Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
multipasser schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 18:42:
[...]

Ondertussen heb ik al 2 weken een Slim met Drive. Zalig ding! Zeer mooi systeem. De laatste die ik had was een PS3, wat een vooruitgang. (ps4 nooit gehad). alleen is mijn 1TB al vol :((. 2k25 NBA, 88gb download en 91gb Upgrade! wtf! 155gb install voor een basketbal game? Tragisch.

Toch eens kijken voor een ssd upgrade van 2tb, iemand tips welke goed is in prijs/performance?
Veel plezier met je Slim! Qua SSD's maakt het eigenlijk niet zoveel uit wat je koopt, zolang het maar een M2 NVME met pci-4.0 is met heatsink die in de PS5 past. Digital Foundry heeft jaren geleden een test gedaan met de snelste (WD 850x) en traagste (WD750se?) SSD op dat moment in Ratchet & Clank rift apart. Een game die zwaar leunt op de SSD snelheid. Conclusie, de game presteerde hetzelfde.

Een Kingston NV3 2TB kost zo'n € 105. Een heatsink hoeft echt niks te kosten. Hier eentje voor € 6 of een van € 12. Beiden passen ze in een PS5.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 23-07-2025 09:05 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:13
Hulleman schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:01:
[...]

Veel plezier met je Slim! Qua SSD's maakt het eigenlijk niet zoveel uit wat je koopt, zolang het maar een M2 NVME met pci-4.0 is met heatsink die in de PS5 past. Digital Foundry heeft jaren geleden een test gedaan met de snelste (WD 850x) en traagste (WD750se?) SSD op dat moment in Ratchet & Clank rift apart. Een game die zwaar leunt op de SSD snelheid. Conclusie, de game presteerde hetzelfde.

Een Kingston NV3 2TB kost zo'n € 105. Een heatsink hoeft echt niks te kosten. Hier eentje voor € 6 of een van € 12. Beiden passen ze in een PS5.
Ik kijk ook naar een uitbreiding, want de ingebouwde opslag is toch snel vol met die spellen van tegenwoordig.

Kwam zelf uit op deze: uitvoering: Kingston Fury Renegade SSD (heatsink) 2TB
Die is wel wat duurder, maar heeft TLC geheugen en 2gb DRAM. Is op papier ook iets sneller, maar of je daar echt wat van gaat merken is wellicht discutabel.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Vrijdag schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:24:
[...]

Ik kijk ook naar een uitbreiding, want de ingebouwde opslag is toch snel vol met die spellen van tegenwoordig.

Kwam zelf uit op deze: uitvoering: Kingston Fury Renegade SSD (heatsink) 2TB
Die is wel wat duurder, maar heeft TLC geheugen en 2gb DRAM. Is op papier ook iets sneller, maar of je daar echt wat van gaat merken is wellicht discutabel.
Kan ook, zo'n € 45 - € 50 duurder dan de optie die ik aanhaal. Ik zou die paar tientjes in de zak houden en daar een game van kopen :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
Hulleman schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:31:
[...]

Kan ook, zo'n € 45 - € 50 duurder dan de optie die ik aanhaal. Ik zou die paar tientjes in de zak houden en daar een game van kopen :)
Ja dat is natuurlijk ook een optie :) Ik zat ook nog te kijken naar een simpele externe SSD (een 2,5" zou zelfs nog kunnen) voor de PS4 spellen. Dat scheelt ook weer (een beetje) ruimte en qua snelheid maakt het niks uit.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 17:44
Meneer UYL schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 11:55:
Beetje grote post maar ik heb een vraagje. Hoe managen jullie jullie backlog? Ik heb dus nu een gigantische lijst gemaakt van games waar ik nog doorheen wil, lijkt wel een roadmap 🤣
1. Niet de unplanned games kopen. Die zijn nieuw en tegen de tijd dat je backlog leeg is waarschijnlijk flink goedkoper te krijgen.

2. Als een game tegenvalt, of je twijfelt na een tijdje of je die nog af wil maken, verwijderen. Waarom door een game ploeteren ("omdat die geld gekost heeft") terwijl er andere pareltjes naast je console liggen te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:12
WaterFire schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:05:
[...]

1. Niet de unplanned games kopen. Die zijn nieuw en tegen de tijd dat je backlog leeg is waarschijnlijk flink goedkoper te krijgen.

2. Als een game tegenvalt, of je twijfelt na een tijdje of je die nog af wil maken, verwijderen. Waarom door een game ploeteren ("omdat die geld gekost heeft") terwijl er andere pareltjes naast je console liggen te wachten.
Dank, zal ik doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Hulleman schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:01:
[...]

Goeie tip! Ik zit ook te kijken naar een 2TB uitbreiding, dan is dit toch ook een mooie optie.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nieuwe beta voor de PS5 rolt morgen uit met 2 nieuwe aankondigingen:
As part of this effort, we’re excited to announce that the latest PS5 system update beta will preview a new feature that allows DualSense wireless controllers and DualSense Edge wireless controllers to be paired across multiple devices simultaneously, making it easier to switch between them without needing to pair each time.
en:
Additionally, we’re also sharing new details on Power Saver for games – a new mode that enables supported PS5 games to run with lower power consumption and reduce environmental impact – which will be available at a later date.
Vooral die laatste is interessant want dit zou dezelfde power setting zijn als de nieuwe PS handheld waar Sony volgens geruchten mee bezig zou zijn. Wel grappig dat ze deze modus ook naar de PS5 zelf brengen, vooral denk ik om developers een beter beeld te kunnen geven wat de impact op de performance van de games is.

https://blog.playstation....-across-multiple-devices/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hulleman
Stellar Blade gisteren uitgespeeld. Zo'n 30 uur over gedaan en dan heb ik het meeste qua sidequests wel gedaan (los van het vissen en foto's maken). Lijkt een erg grote en lange game, maar als je het einde van het verhaal nadert volgende de laatste 3 eindbazen elkaar binnen een uur op.

Echt een aanrader! Toffe actie game met goede flitsende combat en zeer lichte soulslike invloeden. De game is op de hoogste moeilijkheidsgraad echt pittig, maar is ook op story mode te spelen en dan is het echt voor iedereen. Ziet er daarnaast in performance mode goed uit en draait als een trein op de PS5 :)

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 24-07-2025 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
kazuka schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:40:
Nieuwe beta voor de PS5 rolt morgen uit met 2 nieuwe aankondigingen:

[...]

en:

[...]

Vooral die laatste is interessant want dit zou dezelfde power setting zijn als de nieuwe PS handheld waar Sony volgens geruchten mee bezig zou zijn. Wel grappig dat ze deze modus ook naar de PS5 zelf brengen, vooral denk ik om developers een beter beeld te kunnen geven wat de impact op de performance van de games is.

https://blog.playstation....-across-multiple-devices/
Die eerste optie vind ik wel een mooie QoL verbetering. Betekent dus dat ik de DS dus kan gebruiken op de PC en de PS zonder steeds te pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

reaL_G

G

Hulleman schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:21:
Stellar Blade gisteren uitgespeeld. Zo'n 30 uur over gedaan en dan heb ik het meeste qua sidequests wel gedaan (los van het vissen en foto's maken). Lijkt een erg grote en lange game, maar als je het einde van het verhaal nadert volgende de laatste 3 eindbazen elkaar binnen een uur op.

Echt een aanrader! Toffe actie game met goede flitsende combat en zeer lichte soulslike invloeden. De game is op de hoogste moeilijkheidsgraad echt pittig, maar is ook op story mode te spelen en dan is het echt voor iedereen. Ziet er daarnaast in performance mode goed uit en draait als een trein op de PS5 :)
Heb je ook de 2 verschillende eindes gedaan?
Want dat zijn ook andere enemies.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
reaL_G schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:27:
[...]

Heb je ook de 2 verschillende eindes gedaan?
Want dat zijn ook andere enemies.
Nee nog niet.
spoiler:
Ik heb het einde gekozen waar ik fuseer met Adam en tegen die Mech van Lily vecht. Leek mee het meest voor de hand liggende/beste einde. Bij het andere einde zul je waarschijnlijk tegen Adam moeten vechten.

Ik wil nog wel een keer NG+ doen voor het andere einde en andere collectables. Maar eerst The Riftbreaker spelen en daarna Death Stranding 2 oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:28
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met remote play. Werkt dat prettig in de praktijk?

Ik zit er aan te denken een PS5 te kopen voor single player (Fifa, Star Wars, Indiana Jones, Anno, etc.). Het zou lekker zijn om bijv op mijn macbook of andere tv in huis te kunnen spelen als de tv bezet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:19
gelukkie schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:53:
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met remote play. Werkt dat prettig in de praktijk?

Ik zit er aan te denken een PS5 te kopen voor single player (Fifa, Star Wars, Indiana Jones, Anno, etc.). Het zou lekker zijn om bijv op mijn macbook of andere tv in huis te kunnen spelen als de tv bezet is.
Is compleet afhankelijk van je interne netwerk. Is die goed, dan speelt het bijna perfect. Ik merk thuis zo goed als niks vd vertraging en ben daar best gevoelig voor. Is je thuisnetwerk slecht, dan is het bagger spelen. Je PS5 moet op zijn minst bekabeld zijn ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
:)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
Hulleman schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:21:

Geweldige game inderdaad. Ik heb nu mijn backlog een beetje verder uitgezocht en een aantal verwijderd uit de lijst. Werkelijk de enige 3 games die een Soulslike-esque stijl hebben terwijl het echt bijna 10/10 is, zijn toch wel Lies of P, Nioh en Stellar Blade voor mij.

De rest is allemaal wat generieker of te niche. Khazan bijvoorbeeld supertof idee, maar tijdens de gameplay boeit de story me totaal niet (heel niche), en ben ik gewoon de locaties doorheen aan het rennen, dodgend, zodat ik binnen 20 minuten bij de boss kan komen die maar 5 minuten duurt. Zo is het voor veel soulslikes voor mij, terwijl ik bij de bovengenoemde 3 games echt totaal kan genieten van elk moment.
Nioh is wel wat te heftig in de RPG-hoek, maar de gameplay maakt dat echt meer dan goed om te tolereren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 19:16
Ligt het aan mij of is de PSN store een zootje. Kan me heugen dat vorig jaar en ervoor je veel betere Summer Sale pagina had.

En dan denk je leuke korting op een game te hebben gevonden is het alleen Deluxe Edition upgrade. Niet eens de game zelf.

Misleidende onzin allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
De store op de console of de webversie? Beiden vind ik dramatisch slechte UX :P

Ik gebruik het liefste (of dan toch met de minste tegenzin) de webversie. Dan filteren op "volledige game, premium editie en gamebundel". Vervolgens platform PS5 en dan sorteren op prijs aflopend. Als je oplopend doet krijg je de eerste zes pagina's shovelware en mobile games, uitzonderingen daargelaten.

Verder hou ik regelmatig mijn wenslijst in de gaten en PS Prices natuurlijk. Ik heb gemerkt dat "sales" ongeveer elke anderhalf/twee maanden weer terugkomen, met een marginaal verschil omhoog of omlaag. Daarom ook niet zoveel haast met spellen aanschaffen. Naast dat ik toch al een gigantische backlog heb en met PS Premium al onmeunig veel spellen tot mijn beschikking heb.

...en wat speel ik nu, op mijn PS5? Juist. Far Cry Primal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Gewoon op de console, heb wel een wishlist waar ik nu het idee van krijg dat die handig is voor games die je nog wilt kopen e.d. Dan koopjes afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Meneer UYL schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:36:
[...]

Geweldige game inderdaad. Ik heb nu mijn backlog een beetje verder uitgezocht en een aantal verwijderd uit de lijst. Werkelijk de enige 3 games die een Soulslike-esque stijl hebben terwijl het echt bijna 10/10 is, zijn toch wel Lies of P, Nioh en Stellar Blade voor mij.

De rest is allemaal wat generieker of te niche. Khazan bijvoorbeeld supertof idee, maar tijdens de gameplay boeit de story me totaal niet (heel niche), en ben ik gewoon de locaties doorheen aan het rennen, dodgend, zodat ik binnen 20 minuten bij de boss kan komen die maar 5 minuten duurt. Zo is het voor veel soulslikes voor mij, terwijl ik bij de bovengenoemde 3 games echt totaal kan genieten van elk moment.

[...]
Heb recent Elden Ring uitgespeeld. Eerste ervaring met een Soul-game en eerste spel in tijden dat ik met plezier heb uitgespeeld. Jouw rijtje triggert daarom. Welke van de drie zou je het meest aanraden? Als ik de reviews zo zie, dan denk ik zelf aan Lies of P...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer UYL
mefjoew schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:12:
[...]

Heb recent Elden Ring uitgespeeld. Eerste ervaring met een Soul-game en eerste spel in tijden dat ik met plezier heb uitgespeeld. Jouw rijtje triggert daarom. Welke van de drie zou je het meest aanraden? Als ik de reviews zo zie, dan denk ik zelf aan Lies of P...
Elden Ring was fantastisch. Erg van genoten. Lies of P is erg dichtbij Bloodborne, en Bloodborne is mijn favoriete SoulsBorne uit allen, dus Lies of P zou ik als eerst aanraden.

Stellar Blade en Nioh leunen iets meer tegen actie aan.

Zoek je ook mijn ranking van de Soulsborne reeks van FromSoftware? want ik zou eerst daar beginnen eigenlijk :)

[ Voor 8% gewijzigd door Meneer UYL op 25-07-2025 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:03
Meneer UYL schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 22:03:
[Afbeelding]

de exclusieve Avatar unlocked van Death Stranding.
Denk dat ik hem ga gebruiken. Is wel tof. Echt een hele toffe game hoor. Aanrader voor wie nog niet heeft gespeeld.
Hoe heb je deze unlocked?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer UYL
paul99 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:03:
[...]

Hoe heb je deze unlocked?
Death Stranding: Director's Cut op PS5 uitspelen.
De trophy voor het completen van chapter 14: "Thanks for everything, Lou" is daarvoor vereist.

Als je (van tevoren) marketingmails hebt aangezet, dan krijg je binnen 1 week een mail met een code om te redeemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Meneer UYL op 25-07-2025 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:30
Psyonara schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:21:
Ligt het aan mij of is de PSN store een zootje. Kan me heugen dat vorig jaar en ervoor je veel betere Summer Sale pagina had.

En dan denk je leuke korting op een game te hebben gevonden is het alleen Deluxe Edition upgrade. Niet eens de game zelf.

Misleidende onzin allemaal.
Je doelt vooral op de prijzen op PSN. Dat klopt helemaal. De kortingen zijn de afgelopen jaren steeds soberder geworden op PSN. Komt ook, omdat er geen concurrentie is in de storefront. Sony is de enige aanbieder op haar eigen digitale winkel dus ze kunnen vragen wat ze willen. Ze concurreren alleen met fysieke releases die vaak wel wat lager liggen, maar dat wordt ook met uitsterven bedreigd. Ik raad vooral aan een whishlist te maken en zo de prijzen in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Nu online
Meneer UYL schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:14:
[...]

Elden Ring was fantastisch. Erg van genoten. Lies of P is erg dichtbij Bloodborne, en Bloodborne is mijn favoriete SoulsBorne uit allen, dus Lies of P zou ik als eerst aanraden.

Stellar Blade en Nioh leunen iets meer tegen actie aan.

Zoek je ook mijn ranking van de Soulsborne reeks van FromSoftware? want ik zou eerst daar beginnen eigenlijk :)
Mag je altijd geven. Tegelijkertijd weet ik niet of ik 'zin heb' om voorgangers van Elden Ring te spelen. Dat zijn dan toch (meestal) games die net wat minder goed zijn op bepaalde stukken, simpelweg omdat Elden Ring een doorontwikkeling is. Bovendien vond ik Elden Ring wel pittig genoeg en ben ik (zeker) geen diehard-gamer. Vraag me dus af of de Soulsborne-reeks iets voor me is, of dat ik beter af ben met het meer toegankelijke (zoals ik het overal lees) Lies of P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Nu online

reaL_G

G

mefjoew schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:32:
[...]

Mag je altijd geven. Tegelijkertijd weet ik niet of ik 'zin heb' om voorgangers van Elden Ring te spelen. Dat zijn dan toch (meestal) games die net wat minder goed zijn op bepaalde stukken, simpelweg omdat Elden Ring een doorontwikkeling is. Bovendien vond ik Elden Ring wel pittig genoeg en ben ik (zeker) geen diehard-gamer. Vraag me dus af of de Soulsborne-reeks iets voor me is, of dat ik beter af ben met het meer toegankelijke (zoals ik het overal lees) Lies of P.
Ds1 Ds3 en bloodborne vond wel beter dan elden ring persoonlijk. Echter Elden ring dlc was echt wel goed, met name hoe de wereld was opgebouwd.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 08:46

Superkiwi

Hoi doei

mefjoew schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:32:
[...]
voorgangers van Elden Ring
[...]
Dat zijn dan toch (meestal) games die net wat minder goed zijn op bepaalde stukken, simpelweg omdat Elden Ring een doorontwikkeling is.
Dit zie je verkeerd imho.
Elden Ring is geen doorontwikkeling van de vorige Souls games, het is door de open wereld een ander soort game. Het is niet zo dat de vorige Souls games minder goed zijn omdat ze meer lineair zijn.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
bRuud83 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:11:
[...]

Je doelt vooral op de prijzen op PSN. Dat klopt helemaal. De kortingen zijn de afgelopen jaren steeds soberder geworden op PSN. Komt ook, omdat er geen concurrentie is in de storefront. Sony is de enige aanbieder op haar eigen digitale winkel dus ze kunnen vragen wat ze willen. Ze concurreren alleen met fysieke releases die vaak wel wat lager liggen, maar dat wordt ook met uitsterven bedreigd. Ik raad vooral aan een whishlist te maken en zo de prijzen in de gaten te houden.
Daar was ik bewust van is momenteel ook in onderzoek blijkbaar.

Maar de hele PSN Store UI is ook saai geworden.

Ergens 1 van de incarnaties van PS3 is was bleef mijn favoriet ook al was dat merendeels ook een zootje. Toen PS3 nog de actieve generatie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Nu online
reaL_G schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:45:
[...]

Ds1 Ds3 en bloodborne vond wel beter dan elden ring persoonlijk. Echter Elden ring dlc was echt wel goed, met name hoe de wereld was opgebouwd.
Dan ben ik benieuwd naar wat jullie (jij, @Meneer UYL en @Superkiwi) me dan adviseren als eerstvolgende game :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meneer UYL
mefjoew schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:31:
[...]
Dan ben ik benieuwd naar wat jullie (jij, @Meneer UYL en @Superkiwi) me dan adviseren als eerstvolgende game :+
Bloodborne
Elden Ring
Demon's Souls
Dark Souls 3
Sekiro: Shadows Die Twice
Dark Souls 1
Dark Souls 2

Persoonlijke voorkeur. Dark Souls 1 is geweldig, maar te gedateerd, niet echt meer nice nu. Misschien komt een toekomstige remake daar in de mix :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Nu online

reaL_G

G

mefjoew schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:31:
[...]

Er is geen echte volgorde.
Op ps5 zou ik eerst demon souls remake spelen.
Dan zie je hoe grafisch elden ring werkelijk is tov een ps5 launchgame!! En anders zou ik Lies of P doen.

Als je eenmaal aan de ps4 games begint moet je wennen aan de games (30fps etc). Dit maar even, ik raad je wel aan om dan de game te blijven spelen. Ds1 dan bloodborne dan Ds3.
Bloodborne en Ds3 zijn wel mustplay.

[ Voor 3% gewijzigd door reaL_G op 25-07-2025 15:52 ]

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

1. Bloodborne (je eerste From game vind je vaak de beste);
2. Demon Souls remake (een heerlijke game);
3. Dark Souls 3 (trager dan Bloodborne maar minstens zo goed);
4. Sekiro (al is dat door de combat een heel ander soort game).

Anders dan FromSoftware games:
Nioh 2. (vond ik zelf leuker dan de From games)
Lies of P heb ik niet gespeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 26-07-2025 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Nu online

reaL_G

G

.

[ Voor 99% gewijzigd door reaL_G op 25-07-2025 19:32 ]

GiTS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Zo, ik heb deze even op de kop getikt voor 47 euro via direct.playstation.com (summer sale + 5 % 0s plus korting

Goedkoopste dat ik kon vinden. Zelfs op tweedehands sites bijna onmogelijk te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsEXOU7QDy6tkrWN39wofgs7ZK8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kN0m4ImYL7c8FRj4BLcwbELI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Voor de liefhebbers, de 30th anniversary DualSense is te pre-orderen voor eind September bij PS-Direct

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:31
Voor de liefhebbers, de nieuwe Lets Talk PlayStation is er.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
Heb je nou per ongeluk jezelf gequotet? 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Nu online

reaL_G

G

Meneer UYL schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:26:
[...]

Heb je nou per ongeluk jezelf gequotet? 🤣
Komt door ios26 haperde beetje op de tel :(

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Meneer UYL schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:36:
[...]

[...]
Nioh pakte me niet zo. Lies of P vond ik wel echt een parel van een game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:08:
Zo, ik heb deze even op de kop getikt voor 47 euro via direct.playstation.com (summer sale + 5 % 0s plus korting

Goedkoopste dat ik kon vinden. Zelfs op tweedehands sites bijna onmogelijk te vinden.

[Afbeelding]
Paar maand terug voor 35 euro kunnen krijgen 2de hands.
Maar krijg wel het idee dat je wel echt op zoek moet gaan voor 1st party titels.

Helaas meer bezig 1st party titels te vinden dan games spelen op de PS5 op moment.
Naja in ieder geval wil ik een leuke fysieke collectie hebben.
Zeker ook nu het zeldzamer word ook duurder helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:41
Psyonara schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 01:39:
[...]

Paar maand terug voor 35 euro kunnen krijgen 2de hands.
Maar krijg wel het idee dat je wel echt op zoek moet gaan voor 1st party titels.

Helaas meer bezig 1st party titels te vinden dan games spelen op de PS5 op moment.
Naja in ieder geval wil ik een leuke fysieke collectie hebben.
Zeker ook nu het zeldzamer word ook duurder helaas.
Hoop ik niet dat je ooit de nieuwe handheld wil gaan gebruiken, als die komt. Denk dat als Sony die stap zet, dat echt de doodsteek zal zijn voor fysieke schijfjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Nu online
Meneer UYL schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:48:
[...]

Bloodborne
Elden Ring
Demon's Souls
Dark Souls 3
Sekiro: Shadows Die Twice
Dark Souls 1
Dark Souls 2

Persoonlijke voorkeur. Dark Souls 1 is geweldig, maar te gedateerd, niet echt meer nice nu. Misschien komt een toekomstige remake daar in de mix :)
Denk dan maar een maandje PS Plus extra en beginnen met Demon's Souls, om daarna eventueel Bloodborne te proberen. Eerstgenoemde is nog behoorlijk duur, maar wel inbegrepen bij Extra, net als Bloodborne (maar die is los ook wel betaalbaar).

Dank (ook @Superkiwi en @reaL_G )!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer UYL
mefjoew schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 18:00:
[...]

Denk dan maar een maandje PS Plus extra en beginnen met Demon's Souls, om daarna eventueel Bloodborne te proberen. Eerstgenoemde is nog behoorlijk duur, maar wel inbegrepen bij Extra, net als Bloodborne (maar die is los ook wel betaalbaar).

Dank (ook @Superkiwi en @reaL_G )!
Korte FYI, is wel belangrijk bij dit lijstje:

Bloodborne - PS4/PS5 30FPS

Demon's Souls (speel de PS5 Remake — 60FPS)

Dark Souls 3 (PS4 30FPS, PS4 Pro 40-50FPS, PS5 60FPS)

Sekiro: Shadows Die Twice (PS4 30FPS, PS4 Pro 40-50FPS, PS5 60FPS)

Dark Souls 1 (PS3 20-30FPS, PS4/PS5 60FPS)

Dark Souls 2 (PS4/PS5 heeft een bug waar items 2x zo snel durability opgaat door framepacing issues, 60FPS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Nu online
Meneer UYL schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 18:24:
[...]

Korte FYI, is wel belangrijk bij dit lijstje:

Bloodborne - PS4/PS5 30FPS

Demon's Souls (speel de PS5 Remake — 60FPS)

Dark Souls 3 (PS4 30FPS, PS4 Pro 40-50FPS, PS5 60FPS)

Sekiro: Shadows Die Twice (PS4 30FPS, PS4 Pro 40-50FPS, PS5 60FPS)

Dark Souls 1 (PS3 20-30FPS, PS4/PS5 60FPS)

Dark Souls 2 (PS4/PS5 heeft een bug waar items 2x zo snel durability opgaat door framepacing issues, 60FPS)
Via de PS Store ga ik ervan uit dat ik wel de juiste versies krijg. En het zou me verbazen als ik verder kom dan Demon's Souls en Bloodborne, met daarna eventueel Lies of P als die wat betaalbaarder wordt, maar thanks in elk geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer UYL
mefjoew schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 18:28:
[...]

Via de PS Store ga ik ervan uit dat ik wel de juiste versies krijg. En het zou me verbazen als ik verder kom dan Demon's Souls en Bloodborne, met daarna eventueel Lies of P als die wat betaalbaarder wordt, maar thanks in elk geval!
Ja eens. Dat zijn echt wel de beste kandidaten. Waarschijnlijk ben je daarna wel “souls-moe”.

Nightreign is ook wel leuk, als je die nog niet gespeeld hebt. Is een roguelike met matches met 2 anderen online voor 30-40 minuten per run.

Boss hunts eigenlijk. Beetje eentonig, maar wel een volledig uitgewerkte game op basis van de online functionaliteiten in de originele games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
giantgiantus schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:14:
[...]

Hoop ik niet dat je ooit de nieuwe handheld wil gaan gebruiken, als die komt. Denk dat als Sony die stap zet, dat echt de doodsteek zal zijn voor fysieke schijfjes.
Als dat wel het geval word wacht ik liever op Steamdeck 2.0 oid.
gezien tegenwoordig alles toch naar PC/Steam komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:09
Net klaar met een Lego spelletje, en 4 uur bezig geweest met laatste Bonus level van Astro Bot.
Ik dacht ja verhip, maar nu heb niks te spelen tot Mafia uit komt.

Toen bedacht ik mij, o ja ik zij laatste dat ik Death Stranding nog eens wou proberen.
Ik heb de directors cut voor de ps5, en wauw wat ziet dit er toch prachtig uit.

Dit spel vorig jaar eens gespeeld, toen had ik veel aan mij hoofd(Veel gezeur werk). en was ik snel uitgekeken op veel dingen(Interesseerde me allemaal snel niet).
ik heb chapter 1 nu klaar, gezellige wandeling met Moeders gemaakt. alleen de terug zat ik echt gebeurt hier allemaal effe haha.
Nu bij Chapter2 dus lijk er wel lekker in te komen, dit spel ga ik wel verder spelen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Vrijdag schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 20:22:
Houdt u ook zo van cartoony, hilarische grappen makende, felgekleurde exctraction battle royale liveservice pvp looter shooter met op dag 1 al heel veel ingame peperdure valuta en digitale spiegeltjes en kraaltjes voor de online kraai in u?

Dan is Concord Wildgate iets voor u!

[YouTube: Wildgate - Launch Trailer | PS5 Games]

De betaalde previews zijn LY-RI-SCH! dus het móet wel fantastisch zijn!
Hier de TL;DR review (tot nu toe, na anderhalf dag spelen):
+ Sea of Thieves, maar dan sneller en in space en in Battle Royal format
+ Grote map met veel Points of Interests, met als doel om spullen te vinden / vrij te vechten om je schip up te graden
+ Leuke spacebattles tussen de in totaal 5 schepen (met elk 4 crewmembers)
+ Binnen 100m snelle spelersverplaatsing, dus "enteren" van andermans schepen is ook een valide manier om de andere teams te verslaan. Je hebt insta teleport terug naar je schip
+ Je kan de upgrades van de andere schepen ook jatten (en in je eigen schip installeren)
+ Alles bij elkaar een leuke mix van PvE & PvP met snelle gameplay & chaos
+ Shop is puur cosmetisch en zal nooit veranderen (volgens een YT)

+/- Karige uitleg, je kan makkelijk daardoor kleine details missen, maar genoeg informatie op youtube
+/- Tot nu toe alleen crews van 4, dus je bent waarschijnlijk afhankelijk van rando's, ondersteunt wel crossplay
+/- Feitelijk maar 1 game modi en geen idee in hoeverre dit nog uitgebouwd gaat worden (en voor hoe lang de speelloop leuk blijft), maar met een prijskaartje van 30 euro kan het waarschijnlijk nooit een te grote miskoop zijn.

- Het besturen van het schip is dikke prima, echter saai en je kan niet om je heen kijken, weinig mensen willen het (actief) doen. Kan misschien wel een ding zijn/worden.
- Snap niet zo goed, waarom het starten van een potje zo'n / minstens 2 minuten moeten duren?

[ Voor 2% gewijzigd door GRDavies75 op 28-07-2025 09:34 . Reden: extra minpunt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:40
GerbenvanH schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:09:
[...]

Ik doe het voor €30 per controller. Hiervoor vervang ik beide joysticks met TMR sticks. Je kan TMR sticks zien als de opvolger van Hall Effects, ze hebben dezelfde voordelen als Hall Effects en hebben daarbovenop calibratie resultaten van ~4%. Als je in de buurt van Tilburg woont kan ik het dezelfde dag nog voor je af hebben.
Kun je dit ook voor de Portal doen, of is die te complex omdat het controller en scherm in één is? Ik overweeg hem al een tijdje, maar het laatste wat ik wil is dat ik de hele Portal weg moet mikken omdat er gegarandeerd een originele stick drift krijgt binnen het jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenvanH
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 31-08 21:16
dutchminator schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:49:
[...]

Kun je dit ook voor de Portal doen, of is die te complex omdat het controller en scherm in één is? Ik overweeg hem al een tijdje, maar het laatste wat ik wil is dat ik de hele Portal weg moet mikken omdat er gegarandeerd een originele stick drift krijgt binnen het jaar.
Dat is zeker mogelijk. Alleen gebruikt de portal wel unieke joysticks die ik dus speciaal zou moeten bestellen, omdat ik maar een setje joysticks bestel zijn ze duurder dan normaal. Dat zijn wel de enige extra kosten waardoor het totaal op €35 uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

crimby schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 19:08:
[...]

Dan heb je toch nog 845gb over? 8)7

Ik heb de ps5 met 770gb ofzo. Nooit problemen
red dead redemption is al heel wat.
2k25 nba is al 155gb! Het gaat snel vollopen.
Fortnite ook al 80gb.

grtz
k

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

gelukkie schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:53:

ik vind mijn thuisnetwerk best goed maar remote play voelt toch een tikje laggy waar het de fijnere controls betreft. bijv.: spiderman slingert minder lekker rond dan direct op de PS5 en grijpt vaker mis. geen probleem voor de casual gamer maar toch.

netwerk: PS4Pro (client) 1Gbit UTP naar router1, PS5Pro (server) 5G wireless naar router2 (korte afstand), 1e en 2e router zijn verbonden met 2,5Gbit UTP. Internet zelf is gigabit glas op router1.

grote plus: couch coop nog steeds mogelijk via RP en gebruik makend van PS4 controllers. leuk straks voor Borderlands4 vanaf het grote scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door JJ Le Funk op 28-07-2025 17:10 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:03

Vliegvlug

Flight Simple

[Afbeelding]
Wist niet dat uitvoering: Horizon Forbidden West: Complete Edition, PS5 zo duur is geworden :? heb deze 4 maanden geleden via Marktplaats gekocht voor €32,50 zelfs inclusief verzendkosten. Had toen niet de indruk dat dit echt een megadeal was.
Of wilde je ‘m per se nieuw hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Vliegvlug schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:21:
[...]

Wist niet dat uitvoering: Horizon Forbidden West: Complete Edition, PS5 zo duur is geworden :? heb deze 4 maanden geleden via Marktplaats gekocht voor €32,50 zelfs inclusief verzendkosten. Had toen niet de indruk dat dit echt een megadeal was.
is ook een ziekelijk goede game
beste wat in NL ooit gemaakt is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:45
Vliegvlug schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:21:
[...]

Ik heb er een paar maanden een alert op gehad op MP.
Er wordt veel de reguliere Forbidden West aangeboden voor <= 20 euro. Complete staat er soms op en dan vaak voor 35+ euro.
Na veel geduld heb ik hem voor 25 euro kunnen vinden. 32,50 euro is ook niet slecht.

Maar je moet net geluk hebben dat die er op staat en voor een goede 2e hands prijs.
Met een 10tje verschil met nieuw zou ik hem ook gewoon nieuw halen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mefjoew
  • Nu online
Lies of P een van de gratis PS Plus Essential-games van deze maand. Zouden ze meelezen in dit topic, @Meneer UYL, @Superkiwi en @reaL_G??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

mefjoew schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 19:13:
Lies of P een van de gratis PS Plus Essential-games van deze maand. Zouden ze meelezen in dit topic, @Meneer UYL, @Superkiwi en @reaL_G??
Interessant! Toch laat ik 'm lekker gaan denk ik; heb sinds een maand een Switch 2 (nooit een Nintendo gehad dus een hoop Zelda en Mario games te spelen), de PS5 is al 3 maanden niet op gespeeld en mijn PS+ was ook al 3 maanden verlopen.
Desalniettemin bedankt voor de tag! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
Lies of P. Echt een fantastische maand met deze game alleen al

[ Voor 85% gewijzigd door Vinnocchio op 29-07-2025 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Er zijn weer wat 30th anniversary producten beschikbaar voor pre-order. Helaas geen PS5 Pro, wel de slim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Damn, die game verdient een eigen topic dus even eentje aangemaakt voor de liefhebbers.

[Multi] Phantom Blade Zero

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer UYL
Haha.. ik heb geen spijt dat ik hem heb gekocht. Erg goede game. Vind het heel tof dat die toegevoegd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Nu online

reaL_G

G

Redelijk goeie maand dan.
Zit wel een nederlander in het hoger management, dus je weet het niet.

Zal wel veel geklaag over komen, want zit geen easymode in het spel.

GiTS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
reaL_G schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 07:30:
[...]

Die zit er sinds enige tijd in, hebben ze erin gepatched (very easy/easy/standard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
reaL_G schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 07:30:
[...]

Redelijk goeie maand dan.
Zit wel een nederlander in het hoger management, dus je weet het niet.

Die zit er zoals @Vinnocchio zegt wel in. Daarnaast is Lies of P by far de makkelijkste soulslike die ik gespeeld heb. Er zit maar één echte uitdaging in en dat is fase 2 van Nameless Puppet (de laatste baas).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

[Afbeelding]
ik heb deze week de PS4 versie gekocht via bol bij een derde verkoper. Met select korting slechts twee tientjes. Gelijk in de PS Store de gratis PS5 upgrade 'gekocht'/ En voor 9,95 (50% korting) de burning shores DLC :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Nu online

reaL_G

G

Vinnocchio schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 08:32:
[...]

Die zit er sinds enige tijd in, hebben ze erin gepatched (very easy/easy/standard)
Oke,
Heb de game dan ook al meer als een jaar niet gespeeld.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Nu online

reaL_G

G

Hulleman schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 08:42:
[...]

Die zit er zoals @Vinnocchio zegt wel in. Daarnaast is Lies of P by far de makkelijkste soulslike die ik gespeeld heb. Er zit maar één echte uitdaging in en dat is fase 2 van Nameless Puppet (de laatste baas).
Ik bedoelde voor beginners, ik vond boven op de toren, de normale boss door rng lastiger

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:44
Kan je dan stellen dat lies of p een mooie instap game is voor de casual gamer die nog nooit een souls like spel gespeeld heeft ?

Ik vind de wereld en de setting namelijk enorm tof maar ben gewoon geen doorgewinterde gamer die uren op 1 boss gaat zitten hameren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meneer UYL
Rox92 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:48:
Kan je dan stellen dat lies of p een mooie instap game is voor de casual gamer die nog nooit een souls like spel gespeeld heeft ?

Ik vind de wereld en de setting namelijk enorm tof maar ben gewoon geen doorgewinterde gamer die uren op 1 boss gaat zitten hameren.
Juist wel eigenlijk. Er is sinds kort ook een easy / story mode waar de moeilijkheid ook echt minder is. kan je bazen met de eerste try verslaan e.d. Een van de weinige soulslikes die het doet, laat staan ook echt een goede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Vinnocchio schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:37:
Lies of P. Echt een fantastische maand met deze game alleen al
Dit is nog eens een welkome verrassing! De game staat al even op mijn twijfellijstje. Enorm vermaakt met Elden Ring (al was mijn bloeddruk daar niet altijd blij mee), maar wist niet of deze setting mij zou bekoren. Mooi om eens uit te proberen.

De meeste PS Plus games zet ik in mijn bibliotheek om vervolgens nooit aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
Iemand enige ervaring met het ontvangen van de Parappa avatar-set? Ik wacht er al enige tijd op, maar ontvang het niet :(. Wil hem heel graag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fl4AVR-Z81Q2yOkQozqX6b--TPs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/JR2h0xr6gUZrKUoX8Z85bGeP.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Ninja Gaiden : Ragebound is vandaag uitgekomen, en wat een heerlijk nostalgisch spel is dat.

https://store.playstation...28002_00-NINJAGAIDENRBPS5

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09 02:06
Maar zijn er meer mensen die alleen nog op de Playstation 5
Gamen?

Na 25 jaar een Gaming PC/Gaming Laptop te hebben gehad
Heb ik afscheid genomen van een Gaming PC.

Met een Iphone en Ipad kun je eigenlijk precies hetzelfde
Als met windows.

Ik ben nu helemaal overgestapt naar de Playstation 5 Pro.

Ik had altijd dat ik de populairste ook games dubbel kocht voor de Playstation 5 Pro en Steam.

Ik heb nu helemaal geen PC meer in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Zucht, waarom kan in nu niet meer sorteren op prijs aflopend in de store? Wat voor nut heeft het dat er "laatst aan PS+ toegevoegd" als filter in staat, maar niet op prijs?

Oh wacht, de vraag stellen is de vraag beantwoorden. Want je kan natuurlijk wél sorteren op best verkocht en meest gedownload. Only $ony 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Water_824 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:40:
Gamen?
Yup, PC gaming ben ik sinds de PS3 al mee gestopt, teveel gedoe, te duur. Ik heb nog een Series X maar die is al een half jaar niet meer aan geweest, ik overweeg deze te verkopen. Heb ook nog een switch maar die wordt alleen nog door de kinderen gebruikt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:03

Vliegvlug

Flight Simple

OCTOPATH TRAVELER 0, ook beschikbaar als physical :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Gamen?

Als met windows.

Ik had altijd dat ik de populairste ook games dubbel kocht voor de Playstation 5 Pro en Steam.

Sony PlayStation 5 voor de mainstream games, Nintendo Switch 2 voor de Nintendo eigen games en een PC voor Anno 1800, Anno 117 Pax Romana. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:09
Gamen?

Als met windows.

Ja al jaaaren, maar ook nooit echt een pc gamer geweest.
Ik heb altijd consoles gehad, snes, ps1,2,3,4,5,switch1 en ernaast een pc of laptop.
Nu nog steeds wel een gaming pc, maar die kan jaren mee. Want speel er soms alleen nog eens wat oude spellen mee, warcraft 3/ age of mythologie / c/c generals(eens een pokemon rom hack etc).
Voor de rest download die pc alleen iets, maar veel wordt die niet gebruikt. Staat over algemeen alleen in het weekend effe aan meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:55

R.G

Komt er nog een 60 fps patch voor:
Red dead redemption 2 en dragon dogma 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Chaoss schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:30:
[...]

Yup, PC gaming ben ik sinds de PS3 al mee gestopt, teveel gedoe, te duur. Ik heb nog een Series X maar die is al een half jaar niet meer aan geweest, ik overweeg deze te verkopen. Heb ook nog een switch maar die wordt alleen nog door de kinderen gebruikt.
Same! Enkel console. Switch voor de vrouw, ps5 voor mij. Pc is veel te duur geworden en zou ook op zolder komen te staan wat ongezellig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
R.G schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 01:09:
1 april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 08:38

Lapras

Ice beam

De PS5 Pro is de FPS patch voor Dragon's Dogma 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 00:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Vooral die 60 fps update voor Red Dead Redemption 2 zitten veel mensen op te wachten, waaronder ik. Maar Rockstar lijkt er maar niet de tijd voor te nemen om het uit te brengen, wat echt onwijs jammer is.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Komt vast wel met de remaster voor de PS6 Pro, wellicht samen met de remaster van GTA V :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Hoe draaid Dragons Dogma nu op de base PS5? Leek me destijds een toffe game maar omdat ik toen nogal wat las over technische problemen de game nooit gespeeld.

RDR2, leuk, maar die hebt ik al 2x uitgespeeld.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:49
Jumpman schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 23:08:
[...]

Sony PlayStation 5 voor de mainstream games, Nintendo Switch 2 voor de Nintendo eigen games en een PC voor Anno 1800, Anno 117 Pax Romana. :)
Zal wel een nOOb vraag zijn maar is er geen muis en toetsenbord ondersteuning voor Anno 1800?

Bijzonder vermakelijke games alleen niet te doen met een controller (vergeleken met muis/toetsenbord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Crawl NL schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:52:
[...]

Zal wel een nOOb vraag zijn maar is er geen muis en toetsenbord ondersteuning voor Anno 1800?

Bijzonder vermakelijke games alleen niet te doen met een controller (vergeleken met muis/toetsenbord).
Volgens mij niet. Moet wel zeggen dat bij Anno 1800 de besturing goed werkt met een controller. Ik speel meer op een PC, omdat ik het fijner vind met strategie games.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:55

R.G

Chaoss schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:18:
Hoe draaid Dragons Dogma nu op de base PS5? Leek me destijds een toffe game maar omdat ik toen nogal wat las over technische problemen de game nooit gespeeld.

RDR2, leuk, maar die hebt ik al 2x uitgespeeld.
Precies dat en rdr2 de tutorial gedaan daarna niet meer aangeraakt.
30 fps is niet te doen meer lol

Daarom wik ik weten wanneer 60 fps 😂😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:31
De nieuwe Let's Talk Playstation is er

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:44
Meneer UYL schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:55:
[...]

Juist wel eigenlijk. Er is sinds kort ook een easy / story mode waar de moeilijkheid ook echt minder is. kan je bazen met de eerste try verslaan e.d. Een van de weinige soulslikes die het doet, laat staan ook echt een goede.
Inmiddels 2 uurtjes in de game en het bevalt uitstekend. Wel nog heel erg wennen dat je niet teveel kan springen en hakken achter elkaar maar tot nu toe erg leuk! Thanks!

Uiteraard gewoon op de middelste stand gezet. Moet wel leuk blijven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06
Gamen?

Als met windows.

Dit jaar voor het eerst in ruim 12 jaar weer een Game PC in huis gehaald. Werkt toch lekkerder voor strategie en sim games, WoW draait alleen op PC, vind het heerlijk om op meerdere schermen te werken (gamen en TV / Youtube kijken tegelijk), en zo kan ik crossplay gamen met mijn zoons op PS5 / PC / Switch 2.

Switch 2 was cadeau voor zoon, maar maak ik dankbaar gebruik van als hij op bed ligt :P
(ook afgelopen 2 weken op de camping)

PS5 wordt momenteel even het minst gebruikt, maar wel fijn om er bij te hebben voor exclusives en crossplay. Ik sluit niet uit dat ie weer hevig gebruikt gaat worden bij de release van BF6 aangezien ik heel goede herinneringen heb aan BF4 op de PS4 :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:55
Voor mij hopelijk een Darksiders zoals deel 2. Verder hoop ik dat het betekent dat er co-op mogelijkheden in zitten en niet alleen de mogelijkheid te wisselen tussen horsemen. Of erger nog: dat je ze alle vier verplicht bent te spelen i.v.m. het verhaal.

Al met al, die gaat er vast wel komen. :)

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Denman schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 00:05:
[...]

Dit jaar voor het eerst in ruim 12 jaar weer een Game PC in huis gehaald. Werkt toch lekkerder voor strategie en sim games, WoW draait alleen op PC, vind het heerlijk om op meerdere schermen te werken (gamen en TV / Youtube kijken tegelijk), en zo kan ik crossplay gamen met mijn zoons op PS5 / PC / Switch 2.
Ja dat is wel fijn maar een game PC vind ik zo bizar duur tegenwoordig en dan icm de houdbaarheid van de specs.

Dan vind ik bv Shadow PC of Geforce Now interessanter. Sleutelen aan een PC vond ik wel altijd super leuk mja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dit is zo'n ontzettend toffe serie dat deze er op zeker ook gaat komen. Heel gaaf om alle Horseman eindelijk samen te zien!

Met deze game, Battlefield 6 en nog wat oosterse actiegames waar ik naar uitkijk (Where Winds Meet, Wuchang Fallen Feathers) haal ik alvast een stofdoekje over de PS5 :9
Laat de herfst maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Laatst online: 21:46

Mauz1978

Console War Veteran

Voor degenen die nog een Dualsense Edge willen scoren. Nu komt het (als je ook ps plus hebt) op 177 euro voor zo’n controller met de code ‘EVO2025’ (de code is 15% korting + 5% korthing voor je lidmaatschap). Zo goedkoop is ie niet eerder geweest.

Die kortingscode geldt ook voor andere (geselecteerde) assecoires. Doe er je voordeel mee! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mauz1978 op 02-08-2025 15:52 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Hoe werkt het streaming nu in combinatie met de Portal? Ik zie bv bij Indiana Jones dat streaming wordt ondersteund. Werkt dit nu ook op de Portal?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIzug0tyIg6Haug_IgiIgShjDuY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9CrfQAiNOJcXm5eLxkvZ1cgU.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 114 ... 117 Laatste

Let op:
Voor alles met betrekking tot beschikbaarheid van de Playstation 5 Pro en Speciale editites --> [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Maakt de fan te veel geluid? Start je PS5 niet meer op? Last van stick drift op je DualSense-controller? Voor hulp bij problemen en garantieafhandeling kun je hier terecht --> [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot Playstation Plus --> [PS+] Playstation Plus

Discussie over de opvolger, de Playstation 6: [Playstation 6] Nieuws & Speculaties