Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Sinds kort staat mijn PS5 niet meer vast naast mn LG OLED, maar op de studeerkamer. Daarvoor heb ik een Acer monitor gekocht, 4k, 144hz, 1ms reactietijd.. Volgens mij prima geschikt voor PS5 gaming. Ik sleep de PS5 zo nu en dan dus heen en weer.

Maar het resultaat op de monitor ziet er niet uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0QVtvPD.jpeg

Ik weet niet wat de juiste jargon hiervoor is, maar het is dus een soort ghosting. Randjes zijn totaal niet scherp. Ik heb het idee dat mn PS5 niet helemaal goed weet te switchen van LG OLED naar een 4k monitor, is dit te fixen met de instellingen? Of kan ik maar beter deze monitor terugsturen? Want alle reviews zijn prima van dit model, maar ik heb het idee dat die of kapot is of ik heb compleet verkeerde settings.

Als dit trouwens het verkeerde forum is, excuus, ik kon niet echt een geschikt monitoren deel vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10:02
SemperFidelis schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:44:
Sinds kort staat mijn PS5 niet meer vast naast mn LG OLED, maar op de studeerkamer. Daarvoor heb ik een Acer monitor gekocht, 4k, 144hz, 1ms reactietijd.. Volgens mij prima geschikt voor PS5 gaming. Ik sleep de PS5 zo nu en dan dus heen en weer.

[Afbeelding]

Ik weet niet wat de juiste jargon hiervoor is, maar het is dus een soort ghosting. Randjes zijn totaal niet scherp. Ik heb het idee dat mn PS5 niet helemaal goed weet te switchen van LG OLED naar een 4k monitor, is dit te fixen met de instellingen? Of kan ik maar beter deze monitor terugsturen? Want alle reviews zijn prima van dit model, maar ik heb het idee dat die of kapot is of ik heb compleet verkeerde settings.

Als dit trouwens het verkeerde forum is, excuus, ik kon niet echt een geschikt monitoren deel vinden.
Ik zou eens beginnen met het scherm te testen met een ander apparaat. Heb je een laptop die je eraan kan hangen met een HDMI kabel bijvoorbeeld? Mocht zich daarbij hetzelfde probleem voordoen, dan lijkt me dat het aan je scherm ligt en dan deze dus onder garantie terug moet (eventueel voor een nieuwe). Heb je dan geen probleem dan is er iets mis in de settings. Zo zou je eventueel ook nog even met een andere kabel kunnen testen, heb je dat ook meteen uitgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:00
Beetje later dan normaal, maar hier alsnog de nieuwe lets talk Playstation

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:29
SemperFidelis schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:44:

[Afbeelding]

Mijn ervaring is vaak dat een (LG) OLED tv niet te matchen is met een monitor. Zeker als dit ook geen OLED is, maar een tft of ips dan is het altijd anders dan dat je het op een tv ziet. Zeker omdat je er ook nog eens dichter op zit.

Wellicht eens de settings van je monitor checken en de screen instellingen van je ps5 nog eens doorlopen.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:50

R.G

Kunnen wij nog een crew refund krijgen op PSN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
R.G schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:32:
Ga je dat in elk topic vragen?

Zie Xbox topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je dat aan de PlayStation support afdeling moet vragen i.p.v. op een tweakers forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-09 22:30
Man, man, man we zitten bijna tegen de helft van 2024 en nog steeds niks gehoord van Naughty Dog, Sucker Punch en Bend Studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 14:28
Nietdatikweet schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:06:
Man, man, man we zitten bijna tegen de helft van 2024 en nog steeds niks gehoord van Naughty Dog, Sucker Punch en Bend Studio.
Als ze iets laten zien dit jaar dan gaat het wel nog even duren tot wij het kunnen spelen.Los van dat zitten we nu al in april en ik heb geen idee wat ik dit najaar ga kopen/spelen.

Stiekem hoop ik op Borderlands 4.

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 14-04-2024 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 18:32
We krijg straks zomer seizoen wanneer meestal alle live events komen van Publishers en developers. En console boeren.

Dan zullen alle nieuwe aankondigingen wel komen.

Vlak voor Ghost of Tsusima PC aankondigingen waren al geruchten dat het voor de PC versie komen zal.
En dat Zomer Sony het vervolg zal laten zien.

Naughty Dog verwacht ik eerlijk gezegt dit jaar niks gezien hun laatste project vorig jaar is canceled. En ook al zou er nog een 2de project zijn. Vermoedelijk nog in een te vroege staat.
Insommniac mogelijk Spider-man DLC oid.
Bend zou wel iets nieuws aankondiging, maar geruchten waren Live service dus afwachten of dat wel een Hype iets is.
Little Big Planet Community hopen op een PS5 variant, hoop zelf ook op een nieuw Deel.

Hebben ze ook iets voor alle leeftijden en diversiteit in portofolio.

Hopelijk nog wat andere leuke aankondigingen maar genoeg op de backlog dus niet teveel haast.
Zolang er niet teveel of alleen maar Live service games zijn en wat leuke Story games dan kan het nog een leuk event worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Psyonara schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:42:
We krijg straks zomer seizoen wanneer meestal alle live events komen van Publishers en developers. En console boeren.

Dan zullen alle nieuwe aankondigingen wel komen.

Vlak voor Ghost of Tsusima PC aankondigingen waren al geruchten dat het voor de PC versie komen zal.
En dat Zomer Sony het vervolg zal laten zien.

Naughty Dog verwacht ik eerlijk gezegt dit jaar niks gezien hun laatste project vorig jaar is canceled. En ook al zou er nog een 2de project zijn. Vermoedelijk nog in een te vroege staat.
Insommniac mogelijk Spider-man DLC oid.
Bend zou wel iets nieuws aankondiging, maar geruchten waren Live service dus afwachten of dat wel een Hype iets is.
Little Big Planet Community hopen op een PS5 variant, hoop zelf ook op een nieuw Deel.

Hebben ze ook iets voor alle leeftijden en diversiteit in portofolio.

Hopelijk nog wat andere leuke aankondigingen maar genoeg op de backlog dus niet teveel haast.
Zolang er niet teveel of alleen maar Live service games zijn en wat leuke Story games dan kan het nog een leuk event worden.
Een nieuwe LBP zou mij ook wel blij maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
evil_lemon schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:58:
[...]

Ik zou eens beginnen met het scherm te testen met een ander apparaat. Heb je een laptop die je eraan kan hangen met een HDMI kabel bijvoorbeeld? Mocht zich daarbij hetzelfde probleem voordoen, dan lijkt me dat het aan je scherm ligt en dan deze dus onder garantie terug moet (eventueel voor een nieuwe). Heb je dan geen probleem dan is er iets mis in de settings. Zo zou je eventueel ook nog even met een andere kabel kunnen testen, heb je dat ook meteen uitgesloten.
Verrek, met mijn laptop op DP heb ik zelfs hetzelfde probleem. Andere HDMI ook geen succes.
Ik ga deze inruilen (14 dagen bedenktijd), hoop toch echt dat het een schermprobleem en niet dat mijn ogen opeens gewend zijn aan OLED ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10:02
SemperFidelis schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:45:
[...]

Verrek, met mijn laptop op DP heb ik zelfs hetzelfde probleem. Andere HDMI ook geen succes.
Ik ga deze inruilen (14 dagen bedenktijd), hoop toch echt dat het een schermprobleem en niet dat mijn ogen opeens gewend zijn aan OLED ofzo.
Klinkt als een kapot scherm, hopen dat de nieuwe versie het wel vlekkeloos doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Laatst online: 10-09 21:26
Nietdatikweet schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:06:
Denk dat dit jaar The Last of Us 3 wel zal worden aangekondigd.

Zal wel Q3 2025 als release date krijgen. The Last of Us 2 is ook al bijna 4 jaar oud.

Stiekem hoop ik dat Sucker Punch aan een nieuwe inFamous game werkt. Maar ze zullen (gezien het succes) eerder met Ghost of Tsushima 2 bezig zijn. Ghost of Tsushima is ook al 4 jaar oud.

Dus een 2025 release voor deel 2 zou helemaal niet gek zijn.

Ben ook benieuwd met wat Guerilla games bezig is. Na 2 Horizon Zero Dawn games, mogen ze nu wel weer eens een Killzone game droppen.

Killzone 1-3 allemaal erg goed. Met Killzone 2 als uitschieter... MP was ook super verslavend. Maar goed, zie het niet snel gebeuren. Shadowfall was wel aanzienlijk minder. Maar zo slecht is de Killzone franchise echt niet.

Bend Studios is ook al ergens mee bezig. Las ergens dat het geen Days Gone 2 is. Wat ergens wel jammer is.

Een volwaardige Astro Bot game zou ook leuk zijn

Denk dat we dit jaar sowieso weinig hoeven te verwachten van de First Party studios van Sony. Wellicht een aantal aankondigen. Verwacht volgend jaar wel een hoop goede releases. Ook omdat de PS5 Pro er dan is.

Dus gaat wel een mooi game jaar worden verwacht ik. Helaas moeten we wel nog een jaartje wachten... :+

[ Voor 10% gewijzigd door Sefaex op 15-04-2024 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:11
Sefaex schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:18:
[...]
Denk dat dit jaar The Last of Us 3 wel zal worden aangekondigd.

Zal wel Q3 2025 als release date krijgen.
Dat lijkt me erg vroeg tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:24

Lapras

Ice beam

Timothy3000 schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:51:
[...]

Dat lijkt me erg vroeg tbh.
Onmogelijk inderdaad. Als Neil net begonnen is met schrijven, zal het nog echt wel 5+ jaar duren. Wat prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
The Last of Us 1 (2013)
The Last of Us 2 (2020)
Oke The Last of Us 3 in 2027 zou dan wel kunnen.

Maar ik ga er vanuit dat er volgend jaar sowieso een nieuwe ND games uitkomt. Een nieuwe console (PS5 Pro) zonder een AAA first party exclusive van je beste game studio zie ik niet snel gebeuren.

En 7 jaar zonder een volwaardige game release zie ik al helemaal niet gebeuren. Dan tel ik de remasters niet mee.

In 2016 kwam Uncharted 4 ook uit. Terwijl ze toen ook al bezig waren met The Last of Us 2

We zullen het binnenkort zien.;Uncharted 5, Jak and Daxter... of een nieuwe IP ?

[ Voor 11% gewijzigd door Sefaex op 15-04-2024 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eenmaal gedownload is dit voor PlayStation (nagenoeg) uitgesloten, XBOX kan dit nog binnen 14 dagen mits er niet teveel mee is gespeeld.

Tikkie offtopic, maar onderstaand een screen-dump van een goedkeuring.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGgG0w3dT_O2yPhjGvfjiQ5YH3c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WkDJYUYLNTCyenUVIx2gRG4X.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sefaex schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:01:
Een nieuwe console (PS5 Pro) zonder een AAA first party exclusive van je beste game studio zie ik niet snel gebeuren.
Dat is letterlijk wat er tot nu toe bij iedere nieuwe console is gebeurd? Als je het over Naughty Dog hebt in ieder geval.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Raem schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:09:
[...]

Dat is letterlijk wat er tot nu toe bij iedere nieuwe console is gebeurd? Als je het over Naughty Dog hebt in ieder geval.
PS3 (2007) - Uncharted 1 (2007)
PS4 (2013) - The Last of Us 1 Remastered (2014)
PS5 (2020) - Uncharted 4 (2022)
PS5 Pro (2024) - ?

The Last of Us 1 (PS3) kwam een paar maanden voor de PS4 uit. Had makkelijk een PS4 launch game kunnen zijn. Zelfde geldt eigenlijk voor The Last of Us 2. Die kwam ook 5 maanden voor de PS5 release uit.

PS5 launch was sowieso een drama qua exclusives. Kan me nog herinneren dat ik blij was met mijn Knack, Resogun en Shadowfall

Zolang je de console maar had :+

Ach ja, we zien het wel. Verwacht sowieso wel een aantal aankondigingen dit jaar. Enige exclusives waarvan we zekerheid hebben dat die in 2025 uitkomt is Death Stranding 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Sefaex schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:23:
[...]

PS5 Pro (2024) - ?

The Last of Us 1 (PS3) kwam een paar maanden voor de PS4 uit. Had makkelijk een PS4 launch game kunnen zijn. Zelfde geldt eigenlijk voor The Last of Us 2. Die kwam ook 5 maanden voor de PS5 release uit.

PS5 launch was sowieso een drama qua exclusives. Kan me nog herinneren dat ik blij was met mijn Knack, Resogun en Shadowfall

Ach ja, we zien het wel. Verwacht sowieso wel een aantal aankondigingen dit jaar. Enige exclusives waarvan we zekerheid hebben dat die in 2025 uitkomt is Death Stranding 2.
Uncharted 4 is van 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sefaex schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:23:
[...]

PS5 Pro (2024) - ?

Ik zie het toch meer dat ND steeds einde van de console met een nieuwe game komt. Remasters/remakes niet meegerekend. Ik hoop met je mee op 2025, maar denk dat dat wel optimistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Klopt ja.
Was even de weg kwijt :D

Naja, we zullen het wel zien.
Duimen dat één van de grote first party studios volgend jaar een game gaat uitbrengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 20:48
Sony’s PS5 Pro is real and developers are getting ready for it / Sony is asking developers to get games ready over the summer, with a push for ray-tracing support.
https://www.theverge.com/...specs-release-date-rumors

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 01-09 16:31
Waarom dan precies als ik vragen mag? Ik kan geen game benoemen die echt baat heeft bij een 45% snellere GPU performance. Wat scherpere image quality wellicht? Maar 99% vd games is al 60fps dus daarvoor is het niet nodig. En de cpu blijft nagenoeg hetzelfde.

Raytracing zou wat beter toegepast kunnen worden maar dan moeten de devs er wel tijd in steken.

De enige reden waarom ik interesse zou hebben in de pro is GTA 6, maar met de CPU die nagenoeg hetzelfde blijft verwacht ik geen grote verschillen ten opzichte van het basis model.

Persoonlijk zou ik een game als dragons dogma 2 graag in 60fps zien, maar aangezien deze game zwaar CPU limited is gaat daar niks veranderen. Ik zie zelf tot nog toe geen reden om echt enthousiast te worden van de pro. van 1440p naar 4k zie ik toch nauwelijks op 3 meter afstand van mijn tv.

[ Voor 17% gewijzigd door swoutr op 16-04-2024 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

swoutr schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:25:
[...]

Waarom dan precies als ik vragen mag? Ik kan geen game benoemen die echt baat heeft bij een 45% snellere GPU performance. Wat scherpere image quality wellicht? Maar 99% vd games is al 60fps dus daarvoor is het niet nodig. En de cpu blijft nagenoeg hetzelfde.

Raytracing zou wat beter toegepast kunnen worden maar dan moeten de devs er wel tijd in steken.

De enige reden waarom ik interesse zou hebben in de pro is GTA 6, maar met de CPU die nagenoeg hetzelfde blijft verwacht ik geen grote verschillen ten opzichte van het basis model.

Persoonlijk zou ik een game als dragons dogma 2 graag in 60fps zien, maar aangezien deze game zwaar CPU limited is gaat daar niks veranderen. Ik zie zelf tot nog toe geen reden om echt enthousiast te worden van de pro. van 1440p naar 4k zie ik toch nauwelijks op 3 meter afstand van mijn tv.
De focus ligt dan ook minder op framerate en meer op hun nieuw upscale techniek (PSSR) als tegenhanger van DLSS en op het toevoegen van meer raytracing effecten in games. Het is net als de PS4 Pro een enigzins bescheiden mid-gen update met als doelgroep de enthusiast market en niet de mass market.

Mensen moeten geen generational leap verwachten, dat zal de PS6 worden. Ben je happy met je PS5 dan lekker zo laten. Wil je perse de best mogelijke ervaring, hoe incremental ook, dan kan een PS5 Pro model interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Toch waren de verschillen tussen de base ps4 en pro, en eveneens de One X ten opzichte van de One S wel een stuk groter. Beide consoles kwamen eigenlijk bij release al power te kort. De consoles van deze generatie begonnen een stuk sterker met tot op heden nog vrij krachtige hardware. Er was destijds (naar mijn weten) een veel betere reden om te upgraden naar een pro model. Wellicht dat er na de zomer meer reden is om te upgraden vanwege nieuw aangekondigde games oid. Maar voorlopig zit er ook gewoon niet veel boeiends in de pijplijn waarvan ik niet verwacht dat de "basis" modellen te kort gaan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 18:33
@swoutr die reden was 4K TVs, op 1080p gaf de PS4pro niet zoveel voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

swoutr schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:01:
Toch waren de verschillen tussen de base ps4 en pro, en eveneens de One X ten opzichte van de One S wel een stuk groter. Beide consoles kwamen eigenlijk bij release al power te kort. De consoles van deze generatie begonnen een stuk sterker met tot op heden nog vrij krachtige hardware. Er was destijds (naar mijn weten) een veel betere reden om te upgraden naar een pro model. Wellicht dat er na de zomer meer reden is om te upgraden vanwege nieuw aangekondigde games oid. Maar voorlopig zit er ook gewoon niet veel boeiends in de pijplijn waarvan ik niet verwacht dat de "basis" modellen te kort gaan schieten.
Vond je? De PS4 Pro had nog steeds dezelfde zwakke Jaguar cores alleen een stukje hoger geklokt en verder lag de nadruk op hun checker-boarding techniek door de destijds sterke opkomst van 4K TV's. Ik denk dat het Pro model van de PS5 de focus iets verlegt naar meer eye-candy (RT) en AI/ML voor hun upscaling. De CPU in de PS5 is relatief gezien echt vele malen beter als die in de PS4 inderdaad.

Ik was blij met mijn PS4 Pro destijds maar in veel games vond ik het verschil met de base PS4 nou ook niet echt wereldschokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
De push naar 4k was inderdaad het grote verschil. Waar we van kartelige 720p (non ai) upscaled games naar 1440p / 4k resoluties gingen. Het grote verschil in image quality, die verschillen verwacht ik nu minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swoutr schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:26:
De push naar 4k was inderdaad het grote verschil. Waar we van kartelige 720p (non ai) upscaled games naar 1440p / 4k resoluties gingen. Het grote verschil in image quality, die verschillen verwacht ik nu minder.
1440p en 4K lukte ook niet met de ps4 pro hoor. Daarnaast hebben genoeg games nu ook een native resolutie van 720p of soms zelfs lager (UE5 engine games bijvoorbeeld).

Bij de pro ga je enorme verschillen merken met o.a. Raytracing.

https://www.theverge.com/...irements-ultra-boost-mode

Sony wants game devs to create an exclusive graphics mode for the PS5 Pro. It will include 60fps, upscaling to 4K using PSSR, and ray tracing. The PS5 Pro will also have an ‘ultra-boost’ mode for games that don’t get enhancements.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2024 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag wat nieuws voorbij komen ivm PS5 Pro, en dacht: tiens, ik heb daar op GoT nog niets over gezien... Blijkt hier al 2 maanden een nieuw Topic te zijn voor de PS5 8)7 . Anyway, bij deze ben ik ook weer on-board ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:27

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Merk je trouwens verschil als je de Playstation 4 versie van een spel koopt waarvan er een gratis upgrade naar PS5 beschikbaar is? Want anders scheelt het soms per spel zo even €10 tot €15 per spel, zat een beetje rond te kijken namelijk.

Het lijkt me persoonlijk raar dat er verschil in zou zitten, maar vraag het liever nog wel even om het zeker te weten.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
G_Dragon schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:56:
Merk je trouwens verschil als je de Playstation 4 versie van een spel koopt waarvan er een gratis upgrade naar PS5 beschikbaar is? Want anders scheelt het soms per spel zo even €10 tot €15 per spel, zat een beetje rond te kijken namelijk.

Het lijkt me persoonlijk raar dat er verschil in zou zitten, maar vraag het liever nog wel even om het zeker te weten.
Geen verschil

PS5 versie heeft wel meer resale value. Dus als je na het uitspelen het betreffende spel wil verkopen. Vang je wel meer voor de PS5 versie.

Als je niet gaat verkopen. Kun je gewoon de PS4 versie halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sefaex schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:59:
[...]

Geen verschil

PS5 versie heeft wel meer resale value. Dus als je na het uitspelen het betreffende spel wil verkopen. Vang je wel meer voor de PS5 versie.

Als je niet gaat verkopen. Kun je gewoon de PS4 versie halen.
Ja als ik alle exclusives heb gespeeld, gaat de PS5 wel weer in de verkoop.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
G_Dragon schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:02:
[...]

Ja als ik alle exclusives heb gespeeld, gaat de PS5 wel weer in de verkoop.
En op moment dat je hem verkoopt, komen er weer 3 nieuwe toffe exclusieve titels 8)7 Ik heb dit ooit ook gedaan door alles van Xbox, Sega en Atari te verkopen, bij Xbox toch spijt gehad en in juni 2020 me een Xbo One X heb gekocht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
G_Dragon schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:56:

Nee, geen verschil. Enige irritante is alleen (als je fysiek koopt) dat er dan altijd 2 icoontjes op je homescreen staan voor dezelfde game. 1 PS4 versie (die standaard tevoorschijn komt, omdat de disc in je PS5 zit). En de upgradede PS5 versie van die game.
Is overigens niet de hele PS4 game hoor, dus het neemt geen dubbele ruimte in. Enkel het icoontje wat steeds terugkomt als je de disc erin hebt.

Geen groot probleem, maar ik stoor me er op de een of andere manier wel altijd aan. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Linksquest schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:07:
[...]

En op moment dat je hem verkoopt, komen er weer 3 nieuwe toffe exclusieve titels 8)7 Ik heb dit ooit ook gedaan door alles van Xbox, Sega en Atari te verkopen, bij Xbox toch spijt gehad en in juni 2020 me een Xbo One X heb gekocht.
inderdaad, ik kon die logica ook niet helemaal volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Linksquest schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:07:
[...]

You got a point, maar ik heb naast een aantal spellen niet echt interesse in andere exclusives.
Raem schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:07:
[...]

Nee, geen verschil. Enige irritante is alleen (als je fysiek koopt) dat er dan altijd 2 icoontjes op je homescreen staan voor dezelfde game. 1 PS4 versie (die standaard tevoorschijn komt, omdat de disc in je PS5 zit). En de upgradede PS5 versie van die game.
Is overigens niet de hele PS4 game hoor, dus het neemt geen dubbele ruimte in. Enkel het icoontje wat steeds terugkomt als je de disc erin hebt.

Geen groot probleem, maar ik stoor me er op de een of andere manier wel altijd aan. :P
Oh daar kan ik wel mee leven, want het is toch een voor een spelen! :) Uitspelen en dan verwijderen en op naar de volgende :P Vind het belangrijker dat het niet twee keer ruimte inneemt haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:09:
[...]

You got a point, maar ik heb naast een aantal spellen niet echt interesse in andere exclusives.

[...]
PS4 had je ook overgeslagen toch? In dat geval heb je zoveel te spelen dat tegen de tijd dat je het weer in de verkoop doet het allemaal geen drol meer waard is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Raem schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:11:
[...]

PS4 had je ook overgeslagen toch? In dat geval heb je zoveel te spelen dat tegen de tijd dat je het weer in de verkoop doet het allemaal geen drol meer waard is. :P
Ja mijn laatste Playstation was de Playstation 1 :P
Mijn focus ligt vooral op de Horizon en God Of War spellen, dat zijn spellen die ik al langere tijd op het oog heb om te gaan spelen. Misschien komt daar later nog wel Days Gone & Marvel's Spider-Man bij :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:58
G_Dragon schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:12:
[...]

Mijn focus ligt vooral op de Horizon en God Of War spellen, dat zijn spellen die ik al langere tijd op het oog heb om te gaan spelen. Misschien komt daar later nog wel Days Gone & Marvel's Spider-Man bij :D
The last of us heb je al gespeeld dan?
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:38:
[...]

The last of us heb je al gespeeld dan?
:9
Nee maar die gaat ook zeker op het lijstje komen! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 18:33
G_Dragon schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:12:
[...]

Vergeet Ghost of Tsushima niet😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
cold_as_ijs schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:44:
[...]

Vergeet Ghost of Tsushima niet😉
Ja is dat wat? Heb me daar nog nooit in verdiept namelijk :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
G_Dragon schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:47:
[...]

Dat is een hele dikke aanrader, dit is een game net als The Last of Us die je gewoon gespeeld moet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Linksquest schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:55:
[...]

Dat is een hele dikke aanrader, dit is een game net als The Last of Us die je gewoon gespeeld moet hebben.
Dank je wel, neem hem mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:07:
[...]

Daarnaast heb ik heel soms dat de ps4 versie telkens geïnstalleerd wordt als je de ps5 opstart. Terwijl je dus de ps5 versie al geïnstalleerd hebt. Lijkt dus een soort van bug te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:05:
[...]

Daarnaast heb ik heel soms dat de ps4 versie telkens geïnstalleerd wordt als je de ps5 opstart. Terwijl je dus de ps5 versie al geïnstalleerd hebt. Lijkt dus een soort van bug te zijn.
Ah dat lijkt me wel vervelend, hopelijk word dit met een systeemupdate nog opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:05:
[...]

Inderdaad ook iets dat mij opgevallen is, wat voor mij werkte is de disk er niet uithalen en bij installatie de PS4 versie meteen annuleren. Zolang ik niet van de disk wisselde, installeerde hij de PS4 versie niet opnieuw, maar het is inderdaad jammer dat er (nog) geen optie is om dit normaal uit te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:24

Lapras

Ice beam

Zouden we niet een lijst moeten maken van games (en met name exclusives) waarvan brede consensus is dat die gespeeld moeten worden door nieuwe spelers? Die kunnen we toevoegen aan de starttopic. Wellicht kunnen we beginnen met een poll waarbij je kan aangeven welke volgens jou op die lijst moeten horen. Eventueel nog opgesplitst in PS4 en PS5.

Naast nuttig is het ook wel leuk om de discussie aan te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
welke spellen spelen jullie regelmatig terugkerend op de PS5 om te ontspannen? bij mij is dat crash bandicoot. wat een tijdloos spel. jammer dat de nieuwste wel een PS5-upgrade heeft gehad, maar geen HDR.

[ Voor 37% gewijzigd door Farabi op 19-04-2024 14:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Lapras schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:23:
Zouden we niet een lijst moeten maken van games (en met name exclusives) waarvan brede consensus is dat die gespeeld moeten worden door nieuwe spelers? Die kunnen we toevoegen aan de starttopic. Wellicht kunnen we beginnen met een poll waarbij je kan aangeven welke volgens jou op die lijst moeten horen. Eventueel nog opgesplitst in PS4 en PS5.

Naast nuttig is het ook wel leuk om de discussie aan te gaan.
Ik denk dat dit het meerendeel van de exclusives wel zijn. Imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Farabi schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:24:
welke spellen spelen jullie regelmatig terugkerend op de PS5 om te ontspannen? bij mij is dat crash bandicoot. wat een tijdloos spel. jammer dat de nieuwste wel een PS5-upgrade heeft gehad, maar geen HDR.
Al voor alle perfect relics en platinum time trials gegaan? Dan is het echt geen game meer om te ontspannen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Raem schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:33:
[...]

Al voor alle perfect relics en platinum time trials gegaan? Dan is het echt geen game meer om te ontspannen. :P
ben je gek :P

nog nooit een uitgever gezien als EA die zijn producten zo ruig behandeld. NFS Unbound €9 in de store. gek dat dead space remake nog wel te hoog blijft geprijsd.

[ Voor 25% gewijzigd door Farabi op 19-04-2024 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
De nieuwe Lets Talk PlayStation is er.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:08
Vanavond om 7 uur is XDefiant (call of duty look-a-like) speelbaar.

Link om te downloaden : https://store.playstation.com/nl-nl/concept/10002211

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

G_Dragon schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:47:
[...]

en zo gaat de beeput open.
Welkom bij de permanente PS5 club :o

maar er zijn, vind ik, wel meer leuke ps5 spellen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
DarkSide schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:07:
[...]

en zo gaat de beeput open.
Welkom bij de permanente PS5 club :o

maar er zijn, vind ik, wel meer leuke ps5 spellen.
Dank je wel! Ik heb nog een Playstation 5 he, ben vast wat spellen aan het kopen en verzamelen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Alvast spellen aan het verzamelen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RybY7TY00Hblhk-FRMH77ppI7gM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pIOxNXOqcHhecCj2Dqrm1LQr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:50

R.G

Die games heb ik Al zo lang maar nooit aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
R.G schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:59:
[...]

Die games heb ik Al zo lang maar nooit aangeraakt.
Meen je? Lijken me zulke vette spellen, een van de grooste reden met God Of War dat er ooit een Playstation 5 gaat komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Deel 1 was wel tof, deel 2 was een teleurstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:08
G_Dragon schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:00:
[...]

Meen je? Lijken me zulke vette spellen, een van de grooste reden met God Of War dat er ooit een Playstation 5 gaat komen.
Zeer goede keus om deze 2 aan je verzameling toe te voegen. Daar kan je echt veel uren insteken.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Laatst online: 12-09 12:17
Timothy3000 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:32:
Deel 1 was wel tof, deel 2 was voor mij een teleurstelling.
Fixed it for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ja, helemaal waar.

Wist voor mij de torenhoge verwachting na deel 1, met name in story, niet waar te maken. Hielp ook niet mee dat de game bij release behoorlijk buggy was.

[ Voor 16% gewijzigd door Timothy3000 op 20-04-2024 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Als alles meezit, haal ik aankomende Zondag een Playstation 5 op oOo

EDIT:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 93% gewijzigd door G_Dragon op 22-04-2024 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Hoi, ik zit met volgende situatie. Ik heb 2 PS5 consoles thuis. Die van beneden staat als primair ingesteld. En waar ik dus ook het hoofdaccount van heb en mijn vrouw een 2de ps plus account heeft. Die van boven word enkel gebruikt door mezelf. Nu zou mijn vrouw ook boven af en toe willen gamen zodat ik beneden de tv tot mijn beschikking heb :p Het enige dat ik mij kan bedenken is om dan die ps5 primair te maken als ze boven wilt gamen en omgekeerd. Is hier nog een andere oplossing voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Blokkie90 schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:03:
Hoi, ik zit met volgende situatie. Ik heb 2 PS5 consoles thuis. Die van beneden staat als primair ingesteld. En waar ik dus ook het hoofdaccount van heb en mijn vrouw een 2de ps plus account heeft. Die van boven word enkel gebruikt door mezelf. Nu zou mijn vrouw ook boven af en toe willen gamen zodat ik beneden de tv tot mijn beschikking heb :p Het enige dat ik mij kan bedenken is om dan die ps5 primair te maken als ze boven wilt gamen en omgekeerd. Is hier nog een andere oplossing voor?
Ja, de PS5 van beneden boven zetten en andersom. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Blokkie90 schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:03:
Als ik het goed begrijp, hebben jullie alle 2 een ander profiel en is de profiel van je vrouw op de woonkamer PS5 als primaire ingesteld? Volgens mij kun je ook gewoon haar profiel op die Slaapkamer PS5 kunnen zetten en zou ze daar kunnen spelen. Ze zou alleen niet op 2 consoles tegelijk ingelogd kunnen zijn.

Misschien heb je hier ook wat aan: https://www.playstation.c...ole-sharing-offline-play/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hebben jullie alvast beginnerstips bij het instellen van de Playstation 5 voor mij? :D
Ik heb al een Playstation 5 account en de app geïnstalleerd op mijn mobiel.

Mijn beste maatje heeft nog tot eind dit jaar een Playstation Plus abonnement lopen op zijn account, kan ik daar toevallig ook gebruik van maken met zijn inloggegevens? (Want bij Xbox kan je bijv. zeggen ''This is my Home Xbox'' en dan werken abonnementen op andere accounts)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:51:
Hebben jullie alvast beginnerstips bij het instellen van de Playstation 5 voor mij? :D
Ik heb al een Playstation 5 account en de app geïnstalleerd op mijn mobiel.

Mijn beste maatje heeft nog tot eind dit jaar een Playstation Plus abonnement lopen op zijn account, kan ik daar toevallig ook gebruik van maken met zijn inloggegevens? (Want bij Xbox kan je bijv. zeggen ''This is my Home Xbox'' en dan werken abonnementen op andere accounts)
Ja, dat werkt op de PS5 op dezelfde manier. Genoeg tutorials over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Raem schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:04:
[...]

Ja, dat werkt op de PS5 op dezelfde manier. Genoeg tutorials over te vinden.
Oh dat is heel fijn om te weten, want dan kan ik daar mooi nog een tijdje gebruik van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Dank je, die zal ik thuis even gaan bekijken want hier op het werk hebben we geen ad blocker :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokkie90
  • Nu online
Linksquest schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:03:
[...]

Als ik het goed begrijp, hebben jullie alle 2 een ander profiel en is de profiel van je vrouw op de woonkamer PS5 als primaire ingesteld? Volgens mij kun je ook gewoon haar profiel op die Slaapkamer PS5 kunnen zetten en zou ze daar kunnen spelen. Ze zou alleen niet op 2 consoles tegelijk ingelogd kunnen zijn.

Misschien heb je hier ook wat aan: https://www.playstation.c...ole-sharing-offline-play/
Nee ik heb het hoofdaccount met ps plus abbonement en zij heeft een familieaccount waarmee ze ook online kan en de spellen die ik koop ook kan spelen. Zo als ik het begrijp kan er maar 1 playstation dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:07
Blokkie90 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:16:
[...]

Nee ik heb het hoofdaccount met ps plus abbonement en zij heeft een familieaccount waarmee ze ook online kan en de spellen die ik koop ook kan spelen. Zo als ik het begrijp kan er maar 1 playstation dit doen.
Correct. Alleen de console die jij op jouw account primary hebt gemaakt, kan zij gebruiken om jouw spellen op haar account te spelen.
Ze zal dan boven op jouw account moeten spelen of de PS5 toch naar boven verplaatsen, mocht zij op haar eigen account willen spelen.
Die van @Twixie is wat uitgebreider ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Xerox op 23-04-2024 11:38 ]

PSN: Redrafted

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]
Klopt. In tegenstelling tot wat @Linksquest hierboven uitlegt, stel je geen primair account in op elke console, maar stel je een primaire console in op elk account. Op 1 console kunnen dus meerdere profielen die console als primair hebben, maar per profiel kan je maar 1 console primair hebben. Dit is een veel voorkomende misvatting.
En ja, dat suckt, want dat betekent dat ook jij dus maar 1 primaire PS5 kan hebben en dat enkel op die PS5 je vrouw ook van jouw PS+ en Games gebruik kan maken.

Het bizarre is overigens dat een PS4 wél als andere soort console gezien wordt, en je met zowel een PS4 als PS5 dat probleem niet hebt.

EDIT: @Xerox was wat rapper :)

EDIT2: Wat mogelijk een oplossing is, is om Remote Play te gebruiken. Ze logt boven in op de PS5, maar kan daar niet aan jouw games. Ze zou dan echter wel Remote Play kunnen doen naar de PS5 beneden waar ze wél jouw games kan spelen. Nogal knullige oplossing, en dan kan er ook beneden niemand spelen, maar het is in elk geval beter dan niets.

[ Voor 15% gewijzigd door Twixie op 23-04-2024 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Zie de video hierboven vanaf minuut 3:00 ongeveer.

Playstation beneden: Jouw account instellen en console sharing uitzetten.
Playstation boven: Jouw account instellen en console sharing aanzetten. Haar account instellen.

Zo zou het volgens mij moeten werken. Jij kan dan beneden gewoon spelen onder je eigen account. En zij kan boven spelen onder haar account met de voordelen van jouw abonnement.

Ik gebruik het zelf niet, maar dit zie ik altijd voorbij komen wanneer het om delen van accounts gaat. Maar correct me if I'm wrong als dit niet werkt. :P

Edit: Oh, alleen kan zij volgens mij in deze opzet niet meer beneden onder haar account spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Raem op 23-04-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
  • Nu online
Raem schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:37:
[...]

Zie de video hierboven vanaf minuut 3:00 ongeveer.

Playstation beneden: Jouw account instellen en console sharing uitzetten.
Playstation boven: Jouw account instellen en console sharing aanzetten. Haar account instellen.

Zo zou het volgens mij moeten werken. Jij kan dan beneden gewoon spelen onder je eigen account. En zij kan boven spelen onder haar account met de voordelen van jouw abonnement.

Ik gebruik het zelf niet, maar dit zie ik altijd voorbij komen wanneer het om delen van accounts gaat. Maar correct me if I'm wrong als dit niet werkt. :P

Edit: Oh, alleen kan zij volgens mij in deze opzet niet meer beneden onder haar account spelen.
Klopt. Dan heeft ze beneden hetzelfde probleem. Ze speelt ook meestal beneden maar het is vooral in het weekend handig dat zij boven kan spelen. Mij lijkt het dan niet teveel moeite om even die ps5 van boven primair te maken. En als ze dan tijdens de week weer beneden wilt spelen kan ze die ps5 weer primair maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
[...]

Dan heb ik het mis, dacht dat het zo wel kon, maar blijkbaar met Xbox het een beetje door elkaar gehaald. Nu moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik geen dubbele console heb, en alles gewoon in de Game Room heb staan, op de Switch na, daar heb ik 2 docks voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 11-09 10:15
G_Dragon schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:18:
Als alles meezit, haal ik aankomende Zondag een Playstation 5 op oOo

EDIT:

***members only***
Cool, veel plezier ermee!

Momenteel haal ik veel plezier uit Dave the Diver _/-\o_

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hulleman schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:11:
[...]

Cool, veel plezier ermee!

Momenteel haal ik veel plezier uit Dave the Diver _/-\o_
Dank je wel, ben heel benieuwd naar Zondag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
G_Dragon schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:19:
[...]

Dank je wel, ben heel benieuwd naar Zondag!
Ben benieuwd wat je er van vindt. De exclusives vind ik echt ijzersterk allemaal! Tof dat je ze nog moet gaan ervaren. Controller vind ik persoonlijk de fijnste deze generatie. De batterijduur had beter gekund, maar ik heb de controllers altijd in de docking staan en mijn gamesessies zijn niet zo lang dat ik ze in 1x leeg speel. Rumble/adaptive triggers etc allemaal tandje lager zetten en de mic uit (kan in de instellingen) scheelt al veel batterijduur.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hulleman schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:23:
[...]

Ben benieuwd wat je er van vindt. De exclusives vind ik echt ijzersterk allemaal! Tof dat je ze nog moet gaan ervaren. Controller vind ik persoonlijk de fijnste deze generatie. De batterijduur had beter gekund, maar ik heb de controllers altijd in de docking staan en mijn gamesessies zijn niet zo lang dat ik ze in 1x leeg speel. Rumble/adaptive triggers etc allemaal tandje lager zetten en de mic uit (kan in de instellingen) scheelt al veel batterijduur.
Ja ik ook, kan stiekem ook niet wachten maar moeten eerst de week nog volmaken en aankomende vrijdag de verjaardag van mijn vrouw vieren :). Ik heb laatst in de Mediamarkt al heel even met een PS5 gespeeld, dat speelde niet verkeerd en de controller lag verrassend goed in de hand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

G_Dragon schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:43:
[...]

Ja ik ook, kan stiekem ook niet wachten maar moeten eerst de week nog volmaken en aankomende vrijdag de verjaardag van mijn vrouw vieren :). Ik heb laatst in de Mediamarkt al heel even met een PS5 gespeeld, dat speelde niet verkeerd en de controller lag verrassend goed in de hand.
Voordat je met het Horizon en God of War geweld begint, zeker eerst even de voorgeinstalleerde Astro spelen. Mooie showcase voor de controller maar bovenal een erg leuke platformer. De meest Nintendo-achtige game die Sony de afgelopen jaren gemaakt heeft.

Hopelijk binnenkort een aankondiging van een sequel (als we Jeff Grub mogen geloven).

Morgen trouwens de reviews voor Stellar Blade. Benieuwd hoe die game bij de media outlets valt. Sony pusht de game erg hard qua marketing deze laatste weken.

[ Voor 9% gewijzigd door kazuka op 23-04-2024 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
kazuka schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:01:
[...]

Voordat je met het Horizon en God of War geweld begint, zeker eerst even de voorgeinstalleerde Astro spelen. Mooie showcase voor de controller maar bovenal een erg leuke platformer. De meest Nintendo-achtige game die Sony de afgelopen jaren gemaakt heeft.

Hopelijk binnenkort een aankondiging van een sequel (als we Jeff Grub mogen geloven).

Morgen trouwens de reviews voor Stellar Blade. Benieuwd hoe die game bij de media outlets valt. Sony pusht de game erg hard qua marketing deze laatste weken.
Astro vond ik ook een heeel leuk spel uiteindelijk. Kun je ook vrij simpel 100% halen qua trophy's.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astro is inderdaad erg leuk om mee te beginnen als je de PS5 in huis hebt. Hopelijk komt er inderdaad een opvolger.
En als je van zulke platformers houdt is Sackboy A Big Adventure ook een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]
Het is een van de weinige exclusives voor Sony, dus ik snap wel dat ze die game pushen. De demo vond ik trouwens wel echt vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
[...]

Dank je voor de tip, ik zal er aan denken en op terugkomen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sefaex
Resident Evil 4 17,99 in de PS Store.
Koopje voor deze prijs!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oR9pCA_0ZFKbXcCZkbbCBwLP0qc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/APzhaAK1ecrcQpu6M8C2zxhm.png?f=fotoalbum_large

Niet verkeerd, wat ik zo lees bevalt me wel. Tegen de tijd dat ik Helldivers 2 kan loslaten en FF7 Rebirth uit heb gespeeld ga ik hem toch maar eens proberen. Oftewel, ergens van de zomer waarschijnlijk :P
The final product is a cohesive experience that harkens back to a time when Sony Computer Entertainment would publish games across a wide range of genres. The PlayStation and PlayStation 2 era were packed with 1st party published games developed by partner studios that played in so many genres and themes, that's exactly where Stellar Blade sits. In a sense it feels like a game from 2003 using modern technology and design elements, it's not another sequel or remaster nor are the Dads contained within sad, it's just a goshed darn enjoyable video game."

[ Voor 34% gewijzigd door kazuka op 24-04-2024 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Heb de demo gespeeld en ik voel hem totaal niet.Dat terwijl ik Bayonetta & Devil May Cry wel erg kan waarderen.

Denk dat het gebrek aan eigen gezicht mij in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
jori040 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:47:
Heb de demo gespeeld en ik voel hem totaal niet.Dat terwijl ik Bayonetta & Devil May Cry wel erg kan waarderen.

Denk dat het gebrek aan eigen gezicht mij in de weg zit.
Ik vond de demo echt wel vet hoor! Beetje soulslike achtige combat met knappe graphics die technisch ook gewoon in orde is. DF bevestigt die goede technische staat ook. Lees in de reviews negatieve punten over het verhaal, maar dat is echt wel het laatste waar ik in zo'n game in geïnteresseerd ben.

Denk dat ik deze ga kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Same. Vrijdag ophalen. Intussen paar reviews gelezen/gezien en ben overtuigd. Kennelijk een 30-40uur game, wat voor mij perfect is. Wat the elephant in the room betreft vond ik het aanvankelijk ook een beetje cringy maar eenmaal de demo gespeeld kan ik wel waarderen. Gewoon heerlijk over the top, zonder pardon. Zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Hulleman schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:01:
[...]

Ik vond de demo echt wel vet hoor! Beetje soulslike achtige combat met knappe graphics die technisch ook gewoon in orde is. DF bevestigt die goede technische staat ook. Lees in de reviews negatieve punten over het verhaal, maar dat is echt wel het laatste waar ik in zo'n game in geïnteresseerd ben.

Denk dat ik deze ga kopen
Technisch zit het idd erg goed.Het is ook niet dat ik het als een bout game zie hoor. ;)
Pagina: 1 ... 14 ... 117 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties