Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Mijn base PS5 hou ik iig niet. Dan doet de aanschaf van de pro me een stuk minder pijn.WaterFire schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:01:
[...]
"We hebben al een PS5, maar voor de zekerheid kopen we er snel een PS5 Pro naast!"
Edit: zie trouwens nu dat de pro bij Coolblue al € 899 is. Net optijd voor € 799 nog kunnen bestellen dan.
[ Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 02-04-2026 11:14 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |
vandaag is ook de dag dat de nieuwe prijzen officieel ingaan, coolblue volgt gewoon..
Of dezelfde mensen hebben een game pc ernaast met een Nvidia 5090 graphics card...WaterFire schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:01:
[...]
Ik lees de laatste paar pagina's ook met grote verbazing.
Gamers:
"We zijn boos dat Sony de prijzen verhoogt!"
Dezelfde gamers:
"We hebben al een PS5, maar voor de zekerheid kopen we er snel een PS5 Pro naast!"
PSN : Geraedus
Ja, snap ik, maar ik had dus niet helemaal scherp dat dat vandaag zou zijn. Blijkbaar vanmorgen rond een uurtje of 9 daar doorgevoerd.BigF25 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:41:
@Hulleman
vandaag is ook de dag dat de nieuwe prijzen officieel ingaan, coolblue volgt gewoon..
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |
Maar ook dan heb je de kans dat je een geopende doos krijgt heb ik met een laptop gemerkt. Ophalen in de winkel, en open dozen weigeren is de enige echt veilige route.Carlos0_0 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 07:25:
[...]
Gewoon geen Chinese mediamarkt meer gebruiken, en online bestellen en thuis laten bezorgen(scheelt ook weer ophalen 😋).
Mooi dat ze eindelijk overstag gingen, en je nu een werkend device heb 👍.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
https://www.intertoys.nl/ps5-pro-2tb
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 17:53
[ Voor 50% gewijzigd door Linksquest op 03-04-2026 22:45 ]
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Hier ook in het begin bij de introductie een Sony PlayStation 5 Pro gehad, maar toen waren de verschillen echt te minimaal op enkele games na. Afgelopen oktober toen ze in Duitsland met game €672,50 waren er weer één gekocht (ik heb ook nog mijn gewone Sony PlayStation 5). Maar de laatste update iteraties gaat de kwaliteit hard omhoog van PSSR in bijna alle games, de weg naar het juist activeren van de extra TFLOPS van de GPU lijkt gevonden.Hulleman schreef op donderdag 2 april 2026 @ 08:57:
De kogel is door de kerk. Altijd zeer sceptisch over de Pro geweest, maar ben toch overtuigd na de laatste PSSR 2.0 update. Op marktplaats betaal je de hoofdprijs helaas. Coolblue verkocht hem nog voor de 'oude' prijs, dus snel besteld. Discdrive via Sony met wat korting, dus ik kan er weer tegen aan!
Inderdaad, voor wie nog een Sony PlayStation 5 Pro zoekt voor de 'oude' prijs: https://www.intertoys.nl/ps5-pro-2tb.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Specifiek de Pro aangeschaft voor het aankomend Microsoft Flight Simulator 2024 VR, net op tijd voor de ‘oude’ prijs, en Aces of Thunder ziet er nog veel beter uit! Whow wat een ervaring is dat. En de Hotas 4, hoe heerlijk is dat je hand aan de throttle en tegelijk de controls. Met de rudder pedals je bochten fine tunen, super. Echt benieuwd naar de FS2024 VR release.Jumpman schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 20:08:
[...]
Hier ook in het begin bij de introductie een Sony PlayStation 5 Pro gehad, maar toen waren de verschillen echt te minimaal op enkele games na. Afgelopen oktober toen ze in Duitsland met game €672,50 waren er weer één gekocht (ik heb ook nog mijn gewone Sony PlayStation 5). Maar de laatste update iteraties gaat de kwaliteit hard omhoog van PSSR in bijna alle games, de weg naar het juist activeren van de extra TFLOPS van de GPU lijkt gevonden.
Inderdaad, voor wie nog een Sony PlayStation 5 Pro zoekt voor de 'oude' prijs: https://www.intertoys.nl/ps5-pro-2tb.
Haha dit, krijgen mensen FOMO van. Ik zou het Sony na alle beslissingen deze generatie niet snel geven maar dit hebben ze slim gedaanFarabi schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:02:
Bijzonder, dus de truc om mensen over te halen voor een pro, was om hem (nog) duurder te maken
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Een mooie eco mode zeg maar voor wie dat wil. Het kan wel tot 50% schelen meen ik.
Maar je hebt dus ook mindere graphics en performance.
Persoonlijk dus niet interessant voor mij.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Farabi schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 16:53:
Wat is dit teken? Iets met 'dit spel ondersteund stroombesparing'?
Wat voor functie is dit precies?
[Afbeelding]
https://www.digitalfoundr...-what-does-it-actually-doWhat does the power saver mode actually do? Essentially, it sets up a virtual PlayStation device that runs on PS5 and PS5 Pro hardware. It takes the existing PlayStation 5 spec and runs memory at half-speed, cuts the CPU's eight cores and 16 threads down to four cores and eight threads, and downclocks the GPU to what Sony internal documents describe as the "base clock." That exact base clock count remains unclear at this point, but all 36 compute units are active. PS5 Pro runs the same "device," with the same 36 compute units, meaning that the Pro's additional 24 CUs are dormant.
Sony advertises this optional mode as a way for PlayStation owners to join Sony's "Road to Zero" initiative to reach net zero greenhouse gas emissions by the year 2040. Sure enough, we're seeing significant drops in average wattage in affected games. Hypothetically, this mode could also be our first glimpse of how PS5 games might run on a power-limited platform like a highly rumoured upcoming portable PlayStation console.
Power Saver Mode neem ik aan; dan verbruikt de PS5 aanzienlijk minder stroom. Volgens de geruchten puur en alleen ontworpen om te testen/ games klaar te maken voor de PS6 handheld.Farabi schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 16:53:
[Afbeelding]
Digital Foundry link: https://www.digitalfoundr...-what-does-it-actually-do
How to use power saver for games on PS5 consolesFarabi schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 16:53:
[Afbeelding]
You can turn on power saver for supported PS5 games, allowing performance to scale back as needed, reducing power consumption.
Go to Settings > System.
Select Power Saving > Power Saver for Games.
Turn on Use Power Saver and select which games you want to play using power saver.
When playing a game with power saver turned on, the Power Saver icon appears next to the game in Switcher in the control center.
VR mode is unavailable while power saver is active. Other gameplay features may also be limited.
You can choose whether to show or hide a notification that lets you know whether the game you’re playing supports Power Saver. To learn more, visit the guide below.
https://www.playstation.c.../power-saving/#powersaver
[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 04-04-2026 17:32 ]
Nice, dit maakt mij nu geïnteresseerd in dezeAreVeeDee schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:33:
en by far de mooiste lego game tot nu toe.
Gratz met de platinum
Ja was een leuk en eens iets anders dan normaal Lego spelletjeAreVeeDee schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:33:
Zojuist de platinum trophy van LEGO Horizon Adventures gehaald. Leuk tussendoortje en by far de mooiste lego game tot nu toe. Speelduur van een kleine 15 uur is perfect, precies lang genoeg voordat het repetitief wordt.
[Afbeelding]
Dit had een erg gave game kunnen zijn... Tot een blijkbaar welbekende game breaking aim bug in het laatste hoofdstuk.
Na 30x dood te zijn gegaan (ondanks meerdere Reddit posts en YouTube filmpjes er bij te hebben gepakt, iets met een steegje die niet meer tevoorschijn komt) heb ik het maar even opgegeven.
Hoe kan een ontwikkelaar een spel zo verpesten?? Na al die jaren nog steeds geen patch...
Uiteraard dus geen idee meer hoe het laatste hoofd ging
Dat was bugged inderdaad...
Of is je console niet aangesloten op het internet ?
elk jaar is toch een apart spel, net zoals je elk jaar een nieuwe fifa hebt?Carlos0_0 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:37:
En hoe wil je dat doen dan, spel erin gaat updaten en je heb de laatste versie?.
Of is je console niet aangesloten op het internet ?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ah ik dacht een spel met een bepaalde update niet 😋YakuzA schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:45:
[...]
elk jaar is toch een apart spel, net zoals je elk jaar een nieuwe fifa hebt?
"Leuk" is nog al subjectief natuurlijk, Perplexity vind er dit van:Ronwiel schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:30:
Om er niet een compleet nieuw topic voor aan te maken gooi ik 'm er even hier in: ik wil eigenlijk een oude versie van NBA 2K kopen voordat de Mycareer werd verziekt door microtransactions. Iemand een aanbeveling welke versie nog leuk is om te spelen?
NBA 2K17 is een topkeuze voor een oude versie zonder de zware microtransaction-problemen van latere games. Deze editie biedt nog steeds een leuke MyCareer met een sterk verhaal rond de "Orange Juice"-duo, soepele gameplay en minder opdringerige VC-grind vergeleken met 2K18 en later.
Waarom NBA 2K17?
MyCareer in 2K17 wordt vaak geprezen als een van de beste, met een emotioneel verhaal, keuzegebaseerde paden van high school naar NBA, en realistische animaties zonder dat alles om eindeloze grinding draait. VC bestaat al sinds 2K13, maar in 2K17 is het nog beheersbaar via practice en games – niet zo extreem als in recente versies waar je bijna gedwongen wordt te betalen. Veel fans noemen het de laatste "pure" MyCareer voordat microtransactions het verpestten.
(Deel 2 komt binnenkort uit)
En ja ben me bewust dat het maar een 10 euro is. Kan ik ook zowel online op de PS4 en op de PS5 spelen dan.
Keep it calm...en lek mig de zuk
Check youtube voor videos die het grote verschil laten zienkromme schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:05:
Misschien kan me hier iemand overtuigen. Ik heb altijd GTA5 (online) gespeeld op de PS4Pro. Sinds december staat hier een ps5 pro. Is het geld waard om GTA5Online te kopen voor de ps5? Of is er weinig verbetering en kan ik die beter spelen op de 4? (die het nog prima doet trouwens).
En ja ben me bewust dat het maar een 10 euro is. Kan ik ook zowel online op de PS4 en op de PS5 spelen dan.
Spel speelt beter en laadt een stuk sneller op de ps5.
[ Voor 20% gewijzigd door Ike. op 10-04-2026 09:16 ]
Je drukt het spel in de ps5 en gaat daar gta5 op spelen toch?kromme schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:05:
Misschien kan me hier iemand overtuigen. Ik heb altijd GTA5 (online) gespeeld op de PS4Pro. Sinds december staat hier een ps5 pro. Is het geld waard om GTA5Online te kopen voor de ps5? Of is er weinig verbetering en kan ik die beter spelen op de 4? (die het nog prima doet trouwens).
de 'upgrade' knop voor de 10eu bonus voor Sony en Rockstar is optioneel voor wat graphics/load speed etc.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Heb je Plus Extra? Daar zit GTAV ook in namelijk.kromme schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:05:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Hoezo op de ps4 spelen, de ps5 kan ook prima ps4 spellen spelen ?.kromme schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:05:
Verder is het maar 10 euro, geen record bedrag ofzo denk ik waar iemand van schrikt.
Het laad wel wat sneller, het ziet er wel iets beter uit. Maar blijft uiteraard je eigen mening of je dat waard vind(Zal wat Youtube filmpjes kijken er voor).
Ik snap dat ik het spel in de ps5 kan doen en kan spelen, maar zag de PS5 versie voor 10 euro staan. Vroeg me af of dit de moeite was.YakuzA schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:18:
[...]
Je drukt het spel in de ps5 en gaat daar gta5 op spelen toch?
de 'upgrade' knop voor de 10eu bonus voor Sony en Rockstar is optioneel voor wat graphics/load speed etc.
Nee heb nog essentialsVrijdag schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:26:
[...]
Heb je Plus Extra? Daar zit GTAV ook in namelijk.
Keep it calm...en lek mig de zuk
De laadtijden zijn beter, het ziet er wat mooier uit maar vooral die 60 fps maakt het allemaal wat soepeler.
Gelijk weer een glimlach op mijn gezicht, maar toch ook wel wennen t.o.v. deel 2. Je merkt duidelijk dat deze game uit het PS3-era stamt. Even aankijken of ik blijf doorspelen. Het sfeertje is daarentegen wel weer helemaal western.
Kennelijk vant weekend weer, 769,99 bij de Saturn voor de Pro, ook 825/1tb regulier (479/549)Martinus schreef op woensdag 1 april 2026 @ 14:30:
[...]
Voor onze grensbewoners ; vant weekend de Pro voor 769 bij saturn/mediamarkt in Deutschland
Waarom is NL dan zo duur hè... (pricewatch 10-4:12.03 848 goedkoopst voor de pro)
[ Voor 6% gewijzigd door Martinus op 10-04-2026 12:03 ]
no comment
Nou dat valt toch ook wel heel erg mee, spel ziet er toch meer dan prima uit om te kunnen spelen ?.AreVeeDee schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:18:
maar toch ook wel wennen t.o.v. deel 2. Je merkt duidelijk dat deze game uit het PS3-era stamt. Even aankijken of ik blijf doorspelen.
[Afbeelding]
De graphics zijn het probleem niet, maar de gameplay voelt wel wat gedateerd.Carlos0_0 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 12:41:
[...]
Nou dat valt toch ook wel heel erg mee, spel ziet er toch meer dan prima uit om te kunnen spelen ?.
Maar achteraf is altijd makkelijk praten.
En RDR2 uitspelen? Ik heb ruim 600 uur in die game zitten en kom af en toe nog nieuwe dingen tegen.
Al speel ik het ook vaak genoeg om even te ontspannen.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
- Linksquest
Oke ik vind dat enorm mee vallen, speelt voor mij nog meer dan prima.ZesBarkiePK schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:09:
Je had ze wat dat betreft beter in een andere volgorde kunnen spelen.
Maar achteraf is altijd makkelijk praten.
En RDR2 uitspelen? Ik heb ruim 600 uur in die game zitten en kom af en toe nog nieuwe dingen tegen.
Al speel ik het ook vaak genoeg om even te ontspannen.
GAAF! Professor Layton is echt superleuk! Kan niet wachten.Raem schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:02:
[YouTube: Professor Layton and the New World of Steam – Trailer (LEVEL5 VISION 2026 Ver.)]
Professor Layton gaat multiplatform. Het nieuwste deel zal ook uitkomen op PS5 en PC.
Nu nog -lekker random- Advance Wars, Speed Ball 2 en een nieuwe SSX snowboardgame op de PS5 en ik ben helemaal tevreden voor de komende 30 jaar.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ah man SSX wat een heerlijke game was dat, perfect voor winterperiode.spaceboy schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:21:
[...]
GAAF! Professor Layton is echt superleuk! Kan niet wachten.
Nu nog -lekker random- Advance Wars, Speed Ball 2 en een nieuwe SSX snowboardgame op de PS5 en ik ben helemaal tevreden voor de komende 30 jaar.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
ohhh een nieuwe SSX zou echt dik zijn. Die games heb ik veel gespeeld. Al was het na ssx3 helaas allemaal niet veel.Amaze86 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:14:
[...]
Ah man SSX wat een heerlijke game was dat, perfect voor winterperiode.
Net dit weekend begonnen met Horizon Zero Dawn remastered ( de oude nooit gespeeld ) Nu 18 euro bij intertoys. Topgame!
De pacing van deel 1 is wel echt velen malen beter dan deel 2.AreVeeDee schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:18:
Red Dead Redemption uit de PS+ Extra catalogus gedownload. Nooit eerder gespeeld, Red Dead Redemption 2 wel uitgespeeld op de Xbox One en ook nog deels gespeeld op de PS5 Pro.
Gelijk weer een glimlach op mijn gezicht, maar toch ook wel wennen t.o.v. deel 2. Je merkt duidelijk dat deze game uit het PS3-era stamt. Even aankijken of ik blijf doorspelen. Het sfeertje is daarentegen wel weer helemaal western.![]()
[Afbeelding]
Vond deel 1 ook echt 10x leuker. Deel 2 was veel te traag.Hulleman schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:33:
[...]
De pacing van deel 1 is wel echt velen malen beter dan deel 2.
Deel 2 had inderdaad volgens mij een hele traag start toch, dat je rondreisde met alle paard en wagens ?.giantgiantus schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:20:
[...]
Vond deel 1 ook echt 10x leuker. Deel 2 was veel te traag.
Word het daarna sneller dan? was al vrij snel in het begin gestopt.Carlos0_0 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:41:
[...]
Deel 2 had inderdaad volgens mij een hele traag start toch, dat je rondreisde met alle paard en wagens ?.
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Iphone 17 pro:Synology DS220+
Goh.. imo niet echt. Het is heel realistisch.. ik heb vrienden die het kapot gespeeld hebben maar ik haakte af omdat het gewoon 'te' was. Het is een top spel maar niet echt iets voor mij.sten123 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:58:
[...]
Word het daarna sneller dan? was al vrij snel in het begin gestopt.
TL;DR: RDR2 kent heel veel randzaken die er qua gameplay bij komen en designkeuzes, die realistisch aanvoelen, maar de snelheid enorm uit de game halen. Hou je van deze immersie, dan gaat deze game zeker klikken.Carlos0_0 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:41:
[...]
Deel 2 had inderdaad volgens mij een hele traag start toch, dat je rondreisde met alle paard en wagens ?.
De hele game is traag en alles voelt log aan. In de basis doe je alles te voet/te paard. Fast travel is er wel, maar wat omslachtig. De game voelt heel log aan door de enorme inputlag op de controls. Dat is bewust gedaan door Rockstar. Wat de game met name traag maakt is dat je in je kamp niet kan rennen. Klinkt als een klein ding, maar mij ging het echt enorm irriteren dat je met een slakkengangetje je kamp of huis met meerdere verdiepingen door moet slonzen om daar weer wat verplichte meuk moet doen. Je kamp kun/moet je ook upgraden zodat je daar consumables/kogels kan bijvullen. Dat is al een game op zich. Daarnaast moet je jezelf en je paard verzorgen. Wassen, eten, slapen, scheren, naar de kapper etc.
Het voelt realistisch aan en de game leeft echt. Het is echt een kunstwerk, maar wat mij betreft gaan heel veel design- en gameplay keuzes ten koste van het speelplezier. Er zijn ook zat mensen die hierbij zweren, ieder z'n ding.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 15:26
Als je eenmaal de hele wereld hebt open gespeeld en je hebt alle mogelijkheden tot je beschikking dan is de wereld van RDR2 fantastisch. Er is simpelweg nog geen game geweest die een betere open wereld heeft neergezet met zoveel details en levendigheid en die zo authentiek aanvoelt. En dat zegt wat over een game die inmiddels al 7,5 jaar oud is. Ook grafisch is het nog altijd 1 van de mooiste open wereld games.
Maar het is wel een mind-set, je gaat niet een of andere snelle shooter spelen dat zou ook niet bij de setting passen. RDR2 is voor mij ook de enige game waarbij ik echt nooit fast travel heb gebruikt. ik vond niets relaxter dan met mijn paard rondrijden in die wereld. Er is zoveel te zien en er gebeurd altijd wat.
Daarom is mijn hype voor GTA6 is ook best wel groot... als die wereld een overtreffende trap gaat zijn van RDR2 dan is mijn mind blown... kans op teleurstelling is de best aannemelijk
Nouhja moet... Alleen eten moet omdat je anders mager en zwak wordt. Maar je komt zoveel eten tegen dat het nooit een issue is. Wassen en scheren kun je best laten, je ziet er alleen als een hobo uit en mensen klagen dat je stinkt.Hulleman schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:16:
[...]
Daarnaast moet je jezelf en je paard verzorgen. Wassen, eten, slapen, scheren, naar de kapper etc.
[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 13-04-2026 12:38 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dit is gewoon een feit. Met name op de One X/Series X is het echt fenomenaal mooi in native 4K. Ondanks dat de game niet super klikte bij mij (wel uitgespeeld) hoop ik ooit nog op een 60fps patch voor de current gen consoles. Dan ga ik de game absoluut weer een keer doorspelen.Chaoss schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:35:
Er is simpelweg nog geen game geweest die een betere open wereld heeft neergezet met zoveel details en levendigheid en die zo authentiek aanvoelt. En dat zegt wat over een game die inmiddels al 7,5 jaar oud is. Ook grafisch is het nog altijd 1 van de mooiste open wereld games.
Momenteel heb ik bij Crimson Desert weer RDR2 vibes qua levendigheid van de wereld, pracht en praal en de mogelijkheden. Gelukkig is die game wel lekker snel, maar dat hele trage hoort ook bij de tijd waar RDR2 zich in afspeelt. Ik snap die keuze van Rockstar wel.
GTA6 moet qua open wereld beleving en mogelijkheden beter zijn dan RDR2 anders is het wel een beetje een teleurstelling. Afgaande op de getoonde trailers heb ik daar wel vertrouwen in, ook al weten we nog niks over de gameplay. De trailers van RDR2 waren ook altijd unreal mooi en dat hebben ze ook waargemaakt op de PS4 en Xone. Ik heb er alle vertrouwen in.Chaoss schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:35:
Daarom is mijn hype voor GTA6 is ook best wel groot... als die wereld een overtreffende trap gaat zijn van RDR2 dan is mijn mind blown... kans op teleurstelling is de best aannemelijk
Nouhja moet... Alleen eten moet omdat je anders mager en zwak wordt. Maar je komt zoveel eten tegen dat het nooit een issue is. Wassen en scheren kun je best laten, je ziet er alleen als een hobo uit en mensen klagen dat je stinkt.
Haha, fair point. Dat moet dan van mezelfChaoss schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:35:
Nouhja moet... Alleen eten moet omdat je anders mager en zwak wordt. Maar je komt zoveel eten tegen dat het nooit een issue is. Wassen en scheren kun je best laten, je ziet er alleen als een hobo uit en mensen klagen dat je stinkt.
[ Voor 50% gewijzigd door Hulleman op 13-04-2026 13:19 ]
Nou nee niet echt(Klein beetje misschien), maar het is een spel in Cowboy tijdperk.sten123 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:58:
[...]
Dus je gaat niet met Auto's racen, mensen kapot schieten als Battlefield of Call Of Duty.
Je leeft in de tijdperk van Cowboys en Indianen, oftewel doet alles lopend of met je paard(Eventueel met stoomtrein soms).
Je heb uiteindelijk wel Fast Travel, maar het speelt zich in een tijdperk af waar alles nog anders was dan nu.
Nee het blijft verschrikkelijk met je paard aan een paaltje binden etc etc. Rockstar was vergeten dat er mensen een echt leven hebben waar ze al kut klusjes moeten doen toen ze dit programmeerden.sten123 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:58:
[...]
Zoals te zien is giantgiantus een groot fan van deel 2.giantgiantus schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:45:
[...]
Nee het blijft verschrikkelijk met je paard aan een paaltje binden etc etc. Rockstar was vergeten dat er mensen een echt leven hebben waar ze al kut klusjes moeten doen toen ze dit programmeerden.
Voor een tegengeluid: ik vond het een heerlijk spel. Zijn bepaalde delen traag: ja. Is het spel zo alomvattend dat het goed wordt gemaakt? Ja! Vanaf chapter 2 kan je zelf erop uit gaan en wauw dan is de wereld fantastisch. Er zit een echt ecosysteem in tussen dieren onderling, ook het jagen enzovoort is mooi gedaan (wat ik dan een prima tempo vind). Je paard even hitchen is zo gedaan. Andere klusjes zijn optioneel, en even snel scheren etc is zo gedaan.
Ik heb het twee keer uitgespeeld. Het is een ander soort spel dan deel 1, dat is echt meer klassiek GTA waar deel 2 meer richting filmisch drama gaat. Maar vergis je niet het is echt de moeite waard als je er eenmaal in zit.
Ik vond het ook een draak van een spel en heb het na toch wel wat uurtjes proberen ("misschien wordt het beter") opgegeven. Grafisch mooi maar het kon me verder totaal niet pakken.Zorroberner schreef op maandag 13 april 2026 @ 23:08:
[...]
Zoals te zien is giantgiantus een groot fan van deel 2.
Voor een tegengeluid: ik vond het een heerlijk spel. Zijn bepaalde delen traag: ja. Is het spel zo alomvattend dat het goed wordt gemaakt? Ja! Vanaf chapter 2 kan je zelf erop uit gaan en wauw dan is de wereld fantastisch. Er zit een echt ecosysteem in tussen dieren onderling, ook het jagen enzovoort is mooi gedaan (wat ik dan een prima tempo vind). Je paard even hitchen is zo gedaan. Andere klusjes zijn optioneel, en even snel scheren etc is zo gedaan.
Ik heb het twee keer uitgespeeld. Het is een ander soort spel dan deel 1, dat is echt meer klassiek GTA waar deel 2 meer richting filmisch drama gaat. Maar vergis je niet het is echt de moeite waard als je er eenmaal in zit.
Allerlei kutklusjes en het verplicht heeeeeeel laaaangzaaaaam wandelen door het kamp waren inderdaad grote ergernissen.
Juist de trage pace en interactieve, realistische wereld heeft mijn liefde voor gaming destijds weer aangewakkerd. Dagelijks een paar uur onderdompelen in de spelwereld werd een soort ritueel en heerlijke ontsnapping.
In ben daarna weer gaan gamen en heb inmiddels al weer vele mooie games gespeeld, maar RDR2 heeft wel een speciaal plekje.
Toegegeven: toen ik jaren later RDR2 voor de Playstation kocht merkte ik dat ik er een stuk moeilijker in kwam. Juist die trage pacing en realistische gameplay was nu frustrerend door de snellere games die ik inmiddels gewend was
RDR2 moet je dus vooral niet even tussendoor spelen, of spelen om snel uit te spelen en naar de volgende game te gaan. Je moet erin onderdompelen.
Dit idd, nou ben ik groot fan van westerns dus deze game had bij mij sowieso al een grote aantrekkingskracht maar ik heb als Arthur idd het spel soort van geleefd ipv gespeeld.Je moet erin onderdompelen.
Opstaan, koffie paar kamp klusjes, vissen, eten etc etc, RDR2 was mijn meest favoriete spel ooit totdat KCD2 langs kwam waar je ook kon 'leven' ipv spelen.
Iemand bekend met dit probleem en wat zorgde voor een permanente oplossing?
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 14-04-2026 14:00 ]
Nee, sorry. komt mij niet bekend voor. Ik gebruikte eerst een CX en nu een G5 met de PRO met originele kabel.Hulleman schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:59:
Ik ben benieuwd naar ervaringen met dit euvel. Sinds kort heb ik een PS5 Pro en gisteravond merkte ik ineens een soort flickering in het beginscherm van de PS5. Een zeer hoge frequentie flickering, wat je bijna niet ziet, maar wel opvalt eenmaal je er op let. Vergelijk het met de flickering van een 50hz crt scherm, maar dan veel sneller. Online wat opgezocht en blijkbaar is dit wel een bekend euvel. Ik heb wat trucjes geprobeerd, zoals de videorate van automatisch naar -2 of -1 af te schalen, VRR uit te zetten, maar dat hielp niet. Wat wel hielp was HDR uitschakelen. Uiteraard is dat geen optie. Vanmorgen van HDMI poort op mijn LG OLED C3 gewisseld en het probleem lijkt weg te zijn. Het is ook mogelijk dat het mij 's avonds meer opvalt door minder omgevingslicht in combinatie met de helderheid van HDR (ik gebruik gaming mode met HGiG). Voor de zekerheid ga ik er morgen nog een nieuwe HDMI kabel tussen hangen.
Komt bij mij wel regelmatig voor, wat het bij mij doet oplossen is de ps5 herstarten als deze in ruststand heeft gestaan.Hulleman schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:59:
Ik ben benieuwd naar ervaringen met dit euvel. Sinds kort heb ik een PS5 Pro en gisteravond merkte ik ineens een soort flickering in het beginscherm van de PS5. Een zeer hoge frequentie flickering, wat je bijna niet ziet, maar wel opvalt eenmaal je er op let. Vergelijk het met de flickering van een 50hz crt scherm, maar dan veel sneller. Online wat opgezocht en blijkbaar is dit wel een bekend euvel. Ik heb wat trucjes geprobeerd, zoals de videorate van automatisch naar -2 of -1 af te schalen, VRR uit te zetten, maar dat hielp niet. Wat wel hielp was HDR uitschakelen. Uiteraard is dat geen optie. Vanmorgen van HDMI poort op mijn LG OLED C3 gewisseld en het probleem lijkt weg te zijn. Het is ook mogelijk dat het mij 's avonds meer opvalt door minder omgevingslicht in combinatie met de helderheid van HDR (ik gebruik gaming mode met HGiG). Voor de zekerheid ga ik er morgen nog een nieuwe HDMI kabel tussen hangen.
[ Voor 97% gewijzigd door Geraedus op 14-04-2026 14:46 ]
Je kunt een mustang vinden, dus dan ben je wel wat sneller.sten123 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:58:
[...]
RDR2 is voor mij een van de beste games ooit gemaakt, paste precies in mijn straatje en de wereld is geweldig. MAAAR dat gezegd hebbende vind ik Crimson Dessert op het gebied van de wereld wel echt in de buurt komen, daar is ook overal wat te doen, geheimpjes te vinden, lopen NPC's die het gevoel geven daar niet zomaar gepland te zijn, etc.Chaoss schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:35:
RDR2 wordt na het eerste chapter wel iets sneller. Maar het is gewoon een extreem verhalende game, waarbij de gamplay ook nog eens vrij traag is.
Als je eenmaal de hele wereld hebt open gespeeld en je hebt alle mogelijkheden tot je beschikking dan is de wereld van RDR2 fantastisch. Er is simpelweg nog geen game geweest die een betere open wereld heeft neergezet met zoveel details en levendigheid en die zo authentiek aanvoelt. En dat zegt wat over een game die inmiddels al 7,5 jaar oud is. Ook grafisch is het nog altijd 1 van de mooiste open wereld games.
Edit: Als de wereld van GTA6 50% van de RDR2 kwaliteit bevat dan zitten we al meer dan goed wat mij betreft.
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 14-04-2026 15:17 ]
Oké, dank voor de tip. Ik weet even niet of mijn PS5 uit ruststand kwam (dacht het niet), maar ik gebruik dat wel regelmatig. Lijkt dus dan mogelijk wel iets van een HDMI handshake ding te zijn.Geraedus schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:44:
[...]
Komt bij mij wel regelmatig voor, wat het bij mij doet oplossen is de ps5 herstarten als deze in ruststand heeft gestaan.
Ik had ook moeite met het eerste gedeelte maar daarna toch echt beloont met een dijk van een gane
PSN ID Binloading_nl
Is The House of the Dead remake (deel 1 en deel 2) misschien wat voor je dan?Farabi schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:01:
Jammer dat Time Crisis van de aardbodem is verdwenen. Snak nog altijd naar retro-weapon gameplay met verbeterde graphics. De laatste komt zover ik weet uit het PS3-tijdperk.
Helaas geen lightgun, maar wel ouderwets een onrails shooter. En ook niet duur.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Maar er komt een remaster van.......Defender of the Crown! OMG.
Zo blij als een kind
[ Voor 3% gewijzigd door Shaker74 op 15-04-2026 14:01 ]
Ik heb inderdaad geen idee over welk spel het gaat, maar ik heb je vreugde met een brede glimlach gelezenShaker74 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 14:01:
Ok, sorry ik moet dit dan even kwijt. Ik vrees dat de meeste van jullie geen idee hebben waar ik het over heb..![]()
Maar er komt een remaster van.......Defender of the Crown! OMG.Met een gepaste titel, The Legend returns.
Zo blij als een kindMan dat was 1 van mijn all time favorites. Als ik denk aan DotC hoor ik nog dat melodietje.... Instant buy. haha... Sorry moest ff.
Het is echt zo’n game waar je letterlijk én figuurlijk even voor moet gaan zitten. Maar juist die langzame pacing maakt Red Dead Redemption 2 voor mij de perfecte game om af en toe even mee te ontspannen. Gewoon een beetje jagen, rondtrekken of ergens uitkomen waar je weer iets nieuws ontdekt, dat is voor fans van de game al genieten op zich.Shaker74 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 12:45:
Wat mij aan RDR2 opvalt is de (vind ik) extreem hoge grafische kwaliteit voor een game uit die tijd. Vele nieuwe games worden vergeleken met RDR2. Dat is gezien de leeftijd en het feit dat deze voor de PS4 is en (nog) geen PS5 update heeft gekregen gewoonweg bizar. Zelf ben ik er 2x aan begonnen (op de PS4PRO en de PS5 OG) en 2x los moeten laten. Ik zou hem nog wel een keer willen uitspelen.. Maar eerlijk gezegd wil ik wachten voor het geval er een PS5(PRO) update komt. te omvangrijk om het daarna nog een keer te doen. Ik heb RDR geprobeerd. Zag er wel goed uit maar voelt echt anders aan dat RDR2.. gedateerd. Hou ik niet zo van.. Afwachten dus.
Een PlayStation 5 Pro patch zie ik eerlijk gezegd niet meer gebeuren. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik verwacht het niet. Waar ik wél benieuwd naar ben, is wat de PSSR update met de game doet. Ik moet binnenkort zelf maar even kijken hoe groot het verschil is.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Lol, was deze helemaal vergeten! Vroeger helemaal kapot gespeeld en veel plezier aan gehad. Nieuwe versie ziet er precies gelijk uit, maar zal denk ik wat moeilijker zijn dan met toetsenbord spelen.Shaker74 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 14:01:
Ok, sorry ik moet dit dan even kwijt. Ik vrees dat de meeste van jullie geen idee hebben waar ik het over heb..![]()
Maar er komt een remaster van.......Defender of the Crown! OMG.Met een gepaste titel, The Legend returns.
Zo blij als een kindMan dat was 1 van mijn all time favorites. Als ik denk aan DotC hoor ik nog dat melodietje.... Instant buy. haha... Sorry moest ff.
Hier hetzelfde! Moest echt even graven, maar dit is 40 jaar geleden dat ik dit speelde. Ik hou hem even in de gaten. Mijn hart ging direct sneller kloppen bij het zien van de oorspronkelijke versie!A4-tje schreef op woensdag 15 april 2026 @ 20:37:
[...]
Lol, was deze helemaal vergeten! Vroeger helemaal kapot gespeeld en veel plezier aan gehad. Nieuwe versie ziet er precies gelijk uit, maar zal denk ik wat moeilijker zijn dan met toetsenbord spelen.
Ja he..... is echt een legend.mobygo76 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:15:
[...]
Hier hetzelfde! Moest echt even graven, maar dit is 40 jaar geleden dat ik dit speelde. Ik hou hem even in de gaten. Mijn hart ging direct sneller kloppen bij het zien van de oorspronkelijke versie!
- Linksquest
Gewoon even vraagje uit nieuwsgierigheid, waarom worden altijd deze 'lets talk' video's geplaatst zodra der een nieuwe is? Is dat iemand van hier, of sony insider of iets anders. Ik ben gewoon eventjes benieuwdLinksquest schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:21:
Het is weer vrijdag, dat betekend dat er weer een nieuwe Lets Talk PlayStation is.
[YouTube: TLOU 3, Spider-Man 3, God of War Rumors Heat Up. PS5 Sales Spike Before Price Change. - [LTPS #722]]
Let’s Talk PlayStation is een wekelijks terugkerende video op vrijdag van de Amerikaanse YouTuber Ryan Biniecki. Wekelijkse update met PS nieuws. Hij post ook andere video’s op zijn kanaal die interessant/leuk zijn om te kijken. Denk aan unboxings, zijn mening over bepaalde ontwikkelingen zoals fysieke vs digitale games, interviews, etc.nDirect090 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 18:15:
[...]
Gewoon even vraagje uit nieuwsgierigheid, waarom worden altijd deze 'lets talk' video's geplaatst zodra der een nieuwe is? Is dat iemand van hier, of sony insider of iets anders. Ik ben gewoon eventjes benieuwd
Ik ben zelf geabonneerd op zijn kanaal en kijk graag zijn video’s. Ik denk dat Linksquest zijn wekelijkse video post omdat hij dat leuk vindt om te doen?
- Linksquest
AreVeeDee schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 18:35:
[...]
Let’s Talk PlayStation is een wekelijks terugkerende video op vrijdag van de Amerikaanse YouTuber Ryan Biniecki. Wekelijkse update met PS nieuws. Hij post ook andere video’s op zijn kanaal die interessant/leuk zijn om te kijken. Denk aan unboxings, zijn mening over bepaalde ontwikkelingen zoals fysieke vs digitale games, interviews, etc.
Ik ben zelf geabonneerd op zijn kanaal en kijk graag zijn video’s. Ik denk dat Linksquest zijn wekelijkse video post omdat hij dat leuk vindt om te doen?
Leuk! Ik volg het topic en zag ze regelmatig voorbij komen, dus vandaar dat ik wel benieuwd was of der een specifieke reden achter zat. Ik ga het in ieder geval eens een kans geven, zo op het eerste oog is het tenminste niet iemand die over-enthousiast vol clickbait dingen op youtube zit te schreeuwen.Linksquest schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:55:
@nDirect090 goede vraag, @AreVeeDee heeft hem eigenlijk al beantwoord. Ik plaats deze video eigenlijk iedere vrijdag voor bijna 2 jaar, net als bij Xbox de, this week on Xbox. Enige verschil is dat dit een YouTuber is die het maakt. Ik plaats het omdat hij veel leuke nieuwtjes bied, en vaak dieper op dingen ingaat. Is dan ook echt voor de liefhebber.
Het zou toch ook wel eens leuk zijn om een echt nieuwe IP vanuit Santa Monica te zien. GoW vind ik echt fantastisch, met name de reboot uit 2018, maar na Ragnarok vind ik de koek wel een beetje op. Of ze moeten er gameplay wise weer een hele toffe twist aan kunnen geven. Bij Ragnarok had ik wel heel erg het been there done that gevoel.Daan0s schreef op zondag 19 april 2026 @ 21:54:
Met de hardnekkige geruchten dat binnenkort de nieuwe maingame van God of War wordt onthuld, plus de remakes van de orginele trilogie begon t toch een beetje te kriebelen om GoW uit 2018 weer opnieuw te starten. En man o man wat is dat nog steeds genieten. De muziek, verhaal, personages, combat, hoop toch snel dit niveau games op de PS5 te krijgen. Is toch wel echt een klasse apart.
Dat snap ik wel. Ik heb afgelopen week de verhaallijn van GoW 2018 afgerond en ben nu met Ragnarok gestart. Het ziet er allemaal tof uit, maar tot nu toe wel redelijk hetzelfde. Misschien had ik beter een andere game tussendoor moeten doen?Hulleman schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 12:00:
[...]
Het zou toch ook wel eens leuk zijn om een echt nieuwe IP vanuit Santa Monica te zien. GoW vind ik echt fantastisch, met name de reboot uit 2018, maar na Ragnarok vind ik de koek wel een beetje op. Of ze moeten er gameplay wise weer een hele toffe twist aan kunnen geven. Bij Ragnarok had ik wel heel erg het been there done that gevoel.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ik heb er paar dagen geleden iets over zien passeren op Facebook maar verder weinig aandacht aan besteed, omdat ik ook niet dacht dat het voor ons is. Nu komt mijn zoon af dat hij blijkbaar ergens nieuwe T&Cs moet accepteren als hij op de PlayStation inlogt en hij ook gehoord heeft dat in heel Europa (of wereldwijd) die leeftijdsverificatie er komt ?
Dat gaat wel problematisch zijn voor hem (en een hoop anderen) want wij hebben destijds een fake geboortedatum opgegeven toen hij -13 was omdat je toen (of nog altijd) met die belachelijke niet-omzeilbare leeftijdslimiet zat om online te kunnen gamen.
EDIT: zelf eens wat rondgezocht en momenteel zou dit enkel in de UK zijn? https://www.playstation.c...unt/age-verification-faq/ . Al lijkt het me maar een kwestie van tijd eer het ook naar de hele EU komt.
[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 22-04-2026 18:27 ]
Staat zelfs op de frontpage: nieuws: PlayStation lijkt wereldwijd leeftijdsverificatie te gaan vereisen vo...Twixie schreef op woensdag 22 april 2026 @ 18:21:
Iemand al iets gehoord over op komst zijnde leeftijdsverificatie voor PlayStation games ?
Ik heb er paar dagen geleden iets over zien passeren op Facebook maar verder weinig aandacht aan besteed, omdat ik ook niet dacht dat het voor ons is. Nu komt mijn zoon af dat hij blijkbaar ergens nieuwe T&Cs moet accepteren als hij op de PlayStation inlogt en hij ook gehoord heeft dat in heel Europa (of wereldwijd) die leeftijdsverificatie er komt ?
Dat gaat wel problematisch zijn voor hem (en een hoop anderen) want wij hebben destijds een fake geboortedatum opgegeven toen hij -13 was omdat je toen (of nog altijd) met die belachelijke niet-omzeilbare leeftijdslimiet zat om online te kunnen gamen.
EDIT: zelf eens wat rondgezocht en momenteel zou dit enkel in de UK zijn? https://www.playstation.c...unt/age-verification-faq/ . Al lijkt het me maar een kwestie van tijd eer het ook naar de hele EU komt.
Ik lees dat het in de UK in elk geval al wel uitgerold wordt. Hier enkel een nieuwe EULA gezien maar nog geen verificatie.
Wat mij zo grijpt is de pacing. Er is geen haast, er zijn geen timers, geen druk; gewoon een beetje ronddwalen door de ruimte, planeten verkennen en je eigen avontuur bepalen. Wat mij betreft is dit zo’n spel wat heerlijk speelt na een drukke werkdag.
Ik ben begonnen op pc, maar kwam er al snel achter dat het spel cross-save ondersteunt, dus nu speel ik het met evenveel plezier op mijn PS5 Pro en dat bevalt mij net zo goed! Misschien nog wel beter, want ik speel het spel vaker op de Pro dan op mijn pc.
/f/image/6hG7U0nrBns0MYsqrcBFbrDh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/dcdbUekjGlm6KZ19Uem4ISbX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/K0uPl36rTr0VDFlpFv60sG5U.png?f=fotoalbum_large)
Ik weet het niet. Ik ben er 5x aan begonnen, maar op een gegeven moment denk ik ‘ tja wat moet ik eigenlijk doen’. Maar dat heb ik vaker dat heel de wereld weg is van een game (zoals dit en Stardew Valley), ik het echt probeer, aardig wat uren in steek maar dan toch een ‘meh’ gevoel krijg…Yonix schreef op donderdag 23 april 2026 @ 07:57:
Sinds twee weken speel ik No Man’s Sky en ik had niet gedacht dat ik het spel zo ontzettend leuk zou vinden!![]()
Wat mij zo grijpt is de pacing. Er is geen haast, er zijn geen timers, geen druk; gewoon een beetje ronddwalen door de ruimte, planeten verkennen en je eigen avontuur bepalen. Wat mij betreft is dit zo’n spel wat heerlijk speelt na een drukke werkdag.
Ik ben begonnen op pc, maar kwam er al snel achter dat het spel cross-save ondersteunt, dus nu speel ik het met evenveel plezier op mijn PS5 Pro en dat bevalt mij net zo goed! Misschien nog wel beter, want ik speel het spel vaker op de Pro dan op mijn pc.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Something under the bed is drooling
Had NMS eerder geprobeerd, op de PS4, maar kon er toen ook niet inkomen. Later nog eens een kans gegeven via Game Pass op pc, maar dat werd hem ook niet. En nu? Nu klikt het gewoon. Dit is het spel wat ik nu nodig heb. Lekker kalmpjes aan, wat resource management, toffe muziek van 65daysofstatic en een ‘chille vibe’.Mauz1978 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:15:
[...]
Ik weet het niet. Ik ben er 5x aan begonnen, maar op een gegeven moment denk ik ‘ tja wat moet ik eigenlijk doen’. Maar dat heb ik vaker dat heel de wereld weg is van een game (zoals dit en Stardew Valley), ik het echt probeer, aardig wat uren in steek maar dan toch een ‘meh’ gevoel krijg…
Daarnaast heeft het spel zich echt ontwikkeld in de afgelopen 10 jaar en is er zelfs een main quest. Die volg ik losjes, want ik raak te snel verdwaald in het universum door andere dingen die mijn aandacht grijpen. Het spel is daarmee wel gevaarlijk, want het heeft een hoog ‘nog even 5 minuutjes-gehalte’.
Ik ga hem ook weer een kans geven. Ook al minstens 5 pogingen gedaan maar toch afgehaakt de hele tijd. Zo ben ik nu weer helemaal in Fallout76. Deze vond ik in het begin ook slecht en nu ben ik een beetje hooked. Speelt het elke avond een uurtje ongeveer en dan heb ik weer een missie gehaald of een deel van een missie en klaar.Yonix schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:27:
[...]
Had NMS eerder geprobeerd, op de PS4, maar kon er toen ook niet inkomen. Later nog eens een kans gegeven via Game Pass op pc, maar dat werd hem ook niet. En nu? Nu klikt het gewoon. Dit is het spel wat ik nu nodig heb. Lekker kalmpjes aan, wat resource management, toffe muziek van 65daysofstatic en een ‘chille vibe’.![]()
Daarnaast heeft het spel zich echt ontwikkeld in de afgelopen 10 jaar en is er zelfs een main quest. Die volg ik losjes, want ik raak te snel verdwaald in het universum door andere dingen die mijn aandacht grijpen. Het spel is daarmee wel gevaarlijk, want het heeft een hoog ‘nog even 5 minuutjes-gehalte’.
Returnal 2 in alles behalve naam
De kwaliteit spat weer van het scherm hoor! Morgen de reviews, maar hier is geen twijfel. Deze wil je gewoon volgende week spelen.
Zal wel aan mn leeftijd liggen maar deze laat ik echt schieten. Ook het constant moeten ontwijken om niet geraakt te worden lijkt me zwaar vermoeiend en na 1 a 2 sessies ben je daar wel klaar mee toch?
Dan maar de slow pace van RDR2 😉
[ Voor 16% gewijzigd door Vis op 23-04-2026 21:40 ]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 15:26
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ja ik heb het zelfde hoor, al die veel te snelle hak en en schieten de hele tijd, nee dat is echt niks.Vis schreef op donderdag 23 april 2026 @ 21:37:
Toch aan de gameplay beelden te zien is dat Saros niet voor mij weggelegd. Te druk, te snel, krijg al last van epilepsie als ik het op mn kleine telefoon schermpje bekijk, laat staan het zelf moet spelen op een 65 inch 4k tv op de bank.
Zal wel aan mn leeftijd liggen maar deze laat ik echt schieten. Ook het constant moeten ontwijken om niet geraakt te worden lijkt me zwaar vermoeiend en na 1 a 2 sessies ben je daar wel klaar mee toch?
Dan maar de slow pace van RDR2 😉
Maar goed, ik heb hier nooit iets mee gehad.
Een beetje schieten zoals in gta / RDR2 of zelfs Tomb Raider / Uncharted prima, maar zoals dit spel nee bedankt
Dit is gewoon Battlefield in een ander sausje, waar ik ook niet van houd. in plaats van hele tijd op mensen knallen op rare wezens in dit geval.
[ Voor 7% gewijzigd door Carlos0_0 op 24-04-2026 07:34 ]
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties
LET OP: Het vragen voor het overnemen van accounts of het verhandelen hiervan is niet toegestaan. zie huisregels.
huisregels.
:strip_exif()/f/image/cQLDyvhXyni5ObuErKdAyHxw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TN4G5ic0ai854aUfMmlwvdOM.jpg?f=fotoalbum_large)