Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Hm, das wel opvallend dan. Ik heb nu de Climacontrol op sub staan, en de ir-ontvanger van de xy poort afgehaald. Nu zit er nog een draadje naar xy waarvan ik niet weet wat het is, maar gezien de ir-ontvanger op main stond met zijn dip-switches, kan die eventuele gebruiken nooit main zijn geweest. (Ik weet niet of dat echt een gebruiker is, of gewoon de interne aansluiting, zou niet weten wat het zou moeten zijn)
Nu blijft hij wel aan, maar met CC op main en de ir nog steeds los vertoont hij dus het gedrag dat jij beschrijft.
Nu blijft hij wel aan, maar met CC op main en de ir nog steeds los vertoont hij dus het gedrag dat jij beschrijft.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Dit is wanneer de airco het systeem probeert te herstellen, omdat er geen main aanwezig is.Ik heb nu de Climacontrol op sub staan, en de ir-ontvanger van de xy poort afgehaald.
Herstart hij niet, dan is er nog een andere main aanwezig.
Bij het wijzigen van de dip-switch, haal je dan wel de spanning van de hele airco zodat het gehele systeem herstart?
[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 18-05-2026 14:11 ]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Dank je voor je antwoord.LED-Maniak schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:50:
Waar lees je dat? Je kan dit display direct koppelen met de climatecontrol.
Ik las dit bij AI om mezelf alvast te informeren hoe te installeren als het binnen is. Wil het dan uiteraard meteen installeren
Super dat dit gewoon te koppelen is. Alleen heeft het pakketje nog meer vertraging. In plaats van zaterdag, naar vandaag, wordt het nu morgen.
Lees zo veel goede verhalen dat ik niet kan wachten om het te installeren
Ik vraag me af of dit problemen zal opleveren met Daikin en CC. Je kunt zien dat het apparaat aan het einde van de grafiek niet verder naar beneden moduleert, maar in plaats daarvan oververhit raakt en uitschakelt, waarna het even later wel bereid is een lager vermogen in te stellen.
Misschien had Faikin/Faikout wel gelijk toen ze de aanpassing van het temperatuurinstelpunt achter de schermen implementeerden.
Daikin Perfera (FVXM35-A/RXM35-R) gedraagt zich vergelijkbaar met Panasonic. Hoe hoger de ingestelde temperatuur, hoe hoger de laagste modulatielimiet. De grafiek toont wanneer de ingestelde temperatuur 24,0 °C is (23,5 °C in Onecta + 0,5 °C).
In deze test bereikten we een laagste modulatievermogen van ongeveer 150 W. Ik weet niet of dat de limiet is of niet; we moeten wachten op warmer weer om te zien of het systeem op dit vermogensniveau cyclisch werkt. Ik weet zeker dat wanneer 17,5 °C wordt gekozen, het kan moduleren tot 75-80 W.
Misschien had Faikin/Faikout wel gelijk toen ze de aanpassing van het temperatuurinstelpunt achter de schermen implementeerden.
Daikin Perfera (FVXM35-A/RXM35-R) gedraagt zich vergelijkbaar met Panasonic. Hoe hoger de ingestelde temperatuur, hoe hoger de laagste modulatielimiet. De grafiek toont wanneer de ingestelde temperatuur 24,0 °C is (23,5 °C in Onecta + 0,5 °C).
In deze test bereikten we een laagste modulatievermogen van ongeveer 150 W. Ik weet niet of dat de limiet is of niet; we moeten wachten op warmer weer om te zien of het systeem op dit vermogensniveau cyclisch werkt. Ik weet zeker dat wanneer 17,5 °C wordt gekozen, het kan moduleren tot 75-80 W.