is uitgewerkt, dan vind ik het echt helemaal prima. Ook hecht ik 0 waarde aan hoeveel duimpjes omhoog of omlaag een trailer op YT krijgt. Het is 2026, tegenwoordig zijn mensen snel over de zeik.ZesBarkiePK schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 18:52:
Sja, God of Laundry is het inmiddels geworden. We hebben ruim 30 jaar als Kratos gespeeld in de God of War serie, dus ik snap wel dat veel fans moeite hebben met deze richting. Het gaat mij trouwens niet eens om het feit dat je een vrouwelijke character speelt. Ik heb meer dan 100 uur in Stellar Blade zitten, dus daar ligt het niet aan.
Over de game zelf ben ik wat minder enthousiast, het ziet er prima uit verder, maar Ik ben meer fan van de oude GoW games. Ik heb de "nieuwere" delen allemaal gespeeld verder, maar de laatste heeft weinig indruk gemaakt op mij. Hierdoor heb ik niet heel veel interesse in een nieuw deel.
Hier ook. GoW is deel 1 t/m 3 voor mij. De nieuwe GoW gameplay setting past daarentegen wel bij Laufey.Cyrax0508 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:03:
[...]
Over de game zelf ben ik wat minder enthousiast, het ziet er prima uit verder, maar Ik ben meer fan van de oude GoW games. Ik heb de "nieuwere" delen allemaal gespeeld verder, maar de laatste heeft weinig indruk gemaakt op mij. Hierdoor heb ik niet heel veel interesse in een nieuw deel.
Ja 1 t / m 3 heeft bij mij toch ook wel een speciaal plekje gekregen, ik vind de nieuwe delen op zich ook wel gaaf.Farabi schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:19:
[...]
Hier ook. GoW is deel 1 t/m 3 voor mij. De nieuwe GoW gameplay setting past daarentegen wel bij Laufey.
maar toch op de 1 of andere manier, de oude delen 1 t / m 3 echt een stuk leuker.
GoW 3 ben je in 10 uur doorheen. Een achtbaanrit van hack n slash gevechten in grote set pieces. Nauwelijks exploratie, puzzels et cetera.
Ragnarok is compleet anders, moderne combat, veel exploratie/open world, veel meer verhalende content en daardoor minimaal 25 uur voor alleen mainverhaal. En als je alles wil halen ben je minstens dubbel aantal uur kwijt.
Natuurlijk blijft het dezelfde gameserie maar in een andere tijd met andere ontwikkelkosten en verwachtingen van een triple-A game is het eigenlijk onvergelijkbaar.
Goed voor jou, maar ik ben niet vergeten dat Faye ook al in God of War Ragnarök zat, waar ze eveneens werd ingesproken en via motion capture werd vertolkt door Deborah Ann Woll. In Ragnarök ziet Faye er naar mijn mening veel beter en jonger uit. Hier is een video met de tussenfilmpjes, vergelijk het zelf eens.Cyrax0508 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:03:
[...]
Ik begrijp daar echt helemaal niets van. Ik ben dan ook oprecht blij dat het mij totaal niet boeit met wie ik speel en of het uiterlijk van het personage mij al dan niet bevalt. Als het personage in een verhalende game goed is uitgewerkt, dan vind ik het echt helemaal prima. Ook hecht ik 0 waarde aan hoeveel duimpjes omhoog of omlaag een trailer op YT krijgt. Het is 2026, tegenwoordig zijn mensen snel over de zeik.
YouTube: GOD OF WAR RAGNAROK Kratos And Faye Love Story (All Cutscenes)
Ik weet zeker dat mensen dit weer zullen proberen te verdedigen. Maar waarom dan? Is ze in die tussentijd zó veel ouder geworden, terwijl ze een Godin is? Of zullen ze zeggen dat ze haar meer op Deborah wilden laten lijken? Maar dat doet ze niet; ze ziet er juist slechter uit. En waarom?
En die domme gelatine pudding als sidekick slaat ook helemaal nergens op. Niemand weet wat het precies moet voorstellen. Het is goed voor de memes dat wel.
Klopt het zijn echt verschillende soorten games, en beide doen het super goed(Op hun eigen manier).Jovatov schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 11:37:
Vorig jaar heb ik zowel GoW 3 (remaster) als Ragnarok gespeeld. En dan merk je vooral dat het echt heel verschillende games zijn.
GoW 3 ben je in 10 uur doorheen. Een achtbaanrit van hack n slash gevechten in grote set pieces. Nauwelijks exploratie, puzzels et cetera.
Ragnarok is compleet anders, moderne combat, veel exploratie/open world, veel meer verhalende content en daardoor minimaal 25 uur voor alleen mainverhaal. En als je alles wil halen ben je minstens dubbel aantal uur kwijt.
Natuurlijk blijft het dezelfde gameserie maar in een andere tijd met andere ontwikkelkosten en verwachtingen van een triple-A game is het eigenlijk onvergelijkbaar.
Ze is dood gegaan en naar het hiernamaals vertrokken. Ik zou daar ook wel een rimpeltje van krijgen.ZesBarkiePK schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 12:46:
[...]
Goed voor jou, maar ik ben niet vergeten dat Faye ook al in God of War Ragnarök zat, waar ze eveneens werd ingesproken en via motion capture werd vertolkt door Deborah Ann Woll. In Ragnarök ziet Faye er naar mijn mening veel beter en jonger uit. Hier is een video met de tussenfilmpjes, vergelijk het zelf eens.
Ik weet zeker dat mensen dit weer zullen proberen te verdedigen. Maar waarom dan? Is ze in die tussentijd zó veel ouder geworden, terwijl ze een Godin is? Of zullen ze zeggen dat ze haar meer op Deborah wilden laten lijken? Maar dat doet ze niet; ze ziet er juist slechter uit. En waarom?
En die domme gelatine pudding als sidekick slaat ook helemaal nergens op. Niemand weet wat het precies moet voorstellen. Het is goed voor de memes dat wel.
Verder vind ik deze hele discussie echt verschrikkelijk. Vrouwen moeten jonge godinnen zijn en mannen stoere harige krachtpatsers als ik hier zo wat meningen volg. Begrijp telkens meer waarom onze samenleving er niet leuker op wordt.
Mogen gerust wat vinden maar het is allemaal niet zo serieus, these are just games. Voor ieder wat wils.
Ik zie het maar zo; Een stelletje creatievelingen hebben het gemaakt met eigen visie en wij hebben de 'privilege' om het te spelen, of niet.
[ Voor 78% gewijzigd door Format-C op 05-06-2026 13:49 ]
Wokeness in games bestaat helemaal niet. Dat is een onzinterm, te pas en te onpas gebruikt door mensen die niet zo goed tegen verandering kunnen.Format-C schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 13:44:
Voor mij hoeft een game geen representatief beeld te zijn / geven van de samenleving. Het is een GAME. Dan hoeft dat van mij JUIST niet. Edit: ben persoonlijk geen fan van "wokeness" in games. (En dat staat even los van God of War, maar geldt voor mij in het algemeen) En verder zal IK deze discussie laten voor wat het is. Leven en laten leven. En ik speel wat ik leuk vind, en anders (als het me niet aanspreekt of aanstaat) speel ik het gewoon niet. Simple as that.
[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 05-06-2026 13:52 ]
Nee, dat is gewoon een feit. Ga het ook niet eens over het oneens zijn daarin want ik vind het verschrikkelijk irritant.Format-C schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 13:51:
Ok. Dat is jouw mening. Niet die van mij. Agree to disagree dan maar.
Ik mag ergens een mening over hebben. En als iemand anders een andere mening heeft, dan kan en mag dat.
Dan zijn we het gewoon niet eens en ook niet oneens.
Maar goed, dit gaat wel heel erg offtopic. Ik kijk iig uit naar de nieuwe GoW.
Dat gezegd hebbende word ik nog niet warm van deze trailer en de State of Play in het algemeen. Het voelt gewoon allemaal als meer van hetzelfde. God of War en Ragnarok waren fantastisch maar dit voelt als een deel 3 en daar heb ik meer moeite mee. Net als Rayman. Rayman Legends was fantastisch en dit ziet er ook weer geweldig uit, maar waarom geen nieuwe game? Ik (en volgens mij velen met mij) zit niet meer te wachten op remakes, remasters, en dat soort onzin.
Ik snap heus dat het niet makkelijk meer is om een nieuwe, originele game te verzinnen maar het moet toch wel beter kunnen dan dit? Ja Intergalactic ziet er goed uit, zeker voor mij als sci-fi liefhebber, maar die duurt nog wel even
Ik sluit nergens niets of niemand uit. En dat zal ik ook nooit doen. En ik ben ook niet intolerant, en dat dat ook nooit zijn. Ik sta open voor alles en iedereen.Timothy3000 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:06:
Nee, ik blijf toch wel een beetje van mening dat ik het met een intolerante mening die andere mensen structureel uitsluit (en daar vallen mensen die onzinnige termen als woke of wokeness gebruiken) niet eens ga zijn.
Maar goed, dit gaat wel heel erg offtopic. Ik kijk iig uit naar de nieuwe GoW.
Maar ik heb wel een eigen mening over dingen, en laat me niet de mening van een ander opleggen als ik het daar niet mee eens ben. En als ik het met iemand oneens ben en oneens blijf, dan zeg ik gewoon lets agree to disagree.
Je kan het niet altijd overal met iedereen over eens zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door Format-C op 05-06-2026 14:14 ]
Dus een vrouw in een game die er niet uitziet als een jonge godin is woke?Format-C schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 13:44:
Voor mij hoeft een game geen representatief beeld te zijn / geven van de samenleving, of maatschappij. Het is een GAME ffs. Dan hoeft dat van mij JUIST niet. Edit: ben persoonlijk geen fan van "wokeness" in games. (En dat staat even los van de discussie over de main character van God of War, maar geldt voor mij in het algemeen) En verder zal IK deze discussie laten voor wat het is. Leven en laten leven. En ik speel wat ik leuk vind, en anders (als het me niet aanspreekt of aanstaat) speel ik het gewoon niet. Simple as that.
Het is nu een vrouw (met zwaard en spells) terwijl het eerst Kratos was (met bijl en schild). En dat spreekt mij persoonlijk minder aan.
[ Voor 71% gewijzigd door Format-C op 05-06-2026 14:16 ]
En dat is natuurlijk helemaal prima. Maar het feit dat er een vrouw in een game speelt die er uit ziet zoals ze eruitziet is geen wokeness.Format-C schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:15:
Nee dat heb je mij niet zien zeggen.
Het is nu een vrouw (met zwaard en spells) terwijl het eerst Kratos was (met bijl en schild). En dat spreekt mij persoonlijk minder aan.
Laat iedereen zijn eigen mening hebben, daar is een forum voor bedoeld. Ze kan hij wel weer, snap wat je bedoeld, maar zo gaan we niet met elkaar om. Hebben jullie niks beters te doen? Ga gewoon genieten van je games op de PS5, damn..
[ Voor 22% gewijzigd door Linksquest op 05-06-2026 16:26 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Linksquest op 05-06-2026 16:27 . Reden: taal wat vis zegt weggehaald. ]
[ Voor 91% gewijzigd door Linksquest op 05-06-2026 16:27 ]
Edit: dat heb ik iig niet gedaan of gezegd.
Edit; ontopic maar weer (?)
[ Voor 40% gewijzigd door Format-C op 05-06-2026 14:41 ]
Timothy3000 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 13:51:
[...]
Wokeness in games bestaat helemaal niet. Dat is een onzinterm, te pas en te onpas gebruikt door mensen die niet zo goed tegen verandering kunnen.
De term “woke” wordt inderdaad vaak als politiek label gebruikt, maar dat betekent niet dat er helemaal niets veranderd is. Games pakken de laatste jaren gewoon vaker maatschappelijke thema’s en bredere representatie op. Dat is geen agenda, maar een gevolg van hoe de maatschappij verandert en wie er tegenwoordig games speelt.
Dus nee, “wokeness” als vaste categorie bestaat niet echt. Maar ja, er zijn wél veranderingen in games door maatschappelijke ontwikkelingen.
[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 05-06-2026 14:44 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Er worden hier aan de lopende band dingen aangehaald die gezegd zouden zijn, maar dat is feitelijk gewoon niet waar. Er worden dingen gesuggereerd en daarop zouden jullie andere weer de les willen lezen. Is dit een kleuterklas?
[ Voor 41% gewijzigd door Linksquest op 05-06-2026 16:29 ]
Yes, prachig toch! De samenleving verandert en games veranderen mee. Hoe meer mensen zich in games gerepresenteerd voelen hoe beter.G_Dragon schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:42:
[...]offtopic:
Games pakken de laatste jaren gewoon vaker maatschappelijke thema’s en bredere representatie op. Dat is geen agenda, maar een gevolg van hoe de maatschappij verandert en wie er tegenwoordig games speelt.
Waar ik dus wat moeite mee heb zijn mensen die dat als iets negatiefs zien of het woord woke inzetten als ze niet tegen een verandering kunnen.
Iedereen mag een eigen mening hebben. En iedereen bepaalt voor zichzelf of hij of zij iets leuk vindt, of niet. En wil spelen, of niet. Smaken verschillen.
Leven en laten leven.
Ontopic plz
[ Voor 27% gewijzigd door Format-C op 05-06-2026 14:51 ]
Ik probeer op rondje te drukken wanneer het gele signaal het felst is, dus vlak voordat de aanval raakt. Normaal heb ik hier niet zoveel moeite mee; ik ben geen geweldige gamer, maar in games als Stellar Blade had ik dit probleem eigenlijk nooit.
Ben ik de enige die dit ervaart? Ik heb soms het gevoel dat er een kleine vertraging in de timing zit, maar het kan natuurlijk ook gewoon een skill issue zijn, dan blijf ik gewoon nog even oefenen.
- Linksquest
- Linksquest
Live, Laugh, Toaster bath.
Rondje niet alleen indrukken, maar blijven vasthouden totdat de aanval voorbij is. Het is een kwestie van goed timen.ZesBarkiePK schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:22:
Ik heb 007 First Light gekocht en ik vind het echt een hele toffe game, maar ik krijg de parry’s nog niet helemaal onder de knie. Vooral als ik tegen twee vijanden tegelijk vecht, lijkt het vaak mis te gaan.
Ik probeer op rondje te drukken wanneer het gele signaal het felst is, dus vlak voordat de aanval raakt. Normaal heb ik hier niet zoveel moeite mee; ik ben geen geweldige gamer, maar in games als Stellar Blade had ik dit probleem eigenlijk nooit.
Ben ik de enige die dit ervaart? Ik heb soms het gevoel dat er een kleine vertraging in de timing zit, maar het kan natuurlijk ook gewoon een skill issue zijn, dan blijf ik gewoon nog even oefenen.
The best is yet to come
- Linksquest
Wil je nou beweren dat mensen niet ouder worden? Die trailer is van 3 jaar terug. De game was daarvoor al in ontwikkeling. Mocap is misschien onderhand al 5/6 jaar geleden gedaan. Deborah is zelf ook ouder geworden en ze ziet er precies zo uit.ZesBarkiePK schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 12:46:
[...]
Goed voor jou, maar ik ben niet vergeten dat Faye ook al in God of War Ragnarök zat, waar ze eveneens werd ingesproken en via motion capture werd vertolkt door Deborah Ann Woll. In Ragnarök ziet Faye er naar mijn mening veel beter en jonger uit. Hier is een video met de tussenfilmpjes, vergelijk het zelf eens.
Alles heeft met lighting te maken. Dan nog, dat er een Mocap van een persoon wordt opgenomen betekend niet dat ze in post niks meer aanpassen. Ze is nog steeds “gebaseerd op Deborah. Haar gezicht hoeft niet 1:1 te zijn met real life. Het is een fantasy world, ze is net overleden en ze is zelf ook ouder geworden als persoon.
Wat betreft die Gelatine cube. Tja daar kom je toch zelf achter in de game misschien? Echter moet het een “Cosmic Cube” voorstellen. Oorsprong komt uit D&D.
/f/image/D5Z5WwLmXhEs15YvjvPL5G9L.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Vanduul42 op 06-06-2026 09:41 ]
Necrophosis heeft daar ook veel van weg. Wilde het eerst fysiek aanschaffen maar als ik dat digitaal doe kom ik op ongeveer dezelfde prijs uit, inclusief The Shore.
Het ziet er zo uit:
[ Voor 18% gewijzigd door Vrijdag op 06-06-2026 15:16 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ja maar dit zijn geen mensen. In de officiële God of War lore is Laufey of Faye een Jötunn met een leeftijd van ruim 170 jaar en beschikken reuzen over een sterk verlengde levensduur. Er is geen bekende aanwijzing dat zij in een paar jaar zo zichtbaar veroudert zoals een normaal mens dat zou doen.Vanduul42 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 09:24:
[...]
Wil je nou beweren dat mensen niet ouder worden? Die trailer is van 3 jaar terug. De game was daarvoor al in ontwikkeling. Mocap is misschien onderhand al 5/6 jaar geleden gedaan. Deborah is zelf ook ouder geworden en ze ziet er precies zo uit.
Alles heeft met lighting te maken. Dan nog, dat er een Mocap van een persoon wordt opgenomen betekend niet dat ze in post niks meer aanpassen. Ze is nog steeds “gebaseerd op Deborah. Haar gezicht hoeft niet 1:1 te zijn met real life. Het is een fantasy world, ze is net overleden en ze is zelf ook ouder geworden als persoon.
Wat betreft die Gelatine cube. Tja daar kom je toch zelf achter in de game misschien? Echter moet het een “Cosmic Cube” voorstellen. Oorsprong komt uit D&D.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat betekent natuurlijk niet dat haar uiterlijk nooit kan veranderen, maar de bestaande lore geeft juist meer steun aan het idee dat ze relatief langzaam ouder wordt dan aan een plotselinge sterke veroudering.
Verder gaat het ook niet alleen maar om een paar rimpels, de algemene kritiek is dat haar nek is langer is, haar hoofd kleiner is, het haar is plat en niet meer gevlochten, het gezicht ziet er ingevallen en vermoeid uit. Ik herkende Deborah Ann Woll er bijna niet meer in.
Begrijp me niet verkeerd, ik probeer de game niet af te kraken. Ik kijk redelijk uit naar de release en ga hem sowieso spelen. Maar als ik ook op andere sites en fora lees, dan zie ik kritiekpunten terugkomen die ik niet zomaar kan wegwuiven. Met name de veranderingen aan Faye vallen mij ook op.
Overigens wil ik wel even duidelijk maken dat ik niets heb met die “God of War Laundry” of wasmachine memes. Naar mijn idee komen die vooral uit de manosphere hoek en draaien ze meer om het belachelijk maken van een vrouwelijke hoofdrolspeler dan om serieuze kritiek op de game zelf.
Wat is dit nou weer voor gezeur (niet persoonlijk maar ik zie dat mensen op de ragetrain zijn gesprongen...voor dit). De nieuwe Faye lijkt er echt wel op, de nieuwe versie is imo wel veel beter neergezet als ik ze zo vergelijk. My god, de oude was nou ook geen supermodel en de nieuwe heeft meer karakter en realisme in haar uiterlijk.ZesBarkiePK schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 12:46:
[...]
Soms is commentaar wel terecht zoals bij Veilguard, maar bij dit??
En persoonlijke mening: i fckn love Phranque. Mooie humor, ook in de gameplay
Ze is dood.... er is geen sprake meer van levensduur.ZesBarkiePK schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 15:56:
[...]
Ja maar dit zijn geen mensen. In de officiële God of War lore is Laufey of Faye een Jötunn met een leeftijd van ruim 170 jaar en beschikken reuzen over een sterk verlengde levensduur. Er is geen bekende aanwijzing dat zij in een paar jaar zo zichtbaar veroudert zoals een normaal mens dat zou doen.
Dat betekent natuurlijk niet dat haar uiterlijk nooit kan veranderen, maar de bestaande lore geeft juist meer steun aan het idee dat ze relatief langzaam ouder wordt dan aan een plotselinge sterke veroudering.
Verder gaat het ook niet alleen maar om een paar rimpels, de algemene kritiek is dat haar nek is langer is, haar hoofd kleiner is, het haar is plat en niet meer gevlochten, het gezicht ziet er ingevallen en vermoeid uit. Ik herkende Deborah Ann Woll er bijna niet meer in.
Ja, daar kan ik me eigenlijk wel in vinden. Dat is een logische verklaring en eerlijk gezegd is dat waarschijnlijk ook de meest aannemelijke reden.Timothy3000 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:16:
[...]
Ze is dood.... er is geen sprake meer van levensduur.
Ieder zijn mening natuurlijk. Echter kunnen mensen wel heel diep gaan in deze onzinnige kritiek, haat en het is vandaag de dag bijna een sport geworden om alles qua entertainment direct in de grond te boren.ZesBarkiePK schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 15:56:
[...]
Ja maar dit zijn geen mensen. In de officiële God of War lore is Laufey of Faye een Jötunn met een leeftijd van ruim 170 jaar en beschikken reuzen over een sterk verlengde levensduur. Er is geen bekende aanwijzing dat zij in een paar jaar zo zichtbaar veroudert zoals een normaal mens dat zou doen.
Begrijp me niet verkeerd, ik probeer de game niet af te kraken. Ik kijk redelijk uit naar de release en ga hem sowieso spelen. Maar als ik ook op andere sites en fora lees, dan zie ik kritiekpunten terugkomen die ik niet zomaar kan wegwuiven. Met name de veranderingen aan Faye vallen mij ook op.
Overigens wil ik wel even duidelijk maken dat ik niets heb met die “God of War Laundry” of wasmachine memes. Naar mijn idee komen die vooral uit de manosphere hoek en draaien ze meer om het belachelijk maken van een vrouwelijke hoofdrolspeler dan om serieuze kritiek op de game zelf.
De algemene kritiek die je aanhaalt, daar moest ik hier thuis echt even keihard om lachen. En dit is niet naar jou persoonlijk, want ik heb ook enkele van dat soort argumenten op internet gelezen.
Maar laten we eerlijk wezen - en ik ben er eigenlijk ook wel een beetje klaar mee, net zoals dat constante “woke dit, woke dat”. De gemiddelde persoonlijk die daar zo diep op haat is waarschijnlijk zelf net zo’n basement dweller die niet eens weet wat een douchekop is. Misschien heb ik nu iemand beledigd hiermee, but oh well, i don’t give a fuck. Als je dan toch al zo’n big mouth hebt op internet met haten op iets wat je niet bevalt, dan verdien je dat ook naar mijn mening (niet jij he nogmaals) want zoals ik ook zei, van de reacties op twitter, reddit of elders die wel echt ver gaan.
Niet teveel luisteren naar dat soort idioten, maar gewoon je eigen mening vormen. Dan nog kan je prima kritiek uiten, maar sommige dingen gaan wel echt ver.
Fair point. Ik kan ook best toegeven dat ik een deel van de kritiek misschien iets te letterlijk heb genomen en daar zelf wat te ver in ben meegegaan. Maar goed, een echte middenweg lijkt er tegenwoordig ook nauwelijks nog te zijn; vaak word je al snel in het ene of het andere kamp geplaatst, wat ik jammer vind.Vanduul42 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 17:38:
[...]
Ieder zijn mening natuurlijk. Echter kunnen mensen wel heel diep gaan in deze onzinnige kritiek, haat en het is vandaag de dag bijna een sport geworden om alles qua entertainment direct in de grond te boren.
De algemene kritiek die je aanhaalt, daar moest ik hier thuis echt even keihard om lachen. En dit is niet naar jou persoonlijk, want ik heb ook enkele van dat soort argumenten op internet gelezen.
Maar laten we eerlijk wezen - en ik ben er eigenlijk ook wel een beetje klaar mee, net zoals dat constante “woke dit, woke dat”. De gemiddelde persoonlijk die daar zo diep op haat is waarschijnlijk zelf net zo’n basement dweller die niet eens weet wat een douchekop is. Misschien heb ik nu iemand beledigd hiermee, but oh well, i don’t give a fuck. Als je dan toch al zo’n big mouth hebt op internet met haten op iets wat je niet bevalt, dan verdien je dat ook naar mijn mening (niet jij he nogmaals) want zoals ik ook zei, van de reacties op twitter, reddit of elders die wel echt ver gaan.
Niet teveel luisteren naar dat soort idioten, maar gewoon je eigen mening vormen. Dan nog kan je prima kritiek uiten, maar sommige dingen gaan wel echt ver.
Kopen jullie weleens vervangings PS5 doosjes? En zo ja, waar dan? Ik merk dat sommige gebruikte PS5 doosjes inmiddels toch wel oud worden en een beetje lelijk. Dat vind ik zonde. Als ik Google zie ik wel allerlei alternatieven, maar ja, welke zijn echt gelijk aan het origineel...
Ik weet niet wat jij met jou hoesjes dan doet, maar ik heb hier toch ook al fysieke hoesjes een aantal jaar.Rossi46 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 20:41:
Even wat anders tussen, als het nog even kan zonder aangevallen te worden...![]()
![]()
Kopen jullie weleens vervangings PS5 doosjes? En zo ja, waar dan? Ik merk dat sommige gebruikte PS5 doosjes inmiddels toch wel oud worden en een beetje lelijk. Dat vind ik zonde. Als ik Google zie ik wel allerlei alternatieven, maar ja, welke zijn echt gelijk aan het origineel...
En die zien er nog steeds niet oud uit hoor, en ze liggen gewoon te verstoffen / vergaan in de la van de tv meubel(Heb even gekeken ziet er niks aan dat ze oud worden).
Ik denk zelf dat mensen niet snel een leeg doosje verkopen, dus je ook niet snel het origineel zou kopen ergens.
En welke gelijk aan het origineel zijn, dat kan je toch zien aan jou hoesje en de gene die je kan kopen op de foto ? :)(Of die er tenminste op lijkt).
Ik weet niet hoeveel je er aan wil geven maar misschien hele goedkope PS5 games uit de grabbelbak kopen of mogelijk bij een kringloop.Rossi46 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 20:41:
Even wat anders tussen, als het nog even kan zonder aangevallen te worden...![]()
![]()
Goedkope PS5 games op Markplaats kan natuurlijk ook maar dan heb je het niet in je handen om het te beoordelen, dat is op die sterk gecomprimeerde foto’s op Markplaats vaak niet goed te zien.
Pfff, wat een reactie. Als je 'em zelf terugleest, vind je dat je dan iets toevoegt?Carlos0_0 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 12:28:
[...]
Ik weet niet wat jij met jou hoesjes dan doet, maar ik heb hier toch ook al fysieke hoesjes een aantal jaar.
En die zien er nog steeds niet oud uit hoor, en ze liggen gewoon te verstoffen / vergaan in de la van de tv meubel(Heb even gekeken ziet er niks aan dat ze oud worden).
Ik denk zelf dat mensen niet snel een leeg doosje verkopen, dus je ook niet snel het origineel zou kopen ergens.
En welke gelijk aan het origineel zijn, dat kan je toch zien aan jou hoesje en de gene die je kan kopen op de foto ? :)(Of die er tenminste op lijkt).
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale edities --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties
LET OP: Het vragen voor het overnemen van accounts of het verhandelen hiervan is niet toegestaan. zie huisregels.
huisregels.