MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Misschien wel het beste voorbeeld:
Tomb Raider anniversary (2007) en Tomb Raider I-II-III remastered.
Anniversary is een remake van deel 1 met levels die er toch behoorlijk anders uit zien qua vormen en detail. De remaster heeft de basis vormen en details gepakt en voorzien van betere textures en wat meer aankleding. Met een druk op de knop kan je wisselen.
In jouw optiek zou anniversary dus een remaster zijn wanneer Lara Croft dezelfde stem (lees: geluidsopname) zou hebben.
Tomb Raider anniversary (2007) en Tomb Raider I-II-III remastered.
Anniversary is een remake van deel 1 met levels die er toch behoorlijk anders uit zien qua vormen en detail. De remaster heeft de basis vormen en details gepakt en voorzien van betere textures en wat meer aankleding. Met een druk op de knop kan je wisselen.
In jouw optiek zou anniversary dus een remaster zijn wanneer Lara Croft dezelfde stem (lees: geluidsopname) zou hebben.
[ Voor 26% gewijzigd door MazeWing op 15-09-2025 10:08 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dan zijn we het eens, ze zullen hier geen enorme schade van hebben. Dat er hier en daar een onverlaat de game laat liggen spreek ik verder ook niet tegen. Die vind ik zelf maar weinig weldenkend, maar dat is weer een ander verhaal.schumi1986 schreef op maandag 15 september 2025 @ 09:43:
[...]
Joh dat snap ik maar het kwaad is toch al geschied, je snapt toch wel hoe dit werkt?
Ik zou deze game er zeker ook niet voor laten liggen, en ik schat ook niet dat het bedrijf hier enorme schade van zal hebben maar ik snap wel dat ondanks het bedrijf de juiste stappen heeft genomen er toch nevenschade is ontstaan, zo moeilijk is dat niet om dat te begrijpen lijkt mij.
Grappig. Toen ik de posts erboven las, was ik onder de indruk dat sommigen het spel gingen boycotten omdat die persoon ontslagen was.Cyrax0508 schreef op maandag 15 september 2025 @ 09:33:
Ze hebben die persoon ontslagen en we gaan weer door. Ik zou een spel in elk geval niet laten liggen vanwege een idiote (ex)medewerker.

Dat is uiteraard ook mogelijk. Ze zoeken het maar uit. Ik koop de gameTwixie schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:07:
[...]
Grappig. Toen ik de posts erboven las, was ik onder de indruk dat sommigen het spel gingen boycotten omdat die persoon ontslagen was.![]()
Dacht even dat ik per ongeluk oude berichten uit 2018 aan het herlezen was met remake vs remastered
Wat een nutteloze discussie, een simpele Google search laat je al gelijk zien wat het verschil is.
Wat een nutteloze discussie, een simpele Google search laat je al gelijk zien wat het verschil is.
Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus
Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties