De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 13:05
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Ik had die zin inderdaad verkeerd gelezen, my badMaDLiVe schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 08:15:
[...]
Alleen voor de reguliere Ps5. Deze generatie consoles is wel echt een kind van deze gekke wereld met prijsstijgingen 5 jaar na de release ipv dalingen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 30-09 22:48
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Gisterenavond ook weer is gestart. Had de remaster nog niet gedaan, maar de normale uiteraard wel. Gelijk wel de smaak te pakken. De opening is prachtig mooi!Chaoss schreef op zondag 28 september 2025 @ 10:14:
It's good to be back:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inmiddels ben ik alweer in Seattle. Wat een topgame is dit toch.
Verdomme, die 2 screens zijn genoeg om meteen weer zin te hebben in een tlou1 en 2 playthroughChaoss schreef op zondag 28 september 2025 @ 10:14:
It's good to be back:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 30-09 22:48
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Mijn eerste playthrough van TlOU2 was (uiteraard) met de release op de PS4, onvoorstelbaar dat het alweer 5 jaar geleden is. Game ziet er echt top uit vooral de animaties en de cutscenes zijn echt top tier.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
The last of us 1 op ps3, ps4, ps5 pro
The Last of Us2: ps4, ps5, ps5 pro
Uiteraard ook meerder keren, om alle collectebles te vinden enzo.
Zelfs nu ik eigenlijk niet echt wat te spelen heb, en met Mafia1 nog eens bezig ben. Ga ik het voorlopig niet nog een keer spelen
Voor mezelf wil ik dan een nieuwe PS5 halen.
Ik speel met name games als Battlefield, Last of Us en vooral in de herfst/winter.
Nu zit ik enorm te dubben of ik een PS5 slim (gezien de aanbiedingen) of een PS 5 Pro “moet” kiezen. De console wordt aangesloten op een 65” Philips OLED809 die naar mijn weten wel het maximale uit de Pro zou moeten kunnen halen.
Voor diegenen die ervaring hebben met zowel de normale ps5 als de Pro, wat zou jullie advies zijn? En zijn er geruchten qua aanbiedingen voor de Pro? Ik weet dat de Prima Days eraan komen, maar daar weet uiteraard niemand echt van wat het brengen gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door smoken op 28-09-2025 13:13 ]
Bedenk wel ook even hoe je game sharing gaat doen met 2 consoles in huis. Je zal bijna verplicht worden van elk altijd op dezelfde console te spelen, omdat games die jij gekocht hebt, enkel door je zoon kan gespeeld worden op een console die als jouw primary ingesteld staat.smoken schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:45:
Simpel gezegd: enkel games die je zelf gekocht hebt, kan je op alle consoles spelen. Games die een ander gekocht heeft, kan enkel op 1 console gespeeld worden namelijk die die als Primary Console ingesteld staat van de ander.
Da's ook de voornaamste reden waarom wij hier zowel PS4 als PS5 nog hebben in 2 verschillende ruimtes. Nu kan iedereen op elke console, wat niet meer zo zou mochten we de PS4 vervangen door een PS5.
[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 28-09-2025 13:53 ]
Dank je voor de input!! Alle games zijn door mij en op mijn account gekocht / gekoppeld. Dus dit zou dan geen probleem moeten geven als ik het goed begrijp?Twixie schreef op zondag 28 september 2025 @ 13:52:
[...]
Bedenk wel ook even hoe je game sharing gaat doen met 2 consoles in huis. Je zal bijna verplicht worden van elk altijd op dezelfde console te spelen, omdat games die jij gekocht hebt, enkel door je zoon kan gespeeld worden op een console die als jouw primary ingesteld staat.
Simpel gezegd: enkel games die je zelf gekocht hebt, kan je op alle consoles spelen. Games die een ander gekocht heeft, kan enkel op 1 console gespeeld worden namelijk die die als Primary Console ingesteld staat van de ander.
Da's ook de voornaamste reden waarom wij hier zowel PS4 als PS5 nog hebben in 2 verschillende ruimtes. Nu kan iedereen op elke console, wat niet meer zo zou mochten we de PS4 vervangen door een PS5.
Klopt. Jij moet dan wel de 'oude' PS5 als Primary instellen zodat je zoon al de huidige games kan spelen. Jij zal dan jouw games op de 'nieuwe' PS5 in de woonkamer nog altijd kunnen spelen (door ingelogd te zijn op PSN), maar jij zal wel de enige zijn. Kan dus problematisch zijn als andere gezinsleden ook willen spelen in de woonkamer.smoken schreef op zondag 28 september 2025 @ 14:05:
[...]
Dank je voor de input!! Alle games zijn door mij en op mijn account gekocht / gekoppeld. Dus dit zou dan geen probleem moeten geven als ik het goed begrijp?
Helemaal duidelijk! Ik voorzie hierin niet echt problemen, dus de genoemde werkwijze lijkt een perfect oplossing voor hier thuis!Twixie schreef op zondag 28 september 2025 @ 14:08:
[...]
Klopt. Jij moet dan wel de 'oude' PS5 als Primary instellen zodat je zoon al de huidige games kan spelen. Jij zal dan jouw games op de 'nieuwe' PS5 in de woonkamer nog altijd kunnen spelen (door ingelogd te zijn op PSN), maar jij zal wel de enige zijn. Kan dus problematisch zijn als andere gezinsleden ook willen spelen in de woonkamer.
Nu nog even verder twijfelen qua “slim” of “pro” 😅😂
Had een ‘base’ ps5, die is naar zoon. Nu een Pro. De 2TB opslag is heel fijn. Van wat ik begrijp loopt BF6 een stuk ‘beter’ op de pro dan op de base. TloU heb ik nooit geprobeerd op de Pro, kan ik niet over oordelen.smoken schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:45:
Ik heb op dit moment een reguliere (dat) PS5 die naar mijn zoon gaat (mensen met kids snappen wellicht dat een console in de kids kamer geluidstechnisch soms fijner is dan in de woonkamer ;-) ).
Ik speel met name games als Battlefield, Last of Us en vooral in de herfst/winter.
Nu zit ik enorm te dubben of ik een PS5 slim (gezien de aanbiedingen) of een PS 5 Pro “moet” kiezen. De console wordt aangesloten op een 65” Philips OLED809 die naar mijn weten wel het maximale uit de Pro zou moeten kunnen halen.
Voor diegenen die ervaring hebben met zowel de normale ps5 als de Pro, wat zou jullie advies zijn? En zijn er geruchten qua aanbiedingen voor de Pro? Ik weet dat de Prima Days eraan komen, maar daar weet uiteraard niemand echt van wat het brengen gaat.
Verder ziet een game als Fortnite er ook wel prachtig uit op de Pro.
Het is wel een flinke prijsverhoging, ik zou er niet krom voor gaan liggen ofzo. Mocht het financieel allemaal niet zo uitmaken dan is het wel lekker om het ‘beste’ apparaatje te hebben.
Thanks voor de info! de ruimte om voor de pro te gaan is er, dus wat dat betreft zeker leuk om voor “het beste” (van de twee) te kiezen. Is lastig in te schatten op basis van reviews of het verschil in beeld kwaliteit / snelheid groot is of niet. Dus dank voor het delen van jouw persoonlijke ervaring!ChrisLNFF schreef op zondag 28 september 2025 @ 15:00:
[...]
Had een ‘base’ ps5, die is naar zoon. Nu een Pro. De 2TB opslag is heel fijn. Van wat ik begrijp loopt BF6 een stuk ‘beter’ op de pro dan op de base. TloU heb ik nooit geprobeerd op de Pro, kan ik niet over oordelen.
Verder ziet een game als Fortnite er ook wel prachtig uit op de Pro.
Het is wel een flinke prijsverhoging, ik zou er niet krom voor gaan liggen ofzo. Mocht het financieel allemaal niet zo uitmaken dan is het wel lekker om het ‘beste’ apparaatje te hebben.
Ik weet niet of je het 2e screenshot bewust op die plek hebt genomen, maar daar zie je aan de rechterkant Gustavo Santaolalla (componist van de muziek van de game) op de stoel banjo spelen. Leuk detail!Chaoss schreef op zondag 28 september 2025 @ 10:14:
It's good to be back:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 29-09-2025 12:54 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik denk dat het eindelijk tijd is mijn ps4 te upgraden. Ik wil dan voor een ps5 pro gaan.Amaze86 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:11:
Een nieuwe PS5 Pro 30 september model CFI-7121
https://www.pushsquare.co...rope-but-dont-expect-much
Zijn er geruchten of verwachtingen dat de oudere modellen met korting weg gaan? Of misschien zelfs een introductie prijs voor de nieuwe 🙄
Ik neem aan dat ze de oude modellen niet uit de winkels halen. Moet ik dan gewoon goed opletten dat ik de nieuwe koop op basis van het nieuwe nummer?
Een PS5 of XSX is tegenwoordig een investering. Ze worden met het jaar duurder.phoenix1987 schreef op maandag 29 september 2025 @ 19:06:
[...]
ik wil dan voor een ps5 pro gaan.
Zijn er geruchten of verwachtingen dat de oudere modellen met korting weg gaan? Of misschien zelfs een introductie prijs voor de nieuwe 🙄
Twijfel echt tussen de Slim en de Pro (zeker aangezien je voor de prijs van 1 Pro, 2 Slim versies kunt kopen nu 🤦🏼)
[ Voor 5% gewijzigd door smoken op 29-09-2025 22:43 ]
Alleen spellen zullen langzamer meer gemaakt worden ook voor de pro, zodat je wel verschil gaat zien(geen idee hoe dat is bij battlefield).
Uiteraard moet je er een tv enzo ook voor hebben, dus ligt het denk ik aan.
Heb je het geld en kan je het missen?, hoe vaak game je nu echt(sporadisch een potje fifa of battlefield bijv en meer niet zou ik het niet snel doen).
Ik heb de BF6 beta twee weekenden gespeeld op de pro in performance mode en dat speelde heel soepel. Dik tevreden mee. Kan niet wachten tot de release volgende week.smoken schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:42:
Heeft hier toevallig iemand de BF6 beta gespeeld op de Pro? Ben heel benieuwd of daar een goed gebruik gemaakt wordt van wat de pro (meer) kan.
Twijfel echt tussen de Slim en de Pro (zeker aangezien je voor de prijs van 1 Pro, 2 Slim versies kunt kopen nu 🤦🏼)
Dat laatste. Het is geen heel nieuw model, gewoon dezelfde hardware en specs, maar onder de motorkap zullen er miniscule verschillen zijn.phoenix1987 schreef op maandag 29 september 2025 @ 19:06:
[...]
Ik denk dat het eindelijk tijd is mijn ps4 te upgraden. Ik wil dan voor een ps5 pro gaan.
Ik neem aan dat ze de oude modellen niet uit de winkels halen. Moet ik dan gewoon goed opletten dat ik de nieuwe koop op basis van het nieuwe nummer?
Als je van een PS4 af komt is de stap naar een PS5 echt al huge. Omdat je nog op een PS4 speelt ben je denk ik geen 'enthusiast' gebruiker. Maar dat kan ik mis hebben. Een PS5Pro zou ik daarom heroverwegen. Die console is letterlijk een keer zo duur als een PS5 digital en zo heel veel meer dan een base PS5 krijg je in de praktijk niet. Ik zou die € 399 in de zak houden, ook omdat over twee jaar de PS6 waarschijnlijk in de schappen ligt. Kun je die € 399 beter aan een PS6 besteden of voor € 399 games/accessoires kopen.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Uiteindelijk FH5 en ook het premium content scherm gekregen.zunrob schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:44:
[...]
Ik weet niet hoe het op te lossen is, ik heb volgens mij alles gedownload.
Geen idee waarom want alle premium content heb ik wel. Heb alleen geen idee hoe de "gekregen" auto's te kunnen selecteren, staan allemaal op Gekocht maar zie ze niet in mijn garage
Dank je voor je reactie!Carlos0_0 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 06:35:
Toekomst bestendiger is de pro natuurlijker wel, al zal die even lang mee gaan als de normale ps5.
Alleen spellen zullen langzamer meer gemaakt worden ook voor de pro, zodat je wel verschil gaat zien(geen idee hoe dat is bij battlefield).
Uiteraard moet je er een tv enzo ook voor hebben, dus ligt het denk ik aan.
Heb je het geld en kan je het missen?, hoe vaak game je nu echt(sporadisch een potje fifa of battlefield bijv en meer niet zou ik het niet snel doen).
Mijn TV (OLED) zou alle specificaties moeten hebben om het maximale weer te geven wat de Pro kan brengen. Het toekomstbestendige en vooral het "gevoel" dat ik de maximale beeld kwaliteit krijg die een console nu kan brengen trekt me naar de Pro.
Maar die prijs he ... ook al is het financieel gewoon mogelijk, het voelt toch gek dat je voor 1 Pro 2 "normale" kunt kopen

Uiteraard maar ja de ps5 pro kan ook meer, dus dat die meer kost is niet zo gek.smoken schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 10:47:
[...]
Dank je voor je reactie!
Mijn TV (OLED) zou alle specificaties moeten hebben om het maximale weer te geven wat de Pro kan brengen. Het toekomstbestendige en vooral het "gevoel" dat ik de maximale beeld kwaliteit krijg die een console nu kan brengen trekt me naar de Pro.
Maar die prijs he ... ook al is het financieel gewoon mogelijk, het voelt toch gek dat je voor 1 Pro 2 "normale" kunt kopen
Maar goed niet elk spel maakt er gebruik van, dat zal uiteraard langzamer wel meer worden. maar zal nog steeds grotendeels aan de games liggen.
Een 3th party uitgever met een potje Call of Duty of Fifa , zal hier minder snel wat mee doen. dan een titel van Sony zelf(Of misschien 3th party titel wel maar wat meer gericht is op Story dan multi player game).
Dus hangt ook een beetje van de games af, welke je wil gaan spelen uiteindelijk.
Als je een betere kan betalen en je wil dat graag, trakteer jezelf! Morgen ben je die meerprijs weer vergeten en doe je de rest van de maand rustig aan.smoken schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 10:47:
[...]
Dank je voor je reactie!
Nu scheelde het dat ik mijn gewone PS5 goed kon verkopen waardoor de meerprijs voor de PRO allemaal wel meeviel. Nu kon ik ook nog de 30th Anniversary Pro edition bestellen. Dusja toen was het alsnog veel geld, maar ben er wel erg blij mee! De verschillen zijn allemaal niet super groot, maar je krijgt steeds meer games met een PRO modus. Wellicht dat het bij GTA 6 net het verschil maakt of je 60 FPS kan draaien. Pure speculatie uiteraard. Verder heb je nog een hogere restwaarde waardoor het verschil eind van de rit ook niet zo groot hoeft te zijn.
Dat is het ook, als je het kan betalen. en je zou het graag ook willen. trakteer je zelf af en toe eens op wat leuksLekkerboeie86 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:12:
[...]
Als je een betere kan betalen en je wil dat graag, trakteer jezelf! Morgen ben je die meerprijs weer vergeten en doe je de rest van de maand rustig aan.
Nu scheelde het dat ik mijn gewone PS5 goed kon verkopen waardoor de meerprijs voor de PRO allemaal wel meeviel. Nu kon ik ook nog de 30th Annivesary Pro edition bestellen. Dusja toen was het alsnog veel geld, maar ben er wel erg blij mee! De verschillen zijn allemaal niet super groot, maar je krijgt steeds meer games met een PRO modus. Wellicht dat het bij GTA 6 net het verschil maakt of je 60 FPS kan draaien. Pure speculatie uiteraard. Verder heb je nog een hogere restwaarde waardoor het verschil eind van de rit ook niet zo groot hoeft te zijn.
Het klinkt niet leuk, maar je weet niet wat er morgen of volgende week gebeurt. je kan naar buiten lopen en heel vervelend onder de bus terecht komen.
Soms mag je ook een beetje leven, en je zelf trakteren
Mee eens, en de specs maken uiteraard zeker het verschil. De 2TB helpt ook, want 1TB kan zo vol zitten (al gamed mijn zoon het meest, en die gaat dan de "gewone" PS5 gebruiken zoals gepland).Carlos0_0 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:10:
[...]
Uiteraard maar ja de ps5 pro kan ook meer, dus dat die meer kost is niet zo gek.
Maar goed niet elk spel maakt er gebruik van, dat zal uiteraard langzamer wel meer worden. maar zal nog steeds grotendeels aan de games liggen.
Een 3th party uitgever met een potje Call of Duty of Fifa , zal hier minder snel wat mee doen. dan een titel van Sony zelf(Of misschien 3th party titel wel maar wat meer gericht is op Story dan multi player game).
Dus hangt ook een beetje van de games af, welke je wil gaan spelen uiteindelijk.
Qua games ga ik met name BF6 spelen en wellicht Last of Us weer iets meer.
Maar BF6 verheug ik me het meest op
Op dit moment kan het inderdaad dus dat stukje trakteren voelt wel als een goed ideeLekkerboeie86 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:12:
[...]
Als je een betere kan betalen en je wil dat graag, trakteer jezelf! Morgen ben je die meerprijs weer vergeten en doe je de rest van de maand rustig aan.
Nu scheelde het dat ik mijn gewone PS5 goed kon verkopen waardoor de meerprijs voor de PRO allemaal wel meeviel. Nu kon ik ook nog de 30th Anniversary Pro edition bestellen. Dusja toen was het alsnog veel geld, maar ben er wel erg blij mee! De verschillen zijn allemaal niet super groot, maar je krijgt steeds meer games met een PRO modus. Wellicht dat het bij GTA 6 net het verschil maakt of je 60 FPS kan draaien. Pure speculatie uiteraard. Verder heb je nog een hogere restwaarde waardoor het verschil eind van de rit ook niet zo groot hoeft te zijn.
En ik ga ervan uit dat BF6 een Pro Modus heeft, sowieso lijken de verschillen tussen normaal / Pro bij die game best aanzienlijk.
[IMG]https://card.psnprofiles.com/2/Meneer_UYL.png[/IMG]
Ik heb de Pro voornamelijk voor deze titels gehaald.
[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 30-09-2025 11:49 ]
Dat had ik al verwacht ja, ik ga er op letten dan.Hulleman schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:49:
[...]
Dat laatste. Het is geen heel nieuw model, gewoon dezelfde hardware en specs, maar onder de motorkap zullen er miniscule verschillen zijn.
Als je van een PS4 af komt is de stap naar een PS5 echt al huge. Omdat je nog op een PS4 speelt ben je denk ik geen 'enthusiast' gebruiker. Maar dat kan ik mis hebben. Een PS5Pro zou ik daarom heroverwegen. Die console is letterlijk een keer zo duur als een PS5 digital en zo heel veel meer dan een base PS5 krijg je in de praktijk niet. Ik zou die € 399 in de zak houden, ook omdat over twee jaar de PS6 waarschijnlijk in de schappen ligt. Kun je die € 399 beter aan een PS6 besteden of voor € 399 games/accessoires kopen.
Ik denk dat ik gewoon voor de Pro ga, ik ben afgelopen jaren inderdaad niet heel fanatiek aan het gamen geweest. Ik ben wel van plan BF6 te halen en denk dat de Pro hier een betere keus voor is.
Het blijft jammer dat het prijsverschil zo groot is naar de Pro, maar dat is dan maar zo.
Verwachten we dat Sony nog met een officiele update/aankondiging komt rond de kleine verbetering, of gaan ze die gewoon stil invoeren en wordt het goed zoeken?
Ik ben een van die mensen. Ik speel nu bijvoorbeeld DS2 en die ziet er op de normale PS5 ook al super uit. Ik heb niet het gevoel dat ik hier nu ZO veel mis. Spider-Man heb ik ook allemaal gespeeld en mijn PS5 voelt gewoon toereikend daarin.Farabi schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:46:
Apart dat bij de meeste GTA6 de drijfveer is voor een Pro. Terwijl Sony exclusives een mooie ervaring bieden zoals DS2, wolverine, spiderman, ghost of yotei, intergalactic, god of war etc.
GTA is gewoon een game waar (bijna) iedereen naar uit kijkt en waar iedereen een bepaalde kwaliteit van verwacht. Ook de open wereld zal wel wat meer eisen misschien dan de voorbeelden die je noemde. Ik weet niet precies waarom maar ik denk dat je daar misschien toch wat meer kan verwachten van de PS5 Pro als die uit komt.
Ik ben er inmiddels aan begonnen, gierig als ik ben wachtte ik op een sale.steefje schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:26:
[...]
Erg benieuwd naar jullie ervaringen. Ik ben enthousiast geraakt na de eerste trailers, maar weinig meer van gehoord daarna. Dat zegt meestal wel iets..
Het verhalende deel is wat schraal vormgegeven, maar wel net genoeg omlijsting voor de gameplay. Ik heb er nu een uur of 2-3 in zitten, maar het is wel leuk. Beetje casual klooien. Je moet er niet in gaan en verwachten dat het spektakel is en super complexe gameplay, maar als je gewoon politietje wil spelen met af en toe wat laagdrempelige actie is het echt wel leuk
Ik worstel een beetje met de camera en aimen, maar dat maakt voor de gameplay weer niet heel veel uit en ligt ook voor een deel aan mijzelf (ik ben niet zo handig met aimen en controllers)
[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 30-09-2025 13:49 ]
Ik verwacht dat je als niet fanatiek gamer (ben ik ook niet) met de pro kunt uitzingen tot de PS6pro. De introductie van de pro versies valt rond hetzelfde moment als dat de generatie eerder qua nieuwe releases beperkt gaat worden. Dat en het doorschuiven van de PS4pro naar de kamer van mijn dochter was voor mij het moment om in te stappen op de pro vorig jaar. Qua backlog trek ik nu pas de eerste PS5 tevoorschijn. Wel staat ook BF6, maar alleen als de single player echt wat is. Heb genoten van BF BC1/2 op de ps3.phoenix1987 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:16:
[...]
Dat had ik al verwacht ja, ik ga er op letten dan.
Ik denk dat ik gewoon voor de Pro ga, ik ben afgelopen jaren inderdaad niet heel fanatiek aan het gamen geweest. Ik ben wel van plan BF6 te halen en denk dat de Pro hier een betere keus voor is.
Het blijft jammer dat het prijsverschil zo groot is naar de Pro, maar dat is dan maar zo.
Verwachten we dat Sony nog met een officiele update/aankondiging komt rond de kleine verbetering, of gaan ze die gewoon stil invoeren en wordt het goed zoeken?
Wat betreft de nieuwe versie van de PS5pro: ik heb de geruchten/leak er op nageslagen, maar zelfs een vermindering van het energieverbruik is niet bevestigd. De leak spreekt over mogelijk lager energieverbruik. Er is onderhuids genoeg veranderd om een nieuw modelnummer te krijgen, maar dat kan ook een ander model ventilator of type voeding zijn bijvoorbeeld.
Wat betreft gebruik maken van de pro-functionaliteit: voor alle games uitgebracht na november 2024 is dit gewoon verplicht. Het is alleen niet verplicht een keuze te bieden, dus het kan ook gewoon "stil" gebeuren door het verhogen van de basis resolutie ofzo. Het is aan de maker van de game hoe hier mee om te gaan.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Ik vind persoonlijk dat het verschil tussen de PS5 en de PS5 Pro weinig opvallend is m.b.t. de huidige uitgebrachte games.Farabi schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:46:
Apart dat bij de meeste GTA6 de drijfveer is voor een Pro. Terwijl Sony exclusives een mooie ervaring bieden zoals DS2, wolverine, spiderman, ghost of yotei, intergalactic, god of war etc.
Ik heb beide consoles (eentje staat beneden en eentje boven) en ik sla nou niet bepaald steil achterover als ik een game gisteren op mijn gewone PS5 heb gespeeld en vandaag verder ga op mijn Pro. Het is mooier, maar dan moet ik wel gericht kijken en eigenlijk de boel direct naast elkaar leggen. Anders valt het me niet heel erg op.
in dat opzicht is het verschil tussen een PS4 en PS5 ook niet groot. Het ging er meer om of je een spel in zijn beste vorm wil spelen, ook al lijkt het verschil miniem.Cyrax0508 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:26:
[...]
Ik vind persoonlijk dat het verschil tussen de PS5 en de PS5 Pro weinig opvallend is m.b.t. de huidige uitgebrachte games.
Ik heb beide consoles (eentje staat beneden en eentje boven) en ik sla nou niet bepaald steil achterover als ik een game gisteren op mijn gewone PS5 heb gespeeld en vandaag verder ga op mijn Pro. Het is mooier, maar dan moet ik wel gericht kijken en eigenlijk de boel direct naast elkaar leggen. Anders valt het me niet heel erg op.
Koffiedik kijken, maar ik denk niet dat de Pro bij GTA 6 het verschil gaat maken. De resolutie zal hoger zijn, wellicht doet PSSR nog wat, maar GTA 6 zal niet in 60fps op de Pro draaien als ie dat ook niet op de PS5 doet.Farabi schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:46:
Afhankelijk van de technische staat van de game of ik de game op de PS5 ga spelen. 30fps is op een OLED niet te doen. Als het 30fps wordt dan wacht ik op een PS6 release.
60fps of 120fps. De houterige rot-besturing van rockstar zal toch roet in het eten gooien.Hulleman schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:59:
[...]
Koffiedik kijken, maar ik denk niet dat de Pro bij GTA 6 het verschil gaat maken. De resolutie zal hoger zijn, wellicht doet PSSR nog wat, maar GTA 6 zal niet in 60fps op de Pro draaien als ie dat ook niet op de PS5 doet.
Afhankelijk van de technische staat van de game of ik de game op de PS5 ga spelen. 30fps is op een OLED niet te doen. Als het 30fps wordt dan wacht ik op een PS6 release.
Stille hoop dat ze de controls naar hedendaagse mainstream mapping aanpassen.Farabi schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:02:
[...]
60fps of 120fps. De houterige rot-besturing van rockstar zal toch roet in het eten gooien.
Ik denk dat je gelijk hebt en GTA6 gewoon dezelfde weg gaat bewandelen als GTA5 vanaf de PS4.Hulleman schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:59:
[...]
Koffiedik kijken, maar ik denk niet dat de Pro bij GTA 6 het verschil gaat maken. De resolutie zal hoger zijn, wellicht doet PSSR nog wat, maar GTA 6 zal niet in 60fps op de Pro draaien als ie dat ook niet op de PS5 doet.
Release suboptimaal op de PS5 (30FPS/upscaled 4k)
Minieme verbetering op de PS5 Pro (40FPS/upscaled 4K)
Significante verbetering op de PS6, ideale ervaring: 60FPS/4K.
Dat is tegenwoordig met ieder spelDenman schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:04:
[...]
Ik denk dat je gelijk hebt en GTA6 gewoon dezelfde weg gaat bewandelen als GTA5 vanaf de PS4.
Je vergeet nog de beste ervaring van 120fps@4k native op de PS7 Pro in de remastered versieDenman schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:04:
[...]
Ik denk dat je gelijk hebt en GTA6 gewoon dezelfde weg gaat bewandelen als GTA5 vanaf de PS4.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Heb m zelf ook uitgespeeld. Leuke game alleen had er meer ingezeten. Het wordt al vrij snel eentonig en dat had niet gehoeven als je kijkt wat GTA 1 ruim 30 jaar geleden al deed.418O2 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:48:
[...]
Ik ben er inmiddels aan begonnen, gierig als ik ben wachtte ik op een sale.
Het verhalende deel is wat schraal vormgegeven, maar wel net genoeg omlijsting voor de gameplay. Ik heb er nu een uur of 2-3 in zitten, maar het is wel leuk. Beetje casual klooien. Je moet er niet in gaan en verwachten dat het spektakel is en super complexe gameplay, maar als je gewoon politietje wil spelen met af en toe wat laagdrempelige actie is het echt wel leuk
Ik worstel een beetje met de camera en aimen, maar dat maakt voor de gameplay weer niet heel veel uit en ligt ook voor een deel aan mijzelf (ik ben niet zo handig met aimen en controllers)
PSN ID Binloading_nl
Je moet niet alles met GTA vergelijken...steefje schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:00:
[...]
Heb m zelf ook uitgespeeld. Leuke game alleen had er meer ingezeten. Het wordt al vrij snel eentonig en dat had niet gehoeven als je kijkt wat GTA 1 ruim 30 jaar geleden al deed.
Dit is maar een kleine studio en de game was maar 20 euro. Er komt nog wel meer content vermoed ik
Zullen niet met korting worden verkocht. Je zal moeten wachten tot de oude voorraad is verkocht.phoenix1987 schreef op maandag 29 september 2025 @ 19:06:
[...]
Ik denk dat het eindelijk tijd is mijn ps4 te upgraden. Ik wil dan voor een ps5 pro gaan.
CFI serienummer staat op de doos.
Ik verwacht niet dat een medewerker van Intertoys alle dozen voor je wilt checken.
[ Voor 6% gewijzigd door Ike. op 01-10-2025 08:30 ]

2 uur geleden was er nog gewoon voorraad, dus dacht ik bestel na mijn meetings. Maar helaas
Laten we hopen dat het met de model update te maken heeft, of een kortingsactie.
Uiteraard is hij te koop bij andere retailers, maar op playstation.com krijg je 5% korting als je PS Plus hebt.
Toch mooi meegenomen.
Bol heeft op dit moment korting op de reguliere variant, mocht je dat toch nog weer de andere kant over de streep trekkensmoken schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:46:
Heb ik net mijn beslissing genomen om voor de PS5 Pro te gaan en rechtstreeks op playstation.com te kopen. Is hij uitverkocht!![]()
![]()
2 uur geleden was er nog gewoon voorraad, dus dacht ik bestel na mijn meetings. Maar helaas![]()
Laten we hopen dat het met de model update te maken heeft, of een kortingsactie.
Uiteraard is hij te koop bij andere retailers, maar op playstation.com krijg je 5% korting als je PS Plus hebt.
Toch mooi meegenomen.
Ah ja, de 'reguliere' is natuurlijk de Slim tegenwoordigJovatov schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:51:
[...]
Bol heeft op dit moment korting op de reguliere variant, mocht je dat toch nog weer de andere kant over de streep trekken
https://www.bol.com/nl/nl/ra/hoge-korting-op-ps5/465944
[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 01-10-2025 11:59 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Die korting is er op de playstation website ook, met nog een keer 5% extra korting.Jovatov schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:51:
[...]
Bol heeft op dit moment korting op de reguliere variant, mocht je dat toch nog weer de andere kant over de streep trekken
Maar ik ga voor de Pro .. het stemmetje op mijn linkerschouder heeft gewonnen van die op de rechterschouder.
Die met 2 controllers is de Digital edition, met 1 controller is met disc.YakuzA schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:58:
[...]
Ah ja, de 'reguliere' is natuurlijk de Slim tegenwoordig
https://www.bol.com/nl/nl/ra/hoge-korting-op-ps5/465944
Ja, zag ik inderdaad op pas na de edit, dus weer weg gehaaldsmoken schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:00:
[...]
Die met 2 controllers is de Digital edition, met 1 controller is met disc.
Vond het wel verwarrend.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
En dus ook GTAVI meermaals aanschaffen.Denman schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:04:
[...]
Guilty as charged, V inmiddels 4x aangeschaft.
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties