Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Nieuwe prijzen in de USA vanaf 21-08-2025.

PlayStation 5 – $549.99
PlayStation 5 Digital Edition – $499.99
PlayStation 5 Pro – $749.99

Link: https://blog.playstation....price-changes-in-the-u-s/.

[ Voor 31% gewijzigd door Jumpman op 20-08-2025 17:40 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:13
Ah, dus de prijzen in de EU gaan weer omhoog ter compensatie. Of inflatie. Of beiden :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-09 16:30
Slechtste generatie ooit als het gaat om de prijzen. Zal me niet eens verbazen als de PS6 straks 1000 euro kost and 1300 Euro voor de PS6 Pro. Vraag me af hoeveel mensen dit willen uitgeven voor een console.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:06
DeadPhoenix86 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:58:
Slechtste generatie ooit als het gaat om de prijzen. Zal me niet eens verbazen als de PS6 straks 1000 euro kost and 1300 Euro voor de PS6 Pro. Vraag me af hoeveel mensen dit willen uitgeven voor een console.
Zolang er 10 jarige op een fatbike fietsen terwijl ze zichzelf aan het filmen zijn met de nieuwste high end smartphone zou Sony zich niet heel veel zorgen hoeven maken om een console uit te brengen voor 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
schumi1986 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:58:
[...]

Zolang er 10 jarige op een fatbike fietsen terwijl ze zichzelf aan het filmen zijn met de nieuwste high end smartphone zou Sony zich niet heel veel zorgen hoeven maken om een console uit te brengen voor 1000 euro.
Dus jij wilt zeggen dat 1000 een normale prijs is voor een console is, en dat iedereen het zonder problemen kan betalen?

Dan wil ik wel weten hoeveel mensen hier daadwerkelijk 1000 euro willen uitgeven voor een PS6. En daarboven nog 100 euro per game. Want die kant gaan we wel op in de komende 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
DeadPhoenix86 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:11:
[...]

Dus jij wilt zeggen dat 1000 een normale prijs is voor een console is, en dat iedereen het zonder problemen kan betalen?

Dan wil ik wel weten hoeveel mensen hier daadwerkelijk 1000 euro willen uitgeven voor een PS6. En daarboven nog 100 euro per game. Want die kant gaan we wel op in de komende 5 jaar.
Maar oprecht 1000 euro voor een console is toch niet heel extreem?

Ik betaalde in 2020 550 euro voor een XSX en 500 euro voor een PS5

Nu 5 jaar later verdien ik 2k bruto per maand meer dan is 2020. Lonen zijn flink omhoog gegaan, net als alle producten dus ook consoles kunnen niet zo goedkoop blijven, Ja in mijn ogen zijn consoles op dit moment extreem goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
schumi1986 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:29:
[...]

Maar oprecht 1000 euro voor een console is toch niet heel extreem?

Ik betaalde in 2020 500 euro voor een XSX en 500 euro voor een PS5

Nu 5 jaar later verdien ik 2k bruto per maand meer dan is 2020. Lonen zijn flink omhoog gegaan, net als alle producten dus ook consoles kunnen niet zo goedkoop blijven, Ja in mijn ogen zijn consoles op dit moment extreem goedkoop.
1000 euro voor een console is niet goedkoop. En hoeveel mensen kopen 2 consoles?
Meeste mensen kopen er ééntje.

Jij hebt teveel betaald. Ik heb hier maar 380 euro neergelegd. Dus als je straks beide consoles koopt, dat is 1000 euro per stuk. Wat een geld zeg !

Dat jij rijk bent leuk, maar ik kijk zelf meer naar de aanbiedingen. En hoe lager hoe beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
DeadPhoenix86 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:34:
[...]

1000 euro voor een console is niet goedkoop. En hoeveel mensen kopen 2 consoles?
Meeste mensen kopen er ééntje.

Jij hebt teveel betaald. Ik heb hier maar 380 euro neergelegd. Dus als je straks beide consoles koopt, dat is 1000 euro per stuk. Wat een geld zeg !

Dat jij rijk bent leuk, maar ik kijk zelf meer naar de aanbiedingen. En hoe lager hoe beter.
Ik ben helemaal niet rijk ;) maar eens in de 5 jaar wat geld uit geven aan mijn hobby is voor mij niet meer dan normaal, ik leef namelijk niet alleen om te werken.

Ga eens naar een pretpark, festival, vakantie, het leven is duur, voor veel van deze zaken geef je in een paar dagen meer uit dan wat console gaming in 5 jaar kost.

Ik ben niet rijk maar ik ben echt van mening dat console gaming niet duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
schumi1986 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:41:
[...]

Ik ben helemaal niet rijk ;) maar eens in de 5 jaar wat geld uit geven aan mijn hobby is voor mij niet meer dan normaal, ik leef namelijk niet alleen om te werken.

Ga eens naar een pretpark, festival, vakantie, het leven is duur, voor veel van deze zaken geef je in een paar dagen meer uit dan wat console gaming in 5 jaar kost.

Geen geld voor vakantie. Alles is zo duur geworden. Kan net de huur betalen. Dus een 1000 euro console is voor mij niet mogelijk. Ook niet in 1 keer in de 5 jaar.
Nee dank je. Ik blijf gewoon wachten totdat er een aanbieding is, of ik koop het tweede hands. En als het straks te duur is, dan hou het op. Ik wil niet in de problemen komen dat ik straks mijn vaste lasten niet meer kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Die prijsstijging in Amerika heeft met import tarrifs te maken, staat ook in het artikel.

De PS5 heb ik bij release 549,- voor betaald als je daar de inflatie bovenop gooit is dat nu 675,-. Maar je koopt nu een PS5 slim disk voor 499,-. Koopje dus :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
DeadPhoenix86 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:48:
[...]

Geen geld voor vakantie. Alles is zo duur geworden. Kan net de huur betalen. Dus een 1000 euro console is voor mij niet mogelijk. Ook niet in 1 keer in de 5 jaar.
Nee dank je. Ik blijf gewoon wachten totdat er een aanbieding is, of ik koop het tweede hands. En als het straks te duur is, dan hou het op. Ik wil niet in de problemen komen dat ik straks mijn vaste lasten niet meer kan betalen.
Heel erg vervelend dat steeds meer mensen moeite hebben met rondkomen, lonen bij bepaalde beroepen niet met de inflatie mee stijgen maar je alles om je heen wel duurder ziet worden waardoor hobby’s onbetaalbaar zijn geworden.

Ik gun iedereen van harte een zo goedkoop mogelijke console maar ergens weet denk ik iedereen wel dat een console van 500 euro in de toekomst niet haalbaar is.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:54
Chaoss schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:50:
Die prijsstijging in Amerika heeft met import tarrifs te maken, staat ook in het artikel.

De PS5 heb ik bij release 549,- voor betaald als je daar de inflatie bovenop gooit is dat nu 675,-. Maar je koopt nu een PS5 slim disk voor 499,-. Koopje dus :P
Ps5(disk) heb ik gewoon voor 500 gekocht bij release.

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:34
schumi1986 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:41:
[...]

Die mening deel ik ook. De PS5 heb ik 4 jaar geleden voor bijna 700 Euro gekocht bij de MM incl. rotzooi, maarja er was schaarste. Ik verwacht zeker 6 jaar met de console te doen. Dus dat is ongeveer een tientje per maand. Als je dat voor 7 jaar apart legt per maand dan heb je weer geld voor de volgende console. d:)b

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:16
bRuud83 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:18:
[...]

Die mening deel ik ook. De PS5 heb ik 4 jaar geleden voor bijna 700 Euro gekocht bij de MM incl. rotzooi, maarja er was schaarste. Ik verwacht zeker 6 jaar met de console te doen. Dus dat is ongeveer een tientje per maand. Als je dat voor 7 jaar apart legt per maand dan heb je weer geld voor de volgende console. d:)b
Verkoop kort voor de release je PS5 incl rotzooi en leg wat bij... Zo is het allemaal wat hapbaarder

• Denman
bRuud83 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:18:
[...]

Op voorwaarde dat ie 700 gaat kosten en niet meer natuurlijk ;)

Overigens ben je er dan nog niet helemaal, want als je je PS5 ook gebruikt om samen met je maten online multiplayer te doen zoals bijvoorbeeld FC25 dan mag je er met PS Plus inmiddels minimaal 72 Euro per jaar bijtellen om online te mogen spelen. Dat valt over een jaar verspreid bezien natuurlijk nog enigszins mee, maar over een periode van 6 jaar zit je dan ineens niet meer op 700 maar op 1132 Euro :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Rebbelx schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:42:
[...]

Verkoop kort voor de release je PS5 incl rotzooi en leg wat bij... Zo is het allemaal wat hapbaarder
Zo heb ik dat ook altijd gedaan. Ik verwacht een EU prijs van € 599 - € 649 als we de eerste geruchten mogen geloven dat de PS6 relatief een budget console wordt voor $ 500.

Ik had de Xbox eigenlijk afgezworen voor de volgende generatie, maar daar kijk ik toch ook wel met een schuin oog naar. Het is de bedoeling dat de hele Pc library ook naar Xbox komt. Aangezien de meeste Sony first party klappers ook naar PC komen kun je dus echt alles op de nieuwe Xbox spelen. Ben wel benieuwd hoe dat zich uitpakt. Geruchten zijn wel dat de next-gen Xbox $800 - $1.000 moet gaan kosten. Maarja, heb nu zowel een PS5 en XSX en dat kostte ook € 1.000

[ Voor 37% gewijzigd door Hulleman op 21-08-2025 13:58 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:34
Denman schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:51:
[...]

Op voorwaarde dat ie 700 gaat kosten en niet meer natuurlijk ;)

Overigens ben je er dan nog niet helemaal, want als je je PS5 ook gebruikt om samen met je maten online multiplayer te doen zoals bijvoorbeeld FC25 dan mag je er met PS Plus inmiddels minimaal 72 Euro per jaar bijtellen om online te mogen spelen. Dat valt over een jaar verspreid bezien natuurlijk nog enigszins mee, maar over een periode van 6 jaar zit je dan ineens niet meer op 700 maar op 1132 Euro :)
Ja true, die 700 Euro is ook maar een wilde gok. Ik verwacht echt niet dat Sony 1000 Euro gaat vragen voor de PS6, maar ik verwacht wel dat het meer dan de PS5 gaat kosten. Dus ergens daar tussenin. Kosten voor een abonnement heb je zelf in de hand. Je kunt het ook niet doen en je kan natuurlijk er ook voor kiezen nog wat langer met de PS5 te doen. De console wordt echt nog wel een tijdje ondersteund.

• Jumpman
Hier ook aan het overwegen wat te doen na 17 jaar Sony PlayStation (ik kreeg een Sony PlayStation 3 bij mijn Sony 1080p TV). Ik vind dat er te weinig nieuwe exclusieve games komen en €71,99 voor online gamen per jaar, dat op een PC gratis is, gewoon te veel geld voor wat je krijgt. Ook de Sony PlayStation 5 Pro nog gekocht voor €669,00 op Amazon.es een half jaar terug, maar ik vind het maar een minimale verbetering t.o.v. van mijn Sony PlayStation 5.

• Denman
bRuud83 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:01:
[...]

Ja true, die 700 Euro is ook maar een wilde gok. Ik verwacht echt niet dat Sony 1000 Euro gaat vragen voor de PS6, maar ik verwacht wel dat het meer dan de PS5 gaat kosten. Dus ergens daar tussenin. Kosten voor een abonnement heb je zelf in de hand. Je kunt het ook niet doen en je kan natuurlijk er ook voor kiezen nog wat langer met de PS5 te doen. De console wordt echt nog wel een tijdje ondersteund.
Nee 1000 Euro verwacht ik ook niet nee, maar ergens ertussenin lijkt me gezien de hardware wel plausibel idd.

Abonnement heb je zeker zelf in de hand. Maar voor online multiplayer kom je er voor de meeste spellen niet onderuit :)
Jumpman schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:06:
Hier ook aan het overwegen wat te doen na 17 jaar Sony PlayStation (ik kreeg een Sony PlayStation 3 bij mijn Sony 1080p TV). Ik vind dat er te weinig nieuwe exclusieve games komen en €71,99 voor online gamen per jaar, dat op een PC gratis is, gewoon te veel geld voor wat je krijgt. Ook de Sony PlayStation 5 Pro nog gekocht voor €669,00 op Amazon.es een half jaar terug, maar ik vind het maar een minimale verbetering t.o.v. van mijn Sony PlayStation 5.
Ik heb om min of meer deze redenen begin van het jaar een nieuwe game PC gekocht. Meer games, meer mogelijkheden, gratis multiplayer, en nostalgie :)

Ik sluit zeker niet uit dat de PS6 er hier komt, maar ik ga wel even kijken waar ze mee komen de komende tijd.

[ Voor 35% gewijzigd door Denman op 21-08-2025 14:15 ]

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
DeadPhoenix86 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:58:
Slechtste generatie ooit als het gaat om de prijzen.
De PS2 kostte 1200 gulden bij release. Dat is vergelijkbaar met € 950 in 2024 (bron: CBS). Dat is (fors) meer dan wat elke andere Playstation daarna gekost heeft. Zelfs de PS3 was relatief goedkoper. Maar blijkbaar vonden we 1200 gulden wel normaal, aangezien ik bijna nooit iemand hoor over hoe duur de PS2 was.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 08:38

Lapras

Ice beam

Hulleman schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:05:
[...]

De PS2 kostte 1200 gulden bij release. Dat is vergelijkbaar met € 950 in 2024 (bron: CBS). Dat is (fors) meer dan wat elke andere Playstation daarna gekost heeft. Zelfs de PS3 was relatief goedkoper. Maar blijkbaar vonden we 1200 gulden wel normaal, aangezien ik bijna nooit iemand hoor over hoe duur de PS2 was.
Dat is een goed punt. Al kan ik me toen nog wel de ophef herinneren over de hoge prijs. Door die hoge prijs kon de Xbox wel marktaandeel pakken. En geholpen door het feit dat de 360 eerder was dan de PS3.

Daarna ging het echter weer langzaam bergafwaarts voor Blinx en vrienden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:23
[...]

De PS2 is maar heel kort 1200 gulden geweest. In 2001 (een jaar na release) was de gewone PS2 aldus Tweakers (lijkt me een betrouwbare bron ;) ) al voor 700 gulden te krijgen.

• DeadPhoenix86
[...]

Ik had de PS2 gekocht terug in 2002 voor 350 euro. Die 1200 gulden was maar even. Daarna waren de prijzen flink gezakt.

Ik blijf bij mijn mening. Ik vind de prijzen van de Huidige consoles slecht. Normaal gesproken zakken de prijzen. Maar nu blijven ze alleen maar omhoog gaan. Dus straks heb je de PS7 voor 2000 euro en PS8 voor 4000 euro. Hoever willen ze gaan? Consoles horen maximaal 500 euro te kosten. Lager is beter.

Anders prijs je een hoop mensen uit de markt. Want niet iedereen kan even 1000 euro uitgeven. En dan komt de rest er nog bij. 80 tot 100 Euro per game. PSN om online te mogen spelen. En dat gaat ook jaarlijks omhoog. Entertainment is straks niet meer betaalbaar :/

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DeadPhoenix86 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:18:
Hoever willen ze gaan? Consoles horen maximaal 500 euro te kosten. Lager is beter.
Inflatie? Brood kost ook meer dan vroeger..
Vroeger.. zakten de prijzen. De kosten van transistors zakken niet meer (zo snel) als vroeger.

[ Voor 33% gewijzigd door Olaf van der Spek op 21-08-2025 16:39 ]

• DeadPhoenix86
Olaf van der Spek schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:34:
[...]

Inflatie? Brood kost ook meer dan vroeger..
Inflatie is nep. Ze willen gewoon de hele economie kapot maken met hun achterlijke prijzen. Soms lijkt het wel of ik in de verkeerde generatie ben geboren. Rijke mensen worden alleen maar rijker en de normale mensen worden armer.

Ik blijf gewoon pushen voor lagere prijzen.

[ Voor 13% gewijzigd door DeadPhoenix86 op 21-08-2025 16:45 ]

• DeadPhoenix86
schumi1986 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 00:09:
[...]

Heel erg vervelend dat steeds meer mensen moeite hebben met rondkomen, lonen bij bepaalde beroepen niet met de inflatie mee stijgen maar je alles om je heen wel duurder ziet worden waardoor hobby’s onbetaalbaar zijn geworden.

Ik gun iedereen van harte een zo goedkoop mogelijke console maar ergens weet denk ik iedereen wel dat een console van 500 euro in de toekomst niet haalbaar is.
Dan word dit het einde voor mijn hobby :/
Ik kan niet even 1000 euro uitgeven voor een console. Ik ben waarschijnlijk ook niet de enige die dit probleem heeft. Het was leuk zolang het duurde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

DeadPhoenix86 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:42:
[...]

Inflatie is nep. Ze willen gewoon de hele economie kapot maken met hun achterlijke prijzen. Soms lijkt het wel of ik in de verkeerde generatie ben geboren. Rijke mensen worden alleen maar rijker en de normale mensen worden armer.

Ik blijf gewoon pushen voor lagere prijzen.
Hoe push jij voor lagere prijzen? En heeft dat tot nu toe al enig effect :P Ben wel benieuwd…

Een console is vooral een eenmalige “dure” investering met, zolang die niet kapot gaat, een levensduur van een jaar of 8. Dan is 1000 euro een afschrijving van een goede 100 euro per jaar. Een tientje per maand. Dat is voor de hardware goed te doen. Wat gamen duurder maakt zijn vooral de services en games. Niet zozeer de hardware.

En als je weet dat je het financieel lastig hebt, met name voor zo’n grote uitgave in een keer, is het wellicht een tip om gewoon elke maand een klein bedragje opzij te zetten (als dat lukt).

[ Voor 35% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-08-2025 17:06 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• DeadPhoenix86
uchiha tijntje schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:01:
[...]

Hoe push jij voor lagere prijzen? En heeft dat tot nu toe al enig effect :P Ben wel benieuwd…
Heel makkelijk. Gewoon niet kopen. En ik ben waarschijnlijk niet de enige die er zo over denkt.
We moeten ergens een lijn zetten. Want straks vragen 1000, 2000, 3000, 10.000. Want deze bedrijven geven echt niks om hun klanten. Zolang ze maar hun zakken blijven vullen.

Het blijft althans mijn mening hoe ik erover denk.
Maar het blijkt dat iedereen mij tegenwoordig alleen maar behandeld als een zwarte schaap...

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

DeadPhoenix86 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:06:
[...]

Heel makkelijk. Gewoon niet kopen. En ik ben waarschijnlijk niet de enige die er zo over denkt.
We moeten ergens een lijn zetten. Want straks vragen 1000, 2000, 3000, 10.000. Want deze bedrijven geven echt niks om hun klanten. Zolang ze maar hun zakken blijven vullen.

Maar het blijkt dat iedereen mij tegenwoordig alleen maar behandeld als een zwarte schaap...
Mag ik vragen hoeveel jij per jaar uitgeeft aan games en abbo?

Iedereen redeneert natuurlijk uit zijn eigen referentiekader.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 21-08-2025 17:08 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Tara2021
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 13:23
Ik ben sinds kort (sinds eind vorig jaar switch en sinds 1,5 maand PlayStation 5) weer begonnen met gamen en kan makkelijk een switch 2 of PlayStation 5 pro betalen maar heb toch een switch 1 nieuw in de aanbieding gekocht voor 300 euro met spel (mario wonder) en de PlayStation 5 digitaal nieuw voor 400 euro (dus uiteindelijk 200 euro) met familie gedeeld. Heb zowat op alle spellen, zeker 12 spellen nu (behalve asto bot en f1 25) met minstens 50 tot 80 procent korting gekocht. Wil ik donkey kong bananza spelen? ja, wil ik mario world spelen? ja, wil ik er 600 euro voor betalen? nee. Voor dat geld heb ik nu mijn switch 1 en iets van 15 andere leuke spellen (die wel veel 2dehands gekocht, ook mario, donkey kong en pokemon spellen). Het is voor mij een hobby ernaast en wil er niet teveel geld aan uitgeven.

• Denman
[...]

Maar ondertussen koop je wel een GPU van 800 Euro op het hoogtepunt van de prijs (release) en geef je je XBOX Series X weg omdat je bent overgestapt naar PC :P

Misschien iets minder in de slachtofferrol kruipen. Ik zeg daarmee niet dat het allemaal maar goedkoop is tegenwoordig, maar alleen maar klagen helpt daar niet bij. Soms iets andere keuzes maken wellicht wel.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:02
[...]

Je bent heus niet het zwarte schaap, het leven wordt duurder en helaas horen daar ook hobby's bij. Maar nu om te gaan roepen dat inflatie nep is (wat zeker niet zo is) en dat je in de verkeerde tijd bent geboren is misschien ook wat overdreven?

Ik denk dat we in één van de betere tijden leven, we hebben de middelen om in een hobby te investeren, iets wat niet altijd evident was doorheen de geschiedenis.
Ja het zijn wat zwaardere tijden maar zoals anderen al aangaven is een console voornamelijk een investering op lange termijn. Al bij al vind ik het nog een goedkope hobby, rondom mij zie ik mensen die veel meer besteden aan vrije tijd (fietsen, voetballen, cinema,...)

Je koopt 1 keer een console van 700 euro en die zal na 7 jaar nog steeds de nieuwste games spelen zonder problemen, terwijl je bij een PC misschien al eens iets moet upgraden.
Voor games kan je gerust op 2ehands kijken om iets goedkoper te vinden of je kan zelfs 1 maand 10 euro neerleggen voor een abonnement en toegang krijgen tot tal van games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:29
AppleFan2007 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:17:
[...]

Je bent heus niet het zwarte schaap, het leven wordt duurder en helaas horen daar ook hobby's bij. Maar nu om te gaan roepen dat inflatie nep is (wat zeker niet zo is) en dat je in de verkeerde tijd bent geboren is misschien ook wat overdreven?

Ik denk dat we in één van de betere tijden leven, we hebben de middelen om in een hobby te investeren, iets wat niet altijd evident was doorheen de geschiedenis.
Ja het zijn wat zwaardere tijden maar zoals anderen al aangaven is een console voornamelijk een investering op lange termijn. Al bij al vind ik het nog een goedkope hobby, rondom mij zie ik mensen die veel meer besteden aan vrije tijd (fietsen, voetballen, cinema,...)

Je koopt 1 keer een console van 700 euro en die zal na 7 jaar nog steeds de nieuwste games spelen zonder problemen, terwijl je bij een PC misschien al eens iets moet upgraden.
Voor games kan je gerust op 2ehands kijken om iets goedkoper te vinden of je kan zelfs 1 maand 10 euro neerleggen voor een abonnement en toegang krijgen tot tal van games.
Precies dus als de ps6 over een paar jaar uit komt, moet je die dan gelijk hebben ?.
Ja het is leuk maar het hoeft niet, je kan prima door op de huidige ps5 nog even. en dan rustig sparen voor de ps6(Zodat je het niet in 1 keer hoeft af te tikken).
Spellen komen toch nog wel geruime tijd op beide consoles aan, dus iets dag 1 of 1ste jaar ofzo hebben is helemaal niet noodzakelijk

[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 21-08-2025 17:27 ]

• Tara2021
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 13:23
Nou het is allemaal wel heel duur aan het worden. Ik kon 5 jaar geleden voor corona gewoon voor 35 a 40 euro met mijn hond naar de dierenarts, betaal nu 65 euro voor een consult. Het gebouw, de dierenarts en de spullen die ze gebruiken zijn in die 5 jaar niet veranderd hoor. Ook voor hun kvv eten betaalde ik 4 euro de kilo, nu 6,50. loopt aardig op met 30 kilo de maand die er in hun maag verdwijnt. Is van 120 euro naar 195 euro per maand veranderd. 8)7

Geloof me dat veel bedrijven ook profiteren en hogere bedragen vragen, kan makkelijk iets goedkoper zolang je de bazen nog met tesla's voorbij ziet rijden..

[ Voor 14% gewijzigd door Tara2021 op 21-08-2025 17:33 ]

• DeadPhoenix86
Denman schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:12:
[...]

Maar ondertussen koop je wel een GPU van 800 Euro op het hoogtepunt van de prijs (release) en geef je je XBOX Series X weg omdat je bent overgestapt naar PC :P

Misschien iets minder in de slachtofferrol kruipen. Ik zeg daarmee niet dat het allemaal maar goedkoop is tegenwoordig, maar alleen maar klagen helpt daar niet bij. Soms iets andere keuzes maken wellicht wel.
Inmiddels is de Series X verkocht, want ze deed er niks mee. Ik zie het meer als lenen.
En de Xbox heeft geen toekomst meer, aangezien de volgende Xbox een PC word.

800 euro voor een kaart waar ik heel lang heb voor gespaard. Mijn vorig GPU was een RTX 2080 deze heb ik destijds tweede hands gekocht voor 350 euro.Maar ik koop een GPU elke 5-7 jaar. Wordt ook voor mijn werk gebruikt aangezien ik veel met blender werk. En dan een beetje gamen er naast. Vooral Online games.

PS5 word gebruikt voor single player games, en plus ik kan de games weer doorverkopen. Omdat ik daar alles fysiek op koop.

De videokaart is echt het enige dure spul in mijn kast. De rest is verouderd AM4 platform. Ik wacht op AM6. En dan pas upgraden.

Ik spaar jaren om iets te kunnen kopen. Maar consoles heeft mij altijd aangesproken vanwege de lage prijzen. Meestal zat dat tussen 300 tot 400 euro. En had je een goeie gaming ervaring. Ik gebruik mijn PC voor Online games, omdat ik PSN onnodig vind. Ik heb maar weinig PC games die ik speel op PC. Vooral Left 4 Dead 2 en battlefield.

Ik vind 1000 euro teveel voor een console.
En waarom moeten mensen mij weer behandelen als de zwarte schaap???
Ik wordt daar een beetje moe van. Je mag tegenwoordig niks meer zeggen, want alles wat je zegt wordt tegen je gebruikt...
Ik ga toch ook niet jouw geschiedenis opzoeken?

• Jumpman
De Sony PlayStation 2 zakte heel snel in prijs. Ik werkte bij een best grote retailer toen en we kregen slechts een heel beperkt aantal op release. Ik denk dat daarom de prijs Hfl. 1199,00 was. En daar kwam dan nog een game en Memory Card bij.

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:08
DeadPhoenix86 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:35:
[...]

Inmiddels is de Series X verkocht, want ze deed er niks mee. Ik zie het meer als lenen.
En de Xbox heeft geen toekomst meer, aangezien de volgende Xbox een PC word.

800 euro voor een kaart waar ik heel lang heb voor gespaard. Mijn vorig GPU was een RTX 2080 deze heb ik destijds tweede hands gekocht voor 350 euro.Maar ik koop een GPU elke 5-7 jaar. Wordt ook voor mijn werk gebruikt aangezien ik veel met blender werk. En dan een beetje gamen er naast. Vooral Online games.

PS5 word gebruikt voor single player games, en plus ik kan de games weer doorverkopen. Omdat ik daar alles fysiek op koop.

De videokaart is echt het enige dure spul in mijn kast. De rest is verouderd AM4 platform. Ik wacht op AM6. En dan pas upgraden.

Ik spaar jaren om iets te kunnen kopen. Maar consoles heeft mij altijd aangesproken vanwege de lage prijzen. Meestal zat dat tussen 300 tot 400 euro. En had je een goeie gaming ervaring. Ik gebruik mijn PC voor Online games, omdat ik PSN onnodig vind. Ik heb maar weinig PC games die ik speel op PC. Vooral Left 4 Dead 2 en battlefield.

Ik vind 1000 euro teveel voor een console.
En waarom moeten mensen mij weer behandelen als de zwarte schaap???
Ik wordt daar een beetje moe van. Je mag tegenwoordig niks meer zeggen, want alles wat je zegt wordt tegen je gebruikt...
Ik ga toch ook niet jouw geschiedenis opzoeken?
Er is hier toch niemand die jou behandeld als een zwart schaap. Je mag net als een ieder een mening hebben en met jou zijn er voldoende die veel geld niet kunnen of willen uitgeven aan gaming.
Ik vind 1000€ ook vrij veel geld voor een console, maar zover zijn we volgens mij niet

PSN ID Binloading_nl

• DeadPhoenix86
steefje schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:40:
[...]

Er is hier toch niemand die jou behandeld als een zwart schaap. Je mag net als een ieder een mening hebben en met jou zijn er voldoende die veel geld niet kunnen of willen uitgeven aan gaming.
Ik vind 1000€ ook vrij veel geld voor een console, maar zover zijn we volgens mij niet
Ik merk soms dat er niet geluisterd word naar mijn mening.
Ik ben bang dat dit wel gaat gebeuren. Tenzij ze 2 verschillende modellen uitbrengen.

1tje tussen 300-400 en de andere tussen 500-600.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:18
@DeadPhoenix86 Maak je niet druk Sony zou wel gek zijn om €1000 te vragen, dan verkopen ze amper. Verkoop van de Pro valt ook zwaar tegen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• DeadPhoenix86
Amaze86 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:00:
@DeadPhoenix86 Maak je niet druk Sony zou wel gek zijn om €1000 te vragen, dan verkopen ze amper. Verkoop van de Pro valt ook zwaar tegen.
En toch zie ik een hoop reacties van mensen dat 1000 euro een koopje is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:02
DeadPhoenix86 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:06:
[...]

En toch zie ik een hoop reacties van mensen dat 1000 euro een koopje is.
Ik weet niet of je die reacties buiten dit forum gaat lezen, je moet weten dat er hier voornamelijk enthousiastelingen rondhangen die er dus doorgaans iets meer voor over hebben. De gemiddelde gebruiker zal doorgaans hun console niet snel vervangen zolang er nog games voor uit komen en die nog werkt, en al zeker niet als de opvolger 1000 euro kost.
Op forums zoals reddit en zelfs Tweakers ga je altijd vertekende beelden krijgen over zo'n dingen

• Vrijdag
Ach, ik heb pas in het begin van dit jaar een PS5 gekocht. Tot die tijd speelde ik op mijn OG PS4. En dan was het ook nog omdat ik een cadeaukaart had gekregen van mijn werk voor de kerst, anders had ik het nog steeds te duur gevonden :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:16
Tara2021 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:31:
Nou het is allemaal wel heel duur aan het worden. Ik kon 5 jaar geleden voor corona gewoon voor 35 a 40 euro met mijn hond naar de dierenarts, betaal nu 65 euro voor een consult. Het gebouw, de dierenarts en de spullen die ze gebruiken zijn in die 5 jaar niet veranderd hoor. Ook voor hun kvv eten betaalde ik 4 euro de kilo, nu 6,50. loopt aardig op met 30 kilo de maand die er in hun maag verdwijnt. Is van 120 euro naar 195 euro per maand veranderd. 8)7

Geloof me dat veel bedrijven ook profiteren en hogere bedragen vragen, kan makkelijk iets goedkoper zolang je de bazen nog met tesla's voorbij ziet rijden..
Nou dat is wel erg kort door de bocht. Het leven is nu eenmaal duurder geworden omdat grondstoffen gewoon duurder geworden zijn. Wat je aanhaalt :
- Gebouw > duurder geworden want olie, electriciteit, water maw nutsvoorzieningen zijn allemaal duurder geworden, ook belastingen op gebouwen zijn omhoog gegaan.
- Eten voor dieren : duurder geworden aangezien voor dat eten te produceren de kosten OOK omhoog zijn gegaan.

Al deze kosten worden gewoon doorgerekend aan de klant. Ik begrijp best dat voor de klant dit stilaan duur uitkomt, ik denk er namelijk net hetzelfde over. Echter mag je niet vergeten dat wij als klant gewend zijn aan luxe. We willen allemaal een console voor te gamen, liefst op een grote, mooie televisie, als het even kan graag een prima smartphone en als het nog even kan nog een tablet erbij, ...

Uiteraard is alles duur geworden maar je kan wel hier en daar op zaken besparen. Zo kocht ik bij release een PS5 met disc. Omdat ik graag physicals koop maar eveneens omdat je 2dehands voor deze games enorme koopjes kan doen. Terwijl als je de digital versie koopt je altijd afhankelijk bent van de koopjes die er komen op de store. Een physical game kost bij release al gauw 70-80 euro. Wacht ik met het kopen van deze game, dan kan ik 2-3 maand later op 2dehands de game aan de helft van de prijs kopen. Dat scheelt wel een slok op de borrel. Ik speel vrijwel nooit games meteen bij release want dan betaal je de volle pond. Gewoon steeds games aanschaffen die al een paar maand uit zijn, genieten van de korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Een andere manier om naar de prijsstelling van consoles te kijken is de capaciteiten van het apparaat. Een PS5 is vele malen krachtiger dan een Playstation 2.
De PS2 moest je losse memory cards bijkopen van 8 MB. Nu zit er 500GB aan opslag standaard in de console. Je zou kunnen zeggen dat de PS5 gratis inclusief 64.000 memory cards komt :P. Een koopje dus!

Natuurlijk zijn de eisen van games en graphics van games heel anders nu. Maar dat is precies het punt dat de prijsstelling dus ook anders is/zal zijn en het raar is om 'zomaar' hetzelfde prijsniveau te verwachten

En om nu te zeggen dat je op de consoles van vroeger andere games speelde dan nu is ook niet waar, meerendeels is het toch remake wat de klok slaat :D

[ Voor 11% gewijzigd door Jovatov op 22-08-2025 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tara2021 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:31:

offtopic:
Controleer of je dierenarts in de afgelopen jaren niet is overgenomen door Evidensia. Die heeft veel dierenartspraktijken overgekocht en hanteert veel hogere prijzen dan zelfstandige praktijken.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jovatov schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:15:
Een andere manier om naar de prijsstelling van consoles te kijken is de capaciteiten van het apparaat. Een PS5 is vele malen krachtiger dan een Playstation 2.
De PS2 moest je losse memory cards bijkopen van 8 MB. Nu zit er 500GB aan opslag standaard in de console. Je zou kunnen zeggen dat de PS5 gratis inclusief 64.000 memory cards komt :P. Een koopje dus!

Natuurlijk zijn de eisen van games en graphics van games heel anders nu. Maar dat is precies het punt dat de prijsstelling dus ook anders is/zal zijn en het raar is om 'zomaar' hetzelfde prijsniveau te verwachten

En om nu te zeggen dat je op de consoles van vroeger andere games speelde dan nu is ook niet waar, meerendeels is het toch remake wat de klok slaat :D
De standaard is sinds de Slim release opgehoogd naar 825GB :P
100,000 ps2 memory cards :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik wil een tijdelijke psn plus abonnement nemen om mijn savegames over te zetten naar een nieuwe console. worden dan mijn algemene instellingen dan ook meegenomen? zoals scherm, controller instellingen? (zoals op de xbox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:51
Jovatov schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:15:

Die vergelijking gaat m. i. niet echt op, omdat de memory cards alleen voor savegames zijn toch? De PS2 games zitten op een schijf met hoeveel ruimte? 600MB?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 16:07

s0kkie

Cowabunga

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater reviews https://opencritic.com/ga...delta-snake-eater/reviews

Misschien tijd voor een aparte topic voor de game? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Blijft vreemd om Konami weer volwaardige en ook nog eens goede games te zien maken nadat ze jaren enkel nog Pachinko machines en mobile games deden. Nu nog een mooie nieuwe Castlevania game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
s0kkie schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:28:
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater reviews https://opencritic.com/ga...delta-snake-eater/reviews

nou, niemand houdt je tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
Zawaponga schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:20:
[...]

Die vergelijking gaat m. i. niet echt op, omdat de memory cards alleen voor savegames zijn toch? De PS2 games zitten op een schijf met hoeveel ruimte? 600MB?
De vergelijking is vooral bedoeld als argument om anders tegen de prijsstellingsdiscussie te kijken.
Dingen als 'boodschappen' of 'benzine' zijn door de jaren duurder geworden maar inhoudelijk niet sterk veranderd. Wat je krijgt voor je console aan rekenkracht of de mogelijkheden die games bieden is wel vele malen groter. Een game als Death Stranding 2 is natuurlijk in de verste verte niet mogelijk op een PS2.

Het is even weer een andere manier om naar de kosten van een (nieuwe) console te kijken en of zaken nu duurder (mogen) worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:44
Farabi schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:58:
ik wil een tijdelijke psn plus abonnement nemen om mijn savegames over te zetten naar een nieuwe console. worden dan mijn algemene instellingen dan ook meegenomen? zoals scherm, controller instellingen? (zoals op de xbox)
Volgens mij heb je hier geen ps plus voor nodig. Kijk bijvoorbeeld even hier:
https://www.playstation.c...games-saved-data-ps4-ps5/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 08:51
kazuka schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:42:
Blijft vreemd om Konami weer volwaardige en ook nog eens goede games te zien maken nadat ze jaren enkel nog Pachinko machines en mobile games deden. Nu nog een mooie nieuwe Castlevania game.
Ik teken voor een nieuwe voetbalgame zoals International Superstar Soccer. Wat heb ik me met die games vermaakt! Doet nog altijd pijn dat ik op enig moment de discussie met Fifa-spelers over welke game nou de beste was niet meer kon voeren (omdat de ISS-serie steeds matiger werd en uiteindelijk soort van verdwenen is..) :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Farabi schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:58:
Alleen de save bestanden van je spellen.
Je kan wel lokaal alle data van PS5 naar PS5 overzetten.

https://www.playstation.c...%20PS5%E2%84%A2%20console.

[ Voor 23% gewijzigd door Ike. op 22-08-2025 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

mefjoew schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:39:
[...]

Ik teken voor een nieuwe voetbalgame zoals International Superstar Soccer. Wat heb ik me met die games vermaakt! Doet nog altijd pijn dat ik op enig moment de discussie met Fifa-spelers over welke game nou de beste was niet meer kon voeren (omdat de ISS-serie steeds matiger werd en uiteindelijk soort van verdwenen is..) :|
Jaa en later Pro Evo / winning eleven. Eigenlijk is het na de ps2 misgegaan.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:31
De nieuwe Lets Talk PlayStation is er

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:55
s0kkie schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:28:

Geen Kojima geen buy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:24
Gezien de cijfers heb je hem binnen een maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:18

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:54
Jammer dat de performance zo bagger is. Wacht wel tot de game de 60fps überhaupt kan bereiken voor langer dan 3 seconde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:55
giantgiantus schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 07:24:
[...]

Gezien de cijfers heb je hem binnen een maand ;)
Ha, nee. Origineel platgespeeld en dat is voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
mefjoew schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:39:
[...]

Poah, op de SNES, N64 en Sony PlayStation hier wel de mooiste en spannendste potten mee beleefd! Spektakel tot de laatste seconde en de game had zijn gebreken maar het voelde alsof je volledige controle had voor die tijd. Er vielen ook knotsgekke goals. Bij FIFA, EA Football tegenwoordig zie ik toch veelal 'dezelfde goals'. Toevallig afgelopen week eens even gekeken waar Konami staat met hun voetbalgame, maar ik werd niet enthousiast en overtuigd genoeg het te installeren op mijn Sony PlayStation 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:55

R.G

Hoe zijn de lord of the rings games op ps5?

Met fps en graphics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
R.G schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 01:36:

Met fps en graphics?
Welke Lord of the Rings games heb je het over ?, enige die ken ik is The Lord of the Rings: Gollum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
Ik denk dat @R.G de Shadow of Mordor spellen bedoeldt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 16:07

s0kkie

Cowabunga

Net even 45 minuten de MGS3 remake gespeeld, wat een graphics _/-\o_
Heb het origineel zo vaak uitgespeeld dat ik het kan dromen, maar nooit de dag verwacht deze game in UE5 te spelen, ik heb de DF video gezien over de performance, maar na zelf spelen op de PS5 Pro stoort niks me eigenlijk.

En straks om 17.00 uur Gears Of War Reloaded, drukke week qua gamen :o

[ Voor 11% gewijzigd door s0kkie op 26-08-2025 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
  • Laatst online: 12-09 16:06
R.G schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 01:36:

Met fps en graphics?
Zelf heb ik de middle earth games wel geprobeerd. (Shadow of Mordor en Shadow of War) Gekocht voor weinig. Maar zijn mij te oud. Ben ze niet gaan spelen. Op zich zag het er toen wel goed uit. Maar nu niet echt meer.

Gollum niet geprobeerd en eigenlijk is Return to Moria langs me op gegaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De nieuwe Lumines game heeft zojuist een demo ge-released, van de makers van Tetris Effect:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
kazuka schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:05:
De nieuwe Lumines game heeft zojuist een demo ge-released, van de makers van Tetris Effect:
Van de maker (Tetsuya Mizuguchi) van de originele Lumines :+
en o.a. Child of Eden en Tetris Effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Ik log net in op ps app
Playstation stars has ended?

That's it?
Wat kan je nu nog met 440 punten lol?

Moet je nu ook meteen je wallet uitgeven of,?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:45
R.G schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 03:17:
Ik log net in op ps app
Playstation stars has ended?

That's it?
Wat kan je nu nog met 440 punten lol?

Moet je nu ook meteen je wallet uitgeven of,?
nieuws: Sony stopt met loyaliteitsprogramma Playstation Stars

Verder lekker gaan gamen en minder zeuren. Eventueel de boel voor de zoveelste keer verkopen. Op vrijwel elk platform ben je naar de vreemdste dingen op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hoe vind ik gemakkelijk de demo-sectie in de store? deze lijkt af en toe voorbij te komen, maar verdwijnt daarna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Farabi schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:54:
hoe vind ik gemakkelijk de demo-sectie in de store? deze lijkt af en toe voorbij te komen, maar verdwijnt daarna?
Je heb wel ps plus premium, of het duurste ps plus pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:56:
[...]

Je heb wel ps plus premium, of het duurste ps plus pakket?
zitten demo's voortaan achter een betaalde muur? dat was eerst niet? ik had een pagina alleen met demo's.

ik kan nog wel demo's downloaden als ik per spel zoek. de pagina lijkt verdwenen. die was altijd fijn, dan kon ik snel zien welke demo's zijn toegevoegd.

[ Voor 21% gewijzigd door Farabi op 27-08-2025 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Farabi schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:58:
[...]

zitten demo's voortaan achter een betaalde muur? dat was eerst niet? ik had een pagina alleen met demo's.

ik kan nog wel demo's downloaden als ik per spel ga. de pagina lijkt verdwenen.
Dat is al jaren zo sinds het vernieuwde playstation plus, dus al iets van 2 jaar of 3 jaar nu geen idee.

PS Plus Essential: Krijg je alleen de maandelijkde gratis games, die je dan kan claimen.
PS Plus Extra: Krijg je ook nog toegang tot een catalogus van zoveel spellen, welke je gratis kan spelen zolang je lid ben.
PS Plus Premium: Krijg je daarnaast ook nog toegang tot classic games ps1,ps2 etc, en demo's van bepaalde spellen(Of nou ja het volledige spel welke je een bepaalde tijd kan proberen).

Demo's is echt al jaren niet meer echt een ding, dat was iets van 20 jaar geleden nog wel zo :).
Je op een cdtje van een gameblad wat demo spellen erbij kreeg, of via bepaalde websites die kon downloaden.
Alleen Nintendo lijkt dit nog wel aardig te doen volgens mij, zeker bij hun eigen spellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 27-08-2025 11:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:04:
[...]

Dat is al jaren zo sinds het vernieuwde playstation plus, dus al iets van 2 jaar of 3 jaar nu geen idee.

PS Plus Essential: Krijg je alleen de maandelijkde gratis games, die je dan kan claimen.
PS Plus Extra: Krijg je ook nog toegang tot een catalogus van zoveel spellen, welke je gratis kan spelen zolang je lid ben.
PS Plus Premium: Krijg je daarnaast ook nog toegang tot classic games ps1,ps2 etc, en demo's van bepaalde spellen(Of nou ja het volledige spel welke je een bepaalde tijd kan proberen).

Demo's is echt al jaren niet meer echt een ding, dat was iets van 20 jaar geleden nog wel zo :).
Je op een cdtje van een gameblad wat demo spellen erbij kreeg, of via bepaalde websites die kon downloaden.
Alleen Nintendo lijkt dit nog wel aardig te doen volgens mij, zeker bij hun eigen spellen.
ik denk dat we elkaar voorbij aan het praten zijn, dat is niet wat ik bedoel :)

als je nu bijv. zoekt naar resident evil 4, village of final fantasy en op de 3 puntjes klikt, dan kan je een demo downloaden. eerst had je alles op 1 overzicht staan, die is nu verdwenen.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 27-08-2025 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Farabi schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:07:
[...]

ik denk dat we elkaar voorbij aan het praten zijn, dat is niet wat ik bedoel :)
O schijnbaar zijn er wel demo's, gewoon even in google ingetikt :)

https://store.playstation...toreDisplayClassification

Via de app of store via de console zou ik het niet weten, dit is via de website. Zo kan je ook kijken :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:11:
[...]

O schijnbaar zijn er wel demo's, gewoon even in google ingetikt :)

https://store.playstation...toreDisplayClassification

Via de app of store via de console zou ik het niet weten, dit is via de website. Zo kan je ook kijken :).
dat is inderdaad wat ik moet hebben, maar dat overzicht krijg ik dus niet meer gevonden op mijn ps5. misschien ligt het aan mijn onkunde? wilde daarom even weten of iemand anders het wel kan vinden.

soms kan ik die pagina met geluk tevoorschijn halen met de zoekfunctie, maar soms ook weer niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 27-08-2025 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:04
Farabi schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:54:
In de Store naar de tab Verzamelingen en dan zeven keer pijltje naar beneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:56
[...]

Vergeet niet dat je toen makkelijk 700 gulden aftikte voor een nieuwe DVD speler, die bijna niemand nog had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Lekkerboeie86 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:54:
[...]

nieuws: Sony stopt met loyaliteitsprogramma Playstation Stars

Verder lekker gaan gamen en minder zeuren. Eventueel de boel voor de zoveelste keer verkopen. Op vrijwel elk platform ben je naar de vreemdste dingen op zoek.
Ja oke maar wat kan je nu de sterren doen als het niet genoeg is voor een psn tegoed lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:10
Misschien heeft iemand hier een gouden tip, ik haal op de PS5 via de Wifi ongeveer 180mb/s maar via de kabel 85 mb/s.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:16
jordyyyys schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:30:
Misschien heeft iemand hier een gouden tip, ik haal op de PS5 via de Wifi ongeveer 180mb/s maar via de kabel 85 mb/s.

Oudere kabels? and of switch/hubs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:35
jordyyyys schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:30:

Verkeerde kabel, verkeerd geknepen of een kabelbreuk zou ik als eerste aan denken. Kan je snel en makkelijk een nieuwe kabel leggen? Zo ja, probeer dat eens met een kwalitatieve kabel (cat5e+).

PSN: Redrafted

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29
Vanavond ‘Sword of the Sea’ opgestart. Wat een plaatje! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvgClnBHAXDIEcel2VuahJAw0JI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YZVuaJlB48sMiSbiJENto0RK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hbiPgd5mjnlGHzjyaJBHR_aFT0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y93OjNHZP9ixME5rnpCGQwZS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 16:27

greatgonzo

schit-te-rend!

Mijn PS5 staat in het tv meubel. Met kastdeur open kan hij de warmte wel kwijt.

Merk echter de afgelopen tijd meer artifacts enz. Volgens mij een teken van warmte.

Hoe kan ik dit verhelpen? De fans uitblazen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:17
Ik meen me te herinneren dat er in de ps5 specifieke gaten zitten waar je het stof kunt halen met een stofzuiger.

* zelf ook maar eens, voor het eerst, doen met mijn day1 ps5

• Carlos0_0
greatgonzo schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:55:

Merk echter de afgelopen tijd meer artifacts enz. Volgens mij een teken van warmte.

Consoles niet in een afgesloten kast zetten, altijd een slecht plan uiteindelijk :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Yonix schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:41:
Vanavond ‘Sword of the Sea’ opgestart. Wat een plaatje! :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er wel geinig uit, gewoon eens spelletje tussendoor te doen.
Zal hem eens downloaden :).

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:25

Ik heb mijn Slim verkeerd om staan in het kastje. Met de luchtuitlaat naar mij toe dus. Toont wel iets minder, maar geen zorgen om overhitting.

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 07:55

Fan in je meubel maken om de warme lucht eruit te trekken :)

<GoT>NightStalker

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17

Artifacts zijn geen teken van warmte maar van een hardware matig defect.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 16:27

greatgonzo

schit-te-rend!

Carlos0_0 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:20:
[...]

Consoles niet in een afgesloten kast zetten, altijd een slecht plan uiteindelijk :).
Daar gaat de algemeen directeur het niet mee eens zijn 😉

Maar omgedraaid zetten is wel een idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:33

Quakie

quakelen

Mijn base PS5 stond ook in tv meubel en al die tijd niet gemerkt dat fan harder ging draaien...
Ik had binnen 30 minuten een straaljager toen er een PS5 pro kwam.. Die staat nu vrolijk achter de televisie..

Punt van mijn verhaal, als jouw fan niet harder draait na bijv 30 minuten cyberpunk kan jouw PS5 naar mijn idee zijn warmte genoeg kwijt... Eerste model had overcapaciteit qua koelen vandaar dat dit aangepast is in de reversies.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09 02:06
Maar in mijn vorige post heb ik dit nog aangegeven.

Ik heb na 25 jaar afscheid genomen van een Game
PC/Gaming laptop.

Ik heb nu alleen nog maar een Playstation 5 Pro.

Maar dit kon toen niet anders omdat ik in de corona
Periode geen Playstation 5 kon kopen.
Dit was gewoon een Budged Corona Gaming Laptop.

Ik dacht eerst van ik zal hier wel spijt van krijgen
Maar ik ben nog steeds blij met alleen
Mijn Playstation 5 Pro.

Ik kocht de meest populaire games ook dubbel
Voor steam en mijn Playstation 5 Pro.

Dit bespaart mij ook veel device zoals meerdere gaming muizen, en draadloze toetsenborden en meerdere verschillende controllers en joystick,
En keypad voor gaming laptop.

En dit bespaart je weer een steam account en ea account en outlook account.

En met die gaming laptop ging het mij vooral om die iracing.

En dit bespaart je weer ruimte van een buro.

Verder kun je precies hetzelfde met een ipad/iphone.

[ Voor 10% gewijzigd door Water_824 op 29-08-2025 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:31
De nieuwe Let's Talk Playstation is er, fijn weekend allemaal.

En nog een nieuwe korte trailer van Terminator 2D: No Fate

[ Voor 29% gewijzigd door Linksquest op 29-08-2025 15:31 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:46

Mauz1978

Console War Veteran

Nergens voor nodig, zo'n reactie.

[ Voor 94% gewijzigd door Bart ® op 29-08-2025 19:12 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Quakie schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:12:
Mijn base PS5 stond ook in tv meubel en al die tijd niet gemerkt dat fan harder ging draaien...
Ik had binnen 30 minuten een straaljager toen er een PS5 pro kwam.. Die staat nu vrolijk achter de televisie..

Punt van mijn verhaal, als jouw fan niet harder draait na bijv 30 minuten cyberpunk kan jouw PS5 naar mijn idee zijn warmte genoeg kwijt... Eerste model had overcapaciteit qua koelen vandaar dat dit aangepast is in de reversies.
Heb twee lade rails gekocht en gemonteerd aan een plank waar de PS5 Pro op staat. nu trek die PS5 Pro uit het TV meubel als ik speel en schuif hem terug als ik klaar ben. Vrouw blij (niet in het zicht), ik blij, geen oververhitte PS5 Pro.
Pagina: 1 ... 116 117 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties