• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:41
Hmm in februari dit jaar geplatinumd. Wel hele leuke ervaring. Toch binnenkort even kijken wat de PS5 upgrade behelst.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:49
De nieuwe Let's Talk Playstation is er, fijn weekend allemaal

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Shifter3
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:33
Zijn er meer mensen die gebruik maken
Van de PS5 rust modus slaapstand?

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:43

Vliegvlug

Flight Simple

Shifter3 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:12:
Wat bedoel je precies, dat je de PS5 niet helemaal uit zet maar kiest voor “Enter rest mode” in de power options?
Dat doe ik namelijk altijd wel. :)

Vanwaar jouw vraag?

• Shifter3
Vliegvlug schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:48:
[...]

Wat bedoel je precies, dat je de PS5 niet helemaal uit zet maar kiest voor “Enter rest mode” in de power options?
Dat doe ik namelijk altijd wel. :

Vanwaar jouw vraag?
Ik bedoel de rust modus of slaapstand van de PS5.
Zodat je de game niet meer hoeft op te starten.

[ Voor 11% gewijzigd door Shifter3 op 15-11-2025 19:09 ]

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-12 09:43
Ja altijd, zet hem nooit uit. Werkt perfect en is wel zo fijn ook voor remote play

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Same zet de PS5 altijd in de slaap stand, lekker snel game hervatten.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 15-11-2025 19:45 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Shifter3 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 19:07:
[...]

Ik bedoel de rust modus of slaapstand van de PS5.
Zodat je de game niet meer hoeft op te starten.
Doe ik ook zo en kan je inderdaad gelijk weer door met spelen (y)

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-12 16:16
De grote meerderheid van de ps5 gebruikers doen dit ja. Tis een feature van de ps5. PS4 had dit zelfs. Switch en Xbox hebben dit trouwens ook.
Tis iets waar pc gebruikers nog van kunnen dromen. De nieuwe Steam machines gaan dit ook hebben.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ik zie dat ik een uitzondering ben, ik zet de PS5 altijd uit. :P Maar meestal game ik maar een paar uurtjes per week.

It’s the economy, stupid!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:23
dawg schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 22:58:
[...]
ik zie dat ik een uitzondering ben, ik zet de PS5 altijd uit. :P Maar meestal game ik maar een paar uurtjes per week.
Ik ook hoor, gaat altijd volledig uit.
Mijn pc ook vandaag aangehad, ook gewoon afgesloten(in plaats van slaapstand).
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 22:06:
[...]

De grote meerderheid van de ps5 gebruikers doen dit ja. Tis een feature van de ps5. PS4 had dit zelfs. Switch en Xbox hebben dit trouwens ook.
Tis iets waar pc gebruikers nog van kunnen dromen. De nieuwe Steam machines gaan dit ook hebben.
Cijfers van Sony vorig jaar gaven aan dat het 50/50 was.

https://www.ign.com/artic...r-putting-it-in-rest-mode

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:50
Ik zet mijn apparatuur altijd helemaal uit, op de router na zit vrijwel alles achter een stekkerblok met schakelaar waardoor ik het ook van de stroom afhaal. Die paar seconden dat het duurt om de PS5 op te starten en kan gaan spelen zit ik niet mee :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Carlos0_0
Vrijdag schreef op zondag 16 november 2025 @ 09:15:
Ik zet mijn apparatuur altijd helemaal uit, op de router na zit vrijwel alles achter een stekkerblok met schakelaar waardoor ik het ook van de stroom afhaal. Die paar seconden dat het duurt om de PS5 op te starten en kan gaan spelen zit ik niet mee :P
Dat doe ik dan met mijn pc ook inderdaad, die zit achter een stekkerblok.
Maar met de ps5 niet, die hangt ook aan de tv. En die verlengsnoer uitzetten vind ik weer net niet nodig elke dag.

En Oled televisies moeten als je hem uit zet vaak nog kalibreren, dus moet je daar ook weer op wachten.
Bij LG tv's hoor je dan vaak een soort geluid, ik denk dat die dan klaar is. Maar ja geen zin daarop te wachten :P.
Natuurlijk. Gewoon aan of in slaapstand dat ding, niets irritanter dan dat je game net moet updaten als je wilt spelen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Shifter3
Donstil schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:00:
[...]

Natuurlijk. Gewoon aan of in slaapstand dat ding, niets irritanter dan dat je game net moet updaten als je wilt spelen.
Maar als je de PS5 in de slaapstand zet
Dan ga je automatisch toch ook meer spelen?

Je hoeft dan het Playstation menu niet meer op
Te starten, en je hoeft niet opnieuw in te loggen
En de game op te starten.

Je denkt dan van, wat maakt het uit de game
Zit toch in de slaapstand ik kan meteen gaan gamen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Er is recent weer wat gameplay van Blood of the Dawnwalker vrij gegeven. Ik weet niet of de gameplay mijn ding is maar de wereld ziet er wel erg goed uit. Veeeel the Witcher vibes ook.

Shifter3 schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:51:
[...]

En dat is een probleem waarom?

• Carlos0_0
Shifter3 schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:51:
[...]

Als je vaak gamed is dit handig ja, ik speel alleen eens in het weekend(Door de weeks eigenlijk nooit).
Dus ik zet hem gewoon uit, en wacht die paar seconden wel(Scheelt mij ook weer nutteloos extra stroom gebruik dagelijks).

• Shifter3
Donstil schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:42:
[...]

En dat is een probleem waarom?
Nee ik bedoel dat het een voordeel is dat je de PlayStation in de slaapstand zet.
Zodat je ook meer gaat gamen😀

[ Voor 11% gewijzigd door Shifter3 op 16-11-2025 12:08 ]

Shifter3 schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:51:
[...]

Nee ik bedoel dat het een voordeel is dat je de PlayStation in de slaapstand zet.
Zodat je ook meer gaat gamen😀
Ooh zo, ja ik las het precies andersom 8)7

Ik game wanneer ik zin heb, soms is dat weken niet, soms dagelijks. Alleen als ik dan game gelden de punten hierboven weer :P

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:49
Ik gebruik rest mode eigenlijk alleen als ik een update verwacht of als ik een game download.
PS5 en games starten toch binnen no time op.
Hier altijd de PS5 in Rest... vanuit het menu :D. Het is zeer uitzonderlijk dat ik naar Rest ga terwijl ik nog in de game zit om later sneller op te starten.
Reden voor Rest Mode: automatisch updates downloaden/installeren, mogelijkheid tot Remote Play.

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:57
Hier altijd in rest mode.

Wat ik dan weer niet begrijp; waarom worden sommige updates wel gedownload en sommige niet? Voor BF6 zijn er al best wat updates geweest die pas gedownload werden bij het aanzetten van de console.

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Vrijdag schreef op zondag 16 november 2025 @ 09:15:
OLED TV kan je beter niet van het stroom halen. LG TV’s doen bijv. automatisch een ‘pixel refresh’ na x uur tv kijken als de TV uit staat. Dat proces wil je niet onderbreken door de stroom eraf te halen

• Vrijdag
Ike. schreef op zondag 16 november 2025 @ 16:30:
[...]

OLED TV kan je beter niet van het stroom halen. LG TV’s doen bijv. automatisch een ‘pixel refresh’ na x uur tv kijken als de TV uit staat. Dat proces wil je niet onderbreken door de stroom eraf te halen
Ik heb de console aangesloten op een monitor (simpele FHD, wel met 120hz) en mijn tv is een nog oudere FHD tv van LG van zowat vijftien jaar oud :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-12 14:14
Chaoss schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:11:
Er is recent weer wat gameplay van Blood of the Dawnwalker vrij gegeven. Ik weet niet of de gameplay mijn ding is maar de wereld ziet er wel erg goed uit. Veeeel the Witcher vibes ook.

[YouTube: THE BLOOD OF DAWNWALKER New Gameplay Demo 38 Minutes 4K]
Ziet er zeer strak uit. Ja echt Witcher vibes.. Is ook een deel van dat team wat dit maakt. Is instant buy voor mij als warmloper voor Witcher 1 remaster en Witcher 4. Witcher 3 Wild Hunt was voor mij de introductie in deze wereld en deze heb ik veruit de meeste uren in zitten van dat type game. Geweldige game. Geweldige wereld. Deze zal zeker niet tegenvallen (voor mijn iig) _/-\o_

• Shaker74
Benieuwd of de prijzen van de consoles daadwerkelijk zo laag worden. Er worden beste kortingen voorspeld.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-12 15:52
Shaker74 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:57:
Benieuwd of de prijzen van de consoles daadwerkelijk zo laag worden. Er worden beste kortingen voorspeld.
Het klinkt wel heel goed idd! :) Ik ben in de markt voor een PS5 voor onze kleine! O-)

• Shaker74
Danielson schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:03:
[...]

Het klinkt wel heel goed idd! :) Ik ben in de markt voor een PS5 voor onze kleine! O-)
Als de prijzen kloppen kan het denk ik wel eens hard gaan. Maat van me wilde ook net een slim kopen voor zijn zoon.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:44
Danielson schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:03:
[...]

De PS5 is ook precies 5 jaar oud. Leuk als je er nog geen hebt, maar dat zijn steeds minder mensen. Maar ik zie zelf nog steeds geen reden om up te graden naar een PS5 Pro. Dan koop ik over een paar jaar wel de PS6. :)

• FuNnYf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-12 14:28
Black Friday deals bevestigd door Sony: https://blog.playstation....-black-friday-deals-2025/

[ Voor 8% gewijzigd door FuNnYf op 18-11-2025 15:31 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De aanbiedingen zijn dus gewoon weer gelijk aan de aanbiedingsprijzen van de vorige jaren?
399 slim digital en 449 voor de slim disk versie?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Aangezien in Rest mode de standaard opties is in het shutdown menu, had ik verwacht dat het percentage wel hoger zou zijn dat de PS4/5 in rest mode zette :)

Maar je hebt natuurlijk veel plekken ter wereld waar de stroomvoorziening minder stabiel is als in NL, in zulke landen zal het percentage 'echt uit' vast hoger zijn dan hier.
(na elke power hickup krijg je anders elke keer het 'foei' scherm :P )

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 18-11-2025 18:18 ]

PSN

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-12 15:21
Ik doe altijd echt uit. Heb in PS4 tijdperk 1 keer gehad dat de stroom weg viel terwijl ik bezig was en toen is mijn Red Dead Redemption 2 save corrupt geraakt. Ik was toen behoorlijk ver in de game en hoefde niet zo veel meer, heb me er toen wel toe moeten zetten om opnieuw te beginnen. Misschien zijn de savegames nu beter bestand tegen corruptie, maar ik wil dat niet nog een keer meemaken, dus hier gaat hij steeds echt uit (al kan de stand by mogelijk wel voorkomen dat als de stroom weg valt er dingen corrupt raken).

Latin capital letter y with diaeresis

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:33
Where winds meet zou toch een paar dagen beschikbaar moeten zijn?

Ik krijg een niet beschikbaar voor aankoop bericht. Ga ik ergens de fout in?

aha ;
U kunt het spel "Where Winds Meet" waarschijnlijk niet vinden omdat het spel niet is uitgebracht in de Benelux (Nederland en België) vanwege lokale wetgeving rondom 'loot boxes' (gokken in games).

Maar zelfs dat kun je omzeilen door een amerikaans ps account aan te maken, het spel via dat account downloaden en dan kun je spelen met je eigen nederlandse/belgisch account

[ Voor 61% gewijzigd door maartend op 19-11-2025 09:47 ]

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-12 22:39
YdieresiS schreef op woensdag 19 november 2025 @ 07:25:
Ik doe altijd echt uit. Heb in PS4 tijdperk 1 keer gehad dat de stroom weg viel terwijl ik bezig was en toen is mijn Red Dead Redemption 2 save corrupt geraakt. Ik was toen behoorlijk ver in de game en hoefde niet zo veel meer, heb me er toen wel toe moeten zetten om opnieuw te beginnen. Misschien zijn de savegames nu beter bestand tegen corruptie, maar ik wil dat niet nog een keer meemaken, dus hier gaat hij steeds echt uit (al kan de stand by mogelijk wel voorkomen dat als de stroom weg valt er dingen corrupt raken).
Weliswaar een oudere PS4 game maar Metro 2034 (of 2035? De tweede iig) crashte heel af en toe op de PS5.
Dit gebeurde ook in het allerlaatste hoofdstuk tijdens het auto opslaan van een savepoint. Gevolg was dat de game bij opstarten direct crashte toen hij de laatste savegame probeerde te pakken.
Laatste stukje maar even op youtube bekeken ;)

• sacaji
  • Laatst online: 23:46
Oude PS4 gamer hier die de switch nam naar PC, tot hij papa werd en een oude PC heeft en niet echt zin om achter een bureau om te gamen na een dag werken 😂. Nou wil ik met Black Friday een PS5 kopen, adviseren jullie hier de normale of de pro? Stiekem ben ik bang dat de PS6 volgend jaar komt, die pech had ik toen ook met de PS4 toen de PS5 kwam

• Shaker74
sacaji schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:15:
Oude PS4 gamer hier die de switch nam naar PC, tot hij papa werd en een oude PC heeft en niet echt zin om achter een bureau om te gamen na een dag werken 😂. Nou wil ik met Black Friday een PS5 kopen, adviseren jullie hier de normale of de pro? Stiekem ben ik bang dat de PS6 volgend jaar komt, die pech had ik toen ook met de PS4 toen de PS5 kwam
Persoonlijk verwacht ik de PS6 zeker niet volgend jaar.. Ik verwacht zelf eind 2027 begin 2028.. Er zat een interval in van ongeveer 7 jaar. 2027 zou dan meest logisch zijn. Verwacht dus eind 2027.

Advies. Ligt aan je budget en de TV die je gebrulkt. Zelf adviseer ik de PRO. Maar je moet dan wel de fikse meerprijs op de koop toe nemen. Ik ben zeer tevreden over de PRO. Ik vond het de meerpijs waard. Ik wil de best mogelijke game-ervaring. Maar de Slim zal ook prima voldoen. Je moet dan wel keuzes maken. FPS of betere kwaliteit. De PRO neemt dit z.g.a. weg. :)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Shaker74 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:38:
[...]
Persoonlijk verwacht ik de PS6 zeker niet volgend jaar.. Ik verwacht zelf eind 2027 begin 2028.. Er zat een interval in van ongeveer 7 jaar. 2027 zou dan meest logisch zijn. Verwacht dus eind 2027.
Meestal zit er inderdaad zo'n cyclus in, gezien de ps5 pro van eind 2024 is verwacht ik inderdaad dat ze die minimaal 3 a 4 jaar het top model laten zijn voordat er weer een echte vervanger komt.

Na de PS4 pro zat er ook een 4 a 5 jaar gap naar de PS5. (maar dat timeframe was iets langer door een of ander aangewaaid virus ;) )

PSN

• sacaji
Shaker74 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:38:
[...]

Advies. Ligt aan je budget en de TV die je gebrulkt. Zelf adviseer ik de PRO. Maar je moet dan wel de fikse meerprijs op de koop toe nemen. Ik ben zeer tevreden over de PRO. Ik vond het de meerpijs waard. Ik wil de best mogelijke game-ervaring. Maar de Slim zal ook prima voldoen. Je moet dan wel keuzes maken. FPS of betere kwaliteit. De PRO neemt dit z.g.a. weg. :)
Thanks! Ja met TV moet het goedkomen, heb een samsung q95d 65” en surround systeem, zag nu de pro limited edition die morgen komt, nu twijfel ik daar over LOL!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:25

spaceboy

Op grote hoogte

Ik weet niet of dit de zoveelste discussie is over headsets, maar ik kan het nergens anders vinden, dus toch even hier. Ik wil de Razer BlackShark V3 Pro gaan aanschaffen, maar ik zie ook een (iets duurdere) versie "for Playstation" variant. Ik zie echter nergens (behalve een iets ander uiterlijk met een blauwe headband) wat de voordelen hiervan zijn. AI lijkt zelfs te hinten op nadelen.

Weet iemand dit?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Shaker74
sacaji schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:47:
[...]

Thanks! Ja met TV moet het goedkomen, heb een samsung q95d 65” en surround systeem, zag nu de pro limited edition die morgen komt, nu twijfel ik daar over LOL!
Met die TV zou ik niet twijfelen. zeker voor de PRO gaan. Maar kan niet in je portomonee kijken. (gelukkig ;) )

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:13
Shaker74 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:58:
[...]

Met die TV zou ik niet twijfelen. zeker voor de PRO gaan. Maar kan niet in je portomonee kijken. (gelukkig ;) )
Net een LG g5 OLED gekocht en nog geen ps in bezit twijfel tussen de slim of pro.Zeker met de aanstaande BF deals is de pro bijna 2 x zo duur.
Vraag mij af of je het verschil in graphics gaat merken qua opslag zie ik niet een issue.

• Shaker74
feddesman schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:40:
[...]

Net een LG g5 OLED gekocht en nog geen ps in bezit twijfel tussen de slim of pro.Zeker met de aanstaande BF deals is de pro bijna 2 x zo duur.
Vraag mij af of je het verschil in graphics gaat merken qua opslag zie ik niet een issue.
Ook de G5 is een zeer goede TV. Opslag maakt nu juist heel veel uit.. Die nieuwe slim heeft maar 825GB en de PRO 2TB.. Dat eerste had ik echt te weinig aan. Kijk, de Slim gaat prima.... Maar de PRO is gewoon beter. je kunt alles op quality/Raytracing zetten. Meestal hoef je niet eens meer een keuze te maken. Juist bij zulke TV's adviseer ik echt de PRO. Maar nogmaals, de Slim is ook een prima optie.. Ga je het merken? ja ik merk het wel.. (van OG naar de PRO) Games, ook al zijn ze niet PRO-Enhanced lopen gewoon beter. Soepeler. Ja je kunt het zien, zeker op grotere TV's. De G5 zal vast geen kleine zijn. Die zijn er niet eens _/-\o_

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik ben recent overgestapt naar de PRO, had nog een OG PS5 met 900Gb en dat begon nu toch wel erg irritant te worden. Een 2Tb ssd kost ook snel 130-150 euro en daarnaast kon ik mijn base PS5 verkopen voor 390 en ik had een gebruikte Pro incl diskdrive voor 690,-

Yotei heeft me uiteindelijk over gehaald, die game moest ik gewoon op 60FPS incl RT spelen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 20-11-2025 14:18 ]

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:48
sacaji schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:47:
[...]

Pro limited edition? Heb ik iets gemist?

• sacaji
schumi1986 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:48:
[...]

Pro limited edition? Heb ik iets gemist?
Nee vast niet, is die 30 jaar limited edition, kom er vast net achter. Maar ziet er bruut uit haha.

https://direct.playstatio...ry-limited-edition-bundle

[ Voor 17% gewijzigd door sacaji op 20-11-2025 16:24 ]

• schumi1986
sacaji schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:23:
[...]

Nee vast niet, is die 30 jaar limited edition, kom er vast net achter. Maar ziet er bruut uit haha.

https://direct.playstatio...ry-limited-edition-bundle
Dan moet ik je helaas teleurstellen, deze heeft als leverdatum 21-11-2024 ;) deze was vorig jaar in no time uitverkocht en komt niet meer terug

• sacaji
schumi1986 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:27:
[...]

Dan moet ik je helaas teleurstellen, deze heeft als leverdatum 21-11-2024 ;) deze was vorig jaar in no time uitverkocht en komt niet meer terug
LOL! Zie dat nu pas, nou, dan wordt het maar een normale ps5 pro :)

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-12 12:01
Ik moet wel zeggen dat de restetutie van PS magertjes is vergeleken met Microsoft.

Bij MS kan je binnen 14 dagen en niet veel gespeeld te hebben het spel terug sturen.

Bij PS mag je niet eens het spel gedownload hebben anders heb je al geen recht.

Nu had ik Tekken 8 gekocht, maar online was echt een drama om een match te vinden etc. En dus wou ik terug sturen maar gern recht daarop. Nu dus voor niks 35€ uitgegeven

• Carlos0_0
Ja daar heb je gelijk in inderdaad, nou ja je mag het spel volgens mij wel gedownload hebben.
Maar je mag het niet gespeeld hebben, hoe moet je iets proberen dan.

Je mag toch op ze minst 24 uur verwachten, 2 weken is chill maar niet perse nodig. Maar op ze minst het spel een paar uur proberen moet er toch wel vanaf kunnen.

• Shaker74
Zijn mooie aanbiedingen die ik zie. 349 voor Slim_FC26. is een nette prijs. PRO houden voor mijn gevoel wat te hoog. Had best ook wat meer afgemogen.

VR2 voor 349 jeetje..... Ook mooie.

Maar de games in de playstore vallen me wel tegen. Had er wat instaan die ik voor een mooie prijs wilde hebben maar de kortingen zijn niet echt top. Voor mij dan..

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:44
Shaker74 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:21:
Zijn mooie aanbiedingen die ik zie. 349 voor Slim_FC26. is een nette prijs. PRO houden voor mijn gevoel wat te hoog. Had best ook wat meer afgemogen.

Maar de games in de playstore vallen me wel tegen. Had er wat instaan die ik voor een mooie prijs wilde hebben maar de kortingen zijn niet echt top. Voor mij dan..
Ze proberen alsnog meer games te verkopen :) als je maar eenmaal die console thuis hebt staan..

• sacaji

Toch de Pro maar gehaald voor 699. Had idd gedacht dat hij voor 650 zou gaan, maar ach.

• Shaker74
sacaji schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:06:
[...]

Toch de Pro maar gehaald voor 699. Had idd gedacht dat hij voor 650 zou gaan, maar ach.
Ga je geen spijt van krijgen. Heel veel plezier ermee..... _/-\o_

Game on..

• FuNnYf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-12 14:28
Eindelijk de aankoop gedaan voor de zoon en ook mezelf :)
- PS5 Slim Disc Edition FC26
- DualSense Draadloze Controller - Midnight Black
- PS5 DualSense Controller Oplaadstation
hier nog een extra korting van 6% vanaf (benefits at work), kom ik uit op 496 €

Geen slechte deal :)

• Shaker74
Weet iemand toevallig meer dan ik kan vinden? (en dat is bar weinig).. Red Dead Redemption 1 schijnt als remaster uit te komen op 2-12 voor de PS5. Gratis voor degene die de game al hebben. Zou deze echt op het huidige grafische niveau zitten? Dan wil ik die wel graag hebben. Maar ik heb de originele niet maar die is nu voor 25 te koop. Maar er lijkt vrij weinig bekend te zijn. Daar ze ook eerst dachten dat juist van RDR2 een remake uit zou komen.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:01

Format-C

Tracing Rays

Net een PS5 slim digital met EA 26 besteld voor 349 bij alternate. 😎

Had al eerder een keer een ps5 (in de beginfase) voor GT7 en die heb later weer doorverkocht maar nu zijn er een stuk meer leuke games, dus maar eens even weer kijken.

[ Voor 59% gewijzigd door Format-C op 21-11-2025 16:16 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:48
Shaker74 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:52:
Weet iemand toevallig meer dan ik kan vinden? (en dat is bar weinig).. Red Dead Redemption 1 schijnt als remaster uit te komen op 2-12 voor de PS5. Gratis voor degene die de game al hebben. Zou deze echt op het huidige grafische niveau zitten? Dan wil ik die wel graag hebben. Maar ik heb de originele niet maar die is nu voor 25 te koop. Maar er lijkt vrij weinig bekend te zijn. Daar ze ook eerst dachten dat juist van RDR2 een remake uit zou komen.
Gezien hij ook beschikbaar komt op Android (via Netflix) zou ik niet al te hoge verwachtingen hebben qua grafisch niveau. Hij zal op de PS5 wel voldoen aan de huidige technische maatstaven (4k-resolutie, 60fps), maar de basis (animaties, vulling wereld, etc) zal de game uit 2010 zijn.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Vraagje. Tussen alle black friday deals door...

Ik heb een nieuwe PS5 besteld en probeer in te loggen op mijn PlayStation account op de PS site. Wilde even kijken naar ps plus.

Nu heb ik 2 staps verificatie aanstaan bij inloggen en moet een sms ontvangen op een telefoonnummer dat niet meer actief is.
Heb een ander nummer.

Kan ik nog op een andere manier inloggen zonder 2 traps verificatie?

Hoe kan ik telefoonnummer 2 staps verificatie sony playstation veranderen of aanpassen/ uitzetten? Als ik niet kan inloggen?

Of hoe kan ik contact krijgen met Sony helpdesk oid?

Edit: heb mn account al een nieuw wachtwoord gegeven maar daarmee kan ik dus nog steeds niet inloggen op de PlayStation site. :o

[ Voor 16% gewijzigd door Format-C op 21-11-2025 16:55 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• schumi1986
Toch knap hoe Sony het voor elkaar heeft gekregen om de PS5 Digital voor 350 euro een koopje te laten lijken terwijl deze 5 jaar geleden op de markt is gekomen voor 399,99 :p

En ja er zit nu idd een game bij maar wel van relatief weinig waarde FC, NBA of Fortnite

Overigens ben ik ook van mening dat je een goede console in huis haalt voor een klein bedrag.

[ Voor 15% gewijzigd door schumi1986 op 21-11-2025 16:58 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

schumi1986 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:55:
Toch knap hoe Sony het voor elkaar heeft gekregen om de PS5 Digital voor 350 euro een koopje te laten lijken terwijl deze 5 jaar geleden op de markt is gekomen voor 399,99 :p
Als je de hoge inflatie van de laatste jaren mee calculeert is dat idd wel een koopje :P

PSN

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

schumi1986 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:55:

En ja er zit nu idd een game bij maar wel van relatief weinig waarde FC, NBA of Fortnite
Voor vandaag de dag is het een goeie deal na alle prijsverhogingen.

Wat ps5 en Xbox consoles vandaag de dag kosten slaat nergens op.

350 is wel nog ok.

[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 21-11-2025 16:59 ]

• hcQd
  • Laatst online: 01:27
@Format-C Werkt Account herstel niet?

• schumi1986
Format-C schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:58:
[...]

Voor vandaag de dag is het een goeie deal na alle prijsverhogingen.
Zeer zeker, maar dat hebben ze dan toch slim aangepakt. Vroeger (jaja) was er nooit prijsverhoging op consoles ongeacht inflatie.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Nee

Dan moet ik alsnog een verificatie code invoeren die naar mn oude mobiele nummer gaat nadat ik mn emailadres en wachtwoord heb ingevoerd. :'( (heb gran turismo 7 nog op mn account staan!! :'( )
schumi1986 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:00:
[...]

Zeer zeker, maar dat hebben ze dan toch slim aangepakt. Vroeger (jaja) was er nooit prijsverhoging op consoles ongeacht inflatie.
Kan me niet herinneren dat de inflatie zo hard ging als de afgelopen paar jaar.

Ik had een paar jaar terug met black friday volgens mij trouwens een ps5 disk met GT7 voor 399 oid.

Maar ik lig op de bank na een operatie..verveel me de pleuris..kan niet achter de pc zitten maar wel op dat bank liggen gamen. Dus die aanbieding maar op de kop getikt om tijd te doden

[ Voor 52% gewijzigd door Format-C op 21-11-2025 17:05 ]

• schumi1986
Format-C schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:00:
[...]

Nee

Dan moet ik alsnog een verificatie code invoeren die naar mn oude mobiele nummer gaat nadat ik mn emailadres en wachtwoord heb ingevoerd. :'( (heb gran turismo 7 nog op mn account staan!! :'( )

[...]

Kan me niet herinneren dat de inflatie zo hard ging als de afgelopen paar jaar.
Neemt niet weg dat het maken van een PS5 console ook steeds goedkoper is geworden. Maar wil hier niet een hele inflatie discussie opstarten hoor ben ook van mening dat het veel console is voor weinig geld

[ Voor 10% gewijzigd door schumi1986 op 21-11-2025 17:06 ]

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

schumi1986 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:05:
[...]

Neemt niet weg dat het maken van een PS5 console ook steeds goedekoper is geworden
Dat weet ik iig zo net niet.

Geheugen is momenteel erg duur, en de salarissen zijn de afgelopen jaren ook flink gestegen in alle sectoren. Veel dingen zijn zomaar 30% duurder dan.5 jaar geleden. En dat geldt niet alleen voor playstations

Edit: ik vermaak me er wel mee deze winter!

Edit; ik kijk morgen wel of ik op de PlayStation zelf wel kan inloggen zonder telefoon verificatie

[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 21-11-2025 18:44 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:49
Het is weer vrijdag, en dat betekend tijd voor een nieuwe Let's Talk Playstation

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• hcQd
  • Laatst online: 01:27
Dan zul je de Online Assistent moeten gebruiken, onderaan hier.

[ Voor 11% gewijzigd door hcQd op 21-11-2025 17:30 ]

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

hcQd schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:28:
[...]

Dan zul je de Online Assistent moeten gebruiken, onderaan hier.
Thanks! Wist niet dat ik doorverbonden zou worden naar een echte medewerker maar het is gelukt!

• sacaji
Zijn er mensen die een dualsense edge controller hebben en deze aanbevelen? Op de ps4 had ik ooit een SCUF die top was. Is de edge van sony soortgelijke kwaliteit?

• Chelseamarre123
  • Laatst online: 23:49
sacaji schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:49:
Zijn er mensen die een dualsense edge controller hebben en deze aanbevelen? Op de ps4 had ik ooit een SCUF die top was. Is de edge van sony soortgelijke kwaliteit?
Ik heb ze beide voor ps5. De scuf heeft helaas stickdrift gekregen en een knop die niet meer goed werkt. Paar maanden geleden de Edge gekocht omdat deze qua repareerbaarheid (hopelijk) beter is.
Voelen alle 2 heerlijk aan.

• sacaji
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 20:19:
[...]

Ik heb ze beide voor ps5. De scuf heeft helaas stickdrift gekregen en een knop die niet meer goed werkt. Paar maanden geleden de Edge gekocht omdat deze qua repareerbaarheid (hopelijk) beter is.
Voelen alle 2 heerlijk aan.
Ik ga denk ik de edge halen dan, de scuf garantie vondt ik toen ook al een gedoe met opsturen / lang kwijt. Thanks voor je feedback!

• Shaker74
sacaji schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:49:
Ik gebruik de edge vanaf dag 1. Ik kan niet meer zonder. Je kunt gemakkelijk zelf knoppen toewijzen en snel kiezen. Bv race, rpg, voetbal enz. Ik kan L1 en L2 niet gped gebruiken dus gebruik ik onderste triggers. Is echt ideaal. Iets zwaarder, maar ligt goed in de hand. Accuduur wel wat minder. Maar voor mij prima. Dus ja, aanrader..

• sacaji
Shaker74 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 01:36:
[...]

Ik gebruik de edge vanaf dag 1. Ik kan niet meer zonder. Je kunt gemakkelijk zelf knoppen toewijzen en snel kiezen. Bv race, rpg, voetbal enz. Ik kan L1 en L2 niet gped gebruiken dus gebruik ik onderste triggers. Is echt ideaal. Iets zwaarder, maar ligt goed in de hand. Accuduur wel wat minder. Maar voor mij prima. Dus ja, aanrader..
Thanks! Heb hem maar besteld want speel af en toe shooters, is toch handig. Was met de scuf toen ook. Welke headset gebruik jij?

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:32
Zijn er mensen die controlfreak precision rings gebruiken? En wat zijn de bevindingen daarmee?

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:39

Mauz1978

Console War Veteran

Bieren89 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:22:
Zijn er mensen die controlfreak precision rings gebruiken? En wat zijn de bevindingen daarmee?
Ik gebruik ze voor een honkbal spel zodat ik niet te snel naar een hoek ga als die bal eraan komt. Ze werken prima, alleen slijten wel snel. Vooral omdat ik ze steeds wissel als ik een ander spel ga spelen waarbij ze niet nodig zijn.

Something under the bed is drooling

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:32
Mauz1978 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 13:30:
[...]

Ik gebruik ze voor een honkbal spel zodat ik niet te snel naar een hoek ga als die bal eraan komt. Ze werken prima, alleen slijten wel snel. Vooral omdat ik ze steeds wissel als ik een ander spel ga spelen waarbij ze niet nodig zijn.
Mm is een goedkoop setje kopen dan om te testen. Heb 2 controllers dus kan de ring opn1 laten zitten voor shooters.

• roy111179
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-12 16:45
Dag allemaal, nieuwe vraag.
Wij hebben 6 jaar geleden een PS4 pro gekocht, met veel korting via black friday. Vanaf de aankoop een ramp met blazen om hitte kwijt te raken (wellicht het oudste model gekocht waar al bekend mee was dat er problemen waren, vandaar de korting??). We hebben zelfs de pasta onder de chip een keer laten vervangen, echter zonder resultaat. Nog steeds blazen als een opstijgend vliegtuig en zo nu en dan gewoon uitvallen.
Nu zijn we toe aan een PS5, maar ik lees zo hier en daar dat deze ook soms blaast en blijft blazen als een opstijgend vliegtuig.

Vraag: welke versie moet ik aanschaffen om de kans op geluidsoverlast door blazen zo klein mogelijk te laten zijn.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
@roy111179 Ik heb een base PS5 gehad en nu een PS55 pro beide blazen niet of amper. Bij de release waren er 2 soorten fan's in inloop waarvan de een meer geluid maakte dan de andere. Was dus een kwestie van pech hebben. Maar volgens mij speelt dat niet meer.

Ook maakt het nogal uit waar je de PS5 plaatst, in een kastje met slechte ventilatie zal hij eerder gaan blazen

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2025 17:26 ]

• roy111179
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-12 16:45
Top, bedankt @Chaoss! Wij hebben de PS altijd op onze kast staan. In de kast zou hij te vaak uitvallen. Dus dat doen we ook weer met de PS5. Nogmaals dank!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik verwacht mn ps5 fc26 bundel (van €350) zo binnen, en moet ook plus hebben, zws om online te kunnen gamen...

Verhoudingsgewijs hebben ze Premium wel zo "goedkoop" gemaakt tov extra dat extra al afvalt. Dat scheelt maar 7 euro per jaar. Essential kan ik niet nemen zonder korting dus dat kost me iets van 78 euro? Dus ik tik zo maar 101 euro af voor een jaar premium.

Dat doen ze daar op zich wel slim bij Sony. (Maar moet zeggen dat €8.41 per maand voor Premium (€101 : 12 mnd) ook niet heel erg duur is.)

Heb er ook gelijk maar een extra 1 tb Samsung 990 pro met heatsink bij besteld want die 825GB is natuurlijk ook veel te weinig. En zo ben je onder de streep toch weer 550 lichter. Haha. Maar vermaak me er vast wel weer een jaartje mee.

Sinds 2022 geen ps5 meer dus nog heel wat te spelen/in te halen. Zowieso alle nieuwe Gran Turismo content, en ik blijf BF5 op de console toch echt geweldig vinden. En wipeout trouwens ook. (En "simpele" games zoals lumines en tetris effects word ik ook wel blij van.)

Nou! Move it! DHL! 😋

[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 22-11-2025 17:44 ]

• sacaji
Format-C schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:32:
Ik verwacht mn ps5 fc26 bundel (van €350) zo binnen, en moet ook plus hebben, zws om online te kunnen gamen...

Verhoudingsgewijs hebben ze Premium wel zo "goedkoop" gemaakt tov extra dat extra al afvalt. Dat scheelt maar 7 euro per jaar. Essential kan ik niet nemen zonder korting dus dat kost me iets van 78 euro? Dus ik tik zo maar 101 euro af voor een jaar premium.

Dat doen ze daar op zich wel slim bij Sony. (Maar moet zeggen dat €8.41 per maand voor Premium (€101 : 12 mnd) ook niet heel erg duur is.)

Heb er ook gelijk maar een extra 1 tb Samsung 990 pro met heatsink bij besteld want die 825GB is natuurlijk ook veel te weinig. En zo ben je onder de streep toch weer 550 lichter. Haha. Maar vermaak me er vast wel weer een jaartje mee.

Sinds 2022 geen ps5 meer dus nog heel wat te spelen/in te halen. Zowieso alle nieuwe Gran Turismo content, en ik blijf BF5 op de console toch echt geweldig vinden. En wipeout trouwens ook. (En "simpele" games zoals lumines en tetris effects word ik ook wel blij van.)

Nou! Move it! DHL! 😋
Ja zat ook naar PS Plus te kijken, wat een geld met toen ik nog een ps4 had. DHL heeft me belazerd en zegt afhaal punt vol, dus maandag pas 😭

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ja dat is wel balen. Hier is de bezorger onderweg.

Edit: ik vind ps plus nog wel meevallen.

Er zitten echt wel een aantal leuke nieuwe games tussen als je eind 2022 voor t laatst op de Playstation gespeeld hebt.

En met PS Plus Premium icm (af en toe) gamepass pc kan ik me echt helemaal scheel gamen deze winter. :P

Edit; en ik moet zeggen dat ik de PlayStation controller ook echt lekkerder vind gamen dan een Xbox controller. De feedback tov een Xbox controller is echt veel beter..geeft veel meer gevoel. Mooi dat de controller ook gewoon op de pc kan worden gebruikt. 😀

[ Voor 140% gewijzigd door Format-C op 22-11-2025 18:52 ]

• Vrijdag
Met Premium heb je toegang tot echt een enorme game bibliotheek. Natuurlijk de Plus games maar ook Ubisoft Classics, PS2&PS3 spellen en je kan ook nog honderd films gratis kijken :)

• sacaji
Format-C schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 18:41:
Ja dat is wel balen. Hier is de bezorger onderweg.

Edit: ik vind ps plus nog wel meevallen.

Er zitten echt wel een aantal leuke nieuwe games tussen als je eind 2022 voor t laatst op de Playstation gespeeld hebt.

En met PS Plus Premium icm (af en toe) gamepass pc kan ik me echt helemaal scheel gamen deze winter. :P

Edit; en ik moet zeggen dat ik de PlayStation controller ook echt lekkerder vind gamen dan een Xbox controller. De feedback tov een Xbox controller is echt veel beter..geeft veel meer gevoel. Mooi dat de controller ook gewoon op de pc kan worden gebruikt. 😀
Haha in tegenstelling van toen was er alleen maar PS Plus, niks anders. Welke raad je aan? De middelste optie (Premium)?

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

sacaji schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 19:48:
[...]

Haha in tegenstelling van toen was er alleen maar PS Plus, niks anders. Welke raad je aan? De middelste optie (Premium)?
Ik zou voor de hoogste gaan. Ik heb net een jaar premium genomen voor 101 eurie. De middelste is maar 7 euro per jaar goedkoper. (58 cent per maand ) En dan kan je nog wat oude classics spelen. (Uncharted bv). Dan heb je gewoon alles. En kan je ook games streamen als je dat zou willen.

Heb de PS5 net binnen, en hij is nu al vol als hij klaar is met downloaden. :+ Morgen direct de 1TB er bij in en nog wat downloaden en dan maar flink wat gamen de komende weken. :D
Vrijdag schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 19:10:
Met Premium heb je toegang tot echt een enorme game bibliotheek. Natuurlijk de Plus games maar ook Ubisoft Classics, PS2&PS3 spellen en je kan ook nog honderd films gratis kijken :)
Moet zeggen dat de premium catalogus er wel goed uitziet. Veel games die ik nog kan en moet doen. Het is duizelingwekkend veel.

[ Voor 36% gewijzigd door Format-C op 22-11-2025 21:21 ]

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:26

lord_fh

PS5

Hier gisteren bij de mediamarkt een 2tb samsung 990 op de kop getikt voor 160 , mooie prijs leek me.

Die paar gb die standaard in de ps5 zitten irriteert me al heel lang mateloos (steeds games eraf halen en er weer opzetten etc., ik heb een digital)

Heel blij mee, lekker veel ruimte erbij.

K vond mn ps5 nog tamelijk schoon van binnen moet ik zeggen voor een 5 jaar oud ding.

Laat gta 6 maar komen ik heb ruimte zat nu :+ :+

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik had de 1TB 990 pro versie besteld bij MM voor 100. :)

Heb ik wel genoeg aan icm nog een 2TB externe schijf eventueel voor PS4 games.

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 23-11-2025 11:08 ]

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-12 15:02
Goedemorgen! Het is lang geleden dat ik gegamed heb, maar ik zou heel graag Red Dead Redemption 2 eens willen doen en zou hier wel een PS5 voor willen aanschaffen.

Ik gebruik een 2560x1440 monitor (4K TV in de woonkamer is meestal bezet 's avonds).

Werkt het een beetje fatsoenlijk met die resolutie? Ik zag dat er wel een patch uit was gebracht om dit te ondersteunen, maar ik lees ook wel afwisselende dingen hierover op internet qua performance of dat het beeld een beetje wazig kan worden.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Kan iemand eens checken hier of in NL Braid cross-platform is ? (EDIT: ik bedoel kijken of hij kan aangekocht worden - voor mij is dat disabled omdat ik in Store van verkeerd land zit)
https://www.playstation.c...raid-anniversary-edition/
Ik zie staan PS4+PS5 voor €5,99 (PS+). Echter in mijn Belgische store staan de 2 versies afzonderlijk, wtf...

EDIT: als ik de URL verander naar Belgie (nl-nl -> nl-be) zie ik dezelfde pagina met 'verkrijgbaar op PS5 PS4' maar als je dan koopt lijkt het enkel de PS5 versie, dus wellicht ook in NL geen cross-buy. Als ik online even zoek, zie ik ook meldingen van vroeger dat het vreemd genoeg geen cross-buy is. Dan vraag ik me af waarom je überhaupt de PS5 versie zou kopen gezien dit gewoon een 2D-platformer is. Die versies zijn wellicht nagenoeg identiek.

[ Voor 57% gewijzigd door Twixie op 23-11-2025 15:16 ]

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Twixie schreef op zondag 23 november 2025 @ 14:57:
Kan iemand eens checken hier of in NL Braid cross-platform is ? (EDIT: ik bedoel kijken of hij kan aangekocht worden - voor mij is dat disabled omdat ik in Store van verkeerd land zit)
https://www.playstation.c...raid-anniversary-edition/
Ik zie staan PS4+PS5 voor €5,99 (PS+). Echter in mijn Belgische store staan de 2 versies afzonderlijk, wtf...
Als ik jouw link volg zie ik dat het alleen de PS5 versie is bij mij vanuit Nederland.
EDIT: als ik de URL verander naar Belgie (nl-nl -> nl-be) zie ik dezelfde pagina met 'verkrijgbaar op PS5 PS4' maar als je dan koopt lijkt het enkel de PS5 versie, dus wellicht ook in NL geen cross-buy. Als ik online even zoek, zie ik ook meldingen van vroeger dat het vreemd genoeg geen cross-buy is. Dan vraag ik me af waarom je überhaupt de PS5 versie zou kopen gezien dit gewoon een 2D-platformer is. Die versies zijn wellicht nagenoeg identiek.
Waarom zou je niet de PS5 versie kopen eigenlijk?
Ik heb hier namelijk enkel een PlayStation 5 staan en geen 4.
edit:
Zag eruit als een leuke game, een platformer puzzel spel, dus gelijk maar aangeschaft vanwege de goede aanbieding :)
En dat het niet op een PS4 kan draaien maakt me toch niet uit. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Vliegvlug op 23-11-2025 17:49 ]

• Daan0s
  • Laatst online: 21:39
Mooie aanbieding op bol, Doom Dark Ages voor €30

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-12 13:34
roy111179 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 16:37:
Vraag: welke versie moet ik aanschaffen om de kans op geluidsoverlast door blazen zo klein mogelijk te laten zijn.
De stilste PS5 Pro schijnt degene te zijn met het modelnummer CFI-7121 vanwege een nieuwe ventilator, geoptimaliseerde koeling, en lager thermisch verbruik. Dat zit o.a. in het verschil in fans... de foxconn (CFI-7121) is stiller dan de delta (CFI-7021). Helaas meldt geen enkele site welk model ze uitleveren, dus als je het zeker wilt weten, dan moet je aan de leverancier vragen welk model er op de doos staat die zij leveren.

• sacaji
Hotzenwalder schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:26:
[...]

De stilste PS5 Pro schijnt degene te zijn met het modelnummer CFI-7121 vanwege een nieuwe ventilator, geoptimaliseerde koeling, en lager thermisch verbruik. Dat zit o.a. in het verschil in fans... de foxconn (CFI-7121) is stiller dan de delta (CFI-7021). Helaas meldt geen enkele site welk model ze uitleveren, dus als je het zeker wilt weten, dan moet je aan de leverancier vragen welk model er op de doos staat die zij leveren.
Staat dit op de doos? Als ik de pro van mij straks binnenkrijg wil ik meteen kijken.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34
Hotzenwalder schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:26:
[...]

Dit staat op de verpakking. Oude voorraad en de EA FC 26 bundels zijn allemaal CFI-7021, nieuwe voorraad los zonder onder game is CF7121. Maar ik kan je vertellen dat het verschil echt minimaal is, niet zo er als bij de Sony PlayStation 4 Pro (Delta Vs. Nidec). Daarbij is er bij de CFI-7121 bezuinigd op de PCB's en waar kan zijn aluminium elementen van kunststof geworden. De CFI-7121 is vooral voor Sony om de productie kosten te drukken, dat deze iets stiller is is voor de eindgebruiker mooi meegenomen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-12 13:34
sacaji schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:47:
[...]

Staat dit op de doos? Als ik de pro van mij straks binnenkrijg wil ik meteen kijken.
Doos of op de console zelf

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-12 22:39
Grappig, ik kreeg vanmorgen juist "16 games on your wishlist are discounted".. Voor ieder wat wils.
Maar ik speel altijd games die al wat ouder zijn, de aanbiedingen voor echt nieuwe games zijn echt ruk, van 89 voor 69 euro bijvoorbeeld. Fijn hoor.
Pagina: 1 ... 121 122 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties

LET OP: Het vragen voor het overnemen van accounts of het verhandelen hiervan is niet toegestaan. zie huisregels.
huisregels.