XY is een compleet ander protocol met compleet andere chips. Een heel stuk ingewikkelder dan CNS in ieder geval en maar een handvol mensen hebben er ooit hun blik op geworpen.Kaboutertje1010 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:04:
@LED-Maniak Een vraag over de ontwikkeling van de XY versie. Als deze beschikbaar komt, maakt deze dan (al dan niet deels) gebruik van dezelfde software welke nu is ontwikkeld? Of is de ontwikkeling hiervan uiteindelijk een totaal andere software stack? Het lijkt alsof er weinig vraag is naar een XY versie en ik schat dan zo in dat de ontwikkeling van een dergelijke software stock minder aandacht zal krijgen.
Als ik eerder had geweten dat XY blijkbaar een niet gangbaar protocol is had ik destijds andere units aangeschaft haha.
Ik ben zo ver dat ik de airco kan uitlezen naar home assistant en half succesvol instellingen kan wijzigen, maar het werkt voor mij nog niet betrouwbaar genoeg. Ergens mist er nog iets en heel eerlijk schreeuwen de andere modules net iets harder om aandacht.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
:strip_exif()/f/image/otTKHHcYKS2qUfWn7N3Q2Hv9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VGMFSBcVn4v7d2elsYGubmIu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kiQ7TAuIBw6hqmw8pGzXAPlB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eGTdsKD2VWaS3GMGRClxP7Nw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jQmlpuQWIaail5rim0UCc2AF.jpg?f=fotoalbum_large)