• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

5 punten voor Raem :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.


  • Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer


  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Je gevoel was goed, maar dan deeltje 2

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:58
Dit until dawn ziet er echt heel leuk uit. Was deel 1 een goede game?

  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
One more? Dan was het geen geweldige show..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-06 08:55
giantgiantus schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 23:51:
Dit until dawn ziet er echt heel leuk uit. Was deel 1 een goede game?
Ja, zeer de moeite.

  • uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

5 punten voor Raem!

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.


  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
God of War! Laat deze goed zijn please!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-06 08:55
Geen remake van deel 1 toch? :P

Ik sluit af want GoW is instant buy. Dan check ik morgen de releasedate wel. Hopelijk komt die snel. Welterusten allemaal!

[ Voor 80% gewijzigd door Timothy3000 op 02-06-2026 23:55 ]


  • giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:58
G_Dragon schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 23:52:
One more? Dan was het geen geweldige show..
Wolverine en een nieuwe God of War. Ik vind het wel een hele mooie show. Er zijn zo ongelooflijk veel enorm vette games te spelen tegenwoordig.

  • ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:04

ikookhier

>hijdiehieris<

Lekker toetje 😀

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch


  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Met heel veel plezier deel 1 en 2 gespeeld, deze gaat er zeker komen :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Maar ik zie dat irritante joch weer, dus -5 punten voor GoW! :P Volgens mij gelukkig alleen in de intro.

[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-06-2026 23:55 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.


  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
giantgiantus schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 23:54:
[...]

Wolverine en een nieuwe God of War. Ik vind het wel een hele mooie show. Er zijn zo ongelooflijk veel enorm vette games te spelen tegenwoordig.
Ja maar dat blijft toch magertjes qua aantallen :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Raem schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 23:54:
[...]

Nee, deze gaat over Faye als het goed is.
5 punten

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:28
giantgiantus schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 23:51:
Dit until dawn ziet er echt heel leuk uit. Was deel 1 een goede game?
Is vooral een soort interactieve horrorfilm waarbij je telkens andere keuzes kan maken en uitkomsten krijgt daardoor. Zat best wel tof in elkaar. Hoge replay waarde ook omdat keuzes echt effect hebben op het spelverloop. Als je Plus hebt kan je het ook spelen, weet alleen niet meer welke tier.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!


  • Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
God of Freya

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Women Of War

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-06 08:55
uchiha tijntje schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 23:54:
Maar ik zie dat irritante joch weer, dus -5 punten voor GoW! :P Volgens mij gelukkig alleen in de intro.
Die is juist geweldig.

  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Dat word een keer de Playstation 5 weer aansluiten, want derde deel wil ik zeker spelen!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Grietje uit True Blood zo te zien.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

-5 punten voor Timothy :p

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.


  • uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Freya meets the last of us? :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Donstil schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 23:56:
Grietje uit True Blood zo te zien.
Ken haar alleen uit Daredevil en vond haar daar zo irritant in!
Dit wordt een hard skip! :P

https://psnprofiles.com/RaemNL


  • giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:58
Deze combat kan me ook bekoren.

  • Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:30
Beetje zoiets als Zelda Echoes of Wisdom

  • Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-06 09:38
Donstil schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 23:56:
Grietje uit True Blood zo te zien.
Grietje? :| Oh jochie toch...

Deborah Ann Woll

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno


  • Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
Santa Monica en hun camera werk blijft toch wel ongekend

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Geronimous schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 23:58:
[...]

Grietje? :| Oh jochie toch...

Deborah Ann Woll
Ja dat is zo lang geleden, die naam heb ik niet paraat hoor 😂

Live, Laugh, Toaster bath.


  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Donstil schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 00:00:
[...]


Ja dat is zo lang geleden, die naam heb ik niet paraat hoor 😂
Jullie bedoel Atreus,

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Nou ik zet hem af, tegenvallende State Of Play wat mij betreft met maar twee eigen titels.

Lijkt erop dat het echt nog een lange tijd gaat duren voor ze de Live service mislukking te boven zijn.

Live, Laugh, Toaster bath.

Donstil schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 00:04:
Nou ik zet hem af, tegenvallende State Of Play wat mij betreft met maar twee eigen titels.

Lijkt erop dat het echt nog een lange tijd gaat duren voor ze de Live service mislukking te boven zijn.
Drie.
Wolverine, Until Dawn 2 en Goddess of War.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Raem schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 00:05:
[...]

Drie.
Wolverine, Until Dawn 2 en Goddess of War.
Oooh, nou dan neem ik alles terug :+

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
Ik had Kena 2 nog wel verwacht.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer


  • Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-06 08:55
Until Dawn 2, Tomb Raider, God of War. Maar minpunten voor de overbodige Rayman remake en Wolverine, daar had ik meer van verwacht.

  • uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Deze GoW ziet er tof uit. Goede keuze om weg te gaan van verhaal van Kratos en rotjoch.

Wolverine valt dan eigenlijk wel een beetje tegen als je ze zo naast elkaar ziet…

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.


  • Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-06 08:55
uchiha tijntje schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 00:08:
Deze GoW ziet er tof uit. Goede keuze om weg te gaan van verhaal van Kratos en rotjoch.

Wolverine valt dan eigenlijk wel een beetje tegen als je ze zo naast elkaar ziet…
Rotjoch snap ik echt niet. Dat was verhalend zo briljant.
Wat er nu gebeurt is wat mij steeds meer tegenstaat in veel games van tegenwoordig. Die constante interruptie van gameplay voor storytelling. Of nog erger, om je steeds uit te leggen wat de bedoeling is terwijl je dat allang door hebt.

https://psnprofiles.com/RaemNL


  • uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Timothy3000 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 00:08:
[...]

Rotjoch snap ik echt niet. Dat was verhalend zo briljant.
Ik heb een hekel aan zeurende kinderen die domme keuzes maken. :P Zowel in games als series als films. En natuurlijk in het echte leven ook… Direct in mijn irritatie zone.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-06-2026 00:11 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.


  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Dit ziet er oprecht heel tof uit!
Voor mij het mooiste spel van de hele show..

[ Voor 41% gewijzigd door G_Dragon op 03-06-2026 00:13 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Raem schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 00:10:
Wat er nu gebeurt is wat mij steeds meer tegenstaat in veel games van tegenwoordig. Die constante interruptie van gameplay voor storytelling. Of nog erger, om je steeds uit te leggen wat de bedoeling is terwijl je dat allang door hebt.
Jep. Dan zijn de oude Tomb Raiders zelfs nog beter, waar ik 2 uur zocht naar een hendel die vanwege de hele lage kwaliteit textures op de PS niet te zien was hahaha.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.


  • Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
Laufey? Zo heet de vrouw van Kratos toch niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 03-06-2026 00:16 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer


  • uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Waar slaat Laufey op? Heb Ragnarok niet gespeeld; dus kan zijn dat ik daar wat gemist heb.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.


  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
Timothy3000 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 00:08:
[...]

Rotjoch snap ik echt niet. Dat was verhalend zo briljant.
Mee eens dat was echt de vernieuwing die de game toen nodig had zowel qua gameplay als verhaal en verhaalvertelling.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer


  • Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Mooie afsluiting!! Erg goeie show. Ook behoorlijk wat titels die dit jaar nog komen. Helaas weer geen intergalatic Prophet.. maar erg tevreden!

  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 00:15:
Waar slaat Laufey op? Heb Ragnarok niet gespeeld; dus kan zijn dat ik daar wat gemist heb.
Laufey is de echte naam van Faye. In GoW 2018 hoor je bijna alleen “Faye”, daarom valt het minder op.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:04

ikookhier

>hijdiehieris<

God of War gaat wel 2028 worden..

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch


  • Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 00:16:
Helaas weer geen intergalatic Prophet.. maar erg tevreden!
Mijn voorspelling gaat uitkomen, dat wordt een PS6 game :P

Zonder gekheid verwacht ik wel dat het een PS5 game wordt maar dat spel krijgt sowieso een eigen State of play

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer


  • Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-06 09:38
G_Dragon schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 00:17:
[...]


Laufey is de echte naam van Faye. In GoW 2018 hoor je bijna alleen “Faye”, daarom valt het minder op.
... en de moeder van Loki in de Noorse mythologie :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno


  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Geronimous schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 00:19:
[...]

... en de moeder van Loki in de Noorse mythologie :)
Correct! Je blijft punten scoren he :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
ikookhier schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 00:17:
God of War gaat wel 2028 worden..
Oh dat is helemaal prima, aankomende twee jaar nog genoeg te spelen ( 2026; Assassin's Creed Black Flag Resynced, Grand Theft Auto VI. 2027; Metro 2039, Dragon Ball: Xenoverse 3 en de gene die ik vergeet)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
De show was wel een beetje wat ik er van verwachte, ik zou zeggen een 7,5.

Ik heb de laatste 5 jaar ook geen show gezien hetzij van Xbox, Nintendo, summergame fest of PC show die daar bovenuit stijgt... het heeft gewoon niet de flair zoals de E3 show ooit was. 1 ding is beter dan de E3 shows en dat is dat hier bijna 0,0 filler inzit. :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer


  • kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

En de jelly kubus is ingesproken door Jack Quaid, voor wie The Boys heeft gezien.

Mooie afsluiter, de animaties zijn echt fantastisch, de hele engine lijkt een flinke update gehad te hebben en de combat lijkt een stuk sneller dan met Kratos. Nog geen Devil May Cry tempo maar wel een stuk dynamischer lijkt het.

  • Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
ikookhier schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 00:17:
God of War gaat wel 2028 worden..
Woa... zag er wel heel af uit, tzou me niet verbazen als ze op Q4 2027 mikken

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer


  • Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:02
Ik heb al niets met al dat Marvel, maar de Wolverine gameplay vond ik alles behalve indrukwekkend. Ik zag voor m’n gevoel niets bijzonders.

De Rayman remake vond ik dan wel weer erg leuk smoelen, voor wat het is. Toch wel benieuwd naar. Zag ik daar trouwens heel kort de octopus uit Darwin’s Paradox in de trailer? Want die is van Konami, niet van Ubisoft…

De makers van ILL hebben trouwens echt een zieke geest. De tandjes zeg…

De nieuwe Tomb Raider zag er erg goed uit, maar toch houd ik een slag om de arm. De vorige drie games vond ik het personage niet boeiend. Maar deze Lara lijkt een stuk stoerder te zijn.

Verder niet zoveel boeiends, dacht ik. Tot ze ff 20 minuten gameplay van de vrouwelijke God of War game lieten zien. Ik vraag me af of het PS5 Pro gameplay betrof, zo indrukkend vond ik het eruit zien. Echt heel gaaf. Heel bizarre setting ook, die enorm veel vragen oproept.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1


  • Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:41

Vis

Eigenlijk alleen maar trailers gezien van games die ik uit de budget bak zou halen, met een dikke korting dus.

Games van het kaliber Crimson Desert en GTA zijn voor mij de volledige 70/80 euro waard imo.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||


  • Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-06 08:55
Vis schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 00:38:
Eigenlijk alleen maar trailers gezien van games die ik uit de budget bak zou halen, met een dikke korting dus.

Games van het kaliber Crimson Desert en GTA zijn voor mij de volledige 70/80 euro waard imo.
Crimson Desert? Dat vond ik echt de definitie van een budgetbak game. Een enorme game die overal leentjesbuur speelt maar het net wat minder doet. Slappe quests, slechte puzzels enzo. Ik betaal dan persoonlijk liever de volle mep voor een verhalende Tomb Raider of God of War die wel wat korter maar inhoudelijk en kwalitatief sterker zijn dan zo'n enorme sandbox game.

Maar ik ben sowieso wel wat open wereld en fetch quest of volg quest moe.

[ Voor 43% gewijzigd door Timothy3000 op 03-06-2026 06:43 ]


  • Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:41

Vis

Timothy3000 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 06:27:
[...]

Crimson Desert? Dat vond ik echt de definitie van een budgetbak game. Een enorme game die overal leentjesbuur speelt maar het net wat minder doet. Slappe quests, slechte puzzels enzo. Ik betaal dan persoonlijk liever de volle mep voor een verhalende Tomb Raider of God of War die wel wat korter maar inhoudelijk en kwalitatief sterker zijn dan zo'n enorme sandbox game.

Maar ik ben sowieso wel wat open wereld en fetch quest of volg quest moe.
Het is voor mij meer wat is de definitie van "gamen".

Een verhalende super mooi grafisch filmische game waar je van cutscenes naar 5 min gameplay overgaat en vice versa. Tegenover een sandbox game waar je zelf als gamer moet uitzoeken wat je moet doen en waar je in kunt verdwalen. Ik geef dan meer de voorkeur voor dat laatste.

Heb liever zelf de vrijheid om te bepalen wat ik doe in een spel, dan dat het voor mij is voorgekauwd door de game studio. Zulke spellen raak je daarna nooit meer aan, speel je 1x vanwege de grafische pracht, doe mij dan maar een game die je op meerdere mogelijkheden kunt spelen en die qua ontwikkeling blijft uitbreiden.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||


  • Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-06 08:55
Vis schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 06:55:
[...]

Tegenover een sandbox game waar je zelf als gamer moet uitzoeken wat je moet doen en waar je in kunt verdwalen. Ik geef dan meer de voorkeur voor dat laatste.

doe mij dan maar een game die je op meerdere mogelijkheden kunt spelen en die qua ontwikkeling blijft uitbreiden.
Eens hoor, dat soort games daar hou ik ook van. Alleen verdwalen in Crimson Desert vond ik na een paar uur wat saai worden omdat er voor mij weinig boeiends tegenover het exploren stond.

  • Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:41

Vis

Timothy3000 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 06:57:
[...]

Eens hoor, dat soort games daar hou ik ook van. Alleen verdwalen in Crimson Desert vond ik na een paar uur wat saai worden omdat er voor mij weinig boeiends tegenover het exploren stond.
Het is een enorme wereld, klopt. En ja het is een spel waar je niet zomaar doorheen rusht. Juist dat aspect van op je gemak de controller erbij pakken en op de bank zitten maakt het voor mij een game ervaring waar ik mijn geld aan uit wil geven.

Tuurlijk hou ik ook van een simpel spelletje zoals FIFA of Crash Bandicoot op zijn tijd, maar die speel je om de tijd eventjes te doden en dat soort games haal ik dan liever tijdens een sale binnen voor -50% ofzo.

Ieder zijn ding :)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||


  • Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-06 08:55
Vis schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:03:
[...]

Het is een enorme wereld, klopt. En ja het is een spel waar je niet zomaar doorheen rusht. Juist dat aspect van op je gemak de controller erbij pakken en op de bank zitten maakt het voor mij een game ervaring waar ik mijn geld aan uit wil geven.

Tuurlijk hou ik ook van een simpel spelletje zoals FIFA of Crash Bandicoot op zijn tijd, maar die speel je om de tijd eventjes te doden en dat soort games haal ik dan liever tijdens een sale binnen voor -50% ofzo.

Ieder zijn ding :)
Ja, ik heb dat wat andersom haha. Zo'n Crimson Desert is voor mij dan weer een Big Mac waar Crash Bandicoot een biefstukje is. Van die eerste raak ik vol maar er blijft weinig van hangen en bij die tweede geniet ik bewust van elke seconde die ik speel.

Dat laatste is bij mij ook het geval bij echt goeie open wereld games zoals Elden Ring, BOTW of Kingdom Come maar dan moet de exploratie of de quests of de wereld zelf ook echt rewarding of interessant zijn.

  • Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:41

Vis

Timothy3000 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:08:
[...]

Ja, ik heb dat wat andersom haha. Zo'n Crimson Desert is voor mij dan weer een Big Mac waar Crash Bandicoot een biefstukje is. Van die eerste raak ik vol maar er blijft weinig van hangen en bij die tweede geniet ik bewust van elke seconde die ik speel.

Dat laatste is bij mij ook het geval bij echt goeie open wereld games zoals Elden Ring, BOTW of Kingdom Come maar dan moet de exploratie of de quests of de wereld zelf ook echt rewarding of interessant zijn.
Leuk dat je BOTW erbij haalt.

De Zelda games gaven mij altijd een sprankje hoop tijdens release maar vielen mij altijd tegen tijdens spelen. Te kinderlijk, slechte graphics, telkens hetzelfde hack&slash ritueel.

Crimson Desert is voor mij de volwassen uitontwikkelde Zelda game geworden waar ik altijd op hoopte.

Misschien moet je hem eens op de Pro proberen ;) of speel je al op een Pro? Wereld van verschil door PSSR.

[ Voor 5% gewijzigd door Vis op 03-06-2026 07:19 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||


  • Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-06 08:55
Crimson Desert vond ik dan weer een hele slechte poging om BOTW na te doen. De puzzels en het gevoel van avontuur in die game kunnen de veters van de Shrines niet strikken haha. In BOTW viel in elke hoek van het spel iets interessants te vinden. Een gave puzzel of een boeiende quest. In Crimson Desert vindt je een halfbakken puzzel of loot die enkel en alleen visueel wat interessant is maar waar je verder niks mee kunt.

Op de Pro spelen gaat grafisch wat doen maar de inhoud gaat er niet beter op worden. :p Ik speel games voor de gameplay, niet zozeer voor het grafische gedoe.

[ Voor 16% gewijzigd door Timothy3000 op 03-06-2026 07:21 ]


  • Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:41

Vis

Timothy3000 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:20:
Crimson Desert vond ik dan weer een hele slechte poging om BOTW na te doen. De puzzels en het gevoel van avontuur in die game kunnen de veters van de Shrines niet strikken haha. In BOTW viel in elke hoek van het spel iets interessants te vinden. Een gave puzzel of een boeiende quest. In Crimson Desert vindt je een halfbakken puzzel of loot die enkel en alleen visueel wat interessant is maar waar je verder niks mee kunt.

Op de Pro spelen gaat grafisch wat doen maar de inhoud gaat er niet beter op worden. :p Ik speel games voor de gameplay, niet zozeer voor het grafische gedoe.
Goede graphics en vrijheid in wat je doet en kunt: that's my cup of tea.

Kan daarom ook niet wachten op GTA6 eindelijk released. Daarvoor heb ik een Pro aangeschaft namelijk. Maar kom er nu ook achter dat er zoveel meer goede Pro games zijn, genoeg te doen tot november 😛

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||


  • loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32
Toch wel weer teleurstellend dat Naughty Dog niets liet zien. Laatste echte nieuwe game (TLoU Part II) uit 2020. Eerste teken van leven van Heretic Prophet in 2025. Dat gaat dus 2028 worden. Uitbrengen op PS5, later snel op PS6 (zoals ook TLoU Part I, PS3 => PS4, of HZD, PS4 => PS5).

Zware tik gekregen (= verspilde moeite en tijd) van het game as a service geneuzel van de Sony top.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel


  • Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
Ik vind crimson desert ook vooral schijn vrijheid. Ja het is een enorme wereld waar je in kunt rondlopen 'en doen wat je wilt', maar dat laatste valt dan weer tegen. Want uiteindelijk is er niet zoveel te doen, wat je tegenkomt zijn onlogische puzzels en extreem slechte quests. De game heeft een paar mooie locaties om te ontdekken die echt wel een wauw effect hebben maar dat is het dan ook. Ik heb me prima met Crimson vermaakt maar uiteindelijk heb ik wel de mainquest ge rushed omdat ik er klaar mee was.

Dan hebben games als Wolverine en GoW een veel hogere productie waarde en in mijn geval ook een veel intensere ervaring.

Ik heb ook een pro gekocht voor GTA6 want ik verwacht dat het verschil met de base consoles groot gaat zijn. Maar ik heb het afgelopen jaar al diverse games gespeeld die de upgrade waard zijn. En ik heb gisteravond weer een aantal games gezien waarbij ik wel een flink 'Pro' voordeel verwacht.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 03-06-2026 20:14 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer


  • Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:41

Vis

Chaoss schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:58:
Ik vind crimson desert ook vooral schijn vrijheid. Ja het is een enorme wereld waar je in kunt rondlopen 'en doen wat je wilt', maar dat laatste valt dan weer regen. Want uiteindelijk is er niet zoveel te doen, wat je tegenkomt zijn onlogische puzzels en extreem slechte quests. De game heeft een paar mooie locaties om te ontdekken die wel een wauw effect hebben maar dat is het dan ook. Ik heb me prima met Crimson vermaakt maar uiteindelijk heb ik wel de mainquest ge rushed omdat ik er klaar mee was.

Dan hebben games als Wolverine en GoW een veel hogere productie waarde en in mijn geval ook een veel intensere ervaring.

Ik heb ook een pro gekocht voor GTA6 want ik verwacht dat het verschil met de base consoles groot gaat zijn. Maar ik heb het afgelopen jaar al diverse games gespeeld die de upgrade waard zijn. En ik heb gisteravond weer een aantal games gezien waarbij ik wel een flink 'Pro' voordeel verwacht.
Maar wat valt er zelf nog te ontdekken in bijvoorbeeld een Wolverine? Na het zien van de gameplay beelden gaat dit een te voorgekauwd van A naar B spel worden, waar je vrij weinig vrijheid hebt en alleen maar op knopjes moet rammen. Snap de hype niet.

Ik heb liever een vrije open wereld waar je overal naar toe kan en zonder dat het van te voren is gepland wat er gedaan moet worden.

Trouwens de mechanics zijn ook gewoon next level van Crimson Desert, zoveel verschillende soorten skills en moves om iemand neer te halen etc.

Maar nogmaals, iedereen heeft een andere definitie van gamen.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||


  • Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:28
Toch wel aardig dat Gwyneth Paltrow haar eigen spel heeft gekregen. Tenminste, ik dacht eerst dat zij het was (ten tijden van Iron Man) :P

Tomb Raider zag er tof uit, ben wel benieuwd. En ILL, laat dat ook maar komen :9 Net als dat dinospelletje.

[ Voor 28% gewijzigd door Vrijdag op 03-06-2026 09:03 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!


  • Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:52
Vis schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:38:
[...]

Maar wat valt er zelf nog te ontdekken in bijvoorbeeld een Wolverine? Na het zien van de gameplay beelden gaat dit een te voorgekauwd van A naar B spel worden, waar je vrij weinig vrijheid hebt en alleen maar op knopjes moet rammen. Snap de hype niet.

Ik heb liever een vrije open wereld waar je overal naar toe kan en zonder dat het van te voren is gepland wat er gedaan moet worden.

Trouwens de mechanics zijn ook gewoon next level van Crimson Desert, zoveel verschillende soorten skills en moves om iemand neer te halen etc.

Maar nogmaals, iedereen heeft een andere definitie van gamen.
Kan geen open wereld game meer zien met suffe filler quests, en bovendien heb ik er niet eens de tijd voor. Met een fulltime baan en een gezin heb ik de luxe niet om 150 uur in een spel te stoppen en nog niet klaar te zijn. Geef mij maar lekker zo'n game als Wolverine en 007 First Light. Cinematisch en is ook nog eens een keer klaar na een fatsoenlijk aantal uren.

Ben enorm blij met deze SoP, bijna alleen maar winnaars voor mij. Laufey is een mooie evolutie van de vorige GoW's, met wat meer vrijheid in combat en movement. Bovendien ziet het er fantastisch uit. Kans is natuurlijk enorm groot dat dit een opstap is naar de volgende GoW game met Kratos/Loki. Wolverine is natuurlijk ook een must-have.

Tomb Raider is een day one voor mij, No Rest for the Wicked, Phantom Blade Zero, Ace Combat lijkt ook weer eens leuk om op te pakken. Genoeg keuze komende maanden.

  • Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-06 08:55
Vis schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:38:
Trouwens de mechanics zijn ook gewoon next level van Crimson Desert, zoveel verschillende soorten skills en moves om iemand neer te halen etc.
Maar wat heb je aan next level mechanics en skills als de inhoud van de game verder zelf zo inhoudloos is? Elke quest is hetzelfde, elke loot is hetzelfde.... niks.is rewarding. Dan heb je hele vette mechanics in een verder totaal saaie game.

Dan liever een Spiderman die én vette mechanics én een boeiend verhaal met interessante quests heeft.

  • Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:41

Vis

Tomb Raider kan mij altijd wel bekoren ja, heb een zwak voor Lara Croft en de nostalgische begindagen van de PlayStation van weleer.

De nieuwe game is sowieso een must have.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||


  • Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:41

Vis

Timothy3000 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:15:
[...]

Maar wat heb je aan next level mechanics en skills als de inhoud van de game verder zelf zo inhoudloos is? Elke quest is hetzelfde, elke loot is hetzelfde.... niks.is rewarding. Dan heb je hele vette mechanics in een verder totaal saaie game.

Dan liever een Spiderman die én vette mechanics én een boeiend verhaal met interessante quests heeft.
We weten inmiddels wel je mening over het spel. Laat het.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||


  • Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:45

Vliegvlug

Flight Simple

Vis schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:35:
[...]

We weten inmiddels wel je mening over het spel. Laat het.
Pot, ketel.
Gevalletje Let’s agree to disagree is het beste hier en er inderdaad over ophouden. ;)
Heb de trailers nog niet gekeken, maar er zitten paar toffe titels tussen.

- Wolverine
- God of War
- Tomb Raider

De rest is niet echt aan mij besteed, maar toch weer 3 mooie spellen om naar uit te kijken :).

  • Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:23
Een nieuwe Stuntman vond ik in eerste instantie erg tof.

Het origineel was een brute game van de makers van Driver. Oldskool racen en je mag geen enkel foutje maken anders kan je opnieuw beginnen. Twee dagen geploeterd voordat ik de laatste missie had. En verder toffe locaties en toffe eindfilmpjes met je eigen racen daardoorheen gemonteerd.

Maar het vervolg wat op de PS3 uitkwam was al een heel pak minder. Opeens een veel vergevingsgezindere game waarin het veel meer ging om een hoge score neerzetten.

Wel leuk dat deze nieuwe echte IPs gebruikt, maar verder verwacht ik er eigenlijk niet teveel van.

  • Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:37
Chaoss schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:58:
Ik vind crimson desert ook vooral schijn vrijheid. Ja het is een enorme wereld waar je in kunt rondlopen 'en doen wat je wilt', maar dat laatste valt dan weer regen. Want uiteindelijk is er niet zoveel te doen, wat je tegenkomt zijn onlogische puzzels en extreem slechte quests. De game heeft een paar mooie locaties om te ontdekken die wel een wauw effect hebben maar dat is het dan ook. Ik heb me prima met Crimson vermaakt maar uiteindelijk heb ik wel de mainquest ge rushed omdat ik er klaar mee was.

Dan hebben games als Wolverine en GoW een veel hogere productie waarde en in mijn geval ook een veel intensere ervaring.

Ik heb ook een pro gekocht voor GTA6 want ik verwacht dat het verschil met de base consoles groot gaat zijn. Maar ik heb het afgelopen jaar al diverse games gespeeld die de upgrade waard zijn. En ik heb gisteravond weer een aantal games gezien waarbij ik wel een flink 'Pro' voordeel verwacht.
Mja ik vind dat er van sony teveel cinimatische games komen waar je vooral van cutscene naar quicktime event etc gaat. Dat hebben we inmiddels wel gezien toch? Spiderman 1 vond ik nog tof , miles morales werd saai spiderman 2 nog saaier omdat je steeds hetzelfde doet. Wolverine lijkt precies een reskin van spiderman maar dan meer on railes en wat meer bloed etc.

Nieuwe god of war gameplay wordt ik ook totaal niet warm meer van, ziet er ook weer precies hetzelfde uit.

Durf is wat vernieuwende AAA games te maken in plaats van steeds die filmische games. Daarvoor ga ik wel naar de bios als het toch zo goed als een film aanvoelt wat je aan het spelen bent, gamen moet gewoon anders zijn vindt ik zelf. Puur mijn mening natuurlijk he trouwens genoeg mensen die het wel leuk vinden.

Crimson desert bijv ben je wel gewoon meer aan het gamen en ben je echt dingen aan het uitvogelen en uitproberen. Ik noem dat zeker geen schijnvrijheid, je bent daar gewoon vrij aan het rondlopen en kan echt van alles doen en elke dag weer wat nieuws ontdekken. Ze lenen idd veel van andere games maar maken toch iets bijzonders imo.

[ Voor 4% gewijzigd door Stylze op 03-06-2026 10:04 ]

Playstation 5 / Switch 2


  • Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:28
Oh Driver! Dat vond ik echt een gave game! Lekker rond scheuren in zo'n oude Amerikaanse bak met die funky soundtrack O+

Until Dawn 2 lijkt me trouwens ook wel gaaf. Horror en een tropische omgeving kan prima werken.

[ Voor 29% gewijzigd door Vrijdag op 03-06-2026 10:04 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!


  • Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:02
Stylze schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:01:
[...]

Mja ik vind dat er van sony teveel cinimatische games komen waar je vooral van cutscene naar quicktime event etc gaat. Dat hebben we inmiddels wel gezien toch? Spiderman 1 vond ik nog tof , miles morales werd saai spiderman 2 nog saaier omdat je steeds hetzelfde doet. Wolverine lijkt precies een reskin van spiderman maar dan meer on railes en wat meer bloed etc.

Nieuwe god of war gameplay wordt ik ook totaal niet warm meer van, ziet er ook weer precies hetzelfde uit.

Durf is wat vernieuwende AAA games te maken in plaats van steeds die filmische games. Daarvoor ga ik wel naar de bios als het toch zo goed als een film aanvoelt wat je aan het spelen bent, gamen moet gewoon anders zijn vindt ik zelf. Puur mijn mening natuurlijk he trouwens genoeg mensen die het wel leuk vinden.

Crimson desert bijv ben je wel gewoon meer aan het gamen en ben je echt dingen aan het uitvogelen en uitproberen. Ik noem dat zeker geen schijnvrijheid, je bent daar gewoon vrij aan het rondlopen en kan echt van alles doen en elke dag weer wat nieuws ontdekken. Ze lenen idd veel van andere games maar maken toch iets bijzonders imo.
Ik vond Spiderman 1 al saai worden, precies om de reden die je omschrijft. Je doet constant hetzelfde. De stad zag er constant nagenoeg hetzelfde uit (beetje inherent aan hoe je je verplaatst als Spiderman, maar dan nog.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1


  • Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-06 16:09
Dat viel even flink tegen. De helft waren weer de typische Japanse games waar ik niets mee heb. Slechts een paar aankondingen die we nog niet wisten en dan ook nog eens 20 minuten gameplay van GoW. Had hier veel meer van verwacht.

Enige leuke verrassing wat Stuntman. Erg veel gespeeld op de PS2, eens kijken of mij dat 20 jaar later nog steeds kan bekoren :P

  • Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:10
Orangelights23 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:08:
Dat viel even flink tegen. De helft waren weer de typische Japanse games waar ik niets mee heb. Slechts een paar aankondingen die we nog niet wisten en dan ook nog eens 20 minuten gameplay van GoW. Had hier veel meer van verwacht.

Enige leuke verrassing wat Stuntman. Erg veel gespeeld op de PS2, eens kijken of mij dat 20 jaar later nog steeds kan bekoren :P
Ja ik vond het ook weer tegenvallen. Vanuit Sony zelfs maar 1 nieuwe game (GoW). Stuntman is wel echt zo'n game die over 2 jaar op PS+ staat..

  • MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:34
Jovatov schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:46:
Een nieuwe Stuntman vond ik in eerste instantie erg tof.

Het origineel was een brute game van de makers van Driver. Oldskool racen en je mag geen enkel foutje maken anders kan je opnieuw beginnen. Twee dagen geploeterd voordat ik de laatste missie had. En verder toffe locaties en toffe eindfilmpjes met je eigen racen daardoorheen gemonteerd.

Maar het vervolg wat op de PS3 uitkwam was al een heel pak minder. Opeens een veel vergevingsgezindere game waarin het veel meer ging om een hoge score neerzetten.

Wel leuk dat deze nieuwe echte IPs gebruikt, maar verder verwacht ik er eigenlijk niet teveel van.
Ik was ook echt verrast om het Stuntman IP ineens te zien, en moet zeggen dat het er ook nog eens tof uit zag. Zeker omdat ze blijkbaar licenties hebben voor echte films. Fast and Furios, Miami Vice, Knight Rider, Death Race, Back to the Future zagen we allemaal terugkomen in de trailer.

Dat geeft wel een aantal handvaten om een toffe game te maken, waar je voor de grote bekende francieses de stunts mag gaan doen.

Hopelijk ga je ook her en der een echt iconische scene nadoen, dat kan wel leuk worden. Juist omdat ze met bekende titels kunnen werken.

Maar of ze echt een moderne game kunnen neerzetten wordt nog afwachten. Want een uitwerking als een PS2 titel gaat m tegenwoordig niet meer worden.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark


  • MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:34
Stylze schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:01:
[...]

Mja ik vind dat er van sony teveel cinimatische games komen waar je vooral van cutscene naar quicktime event etc gaat. Dat hebben we inmiddels wel gezien toch? Spiderman 1 vond ik nog tof , miles morales werd saai spiderman 2 nog saaier omdat je steeds hetzelfde doet. Wolverine lijkt precies een reskin van spiderman maar dan meer on railes en wat meer bloed etc.

Nieuwe god of war gameplay wordt ik ook totaal niet warm meer van, ziet er ook weer precies hetzelfde uit.

....
Dat aspect vond ik ook wel erg duidelijk terugkomen bij de Sony titels. Elke studio blijft wel heel erg in zijn eigen straatje. Nagenoeg identieke gameplay loops als de voorgangers, met wat nieuwe accenten. Hopelijk doorbreekt Naughty Dog de trend, en wordt Intergalactic echt iets anders.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark


  • Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:41
Vis schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:38:
[...]

Maar wat valt er zelf nog te ontdekken in bijvoorbeeld een Wolverine? Na het zien van de gameplay beelden gaat dit een te voorgekauwd van A naar B spel worden, waar je vrij weinig vrijheid hebt en alleen maar op knopjes moet rammen. Snap de hype niet.

Ik heb liever een vrije open wereld waar je overal naar toe kan en zonder dat het van te voren is gepland wat er gedaan moet worden.

Trouwens de mechanics zijn ook gewoon next level van Crimson Desert, zoveel verschillende soorten skills en moves om iemand neer te halen etc.

Maar nogmaals, iedereen heeft een andere definitie van gamen.
Het heeft niets met een definitie van gamen te maken. Er is geen definitie van gamen. Je hebt games in allerlei soorten en maten en is zijn allemaal games. Het is niets meer dan een kwestie van smaak en voorkeur.

  • Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:41

Vis

Cyrax0508 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:52:
[...]

Het heeft niets met een definitie van gamen te maken. Er is geen definitie van gamen. Je hebt games in allerlei soorten en maten en is zijn allemaal games. Het is niets meer dan een kwestie van smaak en voorkeur.
Tja, ik (en meerdere in dit topic zoals je kan lezen) vind de huidige games waarin je van cutscene gaat naar gameplay en weer terug meer iets weg hebben van interactieve films. Dit fenomeen kennen we al van Netflix etc en zal steeds meer gemeengoed gaan worden. Vooral met AI in de toekomst.

Hier kun je wat van vinden, en dat doe ik ook gewoon omdat het weldegelijk een definitie van verschillende gaming stijlen zijn.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||


  • Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:48

Quakie

quakelen

Ik lees helemaal niks over Phantom Blade Zero ? Nu vond ik het tegenvallen wat ze lieten ze maar vorige Quick previews vond ik het wel cool eruit zien.

Ik teken nergens meer voor


  • Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
Vis schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:38:
[...]

Maar wat valt er zelf nog te ontdekken in bijvoorbeeld een Wolverine? Na het zien van de gameplay beelden gaat dit een te voorgekauwd van A naar B spel worden, waar je vrij weinig vrijheid hebt en alleen maar op knopjes moet rammen. Snap de hype niet.
Voor mij is iets ontdekken niet perse de essentie van gamen. Ik heb juist liever een goed verhaal wat ik beleef. Over Wolverine valt nog weinig te zeggen maar de spiderman games waren een combinatie van een goed verhaal en dan skills unlocken en vette fighting combo's maken. Ja je kunt de game op lage moeilijkheidsgraad spelen en dan buttonbashen maar het is veel leuker om op een hogere moeilijkheidsgraad te spelen en dan mooie combo's maken.

Hetzelfde bij GoW daar zit genoeg uitdaging in het vechten en combo's maken.

Dit soort single player verhalende games worden de laatste jaren juist veel minder gemaakt en is volgens mij juist waar Sony veel kritiek op kreeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 03-06-2026 17:31 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer


  • Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:41
Vis schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:04:
[...]

Tja, ik (en meerdere in dit topic zoals je kan lezen) vind de huidige games waarin je van cutscene gaat naar gameplay en weer terug meer iets weg hebben van interactieve films. Dit fenomeen kennen we al van Netflix etc en zal steeds meer gemeengoed gaan worden. Vooral met AI in de toekomst.

Hier kun je wat van vinden, en dat doe ik ook gewoon omdat het weldegelijk een definitie van verschillende gaming stijlen zijn.
Huidige games? Ik noem even een Metal Gear, Uncharted, GoW en Resident Evil , die zijn er al heel lang. Verhalende singleplayer games zijn geliefd bij veel mensen, zoals de verkoopcijfers ook aantonen. Al tientallen jaren.

Nu heb je het over gamingstylen maar net wilde je definiëren wat games mogen worden genoemd en dat weersprak ik. Verder plaK ik geen etiket op het genre waar jij van houdt. We zijn allemaal gamers en ik ben blij dat er voor ieder wat wils is.

We hoeven elkaar niet te overtuigen wat jij stom vindt aan mijn type game. Ik vind een Crimsom Desert niet boeiend maar het heeft nul zin om dat uit te leggen en een liefhebber te willen overtuigen.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyrax0508 op 03-06-2026 18:41 ]


  • Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:41

Vis

Chaoss schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:29:
[...]


Voor mij is iets ontdekken niet perse de essentie van gamen. Ik heb juist liever een goed verhaal wat ik beleef. Over Wolverine valt nog weinig te zeggen maar de spiderman games waren een combinatie van een goed verhaal en dan skills unlocken en vette fighting combo's maken. Ja je kunt de game op lage moeilijkheidsgraad spelen en dan buttonbashen maar het is veel leuker om op een hogere moeilijkheidsgraad te spelen en dan mooie combo's maken.

Hetzelfde bij GoW daar zit genoeg uitdaging in het vechten en combo's maken.

Dit soort single player verhalende games worden de laatste jaren juist veel minder gemaakt en is volgens mij juist waar Sony veel kritiek op kreeg.
En juist daarom zou ik dit soort games nooit voor de volle mep kopen, zoals ik aangaf aan het begin van de discussie.

Het genre interactieve filmische games zijn mooi, voor 1 keer te spelen. Maar juist daarom zal ik er niet meer dan 40 euro voor over hebben omdat je met Netflix ook al aan een abonnement zit en kunt interactie gamen.

De discussie begon over dat IK het niet waard vind om 70/80 euro uit te geven aan een titel die je na 15 uur max klaar hebt. Die koop ik dan wel in de sale een paar maanden/jaren later.

Gelukkig mag ik zelf nog wel bepalen waar ik de volle mep voor over heb of niet. Of ik iets boeiend vind is zeer persoonlijk, en ja iedereen heeft een andere voorkeur, gelukkig maar.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||


  • giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:58
knip, geen bijdrage aan het gesprek

[ Voor 94% gewijzigd door Linksquest op 03-06-2026 21:04 ]


  • Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:41

Vis

knip, geen bijdrage aan het gesprek

[ Voor 83% gewijzigd door Linksquest op 03-06-2026 21:04 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||


  • giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:58
knip, geen bijdrage aan het gesprek

[ Voor 89% gewijzigd door Linksquest op 03-06-2026 21:05 ]


  • Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:41
Vis schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 19:06:
[...]

En juist daarom zou ik dit soort games nooit voor de volle mep kopen, zoals ik aangaf aan het begin van de discussie.

Het genre interactieve filmische games zijn mooi, voor 1 keer te spelen. Maar juist daarom zal ik er niet meer dan 40 euro voor over hebben omdat je met Netflix ook al aan een abonnement zit en kunt interactie gamen.

De discussie begon over dat IK het niet waard vind om 70/80 euro uit te geven aan een titel die je na 15 uur max klaar hebt. Die koop ik dan wel in de sale een paar maanden/jaren later.

Gelukkig mag ik zelf nog wel bepalen waar ik de volle mep voor over heb of niet. Of ik iets boeiend vind is zeer persoonlijk, en ja iedereen heeft een andere voorkeur, gelukkig maar.
Jammer dat je je persoonlijke voorkeur reden vindt om andermans smaak te kleineren. Je vergelijking met Netflix is totale nonsens. Je bent erg druk met anderen te vertellen wat jij van een bepaald genre vindt. Laat het. Komt die zin je wat bekend voor?
Chaoss schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:29:
[...]


Voor mij is iets ontdekken niet perse de essentie van gamen. Ik heb juist liever een goed verhaal wat ik beleef. Over Wolverine valt nog weinig te zeggen maar de spiderman games waren een combinatie van een goed verhaal en dan skills unlocken en vette fighting combo's maken. Ja je kunt de game op lage moeilijkheidsgraad spelen en dan buttonbashen maar het is veel leuker om op een hogere moeilijkheidsgraad te spelen en dan mooie combo's maken.
Nee hoor, als normal niet lukt zoals bij Spiderman2 bij de grote baas gevechten zeker. gewoon spel lekker terug zetten op easy :P.
En zelfs dan had ik nog uitdagingen, maar ik was ook nooit van mooie combo's etc. ook vroeger met Tekken etc al die knoppen combo's etc onthield ik al nooit.

Gewoon gas erop en rammen haha.

  • Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:41

Vis

Cyrax0508 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 19:37:
[...]

Jammer dat je je persoonlijke voorkeur reden vindt om andermans smaak te kleineren. Je vergelijking met Netflix is totale nonsens. Je bent erg druk met anderen te vertellen wat jij van een bepaald genre vindt. Laat het. Komt die zin je wat bekend voor?
We gaan niet op de man reageren, kan ook op een andere manier

Ik geef gewoon aan dat IK dat soort games geen 70/80 euro waard vind. Basta. Dat jij dan suggereert dat ik daarmee mensen kleineer haha, wellicht kleineer ik dan de betreffende game studios die zulke prijzen zetten op die games, dat is een ander verhaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Linksquest op 03-06-2026 21:05 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Pagina: 1 ... 135 ... 137 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale edities --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties

LET OP: Het vragen voor het overnemen van accounts of het verhandelen hiervan is niet toegestaan. zie huisregels.
huisregels.