Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:11
giantgiantus schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:00:
Hoe werkt het streaming nu in combinatie met de Portal? Ik zie bv bij Indiana Jones dat streaming wordt ondersteund. Werkt dit nu ook op de Portal?[Afbeelding]
Er zijn twee typen streamen op de portal.
1) streamen vanaf de PS5 naar de Portal. Dit kan volgens mij met elke game altijd.
2) streamen vanaf PS Plus zonder tussenkomst van de PS5. Ik dacht dat dit enkel nog een beta was, dat het nu hier aangegeven wordt lijkt alsof het standaard wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:24
crimby schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:03:
[...]

Er zijn twee typen streamen op de portal.
1) streamen vanaf de PS5 naar de Portal. Dit kan volgens mij met elke game altijd.
2) streamen vanaf PS Plus zonder tussenkomst van de PS5. Ik dacht dat dit enkel nog een beta was, dat het nu hier aangegeven wordt lijkt alsof het standaard wordt.
Ja je hebt gelijk. Ik doelde inderdaad op 2). Als je dan je eigen games via internet kan streamen naar de Portal dan gaat de Portal wel veel beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
Mauz1978 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 15:50:
Voor degenen die nog een Dualsense Edge willen scoren. Nu komt het (als je ook ps plus hebt) op 177 euro voor zo’n controller met de code ‘EVO2025’ (de code is 15% korting + 5% korthing voor je lidmaatschap). Zo goedkoop is ie niet eerder geweest.

Die kortingscode geldt ook voor andere (geselecteerde) assecoires. Doe er je voordeel mee! :)
Het lijkt me een fantastisch ding maar dan vraag ik me alsnog af wat het is dat dit ding zoveel geld moet kosten
En geen HAL effect toch?
Wel een bazending maar het enorme bedrag weerhoudt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Laatst online: 20:11
giantgiantus schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:07:
[...]

Ja je hebt gelijk. Ik doelde inderdaad op 2). Als je dan je eigen games via internet kan streamen naar de Portal dan gaat de Portal wel veel beter worden.
Ja dat is wel het idee, vandaar de beta (nu of inmiddels voorbij).

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Inmiddels al op 40 uur met God Of War Ragnarok en nog steeds het hoofdverhaal niet uitgespeeld, ik geniet ontzettend van dit spel. Word telkens afgeleid door de vele zij missies die aanvoelen als hoofd missies, want wat zit daar toch veel toffe content in verwerkt!

Bijna alle ravens gevonden, maar voor de laatsten moet ik wel eerst verder met het hoofdverhaal :p

Hier nog een paar mooie shots van mijn speel sessie;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AB6KFO7NtW2Gy8paKftUB26ZpjY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pnmm3QAw3PBqXf43lWPWIMd0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ac7c_F0TNQtdyEiTA-hgNaqOspI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xz6T3fKwdzAbGfU86HVojHp3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zhClkbqMPH9teHYt2p1bYKF3Ko=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L67UJZSjnxyKtPZh2eYpLvFD.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWNuPLs8MkLv12pbRzjz-djXThA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ank5gV8A9wsbaWyLtmiEP0Fc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXQNVbdKMMCqpqWQ3NfY3YMqcaY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYgzF9Y0fyuDDBE6IodhUZdu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1_1RujhIFmd7AB0IxdkSip5BtE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBFtRF78AkTKTx0gwG12aj1Y.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EfEfYPE7D0siEny5vvWwg49E2JQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2pPoxNAQnYil4LpCbk7Uk9bo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJ5m3ZHuv2yWtVTdcsrbp4mJoZI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvcW29QsLxhZ53swoRJAI9oy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDIcyZ2K26kLj_ro1SNZliOiQ5o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97eZuV9DTpTBbsvp9Zy666xb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8r-RFfc9yJ1ZWzcpPBDX2MOYk-E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M010QnaVdHnuDOv8WeOFzSYp.jpg?f=fotoalbum_tile

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:55

R.G

Hoe is jullie ervaring van essentials naar premium?

Is dat echt een big Change?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R.G schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 20:23:
Hoe is jullie ervaring van essentials naar premium?

Is dat echt een big Change?
Alleen als je van retro houdt. (PS1 t/m 3). Of als je een Portal hebt voor het direct streamen van PS+ games.

Essentials naar Extra is wel een grote sprong qua game library om te spelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Raem op 02-08-2025 21:33 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:07:
[...]

Dat stukje van streaming bij Indiana Jones gaat over het streamen op een PS5. Dus zonder dat je de game hoeft te installeren.
Gaat niet over de Portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:24
Raem schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:35:
[...]

Dat stukje van streaming bij Indiana Jones gaat over het streamen op een PS5. Dus zonder dat je de game hoeft te installeren.
Gaat niet over de Portal.
Thnx. Waarom maken ze dat niet beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:38:
[...]

Geen idee. Het direct streamen van PS+ titels zit ook nog in beta, dus wellicht willen ze eerst dat helemaal uitrollen om het daarna uit te breiden met de mogelijkheid om gekochte games te streamen.
Bij Microsoft is dit volgens mij ook pas vrij recent beschikbaar gekomen, dus er zullen ongetwijfeld wat uitdagingen aan vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Stopt de PS5 na een aantal uur met laden van controllers? Controller heeft er de hele nacht aan gehangen maar is maar 50% vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 13:24:
Stopt de PS5 na een aantal uur met laden van controllers? Controller heeft er de hele nacht aan gehangen maar is maar 50% vol.
Kun je instellen, ff bij de settings kijken Settings > System > Power Saving > Features Available in Rest Mode and set Supply Power to USB Ports to either Always, 3 hours, or Adaptive

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:51
Jumpman schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:04:
GRIS PS4 + PS5 nu €2,99 in de PlayStation Store, wat een game! Hele mooie Indie audiovisuele platform game.

Link: https://store.playstation...09804_00-8621906653515501.
Net uitgespeeld, wat een spel!! Bedankt voor de tip _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Net de laatste raven gevonden in God Of War Ragnarok, nu de focus weer wat meer op de story! Maar wat een spel..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_P3bzw-8ujHdwwBfOMuhoMuFVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BTGTCOWoOuOIhdisiqqYCDyH.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Zawaponga schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 23:04:
[...]

Net uitgespeeld, wat een spel!! Bedankt voor de tip _/-\o_
Hier ook een paar dagen geleden de Platinum behaald, echt een fantastische game! Ook even de soundtrack gedownload en op Spotify beluisterd.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Sinds ik geen PlayStation Plus meer heb loop ik eigenlijk maar tegen één ding aan en dat is dat je je savegames niet meer op een USB stick op kan slaan. Ik heb twee PlayStation 5 's (op twee locaties) en dan is het behoorlijk vervelend. Maar om daar nu alleen PlayStation Plus abonnement voor te nemen (of telekens een hele systeem back-up voor te maken ;)). Eigenlijk gewoon crimineel dat dit alleen kan in abonnementsvorm.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Hier vanmorgen Astro Bot (main game) uitgespeeld met een platinum. Heb me er erg mee vermaakt en ga de gratis DLC's ook nog spelen. Over het algemeen een goed en zeer vermakelijk spel. Af en toe wat frustrerende levels ertussen (zoals die Void levels) en natuurlijk de Great Master Challenge die me wel een aantal pogingen heeft gekost (voornamelijk het eerste deel van het level was frustrerend voor mij).

Ik hoop dat er nog een nieuw deel volgt hierop. Het heeft mij echt de Mario op Playstation vibe gegeven en dat is wat mij betreft een groot compliment voor Astro Bot.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
Lies of P stond al even op de planning maar vanwege tijd tekort nooit aan toe gekomen, maar morgen gaat die toch even aangeslingerd worden!

Edit: wel eerst even plus kopen natuurlijk hahah

[ Voor 15% gewijzigd door mxmemx op 04-08-2025 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:39
mxmemx schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 07:53:
Lies of P stond al even op de planning maar vanwege tijd tekort nooit aan toe gekomen, maar morgen gaat die toch even aangeslingerd worden!

Ik heb bij plus Diablo King of Fighters en Jusant staan?

Wat zie ik ff over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mxmemx
k1978 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:07:
[...]

Ik heb bij plus Diablo King of Fighters en Jusant staan?

Wat zie ik ff over het hoofd?
5 augustus komen de nieuwe games voor het basis abonnement, Lies of P, Boku no hero academia en nog een andere game zijn dan de gratis games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:39
mxmemx schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:15:
[...]

5 augustus komen de nieuwe games voor het basis abonnement, Lies of P, Boku no hero academia en nog een andere game zijn dan de gratis games :)
Ooh zo. Bedankt. Morgen Lies of P spelen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:44
mxmemx schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 07:53:

Overigens ook voor 3 tientjes op marktplaats te koop.
Dan hoef je er niet speciaal ps plus voor te kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
giantgiantus schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:38:
[...]

Zal nog wel komen, maar nu is het streamen van games via PS Plus direct naar de Portal nog in beta.
Dat is (uiteraard) alleen beschikbaar icm het duurste PS Plus Premium abonnement en beperkt tot een door Sony aangewezen library.

Ik heb een paar games geprobeerd via streaming, maar de latency is echt veel te hoog. Een game als Ghost of Tsushima vond ik onspeelbaar. Wellicht is dat ondertussen al verbeterd.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mxmemx
Rox92 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:25:
[...]

Overigens ook voor 3 tientjes op marktplaats te koop.
Dan hoef je er niet speciaal ps plus voor te kopen :P
haha jaa of ff voor 9 euro in 1 maand uitspelen ';p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 00:13

Ik had dit niet verwacht maar ik vind het wel tof 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
Heb volgens mij de doos van 1 en 2 nog op zolder staan, maar nooit gespeeld. Nu wss ook niet, maar is wel mijn type game. Leuk!

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mijn eerste Platina! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyu0J31i1DXIokpEFPP-xQ4Ihio=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xVQPcpmKPbq9oDAex4gGaRY2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Is de remastered versie van Days Gone zijn €10 waard? Ik zie op internet alleen maar een grote NEE, maar wie heeft hem gekocht en ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

G_Dragon schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:10:
Is de remastered versie van Days Gone zijn €10 waard? Ik zie op internet alleen maar een grote NEE, maar wie heeft hem gekocht en ervaring mee?
Bij launch was het vooral technisch een probleem release met slechte performance. Dat is intussen wel helemaal opgelost en de remaster is zelfs erg goed te noemen. Het begin van de game is wat traag en niet iedereen trekt de main character maar de setting in Oregon vind ik persoonlijk erg gaaf en het wordt steeds beter na verloop van tijd, met name de Nero storyline (zonder verder iets te verklappen). De hordes zijn het hoogtepunt en ik heb er uiteindelijk net zoveel plezier uitgehaald als Ghost of Tsushima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

G_Dragon schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:10:
Als je de standaard versie al hebt, weet ik niet wat die aan extras gaat bieden?

Zo te zien is vooral het halve internet boos omdat ze de 10$ upgrade niet kunnen doen op de gratis PS+ versie :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
kazuka schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:20:
[...]

Bij launch was het vooral technisch een probleem release met slechte performance. Dat is intussen wel helemaal opgelost en de remaster is zelfs erg goed te noemen. Het begin van de game is wat traag en niet iedereen trekt de main character maar de setting in Oregon vind ik persoonlijk erg gaaf en het wordt steeds beter na verloop van tijd, met name de Nero storyline (zonder verder iets te verklappen). De hordes zijn het hoogtepunt en ik heb er uiteindelijk net zoveel plezier uitgehaald als Ghost of Tsushima.
YakuzA schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:27:
[...]

Als je de standaard versie al hebt, weet ik niet wat die aan extras gaat bieden?

Zo te zien is vooral het halve internet boos omdat ze de 10$ upgrade niet kunnen doen op de gratis PS+ versie :P
Dus als ik het goed begrijp is het die €10 waard, ik ben net begonnen en reis nu achterop de motor omdat die van mij stuk is. Ik eles vooral dat de PS5 versie een stuk minder scherp is dan die van de PS4, op video's van Youtube vond ik de PS4 versie er zelf ook mooier uitzien. Maar dat zegt natuurlijk niks, daarom dat ik even om jullie meningen vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:08
Jep voor mij een van de leukste games op de ps4 destijds. Icm met de gratis dlc echt enorm van genoten.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Laatst online: 03:55

R.G

vdomme waarom ondersteunt geen anno 2023-2026 apparaat geen native bluetooth..

Ik kan dus geen dure bluetooth headset standaard koppelen aan een ps5...

Hierbij moet sony echt een keer overnadenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:04
R.G schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 23:33:
Maar ze hebben erover nagedacht, en vinden dat het niet goed genoeg werkt. Als je per se gebruik wilt maken van een Bluetooth hoofdtelefoon dan kun je een usb-dongle gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YdieresiS
Vanmorgen in Astro Bot het megamix mastery level uitgespeeld, heeft me denk ik twee uur gekost om doorheen te komen. Veel dingen op het juiste moment timen en zaken ontwijken en als je dood gaat kan je weer aan het begin beginnen. Normaal ben ik niet van dit soort challanges, maar dit was de laatste om de game 100% af te ronden. Ik heb me toch nog heel erg goed vermaakt ook met dit laatste level. Met de game in het algemeen ook, een vervolg zou ik ook zeker direct zo weer kopen.

In het begin Astro's playroom niet dezelfde aandacht gegeven, dus dat is de volgende die ik nog even ga doen, even kijken of ik daar nu ook meer lol uit haal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:29
YdieresiS schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 07:45:
Vanmorgen in Astro Bot het megamix mastery level uitgespeeld, heeft me denk ik twee uur gekost om doorheen te komen. Veel dingen op het juiste moment timen en zaken ontwijken en als je dood gaat kan je weer aan het begin beginnen. Normaal ben ik niet van dit soort challanges, maar dit was de laatste om de game 100% af te ronden. Ik heb me toch nog heel erg goed vermaakt ook met dit laatste level. Met de game in het algemeen ook, een vervolg zou ik ook zeker direct zo weer kopen.

In het begin Astro's playroom niet dezelfde aandacht gegeven, dus dat is de volgende die ik nog even ga doen, even kijken of ik daar nu ook meer lol uit haal.
Je heb uiteraard wel wat minder gadgets hier, maar het is nog steeds een leuk spel om gespeeld te hebben :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59

koboy

Heb een idee voor een icon

R.G schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 23:33:
vdomme waarom ondersteunt geen anno 2023-2026 apparaat geen native bluetooth..

Ik kan dus geen dure bluetooth headset standaard koppelen aan een ps5...

Omdat het overgrote deel geen vorm van ultra low latency ondersteunt. Het overgrote deel hoort dan het schot nadat ze de trekker overhalen of zijn omgelegd.
Met het overgrote deel van die gebruikers wil Sony geen gezeik, dus ondersteunen ze het gewoon niet.

Voorbeeldje: mijn LG tv caibreert de delay met mijn bluetooth koptelefoon zodat bij apps en tv kijken het geluid in sync is.
Op HDMI inputs zit er echter een irritante vertraging....
De koptelefoon is een niet al te dure JBL. Met de Primark van 15 euro is het vele malen erger.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Nice, parels van games de laatste 2 GoW's. Ook leuk dat deze platinum geen extreme grind is.
De gratis Valhalla DLC al gespeeld? Soort rogue like achtige game. Echt heel tof gedaan.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hulleman schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:33:
[...]

Nice, parels van games de laatste 2 GoW's. Ook leuk dat deze platinum geen extreme grind is.
De gratis Valhalla DLC al gespeeld? Soort rogue like achtige game. Echt heel tof gedaan.
Inderdaad want je hoeft alleen maar het spel 100% te spelen, wat niet heel moeilijk is. Heb wel grotere uitdagingen gehad voor een 100% run :)..

Nee Valhalla niet gespeeld, ga er misschien ooit nog wel mee aan de slag. Maar eerst even Days Gone spelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online
Mensen,

Ik wil met mn zoontje call of duty cold war arcade doen, maar krijg split screen niet voor elkaar.
Hij staat onder mn familie account en heb hem al toestemming gegeven ivm leeftijd .

Maar als ik een lobby wil maken en hem wil
Toevoegen wil die elke keer weer connecten in de server , maar m'n hoofd account (lobbyleader) is natuurlijk al daarvoor geconnect .
En als die op zn account wil connecten lukt dat niet.

Waarom kan het niet gewoon zo simpel gaan zoals vroeger ps2/3 zo omslachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
fevo-1190 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:34:
Mensen,

Ik wil met mn zoontje call of duty cold war arcade doen, maar krijg split screen niet voor elkaar.
Hij staat onder mn familie account en heb hem al toestemming gegeven ivm leeftijd .

Maar als ik een lobby wil maken en hem wil
Toevoegen wil die elke keer weer connecten in de server , maar m'n hoofd account (lobbyleader) is natuurlijk al daarvoor geconnect .
En als die op zn account wil connecten lukt dat niet.

Waarom kan het niet gewoon zo simpel gaan zoals vroeger ps2/3 zo omslachtig
Wellicht een leeftijdsrestrictie?
Even nieuw PSN account aanmaken en hem 10 jaar ouder laten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Nu online
schumi2004 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:34:
[...]

Wellicht een leeftijdsrestrictie?
Even nieuw PSN account aanmaken en hem 10 jaar ouder laten zijn ;)
Heb een nieuw account gemaakt en toestemming gegeven voor die game, maar online functie werkt niet.

Offline kwam ik er net eindelijk wel in.
In m'n tijd zetten je 2e controller aan en ging het vanzelf, maar merk dat ik kwa gamen toch wel wat achterloopt momenteel.

Begreep wel dat familie op dezelfde abonnement online kan gamen toch(gezin)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Normaliter wel ja.
Mijn account bv. heeft een PS+ abbo en elk account op mijn console kan van diezelfde PS+ gebruik maken (met uitzondering van downloads want die moeten op mijn account gebeuren) en spelen.
Er zijn echter sommige games waarbij een leeftijd restrictie geldt, Fortnite is er zo 1. Kids account werkt niet en heb daarom voor mijn zoon een nieuw account gemaakt waar hij 10 jaar ouder is en dus volwassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Jeugdsentiment! Een remake (geen remaster) van Witchaven lijkt me ook wel tof. Net als Clive Barker's Undying. Lijkt me geweldig in de nieuwe Unreal Engine.

Maar aan de andere kant vind ik het toch wel een goedkope cashgrab :P https://store.playstation...26525_00-MEDUSA0000000000

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 16:57

Halfkakkende

Vandring

Vrijdag schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:30:
[YouTube: Heretic + Hexen - Launch Trailer | PS5 & PS4 Games]

Jeugdsentiment! Een remake (geen remaster) van Witchaven lijkt me ook wel tof. Net als Clive Barker's Undying. Lijkt me geweldig in de nieuwe Unreal Engine.

Maar aan de andere kant vind ik het toch wel een goedkope cashgrab :P https://store.playstation...26525_00-MEDUSA0000000000
:o O+ O+

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Laatst online: 12-09 16:06
Vrijdag schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:30:
[YouTube: Heretic + Hexen - Launch Trailer | PS5 & PS4 Games]

OMG Heretic. Wat heb ik die grijs gespeeld haha. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fevo-1190 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:03:
[...]
Heb een nieuw account gemaakt en toestemming gegeven voor die game, maar online functie werkt niet.
Voor online is de leeftijd/geboortedatum van het account essentieel. Erger zelfs: je kan die beperkingen totaal niet overriden. Toestemmig geven op de console zelf volstaat niet want dat is enkel voor lokaal gamen.

Het is ook totaal niet transparant. Een bekend voorbeeld is van jaren geleden Plants vs Zombies, weet niet meer welke versie. Dat is een 7+ spel, maar is een puur online game. Mijn kinderen die toen 10 en 12 waren of zoiets konden dat dus niet spelen. Bij het opstarten een of andere melding dat door restricties het spel niet gespeeld kon worden. Heb toen ook maar accounts aangemaakt met 10j aftrekken van het geboortejaar.

Dat was overigens nog ten tijde PS4, en toen vond ik overigens dat ze in de US wél een optie hadden in Settings om dat te disablen. Ik vrees dus dat het zelfs iets vanuit de EU was... De beperking was vermoedelijk 13 jaar, en ondertussen zijn de mijne al ouder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:31
De nieuwe Let's Talk Playstation is er.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
Shaker74 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:06:
[...]

OMG Heretic. Wat heb ik die grijs gespeeld haha. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gViuMdSCGq-ZmOc-DVEi8f6Ecdo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JfzfQvZ4RACvVmVP1xaRG9ui.png?f=user_large
Zo. Van mijn vakantiegeld gekocht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Nu online
schumi2004 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:10:
Normaliter wel ja.
Mijn account bv. heeft een PS+ abbo en elk account op mijn console kan van diezelfde PS+ gebruik maken (met uitzondering van downloads want die moeten op mijn account gebeuren) en spelen.
Er zijn echter sommige games waarbij een leeftijd restrictie geldt, Fortnite is er zo 1. Kids account werkt niet en heb daarom voor mijn zoon een nieuw account gemaakt waar hij 10 jaar ouder is en dus volwassen.
Beetje vreemd , want offline heb je ook gewoon zombie mode.
Enige wat je dan niet heb is geen online functie met andere (onbekende) deelnemers.

Vind wel lastig , want heb wel gelogen kwa leeftijd al maar geen 10 jaar.
Neem aan dat ik niet 3 abonnementen hoef te nemen toch? Als ik ze op gezin/familie zet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
fevo-1190 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:20:
[...]

Beetje vreemd , want offline heb je ook gewoon zombie mode.
Enige wat je dan niet heb is geen online functie met andere (onbekende) deelnemers.

Vind wel lastig , want heb wel gelogen kwa leeftijd al maar geen 10 jaar.
Neem aan dat ik niet 3 abonnementen hoef te nemen toch? Als ik ze op gezin/familie zet.
Als er 1 account is met Plus en de console is primair voor dat account (waar ik vanuit ga) dan kan elk ander account gebruik maken van online functies.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Linksquest
Er zijn 5 gratis avatars te claimen omdat Playstation Plus 15 jaar bestaat. Deze kun je claimen door de volgende code in te vullen in de Playstation Store. Code zou voor iedereen moeten gelden, ik heb hem ook via de PU zo gevonden.

PEDN-MARA-T2M9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6MmHn55U-M_7iYpKh7s0drJxOM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ILKt47InxXkeKXD9wJ7cYCzI.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:40

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Ik had Silent Hill 2 (Standard Edition) in mijn verlanglijstje staan om deze een keer te kopen als deze in de aanbieding was. Maar nog steeds in de Playstation Store voor 69,99. Ook in de zomeruitverkoop. Maar echt bij toeval zie ik dat de Deluxe Edition (normaal 79,99) wél in de aanbieding is: 39,99. Misschien al bekend, maar voor mij een leuke verrassing. Heb nu wel geleerd om ook Deluxe Editions te taggen in de wensenlijst.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColonelSanders
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-09 15:20
Ik ontdek net dat je met twee ps5's de savegames niet meer via USB kan overzetten.
Nu heb ik zelf Plus maar het het voelt niet goed om nog drie keer plus te nemen alleen om de savegames van vrouw en kinderen naar de andere PS5 in huis te synchroniseren.

Dat je in hetzelfde menu notabene wel ziet dat je PS4 savegames zo naar USB kan kopiëren is een extra slap in the face.

PSN: Space-o-saurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Er zijn gister nog wat gameplay beelden van Yotei uitgebracht:

Chaoss in "[PS5] Ghost of Yotei"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:03

Vliegvlug

Flight Simple

Linksquest schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 09:23:
Er zijn 5 gratis avatars te claimen omdat Playstation Plus 15 jaar bestaat. Deze kun je claimen door de volgende code in te vullen in de Playstation Store. Code zou voor iedereen moeten gelden, ik heb hem ook via de PU zo gevonden.

PEDN-MARA-T2M9

[Afbeelding]
Leuke actie!

Hoe claim ik dit?
Kan dat enkel op de PS5 zelf of ook via hun website als je aanlogt op PlayStation.com?

Ben nu op vakantie dus kan niet bij mijn PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:29
Vliegvlug schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:31:
[...]

Leuke actie!

Hoe claim ik dit?
Kan dat enkel op de PS5 zelf of ook via hun website als je aanlogt op PlayStation.com?

Ben nu op vakantie dus kan niet bij mijn PS5.
En je heb playstation app ook niet ?, zowel op de ps5, in playstation app. Als op de website kan je een code redeemen(Code inwisselen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Carlos0_0 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:57:
[...]

En je heb playstation app ook niet ?
Nu je het zegt wel ja, vergeet dat ding steeds. :D
Was ook moeilijk te vinden op mijn telefoon; gezocht op zowel “playstation” als “sony” maar niets kunnen vinden maar ik wist dat de app erop moest staan.
Dus handmatig door alle apps heen gescrolled en herkent aan het PlayStation logo, blijkt dat ding “PS App” te heten. :X
, zowel op de ps5, in playstation app. Als op de website kan je een code redeemen(Code inwisselen).
Ik kon het op de website echt niet vinden, super onduidelijk.
Was even zoeken maar In de app uiteindelijk wel kunnen vinden! :)

Heb nog niet zo lang een PS5 dus wist niet dat het via code inwisselen moest, dank voor de tip. (y)

Was wel blij dat ik een VPN naar Nederland heb want vanuit Duitsland kon ik niet op mijn account inloggen, zowel niet via website als app en zowel niet via 5G als hotel Wifi.
Pas toen ik de VPN activeerde lukte het.

Zijn die PlayStation accounts region locked ofzo? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Vliegvlug schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 00:07:
[...]

Nu je het zegt wel ja, vergeet dat ding steeds. :D
Was ook moeilijk te vinden op mijn telefoon; gezocht op zowel “playstation” als “sony” maar niets kunnen vinden maar ik wist dat de app erop moest staan.
Dus handmatig door alle apps heen gescrolled en herkent aan het PlayStation logo, blijkt dat ding “PS App” te heten. :X

[...]

Ik kon het op de website echt niet vinden, super onduidelijk.
Was even zoeken maar In de app uiteindelijk wel kunnen vinden! :)

Heb nog niet zo lang een PS5 dus wist niet dat het via code inwisselen moest, dank voor de tip. (y)

Was wel blij dat ik een VPN naar Nederland heb want vanuit Duitsland kon ik niet op mijn account inloggen, zowel niet via website als app en zowel niet via 5G als hotel Wifi.
Pas toen ik de VPN activeerde lukte het.

Zijn die PlayStation accounts region locked ofzo? 8)7
De console zelf is Regio code vrij, accounts zijn wel weer regio gebonden. Zo iets het zelfs zo dat je bijvoorbeeld Playstation toegoed uit Duitsland, niet kunt inwisselen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Linksquest schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 07:40:
[...]

De console zelf is Regio code vrij, accounts zijn wel weer regio gebonden. Zo iets het zelfs zo dat je bijvoorbeeld Playstation toegoed uit Duitsland, niet kunt inwisselen in Nederland.
Wat irritant zeg!

Dat is zeker zodat ze per land de prijzen kunnen variëren, dat als er een goede aanbieding in Duitsland is ik die niet kan kopen als Nederlander en andersom. :|

Nog een goede reden om aan fysieke spellen vaat te houden ipv digital downloads, want mijn in Duitsland gekochte disc werkt wel gewoon in Nederland.

Digitale games vallen dan zeker onder diensten ipv het vrije verkeer van personen en goederen wat we in de EU hebben. Loopt de wet blijkbaar op achter want steeds meer dingen die vroeger fysiek waren worden nu digitaal.

Ben benieuwd wat er gebeurt als ik mijn PS5 mee zou nemen op vakantie, kan ik er dan überhaupt wel gebruik van maken?
Werkt de hele console dan niet op een buitenlandse internetverbinding vanwege het Nederlandse account of enkel de digitale spellen niet?

De Nintendo Switch nemen we altijd mee op vakantie en dat werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Vliegvlug schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:11:
[...]

Wat irritant zeg!

Dat is zeker zodat ze per land de prijzen kunnen variëren, dat als er een goede aanbieding in Duitsland is ik die niet kan kopen als Nederlander en andersom. :|

Nog een goede reden om aan fysieke spellen vaat te houden ipv digital downloads, want mijn in Duitsland gekochte disc werkt wel gewoon in Nederland.

Digitale games vallen dan zeker onder diensten ipv het vrije verkeer van personen en goederen wat we in de EU hebben. Loopt de wet blijkbaar op achter want steeds meer dingen die vroeger fysiek waren worden nu digitaal.

Ben benieuwd wat er gebeurt als ik mijn PS5 mee zou nemen op vakantie, kan ik er dan überhaupt wel gebruik van maken?
Werkt de hele console dan niet op een buitenlandse internetverbinding vanwege het Nederlandse account of enkel de digitale spellen niet?

De Nintendo Switch nemen we altijd mee op vakantie en dat werkt gewoon.
Even een kleine update, dit geld alleen voor tegoedcodes, Playstation Plus weet ik even niet 100% zeker. Mocht jij een console kopen in Duitsland waar een digitale voucher voor een game bij zit, dan werkt die wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Linksquest schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:46:
[...]

Even een kleine update, dit geld alleen voor tegoedcodes, Playstation Plus weet ik even niet 100% zeker.
Dus zeg je nu dat je wel digitale games kan kopen in de Playstation Store in het buitenland?
Want ik kon niet eens aanloggen op een Duitse internetverbinding, in de browser kreeg ik een serverfout en via de app een of andere vage melding, dus kwam niet eens zover dat ik een game zou kunnen kopen.
Mocht jij een console kopen in Duitsland waar een digitale voucher voor een game bij zit, dan werkt die wel gewoon.
Ik heb het niet over een console kopen maar over mijn eigen, Nederlandse PS5 mee nemen op vakantie naar het buitenland en die daar op een internetverbinding aan sluiten.
Ben benieuwd of dat gaat werken of niet, en als het werkt of je dan enkel fysieke games kan spelen of ook games die digitaal zijn aangeschaft in de Nederlandse PlayStation store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Vliegvlug schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:08:
[...]

Dus zeg je nu dat je wel digitale games kan kopen in de Playstation Store in het buitenland?
Want ik kon niet eens aanloggen op een Duitse internetverbinding, in de browser kreeg ik een serverfout en via de app een of andere vage melding, dus kwam niet eens zover dat ik een game zou kunnen kopen.

[...]

Ik heb het niet over een console kopen maar over mijn eigen, Nederlandse PS5 mee nemen op vakantie naar het buitenland en die daar op een internetverbinding aan sluiten.
Ben benieuwd of dat gaat werken of niet, en als het werkt of je dan enkel fysieke games kan spelen of ook games die digitaal zijn aangeschaft in de Nederlandse PlayStation store.
De Playstation Store zelf is gewoon een Europese store, hij pakt gewoon de store van het land die jij als voorkeur hebt opgegeven. Heb nog even onderzoek voor je gedaan, zowel Playstation Plus en Playstation Store tegoed is land gebonden.

Dan je vraag over de vakantie, hier heb ik een mooie samenvatting van gevonden, die ik even met je deel.
Gamen: Online en Offline in het buitenland met een Nederlandse console. Je kunt op vakantie gewoon verder met je games zoals je thuis gewend bent:

Fysieke en digitale games: Al je games, zowel op disc als de gedownloade versies op je console, zullen probleemloos werken.

Online spelen: Je kunt met je Nederlandse PlayStation Network (PSN)-account inloggen en online spelen. Je locatie heeft geen invloed op je toegang tot het PSN. Je kunt dus gewoon met je vrienden online spelen, waar ter wereld je ook bent.

PlayStation Store: Je PS5 zal verbinding maken met de Nederlandse (Europese) PlayStation Store die aan je account is gekoppeld. Je kunt dus gewoon games kopen en downloaden met je Nederlandse betaalmethoden.
Hoop dat dit een beetje duidelijk is, en anders laat het maar gerust weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

@Linksquest
Je verhaal is duidelijk, dank voor het uitzoeken.

Vind het alleen wel vreemd dat het me dan niet lukte om aan te loggen met mijn Playstation account op zowel 5G als via Wifi in Duitsland en dat zowel voor de website als de app.
Zat ook nog een paar uur tussen verschillende pogingen.

Zou op basis van je bovenstaande verhaal verwachten dat het dus gewoon had moeten werken op de duitse internetverbindingen maar bij mij ging dat dus niet pas toen ik een VPN naar huis activeerde werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Wat voor foutmelding krijg je precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Linksquest schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:46:
Wat voor foutmelding krijg je precies?
Ik weet het niet meer helemaal zeker hoe het met die foutmeldingen zat.
Volgens mij was ik in zowel de website als de app nog ingelogd maar zodra ik er wat op wilde doen moest ik opnieuw aanloggen en kreeg ik foutmeldingen, maar welke moet ik je helaas schuldig blijven.
Na het activeren van de VPN naar Nederland werkte het opeens wel goed ik heb ik via de app de code kunnen verzilveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 16:07

s0kkie

Cowabunga

Voor wie het nog niet wist, de Hell Is Us demo is vandaag uitgekomen :)
Ik heb het net gespeeld, ik vind het een mix van Alan Wake, Silent Hill, Death Stranding en Control, het heeft potentie!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YdieresiS
Vanmorgen Astro's playroom 100% uitgespeeld, dus alle trophies gehaald, ook die van de DLC. Ik heb me er nu beter mee vermaakt dan toen de PS5 net in huis stond (toen wilde ik ook graag andere games spelen). Na Astro Bot wilde ik nog meer van Astro spelen, dus playroom weer een kans gegeven. Hoewel deze game kort is, zit hij goed in elkaar en speelt het lekker weg. Ik heb me er goed mee vermaakt. Nu eens kijken wat het volgende is dat ik ga oppakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steefje
Mijn OG PS5 heeft de geest gegeven. In die zin dat hij telkens overhit raakt na een minuut of tien. Ik heb hem helemaal open gehaald en de koeling en fan zijn nog brandschoon.

Nu ben ik even wat verder gaan knutselen en mijn PS5 nu helemaal uit elkaar en het liquid metal zit er niet helemaal meer lekker op. Net maar even nieuwe besteld en hopen dat dit het probleem oplost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmSAiuZxL2uD662OVsh1vqb9auA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aHP99foTOlPu482N3RW5ybzg.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door steefje op 13-08-2025 10:34 ]

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Laatst online: 06-09 16:09
@steefje Had je de PS5 verticaal of horizontaal staan?
Ik zou zoiets ook wel durven. Ik repareer smartphones (nieuw scherm enzo), controllers, laptops,... Ik heb geen opleiding gevolgd ofzo, ik volg een goede tutorial op YT en je moet de juiste durf, fijngevoeligheid en tools hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05:27
Cowboy_Henk schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:55:
Ik zou zoiets ook wel durven. Ik repareer smartphones (nieuw scherm enzo), controllers, laptops,... Ik heb geen opleiding gevolgd ofzo, ik volg een goede tutorial op YT en je moet de juiste durf, fijngevoeligheid en tools hebben.
Ik dacht dat de invloed van de oriëntatie al debunked was ondertussen?
Ik heb hem al 5 jaar horizontaal staan, maar sinds een paar weken verticaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
MathieuT schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:23:
[...]

Ik dacht dat de invloed van de oriëntatie al debunked was ondertussen?
Ik heb hem al 5 jaar horizontaal staan, maar sinds een paar weken verticaal.
Het lekken zal wel meevallen inderdaad maar ik denk wel dat dan bepaalde plaatsen van de SOC dan 'droger' komt te staan omdat de liquid metal naar beneden poolt.
Daarom dat ze vanaf de pro modellen (en waarschijnlijk de slim modellen ook vanaf dan) een design verbetering hebben gemaakt in het kuipje waar de liquid metal in blijft. Die heeft nu ribbeltjes zodat het allemaal beter op zijn plaats blijft.

https://www.tomshardware....m-leaking-from-the-socket

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqFHyPgmYRSwFN1XkH6iQAYu6PE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/46YaZq6Q5m9fggXaYeH2A111.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Cowboy_Henk op 13-08-2025 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Cowboy_Henk schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:55:
Hij stond verticaal. Ik lees hier wel vaker verhalen over, maar ook net zo vaak dat het niet uitmaakt.
Het uit elkaar halen is relatief simpel moet ik zeggen. De grootste uitdaging zal het in elkaar zijn. Op een of andere manier houd ik altijd een schroefje over of probeer je ergens een lange schroef in te draaien waar een korte schroef moet.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:54
steefje schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:42:
[...]

Hij stond verticaal. Ik lees hier wel vaker verhalen over, maar ook net zo vaak dat het niet uitmaakt.
Het uit elkaar halen is relatief simpel moet ik zeggen. De grootste uitdaging zal het in elkaar zijn. Op een of andere manier houd ik altijd een schroefje over of probeer je ergens een lange schroef in te draaien waar een korte schroef moet.
Vanaf het begin de PS5 verticaal staan en still going strong.
Maar dat het een defect kan verhogen is waarschijnlijk groter dan horizontaal hebben staan.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wat Kusarigama gameplay in Ghost of Yotei, extra bloody :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Sinds maanden weer begonnen met Call of Duty Modern Warfare 2, echter heb ik hem op cd en heb ik er last van dat er 2 versies op mijn Playstation komen zodra ik de CD er in doe.

Zoals jullie weten is Call of Duty erg groot, laat staan als je hem 2x op je PS5 heb staan.

Wie weet hoe ik dit kan voorkomen?

De versie Call of Duty Modern Warfare 2 doet het gewoon, de andere doe ik er telkens afhalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4L59oG0uEcOimEyumPrr-ESNiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0MhDTLA33sYTh3OlQjroNpm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dsc3QdMwZ1iNEIz0OrTHBiJQacU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9VwUS8MeDcEqCMEXRKFL9Ntz.jpg?f=fotoalbum_large

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gaat de PS5 er vanuit dat je gamed op een 77" TV? Tekst lijkt af en toe zo klein in sommige games dat het is alsof het is ontworpen voor PC en monitor..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steefje
steefje schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:31:
Mijn OG PS5 heeft de geest gegeven. In die zin dat hij telkens overhit raakt na een minuut of tien. Ik heb hem helemaal open gehaald en de koeling en fan zijn nog brandschoon.

Nu ben ik even wat verder gaan knutselen en mijn PS5 nu helemaal uit elkaar en het liquid metal zit er niet helemaal meer lekker op. Net maar even nieuwe besteld en hopen dat dit het probleem oplost.

[Afbeelding]
Done. Was goed te doen. Enige nadeel is dat je eigenlijk wel een soort van klein zuigertje nodig hebt om de oude liquid metal te verwijderen.
Het in elkaar zetten ging verrassend goed. Als je een beetje handig bent, is dit vrij eenvoudig.
Mijn PS5 draait nu een uurjte (in game) en zonder problemen. Ook hoor ik de fan nog nauwelijks blazen. Dus money well spend!

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:23
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:44:
Gaat de PS5 er vanuit dat je gamed op een 77" TV? Tekst lijkt af en toe zo klein in sommige games dat het is alsof het is ontworpen voor PC en monitor..
Hier stoor ik me al jaren mateloos aan.

Tekst in video games zou wat mij betreft ongeveer even groot moeten zijn als ondertiteling bij films/series. Sommige games hebben gelukkig wel instellingen om tekstgrootte aan te passen, maar meestal is de grootste keus alsnog irritant klein wat mij betreft.

Volgens mij is het mis gegaan toen men de stap naar full hd maakte in games. Maar het feit dat je nu letters qua resolutie kleiner kan afbeelden betekent niet dat dat ook moet...
Maargoed, als je op een meter afstand van je tv gaat zitten heb je er geen last van, dat is wat ik tegenwoordig maar doe (en velen met mij schat ik in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Jovatov schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:18:
[...]

Tekst in video games zou wat mij betreft ongeveer even groot moeten zijn als ondertiteling bij films/series. Sommige games hebben gelukkig wel instellingen om tekstgrootte aan te passen, maar meestal is de grootste keus alsnog irritant klein wat mij betreft.

Volgens mij is het mis gegaan toen men de stap naar full hd maakte in games. Maar het feit dat je nu letters qua resolutie kleiner kan afbeelden betekent niet dat dat ook moet...
Maargoed, als je op een meter afstand van je tv gaat zitten heb je er geen last van, dat is wat ik tegenwoordig maar doe (en velen met mij schat ik in).
Wanneer heb je voor het laatst je ogen laten meten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
De nieuwe Let's Talk Playstation is er.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
Mars18 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:27:
Sinds maanden weer begonnen met Call of Duty Modern Warfare 2, echter heb ik hem op cd en heb ik er last van dat er 2 versies op mijn Playstation komen zodra ik de CD er in doe.

Zoals jullie weten is Call of Duty erg groot, laat staan als je hem 2x op je PS5 heb staan.

De versie Call of Duty Modern Warfare 2 doet het gewoon, de andere doe ik er telkens afhalen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hetzelfde heb ik met Horizon Forbidden West. De oplossing is als volgt:
Ga naar Storage, kies dan Installations en disable PS4 automatic installations.

Je krijgt dan alsnog wel de beide versies te zien maar de PS4 versie zal dan niet meer geïnstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Vrijdag schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:50:
[...]

Hetzelfde heb ik met Horizon Forbidden West. De oplossing is als volgt:
Ga naar Storage, kies dan Installations en disable PS4 automatic installations.

Je krijgt dan alsnog wel de beide versies te zien maar de PS4 versie zal dan niet meer geïnstalleerd worden.
Dit wil ik ook instellen want had op een gegeven moment ook zowel de PS4 als PS5 versie van Horizon op mijn console staan.
Kan alleen de instelling niet vinden. :|
Bij Storage heb ik enkel de opties:
  • Console Storage
  • USB Extended Storage
  • installation Location
Die laatste leek er nog het meest op maar kan daar niets over automatische installatie vinden, enkel de locatie instelling en aangezien ik enkel de standaard ingebouwde opslag heb zijn alle opties grayed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Is het mogelijk prijs alerts in te stellen in de playstation.com shop voor digitale games?

Heb alleen kunnen vinden dat ik ze op mijn wensenlijstje kan zetten en dan krijg je schijnbaar alerts als er iets te melden is maar is dat dan ook bij prijsdalingen?
Kan in de wensenlijst namelijk niets configureren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:54
Had de Steam demo geprobeerd voor Banishers:Ghosts of New Eden en vond t wel leuk dus voor €15 op de kop getikt op Marktplaats voor PS5. Maar wat een vet spel. Vooral de sfeer en setting echt heel tof. Combat is God of War Light, en beetje houterig. Maar de game is echt een grote verrassing voor mij. Is "gratis" te spelen op Premium of in aanbieding voor €30.

Ben sowieso een sucker voor beetje horror/ghosts dingen in deze setting dus valt precies in mijn straatje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:23
418O2 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:23:
[...]

Wanneer heb je voor het laatst je ogen laten meten?
Twee jaar geleden bij aanschaf nieuwe bril en was onveranderd sinds de vorige meeting.
Hoe dat verder relevant is ontgaat me totaal. De kwaliteit van mijn ogen verandert niets aan het significante verschil in lettergrootte bij films/series ten opzichte van games...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Jovatov schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:18:
[...]

Ik heb het ook, kan er nu wel beter mee omgaan omdat ik eerst een 32" tv had en nu een 50". Waar ik eerder een stoel bijzette om te gamen, kan ik nu op de bank blijven zitten, maar het is allemaal vaak wel erg klein. Ik heb nu bij Maffia The Old Country de letters ook groter gezet, maar dan nog zijn ze maar de helft van ondertitels bij een film/serie. Met alle accessibility instellingen die ze toevoegen aan veel games, mag dit van mij nog wel extra aandacht krijgen. Voor nu zou het alleen op te lossen zijn door mogelijk een 80" tv ofzo op te hangen voor de afstand waarop ik zit (2,5m), maar dat gaat dan wel weer in tegen allerlei adviezen over kijkafstand en beeldformaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ik word hier nog niet zo warm van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
  • Laatst online: 12-09 16:06
Hulleman schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:20:
[...]

Ik word hier nog niet zo warm van.
Wel met je eens. Ik keek hem en dacht. Ok. Weet niet zo goed waar dat aan lag. Hoopte op een wauw. Die bleef uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steefje
Shaker74 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:46:
[...]

Wel met je eens. Ik keek hem en dacht. Ok. Weet niet zo goed waar dat aan lag. Hoopte op een wauw. Die bleef uit.
Ik vond het eerste deel ook niet enorm bijzonder qua gameplay. De gameplay werd erg snel herhalend en de gimmick van het volgen van de wind of de stand-offs had ik na een paar uur ook wel gezien. Het sfeertje was dan wel erg gaaf!

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59

koboy

Heb een idee voor een icon

Mars18 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:27:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is iets wat gefixed zou zijn maar ook weer kapot is geloof ik.
Heb je nog een oude USB harddisk liggen? Dan zou je die kunnen aanwijzen als USB opslag en standaard de PS4 versie er naar laten installeren.
Wat geloof ik ook werkt is de game starten, die dan klaagt dat de disc er niet in zit, dan de disc er in en de game opnieuw laten starten. Ik dacht ook dat het werkt om de disc niet uit de PS5 te halen, en hem met de disc te laten opstarten.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
iemand VRR hier ook uitgezet doordat het scherm van RGB12 naar YCBR springt? je krijgt een witte waas over je scherm heen zodra het naar YCBR springt. De kleuren worden een stuk levenlozer.

Volgens mij is dit een kwaal van de PS5 (40GBPS poort?) en niet van mijn tv (LG G4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Heb VRR altijd aan staan, ik heb ook een LG tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Farabi schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:53:
iemand VRR hier ook uitgezet doordat het scherm van RGB12 naar YCBR springt? je krijgt een witte waas over je scherm heen zodra het naar YCBR springt. De kleuren worden een stuk levenlozer.

Volgens mij is dit een kwaal van de PS5 (40GBPS poort?) en niet van mijn tv (LG G4).
Heb je HDR aan staan? Je moet dan wel je ps5 op RGB : limited hebt staan want anders krijg je inderdaad een waas.
Ik heb zelf een LG G3.

Ik heb deze settings gevolgd, deze kerel heeft ook settings bij veel spellen.

https://www.patreon.com/posts/lg-2023-2025-82545589

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:21:
[...]

Heb je HDR aan staan? Je moet dan wel je ps5 op RGB : limited hebt staan want anders krijg je inderdaad een waas.
Ik heb zelf een LG G3.

Ik heb deze settings gevolgd, deze kerel heeft ook settings bij veel spellen.

https://www.patreon.com/posts/lg-2023-2025-82545589
Helaas, dat heeft niet geholpen.

Maar ik zie het probleem al. De ps5 pro is capped op 32gbps. Zodra je VRR aanzet, schaalt ie terug naar ycbr422 8bit. Dus je raakt de volle kleuren kwijt van RGB12 in HDR.

Je hebt een 40gbps+ poort nodig om met de volle RGB kleuren te kunnen genieten in VRR.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 19-08-2025 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:34
Weet iemand hoe lang shop tegoed geldig is wanneer deze omgeruild via Stars punten? Ik had 5 Euro toegevoegd in mijn wallet, maar is nu zomaar leeg en ik heb het niet gebruikt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luQeNNLDRyVYMlos7-Moek2jfDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nHPnOsX7VA00ea3sSbRojSsS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 02:04
@bRuud83 Je hebt helemaal niets gekocht sinds je het hebt toegevoegd? Bij mij werd het automatisch gebruikt bij een aankoop, is ook niet terug te vinden in het mailtje dat je krijgt, maar ik zag dat er minder was afgeschreven van mijn creditcard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Daar was dan de Legends aankondiging voor Ghost of Yotei, een co-op uitbreiding die begin volgend jaar gratis released. De vorige Legends was echt heel leuk om te doen, blij dat ze er geen volledig standalone live service vehikel van gemaakt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:07
@bRuud83 niet toevallig een abonnement PSN ofzo? Dat gaat volgens mij dan ook eerst van je tegoed af.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:54
Tegoed die je in je wallet staat wordt automatisch bij een aankoop. Bol.com doet exact hetzelfde.

PSN : Geraedus

Pagina: 1 ... 115 ... 117 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties